Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

KNVB wil voor juni opvolger Blind: ‘Ronald Koeman is een optie’

Laatste update:

Bij monde van commercieel directeur Jean-Paul Decossaux heeft de KNVB zondagavond tekst en uitleg gegeven over het ontslag van bondscoach Danny Blind. Tevens liet de beleidsbepaler weten dat de KNVB voor de interlandperiode in juni een nieuwe bondscoach hoopt te hebben gestrikt.

Decossaux sprak op de persconferentie van een stijgende lijn na het mislopen van het EK. "Daar waren we verheugd over. In de wedstrijd van gisteren herkenden we deze opbouw totaal niet", doelde de directeur op de 2-0 nederlaag in Bulgarije. "Daardoor zijn onze kansen op kwalificatie tot een minimum geslonken. Dan moet je ingrijpen. Dat hebben we gedaan."

Het vertrek van Blind betekent dat de KNVB veel heeft moeten regelen. "De belangrijkste vraag is: wanneer gebeurt het. Blind was het ermee eens dat we niet op dinsdagavond moeten wachten na de wedstrijd tegen Italië", gaf Decossaux aan. "Dit soort beslissingen worden altijd vanuit de bond genomen. De reactie van Danny heeft de zaken versneld."

De spelers reageerden 'aangeslagen', maar toonden volgens de beleidsmaker ook begrip. "Bij hun clubs gebeuren dit soort zaken ook", wist Decossaux. De komende periode opent de KNVB de zoektocht naar een opvolger. "We moeten een goed profiel maken. We hebben een korte termijn en we hebben een lange termijn. Voor de interlands in juni lijkt het me handig om het voor elkaar te hebben."

Dinsdag staat Fred Grim als interim-bondscoach langs de lijn in het oefenduel met Italië. Decossaux erkende dat Ronald Koeman een kandidaat is naar wie gekeken zal worden. Ook een buitenlandse opvolger sloot hij niet uit. "We hebben iemand nodig die het Nederlands voetbal vooruit kan helpen. Ronald Koeman kan zo iemand ook zijn. Maar hij zit bij een club, zoals er met meer trainers die bij ons op een lijst staan wel iets aan de hand is."

EXIT DANNY BLIND! Wie nu? #blind #blindout #oranje #nederland #nederlandselftal

Een bericht gedeeld door Voetbalzone.nl (@instavoetbalzone) op

Denk je dat de KNVB met een goede opvolger komt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop op Preudhomme als bondscoach. Heeft toch hele goede resultaten behaald als coach in clubverband. Mensen in Twente hebben het bijvoorbeeld nog steeds wel eens over het mooie spel destijds onder deze trainer.
Heeft als international/professional natuurlijk ook veel van de voetbalwereld gezien.

26 maart 2017 om 22:30

Als we preudhomme aantrekken kun je net zo goed een Nederlandse trainer polsen. Dat is ook geen hoogvlieger.

26 maart 2017 om 22:33

Inderdaad! Wat ook nog een hele goed optie zou zijn, is van Gaal tot na het WK. Een trainer die snel dingen op de rit kan zetten en dan kan de nieuwe trainer na het WK (of je nou meedoet of niet) ook een eerlijke start krijgen en ergens aan bouwen.

26 maart 2017 om 22:37

Klopt, maar Van Gaal heeft natuurlijk een wereldprestatie neergezet 3 jaar geleden. Denk niet dat hij dat wil "laten vergeten" door een tussenpaus te zijn. Daar is hij te eergevoelig voor denk ik.

26 maart 2017 om 22:51

Geen hoogvlieger?
Ik denk dat er maar weinig Nederlandse trainers zijn, die zijn prestaties behaald hebben. En dat met verzorgd voetbal. Daarbij is het een trainer met temperament; iets wat het Nederlands Elftal wel kan gebruiken.

Google even op Preudhomme als trainer. Heeft talloze prijzen gewonnen als speler en als trainer. En niet alleen clubprijzen zoals landskampioenschappen maar ook persoonlijke prijzen. Ik ben er echt van overtuigd dat hij een perfecte coach zou zijn voor dit Nederlands Elftal.

26 maart 2017 om 23:01

Nou een keer Nederlands trainer van het jaar, Saoedisch-Arabisch trainer van het jaar en Belgisch trainer van het jaar. Maar dat is ook niet heel spectaculair. Denk dat je aan een De Boer geen mindere hebt.

26 maart 2017 om 23:06

2x kampioen geworden in Belgiã«, dat valt allemaal wel mee. Dat is Aad de Mos ook gewoon gelukt.

26 maart 2017 om 23:08

En in Saoedi-Arabie hé boris.

26 maart 2017 om 23:09

Mee eens, hij is een beetje een gekkie langs de lijn. Maar presteerde overal uitstekend, en dat voor een keeper.

26 maart 2017 om 23:19

@3*ajax en boris19

8 nationale titels en 7 individuele titels als trainer in 15 jaar tijd. Hoeveel Nederlandse trainers kunnen dat zeggen?

Niet spectaculair? Omdat het 'maar' Belgie of Saudi-Arabie of Nederland is? Hij is daar wel trainer geweest en heeft wel die prijzen binnengehaald. Schijnbaar kan die man er wel wat van.

Maar kom eens met wat namen die jullie als trainer zouden willen?

26 maart 2017 om 23:29

Ja Saudi-Arabie, Boris. Je weet wel, dat land waarvan Bert van Marwijk coach is. De man die Nederland naar plek 2 op het wk heeft geleid. Ook zo'n nobody.

Het gaat erom dat hij (preudhomme) daar is aangesteld als coach van een club. En dat hij met die club, in het enige jaar dat hij daar coach van is geweest, de club wel kampioen heeft gemaakt. En daarbij ook uitgeroepen is tot coach van het jaar. Dat is misschien niet zo'n 'spectaculair' land/club maar hij heeft wel succes.

26 maart 2017 om 23:33

@protukker; vind het een prima trainer met hele knappe resultaten. Zou hem graag eens bij Feyenoord aan de slag zien mocht het ooit nodig zijn.
Denk echter niet dat hij gepruimd wordt door het journaille vanwege zn 'gedrag' langs de lijn. Mij maakt het geen reet uit overigens.
In Nederland zijn vGaal, de Boer, Ten Cate en Advocaat (vanaf de zomer) beschikbaar. Ook aardige namen toch?

26 maart 2017 om 23:45

Van Gaal gaat t niet doen, denk ik. Die heeft het Nederlands elftal op een waardige manier verlaten met een geweldige prestatie. Denk niet dat hij hier zijn vingers aan wil branden.
De Boer heeft i.m.o niet het juiste 'pakketje' om dit Oranje op dit moment op de rit te krijgen.
Ten Cate - geen idee. Ik mag die man niet zo, maar dat is persoonlijk, ik heb geen goed beeld van hem als trainer.
Advocaat - is een optie denk ik. Maar ja, als er ergens anders een zak geld roept dan weet je t maar nooit.

Ik neem het gedrag van Preudhomme naast de lijn op de koop toe.
En een beetje temperament na die dooie zak aardappels van een Blind zou alleen maar goed zijn voor Oranje.

Wie of wat bedoel je met journaille eigenlijk. Want daar moet je toch gewoon lak aan hebben lijkt me?

26 maart 2017 om 23:45

Keepers mogen toch gek doen? Want ze zijn tenslotte gek

27 maart 2017 om 00:10

Misschien moet je ook kijken naar de manier waarop. Preud'homme heeft met Standard en club brugge 2 topclubs in een hele grote dip weer op de rails gezet, van een puinhoop heeft hij een kampioenenelftal gemaakt.

Standard 25 jaar geen titel, kampioen geworden. Club brugge 11 jaar geen titel en dan in 2 jaar beker, kwartfinale europa league en titel.

Het is dat hij zijn woord had gegeven om bij Brugge te blijven maar anders was Preud'homme en niet Martinez de opvolger van Wilmots geworden.

Zijn 'gedrag' langs de lijn valt in het niets bij een Simeone of Conte. En wat is daar overigens mis mee? Liever iemand die het publiek en de spelers opzweept dan een levend lijk.

Hij spreekt 4 of 5 talen, waaronder Nederlands, is tactisch sterk, kan streng zijn maar correct, kan met jongeren werken, brengt goed voetbal en resultaten volgen overal waar hij komt, of het nou Benfica, Brugge, Standard, Gent, Twente of Saudi-Arabië is.

27 maart 2017 om 00:27

Precies, Bon Jovi, en het is op dit moment een puinhoop bij Oranje en de Knvb. Hij is daarom de perfecte coach voor oranje.
Deze man kan er echt wel wat van en heeft kijk op het spelletje en voetballers, lijkt me.
Ik kreeg een paar denigrerende reacties op mijn 'voorstel' van Preudhomme. Ik denk veelal van mensen die wel van hem gehoord hebben maar meer ook niet.

27 maart 2017 om 07:37

@3*ajax,

Nee tuurlijk we moeten zeker weer iemand met een ajax achtergrond hebben, nee dank u,

en laten ze F.de Boer ook maar niet vragen please, een trainer als Preud Homme, zou een verademing zijn ben ik van overtuigd.

Ik ben zelf geen voorstander van een Buitenlandse trainer. Ik hoop zelf op Koeman (niet realistisch, ik weet het), de Boer, Ron Jans.

26 maart 2017 om 22:37

Ik denk dat de beste optie De Boer is. Koeman zal kleine kans worden. Louis van Gaal zou evengoed kunnen, maar ik heb geen idee wat hij zelf wilt.

26 maart 2017 om 22:41

De boer heeft bij Ajax jaren het beste uit zijn team weten te halen. Ik zie hem daarom ook best slagen als trainer van het NL Elftal. Enige wat de Boer wel eens had, is ruzie met spelers die wat lastiger waren. En ook bij het NL elftal zal je dat meemaken. Kijk hoe Blind van Persie genegeerd heeft. Ooh wat hadden we van Persie kunnen gebruiken gisteren.
Een Koeman en van Gaal hebben zulke dingen veel minder. Alle spelers lopen weg met van Gaal en halen het niet in hun hoofd om ruzie met hem te maken. Is ook ervaring natuurlijk, ook uit je lastige spelers het beste weten te halen.

26 maart 2017 om 23:02

Of Zoals Adriaanse net zei. Gullit met ten Cate. Lijkt me een leuke duo. Ten Cate voor het tactische gedeelte, Gullit voor de rest.

26 maart 2017 om 23:39

Frank de Boer heeft aangetoond, ondanks bestuurlijke wanorde, onder druk te kunnen presteren. Bovendien heeft hij een grote rol gespeeld op het wk in 2010, dus hij heeft er al wat ervaring mee. Ik vind hem de beste optie, anders eventueel Jaap Stam. Samen kan ook. Koeman gaat het niet doen

26 maart 2017 om 23:48

Goed idee! Heb Ten Cate inderdaad ook altijd wel een goede trainer gevonden. Hij is alleen niet beschikbaar omdat ie aan het binnenharken is in China. Als Gullit alleen als teammanager fungeert voor het groepsproces heb ik geen bezwaar tegen hem. Zolang hij maar geen technische verantwoordelijkheid draagt.

27 maart 2017 om 00:45

Hij zit bij Al-jazira hoor

26 maart 2017 om 22:42

De Boer is een verschrikkelijke optie. Hoe gaat hij dit Oranje anders laten voetballen? De manier waarop ze onder Blind speelden is de manier waarop De Boer zijn team laat spelen. Veel breien achterin en op balbezit spelen. We moeten wat anders. De Hollandse School is dood!!!!

26 maart 2017 om 22:47

De beste die ik me kan bedenken is Heynckes. Die is echter met pensioen.
Ranieri, Fernando Santos (winnen boven alles), Wenger (hij kan echt nog wel wat bijbrengen. Het is alleen uitgewerkt bij Arsenal. maakt hem geen slechte trainer) of Del Bosque zijn mijn favorieten.

26 maart 2017 om 23:19

Heynckes woont vlakbij Venlo. Persoonlijk zou ik een Duitser niet verkeerd vinden maar dat blijkt bij veel mensen toch niet zo'n populaire optie te zijn hoewel we vroeger wel vaker buitenlandse (en ook Duitse) bondscoaches hadden.

26 maart 2017 om 23:49

Wij hebben het materiaal niet om het voetbal te spelen dat Del Bosque op de mat wil leggen.

27 maart 2017 om 00:46

Heynckes is wel een goede trainer.. Sinds hij weg is bij Bayern hebben ze niet meer zo goed gespeeld als toen.

26 maart 2017 om 22:57

@Elmo1908 ik ben zelf wel voorstander van een ex-Buitenlandse trainer: Louis Van Gaal. Die is de meest logische opvolger, maar dan moet hij echt willen.

26 maart 2017 om 23:07

Koeman zou perfect zijn maar die gaat echt niet weg uit de PL om Nederland te trainen. De Boer en Jans zouden maar een kleine verbetering zijn. De Boer heeft bij Inter laten zien dat hij nog niet klaar is voor een grote klus en het voetbal dat hij zijn ploeg laat spelen is verrekte saai. Bovendien zal hij ook wel een voorkeur hebben voor Ajacieden. Dat is juist iets wat je niet moet hebben bij een nationale team. Ron Jans moet je al helemaal niet willen. Heeft een paar leuke jaren bij PEC gehad maar wat heeft hij nou verder laten zien om Oranje te mogen trainen?

Het wordt tijd dat een buitenlandse trainer komt. Nieuwe ideeã«n en iemand die geen clubvoorkeur heeft.

26 maart 2017 om 23:13

Jammer dat Maaskant al bin GAE aan de slag gaat. Dat zou wel de ideale opvolger zijn.

27 maart 2017 om 00:46

Mij lijkt Gertjan Verbeek ook een goede optie. Wellicht wat weinig internationale ervaring maar wel sterk leiderschap, discipline, sterke persoonlijkheid, past allemaal prima bij deze groep spelers. Daarnaast is hij ook wel binnen te halen en schat ik de kans dat ie het zit zitten wel hoog in.

26 maart 2017 om 22:32

Waarom zijn zoveel mensen daar ineens voorstander van. Een Nederlandse coach kan ook echt wel wat anders brengen. Het is het vertegenwoordiger van je land, ik zie dan ook het liefst enkel Nederlanders in de staf.

26 maart 2017 om 22:37

Er heerst ineens lichte paniek en complete onvertrouwen in de Nederlandse coaches, joh. Compleet onlogisch natuurlijk, want de gemiddelde Nederlandse coach is een stuk beter dan Blind en krijgt het heus wel weer op de rit. Blind was 10 jaar geleden al oncapabel als coach en was dat nu nog steeds, grove inschattingsfout van de Knvb

26 maart 2017 om 22:45

Hoeveel geschikte Nederlandse coaches zijn nu beschikbaar? Waarom niet verder kijken dan je grenzen?

26 maart 2017 om 23:01

@inkemontana

'ineens lichte paniek?'
Bij mij en vele andere vz'ers is dit niet 'ineens'. Tijdens de eerste wedstrijden was voor mij al duidelijk dat deze man niet deugde als coach vanwege zijn rare selectiebeleid. Tel daarbij al zijn andere fouten bij op de afgelopen 1,5 jaar en zo ontstaat paniek. Is niet zo heel gek toch?
Wat is jouw optie dan? Je wil nu toch juist een coach hebben die (internationale) ervaring en uitstraling heeft? Ik zie maar weinig Nederlandse coaches die dit elftal nu op de goede rails zouden kunnen krijgen.

Iedereen wil graag een leuk oranje zien, en aan een ek of wk meedoen. Maar je kan toch stellen dat 1 persoon hier eigenlijk bijna eigenhandig de boel compleet verkloot heeft.

26 maart 2017 om 23:54

Adriaanse. Met Jonk, Mols en Hesp erbij. Prandelli of Eriksson zouden ook ideaal zijn. Eriksson is sowieso een garante voor prachtig, mooi, aanvallend, tiptp verzorgd voetbal. Zo laat hij zijn teams namelijk altijd spelen. En hij is bovendien een geweldenaar op het gebied van de juiste spelers voor de juiste posities selecteren. Die man is briljant. Wat hij in 2000 met Engeland deed was fe-no-me-naal goed. Onengels gewoon. Wat speelden zei verdomd goed voetbal onder hem zeg. Staat nog steeds op mn netvlies gegrift, dat vergeet ik vooor de rest van mn leven niet meer. Dat hele toernooi was sowieso keigoed.

27 maart 2017 om 01:16

Ik opteer voor Capello. Weliswaar met Rusland wat minder gepresteerd, maar alsnog een indrukwekkende cv

26 maart 2017 om 22:40

Ik ben voorstander van een geschikte coach, ongeacht waar die vandaan komt. Nederland heeft altijd wel goede trainers gehad dus daar konden we het vaak prima mee doen. Maar de spoeling is nu iets dunner dan de laatste decennia, dus waarom inderdaad niet het zoekveld verbreden.

Stel dat wij bijvoorbeeld Conte als bondscoach hadden kunnen aantrekken, dan zou ik geen nee zeggen.

Het wordt tijd dat een buitenlandse coach met andere ideen over voetbal ons voetballand vooruitbrengt. Prandelli, Klinsman of wat te denken van Louis Enrique? Waarom kijken we niet eens om de hoek? Stuk voor stuk coaches die veel meer te brengen hebben als de Nederlandse middelmaat van dit moment (op V.Gaal en Koeman na, die gaan het nooit doen).

26 maart 2017 om 22:37

Enrique gaat echt niet van Messi naar Jens Toornstra. Die is volkomen onrealistisch Klinsman zie ik wel als interessante optie.

26 maart 2017 om 22:44

Luis Enrique is bovendien ook niet zo'n goede coach dus die moet je ook niet willen als Nederland zijnde

26 maart 2017 om 22:55

De absolute top van trainers zit niet op Nederland te wachten, zeker niet in deze situatie. Enrique is een motivator en heeft ervaring als clubtrainer op het hoogste niveau. Spelers kijken tegen hem op, ook al is het tactisch miss niet briljant. Het gaat er om dat een trainer komt met innovatieve ideeen. Met coaches als Advocaat/ Adriaanse/Verbeek schieten we helemaal niets op. We staan met de rug tegen de muur en moeten innoveren. Dan liever Enrique of Klinsman.

26 maart 2017 om 23:04

Heb juist t gevoel dat dat coaches zijn met 'Nederlandse' ideeën. Prandelli speelde zelfs in de Serie A 4 3 3 op zijn Hollands.

26 maart 2017 om 23:58

Je zou eigenlijk altijd je tactiek moeten aanpassen aan de spelers die je hebt. Dat doen ze eigenlijk overal, behalve in Nederland. In Nederland is de Hollandse school zo belangrijk dat het als een nationaal goed aanvoelt. Ze proberen op de Nederlandse wijze te spelen met spelers die veel te beperkt er voor zijn en dan krijg je een wedstrijd zoals gisteren. Ik geef je groot gelijk. Kies een trainer op basis van de kwaliteiten die het team op dat moment nodig heeft, ongeacht afkomst. V Gaal liet al zien dat een andere manier van spelen nodig was, hou gewoon zijn manier van denken aan. Als we ooit weer eens een echt goede lichting krijgen, probeer de Hollandse school maar weer.. maar tot dan, fok it: winning is all that counts.

Stiekem hoop ik dat Van Gaal dit varkentje nog wil wassen, ook al is hij gestopt. Een trainer die ook op het WK de beste tactiek wist te vinden met het materiaal wat voor handen was. Niet mooi 4-3-3, maar uitermate effectief. Maar Van Gaal zou gek zijn hier nog in te stappen.

26 maart 2017 om 23:21

Waarom dan? Hij heeft weinig te verliezen en is eerzuchtig genoeg na Man United. We kunnen zoals Kieft ook aangeeft best wel weer een goed team op de been krijgen.

26 maart 2017 om 23:36

Hij heeft aangegeven definitief gestopt te zijn, dus daarom was het al wishfull thinking. Hij heeft inderdaad weinig te verliezen, maar de hele knvb organisatie lijkt me niet de plek waar je tegenwoordig je pensioenplannen voor opzij wil zetten.

26 maart 2017 om 23:40

Ja dat systeem op het wk was toen geweldig maar dat gaat nu nooit meer lukken. Robben, Sneijder en van Persie waren destijds in de vorm van hun leven als je het achterin goed dicht timmerde dan wist je dat je een grote kans had om te winnen omdat zij altijd wel grote kansen creerde. Nu zou ik gewoon naar het systeem van van Marwijk teruggaan maar dan moet je wel een echte nummer 10 opstellen Sneijder dan en Janssen in de spits of Promes want je moet gewoon counteren met dit team er zit niks anders op.

Mede door de bestuurlijke chaos bij de KNVB heeft Blind het nog lang volgehouden ondanks de abominabele resultaten en het vertoonde spel.

Nu Koeman, dan maar in een dubbelfunctie. Kan hij mooi alle spelers in Engeland goed volgen en niet eerst bij Ajax rondneuzen voor een nieuwe speler.

26 maart 2017 om 22:44

Daarom geen Nederlandse trainer , altijd dat gezeur over club voorkeur.

26 maart 2017 om 22:58

heb je bij Van Gaal iemand horen klagen over club voorkeur? Of bij Van Marwijk?
Dat gezeur was er alleen maar omdat hij echt kleur bekende.. Ik weet ook zeker dat wanneer de Boer, Cocu of van Bronkhorst aan het roer zou zijn, niemand het hier over zou hebben. Dat zijn alle 3 trainers met een objectieve kijk die willen presteren. Op de éã©n of andere manier had ik bij Blind altijd het idee dat hij iets wou bewijzen, net als met van de Ligt. "kijk eens, ik laat een 17 jarige debuteren uit de geroemde ajax jeugd" Er is toch geen trainer die een jongen van 17 die 4 wedstrijden heeft gespeeld op hoog niveau laat opdraven in zo'n belangrijke wedstrijd.

Hoezo wordt jans zo vaak genoemd? Die heeft t bij Zwolle en Groningen goed gedaan, maar standard was maar al te blij dat ie weg was en bij Heerenveen was t nou ook geen geweldig verhaal

26 maart 2017 om 22:50

Ik zie hem graag omdat je dan echt een frisse wind hebt. Als je ziet hoe hij de laatste jaren presteert, dan is hij gegroeid en een goede trainer gebleken. Hij heeft inderdaad geen top club getraind, maar inmiddels wel ruim 15 jaar ervaring (op eredivisie niveau) als trainer. Wat maakt de Boer, Gio of Cocu een betere trainer dan Jans dan? (ik denk dat Jans ook in staat zou zijn een top 3 club kampioen te maken)

26 maart 2017 om 22:58

Ik zou cocu, gio of de boer ook niet bij de knvb willen. Zij hebben echter wel laten zien met weinig ervaring om te kunnen gaan met de hoge druk die er komt kijken bij een groot team waar iedereen naar kijkt. Jans knakte gewoon bij standard en heerenveen, en dan was dat nog niet eens zo een hoge druk

26 maart 2017 om 23:10

Jans staat op dit moment onder enorme druk bij Pec, maar pakt na een zeer slechte periode wel weer zn. punten. Het is maar net wat je wilt zien.
Neem daarnaast zijn bekersucces bij Zwolle, dat doen echt heel weinig trainers hem na.

26 maart 2017 om 23:14

Cocu en de boer hebben kampioenschappen behaald. Is maar net wat je wilt zien... dat jans t op middenmoot niveau t knap doet betekend niet gelijk dat hij t in de top ook gaat klaarspelen. Oh jah danny blind heeft ook een beker gepakt als trainer...

26 maart 2017 om 23:19

Ampie Standard was sowieso al een lastige club voor een trainer. De kans van slagen was voor zijn aanstelling al niet erg groot volgens de kenners. Bij Heerenveen waar de invloed van Riemer op de achtergrond speelt is ook niet altijd makkelijk voor een trainer, bovendien knakte hij daar niet, maar had daar wel een dip. Als je kijkt waar hij Groningen vandaan heeft gehaald (degradatiekandidaat onder Lodeweges) en bracht het naar Europees voetbal. Bij PEC won hij zelfs de beker en dat was ook niet bepaald een hoogvlieger voor zijn komt. Wellicht is de gedachte dan niet zo gek. Oranje is diep gezonken en Jans is dan wel het type die met dat soort teams wel wat kan, misschien met Gullit er naast die een prima uithangbord is en met de vedettes om kan gaan.

27 maart 2017 om 08:15

Ja maar de knvb is tevens lastig, en daar heb je geen riemer maar een compleet land inc media in je nek. En bij groningen en zwolle formidabel gedaan. Alleen heb je daar wel als voordeel elke dag te kunnen werken met je groep. Volgens mij ligt daar zijn kracht ook en denk dat hij daarom zelf ook liever dagelijks oo t veld staat ipv eens in de maand max.

26 maart 2017 om 23:26

Ron Jans, Foppe de Haan. Leuke clubtrainers met een socialistische aanpak voor in de provincie, maar hun benadering past niet op dit niveau.

27 maart 2017 om 08:21

Ja, dat provinciale werkte inderdaad ook niet bij jong oranje met Foppe.
Niet dat ik Jans (of de Haan) zie zitten als bondscoach hoor.

Mij lijkt Gullit/Ten Cate/Hesp wel wat.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar Gullit met Rutten en Stevens als assistenten. Gullit is een grote naam, een goed uithangbord en heeft echt wel verstand van voetbal. Rutten als veldtrainer. Worden hele goede verhalen over verteld. Stevens is als 2de assistent een prima balans tussen die twee, een coach die iemand ook eens op z'n flikker geeft. Moest stoppen als hoofdcoach maar kan misschien
als assistent wel wat betekenen.

26 maart 2017 om 22:43

Als je per se een assistent erbij wil om spelers op hun flikker te geven dan heb je aan rutten ook genoeg. Verhalen genoeg vsn spelers dat hij ze compleet omver kom blazen. Hij bouwde ze echter ook weer op... zie ik stevens niet 1 2 3 doen

26 maart 2017 om 23:27

Die types passen totaal niet bij elkaar.

Er zijn een paar dingen die mij bezig houden.

2 coaches hebben zich al stuk gebeten op de beschikbaarheid van een beperkte kwaliteit van nederlandse voetballers. gaat nr 3 hier ook niet tegen aan lopen?. probleem : Bond

Maar het kan ook zijn dat het niet aan de kwaliteit van de nederlandse voetballers en hebben wij teveel oude vedettes hoog in de boom zitten die het stukje team vormen niet begrijpen. probleem : Bond

Wij hebben geen goede trainers meer? Zullen er absoluuut zijn, echter word er eerder op "naam" gekozen dan op competentie - waarom hebben wij zoveel mensen die ervaring hebben en diploma's hebben niet hoger in de boom? probleem : Bond

Buitenlandse trainer? nee zei de knvb een paar jaar terug. maar wat nou als dat nu nodig is om een tijdperk te overbruggen waar de knvb weer even om de tekentafel moet zitten, ademruimte krijgt om een gede NL trainer te vinden, beter gezegd opleiden,

Sorry maar mij ga jij niet verkopen dat wij geen goede spelers of coaches meer hebben. de Bond is het probleem.

" Wij hebben het altijd zo gedaan" zijn de 6 gevaarlijkste woorden voor elke organisatie..

zou dicky het nog een keer willen doen? toen hij er als assistent bij was deden we het goed ...mede doordat de spelers constant aan het coachen was.

Fred InteGrim-bondscoach!

On topic: Ik hoop dat Dick Advocaat benaderd word, lijkt me op dit moment de meest haalbare toptrainer voor deze functie.

27 maart 2017 om 00:50

Oei die is slecht zeg maar wel veel respect dat je em gewoon ff maakt. Dan heb je ballen.

Hopelijk doen ze het op hun gemak. Zodat ze de juiste keuze maken.

Ik hoop op Ron Jans. Hij heeft het bij Zwolle erg goed gedaan door de beker en de Cruijff schaal te winnen en hij weet volgens mij zijn spelers altijd op de juiste manier te motiveren. Ik denk dat als Jans wordt aangesteld Nederland via de play offs naar het WK gaat en op het WK is alles mogelijk voor Nederland.

Advocaat lijkt mij de beste optie op dit moment, ze moeten het alleen zo goed regelen dat hij niet na 3 wedstrijden weer de benen neemt omdat een club hem meer gaat betalen.

Fabio Capello!

Zal dit zootje ongeregeld even aanpakken, bij Fabio durft niemand een grote mond te geven, slap te spelen, of er met de pet naar te gooien.

Capello is tenminste ijskoud en kei hard maar wel onwijs goed, Zlatan zal het weten in de tijd van Juve.

26 maart 2017 om 23:10

Zou een geweldige optie zijn maar, dat zal niet in het financiele plaatje van de KNVB passen. Dit geldt overigens voor veel buitenlandse coaches die gesuggereerd worden.

Gewoon Rutten met Gullit en Advocaat neerzetten. Dan komt het goed.
Koeman zal nu niet willen en bij de Boer krijg je hetzelfde verhaal als bij Blind.

27 maart 2017 om 00:54

Inderdaad. Echt een sneaky kereltje is dat. Had zich solidair moeten verklaren met Blind maar helaas....

Dus een commercieel directeur, die normaal reclameborden verkoopt heeft tekst en uitleg gegeven. Waar was onze briljante technische directeur?

Schop eerst die kwakzalver van een Van Breukelen er is uit, die is blijkbaar toch nergens goed voor, zolang het een bende bij de Knvb is word het niks wie je er ook voorzet.

Koeman hadden ze toen aan moeten trekken. Nu heeft hij geen zin meer denk ik. Maar voor mij is hij wel kandidaat nummer 1. Beetje raar dat ze hem nu wel als optie zien.

Maar is de trainer die moet voetballen of de speler ik weet niet ik vraag alleen maar

Kleine kans om WK te halen , dan zijn er maar 2 die dit kunnen Van Gaal en Advocaat .
Advocaat zit nog wel bij een club , Van Gaal kan zo instappen .
Koeman is geen haalbare kaart zit goed bij Everton plus dat Barcelona een trainer zoekt , plus Koeman is al eens door de Knvb in zijn hemd gezet , Koeman zal moeilijk over te halen zijn om deze puinhoop op te ruimen en de poen van Everton is meer dan de Knvb kan betalen .
Frank De Boer is niet geschikt te onervaren en moeilijk persoon met spelers die mondig zijn .
Dus Van Gaal kan deze puinhoop misschien nog redden , deze is getergd na zijn ontslag bij Man U .
Ron Jans is lachwekkend een goede trainer voor een middenmoot club uit de provincie .

26 maart 2017 om 23:29

Advocaat wordt in mijn optiek behoorlijk overschat. Van Gaal heeft zijn Oranje-syndroom in 2014 overwonnen en weinig te verliezen. Daarnaast heeft hij sinds 2014 een enorm krediet vergaard. Dus waarom niet?

27 maart 2017 om 02:03

Ik weet het niet; vaak als een trainer na een succesvolle periode bij een club/land voor de ttweede keer terugkomt is het vaak minder.
Gewoon een paar voorbeelden: Hiddink bij Oranje, Mcclaren bij Twente, Rinus Michels bij Oranje, Huub Stevens bij Schalke enz.
Maar misschien zijn er ook wel trainers die bij de 2e aanstelling wel succesvol zijn. Zou er alleen nu niet 1 op kunnnen noemen.

27 maart 2017 om 09:54

Van Gaal. Maar die was de eerste periode niet succesvol. Hiddink bij PSV was wel succesvol ook de tweede keer, Heynckes bij Bayern idem dito, Michels na 1974 in 1988 ook.

De grote fout die Blind heeft gemaakt (die de toekomstige bondscoach hopelijk niet maakt) is het opstellen van zijn zoon op de linksback terwijl je ook de keuze hebt om Miquel Nelom op te stellen... Er zit zoveel drive, techniek en verdedigend vermogen in hem. Nelom neemt ons eigenhandig mee naar het WK!

27 maart 2017 om 00:52

Eens! Ook onbegrijpelijk dat Nathan Rutjes nog steeds op z'n kans wacht.

27 maart 2017 om 00:55

Eigenhandig? In zijn eentje dus? Zaterdag was het hele team waardeloos, met Strootman als dieptepunt. Maar volgens jou zou de vervanging van Daley door Nelom alle problemen meteen oplossen...

Ik vraag me af of een trainer veel uit gaat maken. Je moet nu rigoureus de Knvb goed gaan inrichten met van Gaal aan het roer. De Nederlandse competitie moet naar 10 clubs, die 4 keer tegen elkaar spelen. Daarnaast moeten er meer buitenlandse jeugdtrainers met ervaring aangesteld worden, verdeeld over de clubs, zodat er een goede mix ontstaat, waardoor je dus dat innovatieve plan kan uitvoeren. Verder lijkt mij Ruud Gullit samen met Ryan Giggs en Rene Meulensteen als assistenten de ideale oplossing.

neem keizer Fatih Terim als nieuwe bondscoach. Zal voor de broodnodige passie zorgen!

Allemaal leuk en aardig Blind weg.. maar wat dacht je van een aantal van die houthakkers binnen de KNVB die niet eens verstand hebben van voetbal.. Voetbalmensen die moeten het daar voor het zeggen krijgen..

Koeman zit bet bij Everton en die gaat daar niet weg. Die kans is verkeken dankzij de knvb. Ik ben blij dat nietsnut Blind weg is en hopelijk spelen zijn lievelingtjes Klaassen en zijn zoon ook niet meer in de basis.

Ja alsof Koeman die na de zomer waarschijnlijk een fortuin kan verdienen bij Barcelona , voor een paar kwartjes voor de knvb kiest !! Het WK in Rusland kan hij vergeten . Dus moet hij al voor minstens 3 jaar tekenen .

De Knvb kan Koeman inmiddels weer doorstrepen. Koeman heeft tegenover Fox Sports aangegeven geen interesse te hebben in de baan. Niet zo gek natuurlijk, want je stapt als bondscoach liever in aan de start van een kwalificatieronde

Tja dat was te verwachten als je een 17 jarige onervaren kerel direct in de basis zet. En nog voor zo een belangrijke wedstrijd dan vraag je erom e. En de eerste goal is nog eens via hem gebeurd. Waar zat die vent toch met zijn verstand. Zet een ervaren pion naast Martins indi. Ben benieuwd wie ze gaan halen als bondscoach.

Sorry maar kan iemand mij uitleggen wat Frank de Boer een geschikte kandidaat maakt?
Er zijn twee dingen die voor hem spreken het WK in Z-Afrika als assistent en 4x kampioen met Ajax.
Dat eerste is een plus want hij weet hoe sommige dingen binnen Oranje werken, maar de kampioenschappen? Hij werd kampioen met de club die verreweg het meeste geld tot haar beschikking heeft. Daarbij komt dat het regelmatig pas goed ging toen hij noodgedwongen moest wisselen. Het enige wat de Boer echt heeft laten zien is dat ie mits genoeg tijd een redelijk stabiel team kan vormen maar zoals tegen de Graafschap wel bleek dat geen garantie geeft. Die wedstrijd is vergelijkbaar met die van Blind tegen Bulgarije. En bij Oranje heb je geen tijd om aan een team te bouwen. Dat moet er staan binnen een paar trainingen. En na Ajax heeft FdB niks meer laten zien en ontslagen bij Inter. Nee, FdB kan best een goede trainer gaan worden, maar voorlopig is hij te onervaren om weer een gok te nemen met Oranje.

Zal wel Frank de Boer worden. Hoop echter wel op een buitenlandse zoals Del Bosque.

Gewoon Ten Hag als coach neerzetten, heeft bij Utrecht bewezen met moeilijke jongens om te kunnen gaan, er een team van te maken, en op basis van het materiaal een goed systeem bij te zoeken, neem erbij dat zijn aanpak lekker Duits is, dus met veel discipline en strijd, ik denk dat je dan een perfecte combo hebt om het weer op de rit te krijgen, zet er wel een Gullit of zo naast voor de Perspraatjes want je moet ten Hag niet een interview laten geven.

Ik zou gewoon eens in het buitenland kijken naar een geschikte coach. We zitten op dit moment op alle fronten in zo een dip dat een onafhankelijke blik van buiten-uit helemaal niet zo gek zou zijn. Aks ze toch perse een Nederlandse coach willen hebben zou ik gaan voor Huub Stevens in combinatie met Ruud Gullit. De harde gedisciplineerde Huub met de flamboyante People manager Ruud. zo een combinatie zou zomaar kunnen werken

Niet alleen een nieuwe coach, maar een nieuw bestuur is ook best handig. Zij zijn net zo dramatisch!

Persoonlijk zou ik voor een buitenlandse coach gaan. Louis van Gaal en Ronald Koeman zijn de enige geschikte Nederlanders. Koeman is gek als hij de premier league verlaat, en van Gaal heeft al een mooie tijd beleeft met het Nederlands elftal en bij falen van deze keer is dat een smet op zijn succes met Nederland en dat zou zonde zijn.

Claudio Raneiri, vind ik momenteel wel een geschikte kandidaat. Hij stunte ten slotte ook met Leicester City, hoewel hij dit jaar niet de doelen kon behalen in de Premier League deed hij het in de Champions League weer erg goed met Leicester, en ik vind het oneerbiedig hoe ze hem de deur hebben gewezen. De prestatie die hij heeft neergezet voor een club die in 2015/2016 promoveerde naar de Premier League en het seizoen daarop kampioen werd petje af voor deze man.

Wordt Capello bondscoach, Seedorf assistent en van Gaal de eindbaas...?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren