Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Depay zorgt voor ‘capuchon-gate’: 'KNVB moet hier tegen optreden’

Laatste update:

Memphis Depay arriveerde maandag in Noordwijk bij het Nederlands elftal, in aanloop naar de interlands tegen Bulgarije en Italië. Terwijl spelers als Rick Karsdorp, Wesley Hoedt en Davy Klaassen netjes de media te woord stonden, koos de aanvaller van Olympique Lyon ervoor om zijn capuchon op te doen en tussen alle media door naar de ingang van het hotel te wandelen.

De houding van Depay werd bij Voetbal Inside niet op prijs gesteld. "Hij doet zijn capuchon op en is te groot voor een interview", zo verzuchtte Johan Derksen. "Ik word een beetje beroerd van dat sterrenhoudinkje hoor. Dan heeft-ie drie keer goed gespeeld voor Olympique Lyon en dan is hij weer Mister Big Star."

Ook Gertjan Verbeek stoort zich aan een dergelijke houding. "Ik vind dat de KNVB hier tegen moet optreden. Hij moet voor de camera. Dit kan niet." Derksen vindt dat het te woord staan van de media een van de verplichtingen is als je je land vertegenwoordigt. "De mensen thuis willen, waarom weet ik niet, dat geneuzel horen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij heeft gewoon een capuchon op en wil naar binnen.
Ik zie het probleem niet.
Alsof ze gewoon iets zoeken om hem af te kraken.

21 maart 2017 om 08:18

Ik vond die heisa over het dragen van een hoedje ook onzin, maar nu negeert hij gewoon de media en dat vind ik niet kunnen.

21 maart 2017 om 08:20

De media moet maar eens leren mensen met rust te laten

21 maart 2017 om 08:26

Onzin. Het is onderdeel van zijn beroep.

21 maart 2017 om 08:33

Volgensmij is het geen verplichting om bij Noordwijk de media te woord te staan dus is het wat dit betreft geen onderdeel van zijn beroep!

21 maart 2017 om 09:07

@wetenschap
Onzin, Voetballen is zijn beroep interviews geven is optioneel!

21 maart 2017 om 09:13

@mileycyrus een werkgever mag toch eisen stellen aan de voetballer. In dit geval voetbalt hij voor Oranje en representeert hij het Nederlandse volk. Ik vind het heel redelijk dat een Knvb dan eist om interviews af te geven aan de pers. Uiteraard hoeft Depay hier niet aan mee te werken, het is immers een vrij land, maar dan is het in mijn ogen redelijk dat hij niet langer wordt opgeroepen voor Oranje. Vergeet ook niet dat Depay met iedere extra interland gewoon zijn marktwaarde omhoog duwt en hier (indirect) dus ook gewoon aan verdient.

21 maart 2017 om 09:17

Slaat nergens op MileyCyrus. Gewoon zeer arrogant van hem want de media en de supporters zijn wel degene die zijn loonstrookje zo hoog maken aan het eind van de maand. Voor de media ben je het niet verplicht maar voor de fans wel. Daarnaast ontbreekt reaiteitsbesef bij heel veel van deze gasten een Jeroen Zoet of Klaassen komen zo niet binnen lopen dat kan ik je verzekeren. Het is allemaal leuk dat je zo veel geld verdient en daardoor wordt je natuurlijk snel arrogant maar dit komt gewoon stom over.

21 maart 2017 om 09:27

Door de media verdient hij zoveel geld. Media converteert publieke belangstelling naar inkomsten. Als hij niet met de media wil praten, moet ie zijn salaris ook maar inleveren, want voetballen heeft ie de laatste jaren ook weinig gedaan.

21 maart 2017 om 09:44

Dus de media laat hem goed trainen en spelen? Hij geeft de media voer, hij geeft ze wat te schrijven zodat zij betaald worden. Hou toch op man!

21 maart 2017 om 10:12

Zonder de media is het snel gedaan met het voetbal. Geen aandacht is geen sponsoring is geen belachelijk hoog salaris.
De media laat hem niet beter voetballen maar zorgt indirect wel voor zijn salaris.

21 maart 2017 om 10:47

@ndtr. Heeft de "media" geen miljarden betaald voor tv rechten waar spelers, salarissen ed van betaald worden??

21 maart 2017 om 10:50

Hoe kan hij dan zoveel geld verdienen zonder interviews te geven? Kennelijk kan een voetballer prima zonder de media.

21 maart 2017 om 10:50

@ Herr_heino

De Knvb eist namelijk niet dat je interviews geeft, daar begint het al mee. Spelers mogen de pers te woord staan.

En je tweede comment is nog maffer natuurlijk als hij het niet doet (geen verplichting) moet hij maar niet meer spelen voor Oranje.
Dus jij wilt spelers dwingen om interviews te gaan geven? Leven we nu in een democratie of in een dictatuur?

Zijn marktwaarde omhoog? Is dat een zekerheid? Of is dat wat jij graag wil geloven? Als hij geblesseerd raakt in de training of warming up of wedstrijd zal je zien dat zijn waarde juist daalt. Dus ook dit is al weer een aanname om te janken.

Er zijn geen verplichtingen tot interview, behalve als deze aangevraagd zijn en toegestemd.
Dit is al sinds jaar en dag zo. Snap ook niet dat Derksen er weer zo'n punt van maakt omdat hij zelf al aangeeft dat hij niet snapt dat mensen deze onzin willen horen.

21 maart 2017 om 13:33

Het is een vrij land, maar als hij niet meewerkt aan het geven van interviews, dan is het volgens jou redelijk dat hij niet langer wordt opgeroepen voor Oranje.

Het is "immers" een vrij land ja...

Leden zoals jij laten zich teveel leiden door flauwekul. Was Depay verplicht om een interview te geven?

21 maart 2017 om 16:41

@nickmorello. Als ze nu bij hem in de achtertuin staan dan heb je gelijk maar dit heeft alles te maken met zijn vak waar hij vorstelijk voor wordt betaald.

Hij moet het zelf weten maar met ene beetje humor kan je zo veel voorkomen. Leren ze dat niet bij die mediatrainingen.

21 maart 2017 om 16:47

Je geeft aan dat het een vrij land is. maar omdat hij dus iets niet doet, wat gewoon zijn goed recht is moet hij dan maar ontslagen worden.

21 maart 2017 om 08:45

Ophef is n beetje overdreven.
Maar aan de andere kant het getuigd wel van fatsoen als hij n paar minuutjes te pers te woord staat.
Kleine moeite groot plezier.

21 maart 2017 om 09:41

Precies, je slaat de spijker op z'n kop.

De vorige keer met die hoed is er zo'n heisa van gemaakt, wat ik compleet overdreven vond. Ja, hij speelde toen waardeloos, ja het is dan gewaagd om zo flamboyant je entree te maken. Dat was zijn keuze, maar je zou toch zeggen dat hij er van geleerd heeft. Z'n mentaliteit is goed, hij presteert goed, hoe moeilijk was het nu geweest om even een vraag te beantwoorden met een glimlach op je gezicht? 'ok㩠éã©n vraag snel, ik wil graag naar binnen, haha!' Een vraag wordt gesteld, hij beantwoordt 'm, kost je 1 minuut extra en het scheelt weer een verklaring en een hoop media-aandacht. Dan vind ik het, in deze wetenschap, ronduit stom om gewoon door te lopen en te denken dat het niet zo nodig is.

21 maart 2017 om 10:54

@ Spandoek

Misschien net bonje gehad met zijn virendin of zaakwaarnemer. Dan kan ik me goed voorstellen dat je hoofd bij het binnenlopen van Huis ter Duin niet staat naar een interview met een journalist.
Daarbij is hij vrij om nee te zeggen of niks te zeggen en door te lopen. Gullit, Van Basten, Rijkaard reden vroeger met raampje dicht gewoon hun auto onder Huis ter Duin en was er ook geen interview.

Wie is er nu hypocriet wij of hun? Waarom moet wij alles van deze gasten willen weten? Geef ze hun rust om zich voor te bereiden op de komende interlands.

21 maart 2017 om 13:28

@the Ref

Dat is waar, dat zou een mogelijkheid kunnen zijn. Ik vind het ook niet terecht dat ze een interview moeten geven of dat het op z'n minst verwacht wordt, maar onder die omstandigheden lijkt het me een kleine moeite om onder een hoop gezeur uit te komen waar niemand beter van wordt.

21 maart 2017 om 17:38

@ Spandoek

Dus het probleem is eigenlijk dat wij verwachtingen hebben waar ze niet aan voldoen.
Dus eigenlijk is het ons probleem en niet dat van Depay .

Maar goed daar willen de meeste niet aan. Hij had er geen zin en trok de capuchon over zijn hoofd en liep stug door recht door Huis ter Duin in en wij maken daar weer een heel punt van.

21 maart 2017 om 08:46

@jacco, deze jongen heeft niet gewoon een capuchon op. Deze enigszins verwaande en wereldvreemde jongen die heeft een trui aan waarvan hij de capuchon opzet om vervolgens heel hard door te lopen op het moment dat de pers iets aan hem wil vragen. Als speler van het Nederlands elftal dien je je gewoon beschikbaar te stellen voor de pers, dat hoort bij je beroep/werk en daar wordt je ruimschoots voor betaald!! Het zou toch wat zijn als een medewerker van de supermarkt geen klanten meer te woord zou willen zijn of een medewerker van het call-centre de telefoon niet meer wil opnemen. Kom op he, dit manneke is zo'1,5 jaar de handen boven het hoofd gehouden door de bondscoach door hem gewoon te selecteren terwijl hij niet of als een dweil speelde en nu hij weer 3 wedstrijden fatsoenlijk speelt, gaat hij weer maniertjes krijgen en de verontwaardigde jongen uithangen. Ik zou zeggen "normaal doen of je wordt niet meer opgeroepen"

21 maart 2017 om 08:54

Depay en zijn capuchon zijn niet hetzelfde als jouw callcenter/ supermarkt voorbeeld. Een beter voorbeeld zou zijn: het zou toch wat zijn als een supermarkt medewerker geen klant meer te woord wil staan, na dat deze hem meerdere keren aangevallen heeft op zijn stijl, zijn houding en zijn persoonlijkheid. En dat allemaal met minimale onderbouwing.

Dat zou ik niet raar vinden. Dat zou ik, net als deze actie van Depay, goed kunnen begrijpen

21 maart 2017 om 09:01

@webeat, zijn capuchon is inderdaad niet hetzelfde, het feit dat hij de pers niet te woord wil staat wel, want daar wordt hij namelijk (ook) voor betaald. Depay moet zich beseffen dat hij door zijn fans /de bezoekers /kijkers van wedstrijden waarin hij meespeelt, zo een bizar salaris krijgen en zijn leven kan leiden zoals hij het leeft. En laten we nou even wel zijn, wie is Depay nou precies? Wat heeft deze jongen nou gepresteerd waardoor hij het gerechtvaardigd vindt om zo een houding aan te nemen? In landen als Duitsland, Spanje, Belgie, Engeland, Frankrijk, Italie had hij niet eens bij de selectie van het nationale team gezeten. Sterker nog.....het is dat het Nederlands elftal een middelmatige lichting heeft, anders had hij er niet eens bijgezeten

21 maart 2017 om 09:33

Verhaal van het kip en het ei. Hij begint zelf met vedettengedrag voordat hij er eentje is. Als je dan niet presteert, word je daarop aangesproken. Lijkt me vrij simpel. Doe die hoed af, kom met een normale auto naar de training, ga niet rappen, maar focus je op voetbal. Daar verdien je je status mee en nergens anders mee! Want iets anders kun je niet, je bent gezegend met een groot talent, benut deze. Andere stond je wellicht bij de McDonalds hamburgers te bakken voor €9,- bruto per uur.

21 maart 2017 om 10:58

Ruudje74

Niks kip en ei verhaal. Deze jongen heeft zijn dikke salaris verdiend door goed te presteren bij Psv.
Dat Man Utd nu zo gek is om zijn salaris 5x te verdubbelen kan je hem niet aanrekenen.
Daarbij mag hij zich kleden zoals hij wil (wie zijn wij om daar iets van te vinden?). Als hij zich een bentley kan veroorloven en wil rijden omdat hij hem mooi vind, wie zijn wij dan om te bepalen dat dit ongepast is.

Weet je wat ongepast is? Dat wij bepalen hoe hij zijn leven moet leiden. Omdat wij anders vinden dat hij arrogant en verwaand is.

We moeten het niet bij hem zoeken maar bij ons zelf. Wij hebben een beeld dat hij moet voldoen aan ons beeld. Maar volgens mij is hij diegene met dat talent en zouden wij maar al te graag dat talent hebben.

22 maart 2017 om 00:17

Al was hij mijn opa's schoenlapper, dat maakt verder niet enorm veel uit. Ik zie dit niet als een gevalletje "ik gods gift ana voetbal dus dit gedrag mag ik laten zien". Maar meer als "je spuugt eerst anderhalf jaar op me en nu ben ik weer interessant, ga fietsen"
Ik denk dat het gedrag van Depay ontstaan is uit frustratie over de oneerlijke behandeling die hij genoten heeft vanuit de media. Ik verwacht dan ook niet dat hij tijd nemen voor fans en tijd nemen voor media als hetzelfde ziet. Dit was een middelvinger naar de tweede groep, niet naar ons voetbalsupporters

21 maart 2017 om 09:06

Als de media niks positiefs te zeggen heeft dan had ik ze ook niet te woord gestaan!

21 maart 2017 om 09:35

Dus dan maar zo laten? Proberen het sentiment om te buigen. Juist praten met de media en denk vooraf na over hoe je jezelf wilt/ moet neerzetten.

21 maart 2017 om 10:19

Dat hij gewoon naar binnen wil, oke. Maar om gelijk een capuchon op te gaan zetten, waarom??? Is toch helemaal nergens goed voor..

21 maart 2017 om 10:39

Waarom zou hij dezelfde media die hem keer op keer met de grond gelijk hebben willen maken te woord staan.
Niemand in Ned bepaalt zijn loonstrookhe want hij voetbalt in Frankrijk.
Geen enkele Nederlander heeft hem zijn voetbal skills gegeven dat is zijn gave waar hij verder keihard voor gewerkt heeft.
Ik vind het goed dat ern voetballer laat zien dat hij niet alles hoeft te slikken en pikken van de media die 9 van de 10 keer bezig zijn met sensatie zoeken.
Ik begrijp hem heel goed, hij is nu lekker bezig en heeft geen zien in dat gezeik en ik vjnd dat zijn goed recht!
Ik geef een intervieuw wanneer ik dat wil en niet omdat Johan Derriksen vind dat het moet!

21 maart 2017 om 11:17

Raymond..

Ik citeer: "dat hij gewoon naar binnen wil, oke."

Hier bedoel ik dus mee dat ik heel goed kan begrijpen dat hij geen interviews afneemt..

Depay is eigenlijk nog een klein verongelijkt kind, het wordt eens tijd dat hij volwassen wordt. Schijnbaar heeft hij de goede manieren niet van thuis mee gekregen. Misschien moet de Knvb hem een cursusje hoe om te gaan met tegenslag en een communicatie cursus laten volgen. Depay maakt zich keer op keer volledig belachelijk.

Pim Verbeek ook al, ik hoorde Gert Jan Verbeek er gisteren ook al over. Wat een toeval.

21 maart 2017 om 08:35

Volledig terecht dat hij even geen zin heeft om voor de camera te verschijnen. 1. het is bij binnenkomst absoluut geen verplichting, het is niet eens een officieel media moment.
Genoeg andere spelers gaven geen interviews, zijn dat dan ook kleine kinderen?
2.dit zijn vooral de media die hem om zijn kleding en andere randzaken waar zijn verder niks vanaf weten, volledig zwart hebben gemaakt.

Een verongelijkt klein kind? Kijk maar eens het interview van hem van de afgelopen week waarin hij in bijna 10 minuten heel erg volwassen praat over zijn tijd bij Manchester United en naar niemand anders wijst dan zichzelf.

Maar ja, daar wordt natuurlijk in Nederland niet naar gekeken, want in plaats van een eigen mening te vormen, nemen mensen hier klakkeloos de mening van een ander over

21 maart 2017 om 09:01

@serieusz heb je toevallig een linkje van dat interview? Ben wel benieuwd. Verder geef ik je volkomen gelijk. Memphis wordt nogal gezocht en ik kan hier dan ook wel om lachen eigenlijk. De media zijn net zo goed niet meer dan een stel verongelijkte kinderen.

21 maart 2017 om 09:19

@serieuzs.
Ik heb geen enkel speler heel arrogant z'n capuchon op zien zetten en de camera voorbij zien lopen. Het gezever over kleding heeft iedere bekende persoon als je je iets anders kleed dan gemiddeld ook daar heb ik behalve Depay nog nooit een "slachtoffer" maar enig woord over horen vuilmaken.
Media en pers horen nu eenmaal bij het vak van profvoetballer, het mooiste vak wat er is. Soms krijg je kritiek, het lijkt net het echte leven.
Ik heb het interview inderdaad niet gezien maar het zou wel het eerste interview zijn waar hij de schuld niet bij iemand anders legt en enigszins zelfkritisch is, er is nog hoop blijkbaar. Nu nog gewoon de media te woord staan en hij wordt misschien nog wel een volwassen jongen, dat duurt bij de 1 langer dan bij de ander.

21 maart 2017 om 09:20

@ serieusz, je hebt helemaal gelijk.

Mensen moeten eens kappen met dat belachelijke gedrag richting die jongen, want de enigen die kinderachtig zijn, zijn de mannen aan tafel bij Voetbal Inside.

Ik snap ook niet waarom Johan Derksen zich opeens bekommert om de mensen thuis. Volgens mij wil hij dat 'geneuzel' gewoon zelf aanhoren. Raar ventje. Die mannen aan tafel zijn de enigen die er zich druk om maken.

21 maart 2017 om 09:25

Wat een onzin. Die jongen legt de schuld nagenoeg altijd bij zichzelf en traint als een malle. Lijkt me belangrijker dat z'n focus op training ligt dan op de media, niet? Jouw beeld is duidelijk prima gevormd door de media. Chapeau. Zal ook eens wat andere interviews bekijken want wat je nu zegt is onzin. Geef me anders eens wat linkjes waar hij de schuld bij Van Gaal zo niet Mourinho of United legt. Ben benieuwd.

21 maart 2017 om 09:27

En inderdaad zeg. Als Memphis iemand anders zou aanpakken op z'n voetbalkwaliteiten zou hij de wind van voren krijgen. Laat men bij VI de mond dan ook dichthouden over volwassenheid, man man man.

21 maart 2017 om 09:35

Ik ben het deels met je eens, maar waarom geeft hij dan niet even antwoord op 1 of 2 vragen? Waarom is dat zoveel gevraagd, wetende dat hij zich hiermee in de mediapenarie stort? Ik weet van z'n huidige mentaliteit en heb het interview ook gezien, maar nog vind ik het dan oliedom om niet even een glimlach op je gezicht te zetten en even een vraag te beantwoorden.

21 maart 2017 om 09:42

Dat klopt, hij wordt zeker gezocht. Echter hoge bomen vangen veel wind. Hij was het supertalent, de speler waar Oranje veel plezier aan ging beleven. De verwachting bij het volk was groot, als hij dan faalt en zich bezig houdt met randzaken...dan ben je de klos. Zo werkt het overal. Zo ging het bij Elia ook.

21 maart 2017 om 14:14

Dat zou inderdaad logisch zijn. Als hij bezig was met randzaken, inderdaad. Man. Als iemand dat niet is, is het Memphis wel. Of hij nou wissel is, op de tribune zit of basis staat, bijna niemand traint zoveel als hij. Of bedoel je al z'n trainingsarbeid met 'randzaken'? Want buiten dat hij modieus is en een quasi beroemde vriendin heeft zie ik geen gekke dingen voorbij komen online. Een aangezien jij hem waarschijnlijk niet persoonlijk kent, en dus je informatie net als ik online vergaart, ben ik benieuwd waar je al die 'randzaken' op baseert.

21 maart 2017 om 08:35

Ik denk dat jij wel anders zou reageren als jij zelf heel vaak onder de spotlight staat. Op een gegeven moment wil je dan ook eens bij jezelf blijven en niet al die camera's op je gericht hebben.

21 maart 2017 om 09:12

Hij heeft het voor een groot deel aan z'n eigen gedrag te danken dat de media zo met hem omgaat zoals ze dat nu doen. Waarom heeft eigenlijk alleen Depay last van de media en de andere spelers van het Nederlands 11-tal niet? Ligt dat alleen aan de media, lijkt me niet.

21 maart 2017 om 10:36

Joh je komt aan in Noordwijkerhout om interlands te spelen. Dan hoort dit er ff bij. De Nederlanders vinden het mooi om zo'n gast weer ff op eigen bodem te zien en dan heeft hij er 'geen zin in'. Geef dan ff als een normale jongen antwoord op een vraagje, verontschuldig je dat je echt naar binnen wil, en klaar. Maar die arrogante kop terwijl hij die capuchon op schoof, vervelende maniertjes. Maar hij moet het zelf weten hoor, nu kan hij later weer verklaren dat de media en de fans altijd op randzaken focussen bij hem en hem altijd moeten hebben.

22 maart 2017 om 10:46

Die kleine kinderen zitten vooral bij de media.

22 maart 2017 om 11:04

Ja de mensen van de media zijn allemaal gek en Depay doet volkomen normaal.

Het is maar waar je je druk om wil maken zeg. Iemand die niet voor de camera wil verschijnen. Hij heeft een beetje zo'n reputatie ja. Laat die gozer nou gewoon. Hopen dat als hij speelt dat hij zijn niveau van Lyon haalt dan is dat doch prima.

Het is zeer ongelukkig, en het is niet professioneel. Ik heb echter het vermoeden dat het komt omdat het een ploeg van Rtl7 was. Die grappen maken over zijn stijl, iets waar die jongen heel erg veel trots in heeft. Hij mag van mij zeker een iets dikkere huid hebben in deze. Maar ik denk dat hij het nog wel uit gaat leggen in een NOS interview.

21 maart 2017 om 09:03

Nee er stond meer pers en Memphis liep ze allemaal voorbij.

Snap wel dat je diezelfde media dat je om het minste heel de tijd zit af te branden (soms terecht), niet altijd te woord wilt staan.

Het is zeker wel netjes om de pers te woord te staan. Maar ik begrijp ook wel dat hij door wilt lopen. Ze zijn niet echt positief over hem geweest. Dan zou ik ook wel keertje door willen lopen.

21 maart 2017 om 10:38

Ze zijn sinds Lyon juist allemaal enorm positief geweest. Het is gewoon een verwend kereltje op deze manier.

Weetje wat ik zielig vind, de mensen die zo graag willen dat hij een interview geeft. Rot toch op man. Als hij niet wilt dan wilt hij niet. Als voetballer moet je met je voeten spreken. Laat de media dat maar eens een x door hebben. Ze verschuilen zich altijd achter "de mensen hebben recht om je te horen".

21 maart 2017 om 08:53

Nee. Dit hoort bij zijn beroep en dat hoort er gewoon bij als je miljoenen per jaar mag bijschrijven. Geldt overigens niet alleen voor voetballers, maar voor alle BNers.

21 maart 2017 om 09:51

Dat is een andere discussie, deze jongens zijn ook niet groot geworden om hun communicatieve vaardigheden...interviews met sommige spelers zijn echt tenenkrommend. Niet iedereen kan de pers te woord staan als een Siem de Jong, Wesley Sneijder, Arjen Robben of Davy Klaassen.

Ik wist niet dat Derksen hier tegenwoordig ook stukjes mag schrijven. Die capuchon is nou eenmaal onderdeel van zijn trui dus wie zijn wij om te bepalen dat hij dat niet op zijn hoofd mag zetten. Ik vind het wel een oer lelijke trui trouwens die ik nog niet eens aan zal trekken bij het schilderen maar goed dat is een andere discussie. VdGijp snapt tenminste wel dat tijden veranderen maar die Derksen is zo'n simpel figuur die maar constant over dezelfde dingen zit te janken.

Wat verwacht de media nu? Ze hebben hem compleet met de grond gelijk gemaakt, want de media heeft gigantisch veel invloed op de fans dus het werd Depay vs de wereld. Dan kun je dit best wel verwachten.

Nu doet hij het weer goed en doen ze weer lief tegen hebben. Het is geven en nemen en de media heeft genoeg (mensen) genomen.

Schij toch uit. De media maakt hem altijd met de grond gelijk. Ze zeuren zelfs over zijn auto, hoedje en een dure tas. Ik zou dan ook maling hebben aan de media.m

Is het geen hoed, is het een capuchon.

Wat heeft de media toch met de hoofddeksels van Depay....?

21 maart 2017 om 09:14

Ondanks de titel heb ik niet de indruk dat dit over zn capuchin gaat.

Dit is dezelfde media die een hele heisa maakte van zijn hoed. En bij VI zijn ze gewoon boos dat hij ze negeert, zou ze ook negeren want er komt bijna geen goed woord in die show over hem. Altijd maar randzaken, goed gedaan Memphis. Laat ze lekker de t.... krijgen

jaar / jaren wordt ie dik en dun uitgemeten in de media en afgezeken door de Nederlandse media.
Moet je dan maar weer vrolijk die azijnpissers te woord staan?
Ik zal het zelfde doen dikke lul 3 bier voor ze.

pers vrijheid blahblah te woord staan voor het volk, dan nog pech gehad, laat het volk maar lekker op de die azijnpisser afgeven.

21 maart 2017 om 08:45

Die gozer speelde als een natte krant én had sterallures. Dat is vaak een dodelijke combi als t een voetballer betreft. De vaderlandse voetbalpers mag natuurlijk gewoon een mening hebben als t voetballers betreft en helaas komen daar tegenwoordig veel randzaken als auto's en kleding bij kijken. Ik heb niet veel met Depay, maar kan me er ook aan irriteren dat hij een bepaald niveau van beschaafdheid niet heeft. Na 1 goed seizoen psv weigeren de pers te woord te staan bijvoorbeeld, dan roep je t op een gegeven moment over je af. Als je goed speelt is, of in ieder geval laat zien dat je goed wil spelen is er weinig aan de hand met de NL pers. Die is dan gewoon mild hoor

21 maart 2017 om 09:21

De vaderlandse pers moet even lekker in de spiegel kijken Enrique. Die Derksen zit daar vaak met roze puntschoenen en zijn kompanen met gesponsorde horloges of kledingboordjes. Tevens hangt die Derksen er met zijn pindakaasbruine snor en zijn ongekamde haar er ook maar als een zwerver bij. Dit is een zwaar, zwaar gevalletje de pot verwijt de ketel. Ben er klaar mee met dat gezeik van die bejaarde mummies aldaar, laat ze het over voetbal hebben. Heb geen verstand van mode en verkies dit ook niet te hebben.

On; Memphis lekker ballen jongen, doe waar je goed in bent en laat je voeten spreken!

21 maart 2017 om 10:41

En iedere keer als dit ter sprake komt wordt dit ook behandelt met een goede dosis zelfspot. Die gasten nemen zichzelf echt niet zo serieus als jij hier doet vermoeden. Zou Depay nog iets van kunnen leren

21 maart 2017 om 10:47

Dit is geen kwestie van stijl/mode, dit is een kwestie van misplaatst gedrag. Er is in het hele NL elftal geen speler die dit gedrag vertoont, alleen hij. Meneertje is zo zielig en de boze mannen hebben gezegd dat hij geen knikker raakte, op een moment dat hij geen ene knikker raakte. Dikke boehoe voor Memphis.

Memphis liet juist zijn voeten Niet spreken, dus die vlieger gaat niet op. Mensen mogen wel eens zelfkritiek krijgen, de mooie spiegel waar je het over hebt. Kijk er inderdaad eens in.

Derksen en kompanen zijn een stelletje zeikerds, maar wel zeikerds waar je tegen kan zeggen dat het 'bejaarde mummies' zijn. Dat kunnen ze hebben.

21 maart 2017 om 11:29

Het heet toch "capuchon-gate" en niet "ik-praat-niet-met-de-pers-gate," dan gaat het toch over mode?

Ten tweede, look who's talking? Verbeek, de man die zijn kind laat opwekken zodat ie lekker kan blijven trainen (kinderen zijn te plannen is immers zijn statement). Het woord empatisch kent ie niet, maar dan moeten we zijn mening over gedrag wel serieus nemen, wat verwacht je van deze hork? Geloof me, Verbeek kent nauwelijks zelfspot en kan kritiek maar moeilijk dulden.

Al met al verschillen we gewoon compleet van mening, en dat mag natuurlijk, maar ga niet doen alsof bovenstaande meningen van Waldorf en Statler door iedereen hier gedeeld wordt en dat we daarom maar in actie moeten komen. Niet dus.

21 maart 2017 om 11:57

Die capuchon op is toch ook belachelijk? Daarmee sluit hij zichzelf toch af voor de pers? Als ik zo de Bijenkorf instap staat er een V'tje naast me of ik die even af wil doen. Ga nou niet recht praten wat krom is.

Ik ben van menig dat er altijd (!) bepaalde etiquette regels gelden en als Memphis zich daar niet aan wil houden kan hij kritiek verwachten. Deze is gewoon terecht.
Ik zie Sneijder niet zo binnenkomen hoor.

21 maart 2017 om 12:15

Ik snap niet waar men zich zo druk om maakt, laat ik het zo stellen (van Persie heeft toch ook een tijd niet met de pers gesproken?). Bovendien snap ik wel dat die jongen er even klaar mee is na die ophef over een hoed met sjawl, ging ook nergens over. Volgens mij is Memphis helemaal niet zo'n verkeerde jongen en is juist zijn werkethos behoorlijk goed (denk dat ie vaak in het krachthonk staat).

Ik vind dit namelijk geen rel waardig en is zeveren om het zeveren om verder een saaie aflevering (want dat was het gister) wat peper in de reet te geven. Hier schiet niemand wat mee op, echt niemand, en je krijgt alleen weer een hoop irritaties die niet nodig zijn.

21 maart 2017 om 12:26

Klopt als een zwerende vinger. Van Persie heeft inderdaad een tijdje niet met de pers gesproken, daar was ook ophef over.

Bij memphis is het ook een gevalletje 'your mouth writes checks, your body can't cash'. Zijn gedrag (etiquette) passen nog lang niet bij zijn status. Niet dat ik het goed zou praten mocht dat wel het geval zijn, maar nu maakt het het allemaal iets lachwekkender. Geloof me als ik zeg dat hij in de jeugd bij Sparta al bijzonder arrogant was.

21 maart 2017 om 09:52

Door de media is ie omhoog geschreven, bejubeld waardoor hij een transfer verdiende naar ManU

Depay moet normaal doen als international! Hij is Kanye West niet

21 maart 2017 om 09:10

Hij is international inderdaad, maar hij is ook een mens. Als jij als mens volledig wordt afgebrand door je werkgever over je kleding en niet eens op je prestaties op je werk, heb jij toch ook geen zin om met zo iemand gezellig een praatje te gaan maken?
Als het de NOS was, zou het misschien anders zijn. Daarnaast is hij niet de enige die geen antwoord gaf op de 'lollige' vragen van Rtl.

21 maart 2017 om 10:51

Een collega van me kent hem nog uit z'n tijd bij Sparta en begin Psv. Toen moest je ook niet tegen hem praten als je 'niets voorstelde' hoor. Hij had zelden zo'n arrogant persoon gezien. Gevalletje Kanye West dus

Hij is soms net een mens die nergens zin in heeft. Storm in een glas water, voetballers hebben ook slechte dagen. 😉

Vond het ook een beetje vedette gedrag van Depay, hij had best een paar vragen kunnen beantwoorden na het uitstappen van de auto.
of misschien had hij gewoon geen zin in de zoenen van erica Terpstra

oh en VZ het is Gert jan Verbeek die het zei in de studio van Voetbal inside en niet Pim Verbeek

Als voorbeeld functie moet je ten aller tijden hier boven staan. Sta de pers gewoon te woord. Anders zeg ik, Bedankt depay.

21 maart 2017 om 09:12

Dus als voorbeeldfunctie moet je je volledig af laten branden door een bepaald televisiestation om je kleding en vervolgens leuk met ze gaan praten?
Dat jij Memphis wil bedanken en niet meer in NL elftal wil zien moet jij weten, maar ik geef hem hier volledig gelijk.

21 maart 2017 om 09:38

Heeft de media ook niet een bepaalde voorbeeldfunctie om nieuws met daadwerkelijke nieuwswaarde te presenteren? Of zijn het allemaal roddelbladen in vermomming? Depay moet helemaal niets met de roddeltantes.

Aan de ene kant vindt ik het belachelijk, dat ze iedere keer zei ken over hoe hij zich kleed en zich presenteer, maar aan de andere kant moet hij gewoon de media te woord staan. Maar wel in zijn eigen kleding, zonder dat ze daar over zei ken.

Dit is echt belachelijk. "Capouchon-gate"? Echt? Depay kan ook echt geen scheet laten zonder dat Johan Derksen en co er boven op zitten.

En als hij een Gucci maatpak aanhad was de kritiek geweest waarom hij niet net als de rest eentje bij Suit Supply had kunnen halen. Whatever. Laat die jongen met rust. De media heeft hem afgekraakt. Ik zou ze ook niet te woord staan.

Alsof wij die Derksen en die lachzak serieus nemen laat die jongen lekker met rust maar dat het komt de heren niet uit dat hij het nu goed doet kunnen ze hem niet afbranden , maar hebben de heren het interview niet gezien met Depay waarin hij zegt dat hij en niemand anders zelf verantwoordelijk is voor zijn slecht presteren in manchester en alleen maar naar zichzelf wijst maar dat is voor de heren niet interessant om te melden want dat zeggen ze lieven niet , dat er nog mensen naar dat programma kijken ik vind het walgelijk .

Het is elke keer wel wat met Memphis. Dan rijdt hij in een veel te dure auto, dan doet hij z'n cowboy outfit aan, dan is het een capuchon. In eerste instantie zou je denken wat maakt het allemaal uit? Maar punt is dat hij nou eenmaal veel te veel met randzaken bezig is en zich moeilijk 'normaal' kan gedragen. Ik kan me niet voorstellen dat je op die manier optimaal kunt presteren.
Als je weet dat je de vorige keer zo'n hoop gedoe hebt gehad met die hoed. Waarom zou je je dan nog een keer zo raar gedragen als je binnenkomt bij Oranje? Doe gewoon normaal man.

21 maart 2017 om 09:03

Wat zijn die randzaken? Waar houdt hij zich buiten het voetbal om zodanig mee bezig dat dit hem ervan weerhoudt op optimaal te kunnen presteren?

Wat is volgens jou "normaal" gedragen?
En wat is een "te dure" auto? Voor wie is die auto precies te duur?

21 maart 2017 om 09:16

Volgens jou is het dus duidelijk dat hij teveel met randzaken bezig is?
Heb je ooit gezien hoeveel en hoe hard die jongen traint, elke dag.. Naast de groepstrainingen is hij veelal in de sportschool of bij een specialist van de club te vinden om bijvoorbeeld krachttrainingen te doen (op eigen verzoek..).

Als je dat randzaken noemt, weet ik niet wat een profvoetballer dan moet doen om respect te krijgen?
VI houdt zich juist met randzaken bezig, een hoed of een kledingstuk.. Men vergeet hoe groot de impact is van media.
Zij (vi) roepen iets, de mensen in het publiek lachen (op verzoek van zo'n medewerker) en het is gelijk waarheid.
Meest misselijke tv die er bestaat. Waarom zou hij daar zijn tijd aan verspillen?
Bij een officieel pers-moment staat hij echt wel de pers te woord. Dit doet hij ook bij Lyon, dus misschien eerst eens de oorzaak dichter bij huis zoeken voordat je dit soort dingen roept..

21 maart 2017 om 09:28

Het gaat er niet om hoe hard die jongen traint, ik geloof echt wel dat hij leeft voor z'n sport kei hard traint en als eerste op t trainingsveld staat elke dag. Het gaat om de mentale druk die door de media wordt opgelegd. Druk die niet te onderschatten is en waar menig voetballer niet goed onder presteert en zelfs bezwijkt. Druk die hem ook parten heeft gespeeld bij Man United. En druk die je vooral niet moet opzoeken. Iedereen staat netjes de pers te woord in Zeist. Zelfs jongens als Tete die weten dat er lastige vragen komen omdat hij nauwelijks speelt bij Ajax maar wel een lievelingetje is van Blind. En wat doet Memphis? Die gaat raar doen met z'n capuchon over z'n hoofd. Zo legt ie weer een pak extra druk op z'n schouders en de media staan weer klaar om m af te kraken als z'n eerste actie niet lukt tegen Bulgarije. Doe gewoon normaal, dan maak je het voor jezelf een heel stuk makkelijker.

21 maart 2017 om 09:53

Maar je spreekt jezelf nu tegen?
Eerst zeg je dat hij met randzaken bezig is, waarbij je dan als voorbeeld kleding en een auto stelt.
Slecht voorbeeld, maar dat terzijde.
Vervolgens geef je aan dat het gaat om de mentale druk die door de media wordt opgelegd? Dus niet door hemzelf, maar door de media. Welke randzaken bedoel je dan?

Zoals gezegd, hij traint hard, hij heeft zijn social media-accounts zelf niet meer in bedrijf. Dit wordt gedaan en er wordt tevens nagedacht over de posts die gemaakt worden. Als hij een andere kledingstijl erop nahoudt of een auto rijdt die hij kan betalen, vind je dit echt randzaken?

Vervolgens verwacht je dat hij RTL te woord gaat staan? De club van oude mannetjes met een mening die hem voor dezelfde dingen als jij in je eerdere post veroordeeld? Nee, dat is de wereld op z'n kop he.
Zoals gezegd, hij staat de Franse media altijd te woord en hij zal tevens een journalist van een andere zender zeker te woord staan en de vragen beantwoorden die hem gesteld worden, maar met zulke 'journalisten' wil je toch niet praten?

Dus dit is niet zijn schuld, dit is een gevolg door wat er veroorzaakt is door RTL zelf.
Jammer, maar helaas.

21 maart 2017 om 09:59

Afca vosje

Kun je uitleggen wat "normaal" doen betekent, wat die randzaken precies zijn die hem ervan weerhouden om optimaal te kunnen presteren en wat een te dure auto precies inhoudt?

21 maart 2017 om 10:25

@isco, Ik spreek mezelf niet tegen, jij begrijpt mij niet goed. Dat is iets anders. Met randzaken bedoel ik al het andere wat met voetbal te maken heeft. Al die zaken zorgen ervoor dat er meer druk op hem komt te liggen op het moment dat dingen iets minder lopen. Waarom denk je dat toptrainers als Mourinho en van Gaal altijd zoveel aandacht op zichzelf vestigen? Om de druk bij de spelers weg te halen en ze in de luwte te laten voorbereiden op een wedstrijd. Spelers zijn daar bij gebaat.
Maar Memphis doet het tegenover gestelde. Hij legt alleen maar meer druk en aandacht op zichzelf. Aandacht die hij beter met sportieve prestaties kan vergaren. En dat is jammer want hij was net lekker bezig bij Lyon.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb het beste voor met die jongen. Maar hij is gewoon dom bezig.

21 maart 2017 om 09:16

Want als je kleren aan doet die algemeen geaccepteerd worden maar jij je niet lekker in voelt en daardoor niet je zelf kan zijn ga je beter presteren denk je? Laat die jongen lekker zichzelf zijn en zich goed in zijn kleren voelen en hij zal alleen maar beter presteren. Juist het uitlichten van dit zorgt er alleen maar voor dat hij minder gaat presteren en daar dragen Derksen en co. aan bij. En dat vinden zij juist prima want dan kunnen ze daarna juist doorgaan met hem afbranden en iedereen die kijkt vindt het mooi. Smerige mannetjes.

21 maart 2017 om 09:25

Die kleren en auto's dat hoeft inderdaad niemand af te kraken. Maar het is zijn houding die hem tegenwerkt. Hij denkt volgens mij echt dat de hele wereld tegen hem is en dat is helemaal niet nodig want dat is gewoon niet. Jongens als de Jong, Wijnaldum, Veltman, Klaassen, Zoet etc. kunnen tegen kritiek en komen zo veel beter over in een interview. Die jongens kunnen zich gewoon beter in normale mensen verplaatsen.

21 maart 2017 om 10:00

Haha wat voor kritiek krijgen jongens als Klaassen of Zoet voor hun kiezen?

22 maart 2017 om 10:35

Veels te dure auto?

Deed die Johan Derksen maar eens een definitieve Depaytje en zwijgt ie in de media. Derksen is een fossiel die niet meer op de buis thuis hoort.
Wat een onzin, er is helemaal geen verplichting om bij aankomst met de pers te praten, er zijn ook spelers die regelrecht de garage in reden om aan de aasgieren van de pers te ontsnappen.
Pas als Depay opdracht krijgt van de bondscoach of persvoorlichter om ze te woord te staan kun je Depay er op aanspreken wanneer hij dit niet doet.

Altijd dat onwetende gemekker over dat hij voetballer is en daardoor verplicht de pers te woord te moeten staan... Volgens mij vergeten sommigen van jullie (of is het hypocriet gedrag, omdat jullie hem gewoon niet mogen?) dat die jongen voor het minst geringste door de Nederlandse pers wordt afgebrand, maar hij moet zeker wel diezelfde pers te woord staan?

En dan moet je nog nagaan of zijn woorden niet worden verdraaid, zodat er een verkeerd beeld ontstaat en de semi moralisten weer met hun smetteloze vinger naar hem kunnen wijzen...

Ik zou als Depay zijnde ook niet bepaald enthousiast zijn om de Nederlandse pers te woord te staan en ik denk dat jullie dit omgekeerd ook niet zouden doen.

21 maart 2017 om 10:06

Ze kunnen beter over je lullen dan van je vreten.

Als je slecht speelt komt dat ook in de media ja,
en dan word er gekeken wat de reden daarvan kan zijn,deal with it.

Diezelfde media prijzen je namelijk ook de hemel in als je wel goed speelt
en dan willen ze ze ineens wel te woord staan.
Of als ze een transfer willen forceren is diezelfde media ineens wel goed genoeg om een praatje mee te houden.

Zelfreflectie kennen veel van die gastjes tegenwoordig niet.

En dan vertellen ze nog keer op keer in interviews dat ze blij zijn dat ze ondanks dat ze bakken met geld verdienen en zoveel aandacht krijgen,
ze nog steeds diezelfde nuchtere persoon zijn gebleven als voor het grote succes,
die met beide benen op de grond is blijven staan

Kom zeg, hij is niet verplicht om daar voor de ingang van die onnozole vragen te beantwoorden van die journalisten die zichzelf belangrijk vinden. De vragen gaan meestal nergens over of ze zijn op zoek naar sensatie. Verbied als de Knvb die journalisten daar gewoon, ben je van het probleem af. Las gewoon een officieel pers praatje in en zorg dat er paar spelers zoals de aanvoerder na de wedstrijd wat kunnen zeggen. We hoeven echt niet elke scheet te bespreken, die jongens komen om te voetballen dus ik snap Depay volledig als ie er gewoon geen zin in heeft om daar vragen te beantwoorden.

@voetbalzone het was niet Pim, maar Gert-Jan Verbeek die gisteren bij Voetbal Inside zat.
Ze hebben overigens wel een punt, het is altijd hij die dat soort dingen doet.

Het is toch lachwekkend die depay. Bij Psv goed gepresteerd. Totaal mislukt bij Manchester United. Slechte start bij Lyon en nu 3 redelijke potjes en dan weer dit gedrag. Wie denkt die gozer wel dat hij is ? Wanneer een messi of een Ronaldo dit nu doen, dan denk je ook van moet dat nou, maar die hebben tenminste wel wat gepresteerd. Jij nog totaal helemaal niks Depay. En dan ook helemaal niks. Man probeer eerst een een jaar fatsoenlijk te presteren bij Lyon en probeer dan weer eens een rentree te maken bij een echte topclub. Win een paar kampioenschappen, champions league en ga dan eens gek doen. Neem een voorbeeld aan Robben.

21 maart 2017 om 11:12

Voorbeeld aan Robben? Dan moet die dus achterlijk reageren als die eens een keer gewisselt word?

Ja..ach..

Alsof dit soort topics m veel helpen. Bedoel.. dit wordt weer lekker ingezoomd en we kunnen allemaal weer een ' oeeehh aaahhh' doen.
Begrijp me goed.. ik ben niet van z'n ' maniertjes' die hij wel degelijk heeft. En dat kunnen en mogen we bekritiseren , als z'n prestaties op t veld nul zijn.
Nu hij bij Lyon zit, lijkt hij toch in de lift te zitten. Laten we nou niet allemaal als n baksteen over m heen vallen. Alsof dat onze jonge talenten hebt. Want jong is hij nog.. en talent heeft hij zeker. Hij kent de publieke opinie van hemzelf. Weet dat hij onder een vergrootglas zit. Of t helpt dat hij nu met capuchon doorloopt.. denk t niet..
Maar als hij er geen zin in heeft.. of t uit zelfbescherming is.. of wat ook. Moet hij zelf weten.
De snor die weer z'n uitspraken doet waar duizenden amen op zeggen zonder zelf gewoon eens na te gaan.. media.. die creëren t grootste beeld. Waar hij, eerlijk, zelf ook een aandeel in heeft, maar waar we gewoon niet te veel aan moeten trekken. Laat t 11tal lekker voorbereiden .. we hebben punten nodig.. randzaken zijn niet belangrijk.

Pim Verbeek is inderdaad iedere week te gast bij Voetbal Inside...
On: Ben het volkomen eens met Gert Jan Verbeek, KNVB moet zorgen dat alle neuzen een kant op staan en niet een of ander ego zo boven de rest laten staan.

Ik vind dat ze helemaal gelijk hebben! Ik snap niet dat er hier zoveel zijn die het goed keuren...
Of je goed of slecht speelt, je bent eigenlijk verplicht om de media te woord te staan.
Wil je dat absoluut niet, dan moet je dat bij de bondscoach en Knvb aangeven, die dit dan weer aan de media gaan melden.
Hij speelt weer een paar wedstrijden goed en begint weer ster allures te krijgen...
Sorry dat ik het zo zeg, maar gedraag je normaal en niet zo arrogant.
Echt zonde. Hij zou eigenlijk de pers trots te woord moeten staan, dat hij de draad weer te pakken heeft en het steeds beter gaan, is toch alleen maar mooi?
De media kan hele irritante dingen vragen, dat is helaas zo, maar als je positief reageert zal de journalist daar vaak vanzelf over mee gaan praten.

21 maart 2017 om 10:09

De enige die vinden dat het verplicht is zijn de media zelf. Die vinden zichzelf veeeel belangrijker dan het voetbal.
Al die gesprekjes, het levert geen ruk aan informatie op. Je kunt zo voorspellen hoe die gesprekjes gaan.

Wees blij, nog nooit kunnen betrappen op een nuttige uitspraak. Laat die jochies toch gewoon voetballen, praten kunnen ze niet.

Wat is toch die hetze tegen een van de grootste Nederlandse talenten? Die jongen wordt iedere keer door de media afgekraakt om randzaken, een hoed, een capuchon of een dikke auto. En dan allemaal op hoge poten staan als hij niet met diezelfde media wil praten? Dat hij niet de media te woord wil staan die hem kapot probeert te maken op randzaken?
.
Dan hoor ik hier mensen zeggen dat hij verplicht is om diezelfde mensen, die niet schrijven over zijn voetbalkwaliteiten maar glossy artikelen, te woord te staan? Die jongen is een voetballer en hij mag toch alsjeblieft zelf wel bepalen met wie hij wil praten?

Wat is dat toch met mensen hier en 'normaal doen'. Wat is normaal tegenwoordig?

Elke keer dat roepen en schreeuwen om bescheidenheid en nuchter zijn in het Nederlandse elftal irriteert mij. We hebben eindelijk wat karakter erbij, een unieke speler, iemand die anders is en ook keihard werkt.

Je wilt niet dat iedereen hetzelfde is want dat zou saai zijn. Depay is anders en een aparte jongen. Laat hem met rust!

Ook weer mensen hier met zijn 'maniertjes' etc... Wat heeft hij jou aangedaan? Heb jij zijn auto betaald of zijn kleding? Nee dus hou gewoon je klep daarover. Totaal niks met voetbal te maken.

Rtl zou ik ook keihard negeren, laat ze lekker burnen, dit hebben ze aan zichtzelf te danken.

Het is geen officieel mediamoment. Dus ja als hij niet wilt dan houdt het op toch?

Wat een gezeik allemaal weer ... Weet je wat we hebben gemist? Dezelfde vragen die al aan de anderen zijn gesteld en geweldig beantwoord.
Ben je blij dat je er bij zit? Ja, tuurlijk.
Het loopt lekker met je op dit moment. Ja, gaat lekker.
Vind je dat je een basisplaats hebt verdiend? Nou, het gaat gaat lekker bij de club, maar de trainer beslist, maar ik wil graag spelen. Iedereen wil altijd spelen.
Welke Bulgaren ken je? Euh, ik ga zo ff youtubben.

Als het aan mij ligt skippen ze al die gesprekjes. Gaat echt letterlijk he le maal nergens over. Verschrikkelijk.
Misschien een uitzondering maken voor debutanten en een enkele herintreder.

21 maart 2017 om 16:00

Op zich gelijk hoor. Maar dan kunnen ze alle interviews wel skippen toch?
Dat zijn altijd open deurtjes en standaard antwoorden.

"ja, we begonnen goed en we maakten 1-0, maar gaven het toch te gemakkelijk weg. Dat mag niet gebeuren op dit niveau, want dat wordt meteen afgestraft. Met alle respect voor de tegenstander, maar dit mag je nooit weg geven".

dat soort niveau he.

Maar als Memphis straks de winnende maakt, dan vind hij het ook leuk om te vertellen hoe goed hij dat allemaal gezien had. Dat zou die dan ook moeten laten. Uit principe. Zou ik wel mooi vinden.

21 maart 2017 om 22:35

Dat vind ik eigenlijk ook wel. Ook die voor en nabeschouwingen. Hoe vaak komt het nou voor dat je denkt: ja, dat is waar, leuke invalshoek, tactisch slim, inside info, enz? Zo zonde van de zendtijd.

En ja: helemaal eens, ook bij een hoofdrol tegen de Bulgaren ook niks zeggen. Zou geweldig zijn!

Van mij part mag men de pers weren bij de ingang van het hotel. Laat de spelers rustig naar binnen gaan. Daarna moet Memphis gewoon voor de camera verschijnen.

Hij is niet uitgenodigd om te komen praten met de media, dus ik vind dat dit onnodig negativiteit is

Gewoon geen spelers meer selecteren met een IQ lager dan 100. Na alle commotie rond eerdere interlands zou hij beter moeten weten. Aan de andere kant: de meesten komen toch niet verder dan 3 woorden en wat clichés. Maar de KNVB zou hier inderdaad moeten ingrijpen.

tjah derksen en die andere losers die dit weer verkondigen.

Laat deze man eens met rust.

Misschien moeten wij voetbal inside eens de waarheid vertellen is dat een idee?

Het probleem vind ik dat de media hem eerst opgehemeld hebben net als o.a. Bazoer.
Toen kwam er een donkere periode in hun carriã¨res.
En nu doen ze het weer aardig en meteen komen de maniertjes weer.
Bazoer voelt zich te groot voor Jong Oranje en Depay voelt zich onterecht behandeld door de media.
Misschien gewoon negeren van Depay en waar/hoe die speelt of Depay moet leren omgaan met kritiek.
Gewoon een: Sorry, nu even niet en je capuchon gewoon laten dan had je dit gezeur niet gehad.

Ach ja die jongen heeft gewoon het IQ van een aarbei, kan die jongen ook niks aan doen en blijkbaar kan niemand die jongen aan zijn verstand brengen dat het niet normaal is om ergens voor de dag te komen met een capuchon over je hoofd.

Word mischien tijd dat we Amerikaanse tavarelen gaan introduceren hier.

21 maart 2017 om 10:34

hoe kom je bij deze onzin?

21 maart 2017 om 11:52

Ja laten we alles nog meer gaan reguleren en de eigen identiteit van iedereen afpakken. In het gareel en snel een beetje! Die jongen is voetballer en die is daar om zijn best te doen op het veld, de rest is bijzaak. Als hij zich comfortabel voelt om zich zo te kleden of wat dan ook, wie ben jij om dan met je vinger te gaan wijzen over hoe hij zich volgens jou moet gedragen. Wat is dat toch, die ziekelijke neiging om iedereen maar het sociaal gewenste hoekje in te drukken. Die jongen draagt een capuchon omdat hij dat fijn vindt, hij staat de pers die hem kapot maakt omdat hij een hoed draagt niet te woord en dat is zijn verdomd goede recht.

23 maart 2017 om 09:02

Goed mag jij bij mij op solliciatie komen met een capuchon op je hoofd. Zal je nu al zeggen dan kan je beter thuis blijven, net als anderen die met een zonnebril op hun hoofd blijven zitten of met handen in hun zakken of andere onnozel gedrag waardoor je verdomd slecht overkomt.

Het heeft niks te maken met je comfortabel voelen of iemand in hoekjes drukken, gaat erom hoe je voor de dag komt en dat is overal in de wereld hetzelfde en weet je wat? Vaak is dat niet comfortabel.

Hij mag zich gedragen zoals hij wilt maar dan moet hij niet janken als hij erover word aangepakt want je vraagt erom met dit soort fratsen.

Maargoed als jij denkt dat een capuchon over je hoofd iets met indentiteit te maken heeft dan wens ik jou veel succes in deze wereld.

Dit gaat nergens meer heen wie mee gaat in deze onzin is zelf bullshit. Er wordt elke x wat gezocht bij die jongen terwijl hij nu juist zo goed bezig is. Het lijkt alsof het hem niet gegund woord ongelofelijk waar menen over praten gaat echt nergens heen

21 maart 2017 om 10:42

Fuck Johan Derriksen en al die andere rand diebielen daar aan tafel die een mening over deze jongen hebben.
Kijken ze wel edn een programma terug om te zien hoe zij zich gedragen op televisie, laat staan hun taalgebruik.
Kunnen xe allemaal doorlopen aub!

22 maart 2017 om 11:00

Perfect gezegd. Johan Derksen en vooral die genee hij is zo een stoker maar goed zoals je al aangaf zielige figuurtjes

Sorry, maar als je dan ziet hoe de pers zich als aasgieren verzamelen rondom aangekomen voetballers, kan ik me best indenken dat Depay daar even geen zin in heeft. Natuurlijk, hij wordt door zijn status als professionele voetballer een publiek figuur, maar die 'public watchdog'-functie van de pers moet hem eerder wijzen op zichzelf en zijn voetbalspel (t.o.v. zijn eigen doen en laten en t.a.v. zijn hoedanigheid als rolmodel) dan op zijn houding tegenover de media. Op dit moment speelt hij een goede reeks wedstrijden (toegegeven, in de laatste wedstrijd tegen PSG was Depay matig), dus is het ook niet nodig om hem hier zo af te branden. Bewaar zulke kritiek maar voor wedstrijden waarin hij zijn salaris niet rechtvaardigt. In dit geval moet Depay zich herpakken van zijn periode bij Man Utd. Daar heeft hij waarschijnlijk al zijn concentratie voor nodig.

Daar gaan we weer. Laat hem toch lekker rustig arriveren. Na de wedstrijd zijn ze (hij die aangewezen is de media te woord te staan door de perschef) verplicht de vragen te beantwoorden! Dit is gewoon zoeken om het zoeken.

Laat hem toch.....iets zinnigs komt er toch niet uit, dus daarvoor hoef je hem niet te vragen.

Alleen maar goed als hij de media niet te woord staat, want iets zinnigs voor een camera heeft hij nog nooit gezegd.

Het is weer komkommertijd en van iedere mug wordt een olifant gemaakt. Voetbal Inside houdt zich vaker meer bezig met randzaken, maar hier hoeven toch niet bij stil te staan? Clubs kunnen het contractueel vastleggen, de KNVB volgens mij alleen bij eindrondes. Het is netjes, maar de KNVB moet het niet verplichten.

De mensen thuis willen.. Mij interesseerd het niet hoor of hij wel of niet wat zegt. Laat ze maar lekker voetballen. Zodat wij zomers weer een leuk feest hebben

Wat zou t cool zijn als Memphis een beer van een wedstrijd zou spelen voor Oranje, maar dat geen enkele media daarna aandacht voor hem zal hebben. Gewoon negeren en met een capuchon op deze jongen voorbij lopen. Gewoon, omdat het kan en omdat ze er geen zin in hebben. Zou een prima statement zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren