Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Van de achttien keer dat hij Ajax heeft gefloten, heeft Ajax er vijf gewonnen’

Laatste update:

Sjaak Swart is er van overtuigd dat de arbitrage in Nederland het gemunt heeft op Ajax, met scheidsrechter Bas Nijhuis voorop, zo stelt ‘Mister Ajax’ zaterdag in Het Parool. Kijkend naar de statistieken van zijn ploeg deed Swart een opvallende ontdekking.

"Honderd procent zeker”, antwoordt Swart op de vraag of Ajax wordt gezocht door de scheidsrechters. “Je ziet het aan meneer Nijhuis, van de achttien keer dat hij Ajax heeft gefloten, heeft Ajax er vijf gewonnen. Normaal gesproken zijn dat er vijftien. Dat scheelt dus tien wedstrijden."

Swart weet zeker dat Nijhuis een hekel heeft aan Ajax. "Scheidsrechters hebben ook gevoel, en het is ook niet makkelijk, je kan een foutje maken. Maar moedwillige fouten? (..) Ongeloofijk dat hij elke week in dat programma van Derksen en Van der Gijp gaat zitten. En dan neemt hij oliebollen mee. Ik weet niet of hij het weet, maar de grootste oliebol is hij zelf."

Bas Nijhuis fluit altijd tegen Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Daar heb je Sjaakie Swart weer met zijn geklaag

18 maart 2017 om 11:56

Hij klaagt vaak en je kunt het gauw wegzetten als zijnde gekleurd, omdat hij Ajacied is. Maar als hij met zo een statistiek aankomt, dan is dat wel interessant. Ik weet dan niet welke wedstrijden dat zijn geweest, maar normaal gesproken als Ajax 18 wedstrijden speelt in willekeur dan winnen ze er 15 en niet 5. Ik zeg niet dat het zijn stelling onderbouwt dat Nijhuis een hekel heeft aan Ajax, maar er is wel iets aan de hand. Sowieso fluit Nijhuis debiel.

18 maart 2017 om 12:03

Zo gek is dat niet. Nijhuis mag vaak de grotere wedstrijden fluiten. In die wedstrijden is de kans nu eenmaal groter dat je punten laat liggen.

18 maart 2017 om 12:15

Nijhuis heeft echt niet alleen grote wedstrijden van Ajax gefloten. Dus dat zal 't niet zijn.

18 maart 2017 om 12:15

Lol Ajax bakte er in die overige 13 wedstrijden gewoon weinig van.

18 maart 2017 om 12:17

Nijhuis is dit seizoen het sierpaardje van de KNVB. Hij staat het hoogst aangeschreven dus krijgt hij vaker de topclubs toegewezen als ieder andere arbiter.

18 maart 2017 om 12:29

Wat heeft dat ermee te maken? Zoveel topwedstrijden zijn er niet in de eredivisie en Nijhuis fluit ze niet allemaal.

Groningen - Ajax was ook geen topwedstrijd en toch naait ie Ajax daar. Zullen meer van zulke wedstrijden tussen gezeten hebben. De topwedstrijden snappen we allemaal wel dat Ajax ze niet allemaal wint, maar even generiek gesproken, met verschillende tegenstanders in gedachten: speelt Ajax er 18 winnen ze er 13. Dat is toch niet zo raar. Zelfde geldt ook voor PSV en Feyenoord.

18 maart 2017 om 12:35

Nijhuis heeft wedstrijden toegewezen gekregen als Groningen Utrecht en Ado. Dit zijn allemaal zogenoemde angstgegners van Ajax

18 maart 2017 om 12:50

@classonGrass22 dit seizoen heeft hij Ajax niet 18 keer gefloten. Ik ben het met je eens dat hij misschien meer grote wedstrijden fluit maar dan is 5x winst nog apart. Ik zeg niet dat er een causaal verband is maar voor de wedstrijd tegen Groningen zeiden wij (jongens waar ik mee keek) dat hij ons misschien wel weer eens zou benadelen. Dat gevoel moet toch ergens vandaan komen....

18 maart 2017 om 12:58

Ik denk dat het een combinatie is tussen die grotere wedstrijden en het fysiek veel toelaten van Nijhuis. Dat ligt Ajax minder dan bijvoorbeeld bij Feyenoord. Ik geloof niet dat Nijhuis iets tegen Ajax heeft. Wat meneer Swart beweert

18 maart 2017 om 13:25

Dat is de discussie niet, Ajax verliest bovenmatig vaak punten als Nijhuis fluit.

In de wedstrijden zijn ookm altijd discutabele momenten, altijd in het nadeel van Ajax.

Het is allang bekend bij alle Ajax supporters, Nijhuis heeft een hekel aan Ajax en dat zie je terug in zijn fluiten. Gewoon een statistisch feit.

18 maart 2017 om 13:36

Ik denk ook dat Nijhuis expres TEGEN Ajax fluit. Omdat hij Ajax een vervelende club vindt. Verder maakt het hem niks uit om wedstrijden in goede banen te leiden om vervolgens het hoogst haalbare te kunnen fluiten. Zoals Europese wedstrijden en eindtoernooien.

Kom nou zeg

18 maart 2017 om 13:54

Ik begrijp dat Ajax supporters liever Makkelie hebben; die fluit om niets voor een penalty.
De Ajax supporters hadden er zelfs een liedje voor.

18 maart 2017 om 16:27

Hij fluit heus niet expres tegen ajax maar als je in een seconde een beslissing moet nemen kan een onderbuik gevoelen wel een invloed hebben. Gezien de statistieken blijkt dat dit wel van invloed is bij onze grote ajax vriend bassie.

18 maart 2017 om 16:39

Oh ja, noem ze dan eens op en leg eens uit wat Ajax fout deed in elke wedstrijd.

Ik kan alvast 1 wedstrijd weghalen; Groningen uit dit seizoen. Toen gaf Nijhuis zelf toe dat hij 1) Groningen's goal onterecht goedkeurde en 2) Ajax 2 pingels onthield. Nog 12 te gaan. Succes.

19 maart 2017 om 03:47

Haha! Dan zijn alle tegenstanders van Ajax angstgegners. Wat een onzin, man.

Nogmaals, die statistiek is opvallend en zegt wel iets over hoe Nijhuis fluit bij wedstrijden van Ajax.

Als Ajax voetbalt tegen Utrecht, Groningen, ADO, Roda dan winnen ze daar vaker dan dat ze verliezen. Onder Bas is het totaal onduidelijk.

De mensen die dit recht proberen te praten kijken gewoon niet objectief, wat statistiek dus wel gewoon is. De cijfers zeggen 't (even uitgaande van dat 't klopt) en nog lullen we eromheen.

Maar goed, mensen kunnen niet normaal denken als het voetbal gaat. Bijzonder fenomeen.

Als dit artikel over Feyenoord of PSV zou gaan zouden die fans het allemaal beamen en de Ajax fans het weer tegenspreken. Zo is 't.

20 maart 2017 om 19:29

Als jij dit zegt, heb je nog minder verstand dan Sjaak. Alleen bij hem kan je de ouderdom nog de schuld geven..

18 maart 2017 om 11:56

Dat geklaag is in dit geval meer dan terecht. Als je ziet dat Ajax maar 5 van de 18 wedstrijden onder Nijhuis heeft gewonnen dan kan je wel de conclusie trekken dat de heer Nijhuis een hekel heeft aan Ajax. Ik hoop dat de Knvb nooit meer Nijhuis een wedstrijd van Ajax laat fluiten want Ajax heeft meer aan scheidsrechters die wel objectief fluiten.

18 maart 2017 om 12:00

Die conclusie kun je alleen trekken als je al die wedstrijden stuk voor stuk gaat analyseren, 18 wedstrijden is een veel te laag aantal om een statistische conclusie te trekken.

18 maart 2017 om 12:03

Als je logisch nadenkt is Ajax natuurlijk minder gebaat bij het doorgaan van fysieke duels. Simpelweg omdat Ajax nagenoeg altijd fysiek in het nadeel is. Maar is Nijhuis daarin het probleem of het feit dat Ajax daar geen antwoord op heeft?

18 maart 2017 om 12:10

Bekijk het eens andersom, misschien zijn dit de juiste statistieken met een objectieve scheidsrechter. Je hoort vaak dat de 'grote' clubs worden voorgetrokken door scheidsrechters. Bij deze toevallig niet en ze verliezen een stuk vaker dan normaal

18 maart 2017 om 12:12

Die-ene, je zit er behoorlijk naast. Als je met stemmen voor 17 miljoen mensen 18 mensen uitkiest op wie ze stemmen dan zit je veel te laag. Als Swart zou zeggen van de laatste 3 wedstrijden onder Nijhuis heeft Ajax er maar 1 gewonnen dan kan het ook toeval zijn.

Maar als hij er 18 van Ajax gefloten heeft en Ajax er maar 5 gewonnen heeft klopt dit niet, dan kan je daar nog kijken naar "verzachtende" omstandigheden (veel top-uitwedstrijden etc.) maar dan is er echt wat aan de hand.

Daar zijn de verschillen te groot voor. En als Nijhuis zowel bij Ajax-psv als bij fc Groningen-Ajax consequent fouten in het nadeel van Ajax maakt dan gaat een die hard veteraan als Swart lekker los.

Van Hanegem en Swart durven een mening te hebben, soms een aparte, soms een inconsequente maar ze zijn nog steeds gek op het spelletje en lijp van hun club. En ze hebben ook kijk of voetbal, hoewel ik het niet altijd met ze eens ben.

18 maart 2017 om 12:12

Ik denk dat het een probleem is als een scheids afwijkt van de richtlijnen en zelf bepaalt hoe hij fluit, die willekeur maakt hem onbetrouwbaar en onvoorspelbaar. Heeft heeft zoveel momenten waar hij situaties verkeerd inschat ( overtredingen wegwuiven, grensrechters overrulen en het dan fout hebben ) dat het gewoon lachwekkend is. Daarnaast vind ik het ronduit beschamend hoe hij zichzelf profileert naast het veld met zijn uitspraken over situaties in het veld en dat zieltjes winnen bij VI. Zeker geen fan van de beste man, maakte er in de CL ook een potje van waarin hij in 2 rustige wedstrijden 9 kaarten trekt en daarna ook nietmeer aan de bak kwam.

18 maart 2017 om 12:18

Schijnbaar maakt dat niet uit, dat je zoveel gele kaarten trekt.
Ene Turpin deed dit eerder ook al, en die zag ik gewoon rondwandelen op het EK zelfs.

18 maart 2017 om 12:22

@soccersup

Nee, het is toch echt jij die er behoorlijk naast zit.

Jij gelooft zeker ook niet dat je 5x achter elkaar hetzelfde getal met een dobbelsteen kan gooien? Je lijkt uit te gaan van een soort praktische kans. Een concept wat natuurlijk niet bestaat.

Zoals Die-ene al zegt, je zal de wedstrijden stuk voor stuk moeten bekijken, want de sample size is veel te klein inderdaad.

18 maart 2017 om 12:30

Fysiek is toch niet het probleem? Anders zou iedereen het antwoord hebben en altijd van Ajax winnen.

18 maart 2017 om 12:32

Nijhuis fluit niet willekeurig. Hij fluit al tijden op dezelfde manier. De spelers weten waar ze aan toe zijn als Nijhuis fluit en diezelfde spelers hoor je daarom niet klagen.

18 maart 2017 om 12:43

@soccersupp zo werkt statistiek niet. Bij statistiek is het zaak om een zo hoog mogelijk aantal te analyseren zodat de invloed van toevalligheden zo klein mogelijk kan worden gehouden. Jouw logica dat bij een minder aantal participanten een minder groot aantal geanalyseerd hoeft te worden klopt tot op zekere hoogte, maar niet als er van meerdere toevalligheden sprake kan zijn. In jouw vergelijking zijn er minder toevalligheden die het aantal stemmen voor een partij kunnen beinvloeden dan bij een voetbalwedstrijd, dus zal er bij een analyse van voetbalwedstrijden relatief (!) meer geanalyseerd moeten worden.

18 maart 2017 om 12:44

@dirk19. Maar welke wedstrijden heeft Nijhuis dan bewust tegen ajax gefloten ?

18 maart 2017 om 12:47

Nijhuis is zeker willekeurig, hangt puur van het moment af of hij fluit of niet, is vaker geen pijl op te trekken. Hij fluit voor dingen op de middenlijn wel waar hij 10 m verder nietmeer voor fluit. Luistert alleen naar de grens als het hem uitkomt etc.

18 maart 2017 om 13:24

@soccersup
Dus 3 wedstrijden kan toeval zijn, maar 18 wedstrijden is hard bewijs? Toch nog maar lesje statistiek gaan volgen, want dat slaat natuurlijk nergens op.

Je kan niet weten of er ''echt iets aan de hand is'', want de wedstrijden zijn niet geanalyseerd. Je noemt 1 ''verzachtende omstandigheid'', maar er zijn geen andere variabelen blijkbaar die je moet meenemen? Kunstgras? Weer? Blessures? Vorm van de teams? Discutabele momenten? etc etc etc etc.

Dit soort club icoons die verblindt zijn door clubliefde moeten niet serieus worden genomen. Ze maken zichzelf belachelijk en daar is Swart het beste voorbeeld van.

18 maart 2017 om 13:54

@die-ene. De waarheid ligt een beetje in het midden. Sowieso spelen er bij stemgedrag juist ontzettend veel toevalligheden mee, denk aan leeftijd, geslacht, woonplaats, opleidingsniveau, werkloos of niet, etc. Maar je hebt wel gelijk dat het op basis van deze cijfers het niet mogelijk is om te concluderen dat Nijhuis de reden is voor het falen van Ajax in de 18 wedstrijden.
Ik heb de berekening even gedaan. Als je er van uit gaat dat Ajax 66% van zijn wedstrijden in de eredivisie wint (lijkt me vrij aannemelijk), dan is de kans dat Ajax van 18 wedstrijden er 5 of minder wint 0,11%.
Gezien de toevalligheden, zoals vorm, sterkte van de tegenstander, Europees midweek duel, etc, kun je inderdaad niet hard maken dat het aan Nijhuis ligt. Maar dit zou wel aanleiding kunnen zijn om het verder te onderzoeken.
Het hoeft ook niet per se te betekenen dat Nijhuis iets tegen Ajax heeft. Het zou bijvoorbeeld ook zo kunnen zijn dat hij onbewust wil bewijzen dat het de favoriet niet voortrekt en daardoor strenger is voor Ajax. Al met al kunnen we wel met zekerheid concluderen dat hij het heel erg lastig is om gerechtvaardigde conclusies te trekken over de onafhankelijkheid van een scheidsrechter obv statistieken.

18 maart 2017 om 16:12

@die ene wat een onzin! Je kunt prima uit 18 wedstrijden een statistische conclusie trekken. Hoeveel wedstrijden zouden het volgens jouw dan wel moeten zijn? Precies daar is geen antwoord op te geven.

20 maart 2017 om 19:30

Gelukkig heb jij geen Ajax bril op. Hou toch op en kijk gewoon naar dat clubje van je wat gewoon niet van Groningen en Excelsior kan winnen i.p.v. naar de scheids.

Ik ben ook niet zo een fan van Nijhuis, omdat hij echt helemaal nergens meer voor fluit. Maar als ik dan moet kiezen heb ik toch liever hem dan dat pietlutje in de EL.

18 maart 2017 om 11:45

Gelukkig zit daar nog heel erg veel tussenin. Geef mij maar een scheidsrechter die mannelijk spel toestaat, maar niet zijn eigen regels maakt, zoals meneer Nijhuis.

18 maart 2017 om 11:48

Dat zijn wel twee uiterste ja. Die scheids van donderdag fluit voor ieder contact en maakt zo een wedstrijd kapot. En Bas fluit eigenlijk voor helemaal niks. Die is compleet doorgeslagen en weet zelfs niet meer dat je mag fluiten voor een overtreding.

Als er over de scheidsrechter meer wordt gesproken dan over de wedstrijd dan doe je iets niet goed. En helaas heeft Bas dat regelmatig.

18 maart 2017 om 13:26

Niet wanneer Ajax speelt want dan wordt er gewoon opzettelijk ni het nadeel van Ajax gefloten door Nijhuis. Het zijn gewoon teveel discutabele momenten geweest afgeloppen jaren, dat zie je nu terug in de opmerkelijke statistiek.

- Swart weet zeker dat Nijhuis een hekel heeft aan Ajax -

Ik denk niet dat hij een hekel heeft aan Ajax. Ik vind het gewoon een tekort aan kwaliteit en situaties verkeerd inschatten.

Mijn favoriete scheidsrechter blijft Kuipers. De rest is toch wel wat niveaus lager.

18 maart 2017 om 13:28

Nee het is geen gebrek aan kwaliteit en verkeerd inschatten. De fouten wordne altijd gemaakt in het nadeel van Ajax en dat zie je nu terug in de opmerkelijke statistiek dat Ajax in 75 procent van de gevallen dat Nijhuyis fluit punten verliest. Eeen gemiddelde genomen over de laatste 20 wedstrijden.

De Knvb kan er nu niet meer omheen, het zijn geen fouten bij Nijhuis, het is opzet. Nijhuis zou nimmer meer een wedstrijd van Ajax mogen fluiten!

18 maart 2017 om 13:45

Dan moet je ook andere scheidsrechters gaan beoordelen waarbij Ajax een score van boven de 90% scoort. Want dat is weer boven gemiddeld en daar zit waarschijnlijk weer te veel voordeel voor Ajax in

18 maart 2017 om 15:26

@ Speedyafc, ik weet niet of het bewust is. Maar dat de winkans een stuk lager is als Bas fluit is wel een feit. Ik denk dat dit vooral komt omdat je gewoon overtredingen mag maken en Bas fluit toch niet. Dus de betere ploeg is dan altijd in het nadeel. Bas is vooral voordelig voor ploegen die eigenlijk niet zo goed kunnen voetballen.

18 maart 2017 om 15:29

@ markerazzi, dat is onzin. 83% van de ED ploegen kunnen zich niet meten met Ajax omdat ze gewoon minder zijn. Alleen PSV en Feyenoord zijn van hetzelfde niveau.dus het zou gewoon logisch zijn als Ajax bij de meeste scheidsrechters een heel hoog succespercentage hebben.

18 maart 2017 om 17:10

Hahahah die Ajacieden, wat zielig. De hele wereld is tegen ze. Gedraag je niet als een klein kind joh.

Of moeten Feyenoorders nu ook gaan zeiken over Makkelie? Ik kan me voorstellen dat de Ajacieden liever Makkelie als scheidsrechter hebben. Die geeft jullie al een penalty als een speler over een grassprietje struikelt.

Sjaakie Sjaakie toch, we hebben allemaal wel is onze twijfels over de scheidsrechter en de KNVB. Maar beter hou jij je gewoon op de vlakte en trap je nog lekker een balletje met lucky Ajax. Geef die man nou geen microfoon voor zijn mond want er komt alleen maar onzin uit. Vraag mij ook af waar hij deze statistieken vandaan haalt?

18 maart 2017 om 11:58

En wat als die statistiek klopt? Dan is er wel wat aan de hand.

En moeten we jouw computer/telefoon ook afpakken zodat jij geen onzin kunt typen?

18 maart 2017 om 12:19

De statistiek kan wel kloppen, maar dat hoeft nog niets te zeggen. Als het inderdaad zo is dat hij vaak de grote wedstrijden fluit is het best logisch bijvoorbeeld.

18 maart 2017 om 12:31

Als je ziet dat hij Groningen - Ajax fluit dan weet je ook dat daar genoeg niet topwedstrijden tussen zitten. Zoveel topwedstrijden kan ik me niet herinneren dat hij heeft gefloten. Zal er zeker niet 15 van de 18 zijn.

18 maart 2017 om 12:56

Icecoldd, waar zijn die statistieken dan? Het heeft niet zoveel zin om ergens vanuit te gaan terwijl je niet weet of het klopt.

18 maart 2017 om 13:07

Dan is er zeker wat aan de hand, maar laat hem eerst maar met bewijzen komen voordat hij weer is wat roept. Zal niet de eerste keer zijn dat Sjaak hier gewoon onzin loopt te spuien.

18 maart 2017 om 13:49

En een scheids die vooral de "kleine" wedstrijden fluit, moet dan ook maar geanalyseerd worden omdat ze daar weer boven gemiddeld scoren. Of is dat dan altijd toeval? Over het hele seizoen zit het wel eens mee en wel eens tegen. Om het nu zo op 1 scheids te spelen vindt ik wel heel gemakkelijk. Feyenoord supporters reageerden de afgelopen jaren zo op statistieken en die werden dan calimero's genoemd

18 maart 2017 om 14:07

Als die statistiek klopt zegt dat toch nog geen ruk over de scheidsrechter ? Wat een onzin van Sjakie!

Hahaha prachtig, wat een held, je weet gewoon dat hij een gekleurde bril op heeft, als je dat in je achterhoofd houdt en zijn fanatisme ziet op die leeftijd, prachtig!

Toch wel opvallende statistiek, ik vind het een zwaktebod om naar de scheids te kijken, maar kan ook niet zeggen dat ze het meezit dit seizoen.

18 maart 2017 om 11:55

Als je ziet hoe Nijhuis iedere overtreding op een Ajacied door laat gaan maar bij ieder wissewasje van een Ajacied fluit dan is het inderdaad niet verwonderlijk dat iemand zo fanatiek als Swart deze opmerking maakt. Mensen mogen het vervelend vinden maar ik vind het inderdaad wel mooi, hij draait er niet politiek correct om heen. Zelf durf ik niet te zeggen of het bewust of onbewust alleen dat ik absoluut Nijhuis geen goede scheids vind. Ik vind niet dat een scheidsrechter zo'n grote discretionaire ruimte mag hebben dat een team zich moet aanpassen aan zijn stijl. Of de KNVB laat alle scheidsrechters strenger fluiten of Nijhuis gematigd zijn manier. Het beste zal er tussen in liggen.

18 maart 2017 om 12:45

Sorry hoor, maar Nijhuis laat bijna alles doorgaan. Ook overtredingen die door Ajax spelers gemaakt worden.

18 maart 2017 om 14:38

Dit is gewoon dus objectief gezien niet waar. Zie Ajax-Roda, Riedewald maakt een volledig legitieme tackle, fluit hij af en geeft geel. Gevolg, valt een goal uit en Ajax speelt gelijk. Groningen-Ajax, Younes wordt twee maal duidelijk in de 16 meter vast gehouden. Dat was licht en wilde hij geen penalty voor geven, op opzichzelfstaand is dit dus wat mensen fijn vinden aan zijn gefluit en dat kan ik begrijpen, alleen twee minuten later geeft hij Groningen wel een vrije trap om nog lichter vasthouden van Sinkgraven.

Dit is wat steekt en krom is. Nogmaals ik zeg niet dat het expres Ajax opzoeken is maar het geeft wel aan dat hij inconsequent is en nu al meerdere keren nadelig is geweest voor Ajax.

En ook nogmaals, dit mag hij niet zelf bepalen. De Knvb gaat over de regels en niet hij. Als de Knvb meer wil toelaten moet dat door alle scheidsrechters gebeuren en niet door Nijhuis.

Het is natuurlijk nooit te bewijzen en zeker bij Swart is er van enige objectiviteit weinig sprake, maar dat Nijhuis het niet op Ajax heeft, is toch wel duidelijk. Hij is bovendien iets te veel in zichzelf gaan geloven en in tegenstelling tot het idee dat een scheidsrechter goed gefloten heeft als hij amper is opgevallen, wil Nijhuis juist opvallen. Vijf keer winst in achttien wedstrijden zegt ook al genoeg. Een schrikbarend laag winstpercentage en dat ligt niet enkel en alleen aan Ajax, dat is wel gebleken tegen Groningen.

18 maart 2017 om 11:51

Ik vind het wel mooi dat deze statistiek zo aan het licht is gekomen, zou er zelf nooit op komen om dat na te zoeken. En nu het bekend is, is het op zijn minst ongebruikelijk te noemen. Er zal vast wel met wat extra aandacht gekeken worden naar hem de volgende keer dat hij Ajax fluit. Het blijft zonde, bij Feyenoord - PSV vond ik hem geweldig fluiten, bij Ajax - Groningen (en echt niet vanwege mijn eigen voorkeur) echt zo ontegenzeggelijk zwak.

18 maart 2017 om 15:33

Geweldig fluiten? Een ding is zeker, je bent sowieso geen Psv'er. En als Feyenoord daar 2-2 had gespeeld of 1-1 had je ook een hoop terecht geklaag gehad vand e Feyenoorders. Nijhuis was daar verschrikkelijk belabberd. Eerst van Ginkel die de wedstrijd wordt uitgetrapt, dan een 200% pingel voor Feyenoord niet gegeven en dan die goal van Feyenoord waar Moreno duidelijk naar de grond wordt gewerkt. Sommigen zeggen dan, hij was twee kanten op slecht, ja klopt, maar dan kun je dus onmogelijk spreken van een goede wedstrijd.

Sjaak Swart is een legendarische voetballer geweest. Jammer dat hij in de herfst van zijn leven zijn eigen legende besmeurt met al die idiote en clowneske uitspraken. Neem een voorbeeld aan de manier waarop Keizer en Cruijff zich presenteerden.

Wat een mooie vent is 't ook. Je houdt van hem, of je haat hem. Kan er persoonlijk altijd wel om lachen

Ajax - Roda, Ajax speelde niet geweldig, maar door onterechte vrije trap voor Roda verspelen ze 2 punten in 93e minuut. Arbiter - Nijhuis, die hele wedstrijd zo ongeveer alles toelaat.
Groningen - Ajax, recent genoeg, weet iedereen nog, 3 pingels gemist en goal tegen die niet mag tellen, kost opnieuw 2 punten. Arbiter - Nijhuis
Die man kost Ajax gewoon te vaak punten, of het bewust is, of gebrek aan kwaliteit, dat boeit mij niet. zo iemand moet gewoon niet meer fluiten.

18 maart 2017 om 12:01

Gozubuyuk, GAE - Feyenoord, goal van der Heijden, onterecht afgekeurd, zo'n man moet nooit meer kunnen fluiten. Elke arbiter maakt in het seizoen wel slippertjes, uiteindelijk is de stand op het einde representatief, dus maak je niet druk er komt vast nog wel een gelukje dat jullie kant opvalt.

18 maart 2017 om 12:19

Feyenoord-psv feyenoord maakt overtreding, bal gat mm over de lijn goal had nooit mogen tellen. Nijhuis de scheids.

18 maart 2017 om 12:25

GAE - Feyenoord dit jaar stond onder leiding van Nijhuis en niet Gozubuyuk, de top 3 verliest alle 3 regelmatig punten als hij fluit maar Ajax met afstand de meeste.

18 maart 2017 om 13:13

Het verschil is wel dat bij gae fey dat maar een moment is. Bij ajax zijn het 3 momenten, goal die moet worden afgekeurd en 2 100 procent penalties. Dat valt gewoon op

18 maart 2017 om 14:14

De bal is over de lijn Limboroy. Hoe kan deze niet tellen? Omdat er gebruik wordt gemaakt van techniek die iedereen toejuicht?

18 maart 2017 om 15:34

Omdat er een overtreding op Moreno wordt gemaakt Jansen Joenite, dat zegt Limboroy toch?

18 maart 2017 om 13:28

Tja als je moet komen met onterechte vrije trap om een punt te maken dan zegt dat wel veel.

18 maart 2017 om 13:52

Feit is dat er uit gescoord werd en nijhuis er weer naast zat. Die man kost Ajax gewoon altijd punten.

18 maart 2017 om 14:25

Zegt ook wat over Ajax als ze niet een vrije trap kunnen verdedigen..

18 maart 2017 om 13:35

Een goal tegen Groningen die niet mag tellen? Ja... want die 1-0 had verder niks te maken met een keeper die 30 meter van zijn goal gaat staan dribbelen. We spelen hier op zondag toch geen Fifa jongens.

18 maart 2017 om 13:44

Je bent nog serieus ook?! Bij elke scheidsrechter verliest een club punten. Je kan toch niet serieus menen dat hij niet meet mag fluiten? Het zijn mensen, geen robots. Elke wcheids is anders. Waarschijnlijk zijn er ook scheidsen die Ajax wel veel punten opleveren. Moeten die dan ook maar stoppen met
Fluiten?!

18 maart 2017 om 13:54

Tuurlijk, elke scheids kan een x wel / geen pingel geven, maar 3 zekere pingels in wedstrijd, dan zijn het geen foutjes meer. En die goal tegen mag ondanks een overtreding doorgaan. En het is vrijwel altijd wel wat bij Nijhuis, valt gewoon op.

Daar is Sjakie weer. ðÿ˜‚
Grappig hoor die Sjaak Swart maar serieus nemen wordt steeds moeilijker bij deze man.
Nijhuis staat mannelijk voetbal toe misschien moeten ze zich er bij Ajax wat beter tegen wapenen?

18 maart 2017 om 12:05

Hoe kan je wapenen tegen tegenstanders die alles mogen doen waaronder een judoworp? Hij mag niet zijn eigen regels bepalen en dat doet hij wel. Bovendien is het van der zotte als je als team moet aanpassen aan de scheids. Het is bovendien willekeurig als de pest, Younes wordt twee keer vast gehouden in de 16 en dan is er niks maar als Sinkgraven met zijn arm langs de tegenstander gaat is het wel een vrije trap, iemand met een supporters hart als Sjaak klaagt daar over, big deal?

18 maart 2017 om 12:09

Je gelooft zelf toch niet dat Nijhuis er alles aan doet om in het nadeel van Ajax te fluiten? Dat de licht dementerende Swart dat soort uitspraken doet is tot daar aan toe maar gezonde weldenkend mensen?? ( ik ga er vanuit dat je gezond en weldenkend ben) 😉

18 maart 2017 om 12:21

@Tornado dat is toch ook niet wat Surreal zegt of wel? Hij schetst situaties die tegenstrijdig zijn en dus aangeeft dat Nijhuis de regels aan zijn laars lapt. Wordt alleen maar erger nu hij vriend van de show is bij VI.

18 maart 2017 om 12:55

Het blijft voor een scheidsrechter altijd een afweging hoe streng hij de regels hanteert. Er zijn scheidsrechters die gelijk affluiten als ze maar een minimale mogelijkheid hebben om te fluiten en fluiten wedstrijd na wedstrijd volledig dood. Nijhuis fluit mínder vaak laat meer toe en maakt inderdaad net als alle scheidsrechters wel eens een fout.
Met de bezoekjes van Nijhuis aan VI heb ik absoluut geen moeite. Beter dan scheidsrechters die mediaschuw zijn en weigeren voor de camera te verschijnen als eens ter verantwoording worden geroepen.
Als ik persoonlijk mag kiezen doe mij Nijhuis dan maar in plaats van die mediaschuwe angstige wedstrijd doodfluitende scheidsrechters.

19 maart 2017 om 00:37

Wel grappig dat je dit zegt terwijl hij na zijn zoveelste beslissende fout vandaag niet mans genoeg was om voor de camera te verschijnen.

Als het te moeilijk voor hem is is hij dus zo'n mediaschuwe scheidsrechter, alleen gaat hij wel naar de VI want de Feyenoord liefhebbende tafelgasten zullen niet kritisch naar hem zijn.

19 maart 2017 om 06:31

Alle scheidsrechters maken fouten laat dat duidelijk zijn. Veel fouten van die angsthaas scheidsrechters vallen alleen minder op. Heel veel scheidsrechters fluiten wedstrijd na wedstrijd volledig dood. Nijhuis doet dat niet. Van Boekel bijvoorbeeld fluit veilig overal voor als hij maar een kleine mogelijkheid ziet om te fluiten.
Het in natuurlijk van een hoog Calimero gehalte om te denken dan Nijhuis bewust een club benadeeld, iets wat die ouwe Sjakie beweert.
Nijhuis wil over het algemeen zijn beslissingen voor de camera toelichten. Ik heb niet meegekregen dat hij dat gisteren niet wilde doe. Dat valt me tegen van hem.
Met je laatste stukje over VI kom je erg kinderachtig over, het is natuurlijk niet zo dat Nijhuis structureel bewust Feyenoord bevoordeeld net zo min als dat hij Ajax benadeeld. Gae uit heeft Nijhuis een grove fout gemaakt in het nadeel van Feyenoord. Kan gebeuren, de eerste foutloze mens moet nog geboren worden.

18 maart 2017 om 12:07

Ik ben ook geen fan van Nijhuis, maakt zijn eigen regels, schuift aan bij praatprogramma's puur om zieltjes te winnen en complimenten te oogsten zoiets zou niet mogen naar mijn mening. Maar voor mij was het klaar toen hij tot 3 maal toe een grensrechter deed overrulen en allen foutief, dat is gewoon in de spotlights willen staan terwijl hij juist een andere manier van fluiten aanneemt omdat hij gewoon moeite heeft met situaties inschatten dus legt hij het maar zo min mogelijk stil.

Mijn probleem is alleen met Nijhuis. Swart kan wel met een complottheorie komen, maar volgens mij was het Pieter Vink die op een gegeven moment ook niet meer in de Kuip floot, toch? Het is niet te bewijzen dat Nijhuis expres tegen Ajax fluit, maar de scheids was de week daarvoor ook niet foutloos. De PSV fans waren vorig jaar terecht boos op Makkelie, de Ajax fans kunnen het bloed van Nijhuis nu wel drinken. Ik denk gewoon dat de scheidsrechters bijna allemaal niet overtuigend goed zijn. Gozubuyuk en Higler zijn ook twee clowns.

18 maart 2017 om 13:29

Het is dus wel te bewijzen met de statisiteken. In 75 procent van de wedstrijden puntenverlies in de laatste twintig wedstrijden dat Nijhuis floot, dat is gewoon een feit. En elke wedstridj zijn er dubieuze momenten in het nadeel van Ajax.

Het is nu gewoon klaar, Nijhuis zou geen Ajax meer mogen fluiten!

18 maart 2017 om 15:18

Dat is geen statistisch bewijs vriend. Dat Ajax zoveel verliest als Nijhuis fluit is geen bewijs dat hij tegen Ajax fluit o.i.d. maar gewoon een gegeven. Net zoals jij heb ik geen bewijs maar ik heb het idee dat het meer een combinatie is van toeval en het feit dat Nijhuis vaak voor Ajax lastige wedstrijd fluit. Hij heeft Ajax de afgelopen jaren bovengemiddeld vaak getroffen tegen tegenstanders als Psv, Feyenoord, FC Utrecht, Vitesse en AZ.

Na Groningen - Ajax is Nijhuis ineens een persona non grata in Amsterdam, daar is Ajax inderdaad benadeeld door de arbiter. Maar Nijhuis heeft Ajax ook wel bevooroordeeld hoor, wat meteen in mij opkomt is de bal over de lijn van Younes tegen Feyenoord (1-1). Die wedstrijd telt mee in het voordeel van jouw 'statistiek', maar door Nijhuis hield Ajax een punt over aan die wedstrijd i.p.v. 0.

18 maart 2017 om 12:11

5 van 18 wedstrijden is wel opvallend en daar mag hij best over vertellen. Hij interviewt wekelijks voor voetbalprimeur.nl, niks mis mee.

18 maart 2017 om 12:15

ik durf zonder onderzoek te doen wel te stellen dat die 5 van de 18 gelogen zijn.

18 maart 2017 om 12:29

Het zou best kunnen aangezien Ajax maar 6 wedstrijden onder zijn leiding heeft gewonnen de laatste 4 seizoenen ( 3 volledige en deze )

18 maart 2017 om 12:11

Ach wat een zwakke reactie. Er zijn niet zoveel types als Sjaak want hij is uniek. Neem wat hij zegt met een glimlach en tulp er niet zo zwaar aan. Hoe mooi is het dat een oud speler nog zo emotioneel betrokken is dat hij een extra grote bril heeft? Sjaak blijft een held van de club.

18 maart 2017 om 12:23

Elke club heeft klagers. Maar zie het klagen als over betrokken. Ik neem mijn opa ook niet serieus maar kan wel om zijn uitspraken lachen. 😂

Het schijnt dat Sjaak wel fan is van Makkelie.
Volgens mij krijgt Ajax Europees meer tegen dan in de competitie. Zeker meer kaarten, omdat deze scheids, zwak of niet, meer door de vingers zien van Ajax.

Nijhuis fluit heel "mannelijk" en dat ligt inderdaad Ajax minder. Al slaat Bas soms wel door.

18 maart 2017 om 12:12

Niet zo vreemd. Alle tegenstanders van Ajax zijn zeer extra gemotiveerd om tegen Ajax te voetballen dan tegen andere clubs. Dus Ajax speelt het zwaarste competitie dan alle clubs.

18 maart 2017 om 12:13

Oh dus nu heet de regels niet toepassen 'mannelijk' ? Probleem is niet dat hij wat meer duels laat door gaan maar dat hij alles tolereert in de 16 en fluit voor hetzelfde op het.middenveld. inconsequent en zonder lijn en heeft schijt aan de regels.

Het probleem is meer dat Ajax fysiek voetbal liever vermijd, en dat is onmogelijk met de manier van fluiten van Nijhuis.
Het jammere is alleen dat er zoveel verschil is tussen de scheidsrechters, maar ja aan de andere kant weet je van te voren welke scheids gaat fluiten dus zou je jezelf er als team tegen moeten kunnen wapenen.

Een goede scheidsrechter is iemand die niet in de spotlight staat, Nijhuis in dat geval wel behoorlijk. Hij maakt wekelijks fouten omdat hij te veel toeliet. Kuipers is een goede scheidsrechter en ook staat hij weinig in het spotlight!

Nijhuis trekt graag de aandacht is mij wel duidelijk.

Ach gossie toch Sjaak. Vertel er ook gelijk even bij dat Ajax al 10 jaar geen wedstrijd meer heeft verloren die Blom floot. Ik geloof niet zo in clubvoorkeuren van de arbitrage. De een heeft gewoon een stijl die de ene club meer past dan de andere.

18 maart 2017 om 13:18

Maar opzicht is dat natuurlijk veel minder raar. Als Ajax speel je altijd om de bovenste posities. Dus verlies je niet zo vaak. Maar als je naar het percentage wat ze winnen onder Nijhuis dan zouden ze volgens zijn statistieken dus rond de 12de plek moeten staan

18 maart 2017 om 13:33

Het maakt helemaal niet uit wat jij gelooft, jij wilt gewoon ten koste van alles kampioen worden. En voor jou is het lekker lachen als grote, bekende Feyenoorders als Boskamp reclame maken voor de bakkerij van Nijhuis met die top bol. Heeft Hnijhuis voglens eigen zeggen heel veel geld mee verdiend. En dan vervolgens weer 'blunderen' als Ajax speelt, ja het gaat erin als zoete koek in Rotterdam. Dus nee, niks gossie, jullie trainer zei toch afgelopen week dat hij het kampioenschap wilde verdienen?

We hebben het hier hebben we het over harde statistiek. In 75 procent van de wedstijrden punt verlies als Nijhuis een wedstrijd van Ajax fluit, dat kan echt niet. Dit is ridicuul en moet gewoon stoppen.

19 maart 2017 om 14:40

Het maakt mij helemaal niet uit wat jij daarvan vindt. Dat je zo reageert maakt het alleen maar lachwekkender. En Feyenoord verdient het kampioenschap ook, mochten ze het redden. Daar doet een scheidsrechter die al dan niet tegen Ajax zou fluiten helemaal niets aan af. Maar blijf vooral in je slachtofferrol.

Feitelijk is het onjuist. Zijn er 6.

FC Groningen 1 - 1 Ajax 05/03/17
Ajax 3 - 0 ADO Den Haag - 29/01/17 Winst
Ajax 5 - 0 NEC - 20/11/16 Winst
Ajax 3 - 2 FC Utrecht - 02/10/16 Winst
Ajax 2 - 2 Roda JC Kerkrade 13/08/16
Feyenoord 1 - 1 Ajax 08/11/15
Ajax 1 - 2 PSV 04/10/15
Ajax 3 - 0 Willem II - 15/08/15 Winst
SC Heerenveen 1 - 4 Ajax - 15/03/15 Winst
Ajax 0 - 0 Feyenoord 25/01/15
Ajax 0 - 4 Vitessev 18/12/14
Ajax 0 - 0 PEC Zwolle 05/10/14
FC Groningen 2 - 0 Ajax 31/08/14
PEC Zwolle 5 - 1 Ajax 20/04/14
Roda JC Kerkrade 1 - 2 Ajax - 22/12/13 Winst
Ajax 0 - 1 Vitesse 02/11/13
PSV 4 - 0 Ajax 22/09/13
AZ 3 - 2 Ajax 11/08/13

Bron : soccerway

18 maart 2017 om 12:52

Dus Sjaak kan niet tellen.

Daarbij staan er toch ook veel wedstrijden tussen waarvan ik mij niet kan herinneren dat de scheids ook maar enige invloed op de wedstrijd had, maar waarbij de tegenstander gewoon verdiend punten gepakt heeft.

18 maart 2017 om 14:26

Tnx Soccerroos! Ik was benieuwd of er iemand deze uitspraken ook had gecheckt. Als ik deze wedstrijden zie, zie ik gewoon veel moeilijke wedstrijden voor Ajax waarin bovendien vaak slecht gespeeld werd. Heel zwak om dit dan allemaal maar op het conto van Nijhuis te schuiven. Van Swart kun je dit soort bizarre uitspraken verwachten, maar dat vele schapen er hier blind achteraan lopen en zelfs opperen Nijhuis niet meer op wedstrijden van Ajax te zetten is wat mij betreft te triest voor woorden.

Probleem is niet dat hij tegen Ajax is maar dat Ajax niet kan omgaan met een scheids dit niet voor elk klein dingetje fluit.
Ajax heeft een scheids nodig die voor alles fluit.
En gelukkig hebben we die genoeg in ned. Anders hadden ze veel meer punten verspeeld.
Dus eigenlijk moet je het omdraaien , ze hebben juist veel punten extra gekregen Die ze niet verdienden.

Ik ben ook geen fan van Nijhuis als scheidsrechter, die wilt er toch vooral een show voor zichzelf van maken in plaats van dat hij gewoon de wedstrijd in goede banen leidt zonder zelf op te vallen. Alleen was Ajax ook niet echt sterk in de wedstrijd tegen bijvoorbeeld Groningen. Als ze toen hetzelfde instelling en spel als donderdag tegen Kopenhagen tentoongespreid hadden, waren de drie punten gewoon naar huis gegaan.

Groningen -ajax mag je toch wel zeggen dat sjakie daar wel erg sterk staat , als je 2 of3 strafschoppen niet geeft, en er met de neus opstaat, zou hij een chineesje hebben gedaan

Wel typisch dat Swart het boegbeeld van de club Ajax is. Wat een huilie. Er wordt vaak lacherig gedaan over Van Hanegem en de broertjes vd Kerkhof, maar Swart is toch wel de zieligste. Wat een Calimero.

Over de scheidsrechters.
Fluit een scheidsrechter bij Ajax zoals Nijhuis, dan wordt hem verweten dat hij te veel door laat gaan en fluit iemand zoals afgelopen donderdag (heb de wedstrijd niet op tv gezien overigens) dan wordt hem verweten dat hij "overal" voor fluit. Kortom, het is nooit goed zolang Ajax niet duidelijk het voordeel heeft, zoals in de wedstrijd Ajax - Utrecht vorig seizoen. Nu is het wel duidelijk dat de Knvb Ajax zo veel mogelijk wilt helpen (een wedstrijd zondag om half 1 voor Ajax na een Europees duel op donderdag is uit den boze, maar voor andere clubs niet), maar elke week Makkelie kan helaas echt niet zonder dat het teveel gaat opvallen.
Als je zo "goed" bent, dan mag de scheidsrechter geen beslissende factor zijn of je een wedstrijd wel of niet wint. Zie GAE - PSV de afgelopen week of NAC - PSV een paar seizoenen geleden waar "toevallig" ook Blom, Willems in de eerste minuut al onterecht rood gaf, maar PSV de wedstrijd toch won.

Bas fluit gewoon niet zo snel. Hij laat fysiek veel meer toe en dat is een goede zaak in mijn ogen. Het mag wel wat harder in Nederland. Er lopen zat aardige voetballertjes rond , die fysiek niet mee zouden kunnen in bijv de bpl (Ziyech)

Wat een zielige jankbal is die Sjaak Swart zeg, we weten het onderhand wel. En maar blijven huilen. Trouwens analyseer de wedstrijden eerst dan meteen zulke conclusies te trekken. Iedere scheidsrechter maakt fouten, zo ook Nijhuis. Gewoon blijven fluiten ook tegen Ajax, en niet zo piepen.

@bosche bol: Wat een onzin.

Het kan nooit zo zijn dat 1 fout van een scheidsrechter je wedstrijd maakt of breekt. Een onterecht wel of niet gegeven penalty of een te zwaar of licht bestrafte overtreding heb je bijna elke wedstrijd wel en natuurlijk moet Ajax dan de kwaliteit hebben om de wedstrijd alsnog over de streep te trekken. Wat dat betreft vind ik het een tikkie schijnheilig dat je nog steeds blijft terugkomen op 1 (in de herhaling) onterecht gegeven penalty die volgens jou en veel andere Psv'ers Ajax aan de titel had geholpen als ze het zelf niet hadden verprutst de laatste wedstrijd. Soms zit het mee en soms zit het tegen, uiteindelijk moet je zelf genoeg kwaliteit hebben om niet van die geluksfactor afhankelijk te zijn. En al helemaal niet van het geluk/pech van je concurrent, dat is al helemaal een zwaktebod natuurlijk.

Anders vind ik het als een scheidsrechter zoals in de wedstrijd tegen Groningen veelvuldig in de fout gaat (bij het tegendoelpunt had nijhuis moeten fluiten voor een overtreding op Onana en verder kreeg Ajax geen penalty terwijl er drie situaties waren waarbij dat had gekund of gemoeten). Dan is het niet meer 1 foutje die het resultaat bepaalt maar Nijhuis floot consequent in het nadeel van Ajax.

Dat gezegd hebbende denk ik niet dat Nijhuis perse de pik heeft op Ajax, maar dat hij gewoon incompetent is. Hij maakt zijn eigen regels, fluit inconsequent en bepaalt daarmee regelmatig het verloop van wedstrijden. Mannelijk voetbal is prima, maar mag geen excuus zijn om opzichtige overtredingen maar te missen.

18 maart 2017 om 13:13

1. Leer de quote knop te gebruiken.
2. Ik geef juist aan dat de scheidsrechter niet de bepalende factor zou zijn als een club echt goed is. Ik geef nog voorbeelden ook.
3. Dat ik Makkelie aanhaal is niet puur vanwege die wedstrijd van Ajax tegen Utrecht. Die vent is voor Ajax gewoon het andere uiterste ten opzichte van Nijhuis. Dat houdt ook niet op bij 1 foutje.

18 maart 2017 om 13:34

Zoals ik zeg, ben ik met je eens dat de scheidsrechter niet een bepalende factor zou mogen zijn. Alleen zit er natuurlijk wel een grens aan. In de voorbeelden die je noemt, gaat het steeds om 1 twijfelachtige of foute beslissing. Een (achteraf) onterechte penalty of een twijfelachtige rode kaart. Daar mag het inderdaad niet zo zijn dat een nadelige beslissing van de arbitrage wordt gebruikt als het excuus dat je niet het gewenste resultaat haalt.

Concrete voorbeeld van Nijhuis bij Groningen-Ajax was een totaal andere situatie. Drie momenten waarop Ajax een penalty had kunnen of moeten krijgen waarbij dat niet gebeurde en juist aan de andere kant een overtreding voorafgaand aan de tegentreffer. Als het dan bij 1 of twee fouten bleef, had Ajax nog makkelijk gewonnen. Als ze geen penalty hadden gekregen, maar Nijhuis floot wel tegen Linssen, was er niets aan de hand. Of die treffer werd wel goed gekeurd, maar Ajax kreeg iig 1 van de 3 keer een penalty mee, dan hadden ze normaal gesproken ook 3 punten gepakt. 1 fout van de arbitrage mag nooit als excuus worden gebruikt, maar als het er zoveel zijn is er bijna niet tegenop te voetballen.

En dan noem je Makkelie als een de scheids die altijd structureel in het voordeel van Ajax fluit. Zou het je wel sieren als je iets meer concrete voorbeelden kan geven dan die ene penalty die (vooral in de herhaling) onterecht gegeven bleek te zijn. Natuurlijk kan je best een paar situaties noemen waar Ajax voordeel heeft gehad, maar kan je wedstrijden noemen die zo door de arbitrage zijn beslist dat er meerdere belangrijke beslissingen (met impact op het scoreverloop) in het voordeel van Ajax uitvielen? Ik niet namelijk.

18 maart 2017 om 14:11

Vooral kleinere dingen waarbij hij voor kleine overtredingen van Ajax spelers niet fluit, maar bij dezelfde soort overtredingen van de tegenstander wel. Of nalaat om een Ajax-speler geel te geven. Inderdaad niet direct impact op het scoreverloop, daar heb je gelijk in. Echter betekent een penalty voor Ajax ook niet direct een doelpunt. Zeker de laatste tijd niet.
Maar Ajax had tegen Groningen gewoon meer moeten scoren. Echt waardeloos hoeveel kansen ze missen. Afgelopen donderdag ook weer.

18 maart 2017 om 15:04

Een penalty voor Ajax betekent niet bij voorbaat een doelpunt. Maar er waren 3 situaties waarin Ajax een penalty had kunnen krijgen, de kans dat ze die allemaal hadden gemist, is wel bijzonder klein. Nu kregen ze de kans niet om ze allemaal te missen omdat Nijhuis alle overtredingen gewoon liet doorgaan alsof er niets gebeurde. Maar in die wedstrijd had je wel 4 beslissingen met zeer grote impact die allemaal in het nadeel van Ajax waren. Bij 1 of 2 had Ajax niet het recht om te zeuren, maar het houdt ergens op. Op een gegeven moment kan je er niet omheen dat Nijhuis persoonlijk verantwoordelijk is geweest voor het puntverlies van Ajax.

Neemt niet weg dat Ajax ook gewoon zelf nog een tweede doelpunt had moeten maken en dat Onana niet zichzelf in die situatie had moeten manouvreren, maar Nijhuis floot zo zwaar in het nadeel van Ajax, dat er bijna niet tegenop te spelen was. En daarbij valt de "partijdigheid" van Makkelie iig totaal in het niet.

Waarom krijgt deze seniele oude man hier steeds een podium? Dan kun je subjectieve mensen van alle andere clubs ook wel aan het woord laten. Deze man ziet achter elke boom een vijand en hij heeft moeite met het verwerken van tegenslagen. Jammer dat hij geen opsomming maakt van de talrijke scheidsrechters die altijd pro Ajax hebben gefloten in het verleden.

Het is juist goed dat Ajax scheidsrechters treft die niet overal voor fluiten. Dat doen ze in Europa namelijk ook niet.

Gewoon als de scheidsrechter jou niet bevalt niet aan de wedstrijd beginnen of er af stappen

18 maart 2017 om 13:16

Haha, Ajax in het seizoen 2017/18: 0 wedstrijden gespeeld, 0 punten. Alle wedstrijden op papier met 3-0 verloren.

De ene week geklaag dat iemand alles dood fluit.
De andere week geklaag dat iemand alles door laat gaan.
Het is toch allemaal wat. Volgens mij heb je als speler na 10 minuten door met welke soort scheidsrechter je te maken hebt. Met een EL scheids ga je wat sneller liggen, bij Nijhuis zorg je dat je harder de duels in gaat. Dat ajax niet slim genoeg is om daar gebruik van te maken kan Nijhuis niks aan doen.

Het mooie van alles is dat het een self-fulfilling prophecy wordt. Als ze maar hard genoeg geloven dat het aan Nijhuis ligt pakken ze straks geen enkel punt meer onder hem. Net als Feyenoord op kunstgras eigenlijk.

18 maart 2017 om 13:22

De spelers weten het al ver voor de wedstrijd wie de scheidsrechter is. Dus daar zouden ze misschien ook zichzelf op instellen voor de wedstrijd.

18 maart 2017 om 13:31

Klopt. Dat doen ze blijkbaar niet. De grootste waanzin van dit alles is dan ajax (swart en/of fans) de goal van Groningen erbij durven te halen. De enige die daar de fout in gaat is een keeper die 30 meter van zijn goal gaat dribbelen, maar daar hoor je niemand over. Het is toch geen Fifa

18 maart 2017 om 14:24

Nee met Fifa had je waarschijnlijk wel de overtreding mee gekregen.

Maar het is inderdaad niet slim om zo een actie als keeper te doen.

18 maart 2017 om 14:14

Je kunt na 10 minuten wel door hebben hoe een scheids fluit, maar een overtreding is een overtreding. Als jij de wedstrijd wordt uitgeschopt, dan had is het volgens jou dus je eigen schuld. Je had immers moeten weten dat de scheids dit ging toestaan.

18 maart 2017 om 14:21

Nee hoor, een overtreding is een heel ruim begrip. Anders krijg je wedstrijden zoals in de Europa League. Verkapt zaalvoetbal. Je mag hard spelen maar niet iemand in gevaar brengen, dat zijn 2 verschillende dingen. En ik zeg zeker niet dat je iemand de wedstrijd uit moet schoppen. Dat gebeurt bovendien nauwelijks. Anders zouden er in de PL iedere week 60 man geblesseerd naar de kant gaan.

Wat een zeurpiet die Swart calimerogedrag. Vorig jaar dat gezeur met de Graafschap en nu dit. Laten ze beter voetballen of de kansen benutten.

Swart is gek, van de 15 wedstrijden heeft Ajax maar 5 verloren waarvan 3 met meer dan 3 goals verschil. Dit lag natuurlijk volledig aan de scheids. Deze seniele man die nog in de jaren 70 leeft beseft niet eens dat dit soort uitspraken niet alleen een uitstekende scheidsrechter beschadigt, maar dat het ook nog gevaarlijk is. Ajax heeft genoeg van die doorgesnoven malloten op de tribune zitten. Er hoeft er maar een te zijn die dit serieus neemt en Nijhuis wat wil aan doen...

Ik ben even in de eredivisie statistieken gedoken om te kijken naar de wedstrijden van Ajax die Nijhuis floot omdat het doorgaans onzin is wat Sjaak Swart vertelt. Hier komen de statistieken van de eredivisie:
16/17
Ajax won van Utrecht, NEC en Ado
speelde gelijk tegen Roda en Groningen
15/16
Ajax won van Willem Ii
speelde gelijk tegen Feyenoord
verloor van Psv
14/15
Ajax won van Heerenveen
speelde gelijk tegen PEC en Feyenoord
verloor van Groningen
13/14
Ajax won van Roda
en verloor van AZ en Vitesse
12/13
gelijk tegen Feyenoord
verloor van Vitesse
11/12
Ajax won van Ado en De Graafschap
gelijk tegen Feyenoord

Dan tel ik twintig wedstrijden, waarvan Ajax er 8 won, 7 gelijk speelde en 5 verloor. Van die 5 verliespartijen waren er vier tegen Vitesse (2 maal), PSV en AZ, partijen die je kan verliezen. Eentje was tegen Groningen uit, ook geen enorme stunt dus. De gelijkspellen waren er vier tegen Feyenoord, geen wonderlijke uitslag. En verder werd er dit seizoen gelijkgespeeld tegen Roda en Groningen en twee seizoenen terug ook tegen Pec.

Al met al is het dus allemaal niet zo schokkend. Dat je van PSV en Feyenoord niet wint, dat mag geen wonder heten. Voor AZ en Vitesse geldt in zekere zin hetzelfde. Dat zijn al acht wedstrijden van de 12 die je er niet won.

Ik weet dat Sjaak Swart zelfs door ajacieden niet meer serieus wordt genomen en overloopt van rancune, maar ik vind het toch wel sneu als ik zie dat de media deze man zo neerzet. Kan er niet een beetje terughoudender worden bericht? Deze man heeft zo'n grote carriã£â¨re gehad, dat wordt met zijn vreemde gedrag en haatvolle uitspraken zo hard onderuit gehaald. Iedereen lacht hem nu keihard uit, dat moet zijn familie toch ook zien?

18 maart 2017 om 16:38

Prachtige reactie. Zo zet je hem nog beter weg.

Maar je hebt gelijk het is beter dat ze hem een spreekverbod geven. Het is duidelijk dat ie ze niet allemaal meer op een rijtje heeft.

Maar blijft vermakelijk die Sjaakie

Jammer dat meneer Swart steeds van dit soort rare uitspraken doet, de media moet ook deze man in bescherming nemen en hem geen podium meer bieden.

Sjaak mag blij zijn dat Nijhuis niet in zijn tijd floot. Hij zou heel wat gele kaarten krijgen met zn gezeur.

Sjaak.. de uitbal vergeten die nijhuis en consorten niet zagen? Wat een gelul joh. Als er 1 club altijd vaak penals mee krijgt, is het Ajax wel. Volgens mij hebben die onder scheidsrechters als Blom en Gozobuyuk nog nooit een wedstrijd verloren.

Ik vind Blom overigens nog tien keer zo erg. Wat die allemaal mist tijdens een wedstrijd is echt ongekend. GAE - PSV maakt hij zoveel fouten van onterecht afgekeure goals, tot niet gegeven rode kaarten tot onterecht toegekeurde goals. Het is dan dat de grotere club nog wint, en je dus minder gezeik hebt, maar als je echt per wedstrijd van Blom gaat kijken. Die man is gewoon totaal ongeschikt voor het vak, en zo zijn er meer.

Van de laatste 4 wedstrijden onder Nijhuis heeft Ajax er 3 gewonnen. Dan klinkt het toch alweer veel anders.

Is er überhaupt nog iemand die ouwe serieus neemt? Wordt beetje sneu toch?

Wel lachwekkend dat die Sjaak Swart zonder werkelijke statistieken dit er gewoon uitgooid

Sjaak is rijp voor het bejaardenhuis. Ziekelijke beschuldigingen. Het bekende soort dat altijd klacht en de schuld bij een ander neerlegt. Geen eigen reflectie. Tja anders vervalt de indentiteit van dit soort om te klagen en vervalt het bestaansrecht.

beetje jammer dit calimero gedrag van Swart. waar is de Ajax flair Gebleven? wij zijn Ajax wij zijn de beste. Dit is meer iets voor de provincie clubjes. jammer jammer. Ajax glijdt langzaam af.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren