Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Marcelo Bielsa als bondscoach van het Nederlands elftal lijkt me mooi’

Laatste update:

Na de dramatische 2-0 nederlaag tegen Bulgarije ligt het hoofd van bondscoach Danny Blind op het hakblok. De speculatie over zijn opvolging is zelfs al in alle hevigheid begonnen. Volgens Piet de Visser en John de Wolf moet Nederland eens een buitenlandse bondscoach krijgen.

“We mogen ons best afvragen of onze manier van voetballen de juiste is. We slaan bijvoorbeeld te ver door in het selecteren van jeugdspelers. Ik zie een buitenlandse coach wel zitten. Marcelo Bielsa lijkt me mooi, maar of het haalbaar is?”, zegt De Visser in gesprek met Metro. De Wolf sluit zich daarbij aan. “Een buitenlandse bondscoach zou kunnen. Ik hoorde de naam vallen van Jürgen Klinsmann, maar ik vraag me af of hij de juiste man is. We moeten kijken naar de lange termijn, de KNVB kan zich geen gok meer veroorloven.”

Volgens De Wolf is Ronald Koeman de gedroomde kandidaat. Aad de Mos is het daarmee eens en is van mening dat er geen buitenlandse bondscoach moet komen. “Ook al gaat het nu slecht met het Nederlandse voetbal, onze opvattingen hoe het spelletje gespeeld moet worden heeft ons ook succes gebracht. Buitenlanders denken anders over voetbal dan Nederlanders. Ze kennen onze manier van spelen niet.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Maakt eigenlijk niet uit wie het de komende jaren gaat doen. WK is zo goed als verspeeld en het EK doe je vrijwel zeker aan mee. Vanaf 2019 is het weer belangrijk om een goede coach te hebben. Tot die tijd maar ff aanmodderen met wie dan ook.....

26 maart 2017 om 14:41

Het kan nog steeds als je thuis kan winnen van Zweden en Bulgarije kan je nog de play-offs halen.
Dus zou zeker nu al kijken voor verbetering.

26 maart 2017 om 14:49

Ik weet dat het moeilijk te accepteren is, maar we zijn gewoon uitgeschakeld. Zelfs al zou je nu nog alles winnen. We weten allemaal ook wel dat dat niet gaat gebeuren.

26 maart 2017 om 14:52

Denk je dat werkelijk?
Kijk nog maar een x naar de wedstrijd van gisteren en dan weet je genoeg, geen WK voor ons

26 maart 2017 om 14:54

De beste nummers 2 gaan door. Als Nederland alles wint, waaronder Frankrijk-uit, dan hoor je daar waarschijnlijk bij. Als we van Frankrijk verliezen is de kans al zeer groot dat je de zevende, achtste, of negende nummer 2 bent. En dan is het dus hopen dat je een van die eerste twee bent, maar die kans is klein. Kortom: we zijn al zo goed als uitgeschakeld...

26 maart 2017 om 14:54

Edit: die gaan door naar de playoffs bedoel ik dan.

26 maart 2017 om 15:07

Zal je zien dat we alles winnen en bijv gelijk tegen Frankrijk. ..en dat we de slechtste nummer zijn.
Zo dichtbij en ook zo ver weg.

26 maart 2017 om 15:08

Nummer 2

26 maart 2017 om 15:48

De conclusie is gewoon simpel. De grootste fout ligt bij Bert van Oostveen. Hij had nooit Guus Hiddink moeten aanstellen als bondscoach en vervolgens Danny Blind! Hij had toen der tijd voor Koeman moeten gaan. Als hij dat had gedaan, was Nederland er gewoon bij geweest op het EK en waren we misschien nog wel ver gekomen ook. Ziyech was dan ook sws speler van Oranje en dan was Oranje ook veel verder geweest dan nu. Nederland heeft gewoon een topselectie. Alleen door foute keuzen en domme dingen van Blind gaat het mis. Als we Koeman nu hadden, dan hadden we dit probleem allemaal niet gehad! En hadden we ook Ziyech erbij gehad dat Oranje veel verder brengt dan nu (als bekijkt hoe slecht Klaassen en Strootman gisteren waren).

26 maart 2017 om 16:54

Net of dat Ziyech Oranje vooruit helpt. Zelfs Marokko roept hem niet op.

26 maart 2017 om 17:10

Alsof dat met Ziyech te maken heeft. Bij Marokko spelen veel andere factoren een rol bij het selecteren van spelers, en niet alleen de kwaliteiten van de spelers. Ziyech is absoluut de beste aanvallende middenvelder die ze hebben.

26 maart 2017 om 20:30

@markmilder,

Ziyech is 100% zeker beter dan alle middenvelders die er nu in oranje staan, en is als je hem goed gebruikt dodelijk, kijk ff terug toen ie alle vrijheid kreeg bij Fc Twente.

De manier van voetballen is niet het probleem.
De manier waarop het wordt uitgevoerd is dat wel en met welke spelers.

26 maart 2017 om 14:57

Maar dat ligt dus aan de trainer. Je kan mij niet wijsmaken dat de aanvoerder van Ajax die in vorm de beste is in de ED, een sterkhouder van Roma en een sterkhouder van Liverpool elkaar zo slecht aanvoelen en van zichzelf niet weten waar ze moeten lopen. Elke wedstrijd weer. Die jongens kunnen echt wel wat, maar Blind krijgt geen lijn in het spel. We hebben het materiaal om makkelijk tweede te worden, maar spelen als de nummer 95 van de wereld. Dan gaat het dus mis bij de instelling/tactiek en dat moet de coach verzorgen.

26 maart 2017 om 15:00

Van de andere kant vullen deze jongens elkaar totaal niet aan. Strootman is een mix tussen 6 en 8 en Wijnaldum en Klaassen een mix van 8 en 10, maar ze zijn allemaal niet zo creatief.

Een middenveld met Blind, Sneijder en Strootman/Wijnaldum lijkt mij veel beter.

26 maart 2017 om 15:04

Waarom toch elke keer blind? Komt duidelijk handelingssnelheid te kort voor een positie op het middenveld

26 maart 2017 om 15:09

Omdat dat middenveld tegen de kleinere landen wel liep en dit middenveld totaal niet loopt. Blind mag van mij als CV, CVM of anders op de bank. LB moet je nou eens een x van Aanholt, Pieters, Willems of Kongolo plaatsen. Tegen de grotere landen kan je misschien nog N. De Jong voor oproepen en gebruiken.

26 maart 2017 om 16:57

@neutraal123

Hoe bedoel je niet zo creatief? Strootman moest het altijd van zijn inzicht en strakke lange pass hebben, is vorm van creativiteit. Wijnaldum zie ik de mooiste dingen doen in de PL, al is het wel, net als Klaassen, meer een typische box-to-box player dan playmaker. Maar echt wel met creativiteit en inzicht.

Sneijder is uiteraard wel de meest creatieve van allen, mits goed gebruikt.

Koeman is volgens mij de enige Nederlandse geschikte kandidaat. Maar die zie ik nu niet in deze ellendige organisatie stappen. Ik zie het liefst een buitenlandse trainer komen in dat geval. Roger Schmidt, Bielsa of Sampioli zouden goede kandidaten zijn. Jullie hoeven mij niet uit te gaan leggen hoe onrealistisch vooral die laatste 2 zijn. Maar het zal weer een usual suspect worden in de vorm van De Boer. Die gaat ons voetbal niet hervormen.

"Ze kennen onze manier van spelen niet." Dat is misschien maar goed ook. Voor mij een argument voor(!) een buitenlandse trainer.

26 maart 2017 om 14:45

Prandelli

26 maart 2017 om 14:51

Eens ! Juist iemand met een totaal andere blik op voetbal dan de zgn Hollandse School en zonder lijntjes naar de club, waardoor er ook geen secundaire belangen meespelen.
+1

26 maart 2017 om 14:58

Eigenlijk zijn de enige opties van Gaal of de Boer. Van Gaal smeken om terug te komen?

Maarja, van de andere kant moet heel de KNVB op de schop en is van Gaal eigenlijk bovenin nodig van de KNVB, waar nu alleen maar prutsers zitten.

26 maart 2017 om 15:19

Inderdaad. Aadje Afkoopsom is ook zo'n vastgeroeste trainer die krampachtig vasthoudt aan een gedateerde visie. Misschien is hij wel de geschikte bondscoach in de ogen van het falende Knvb bestuur, wie weet. Ben het ook helemaal met je Eens dat De Boer waarschijnlijk niet vernieuwend gaat zijn t.o.v. Blind. Die hield bij Ajax ook stug vast aan de Hollandse school, al boekte hij wel de nodige resultaten.

26 maart 2017 om 15:23

Er zijn een hoop buitenlandse coaches trouwens die de hollandse school juist beter ten uitvoere brengen dan de nederlandse coaches... iedereen kent de nederlandse manier van spelen. Tenminste, de goede manier, niet die manier waarop we sinds van marwijk al spelen. Toen had het nog enige zin om in deze formatie te spelen aangezien je toen gewoon zo snel mogelijk de voorste 4 zocht en 2 brekers op met middenveld had. Maar wanneer je het spel wil maken vanuit de opbouw werkt dit gewoon niet en het is ook niet de nederlandse manier van spelen...

26 maart 2017 om 15:30

Doen we het voor goed voetbal? Ik weet niet voor jouw,maar ik wil gewoon dat mijn land op een eindtoernooi speelt. Dan wat als het belabberd is. Ik ben totaal niet gewend aan het feit dat Oranje weer geen eindtoernooi haalt. Het doet zeer!!geef een keer een Ron Jans de kans. Iemand die neutraal staat. Een buitenlander ook prima, alleen selecteert die waarschijnlijk puur op naam. Bye bye Oranje voor spelers als Karsdorp, Bazoer, Zoet, Toornstra en ga zo maar door.welkom Nigel de Jong, van Persie, KJH en ga zo maar door.
Of misschien is dat niet eens zo slecht.geen idee.

26 maart 2017 om 15:38

Een buitenlandse coach staat Kim ieder geval boven de clubs. Het valt niet te ontkennen dat Blind een voorkeur behoor Ajax en zijn zoon heeft. De Ligt had er gisteren nooit bij gezeten als hij niet voor Ajax had gespeeld.

26 maart 2017 om 17:09

Zijn zoon werd door meerdere bc geselecteerd. Dat is een niks zeggend argument. Ajacieden eens!

26 maart 2017 om 15:52

Ron Jans lijkt mij ook een kandidaat al is hij internationaal niet bekend. Normale nuchtere kerel met veel voetbalverstand. Zorgt ervoor dat de jongens niet gaan zweven en zal gewoon reallistisch voetbal gaan spelen wat bij de kwaliteiten van de selectie past. Het zou niet de eerste keuze zijn van veel mensen maar het is gewoon een uitstekende trainer en een frisse wind die de selectie lijkt nodig te hebben!

Bielsa spreekt volgens mij noch Engels noch Nederlands, ben heel benieuwd hoe je dat dan voor je ziet.

26 maart 2017 om 14:52

Blind spreekt Nederlands en dat is goed gegaan?
Daar is vast wel een mouw aan te passen bij zo'n topcoach.

26 maart 2017 om 18:25

Bielsa staat al vast om Lille te trainen volgend seizoen

Sowieso vind ik dat er een buitenlandse coach nodig is als opvolger. Altijd dat gezeik met Ajacieden als coach die al die Amsterdamse jochies oproepen. Gewoon een coach die wel naar de Premier League kijkt en daar oa Erik Pieters ziet spelen, of van Aanholt. Echt hoor!

26 maart 2017 om 14:52

Ik vraag me wel eens af of Blind een Eurosport en Ziggo Sport abonnement heeft. In de Eredivisie hoef je maar een bal goed te kunnen aanraken en je zit erbij, terwijl je in het buitenland als basisspeler van een Premier League club oid volledig over het hoofd wordt gezien. Met zijn afkoopsom kan hij dan eindelijk die zenders aanschaffen.

26 maart 2017 om 14:57

Ik vind het onnodig om een coach te gaan selecteren op het criteria of hij wel of niet Nederlands is. Ook vind ik het onzin wat je zegt over oud Ajax-spelers/coaches. Neem bijv. Van Gaal van 2012-2014. Feyenoord was toen vaak genoeg hofleverancier van het Nederlands Elftal. Ik ben het overigens wel met je eens dat Blind nu een selectie heeft samengesteld met Ajacieden die ik ook niet zou hebben opgeroepen.

26 maart 2017 om 15:04

vgaal had een onafhankelijke blik, Bij Blind is dat totaal niet het geval. Die heeft zich al talloze malen belachelijk gemaakt, met als hoogtepunt (dieptepunt sic) het duel van gisteran.

De Boer dicht ik die onafhankelijk ook toe, maar die is net even te kort weg bij Ajax.

26 maart 2017 om 15:13

Daar geef ik jou gelijk in, Van Gaal had al tijden geen Nederlands team meer gecoacht.

Toch zie ik het liefst Frank de Boer komen als bondscoach. Ik las net in de Metro wat verschillende oud-voetballers te zeggen hebben over een opvolger en ik ben het eens met wat John de Wolf zegt. De coach die wij nu aanstellen moet er voor een lange tijd zitten en moet iets gaan opbouwen. Stel je een trainer zoals bijv. Bielsa aan, of Ranieri, dan weet je dat die binnen twee jaar weer weg zijn.

26 maart 2017 om 15:31

Het zit je wel diep he... van gaal is al genoemd, maar zo een van marwijk was ook overduidelijk een ajacied ja... net als guusje hiddink... het is jammer dat je sommige worden hier niet kan gebruiken, maar je lijkt verdacht veel op een zwart kuikentje met een halve eierschaal op zijn kop... echt waar zo triest als dit heb ik nog nooit meegemaakt op deze site en geloof mij, het zit hier vol met trieste mensen...

26 maart 2017 om 16:03

Ik vind dat hij wel een punt heeft. Begrijp me niet verkeerd, ik vind helemaal niks mis met oproepen van Ajacieden, zijn vaak gewoon goede en talentvolle voetballers. Echter draait blind wel door: de Ligt?!!?! Das hetzelfde als hij Nieuwkoop of Bergwijn zou oproepen. Jong, handjevol wedstrijden eredivisie, en aanwezige potentie. Frappante zet in mijn ogen.

Verder vind ik de term "Amsterdamse jochies" wat denigrerend overkomen, maar dat ter zijde.

26 maart 2017 om 16:52

Volgens mij snap je het allemaal niet zo goed. Ik wil gewoon een coach die de beste 23 namen selecteerd zonder dat hier een wederzijdse bevruchting aan te pas komt. Conclusie; geen prominente Ajax, PSV of Feyenoord man maar iemand die puur selecteerd voor Nederland en niet ondertussen marktwaardes van zijn favoriete club spelers probeert op te krikken. Groetjes.

In ieder geval iemand buiten de 'hollandse school' om! Dat is het laatste wat ik over Oranje kwijt wil vandaag.

Ik wacht eigenlijk op de mededeling dat Blind ontslagen is als bondscoach van Nederland en ik ben benieuwd wie dan de nieuwe bondscoach zal worden. Als er voor een Nederlandse bondscoach wordt gekozen, dan hoop ik op Gert Jan Verbeek (ja, is misschien wel een aparte keus) of misschien een terugkeer van Louis van Gaal.

Als er voor een buitenlandse bondscoach wordt gekozen (waar ik erg op hoop) dan zou ik voor Cesare Prandelli, Claudio Ranieri, Roberto Mancini of Bernd Schuster en misschien is het wel verrassend dat Mancini erbij staat, maar zo'n slechte trainer is hij niet en ik denk echt wel dat hij wat met dit Nederlands elftal kan.

Of in ieder geval: hij is een betere coach dan Blind.

26 maart 2017 om 14:59

Louis van Gaal mag van mij thuis blijven, zelfde als Ranieri en Mancini. Prandelli en Schuster klinken wel erg interessant! Ook hoorde ik net iemand de naam van Klinsmann zeggen en dat zou ook niet verkeerd zijn. Mijn favoriet, als het een buitenlandse coach moet worden, zou toch Roger Schmidt zijn. Heeft een aantal mooie jaren bij Bayer gehad.

26 maart 2017 om 15:21

Als Louis weer zou willen, dan haal ik hem persoonlijk op met de fiets. Die man presteert tenminste met hetzelfde materiaal als zijn opvolgers.

26 maart 2017 om 15:35

We moeten vooruit kijken en een coach aanstellen die er voor een lange tijd blijft zitten en dat zie ik Van Gaal niet meer doen. Hij is ondertussen ook al een ouwe man en zal ook wel aan zijn pensioen denken. Mocht hij toch voor de komende vier a zes jaar blijven zitten, dan zou ik het niet verkeerd vinden.

Onze (Cruijfs) voetbal ideeën zijn wel juist, maar de manier waarop we ze gebruiken is niet juist. We moeten ons aanpassen en moderniseren. Zo moeten we een keer stoppen met mandekking gebruiken. Als we dominant willen zijn moeten we niet braaf onze directe tegenstander achter na lopen door uiteindelijk ruimte achter te laten. We moeten juist de ruimtes afdekken. Overal in het topvoetbal wordt zonedekking gehanteerd behalve in Nederland. En ook maakt het helemaal niks uit of je linkercentrale verdediger rechte is (en vice versa). Het doel is om het doel te bereiken en het doel is in het midden en niet bij de cornervlag. Dus als je met een linksbenige linkercentrale verdediger speelt moet hij een risicovolle diagonale pass geven om de bal dicht bij het doel te brengen. Dan kan je net zo'n goed met een rechtsbenige rechtercentrale verdediger spelen. Kijk maar naar de beste clubs in Europa, die spelen gwn met 2 rechtsbenige verdedigers. Chelsea speelt zelfs met 3 (!) Rechtsbenige centrale verdedigers.

Een man met verstand, die Piet de Visser. Marcelo Bielsa is misschien wel de meest onderschatte coach ter wereld, iemand die het moderne voetbal predikt en een inspiratiebron is voor coaches als Guardiola, Sampaoli en Schmidt. Helaas blijft Bielsa als bondscoach waarschijnlijk als een droom, de beste man heeft geen talenknobbel en spreekt volgens mij geen talen buiten Spaans (met een flink accent). Daarnaast denk ik niet dat hij met grote persoonlijkheden in het elftal om kan gaan en zeker de Nederlandse jongens die niet op hun mondje zijn gevallen zullen voor frictie zorgen. Jammer, maar wel een fenomenale coach.

26 maart 2017 om 14:56

Bielsa is inderdaad een onderschatte trainer die veel energie steekt in zijn beroep. Altijd prachtig om te zien hoe zijn teams alleen maar verticale passes geven. Daar kan Oranje wel wat van leren. Maar is het niet zo dat Bielsa volgend seizoen aan de slag gaat bij Lille?

26 maart 2017 om 15:44

Gewoon Bielsa aanstellen en alle internationals Spaans laten leren. Hij is de man die we nodig hebben.

26 maart 2017 om 16:11

Daarvoor heb je toch gewoon een tolk?

26 maart 2017 om 18:28

Gaat niet gebeuren. Hij gaat volgend seizoen Lille trainen. Dus snap ook niet dat hier VZ zoiets verkondigd. Staat voor 100% vast en dit al een week of twee.

We hebben iemand nodig als Koeman, van Gaal, Van Marwijk of F. de Boer. Realistisch voetballen en ophouden met te willen gaan voor een amusementsprijs.

Ik stem ook voor RON Jans. Normale nuchtere kerel met veel voetbalverstand. Zorgt ervoor dat de jongens niet gaan zweven en zal al gewoon reallistisch voetbal gaan spelen wat bij de kwaliteiten van de selectie past. Het zou niet de eerste keuze zijn van veel mensen maar het is gewoon een uitstekende trainer.

Op dit moment zie ik een Nederlandse coach hier niet instappen alleen Frank de Boer misschien. Ronald Koeman is de meest geschikte kandidaat, echter gaat die nu niet weg bij everton. Een buitenlandse coach zou wel eens goed zijn voor dit moment, gewoon een andere manier van denken. Denk bijvoorbeeld aan een Claudio Raneiro of Roberto Mancini

Leuk een nieuwe bondscoach, maar het jeugdvoetbal moet op de schop op op termijn weer een rol van betekenis te spelen. Met dit materiaal heb je alleen iets aan een coach die vol op de organisatie gaat spelen, gezien je nauwelijks extra klasse hebt.

Als je ook naar de jeugdteams van oranje kijkt, tempoloos voetbal met focus op fysieke lopers op het middenveld. Omdat er in de (eerste) periode van Van Gaal en de periode van De Haan meer focus kwam op het team en het winnen van jeugdprijzen... de jeugdcoaches zijn hierin doorgeslagen, met als resultaat dat er ook op deze wijze jeugdvoetballers werden geselecteerd en de voorkeur kregen boven de getalenteerde voetballers (met minder fysiek) en je nu met generaties van gemiddelde voetballers zit die veel kunnen lopen maar weinig voetbal brengen. Het verrassende en gevarieerde positiespel heeft hier onder geleden en zal ook niet terugkeren als de opleidingen zich maar op winnen en teams blijven focussen.

Ronald Koeman was en is de enige (nederlandse) trainer die Oranje kan redden.
Misschien dat we ook eens naar wat oudere spelers kunnen gaan kijken. Ik heb nooit begrepen waarom Van Persie door Blind terzijde is geschoven!

Gaat in de zomer al naar Lille dus kan niet

Elk trainer die zich heeft bewezen om een team te smeden is geschikt. De selectie van Oranje is niet top. Maar zeker ook niet zo bedroevend slecht dat je van Bulgarije kansloos verliest. Een goede trainer heeft dit nooit laten gebeuren en zou zeker niet gaan gokken met een 17 jarige speler.

Het ergste van Blind vond ik nog Turkije uit. We stonden op een derde plek wat recht gaf op een plaats off plaats en Turkije stond daar een punt achter. Wat doe je dan? Lekker achterover hangen en op de omschakeling spelen. Wat zegt Blind? Dat is niet des Nederlands. Hij gaat een aanvallende 433 spelen, na tien minuten staat onze verdediging op de middenlijn, balverlies, doelpunt en je liep achter de feiten aan. Voor zo'n keuze zal een bondscoach al moeten worden ontslaan.

Nou Aad, dat bewijst Spanje natuurlijk de laatste jaren. 2 ek titels en 1 wk titel zegt veel.

onze opvattingen hoe het spelletje gespeeld moet worden heeft ons ook succes gebracht
1x het EK gewonnen, meer niet. Wel in finales gestaan, maar niet gewonnen, dat is geen succes vind ik.

26 maart 2017 om 16:00

Gekeken naar het materiaal, hebben we prima resultaat geboekt tijdens de Wk's van 2010 en 2014. Wel met volledig on-Nederlands voetbal.

Bielsa, als je een goede aanval zou hebben, met fantastische buitenspelers, zou hij weleens interessant kunnen zijn. Verdedigen komt niet in zijn vocabulaire voor. Ik zie hem niet als de ideale kandidaat voor Nederland. Bovendien is hij teveel gehecht aan zijn eigen waardenethiek. Als dat botst met wie dan ook, kan hij zomaar opstappen. Maar een voetbaldier is het wel.

Co Adriaanse. Ik denk dat hij de enige echte topkandidaat is voor het Ned elftal. Om Koeman nu te polsen is wel leuk en aardig. Maar dan solliciteer je voor een blauwtje. Dat moet de KNVB wel weten. Dick is te onbetrouwbaar. Louis zou kunnen, maar hij heeft zijn laatste kunstje bij het Ned elftal al gedaan. Hij moet dit niet willen. Een smet zou het zijn als die zich niet kwalificeert. Dat gun ik hem niet. Neen, Co Adriaanse met Gullit als rechter arm. Voor de sfeer en het relativeren. Goede Combi zou dat zijn. Ze kunnen ook buiten de kaders denken. Co weet ook een elftal vanaf nul te bouwen. Hoop dat hij er zin in heeft.

26 maart 2017 om 16:19

Co had ik nog niet aan gedacht. Zeker een goede optie. Hopen dat de KNVB meeleest!

De selectie van het Nederlandse elftal is matig, dus je moet een trainer hebben die tactisch slim en sterk is, zo kom ik Co Adriaanse uit. Hij is denk ik de meest geschikte bondscoach van dit moment. Ronald Koeman zal niet komen want hij zit pas bij Everton.

26 maart 2017 om 16:35

ik vind razend meevallen,kijk naar grieken ,bulgaren,zweden enz.waar hun spelers spelen en waar spelen oranjes?bayern,liverpool,man utd,lazio,as roma enz..al drie genoemde landen bij elkaar hebben geen enkel speler bij zulke teams..terwijl ze wel resultaten boeken,hoe komt dat?door coach..je hebt iemand als van gaal nodig en geen pionier ala blind

Ik lees zoveel onzin hier. Opeens moeten we de speelstijl aanpassen. Net alsof je tegen Bulgarije geen Hollandse school kan spelen. Nederland heeft op vrijwel elke positie een betere speler! Deze bondscoach had allang ontslagen moeten worden, hij is ongeschikt voor deze functie. En voor iedereen die stelt dat van Gaal met 5 verdedigers speelde moet alles nog is terugkijken.
Nederland speelde de gehele WK kwalificatie 4-3-3, en had het meest aantal punten van alle Europese landen.

En op het WK in Brazilië kwam Nederland juist op achterstand in de 5-3-2 formatie (Mexico, Australië) en pas wanneer er 4-3-3 gespeeld werd begon het te lopen.

Uiteraard kan je tegen landen als Spanje/Frankrijk meer zekerheid inbouwen.

26 maart 2017 om 16:11

Nederland heeft de spits niet voor een 4-3-3. Heeft de vleugels niet voor een 4-3-3 en heeft het middenveld en de backs niet voor een 4-3-3. Prutserige centrale verdedigers die wel een bal kunnen inspelen, maar niet verdedigen, heeft Nederland wel.

Nederland heeft een goede mix tussen fysieke kracht, uithoudingsvermogen, discipline en flair nodig. De echte spelers met flair, die de toekomst voor het Nederlandse vortbal moeten vormen, geven we geen kans: zie Nouri. De fysieke kracht en uithoudingsvermogen op het middenveld stellen we niet op: Vilhena, De Jong?, Bazoer en Van Ginkel. En de mogelijk beste backs met snelheid en aanvallende kwaliteiten beschouwen we als niet bestaand: Tete / Pieters en Van Aanholt.

Dan mis ik nog spelers als De Roon en Ramselaar die zich dolgraag willen bewijzen.

Te weinig spelers spelen op een hoog niveau nog volgens de Hollandse school. Voor deze spelopvatting heb je spelers met exceptionele kwaliteiten nodig. De voorhoede moet iig voldoende gevaar kunnen stichten. Verrassend zijn. Op elkaar ingespeeld zijn. Kansen benutten. Robben de egoist op de flank, Dost de houthakkrr centraal en een net niet vleugelspeler op linksbuiten verrast geen tegenstander.

We vermoorden creativiteit op clubniveau en vragen ons af waarom we zo weinig goed voetbal zien.

Btw jouw analyse van het WK is de omgekeerde wereld. Nederland speelde alles of niets tegen Mexico en Australie en heeft alle geluk vd wereld meegekregen - zeker tegen Mexico - dat die aan het einde vd wedstrijd erdoorheen zaten (omdat Ned achterover leunde, hadden zij nog wel energie) en dat de scheids blunderde. Nederland heeft het hele toernooi gecounterd. Niets meer en niets minder.

wat moet je met die gekke clown?die is na 1 dag al opgestapt bij Olympique Marseille .neem liever een Duitser,want je hebt op het moment discipline nodig.gisteren heeft ook zwaar overschatte Roberto Martinez een les van efficiente Grieken gekregen,dit soort coaches zijn risico.

Veel buitenlandse trainers snappen het nederlandse spelletje niet tsssss wij nederlanders snappen de buitenlandse mentaliteit niet echt suf. We hebben juist buitenlandse trainers nodig die meer pit killersmentaliteit erin gooien. Wij hebben buiten robben en sneijder wijnaldum om geen spelers die het niveau echt aan kunnen. Strootman is te licht bevonden en over de rest wil ik niet eens praten. Spelers met pit als Pieters van Aanholt Janmaat doen het gewoon goed. Babel die basisspeler is bij Gala en heel goed speelde bij depor worden niet geselecteerd. Blind moet opstappen en wij moeten afstappen van de zogenaamde nederlandse school want wij winnen er totaal geen prijzen mee

We moeten vooral een coach vinden die het voor elkaar krijgt om die gasten met een vette peper in hun reet het veld in te krijgen. Op het EK leverde dat bij matige landen als Wales, Ierland en IJsland heel goede resultaten op. De speelstijl komt dan daarna wel. Eerst de instelling goed krijgen.

Het is misschien vloeken in de kerk maar Joachim Low bij Oranje zou ik een prikkelende gedachte vinden. Alles wat Duitsland heeft, hebben wij niet. Voetballende kwaliteit krikken we er niet mee op, maar de mogelijkheid om van de Duitsers te leren hoe je een over-mijn-lijk-mentaliteit aanneemt moet je niet laten liggen.

Ik ben een groot voorstander van de komst van Bielsa. Eindelijk eens afgelopen met de Nederlandse bondscoaches. De afgelopen 15 jaar hebben eigenlijk alleen Van Gaal (2e termijn) en van Marwijk (sloot wel af met een deceptie op het ek) het goed gedaan. Daarom zou ik het mooi vinden als we het eens over een andere boeg zouden gooien. Bielsa kan goed met routiniers omgaan maar geeft ook de jeugd een kans (18+ dan wel te verstaan haha) Hij zou wel van Aanholt, Pieters, de Roon, Babel, Ake(mits speeltijd) van Persie en Huntelaar oproepen. Allemaal spelers met een stukje fysiek en ervaring op het hoogste niveau. Dat is een stuk belangrijker dan 5 wedstrijdjes in Ajax 1 of een paar goals in de Eredivsie of een bankzitter bij Manchester United.

Ben blij dat we verloren hebben als Blind eindelijk ontslagen word. Want ook al haal je het WK dan zijn we daar uitendelijk het lachertje met onze bondscoach.

Bielsa is natuurlijk een geweldenaar maar ik denk niet dat hij zo geinteresseerd zal zijn, daarna is het net zo compromisloos als Cruijff en als je naar het huidige materiaal kijkt dan denk ik niet dat de voetballers die Bielsa nodig heeft om zijn systeem te kunnen spelen voorradig zijn.
Koeman komt natuurlijk nooit meer en die was volgens de Knvb niet goed genoeg een paar jaar geleden.
Ik geloof trouwens wel dat Blind verstand van voetbal heeft, maar dat hij de klassieke fout heeft begaan om iets te worden waar zijn kwaliteiten niet tot uiting komen. Goeie assistent maakt nog geen geen goede directeur.

Misschien het komende WK maar uit ons hoofd zetten en onze zinnen zetten op het EK 2020 en WWK 2022 om daar weer bij de wereld top te horen. Dan is het belangrijk om nu nu nu een technische staf te hebben die vanaf nu tot 2022 deze klus willen klaren...

Ik denk zelf aan deze 3 mensen:

Bondscoach: Jã¼rgen Klinsmann (of Bielsa)
Assistent: Clarence Seedorf
Assistent: Jaap Stam

Met deze opstelling, gemakshalve Robben, Sneijder en v Persie er buiten gelaten:

J. Cillessen
S. de Vrij
V. van Dijk
W. Hoedt
R. Karsdorp
M. de Roon
K. Strootman
T. Kongolo
G. Wijnaldum
J. Kluivert
M. Depay

'Volgens Piet de Visser en John de Wolf moet Nederland eens een buitenlandse bondscoach krijgen.' 'Volgens De Wolf is Ronald Koeman de gedroomde kandidaat.' Tja wat is het nou..

Heeft Piet onder een steen gelegen soms. Biesla is vanaf volgend seizoen trainer van Lille.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren