Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Zo’n speler als Nouri bij Ajax, was in mijn tijd al lang basisspeler geweest'

Laatste update:

De Eredivisie is de aansluiting met de absolute top al lang en breed verloren. Ook de nationale ploeg staat er niet best voor en er wordt dan ook gesproken over veranderingen die nodig zouden zijn om weer terug te komen tot de wereldtop. Rafael van der Vaart is van mening dat er niets veranderd moet worden. De middenvelder van FC Midtjylland ziet dat het type voetballer dat hij is aan het uitsterven is. “Nu moet iedereen opeens een type-Pogba zijn”, klinkt het.

Van der Vaart moest het altijd hebben van de hakballetjes, steekpassjes en mooie aanvallende acties. Voetballers zoals hij ziet hij steeds minder terug op de internationale velden. “En dat vind ik eeuwig zonde. Ik hoop en denk dat het wel weer terugkomt”, legt hij uit in De Telegraaf. “Ze worden allemaal naar het krachthonk gestuurd. Hier ook. Er wordt harder geklapt voor een sliding dan voor een steekbal. Natuurlijk, bikkelen hoort erbij. Maar deze omslag is voor mij geen reden om mijn spel te veranderen, puur omdat een of andere knakworst zegt wat ik moet doen.”

De 109-voudig international ziet graag meer voetballers als David Silva (Manchester City) en Mesut Özil (Arsenal). “Zo’n speler als Nouri bij Ajax, die was in mijn tijd al lang basisspeler geweest” stelt Van der Vaart. “Al ben ik dan wel blij dat iemand als Hakim Ziyech bij Ajax speelt. Ik ben ervan overtuigd dat hij de reden is dat Ajax nog in de race is voor het kampioenschap. De mensen komen naar het stadion voor zo’n speler. Ik hoef niet naar balletjes breed te kijken. Dan blijf ik liever thuis.”

“Je hoort nu vaak dat we in Nederland alles moeten veranderen. Dan zeg ik: nee, absoluut niet! Wij zijn groot geworden door spelers als Sneijder, Van Persie, Robben en mij op te leiden. Dat komt wel weer”, vervolgt de ex-Ajacied. “Dat hoort bij Nederland. Je ziet het direct als iemand uit Nederland komt. Hoe wij een bal aannemen, daar hebben ze hier in Denemarken een minuut voor nodig. Je moet je er niet in vergissen hoeveel dat waard is. Ik ben er trots op dat ik zo ben opgeleid.”

Voetballers als Rafael van der Vaart zijn een uitstervend ras

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nouri zit helaas bij de verkeerde club. Hij zou fantastisch zijn voor Feyenoord. Nouri op 10 met Vilhena en El Ahmadi erachter als box to box spelers.

Bij Ajax heeft Nouri teveel concurrentie.

23 maart 2017 om 07:57

Oneens, bij feyenoord hebben ze als 10 ook een werkpaard a la kuyt of toornstra. geen voetballer die het bijna alleen van hun techniek moe hebben.

23 maart 2017 om 09:51

Toornstra heeft meer techniek dan je denkt, maar Feyenoord heeft dan ook geen 10 zoals Nouri.

23 maart 2017 om 10:53

@terborg,

En daarom had ik Nouri graag bij Feyenoord gezien, omdat daar minder verfijnde spelers lopen die het van hun inzicht en techniek moeten hebben.

23 maart 2017 om 08:24

Ik voorzie een middenveld Ziyech-Nouri-Vd Beek als Klaassen weg gaat. Dat wordt veel rennen voor Ziyech maar goed dat is hij vast wel gewend na dit seizoen

23 maart 2017 om 09:09

En dan Schone weer passeren? Die komt gewoon elke keer weer terug hoor. Veel mensen hebben hem al afgeschreven en elk seizoen is die er weer.

23 maart 2017 om 09:13

Ziyech vind ik een begrijpelijke aankoop, maar ergens zit hij ook wel weer wat spelers in de weg in de stap naar het eerste. Bijvoorbeeld Nouri, maar ook een De Jong. Dat zijn geweldige talenten die na dit seizoen echt wel uitgeleerd zijn in Jong Ajax.

23 maart 2017 om 09:19

@lekiam
Je merkt wel dat verdedigend en fysiek schone steeds meer steken laat vallen. Zou ik, ondanks zijn gouden voeten, een te groot risico vinden als CVM.

23 maart 2017 om 17:30

Ik zou Nigel de Jong erbij halen als Klaassen weg gaat. Puur om het feit dat hij ervaren, perfecte cvm is met clubs op zijn naam staan die er toe doen. Hij weet ook hoe ajax spel gaat. Mooi met Schöne afwisselen. Je zou dan ook heel aanvallend kunnen gaan voetballen. En je zou makkelijk talenten door kunnen laten stromen op de andere middenveld posities. Zoals Nouri, Beek, Ziyech, F.de Jong. Je heb dit seizoen wel een beetje pech gehad dat bazoer niet meer wilden en guldej zich buiten de groep plaatst.

23 maart 2017 om 11:40

Qua speelstijl past nouri 100 keer beter bij Ajax, en ziyech wil waarschijnlijk binnenkort toch wel weg, lijkt me nogal wiedes wie dan zijn plek moet overnemen

Vdv snapt er niet veel van en houd wel erg van eten met z'n knakworst en frikandelletjes. Waarom? Omdat zoals stam het wel juist heeft, het Nederlands voetbal is over het algemeen een clubje verwende kinderen zonder mentaliteit en alles word gescout op basis van techniek. Wat krijg je dan, minder fysieke en vaak kleine mannetjes die goed met hun voeten zijn. Hoeveel van die sierpaardjes zijn nou daadwerkelijk nodig als je realistisch bent, want ik zie sterkere spelers toch steeds vaker de top bereiken in elke verdedigende rol op het veld en dat zijn toch ongeveer 6 van de 11 spelers over het algemeen. Misschien een beetje onsamenhangend, maar er is heel veel mis met het beleid van de KNVB en scouting van clubs.

23 maart 2017 om 07:43

Niks mis met onze verdediging. We hebben gewoon de pech dat qua aanval we een mindere generatie hebben dan daarvoor. V Dijk, De Vrij en Karsdorp kunnen nog steeds bij een topclub terecht komen. En Blind speelt al bij de top in Engeland. Ik vind het een prima verdediging en veel beter dan die van het WK van 2010 of 2014.

23 maart 2017 om 07:55

Als je positiespel goed is en het speltempo hoog genoeg hoef je niet zoveel fysieke duels aan te gaan. Neem barca als voorbeeld, daar staan niet bepaald beren op het veld.
Het is net het type spel dat je wilt spelen.

23 maart 2017 om 08:11

Die Barca gasten staan week in week uit met elkaar op het trainingsveld...

23 maart 2017 om 08:39

Alle clubs toch? Of mis ik iets?

23 maart 2017 om 08:53

Ik refereer naar het nationale elftal. Die trainen een stuk minder. Het spelletje wat Barca speelt heb je niet zomaar onder de knie.

23 maart 2017 om 09:22

Tevens heb je het daar over spelers met exceptionele kwaliteiten. Die lopen hier niet rond

23 maart 2017 om 09:39

Neem barca als voorbeeld, daar heb je het cliché al. Dat is een absolute topclub, maar als het minder gaat val je altijd terug op fysiekere spelers. Binnen de competitie ben je dan misschien de grootste club omdat je qua speltempo hoger zit dan de rest, maar dan loop je in Europa elke keer tegen dezelfde steen

23 maart 2017 om 11:11

Fysiek heeft niet per se met beren te maken

23 maart 2017 om 10:22

Waarom ga je niet naar rugby kijken? Vrouwenvoetbal is ook in opmars, ik zou me doodergeren als ik jou was.

23 maart 2017 om 12:14

Lekker omdraaien. Als je even alles in het juiste perspectief gaat plaatsen kom je erachter dat Robben, vd Vaart, Sneijder en van Persie de grootste spelers uit Nederland zijn van de laatste jaren. Deze vier zijn overwegend technisch en niet overwegend Fysiek, dus dit argument zegt al genoeg.:-) Deze mannen hebben stuk voor stuk de top, dan wel niet tijdelijk, bereikt. Dus waar komt deze onzin vandaan dat alle spelers meer fysiek dan technisch moeten zijn? Heb je ooit beelden van Johan Cruyff gezien, of niet? Cruyff was echt geen Pogba of zo hoor. Kijk eens even goed naar Manchester United. Allemaal hartstikke leuk al die fysieke meneertjes met miljoenen op de bank, maar het spel komt niet eens in de buurt van ploegen als Barca, Real, Bayern, Dortmund, PSG en zelfs Monaco en bijvoorbeeld een Sevilla.

Zo veel mensen in Nederland zijn tegen de Knvb, tegen Blind, Voor fysiek voetbal. Dat is niet wat wij zijn. Wij zijn altijd minder in het verdedigen en de illusie dat wij dus ''fysieker'' moeten worden is een misvatting. Nederland is een land met veel minder inwoners dan de belangrijkste voetballanden en toch doen wij het heel goed in het voetbal. Natuurlijk zijn bijvoorbeeld de Belgen op fysiek gebied goed bezig, maar ik geef je maar even een voorbeeld: Wijnaldum is fysiek en technisch sterk. Zoals vd Vaart goed verwoord zijn wij technisch gewoon erg goed en zou het ongelooflijk dom zijn om hier vanaf te stappen. Kijk maar naar de wedstrijd tussen Ajax en Kopenhagen, volgens velen zou Ajax wel even afgetroefd worden omdat die Denen 'fysiek veel beter zijn'. Die gasten schieten nog geen deuk in een pakje boter.

De trainer van Kopenhagen, evenals de spits, spraken van een arrogant Ajax dat denkt dat zij het voetbal uitgevonden hebben om vervolgens volledig van het veld getikt te worden. En hoe? Puur op voetballende kwaliteiten. De beste spelers blijven niet in Nederland, omdat je hier gewoon veel minder betaald krijgt. In de toptijd (wat betreft prijzen) van het Nederlandse voetbal waren de salarisverschillen nog niet zo enorm t.o.v. het buitenland. Wij gaan gewoon niet meer in de buurt komen.

Aan de resultaten van de laatste twee Wk's kan je zien dat wij met het Nederlands elftal helemaal niet zo ver van de rest van de wereld liggen. Duitsland/spanje/brazilie/argentinie hebben gewoon veel meer inwoners en kunnen dus veel makkelijker selecteren.

Wees nou eens blij met de voetballers die wij produceren, als Robben niet zo blessuregevoelig was zou hij altijd in de top vijf beste voetballers van de wereld eindigen. Dus wat nou mis met het beleid van de Knvb? Haha!

23 maart 2017 om 14:21

Zo is het. En hou is op met vd vaart bashen met dat frikadellenpopulisme. de man is een absolute held. ook wel fenomeen genoemd.

23 maart 2017 om 16:35

Gevoelige snaar geraakt?

Je noemt de beste voetballers van de afgelopen jaren volgens jezelf, maar Kuyt staat daar niet bij? Rots in de branding in moeilijke periodes en een fysieke speler.

Maar je hebt duidelijk mijn reactie niet helemaal goed begrepen, want je staart je blind op dat techniek onze trademark is en fysiek uit den boze.

'het is zo slecht nog niet', maar er is in de laatste jaren genoeg veranderd binnen de Knvb en er is niet voor niets om de mening gevraagd van de grote voetballers van de laatste generatie om een nieuw plan van aanpak te maken.

Maar jou grootste fout zit er bij dat jij je te veel focussed op Van Persie, Robben en Sneijder. De Knvb heeft de laatste jaren alles op alles gezet om die technische paradepaardjes voort te brengen en alleen jongetjes die goed met de bal konden spelen werden gescout bij de voetbalscholen terwijl de focus per positie veel specifieker moet. Hierom is mij argument dat de focus te veel op techniek ligt terwijl er 6 verdedigende spelers de keeper eigenschappen kunnen hebben die niet gescout werden en cru gezegd ook fysieke bouw is ook belangrijk.

Voorbeelden kunnen we allemaal aanhalen van spelers die klein en technisch zijn en toch centrale verdediger zijn geworden en keepers die graatmager en klein zijn, maar dan ga je je mening baseren op die ene 1 terwijl je je op die 99 zou moeten focussen.

En natuurlijk een nr 9,10,11 word gescout op wendbaarheid, overzicht, techniek etc. en mag kleiner zijn, maar doe mij maar in 99 van de gevallen een slimme CV van 1,85m of langer met een grote fysiek en inschattingsvermogen en speloverzicht die niet kan hooghouden, maar wel een perfect getimede sliding inzet. Nu word die CV nog op basis van het niet aankunnen van bijvoorbeeld de coerver oefeningen gewoon uit de school getrapt.

De belabberde mentaliteit en dat deze spelers veelte veel gepamperd worden bewaar ik voor een andere keer.

Hij heeft wel een punt. Al denk ik dat er uiteindelijk bij de meeste clubs altijd wel ruimte is voor een type zoals Nouri. Ben ervan overtuigd dat hij zal slagen. Ik zie hem echt als de Nederlandse Xavi.

23 maart 2017 om 12:32

Hij heeft erg veel potentie, maar moet uitkijken dat hij niet net als Van der Vaart de weg naar beneden snel vindt.

Van der Vaart was destijds jarenlang mijn favoriete voetballer by far. Speelde hij, dan moest ik kijken. Fluwelen techniek, creativiteit, splijtende steekpasses, flair, veel scorend en vaak ook erg mooie goals. Man wat mis ik die tijden. Echter heeft hij het niet heel lang volgehouden, Ajax, NL-elftal, HSV en wat bij Tottenham. Bij de andere clubs was hij een schim van wat hij bij Ajax was.

Ik hoop dat de carriere van Nouri optimaler verloopt. Net als Van der Vaart bergen met talent, maar wel een heel duidelijke mooi weer voetballer. Daardoor zijn clubs als Ajax, Dortmund, Barca en nog wat andere een mooi doel om te stellen en ook hebben ook best kans van slagen. Echter bij de meeste clubs past zo'n technisch en creatief briljante speler, maar fysiek matige speler bij niet al te veel clubs.

Nouri zal, itt de meeste voetballers, heel zorgvuldig moeten kiezen voor zijn carriere. Dan kan hij echt geweldig worden. Een misstap ligt namelijk altijd op de loer.

Hij moet in een team van voetballers zitten die primair gericht zijn op voetbalintelligentie. Daarin kan hij uitblinken. Een echte specialist dus en geen generalist, zoals de meeste worden opgeleid. Maar specialisten worden gewoonlijk meer gewaardeerd en kunnen verder komen.

23 maart 2017 om 16:31

Waarom heeft hij een punt? Ziyech is toch ook zo'n type speler? Moet het ook voornamelijk van zijn finesse hebben. Die staat gewoon in de basis. Heeft volgens mij niets met het type speler te maken, meer met het feit dat er een aantal spelers in de pikorde vã³ã³r Nouri staan.

Hij heeft gemakkelijk praten. Hij debuteerde zelf wel jong, maar ik heb nog steeds het gevoel dat hij daardoor fysiek te kort ging komen in de loop van zijn carriere. Het ging allemaal te gemakkelijk voor hem. Ik ben juist blij dat Ajax nu zo veel zuiniger op zijn talenten is. Daarbij speelde van der Vaart er toen er nog echt goede spelers bij Ajax waren, zoals Ibrahimovic.

23 maart 2017 om 07:58

Zuinig... Gudelji, Bazoer, Kishna & El Ghazi. Spelers die allemaal voor een prikkie zijn verkocht, noem ik niet bepaald zuinig.

23 maart 2017 om 08:15

Zlatan was bij Ajax helemaal niet zo geweldig, hij was sowieso een stuk minder dan vd Vaart, die echt enorm goed was bij Ajax. En toen vd Vaart debuteerde bij Ajax was die selectie ook helemaal niet zo geweldig, dat was met Verlaat, Vierklau, Winter en Van Halst, ze werden dat seizoen geloof ik vijfde. Dat was rond het honderdjarige bestaan van Ajax, volgens mij een van hun zwakste periodes van de afgelopen 3 decennia. Het ging voor vd Vaart echt niet te gemakkelijk, hij was gewoon heel hard nodig, want het team kwam tov de concurrentie te kort. Later werd het team sterker, maar toen vd Vaart doorbrak speelde hij waarschijnlijk in het minste Ajax deze eeuw (en een stuk vorige eeuw).

23 maart 2017 om 09:15

Klopt. Van der Vaart kwam aan spelen toe omdat sterkhouder Richard Knopper (!) zo blessuregevoelig was. Heel moeilijk om aan de deur te kloppen als basisspeler van het eerste was het voor hem nou ook weer niet. Dat is voor een Nouri door de aankoop van Ziyech en de aanwezigheid van Klaassen in deze vorm een stuk lastiger.

23 maart 2017 om 09:45

Richard Knopper., dat was inderdaad gewoon een basisspeler van ajax in die tijd, dat zegt genoeg.

Ik kan mij gewoon het debuut van vd Vaart nog herinneren, uit tegen Den Bosch..

bosz doet t redelijk aardig in zijn eerste jaar. maar een aantal dingen neem ik hem zeer kwalijk.
veltman. oneindig vertrouwen in traore. en weinig minuten voor nouri. nouri is een parel. bij mij was ie stamdaard 12e of 13e man zijn. ik zou hem vaker hebben laten invallen. voor meerdere posities. vleugels, 10, linkshalf...deze jongen kan deze posities makkelijk invullen. maar t gaat meer dat hij minuten moet maken en hem t gevoel geven dat ie genoeg perspectief heeft.

23 maart 2017 om 08:37

Met name Veltman. Ik roep hier al zeker 2 of 3 jaar dat Veltman een zeer gemankeerde verdediger is die gewoon te klein is als CV en verder alle kwaliteiten mist als back. Hij houdt zich net aan staande, maar Veltman is toch echt lachwekkend als je een acceptabel ajax niveau wil nastreven.

23 maart 2017 om 09:37

Heb ook zelden een speler gezien die in de eerste 15/20 minuten zoveel fout doet. Lijkt op zo'n momenten serieus op een amateurvoetballer.

Denk trouwens wel dat Veltman gaat vertrekken na dit jaar en dat zou ideaal zijn. Tete weer lekker op rechts.

Moet van de vaart niet eens een keer iets doen aan zijn eigen fitheid / instelling ipv interviews geven ? Het is toch veelzeggend dat een speler die vooral zelf denkt heel goed te zijn er zo weinig van bakt.

Daarbij kun je je wel afvragen in hoeverre Nouri niet veel meer moet spelen. Maar het beleid dat een jeugdspeler niet in de weg gelopen moet worden door een gekochte speler is volledig overboord gegooid. Want Ziyech staat de ontwikkeling van Nouri in de weg, Neres en Kluivert moeten vechten voor 1 positie en Sanchez staat op de plek van vd Ligt. Hierbij moet ik wel opmerken dat vd ligt natuurlijk pas net komt kijken.

Hoe kan het dan dat elke Nederlandse jeugdspeler eruit ziet als een kleuter? Totaal geen fysieke power, geen body en maar weinig uithoudingsvermogen en kracht in de duels. Als we dan vergelijken met de Franse of Duitse jeugd is dat een wezenlijk verschil.

Je moet wel extreem goed zijn om dat gebrek aan fysiek te kunnen compenseren. Dat is slechts voor enkele spelers weggelegd, zoals Iniesta, Xavi en Messi dat kunnen. Een speler als Nouri zal wellicht op Eredivisie niveau de komende jaren wel door kunnen breken, maar of hij echt de internationale top gaat halen waag ik zeer te betwijfelen. Als hij nu echt zo geniaal was geweest dan had hij inmiddels ook allang in de basis gestaan bij ajax.

23 maart 2017 om 09:26

Helemaal mee eens. Ik was ooit kijken bij Oranje o/17 - Frankrijk o/17. Deden destijd jongens als Schuurman, van de Beek en Verdonk mee. Die fransen waren allemaal een kop groter en twee keer zo breed. Fysiek werden ze compleet afgetroeft. Terwijl ze voetballend gelijkwaardig waren. Over Nouri Geef ik je gelijk. Als hij echt zo goed was zou hij wel meer spelen bij Ajax. Ik denk ook dat hij fysiek gezien onvoldoende kwaliteiten heeft.

23 maart 2017 om 09:36

De Fransen staan ook stijf bovenaan als het gaat om het fysiek. Bijna al die jongens met een Afrikaanse afkomst zijn om hun 18e al beesten haha. Kijk ook naar het nationale team, daar zie je ook de Sakho's, Pogba's, Matuidi's etc.

23 maart 2017 om 09:51

Juist dat is het verschil, Frankrijk heeft door zijn kolonisten verleden in landen in Afrika gewoon fysiek een voorsprong, dat kan je niet opleiden zo wordt je geboren.

23 maart 2017 om 13:21

Nouja, je kan het wel deels compenseren door uren te maken in de sportschool. Maar als je dan zo'n speler als Van der Vaart hoort roepen dat een krachthonk niet nodig is...

23 maart 2017 om 16:44

Vdv werd dan ook elke keer na 60 min gewisseld bij zijn laatste echte club (tottenham)

Jammer maar wel waar. Alles draait om efficency tegenwoordig wat zeker te begrijpen is maar voetbal is veel minder een show geworden om publiek te vermaken maar meer een verplichting om veel geld te verdienen.
Denk dat het probleem nu meer ligt bij trainers die voetballers geen ruimte geven om een truc uit te proberen omdat er veel op het spel staat.

Een hoop talent bij Ajax maar allemaal te trots om zich te laten verhuren. Vrees dat vooral die middenvelders voorlopig allemaal op de bank blijven zitten, stilstaan in hun ontwikkeling en uiteindelijk ontevreden vertrekken.

Waarom had bijvoorbeeld Bazoer niet lekker een jaartje verhuurd kunnen worden aan FC Twente?

23 maart 2017 om 09:34

Omdat Bazoer al aardig wat wedstrijden in Ajax 1 had gespeeld en er al 2 jaar lang clubs interesse in hem hadden. Als je dan naar Wolfsburg kan.. Tja, dan ga je niet naar Twente voor een jaartje.

Je moet helemaal in het hedendaagse voetbal haast buitenaardse kwaliteiten hebben als je het fysiek hebt van een kleuter met groeiproblemen zoals Nouri. Of je moet je middenveld zo omgooien zodat de anderen al het werk voor je oplossen, zoals dat bijvoorbeeld ook voor Sneijder werd gedaan in zijn gouden Inter-jaar. Maar ook voor Sneijder kwam er niet voor niks geen absolute topclub voor hem aankloppen na dat seizoen.

Het voetbal is veranderd en als middenvelder wordt eigenlijk steeds meer verwacht dat je van 16 tot 16 kan pendelen. De echte spelmaker die alleen op eigen helft speelt is uitgestorven.

Een middenveld met Nouri en Ziyech gaat natuurlijk helemaal nooit en te nimmer werken. Dus zolang Ziyech bij Ajax in de basis staat gaat Nouri niet bijster veel minuten maken.

23 maart 2017 om 16:41

Ze zijn er nog wel hoor, maar gaan bij clubs die dominant zijn ook verder naar voren voetballen omdat de verdediging op de middenlijn staan. Denk aan Alonso of Pirlo

Doordat het spel fysieker wordt en men nog meer met het krachthonk bezig is, wordt het voor (kleine) technische spelers moeilijker om overeind te blijven. Dan moet je dus echt uitzonderlijke klasse hebben, bijvoorbeeld een Ozil of Silva. Van der Vaart speelde eigenlijk altijd wel op het middenveld, maar een speler met zo weinig inhoud zou tegenwoordig nooit meer op het middenveld spelen.

Snap wel wat hij bedoelt, maar vind toch dat hij erg naief is. Het voetbal blijft veranderen en tegenwoordig is het fysiek (en alles daar omheen) gewoon erg belangrijk geworden. Dan kun je wel geweldige voetballertjes hebben en verdedigers die een bal boven gemiddeld goed kunnen passen, maar daar heb je dan weinig meer aan.

Ik vind het prima dat we in Nederland technische jongens opleiden, maar er mag zeker meer gefocust worden of het fysieke aspect. Natuurlijk kun je niet van alle jongens verwachten dat ze veel duels gaan winnen, maar iedereen moet 90 minuten kunnen knallen en vechten en dat mis ik toch aardig. Daarnaast zou het fijn zijn als we bij de Nederlandse clubs onze verdedigers eerst eens leren duels te winnen en te verdedigen i.p.v. laten voetballen.

23 maart 2017 om 09:48

Maar het zijn toch nog echt de straatvoetballertjes die hier schitteren in de eredivisie. Denk dat vdVaart meer doelt op het buitenland, want je merkt dat al die Marokkaanse spelers die hier goed spelen uiteindelijk 'verdwalen' in het buitenland. Denk dat mentaliteit misschien wel belangrijker is om te slagen dan fysiek.

23 maart 2017 om 16:43

Inderdaad waar voor aanvallende spelers, waar iedereen gek genoeg op focussed, maar er staan nog 7 verdedigend ingestelde spelers op het veld he

Ziyech de reden dat Ajax nog in de titelrace zit? Dan kijkt Rafael op een andere manier naar Ajax als dat ik dat doe. Ik vind het namelijk wel meevallen de invloed van Ziyech en denk toch eerder aan Klaasen die steeds de wedstrijden over het dode punt heen sleept, een Onana die wekelijks bewijst een goede keeper te zijn of een Sanchez die, behalve misschien de laatste paar weekjes, als een rots in de branding vele spitsen van het scoren afhoudt. Daarnaast zijn Dolberg en Schone ook enorm belangrijk voor Ajax en dan kom je wat mij betreft pas uit bij een Ziyech, vergelijkbaar met Veltman of Viergever kwa invloed.

23 maart 2017 om 09:55

Van der Vaart was een geweldig talent en in zijn toptijd een hele goede voetballer die op weg leek naar de top. (Ik was/ben) een groot fan van hem)maar wanneer hij praat over voetbal snijd het zelden hout. Of het nu op tv is of tijdens interviews.

Lieve VDV omdat je carriere als een nachtkaars is uit gegaan heb je vaak te behoefte om te vertellen hoe goed je bent maar over 20 jaar zal men niet meer zo snel aan jou denken want heel lang heb je niet in de top gespeeld. Nederland is ook niet groot geworden door jou (wat een arrogante uitspraak) Nederland is groot geworden door de generaties voor jou!

23 maart 2017 om 12:03

Toch was de generatie waar van der Vaart bij zat ook een hele goede. Hij en Sneijder konden nooit met elkaar op het middenveld in het NL elftal omdat dat niet werkte. Dus ik ben wel blij dat 1 van de 2 nu nog gewoon een goed niveau heeft en mee kan in het Nederlands elftal. VdV heeft niet het maximale eruit gehaald vind ik ook al had die wel het talent ervoor.

23 maart 2017 om 12:05

"wij zijn groot geworden door spelers als.."

Hij zegt "als", daar zit het verschil. Hij zegt dus zeker niet dat het dankzij hem is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren