Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

KNVB zondag in gesprek met Blind: ‘We moeten goed praten’

Laatste update:

De KNVB gaat zondagmiddag om de tafel met Danny Blind. De positie van de bondscoach wankelt na de 2-0 nederlaag van het Nederlands elftal in Bulgarije van zaterdagavond. Volgens Jean-Paul Decossaux, commercieel directeur van de KNVB, is het duidelijk dat beide partijen 'goed moeten praten'.

Na de beschamende verliespartij erkende Blind zich te beramen op zijn toekomst. Hij wilde de handdoek echter niet in de ring gooien. Mogelijk wordt snel duidelijk hoe de KNVB erin staat. "Misschien dat er snel duidelijkheid is, misschien ook niet. Dan moeten we even de tijd nemen", vertelt Decossaux, die sinds het vertrek van Bert van Oostveen de hoogste in rang is bij de voetbalbond.

"Aan overhaaste beslissingen heb je niets. Veel meer kan ik nu niet zeggen. Dat begrijp je toch wel?", citeert het ANP de bestuurder. Hij voegt wel toe dat een spoedig vertrek van Blind allerminst vaststaat. "Het gebeurt in de voetballerij wel vaker dat er na een teleurstelling iets wordt geroepen. Alles is nog mogelijk."

Denk je dat Danny Blind dinsdag tegen Italië nog bondscoach is?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit kan eigenlijk maar een ding betekenen. Zijn positie is onhoudbaar en de media heeft hier een hele grote rol in, die schrijven hem natuurlijk helemaal af nu. De druk vanuit de media en vanuit het land wordt veel te groot. De Knvb maakt zichzelf alleen nog maar ongeloofwaardiger als Blind nog mag blijven zitten. Laat Grim het dinsdag maar eenmaal doen, en dan in juni met een schone lei beginnen onder de Boer. Ik zie geen andere optie.

26 maart 2017 om 10:11

Dat is het verschil heel het land ziet dat blind hopeloos faalt. Maar de knvb zal stug doorgaan met het falen met de bondscoach, sorry hoor maar is toch het dieptepunt. Hoeveel verkeerde cruciale beslissingen kan je nemen, Blind zijn inzicht als manager is dramatisch. Destijds hadden Koeman aan moeten stellen ipv Hiddink, die wordt ontslagen maar mede verantwoordelijke blind blijft zitten. Die nu Nederland alleen maar meer de problemen in trapt. Blind had allang de eer aan zichzelf moeten houden, maar hij denkt zelf dat hij het op de rails kan krijgen. Nou dat is vechten tegen de bierkaai. Hij is blind, er is frisse wind nodig ook bij de spelers heeft hij z'n kruit verschoten.

26 maart 2017 om 10:28

Blind maakt zichzelf eigenlijk onmogelijk met zijn warrig beleid....er is geen duidelijkheid.
Voorbeeld met de keepers. Zeg gewoon n week geleden dat zoet keept dat schept helderheid en vertrouwen. Nu weet geen enkele keeper of hij de volgende wedstrijd keept. Dat geeft onrust en maakt n keeper niet beter...eerder onzeker.
Dan het opstellen v de ligt..... terwijl hoedt wekelijks speelt in een sterke competitie itt de ligt in de Mickey mouse league.
En de gevolgen van die beslissing zagen we gisteren. En dan die jongen nog wisselen in de rust....pffff
Ik zou nu kiezen voor een trainer die charisma heeft bijv Gullit en naast hem een veldtrainer puur sang.... zoals fred rutten.
Gebroeders koeman zijn niet beschikbaar dus lijkt mij Gullit rutten een goed alternatief.

26 maart 2017 om 12:13

Mensen blijven maar Koeman roepen maar denk je dat hij dat zelf wou? Diep in zijn hart waarschijnlijk wel maar het was geen slimme beslissing geweest.

Zijn trainerscarriere heeft een gigantische dip gekend, het heeft lang geduurd voordat hij weer gerespecteerd werd en dan zou hij moeten instappen bij Oranje dat compleet van 0 moet beginnen? Wat denk je dat er dan gebeurt op zo'n moment. Stel dat het niet lukt, want ik ben er zeker van dat je een mirakel nodig hebt, dan krijg je weer dat stempel van mislukkeling. Dat is het risico toch niet waard? Laat iemand anders (lees: Danny Blind) de troep maar opruimen en alle shit over zich krijgen.

Koeman heeft de juiste beslissing genomen en gekozen voor Southampton en nu Everton. Met zijn huidige salaris en mogelijke clubs over 1-3 jaar dan komt Oranje sowieso niet meer in aanmerking.

26 maart 2017 om 12:53

Koeman heeft zijn zelf gezegd dat hij wilde. Maar hoorde niks, wat hij vreemd vond, vervolgens is hij aan de slag gegaan bij Southampton.

26 maart 2017 om 10:41

Persoonlijk vind ik dat de verantwoordelijken van de KNVB hun lot aan dat van Blind hebben verbonden door hem zo lang te laten zitten. Maar ik zie al gebeuren dat Blind eruit wordt geknikkerd en dat in Zeist iedereen op het pluche blijft zitten. Ze zullen waarschijnlijk niet eens de fout toegeven. Ik ben echt niet snel pessimistisch, maar ik zie het zo echt niet op korte termijn (<5 jaar) enigszins goed komen met Oranje.

26 maart 2017 om 11:12

De boer? Op basis waarvan? Middenvelders als vleugels, spitsen ? Voetbal waarbij je in slaap valt? Nog een Ajacied?? Dat is namelijk een taboe! Nee dan nog liever een buitenlander of zelfs Ron jans. Geef zo een coach maar de kans zonder enige connectie met de traditionele top 3.

26 maart 2017 om 13:33

Gertjan Verbeek lijkt me ook een mooie optie.

26 maart 2017 om 11:33

Een buitenlandse trainer is een andere optie

26 maart 2017 om 12:41

Een keer een buitenlandse trainer zou de ideale frisse wind zijn. Jammer genoeg denk ik dat de knvb daar niet eens aan denkt. Ranieri zou echt een stunt zijn. Bel deze man op zijn minst even op aub.

26 maart 2017 om 12:41

Enige juuste optie idd.
En ook op de beleidsplekken. Laten we weer eens vechters mannen moderne voetballers op gaan leiden. Begin bij de jeugd, en daar zijn de beleidsmakers verantwoordelijk voor!

26 maart 2017 om 13:07

Faillissement van je eigen Nl trainersgilde. Moet een buitenlander dan gaan werken aan de hollandsche school 2.0?

26 maart 2017 om 13:45

Denk niet dat Ranieri hier veel kan. Is meer een echte clubtrainer. Elke dag op het veld met de spelers. Was bij griekenland ook geen succes

26 maart 2017 om 16:21

Ja Sm1thers, wij hebben buitenlandse bonden in onze keuken laten meekijken en die halen ons nu links en rechts in. Misschien is het goed als wij die kennis van buitenaf eens binnenhalen om door te ontwikkelen? Blijkbaar zijn we er zelf niet meer zo goed in. Of Koeman moet willen, want die heeft tenminste een internationale kijk op het spelletje, maar ik verwacht niet dat die weg gaat bij Everton in deze fase van zijn carriã¨re.

26 maart 2017 om 12:11

Er zijn nog 5 kwalificatiewedstrijden te gaan. We moeten allemaal nog tegen de top 3 van deze poule. Met een coach zoals Rijkaard zie ik ons nog wel plaatsen. Als wij doorgaan met Blind, dan geef ik het bij voorbaat al op. Als Nederland echt op het WK wilt verschijnen, dan moeten ze Rijkaard gaan aanstellen. Enige coach naast Van Gaal die zich heeft bewezen op topniveau en de visie van Cruijf uitdraagt. Ze praten over de kwaliteit, maar het ligt echt aan de coach. Van Gaal had kwalitatief gezien nog mindere spelers tot zijn beschikking, maar speelde Brazilie van de mat in hun eigen land. Blind had vorig jaar al ontslagen moeten worden, maar blijkbaar wordt Blind anders beoordeeld. Heb sterk het idee dat Van Breukelen aan de touwtjes trekt en Blind als pop gebruikt. Hij heeft denk ik zoveel invloed op de selectie, dat Blind bewust heeft gezegd dat hij spelers niet selecteert op basis van aantal wedstrijden, want dan kan hij spelers opstellen die hij wilt.

26 maart 2017 om 12:37

Ook onder Rijkaard wint Nederland niet alle resterende wedstrijden en dan nog is Nederland afhankelijk van de andere poules.

Verder geloof ik niet dat van Breukelen de selectie bepaald, dan had de Ligt er never nooit bij geweest en zou Oranje niet elke wedstrijd van keeper wisselen.

26 maart 2017 om 12:48

Rijkaard? Daar zit toch niemand op te wachten. De visie van Cruijff is gedateerd en werkt niet meer. Er zal een dynamischer systeem moeten komen. We moeten van onze eigen kracht uitgaan. In het huidige oranje is dat de verdediging. Met een gezonde bondscoach. Iemand die niet door een gekleurde bril van zijn club kijkt. Ik ben zelf voorstander van ranieri. Die weet hoe je een solide team kan bouwen met snelle aanvallers.

26 maart 2017 om 13:39

Waarom lukt het Ajax dan wel om ver te komen met 4-3-3? Barcelona lukt het tot de dag van vandaag nog steeds. Alleen moet je geen middenveld hebben met Strootman, Klaassen en Wijnaldum. Ook moet je geen Dost in zo een systeem laten spelen. Verder moeten wij spelers hebben zoals Van Aanholt en Janmaat aan de zijkanten die naar voren durven te stoten. Een middenveld met Blind, Vilhena en Sneijder zie ik liever. Uitgebalanceerd en drie verschillende types. Een stofzuiger, loper en passer. Gister hadden wij drie lopers op het middenveld. Totaal geen passer en stofzuiger. Verder waren wij vleugellam, omdat de backs niet de drive hebben om de achterlijn te halen. Dost is totaal geen meevoetballende spits net als Janssen. Stel dan Depay of Lens op. Geef ze een rol tot aan de strafschopgebied en daarna mogen ze vrijuit spelen. Verder was Zoet wel erg slecht. Stel een Cillessen op die elke dag met Messi, Suarez en Neymar traint. Van de twee goals had hij er zeker een tegen gehouden.

26 maart 2017 om 12:24

Het heeft toch geen zin om te praten. Meteen ontslaan die vent.

26 maart 2017 om 14:13

Dat gaat ook gebeuren.

26 maart 2017 om 12:40

Je kunt toch geen Frank de Boer aanstellen als bondscoach?
Heb je er weer 1tje zitten die ontzettend Ajax minded is...
Ik zou een een keer kiezen voor een buitenlandse coach die een andere kijk op het voetbal heeft als de heren uit nederland....

26 maart 2017 om 12:49

Precies. Ranieri weet uitstekend hoe je verdedigend collectief kan neerzetten om
Met snelle aanvallers succes te behalen

Blind ontslaan heeft geen gezicht naar buiten en doet maar wat. Ik zal voor Frank de Boer gaan wel lekker zakelijk voetbal maar dat moet in dit team. Snap niet waarom we Klaassen en Wijnaldum opstellen beide zelfde spelers. Doe dan alleen Klaassen en ga voor een Sneijder op het middenveld.

26 maart 2017 om 09:25

Marten De Roon had gewoon opgeroepen moeten worden! Ik snap echt niet dat hij gepasseerd is. Nog zo'n enorme fout van Blind, die snapt het echt niet.

26 maart 2017 om 09:34

indd die mis je wel op dat middenveld...heb me gister kapot mateloos geirriteerd aan onze strootman van roma wat een balverlies echt drama

26 maart 2017 om 09:34

Want Marten de Roon gaat met zijn creativiteit het verschil maken zeker.

26 maart 2017 om 09:38

Neen, dat is aan Wijnaldum of Sneijder. Maar naast Strootman of beter nog vóór Strootman had hij wel mogen spelen. Just sayin'

26 maart 2017 om 09:40

Niet dat de Roon het verschil gaat maken, maar wellicht voegt hij meer toe aan dit Nederlands elftal als Strootman, want die haalt zijn niveau echt niet.

26 maart 2017 om 09:42

Heel eerlijk gezegd vind ik een Wijnaldum te weinig balhandelingssnelheid hebben. Ik heb toch liever de Sneijder of de VdV van vroeger maar helaas.

26 maart 2017 om 09:53

snap je het niet kerel ? de roon is de nieuwe van bommel een viezerik op dat middenveld die de duels niet schuwt zoals de rest van onze internationals

26 maart 2017 om 11:15

Achteraf gelul!!! Nu moet de Roon het doen? Voorafgaand zal strootman zogenaamd alle duels winnen want hij is ook zo goed. Ga je nou serieus doen alsof we 2 werkers nodig hebben vs de Bulgaren? In dit geval zijn we zeer slecht geworden! Dan waarom is iedereen zo verbaasd??

26 maart 2017 om 11:45

jij komt net met klaasen aanzetten...sorry die heeft gister werkelijk niets goed geraakt... en ps. wijnaldum weinig behandelings snelheid?? oooh daarom speeld hij in een veel beter en snellere competitie bij een veel grotere ploeg! kap eens met die ajax bril man. dotnis nl elftal. geen ajax. zet je club voorkeur op zei.

26 maart 2017 om 12:32

hoezo achteraf gelul roep al vaker dat de roon erbij moet zitten !! vind je strootman of wijnaldum echte vechters dan op dat middenveld ?? het hele middenveld is hetzelfde kerel qua spelers..strootman gaat gewoon half de duels in elke x als je kort moet zitten

26 maart 2017 om 09:26

Want Klaassen laat wekelijks een hoger niveau zien dan Wijnaldum?

26 maart 2017 om 09:30

Klaassen is een zelfde speler als Wijnaldum maar ik schat Wijnaldum hogerin.

26 maart 2017 om 09:35

Je schat wijnaldum hoger in maar zet klaassen op t middenveld? Ajax supporter?

26 maart 2017 om 09:39

Klaassen moet er uit, correctie dat is veelvoud van balletje breed.

26 maart 2017 om 11:04

Klaassen was gisteren de enige middenvelder die nog voor gevaar wist te zorgen.

26 maart 2017 om 11:33

Klaassen was voor mij het toonbeeld van Nederland.... zelfs verschillende pasjes over 3 meter lukte hem niet. Ik heb op een gegeven moment staan juichen toen Klaassen een pas gaf over 1 meter....ja serieus 1 meter.... en deze iig in de voeten was! Treurig hoor hij dacht op een gegeven moment ook: aub doe jij maar iets met de bal, ik kan en wil er niets mee.

26 maart 2017 om 11:47

mooie eerlijke reactie. respect!

26 maart 2017 om 10:09

Het is inderdaad of Wijnaldum of Klaassen. Beiden zijn dezelfde type spelers die graag in de zestien komen.

Ik begrijp niet dat Klaassen telkens in de basis staat. Was gisteren weer bedroevend slecht met alleen maar balverlies. Bovendien staat die het meest diep terwijl dat juist Wijnaldum zijn specialiteit is. Je moet een centrale middenvelder opstellen naast Strootman met Wijnaldum ervoor. Klaassen is voetballend te beperkt voor dit niveau.

26 maart 2017 om 11:06

Klaassen heeft gister beter gespeeld dan wijnaldum. Beide waren matig maar klaassen heeft iig nog wat kansen opgeleverd. Maar voor beide was het eigenlijk geen doen, voetballen naast strootman.

26 maart 2017 om 11:06

Wat waren wijnaldum en strootman dan? Die waren nog slechter dan Klaassen.

26 maart 2017 om 11:17

Toevallig speelde de beperkte klaassen het best van alle middenvelders gisteren...

26 maart 2017 om 12:20

Ik zou spelen met Vilhena, Nigel de Jong en Wijnaldum. Stofzuiger, passer en loper. Gister zag je op het middenveld dat je 3 box-to-box spelers hebt die alle drie hetzelfde doen. Maar niemand kan echt het vuile werk opknappen.

26 maart 2017 om 12:41

indd je hebt 3 dezelfde spelers op het middenveld begin dan meteen met sneijder op 10 ! heb je iig een beetje creativiteit

26 maart 2017 om 12:51

Dit klinkt wellicht gek. Maar waarom niet Toornstra op 10? Die is in vorm en heeft de creativiteit. Een middenveld Toornstra Wijnaldum en daarachter strootman is zo slecht nog niet

26 maart 2017 om 14:35

Vilhena moet spelen. Deze jongen is echt een ruwe diamant. Werkt hard en is creatief. Daarnaast heeft hij een pegel in de benen. Hij is beter dan strootman. Yes i have said it. Strootman is bagger na zijn blessure.

26 maart 2017 om 10:11

Denk je dat de boer zin heeft om hier in te stappen. Kijk hoe er met blind omgegaan wordt. Je kan alleen maar verliezen als bondscoach in Nederland.

26 maart 2017 om 10:24

Nee hoor, het kan niet slechter.

Bllind kwam binnen onder een slecht gesternte en kon amper winnen en werd alleen door wat verstokte Ajacieden verdedigd. Vervolgens voldeed prima aan de verwachtingen van de rest ... hij maakte er een puinhoop van.

De Boer zal ook bij niet Ajacieden op meer krediet kunnen rekenen. Bij hem verwacht je dat er een idee achter zit en dat er voor een resultaat wordt gevoetbald.

Natuurlijk zijn er andere opties, maar de vraag is of die willen of kunnen instappen (koeman)

26 maart 2017 om 11:51

ik verwacht dat de knvb blind aanhoud...ik hoop in dit geval op de contructie van. louis van gaal met blind dan als assistent

26 maart 2017 om 12:40

Nederland ziet het verschil tussen de slechte kwaliteit van de selectie en van de bondscoach. Een bondscoach met een goed, duidelijk en consistent beleid krijgt steun van de supporters. Maar een wazige als Blind is die steun al lang kwijt.

26 maart 2017 om 10:12

Nou ik had inderdaad meer in een type Vilhena iets gezien, tenminste iemand die met veel pit speelt (a la een de Jong) type. Maar het middenveld was nu echt allemaal hetzelfde met Strootman, Wijnaldum en Klaassen.
Je moet nu inderdaad een de Boer aan gaan stellen je hebt dan zakelijk voetbal maar wel eentje die het dicht kan gooien achterin en het uiterste uit zijn spelers kan halen en er kort op zit bij iedereen. Dat heb je gewoon nodig nu, je zag het ook al die jaren bij Ajax wat hij met een matig elftal al kon bereiken.
Daarnaast door de fout van Blind met (de Ligt, en 3 spelers van hetzelfde type op het middenveld) heeft hij gewoon nu zijn eigen graf gegraven en gefaald. Nu mag er niet meer aangemodderd worden maar moet resultaat komen en Blind is gewoon totaal niet geschikt hier voor.

26 maart 2017 om 11:41

denk dat je bedoeld...doe dan alleen wijnaldum...je weet wel speler van liverpool!

26 maart 2017 om 12:46

Waarom Klaassen ipv Wijnaldum? Wijnaldum speelt wekelijks op hoog niveau in de PL, die staan 4e in een top competitie, en hij is 1 van de belangrijkste spelers van dat team, terwijl Klaasen de laatste weken nou ook niet zo geweldig presteerd in een ' Mickey mouse' competitie. Laten wij eens afstappen om het Nederlandse elftal af te stemmen op een Ajax gerelateerd systeem, door allemaal Ajax gerelateerde spelers of coaches aan te stellen, want Ajax presteerd al jaren niet meer op het allerhoogste niveau en het Nederlandse elftal ook niet. Op de WK in 2014 is Nederland 3e geworden, met 9 Feyenoord gerelateerde spelers, met een 1-5-3-2 systeem. Misschien minder aantrekkelijk, maar wel vele malen effectiever. De spelers hebben nou eenmaal vandaag de dag niet meer de mentaliteit die men vroeger had, waardoor ze niet meer het vermogen hebben om in het zogenaamde Ajax systeem te spelen.

26 maart 2017 om 14:15

Die coach die in 2014 zakelijk voetbal speelde met 9 Feyenoorders was er ook één met een heel stevig Ajax-profiel en verleden. Laten we Blind alsjeblieft niet als maatstaf zien want er zijn veel Ajax-supporters die zijn wispelturige selectiebeleid met lede en vol herkenning vervulde ogen aanschouwen. Die aanstelling was vanaf dag 1 gedoemd te mislukken.

Ik denk helaas van wel, maar hoop echt dat ie vandaag een dikke schop onder de kont krijgt en niet eens met het team mee naar Nederland mag. Laat hem maar achter in Bulgarije, dan zien we hem hopelijk nooit weer terug.

Goed praten heeft geen zin. Gewoon direct ontslaan die prutser!

26 maart 2017 om 09:32

Maar die man is aangesteld door andere prutser, hoe nu verder?

26 maart 2017 om 09:37

Iedereen mag opstappen

26 maart 2017 om 09:57

zo is het Wandermans iedereen optyfuh lijkt de sociale dienst wel daar pffff

26 maart 2017 om 13:39

En dat verzaakten ze bij Blind. Als assistent vonden ze hem met 0 ervaring een prima opvolger van Hiddink..

Wij weten allemaal waar het probleem LIGT!!

26 maart 2017 om 09:44

Ja, en niet bij een 17-jarige die helemaal niet zou spelen volgens Blind.

26 maart 2017 om 10:00

Jep, 100% bij Danny. Laten we hopen dat de Ligt zich goed herpakt in de nabije toekomst anderz heeft Blind op zn geweten dat ie eigenhandig op 1 dag het Nederlandse voetbal en een carrière van 1 van onze grotere talenten gekillt heeft..

26 maart 2017 om 10:04

Wil je nu goedkoop scoren..heeft lang niet alleen aan hem geleden. Dat weet je ook wel.

26 maart 2017 om 10:19

precies. Je bent ook een flutcoach als je hem er ook nog uithaalt. Coach Blind had moeten worden gewisseld. Drama die vent. Hoop dat de Ligt snel mentaal herstelt. Jongen voor de toekomst.

26 maart 2017 om 13:46

Inderdaad. Als je besluit die jongen in zo'n cruciaal duel voor de leeuwen te gooien dan moet je hem ook steunen op het moment dat hij in de collectieve malaise opzichtig in de fout gaat. Nu wordt hij voor het oog van de natie geslachtofferd terwijl er in geen enkele linie iets klopte. Strootman raakte geen bal. Wijnaldum en Klaassen lopen elkaar alleen maar in de weg omdat ze allebei lopende spelers zijn die graag in de positie komen. En met twee buitenspelers die naar binnen trekken heb je een meevoetballende spits nodig en niet een statisch spelende spits die wacht op aanvoer vanuit de lucht. Daarmee isoleer je je volledige aanval. Verder helpt een keeper met enige persoonlijkheid en coachende vaardigheden ook wel als je besluit een A-junior centraal achterin te zetten.

De Knvb zal vast hun hand boven het hoofd van Blind houden, een verkeerde beleid.

26 maart 2017 om 09:35

Nee die word ontslagen Gijs de Jong maakt een betere indruk op mij dan die andere koekenbakker!

26 maart 2017 om 09:58

onder aanvoering van v Breukelen...Nederlands voetbal gaat alsmaar dieper in het moeras...Drama ten top.

26 maart 2017 om 10:19

Het word tijd dat wij dan nog harder worden en heel snel echt hard gaan protesteren.

Kom maar met ideeen

Ik mag toch hopen dat dit samenzijn geen evaluatie is maar enkel voor de onderhandelingen m.b.t. de hoogte van z'n ontslagvergoeding. Een kind van 4 heeft nog door dat Blind incapabel is en niet meer is te handhaven. Zou mooi zijn als van Breukelen zich solidair met Blind verklaart.

Danny weer even tot de elleboog er achter in, en hij zal weer de hand boven het hoofd worden gehouden.

26 maart 2017 om 09:42

Scholletje toch?

Dat Blind niet geschikt is als bondscoach weten de meeste Nederlanders al voordat hij is aangesteld. Tijd voor een nieuwe bondcoach die boven de groep staat en ervaring heeft. En de assistenten zijn ook erg belangrijk, zeker met een goede persoonlijk, Fred Grim?

Co Adriaanse zou ik toe juichen net als Ronald Koemen. Frank de Boer zou ik op de derde lijst zetten.

Wie? Jean-Paul Decoussaux?? Wat heeft die man ooit in het voetbal gedaan dan? Nooit van de beste man gehoord en volgens mij is exact dat juist het grootste probleem bij de knvb op dit moment

26 maart 2017 om 09:36

Idd volgens mij moeten we oud spelers gaan aanstellen of bestuurders met veel ervaring. Zou Seedorf een goede vinden en dan om hem heen mensen met veel bestuurlijke ervaring.

Verder Grim dit af laten maken en in de zomer gaan praten met Koeman en hem smeken te komen. De enige goede kandidaat lijkt mij.

26 maart 2017 om 09:43

Koeman is echt niet haalbaar, die moet je wegkopen bij Everton lijkt mij, en die kunnen lekker veel vragen. Doe maar eens een buitenlandse coach. Het liefst een Italiaan.

26 maart 2017 om 11:20

Koeman gaat het denk ik niet doen. Hij was beschikbaar leek bc te gaan worden en men koos voor blind. Tsja dan denk je pas bekijk het maar.

26 maart 2017 om 10:45

Hij is commercieel directeur, who cares wat hij in het voetbal heeft gedaan?

26 maart 2017 om 10:57

Exact! Niet op iedere bestuurspositie hoeft een oud-voetballer te zitten.

De Knvb moet Ronald Koeman of Frank de Boer polsen.

26 maart 2017 om 09:32

Ronald Koeman die gaat heus niet weg bij Everton. En ik heb Frank de Boer liever ook niet als bondscoach want dan krijg tikkie breed tikkie terug.

26 maart 2017 om 09:36

Frank De Boer en Meulensteen als assistent ik zeg doen!

26 maart 2017 om 09:37

@Camiel dat zou nog kunnen. Zie liever Koeman

26 maart 2017 om 10:19

Ik zie liever Prandelli en Meulensteen.

26 maart 2017 om 09:34

Ronald Koeman maakt het seizoen af bij Everton en hoopt aan het eind van het seizoen naar Barcelona te kunnen. Die is dus onhaalbaar. De Boer ben ik niet zo onder de indruk van. Rare wissels en niet echt het beste voetbal.

26 maart 2017 om 09:36

Koeman gaat dit natuurljk nooit doen. Die zit wel lekker bij Everton en heeft wellicht nog wat andere ambities, de Boer iets meer kans maar niet waarschijnlijk. Zou zeggen probeer het eens met Verbeek. Duidelijke taal, staat boven de groep en een sterke persoonlijkheid. Heeft er daarnaast ook wel oren naar denk ik en is wel weg te kopen bij Bochum.

26 maart 2017 om 14:39

Geen enkele coach gaat Oranje deze kwalificatiecyclus nog uit het slop trekken. Laat er geen misverstand over bestaan: ik vind uiteraard ook dat Blind moet vertrekken. Sterker nog, de fout is al ingezet destijds toen niet voor Koeman werd gekozen, maar voor Hiddink en Blind. Echter denk ik dat ook andere coaches, dus ook Koeman, na verloop van tijd tegen de beperkingen van de huidige Oranje generatie zou zijn aangelopen. Het complete Nederlandse voetbal is gewoon door en door ziek. Dan kun je nog zo'n capabele bondscoach straks hebben: het wordt de komende jaren gewoon vaak afzien en hopen dat er genoeg nieuwe talenten gaan doorbreken. Want dã¡ã¡r ontbreekt het momenteel in de eerste plaats aan. Genoeg potentiã«le topspelers die onze harten sneller kunnen doen kloppen. Natuurlijk, in jongens als De Vrij en Van Dijk achterin zit nog genoeg 'rek' om nog beter te worden. En als je keepen als een ervaringsvak beschouwt, zoals ik (van der Sar werd ook pas echt goed toen hij al halverwege de dertig was), dan zullen jongens als Zoet en Cilessen nog lang niet aan hun top zitten. Maar verder? Daley Blind is een handige 12e man in de Europese subtop, maximaal. Dan zitten er achterin nog talenten als Tete, Karsdorp, De Ligt (als die jongen psychologisch nou niet helemaal geknakt is), Fosu-Mensah en Akã© 'in het vaatje', maar die zijn allemaal nog hartstikke jong en spelen bij hun club vaak ook niet genoeg. Op het middenveld heb je Strootman lopen die al sinds zijn terugkomst van zijn blessure niet meer de oude is en gisteren misschien wel de slechtste man op het veld was. Klaassen is een werkpaard en Wijnaldum te wisselvallig. Bij een club als Ajax lijken er grote talenten op het middenveld aan te komen, maar ook zij zijn te jong en komen te weinig aan spelen toe. Bovendien weet je nooit hoe zich dat gaat ontwikkelen. Vã³ã³rin is het eigenlijk nog schaarser. Er is geen écht goede spits meer, zelfs vanuit de jeugd is er niets op komst. Robben zal gaan stoppen en dan moet je het op de flanken voorlopig met Promes en Depay doen. Die laatste heeft wel het talent, maar ook daarbij is het maar afwachten of hij de komende jaren kan uitgroeien tot een echte topspeler. Buiten dat wat leuke beloftes, maar meer ook niet. We moeten min of meer wã©ã©r vanaf 0 beginnen. Nederlandse clubs zullen niet meer in de CL spelen en het aanzien van het Nederlands voetbal gaat dalen tot een dieptepunt dat sinds de opkomst in de jaren '70 niet is gezien. We kunnen alleen maar hopen dat dat dan het voordeel met zich mee zal brengen dat men onze talenten wat meer met rust zal laten en er rustig kan worden gewerkt aan een mooie nieuwe lichting. Ik vraag me soms af of ik het nog zal gaan meemaken en ik ben pas 26.

Ontslaan. Het liefst vandaag nog. Er is geen weg terug meer na gisteravond.

Die blijft gewoon, blind neemt geen ontslag want dan krijgt hij geen vergoeding en de knvb wil niets of niet veel geven want hebben het niet breed

26 maart 2017 om 09:37

Ben ik ook bang voor. Dan maar een crowdfunding starten misschien?

26 maart 2017 om 11:13

Bij deze heb je mijn €10.- al hier kan Blind toch weer 2 subway broodjes mee halen.

Liever geen Frank de Boer, en dat zeg ik als Ajacied. Heeft rare beslissingen gedaan qua wisselen (niet alleen tegen de Graafschap, maar wel vaker door die 5 jaren heen), zal waarschijnlijk aanhouden aan het selecteren van Ajacieden die er nog niet thuis horen en is ongelooflijk koppig en zal z'n eigen ding doen. Droomkandidaat is voor mij Van Gaal, als je hem uit z'n pensioen kan trekken.

26 maart 2017 om 10:19

Ja maar de Boer heeft 4 jaar wel gedaan wat hij moest doen met een matig elftal elke keer namelijk kampioen worden. Iets wat Bosz niet red nadat hij ruim 20 miljoen heeft kunnen uitgeven in 1 seizoen. Misschien wat saai spel (was het onder van Gaal op het WK trouwens ook met reactie voetbal).
Frank is de enige kandidaat beschikbaar (van Gaal met pensioen gaat dit echt niet meer doen, krijgt hij alleen maar gezeik mee, en een Advocaat stopt ermee). Koeman gaat dit nu echt niet doen omdat het risico op falen groot is en hij wil in zijn club carrière nog hogerop komen en de Boer is nu vrij en moet zijn debacle bij Inter recht breien. Samen met Trustfull (heb je meteen een jongen in de staf voor de gekleurde jongens) en een ervaren rot in het vak als derde assistent. Dan heb je volgens mij een prima selectie en Frank kijkt echt naar talent en zal echt niet alleen maar Ajacieden selecteren.

26 maart 2017 om 11:03

Als we van Marwijk moeten geloven was Frank de Boer heel belangrijk in de periode dat hij assistent bij Oranje was, een nationaal team coachen werkt natuurlijk wel anders dan een clubteam. Het zou dus zomaar goed uit kunnen pakken, het zou in elke andere situatie een idiote gok zijn, maar de situatie is nu zo wanhopig dat er misschien maar een gok genomen moet worden.

26 maart 2017 om 14:21

Ik zie weinig realistische alternatieven eigenlijk. Probleem met De Boer is wel dat hij altijd van 1 systeem uitgaat en zijn ploeg op die manier dwingt te spelen, ongeacht materiaal. De beperkte internationale houdbaarheid daarvan heeft hij bij Inter gezien. Als hij pragmatischer wordt dan is hij een absolute topcoach.

Ik hoop dat dit niet weer een kringgesprek wordt over hoe het beter kan maar keiharde onderhandelingen over de oprotpremie. Ik zie wel wat in het duo Gullet en Rutten als vervangers. Gullet met de uitstraling naar buiten en Rutten als veldtrainer!

26 maart 2017 om 10:30

Jij bedoelt Gullut, denk ik?😉

Doe mij maar eens een buitenlander. Morten Olsen ofzo.

In ieder geval eens heel wat anders.

26 maart 2017 om 14:02

Gullit. Het was relatief vroeg oké.

Heel snel een vervanger halen geen grim hoor frank de boer of anders ron jans ronald koeman komt niet dit omdat hij hoopt op barca en selecteer nou eens ervaring wat zwaar gewichten kijk naar italie ervaring is zo belangrijk en allereerst van persie huntelaar en nigel de jong twrug halen!! Beoordeel ze op prestatie en niet op leeftijd die gasten zijn gebrand om t team op sleeptouw te nemen alleen met robben en sneijdertje ga je t nie redden

26 maart 2017 om 09:33

Van gaal gaat t echt nie doen denk k en alsjeblieft geen dickkie hoor

26 maart 2017 om 09:37

Welke prestaties doel je op. Alledrie presteren ze al tijden niets meer. Waarschijnlijk zit je nog met beelden van jaren terug in je hoofd.

26 maart 2017 om 09:42

Heel vlug buiten gooien die blind. En dan es een keer een bondscoach nemen zonder ajax verleden. Elke keer word er op belangrijke momenten zoals gisteren automatisch gekozen voor iemand omdat ie toevallig bij ajax speelt. Tis meer knab als knvb

26 maart 2017 om 09:49

Aah @Timba69, daar ben je! We miste je gisteren na de fantastische prestatie van de Ligt waar jij het constant voor opnam! Ik weet niet waar jij met jouw hoofd zit, maar er verstand van heb je niet! Blind aks coach deed het volgens jou goed en de Ligt stond er terecht in! De spelers die jij graag in oranje zag presteren ook niks en hebben bij hun club niks aangetoond dus waarom zouden de genoemde spelers dan niet de kans kunnen krijgen? Janssen en de Jong presenteren bij hun club net zo slecht, maar er is een verschil en dat is dat in van Persie zijn teen meer voetbal inzit dan in beide spelers! Nigel de Jong brengt veel meer ervaring op het middenveld. Of wil je weer het middenveld van gisteren zien wat niet kan doordekken? Jij bent gewoon niet serieus te nemen! Vraagje, sta je nog steeds achter de keuzes van Blind? En hoe speelde de Ligt?

Ik zou dit team met alleen maar fitte spelers in een 4-2-3-1 laten spelen. Op doel Jasper Cillessen, die tweede keeper is bij de beste club ter wereld en zich daar meermaals (Atletico-uit en Atletico-thuis onder andere) heeft onderscheden. Als rechtsback zou ik kiezen voor Kenny Tete die in het Nederlands Elftal nog geen enkele keer door het ijs is gezakt. Een centrum met De Vrij en Van Dijk zou het meest logisch zijn en als linksback laat Kongolo week in week uit zien dat hoe goed hij op deze positie is. Als defensief blok zou ik kiezen voor Wijnaldum en Strootman. Daarvoor zou ik Robben-Sneijder-Depay posteren met als diepe spits Vincent Janssen, die in mijn ogen veel meer toevoegt dan Bas Dost. Slechts twee spelers uit de Eredivisie, die beide ook nog eens fysiek geweldig zijn en voor de rest spelers die hun sporen hebben verdiend in de grootste competities ter wereld.

Door alle blessures zou ik nu het centrum De Vrij-Van Dijk vervangen door Hoedt-Martins Indi en Kongolo vervangen door Daley Blind.

26 maart 2017 om 09:47

Ik zou jou best bondscoach willen maken met die opstelling. Alleen zou ik toch twijfelen over Indi in de basis. Ik zou daar toch liever Bruma of Blind hebben. Maar dat probleem hoef je natuurlijk alleen op te lossen als Van Dijk en De Vrij geblesseerd zijn.

26 maart 2017 om 10:23

Nadeel met Kongolo is dat hij amper ervaring in Europa heeft. Volgend seizoen kunnen we hem goed beoordelen als ze CL halen hoe goed hij op linksback is, ik zie in Kongolo namelijk meer een centrale verdediger. En ik zou meer gaan voor een 532 opstelling met 3 centrale verdedigers, Kongolo-van Dijk en de Vrij en dan de backs Karsdorp en Willems, die continue kunnen gaan. Op het middenveld Strootman en Wijnaldum als blok en Sneijder ervoor als 10. Voorin gewoon Depay en Robben, mits iedereen beschikbaar en blessurevrij is.

Wel apart dat iedereen denkt dat ze hem niet ontslaan. Gijs de Jong maakt een betere indruk op mij ik denk dat die wel gewoon zegt blind het is genoeg geweest.

Ik heb hier 3 mogelijkheden.

De Boer en Meulensteen
Prandelli en Meulensteen
De boer en Gullit.

Zeg maar wat jullie zouden willen zien.

Mij lijkt Prandelli en Meulensteen als assistent wel heel chill.

26 maart 2017 om 09:49

Sowieso een buitenlander, dat moge duidelijk zijn. En nee, geen De Boer, dat is ook geen tactisch wonder gebleken. Die laatste combi zou mij ook wel bevallen.

26 maart 2017 om 10:01

Meulensteen als assistent lijkt mij vooral goed omdat hij die feeling snel kan hebben met dit soort jongens. Hij kan het maximale uit de spelers halen.

26 maart 2017 om 15:03

Ik zie niets in Meulensteen, wel in Prandelli.

robben heeft ook zwaar gefaald hoor!! waar was hij ? verstoppertje aan het spelen ? spelers met geen passie en ballen zag ik gister op dat veld staan..een strootman klaassen waren echt super slecht,schaam me echt kapot als nederlander wat een afgang ! sneijder weer op een positie neer zetten waar niemand wat van snapt ,sneijder heeft zun tijd gehad moet je lekker thuis laten samen met robben als die zo speelt,onze grote ster van bayern nou nou wat een beest ! onze beste man bruno achterin die totaal verzoop gister en dan ook nog de 17jarige de ligt laten verzuipen zonder rugdekking te geven en maar kijken na de bal ipv reageren ! direct schoon schip maken robben sneijder bruno strootman klaassen blind allemaal weg ermee het is om te janken daar gaat het wk !!! bedankt miljonairs die nog geen stuiver bij mekaar voetballen !!!

26 maart 2017 om 11:51

Tsja als je door een slechte trainer al na 20 minuten met 2-0 achter staat, dan zakt de moed ook wel in de schoenen . Laten we toch eerst maar metnblind beginnen

Dat gesprek hoeft maar 2 minuten te duren: 'bedankt voor niets en daar is de deur'. Bizar dat iemand die na zijn actieve carrière in elke functie heeft gefaald gewoon 2 kwalificaties mag verkloten. Met zijn vriendjespolitiek en Ajax-brilletje op. Hoe verzin je het om een verdediger van Lazio te passeren voor een nerveus jochie van 17 die nog niets heeft laten zien. Promes in plaats van een Depay in vorm? Klaassen in plaats van Sneijder? Martins Indi? Bizar.

26 maart 2017 om 10:00

Helemaal met je eens, op Martins Indi na. Die speelt gewoon goed bij Stoke City. Je moet niet vergeten dat je wel twee centrale verdedigers moet opstellen die niet geblesseerd zijn, dan kom je automatisch bij hem en Hoedt uit (als je niet Blind heet tenminste)

26 maart 2017 om 10:22

dan nog liever jan arie ! bruno heeft al vaker bewezen dat het geen international is drama die vent baha

26 maart 2017 om 11:49

Helemaal mee eens. Centrumnhad Blind - Hoedt moeten zijn. Wat een gelul over
Een links en rechtsbenige centrumverdesiger

26 maart 2017 om 15:01

Inderdaad. Ajax speelde in 1995 nog gewoon met twee rechtspoten in het centrum. Toen Rijkaard stopte verhuisde de Boer naar het centrum en ging die gedachte van een links- en rechtspoot in verband met de opbouw een eigen leven leiden en een doel op zich.

Met alle respect voor Blind. Dit is toch inderdaad niet houdbaar. Dat hele gezeur van die Van Breukelen over het technische gedeelte en alles eromheen slaat helemaal nergens op! Het is voetbal en blijft een spel en de ene periode heb je een talentvollere generatie als de andere en helaas zitten we nu in een periode waarin om ander voetbal wordt gevraagd dan we van oudsher gewend zijn! Het selecteren van de Ligt is natuurlijk volslagen belachelijk en nog sneu voor die jongen ook! Een Van der Heijden is ook geen basisspeler voor oranje maar die bewijst toch al 2 jaar dat hij zijn niveau vast kan houden! Zoals Hector zegt, de Boer aannemen en met een schone lei beginnen!

Je hoort vaak dat een coach ontslaan weinig oplost. Nu zal oranje zich met een nieuwe coach ook niet gaan kwalificeren. Een nieuwe coach zal waarschijnlijk geen enorme blunders maken zoals een 17-jarige selecteren en ook nog opstellen.

Wat heeft praten voor zin met iemand die ongeschikt is voor zijn functie.
Straks mis je na het EK waar de meeste landen ooit aanwezig waren ook het opeenvolgende Wk.
Dan staan we in 2026 in de 100-tallen.

Ik kan maar 1 ding zeggen blexit...

Dat hele Nederlandse elftal boeit me niet meer, puur om het feit dat het een zooitje is van strategisch tot operationeel niveau. Er zit geen sturing geen doel, het is lachwekkend. Straks weer geen eind toernooi en dat als Nederland de uitvinder van het 433, de bezem zal er eerst doorheen moeten. Begin aan de top en met blind. Zoals Derksen zei de voetbaldieren moeten in de knvb en geen ex volleyballers of zwemleraren.

Hallo het is niet maar een.teleurstelling van 1 wedstrijd hoor blind faalt al vanaf dag 1

Dat we niet eens van Bulgarije kunnen winnen. Daar sta je dan als leeuw in je hemdje.

Lekker bezig blind, de ligt basis. Man man man. en dat kost je je kop. DOEI Danny! Niemand zal je missen.

Na een nachtje geslapen te hebben is het besef nog steeds niet bij mij doorgedrongen.

Het NL-elftal is niet meer wat het geweest is. Vroeger keek ik met plezier (vooral op WK en EK) en stond ik achter het team. Dit Oranje heeft wel spelers met kwaliteit, maar er is letterlijk 0 visie te bekennen.
Elke bal wordt terug gespeeld en het liefst nog terug naar de keeper. De topspelers die we nu hebben, beschikken vooral over loopvermogen (wijnaldum, klaassen, Strootman in iets mindere mate). Hier moeten wij een team omheen bouwen.

Neem afscheid van Robben en Sneijder, we moeten aan de toekomst bouwen. Ben enorm fan van beiden, maar dit moet je ze niet aandoen. De toekomst hebben we nodig, laat ze genieten van de vrije dagen in de interland periode.

1. Ga AUB opzoek naar een nieuwe trainer, het liefst met een persoonlijkheid. Ik denk zelf aan Seedorf of De Boer. Ga gewoon zakelijk spelen, dat is nu het beste. Je hebt spelers met veel loopvermogen, dus maak een team dat veel vechtlust heeft en daarna de ballen inlevert bij de creatieve spelers.

2. Selecteer niet alleen spelers uit de Eredivisie en geef die voorrang. Een speler van Lazio moet banken omdat een 17 jarige, die net bij Ajax 1 komt kijken, moet spelen. Hoedt was de beste man in de 2e helft. Hij had een goede inspeelpass, maar niemand vangt de bal op en niemand komt eronder.

3. Maak een nieuwe formatie. Vechtlust is 1 punt wat er in moet. Ik zou zelf gaan voor een opstelling met 3 verdedigers en 2 wingbacks die naar het middenveld doorschuiven.

3412 of 3322. Opstelling gemaakt mits iedereen fit is.

Zoet, Van Dijk, De Vrij, Hoedt; Wijnaldum, Strootman, Vilhena; Depay, Lens; Janssen, Promes.

Toelichting:
De opstelling die je nu ziet is een soort 3322. De verdediging spreekt voor zich, internationale (sub)top. Zoet kun je eventueel vervangen voor Cillessen of een andere keeper die op dat moment goed bezig is. Het middenveld bestaat nu uit 2 echte lopers en 1 iets mindere. Zij zorgen voor de strijd op het middenveld. Als de bal verovert is, moet de bal meteen worden ingespeeld op Depay/lens/promes. Zij zorgen voor het creatieve vermogen en brengen Janssen in stelling.
Promes is in deze formatie een soort schaduw spits, om Janssen heen.

Bij verdedigen worden Vilhena en Wijnaldum de backs. Hierdoor heb je nog voldoende defensieve steun, maar de hoofdtaak bij verdedigen is: Druk zetten op de bal!!!! Niet naar achter lopen, tenzij het niet anders kan. Depay, Lens en Promes geven Strootman steun op het middenveld bij balverlies.

Er moet echt iets gebeuren Knvb!!!

26 maart 2017 om 12:03

Sorry hoor. Je brengt het leuk maar je visie daar ben ik het niet mee eens. In jou elftal zit teveel van het zelfde zonder enige vorm van creativiteit.

Alles is nog mogelijk, aldus de preses. Behalve plaatsing voor het WK!

Blind moet eruit. Begrijp me goed.. dit is en moet klaar zijn.

Maar ligt t alleen aan hem? Guasje deed t niet beter. Sinds WK 14 is t helemaal niets meer. Bezem door de knvb. Blind weg. En maar opnieuw beginnen. WK 18 kan je gewoon op he buik schrijven

26 maart 2017 om 11:45

Feitelijk gezien deed Hiddink het wel beter. Haalde in de kwalificatiewedstrijden (ek2016) gemiddeld meer punten. 10 om precies te zijn uit 6 wedstrijden. Blind tot nu toe (ek2016 en wk2018) 10 punten uit 9 kwalificatiewedstrijden.

Jean-Paul Decossaux ???

Is dit niet onderdeel van het probleem. Iemand die niemand in de voetballerij kent en nu de hoogste baas zo zou. Ongelofelijjk. Dit kan alleen in Nederland en dan is het niet gek dat je het voetbal naar de gallemiezer helpt. Hij zoou nu moeten (mede) beoordelen of Blind een capabele coach is?
Nou dan weet ik het wel; dat wordt weer vriendjespolitiiek en een glas en een plas (en alles blijft zoals het was).

We missen een nigel de jong in dit team een balafpakker een opjager en een echte winnaar types spelers als hij worden zo ondergewaardeerd vooral in nederland ik zal terug gaan naar 4 2 3 1 en dan met 2 verdedigende spelers voor de verdediging nigel de jong en daley blind bijv en dan willems linksback bijv hoop dat blind er vandaag uitvliegt en frank de boer het overneemt

Danny Blind heeft als coach nooit ook maar iets bereikt. Het lijkt me duidelijk dat zijn aanstelling een fout was. Bovendien moeten we eindelijk eens af van dat potsierlijke idee dat het Nederlands elftal een onoverwinnelijke voetbalmachine is die de tegenstander de wil moet gaan opleggen. Dat idee is er alleen maar op basis van een verleden dat steeds verder weg is. Oranje is al heel lang niet meer het FC Barcelona van het wereldpodium. Dat er nog steeds vanuit die visie wordt gespeeld, doet op een ongemakkelijke manier denken aan de manier waarop Nederland in de politiek omgaat met de nationale identiteit, waarin wordt terugverlangd naar de 'VOC-mentaliteit' en de jaren '50. De heimweestem in de afgelopen verkiezingen staat gelijk aan het heimweevoetbal van Oranje vandaag de dag, en beiden brengen Nederland steeds dieper de navelstaarderij in, in een steeds beklemmender internationale isolatie. Het Nederlands elftal is meer het FC Groningen, het AZ of het PEC Zwolle van het internationale voetbal. Een leuke ploeg met talentvolle spelers die de potentie hebben boven zichzelf uit te stijgen. Oranje heeft dus een coach nodig die dat boven zichzelf uitstijgen bij de spelers kan bewerkstelligen. Die een team beter kan laten presteren dan het eigenlijk is. Er lopen genoeg van dergelijke coaches in Nederland rond. Louis van Gaal deed het al bij het afgelopen WK, maar er is nu iemand nodig die voor langere tijd bij de ploeg blijft. Co Adriaanse, Ron Jans, Frank de Boer en Ronald Koeman hebben allemaal bewezen dat ze met matige spelers tot grote resultaten kunnen komen.

26 maart 2017 om 14:57

Ron Jans is te provinciaal, Co Adriaanse te radicaal.

Willen we nog terug komen in de kwalificatie reeks dan moet Blind weg. Er zijn nog genoeg wedstrijden om ons terug te Knokken. Helaas ben je dan nog niet zeker van deelname.

En dan komen Nigel de Jong en van Persie misschien ook weer terug in beeld

Weg met danny blind wat een droeftoeter leuk trainertje voor Sparta Rotterdam maar niet meer dan dat

Weet niet of Frank Rijkaard interesse heeft of anders Van Gaal. Zo niet, dan een buitenlandse coach die geen Nederlands voetbal gaat spelen.

Je bent een schande voor het Nederlandse voetbal pak je biezen en verdwijn

Ik snap überhaupt niet dat hij onze Bondscoach is en dat hij na EK mocht blijven!? Grote vriendjes politiek ,hij heeft nooit wat bereikt met NL elftal .Blind is echt Blind genoeg is genoeg !.Tijd voor een nieuwe Coach .Vraag mij wel af voor wie we dan zijn met WK?

Waarom moet in godsnaam de commercieel directeur z'n mond opentrekken? Precies dit is er mis met de KNVB: incapabele mensen op sleutel posities en mensen die zich met de verkeerde dingen bezig houden en denken verstand van voetbal te hebben omdat ze bij de KNVB op de loonlijst staan.

Het is toch geen schande als we een x een buitenlandse bondscoach hebben? Ik pleit voor een Italiaanse bc. Een Cappelo, Mancini bv

Het is toch geen schande als we een x een buitenlandse bondscoach hebben? Ik pleit voor een Italiaanse bc. Een Cappelo, Mancini bv

26 maart 2017 om 14:55

Een ervaren Duitser is beter voor ons denk ik. Ze zijn wel al op leeftijd maar types als Heynckes die vlak bij de grens woont of Hitzfeld.

Het enige waar over te praten valt is waarom deze vent niet al veel eerder ontslagen is, of beter nog: waarom hij uberhaupt aangesteld wordt.

Ik neem de Knvb met hun beleid al heel lang niet meer serieus, maar als Blind nou niet ontslagen wordt, begin ik te vermoeden dat ze bewust Nederland steeds dieper laten vallen...

Gewoon weg met die man! Waardeloze trainer met alleen maar Ajax visie!

Laten we een handje helpen

http://www.whydonate.nl/ontslagvergoeding-voor-danny-blind/event/

Het mag nu Niet gebeuren dat ze Blind nogmaals de hand boven het hoofd houden!

De mening van het volk moet gehoord worden, daarom steun ik de FB pagina ''danny Blind ontslag nemen'' op fb. Help ons en like!

Als Van Bronckhorst landskampioen wordt dan zou ik hem aanstellen als bondscoach.

Mocht Feyenoord landskampioen worden, denk ik dat veel spelers zullen vertrekken. Kans dat Feijenoord nog een keer landskampioen wordt lijkt me dan klein.

Dus lijkt me voor Gio een nieuwe en mooie uitdaging om bondscoach te worden.



26 maart 2017 om 11:41

of gewoon ernaast , zoals dat vroeger ging. Waarom niet, wat doet zo'n bondscoach eigenlijk de hele dag.

26 maart 2017 om 13:01

Feyenoord zou hier met gemak winnen.

Als Van Bronckhorst landskampioen wordt dan zou ik hem aanstellen als bondscoach.

Mocht Feyenoord landskampioen worden, denk ik dat veel spelers zullen vertrekken. Kans dat Feijenoord nog een keer landskampioen wordt lijkt me dan klein.

Dus lijkt me voor Gio een nieuwe en mooie uitdaging om bondscoach te worden.



Kamikaze opstelling met De Ligt deed me denken aan het opstellen van Ron Vlaar tegen Italie door Van Basten in 2005. Die was toen echter al 20. Hoe wil je een 17-jarige jongen, met onmiskenbaar talent, de vernieling in helpen?

26 maart 2017 om 11:39

Ja en dat was een vriendschappelijke wedstrijd . Dan zou je eens een talent kunnen uitproberen . Dit ging echt helemaal nergens over.

26 maart 2017 om 14:52

Inderdaad. Daar dacht ik vooraf ook al aan. Dat duel met Luca Toni.

Blind is exit. Dat is duidelijk.
Maar waarom roept iedereen dat Frank de Boer het nu moet doen?
Op basis waarvan? Nog zo groen als gras als coach. Dat hebben we bij Interesse ook weer gezien. Wellicht over 10 jaar, nu nog niet.
Het lijkt me duidelijk dat er nu juist een ervaren bondscoach moet komen. Iemand die al meer dan 10 jaar rondloopt in het trainersvak. Een type Verbeek of Huub Stevens.

Praten is niet meer nodig. Met een schop onder zijn ballen wegsturen. De man had al blunder op blinder gestapeld naar gister heeft hij zichzelf echt overtroffen. Alsof hij zijn beat had gedaan om de meest krankzinnige opstelling te verzinnen .

Beter stellen ze Ron Jans aan

Blind, stap lekker op en die knuppels in het bestuur kunnen meteen mee. Het is uithuilen en opnieuw beginnen met het Nederlands Elftal.

Blind is misschien wel exit, maar dit is toch wel gewoon een wanvertoning van fulltime profvoetballers die miljoenen verdienen met hun hobby omdat ze zo goed zijn. In '88 was oranje ook wel zonder Michels kampioen geworden. Laten we toch niet de rol van de bondscoach te groot maken. Hij heeft een paar dagen om de poppetjes neer te zetten. Van die poppetjes wordt niets anders verwacht dan bij hun club en blijkbaar kunnen die poppetjes dat niet bij oranje voor elkaar krijgen. je kan er De Boer neerzetten, Jans of Guardiola. Maakt geen bal uit. Deze spelers kunnen het blijkbaar niet opbrengen om tegen Bulgarije hun best te doen.

Danny Blind heeft zijn kans gehad en heeft ruimschoots gefaald. Op zich begrijp ik zijn afkeur voor de volgevreten vedettes​,zoals vPersie of Huntelaar ,Depay enzvt.Hij heeft het geprobeerd met nieuwe frisse jongens.Maar die jongens hebben de kwaliteit niet om international te zijn. Tel daarbij zijn zwalkend selectie beleid en opstellingen bij op en het is dus exit voor Danny.

Ik zit op het puntje van mijn stoel te wachten, totdat de Knvb met een officieel bericht naar buiten komt dat Danny Blind ontslagen is. Echt een zeer slechte coach en sinds ik voetbal kijk, heb ik een aantal bondscoaches meegemaakt bij het Nederlands elftal, met Marco van Basten (2004-2008), Bert van Marwijk (2008-2012), Louis van Gaal (2012-2014), Guus Hiddink (2014-2015) en Danny Blind, die sinds 2015 coach van Nederland en die dienstverband komt hopelijk een van deze dagen ten einde, maar Blind is echt de slechtste bondscoach van Nederland die ik tot nu toe heb gezien.

Bij hem heb ik altijd het idee dat hij de spelers zonder enig idee en structuur het veld in stuurt: zo van doe maar wat. Ook in zijn selecties zitten totaal geen structuur, want hij roept de meest rare spelers op en Blind heeft ons al een EK gekost en als hij blijft zitten, dan zal hij ons ook het WK kosten en als hij daarna nog blijft zitten, dan kan ik erop garanderen dat Nederland, zolang Blind de bondscoach is, vrijwel alle toernooien mis zal lopen, want onder Blind wint Nederland al met moeite van landen als Luxemburg, Gibraltar en San Marino.

Zo slecht als iedereen doet voorkomen, is het Nederlands elftal eigenlijk ook niet eens. Het is niet de beste generatie, maar de spelers die momenteel opgeroepen (kunnen) worden voor het Nederlands elftal, hebben zeker wel aardig wat kwaliteiten, alleen lijkt het een zeer matige generatie, doordat we een zeer matige bondscoach hebben die er geen team van weet te maken, de meest rare spelers oproept en in de gaten houdt en die zelf ook niet lijkt te weten waar hij mee bezig is.

Ik zat net even in de fotospecial van Voetbalzone te kijken, naar de 15 mogelijke opvolgers van Blind. De droomkandidaat van mijzelf is Ronald Koeman, maar de kans dat hij komt, is zeer, maar dan ook echt zeer klein, want ik denk dat Koeman of bij Everton blijft, of Everton momenteel alleen zal verlaten als FC Barcelona zich meldt (z'n naam wordt natuurlijk redelijk hevig genoemd), terwijl ik trainers als Dick Advocaat, Ruud Gullit, John van den Brom en Renã© Meulensteen niet echt goede kandidaten vind, want bijvoorbeeld Advocaat zal na 3 maanden alweer weg zijn als er een club of land zich meld met een aardig zak geld.

Dan blijven Frank de Boer, Claudio Ranieri en Cesare Prandelli de enigste twee opties in mijn ogen en dan heb ik persoonlijk een voorkeur voor Prandelli of Ranieri. Ik hoop eigenlijk gewoon op een buitenlandse bondscoach voor het Nederlands elftal en ik denk dat Prandelli of Ranieri echt wel het maximale uit dit Nederlands elftal kan halen en dan zal er ook geen gezeik ontstaan over dat de bondscoach bepaalde spelers oproept, omdat hij een voorkeur voor een bepaalde club heeft.

Want mits iedereen fit is, zou ik zelf gewoon deze selectie samenstellen:

Keepers: Jasper Cillessen ( FC Barcelona ), Jeroen Zoet ( PSV ) en Michel Vorm ( Tottenham Hotspur ).

Verdedigers: Rick Karsdorp ( Feyenoord ), Daryl Janmaat ( Watford ), Stefan de Vrij ( Lazio Roma ), Jeffrey Bruma ( VFL Wolfsburg ), Virgil van Dijk ( Southampton ), Terence Kongolo ( Feyenoord ), Erik Pieters ( Stoke City ) en Patrick van Aanholt ( Crystal Palace ).

Middenvelders: Nigel de Jong ( Galatasaray ), Kevin Strootman ( AS Roma ), Tonny Vilhena ( Feyenoord ), Daley Blind ( Manchester United ), Wesley Sneijder ( Galatasaray ), Jens Toornstra ( Feyenoord ) en Georginio Wijnaldum ( Liverpool ).

Aanvallers: Quincy Promes ( Spartak Moskou ), Jeremain Lens ( Fenerbahce ), Bas Dost ( Sporting Portugal ), Arjen Robben ( Bayern Mã¼nchen ) en Memphis Depay ( Olympique Lyon ).

Dan zou ik in een 4-3-3 formatie spelen, met Lens als diepe spits. Lens heeft bij de clubs waar hij heeft gespeeld, al meerdere malen als diepe spits gespeeld en dat deed hij gewoon prima: scoort vrij veel als diepe spits, is snel, kan goed meevoetballen, z'n tegenstander passeren en zelf kansen creã«ren en daardoor heb je dan ook niet het gezeur dat de vleugelaanvallers, Robben en Depay, niet of nauwelijks voorzetten geven, want Lens kan dan voor het grootste gedeelte zelf kansen creã«ren en is dus minder afhankelijk van aanvoer.

Op het middenveld zou ik dan spelen met Wijnaldum en Sneijder met de punt naar voren en Strootman met de punt naar achter, want meestal speelt Nederland met Wijnaldum en Strootman controlerend en Sneijder aanvallend, maar ik denk juist dat het middenveld veel beter is zoals ik het hierboven dus omschrijf, omdat je dan de kwaliteiten van Wijnaldum dan ook beter benut.

En waarom Pieters nooit wordt opgeroepen, begrijp ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet en nee, dit zeg ik niet omdat ik toevallig Johan Derksen erover heb horen praten. Nee, dit zeg ik al jaren. Al moet ik wel eerlijk toegeven dat niet alleen Blind hem niet oproept, want Louis van Gaal en Guus Hiddink riepen hem ook nooit op, terwijl Pieters al 4 jaar lang zeer constant, zeer goed en elke wedstrijd speelt bij Stoke City en dan is Stoke misschien niet het beste team, maar opzicht zijn ze wel een vrij goed team van een vrij goed niveau in de Premier League.

Pieters heeft is nu bezig aan z'n 4de seizoen bij Stoke en speelde in z'n eerste 3 seizoenen respectievelijk 36 (13-14), 31 (14-15) en 35 (15-16) wedstrijden, terwijl hij dit seizoen al op 27 wedstrijden staat en het seizoen nog loopt, maar Pieters houdt zich erg goed staande in de Premier League, ook tegen de top van de Premier League en hij verdiend het gewoon om opgeroepen te worden voor het Nederlands elftal.

In mijn ogen is Pieters de beste linksback die we momenteel hebben.

Cillessen
Karsdorp
de Vrij
van Dijk
Pieters
Wijnaldum
Strootman
Sneijder
Robben
Lens
Depay

Blind heeft waarschijnlijk zijn eigen graf gegraven met het opstellen van de Ligt. Dat zou de definitieve druppel zijn die de emmer laat overlopen. Ik ben alleen van mening dat een andere trainer Oranje niet veel beter kan maken. Het is niet zo dat er nu geen spelers zijn uitgenodigd die van wereldklasse zijn. We moeten beseffen dat we in een diep dal zitten. Er is meer nodig dan Blind eruit te gooien om weer echt een topland te worden. Als we dat maar realiseren!

26 maart 2017 om 12:15

Blind ontslaan lost idd niet alles op. Maar zijn selectiebeleid, uitstraling, tactiek enz die zijn gewoon ronduit slecht. Daar kan hij niks aan doen, want hij heeft amper ervaring als hoofdtrainer. Het begint dus al met het dramatische beleid van de Knvb. De top van de Knvb moet er nu ook eens echt uit, gewoon een frisse start maken. En dan hopen dat er weer eens wat jonge spelers doorontwikkelen naar de top, want we hebben zoals je al aangeeft geen toppers meer, op Robben na.

26 maart 2017 om 12:36

Ik denk persoonlijk dat het ook niet gaat helpen. Maar met Blind kunnen we niet verder

26 maart 2017 om 15:32

Zo slecht vind ik onze spelers niet hoor. Het is een mindere generatie, dat zeker, maar ze zijn zeker niet slecht. Ik durf zelfs te zeggen dat wij nu de beste verdediging sinds jaren hebben aangezien wij het voorheen moesten doen met Mathijssen, Heitinga, Ooijer, Bouma, etc., hebben we nu spelers zoals De Vrij, Van Dijk en Bruma die ik stuk voor stuk beter vind (misschien is Bruma gelijkwaardig, maar zeker niet minder).

Het middenveld is wat minder geworden, maar dat is ook te begrijpen als we topspelers zoals Van der Vaart en Sneijder gewend zijn. Strootman en Wijnaldum spelen op een goed niveau en zijn zeker niet verkeerd. Dan heb je ook nog Klaassen, Propper, Ramselaar, Vilhena etc. die nog wel een stap omhoog zullen maken.

De aanval is helaas wel matig aan het worden. Gelukkig hebben we Robben nog, maar daarachter hebben we gewoon niks interessants. Promes speelt niet lekker, Depay moet zich nog maar bewijzen, Dost is middelmaat, Janssen speelt niet, De Jong is middelmaat, Berghuis is middelmaat en Narsingh is ook middelmaat.

Dus in mijn ogen hebben we een top verdediging, degelijk middelmaat en een matige aanval. Je zou dus eigenlijk een coach moeten vinden die een systeem met 5 verdedigers kan gebruiken.

Blind zal nooit de handdoek in de ring gooien, want hij weet heel goed dat zijn trainersvak hierna definitief is afgelopen. Iedereen ziet dat het geen geschikte trainer is, toch blijft hij stug volhouden dat die dat wel is. Daarvoor moet ik het hem wel nageven dat die veel wilskracht heeft. Maar een beetje zelfreflectie is ook een sterk eigenschap. Accepteer gewoon dat je geen trainer bent, net zoals miljoenen kinderen moeten accepteren dat ze niet goed genoeg zijn als profspeler.

Het ergste is nog dat Blind zegt dat hij niemand over het hoofd heeft gezien en daarom bij de Ligt uitkomt als enige alternatief.

Zou Blind weten dat wij bij Anderlecht en Sporting Lissabon twee zeer behoorlijke speelgerechtigde Nederlanders hebben lopen in de verdediging?

Te weten: Douglas en Nuytinck

Cilissen
Tete
Douglas
Nuytinck
v Aanholt
N. de Jong
Sneijder
Afellay
Robben
v Persie
Depay

Ik zei bij zijn aanstelling al dat het een grote fout was om Blind bondscoach te maken.
Geen peoplemanager en een tactisch onbenul. Het enige weerwoord waarmee Blind adepten kwamen: geef hem een kans. Slechter dan Hiddink zal hij het niet kunnen doen.
Maar helaas. Het kon wel slechter. Het missen van het EK kon nog op Hiddink afgeschoven worden. Iets dat ook graag werd gedaan door de Blind adepten, ondanks dat Blind van de 4 kwalificatiewedstrijden er slechts 1 won en de andere wedstrijden kansloos verloor.

Nu, na 5 kwalificatiewedstrijden voor het Wk2018 staat de teller op 7 punten. Dat maakt het totaal van 10 punten in 9 kwalificatiewedstrijden. Ter vergelijking: Hiddink werd ontslagen na 10 behaalde punten uit 6 wedstrijden. Het is daarmee naast het aanstellen van Blind nog een blunder van de Knvb om deze vent zo lang te laten aanmodderen. Een icoon (qua trainers/coaches) in de voetbalwereld werd ontslagen na 6 wedstrijden. Een nietszeggend persoon (weer qua trainers/coaches) is nu al 10 kwalificatiewedstrijden lang aan het aanmodderen en nog steeds is er enigszins vertrouwen in hem.
Waar komt dat vertrouwen vandaan? Zijn visie? Zijn selectiebeleid? Zijn resultaten? Zijn clubhistorie? Zijn perspraatjes?

Dus, zo snel mogelijk Blind ontslaan (iets wat de Knvb al gelijk had moeten doen toen ze Hiddink ontsloegen) en dan niet de fout maken om Grim het (al dan niet tijdelijk) te laten overnemen, want dan gaat het op dezelfde voet verder. Nee, ook Grim eruit en dan een nieuwe bondscoach met de assistenten van zijn keuze.

Iedereen loopt te zeuren op blind nu... ook ik vind dat hij nu wek rare keuzes heeft gemaakt maar dan nog met deze selectie moet je ook gewoon winnwn van die bulgaren! Gisteren hebben de spelers ons als land teleur gesteld!! Robben sneijder strootman klaassen wijnaldum etc allemaal drama dit is hun schuld! Al die gasten moeten heel goed in de spiegel kijken!

26 maart 2017 om 12:52

Het is de taak van Blind om deze spelers vertrouwen te geven en met een over mijn lijk mentaliteit het veld in te sturen.
Hierin heeft Blind naast het tactische aspect hopeloos gefaald.
Niks met zeuren te maken de man is gewoon totaal ongeschikt
Hij wou een van Gaaltje te doen door stoer te doen en een 17 jarige te laten debuteren in een cruciale wedstrijd.
Hij moet daarvoor nu de consequenties pakken en optieven

Gewoon van persie er weer bij halen dost heeft weer geen flikker uitgevoerd gisteren

Tijd om de bezem door de selectie en de technische staf te halen.
En terug keren naar het systeem waarin Oranje voor het laatste succes vol was.
Dit was het 4-2-3-1 systeem hiermee hebben we de WK Finale gehaald in 2010.
Vraag Frank de Boer als Bondscoach

Cillessen
Tete
Hoedt
de Vrij
Erik Pieters
de Roon
Strootman
Robben
Wijnaldum
Depay
van Persie

Haal in godsnaam Klinsmann als trainer. De grondlegger van het huidige Duitsland en speelde goed voetbal met team Usa. Heeft niks met Nederlandse clubs dus kan vrij uit selecteren uit een goede vijver met voetballers en stel als eis deelname aan het volgende EK.

26 maart 2017 om 14:50

Klinsmann en Gullit. Zijn goed bevriend. Of anders gewoon Van Gaal met de harde hand.

Praten??? Er moert weer gevoetbald worden, herkenbaar voetbal. Zet van Gaal of Hiddink maar even voor deze verwende groep.

26 maart 2017 om 14:49

Hiddink is onterecht ontslagen. Haast alle teams hebben een dip na een topprestatie op een toernooi. Hij was net bezig de boel op orde te krijgen.

Hij had tijdens de wedstrijd al ontslagen moeten worden.

Als ik de knvb was zou ik die blind weg trappen zo ver als ik kon.

26 maart 2017 om 14:18

Als ik de Knvb was zou ik vernieuwen, te beginnen met de eigen gelederen.
Blind is een gevolg, geen oorzaak. Welke idioot stelt zo'n onbenul aan? Precies, een grotere idioot.

Weg met die prutser!! En heeeeel rap

Ondanks de blamage van Danny Blind die er waarschijnlijk dezer dagen wordt uitgegooid, denk ik dat Oranje zich gewoon nog kan plaatsen voor het WK. De tweede plek is niet heel moeilijk te behalen aangezien Bulgarije ook nog Zweden en Frankrijk tegen heeft en dit ook voor Zweden geldt; Bulgarije en Frankrijk. Als Nederland weet te winnen van Zweden en geen punten verspeelt tegen de kleintjes zijn we aannemelijk tweede. De kans dat Nederland met een tweede plek die dan 19 punten bedraagt zich niet kwalificeert voor de play-offs is erg klein aangezien er zeker wel een andere ploeg is in een meer genivelleerde groep die met minder dan 19 punten tweede weet te worden. Ik ben dan ook positief, mits Blind wordt ontslagen en gewoon aan nuchter voetbalbeleid wordt gedacht.

26 maart 2017 om 14:48

Dan moet nu wel iemand met groot gezag binnengehaald worden. Van Gaal dus.

Het is niet de eerste keer dat zijm positie wankelt. volgens mij is hij inmiddels al aan zijn 3e laatste kans bezig.

van zijn selectiebeled klopt niets en van zijn opstelling nog minder. maar het ergste vind ik nog wel dat er absoluut geen team staat. het zijn individuen die zonder plan tegen een bal aan staan te trappen. cummunicatie ontbreekt en ik zie geen enkele passie.

we hebben duidelijk een nieuwe impuls nodig.

Praten? Hij moet zn congé krijgen! #blindout

Het is zaak om rigoureus in te grijpen. Niet alleen is deze kwalificatie bijna al verloren maar bij iedere verliespartij vanaf nu zak je verder op de wereldranglijst en krijg je bij de loting voor EK kwalificatie helemaal een zware opgave.

Hiddink in die fase ontslaan was gewoon oliedom. Hij was net bezig de boel weer aan de praat te krijgen. Nu toch maar weer Van Gaal?

claudio ranieri dilly ding dilly dong!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren