Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Blind roept De Jong op als vervanger van zieke Janssen

Laatste update:

Luuk de Jong sluit aan bij het Nederlands elftal. Danny Blind heeft de 26-jarige aanvaller van PSV opgeroepen als vervanger van Vincent Janssen, die zich op het laatste moment vanwege ziekte moest afmelden bij de bondscoach.

Blind verwacht volgens de NOS dat De Jong op tijd in Sofia is om vrijdagavond mee te doen aan de afsluitende training voor de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Bulgarije. De KNVB maakte eerder op de vrijdag nog bekend dat er geen vervanger voor Janssen opgeroepen zou worden, maar Blind heeft dus toch anders besloten.

De Jong, die dit seizoen negen keer scoorde in 34 officiële wedstrijden in clubverband, zat in de voorselectie voor de duels met Bulgarije en Italië. Hij viel echter net als Bart Ramselaar, Davy Pröpper, Marten de Roon, Tim Krul en Leroy Fer af. Als De Jong in actie komt tegen Bulgarije, dan speelt hij zijn dertiende interland.

Een verstandig besluit van Danny Blind?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou dan gaan we meemaken of de Dost lovers gelijk krijgen...

24 maart 2017 om 14:05

Hoezo Dost lovers? Omdat mensen liever een spits zien die bij zijn club veel scoort (en uberhaup speelt) zijn het gelijk Dost lovers?

Wie had jij dan liever gezien? Janssen die 1 veldgoal heeft en bankwarmhouder is? Ben jij dan een Janssen lover?

24 maart 2017 om 14:10

Ik heb Janssen bij oranje al meerdere keren zien uitblinken. Janssen werkt harder. Past meer in de speelwijze en is een betere voetballer. En dan zeggen statistieken mij minder.

24 maart 2017 om 14:14

Nog steeds kunnen mensen clubvoetbal en interlandvoetbal niet uit elkaar houden! Janssen is gewoon beter in het systeem.

24 maart 2017 om 14:16

Op dit moment geen betere spits, dost knalt ze er van alle hoeken in, scoort meer dan messi en jij bent voor iemand die nauwelijks speelt en 1 veldgoal heeft. Klinkt logisch.

24 maart 2017 om 14:20

En blijkbaar kunnen mensen het verschil niet zien tussen een bankwarmer en een top scoorder. Al sinds de heugenis willen we spelers die in vorm zijn en basis spelen bij hun club. Maar opeens is dat niet meer van toepassing omdat ie in het systeem past. Volgens mij was het altijd dat je je speelstijl aanpast aan je spelers en niet andersom. Van Gaal had dat wel begrepen en we worden 3e van de wereld.

24 maart 2017 om 14:22

We gaan het zien tegen Bulgarije. Ik baal hiervan omdat ik Janssen gewoon een completere spits vind. Dat het nu even niet loopt bij Tottenham kan gebeuren. Dat heeft Dost ook gehad bij Wolfsburg en daarom hebben ze hem ook verkocht.

24 maart 2017 om 14:33

Het gaat nooit lopen met Janssen bij Tottenham en dat is het verschil.
Ik zie het niet gebeuren!!

Van Basten, Kluivert, Bergkamp, Van Nistelrooij..............janssen???

24 maart 2017 om 14:36

Volgens mij is het Bulgarije- NEDERLAND. Geen Bulgarije - Tottenham.

24 maart 2017 om 14:38

Dus jij gaat Robben en Depay in dienst van Dost laten spelen...slim

24 maart 2017 om 14:47

Je hoeft toch helemaal niet vast te houden aan dat 433. Je ook gewoon 532 spelen, waar we de spelers wel voor hebben en op het WK 3e werden. Slimmer...

24 maart 2017 om 14:48

Dan hoeven we ook niet meer te kijken naar spelers hoe zij bij hun club spelen en moeten we stoppen met zeuren dat we geen spelers van Barcelona etc hebben...

24 maart 2017 om 14:49

Want het ging daarvoor wel goed?

24 maart 2017 om 14:59

Je hebt ook nkg opkomende backa die een voorzet kan geven?

24 maart 2017 om 15:03

Janssen werkt niet harder, maar is een totaal ander type spits dan Dost. Met de spelers die waarschijnlijk gaan spelen heb je meer aan Janssen dan aan Dost. Maar aangezien Janssen nu niet kan spelen moet Oranje wel zo gaan spelen dat de kwaliteit van Dost benut gaat worden. Robben en Memphis of Promes zullen niet alleen naar binnen moeten trekken, maar ook Dost van voorzetten gaan voorzien. Wanneer dit niet gaat gebeuren kun je beter zonder echte spits spelen en Lens daar op stellen of Klaassen (zoals hij bij Ajax ook wel eens heeft gespeeld).

24 maart 2017 om 15:11

Ik vind voor Oranje Janssen ook beter, omdat Dost afhankelijk is van voorzetten, die je met Robben en Depay precies 0 zult krijgen, maar leg mij eens uit waarom iemand een 'Dost-lover' is als diegene van mening is dat Dost in de spits mag? Als een spits zo hoog in het Gouden Schoen klassement staat, dan is het toch niet heel gek dat er op zn minst discussie is over wie op te stellen.

24 maart 2017 om 15:17

Janssen. Redenatie is simpel, Dost is een pure afmaker en kan niet voetballen. Die moet ook echt bediend worden. Daarnaast is Janssen voetballend veel beter en zie ik hem een betere combinatie vormen met Robben en Depay dan Dost. Daarnaast heeft Dost in Oranje al aangetoond dat hij totaal niet mee kan. Janssen heeft het in Oranje echter altijd goed gedaan.

24 maart 2017 om 15:28

@mrflowers discussie is prima. Maar Janssen wordt opeens afgeschilderd als een voetballer die er niets meer van kan. Hij was notabene 1 van de weinige uitblinkers in de laatste interlands van Oranje. Ik ben ook benieuwd naar Dost maar heb meer vertrouwen in de voetballende Janssen.

24 maart 2017 om 15:34

Je kan Dost misschien ook in dienst laten spelen voor Robben en Depay. Als je dost een hoge bal geeft kan hij ze doorkopen naar Depay of Robben. Al zal Nederland niet op de lange bal spelen tegen Bulgarije

24 maart 2017 om 15:38

Je zou ook ipv 433 of 532 gewoon 442 spelen, en dan in een ruit. Met misschien wel Sneijder als aanvallende middenvelder/ Schaduwspits. Zodat hij misschien depay en Robben kan bedienen met een steekpass

Zoet
Karsdorp
de Vrij
Hoedt
Blind
Strootman
Klaassen
Wijnaldum
Sneijder
Robben
Depay
24 maart 2017 om 15:43

In mijn ogen horen de best presenterende spelers bij Oranje te spelen. Als die speler dan niet in je speelwijze past, moet jij je speelwijze daarop aanpassen en niet je spelers aan de tactiek.

Hoe denk je dat Dost of elke andere top presterende speler zich zou voelen in zo een situatie: ja sorry we gaan je niet gebruiken, ook al knal je er 100 in, want je past niet in onze speelwijze.

Krijg je dadelijk 11 zaadspelers die wel in het spelletje passen maar er niks van bakken, lekkere selectiebeleid heb je dan...

24 maart 2017 om 16:26

Maar jij vind Janssen dus een zaadspeler die er niets van kan ondanks dat hij in zijn laatste interlands steeds bij de 3 beste waarderingen zat (feit) en Dost werkelijk geen pepernoot raakte tegen notabene luxemburg...

24 maart 2017 om 16:30

Nee, begrijp me niet verkeerd. Ik vind Janssen wel goed, maar niet op dit moment. Op basis van niks wordt hij eigenlijk op dit moment geselecteerd, want hij presteert niet bij zijn club.

Hoe moet je dat als Blind zijnde uit gaan leggen bij Dost dat hij liever Janssen zou opstellen.

24 maart 2017 om 16:36

Simpel...Janssen heeft nog niet gefaald in de wedstrijden die hij in oranje speelde.

24 maart 2017 om 17:02

Wanneer was de laatste wedstrijd? Alsof Janssen opeens een betere voetballer is geworden! Je kiest niet voor niets de beste voetballers voor een nationaal elftal! En Dost is gewoon in bloedvorm die verdient op z'n minst een kans. Hoe weet jij hoe goed het zal gaan met Dost van af het begin?

24 maart 2017 om 17:34

En wel opeens een slechtere? Lijkt mij ook onzin. En ik weet niet of het goed zal gaan met Dost. Net zomin als jij dat weet. Maar gezien zijn prestatie tegen Luxemburg ben ik niet hoopvol. En dat was zelfs nog tegen een tegenstander die hem zou moeten liggen. Veel in de aanval rond de 16 van de tegenstander. Dat zal bij een uitwedstrijd tegen bv Bulgarije minder zijn.

24 maart 2017 om 18:00

Noem je dat uitblinken?

24 maart 2017 om 18:35

War een onzin ook. Dost schoot daar een periode alles raak wat los en vast zat. Dat hele team stort als een kaartenhuis in elkaar en dan vind jij het raar dat hij er geen 30 in schiet? Heeft daar gewoon bijna 1 op 2 gelopen. Janssen laat dus helemaal niks zien een niveau hoger dan de eredivisie. Je stelt je beste spelers op en daar ga je een systeem voor bedenken. Niets meer niets minder. En het is ook niet alsof dost bij sporting fantastische buitenspelers heeft lopen die elke wedstrijd 5 panklare voorzetten geeft. En dat gezeik over Luxemburg moet ook maar afgelopen zij. Niemand was daar goed, dus laten we dan dat elftal wat die dag speelde maar afschrijven. Wat een onzin

Oei ... de nood is blijkbaar erg hoog.
Luuk heeft nog niet veel goeds gedaan dit (bijna afgelopen) seizoen.

24 maart 2017 om 14:11

Valt wel mee. Hij speelt geen heel gelukkig seizoen, maar heeft in de tweede seizoenshelft toch wel goede dingen laten zien. Siem speelt al een tijd niet meer in de spits en als je hem oproept gaan mensen ook weer zeuren over de waan van de dag. Luuk is in ieder geval een echte spits. Daarnaast, hij zal de back up van Dost worden. Althans, dat mag ik hopen.

24 maart 2017 om 14:24

De Jong speelt na de winterstop niet slecht hoor. Vind de reacties ook wat overdreven, was vorig seizoen nog Mvp en nu zou hij er ineens niks meer van kunnen. Heeft geen denderend seizoen nee, maar heeft ook last van het gebrek aan fatsoenlijke buitenspelers bij PSV.

24 maart 2017 om 14:34

Zijn ook genoeg alternatieven voor in de spits lijkt me. Waarom geen jonkie ff laten ruiken. Zoals hij dit ook met van der Ligt doet.

24 maart 2017 om 14:37

Omdat er geen jonkie is die het een en ander heeft laten zien. Kijk, van De Ligt kun je natuurlijk ook genoeg zeggen (jong, maakt logischerwijs nog fouten, weinig wedstrijden), maar zijn top ligt hoog (zie Kopenhagen thuis). Welke jonge spits hebben we die dat heeft laten zien? Lammers die nog amper een ED wedstrijd gespeeld heeft?

24 maart 2017 om 14:37

Wie zou jij willen laten proeven aan het grote werk?

24 maart 2017 om 14:45

Zeker. Gewoon Vente selecteren.........

24 maart 2017 om 19:27

De Ligt heeft wel echt een goede inspeelpass😂

Precies hetzelfde type spits als Dost alleen is Dost 2 klasses beter. Ik houd een linksback opgeroepen om Janssen te vervangen want we hebben geen een 'pure' linksback in de selectie zitten

24 maart 2017 om 13:56

Dat slaat toch ook nergens op? Er valt een spits weg dus haal je een andere spits terug.
Om een linksback er bij te halen na het wegvallen van een spits is onzin.

Er had sowieso gewoon nog een linksback bij de selectie moeten zitten. Er zijn 3 spelers mee die als rechtsback spelen (of bankzitten) bij hun club en slechts 1 speler die als linksback kan.

Het was logischer geweest om de Ligt of Tete thuis te laten voor Pieters of Willems. Dan had je voor beide backs gewoon 2 man mee. Maar dat staat natuurlijk totaal buiten het wegvallen van Janssen.

24 maart 2017 om 14:07

Tuurlijk zou het gek zijn als hij nu een linksback had opgeroepen, maar ik vind dat je 2 verschillende type spitsen op moet roepen zodat je altijd een plan B hebt. Nu heb je 2 dezelfde type spitsen. En ook in deze situatie had ik geen spits als vervanger opgeroepen want ik denk dat Promes ook in de spits kan spelen. Dat is natuurlijk geen echte spits maar hij maakt wel ruimte voor diepgaande mensen zoals Wijnaldum en Klaassen

24 maart 2017 om 14:17

Eigenlijk geef je dan aan dat er met Promes al een plan B is.

Het is gewoon logisch dat je minimaal 1 echte spits als reserve meeneemt. Dost kan bij wijze van al in de warming up een blessure oplopen.

24 maart 2017 om 14:26

Je hebt toch ook niet alleen een reserve spits als plan B nodig. Als Dost geblesseerd raakt zal je er ook iemand in moeten zetten.

Luuk, de man in vorm....

Had dan Siem de kans gegeven. Die verdient het meer dan houtenklaas Luuk !

24 maart 2017 om 14:27

Ja logisch een speler die net 5 goede wedstrijden als aanvallende middenvelder speelt oproepen als spits. Luuk is na de winterstop helemaal niet slecht in vorm hoor.

24 maart 2017 om 15:08

Zover zijn we dus al gezakt dat de huidige vorm van Luuk de Jong al niet meer als slecht ervaren wordt...

24 maart 2017 om 16:28

Nou ik 4 goals in 7 wedstrijden geloof ik en ook nog assits is eigenlijk gewoon prima hoor.

Luuk natuurlijk in de basis...das logisch😆

Wat een grappenmaker is die Blind. Luuk de Jong is een matige spits en dit jaar ook nog eens in verschrikkelijke vorm.

24 maart 2017 om 13:51

En wie had jij opgeroepen dan...

24 maart 2017 om 14:00

Persie!

24 maart 2017 om 14:04

Die zijn laatste goal vorig jaar november scoorde...op zijn retour is en vaak voor een verpeste sfeer zorgde bij oranje? Sterk plan en goed onderbouwd ook.

24 maart 2017 om 14:06

Huntelaar, Van Persie of Kuyt zijn dan misschien al 'over de houdbaarheidsdatum', maar alsnog beter dan Luuk op dit moment. Daarnaast zit in Luuk ook niet bijzonder veel rek meer.

Je zou ook nog kunnen kijken naar Klaassen of Afellay voor die positie, Desnoods gebruik je Kluivert, een jongeling waar nog wel toekomst in zit (aangezien we het waarschijnlijk toch niet over een basisspeler hebben).

Maar mocht dat allemaal niet kunnen, dan spelen we toch lekker zonder spits. Een aanval met Robben, Depay/ Promes is ook lekker aanvallend en voetballend. Ik zou niet koste wat het kost een nummer 9 neerzetten. Als alles er omheen simpelweg beter is, dan geen 9.

24 maart 2017 om 14:11

Waarop baseer jij beter dan? Op wedstrijden van 2 jaar terug? En Kuyt is al tijdje gestopt helaas. Want die zou ik ook graag zien.

24 maart 2017 om 14:13

Ja, en? Beter dan een De Jong uit vorm. Dan had ik trouwens ook nog liever zijn broer gezien die wel een paar doelpuntjes heeft gemaakt.

Persie is bovendien niet voor niks topscorer alle tijden bij het NL elftal. En die verpeste sfeer van je, hoe weet je dat of is dat weer het beruchte gekraai en gekrijs vanaf de kant?

24 maart 2017 om 14:17

Kuyt is (volgens mij) niet officieel gestopt, maar de bondscoach is gestopt om hem te vragen. Dat is wat anders. Kuyt wilde niet mee om als 'kleedkamer mentor' mee te gaan, maar wil een eerlijke speelkans. Logisch lijkt mij. Als ze Kuyt vragen, dan staat hij er.

En dan nog zou ik eerder spelen met Depay en Robben met een aanvallende middenvelder wat hoger. Wijnaldum, Toornstra, Sneijder of Klaassen kunnen makkelijk vooruitgeschoven spelen (hangend tegen de spitsen aan). Of Robben centraal met Depay/promes en/of Berghuis.

24 maart 2017 om 14:19

Roep dan Gullit op als je met argumenten als topscorer aller tijden komt. Brengt wat extra's...

Van Persie schopt al tijden geen deuk in een pakkie boter en is op zij retour. Dus als je over vorm begint kijk dan ook naar de vorm van spelers die je voorstelt en kom niet met prestaties van ruim 2 jaar geleden aanzetten. We spelen nu.

24 maart 2017 om 14:21

@Westend. Ik ben het met je eens dat je ook kan kiezen voor een andere variant en Dost achter de hand kan houden.

24 maart 2017 om 14:21

Want met de vorm van nu schiet Luuk de Jong eruit? Dan is Hadouir nog meer in vorm...

24 maart 2017 om 14:22

O ik zou wel starten met Dost hoor.

24 maart 2017 om 14:26

Twee dingen, je begint zelf over vorm, nogmaals De Jong is ook niet in vorm. En ten tweede Van Persie weet nog heus wel het netje te vinden hoor, ben ik niet bang voor.

Maar leg mij nu eens uit waarom Van Persie volgens jouw de rotte appel zou zijn in de kleedkamer?

24 maart 2017 om 14:40

De Jong heeft er 4 uit 7 de laatste 2 maanden. Kan slechter. En hij is erbij als invaller. Niet als basisspeler.

24 maart 2017 om 14:52

@Timba69, Hierboven neem jij het op voor Janssen en zeggen statestieken in het voordeel voor Dost niks en nu kom je met een argument dan van Persie lang niet heeft gescoord? Ironisch...

24 maart 2017 om 15:04

Ik zei buiten dat hij lang niet heeft gescoord speelde hij al tijden slecht in Oranje. En daarbij zorgde hij ook nog voor veel ruis. Niet willen praten met de pers, vete met Huntelaar. Dus weinig tot geen punten om hem nog te selecteren. Zeker niet als invaller voor 20 min.

24 maart 2017 om 15:06

En Janssen speelde gewoon prima in Oranje in de recente interlands die hij meespeelde.

24 maart 2017 om 15:13

Ik vraag me af of jij PSV überhaupt volgt iedere wedstrijd. Hij helpt zeeën van kansen omver en kan het tempo van PSV niet bijhouden. Bovendien is zijn techniek vele malen slechter dan zijn broer en om eerlijk te zijn iedere 'matige' aanvaller in de Eredivisie.

24 maart 2017 om 21:42

Babel mocht hij ook wel oproepen. Luuk die zo langzaam als een slak is en totaal niet eens balvast is.

Is eigenlijk ook de enige spits die ik zo als vervanger kan bedenken.

24 maart 2017 om 13:51

Van persie, Huntelaar maar die zijn ook niet in wereldvorm.

24 maart 2017 om 13:52

Over hun top heen heet dat..

24 maart 2017 om 13:54

Ja maar Blind heeft al laten merken dat hij die spelers niet gaat oproepen dus die kan je gewoon afschrijven.

24 maart 2017 om 13:54

Ook over hun top nog een klasse beter dan De Jong. Zeker van Persie.

24 maart 2017 om 13:56

Van Persie is geen bankzitter. Slecht voor de sfeer en ook geen pinchhitter. De Jong wel.

24 maart 2017 om 13:59

Het kan best zijn dat De Jong wel gemotiveerd het veld in komt als het moet en ik twijfel of van Persie zin heeft om op de bank te zitten.

24 maart 2017 om 14:01

Mensen kijken zo naar het verleden. Van Persie zijn laatste goal stamt uit november vorig jaar....is dat dan vorm???

24 maart 2017 om 14:14

Inderdaad over hun top maar voetballend nog altijd stukken beter de Luuk de Jong.

24 maart 2017 om 14:20

Janssen scoorde pas geleden zijn eerste veldgoal van dit seizoen, is dat dan vorm?

24 maart 2017 om 14:29

Hahaha, roepen dat mensen naar het verleden kijken en dan zelf roepen dat Janssen in het verleden heeft laten zien uit te blinken in Oranje. Ben je een undercover account van Blind ofzo? Je argumentatie is net zo belachelijk

24 maart 2017 om 14:41

Dat verleden zijn de laatste interlands van Oranje. Dus voor Oranje is dat heden.

24 maart 2017 om 15:31

Afgezien van dat je nu weer onzin uitkraamt: In welke van de afgelopen laatste interlands blonk Janssen precies ook alweer uit, wat heeft hij precies bijgedragen?

24 maart 2017 om 16:19

Euh tegen wit rusland, Frankrijk en Zweden behoorde hij telkens bij de top 3 van de oranje spelers qua cijfers (kun je opzoeken) en spel. En tot hij uitviel tegen belgie was hij ook prima. Dus wat is onzin?

24 maart 2017 om 17:08

Een leuke 4-1 tegen wit Rusland, nou, nou, nou! Leg eens uit wat hij dan zo leuk deed tegen Frankrijk (verlies) en Zweden (gelijkspel) Dost die scoorde nog tegen Zweden! Doelpunt werd weliswaar onterecht afgekeurd, maar toch kwam Dost dichterbij dan Janssen!

24 maart 2017 om 17:37

Goed voetballen? Lijkt mij vrij belangrijk. Leg jij nog eens uit wat Dost goed deed tegen voetbaldreumes Luxemburg? Kan kort zijn...HELEMAAL NIETS. En die goal tegen Zweden was goed ja maar wel als pinchhitter. En zo zie ik hem ook.

24 maart 2017 om 18:46

Volgens mij waren er meer tegen Luxemburg zaad! De rest ook maar niet selecteren? En wat definieer je als goed voetballen wat Janssen deed? Tegen Frankrijk en Zweden heb ik hem niet gezien hoor. Een kinderhand is wel gauw gevuld bij jou...

24 maart 2017 om 20:32

Wie zei niet selecteren?? En als jij hem niet gezien hebt dan kijk je wedstrijden met je ogen dicht.

25 maart 2017 om 00:29

Benoem dan eens punten want ik heb je nog steeds niet gehoord wat hij zo goed deed. Lekker makkelijk hoe jij discussies voert! Ik zal jou even na doen;
Dost speelde fantastisch tegen Luxemburg. Kijk de wedstrijd maar even terug...

Jeetje Luuk de Jong, echt bedroevend dan kun je net zo goed Veerman uitnodigen.. povere lichting op dit moment hoor.
Roep dan Van Persie of Huntelaar op ipv van de meeste overschatte spits van Nederland.

24 maart 2017 om 13:53

Ja want Huntelaar heeft er zelfs al 1 hele goal inliggen dit seizoen en van Persie is ook echt in vorm en een echte pinchhitter supersub....not.

24 maart 2017 om 14:18

Huntelaar is ook ongeveer het hele seizoen geblesseerd geweest. Huntelaar heeft 1 goal per 197 minuten dit seizoen (terwijl hij ook nog heeft moeten terugknokken van een blessure), bij Luuk de jong is dat 1 goal per 400 minuten ofzo.

24 maart 2017 om 14:22

Hij heeft pas 1 goal.

24 maart 2017 om 14:35

Hij heeft er 2 in de DFB Pokal en 1 in de EL

24 maart 2017 om 14:41

Zozo...de dfb pokal. Tegen 08 Villingen zelfs zie ik....en Nuremberg...wow

24 maart 2017 om 14:56

@Timba69 ga niet over goals beginnen zolang je zelf voor Janssen blijft opnemen...

24 maart 2017 om 15:00

Lol, zo kan je de helft van de Jong zn goals ook wegvlakken. Tegen Excelsior, Go ahead, Ado en Nec, 4 van de onderste 5 van de eredivisie. Wow...

24 maart 2017 om 15:30

Tegen Eccelsior had jouw club het anders aardig lastig en is gewoon eredivisie.

24 maart 2017 om 15:50

Klopt, daar had Ajax het best lastig tegen. Ajax zal het op een slechte dag ook best lastig tegen Nurnberg hebben, je gaat mij niet vertellen dat die nou veel minder zijn dan Excelsior.

24 maart 2017 om 16:21

Het gaat erom dat je opeens andere competities gaat meewegen waar ook nog vask met 2e elftallen wordt gespeeld tegen clubs uit mindere divisies. Net zoals je een goaltje in de EL niet kunt vergelijken met wedstrijden in de CL. Dus hou het puur.

24 maart 2017 om 14:07

De TS ziet het niet zitten in RvP en Kjh. Dat is best logisch. Elke bondscoach moet zijn eigen keuzes kunnen maken. Ik mis hen niet.

24 maart 2017 om 14:11

"roep dan Van Persie of Huntelaar op ipv van de meeste overschatte spits van Nederland."

De Jong scoort natuurlijk veel te weinig dit seizoen. Maar hij heeft er wel meer gemaakt dan Van Persie en Huntelaar samen.

24 maart 2017 om 14:19

Huntelaar is dan ook maanden geblesseerd geweest. Loopt op 1 goal per 190 minuten, Luuk de jong heeft iets van 400 minuten nodig per goal.

24 maart 2017 om 14:32

Misschien even bij de feiten blijven. Huntelaar heeft 1 goal in 496 min. dit seizoen. Heb geen zin om die van Luuk na te rekenen, maar gezien het 8 goals in 27 wedstrijden is ligt het in ieder geval onder de 303 minuten.

24 maart 2017 om 14:38

Huntelaar heeft ook nog 1 EL goal en 2 in de Dfb. Check transfermarkt maar, daar staat dat gewoon kant en klaar uitgerekend. Luuk heeft namelijk ook nog minuutjes gemaakt in de CL en de beker.

Reken daar ook nog bij dat Luuk gewoon het hele seizoen ongeveer basis heeft gestaan en Huntelaar terug heeft moeten komen van een blessure en veel met alleen invalbeurten zonder wedstrijdritme heeft gespeeld.

24 maart 2017 om 14:38

Luuk De Jong is nou niet echt een spits die iets creeert, matige balaanname, traag
Komt gewoon tekort op elk niveau en mag van geluk spreken dat hij bij PSV mag spelen.
Als je simpel kijkt naar ervaring en doelpunten moet Dost spelen (bundesliga veel gescoord en nu bij Sporting) en RVP gewoon worden uitgenodigd als pinch-hitter (kan nog steeds van waarde zijn en is beter dan Luuk de Jong)
Vorig seizoen lifte De Jong gewoon mee op de goede tweede seizoenshelft en de tandum Van Ginkel-Propper, daarnaast veel standaard situaties

24 maart 2017 om 14:49

Je geeft nu zelf aan dat hij vaak geblesseerd is en geen wedstrijdritme heeft. En opeens goals voor de beker tegen lagere divisionisten meetellen is de cijfers lekker in je voordeel praten.

24 maart 2017 om 14:55

Haha jezus zeg wat een hoop onzin in een post. 26 goals en 9 assists vorig jaar, mvp en dan zeg jij heeft gewoon lekker meegelift bij PSV. Ik ben geen fan van de Jong en er is absoluut iets aan te merken op zijn spel dit seizoen, maar slaat nergens op dat mensen nu ineens doen als of hij niveautje Roda is.

24 maart 2017 om 14:30

Luuk de Jong was vorig seizoen nog gewoon MVP can de eredivisie. Hoezo kan hij er dan nu ineens helemaal niks meer van? Speelt ook gewoon prima na de winterstop, ga geen dingen roepen als je alleen zondag om 7 uur de samenvattingen kijkt.

Nou dat wordt dan zeker dat Bas zijn kwaliteiten kan zien. Let's go Bas Dost!

24 maart 2017 om 13:54

Of dat we gaan zien dat hij nogal overschat wordt...

24 maart 2017 om 14:02

Reageer dan niet als je niks zinnigs te zeggen heeft. Bas dost heeft het tot nu toe overal laten zien. Bijn Wolfsburg deed hij het gewoon ook prima. Nu bij sporting is die helemaal on fire. Of baseer jij je mening op die ene maandagavond wedstrijd tegen Luxemburg? Dat knollenveld was zelfs een marteling geweest voor Maradonna om een bal fatsoenlijk aan te nemen. Typisch een reactie van iemand die er helemaal niks van snapt.

24 maart 2017 om 14:05

Bij wolfsburg stond hij ter discussie...noem een paar wedstrijden van oranje waar hij uitblonk... wat snap ik niet?

24 maart 2017 om 14:08

Volgens Wikipedia heeft Dost 11 interlands gespeeld (weet niet wanneer die voor het laatst geupdate is, en ik weet ook niet hoeveel minuten hij in die wesdstrijden speelde) en maar 1 goal gemaakt.

24 maart 2017 om 14:13

Juist. Dank je. Volgens mij speelt Oranje en het gaat erom hoe spelers daar presteren en in het team passen.

24 maart 2017 om 14:31

Hoe kan je overschat worden als je meer dan messi scoort. Niemand zegt dat dost beter is dan messi. Maar jij maakt van Dost, een melding platje. Niet realistisch....

24 maart 2017 om 14:33

Zoals ik in een eerder post tegen je zei. Je speelstijl pas je aan je spelers en niet andersom. Je kan wel lekker 433 gaan spelen maar als je daar de spelers niet voor heb. Dat geldt ook voor spelers die bank zitter zijn en/of volledig uit vorm zijn. Van Gaal paste het ook gewoon aan en we worden 3e.

24 maart 2017 om 17:11

Op basis van wat wordt hij overschat? Op basis van zijn vele goals? Als er iemand overschat is dat is het jouw lieveling Janssen!

24 maart 2017 om 13:59

Hij heeft het al een paar keer eerder mogen laten zien, maar dat deed hij niet. Ook toen hij destijds bij Wolfsburg op schot was, liet hij niks in Oranje zien. Hele beperkte spits die in het Nederlandse elftal eigenlijk vooral nuttig is als pinchhitter voor het laatste kwartier.

Overdreven hoe nu letterlijk elke actie van Blind wordt bekritiseerd. Tuurlijk draait luuk geen topseizoen, maarja wie roep je anders op. Hij zal alleen invallen om wat te forceren vlak voor tijd mocht dit nodig zijn. Dan kun je hem ondanks z'n vorm prima gebruiken

24 maart 2017 om 13:57

Inderdaad, hij kan helemaal niks meer goed doen. Ik had ook L de Jong of heel misschien S de Jong opgeroepen, maar heel veel keus is er momenteel gewoon niet.
Je hebt verder nog Huntelaar en Van Persie, maar die komen (relatief) weinig aan spelen toe. En als ze spelen is het nou ook niet bepaald denderend.

Ik had niemand opgeroepen gewoon met dost starten en anders als geforceerde spits promes want die kan dat

24 maart 2017 om 14:09

Waarom zou je niemand oproepen als je gewoon de mogelijkheid hebt?

24 maart 2017 om 15:12

Nou ik zou in iedergeval geen spits erbij halen want die zijn niet goed genoeg. Leuk voor luuk dat die is opgeroepen maar liever niet

24 maart 2017 om 14:12

Ja dat is omdenken. Valt de nummer 9 uit, dan spelen we toch lekker zonder nummer 9. Er is taktisch heel veel mogelijk. Depay en Robben trekken veel naar binnen om voor het schot te gaan. Zet dan Wijnaldum of Klaassen erin als valse spits/ vooruitgeschoven 10. Kies desnoods voor Promes als (snelle) counterspits. Gebruik Kluivert en zie het als leerschool.

Maar wij houden zo stevig vast aan het heilige 433 systeem, zelfs al hebben we de spelers er niet voor.

24 maart 2017 om 14:15

Als je vlak voor tijd met 1-0 acher staat wil je wel een targetman op de bank hebben zitten.

24 maart 2017 om 14:20

Puur voor een (koppend) target kan je net zo goed een grote centrale verdediger gebruiken zoals Bruma, Kongolo of van der Heijden. Zelfs Klaassen heeft er koppend behoorlijk wat gemaakt. Ik zie in Luuk momenteel niet echt een breekijzer.

Persoonlijk zou ik bij PSV ook eerder Locadia centraal zetten.

24 maart 2017 om 14:34

Volgens mij noem je 3 verdedigers op die allemaal niet bij de selectie zitten...

24 maart 2017 om 14:45

Als ze er al bij zaten, had je ze niet nogmaals op hoeven roepen natuurlijk..

24 maart 2017 om 14:50

De Jong is geen topspits nre, maar ik zou niemand kunnen noemen in de eredivisie die koppend beter is.

24 maart 2017 om 14:54

Dus jij hebt liever een verdediger als reservespits dan Luuk de Jong. Moet ik je nu nog serieus nemen?

24 maart 2017 om 15:21

Kan jij nou een lopend gesprek niet volgen of wil je het simpelweg niet? Ik heb het over Klaassen, Wijnaldum of robben als vooruitgeschoven spelen. Dan begin je zelf over een breekijzer "vrouwen en kinderen eerst". Die rol kan ieder ander ook, en dan val je daarover. Ik vraag me eerder af of we jouw gesprekswijze wel serieus moeten nemen

24 maart 2017 om 15:36

Volgens mij gaat het in dit topic over een vervanger oproepen. Jij wilt met Dost starten en begint over andere spelsystemen... met dat soort systemen begin je een wedstrijd en dus dan zonder Dost in de basis. Dus daar spreek je jezelf gewoon tegen. Of wil je die taktiek de laatste 10 minuten opeens proberen? Wat wil je nu eigenlijk? Daarnaast denk jij dat onze huidige verdedigers net zo goed aanvallend kunnen koppen als Luuk de Jong. En dat is natuurlijk pure onzin.

24 maart 2017 om 18:56

Je bent best vermoeiend. Waar staat dat ik het heb over de basis? Het gaat over een vervanger voor dost. Normaal zou ik verwachten dat we starten met wijnaldum, sneijder/ klaassen, strootman, depay, dost en robben. Mocht dost wegvallen (bij blessure of anders), kan je makkelijk;

- promes inbrengen voor dost. Dan speel je met een snelle (counter) spits of je zet de behendige robben centraal
- propper of een andere middenvelder voor dost. Dan schuift wijnaldum of klaassen door tegen de spitsen robben en depay aan als valse 9. Een 4312.
- van der heijden voor dost of een middenvelder, zodat je extra kopkracht hebt voorin

Dus verdraai de/ mn woorden niet steeds. Doe je best om een gesprek te volgen. En reageer inhoudelijk eens

Verstandige keuze, al had ik het ook wel begrepen als hij ook nog siem de jong had opgeroepen. Die speelt een prima seizoen bij Psv. Ik hoop dat Siem voor het nieuwe seizoen een goede keuze maakt. Misschien zelfs een Perez-terugkeer bij Ajax? Is niet eens zo'n gek idee als back-up van Dolberg/ Klaassen.

Kom op Oranje! Laat wat zien tegen Bulgarije en krijg het land weer achter jullie!

Als ie Wout Weghorst of van Wolfswinkel had opgeroepen werd ie gefusileerd.. Er zijn gewoon geen betere opties. Behalve Siem maar dan krijg je weer reacties dat hij alleen Ajacieden oproept en Siem geen echte spits is.

24 maart 2017 om 14:31

Wie zijn de betere opties? Van Persie en Huntelaar die allebei al heel het seizoen ziek zwak en misselijk zijn?

De Jong is hetzelfde type als Dost, wel jammer dat we geen ander type aanvaller hebben op dit moment.

24 maart 2017 om 14:25

Wat versta je onder een ander type? Centraal kan je ook Robben, Toornstra, Locadia, Promes, Klaassen, Kluivert, Siem de Jong of Wijnaldum gebruiken. Stuk voor stuk andere types. Dost, Luuk (en Kramer) zijn de koppende mensen/ eindpunten. Maar voetballend heb je ook nog van alles dat je kan proberen.

24 maart 2017 om 14:32

Kluivert haha, schij toch uit man. Waarom is Nouri eigenlijk niet opgeroepen?

24 maart 2017 om 14:39

Een kleiner sneller type, die makkelijk wegdraait en goed is in de combinatie.

24 maart 2017 om 14:46

Kan ook, maar ik reageer op de stelling dat we geen andere type spits hebben. Die hebben we dus wel...

24 maart 2017 om 17:23

Alle spelers die jij opnoemt zijn geen spits. En de helft heeft nog amper 10 goede wedstrijden gespeeld dit seizoen.

Sluit me aan bij Aad de Mos, die adviseert om Ryan Babel toe te voegen. Kan voetballend meer dan de Jong en is ook nog een stevige speler, zo eentje die je er altijd bij moet hebben!

Waarom niet Ryan Babel uitnodigen voor Oranje?
Babel is tenminste in vorm en kan overal uit te voeten voorin, nee in plaats daarvan roept hij deze clown op die nog meer gele kaarten pakt dan dat hij doelpunten scoort.

Luuk de Jong. Hahahaha hebben we echt niks beters???? eh.... nee misschien niet.
Maar we hebben zeer zeker alternatieven waar meneer Blind zijn ogen niet voor opent: Kluivert, Kuyt, Babel

Roep gewoon van persie op man die is toch 10x beter dan de jong

Het is wel treurig gesteld met de Nederlandse spitsen. Spits nummer 1 (van Blind) Janssen bakt er werkelijk niets Dost scoort goed maar in een competitie die wat zwaarte te vergelijken is met de Nederlandse. Spits nummer 3 scoort ook in de Nederlandse competitie nauwelijks. Meer smaken zijn er eigenlijk niet. De Nederlandse (top) clubs hebben buitenlanders in de spits. Het is voor het Nederlandse voetbal te hopen dat er nog een Nederlandse spits uit de jeugd doorbreekt de komende jaren.

Bakt er helemaal niets van dit jaar. Van Persie is veel beter.

24 maart 2017 om 14:48

Van Persie heeft sinds november niet meer gescoord. De Jong draait prima na de winterstop.

24 maart 2017 om 14:40

Zullen we eerst eens wachten tot hij zijn debuut heeft gemaakt bij Ajax.

24 maart 2017 om 14:57

Sierhus en Kluivert las ik net ook al ergens. Kunnen we voor de volgende interland niet gewoon beter de A1 van Ajax oproepen?

24 maart 2017 om 15:14

Sommige reacties zijn inderdaad lachwekkend te noemen. Eerst denk je dat iemand aan het trollen is, maar daarna blijkt dat ze het nog serieus menen ook.

Had liever locadia gezien in de spits bij oranje samen met el ghazi & elia.

Zie je wel toch een vervanger terwijl in het update bericht over Janssen wordt aangegeven dat er geen vervanger wordt opgeroepen. De Jong niet in de vorm van vorig seizoen en vaak zeer geã¯rriteerd, dus weet niet of het handig is maar wie anders? RvP hoeven we niet over te beginnen, er wordt nog eerder een spits uit de Jup opgeroepen dan Rvp, gaat niet lekker tussen Blind en hem... Beetje jammer, kan die misschien minder in vorm zijn, maar zijn ervaring kan je er best bij gebruiken.

Op zich een logische vervanger, maar ik had Van Wolfswinkel een kans gegund. Is het hele seizoen al in goede vorm en heeft meer gescoord dan De Jong.

Belachelijk! Niet in vorm en altijd al een matige spits geweest! Beter bas dost in de spits! Als iemand in vorm is moet je hem opstellen als coach van het Nederlands elftal!!

Had dan huntelaar of van Persie gehaald. Blind doet zijn naam eer aan zeg.

Het meest positieve aan het ziek-zijn van Janssen is een inkijkje in de problematiek van Blind. Scroll even langs alle reacties. Blind kan er weer eens niks van, volgens de meerderheid. Jongens... Luuk de Jong is een ok spits, net als Van Wolfswinkel dat is. Alternatieven: Zivkovic, Weghorst, Veerman. Mogen jullie bepalen of Blind echt weer zo'n waardeloze keuze heeft gemaakt, of.....

Van Persie is geen alternatief en hetzlefde geldt voor Huntelaar. Blind kiest voor eenheid en wil geen lastpakken. Blijkbaar zijn VP en H dat in de ogen van Blind (in potentie). Overigens vind ik de optie waar De Mos het over hada nog best interessant: Babel. Die schijnt het goed te doen in Turkije.

Al met al kiest Blind gewoon voor iemand die de weg en verhoudingen kent in Oranje. Prima.

24 maart 2017 om 15:56

Van Persie is en blijft een speler met waarde voor dit Beperkte EN Middel Matig Nederlands elftal. Hij heeft voetballend vermogen en ervaring en nog steeds de techniek en de rust bij het afronden. Iets wat Janssen niet heeft en nog heel wat spelers binnen dit Nederlands elftal. Dat Blind niet kan omgaan met deze grote spelers en daar geldt ook voor Huntelaar. Spitsen die weten hoe ze het net moeten bollen en zij zouden een perfect aanvulling zijn op de jongere jongens die je hebt. De Jong voegt in deze vorm niet veel toe aan dit team dus ik zou zeker van Persi of Huntelaar voor in de plaats willen zien. En ja.....dat klopt inderdaad Supervo......blind is en blijft helaas de raarste en domste keuzes maken in de geschiedenis van Nederlands elftal. We hebben al door hem en toe doen van Knvb een EK toernooi aan ons neus voorbij zien gaan en als we niet uitkijken ook een WK. En dat de verantwoordelijkheid van Blind en de Knvb die voor hem kozen. Je hebt als Nationaal team nou eenmaal jongens erbij nodig met ervaring en die worden gewoon niet gebuikt. Daarnaast stuntelt Blind ook nog eens met de keepers. Waarbij hij spelers belangrijk maakt die amper aan bod komen bij hun club en geen wedstrijden spelen. Vreemdere keuzes kan je niet maken.

25 maart 2017 om 11:29

Door toedoen van blind en de knvb is het ek echt niet misgelopen hoor. Blind opent tegen IJsland. Na 30 minuten raakt robben geblesseerd, krijgt Indi rood. Weg strijdplan en alternatief strijdplan. Vervolgens veroorzaakt Vd Wiel een penalty. In de wedstrijden die volgen worden er gigantische individuele blunders gemaakt door Van Dijk, Veltman, Wijnaldum, Riedewald, Clasie, Blind jr, De Vrij, Cillessen, Van Persie. Al die spelers zouden door 95% vd supporters zijn opgeroepen en opgesteld. Geen enkele coach is opgewassen tegen die mate van tegenslag.

In de nieuwe reeks gaat het prima al is er zonder uitzondering elke interland een waslijst aan geblesseerden. Blind is daarom gedwongen spelers te selecteren waar discussie over ontstaat. In de nieuwe reeks is Frankrijk gewoon een maatje te groot. Niks ergs aan. Zweden had gewonnen moeten worden, maar een goal van Dost wordt onterecht afgekeurd en Strootman zet Berg alleen voor de goal... Wat een slechte coach he die Blind? Hoe kun je dan ook Dost en Strootman opstellen...

ik had eerder Siem verw8,maar hij is ook niet echt een spits..en ja er was ook kritiek op Depay voor Luxembourg,en hij scoorde 2 x dacht ik,redde huid van Blind.mss scoort ook Luuk nu ?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren