Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Jan-Arie verdient het om op dit moment deel uit te maken van Oranje’

Laatste update:

Met Rick Karsdorp, Jens Toornstra, Tonny Vilhena en Steven Berghuis levert Feyenoord de komende interlandperiode vier spelers af bij het Nederlands elftal. Eric Botteghin en trainer Giovanni van Bronckhorst zijn van mening dat bondscoach Danny Blind een speler van de koploper van de Eredivisie over het hoofd heeft gezien: Jan-Arie van der Heijden.

Door blessures van Virgil van Dijk en Jeffrey Bruma zit Oranje krap in de verdedigers. Blind koos er daarom voor om de pas zeventienjarige Matthijs de Ligt op te nemen in de selectie. Botteghin had graag gezien dat Blind voor zijn collega had gekozen. “Jan-Arie verdient het om op dit moment net als Steven Berghuis, Jens Toornstra, Tonny Vilhena en Rick Karsdorp deel uit te maken van het Nederlands elftal. Ik had ook echt gedacht dat hij zou worden opgeroepen”, zegt de Braziliaan in De Telegraaf. “Hij doet het bij Feyenoord zo ontzettend goed.”

Van Bronckhorst is het eens met Botteghin. “Jan-Arie is een voorbeeld van een speler die aan zichzelf is gaan werken om weer kansen te krijgen op het hoogste niveau. Hij trainde in de zomer door en keerde superfit terug. De manier waarop hij presteert is inderdaad Oranje-waardig.”

Is Matthijs de Ligt een betere verdediger dan Jan-Arie van der Heijden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
18 maart 2017 om 07:28

De Ligt is nu al verder dan Jan-Arie. Zoveel meer potentie.

18 maart 2017 om 07:58

Dus iemand met nog geen 2 hele wedstrijden Eredivisie is verder dan iemand met 200+ Eredividie wedstrijden? Hou op. Van der Heijden heeft veel meer ervaring. Laag de Ligt maar eerst eens een seizoen presteren. We hebben gezien wat Bazoer, Kishna, El Ghazi, Tete en Riedewald hebben gebracht. Of is dit zo'n gevalletje : "Maar de Ligt is nog beter.."

18 maart 2017 om 08:06

Het gaat niet om potentie maar om nu, anders nemen we volgende keer gewoon wat talentvolle 13 jarige mee. Gaat nergens over dat een 17 jarige bankzitter de voorkeur krijgt boven een ervaren verdediger.

18 maart 2017 om 08:09

Wat heb je gezien dan? Bazoer speelt sinds die Nederlandse trainer er zit basis bij Wolfsburg, El Ghazi speelt vgm ook alles bij Lille en zoals Tete invalt komt het ook wel goed. Waarom jongens van 20 altijd al afschrijven? Zijn spelers als boetius en van beek dan ook niet dezelfde gevalletjes? Of is het alleen wanneer een Ajacied geselecteerd wordt voor Oranje?

18 maart 2017 om 08:15

Ik heb het over toen ze bij Ajax actief waren/zijn. Bij hun debuut waren het allemaal zogenaamde supertalenten. Maar lijkt er op dat ze allemaal door de achterdeur zullen vertrekken.

18 maart 2017 om 08:25

Het selecteren van De Ligt is inderdaad discutabel te noemen. Echter vind ik verdedigers als Jan-Arie en Viergever geen potentiële internationals. Op basis van het aantal wedstrijden kan je dan net zo goed Kruiswijk oproepen. De Ligt en ook Van Beek zijn rasverdedigers, ze zullen nog behoorlijk wat fouten maken, maar je ziet de potentie. Op dit moment is het gewoon armoe troef wat betreft de mogelijkheden. Dan ga je verder kijken en kijk je naar de toekomst. Hij is 1 van de 23 en zou bij aanwezigheid van Van Dijk en Bruma nooit opgeroepen zijn. Verder blijft het moeilijk om te zeggen dat spelers van een andere club gewoon goed zijn.

18 maart 2017 om 08:33

Michel Breuer heeft ook 200 Eredivisie wedstrijden ervaring, maar zal zich qua potentie nooit en te nimmer verder ontwikkelen dan een jongen als De Ligt, die nu misschien al beter is. Ik kan me van Van der Heijden nog herinneren, dat hbijna heel Nederland inclusief Feyenoorders riep, dat hij niks te zoeken had bij Feyenoord of de Nederlandse top. Nu wordt hij plotseling als een ervaren en bijkans onmisbare schakel voor Oranje neer gezet. Een selectie van Van der Heijden is het zo opportunistisch als het selecteren van De Ligt.

Ik verbaas me uberhaupt over al die afgunstige reacties uit het land, die gaan over het selecteren van een handvol Ajacieden, Ajax staat tweede, met Feyenoord nog in het zicht, presteert uitstekend in Europa en spelers ontwikkelen zich individueel uitstekend onder Bosz. Blijkbaar moeten spelers van Ajax eerst het niveau van Sneijder, Van der Vaart, Robben of Van Persie bereiken om.geaccepteerd te worden in den lande als volwaardig Oranje-klant. In tegenstelling tot spelers als Van der Heijden, Berghuis, Dost, Promes of Toornstra. Er wordt opzichtig met twee maten gemeten.

18 maart 2017 om 08:37

Het selecteren van Jan Arie ipv de Ligt vind ik volkomen logisch. Puur omdat hij lange tijd nu een hoog niveau haalt. Verder is Jan Arie nooit een onmisbare schakel voor Oranje. Dat zijn verdedigers als De Vrij, Bruma, Van Dijk etc.

18 maart 2017 om 09:03

Fr12 Jules, laten we even reeel zijn, De Ligt selecteren is inderdaad vroeg.
Maar om te zeggen dat Jan-Arie goed kan verdedigen is natuurlijk ook onzin, die man moet god op z'n blote knieen danken dat Van Beek al het hele seizoen is geblesseerd want die heeft zoveel meer kwaliteit en hetzelfde geldt voor z'n maatje in de defensie die veel fouten oplost.

Maar hij had in mijn ogen Akã©/pieters/denswil/donk beter kunnen oproepen .

18 maart 2017 om 09:06

Van der Heijden is idd geen onmisbare schakel voir Oranje, dat beweer ik ook niet. Zo wordt hij echter door sommige bijkans wel neergezet. Van der Heijden is een goede clubspeler,

De Ligt voor de toekomst een potentieel Oranje speler. Overigens haalt Van der Heijden pas dit seizoen een hoog niveau en dat loopt bijna synchroon aan de ontwikkeling, die De Ligt dit seizoen maakt, Verschil is de leeftijd en de ervaring op het hoogste niveau, echter potentiele kwaliteit moet uiteindelijk de doorslag geven als er spelers weggevallen en er aan een nieuw elftal moet worden gebouwd.

De Ligt is er in principe bijgehaald voor de breedte, in dat opzicht begrijp ik de voorkeur boven een clubvoetballer als Van der Heijeden op dit moment. Niks te nadele overigens van een Jan Arie, die het meer dan verdienstelijk doet op dit moment bij Feyenoord.

18 maart 2017 om 09:06

Precies. Spelers van Feyenoord spelen op de toppen van hun kunnen en met name deze man. Volgend seizoen is hij weer gewoon niveau Vitesse en ik weet ook niet of hij het niveau van Oranje aan kan. Oudere spelers pikken moeizamer aan op een hoger niveau. Jongere spelers pakken zaken sneller op en zeker een speler als de Ligt. Die heeft zoveel talent dat kan de banketbakker van om de hoek nog zien. Overigens vind ik wel dat zijn selectie te vroeg komt. Helemaal niet nodig om hem nu al te selecteren. Maar Jan Arie van der Heijden selecteren is totaal geen optie. Feitelijk een waardeloze voetballer die nu zwaar overschat wordt omdat hij het in een Mickey Mouse competitie toevallig heel goed doet.

18 maart 2017 om 09:25

Van der Heijden hoort niet in Oranje hoor, maar als spelers als Viergever en De Ligt in aanmerking komen hoort Van der Heijden absoluut boven hen in de hiërarchie te staan. Jan-Arie maakt zo zijn foutjes, maar staat in de minst gepasseerde verdediging van Nederland en doet het voor zijn doen uitstekend. Als we dan een 17 jarig snotneusje met net 100 speelminuten in de Eredivisie gaan oproepen die nu ook al zijn fouten maakt zijn we heel erg diep gezonken en het is nog triester dat men de keuze verdedigt. Het Nederlands Elftal is geen opleidingsinstituut om te leren. Er komt een belangrijke kwalificatiewedstrijd aan en je hebt spelers nodig die er staan. Niet dat Jan-Arie Oranje uit de brand gaat helpen, maar daar heb je veel meer aan dat een kleuter die alles nog moet leren. Allemaal leuk en aardig maar over 5 jaar is De Ligt nog steeds geen basisspeler van Oranje dus waar heeft hij die ervaring voor nodig? Laat hem maar terugkomen als hij gedurende een lange periode in de basis staat bij Ajax, want dat is niet eens het geval.

18 maart 2017 om 10:08

@vedetterut

Om mee te beginnen: zowel Feyenoord als Ajax hebben 16 tegendoelpunten geincasseerd dit lopende seizoen, dus dat is geen argument om Van der Heijden boven Viegever of De Ligt te prefereren. Van der Heijden doet het idd voor zijn doen uitstekend, maar dat geldt ook voor een Viergever, die al een jaar inclusief de tweede helft van het vorige seizoen het eveneens uitstekend doet.

Bovendien kan Viergever ten voordele van Van der Heijden ook op de slecht bezette linksbackpositie spelen. Op basis waarvan Van der Heijden in hierachie boven Viergever (of De Ligt) hoort te staat begrijp ik niet zo als het zuiver om huidige prestaties gaat.

Hoe je De Ligt omschrijft als zeventienjarig snotneusje, een kleuter, zegt denk ik al genoeg hoe je over hem denkt. Dat je beweert dat hij nu ook al zijn fouten maakt geeft blijk dat je hem niet vaak hebt zien spelen. Kijk eerst eens wat wedstrijden voordat je zoiets schrijft zou ik willen zeggen.

Van der Heijden selecteren om hem als ervaren speler achter de hand te hebben, had gekund. Of hij complementaire waarde had voor Oranje met en door zijn ervaring, is maar de vraag. Hij zou ook maar een wellicht nerveuze debutant zijn geweest. Dat valt niet te voorzien.

Verder wil ik nog even aangeven, dat Damny Blind Jan Arie van der Heijden, zijn persoonlijkheid, voetballende kwaliteiten en beperkingen nog goed kent uit de tijd dat Blind allerlei functies bekleedde hij Ajax en Van der Heijden jarenlang in de jeugdopleiding speelde. Ook dat zal hij wel hebben meegenomen in xijn beslissing.

18 maart 2017 om 10:08

De Ligt is inderdaad wel erg snel geselecteerd met heel weinig ervaring. Hij is dus vooral op zijn talent en potentie geselecteerd.

Maar laten we eerlijk zijn Jan-Arie komt echt wel talent te kort. Tot dit seizoen waren ook al mijn Feyenoord vrienden echt niet tevreden over Jan Arie met zijn 180+ ed ervaring. Nu +/- 20 wedstrijden verder doet die het inderdaad goed bij Feyenoord maar niet meer dan dat.

Overigens kiezen wel meer bondscoaches voor talent dan voor ervaring. Klein voorbeeld. Seedorf is door meerdere bondscoaches gepasseerd en een Sneijder en vd Vaart kregen de voorkeur. Dit was ook geheel gebasseerd op potentie van die spelers/ Want laten we eerlijk zijn. Seedorf speelde destijds bij de top van Europa en had al Cl's gewonnen en vd Vaart en Sneijder speelde slechts in de Ed.

18 maart 2017 om 10:09

Doe normaal man!!!! Jan Arie wie??? Deze verdediger is bij lange na geen goede speler. Omdat meneertje mooie assist geeft doen jullie alsof hij goed is. Wordt 's ff gauw wakker. Laat verdedigend steken vallen en is onbetrouwbaar. Dolberg zal genieten zodra hij 1 tegen 1 met hem staat. Let maar op.

18 maart 2017 om 10:18

@ Fr12jules, dus iemand met 200+ ED wedstrijden is beter dan iemand met 400+ ED wedstrijden? Schandalig dat Breuer niet is opgeroepen....

Ow wacht kwaliteit is leidend en niet ervaring ;-)

18 maart 2017 om 10:20

Potentie helpt ons niet aan punten tegen Bulgarije. We dienen naar het hier en nu te kijken. Niet dat ik Jan-Arie direct beter vind. Dat is een andere discussie. Maar je dient spelers te selecteren die ervaring hebben en nu pieken.

18 maart 2017 om 10:27

Viergever is al international .

18 maart 2017 om 11:05

Kohaku.. ik vind de ligt nu al kwalitatief beter dan vd heijden. Vd heijden is een gemaakte cv die heel goed overkomt nu door bothegin karsdorp kongolo en jones. Ik vind vd heijden met nelom samen de zwakste verdedigers van feyenoord.

18 maart 2017 om 10:50

Precies. Wanneer we kijken naar het selectie beleid van de laatste 10/15 jaar. Hoeveel namen zijn dan echt te lachwekkend voor woorden? Denk dat we met gemak een lijst kunnen maken van meer dan 50 spelers die nooit geselecteerd hadden mogen worden. Vanwege uiteen lopende redenen, omdat ze in "potentie" goed zijn, of omdat ze "talent" (zouden) hebben, omdat ze een paar wedstrijden leuk hebben gespeeld (alles valt een keer goed), of om ze "stage" te laten lopen bij het grote Oranje. Gebeurd toch regelmatig dat ik namen zie en dan staat er bij (ex) international. Dan moet ik toch echt even achter mijn oren krabbelen. Heeft die ook in het grote Oranje gespeeld? Dat blijkt dan nog waar te zijn ook. Dus de Ligt, nog even geduld hebben en vooral spelers selecteren die in Engeland, Duitsland of Italiã« hun geld verdienen. Wellicht hebben we ook te veel trainers gehad met ieder een eigen visie.

Leuk voor hem zo een piekjaar. Maar NL moet naar toekomst kijken. De Ligt dus.

18 maart 2017 om 07:37

Nederlands elftal is geen opleidingsplek. Potentie moet je niet selecteren maar prestaties. vdHeijden was een logischere keuze geweest dan de Ligt

18 maart 2017 om 07:42

Met zoveel blessures is het logisch naar de toekomst te kijken. Zowel Van der Heijden als De Ligt maken weinig aanspraak op speelminuten, dus dan is het mijn inziens goed de speler met (veel meer) potentie een 'stage' te geven. Kijken of hij aan kan haken.

18 maart 2017 om 07:45

Ach kom op. Als iemand als eerst door het ijs zakt in "belangrijke" wedstrijden is het jan-arie. Hij kan best leuk opbouwen en af en toe heeft hij een mooie actie, maar verdedigend gezien is hij traag, niet groot en niet beresterk. Maar als het er op aan komt (dus niet ado of groningen) dit jaar denk aan Ajax, United en Fener dan is hij de 1ste die compleet door het ijs zakt. Terwijl De Ligt tot nu toe wel overtuigend speelt in de EL.

18 maart 2017 om 08:00

Door een fout van wie heeft Ajax verloren in Kopenhagen? Juist. De Ligt had binnen een minuut al een blunder gemaakt daar.

18 maart 2017 om 08:04

Dat was van Beek die zijn man liet lopen. Je zoekt op de kopduel met Cornelius in de tweede helft waaruit een doelpunt kwam.

18 maart 2017 om 08:05

Want het is de fout van een rechter centrale verdediger dat de linkerkant helemaal open ligt? Daar had Viergever moeten staan. Ga aub geen onzin verkondigen.

18 maart 2017 om 08:09

Ah, ja het is nog vroeg. Doelde inderdaad op de 2e goal. Feit blijft dat Ajax verloor door een blunder van de Ligt.

18 maart 2017 om 08:11

Tja en maakte de oh zo ervaren jan-arie niet exact dezelfde fout tegen sparta?

18 maart 2017 om 08:13

Jawel, maar jij maakt mij niet wijs dat een verdediger met 200 duels minder is dan een verdediger met nog geen 2 eredivisieduels. Beide horen mijn inziens niet in Oranje. De Ligt wordt weer compleet gehyped en omhaag gepraat zoals Bazoer, Kishna, El Ghazi, Tete en Riedewald.

18 maart 2017 om 08:43

Een kopduel verliezen is een blunder? Het is een fout, geen blunder.

18 maart 2017 om 08:54

@ijsmuts

Oranje is in eerste instantie geen opleidingsplek, maar er moet nagenoeg aan een selectie worden gebouwd, die er staan moet voor het eerstvolgende decennium. Dan zul je ook zeker moeten kijken naar potentieel toptalent, dat komende jaren het Nederlands elftal zal kunnen dragen.

Een jongen als De Ligt is zo'n talent, dat het elftal kan dragen en qua voetballende en persoonlijke ontwikkeling Ligt hij al jaren voor op zijn leeftijdsgenoten. Natuurlijk is zijn selectie erg vroeg, misschien iets te vroeg, maar voetballend zit hij al op een uitzonderlijk niveau voor zijn leeftijd. Als voetballer is hij een negentienjarige. Gezien alle afwezige centrale verdedigers kan ik me om die reden indenken, dat de bondscoach hem bij de selectie haalt, en ook om hem alvast te laten ruiken aan het niveau, een prettige bijkomstigheid.

Een speler als Vam der Heijden is een goede clubspeler, maar geen potentieel Oranje basisklant wanneer jongens als Van Dijk, De Vrij, Bruma, etc weet beschikbaar zijn. De ligt is dat op termijn wel. En daar draait het ook om: de bouw van een toekomstig Oramje.

18 maart 2017 om 09:14

Dat is dus wel zo. Een speler met 200 wedstrijden in de benen is minder dan een speler die net komt kijken maar helaas voor de subjectieve Rotterdam zoveel meer talent heeft. Iedereen kan zien dat de Ligt bulkt van het talent. Een wedstrijd als afgelopen donderdag afleveren in een Europese wedstrijd op die leeftijd. Pfoe, ik geef het je te doen. Die jongen heeft alles om een topper te worden. Dat ziet nogmaals elke b.....l..... Niet dat ik het nu eens ben met zijn selectie want ik vind het veel te vroeg. Maar om nu Jan Arie van der Heijden te selecteren omdat hij het toevallig heel goed in een zwakke competitie als de Nederlandse dat lijkt mij nu niet nodig. Die jongen is 29 jaar en zit aan de toppen van zijn kunnen. Beter wordt hij niet en het zal eerder minder worden. Denk aan spelers als van Wonderen, van Gastel. Spelers die met Feyenoord de titel pakten op het moment dat ze op hun absolute piekmoment hadden in hun carriere. Na dat ene jaar (ergens in de vorige eeuw, sorry) was het over. Dat zal nu ook zo gaan met Jan Arie, Botteghin en nog een paar. Het verschil met van Wonderen en van Gastel is dat zij met de schaal stonden aan het eind van het seizoen en Jan Arie en Botteghin niet. Want de schaal gaat naar Amsterdam.

18 maart 2017 om 09:21

@buitenspelval; prettig dat je er inhoudelijk op in gaat
Ik vind niet dat Blind zich bezig moet houden met toekomstige internationals, maar met het heden. In zijn rol als bondscoach kan hij een duidelijk signaal afgeven door te selecteren op basis van prestaties. Dat deed hij bijv door de keuze van cillessen naar barca te veroordelen omdat die daar kiest voor de bank ipv speelminuten.
Door nu de Ligt mee te nemen draait hij die stelling weer terug, blijkbaar zijn de minuten niet nodig, net als de keuze voor Tete.
Het is niet zo dat we centraal alleen maar 30-plussers tot onze beschikking hebben. Integendeel; misschien wel onze sterkst bezette plaatsen zijn voor de centrale verdedigers.
Ron Vlaar mocht ooit te vroeg zijn debuut maken, dat ging fout en is hem jarenlang nagedragen. Welk nut heeft dat voor een speler en zijn club? Danny Blind kan imo een duidelijk signaal afgeven door hem niet te selecteren en hiermee het te vroeg hypen van talenten tegen te gaan.

18 maart 2017 om 09:31

Een blunder is wanneer een speler met meer dan 200 Eredivisiewedstrijden in de benen, een spits (pogba) die bekend staat om zijn kopkracht, vrij laat koppen en scoren. Waarschijnlijk is dit ook tegen meneer van der Heijden gezegd in de wedstrijdbespreking. Of niet want het kan natuurlijk ook zijn dat van Bronckhorst dacht dat hij dit niet hoefde te benoemen tegen een speler met meer dan 200 Eredivisiewedstrijden in de benen.

18 maart 2017 om 09:44

Feyenoord speelde gelijk door van der Heijden in de klassieker. Wat is je punt?

18 maart 2017 om 10:12

Hoeveel van die duels als verdediger frrules??? Hij is gewoon een middenvelder hoor. Dat blijkt gezien zijn blunders. Alleen bij Feyenoord zeggen ze dat dit soort spelers in oranje moeten. De ligt is echt wel een betere verdediger dan jan arie

18 maart 2017 om 10:25

Daar heb je aan het eind van de kwalificatie weer tijd voor, dat "stage" lopen. Nee, wij selecteren spelers die nog niet rijp zijn en even een paar wedstrijden leuk spelen i.p.v. spelers die in Engeland en Duitsland werken. Wat heeft de Ligt er aan wanneer we ons weer niet plaatsen voor een eindronde. Ze zijn bij Oranje mee gegaan in de gekte van het hedendaagse club voetbal. Elke periode weer nieuwe spelers...

18 maart 2017 om 11:07

Door een fout van wie scoort een tiener in de kuip in de klassieker? Fr12Jules hahah je bent echt typisch bezig

18 maart 2017 om 08:29

Je speelt in het heden en presteren is nu belangrijk.

18 maart 2017 om 09:19

Als er het over het presenteren in het heden hebben, dan valt er over De Ligt weinig klagen. Juist hoe hij zich momenteel manifesteert als goede en betrouwbare verdediger valt op. Daarin doet hij zeker niet onder voor een hoop cv's met jarenlange ervaring. Of hij nu toe is aan Oranje is een tweede, maar presteren in het heden kunnen we De Ligt niet ontzeggen. Zoals elke wedstrijd die hij speelt en donderdag j.l. ook weer.

18 maart 2017 om 09:33

Hoe kun je dat zeggen dan? Hij heeft nauwelijks een hele wedstrijd in de benen.. dat hij talent heeft is natuurlijk een feit. Maar Van der Heijden laat het al een heel seizoen zien.

18 maart 2017 om 10:23

De Ligt liet in de beladen Europa League wedstrijden zien vooralsnog geconcentreerd, stoicijns en gedegen te kunnen verdedigen en hij nauwelijks iets weggaf, ik volg die jongen al vanaf zijn veertiende en je ziet hem per wedstrijd groeien naar een hoger niveau, zich niet vaak aan een tweede steen stoten.

Al jaren slaat lichtingen over en steek hij er desondanks voetballend en qua persoonlijkheid bovenuit. Ik was net zoals iedereen verbaasd dat hij nu al geselecteerd werd, maar in de lijn van zijn ontwikkeling kijk ik er ook niet van op.

Zoals ik al eerder gezegd heb, was Van der Heijden ook een optie geweest, maar ik ben bang dat hij momenteel aan zijn plafond zit. T.o.v. de concurrentie is dat op den duur te weinig.

18 maart 2017 om 10:28

Hoezo betrouwbaar? Een paar leuke wedstrijden is ook direct betrouwbaar, op het niveau van Oranje? Wat nog even wat hoger is dan bij Ajax... We spelen een belangrijke pot tegen Bulgarije. Dan liever een speler met echte ervaring en dus betrouwbaar.

18 maart 2017 om 10:46

Hoezo niet betrouwbaar? Verder even lezen. Ik schrijf duidelijk dat het maar de vraag is of hij toe is aan Oranje. De Ligt is waarschijnlijk opgenomen in de selectie voor de breedte, in normale omstandigheden zullen er anderen een basisplaats krijgen tegen Bulgarije. De Vrij en Hoedt bijvoorbeeld, als dua ervaren.

18 maart 2017 om 08:37

Voor Oranje telt alleen de beste speler van dit moment. Minuten maken doe je bij de club. Vd Heijden is op dit moment een stuk beter dan vd Ligt. Dat alle Ajacieden hem nu al beter vinden of wijzen op potentie is pure onzin. Blijf maar kijken door de bril. Vd Ligt speelde goed maar na 2/3 wedstrijden bij Ajax hoor je nog niet in Oranje.

18 maart 2017 om 09:39

De Ligt is al het hele seizoen in elk elftal waar hij wordt opgesteld nauwelijks te betrappen op een foutje. Hoe hij presteerde in de Europese wedstrijden moet leidend zijn voor het beoordelen van zijn vorm en functioneren. Dat is momenteel meer dan uitstekend te noemen.

Op basis daarvan kun je hem selecteren, de discussie over zijn leeftijd daargelaten. Qua prestaties doet hij nauwelijks onder voor Van der Heijden in de wedstrijden die hij speelde. Vergelijken is verder lastig.

Daarnaast kun je hem op basis van zijn potentiele talent nu er enkele cv's zijn weggevallen voor de breedte alvast selecteren. Op termijn zal hij namelijk eerder een optie zijn voor de basis dan Van der Heijden. Waarom die kijk onzin is een kijken is door een gekleurde bril, ontgaat mij een beetje.

Natuurlijk is hij nog piepjong, maar als persoonlijkheid en als voetballer staat er gewoon een jongen, die net zo goed twintig had kunnen zijn, een vroegrijpe speler, die wat dat aangaat herinneringen oproept aan Clarence Seedorf

18 maart 2017 om 10:14

Jan Arie komt zelfs tekort voor Feyenoord. Profiteert gewoon van het belabberde niveau van Nelom, waardoor kongolo als linksback moet spelen.

18 maart 2017 om 12:13

De Ligt komt tekort voor Ajax. Hij speelt Viergever niet eens uit de basis

18 maart 2017 om 12:20

@buitenspelval, als je heel eerlijk bent, was jij op de Ligt gekomen voordat Blind hem op had geroepen? Ik zal verder wel reageren op jouw verhaal....

Leuk dat hij het goed doet bij elke team waar hij speelt, maar hoe hoog is de A1 of jong Ajax? Hij heeft paar keer met Ajax 1 leuk gespeeld, maar vergeet niet dat hij vorige week op de fout te betrappen was waardoor Kopenhagen won. Dat wordt dus vergeten.

Hoe kun je vinden dat hij niet onderdoet voor van der Heijden? Met wat vergelijk je dat? Dat doe je niet met de aantal wedstrijden...

Blind selecteert wel heel snel talentvolle Ajax spelers, maar oranje zit niet in de positie om spelers op te leiden! Vorig jaar kregen Tete, Riedewald en Bazoer ook de kans op basis van een handvol wedstrijden en waar zijn ze nu? Het resultaat was alleen maar dat ze nog meer naast hun schoenen gingen lopen en zie waar ze nu staan! Het is duidelijk dat Blind meer spelers van Ajax de kans zal geven en dat hoef niemand te ontkennen...

18 maart 2017 om 14:28

Inderdaad dat zagen we laatst in Europa leage

18 maart 2017 om 09:59

Jong Oranje moet naar de toekomst kijken. Het echte Oranje moet nu presteren en zorgen dat ze niet weer een toernooi missen

18 maart 2017 om 12:12

Als je voor Ajax bent dan snap ik deze argument. Laten we dan maar afscheid nemen van Sneijder want die zie ik over twee jaar ook geen meerwaarde hebben. Je moet kiezen voor de beste op dit moment en niet voor iemand die njet eens Viergever uit de basis speelt. En hoeveel talenten van Ajax zouden het maken de afgelopen jaren?

18 maart 2017 om 13:28

Vandaar dat Blind dus spelers oproept die vaak op De Toekomst spelen. De Ligt en Tete. Ook Krul heeft er aardig wat wedstrijden gespeeld. Je kan zeggen over Blind wat je wilt, maar hij kijkt weldegelijk veel naar De Toekomst!

Leuk materiaal voor de eredivisie en meer ook niet. Ik wil graag dat ze een eindtoernooi bereiken. Dat lukt niet met dit soort spelers.

18 maart 2017 om 07:57

Nee, wel met spelers met voornamelijk jupiler league ervaring

Berghuis en Jan Arie, om van te huilen. Elia nog steeds geblesseerd?

18 maart 2017 om 08:01

Beide horen mijn inziens niet in Oranje, maar zo hebben De Ligt en Tete er ook echt he-le-maal niks te zoeken.

18 maart 2017 om 08:07

Tete als back-up achter Karsdorp vind ik geen gek idee. Als Tete zijn aanvallende intentie van afgelopen donderdag dan heb je twee ideale back voor het NL elftal.

18 maart 2017 om 08:12

@afca0cbs

Mwah, mijn inziens moet een speler regelmatig wedstrijden spelen op niveau om opgeroepen te worden. Las dag Tete 2 duels Eredivisie had gespeeld dit jaar..

Dat bijvoorbeeld Berghuis wordt opgeroepen is voor mij ook een raadsel. Die presteert mijn inziens nog niet goed genoeg bij Feyenoord om opgeroepen te worden voor Oranje.

18 maart 2017 om 08:37

@fr12jules

Wie had jij opgeroepen dan? Zoveel keuze hebben we toch niet?

18 maart 2017 om 08:39

Als ik moest kiezen had ik Jan-Arie opgeroepen, maar je had ook kunnen kiezen voor bijvoorbeeld Denswil, Fosu-Mensah, St Juste of Ake.. keuze zat!

18 maart 2017 om 08:56

Denswil zou kunnen, te weinig van gezien.

Fosu-Mensah speelt niet of nauwelijks, lachwekkend dat je die opnoemt, want dat zou op hetzelfde neerkomen als De Ligt. Is er wel echt een voor de toekomst, net als De Ligt.

St. Juste? Kom op zeg. Laat hem eerst maar eens het niveau van Heerenveen ontstijgen.

Ake? Speelt niet meer sinds zijn terugkomst bij Chelsea en heeft slechts 10 competitiewedstrijden voor Bournemouth gespeeld in de eerste seizoenshelft.

Je maakt jezelf compleet belachelijk door deze namen op te noemen en kan maar tot een conclusie komen: We hebben gewoon weinig keuze op dit moment. Logisch dat je dan voor spelers kiest die op een hoog niveau vorm hebben getoond.

18 maart 2017 om 10:15

Tete is gewoon een goede back dus wat is je probleem? Ja hij bankt uhh dus?? Neemt niet weg dat het een goede back is.

18 maart 2017 om 10:17

Toen fosu werd opgeroepen was er ook paniek en nu is hij opeens wel geschikt? Denswil? Loll. Jan Arie oooo please. St juste die op dit moment na zogenaamde interesse van de topclubs beduidend minder presteert ??? Nee allen niet beter dan de ligt.

18 maart 2017 om 10:20

Ja klopt, echter speelt hij niet. En dat is het probleem. Dat is toch wel een vereiste wat ook Blind heeft gezegd.

18 maart 2017 om 11:14

Denswil als RB? Fosuh mensah speelt al helemaal niet en tete is gewoon beter dan hem.. wees eerlijk tegen jezelf. St juste als 2e rechtsback? Heeft ie daar ooit gestaan dan? Ake is linkspoot op rechtsback? Noem een betere 2e rechtsback dan kenny tete aub fr12jules.. want karsdorp is nu nummer 1 een feyenoorder..ik hoop dat je daar wel tevreden over bent manman heb je anti ajaxsyndroom

18 maart 2017 om 12:22

Goede back voor oranje ben je als je niet eens bij Ajax in de basis speelt! Of is Ajax van een hogere niveau dan oranje?

Ik heb zelf absoluut niets met Ajax, maar het valt me altijd op hoe druk mensen zich kunnen maken over Ajacieden in Oranje. En dan voor Feyenoorders lijkt het, alsof het een soort van prestigestrijd is wie de meeste spelers mag afvaardigen.

18 maart 2017 om 08:49

Nou mij boeit dat geen reet haha, maar gaat meer om de keuzes die Blind maakt.
Die slaan de plank volledig mis, mijn inzien horen Ake en van aanholt er ook in.

18 maart 2017 om 11:48

Ake speelt gewoon 0 dus dat zou niet logisch zijn en van aanholt is niet fit dus dat is de reden

20 maart 2017 om 13:04

Spelen beide weinig of zijn niet fit..

18 maart 2017 om 09:16

Het valt mij meer op dat heel Nederland het mer elkaar eens is dat Blind belachelijke keuzes maakt omtrent spelers van Ajax en dat de Ajacieden dat iedere keer komen verdedigen door andere mensen aan te vallen.

18 maart 2017 om 10:19

Zo is het ook gewoon. Daarom komen ze met jan Arie in oranje. Voor de winterstop moest diezelfde jan nog worden verkocht. Nu opeens is bij beter dan de ligt??? Droom verder!

18 maart 2017 om 10:23

Jan arie is ook op dit moment beter dan De Ligt. Dat De Ligt een enorm potentie heeft doet daar niks vanaf. Potentie is iets anders dan op dit moment beter zijn. Maar voor mij is het geen probleem hoor, Blind mag zelfs heel Ajax opstellen in NL, boeit mij vrij weinig.

18 maart 2017 om 12:25

Sorry, maar droom jij even zelf verder... Jan Arie toont gewoon aan dat hij betrouwbaar is en de Ligt speelt Viergever er niet eens uit! Viergever zou Jan Arie er niet iit spelen bij Feyenoord dus de Ligt al helemaal niet! Potentie is die 100% beter, maar op dit moment niet. Zit Viergever wel bij oranje? Wel raar dat hij de Ligt op de bank houd, maar dat de Ligt wordt opgeroepen! Lekker geloofwaardig, droom verder!

18 maart 2017 om 14:30

Zowel viergever en de ligt zijn beter dan jan Arie. Daarom beiden in oranje en jantje niet

18 maart 2017 om 10:21

Van mij mag heel Ajax in het NL elftal staan hoor, boeit mij echt niet. Het is dan ook dat ik niet veel heb met het Nederlands elftal. Echter staat Eric het hele jaar naast Jan-Arie en is het zijn maat, dus is het logisch dat hij dit zegt.

18 maart 2017 om 10:35

Wellicht omdat er een kern van waarheid in zit hoe men denkt over het beleid van Blind. Het is onmogelijk een speler als de Ligt op de roepen tijdens een kwalificatie reeks (ondanks enkele afwezigen) terwijl er nog degelijke spelers geselecteerd kunnen worden die in Engeland en of Duitsland spelen. Wanneer dit eerder regel is dan uitzondering gaat het een beetje opvallen, misschien zelfs een beetje zielig worden. Talent en potentie klinkt leuk hoor, maar hoe vaak verdwijnen die gasten weer in het niets. Laat hem eerst nog even een seizoen goed spelen bij Ajax en ervaring opdoen en zo ook betrouwbaar te worden. Dan kijken we weer eens naar de Ligt.

18 maart 2017 om 11:19

Dejan.. precies dit! Nederlands elftal kan mij gestolen worden! En ze zeggen dat het door blind komt met zn ajaxbril.. maar als je de geschiedenis kijkt zie je dat alle bondscoaches gewoon veel ajax spelers gingen oproepen, altijd zo geweest! Maar goed ik vind het prima als heel feyenoord geselcteerd wordt maar ik weet niet of oranje dan ooit nog het gevreesde oranje wordt van weleer. Maar goed zoals ik al zei alle feyenoorders in oranje en probleem opgelost. Feyenoorders lijken wel kleine meisjes als het om dit gaat. Psvers hoor je hier ook over maar in veel mindere mate.. dit viel mij ook op

Nee kom op zeg Jan Arie!, speler voor de subtop van Nederland. De Ligt is nu al 10x beter. Ook Toornstra en Berghuis geen Ned. elftal materiaal. Ook Veltman niet hoor.

18 maart 2017 om 10:24

Beter in de JL wellicht? Als hij echt beter was, waarom speelt Viergeven normaliter dan CV?

Dat gelul over naar de toekomst kijken...tjongejonge dat mensen dat nog altijd over hun lippen krijgen. Je moet gewoon de beste spelers van het moment oproepen en daar een elftal van maken. vd Heijden heeft beperkingen en zal niet tot in lengte van jaren een cv voor Oranje worden, maar is momenteel, met de huidige blessures, zeker een serieuze optie al is het alleen maar omdat hij veel meer ervaring heeft dan kleuter de Ligt die absoluut over potentieel beschikt. maar nog te weinig heeft laten zien voor een selectie.

20 maart 2017 om 20:55

Heb je op zoveel punten de juiste woorden, gooi je het weer weg door 'kleuter de Ligt' te zeggen, weer totaal overbodig. Vd Heijden is normaal inderdaad misschien pas de 10e of 11e speler waar je aan denkt, en nu ineens wel een mogelijkheid. Eens. Maar de Ligt is in mijn ogen ook geschikt, hangt er gewoon vanaf vanuit welke hoek je het wilt bekijken. De Ligt kan zo een keer wat ervaring opdoen, kijkje in de keuken nemen waar hij (jawel komtie!) in de toekomst komt te staan. Voor Jan Arie is het een soort van beloning voor een leuk seizoen, met als kanttekening dat het waarschijnlijk de laatste keer voor hem is.

Maar waar maken we ons druk over zeg? Beide heren gaan alleen in uiterste nood wat minuten maken, en Blind kiest voor de Ligt. Accepteren, doorgaan en hopen dat er geen Vlaar-effect (tegen Italië) ontstaat. Die vent rilt nogsteeds als hij de naam Luca Toni hoort.

Natuurlijk had Blind Jan-Arie kunnen nemen. Die heeft namelijk net zoveel in Oranje te zoeken als de Ligt momenteel. Ik vind het altijd zo'n onzin discussie dat we moeten zeuren over een 6e of 7e keuze op een bepaalde positie. Als je toe bent aan de 6e speler in de hiã«rarchie krijg je altijd een speler die er niet bijhoort, waarvoor je ook een ander vergelijkbaar alternatief kon nemen.

Ik zie dat Berghuis erbij zit. Dat is ook een onzinnige uitverkiezing, want zo opvallend doet ie het nu ook weer niet in Rotterdam. Maar goed aan de andere kant is ook hij een 5e of 6e keuze waar je alleen vergelijkbare alternatieven voor hebt die er net zo weinig te zoeken hebben.

Typisch Nederlands weer dit, die jongen speelt een paar leuke wedstrijden en hop gelijk de hemel in prijzen. Gelijk NL elftal, tot die straks weer als een baksteen valt zoals elk ander talent. Schei toch uit.

Komop man de spelers van Feyenoord hebben even een piek jaar maar met alle respect maar een Vilhena (misschien nog wel) maar een Toornstra en van der Heijden zijn echt geen Nederlands elftal waardig. Dus logisch dat ze niet opgeroepen worden. Daarom snap ik aan de ene kant Blind wel dat je een de Ligt opdiept met heel veel blessures en mensen die niet kunnen je moet ook naar de toekomst kijken en een van der Heijden gaat nooit een rol vervullen daarin voor het Nederlands elftal.

18 maart 2017 om 09:07

Het maakt toch niet uit hoe ze volgend jaar spelen. Oranje moet nu winnen om het WK te halen en dus moet je de spelers oproepen die nu in vorm zijn. En dat zijn de spelers die nu bepalend zijn en veel en goed spelen dit jaar.

Hij verdient het natuurlijk veel meer dan De Ligt. Ondanks dat is de Ligt een groot talent vind is het wel redelijk lachwekkend dat hij na 10 redelijke wedstrijden wordt opgeroepen terwijl Baco Arie al het hele jaar goed speelt en zelfs weleens een goede actie maakt aan de bal.

De ligt mag meer potentie hebben maar op dit moment is Jan-Arie beter, ze kunnen beter een meer ervaren verdediger oproepen in plaats van de De ligt

18 maart 2017 om 09:30

Michel Breuer heeft nog meer ervaring. Dan die maar selecteren ipv Vd Heijden ??

20 maart 2017 om 13:03

Niet op Rcv.. daar is de Ligt door dat hij tweebenig is geschikter. van der Heijden aan de rechterkant van de verdediging zou een drama zijn.. van der heijden voor Hoedt.. ja dat zou kunnen maar waarom?

En als je diep in het hart van Van Bronckhorst kijkt dan weet hij ook dat hij onzin praat.

ALs Jan-Arie voor Oranje geselecteerd wordt, pas dan is Oranje diep gezakt.

Hij doet het dit seizoen redelijk aan de hand van Botteghin. Maar de jaren daarvoor was hij een matige verdediger, voetballend goed, maar allesbehalve scherp in zijn verdedigende acties.

Alle ophef over De Ligt is zwaar overtrokken. De Ligt is een super groot talent, evenwichtig en heel veel potentie. Wat bij hem ontbreekt is ervaring. Daarvoor moet hij juist heel veel spelen, maar dat komt wel goed. En we doen nu net of Blind hem direct in de basis opstelt en aanvoerder maakt.

#waanzin - wees blij dat er een groot sterk verdedigend talent doorbreekt

je moet toch wel blind zijn om potentie, verdedigend als opbouwend niet te willen zien dat de ligt maar 2 wedstrijden nodig heeft en vd heyden er200 om zich tebewijzen, en deze jongen loopt niet over van arrogantie die komt er wel en als hij speelt en speelt zo als donderdag gaat hij onze record internationaal worden , laten we ook eens positief zijn over zo'n klasbak

Laten we dan maar zeggen dat van der Heijden het meer verdiend dan viergever! Schande!

In de topwedstrijden is De Ligt al een veel stabielere factor dan die omhoog
geschreven van der Heyden. Iedereen heeft in de Europese wedstrijden van
Feijenoord toch wel kunnen constateren dat van der Heyden gewoon tekort
komt? Zet even de clubbril af en constateer dat De Ligt in alle opzichten een
veel betere optie is. Leeftijd telt niet, klasse wel. En vraag iedere Feijenoord
fan wie hij/zij zou kiezen als het om deze twee jongens ging? 1 Keer raden??
Dus geen Calimero gedrag, Feijenoord wordt gewoon terecht kampioen dit
seizoen, maar niet alle spelers van dat team horen in Oranje.

Als hij tegenover iemand met de snelheid van Totti komt te staan redt hij het wel. Veel te traag!

Op basis van wat zou je Jan Arie verkiezen boven Matthijs? Geef eens 1 goede reden. Ik zie er namelijk geen een. Matthijs is op alle vlakken beter. Houd overzicht en is verdedigend zo sterk en dat voor een 17 jarige.

Het probleem voor de Feyenoorders is dat ze het internationaal niet hebben laten zien. Wel moeilijke loting gehad in EL, maar ondanks overwinning op Manchester niet erg veel laten zien. De Ligt speelt wel internationale wedstrijden en doet dat goed. Dus begrijp ik Blind in dit geval wel, hoewel ik de Ligt ook erg jong vind hiervoor Maar hij is wel degelijk de aanstaande verdedigingsleider van Oranje.
Spelers van clubs als Heerenveen hebben gewoon, omdat ze niet internationaal spelen weinig kans op selectie voor Oranje. Terecht.

18 maart 2017 om 12:56

Hoe wil je dan de selectie vorig seizoen van Bazoer, El Ghazi, Tete en Riedewald verklaren?
Dat "toekomstige schakel" werd overigens ook al over de bovenstaande spelers gezegd.
Zou het misschien niet kunnen dat Blind enorm geilt op Ajax spelers?

Er moeten veel meer Ajacieden in het Nederlands elftal. Ook in de vriendschappelijke wedstrijden. En niet alleen om het echie.
Laat de Feyenoorders maar lekker een weekje rust pakken. En buiten dat lees ik overal dat Ajax de beste spelers heeft, dus moet het geen probleem zijn.

Hij voetbalt helaas bij de verkeerde club. Wil je makkelijk in Oranje komen met deze bondscoach, dan is Ajax de club waar je moet spelen. Of op de bank zitten zoals De Ligt en Tete.

20 maart 2017 om 13:01

Echt ongelooflijk.. de vorige keer waren alleen Veltman en Klaassen geselecteerd en zaten er weer meer Feyenoorders en Psvers in, onzin dus.

Alleen feyenoorders willen dit. Elke neutrale persoon die geen voorkeur heeft voor ajax, feyenoord of psv wilt dit niet.
Van der heijden is een speler met wie je kan winnen tegen clubs als sparta, vvv, vitesse en ado.
Maar met die ga je nooit europees wat bereiken.

Het selecteren van spelers is wel vaker onverklaarbaar geweest. Maar van der Heijden is toch echt geen speler voor het Nederlands elftal. Die de ligt is nog jong en onervaren, maar je hij is vele malen talentervoller als verdediger en je kunt hem er toch wel bijnemen.
De tijd zal het leren, maar ik heb wel vertrouwen in die gast.

Ik snap de ophef eerlijk gezegd niet zo, we praten in dit geval over verdediger nummer 9 van de selectie. Als hij uberhaupt al 15 minuten mag invallen tegen Italiã« dan is het al veel. Dan had je inderdaad ook Van der Heijden kunnen oproepen, maar feitelijk maken we ons druk om randverschijnselen.

Wie speler nummer 25 bij de selectie is ... regelmatig hebben we een selectie van 23 spelers of door een blessure soms zelfs kleiner en we doen moeilijk over de opvulling van de selectie. Dat de rest van de selectie schijnbaar in orde is daar hoor je niemand over. Ook Tete waar veel discussie over is vind ik behoorlijk overtrokken. Rechtsback nummer 3 van de selectie, Kardorp staat in de basis en Veltman is back up. Niet zo heel relevant allemaal.

Enkele mensen hebben ook nog een mislukte poging gewaagd om over Viergever te klagen, maar die mensen hebben schijnbaar bijzonder weinig wedstrijden van Ajax gekeken. Die jongen doet het uitstekend bij Ajax, zowel centraal als op de back. Bovendien een jongen met behoorlijk wat ervaring, heel wat waardevollere ervaring met veel Europese wedstrijden dan de ervaring van Van der Heijden bijvoorbeeld. Zijn uitverkiezing is volkomen terecht, Die van De Ligt mag je terecht veel te vroeg noemen en die van Tete kun je eenvoudig ter discussie stellen.

Per saldo een boel opwinding om niks, ik vind het interessanter om te kijken wie er speelt tegen Bulgarije omdat die wedstrijd serieus ergens over gaat en gewonnen moet worden. Wie derde of tweede keuze is op zijn positie en eventueel door een andere speler vervangen had kunnen worden, daar zal het resultaat niet vanaf hangen.

Welke linksbenige centrale verdediger moet je dan thuislaten? Indi, Hoedt en ook Viergever kan ik best begrijpen boven van der Heijden. Van der Heijden doet het nu erg goed, maar Viergever speelt eigenlijk al 1,5 jaar constant heel goed en kan eventueel ook op LB. Van der Heijden heeft toch regelmatig foutjes gehad.

Van der Heijden kan echt niet op RCV dus daar ook geen concurrent voor de Ligt bv.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren