Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Cocu verbaasd over samenstelling van Oranje: ‘Maar ik maak keuzes niet’

Laatste update:

Phillip Cocu sprak op de persconferentie na de wedstrijd tegen Vitesse zijn verbazing uit over het feit dat met Jeroen Zoet slechts één speler van PSV de komende interlandperiode deel uitmaakt van de selectie van het Nederlands elftal. De oefenmeester van de Eindhovense club wilde bondscoach Danny Blind echter niet afvallen.

"Ik maak de keuzes niet. De keuzes worden gemaakt door de coaches daar, en niet door mij'', aldus Cocu. "We willen natuurlijk graag dat zoveel mogelijk PSV'ers worden uitgenodigd voor interlands. Voor Oranje, maar ook voor Jong Oranje en andere landen.'' Luuk de Jong, Davy Pröpper en Bart Ramselaar maakten wel deel uit van de voorselectie van Oranje, maar zitten niet bij de definitieve groep voor de komende interlands met Bulgarije (WK-kwalificatie) en Italië (vriendschappelijk).

Siem de Jong zag enigszins logica in de keuzes van Blind. "De waan van de dag, die heerst daar ook in", zo stelde de middenvelder, in gesprek met NUsport. "En Feyenoord draait natuurlijk een goed seizoen. En wij hebben geen Nederlandse centrale verdediger. Dus ik kan het ook wel goed begrijpen.''

Ook Marco van Ginkel werd naar de solo-oproep van Zoet gevraagd. "Het is jammer dat er maar één PSV'er bij Oranje zit. Dat is wel een verschil met de interlands van hiervoor. Of er begrip is? Daar ga ik niet over. Ik ben er zelf ook niet mee bezig. Ik ben pas net weer fit, dus dat komt nog wel. Ik krijg nu in ieder geval een rustig weekje."

Zou jij als bondscoach van Oranje meer PSV'ers hebben opgeroepen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zie weinig uitblinkers op dit moment bij psv die het verschil maken!dus wie moet je oproepen.

18 maart 2017 om 23:44

Precies mee eens. V. Ginkel misschien naar die is pas net weer fit. Propper heeft het dit seizoen ook net niet en laten we het al helemaal niet over L.de Jong hebben

18 maart 2017 om 23:45

Siem de Jong speelt al een paar wedstrijden goed en scoort en geeft assists. Zit niet eens bij de voor selectie. Wel bij de definitive selectie zitten bank zitters en spelers die nog geen twee volle wedstrijden op eredivisie nivo hebben gespeeld. Maar ja ik wil Blind niet af vallen en hij beslist. Alleen jammer dat hij zijn verantwoordelijkheid niet neemt als hij weer niet presteert.

18 maart 2017 om 23:54

Achja, blind zet een Ajax koers uit. Je hebt een aantal geblesseerde spelers zoals Bruma en van dijk, dan moet je iets gaan verzinnen. Dan kiest blind voor spelers vanwaar hij al weet die in zijn (Ajax) systeem passen. Ik had persoonlijk Kongolo of propper meegenomen, maar die moeten weer dat gekke systeem leren

19 maart 2017 om 00:02

Opzich was de voorselectie al bekend voor dat hij "regelmatig" scoorde. Of wilde je hem op basis van een pingel tegen roda meenemen? En anders in de selectie stoppen omdat hij een pingel scoort vs go ahead? Toen Blind siem meenam toen hij net fit was viel ook heel Nederland massaal over hem. We moeten ook niet doen alsof siem na 2 pingels en een mooie goal vs vitesse alweer basis moet in Oranje. Overigens begrijp ik de keuzes wel voor een paar psv'ers. Op dit moment doet dost het prima en Blind heeft liever janssen ipv de jong die al driekwart seizoen nog geen 1x een 7 heeft gespeeld. Naja dat is zijn keus, maar ik vind niet dat de jong het ECHT verdiend. Het middenveld is de enigste sterk bezette linie en ik had van ginkel of propper zeker meegenomen ipv vilhena of toornstra, maar daar dacht Blind anders over, maar die laatste 2 zijn wel meer in vorm de laatste tijd, dus daar valt wat voor te zeggen. Voor de rest kon je nog brenet meenemen, maar dat is hetzelfde verhaal als Tete (veel op de bank) en ik vind Tete nog steeds onze beste rechsback. Al met al waren zoet, propper en van ginkel logisch geweest, maar de bondscoach koos voor vilhena en toornstra.

19 maart 2017 om 00:38

Het enige commentaar is op de verdediging. En dat zou dus zijn dan Willems of brenet niet geselecteerd is voor linksback. Voor de rest maakt geen enkele psv'er op dit moment aanspraak op een plek die iemand anders nu heeft.

19 maart 2017 om 00:42

Blind geeft helemaal niks om voorselecties, de Ligt zat toch ook niet bij de voorselectie en is geselecteerd op basis van 1 wedstrijd. Het selectiebeleid van Blind gaat gewoon helemaal nergens over.

19 maart 2017 om 01:57

Dan alsnog was het niet nodig om siem te selecteren. We hebben al genoeg goede middenvelder en ik zou eerder propper of van ginkel oproepen.

19 maart 2017 om 02:35

En De Ligt speelde tegen Kopenhagen, alsof dat zo bijzonder is. Feyenoord en PSV zijn beter dan Kopenhagen. Hij heeft gewoon een duidelijke voorkeur voor Ajacieden.

19 maart 2017 om 05:16

Dat ontkent Blind ook niet. Hij geeft toe dat hij een voorkeur heeft voor Ajax.

19 maart 2017 om 07:36

@ Westend

Misschien een idee om alle Nederlandse spelers voortaan een jaartje bij jong Ajax te laten spelen om ze te laten wennen aan het Ajax-systeem...

19 maart 2017 om 08:58

Op basis van noppes concludeer jij ff dat Feyenoord en psv beter zijn dan Kopenhagen. Het zal wel. Propper is het gehele seizoen bagger. Waarom hem oproepen? Van ginkel is net terug van een blessure en je zag al dat hij moeite had. Waarom hem oproepen? Siem scoort ff en hoort direct in oranje? Klaassen of Siem? Uhmm ja Klaassen. Wijnaldum of Siem? Uhmm Wijnaldum. Sneijder of Siem? Tsja Sneijder. Jullie zeuren om het zeuren. Alleen de keuze voor de ligt is vreemd en onterecht. De overige keuzes zijn gewoon logisch.

19 maart 2017 om 11:46

Willems is geblesseerd en tete is 10x beter dan brennet

19 maart 2017 om 12:17

HA! Feyenoord en PSV beter dan Kopenhagen. Ik neem aan dat je er al een aantal weggetikt had op dat tijdstip?

19 maart 2017 om 00:20

Als Cocu nou Bergwijn eindelijk eens het vertrouwen geeft en laat spelen op rechts in plaats van Pereiro dan heb je er 1 bij die het verschil maakt!

19 maart 2017 om 00:24

Mwah bergwijn heeft mij nog niet echt kunnen overtuigen terwijl pereiro zijn cijfers uitstekend zijn. Begrijp die keus wel van cocu. Tuurlijk heeft bergwijn wel is een leuke bevlieging, maar pereiro heeft ook altijd wel een momentje dat hij 2 spelers te kijk zet met een mooie actie. Bij pereiro gaat dit gepaard met rendement en bij bergwijn niet. Volgend jaar zou ik bergwijn-locadia-pereiro gaan spelen. Maar cocu is ook niet dusdanig overtuigd van bergwijn, want hij stelt vaak ramselaar op op zijn positie.

19 maart 2017 om 00:34

Bergwijn die zo goed als elke bal in kansrijke positie haastig overknalt?
Bergwijn heeft meer dan genoeg kansen gehad dit seizoen, maar gewoon laten zien er nog niet klaar voor te zijn.

Ik vind het vooral gek dat een Propper er niet bij zit. Toch wel de beste Nederlandse middenvelder van de eredivisie samen met Klaassen. Willems niet is ook vreemd aangezien hij in vorm is en we gewoon geen betere linksback hebben.

19 maart 2017 om 00:43

Van Aanholt en Pieters zijn zeker wel beter en ook Blind is beter. Jammer en vreemd wel dat alleen de laatste bij de selectie zit...

19 maart 2017 om 09:05

Pieters?! Man man man, kijk zijn wedstrijd tegen Chelsea van gister maar even terug. Echt een hele povere voetballer. Sterk en uh uh uh... ?!

19 maart 2017 om 10:08

Jij beoordeeld spelers altijd op 1 wedstrijd? Pieters staat in Engeland gewoon bekend als een degelijke linksback bij een middenmotor. Beter hebben we op dit moment niet.

19 maart 2017 om 11:29

Nee, jij? Pieters is een zeer beperkte voetballer en ik gebruik zijn wedstrijd van gisteren als een van de voorbeelden om dat enigszins te onderbouwen. Discusseert wel zo makkelijk. Als we op dit moment voor deze positie niks beters hebben rondlopen dan Erik Pieters, dan hebben we een nog groter probleem dan dat we als Ned. elftal zijnde nu al hebben. Maar dat is mijn bescheiden mening uiteraard.

19 maart 2017 om 12:22

Pieters kan wel leuk presteren tegen een Bournemouth, Swansea of Sunderland, als hij zo faliekant de mist in gaat tegen een Chelsea laat dat wel zien dat het gewoon een net niet voetballer is, ergo niet goed genoeg voor Oranje.

19 maart 2017 om 14:22

Waarom kun je niet objectief zijn over spelers die niet voor je club hebben gespeeld? Pieters is al jaren basisspeler bij een middenmoter in de Premier League, natuurlijk is dat een prima back voor Oranje. Sowieso vele malen beter dan een Viergever.

19 maart 2017 om 14:45

Om dezelfde reden dat jij daar ook moeite mee hebt Ik zie jouw berichten en "objectieve" meningen (zeker als het om Ajax gaat) ook al wat langer voorbij komen op deze site. Pieters is sterker dan Viergever, die op zijn beurt weer meer technisch onderlegd is. Pieters zal het daarom in het Engelse voetbal eerder redden dan in het Spaanse. Ik durf eerlijk waar niet te zeggen wie beter is. Heel veel mensen zeiden toen der tijd ook dat Ruiz veel beter was dan Suarez. En kijk hoe dat is gelopen. Viergevers is wel meer in vorm op dit moment. Kijk die wedstrijd van gisteren tegen Chelsea maar eens terug, kijk diep in je hart en vraag je dan af of je hetzelfde had geroepen over Pieters als hij ooit voor Ajax had gespeeld. Kijk dan nog eens diep in je hart en let me know tot wat voor mening je dan bent gekomen, goed?!

19 maart 2017 om 09:00

Propper presteert minder dan vilhena of een toornstra dit seizoen. Hoe zo vreemd?

19 maart 2017 om 12:20

Prã¶pper laat het dit seizoen toch niet zien. Ik vind dat Siem de Jong op dit moment al beter speelt dan Davy, want daar heb ik de afgelopen tijd bizar weinig van gezien. Je moet daarnaast ook kijken naar de vorm van spelers op dit moment. Je hebt niets aan een speler die uit vorm is tijdens de interland periode, ook al is hij in potentie een van de beste middenvelders van de Nederlandse competitie (van Nederland gaat me wat te ver).

19 maart 2017 om 00:31

Ik zou geen enkele Psv'er kunnen opnoemen die momenteel zo goed in vorm is dat hij het verschil kan maken in Oranje. Van Ginkel is redelijk productief, maar komt net terug van een blessure. Willems en Prã¶pper zijn niet zo goed als vorig seizoen, om maar over Luuk de Jong te zwijgen.

19 maart 2017 om 00:39

Willems is niet zo goed als vorig jaar?
Willems is vorig jaar een hele tijd geblesseerd geweest en heeft daarna niet zijn niveau gehaald. Hij is nu juist prima in vorm, je ziet dat hij weer steeds vertrouwen krijgt en naar topvorm aan het toegroeien is.

19 maart 2017 om 12:24

Inderdaad, hij is er naar aan het toegroeien. Hij is er dus nog niet, dus komt Oranje nog te vroeg voor hem. Het Nederlands Elftal moet geen liefdadigheidsinstelling zijn om spelers weer naar hun topniveau te laten groeien he, dat moeten de clubs maar doen. Wie in Oranje speelt moet op dat moment top zijn.

19 maart 2017 om 14:36

Excuus, ik bedoelde voor zijn blessure.

19 maart 2017 om 01:09

PSV moet zich schamen. Ajax staat kwartfinales EL en staan morgen misschien 4 punten voor.
Zegt genoeg over hoe zwak psv is dat zich volledig focust op de competitie.

19 maart 2017 om 01:47

Als je kijkt wat psv tegen had in de cl om 3e te worden (bayern die wedstrijd tegen rostov verzaakt) en ajax tegen had. Dan isbhet logischer dat ajax door is. Maar goed deels wel terecht dat alleen zoet is opgeroepen, maar als ze eerder reserve spelers oproepen i.p.v basis spelers (aanholt, pieters) snap ik niet. Voor oranje kan je beter ervaring dan een jongen die 1 basisplaats hweft gehad in een belangrijke wedstrijd voor ajax

19 maart 2017 om 01:54

Kan je leuk stoer gaan zitten praten dat Ajax in de kwartfinale zit, maar PSV zat in een CL poule met Bayern Atletico en Rostov. Ajax is door Rostov helemaal weggespeeld dus veel recht van spreken heb je niet. Ajax heeft wat meer Europese wedstrijden gespeeld, maar weet nog steeds niet waarom PSV zich moet schamen.

Juist nu uitgeschakeld zijn en zich volledig kunnen focussen op de competitie, hebben ze alle wedstrijden op Feyenoord na gewonnen. Dus wat is je punt?

19 maart 2017 om 02:03

Nou misschien omdat veel psv'ers zeiden dat ze rostov zouden oprollen toen Ajax er van verloor en marcel brands er tijdens een interview om moest lachen dat Ajax werd uitgeschakeld door rostov. Dan is het des te zieliger dat je er 3 maanden later zelf door uit wordt geschakeld. En Bayern die hun plicht niet doen? Volgens mij kon psv de laatste wedstrijd bij winst in eigen huis vs rostov gewoon door na de EL. Ze hebben het zelf laten liggen. En psv hoort gewoon minimaal 3de te eindigen in die poule. Overigens kan psv zich schamen dat ze 5 punten voorsprong na 4 punten achterstand hebben weggegeven tov Ajax. En Ajax speelt minimaal 10 (!) Europese wedstrijden meer. Dat ze uit de beker liggen. Dat ze niet overwinterd zijn in Europa.

19 maart 2017 om 02:29

@3*ajax

Precies dit dus. PSV moet zich zeker schamen dat ze niet minimaal 3rde worden in die poule. Ajax heeft minstens zulke zware poules gehad in de Cl en werd altijd 3rde. PSV is gewoon slecht dit seizoen. Deal with it.

19 maart 2017 om 07:39

@ 3*ajax

In tegenstelling tot Ajax heeft PSV Rostov ook op onderling resultaat verslagen. De enige reden dat Rostov toch derde werd is dat Bayern Munchen éã©n keer niet thuis geeft en dat toevallig net tegen Rostov is, helaas niets aan te doen.

19 maart 2017 om 08:20

Heeft psv zelf wel 2x van Rostov gewonnen dan? Dan heb je zelf je plicht toch niet gedaan ipv dat afschuiven op bayern? Beetje een zwaktebod vind ik dat.

19 maart 2017 om 09:16

PSV had dit seizoen niks in de CL te zoeken. Net als volgend jaar als de selectie hetzelfde blijft. Dat gaat ie sowieso niet zijn maar Brands moet goochelen deze zomer met alle beetjes die binnen gaan komen om nog een beetje een topclubwaardige selectie neer te kunnen zetten volgend seizoen. Want de namen van mogelijke vervangers die ik hier hoor rondgaan zouden mij snachts wakker houden als ik PSV supporters was.... Kan Brands wel aantonen waarom het ook alweer is dat hij meer dan twee keer het salaris van Overmars per jaar krijgt in Eindhoven.

19 maart 2017 om 10:17

Ja prithender en wat koop je er voor? Begrijp je serieus niet dat Rostov niet hoefde in eindhoven? Een gelijkspelletje was genoeg voor hun om door te gaan. Ze kwamen voor overwintering en niet om psv "te verslaan over 2 wedstrijden." Daar koop je in de poule 0,0 voor. Ajax kan Barcelona ook virtueel verslaan in de poule. Maar wint Barca de overigen 4 wedstrijden en verliest Ajax de vorige 4 dan is Barca door en Ajax niet. Wat heb je er dan aan om te zeggen dat je "virtueel" beter was?

Dat Blind een voorkeur heeft voor (ex)-Ajax moge duidelijk zijn. Zijn keuzes voor Van der Wiel, zoontje Daley en Cillissen hebben ons zelfs het EK gekost. En jeugd van Ajax wordt na 2 goede wedstrijden standaard Oranje ingeschreven door subjectieve media als De Telegraaf. Maar verder is het huidige PSV nou niet bepaald een visvijver hoewel Propper er natuurlijk altijd bij moet zitten.

19 maart 2017 om 01:40

Naast de 3 door jou genoemde spelers, kun je ook een Martins indi em v Persie niet vergeten. Lieten beide ook niet bepaald hun vorm zien. Het gemis van Robben was te groot om op te vangen is helaas gebleken.

19 maart 2017 om 07:26

EK was door Blind niet te halen. Daar heeft Hiddink verzaakt, en Blind kreegbde rotzooi van Hiddink niet meer opgeruimd omdat ee achterstand al te groot was.

Lekker makkelijk om Blind daar de schuld van te geven, maar dat legt aan se vergane glorie van Hiddink.

Misschien moet Cocu ook maar gewoon naar de samenstelling van zijn team en selectie kijken. Spel van vandaag hielt niet over, mede omdat v Ginkel natuurlijk niks heeft te zoeken op de linksbuiten.
Als ze graag Siem en v Ginkel wil opstellen, dan nog liever Siem in spits. Luuk was ook vandaag weer aan het brassen. Die heeft natuurlijk ook helemaal niks te zoeken in Oranje, alleen Prã¶pper had er wel bij mogen zitten. En ik denk overigens dat Willems ook wel was opgeroepen als hij fit was geweest, die speelt gewoon prima de laatste tijd.

Ik vind het niet raar dat er maar een PSV'er bij zit, zo lekker spelen de Nederlanders daar niet. Ik vind het veel gekker dat basisspelers in de Premier League als Pieters, Van Aanholt, Fer en De Roon er niet bij zitten en sowieso bijna nooit een kans krijgen. Dan heb je als bondscoach geen idee over het niveauverschil tussen de PL en de Eredivisie.

19 maart 2017 om 01:43

Ja gaan we weer het verschil tussen onderin pl en eredivisie top is verwaarloosbaar. Zie tim krul waar iedereen dezelfde onzin bij gebruikte.

19 maart 2017 om 08:23

Mwa ik zou wel zeggen dat die gasten in Engeland wel iets meer weerstand krijgen. Het tempo, waardoor handelingssnelheid, is een stuk hoger. Technisch ia de nlse top beter dan de onderste regionen van de bpl, maar conditioneel, fysiek weet ik het nog niet...

Blind moet meer gaan werken naar een vaste selectie en spelers het vertrouwen geven. Onder bijna alle andere bondscoaches had je gewoon een vaste selectie.

Ik mis eerlijk gezegd alleen Willems in de selectie. De rest speelt of te weinig, of niet heel overtuigend of is gewoon zwaar uit vorm.

Overigens snap ik de overige keuzes van Blind ook niet helemaal hoor. Alleen dat Cocu nu over PSV spelers begint dat hoeft hij niet te doen. Laat hij eerst maar zorgen dat ze die tweede plek nog kunnen pakken.

Ach ja, PSV maakt niet echt een goed seizoen mee. Ook al kunnen ze uiteindelijk nog over de 80 punten halen, een kampioenschap zit er waarschijnlijk niet meer in of Feyenoord moet inkakken.
Europees slecht gedaan. Het was een lastige poule, maar derde plaats had moeten lukken. Ook al was PSV over twee wedstrijden gezien WEL beter dan Rostov, ze hadden 1 van die wedstrijden moeten winnen. Dan had de nederlaag van Bayern tegen de Russen geen betekenis gespeeld.
Misschien ook wel goed dat de Nederlandse Psv'ers zich kunnen focussen op Psv. Vooral Luuk De Jong en Propper spelen onherkenbaar in vergelijking met het vorige seizoen.

Neemt overigens niet weg dat Blind weer overduidelijk kleur bekent met het selecteren van wederom een jonge Ajacied die nauwelijks minuten in het eerste elftal heeft gemaakt. Mooi voor die jongen hoor, maar echt belachelijk dat hij is opgeroepen.
Het zou me ook niet verbazen als straks bankzitter Cillessen de voorkeur krijgt boven de al drie seizoenen lang goed keepende en basisspeler Zoet.

Boer
Tete
Veltman
De Ligt
Viergever
F De Jong
Riedewald
Van de Beek
Kluivert
Klaassen
Sinkgraven
19 maart 2017 om 07:44

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat De Ligt nu al geselecteerd wordt... had dan voor Menno.Koch gekozen.... Een Psv-talent met veel meer ervaring !

19 maart 2017 om 11:45

Ik weet niet of het veel nut heeft om inhoudelijk op je reactie in te gaan, maar toch: nooit geschoten...
Blind geeft de voorkeur aan bankzitters De Ligt en Tete. Dit terwijl hij zelf heeft gezegd dat spelers die opgeroepen willen worden, voldoende moeten spelen bij hun club. Een fijn signaal is dat richting jongens die wel elke week spelen bij hun club.
Dat hij voor sommige spelers, zoals Cillessen een uitzondering maakt, snap ik. Maar dat bankzitters van Ajax de voorkeur krijgen boven bijvoorbeeld basisspelers uit de subtop van Nederland. Daarmee geeft Blind het signaal van: het maakt niet uit hoeveel je speelt bij je club, zolang je maar bij Ajax onder contract staat, maak je een kans bij Oranje.

19 maart 2017 om 15:29

Dus voor alle middenmoot aan spelers die we hebben, moeten we maar een liefdadigheidsinstelling zijn omdat zij wel 90 minuten spelen. Wat een grap. Als een speler kwalitatief gewoon vele malen beter is dan een ander, maar nog niet goed genoeg is voor 90 minuten basis elke week in een team wat op Europees niveau nog meedraait, neem je natuurlijk de betere speler mee. Of heb jij liever een van den Maarel als een Tete? Zo ja, dan vrees ik dat je ver heen bent.

Niks nieuws toch? Onze Danny is een puur Ajaxcied. Als de van de ligt oproept na een goede wedstrijd zegt al genoeg. Oprotten Danny. Slechtse bondscoach die we ooit gehad hebben. Zie hem er ook nog voor aan dat die Cillessen op doel zet ipv Zoet.

19 maart 2017 om 07:29

Slechtste was Hiddink, nog erger is dat ie weggaat als het te lastig wordt, zodat Blind de schuld krijgt....

19 maart 2017 om 07:46

Idd dat vergeten ze maar al te gemakkelijk dat Hiddink een wegloper is. Snap alle ophef niet. Alle genoemde PSV-ers zijn ver verwijderd van hun normale vorm. Dus logisch dat Blind noodgedwongen andere keuzes maakt !

19 maart 2017 om 12:00

Hoezo is Hiddink een wegloper? Als hij zelf ontslag had genomen, dan zou je gelijk hebben, maar hij is juist ontslagen. Heeft niets met weglopen te maken.
Daarbij Oranje onder Hiddink: 6 kwalificatiewedstrijden voor het Ek2016, 10 punten.
Onder Blind: 4 wedstrijden voor het Ek2016, 3 punten.
4 wedstrijden voor het Wk2018, 7 punten.

Blind heeft dus 2 wedstrijden meer nodig gehad om net zoveel punten te pakken als Hiddink. Dat zijn feiten. Ergo, Blind is sowieso statistisch gezien een slechtere bondscoach dan Hiddink.

Naast Jeroen Zoet zou ik Willems ook oproepen. Hij speelt de laatste weken goed en is in potentie gewoon de beste linksback van Oranje. Geef dan ook naar die jongen een signaal af.

Brenet is natuurlijk niet Oranje-waardig.

Op het middenveld is er veel concurrentie bij Oranje en ik snap zijn keuzes om dan geen Psver op te roepen. Propper presteert al weken matig. Siem de Jong vind ik niet goed genoeg. Van Ginkel vind ik wel goed genoeg, maar heeft na zijn eerste wedstrijden weinig laten zien door zijn blessure.

En Luuk de Jong: tja.

Ik zou graag Hendrix vaker bij PSV zien spelen, zodat die ook naar Oranje kan.

19 maart 2017 om 07:30

Wie is Cocu om te klagen over selectie beleid. Selecteer zelf eens door! Lekker al die niet presterende PSVers oproepen....

19 maart 2017 om 07:42

Hoezo moet hij stoppen met klagen? Waar klaagt hij? Dat hij zegt dat hij de selectie niet samenstelt? Dat hij niet over het selectiebeleid gaat? Dat hij natuurlijk het liefst zoveel mogelijk Psv'ers in alle representerende elftallen wil hebben? Waar klaagt hij?

Blind heeft een voorkeur voor Ajax net zoals Hiddink die had voor PSV en van Marwijk voor Feyenoord. Mensen vergeten dat maar al te graag.

19 maart 2017 om 07:49

Als het erop aan komt wel. Maar de Psvers zijn te ver verwijderd van hun normale vorm. Nou dan ga je naar andere opties kijken. De Ligt is met zijn 17 jaar jong en onervaren, maar hij heeft zijn visitekaartje wel afgegeven. Wat goed is, komt snel +

19 maart 2017 om 08:38

Van Marwijk nam echt zelden een Feyenoorder op in zijn selectie (ja van Bronkhorst), en zeker al geen spelers die niet regelmatig speelden. Hiddink idem met de Psv'ers. Wellicht van Gaal nam erg veel Feyenoorders mee naar het WK, maar zeg het eerlijk had jij andere keuzes gemaakt? En je kunt niet zeggen dat van Gaal een voorkeur voor Feyenoord-reputatie heeft.

van Marwijk had gewoon beter materiaal. dan wat er bij Feyenoord rondliep. Blind roept gewoonweg mindere spelers op die Ajaxieden zijn. Dat is gewoon raar. En nee dan heb ik het niet over een afweging Tete-Janmaat (die beide niet spelen) of de Ligt of Vlaar (daar kies ik ook voor de Ligt). Maar bijvoorbeeld Pieters-Viergever dat is gewoon raar.

Ik vind dit overdreven gezeur. Persoonlijk zou ik Propper kiezen boven Torenstra, maar ik vind de keuze voor Torenstra ook niet gek. Die jongen is goed in vorm en scoort veel. Ramselaar vind ik veel te weinig brengen voor Oranje. Er wordt vooral vreemd opgekeken van De Ligt en Tete en dat vind ik ook wel apart. Zeker omdat hij met Karsdorp en Veltman al 2 rechtsbacks heeft. Voor De Ligt is dit denk ik een snuffelstage, die zal niet spelen.

19 maart 2017 om 11:24

Prooper - Toornstra = niet eens de vraag wie er beter is denk ik, maar Toornstra kan op meer plekken spelen, en is niet te beroerd om meters te maken.

Zorg eerst maar straks Ajax te verslaan met goed voetbal. Misschien wisselt Blind dan zijn Ajax jochies om voor een paar van PSV

ALLE spelers in het Nederlands elftal die op de bank zitten gewoon niet oproepen!! Janssen zal wel weer de voorkeur krijgen boven Dost!Waardeloze bondscoach!! Kongolo, is al 10 stappen verder als de Ligt, die komt er wel maar is totaal geen speler om nu al te laten spelen! Laat lekker 2 jaar bij Jong oranje voetballen!

19 maart 2017 om 14:23

Kongolo is geblesseerd? Plus hij speelt al een seizoen als linksback en zal dus vooral daar kans maken.

Is te verwachten van een coach met Ajax bloed. Misschien gaat hij ooit echt selecteren, waarschijnlijk als plaatsing niet meer mogelijk is.

Wat mij betreft had je prima Ramselaar mee kunnen nemen. Die jongen breekt het spel echt open tussen de linies. Dat soort dynamische spelers mis je veel bij Oranje.

Zoet
Karsdorp
De Vrij
Martins Indi
Blind
Stroot/Roon
Vilhena
Wijnaldum
Ramselaar
Robben
Memphis

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren