Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Kampioenswedstrijd’ van Feyenoord mogelijk in halfleeg stadion

Laatste update:

Het Eredivisie-duel tussen Vitesse en Feyenoord wordt waarschijnlijk in een zeer slecht gevuld Gelredome afgewerkt. De club uit Arnhem heeft in overleg met burgemeester, politie en officier van justitie ervoor gekozen om op 23 april alleen seizoenkaarthouders, ruim negenduizend personen, binnen te laten.

Seizoenkaarthouders kunnen twee extra kaarten bijkopen, maar die kopers moeten gelijktijdig met de seizoenkaarthouder naar binnen én zich kunnen legitimeren. Vitesse baalt van de zware maatregelen. "Blijkbaar moet het op deze manier", verwijst algemeen directeur Joost de Wit dinsdag in De Telegraaf naar de ongeregeldheden tijdens het onderlinge bekerduel, eerder dit jaar.

Vitesse stelt voor het competitietreffen 1.200 kaarten voor uitsupporters ter beschikking. De kans bestaat dat Feyenoord op de 32e speeldag kampioen kan worden. Dat zal dan mogelijk in een halfleeg stadiion zijn. "Natuurlijk hebben we het liefst een vol stadion", zo benadrukt De Wit. "We hebben tijdens de vorige wedstrijd helaas gezien dat via onze kaarthouders tickets in handen kwamen van Feyenoord-fans. Vitesse-supporters zonder seizoenkaart zijn nu de dupe, dat maakt het extra pijnlijk."

Denk jij dat Feyenoord de landstitel gaat pakken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is er een keer een kans dat het Gelderdome helemaal afgeladen vol zit met een fantastische sfeer krijg je dit geneuzel. Misschien wel begrijpelijk aan de andere kant een stad als Arnhem moet toch in staat zijn om een wedstrijd bezocht door 28000 toeschouwers in goede banen te leiden?

Zeer triest. Van normalisatie is in Arnhem geen sprake.

21 maart 2017 om 08:25

Misschien moet je het probleem niet allee bij ons zoeken. Als Feyenoorders zich gewoon normaal hadden gedragen was er niks aan de hand geweest

21 maart 2017 om 08:33

Ik zeg niet dat Feyenoordsupporters zich altijd gedragen, maar wat ik in de beker heb gezien was dat er niet veel aan de hand was. De stillen van de politie die zocht juist de problemen.

21 maart 2017 om 08:59

Ga eens bij jullie zelf te raden.. Echt het gaat vrijwel elke uitwedstrijd van jullie mis maar ligt elke keer aan de ander.. zucht.. Wij hebben dit jaar 1x echt problemen gehad, 3x raden wanneer..

21 maart 2017 om 09:09

Dat geld niet alleen voor Feyenoord. De Graafschap had vorig jaar ook veel last van "ongenodigde" ajax supporters. Dit leidde onder meer tot vernielingen na afloop van de wedstrijd. je ziet vaak bij zulk soort wedstrijden dat er ook veel supporters met stadion verboden illegaal kaartjes kunnen bemachtigen.

21 maart 2017 om 09:37

Hoeveel problemen heeft Feyenoord gehad dan dit seizoen? Laatste 2 uitwedstrijden niks gebeurd. Daarvoor kan ik het me ook niet herrineren. Europees gezien zijn we zelfs geprezen voor ons gedrag in manchester

21 maart 2017 om 09:40

Laatste wedstrijd niets gebeurd? Daar zijn ze het in Heerenveen niet mee eens..

21 maart 2017 om 09:52

Schijnt dat in het Willem II stadion enkele Feyenoord supporters dit seizoen nog in de thuisvakken zaten en uitbundig juichten, maar goed laatste twee uitwedstrijden niks gebeurd. Een prestatie van formaat...

21 maart 2017 om 10:17

@varnhem

In Heerenveen zijn geen ongeregeldheden geweest. Op een Heerenveen supporter na dan, die liep het uitvak te provoceren en is vervolgens het vak af gehaald door stewards.

21 maart 2017 om 10:37

Niks gebeurd in Heerenveen? Ik adviseer je maar even te googlen naar de beelden.

21 maart 2017 om 10:50

In dit geval kwam het vooral van Heerenveen kant.

21 maart 2017 om 11:08


Heerenveen dat bekend staat als voorbeeldig publiek, waar nooit iets gebeurd.. Maar uiteraard lag het ook nu weer aan de thuissupporters

21 maart 2017 om 11:14

Er word geprovoceerd en gedreigd (en geloof me, ik kan het weten je voelt je als thuissupporter niet prettig) .. Dat gebeurde bij Willem II, dat gebeurde bij ADO, dat gebeurde hier.. En dat is ook gebeurd in Heerenveen.. Dat er vervolgens supporters van de genoemde clubs de fout ook in gingen zal best. Maar waarom gaat tegen Feyenoord altijd fout? Want laten we het geen incident meer noemen.
Als ik zo die man van Heerenveen hoor zullen daar de regels ook aangescherpt gaan worden.. En er zullen wel meer clubs volgen..

21 maart 2017 om 12:34

Zowel voor als na de wedstrijd liepen wij als uit supporters door de thuis supporters van Heerenveen heen. Niks gebeurd.

21 maart 2017 om 14:53

Voor het gros van de fans zal dit inderdaad het geval zijn. Maar in dit geval mag je toch echt bij je eigen fans klagen. Feyenoord heeft nu eenmaal een bepaalde geschiedenis in Arnhem en dat is geen beste geschiedenis. Dat deze maatregel nu genomen moet worden is jammer maar begrijpelijk.

Verder klopt het wat Varnhem zegt. Ik heb het helaas twee jaar terug aan de lijve mogen ondervinden wat Feyenoorders onder 'gastvrijheid' verstaan. Ik zat zelf al huissupporter in een Vitesse-vak en werd door Feyenoorders achter mij bedreigd en uiteindelijk fysiek bejegend omdat ik niet juichte toen Feyenoord scoorde, Natuurlijk juich ik niet, het was een doelpunt Tegen mijn club, in Mijn Eigen Stadion. Sorry, maar dat vind ik niet normaal. Dan gedraag je je niet naar hetgeen je bent : TE Gast

Dus ja, terecht dat Vitesse nu (eindelijk) streng optreed tegen Feyenoorders in thuisvakken. En ja, dat is zuur voor jullie, maar kijk eens in de spiegel ipv steeds naar anderen te wijzen.

21 maart 2017 om 19:38

Burgemeester van Heerenveen Tjeerd van der Zwan is boos op de fans van sc Heerenveen voor de ongeregeldheden tijdens de wedstrijd tegen Feyenoord afgelopen zondag.

Tot drie keer toe gingen fans van Heerenveen op de vuist met supporters van Feyenoord. Volgens Van der Zwan gebeurt het steeds vaker dat een groep fans van de club de confrontatie met de tegenpartij zoekt. "wij willen gastvrij zijn", zegt de burgervader tijdens de gemeenteraad, geciteerd door de Leeuwarder Courant. "wij proberen het voetbal te normaliseren."
Van der Zwan stelt dat het gaat om 'pseudo-supporters' die het centrum van Heerenveen 'als van hen' beschouwen. "zij dulden het niet als supporters van een andere club een biertje drinken in ons centrum." Ook al zaten er fans van Feyenoord in de thuisvakken, de schuld legt de burgemeester bij de Heerenveen-fans. Seizoenkaarthouders verkochten hun kaartje door 'en verdienden daarmee hun hele seizoen terug', aldus Van der Zwan.

21 maart 2017 om 10:19

Lees eerst de tekst is goed. Feyenoord krijgt dezelfde hoeveelheid uittickects.
Om te voorkomen dat er tickets in verkeerde handen komen. Hebben ze besloten de thuistickets via seizoenkaarthouders te doen. Als er nu ongeregeldheden ontstaan kunnen ze makkelijker ingrijpen. Bij de bekerwedstrijd zijn er dus naast echte fans ook relsupporters binnengekomen en daar waakt Vitesse nu voor. Ik zeg een goed voorbeeld

Het is niet anders dan normaal.

Wat mij alleen verbaasd is dat Vitesse de gehele korte zijde aan Feyenoord zou kunnen verkopen ben je van een hoop ellende af.
Het gebeurd vaker dat de korte zijde geheel voor de uitspelende ploeg.

Het stadion is nooit meer dan de helft gevuld dus ik zie daar geen probleem in..

21 maart 2017 om 08:34

De gang is rondom helemaal open behalve bij het uitvak.. Moeten zij dan ook eerst een barrière maken van gewapend beton of wat?

21 maart 2017 om 14:03

De gangen kunnen allemaal gesloten worden, door de zelfde ijzeren rekken als er normaal tussen het uitvak zit. Dus nee, dat hoeft niet, die barriã¨re is er al.
Is dit seizoen ook al meerdere keren gebeurt dat iedere gang afgesloten was van elkaar.

21 maart 2017 om 08:48

Het draait in de wereld niet om de Feyenoordsupporter hoor. Vitesse heeft daar ook trouwe supporters zitten die je tegen je in het harnas jaagt als je ze hun vaste plek afpakt.

Daarnaast is het zelden tot nooit een probleem als er tegenstanders in het thuisvak zitten, alleen als Feyenoord op visite komt. Mss moeten Feyenoorders eens nadenken dat het mss ook voor een heel groot deel aan zichzelf ligt.

Ik zit ook weleens op een thuisvak. Echt nog nooit problemen gehad, maar ik gedraag me zoals ik hoop dat uitsupporters zich bij ons zouden gedragen. Maar dat is voor Feyenoorders blijkbaar te lastig.

21 maart 2017 om 08:57

Dan hoef je niet iedere Feyenoorder over een kam te scheren. Tijdens de bekerwedstrijd stond ik ook gewoon op de fanatieke zijde bij Vitesse. Gezellig een biertje gedronken en niks aan de hand.

21 maart 2017 om 09:04

Dan weet je dus uit eigen ervaring dat als je je hier gedraag je gewoon welkom bent.. bedank je mede-supporters dus maar dat je daar nu niet gezellig een biertje kan drinken.

Ik ben als Vitesse-supporter blij met deze maatregel en met mij heel veel. Er waren genoeg Vitesse supporters (veel met kids) die er over dachten, na de bekerwedstrijd, de wedstrijd over te slaan. Blij dat Vitesse voor de eigen supporters kiest

21 maart 2017 om 09:23

Ik vraag mijzelf af in hoeverre Vitesse voor eigen supporters kiest wanneer fankaarthouders worden geweerd uit het stadion.

21 maart 2017 om 09:45

Helaas zijn dat maatregelen die je moet nemen omdat veel Feyenoorders via via (moeder, broer, vriendin) zo'n kaart aanschaffen om er bij te kunnen zijn. De CC is dus juist het grootste probleem.. En ja daar heb je dan ook Vitesse supporters mee helaas. Maar de meeste CC houders die vaker komen kunnen via een seizoenkaarthouder nog wel aan een kaart komen

21 maart 2017 om 09:48

Er bestaat nog steeds iets als een uitwedstrijd, dus waarom zouden we Feyenoord daarmee matsen. Tegen Ajax zaten er net zoveel Ajacieden als Feyenoorders tijdens de beker. Toen waren er geen problemen. Het is fantastisch voor Feyenoord dat ze een hele grote aanhang hebben, maar moet daar alles voor wijken?

21 maart 2017 om 14:05

Voor Jodan Boy was het een uitwedstrijd. Die hadden heel noord. Ondanks het verlies was daar echt een prachtige sfeer. Mooier dan ik ooit tijdens een vitesse wedstrijd heb meegemaakt.

21 maart 2017 om 14:56

Is nogal te vergelijken. Omdat bijna niemand op de Noord tribune voor die wedstrijd een kaartje had gekocht hebben ze de tribune aan Jodan boys gegeven. Tegen Feyenoord zit de Noord gewoon vol. Leg die mensen maar eens uit dat ze moeten verkassen!

21 maart 2017 om 14:58

Dan ligt dat aan jou. Ondanks dat Gelredome een dramatisch stadion is om sfeer in te maken heb ik genoeg wedstrijden meegemaakt waar het zeer sfeervol was en het dak er (nog net niet letterlijk) vanaf vloog.

Verder moet wangedrag niet beloond worden. Dat zou wel gebeuren als Feyenoord heel noord zou krijgen.

21 maart 2017 om 14:57

Omdat je dan Feyenoord beloond voor het wangedrag van haar eigen fans. Fans die zelf dat wangedrag niet eens veroordelen maar naar de ander wijzen, wat ik schandalig vind. Als ik Vitesse was geweest had ik die 1200 kaarten gewoon niet verkocht. Misschien dat men dan in Rotterdam eindelijk eens hun eigen misdragende medefans aanpakt!

21 maart 2017 om 19:40

Weet je wat het probleem is en dat was ook met de vorige wedstrijd.
Vitesse krijg met de eigen supporters het stadion nog geen 3 kwart vol. Als je al van te voren weet dat je iets kan voorkomen dan hoef je ook niet te genezen.

Het is al jaren bekend dat er vele Feyenoorders het stadion inkomen of ze nou willen bij vitesse of niet.
Waarom zou je dan niet heel Noord ter beschikking stellen. Volgens mij voorkom je dan ipv dat je moet genezen.
Ik vind het altijd maar het kat op spek binden.

We weten dat het gebeurd we kunnen ellende voorkomen maar we doen het niet. We blijven gewoon stoer den en zeggen we geven niks extra dat is nl stoer alleen achteraf weer klagen dat er wat gebeurd is.

Zou nou het stadion vol zitten en er geen plek is heb ik er begrip voor hoor. Maar dit noemen we in de volksmond pesten kleinzerig en de poot stijf houden.

Straks staan er 1000 man in het centrum van arnhem want die gaan gewoon komen kan je ze volgens mij beter in een vak hebben waar begeleiding is.

Ik hoop niet dat men achteraf komt dat het een zooitje is geweest in arnhem. Ik kan je zeggen het had voorkomen kunnen worden en dat heeft niks met belonen te maken.

21 maart 2017 om 21:08

Reageer nou eens op het punt dat ik maak? Als Vitesse zou doen wat jij voorstelt zou het slechte gedrag van Feyenoorders beloond worden en dat mag nooit het geval zijn. Dit is geen pesten, dit is gewoon de regels naleven. Dat Feyenoord dit vervelend vind is hun probleem en geen reden om de regels nu ineens aan te passen. En mocht er echt 1000 man in het centrum staan denk ik dat de kans groot is dat de politie in gaat grijpen en ze weg stuurt.

21 maart 2017 om 22:02

Yastemata ik reageer op je punt. Er word niks beloond er word voorkomen ipv genezen. Vitesse had veel eerder die korte zijde voor uitsupporters moeten maken voor clubs die meer mee kunnen en willen nemen.
Het had innhet verleden ook al voorkomen kunnen worden. Als Vitesse voor de beker meer kaarten had gegeven net zoals tegen quick boys volgens mij was er niks aan de hand.

Ik kan niet oordelen over wie de schuld van de vechtpartijen zijn maar waar 2 vechten hebben 2 schuld.

Je geeft zelf al aan als er 1000 in centrum komen word er vast ingegrepen. Het is niet eens nodig je kan het voorkomen .

Buiten het feit is dat je iedereen over 1 kam scheert ook wel
Jammer.

22 maart 2017 om 00:02

Schei toch uit! Wat een arrogantie! Serieus waarom zou Vitesse dat voor jullie doen? Omdat jullie anders hier stennis gaan trappen? Kom op zeg, wat denken jullie wel? Dat jullie ergens recht op hebben? Jullie hebben hier helemaal nergens recht op! Onze supporters op Noord hebben recht op hun eigen stoel! Wij hebben recht op een thuiswedstrijd! Zo klaar met dit gejank uit Rotterdam..

22 maart 2017 om 00:41

Niks met arrogantie te maken. Het is van de zotte dat je je stadion niet vol benut . Je heb 20000 stoelen over kan je ze net zongoed benutten.
Het is gewoon een wanbeleid dat je dit als club niet in goede banen kan leiden .
Die 100 man eigen stoelen die daar zitten Kan je zo op een ander plekje kwijt.
Je speelt nog steeds thuis alleen er kom eens een keer wat meer volk op af.
Tis te triest voor woorden ongeorganiseerde boel daar in Arnhem zeg.

22 maart 2017 om 11:01

Tuurlijk heeft dat alles te maken met arrogantie. Want het heeft voor Vitesse 0 toegevoegde waarde dat het stadion vol zit. De mensen buiten Arnhem vinden het boeiender dat het stadion niet vol zit dan wijzelf. De club verkoopt wat meer kaartjes, maar moet ook meer uitgeven aan beveiliging en daarnaast moeten ze weer eens hun eigen supporters tegen zich in het harnas jagen.

En het is ook arrogant om te stellen dat het maar 100 mensen zijn die zich moeten verplaatsen. Ten eerste het zijn er een stuk meer. En daarnaast zitten ze daar het hele jaar door en is het arrogant om te zeggen dat ze nu maar moeten wieberen omdat het anders los gaat.

Ik word er echt moe van dat de meeste feyenoorders blijkbaar niet in staat zijn kritisch naar hun eigen aanhang te kijken. Want er zitten iedere wedstrijd uitsupporters op onze vakken. Dat is zelden tot nooit een probleem, alleen als jullie langskomen. Gedraag je rustig en je kunt gewoon prima tussen ons instaan. Ga je provoceren en met het uitvak meezingen, dan komt daar reactie op. Dat lijkt me niet gek, of ga jij met droge ogen beweren dat wij in jullie vakken met een hele groep ook vrolijk met het uitvak mee kunnen zingen zonder dat daar reactie op komt? Lijkt me niet he

22 maart 2017 om 17:37

Die kans is we niet tis bij ons altijd uitverkocht.
Vertel me waarom quick boys meer kaarten kreeg voor de beker dan Feyenoord ? Ik weet niet misschien zijn ze bij jullie wel meer opgefokt als Feyenoord kom. Als je al niet mag mee zingen. Vind dat nog redelijk normaal.
Ik zelf zou dat niet zo snel doen.

Wat ik eerder aangaf je kan bepaalde dingen voorkomen en dat is beter dan genezen.

Waarom blijft het in manchester rustig ?? Puur de aanpak van de autoriteiten .

En ja ik weet ook zeker dat er rotte appels zijn hoe groter je aanhang hoe meer rotte alpels

Ik snap het ook niet, geef die hele korte zijde aan Feyenoord. Verkopen we met gemak.

Plaats die Vitesse-fans die daar zitten over naar de lange zijde (betere plekken) en geef ze een kortingscode of iets dergelijks.

Win-win situatie.

21 maart 2017 om 08:35

Nog ff en Vitesse stopt hun supporters in het uitvak..

21 maart 2017 om 14:38

Hebben ze wel eindelijk eens uitverkocht vak.

21 maart 2017 om 09:34

Koen, de wereld draait niet om Feyenoord he. Al voelt dat misschien wel even zo. Ik schaam mij al jaren kapot voor die paar halve garen die de uitwedstrijden nagenoeg altijd proberen te verzieken. Zij zijn verantwoordelijk voor een half gevuld Gelredome en half gevulde Kuip in Europa. Tijd om eens hand in eigen boezem te steken lijkt mij.

21 maart 2017 om 09:49

Niets win win aan, aangezien ik dan van mijn vaste plekkie word gestuurd omdat de Feyenoord supporters zich de laatste keer niet hebben kunnen gedragen.. beetje vreemd om ze daar nu voor te belonen niet?

Schandalig. En ook in het nadeel van Ajax of PSV, mocht het inderdaad enorm spannend zijn.

Wellicht heeft Vitesse dit aan zichzelf te danken, tegelijkertijd wordt niet alleen Vitesse hiermee gestraft. Het is natuurlijk ook een enorm voordeel voor Feyenoord.

Hoe dan ook: Feyenoord wordt terecht kampioen, los van deze wedstrijd, maar ik vind de beslissing matig.

21 maart 2017 om 08:40

Sorry, maar jij vindt het een " enorm voordeel" voor Feyenoord dat er in plaats van de gebruikelijke lege plekken nog wat meer lege stoeltjes zijn?

Kun je die even uitleggen?

Voor jouw info: het aantal Vitesse supporters daalt door deze maatregel niet zo veel hoor, het aantal Feyenoord supporters juist des te meer.

Doe toch niet zo dom joh, Feyenoord heeft dit puur aan zichzelf te danken. De supporters kunnen zich niet gedragen, in de beker is het al fout gegaan en zijn sommige supporters de tribune afgeslagen. Dat moet je toch niet willen. Wat nou als Vitesse zou winnen, die kans is er namelijk altijd. Dan heb je 1 grote chaos. Daarbij krijgen we minimaal 20000 wel gevuld.

21 maart 2017 om 08:18

Daarom zou het toch juist slim zijn om alle Feyenoorders op de korte zijde te plaatsen? Geen gezeik op andere vakken......

En trouwens, om alle schuld gelijk in de Feyenoord-fans te schuiven vind ik ook niet echt eerlijk.

21 maart 2017 om 08:26

Wangedrag belonen met extra kaarten? Lijkt me niet

21 maart 2017 om 08:44

Nee, wangedrag voorkomen met extra kaarten. Maar stel Feyenoord kan kampioen worden in Arnhem. Er zullen dan duizenden supporters aanwezig zijn in de binnenstad. Dat willen ze ook niet denk ik.

21 maart 2017 om 08:55

Volgens mij staat er geen fontein op de Korenmarkt in hartje Arnhem dus dat scheelt weer

21 maart 2017 om 15:10

Omdat je dan Feyenoord beloond voor het wangedrag van haar eigen fans doet Vitesse dat niet. Fans die zelf dat wangedrag niet eens veroordelen maar naar de ander wijzen, wat ik schandalig vind. Als ik Vitesse was geweest had ik die 1200 kaarten gewoon niet verkocht. Misschien dat men dan in Rotterdam eindelijk eens hun eigen misdragende medefans aanpakt!

21 maart 2017 om 09:24

Stel Feyenoord zit dan nog in de titelrace, waar een goede kans op is, is er gewoon enorm veel vraag vanuit Feyenoorders naar die wedstrijd. Waarom daar dan zo spastisch mee omgaan als club die normaliter zijn stadion niet uitverkocht krijgt? Waarom niet het uitvak eens wat groter maken en zo de supporters gescheiden houden?

Kijk naar Heerenveen afgelopen weekend, zo kan het ook!

21 maart 2017 om 12:35

Over afgelopen weekend staat genoeg in de kranten. Veel Heerenveen fans pikte het niet dat er op andere plekken in het stadion Feyenoord fans zaten en kwamen hier tegen in actie. Er is veel gedonder geweest, dus zo goed ging het niet. Al vinden ze juichen voor je club al provocerend in Heerenveen

21 maart 2017 om 13:03

Dan ligt het probleem toch niet bij de Feyenoord supporters?

21 maart 2017 om 13:07

Het enige wat bij de Feyenoord supports ligt is dat het er zo veel zijn, maar daar Feyenoord idd niks aan doen. Maar afgelopen weekend is niet een goed voorbeeld, ook al kan Feyenoord daar niks aan doen

Goed van Vitesse juist , Het is vorige keer ook fout gegaan en dat was waarschijnlijk met een kleiner aantal Feyenoorders , Nu zullen ermeer komen omdat dit wel is de wedstrijd kan zijn voor Feyenoord . En snap best dat Vitesse kiest voor hun eigen supporters en veiligheid van hun want die is echt niet gegarandeerd als hun komen . Ik snap Vitesse en de politie heel goed.

De kans is nu wel reã«el dat er een heel hoop Feyenoord supporters door Arnhem gaan zwerven ik weet niet of dat wenselijk is.

21 maart 2017 om 08:40

Dan gaan ze simpelweg je ID controleren. Kom je uit Rotterdam e.o. dan ben je niet welkom en moet je vertrekken. Zelfde geldt voor de personen die mee gaan met de SCC-houders verwacht ik.

21 maart 2017 om 08:42

Discriminatie eigenlijk. Ik ben ook weggestuurd, puur omdat ik uit een dorp kwam naast Rotterdam.

21 maart 2017 om 08:45

Klopt, dat wordt geaccepteerd wanneer het om voetbalsupporters gaat.

21 maart 2017 om 09:01

Ik denk dat er al een heleboel dagen van te voren mensen naar Arnhem vertrekken in de hoop toch een kaartje te kunnen scoren. Ik denk dat het verstandiger is om kaartjes gecontroleerd te verkopen in plaats van alles zo moeilijk mogelijk te maken.

21 maart 2017 om 09:21

Dat denk ik ook, mensen willen kosten wat het kost aanwezig zijn bij die wedstrijd. Maar laten we eerst maar eens zorgen we we tegen die tijd nog boven aan staan. Zijn nog 7 finales te gaan!

21 maart 2017 om 09:41

Ik hoop niet dat je het ook daadwerkelijk ervaart als discriminatie, vrij logische beredenering van de politie om elke vorm van schijn tegen te gaan.

21 maart 2017 om 10:14

Wanneer je ergens weggestuurd wordt omdat je niet uit de buurt komt van Arnhem is dat gewoon discriminatie.

21 maart 2017 om 10:48

Dat is toch gewoon tegen de wet? Dus dat zou betekenen dat ik die dag een verjaardag van een vriendin uit Arnhem heb zou ik worden geweigerd omdat ik uit Rotterdam kom?

Man, kunnen we hier iets minder spastisch mee omgaan in Nederland? Afgelopen zondag in Heerenveen een heel goed voorbeeld hoe het wel kan.

21 maart 2017 om 10:54

Als jij je gewoon normaal gedraag zal niemand jou je ID vragen, zelfs niet als je met die vriendin op de Korenmarkt een biertje gaat drinken.

21 maart 2017 om 11:01

Was dat maar zo VArnhem, dat gebeurt namelijk wel.

21 maart 2017 om 11:18

Dan zien ze blijkbaar aan mijn neus dat ik Arnhemmer ben, ik ben namelijk nog nooit om legitimatie gevraagd

21 maart 2017 om 12:36

Bij Vitesse - Feyenoord is er legitimatieplicht volgens Vitesse. Verder omdat jij niet in aanraking ermee bent gekomen betekend het niet dat het er niet is

21 maart 2017 om 15:12

Toch vreemd dat mij nooit om een ID gevraagt is. En ik toch echt Niet uit Arnhem kom. Sterker nog, ik kom zelfs uit Zuid-Holland.

21 maart 2017 om 09:09

Waarom zou je je kampioensfeestje op de Korenmarkt willen vieren? Als je geen kaartje heb ga je toch alvast feestje bouwen in Rotterdam.. Als wij de beker pakken stap ik na de wedstrijd de bus in en vier het verder in Arnhem..

21 maart 2017 om 09:22

Vast kroegen genoeg in Arnhem met een televisie neem ik aan.
Het zullen ook geen tienduizenden supporters zijn maar al zijn het er een paar honderd die toch hopen op een kaartje, ik denk dat het veel beter te regelen is dan op deze manier.
Er zijn toch wel eens vaker grote evenementen in Arnhem?

21 maart 2017 om 09:31

Waarom je kampioensfeestje niet in de eigen stad vieren?
Ja uiteraard zijn hier zat evenementen, sterker nog donderdag erop koningsdag en de zondag erop zal er vast wat geregeld worden ivm de bekerfinale en mochten we hem winnen zal er op maandag vast een huldiging plaatsvinden.. Maar waarom zou Arnhem wat regelen voor een club uit een andere stad?

Of gewoon net als utrecht oplossen en geen uitpubliek toelaten, je eigen supporters zijn dan niet de dupe.

Jammer maar helaas. We hebben tijdens de bekerwedstrijd tegen Feyenoord weer kunnen zien wat er gebeurt als je de kaartverkoop ook aan clubkaarthouders toekent, chaos en vechtpartijen op de tribunes. En ik zit niet te wachten op tokkies die in alle accenten behalve een Rotterdamse gaan zingen "komen wij het Rotterdam" want dat kan je niet horen nee...

21 maart 2017 om 08:42

Achja, Vitesse zal met die insteek altijd een kleine provincieclub blijven. Topclubs hebben nou eenmaal supporters door heel het land.

21 maart 2017 om 08:53

Haha dat zal Vitesse inderdaad altijd blijven. Het zo groot worden als de top3 , of de prijzenkast van Ajax en PSV zullen alle subtopper niet halen. Maar dat ligt niet aan het wel of niet toelaten van Feyenoord supporters. Denk jij dat Vitesse, als ze 5x achter elkaar kampioen worden, supporters uit Rotterdam krijgen? Nee denk het niet. Als Vitesse ooit een stadion man vullen met 25000 man , moeten ze dik tevreden zijn.

21 maart 2017 om 08:59

Gaat niet zozeer om de prijzen. Maar als je kleinzerig gaat lopen te doen omdat er supporters van buiten Rotterdam komen zegt dat wel wat. Wat als het Gelredome iedere wedstrijd vol zou zitten met supporters van buiten Arnhem, zou er dan ook zo worden gereageerd?

21 maart 2017 om 09:01

@arnhemmer: ik denk ook niet dat Fr12jules bedoelt dat het aan het toelaten van Feyenoord supporters ligt of Vitesse groot wordt of niet.

Hij heeft het over het Rotterdams accent wat arenacum blijkbaar bij alle Feyenoord supporters door het hele land verwacht

21 maart 2017 om 09:13

Kleinzerig? Serieus? Als er eigen supporters zijn die aangeven dat als er niets tegen dat volk gedaan word zij niet komen.. Eigen supporters gaan nog altijd voor!

21 maart 2017 om 09:20

@varnhem

Ik doel er op dat hoe ze zouden reageren als er Vitesse supporters van buiten Arnhem komen. Wordt er dan ook zo kleinzerig gedaan?

21 maart 2017 om 09:21

Jij leest ook niet he. Varnhem?

Daar gaat het niet om...

21 maart 2017 om 15:13

Dat heeft Vitesse ook. Ik woon in Den Haag en ga ook elke wedstrijd terug naar Arnhem. En zo ken ik mer supporters uit andere regio's. Alleen wij gedragen ons wel, dat is het grote verschil met Feyenoorders.

21 maart 2017 om 21:41

@yatsemata

Het gaat er niet om of je je gedraagt of niet. Gaat er mij om dat sommige Vitesse supporters er een probleem van maken dat niet alle Feyenoorders geboren en getogen Rotterdammers zijn.

Richt dan een extra vak in voor uitsupporters. Dat moet in het Gelredome geen enkel probleem zijn.

21 maart 2017 om 15:15

Omdat je dan Feyenoord beloond voor het wangedrag van haar eigen fans. Fans die zelf dat wangedrag niet eens veroordelen maar naar de ander wijzen, wat ik schandalig vind. Als ik Vitesse was geweest had ik die 1200 kaarten gewoon niet verkocht. Misschien dat men dan in Rotterdam eindelijk eens hun eigen misdragende medefans aanpakt!

Als Feyenoordsupporters zich nou een keer normaal zouden gedragen in een anders stadion dan was er niets aan de hand geweest deze wedstrijd. Maar helaas, blijft toch lastig voor ze.. dit jaar weer tal van voorbeelden waar het fout is gegaan. Dus iedereen kan wel met de vinger naar Vitesse wijzen.. steek liever hand in eigen boezem en gedraag je gewoon een keer.

21 maart 2017 om 11:29

Maar juist daarom is het toch juist verstandig om een groter uitvak toe te kennen? De wedstrijd in januari heeft ons geleerd dat gemengde supportersvakken in Nederland, hoe spijtig ook, nog steeds geen mogelijkheid is. Vitesse krijgt z'n stadion niet uitverkocht, en tegelijkertijd is er vanuit Feyenoord kant een enorme vraag naar kaarten. Als je een groter uitvak creeert heb je en het gezeik niet van supporters die op losse kaarten gaan en je verdient als Vitesse een hoop knaken aan de supporters van de tegenpartij.

21 maart 2017 om 13:14

Dus omdat Feyenoord supporters zich niet kunnen gedragen, moeten ze als beloning maar een heel vak tot hun beschikking krijgen? Beetje vreemde beredenering

21 maart 2017 om 15:17

Gemengde vakken kunnen niet? Toch grappig dat eerder dit seizoen clubs als Excelsior, AZ, Groningen en Heracles WEL buiten het uitvak mochten zitten. Als in, volledig buiten het uitvak. Dus met enkel stewards tussen hen en Vitessefans in. Dan kan het Wel. Vraag jezelf dan af, aan wie ligt het dan dat het bij Feyenoord Niet kan?

21 maart 2017 om 19:26

Maar wie zegt dat de Feyenoord supporters zich niet gedroegen? Ik heb meegekregen dat de Vitesse supporters zich net zo goed misdroegen na afloop.

Juist omdat het klaarblijkelijk niet kan in Nederland kan je ze inderdaad beter een groter vak geven.

Allereerst begrijp ik deze maatregel. Ook bij ons in Den Haag ging het mooi los omdat er Feyenoorders waren op de tribunes.

Maar aan de andere kant snap ik de vorm van de maatregel niet. Ik had juist een groot stuk van de tribune aan Feyenoord gegeven zodat er geen rellen uitbreken. Dan heb je bijvoorbeeld 5.000/6.000 man op een tribune en de rest is van Vitesse. Met alle respect naar de supporters naar Vitesse maar dan zelfs zit het niet vol.

22 maart 2017 om 00:38

En wat denk je dat er gebeurt als die 5/6000 man in het stadion zitten en ze lopen het kampioenschap mis...? Allemaal rustig terug het busje en de auto in en naar huis? Ja sure...

Dus Feyenoorders willen de hele noord tribune? Krijgen wij dan ook meer kaarten voor de bekerfinale?

21 maart 2017 om 10:19

Feyenoord gaat niet over de kaarten bij de bekerfinale.

Misschien dat Vitesse bang is dat hun eigen stewards zich weer niet kunnen beheersen als er uitsupporters tussen het thuispubliek komen te zitten? Ik was twee jaar geleden bij Vitesse - PSV en heb gezien dat een paar PSV-supporters die in een thuisvak zaten in elkaar geslagen werden door een groepje Vitesse-stewards. Natuurlijk, het is niet heel handig om als uitsupporter in een thuisvak te gaan zitten en dan te juichen om een goal van je club, maar ik heb echt alleen de Vitesse-stewards (die in de meerderheid waren) klappen uit zien delen. En daarna kwamen ze nog even provoceren bij het uitvak.

21 maart 2017 om 10:52

Vitesse heeft huisregels. Die huisregel is dat je niet juicht of provoceert als je als supporter van de bezoekende partij jezelf in het thuisvak bevindt. Dat om te verkomen dat er rellen uitbreken tussen beide supportersgroepen. Als je je niet aan die regel kan houden word je eruit gezet. Simpel toch?

21 maart 2017 om 11:04

Snap ik. Maar staat in die huisregels ook dat stewards supporters die zich niet fysiek verzetten in elkaar mogen slaan? En dat ze daarna nog even naar het uitvak mogen lopen om wat provocerende gebaren te maken?

22 maart 2017 om 00:39

De stewards zijn iid een verschikking, niet alleen tegen uitsupporters maar ook tegen het thuis publiek, dat is 1 van de redenen dat het gelredome nooit meer vol zit.

21 maart 2017 om 15:19

Ik zat toevallig vlakbij dat groepje van PSV en daar was wel meer aan de hand dan enkel juichen. Vooraf waren ze al aan het bedreigen en provoceren. Tja, dan is er ooit een keer een grens bereikt he?

Overigens i Vitesse nog redelijk gemakzuchtig met uitsupporters in een thuisvak. Ik heb tot twee keer to meegemaakt dat ik bedreigd werd met een stadionverbod terwijl ik op sponsorkaarten op de hoofdtribune zat en me gewoon gedroeg (bij NAC en Psv).

21 maart 2017 om 15:39

"ik zat toevallig vlakbij dat groepje van PSV en daar was wel meer aan de hand dan enkel juichen. Vooraf waren ze al aan het bedreigen en provoceren."

Ik zal op je woord geloven dat dit waar is. Maar dan nog was het geweld dat de stewards gebruikten excessief. En dat ze even later nog even veilig van achter het hek het uitvak gingen provoceren was helemaal belachelijk.

Ik heb bij PSV meerdere keren meegemaakt dat vlakbij mijn plek supporters van de tegenpartijen zaten, soms zelfs compleet met shirt en sjaaltje. Daar wordt soms niet zo leuk op gereageerd door PSV-supporters, maar ik heb eigenlijk nooit gezien dat stewards daar vervelend mee omgingen.

Waarom wordt er dan niet een groter uitvak gecrã«eerd? Je weet dat de vraag voor deze wedstrijd wel 50 keer het aanbod overstijgt. Kan Vitesse flink wat centen voor vangen en het stadion zit een keer goed vol.

Extra omzet voor Vitesse, supportersgroepen die zo gescheiden blijven en een sfeervoller stadion. Drie vliegen in een klap.

Jammer, ik als Ajax fan had ik Feyenoord graag op het Woudenstein hun kampioen feest zien spelen. Lekker samen vieren met Excelsior. Een meter bier als bedankje dat ze van Ajax 2 punten hebben gesnoept.

Snap wel dat ze dit zo doen. Feyenoorders komen altijd aan kaarten en het verleden wijst uit dat het te vaak mis gaat. Dat ter zijde zou je ook kunnen kiezen om bijv heel noord als uitvak te gebruiken. Dan zijn er voldoende kaarten verkrijgbaar zodat ze niet in het thuisvak hoeven...

21 maart 2017 om 12:39

Weet niet of je dan genoeg kaarten hebt, maar daarmee controleer je wel de situatie. Liever alle supporters op een tribune dan allemaal verspreid.

Stel dat Vitesse wint (en dat kan uiteraard altijd), dan raken die Feyenoord-fans helemaal in de war. Dan kun je er maar beter zo weinig mogelijk in je stadion hebben.

Van mij hoeven ze de supporters van Feyenoord op geen enkele wijze te faciliteren. Sinds mensenheugnis narigheid met die aanhang. En dat het een (kleine) minderheid van de aanhang is, kan mij weinig schelen. Dat moet de club en de (grote) meerderheid dan maar oplossen. Ik verheug me nu al op een wedstrijd met 10.000 Vitessesupporters. Vervelend is het voor de Vitesse fankaarthouders, maar dat deel dat wel eens bij een wedstrijd Vitesse-Feyenoord is geweest, begrijpt het wel.

21 maart 2017 om 19:28

Dus je denkt dat zo'n probleem zich oplost als je het maar allemaal verbiedt? Dan faciliteer je juist zwarthandel, gemengde vaken en dus narigheid.

Er moet gewoon een veel groter uitvak beschikbaar worden gesteld.

Ik heb afgelopen weekend in het stadion gezeten als Heerenveen supporter. Heb een seizoenkaart, dus zit altijd op dezelfde plek. Naast mij zitten 2 plekken die niet door een seizoenskaart bezet zijn, deze wisselen dus steeds van "eigendom". In de afgelopen jaren is het daarbij ook vaak voorgekomen dat er uitsupporters naast me gezeten hebben. Das vaak geen probleem, er is respect en wordt zelfs gelachen om situaties.

Wat er afgelopen zondag gebeurde was echter veel meer dan dat. De hoofdtribune had echt 3 vakken allemaal naast elkaar die gingen staan bij het 2de doelpunt. Dat is al frappant, want hoe komen 3 vakken aan supporters aan kaarten, en ook allemaal naast elkaar? Direct naast het uitvak zat ook nog een hele rij uitsupporters in de thuisvakken net als verspreid door het hele stadion, zelfs in het staanvak van Sc Heerenveen!

Ik ga hier niet zeggen dat Heerenveen supporters geen deel hadden aan wat er vervolgens tijdens en na de wedstrijd gebeurde. Er wordt veel geduwd, verwensingen heen en weer geschreeuwd en zelfs gevochten op enkele plekken. Dat kwam van beide kanten, waarbij ik wenste dat de stewards wat meer zouden optreden. Zoals gezegd, dit was niet elke Feyenoord supporter, net als het niet elke Heerenveen supporter was. Het was echter duidelijk te merken dat de sfeer compleet anders was dan bij andere wedstrijden. Heb genoeg doorgesnoven en dronken koppen gezien, en dat is niet de eerste keer bij een Feyenoord wedstrijd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren