Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik denk dat PSV de lachende derde kan worden, in deze competitie kan alles’

Laatste update:

Door de 1-0 overwinning op Vitesse blijft PSV koploper Feyenoord volgen. De achterstand van de Eindhovenaren bedraagt nog acht punten, waardoor er nog wel het een en ander moet gebeuren voordat het gat gedicht is. Willy van de Kerkhof houdt er desondanks vertrouwen in en denkt dat PSV nog kampioen kan worden.

“Ik denk dat PSV de lachende derde kan worden. Feyenoord verliest misschien wel bij Ajax en in deze competitie kan alles gebeuren”, zegt Willy van de Kerkhof in gesprek met Omroep Brabant. Tweelingbroer René is het daar overigens niet helemaal mee eens. “Als je realistisch kijkt is de tweede plaats het maximaal haalbare voor PSV, hoe jammer ik dat ook vind. Maar ach, één keer in de achttien jaar mag Feyenoord wel kampioen worden.”

PSV boekte zaterdagavond een magere overwinning op Vitesse. “Het is voor Cocu wel zaak om de jongens bij de les te houden als ze voor de tweede plaats willen gaan”, stelt René. Siem de Jong maakte het enige Eindhovense doelpunt, maar Willy was niet onder de indruk van het spel van de aanvallende middenvelder. “Als je zoveel kansen krijgt, mag er ook wel een keer een in.”

Denk jij dat PSV nog kampioen gaat worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

PSV en Ajax hebben het zelf gewoon verprutst door de laksheid en arrogantie. Allebei hebben ze betere selecties dan Feyenoord, maar ik heb echt diep respect voor de wilskracht en doorzettingsvermogen van Feyenoord. Als PSV of Ajax de helft van die wilskracht had.... zwaar irritant dit.

20 maart 2017 om 12:46

Laksheid en arrogantie? Je mag ook eerlijk zijn en zeggen dat feyenoord een top seizoen draait. Ze zullen waarschijnlijk rond de 88 punten eindigen (als je de resultaten een beetje lopen zoals heel dit seizoen) en dan moet je zelf zo ongeveer het beste seizoen in de geschiedenis draaien om kampioen te worden.

20 maart 2017 om 13:03

Natuurlijk wordt Feyenoord de terechte kampioen en dat ontken ik ook niet. Maar als je ziet hoe Ajax gister speelt tegen, met alle respect, Excelsior dan is dat toch om te huilen? Of PSV die de wedstrijd tegen Feyenoord ingaat alsof het een oefenduel is. Gisteren speelde Feyenoord de 1e helft zeer slecht, maar hoe ze dat herpakten met wilskracht en de overwinning over de streep trokken. Dat mis ik bij een Ajax of PSV.

20 maart 2017 om 15:40

Ik vind dat je Feyenoord wel een beetje tekort doet.

Je haalt Excelsior aan, maar Feyenoord had ook nooit mogen verliezen van Sparta.

Daarnaast heeft Ajax met het nodige geluk een punt uit de Kuip meegenomen.
PSV werd gewoon overklast door Feyenoord in de eerste helft.

We staan al het gehele seizoen bovenaan, dat kun je geen geluk of wilskracht noemen.

De selectie van Feyenoord is minstens zo goed, of zelfs beter dan die van Ajax en Psv

* geweldige keeper in het doel - check
* minst gepasseerde verdediging - check
* een vd beste, zo niet de beste rechtsback van de Eredivisie - check
* top middenvelders - check (vilhena en El Ahmadi)
* renderende buitenspelers - check
* topscorer - check

Ik weet niet hoor, maar alles klopt gewoon bij Feyenoord.

edit: ik snap niet dat mensen kunnen zeggen dat Feyenoord kwalitatief mindere spelers heeft, want dat is gewoon dikke Bs.

Alsof een Veltman beter is dan een Karsdorp. Of een Dolberg beter dan Jorgenson. En laten we het aub niet eens hebben over de buitenspelers van Ajax tegenover die van Feyenoord.

20 maart 2017 om 17:10

Ja Feyenoord is het beste team, daar twijfelt volgens mij niemand aan. Maar qua selectie vind ik Feyenoord op een aantal posities wel minder hoor.

Vd Heijden doet het goed, maar is natuurlijk minder dan Moreno en Sanchez.
Ik vind het bijvoorbeeld vreemd dat heel veel mensen ineens doen als of Jorgensen een veel betere speler is dan Luuk de Jong.
Terwijl Luuk de Jong vorig naar nog MVP was.
En ook op het middenveld zijn spelers als Klaassen/ziyech en van Ginkel en Guardado natuurlijk echt niet minder dan El Ahmadi en Vilhena.

De positie waar ze inderdaad wel echt de beste speler hebben is rechtsback.

20 maart 2017 om 17:25

@jdw17

Waarom is een Van der Heijden minder? Hij voert zijn taken meer dan naar behoren uit. Dus hoe kan je hem minder noemen? Sanchez is natuurlijk een stuk jonger, en heeft meer potentie. Maar om hem nou veel beter te noemen op dit moment?

Wat betreft Jorgenson, zijn cijfers liegen er niet om. Cijfers die Luuk de Jong nooit heeft gehaald. De goals misschien wel, maar Jorgenson is veel meer dan alleen goals (zie zijn assists).

En inderdaad, die twee zijn niet minder dan El Ahmadi en Vilhena, maar ook zeker niet persee beter. Al is Guardado wel flink uit vorm (geweest).

En nogmaals, wij hebben gewoon de beste buitenspelers op dit moment. Daarnaast hebben we Toornstra die ook zeker wel een heel goed seizoen draait.

Je kunt gewoon niet ontkennen dat de selectie minstens even sterk is. En op basis van prestaties gewoon sterker. We hebben alleen van GAE en Sparta verloren dit jaar.

20 maart 2017 om 18:31

Dat arias n panna kreeg van elia wil niet zeggen dat karsdorp beter is.

20 maart 2017 om 18:58

Luuk de Jong is vorig jaar ook gewoon op 9 assists geã«indigd hoor, en 26 goals dat aantal moet Jorgenson nog maar halen.

En als je serieus niet ziet dat Moreno beter dan van der Heijden, heeft het ook weinig zin om deze discussie voort te zetten.

20 maart 2017 om 21:43

Ik zeg niet dat vd Heijden beter is dan Moreno. Maar ook zeker niet slechter. Feit is dat vd Heijden zijn verdedigende taken gewoon goed uitvoert. Dus hoe kan hij slechter zijn als de verdediging met hem de minst gepasseerde is?

21 maart 2017 om 00:23

Dat heeft toch ook met het team te maken. Morgan van Leicester deed het vorig jaar erg goed en als je hem dit seizoen soms ziet kan je je echt niet voorstellen dat hij ooit in een kampioensteam heeft gespeeld.
Was hij dan ook volgens jou vorig jaar een van de beste verdediger van de PL en nu een van de mindere.

Bovendien is het verschil in doelpunten geloof ik 2 tussen PSV en Feyenoord, dus dat is te verwaarslozen totaal onzinnig om op basis daarvan conclusies te trekken.

21 maart 2017 om 09:27

@jdw17

Ja dat is inderdaad zo. Mahrez werd zelfs uitgeroepen tot beste speler van de PL, dit jaar is hij ook geen schim meer van vorig seizoen. Is hij dan opeens niet meer de beste speler van vorig jaar?

Vorm in het voetbal is een moment opname. De kunst is om die vorm vast te blijven houden voor een langere periode.

Maar dat betekent zeker niet dat Van der Heijden nu opeens minder dan Moreno zou zijn, puur omdat hij vorig jaar dit niveau misschien niet haalde.

Dat is wat ik ermee probeer te zeggen. Nu is hij goed, nu is hij niet slechter dan Moreno. Volgend jaar misschien wel, maar nu zeker niet. En het gaat toch om het nu? Want nu moeten we kampioen worden.

20 maart 2017 om 13:06

Uiteraard knap van Feyenoord, maar je kunt toch moeilijk beweren dat er niks mis is met PSV en Ajax.

Zo weinig als PSV een periode gescoord heeft is niet normaal hoor, ze hebben al voor de winter de titel verspeeld.
Mede ook omdat de selectie gewoon niet in balans is, te veel middenvelders, maar aanvallend met name op de vleugels veel te weinig opties.

20 maart 2017 om 15:55

Ik vind persoonlijk dat met name Cocu de oorzaak is van het falen van PSV. De doelpunten bleven voor de winterstop uit en je kan wel van Ginkel halen die doelpunten moet maken maar een spits als de Jong hoort gewoon minimaal 15 tot 20 doelpunten per jaar te maken. Het kan zijn dat een spits niet in vorm is maar dan ga je wisselen. Misschien dat een andere speler wel de doelpunten maakt die je nodig hebt voor de overwinning. Zelfs tot de dag vandaag is Luuk niet gewisseld. Locadia is fit en mag weer op de linksbuiten positie plaats nemen. In de tussentijd had je Lammers, Pereiro en S. De Jong allemaal in de spits kunnen zetten. Locadia doet het zeker niet slecht op de flank maar het is en blijft een spits. Hij komt uit de eigen jeugd en mag onderhand wel eens een keer een kans krijgen. Zeker als je 1e spits totaal niet in vorm is. Maar goed, zo zijn er nog wel meer kwesties die ik zelf anders had aangepakt. Hendrix, Gudmundsson en Lammers. Allemaal eigen jeugd maar krijgen amper tot geen kansen terwijl ze het meer dan prima doen in de JL of in de periode dat ze wel speelden voor het 1e. Feyenoord is verdiend kampioen maar er blijft na dit seizoen een vieze bijsmaak hangen omdat PSV meer had kunnen laten zien als er geen foute keuzes waren gemaakt. Daarom hoop ik dat Cocu na dit seizoen vertrekt. Dan bedank ik hem voor de afgelopen jaren en hopelijk vind hij dan weer een mooie club.

20 maart 2017 om 17:13

Cocu is niet verantwoordelijk voor de samenstelling van de selectie he, daar moet je Brands op aankijken.

Cocu had inderdaad ook soms wel een andere keuze moeten maken, als vind ik het voorbeeld van Locadia vreemd.
Die heeft pas 1 keer 90 minuten gemaakt bij Jong en geeft zelf ook aan dat hij nog niet op 100% zit.
Verder loopt het ook juist na de winterstop weer wat beter bij Luuk.
En je zegt nu ook Lammers, die begon erg goed dit seizoen, maar in de periode dat L de Jong het zo slecht deed scoorde hij ook nauwelijks bij Jong.

20 maart 2017 om 18:33

Cocu is 2 keer op rij kampioen geworden met dit elftal dus snap hem wel. Maar ook frank de boer kon r niks van na 4 keer op rij. Spelers zijn gewoon gemakzuchtig geworden maar betere hebben ze niet.

20 maart 2017 om 12:55

Dit gezeik weer, op zoveel plekken in de selecties heeft Feyenoord echt gewoon goede spelers lopen die beter zijn of niets onderdoen voor die van Ajax en Psv. Ik ga niet eens een lijstje maken maar dat argument mag nu weleens de prullenbak in.

Tegen Ajax en PSV lieten ze het betere voetbal zien dit seizoen en nog worden we weggezet als een werkclubje dat enkel met opgestroopte mouwen punten pakt, maar niemand die wat zegt als Ajax of PSV in de kuip scheel wordt getikt, ow nee het heilige Ajax heeft eens een periode leuk gespeeld dus daar hebben ze nu patent op, hou op zeg.

20 maart 2017 om 13:08

Ik ben het wel met je eens dat Feyenoord prima voetbal op de mat legt, eigenlijk al het hele seizoen. Ik denk dat het vechtlust beeld vooral van voorgaande jaren komt, waarin spelers die nu technisch goed voetballen toen veel minder goed speelde. Kijk naar Elia. Ik denk dat veel mensen hem jaren een matige voetballer hebben gevonden, geen speler die je kampioen maakt, maar nu ineens de sterren van de hemel speelt. Het hoort bij een kampioensploeg, maar vind je zelf niet dat veel spelers dit seizoen boven zichzelf uitstijgen?

20 maart 2017 om 13:51

Je stijgt boven jezelf uit in een paar wedstrijden niet als het seizoen voor 75 procent voorbij is en je geen ene keer van de 1e plek bent afgeweest, dan is het niet zomaar een flow waar we in zitten. Ik denk zelf dat de sfeer goed is en de poppetjes op de juiste plaats staan.

20 maart 2017 om 14:16

Een heel seizoen boven jezelf uitstijgen is gewoon mogelijk en dat hebben we vorig jaar bij Leicester gezien.

20 maart 2017 om 14:46

Perfecte vergelijking van je, want Leicester is ook een top 3 ploeg in Engeland.

20 maart 2017 om 15:55

Ik ben het niet met je eens dat een speler niet voor langere periode boven zichzelf kan uitstijgen. Leicester vind ik een prachtig voorbeeld zelfs, maar dat betreft vrijwel het hele team. Feyenoord wint dit seizoen veel door spelers die voorgaande seizoenen naar mijn mening gewoon matig waren. El Ahmadi en Kuyt heb ik bijvoorbeeld altijd goed gevonden, maar van bv een Elia en Toornstra hadden denk ik weinig mensen verwacht dat ze zo makkelijk het doel zouden vinden dit seizoen.

20 maart 2017 om 22:16

PSV werd idd scheel getikt in de Kuip. Hetzelfde overkwam Feyenoord in het Philips Stadion. Niet overdrijven hãƒâ¨

Feyenoord speelt goed dit seizoen en gaat verdiend kampioen worden. Meer ook niet. Vind ze niet bepaald fenomenaal of wat dan ook, daarvoor hebben ze ook teveel zwakke wedstrijden op de mat gelegd.

20 maart 2017 om 13:35

Feyenoord is gewoon beter. Niet alleen qua team. Er is genoeg individuele kracht.

Feyenoord wordt eindelijk kampioen. PSV wordt 2e, Ajax derde. In engeland wordt Chelsea kampioen, Spanje Real, Frankrijk Monaco, Duitsland Bayern en Italie Juve. Levert jullie veel geld op bij Unibet. Geen dank..

20 maart 2017 om 12:57

Die 6 kampioenen leveren gezamenlijk nog maar een odd van 3.12 op. Als je dat aan heb begin van het seizoen had gezegd kon je rekenen op ongeveer het honderdvoud. Als je dan toch zoveel vertrouwen hebt in Monaco kun je beter gaan voor Monaco - PSG 1, daar krijg je zelfs meer voor (4.00).

20 maart 2017 om 13:14

Voor Monaco krijg je het meeste (1.65). Voor Real en Feyenoord respectievelijk 1.31 en 1.3. De andere drie zijn bijna verwaarloosbaar (2x 1.04, voor Bayern maar 1.01).

De enige odd waar ik waarde in zie is die van Feyenoord. 1.3 impliceert een kans van ongeveer 75%, dus als jij denk dat de kans dat Feyenoord kampioen wordt groter is dan 75%-80%, dan heeft die odd een positieve waarde. Ik heb modellen gezien die de kans dat Feyenoord kampioen wordt ongeveer 95% is, dat impliceert een odd van niet ongeveer 1.053.

20 maart 2017 om 12:59

2e is hoogst haalbare, maar ik begrijp niet waarom zoveel mensen denken dat we daar ook daadwerkelijk gaan eindigen. PSV haalt wel wekelijks resultaat, maar speelt echt niet veel beter dan Ajax op dit moment. Ik zie PSV echt niet makkelijk winnen van Ajax en als we ze dan al inhalen is een misstap al genoeg om het weer te verspelen. Ik hoop er natuurlijk erg op, maar die 2e plek is nog lang niet binnen.

20 maart 2017 om 13:09

Nou ik vind PSV na de winterstop makkelijker de punten pakken dan Ajax en Feyenoord hoor. Met uitzondering van de wedstrijd tegen Feyenoord uiteraard.

Het oogt misschien was saai vaak, maar het is wel degelijk en ze scoren weer zo goed als elke wedstrijd 2 keer of meer.
Uiteraard wordt het tegen Ajax niet makkelijk en zullen ze die wedstrijd heel anders in moeten gaan dan tegen Feyenoord, maar ben ik ook absoluut niet onder de indruk van Ajax hoor.

20 maart 2017 om 13:30

Ben je de wedatrijden alweer vergeten dat PSV net op het nippertje won.

20 maart 2017 om 15:35

Makkelijker ten opzichte van PSV voor de winterstop ja, maar toch zeker niet ten opzichte van de concurrenten? We hebben tegen Feyenoord maar een paar minuten goed gespeeld, en ook afgelopen zaterdag was het op zijn minst matig te noemen. De doelpunten laatste weken hebben we te danken aan Siem de Jong, en dat is zeker zorgelijk te noemen. Ik vind dat ze na de winterstop niet meer motivatie tonen dan ervoor. Ik ben ook niet onder de indruk van Ajax en we maken absoluut een goede kans, maar ik schat de winkansen met de huidige inzet niet hoger dan 50.

@peterhoekstra, Op het nippertje was het zeker, maar als je een dergelijke achterstand nog zo snel kan ombuigen vind ik dat persoonlijk ook van veel kwaliteit getuigen. Ik zie die drive het liefste 90 minuten lang.

Edit: Zorgelijk als in het feit dat we afhankelijk zijn van gehuurde middenvelders Siem en in principe ook Marco, waar Hendrix en Ramselaar de dupe van zijn en terwijl de doelpunten van de aanvallers zouden moeten komen .

20 maart 2017 om 17:16

Het was niet dendenderd tegen Vitesse nee, maar ze hebben in 90 minuten een halve kans weggeven. En uiteindelijk hebben ze zelf toch wel genoeg mogelijkheden gehad om te scoren. Het was zeker niet leuk om naar kijken, maar ze zijn ook geen minuut in de problemen gekomen, dat kon je van Ajax en Feyenoord toch niet zeggen afgelopen weekend.

20 maart 2017 om 14:27

Nou voor Feyenoord, bayern, juve en chelsea krijg je bijna niks meer.

Zou wel mooi zijn. Ajax wint van feyenoord en feyenoord verspeelt dan de 1ste of 2de wedstrijd na Ajax punten en Ajax en psv winnen dan wel de komende 3 speelrondes. Staat Ajax op 1 punt (of 0) en psv op 3 (of 2). Zou alles met nog 4 speelrondes helemaal open liggen. Alleen dat zie ik niet gebeuren. Ook al wint Ajax de klassieker ik zie feyenoord dan gewoon kampioen worden. Want ze weten dat ze nog 1 "fout" mogen permiteren. Behalen ze een resultaat in de Arena dan is het defenitief over.

20 maart 2017 om 13:40

Ben je nou echt zo ver dat je alleen Ajax met een hoofdletter schrijft? Want je doet het wel heel consequent in deze post.

20 maart 2017 om 14:35

En ajax moet nog naar eindhoven. Dus een van die twee gaat sowieso punten laten liggen, zo niet allebei.

ik denk niet dat PSV nog kampioen gaat worden, maar een 2e plek zie ik er nog wel inzitten voor de eindhovenaren.
PSV en Ajax treffen elkaar toch ook nog?

20 maart 2017 om 12:55

Ja, op een heel gunstig moment voor Psv (of ongunstig voor Ajax eerder). Paar dagen na Schalke-uit, moet Ajax dus op bezoek bij Psv

20 maart 2017 om 13:02

Dat was vorig jaar (toevallig) precies omgekeerd. Toen keek PSV na 1 minuut door een onscherpe start al tegen een achterstand aan. De eerste helft was een gelijkmaker nog wel verdiend geweest, maar de tweede helft leken ze allemaal wel dronken bij Psv. Wat een rampzalige middag leek dat. In 4 dagen ontglipte de kwartfinale champions league op een haar, en daarna leken we ook de titel te vergooien.

20 maart 2017 om 13:02

Ligt er aan mocht Ajax winnend uit de strijd komen tegen Schalke 04 dan zou het vertrouwen enorm zijn in het team. Psv zal en moet dan aanvallen voor eigen publiek dat is toch iets wat ze niet ligt (het spel maken)

20 maart 2017 om 13:10

Ja ik snap echt niet waarom de Knvb zulke wedstrijd tussen Europese wedstrijden inplant. Dat komt de wedstrijd toch niet ten goede.

20 maart 2017 om 13:16

PSV vind het geen noodzaak om de bal in eigen bezit te houden, ook niet in Eindhoven. Ajax speelt graag op balbezit, waar dan ook. Ik verwacht dus eigenlijk dat Ajax meer balbezit zal hebben. Maar goed, daar valt nu nog niet zo gek veel over te zeggen. Laten we een kijken hoe het tegen die tijd voorstaat.

20 maart 2017 om 13:19

@jakethefatman,

Dat is net zo'n clichã©verhaal als Fron010 hierboven al beschreef over Feyenoord en zijn werkvoetbal en Ajax met hun technisch verzorgt aanvallend voetbal. Psv doet nooit anders in eigen huis het spel maken en buitenhuis moeten ze ook meestal het spel maken. Of denk je dat bijvoorbeeld Excelsior het spel gaat maken tegen Psv. Dat Psv heel goed in de omschakeling is, ben je niet meteen een counterploeg. Dan is Real Madrid ook een counterploeg en ga zo maar door.

20 maart 2017 om 14:44

Toch niet dat vertrouwen dat ze meenemen naar Excelsior?
Maar even serieus: het blijft onvoorspelbaar. De ene ploeg krijgt vleugels van Europees succes, de andere sukkelt wat in slaap.

20 maart 2017 om 14:52

@est-1913

Tot die grote held van je foto van mijn club die 1-1 maakte

20 maart 2017 om 15:30

@ est-1913, alleen voor Ajax kan de wedstrijd nog zwaarder aanvoelen als Psv destijds. Aangezien Ajax op donderdag moet voetballen en wellicht dat die wedstrijd ook pas na verlengen wordt beslist. Sportief gezien is het voor Ajax haast onmogelijk om dan binnen zo'N kort tijdsbestek weer te knallen .

20 maart 2017 om 13:02

Je weet dat lachende derde een spreekwoord is toch?

20 maart 2017 om 13:36

Je weet dat hij een grapje maakt toch?

20 maart 2017 om 13:39

En hoe weet jij dat hij een grapje maakt? Ik maak het nergens uit op.

20 maart 2017 om 13:40

Je weet dat dit als grapje bedoeld is toch?

20 maart 2017 om 14:06

@valceryn & penerai, are you serious 🙈. Hahahaha dit gaat te ver.

20 maart 2017 om 15:23

Als hij alleen Ajax had genoemt vooruit, maar vooral Feyenoord maakt het me in dit zinsverband erg moeilijk het sarcasme eruit te halen

20 maart 2017 om 13:38

Als begrijpend lezen niet je sterkste punt is zou je dat inderdaad kunnen denken.

20 maart 2017 om 14:08

Haha geniaal! Leuke woordspeling.

OT, ik geloof niet meer in de titel kansen van Psv.
Als Feijenoord afgelopen weekend punten had laten liggen was het nog een ander verhaal geweest.
8 punten is echt te veel en ook het doelsaldo is fors beter. Dus moet Feijenoord behalve tegen Ajax ook nog eens tegen 2 andere ploegen verliezen.
Ik zie ook Ajax ook niet winnen van Feijenoord aankomend weekend en daarbij dus ook de titelstrijd staken.
Ajax heeft nog een heel lastig programma dus ik denk;

1. Feijenoord
2. PSV
3. Ajax

Gezien het programma is de kans zelfs heel groot dat psv 2de wordt (dit omdat ajax ook nog EL wedstrijden heeft), en vreemd vind ik dat zeker niet.
Ook over de rol van Siem heb ik een andere mening. Ook hij doet niet alles goed, maar ik vind het voor de eredivisie een geweldige speler. Ik vond juist dat van Ginkel slecht speelde (in een voor hem andere rol).

20 maart 2017 om 13:12

Ja dat van Ginkel slecht speelde kwam natuurlijk wel door een groot deel door zijn positie. Ik mag toch hopen dat Cocu na zaterdag van Ginkel nooit meer linksbuiten zet. Gewoon kiezen tussen S de Jong en van Ginkel, of Siem in de spits maar niet zoals zaterdag werkt het niet.

20 maart 2017 om 21:10

Siem hoort hoe dan ook te spelen, die heeft zijn plek op basis van de afgelopen duels meer dan verdient lijkt me.

PSV zal niet lachen mocht het 3e worden. Lachende 2e vermoed ik.

Ik denk dat PSV tweede gaat worden. De omstandigheden zijn gunstig genoeg:

- Ajax heeft een zwaarder eredivisieprogramma (feyenoord, AZ, Nec, Heerenveen, Psv, Go Ahead, Willem II) dan PSV (sparta, Twente, Willem II, Ado, Ajax, Groningen, Pec).
- Ajax heeft nog minstens twee zware wedstrijden op donderdagavond tussendoor.
- Ajax heeft in de laatste drie wedstrijden punten laten liggen tegen Groningen en Excelsior. PSV oogt ook niet altijd even sterk, maar feit is dat het sinds de winterstop afgezien van de uitwedstrijd tegen Feyenoord nog alles gewonnen heeft.
- In de wellicht cruciale onderlinge wedstrijd die nog op het programma staat heeft PSV het thuisvoordeel.

20 maart 2017 om 13:55

Selffulfilling prophecy. Ik heb een loeisaai PSV tegen Vitesse gezien maar weinig kampioenskandidaat van uit sprak en ook Feyenoord werd een helft weggespeeld gisteren. Het enige wat momenteel in hun voordeel spreekt is dat ze die wedstrijden wel over de streep trekken.

Ajax speelt juist tegen kwalitatief goede tegenstanders ook goed. Donderdag was alles nog hosanna want als je zo tegen iedere club in de Eredivisie speelt, win je ze allemaal. Dus laat dat zware programma maar komen, we zijn nu echt underdog en we zullen zien wat er uit komt.

Ik denk eerder dat ze bedoelen dat ze lachend 3e worden hahaha.
Wat een uitspraken weer, geeft aan realistisch te zijn en de kans erg klein is, maar ze kunnen de lachende 3e worden. En 1x in de 18 jaar is een feit, maar ook wel een beetje neerbuigend.
Als Feyenoord kampioen wordt is het meer dan terecht, staan vanaf dag 1 bovenaan, maar goed er zijn nog steeds 7 wedstrijden, je weet het nooit maar dit moeten ze niet meer weg geven.
Stel je verliest van Ajax, dan is het gat met PSV nog steeds 5 punten, als ze ook van Ajax winnen.
Dan moet Feyenoord nog 2x punten verspelen.
Ik blijf nog steeds voorzichtig, maar ik hoop dat ze dit niet meer weg geven.
PSV kan nog wel over Ajax heen, want Ajax zou van Feyenoord en PSV moeten winnen, anders zijn ze plek 2 ook kwijt.

Willy begint iets te veel op Sjaak Swart te lijken

20 maart 2017 om 15:03

Oei Sjaak is idd laatste maanden goed op dreef, maar ik denk dat de muppets van de Kerkhof toch al wat jaartjes voorsprong hebben op dit soort uitspraken.

20 maart 2017 om 15:12

Vind ik toch anders. Sjaak Swart ziet alles door een enorme Ajax-bril en de gebroeders Van de Kerkhof alles door een enorme PSV-bril, maar Swart is hatelijk. Die roept dat hij hoopt dat een bepaalde club gaat degraderen of verliezen en hij beledigt scheidsrechters. Dat hoor ik Willy en Rene nooit doen. Die blijven vriendelijk.

20 maart 2017 om 16:46

Voorronde Champions League tegen Ac Milan net naar die nette wedstrijd tegen Zulte Wagerum. Willy of Renee ( Psv is minimaal net zo goed als het Ajax in 1995.) Ik sluit een finale Champions League niet uit met dit team.

Dit soort uitspraken.

20 maart 2017 om 16:53

Zoals ik zelf ook al zei, de gebroeders Van de Kerkhof zien alles door een enorme PSV-bril. Ze zijn niet onpartijdig en inderdaad ook lang niet altijd realistisch.

Het grote verschil is dat Swart vaak vervelende dingen zegt over mensen en clubs ("ik hoop dat De Graafschap degradeert", "wat heerlijk dat Twente verloren heeft", "nijhuis is een oliebol die moedwillig fouten maakt", etc., etc., etc.). Dat doen Willy en Rene voor zover ik weet eigenlijk nooit.

20 maart 2017 om 21:03

Inderdaad. De broertjes vd Kerkhof hebben tenminste nog een goed fatsoen. Willem van Hanegem ook. Sjaak Swart zou zo geband worden als hij hier op VZ actief zou zijn (alhoewel...)

Hahaha als die psv fans die nog hopen dat psv kampioen word hahaha. Of je het nou leuk vind of niet dit jaar gaat de titel naar Rotterdam. Juist als je een beetje verstand heb van voetbal dan weet je dat Feyenoord dit niet laat liggen en vooral niet na wat ze vorig jaar hebben meegemaakt. Die gaan door tot de dood dat zie ik de rest dit jaar niet doen.

20 maart 2017 om 16:55

@freddyrudolph:

Ik hoop dat je wel begrijpt dat Willy en Rene van de Kerkhof niet de woordvoerders zijn van "de PSV-fans". Dit is hun mening en ik denk dat die door minder dan 5% van het PSV-publiek gedeeld wordt.

Feyenoord zal waarschijnlijk verliezen in Amsterdam, maar door de zeperd van ajax afgelopen weekend maakt dat geen drol meer uit. Die kunnen in alle rust en vrijheid, zonder enige druk die topper met ajax aan gaan. Dat kan twee kanten opgaan natuurlijk; ze counteren ajax met een pak slaag naar het einde, of ze worden zelf door laksheid flink afgestraft.

Wat er ook gebeurd, Psv gaat dat gat niet meer dichten. Ajax heeft nog wel wat kans, maar zal dan ook in Eindhoven moeten winnen, wat ik niet zo snel zie gebeuren.

Ajax verliest thuis van Feyenoord, Feyenoord kampioen en psv 2de omdat ze in Eindhoven winnen van Ajax. Ajax kind vd rekening.

Elke keer als ik zo'n 'quote-bericht' open, baal ik er van als het blijkt dat Ren'e en Willy van der Kerkhof, Wim van Hanegem of Sjaak Swart erachter zit... Waarom worden die mensen nog steeds gevraagd naar hun weinig objectieve mening man! Die zijn helemaal niet meer toerekeningsvatbaar! Zelfs Jetro Willems spreekt nog klaardere taal!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren