Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax raakt toptalent kwijt: ‘Op een gegeven moment houdt het op’

Laatste update:

Daishawn Redan gaat zijn debuut in het eerste elftal van Ajax waarschijnlijk nooit maken. De zestienjarige aanvaller heeft besloten om zijn eerste profcontract niet in Amsterdam te ondertekenen en hij zal na dit seizoen dan ook vertrekken.

Hoofd jeugdopleiding Saïd Ouaali betreurt het vertrek van de international van Oranje Onder-17, zo vertelt hij op de clubwebsite: “We hebben een traject voor hem uitgestippeld en er is uitvoerig gesproken met hemzelf en zijn management. Dat er dan op het allerlaatste moment niet thuis wordt gegeven is bijzonder spijtig, kennelijk hebben zij hun zinnen ergens anders op gezet”, klinkt het.

“We hebben er alles aan gedaan om een groot talent als Daishawn voor de club te behouden maar op een gegeven moment houdt het op. Wij wensen hem het allerbeste met het vervolg van zijn carrière”, besluit Ouaali. Redan werd eerder al in verband gebracht met clubs als Chelsea, Manchester United, Manchester City, Paris Saint-Germain en RB Leipzig.

Redan vertelde in februari nog dat hij bij Ajax wilde blijven: “Dat contract komt eraan. De club weet wat ik wil en dat is het eerste halen. Ik wil de vaste spits van Ajax worden.”

Denk jij dat Daishawn Redan hier spijt van krijgt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Doodzonde, grootste talent van de u16 en u17 samen, een van de grootste talenten die Nederland heeft in die leeftijdscategorie.

In 2017 voor Ajax u17 ( hij is eerste jaar B dus u16 ) 10 doelpunten in 7 wedstrijden, daarnaast ook 2 assists. Dit alles in de voorjaarsreeks waarvoor je bij de beste 6 van de najaarsreeks moet zijn geã«indigd. Voor Oranje u 17 ( jaar doorgeschoven dus ) loopt hij nu 8 doelpunten en 2 assists in 723'. Vorig seizoen in de u16 van Nederland deed hij het net zo goed met gemiddeld 1 doelpunt elke 78' terwijl hij telkens de jongste op het veld was. Voor de u15 maakte hij er 3 en gaf hij 2 assists in 319'.
Kortom; een garantie voor doelpunten.

Mijn beste gok - mits het niet financieel gericht zou zijn - is dat hij het traject van RB Leipzich gaat lopen en dus naar FC Liefering zal gaan, dat zou met oog op speeltijd de beste keuze zijn. Runner-up zou Man u zijn waar hij volgens ouders van jeugdspelers dit seizoen is geweest ondanks dat kamp Redan dat ontkende.

Ik vind het heel jammer dat hij gaat, mocht invallen in 3 YL wedstrijden dit jaar terwijl hij eigenlijk in de u16 hoort obv leeftijd.

Verder hoop ik dat Ajax eer aan zichzelf houd en hem blijft spelen tot hij weg is, zolang hij in de opleiding zit moeten ze hem behandelen zoals alle andere jeugdspelers.

24 maart 2017 om 15:47

Zal het niet te maken hebben met het feit dat Bosz al eerdere talenten de deur heeft gewezen?

24 maart 2017 om 15:51

Natuurlijk niet! Er breken er ook zat door.

24 maart 2017 om 16:00

Is lastig om er éã©n reden op te plakken, je weet nooit wat de doorslag gaf tot die speler er zelf mee naar buiten komt. Er zijn verschillende theorieã«n over verschillend van vertrek van Tevreden met wie hij begaan was tot financiã«le redenen, valt gewoon nog weinig over te zeggen. Hoop van harte dat ik de rest van dit seizoen nog van zijn doelpunten en acties kan genieten bij de u17.

Hij kan zich bij TFM voegen obv talent, is vergelijkbaar met Malen naar mijn mening. Jfc, Peeters, Dilrosun etc hadden zeker talent maar blonken net iets minder uit.

24 maart 2017 om 17:52

Bosz laat juist meer talenten spelen dan De Boer dat deed. Nouri, Clement, Kluivert, Dolberg, De Ligt en Onana zijn allemaal jongens die nog geen wedstrijd in het eerste speelden en onder Bosz zijn aangesloten en minuten maken en Onana en Dolberg zijn gewoon blijven staan vanaf het begin. Volgens mij is er zelden zoveel doorstroming vanuit de jeugd/Jong Ajax geweest. De spelers die jij bedoelt zijn spelers die al bij de selectie zaten en er ook bij bleven, maar niet konden accepteren dat de trainer een andere speler beter vond op hun plek.

26 maart 2017 om 22:20

Het zijn ook toevallig allemaal ja-knikkers en hele lieve gozers.

24 maart 2017 om 16:15

Wolterx; met je laatste alinea ben ik het dan weer niet eens. Dat hij niet voor ajax kiest moet hij zelf weten maar de jeugdopleiding staat in het teken van het eerste elftal. Nu hij dit elftal niet gaat halen zou ik andere "talenten" de kans geven deze positie overnemen. Voor ajax heeft hij nu geen waarde meer.

24 maart 2017 om 16:31

Ik snap waarom je dat denkt maar zolang hij nergens heeft getekend kan het altijd nog, als je hem nu juist behandeld zou dat ze sieren. Die jongen loopt er al zoveel jaar, sluit het dan goed af ondanks dat zijn keuze op een andere club is gevallen.
Ik vrees dat ze anders Brobbey (u15) door moeten schuiven en Hansen van de u15 naar de u16 doorschuiven om ruimte voor Dillon Hoogewerf te maken. Zal veel schuiven worden mochten ze hem echt laten vallen.

24 maart 2017 om 16:35

Een jongen die je jaren met fluwelen handschoentjes hebt behandeld en dan vervolgens een mes in je rug steekt.... Ik zou hem lekker banken.

24 maart 2017 om 16:58

Jij bent bij de onderhandelingen geweest? Het is een wederzijds gebeuren en wie weet heeft Ajax hem wel een teleurstellende aanbieding gedaan.

Misschien weet Redan weet dat ze hem een aanbod hebben gedaan dat lager ligt dan wat ze net aangetrokken buitenlandse jeugdspelers als Gorski, Horvath, Schon en Farcas hebben geboden.

Wie steekt wie dan een mes in de rug?

24 maart 2017 om 17:15

@sammerens

Tuurlijk zijn er meerdere opties van hoe het is gelopen, niemand weet precies hoe het is gegaan buiten de club en de speler en zijn management.
Wel beweert iemand op Twitter dat Ajax hem 175k per jaar had aangeboden met een stijging van 20% als hij 15 wedstrijden voor Ajax 1 zou spelen. Volgens diegene liep Redan daar zelf mee te koop. Tot in hoeverre dit waar is laat ik in het midden.

24 maart 2017 om 17:21

Hij steekt niemand een mes in zijn rug, hij tekent gewoon geen contract om zijn geluk elders te zoeken en daar is niets mis mee. Hoe denk je dat de clubs zich voelen waar Ajax zelf loopt te shoppen?

24 maart 2017 om 17:31

Neem het niet al te serieus zou ik zeggen, maar als hij niet meer voor Ajax wil spelen vind ik dat Ajax hem niet moet laten spelen.

24 maart 2017 om 16:31

Inderdaad zonde, maar hij is ook heel sterk voor zijn leeftijd en scoort vrij makkelijk. Als dat fysieke voordeel wegvalt bij de senioren ben ik wel benieuwd, want zijn techniek is niet heel verfijnd. Overigens moet Ajax hem gewoon banken. Je kan beter je tijd besteden in een jongen die WEL bij Ajax wil voetballen dan een jongen die dat NIET wil en lekker naar Engeland gaat voor een zak geld.

24 maart 2017 om 16:35

Hij is fysiek niet superieur zoals iemand als Brobbey dat is, heeft een fysiek waardoor hij zich met oudere kan meten. Brobbey heeft ene fysiek waarmee hij oudere overklast. Redan is niet super verfijnd maar heeft een goede dribbel en sterke aanname waarmee uit ook kansen voor zichzelf kan creã«ren.

Wat betreft het banken snap ik volledig en gaat hetzelfde voor op al dat ik in reactie #58 zei tegen wietsche.

24 maart 2017 om 16:41

"Helaas" speelt fysiek in jeugd voetbal meestal wel een grote rol tenzij je zo verfijnd bent als Nouri. Ik weet nog wel de tijd dat Walian (mede door fysiek) een toptalent was, maar die speelt niks klaar nu dat voordeel is weggevallen. Vrees dat dit ook voor Brobbey gaat geleden. We zullen zien wat er met Redan gaat gebeuren. Voor het Nederlands voetbal zou het mooi zijn als hij het maakt.

24 maart 2017 om 16:48

Brobbey is dan weer zo groot dat ie wss altijd wel een fysieke voorsprong behoud. Helemaal niet te vergelijken met een Castillion ofzo. Dat was gewoon een lange slungel

24 maart 2017 om 16:55

Dat zag je ook bij die italiaan van psv. 2 koppen groter, halve meter breder. Uiteindelijk groeien zijn leeftijdsgenootjes ook en is opeens een matige speler.

24 maart 2017 om 19:41

Ajax is ook niet de slimste. Ze halen vaak een slechte speler en dat waren er heel veel de afgelopen tien jaar. In plaats van kopen hadden ze bijvoorbeeld beter het salarisplafond kunnen verhogen. iets met 2% of iets in die richting. Schijf zo een speler door naar de Atjes en als hij dan faalt dan verhuur je hem aan een Eredivisieclub of club uit de Jupiler League. Zo een Bruma, Rekik waren in mijn ogen veel verder gekomen als ze in Nederland waren gebleven. Hetzelfde geldt voor Depay. De meeste willen meteen na een of enkele topjaren meteen voor het grote geld gaan. Blijf in Nederland wordt hier de man minimaal 3 seizoenen alvorens je naar het buitenland vertrekt. Het lijkt erop alsof niemand trots is op zijn eigen club of land. Ze willen allemaal de nieuwe Ronaldo of Messi worden, maar qua vechtersmentaliteit en discipline komen ze nog niet eens voor de helft in de buurt. Ga vooral zo door en we gaan straks allemaal janken dat we Europees geen Nederlandse topspelers meer kunnen kweken,

Erg jammer een van de grootste talenten bij ajax.

Weer een "talent" dat weg gaat op vroege leeftijd, hopelijk gaat die naar een club waar die speeltijd krijgt.. maar het grote geld zal wel aantrekkelijker voor hem zijn

24 maart 2017 om 16:47

Meer het snelle geld. Mischien had hij wel veel meer geld opgehaald als hij een geleidelijke weg gekozen had. Ik neem even Wesley Sneijder als voorbeeld. Stel Wesley had op zijn 16e naar Arsenal gegaan had hij dan bereikt wat hij nu heeft bereikt. Valt niks over te zeggen natuurlijk en je zult het nooit weten maar zijn top had via een andere weg niet veel hoger gelegen.

Verder heb ja als redan zijnde geen garantie op succes bij Ajax. Maar er staat altijd wel een profclub klaar om de net niet spelers van Ajax over te nemen. Dus ik vind het gewoon oliedom om voor je debuut Ajax al te verlaten.

Jammer voor die jongen dat is een nieuw geval van Ginkel. Gaat veel te vroeg weg ook erg jammer voor ajax daar ik erg gecharmeerd van hem ben. Ziie hem vaak de weekenden voetballen en wat een talent. Groot sterk, snel en een goed overzicht.

24 maart 2017 om 15:44

Er zijn wel betere vergelijkingen dan van Ginkel neem ik aan? Die had namelijk al 93 wedstrijden in het eerste van Vitesse gespeeld en een interland voordat hij naar London vertrok. Bij Chelsea werd hij langzaam gebracht en had hij er best wel wat uit kunnen halen voordat die blessure roet in het eten gooide, want er was behoorlijk wat vertrouwen in die jongen.

Redan is een talent maar wel éã©n die jonger is en nog niets bereikt heeft.

24 maart 2017 om 16:32

Inderdaad. Fosu-Mensah, Dilrosun, Peeters en Malen zouden een beter voorbeeld zijn.

24 maart 2017 om 17:55

Vier jongens die de 19 nog niet zijn gepasseerd. Ik zou dan eerder Ebecilio noemen, die nu zonder club zit.

25 maart 2017 om 09:51

Ebecilio heeft anders ook best wat wedstrijden gespeeld voor ajax en ging volgens mij niet naar een topclub daarna

24 maart 2017 om 15:45

Van Ginkel was uitzonderlijk goed bij Vitesse, heel ander verhaal. Een betere stap was dan wel Ajax geweest destijds, maar dat hij mislukte bij Chelsea is nog tot daar aan toe.

Deze Redan kan je beter vergelijken met Bouy, die het via Juventus nu mooi bij de Nederlandse subtop mag doen.

24 maart 2017 om 15:47

Van Ginkel had er al 3 seizoenen basis bij Vitesse op zitten voordat hij hogerop ging.
Dit betreft een jeugdspeler van 16 jaar die nog lang niet gedebuteerd heeft.

Die 2 zijn echt totaal niet vergelijkbaar.

Tsja zo gaat dat tegenwoordig. Liever 45 minuten speeltijd in 1 seizoen en een kleine half miljoen per jaar dan een ton per jaar

24 maart 2017 om 17:25

Bij niet een club heb je de garantie dat je slaagt. Bij de ene club is de kans om te slagen groter dan bij de ander maar ook bij Ajax is de kans klein dat je slaagt als je kijkt naar de hoeveelheid jeugdspelers.

24 maart 2017 om 17:59

De kans om bij Ajax te slagen is klein, omdat niet alle spelers kunnen slagen. De club weet echt wel welke jongens de echte talenten zijn en welke opvulling. De laatste jaren is het veranderd en is veel opvulling eerder weggedaan en worden zij vervangen door grotere talenten van buitenaf. Daardoor vallen er inderdaad veel spelers af, maar er staat wel tegenover dat er meer gasten daadwerkelijk kansen krijgen, omdat het niveau van alle jeugdteams hoger ligt.

24 maart 2017 om 20:40

Ik weet niet of dat zo gaat. Als je gaat studeren verdien je vrij weinig maar investeer je in later. Je kan ook meteen gaan werken en proberen snel wat geld te verdienen.
Een investering in jezelf betaald zich later uit. Het is daarom ook oerdom van zijn management en ouders dat ze dit willen. Ajax is een perfecte springplank naar de subtop en een goede leerschool voor de rest van je loopbaan.

Tja wat kun je ervan zeggen, het grote geld regeert. Is het niet mogelijk om scouts van clubs die belachelijk veel geld hebben buiten de deur te houden. De grote clubs kopen alle spelers op en er slagen maar een paar van. Voor het voetbal is het toch veel beter als de talenten gespreid worden ipv alle talenten onder contract bij een stuk of 6 clubs.
Persoonlijk ben ik echt tegen scouten op jonge leeftijd. Elke grote club kan het hoofd van zo een jongen gek maken en probeer dat maar eens te weerstaan. De vraag is of de uefa hier ooit iets aan gaat doen.

24 maart 2017 om 15:37

Scouten staat vrij voor iedereen daar ben ik niet op tegen. Ik ben er wel op tegen dat clubs als City en Chelsea pak m beet 50 of 60 profspelers onder contract hebben waarvan ze de helft verhuren. Het gros zal nooit z'n debuut maken in het eerste elftal en men ziet hen alleen als handelswaar. Daar zou de Fifa eens een goede regel op moeten verzinnen. Dan gaan er vanzelf minder jeugdspelers weg omdat ze dan ook niet zomaar meer verhuurt kunnen worden.

24 maart 2017 om 15:44

Toevallig heeft een hoge pief van of de Uefa of de Fifa (ben even vergeten welke) gisteren aangegeven dat ze daar wat aan willen doen.

24 maart 2017 om 15:45

Ajax doet daar voor Nederlandse begrippen niet voor onder hoor. Niet zo veel als bij Chelsea en co. Maar Ajax heeft ook voor veel meer geld aan talenten onder contract staan als de rest van Nederland.

24 maart 2017 om 15:45

Dat zou ik een goed initiatief vinden. Salary Caps in het voetbal en dan ook verbieden om 80 spelers onder contract te hebben die je verhuurt.

24 maart 2017 om 15:53

Ajax zit ook gewoon op 60+ contractspelers ofzo hoor.

24 maart 2017 om 15:55

Niet alleen Ajax. Alle bvo's in Nederland doen dit.

24 maart 2017 om 15:59

Een feyenoord heeft er niet zoveel. 35 maar

24 maart 2017 om 16:23

@steef, ik zeg ook niet dat Ajax het schoolvoorbeeld is van hoe het zou moeten.

24 maart 2017 om 16:24

Het eerste elftal bestaat al uit minimaal 30. Dus zijn er maar 5 jeugdige spelers met een contract....dacht ik niet. Feyenoord heeft er ook rond de 60.

24 maart 2017 om 16:37

Feyenoord heeft er helemaal niet rond de 60. Ajax en PSV hebben dat vanwege die beloftenteams maar die heeft Feyenoord niet. Het eerste bestaat uit 28 spelers en daar onder zijn misschien nog 15 spelers ofzo met een contract. 35 zit in ieder geval dichter bij dan 60.

24 maart 2017 om 16:44

Ik zag laatst iemand zeggen dat jongens van 16 die hun eerste profcontract tekende tot dat ze hun debuut maken max. 1 ton zouden mogen verdienen. Zou opzich een goed idee zijn, want dan zou zo'n Redan even veel verdienen terwijl de kans dat hij bij Ajax doorbreekt ook nog financieel gunstiger is.

24 maart 2017 om 17:27

@lucasandersen

De voorzitter van de Uefa heeft het er inderdaad over gehad maar zodra de grote clubs dreigen met weggaan bij de Uefa krabbelt die man meteen weer terug. Er gaat dus niets veranderen.

24 maart 2017 om 15:45

Ach wij doen in principe hetzelfde met talenten uit Scandinavië en oost Europa. Ook die halen we binnen met meer geld. Verschil is alleen dat wij hier vaker jonge spelers de kans geven en dat bij een Chelsea minder is.

24 maart 2017 om 15:50

Er slagen er juist veel meer dan je denkt. Als ze het niet redden bij bijvoorbeeld Chelsea dan betekent dat allerminst dat ze niet geslaagd zijn.

Een flink percentage weet via een omweg of op een lager niveau alsnog gewoon een leuke carriere (en bijbehorende boterham) te bewerkstelligen.

Uiteindelijk doen onze topclubs op hun eigen niveau hetzelfde. Ze staan alleen niet bovenaan de voedselketen op internationaal niveau.

Erg jammer, maar het is zoals Ouaali zegt: je kunt een plan uitstippelen en hem de beste faciliteiten bieden om zich te ontwikkelen maar tegen het geld van City en Chelsea kun je nooit opboksen. Aan de andere kant moet je ook zo realistisch zijn dat Ajax precies hetzelfde doet wanneer het een nieuw Scandinavisch talent oppikt zoals Fischer, Eriksen, Andersen of Dolberg. Hopelijk gaat hij hier geen spijt van krijgen.

24 maart 2017 om 15:43

Je kan de klok er op gelijk zetten dan Redan over een jaar of vijf minuten bij, met alle respect, PEC Zwolle of Vitesse mag maken.

24 maart 2017 om 16:04

Of hij speelde zoals Ake op jonge leeftijd in de basis bij een Premier League club. Of doet een stap terug zoals van Aanholt, om daarna ook bij een Premier League club terecht te komen.
Of hij wordt zoals Pereira of Musonda verhuurd naar de PD en doet daar waardevolle ervaring op topniveau op.

Of hij blijft bij Ajax en blijft tot hij 20-21 is bij Jong Ajax spelen, waarna hij ala Mirani naar Almere City mag vertrekken.

Er leiden meerdere wegen naar Rome. Uiteindelijk komt echt talent in combinatie met de juiste kop er op nagenoeg altijd boven drijven. Dat dit niet direct bij de absolute top gebeurt maar ze een stap terug moeten doen, wil allerminst zeggen dat die talenten geflopt zijn. Ze komen dan vaak nog net zo goed of zelfs beter terecht dan de spelers die in Nederland door weten te breken.

24 maart 2017 om 17:28

Ik denk niet dat Bruma sportief verder zou zijn geweest dan nu als ie bij Feyenoord zou zijn gebleven. Financieel is ie wel een stuk verder.

Is dit familie van Iwan Redan?

24 maart 2017 om 15:39

Een neefje dacht ik

24 maart 2017 om 16:04

Zoontje van de neef van Iwan meen ik ooit te hebben gehoord, dusja, familie maar staan toch ver van elkaar af.

Vind dit toch altijd zo Misselijkmakend!!!
Ajax begeleid je maakt je groot etc etc en dan ga je op je 16e al weg. Stank voor dank.
En nog zeggen ik blijf bij Ajax vorige maand.
Gelijk niet meer opstellen en geen aandacht meer aan besteden!!

24 maart 2017 om 15:42

Wij doen dat toch ook vaak zat door mensen van andere clubs weg te kapen? Zo gaat het in het voetbal, wordt wakker. Alhoewel ik het toch vreemd vindt dat hij vorige maand nog beweerde de ambitie te hebben om hier te slagen. Dat zal dan wel een trucje zijn om elders een groter contract in de wacht te slepen. Het is hem goed recht om voor het geld te gaan, alhoewel ik betwijfel of dit zijn ontwikkeling ten goede komt. Toch vaak zat uitgewezen dat het niet helpt.

24 maart 2017 om 16:12

Het gaat hier ook niet om het feit dat iemand door een ander wordt wegekaapt, maar dat van al die vertrokken talenten naar United, Chelsea, Juve of City weinig tot niets is terecht gekomen, simpelweg omdat zij nou niet bepaald bekend staan om hun visie op de jeugd maar om het kopen van spelers van 80 of 100 miljoen..... Ajax en PSv halen ook spelers op jonge leeftjd maar een Erkisen of Vertonghen of Boilesen krijgen hier wel een kans om ervaring op te doen en rijp worden voor het grotere werk. PSV haalde Willems weg bij Sparta maar liet hem al op 17jarige leeftijd debuteren en hij speelt al sinds 5 jaar in het Eerste. Dat geldt ook voor Locadia of Zoet die ooit van Emmen en Willem II naar PSV zijn gekomen.

24 maart 2017 om 17:27

Ik reageer enkel op die reactie boven mij, die zegt daar niets over. Hij beweert enkel dat het niet moet kunnen dat clubs talenten van een andere club op zo'n jonge leeftijd overneemt.

24 maart 2017 om 17:30

En hoeveel zijn Andersen, Fisher en Boillessen ermee opgeschoten? Die hadden net zo goed in Denemarken kunnen blijven. Talent komt vanzelf boven drijven.

24 maart 2017 om 16:06

Ja, en zo heeft Ajax dit seizoen weer minimaal 10 jeugdspelers uit de jeugd van andere Bvo's weggehaald.

Vind je het gek dat de kleinere Nederlandse clubs qua niveau geen stappen weten te zetten. Talenten als Kishna en El Ghazi worden allemaal gratis of voor een habbekrats weggekaapt, en dan hebben we het nog niet eens over de vele talenten die weg worden gekaapt en totaal mislukken bij o.a. Ajax.

Dit valt Bosz niet aan te rekenen toch? erg zonde is het overigens wel dat er aardig wat talenten weg geplukt worden de laatste tijd... Ik vraag me af waarom. Ik denk dat dit aan de status ligt die de eredivisie heeft, net niet Europees waardig. Ookal las ik dan weer wel dat er voor Dolberg 30+ scouts komen kijken maar goed...

Ik vind het wel frappant dat hij een maand geleden aangeeft bij te tekenen bij Ajax.
Wellicht in de tussentijd aan het (grote) geld geroken?

Ok, Bouy-end.

Uiteindelijk worden de mentaal sterke talenten met de minder mentaal sterke jochies op juist deze leeftijd onderscheiden. Er is vrijwel geen oud-Ajaxtalent die zonder Ajax 1 te hebben gehaald, de Europese top haalde. Er zijn vrij veel oud-Ajaxtalenten die steady/uitzonderlijk waren in Ajax 1 en die dat nu zijn op de Europese velden.

Liever kwijt dan rijk.

24 maart 2017 om 15:52

Ja maar hoeveel zijn er nu daadwerkelijk vertrokken? helemaal niet zoveel. Hoeveel zijn er ouder dan 23? De meeste zijn nog niet eens 20 jaar.

24 maart 2017 om 15:59

Die zijn allemaal al vergeten.. Owusu Abeyie, Bouy, Gyliano van Velzen om er wat te noemen.

24 maart 2017 om 16:02

Ja 3. Een enorm aantal. Owusu is weggestuurd bij Ajax trouwens, niet uit eigen wil

24 maart 2017 om 16:17

@primetime

Zoals gezegd.. de meeste zijn al vergeten, ook bij mij gelukkig.. Owusu Abeyie dat was die speler die dit jaar nog bij NEC speelde, ging ooit naar Arsenal, zegt genoeg dat je hem niet meer kent.

24 maart 2017 om 16:21

Ik ken owusu wel hoor. Maar hij is destijds toch echt weggestuurd. Net als Millen Baars die bij manchester united zit

Zonde, begrijp dat het lastig is om nee te zeggen tegen de grote clubs vanwege de dikke contracten en het 'topsport klimaat' echter laat hij wel een grote kans liggen om op vroege leeftijd wellicht al basis speler te worden bij Ajax.
jammer jammer jammer.

Het is ook jammer dat zulke spelers weggaan op deze leeftijd maar Ajax haalt ook spelers van deze leeftijd bij buitenlandse clubs weg en volgens mij is dat het zelfde, want Ajax wil er ook aan verdienen.

Er is wel een enorm voordeel van op je 16e naar Engeland naast het geld. De home grown status.

Stank voor dank dit.. erg onrechtvaardig richting Ajax, al helemaal als telkens de intentie geeft te willen blijven. Ik hoop dat men in de Brexit wat barrieres opbouwt voor dit soort praktijken en dat er eens ingegrepen wordt, kun je geen rechtzaak starten? Over misgelopen toekomstige inkomsten na fikse investeringen? Zo is het bosman arrest er ook ooit gekomen voor spelers.

Maargoed, Ajax heeft gelukkig een goede jeugdscouting en heeft gelukkig Sierhuis een lichting hoger zitten. Moeten maar opzoek naar de nieuwe Dolberg die heeft Malen ook doen vergeten.

24 maart 2017 om 16:11

Gaat Ajax nog een paar miljoen overmaken naar clubs als ADO en Sparta dan? Want die hebben toch ook flink geinvesteerd in Kishna en El Ghazi maar daar nauwelijks wat voor terug gekregen.

24 maart 2017 om 16:18

Ja dat doen we al.. opleidingsvergoedingen. En verder zou ik dat prima vinden, dergelijk spelers zouden we niet nodig hebben als een Dilrosun gewoon was gebleven.

Iemand die hem eens heeft zien spelen?
Ik heb ergens gelezen, dat het niet zo'n hã©ã©l groot talent zou moeten zijn?

24 maart 2017 om 16:08

Het is een enorm groot talent met onwijs veel goals in elftallen waar hij vaak de jongste is. Dus ik weet niet waar je het gelezen hebt maar het klopt dus niet.

24 maart 2017 om 16:26

Zelfs als Feyenoorder moet ik toegeven dat deze jongen een behoorlijke potentie heeft. In zijn leeftijdscategorie loopt niet veel beters rond in Nederland en dat is een behoorlijk sterke lichting vooralsnog.

Tja, waardeloos dit. De mentaliteit van die speler bedoel ik. Wat moet je als 16 jarig knulletje in het verre buitenland bij een club waar 1000 van die jochies rondlopen?
Geld is het antwoord en dat vind ik waardeloos.

24 maart 2017 om 16:21

Cerny, Muric, Dolberg en noem ze maar op. Ook allemaal een waardeloze mentaliteit. Voor een groot salaris naar het buitenland vertrokken naar een club waar er al genoeg van dat soort jochies rondlopen? Beetje pot verwijt de ketel dit. Ajax haalt talenten binnen die gelijk een hoger salaris krijgen dan de eigen talenten. Misschien heeft zo'n jongen ook wel een loongroep hoger geeist maar niet gekregen.

24 maart 2017 om 17:53

Als ie naar een rb leipzig gaat of een monaco krijgt ie echt wel de kans

Die talenten hebben dus nog steeds niet door dat zo'n vroege overstap naar een topcompetitie hun sportieve carrières weinig goed zal doen. Schijnbaar is hun salaris belangrijker dan hun sportieve carrières. Waardeloze mentaliteit als je zoveel talent bezit en niet het geduld kan opbrengen om je sportieve carrière slim op te bouwen wat uiteindelijk tot veel meer salaris kan leiden.

24 maart 2017 om 16:48

Ik begin langzamerhand toch te denken dat het voor Nederlandse talenten misschien wel het beste is om vroeg de overstap te maken naar een grotere competitie. Ik ben van mening dat het voor jonge spelers niet goed is om bij een club te zitten waar weinig routine is in de vorm van enkele ervaren spelers die de hierarchie bewaken. Je hoort ook vaak oud spelers zeggen dat ze uiteindelijk het meest hebben geleerd van nu medespelers.daarnaast kan je je afvragen wat beter is. Elke dag trainen met topspelers maar weinig spelen, of elke week spelen op een lager niveau.

Er zijn inmiddels toch wel een aantal voorbeelden te noemen van spelers die vroeg de stap hebben gemaakt en nu toch op het hoogste niveau actief zijn. En niet onverdienstelijk.

24 maart 2017 om 17:34

Koeman laat regelmatig jeugd in de PL meespelen, het is dus niet zo dat je geen kansen in de PL krijgt. En hoe groot is de kans dat je bij Ajax als jeugdspeler doorbreekt in het 1ste, meer dan 10%?

Weinig NL talenten die zonder eerst eredivisie ervaring opgedaan te hebben het echt in het buitenland maken. Sterker nog, ik weet er even geen een te noemen... Jullie?

24 maart 2017 om 16:44

Tja als het echt maken betekent dat je voor een echte topclub moet spelen. Dan niet maar daar zijn er sws bijna geen van op dit moment. Een ake kwam op 20 jarige leeftijd prima mee in de pl waar spelers die jarenlang in de eredivisie hadden gevoetbald zoals clasie en gebroeders de Jong nog behoorlijke moeite hadden en weinig speelden

24 maart 2017 om 16:54

Nathan Ake en Jefrey Bruma 😉

24 maart 2017 om 16:57

Ake, van Aanholt, Bruma, Fosu Mensah. En dan zijn er ook nog een paar voorbeelden van spelers die wel ervaring in de Eredivisie hebben opgedaan, maar al vroeg zijn vertrokken.

Ook wil ik niet zeggen dat ze het echt gemaakt hebben, maar dat zijn wel spelers van goed niveau.

24 maart 2017 om 22:14

Die hebben het niet 'gemaakt' vAanholt bij Palace? Ake op de bank, Bruma aardig maar pas na terugkeer, Fosu Mensah staat stil.
Enige wat je moet doen is veel spelen. Lukt niet bij top6 Engeland. Beter bij topclub NL om prijzen spelen maar goed.
Hoeven ff 5 jaar niet op die gasten te letten en dan zien we wel weer.

25 maart 2017 om 08:05

Je moet het afzetten tegen de andere Nederlandse spelers. Van Aanholt speelt wekelijks wedstrijden in de PL. Daar hebben we er niet veel van in Nederland.

Ake en Fosu Mensah zijn nog heel jong. Ake heeft heel goed gespeeld bij Hull en zit nu vlak achter Cahil en Luiz bij Chelsea, de nummer 1 van de PL. En is nog maar 22 jaar oud.

Dan zullen we vast nooit meer iets van hem horen, maar goed het is zijn keuze.

Lekker belangrijk dat hij gaat. Die Sierhuis lijkt me een veel betere spits, klinisch voor de goal,goede techniek en ook nog eens een verstandige jongen.

Wellicht zijn deze jongens nog te jong om de vele mislukkingen die vroegtijdig naar geldwolvenclubs vertrokken, als voorbeeld te nemen van hoe je het wellicht beter niet kunt aanpakken... Het behoeft verder geen uitleg meer, maar het is desalniettemin zonde als een talentvolle speler nog voor zijn debuut vertrekt uit Nederland. De kans op mislukking is op zo'n manier alweer vele malen groter.

Een makkelijke uitweg, maar ik geef hem niet geheel ongelijk. Dolberg en Sierhuis zitten nog voor hem, daarbij is ook Cassiera er nog en gaan er geruchten dat Huntelaar transfervrij wordt aangetrokken. Drie van die vier kunnen nog wat jaren mee in Ajax 1.

Bij bijvoorbeeld RB Leipzig, ook een club waar ze talenten de voorkeur geven, zou hij dan misschien eerder aan de bak komen. Het blijft natuurlijk onzeker, maar het is niet onlogisch.

Neem aan dat hij nu ook geen minuut meer mag spelen en zich ook niet meer hoeft te vertonen op het voetbalveld. Zijn keuze is geen Ajax, dan kan Ajax ook per direct niet kiezen voor Daiswan Redan.

Als je zo graag in het eerste wil komen blijf je,anders ben je omgepraat door meer geld te krijgen . Maar zoals ze altijd zeggen bij de buren is het gras altijd groener . en als ze er dan achter komen dat dat niet altijd waar is hebben ze spijt .deze leeftijd is te jong om te verkassen is er tegenslag dan hoor je nooit meer iets van ze

Snap hier werkelijk niks van. Hoeveel van deze jongens zijn er de afgelopen tien jaar op die leeftijd vertrokken en hoeveel zijn er daadwerkelijk doorgebroken?

24 maart 2017 om 22:18

Niemand echt in de top.
Subtoppers als Bournemouth voor Ake en Crystal Palace voor vAanholt.
Bruma en Rekik na terugkeer naar RB Leipzig resp Ol Marseille (waar ie nooit meer speelt)
Bouy probeert nu bij PEC op te krabbelen na Juventus.
Kortom: geld (prima hoor) maar geen echte sportieve doorbraak. Alleen al ergens vaste basisspeler worden kost al meerdere jaren. Eigen keuze maar ik heb er niets mee. Laat maar gaan, zsm focus op spelers die voor sportieve uitdaging en eigen fans kiezen

Weer een carrière erbij die op niets uitloopt, waarom denken die gasten niet wat beter na.
Waarom zou je bij Ajax weggaan als je uitzicht hebt op een doorbraak??
Als het om geld gaat(en dat zal wel), dan is dat echt treurig.
Bij Ajax kan je ook miljonair worden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren