Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

AS Monaco stunt en voegt nieuw hoofdstuk toe aan succesverhaal

Laatste update:

AS Monaco timmert sinds de overname door de Russische miljardair Dimitri Rybolovlev in 2011 aan de weg in de Europese top en de Monegasken hebben woensdagavond een nieuw hoofdstuk weten toe te voegen aan hun succesverhaal. Het elftal van Leonardo Jardim legde in het eigen Stade Louis II Manchester City over de knie en poetste daarmee de nederlaag uit het eerste duel met de Engelsen in de achtste finales van de Champions League weg: 3-1. Monaco schaart zich derhalve voor de tweede maal in de laatste drie seizoenen bij de laatste acht van het miljardenbal.

Monaco hield een flinke kater over aan de heenwedstrijd in het Etihad Stadium. De Franse koploper maakte weliswaar een sterke indruk, maar stapte uiteindelijk met een betrekkelijk ruime nederlaag (5-3) van het veld. Monaco herstelde zich met vier overwinningen op rij vervolgens echter uitstekend van die teleurstelling en poogde die zegereeks een passend vervolg te kunnen geven tegen City, dat slechts één van zijn laatste zes uitduels in de Champions League wist te winnen.

Kylian Mbappé startte door de afwezigheid van de geblesseerde Radamel Falcao in de punt van de aanval bij Monaco en het achttienjarige toptalent deed net als in de heenwedstrijd, toen hij het openingsdoelpunt voor zijn rekening nam, van zich spreken. Willy Caballero redde na zeven minuten spelen nog knap op een poging van Mbappé, maar moest niet veel later alsnog zijn meerdere erkennen in de Fransman. Mbappé ontsnapte aan de aandacht van de Engelse defensie en kon voorts geheel vrijstaand een voorzet van Bernardo Silva binnenlopen: 1-0.

City kwam er niet aan te pas en zag de voorsprong die het had overgehouden aan de heenwedstrijd nog in de eerste helft als sneeuw voor de zon verdwijnen. De opgestoomde linkervleugelverdediger Benjamin Mendy bracht het leer na een half uur spelen gevaarlijk voor het doel van Caballero, waarna Fabinho met een hard schot de voordelige marge voor Monaco verdubbelde: 2-0. Het team van Jardim nam daarna gas terug, maar werd nauwelijks in de problemen gebracht door City, dat in het eerste bedrijf geen enkele doelpoging wist te ondernemen.

Na de onderbreking tapte het elftal van Josep Guardiola uit een ander vaatje. Monaco kwam onder hevige druk te staan en moest twintig minuten voor tijd uiteindelijk buigen voor de aanvalsdrift van City, dat daarvoor al twee goede mogelijkheden onbenut had gelaten. Raheem Sterling werd aan de rechterkant van het veld aan het werk gezet door Kevin De Bruyne, waarna de Engelse vleugelflitser naar binnen trok en een schot loste op het doel van Danijel Subasic. De keeper van Monaco kreeg nog wel een hand tegen de bal, maar kon niet voorkomen dat Leroy Sané in de rebound alsnog voor de aansluitingstreffer tekende: 2-1.

Monaco stond op instorten, maar richtte zich op miraculeuze wijze toch nog een keer op. Thomas Lemar slingerde de bal zes minuten na de 2-1 uit een vrije trap voor het doel van de bezoekers, waarna verdedigende middenvelder Tiémoué Bakayoko met het hoofd voor de 3-1 zorgde. Jardim bouwde met João Moutinho vervolgens wat meer defensieve zekerheid in, terwijl City juist va-banque ging spelen. Guardiola bracht Kelechi Iheanacho nog binnen de lijnen, maar ook hij kon uitschakeling voor City uiteindelijk niet voorkomen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

'beste trainer' weer uitgeschakeld. Wat zou het excuus nu zijn? Sterke tegenstander gaat dit keer niet op.

Erg knap van Monaco, vorig jaar ook Arsenal uitgeschakeld. Wat is dat toch met Engelse clubs die zwak zijn Europees?

15 maart 2017 om 22:41

Tja ligt dit aan Pep? Geen idee. Achteraf praten is misschien makkelijk maar zo zeer verrassend is het niet dat Monaco in al haar jeugdige enthousiasme dit City wipt, City is gewoon geen topclub qua materiaal, ze deden het eventjes goed in de PL onder Pep maar je ziet verder aan alles dat deze selectie niet top is. Defensie is vooral oud en middelmatig, het middenveld is middelmatig op Silva na, en de aanval is met Aguero top, Sane en Sterling zijn dan weer wat te jong, en Sterling is ook niet super.

15 maart 2017 om 22:43

De selectie is sterk, alleen de verdediging is matig.

15 maart 2017 om 22:44

Tja als je bij 92:35 een bal terug gooit na de keeper lijk je niet door te willen.

15 maart 2017 om 22:44

Altijd maar excuses vinden, ze hebben toevallig net 2 verdedigers gekocht voor ruim 120 miljoen! Engelse clubs en Europa , lijkt nog erger te worden dan de Eredivisie helemaal met zo veel geld daar

15 maart 2017 om 22:45

Dit is gewoon falen van de oh zo geweldige Pep Guardiola. De verdediging is misschien wat minder, maar individueel gezien is bijna elke positie bij City beter bezet dan bij Monaco, en is de bank stukken breder. Om verder De Bruyne en Fernandinho beiden middelmatig te noemen gaat mij ook wat te ver.

15 maart 2017 om 22:46

Keepers, clichy, kolorov, sagna, fernando, fernandinho, sterling, toure.. dan houdt het al snel op met grote prijzen winnen. Ze hebben nu 4 spelers die echt top zijn en 1 geblesseerde. Maar de rest heeft het gewoon niet.

15 maart 2017 om 22:46

Wat is er toch met de PL teams aan de hand. Het lijkt wel of alleen Chelsea met dit niveau mee kan en de rest voor spek en bonen meespeelt. Hopen op CL winst van Leicester dan maar, #against modern football

15 maart 2017 om 22:47

Guardiola is geobsedeerd door het middenveld. Hij wilt van iedereen een passer maken. KDB zijn kwaliteit is zijn directheid, maar doordat hij zo hoog moet spelen van Pep kan hij dat niet zijn. Silva speelt ook te laag en hij wilt per se op balbezit spelers met verdedigers die dat niet kunnen zoals Sagna, Kolarov en Clichy.

Aguã£â«ro heeft gewoon zoals gewoonlijk het op een groot moment laten afweten.

15 maart 2017 om 22:49

City is een topclub qua materiaal wat ze hebben, alleen lijkt er totaal geen chemie in te zitten. Ik kan me echt irriteren aan de koppigheid van Guardiola, heeft tot nu toe al de titel weten te vergooien en nu ook uitschakeling van de CL, wat wel verdiend was aangezien de passie en het mooie verhaal achter Monaco.

FA cup is alles wat er nog te halen valt, maar ik heb er een hard hoofd in. Gefeliciteerd Monaco fans!

15 maart 2017 om 22:53

Leuk dat je Chelsea noemt terwijl ze neit eens meespelen op dit niveau. Ja ze doen het uitstekend in de competitie maar we zullen volgend seizoen zien of ze in de cl eindronde mee kunnen

15 maart 2017 om 23:02

De Bruyne is top maar is een zeer directe speler, Pep misbruikt hem nu door hem zo kort te willen laten voetballen, hem was ik gewoon even vergeten, maar Fernandinho is echt geen top haha, in nog geen 100 jaar.

15 maart 2017 om 23:03

Mendy, Sidibe, Fabinho, Lemar, Bernardo Silva zijn allemaal beter dan hun tegenhangers bij City, en Raggi en Jemerson stegen boven zichzelf uit en waren in deze wedstrijd beter dan Stones en Kolarov. 5/11 sowieso beter. 7/11 beter in deze wedstrijd. Ik kan het Pep's tactiek niet kwalijk nemen, wel het aankoop beleid van City, waar Pep ook heel veel inspraak in heeft. Ik denk dat hij het feit dat hij Puyol / Pique en Boateng / Javi Martinez had een beetje onderschat heeft. Je team begint bij een goede verdediging en City bleef maar aanvallers en aanvallende middenvelders kopen.

15 maart 2017 om 23:04

Gooner

Neen ze hebben echt gewoon maar 4-5 topspelers, veel te weinig voor zo'n club natturlijk. Als je dan de gehele selectie bekijkt is het over het algemeen gewoon een matige selectie naar topclub standaard.

15 maart 2017 om 23:23

De keeper die Pep gekocht heeft zit op de bank. Pep wordt overschat, een goede trainer maar niet meer dan dat.

16 maart 2017 om 00:26

Ze hebben al meer dan éã©n miljard uitgegeven, vergelijk dat eens met Monaco.

16 maart 2017 om 08:54

Non-argument. In die tijd hebben ze ook genoeg prijzen gewonnen, waaronder de PL en Monaco nog helemaal niets.

15 maart 2017 om 22:44

Tegen Arsenal is 2 jaar terug volgens mij. Dat Monaco van toen was niet zo sterk, dit Monaco wel.

Waarom ze niet presteren.. Tja, daar zijn wel meerdere oorzaken bij aan te wijzen.

15 maart 2017 om 22:49

2 jaar terug inderdaad toen ze o.a. Carrasco nog hadden. Vorig jaar in de voorronde eruit tegen Valencia, maar dat was hoogstwaarschijnlijk wel een beetje doorgestoken kaart.

15 maart 2017 om 22:51

Pep heeft gewoon geen zo'n geweldig materiaal. Caballero (deels eigen schuld natuurlijk), Kompany altijd geblesseerd, Gundogan en Jesus geblesseerd...

Hij doet uiteraard ook wel eens rare dingen, zoals Kolarov centraal of die keer dat Zabaleta op het middenveld stond. Clichy moet er gewoon uit, Kolarov op links en Otamendi centraal.

Toch wel knap hoe Monaco talenten als James, Carrasco en Kondogbia zo probleemloos heeft vervangen, door zowaar nog grotere pareltjes.

Ik ben blij dat Monaco door is, maar eventjes aanzetten van City volstond om een stuk of 5 open kansen te creã£â£ã¢â«ren, Monaco kwam goed weg. Tegen een sterker team zal het defensieve geklungel Monaco duidelijk wel opbreken.

15 maart 2017 om 23:02

@Bellapartita ik denk niet dat hier een excuus voor is. Monaco zit wat mij betreft op hetzelfde niveau als City. En dit is nota bene het eerste jaar van Pep. En als je goed kijkt zie je ook dat dit team nog niet klaar is om de filosofie van Pep toe te passen. Ik denk dat hij nog 2 jaar nodig heeft.

15 maart 2017 om 23:07

Engelse clubs zijn zwaar overgewaardeerd, puur gebaseerd op hun budget.

15 maart 2017 om 23:11

Engelse clubs niet alleen, wat dacht je van de onze? Het wordt bijna steeds minder leuker hierdoor.

16 maart 2017 om 00:00

Onzin, met beste trainer want hij heeft nog nooit bij lage club coach en hij werk makkelijk bij Barcelona, bayern munchen is grote club van spanje en duitsland dat wisten wij al eerder favoriet is en het ligt niet aan Guardiola maar spelers of vertrouwen is. Man city is ook grote clubs van engeland kan prima top3 mee dan kan Guardiola. Ik vond Mourinho beste ivm Porto haalde europa league en champions league. Inter milan was tijd minder toen kwam Mourinho veranderen en 2x op rij kampioen en haalde champions league dat vind ik echt bijzondere dan Guardiola. En later real madrid was minder en natuurlijk is tijdens barcelona beste ploeg heeft mourinho wel pech gehad net als zelfde tijdperk met Ronaldo en Messi gouden bal en als beide andere jaren hadden ze zeker 5 of 8 gouden bal veroveren.

16 maart 2017 om 00:25

Met Bayern Munchen wist hij in drie seizoenen ook geen enkele keer de finale te halen. Hij is geen beste trainer ter wereld, want bij Bayern en nu bij City is het niet veel. Bij Barcelona met dat wereldteam was het niet zo moelijk.

16 maart 2017 om 01:24

Ik geniet wel erg van het Franse voetbal op dit moment. Ik vond psg fantastisch, heb genoten van Monaco en ook van Lyon.

Geweldige pot weer! Monaco weet wel wat vermaak is. Lang niet meer 2 zo’n geweldige wedstrijden gezien. Hoop echt dat Monaco dit jonge team lang bij elkaar kan houden. Is echt een wereldploeg in wording naar mijn mening. Maar ben bang dat veel spelers alweer verkocht zijn voordat het zover is.

Wat valt de PL de laatste jaren toch weer zwaar door de mand. Arsenal vliegt er met 10-2 (!) uit tegen Bayern München. Tottenham kan in een relatief makkelijke poule in de CL niet eens overwinteren en dan vliegen ze er in de 16de finale van de EL er uit tegen AA Gent. Southampton vloog er uit in een poule waar Hapoel Beer Sheva wel in door wist te gaan. Nu verliest City van AS Monaco die nog niet eens het halve transferbudget hebben. Alleen United en Leicester (en die hadden als kampioen van Engeland nog alle mazzel tegen de nummer 5 van Spanje) zitten er nog in en dan moet United morgen ook nog maar eens zien te winnen van Rostov en als ze door gaan zitten er nog steeds slechts 2 (!) Engelse clubs bij de laatste 16 in Europa. De PL begint echt een zielige competitie te worden. Ze hebben 10x meer te besteden als Hapoel Beer Sheva, Gent, Monaco en noem ze maar op en nog kunnen ze niet winnen.

15 maart 2017 om 22:44

Leicester had niks alle mazzel, die hebben Sevilla gewoon overklast en dat moet gewoon worden toegegeven. Voor de rest faalt de PL inderdaad zwaar. Wel terecht overigens dat een Franse ploeg doorgaat, die hadden dat wel tegoed na dat remontada debacle.

15 maart 2017 om 22:48

Leicester had ja alle mazzel. Had PSV of desnoods Ajax/Feyenoord in hun poule gegooid en die waren ook doorgekomen. Alle geluk van de wereld met de loting en de vorm waarin hun tegenstanders dan nog eens in zitten.

15 maart 2017 om 22:50

Alle mazzel dat Sevilla thuis er geen 5 maakt en Leicester met wat geluk dat uitdoelpunt nog maakt. Gisteren hadden ze inderdaad geen mazzel met die 2-0, dat was volkomen terecht. Maar over 2 wedstrijden? Flinke portie geluk hoor

15 maart 2017 om 22:52

In de tweede wedstrijd wel, maar in de eerste pot hadden ze alle geluk van de wereld dat ze niet met 6-1 werden afgesmeerd. Ben (helaas) bang voor ze dat dit wel het eindstation is.

15 maart 2017 om 22:57

Zit wel erg diep hoor. Kijk alleen al bij die penalty waar er 5 man van Leicester naar die bal sprinten en die van Sevilla totaal niet. Ze zijn op wilskracht afgetroefd en daar valt niet veel op af te dingen. En dat Sevilla er thuis meer had kunnen maken.. dat hebben ze toch zelf verzuimd? Dan is dat gewoon gebrek aan kwaliteit of slechte omgang met de druk. Zoals ik gister al zei, wanneer Spaanse ploegen bovenliggen maar toch verliezen is dit 'geluk voor de tegenstander en had niet gemogen', maar wanneer Spaanse ploegen doorgaan door middel van dubieuze rode kaarten voor de tegenstander, achterlijke penalties of een flinke dosis geluk is dit ineens allemaal weer 'verdiend en logisch omdat ze meer kwaliteit hebben'. Ik word hier echt heel moe van. Aguero had vandaag ook 5 kansen om City door te sturen maar daar gaan we jou natuurlijk nooit over horen.

16 maart 2017 om 00:28

Sevilla was over twee wedstrijden veel beter. Verder is het krom om Sevilla een titelkandidaat te noemen terwijl ze een subtopper zijn en om Leicester als een degradatieklant te bestempelen.

Het kan een keer enorm tegen zitten en dat gebeurde bij Sevilla. Nog steeds is La Liga zoveel beter dan de Epl. Volgende ronde wordt Leicester kansloos uitgeschakeld.

16 maart 2017 om 03:33

Die eerste wedstrijd had Leicester best mazzel. Als Sevilla daar met 4-1 of 5-1 van het veld gestapt was, was dat niet eens vreemd geweest.

15 maart 2017 om 22:46

Maar wel als een gek tekeer gaan en zich blindstaren op Leicester dat zich plaatst tegen een zwak Sevilla

15 maart 2017 om 23:08

Een Spaanse titelkandidaat die eruit wordt gegooid door een degradatiekandidaat. Zwak of niet, daar zijn gewoon geen excuses voor te vinden. Ook niet dat Sevilla een paar kansjes heeft gemist, op papier horen ze gewoon 2 keer te winnen. Het ziet er echter wel slecht uit voor de PL met een Tottenham wat zich weer lijkt te plaatsen en Liverpool/City die maar geen stabiliteit weten te vinden. Ik zet mijn geld nu op Bayern of Juve voor de eindwinst dit jaar.

15 maart 2017 om 23:15

Uiteraard. Daar zijn ook geen excuses voor. Ik bedoelde enkel dat er dan opeens een paar mensen zich op die ene specifieke wedstrijd gaan focussen terwijl we de afgelopen 5 jaar zo vaak het tegendeel bewezen hebben gezien

15 maart 2017 om 23:29

Juist omdat ze die EL 3 keer wonnen is de prestatie van Leicester des te knapper. Je noemt het wel met Tottenham, die lijken zich weer voor CL te gaan plaatsen en dat is slecht voor de PL. De top van de PL valt al een paar jaar stevig tegen, alleen City presteerde vorig jaar naar behoren. Ik verwacht behalve Chelsea dat dat voorlopig ook niet verandert. Ik vind wat Leicester doet echter prachtig, niet alleen omdat ze een grootmacht uitschakelen maar vooral omdat er in de CL nu weer eens wat opwindends gebeurd.

16 maart 2017 om 08:26

Een degradant dat wel de achtste finales haalt ipv een titelkandidaat.. Zo kan je het ook bekijken😉

15 maart 2017 om 22:47

Monaco is gewoon een hele leuke ploeg die qua aanval uitstekend weet te profiteren van de defensieve kwetsbaarheid van City.

Verder is het zonde dat men bij Europese wedstrijden direct weer competities denkt te moeten bashen of ophemelen.

Zinloze discussies.

15 maart 2017 om 22:54

Ik kan geen groene randjes uitdelen, maar inderdaad, waarom moet men in godsnaam keer op keer die competities er bij halen?

15 maart 2017 om 22:51

Kunnen we hetzelfde zeggen van Ajax, dat zich moet meten met ploegen zoals Legia, en een pak slaag krijgt van Rostov. Het is maar hoe je het bekijkt

15 maart 2017 om 23:02

Verschil is alleen dat bij Ajax en ook psv/feyenoord elke zomer 2/3 belangrijke basisspelers (Cillessen en Milik bijvoorbeeld) vertrekken voor veel geld en dat we daarvoor jochies als Onana en Dolberg er in moeten zetten, omdat Aguero en De Gea niet betaalbaar zijn. We heten geen City of United die even 105 miljoen neerleggen voor Pogba, 65 voor Di Maria, 60 voor De Bruyne en 50 voor Aguero en die dan vervolgens ook nog is 5 jaar kunnen vasthouden. Dus snap je hele vergelijking niet. Ajax zit duidelijk in een ander scheepje als PL clubs die jaarlijks 250 miljoen te besteden hebben. En dan nog schakelde Ajax een paar jaar geleden City uit en schakelde psv vorig jaar nog United uit terwijl de selecties 10x goedkoper waren....

16 maart 2017 om 01:21

Beetje onzin dit bij psv en Feyenoord is dit jaar geen belangrijke speler vertrokken. Ik denk zelfs dat Ajax er sterker op is geworden met onana en zeker met dolberg.

16 maart 2017 om 09:03

En Monaco die Carrasco, Kondogbia en James moeten vervangen doen dat ook moeiteloos en schakelen nu zo'n financiele grootmacht uit. Wat zegt dat dan over de Nederlandse clubs?

Je kunt wel blijven wijzen naar het geld in Engeland, maar Monaco is juist een voorbeeld dat Ajax het ook wel eens beter mag doen ipv uitgeschakeld te worden door nietszeggende oostblokploegen. Als Ajax er dan weer eens uitvliegt ligt het weer aan de grotere budgetten van andere ploegen, maar gisteren wordt juist wederom bewezen dat die budgetten geen excuus mogen zijn.

Voor degene die gisteren het Spaanse voetbal hadden afgeserveerd om vervolgens te zeggen dat de Engelse competitie beter is: Nou bij deze! Wederom een zeer teleurstellend seizoen voor Engelse clubs in Europa.

Vanavond is het moderne voetbal ten onder gegaan. Een club dat bijna(of misschien meer) een miljard in de ploeg heeft gepompt verliest van een club die zuinig met geld omgaat en met goed beleid(na de sheikh tijdperk) een hele leuke elftal heeft opgebouwd.

Het grootste lachertje van het Engelse voetbal is dat Leicester City de enige Engelse club is die Engeland gaat vertegenwoordigen in de kwartfinales van de CL. Dat maakt voetbal ook zo mooi.

15 maart 2017 om 22:43

Eens, je ziet gewoon dat city kwaliteit mist. Pep wilt graag sprankelend voetbal spelen, maar dat lukt nou eenmaal niet met spelers als sterling, fernandinho, kolarov etc. Monaco heeft een erg leuk team maar ik denk dat we dit jaar toch een volledige spaanse finale hebben, of eventueel bayern of juventus met een spaanse ploeg

15 maart 2017 om 22:46

Laten we daarvoor eerst de loting afwachten, misschien elimineren de Spaanse ploegen elkaar. Maar grote kans dat je gelijk hebt.

15 maart 2017 om 22:55

Ik zie Leicester niet ver komen hahahaha. Ook al loten Real-Barca en daar de winnaar van Atletico dan alsnog zal er waarschijnlijk geen Engelse ploeg in de finale staan.

15 maart 2017 om 22:47

En nu doe jij weer hetzelfde. Dat mensen het gister zeiden sloeg nergens op, maar worden we het niet moe? Elke keer maar weer over die 2 beginnen na een bepaalde wedstrijd.

Het Engelse voetbal stelt de laatste jaren in Europeea verband erg teleur, dus de enige juuiste conclusie die je mag trekken is dat ze niet de sterkste zijn op dit moment. Heb er een hekel aan als mensen weer na een potje beginnen zoala gisteren bij Sevilla en wss ook vandaag.

Geweldige prestatie van deze geweldige ploeg. Kan echt van ze genieten. Of het terecht is dat ze door zijn weet ik niet. Denk dat City zeker de grotere kansen heeft gehad. Het kon eigenlijk alle kanten op, maar goed onterecht is het ook zeker niet.

City teleurstellend en dan met name in de 1e helft. Ze hebben de kansen zeker gekregen in de 2e helft, maar dan moet je ze ook wel maken.

Dieptepunt voor het Engelse voetbal is het wel even, maar dat komt wel weer goed.

15 maart 2017 om 22:55

Het is meer dan terecht dat ze door zijn. Ik snap niet waarom Guardiola zo'n rare opstellingen blijft maken van de verdediging terwijl het wedstrijd na wedstrijd fout gaat. En de FA moet even nagaan waar ze de plank misslaan, want ploegen zoals Chelsea en City horen met deze kwaliteit richting het niveau van minimaal Atletico en Juventus te gaan. Valt trouwens wel op dat de 2 koppigste trainers in de play-offs allebei met een 12 goal thriller zijn afgeserveerd :P .

15 maart 2017 om 23:06

@ForzaZitterd Nou nou City zit kwa nivo echt niet op een rijtje met Atletico en Juve hoor. Chelsea wel maar City echt niet. Ze zitten meer op het niveau Monaco,Liverpool,Dortmund.

16 maart 2017 om 17:16

Hij zegt ook niet dat ze op dat niveau zitten, maar richting Atletico en Juve horen ze wel te gaan.

Oh oh oh oh wat heerlijk dit! City was toch nergens te bekennen, ondanks die miljoenen die ze uitgegeven hebben! Zoals ik gister al zei: de PL teams zijn in Europa lachwekkend slecht! Monaco en Leicester zijn de zwakke teams van de kwartfinales. Iedereen wil hun loten!

15 maart 2017 om 22:46

Monaco een van de zwakste? In de huidige vorm is Monaco niet minder dan Atletico en Dortmund.

15 maart 2017 om 22:50

Als je zag hoe Monaco in de 2e helft wegzakte, daarnaast is City gewoon zwaar slecht. Ik wil Monaco tegen een beter team dan City nog wel zien.

15 maart 2017 om 22:56

AS Monaco wou gewoon geen risico's lopen. Wat heel logisch is. De eerst helft hadden ze genoeg laten zien, City niet 1 kans gehad.

15 maart 2017 om 22:56

Dortmund, akkoord. Maar Atletico staat defensief zoveel sterker. Dat is het grote verschil met Monaco en daarom zie ik ze ook verder komen

15 maart 2017 om 22:57

Monaco is een veel aantrekkelijker team dan Atletico qua voetbal. Beiden zijn ongeveer even getalenteerd. Maar Monaco is veel minder ervaren, minder intelligent, minder rijp.

Atletico eet dit team gewoon als ontbijtje.

15 maart 2017 om 22:57

Monaco en Leicester zijn gewoon de zwakste hoor. Leuk dat ze het 1 helft volhouden maar tegen een Real, Barca of Bayern gaat dit Monaco keihard ten onder.

15 maart 2017 om 22:58

Ben het wel met jou eens. Je zag in Manchester, maar ook vanavond dat City meer dan genoeg kon creeren. In beide wedstrijden had Monaco het na een uur heel erg lastig en zakte ze weg. City maakt het niet af, maar een sterkere ploeg zeker wel.

15 maart 2017 om 23:08

Precies dat. Je slaat de spijker op de kop.

Dik en dik verdiend voor AS Monaco, City was nergens. En die Guardiolla mag zich toch afvragen voor zijn rare opstelling en rare wissels! Die man probeert altijd nieuwe dingen maar de laatste tijden met weinig succes

Zwaar verdiend, Pep staat nu wel stevig voor lul met z'n 'we trainen niet op tackelen'. Allemaal leuk dat Stones kan dribbelen tot de middellijn maar als je sterke verdedigers vogelvrij laat lopen bij vrije trappen dan vraag je er wel om. Ik hoop op Monaco-Dortmund!

Slaat nergens op dat je op basis van uitdoelpunten alsnog doorgaat, uiteindelijk 6-6 had zelf graag een verlenging gezien, alleen bij voetbal zie je dit soort onzin voorbij komen zoals geen video refs en uitdoelpunten..

Zuur voor city. Defensief zal pep echt moeten investeren, want dat is momenteel pure middelmaat. Hiermee ga je nooit ver komen.
Heerlijke eerste helft van Monaco, maar 2e helft was voor city.

Wat een heerlijke tweeluiken hebben we al te zien gekregen zeg. Deze 6-6, de 6-2 van Real en Napoli, de 10-2 van Bayern-Arsenal, de 6-5 van Barca-PSG en nog enkele leuke wedstrijden. Wat een champions league seizoen tot nu toe, heerlijk

Drie Spaanse clubs, twee Duitse clubs, een Engelse club, een Italiaanse en een Franse (monegaske). Een redelijke weerspiegeling van de coefficientenlijst..
Als ik overigens de verdedigingen van de mogelijke opponenten in deze achtste finales zo aanschouwende, dicht ik mijn club (juve) een zeer grote kans toe om weer in de finale te geraken. In deze match ook weer.
Proficiat in ieder geval Monaco, met deze mooie prestatie!

16 maart 2017 om 00:40

Als Juve van die ietwat lakse houding afraakt zie ik jullie hem nog wel winnen ook. Vrijwel elke ploeg die nu door is heeft een 100% krachttoer geleverd en heeft daarbij geen Europees soevereine indruk achtergelaten (Arsenal scheet vanaf beide aftrappen al in de broek voor Bayern dus dat telt niet echt mee), daar waar Juve zonder zich echt in te spannen 3-0 van Porto wint. Wanneer die voluit gaan en met die ondoordringbare verdediging zie ik genoeg kansen liggen.

Bernardo Silva doet me zo hard denken aan Iniesta. Barcelona daar heb je je vervanger.

Heel apart hoe City de laatste 5/10 minuten speelden en de bal maar rustig naar elkaar overspeelden terwijl ze duidelijk de 2e helft aan het voetballen kwamen. Hadden ze wel enig idee dat ze de kwartfinales niet gingen halen? Of was er gebrek aan wilskracht en power.. Dit Vergeleken met de laatste minuten in de wedstrijd tussen Barca - psg (6-1) was dit echt niet om aan te zien..

In reactie op Zermattperson op het artikel van Sevilla-Leicester gisteren:
De premier league is sws als competitie definitief ontmaskert! Leicester zal wel graag geloot worden door de grote clubs! De premier league is gewoon een zeer zwakke competitie! Als een club uit zo’n kleine competitie als de ligue 1 van het grote City kan winnen, is dit dus het volste bewijs dat de la liga de sterkste competitie ter wereld is in breedte en niet de premier league! Alleen Chelsea zou in de La liga niet direct degraderen. In de premier league zou zelfs Heracles Almelo nog kampioen kunnen worden als je bedenkt hoe zwak het is dat Leicester de beste club van Engeland is! Enige reden dat de premier league zo vermakelijk is, is het feit dat alle clubs zo matig zijn dat iedereen kampioen kan worden!

15 maart 2017 om 22:51

Mensen toch. Laat dit soort zinloze discussies lekker achterwege en heb het gewoon inhoudelijk over de wedstrijd.

Gewoon weer een heerlijke wedstrijd gezien met een Monaco met aantal erg leuke spelers. Pijnpunt van City is overduidelijk de zwakke defensie.

15 maart 2017 om 23:13

Dit is een soort van nieuwe Ronaldo Messi discussie. Erg irritant en onnodig. Fans van Spaans voetbal vinden Spaans beter. En fans van Engels voetbal vinden Engels beter. Het is een eindeloze discussie die niemand wint. Want iedereen vind dat je zelf gelijk heeft.

15 maart 2017 om 23:50

Het enige waar je niet omheen kan is dat de Spaanse topploegen de laatste jaren gewoon verder zijn, over de rest kan je eeuwenlang discussiã«ren . Je kan het ook nooit echt vergelijken, dan zou je een competitie van 40 teams moeten hebben voor een paar jaar en kijken hoe de ploegen het tegen elkaar doen

16 maart 2017 om 08:44

Serieus de Ligue 1 een kleine competitie noemen wat een grap..

Heerlijke wedstrijd weer. Monaco is gewoon echt een topteam. Net als Lyon overigens, wat een geweldige talenten. City heeft ook kwaliteit genoeg, alleen de eerste helft was te zwak van hun kant.

Ben het met de Boer eens, dat De Bruyne naar centraal halen het spelbeeld veranderde. Jardim overigens een fantastische spelopvatting in zijn ploeg weten te slijpen, erg goede trainer. Guardiola heeft nog werk aan de winkel, dit City is niet goed genoeg om (grote) prijzen te winnen. Individueel wel, collectief niet.

15 maart 2017 om 23:00

Individueel ook niet, want de individuen in de verdediging zijn slecht. Clichy, Sagna, Kolarov, Zabaleta (lijkt het compleet kwijt te zijn) voldoen allemaal niet. Je hebt dus geen backs van niveau. Stones is jong en erg wisselvallig en heeft behoefte aan een leider naast hem (Kompany kan dit maar is altijd geblesseerd), en Otamendi kan die leidersrol niet bekleden omdat het zelf een verdediger is als een kip zonder kop. Dat is dus bijna de complete verdediging die individueel al niet goed genoeg is. Dan heb je ook nog twee subtop keepers en een Toure die op zijn laatste benen loopt. Aanvallend is City goed, maar verdedigend belachelijk kwetsbaar.

15 maart 2017 om 23:22

Ik vind dat je hier, als je een hecht collectief smeed, best een prijzen winnend team van kan maken. Stones en Otamendi zijn kwalitatief goed genoeg voor dit niveau, echter vind ik dat het organisatorisch niet goed staat bij City achterin. Normaliter zouden de backs, die dan weliswaar geen Europese top zijn, gewoon sober kunnen spelen en dan heb je een geweldige aanval +middenveld met een degelijke defensie. Echter kan Guardiola defensief niks organiseren en blijkt het dat hij absolute top nodig heeft om lang mee te kunnen doen in Europa. Maar een tacticus, met oog voor collectief, kan hier meer mee dan nu is gebleken. Plus dat de tactische keuzes van Guardiola in de eerste helft, er voor heeft gezorgd dat City er uit ligt. Want Monaco is opeens een geweldig team en City kan er niks van, maar over 2 wedstrijden is het 6-6 geworden. Dus eigenlijk kunnen ze er beiden geen reet van. Alleen de eerste helft vandaag heeft alles beslist, hadden ze met dezelfde opvatting en passie gespeeld als in Manchester dan hadden ze hier vandaag niet verloren.

Als trainer ben je zo goed als je materiaal. Pep is helemaal geen wondertrainer het is de poppetjes op de juiste plek zetten bij baca. Bij Bayern zag je al kleerscheurtjes en bij City al helemaal. Pep zakt als zelfbenoemde topcoach zwaar door het ijs

16 maart 2017 om 00:43

Dat waren vooral de Barca fans die hem daar neer hebben gezet, ik zag in de voorgaande seizoenen genoeg Bayern fans vragen stellen bij zijn optredens. Ben het wel met je eens, tactisch en vooral defensief is hij niet overtuigend.

Na Barcelona en Leicester de derde club die zijn achterstand inhaalt, heerlijk team dat Monaco.

Moeilijke keuze voor Motm: Mendy, Lemar, Bakayoko, Fabinho en Mbappe waren erg, erg sterk.
Monaco barst echt van het talent!

Daarnaast was City gewoonweg zwak, niet te geloven. Aguero moet ook dringend wat doen aan zijn afwerking, is toch niet wat het is geweest momenteel.

Stunt? Doe effe normaal, man. De koploper van Frankrijk tegen de nummer 3 van het povere Premier League. VZ weet hoe het sensatie moet faken, zeg. Gisteren ook al met Leicester. Had op beide teams zonder al te veel twijfel geld ingezet en mijn inziens totaal niet verrassend gewonnen. Op Monaco stond niet eens zo'n hele quotering dus ook wat betreft de bookies was dit echt totaal geen stunt.

16 maart 2017 om 08:45

Inderdaad Monaco doet qua selectie niks onder en qua spel al helemaal niet

Helemaal weggegooid in een eerst helft door de zenuwen! In de tweede helft werd er pas gevoetbald en hadden ze door moeten drukken. Die vrije trap ging er dan ook meteen in... Dat laat precies voor de 200e keer zien waar het fout gaat: verdedigen.

16 maart 2017 om 00:01

Waarom spreekt men toch louter over de verdediging? De aanvallers zijn een minimaal zo groot probleem over het gehele jaar gezien.

Ook in deze wedstrijd was de verdediging van het team niet het o zo grote knelpunt, maar meer de aanval. Het enige cruciale verschil tussen Monaco en City was dat eerstgenoemde hun kansen hebben verzilverd en laatstgenoemde dat naliet.

Het scorebord is geen reflectie van het aantal grote kansen van beide teams, maar een reflectie van het gebrek aan effectiviteit bij City.

Geweldige prestatie van Monaco. Iedere ploeg gaat aan dit Monaco een stevige kluif hebben. Echt een leuk team met veel talent en een paar ervaren krachten

Schitterend ik hoop op leicester-city-vs-as-monaco.. Dan hebben we zoiezo een verassing in de halve finale

Mooi voor Monaco, ze verdienen het. City was in de eerste helft echt nergens, dat viel me echt tegen. Dachten ze nu werkelijk dat ze met dat soort voetbal Monaco konden afstoppen? Denk dat Pep hier migraine van kreeg aan de zijlijn. Die Mbappã© is toch me wel eentje, 18 jaar en al zo belangrijk kunnen zijn voor je team. Petje af!

En wie had na het ontslag van Ranieri verwacht dat nota bene Leicester City de enige Engelse ploeg nog bij de laatste 8 zit??

16 maart 2017 om 08:50

Leuk en mooi om te horen!

Monaco stunt? Vreemde titel, maar goed.

Het was wederom weer erg genieten deze wedstrijd! En net zoals de wedstrijd in Manchester, chapeau Monaco! Wat een geweldig elftal met waanzinnige talenten. Wat een tempo en combinatie's in bepaalde fases. Als ze dat langere tijd in een wedstrijd kunnen volhouden is het een absolute topploeg.

Over 2 wedstrijden gezien hebben de financiën van het voetbal verloren. City met al hun mogelijkheden en (op papier) stuk voor stuk topspelers hebben geen vuist kunnen maken tegen het (op papier) mindere Monaco.

Hopelijk weet Monaco de huidige selectie komend(e) seizoen(en) bij elkaar te houden en met eventuele versterking de favorieten (Barcelona en Bayern, althans in mijn ogen) te bestrijden.
Uiteindelijk zijn er geen garanties, maar het kan wat mij betreft nooit een financieel issue zijn.

Garder aller sur Monaco!!

Zaak voor City is om ipv in de aanval of middenveld is goed in te investeren in de verdediging. Vooral nieuwe jonge backs, een leider centraal achterin en een topkeeper zijn het belangrijkst.

Ik heb niet zoveel met Monaco, maar momenteel hebben ze een heel leuk en fris aanvallende ploeg met een aantal geweldige talenten. Daarom is het wel leul dat ze nog een ronde verder komen, twee leuke wedstrijden gegarandeerd. Alleen zullen ze die talenten waarschijnlijk aan het einde van het seizoen weer kwijtraken.

Manchester City moet toch gaan inkopen willen ze echt gaan meedoen om de CL! De afgedankte Sagna en Clichy zijn afschuwelijk en totaal niet creatief, terwijl nota bene Otamendi op de bank wordt gehouden om vervolgens een rechtsback van nature in het centrum op te stellen! Daarnaast is een nieuwe keeper en een verdedigende middenvelder ook niet verkeerd.

monaco fans gefeliciteerd. city was op een kwartier na in de 2e helft zeer ondermaats en het uitdoelpunt mag helemaal geen reden zijn voor de uitschakeling. vooral john stones vond ik erg slecht spelen, alleen maar achteruit en een timing van een zak aardappels. maar wat heeft monaco een geweldige aanval zeg. die mbappe! jezus wat is die man goed.

Geweldig van Monaco en hoe flikken ze het toch om steeds 3 goals te maken.

En haha.. echt ongelooflijk al die mensen die maar blijven volhouden hoe veel beter PL clubs zijn tov rest van europa..laat me niet lachen ..
Pas nog in draadje van Leicester tegen sevilla.. pff leicester bekert door en direct jumpen mensen met zinnen als: PL clubs zijn beste blabla.. wat een onzin. Was geweldig van leicester maar om dan direct je gram te halen slaat nergens op.

uk clubs stellen al jaren niet veel meer voor. Mag men het vervelend vinden dat ik dat zeg en vind maar dat is gewoon zo.

Ik ben er wel van overtuigd dat de engelse grootmachten weer een grote rol van betekenis zullen spelen daarniet van maar dat is op het moment en afgelopen jaren totaal geen sprake van.

ps: ik ga niet zeggen franse comp en of haar clubs zijn nu beter das ook onzinnig maar feit is gewoon dat engelse clubs absoluut niet zo veel beter zijn dan de spaanse clubs zoals zovele krampachtig blijven beweren.

Stappen ze eens meer af van hun kick and rush zal men zien dat engelse clubs weer beter zullen presteren maar tot die tijd zie ik dat niet gebeuren.

Ik vind dit niet eens een stunt, in de uitwedstrijd vond ik Monaco ook al beter, dus geen stunt dat Monaco de volgende ronde haalt. City vind ik ook een beetje tegenvallen en vaak ook in de Cl.
Monaco staat niet voor niks bovenaan in de Franse competitie, doen het gewoon heel goed.
Benieuwd hoe lang Guardiola de tijd krijgt, toch een stroef seizoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren