Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Blind haalt De Ligt bij selectie van Nederlands elftal

Laatste update:

Danny Blind heeft de definitieve selectie van het Nederlands elftal voor de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Bulgarije (25 maart) en de oefeninterland tegen Italië (28 maart) bekendgemaakt. Zes voetballers die in de voorselectie zaten, hebben de schifting niet overleefd: Luuk de Jong, Bart Ramselaar, Davy Pröpper, Marten de Roon, Tim Krul en Leroy Fer.

Matthijs de Ligt maakt wél deel uit van de selectie van Oranje. De centrale verdediger van Ajax kan de eerste zeventienjarige sinds de Tweede Wereldoorlog worden die in actie komt in het Nederlands elftal, zo weet NUSport te melden. Ook Wesley Hoedt, Nick Viergever en Kenny Tete zijn door Blind opgeroepen; Viergever kan zijn tweede interland spelen en Hoedt kan debuteren.

Jeffrey Bruma en Virgil van Dijk ontbreken vanwege blessureleed in de selectie en Wesley Sneijder, die nog in de voorselectie ontbrak, is alsnog fit genoeg bevonden om mee te doen in de aankomende interlands.

Matthijs de Ligt in Oranje! #knvb #blind #ajax #afca

Een bericht gedeeld door Voetbalzone.nl (@instavoetbalzone) op


Is het terecht dat Matthijs de Ligt is opgeroepen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
17 maart 2017 om 12:19

Dit kan je toch niet serieus nemen. Een Jongen die 3 goede wedstrijden speelt wordt weer opgeroepen. Viergever is nooit goed genoeg geweest voor Oranje, Tete speelt nauwelijks. Ik pleit ervoor om Miquel Nelom bij de selectie te halen, want die speelt al 2 wedstrijden prima voor zijn doen!!

17 maart 2017 om 12:23

Nouja, iedereen kan zien dat De Ligt een uitzonderlijk talent is. Hij roept niet zomaar half oranje onder 19 op of zo. Ik zie het probleem niet zo, waarschijnlijk wordt ie hier alleen maar beter van. Prima testcase tegen Italië.

17 maart 2017 om 12:24

Vind je het gek dat het minder gaat met het NL elftal. Dat komt door dit soort praktijken

17 maart 2017 om 12:29

Hij roept niet zomaar iedereen op? Half Ajax vergeten die daarna allemaal op de bank zaten bij hun club? Bazoer, Riedewald, Tete, El Ghazi en Dijks.....

17 maart 2017 om 12:32

Als Feyenoord fan zijnde juich ik dit toch wel toe. Hij speelt fantastisch en is echt een groot talent. Gewoon erbij halen kan prima.

@FR-4life, wil je nooit meer de woorden prima en Nelom in 1 zin plaatsen?

Viergever, dat vindt ik dan wel weer waardeloos. Die is heel simpel, gewoon veel te klein voor een centrale verdediger. Verdedigende middenvelder kan hij overigens wel spelen, maar dan zie ik liever De Roon.

Verder is Tete lachwekkend! Die speelt helemaal niets bij Ajax, maar is wel goed genoeg voor het Nederlands elftal? Triest...

17 maart 2017 om 12:34

Tja, dan praat je natuurlijk ook over de grootste club van NL. En nee, ben geen Ajacied. Is het dan zo gek dat een kleine meerderheid van het Nederlands elftal uit spelers bestaat van de grootste club van Nederland? En @peterhoekstra, kijk eens naar hoeveel blessures hij constant heeft moeten opvangen. Dat is niet normaal. En stuk voor stuk sleutelspelers of spelers die net in vorm waren. Ik vind dat de selectie best sterk is eigenlijk, ondanks dat een Janssen bijvoorbeeld niet speelt. Er is echt ene prima elftal van te formeren, in alle linies zitten echt goede spelers.

17 maart 2017 om 12:48

Tete kan toch ook bij Oranje op de bank zitten achter Veltman? Als er blijkbaar geen andere optie is.. Of Blind ziet in Veltman nu een centrale verdediger en dan nog kan hij weer in beeld komen als reserve...

17 maart 2017 om 12:52

Jij ziet het probleem niet!? afgelopen jaar onder een steen gelegen of wat!? Je kunt het hele NL elftal toch niet meer serieus nemen zo? Blind breekt alles af!

17 maart 2017 om 12:53

Blind ziet wel meer dingen, maar niet de juiste.

17 maart 2017 om 12:54

succes

17 maart 2017 om 13:01

Als je het door een Ajax bril bekijkt dan is de keuze logisch Een talent bij Feyenoord (of een niet Amsterdamse club) heeft namelijk 2 seizoenen nodig om zich te bewijzen Deze jongen is na 3 wedstrijden geslecteerd en let maar op ook zal hij spelen.

"schifting niet overleefd: Luuk de Jong, Bart Ramselaar, Davy Propper, Marten de Roon, Tim Krul en Leroy Fer." Goh allemaal Fey, Psv, AZ. Davy Propper was toch eerst basisspeler. Hoe kan het uberhaubt dat hij er niet bij zit?? Luuk de Jong vind ik ook niet goed spelen maar speelt wel wekelijks.. Ik snap zijn keuzes totaaal niet!

Wanneer gaat deze man weg? Wanneer gaan we met zn alle protesteren tegen Danny Blind? Dit kan echt niet langer.

17 maart 2017 om 13:15

Voor zijn doen...die komt echt veel te kort (Nelom).
Van de Ligt is het logisch, over niet al te lange tijd wordt ie een vaste waarde bij Oranje. Tete ook logisch, speelt weer erg sterk en Veltman is geblesseerd. Viergever speelt vanaf winterstop vorig seizoen al erg goed, zeker als back.

17 maart 2017 om 13:17

Het was ook te lang stil rondom Blind. Lachwekkend en bizar dit nieuws. Het lijkt haast een vervroegde 1 april grap..

17 maart 2017 om 13:39

Ja want je moet niet kijken naar de grote van een club maar naar de beste spelers die rondlopen in de competities ik vind het onbegrijpende hij van der Heijden minder vind dan deze knul die 177 minuten in het 1e heeft gestaan. 177 minuten echt belachelijk

17 maart 2017 om 13:41

Janmaat haps had beter geweest

17 maart 2017 om 13:45

Ik ben het met je eens dat het erg vroeg is. Tegelijkertijd legt Blind duidelijk uit dat Van Dijk, Bruma en (mogelijk) De Vrij geblesseerd zijn. Dan is De Ligt niet zo'n gekke keuze, aangezien er in NL dan alleen Jan-Arie rondloopt...

Verder moet je denk ik niet alleen naar de namen van de afvallers kijken, maar juist naar de namen van de jongens die er wel bij zitten... Een vergelijking leert dat Wijnaldum, Sneijder, Klaassen, Strootman, Toornstra en Vilhena toch een heel logische keuze is...? Misschien dat je Propper er wel bij kunt hebben ipv Toornstra, maar dan was er niet minder gezeur geweest, alleen uit een andere hoek.

17 maart 2017 om 13:58

Ik vind het vooral zielig voor die jongen(de ligt). Natuurlijk kan je dit als speler niet weigeren, maar een bondscoach moet beter weten. Door deze selectie komt er een ongekende druk op die jongen terwijl ie, bij wijze van, 3 wedstrijden heeft gespeeld.

Het Nederlands elftal moet geen weerspiegeling zijn van de Nederlandse competitie als opleidingselftal, maar een selectie van de beste Nederlandse spelers overall op basis van kwaliteit, ervaring en positie. Niet op basis van Club en leeftijd/potentie.

17 maart 2017 om 12:24

Belachelijk!! Vooral het oproepen van Viergever! Die man kan er he-le-maal niks van! Wat een grap!

17 maart 2017 om 12:32

Kijk is de wedstrijden van Ajax. Grapjas. Viergever is gewoon heel goed.

17 maart 2017 om 12:34

Als er iemand een grap is ben jij dat wel. Dat het oproepen van De Ligt veel te vroeg is mag duidelijk zijn. Dat tete, die dit seizoen 1 keer basis gespeeld heeft, geselecteerd wordt is werkelijk onbegrijpelijk. Maar Viergever is dit seizoen na Sanchez en Botteghin (kom maar weer met jullie lachwekkende opmerkingen psv supporters) gewoon de beste verdediger in de Eredivisie.

17 maart 2017 om 12:35

@Yoeri
Beetje napraten wat jij nu doet.. als je Viergever het afgelopen seizoen gevolgd hebt, heb je gezien dat hij aan een prima seizoen bezig is. Tuurlijk is dit niet materiaal waar je naar streeft voor in je nationale team, maar door blessures en doordat je simpelweg geen veel betere hebt kan hij er een keertje bij zitten.

17 maart 2017 om 12:36

Absoluut niet dat ik hem in Oranje wil zien, maar als je Viergever en De Ligt oproept had je net zo goed Jan-Arie van der Heijden op kunnen roepen. Volgens mij staat hij in de minst gepasseerde verdediging van Nederland en niet die 2 jochies van Ajax.

Daarnaast is het gewoon lachwekkend dat jongens als Pieters continu worden genegeerd terwijl deze op een veel hoger niveau spelen en presteren dan jongens die bij Ajax op de bank zitten.

17 maart 2017 om 12:36

Ik begrijp het oproepen van Viergever meer dan De Ligt. De ligt heeft nog geen eens 10 wedstrijden in Ajax 1 gespeeld, veel te jong en veel te weinig gespeeld om zijn kwaliteiten te beoordelen. Viergever speelt al een heel seizoen prima bij Ajax, speelt al langer dus je hebt een goed beeld van zijn sterke en zwakke punten.

17 maart 2017 om 12:40

Mees hij heeft het over Viergever.... Niet over De Ligt....

17 maart 2017 om 12:40

Heb je Viergever gisteren zien spelen? In deze vorm kan hij echt wel mee met het NL elftal hoor

17 maart 2017 om 12:44

Dus jan arie vd heijden is de reden dat het goed staat.. nou nee! Ik denk dat je in de war bent met bothegin karsdorp en kongolo. Kongolo verdiende het echt deze keer om erbij te zitten. Ik ben niet voor feyenoord maar ik zie wel dat terrence zich zwaar ontwikkelt dit seizoen

17 maart 2017 om 12:50

En Viergever is wel de reden dat het goed staat bij Ajax? Nee dat is Sanchez. Viergever is gewoon absoluut geen speler voor het Nederlands Elftal.
Blind had Pieters en Willems moeten oproepen zodat zijn zoontje lekker centraal nog een optie was. Net als dat Janmaat gewoon een veel betere optie is dan een wisselspeler van Ajax op rechtsback.

17 maart 2017 om 12:56

Vind ik ook, Stiekum vond ik hem MoM gisteren..

17 maart 2017 om 13:50

Wel de posities met elkaar vergelijken he... Tete is rechtsback, Pieters linksback. En de Premier League moet ook niet overschat worden. Van Wolfswinkel speelde ook bij Norwich in de Pl...

Ik heb trouwens geen idee hoe Pieters het doet hoor. En snap echt wel dat niet-Ajax fans hierover vallen, maar Jan-Arie is gezien de vele blessures het enige alternatief centraal. Viergever is denk ik voor linksback meegenomen. Hem kun je dus wel vergelijken met Pieters. Viergever deed het gisteren werkelijk uitstekend tegen Kopenhagen. Of het Oranje materiaal is denk ik niet, maar dat geldt natuurlijk ook voor de alternatieven + De Roon, Toornstra, Zoet en Berghuis.

17 maart 2017 om 14:06

En ik maar denken dat Ajax en Feyenoord allebei 16 tegengoals hebben.

17 maart 2017 om 18:53

Oh ja laten we spelers selecteren op aantal doelpunten tegen in de ED. Of gewoon omdat ze ergens in Engeland spelen. Diederik Boer heeft als keeper bijna geen goals tegen dus maar 1e keeper maken? Of zouden dit toch best goede spelers kunnen zijn?

17 maart 2017 om 19:27

Ja vedetterut, Nick is een heel belangrijke reden dat Ajax verdedigend zo goed staat. Misschien zul jij daar moeite mee hebben om dat toe te willen geven. Sanchez is dan wel de beste pure verdediger. Maar Nick is de leider.
En als je dan over Willems begint? ik was in het begin van zijn carriere echt een fan van Willems. Zag het helemaal zitten in hem. Ook toen andere mede Ajax fans hem abekritiseerden. Maar nu heb ik het wel met hem gehad. Hij blijft hangen in het typische eeuwige talent syndroom. Af en toe zie je echt de potentie om daarna weer een paar duels helemaal door de mand te zakken. Dat mag met het aantal jaren dat hij nu al speelt (ook al is hij nog steeds niet zo oud) toch niet meer voorkomen?
Pieters wordt nou ook niet bepaals over naar huis geschreven hoor. Doet het zeker niet slecht, maar toch ook niet zo'n speler die onbetwist bij Oranje hoort?
En vergeef me, maar die hele Engelse Premier League mag dan wel een grote naam hebben, maar het is toch zielig dat ze, ondanks al dat geld dat ze tot de beschikking hebben, gewoon zwaar teleurstellen in Europa? Spanje staat op eenzame hoogte in het Uefa landenclassement voor clubteams, gevolgd door Duitsland en als ik het goed heb hijgt de Serie A ook al in de nek van die Britten.
Zullen we dan die verdediger van Augsburg, die van Gaal ooit een paar keer liet spelen, ook maar weer oproepen, als hij nog actief is?
Janmaat zou kunnen. Als het tenminste nog steeds de Darryl is die ik ken van zijn tijd bij Feyenoord. Heb echter geen idee hoe hij het doet bij het 'grote' Watford. Wel weer op en top zielig hoe je dan komt opproppen met het woord zoontje om naar Daley te verwijzen. Maar goed, dat zal vast ook niets te maken hebben met clubkleuren.

17 maart 2017 om 19:37

Je slaat ook hier de plank volledig mis met je informatie:
Ajax en Feyenoord hebben allebei 16 tegendoelpunten tegen. En als je dan graag aan statistieken wilt gaan hangen, dan zou juist jij achter het besluit van Blind moeten staan omdat Ajax in 2017 in de competitie slechts twee tegendoelpunten heeft gekregen en Feyenoord 4. Dat is 200% het aantal tegengoals van Ajax als je het nog mooier wilt laten lijken. Dus je staat met je broek omlaag met je geschreeuw.

17 maart 2017 om 12:48

Nou nou Diepte punt is toch bereikt hoor!

Tjonge jonge Tete speelt 2 wedstrijden, De Ligt nog geen 10 en niet te beginnen over Viergever!
Nu roep ik nooit dat Blind een Ajax bril heeft, maar dit kan ik zelf niet meer ontkennen!

Wat een vreselijke schande is deze man toch! Je moet spelen blijft hij roepen maar dat hoeft nieta ls je bij Ajax op de bank zit! Een Jan arie kan je dan net zo goed oproepen doet hetnet zo goed als Viergever en speelt bij de nummer 1.

Schandalig selectie beleid deze man! bah

17 maart 2017 om 12:59

Dieptepunt is inderdaad echt bereikt.
Tete oproepen (3 rechtsbacks?), terwijl die het hele seizoen vijf wedstrijden heeft gespeeld, terwijl Verhaegh aanvoerder is bij Augsburg en wekelijks speelt en Janmaat ook regelmatig speelt bij Watford.
Viergever oproepen, terwijl je met Hoedt, Martins Indi en eventueel Blind al 3lcv hebt en dan geen enkele echte linksback oproepen, behalve zijn eigen zoon Blind. Van Aanholt? Pieters? Kongolo? Zelfs Willems speelt op linksback nog beter dan Viergever. Bizar.
Het enige waar ik nog een beetje kan inkomen is De Ligt. Bruma en Van Dijk (beiden Rcv) zijn geblesseerd, dus is als enige over De Vrij. Vlaar is dan vervolgens een optie, maar speelt momenteel erg matig. Dan kan je eventueel St. Juste oproepen, of De Ligt. Andere opties voor RCV zijn er momenteel niet.

17 maart 2017 om 13:05

Ja ik vind het oproepen van Tete nog het meest bizar!

Heel het jaar bank, dit is toch een schande voor jongens als Janmaat, Pieters, Aanholt, Kongolo en Willems.

En het nog recht proberen te lullen ook.. Laten we alsjeblieft niet kwalificeren des te eerder zijn we van die grap dat een Blind is af!

Zelfde met Bazoer, Riedewald, El Ghazi 5 leuke wedstrijden in Ajax 1 en hoppppah je zit er bij! En het waren van die wereld talenten.. Blind heeft 1 telefoonlijn en dieloopt direct naar de Arena.

17 maart 2017 om 13:18

Indd waarom Kongolo niet? Het is geen ned elftal. dit is Ajax in Oranje tenues.

17 maart 2017 om 19:44

Capis, jij gebruikt criteria die jou gewoon uitkomt.
Laat ik mijn criteria dan gebruiken.
Ajax heeft net zoveel tegendoelpunten als Feyenoord dit seizoen: 16.
Ajax heeft in 2017 twee tegendoelpunten verwerkt terwijl Feyenoord 4. Dat is 200% verschil.
En van de vier van Feyenoord zijn er 3 gescoord in de laatste twee wedstrijden. Met andere woorden, de verdediging van Feyenoord is de laatste weken alles behalve solide. Ze hebben er zelfs een wedstrijd door verloren.

Dus als je dan toch zo graag criteria wilt gebruiken, dan moet je wel met wat betere ammunitie komen.
Viergever - van der Heijden 1 - 0

Tja 10 wedstrijden gespeeld en al opgeroepen, het lijkt wel een trend. Is er wel eentje voor de toekomst, dat is zeker.

17 maart 2017 om 12:15

Heeft hij al 10 wedstrijden gespeeld in het eerste van Ajax?

17 maart 2017 om 12:20

stuk of 5 invalbeurten, misschien paar bekerwedstrijd en pas 1 echte basisplaats, Rond uit belachelijk. hij heeft veel potentie maar dit is nog veel te vroeg, gevalletje maduro onder van Basten.
Dat tete opgeroepen is snap ik trouwens ook niet, staan zelfden tot nooit in de basis maar toch opgeroepen worden

17 maart 2017 om 12:30

In 6 competitiewedstrijden (gedeeltelijk) meegedaan daarnaast nog 3 bekerwedstrijden en 4 europese wedstrijden.

17 maart 2017 om 12:21

En wat dachten we van Tete.. De beste man is gister goed ingevallen en kan zich meteen melden bij Oranje. Verder heeft hij meer minuten voor Jong Ajax dit seizoen gespeeld dan Ajax 1!!!

Misschien moeten we maar gewoon alle Nederlanders van Ajax selecteren en daar een paar aavullingen aan toevoegen. Is het selectie beleid tenminste duidelijk.

17 maart 2017 om 12:34

Alles beter dan brenet.

17 maart 2017 om 12:43

Aan de naam en beredenering te zien kan jij zo maar eens de echte Blind zijn.. hehe.

Maar even zonder dollen, er wordt van spelers verwacht dat ze bij hun ploeg spelen voordsat ze geselecteerd worden. Dan snap ik dat er voor Blind en Cillessen een uitzondering gemaakt kan worden, maar niet voor Tete die 2 wedstrijen bij Ajax 1 heeft gespeeld en 3 bij Jong Ajax dit seizoen.

17 maart 2017 om 12:48

Heel leuk en aardig dat je dit zegt maar ik heb niks te klagen hoor met tete als (reserve)rechtsback. Janmaat bankt ook het hele jaar al en van der wiel dat wordt niks meer die wil model worden ofzo. Dus wat blijft er dan over losvan karsdorp en tete? Ik zou je hier graag op zien reageren Unknown007,met argument!

17 maart 2017 om 13:08

@ranatofly:

Veltman zit er bij en Kasdorp! Dat zijn 2 rechtsbacks, En Veltmanhaoud heel hetjaar al Tete op de bank dus heb je aan 2 voldoende.

Janmaat heeft op eenhoger niveau meer wedstrijden gespeeld zelfs. Maar met Veltman en Kasdorp heb je al genoeg backs.

Blij met je argument?!?!

17 maart 2017 om 12:23

Nog niet eens 10. Ik ben groot fan van de Ligt maar geef die man even de tijd en laat hem rustig beginnen bij U19. Ik vind het een hele verkeerde ontwikkeling dat spelers die 3x in de basis staan bij een topclub gelijk bij het Nederlands elftal worden gehaald.

17 maart 2017 om 12:39

Inderdaad. Met Viergever, de Vrij, Hoedt en Indi heb je in principe al vier centrale verdedigers mee. Daarbij kunnen Veltman en Blind ook centraal achterin uit de voeten. Er is helemaal geen noodzaak om die jongen mee te nemen.

Het slaat dan nergens op om een jongen met 177 minuten Eredivisie mee te gaan nemen onder het mom van 'de spoeling is dun'.

Roep gewoon Van Aanholt en/of Pieters op en schuif Blind als optie naar centraal. Dan ben je toch een stuk logischer bezig.

17 maart 2017 om 12:52

@ewoud,

Dan is Ajax blijkbaar de enige topclub ter wereld. Bij geen enkele andere (top)club zal een talent van 17 na 2 basisplaatsen worden geselecteerd voor Oranje.

Dit is echt lachwekkend. En het is duidelijk dat Blind met 2 maten meet. Die vent kun je toch echt niet meer serieus nemen

Ik bedoel het is een hele goede speler maar hij heeft serieus net 2 a 3 wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld.. Dit kan toch gewoon niet.

17 maart 2017 om 12:37

Tja... Ik ben het er wel mee eens eigenlijk.
Viergever is centraal niet zo goed, maar als LB vind ik hem echt goed. Komt op, kan voorzetten geven met zijn linker en goed opbouwen, maar belangrijk is dat hij kan verdedigen.
Goede slidings, tomeloze inzet en passie maar ook snel en sterk. Goede keuze.
De Ligt. wie hem gister heeft zien spelen ziet toch dat hij gewoon heel goed is. Iedereen die Ajax gister heeft zien spelen snapt toch wel waarom De Ligt, Tete en Viergever zijn opgeroepen? Die hebben geen kans weg gegeven tegen een hele goede ploeg.

17 maart 2017 om 12:46

Viergever snap ik ook wel dat hij is opgeroepen, is al het hele seizoen goed in vorm en staat ook Europees zijn mannetje. Over de Ligt, ja ik snap dat je hem goed vind, is die ook. Het kan alleen gewoon niet zo zijn dat een jongen, want dat is het gewoon nog, van 17 met Nederland meegaat omdat hij net 3 goede wedstrijden heeft gespeeld. De beste jongen kan beter nog even 3 jaar wachtten en dan basisklant bij Oranje worden.

Wauw is de armoede achterin zo groot dat we een 17-jarige spelertje moeten oproepen. Wat zijn we ver afgezakt zag.

17 maart 2017 om 12:22

Hoezo, dit is toch een talentvolle goede speler? Wat een verontwaardiging om niks zeg (mijn mening uiteraard). De Vrij/ Van Dijk/ Bruma zijn allen geblesseerd maar volgens je redenatie zijn we dus afgezakt en verwacht je kennelijk dat Nederland eindeloos goede verdedigers heeft. Nou, en misschien is dit nieuws, maar ook in tijden van een Mathijssen en Heitinga hadden we zie niet voor het kiezen.

17 maart 2017 om 12:30

Kom op man, heeft de ligt überhaupt 10 wedstrijden gespeeld voor Ajax? Er zijn zat goede opties, zoals een Denswil bijvoorbeeld.

17 maart 2017 om 12:46

@mrgarisson

Weet je wat pas armoede is? Als we met Bruma moeten spelen. Een speler die er boven uitsteekt in onzekerheid en niet eens tegen Luxemburg durft in te grijpen tegen zeer matige aanvallers.

17 maart 2017 om 12:51

@superman: Lekker op bruma blijvenbashen ieder topic! Maar Bruma doet het bij Wolfsburg gewoon heelgoed envorig jaar ook!

Is 3 klasses beter dan de Ligt op dit moment is.

Viergever er bijhalen en Kongolo links laten liggen wat een schandalige selecie

17 maart 2017 om 13:11

We zitten midden in een kwalificatiereeks. Verlies tegen Bulgarije is gewoon geen WK voor Oranje. Dan haal je als bondscoach verdedigers uit Engeland en of Duitsland. Dat is wat men hier zegt, en terecht. Dan is de oefenpot tegen Italie ook totaal niet belangrijk.

17 maart 2017 om 13:45

Ik hoop dat ze verliezen deze man is gewoon gestoord met een jongen oproepen die 177 minuten in het eerste heeft gestaam

17 maart 2017 om 15:38

@capis

Dat zou ik ook blijven doen, maak je maar geen zorgen.
Ik kan het gelukkig ook ondersteunen met argumenten. Hij hoort niet thuis in Oranje. Tegen Luxemburg mag zijn directe tegenstander elke bal aannemen die hij wilt, mag naar hem toe draaien en hij blijft maar naar achter lopen. Pure onzekerheid en besluiteloosheid komt er uit deze jongen voort en dat maakt de rest ook onzeker. Dat straalt door naar je medespelers. Naast dat ik hem verdedigend erg zwak vind, is hij dat ook aan de bal. Opbouwend is het niet iemand die met een splijtende paas even het middenveld overslaat... Nog meer onzekerheid. Ook heeft hij meer een harde uitstraling dan hij daadwerkelijk hard is. Een soort van Gudelj eigenlijk. Ik vind het niks. Daarentegen oordeel ik ook op zijn prestaties in Oranje. Tegen Luxemburg was hij dramatisch. Misschien zoals je zegt is hij beter aan het worden bij Wolfsburg en maakt hij stappen vooruit. Ik ben benieuwd of dat zo is, ik mag het hopen voor Nederland...

Lijkt me een beetje snel, maar we zitten dan ook dun in de verdedigers momenteel.

17 maart 2017 om 12:41

Blind niet als linksback maar als centrale verdediger oproepen en Van Aanholt of Pieters oproepen. Dat is toch veel logischer?

Je hebt met de Vrij, Hoedt, Indi en Viergever al vier centrale verdedigers mee en met Blind en Veltman 2 alternatieven die daar ook de nodige wedstrijden hebben gespeeld.

17 maart 2017 om 12:51

Kongolo is geblesseerd.. anders had blind hem wel opgeroepen. Vd heijden is geen pure verdediger ik blijf daarbij.. de goede verdigende cijfers reken ik meer de andere 3 verdedigers van feyenoord en die brad jones aan. Geloof me je wilt vd heijden echt niet in oranje

17 maart 2017 om 12:54

Hier kan ik mij wel in vinden sammerens. Dit zijn wel heel veel cv's. Van aanholt is zeer dominant aanwezig in de PL ik snap niet dat hij er niet structureel bij zit. In ieder geval zou ik de ligt nog niet oproepen hoe groot talent hij ook is. En ik ben een liefhebber van de ligt

17 maart 2017 om 12:58

Vlaar zit niet in dip maar in een enorm dal..

17 maart 2017 om 13:04

@renatofly; Kongolo kan waarschijnlijk gewoon spelen in Friesland komende zondag.

17 maart 2017 om 13:13

Daar zijn we weer. We spelen weer eens een paar potjes leuk omdat het wellicht ook ff mee zit en jawel in Oranje. Met zeer ervaren verdedigers in het buitenland.. lachwekkend uiteraard.

17 maart 2017 om 13:27

Van Aanholt mist idd de wedstrijd van dit weekend zie ik.

Pieters is dan altijd nog een prima optie. Vorig jaar hebben we 11 interlands gespeeld en alleen tegen Oostenrijk de 0 gehouden. Landen als Wit-Rusland, Griekenland (2x zelfs) en Luxemburg wisten tegen ons te scoren. Het lijkt me niet heel gepast om er maar van uit te gaan dat we tegen Bulgarije geen linksback met verdedigende kwaliteiten nodig hebben.

Afgezien daarvan hebben we Willems ook nog als linksback die aanvallend nog een fatsoenlijke drive heeft.

17 maart 2017 om 13:46

Op basis van wat is dat triester dan van der Heijden speelt gewoon heel goed dit seizoen zowel verdedigend als aanvallend! Je reactie slaat nergens op

17 maart 2017 om 19:54

Nipponichiban
Misschien dat jij je eens wat meer moet verdiepen in de statistieken van de eredivisie. Feyenoord en Ajax allebei 16 tegengoals.
In 2017 Ajax 2 tegengoals. Feyenoord 4.
Laatste twee wedstrijden: Feyenoord 3 tegengoals waaronder een die een verliespartij veroorzaakte.
Dus verdedigend staan ze over het hele seizoen gewoon gelijk en is de tendens veel beter bij Ajax.
Dus met je commentaar graaf je eigenlijk gewoon je eigen graf.

17 maart 2017 om 13:01

Ajax heeft nou eenmaal uitstekende talenten, dan loop je dat risico wel eens

17 maart 2017 om 13:05

Ja, maar het zou leuk zijn als ze ook eens uitstekende spelers leverde, ipv enkel talenten. Want met Riedewald, Tete, Bazoer en El Ghazi konden we in Oranje geen vuist maken, en kijk eens waar die spelers nu zijn. En vroeger hebben we dit ook al met Maduro en Babel gezien, waarom mogen jonge spelers van Ajax na twee keer warmlopen meedoen? Ze worden er echt niet beter van als ze straks met Oranje door het ijs zakken en bij Ajax niet meer op de bank willen zitten.

17 maart 2017 om 19:59

El Ghazi is gewoon geweest om te zorgen dat hij voor Oranje behouden werd. Mocht hij alsnog doorbreken, dan kan dat nuttig zijn. Ik ben enkel bang dat Anwar, door zijn vertrek, nog verder weg zal zakken, al hoop ik dat ik het fout heb.
Jullie lopen nu wel op Tete, Riedewald en Bazoer af te geven. Dat deden jullie niet toen van Gaal Janmaat, de Vrij en Indi bv opstelde. Maar goed, daarom bestaat er ook een cliche genaamd: clubkleuren. Het blijft een leuk carrousel.

Snap de keuze opzich maar lijkt me dat hij er voor de breedte bij zit en niet voor de basis.

17 maart 2017 om 12:20

Ik snap de keuze niet. Wanneer het voor de breedte is, neem dan Nuytink of Denswil mee. Die spelen wekelijks in de top van België, wat gewoon vergelijkbaar is met Nederland. Dit is gewoon selecteren met de ajaxbril op

17 maart 2017 om 14:03

Ja misschien wel. Maar of deLigt of Denswil wordt geselecteerd van Bulgarije moet het Nederlands Elftal winnen.

17 maart 2017 om 13:01

Dat dacht ik ook als je naar Ajax kijkt, maar ik overweeg nu al of het niet beter is om met

Veltman - Sanchez - De Ligt - Viergever in de basis te beginnen bij Ajax, die jongen is echt ongelooflijk goed.

Wooow hoe leuk voor zo'n jongen! Leert hij alleen maar van of die nou speelt of niet

17 maart 2017 om 13:00

Vooral slecht voor de hierarchie, voor oranje en voor Ajax.

Tsjah, hier valt weer van alles over te zeggen. Maar bij gebrek aan beter kan Blind niet anders. Denk wel dat het een hard gelach is voor een aantal spelers.

17 maart 2017 om 12:22

Hoezo gebrek aan beter. Op dit moment zijn vlaar, v/d heijden, martins indi echt wel beter. Blind hanteert teveel verschillende criteria. Wat voor de een geldt, geldt voor de ander niet

17 maart 2017 om 13:02

Hahahah Vlaar.. Heb je die zien schutteren de laatste tijd tegen Lyon en Feyenoord?

17 maart 2017 om 12:28

Wat te denken van Terence Kongolo die al twee jaar zeer constant speelt en veel beter is in het centrum dan op de backpositie. . De Ligt is een heel groot talent maar Oranje komt echt nog te vroeg imo..

17 maart 2017 om 15:38

Nee die traint alweer volop mee..

Ben een groot fan van de Ligt. Maar hier snap ii werkelijks niks van.

Hé Danny, waar zijn Nouri en Frenkie de Jong?

Wat is dit weer lachwekkend, net als de keuze voor Tete. Laten we anders nog meer wisselspelers oproepen.

17 maart 2017 om 12:21

Lijkt mij toch wel duidelijk dat de Ligt zich meer heeft bewezen de afgelopen tijd dan Frankie en Appie. Die zijn ook goed bezig hoor, maar ik snap meer van deze keuze dan dat hij een van die 2 had gekozen.

17 maart 2017 om 12:28

dat heet sarcasm ;-)

ON: aan de ene kant terecht, want hij is echt goed bezig en dat voor zn leeftijd, maar aan de andere kant wel erg vroeg (hoewel zoveel andere keus heb je niet)..

Ik (iemand met een grote Ajax bril op) vind dit zeer onterecht. Je gaat toch voor het Nederlands Elftal geen jonge van 17 oproepen die een paar wedstrijden goed heeft gespeeld.
Nederlands Elftal moeten de beste van Nederland zijn, niet spelers die dit misschien gaan worden (of misschien ook niet).

17 maart 2017 om 12:19

Wie moet je anders oproepen op dit moment? Heel veel andere opties zijn er niet hoor. En dan vind ik het juist goed dat wanneer je voor de breedte iemand selecteert, je dan eerder gaat voor iemand met veel talent dan een speler met dezelfde kwaliteiten, maar die 29/30 is.

17 maart 2017 om 12:23

Nuytink, Denswil, Jan Arie

17 maart 2017 om 12:27

Vlaar bijvoorbeeld of Van der Heijden. Die man staat al sinds speeldag 1 bovenaan net zijn ploeg en heeft de minste tegengoals na 26 wedstrijden. Wat moet hij nog meer doen om de voorkeur te krijgen boven iemand die nog niet eens 15 10 volle wedstrijden heeft gespeeld? Wat een belachelijke bondscoach hebben wij.

17 maart 2017 om 12:29

Blind roept geen enkele echte linksback op (willems, Pieters of Van Aanholt die alweer fit is). Als hij dat gewoon had gedaan hadden we met De Vrij, Hoedt, Blind, Martins Indi en eventueel Veltman of Viergever meer dan genoeg centrale verdedigers.

17 maart 2017 om 12:29

Vlaar??? 1: die komt net terug van een blessure en 2: loopt wekelijks te schutteren sinds ie terug is

17 maart 2017 om 12:29

Jan-Arie van der Heijden, basisspeler en minste tegengoals in de Eredivisie.

17 maart 2017 om 12:33

Kongolo? Niemand die aan hem denkt?

17 maart 2017 om 12:50

Vlaar kan je beter niet meer selecteren heb je de laatste wedstrijden van hem gezien hij maakt fout op fout

17 maart 2017 om 12:53

Kongolo is (ook) geblesseerd.

17 maart 2017 om 13:00

Helaas geen beste voetballer al draait hij redelijk bij feijenoord.

17 maart 2017 om 20:07

Fr12jules
Minste tegengoals in de eredivisie???
Ajax en Feyenoord allebei 16 dit jaar.
In 2017 Feyenoord 4 tegen en Ajax 2
Laatste 2 westrijden Feyenoord 3 tegen waaronder een tot verlies heeft geleden.
Dus op basis van die statistieken hoort Nick Viergever gewoon in het centrum te staan.

Ik ben ook heel enthusiast over de Ligt, maar snap en ben het er ook mee eens dat dit wel erg vroeg is.

17 maart 2017 om 12:19

Wie moet je anders oproepen op dit moment? Heel veel andere opties zijn er niet hoor. En dan vind ik het juist goed dat wanneer je voor de breedte iemand selecteert, je dan eerder gaat voor iemand met veel talent dan een speler met dezelfde kwaliteiten, maar die 29/30 is.

17 maart 2017 om 12:56

Doe evennormaal zeg! Veel andere opties zijn er niet?

Er zijn wel 20 andere opties!

Gewoon een echte LB mee nemen bijv. Kongolo, Pieters, Aanholt, Willems.
Centrum Jan Arie, Vlaar, St Juste Denswil.

Nee nemen Tete en de Ligt die beide nog geen handje vol wedtrijden hebben gespeeld!
Liefst had hij Sinkgraven ook nog mee genomen

17 maart 2017 om 13:03

Zie geen speler die beter is dan de Ligt in je lijstje, Kongolo wel, maar die is nog geblesseerd.

17 maart 2017 om 14:11

Dit is nog wel de meest belachelijke comment die ik heb gelezen vandaag.

17 maart 2017 om 14:14

Hoe kun je spelers die basis spelen in de Premier League, de Belgische top, de Nederlandse top en een van de betere CV's van Nederland op het moment (St.Juste) niet beter vinden dan De Ligt die één, nogmaals één (!) wedstrijd gespeeld heeft? Dan ben je alle geloofwaardigheid kwijt man.

17 maart 2017 om 14:15

Hoe kun je spelers die basis spelen in de Premier League, de Belgische top, de Nederlandse top en een van de betere CV's van Nederland op het moment (St.Juste) niet beter vinden dan De Ligt die één, nogmaals één (!) wedstrijd gespeeld heeft? Dan ben je alle geloofwaardigheid kwijt man.

17 maart 2017 om 20:09

Nippon
Ik vindt de oproep van de Ligt ook erg vroeg hoor. Maar als ik het goed heb, heeft hij al in 13 wedstrijden gespeeld dit jaar naast de Jupiler League, waaronder verschillende als basisspeler. Niet éã©n (!) zoals jij beweert.

Doe dit nu niet, zo maak je die jongen kapot. Ja, hij is enorm talentvol, maar laat hem zich nu rustig ontwikkelen. Nu krijgt hij op een bepaald moment die terugval zoals vele talenten en wordt hij helemaal kapot bekritiseerd omdat je hem nu op een veel te hoog voetstuk zet.

17 maart 2017 om 12:38

De Ligt is niet het type dat zich daar gek door laat maken. Hele verstandige, rustige knul. Als er iemand is die met deze uitzonderlijke situatie kan omgaan is hij het wel. Het is ongetwijfeld vanwege de 'noodsituatie', maar anderzijds: wat goed is komt snel. En De Ligt is gewoon een uitzonderlijk talent gebleken.

nou nou nou er zijn weer spelers die 10 minuten voor Ajax hebben gespeeld. Wat blijft het toch een ongeloofelijke tering zooi met Blind aan het roer. Hoe durf je Tete en De ligt op te roepen voor Oranje en spelers die wekelijs in Engeland spelen continu aan de kant te laten staan.

Blind ga a.u.b. eens een keer die Ajax bril van je afzetten!!! Ik ben er klaar mee!

Blind gaat hem waarschijnlijk ook nog even laten debuteren ook, zodat zijn naam in ieder geval weer ergens meelift in de geschiedenisboeken.

Oliedom, ik verwacht in de toekomst veel van hem, maar op deze manier creëer je een nieuwe Tete, maduro, babel of Riedewald. Zonde!

17 maart 2017 om 12:19

Ik snap wel wat je probeert te zeggen en daar ben ik het mee eens maar ik vind het veel te vroeg om Tete en Riedewald al op zo'n manier af te schrijven.

17 maart 2017 om 12:43

Ik wil ze niet afschrijven, maar meer dat hun huidige positie, mede door die interlands, moeilijk is. Ze willen speeltijd, hebben in cruciale kwalificatiewedstrijden al basisplaatsen gehad, maar zitten bij ajax op de bank. ik denk dat zonder die interlands El Ghazi en Bazoer bijvoorbeeld nog bij ajax hadden gezeten.

Ik begrijp het echt niet. Dit is schandalig tegenover de oudere spelers. Jongen die net komt kijken haal je bij het Nederlands elftal. Ongelofelijk

17 maart 2017 om 13:35

Als ajax-fan ben ik het met je eens. Ik ben hier niet echt blij mee.. Dan kunnen ze bij Studio Voetbal allemaal wel gaan roepen om de talenten rustig te brengen, maar Blind doet hier eigenlijk het tegenovergestelde.

Hoe maak je een jonge speler kapot? Zo dus... tjonge jonge zeg. Laat De Ligt eerst maar eens wennen bij Ajax 1 en de Eredivisie. Nu komen er een enorme druk en verwachtingen op zijn schouders te liggen

Ik denk dat het op dit moment (met oog op de vele blessures) terrecht bij zit. Normaal staan Van Dijk en Bruma nog boven hem (en de Vrij, maar die zit er gewoon bij) en om hem aan het Nederlands elftal te laten ruiken kan geen kwaad. Verder kan ik niet veel betete rechtsbenige centrale verdedigers opnoemen. Dan kom je namelijk uit bij Donk en Letschert.Echter zou ik hem niet in de basis opstellen. Centraal duo De Vrij en BMI/Blind zou ik mee starten.

25 spelers oproepen voor 2 interlands. Beetje onzin volgens mij. Los van de namen.

Noem eens een fitte rechter centrale verdediger op die anders opgeroepen had moeten worden?
Het is zeer snel, maar hij speelt de laatste weken en kan op deze manier ruiken aan het grote Oranje. Dat wil niet zeggen dat hij direct in de basis staat of iets dergelijks.

17 maart 2017 om 12:31

Blind had zo maar eens aan Jan Scharie kunnen denken. Die speelt al het hele seizoen in de basis bij de koploper van de Eredivisie.

Tuurlijk snap ik ok wel dat er meer potentieel in De Ligt zit, maar Oranje is niet voor talenten ontwikkeling. Spelers die er staan moeten geselecteerd worden.

17 maart 2017 om 12:36

En Kongolo kan ook wel eens opgeroepen worden als ik naar de geselecteerde verdedigers kijk, maar het zal wel wachten worden op Sinkgraven..

17 maart 2017 om 12:38

Kongolo is geblesseerd.
Jan-Arie van der Heijden is een linker centrale verdediger. Blind wilde een alternatief hebben voor de Vrij. Rechtsbenig en rechter centrale verdediger.

17 maart 2017 om 12:31

Lees anders eerst even de comments. Er worden zat namen gegeven die het veel eerder zouden verdienen dan een 17 jarig talent.

17 maart 2017 om 12:37

Kijk anders eerst even naar de tijdstippen van posten. Er worden zat namen gegeven pas na mijn post.

17 maart 2017 om 13:37

En ook zat namen voordat je post dus beetje overbodig vind je niet?

17 maart 2017 om 12:31

Vlaar bijvoorbeeld of Van der Heijden. Die man staat al sinds speeldag 1 bovenaan net zijn ploeg en heeft de minste tegengoals na 26 wedstrijden. Wat moet hij nog meer doen om de voorkeur te krijgen boven iemand die nog niet eens 15 10 volle wedstrijden heeft gespeeld? Wat een belachelijke bondscoach hebben wij.

Verder lees ik nog Nuytinck en Denswil die absoluut betere opties zijn. Als je bij een Belgische topclub gewoon basis staat dan hoor je ten alle tijden voorrang te hebben boven een speler die verdomme 1 (!) basisplek heeft gehad dit seizoen.

17 maart 2017 om 12:43

Vlaar? Die is al lange tijd geblesseerd geweest en maakt allerminst indruk nu hij weer terug is. (lyon uit, Feyenoord uit).

van der Heijden zou een prima optie kunnen zijn als back-up. Voor een linker centrale verdediger. Datzelfde geldt voor Denswil die links centraal staat.

Nuytinck zou inderdaad wel kunnen, al weet ik eigenlijk niet of die rechts centraal speelt bij Anderlecht. Is in ieder geval ook linksbenig.

17 maart 2017 om 13:05

Vlaar kan echt niet.. heb je hem gezien de laatste weken? Van der heijden is een linkspoot en kent meer zwaktes op verdedigend vlak dan de Ligt. Nuytinck en Denswil ook linkspoten, probeer nog eens een rechtspoot buiten Vlaar te bedenken..

Dit is een risico uiteraard.. maar deze keuze begrijp ik wel ondanks ik Danny altijd veroordeel over zijn inzichtloze zoektocht van spelers dat beperkt blijft tot de eredivisie. We hebben hierbuiten zat goede spelers ongeacht of ze speelminuten maken.

Buitendat vind ik dat de Ligt met recht een supertalent genoemd mag worden. Denk dat we onze handen mogen dichtknijpen met zo'n talentvolle speler.

Hele aparte keuze. Evenals het oproepen van Kenny Tete. Maar goed, bij Danny Blind kan je het eigenlijk wel verwachten.

Tja er zijn zeer veel blessures dus het is wel begrijpelijk om een talent er bij te betrekken. Vind het wel te vroeg.

Ik ben zelf in ieder geval blij verrast met het oproepen van Viergever. Die speelt echt een heel goed seizoen.

Laat de Ligt zich toch gewoon rustig ontwikkelen bij Ajax. Het is echt nog veel te vroeg voor Oranje.

Van Dijk, Blind, De Vrij, Bruma zo uit m'n hoofd die geblesseerd/ niet okselfris zijn. Wellicht daarom als backup opgeroepen. Hoe dan ook wel heel erg vroeg.

Werd Ron vlaar niet ook ooit eens voor de leeuwen gegooid tegen italie? Die heeft een complex aan luca toni overgehouden die wedstrijd. Laat hem nu gewoon eens een seizoen in de basis bij ajax staan en dan zien we wel weer verder.

Heeft net een handvol wedstrijden gespeeld en zit erbij. Vind het echt een genot om naar deze speler te kijken maar om hem dan gelijk bij t Nederland elftal is wat overdreven. Tete vind ik ook een gekke keuze want die zit normaal ook op de bank. Viergever vind ik dan weer wel terecht

Laat de hype hype maar weer beginnen je zou bijna denken dat ze het allemaal expres doen om de waarde van ajacieden te verhogen. Echt die blind is zo een grote schande dat hij zijn clubvoorkeur niet eens meer vererbergt als bondscoach. Hoe kan je een jongen met een handvol wedstrijden selecteren voor oranje Schandalig.

Ik heb gisteren verschrikkelijk genoten van de Ligt, als 17 jarige je zo staande houden en ook onder druk liet hij zich niet gek maken en lukte het hem vaak om het voetballend op te lossen. Nuchtere gozer met erg veel talent. Laten we hem ook wel een beetje in bescherming nemen! Alhoewel kwaliteit los staat van leeftijd...
Viergever is in mijn ogen terecht. Speelt al een jaar erg solide. Of hij in de basis hoort is een andere discussie.
Tete vind ik opmerkelijk. Hoewel ik gecharmeerd van hem ben en de laatste tijd is hij aanzienlijk beter dan Veltman, is hij toch een wisselspeler onder Bosz.

En maar blijven zeiken met zijn allen. Denken jullie dat als er in Brazilie, Spanje, of waar dan ook een verdedigend supertalent opstaat dat ze hem eerst 10 jaar gaan negeren? Tuurlijk niet, wat goed is komt snel! Het enige verschil is dat ze daar zo'n jongen al het succes van de wereld toewenzen en wordt de bondscoach bejubeld, en hier wensen we hen al het haat toe. Echt, wat een volk ook af en toe..

17 maart 2017 om 12:36

Dus iedereen oppert hier om tien jaar te wachten? Je overdrijft. Volgens mij worden er voldoende logische argumenten gegeven. Dit is weer het volgende supertalent.. Over een jaar of drie zien we hem dus terug bij pakweg Marseille? Veel te vroeg, zeker gezien het aantal wedstrijden dat hij gespeeld heeft.

17 maart 2017 om 12:49

Ik heb niet eens het idee dat het persã© om De Ligt gaat, het is gewoon weer een reden om Blind te kunnen bashen. Maar in elk ontwikkeld voetballand worden grote talenten bij de eerste de beste mogelijkheid erbij gehaald. Kijk de geschiedenis er maar op na. Het is gewoon puur om te kijken wat zo'n jongen kan, en of hij eventueel meteen kan meehaken. En ik vraag me af wat daar mis mee is, het biedt alleen maar meer mogelijkheden voor de toekomst. Niet alles is meteen negatief, probeer er voor de verandering iets positiefs in te zien ofzo

17 maart 2017 om 19:25

Ik heb de geschiedenis er op na gekeken maar ik kom niet heel erg ver met 17 jarigen die debuteren bij de toplanden. Misschien kun je me helpen?

Ja weetje Blind kan maken wat hij wilt. Oranje is gewoon 1 grote speeltuin geworden voor iedereen om ervaring op te doen. Heb het echt het gevoel dat hij gewoon goopt dat hij ontslagen wordt en geld mee krijgt. Hij weet zelf ook dondersgoed dat geen enkele topploeg hem ooit nog als trainer wilt hebben.

Louis van Gaal (Manu) en Hiddink(Chelsea) lieten de eer aan hun zelf en kunnen zo weer aan de slag. Deze meneer die weet dat hii enkel nog bij Almere city kan trainen dus die is lekker aan het cashen en bashen tot ze hem eruit kicken. Laatste periode Hiddink had ik nog enigzins het gevoel dat er een lijn in zit. Nu is het echt gewoon lukraak spelers selecteren.

Fer doet het top in Engeland maar wordt er gewoon weer uitgekegeld

Die man is echt helemaal van het padje hoor, paar wedstrijden in het 1e van Ajax en oproepen die hap. Tete speelt amper maar we roepen hem wel op. echt te triest voor woorden. roep dan van Rijn en Denswil op oid. maar dit.... echt werkelijk ongelofelijk

Kijkt blind serieus alleen naar ajax bij het maken van de selectie? Die jongen is een groot talent, maar heeft net 5 wedstrijden weg in ajax 1. In het buitenland lachen ze ons uit...

Blind is niet meer serieus te nemen. de Ligt, tete, viergever dat kan toch niet.

Vind het wel een leuk vooruitzicht om iemand zo jong te zien debuteren. Echter ook een beetje triest, waar zijn de volwassen spelers?

Ik zou met deze opstelling gaan spelen. Verdedigend is het even niet anders omdat Bruma en Van Dijk geblesseerd zijn en Blind en Karsdorp aanvallend het beste zijn (handig tegen Bulgarije). Het middenveld heeft zowel voetballend vermogen als loopvermogen en scorend vermogen. De aanval is momenteel het beste in vorm. Daarbij is Dost een pure afmaker en zou je kunnen zeggen dat Robben en Depay naarbinnengaan en hij dus niet nodig is maar de backs komen ook op.

Zoet
Karsdorp
De Vrij
Hoedt
Blind
Wijnaldum
Sneijder
Strootman
Depay
Dost
Robben

Heeft iemand überhaupt naar de toelichting van Blind geluisterd of zit iedereen hier gewoon op zijn pc commentaar te leveren? Het verhaal van Blind was duidelijk, er zit veel rek in deze jongen en met de blessures van Van Dijk en Bruma is de spoeling centraal achterin eenmaal dun.

17 maart 2017 om 12:31

Spoeling is dun. Maar met de Vrij, Hoedt, Indi en Viergever heb je al 4 centrale verdedigers mee, terwijl Blind daar eventueel ook nog zou kunnen. Veltman heeft ook lang als centrale verdediger gespeeld.
De nood is echt niet zo hoog dat je talent met 177 minuten in de Eredivisie mee moet nemen.

Laat die jongen lekker kalm aan doen, zoals ze dat bij Ajax toch ook gewoon met hem doen. Hij komt er vanzelf wel.

Als je nagaat dat een speler als Ake 1,5 seizoen prima heeft gespeeld in de Premier League maar compleet genegeerd werd, dan is het toch gewoon bizar dat dit ineens wel kan. Ongeacht die paar blessures die er nu zijn.

17 maart 2017 om 12:35

Uitstekend verwoord. Blind is echt niet serieus te nemen. Heb het gevoel dat hij geen buitenlands voetbal kijkt.

17 maart 2017 om 12:33

Blind kan er altijd een draai aangeven maar het slaat nergens op. Vlaar denswil of zelfs van der Heijden waren alternatieven geweest.

Dat gezeur over de ajax bril mag ook wel eens afgelopen zijn, natuurlijk is het een volstrekt onlogische keuze maar dat heeft niks met het ajacied zijn te maken. Die jongen speelt de laatste weken gewoon geweldig, hij is alleen nog veel te jong voor oranje. Aan de andere kant zegt dat ook wel weer genoeg over ons Nederlands elftal....

Echt serieus hoor ? Dit is toch niet te geloven.. Lijkt echt een grap.
Dit is niet goed voor Nederland, maar ook niet voor Ajax.
Deze jongen gaat weer helemaal de hemel in geprezen worden en dan als die 21 is, dan zit die weer met een dip op de bank te verpieteren. Geef die jongen nou gewoon eens de tijd.

Roep dan gewoon van der heijden op van Feyenoord.

Er zijn 4 Ajax verdedigers geslecteerd, terwijl Sanchez en sinkgraven basisspelers zijn, dus dit is echt onbegrijpelijk. Dat Veltman is geselecteerd snap ik, de Ligt kan ik ook nog bij met het oog op de toekomst, maar waar zijn Aké (zelfde situatie bij Chelsea) en Fosu-Mensah (zelfde situatie bij ManU), talenten die dagelijks tegen wereldtoppers als Ibra en Costa staan op de training.....

Wat een overdreven gedoe weer van Blind. Heeft die nou niets geleerd van het feit dat die eerder jongens van zijn favoriete club te vroeg op riep?

Riedewald, Tete, Dijks, Bazoer en El Ghazi riep die eerder al op puur omdat ze bij Ajax speelden en allen zitten of zaten ze daar op de bank. Ik riep dat vooraf al, alleen waren dat volgens de Ajacieden hier grote talenten die terecht geselecteerd werden. Staan die even in hun hemd.

Deze jongen speelt in de JL, tegen een tam Kopenhagen liet die in de heenwedstrijd zijn directe tegenstander ook al scoren.

Vd Heijden is geen Oranje materiaal, maar in de minst gepasseerde verdediging van de eredivisie had die hier eerder recht op dan deze Jupiler League speler.

Dit is toch niet normaal meer. Hoe slecht is het gesteld met ons als we met Cillesen, Vorm, Tete en Janssen spelers hebben die wel worden opgeroepen voor het Nederlands elftal maar niet spelen bij hun club? En dat terwijl een Pieters compleet wordt genegeerd terwijl die wel vaak speelt, in de Premier League nota bene.

Vind het oproepen van Berghuis eerlijk gezegd schokkender dan het oproepen van het grootste talent van Nederland in defensief opzicht.

17 maart 2017 om 12:46

Inderdaad, maar daar hoor je niemand over.

Ondanks dat ik hierboven bijzonder veel commentaar lees, vind ik deze beslissing van Blind (in tegenstelling tot vele andere van zijn beslissingen) wel uit te leggen. Deze jongen is in vorm en heeft zich gisteren in een Europese wedstrijd uitstekend staande gehouden. Welke ervaren verdediger die op dit moment fit is, kan dat ook zeggen??

Hele simpele vraag.

Wie anders?

Doel: Jasper Cillessen (barcelona), Michel Vorm (tottenham Hotspur), Jeroen Zoet (psv).

Verdediging: Daley Blind (manchester United), Wesley Hoedt (lazio), Rick Karsdorp (feyenoord), Matthijs de Ligt (ajax), Bruno Martins Indi (stoke City), Kenny Tete (ajax), Joã£â«l Veltman (ajax), Nick Viergever (ajax), Stefan de Vrij (lazio).

Middenveld: Davy Klaassen (ajax), Wesley Sneijder (galatasaray), Kevin Strootman (AS Roma), Jens Toornstra (feyenoord), Tonny Vilhena (feyenoord), Georginio Wijnaldum (liverpool).

Aanval: Steven Berghuis (feyenoord), Memphis Depay (olympique Lyon), Bas Dost (sporting Lissabon), Vincent Janssen (tottenham Hotspur), Jeremain Lens (fenerbahã£â§e), Quincy Promes (spartak Moskou), Arjen Robben (bayern Mã£â¼nchen)

Dus:

Zoet/cillessen
Karsdorp-de Vrij - Hoedt/indi - Blind
Klaassen - Wijnaldum - Strootman
Robben - Dost/janssen - Sneijder

Voorde rest heb je alle posities dubbel bezet met (in mijn ogen) de beste beschikbare alternatieven

17 maart 2017 om 12:29

Heel simpel! Pieters of van aanholt en dan kan eventueel blind naar cv

17 maart 2017 om 13:06

Allemaal linkspoten en Pieters en van Aanholt komen verder tekort.

17 maart 2017 om 12:29

Heel simpel! Pieters of van aanholt en dan kan eventueel blind naar cv

17 maart 2017 om 12:34

Eventueel Blind? Waarom Blind, die nooit speelt en al helemaal niet centraal meer, doorschuiven terwijl je het centrale duo van Lazio kan opstellen die dus altijd samen spelen op trainingen en in wedstrijden?

17 maart 2017 om 12:48

Blind is dan wel geen onbetwiste basisspeler bij United, maar je kan er niet omheen dat hij nog voldoende wedstrijden speelt.

Hij zegt ook niet dat Blind in de basis moet als centrale verdediger. Mocht de nood aan de man zijn dan kan hij daar echter wel spelen.

Dan hoef je dus geen jongen van 17 met 177 Eredivisieminuten in te gaan brengen, maar breng je Pieters of van Aanholt, met meerdere jaren een basisplaats in de Premier League. Die nemen dan de linksback positie in en dan kan Blind dan naar centraal.

Goed is goed en aan alle mensen met een anti amsterdam/ajax bril op: waarom zeggen jullie dan niets over toornstra? Heeft namelijk absoluut niet het niveau voor het NL elftal en zal het ook nooit gaan halen. Wat ik veel vreemder vind is dat Fer er het bij zit.

17 maart 2017 om 12:28

Fer vind ik helemaal niet vreemdspeelt wekelijks in de PL bij Swansea

17 maart 2017 om 13:43

Maar dat zijn spelers die toch hun meerwaarde al bewezen hebben bij hun club/oranje, en wekelijks op niveau spelen, en niet pas net aan 10wedstrijden totaal komen

Mooi meegenomen,hoor kan hij ervaring opdoen voor het wk & ek wat is het probleem dan.

Waarom zit Pietersen van Stoke er niet bij? Dat lijkt mee een betere keus dan deze Ligt

Het wordt steeds triester met Danny Blind. Nog even en Sjaak Swart mag zijn opwachting weer gaan maken in Oranje. 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Dus 1 of 2 goede wedstrijden maken je nog niet geschikt voor Oranje. Net zo min is de selectie van Nick Viergever te verklaren...en dan Davy Propper thuislaten....totale onmacht van de bondscoach....

17 maart 2017 om 12:34

Mwah, Viergever speelt dit seizoen toch gewoon solide. Voor de lange termijn zit daar weinig potentie in, maar zijn uitverkiezing op dit moment vind ik wel te verklaren.

17 maart 2017 om 12:59

Ik weet niet of je dit seizoen wedstrijden van Ajax Echt gekeken hebt. Maar Nick Viergever draait een top seizoen. Propper daarintegen is bezig aan een redelijk zwak seizoen.

1+1 = 3?

Blind moet een nederlands elftal opstellen met spelers die allemaal niet in de eredivisie zitten, behalve zoet en karsdorp. Dan kom je simpelweg toch bij de beste opstelling uit!
Zoet
Van aanholt
De vrij
Van dijk
Karsdorp
Strootman
Wijnaldum
Sneijder
Depay
Promes
Robben

Dit is het nederlands elftal zonder blessures

Blind ziet het Nederlands elftal als 1 grote speeltuin. Hoe kan die man gestopt worden?

Er wordt in de media gesproken over de ligt, dat ze het wel met hem aan zouden durven bij oranje. En een dag later zit hij al bij de definitieve selectie. Waarom St. Juste niet uitnodigen voor Oranje? Speelt een degelijk seizoen en speelt al 2 seizoenen vast bij Heerenveen in de basis.

Wat een onzin. Die jongen heeft pas een stuk of 5 wedstrijden voor Ajax gespeeld, en nu al in de selectie? Daarnaast is hij pas 17 jaar. Laat hem lekker rustig doorgroeien bij Ajax zonder hem gelijk te slopen met zoveel wedstrijden.

Met Janmaat, Pieters en Van Aanholt gewoon 3 spelers uit de Premier League en Blind weet het te presteren om wisselspelers uit de Eredivisie op te roepen. Chapeau.

Ach de Ligt vind ik nog niet eens zo gek als je persee een rechtspoot erbij wil, maar dat je een Van Aanholt en Fer thuis laat snap ik helemaal niks van.

Dat rustig ontwikkelen is iets waar we enkel in Nederland over zeuren maargoed we weten ook al een tijdje dat je beter op de bank kan zitten in het buitenland of in Nederland kan spelen om opgeroepen te worden dus het zal allemaal wel.

Als De Vrij fit genoeg is zal het neem ik aan De Vij met Hoedt of Indi worden achterin en met Strootman, Wijnaldum, Robben, Depay, Klaaasen, Promes moet je toch gewoon winnen van Bulgarije dus zoveel boeit het nou ook weer niet.

Je kan nog beter Van der Heijden roepen ipv De Ligt. Opportunisme slaat weer door bij de bondscoach...

Gisteren werd er gezegd, dat ze het wel aan zouden durven met de ligt bij oranje. En opeens zit hij vandaag bij de definitieve selectie. Waarom St. Juste niet uitnodigen voor Oranje? Speelt een degelijk seizoen en speelt al 2 seizoenen vast in de basis bij Heerenveen.

17 maart 2017 om 12:58

St. Juste is een groot talent, maar de Ligt laat het gewoon in Europa en bij Ajax zien, dat is wel een niveau hoger. Daarnaast vind ik St. Juste vrij onstabiel qua gedrag, loopt zomaar tegen rood aan, zeker als er nog wat meer druk op komt te staan.

Groot talent waar het Nederlands elftal hopelijk een hoop plezier aan gaat beleven. Het lijkt mij echter nog veel te vroeg om hem op te roepen. Hij heeft potentie maar op dit moment is een speler als Letschert gewoon beter. Moet trouwens wel bekennen dat hij erg volwassen en intelligent overkomt in het interview dat onder het artikel staat.

17 maart 2017 om 12:57

Letschert vind ik helemaal niet beter.. Waarin is hij beter als ik vragen mag? Daarnaast is hij volgens mij een rechtspoot? De Ligt is twee benig.

Die hele selectie is Ãâ©ã£â©n grote grap. Eã£â©n Psv'er maar? Heeft Blind uberhaupt wel wedstrijden van PSV gezien na de winterstop? Ze hebben maar een keer verloren. Waar is Willems? Die is beter dan de linksbacks die nu zijn opgeroepen (zijn er wel echte linksbacks opgeroepen?). Verder hebben we een overschot aan buitenspelers. waarom berghuis? die heeft niets laten zien afgelopen weken. Zelfs Ramselaar speelde beter op de buitenpositie, terwijl die niet eens buitenspeler is. En is Vilhena echt beter dan bijvoorbeeld een Marco van Ginkel? Waarom zitten Tete en Viergever erbij? Ik had nog eerder voor Van der Heijden gekozen dan voor die twee. ik geloof dat Blind ons belachelijk wil maken tegen Italiã£â«. Ik durf zelfs te wedden dat Zoet niet eens op goal komt ondanks dat dat de enige basisspeler is van alle keepers...

Met de huidige selectie zou ik spelen:

Zoet
Karsdorp
De Vrij
Hoedt
Blind
Wijnaldum
Sneijder
Strootman
Robben
Janssen
Depay

Oh oh wat een bondscoach.
Hij moet meer kijken naar de spelers in Engeland.

17 maart 2017 om 12:36

Precies! In Engeland loopt Pieters volgens mij gewoon basisspeler bij Stoke City. En al jaren basisspeler. Ik volg hem niet helemaal dus ben niet zeker of dit klopt. Wil iemand dit fact checken voor me?

17 maart 2017 om 21:29

Dat doet die ook, en dan ziet hij wat de meeste zien en dat is dat de Nederlanders het niet zo goed doen in Engeland

Dit is echt om te janken. De Ligt komt net kijken. Die moet echt nog veel brood eten voordat hij uberhaupt in de selectie mag komen.

Die Blind kan je toch ook niet meer serieus nemen.

Echt een belachelijke selectie dit. Hoe kan je een jongen die net komt kijken belonen met een plek in de selectie van Oranje. Echt ongelooflijk!

Wat kun je hier niet aan snappen? Er zijn momenteel veel blessures en in de wedstrijden die de Ligt heeft gespeeld heeft hij het meer dan prima gedaan!

Ik kan er wel inkomen dat hij De Ligt opneemt voor Oranje. Veel alternatieven zijn er niet met zoveel blessures.

Hij zal waarschijnlijk niet spelen tegen Bulgarije maar laat hem wel ervaring met het Nederlands elftal opdoen. Iedereen kan zien dat dit Nederlands grootste verdedigende talent van dit moment is.
Goed genoeg is oud genoeg zou ik zeggen.

nb: Vincent Kompany was volgens mij ook pas 17 toen hij debuteerde voor het nationale team...

Doe normaal man
De ligt is zeker een talent, maar hoeveel wedstrijden heeft die gespeeld?
Geef hem eens wat ruimte om te ontwikkelen

Doe normaal man
De ligt is zeker een talent, maar hoeveel wedstrijden heeft die gespeeld?
Geef hem eens wat ruimte om te ontwikkelen

Als je hem ziet spelen en gezien de reacties hier zijn dat er maar weinig dan ziet iedere voetballiefhebber dat het een supertalent is en uit nergens blijkt dat de Ligt nog maar 17 jaar oud is. Niet voor niets werd hij in het Uefa elftal van de week gezet tussen Kalacinac, Cabral en Valencia want hij speelde foutloos en maakte daardoor grote indruk en niet alleen bij Blind.

Terecht, neem hem maar mee..
Doet zo goede ervaringen op, spelen met een Strootman, Sneijder, Wijnaldum.

Qua talent 1 van de toekomstige toppers uit Nederland.

17 maart 2017 om 12:59

We moeten nu presteren! Het Nederlands Elftal is niet bedoeld om ervaring op te doen.

Terecht, neem hem maar mee..
Doet zo goede ervaringen op, spelen met een Strootman, Sneijder, Wijnaldum.

Qua talent 1 van de toekomstige toppers uit Nederland.

Waarom wordt bij pieters niet opgeroepen?

17 maart 2017 om 17:20

Dat is echt onbegrijpelijk! Al jaren een vaste waarde in de PL.

Is het al 1 april, grapje dit toch zeker.
Hoe de F kan je de Ligt selecteren op basis van 2 wedstrijden??
Het is echt wel een groot talent hoor maar kom op zeg.. geef die gozer eerst wat tijd om het wat langer te laten zien. Begint echt een grote grap te worden dat Nederlands elftal

Waarom geen Van Der Heyden oproepen. Speelt goed dit seizoen.

17 maart 2017 om 13:12

Ik denk dat Blind nog wat blundertjes van Jan scharie op zijn netvlies heeft..

Zoals bv tegen Gae, AZ en Ajax voor een ervaren speler net teveel.

Snap niet zo goed dat Blind 3 rechtsbacks meeneemt. Ik ga ervan uit dat hij Veltman meeneemt als rechtsback en dan zou ik Karsdorp opstellen. Snap de keuze voor Van Aanholt niet, die speelt wekelijks in de zwaarste competitie ter wereld.
Op goal de enige keeper die wekelijks speelt. Links Blind, je hebt niets anders meegenomen.
Het centrum zou ik doen als in Italie, met de blessure van Van Dijk heb je een andere cb nodig naast De vrij en dan zou ik kiezen voor de CB met wie De Vrij vaker speelt.
Op het middenveld. Strootman, Wijnaldum en Klaassen. Sneijder is net weer fit en Klaassen speelt dit seizoen constant op niveau. Voorin Dost, topscorer van de Portugese competitie en daarnaast een in vorm verkerend Depay en natuurlijk Robben.
Krijg je dit

Zoet
Karsdorp
Hoedt
De Vrij
Blind
Klaassen
Strootman
Wijnaldum
Robben
Dost
Depay

Terrecht, alleen Indi snap ik niet, komt tekort. Viergever is al anderhalf jaar heel goed aan het presteren en linkspoten zijn vrij zeldzaam. De Ligt is misschien nu al wel de beste verdediger van het NL elftal, Bruma vind ik tekort komen, de Vrij en ook Veltman, van Dijk beter als Rcv.

17 maart 2017 om 13:08

Ahhahahaha beste verdediger van Nederland !! Sorry ik kom ff niet bij! Kom op man je kan ook iemand over een paard heen tillen!

17 maart 2017 om 13:09

Ga eens een wedstrijd van Stoke kijken als je denkt dat Indi te kort komt, want dit is zo ongeveer de grootste onzin die je maar kan uiten hier. Laat het week in week uit zien in de Premier League.

Maar eigenlijk is je hele bijdrage onzin, de Ligt de beste verdediger? Wat een onzin zeg.

Nou nou nou nou nou,

Hahahaha owh owh owh owh wat bekend Blind hier kleur zeg!
Kunnen we hem nu dan echt ontslaan! Dit is belachelijk de selectie voorwaarde zijn nu echt in 1 keer nog vager geworden!
De jongen heeft talent maar ik zie momenteel wel betere voetballers die wekelijks echt de top halen !
Dit is een lachwekkende selectie! En dan straks roepen ja ik speel met een jong team logisch dat we verliezen!
Iedereen snapt wel of niet voor Ajax dat dit een aanfluiting is!

17 maart 2017 om 21:26

Iedereen ziet wel of niet voor Ajax dat de Ligt een beest is in de defensie. En doordat er een hoop blessures zijn is het logisch dat hij er bij gehaald is. Basis zal hij niet spelen deze keer bij Oranje maar is een goede o achter de hand te hebben achterin.

Die blind.. wie neemt hem nog serieus ? Dit is echt belachelijk zeg. Lekker objectief ook, hoe bedoel je en Ajax bril. Ik ben helemaal klaar met deze man. Ik hoop dat NL elftal het niet red en dat deze man met nog een paar mensen daar in Zeist vertrekken. Werkelijk van de zotte dit. Bah.

17 maart 2017 om 13:11

Berghuis is ook geselecteerd, is nog belachelijke dan het selecteren van de Ligt.

17 maart 2017 om 13:58

Berghuis zit in een mindere fase, maar heeft wel altijd een actie en dreiging. Als je de nul wilt houden moet je zeker tete, viergever en de ligt oproepen! Ga toch weg.

17 maart 2017 om 14:13

Berghuis heeft prima wedstrijden gespeeld dit seizoen. En überhaupt meer wedstrijden dan de 4 potjes van De Ligt. Hoe goed De Ligt daarin ook gespeeld heeft, het is echt belachelijk om hem op te roepen.

17 maart 2017 om 21:24

oke dan ook niet meelopen in de polonaise na het behalen van de 1/2-finale op het WK 2018.. Mede Door Ghiddink en spelers die speelde of hebben gespeeld bij Feyenoord heeft Oranje het afgelopen EK niet behaald.
Zet gewoon je clubbril af als het om Oranje gaat. We moeten het namelijk samen doen.

Ik zou als ik Jurgen Locadia was gewoon voor Curacao voetballen. Als je nu niet wordt geselecteerd dan wordt je nooit meer geselecteerd.

De potentie om voor het Nederlands elftal uit te komen, heeft Matthijs de Ligt zeker en misschien is het inderdaad wat vroeg dat hij nu al wordt opgeroepen, maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel dat de Ligt nu al is opgeroepen, alleen zal hij zich nu wel over meerdere wedstrijden moeten gaan laten zien bij Ajax en ik verwacht dat dat wel goedkomt.

Toch had ik persoonlijk een aantal dingen toch wel anders gedaan. Ik zou dan deze selectie samenstellen:

Keepers: Jasper Cillessen ( FC Barcelona ), Jeroen Zoet ( PSV ) en Michel Vorm ( Tottenham Hotspur ).

Verdedigers: Rick Karsdorp ( Feyenoord ), Kenny Tete ( Ajax ), Stefan de Vrij ( Lazio Roma ), Matthijs de Ligt ( Ajax ), Bruno Martins Indi ( Stoke City ), Nick Viergever ( Ajax ), Daley Blind ( Manchester United ) en Jetro Willems ( PSV ).

Middenvelders: Kevin Strootman ( AS Roma ), Tonny Vilhena ( Feyenoord ), Leroy Fer ( Swansea City ), Georginio Wijnaldum ( Liverpool ), Wesley Sneijder ( Galatasaray ) en Davy Klaassen ( Ajax ).

Aanvallers: Jeremain Lens ( Fenerbahce ), Quincy Promes ( Spartak Moskou ), Robin van Persie ( Fenerbahce ), Bas Dost ( Sporting Portugal ), Arjen Robben ( Bayern Mã¼nchen ) en Memphis Depay ( Olympique Lyon ).

Cillessen
Karsdorp
de Vrij
Martins Indi
Viergever
Wijnaldum
Strootman
Robben
Sneijder
Depay
v.Persie
17 maart 2017 om 14:19

Van Persie is niet echt in vorm dit seizoen begrijp het wel dat hij niet is opgeroepen.

Serieus Blind, dit kan toch echt niet? Tete zou terecht zijn als hij iedere week zou spelen, maar nu dus niet. Veltman zou terecht zijn als bewezen kon worden dat hij daadwerkelijk een voetballer is, nu dus niet. De Ligt? Prima talent hoor, onmiskenbaar voor iedereen denk ik, maar moet je die na 4 wedstrijdjes belonen met een selectie? Verder zou ik altijd Fer prefereren boven Vilhena of Toornstra.

17 maart 2017 om 21:20

Veltman staat er terecht in, laat het iedere pot zien dat hij prima uit de Voeten kan op rechts. De Ligt staat er in omdat er een hoop blessures zijn in het centrum, dus dan is het logisch dat je bij hem uit komt. Tete ben ik het met je eens

Prachtig podium om zich te bewijzen. Hij zal tegen bulgarije heus niet bezwijken...

Best wel een redelijke selectie lijkt me zo... jonge spelers kunnen weer ervaring opdoen allemaal mooi meegenomen. Tijdens het kwalificatie duel verwacht ik wel de veteranen op t veld en oefenpotje de jonge spelers.

Snap er echt geen donder meer van, al heb ik dat dan eigenlijk ook al langer.
Zonder Bruma (die ik ook niet geweldig vind) en van Dijk mis je 2 centrale verdedigers, maar Blind kan je ook centraal zetten, net als Hoedt, heb je 4 spelers voor centraal.
Waarom wordt van Aanholt keer op keer genegeerd?? Die kan je wat mij betreft als linksback er goed bij hebben. De Ligt heeft net een paar wedstrijden in het 1e van Ajax gespeeld, dit is veel te vroeg!
Als je hem haalt kan je Haps er ook bij pakken! Goeie back voor op links en al lang een basisplaats.
Ik had de Ligt er nu gewoon nog niet bij gehaald.

De juiste keuze. Hij is gewoon een van de beste verdedigers van Nederland en draait moeiteloos in Ajax 1 mee.

Ondanks dat ik altijd voor Oranje juich, hoop je haast dat ze verliezen zodat Blind weg kan. Wat een mafkees die man, niet meer serieus te nemen.. nog steeds de domste fout die ze ooit hebben kunnen maken bij de KNVB.

Man man man wat is dit allemaal ?

De ligt goede speler maar hoeveel wedstrijden heeft die in ajax 1 gespeeld ?

Tete heeft er maanden naast gestaan nu weer paar wedstrijden erin en gelijk opgeroepen.

Zo kan je nog een paar namen noemen

Dit selectie beleid raakt echt kant nog wal

Schande voor nederlands voetbal. Ik dacht dat blind alleen spelers ging selecteren die elke week
spelen. Er zitten vijf spelers bij die niet elke week spelen.snel een anderen trainer aanstellen
anders gaan we voorlopig niet naar een wk.

waarom waarom waarom. neem aan dat viergever voor de linksback gehaald wordt en niet voor het centrum. dan lopen er 2 linksbacks in engeland die wekelijks spelen maar nooit geselecteerd worden. waarom? kijkt blind dan gewoon niet naar de PL of alleen naar zijn zoon? rechtsback hebben we gewoon niet beter nu. centrum heb je met indi bruma en vd dijk en daarachter blind gewoon een solide selectie. middenveld begrijp ik ook niet dat fer niet geselecteerd is, speelt toch bijna wekelijks bij swansea. vilhena en toornstra volslagen belachelijk dat die erbij zitten. waarom niet clasie erbij.
voorin blijft het raar dat janssen maar geselecteerd wordt. als je met robben en depay voorin speelt kun je beter zowel sneijder als wijnaldum als aanvallende middenvelders gebruiken.

waarbij zowel sneijder als wijnaldum achter depay en robben spelen en bijsluiten als er aangevallen wordt.

Zoet
Karsdorp
Hoedt
de Vrij
van Aanholt
strootman
fer
robben
sneijder
depay
wijnaldum

Een ding wil ik nog even kwijt. Voor iedereen die denk dat Blind dit doet omdat ie een grote voorkeur voor Ajax heeft. Hij doet hier Ajax echt geen plezier mee. Ajax heeft al een zwaar programma met de Europese wedstrijden erbij, dan is even rust wel goed voor die spelers en vooral voor de jonger spelers zoals De Ligt.
In dit opzicht had ik liever dat hij geen een Ajax-speler had opgeroepen en alleen maar Feijenoorders en hen ook 2 wedstrijden volle bak had laten spelen.

Wat een schande dat De Roon en Ramselaar er niet bij zijn! Die moesten absoluut bij deze selectie zitten!! De hele Ajax defensie is wel erbij! Komop zeg! Meest gekleurde bondscoach aller tijden: schandalig! Wat een grap deze nare man

17 jaar. reserve speler en dan al oranje...en dan nog een paar van die kneuzen. Omdat ze bij Ajax spelen... Snap best dat er door geselecteerd moet worden, maar dit is te zot voor woorden. En dan mannen als Van Persie en Huntelaar gewoon links laten liggen alsof dat maar een paar nietszeggende kneuzen zijn.. Helaas, onze bondscoach is de weg kwijt.

Is dit serieus. De reserve rechtsback van ajax wordt opgeroepen voor Oranje en een 17 jarige verdediger die een paar wedestrijdjes heeft gespeeld en nog niet eens basisspeler is wordt ook opgeroepen.

Jan Arie van der Heijden die al heel het seizoen prima speelt bij Feyenoord is blijkbaar dus niet goed genoeg. Denswil doet het prima in Belgie wordt niet opgeroepen. Ake heeft voor de Winterstop alles gespeeld bij Bounemouth en deed dat prima wordt niet opgeroepen. Een echte linksback is er niet bij terwijl Haps in bloedvorm is.

Nee wij hebben een hele objectieve bondscoach.

Logisch dat hij er bij zit.. Komt ook doordat er een paar zijn afgehaakt door blessure.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren