Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Als Ajax of Feyenoord kampioen wordt, is het een verloren jaar’

Laatste update:

PSV staat weliswaar slechts vier punten achter op nummer twee Ajax, maar koploper Feyenoord koestert een voorsprong van maar liefst acht punten op de regerend landskampioen. Van titelprolongatie lijkt het dus dit seizoen niet te gaan komen en dat is een flinke streep door de rekening van algemeen directeur Toon Gebrands.

“Dan is het een sportief verloren jaar”, stipt hij tegenover De PSV-supporter het mislopen van de landstitel aan. “Het is ons niet gelukt om Europees te overwinteren, we zijn uitgeschakeld in het bekertoernooi en als we ook ons derde doel, de titel, niet halen, hebben we het dit jaar sportief niet goed gedaan. Punt.”

Ondanks de achterstand ziet Gerbrands nog wel mogelijkheden voor PSV. Van de vijf doelstellingen die de club zich sinds 2014 gesteld had, is het alleen niet gelukt om meer doelpunten te maken: “En toch spelen we ook dit seizoen nog steeds om de landstitel. En als je mij zou vragen of we het gaan halen, dan heb ik mijn antwoord klaar. Ja.”

Zie jij PSV nog als een kandidaat voor de landstitel?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind het best knap van PSV anders, een paar jaar terug waren ze nog bijna failliet.

15 maart 2017 om 17:53

Inderdaad, daar heeft Tiny Sanders veel te weinig respect voor gehad. Hij had de ondankbare taak om een topclub te saneren. Daar plukt Toon nu de vruchten van. Hulde aan Tiny!

15 maart 2017 om 17:54

Ja, gelukkig was daar de gemeente die met onze belastingcenten de club heeft gered. Jippie!!

Natuurlijk niet knap. Je wordt de laatste 2 jaar (met het nodige geluk) kampioen en dan wordt je nu 3rde. Geen succes in Europa. Geen succes in de beker. Nee, dit was een verloren jaar voor Psv.

15 maart 2017 om 18:03

Je weet er na 6 jaar nog steeds niets van. Misschien over 5 jaar nog een keer proberen, het is ook wel hele lastige materie. Is namelijk volledig buiten de belastingstroom gegaan. Dat de kritische Europese commissie de deal na intensief onderzoek heeft goedgekeurd, spreekt voor zich. De gemeente verdiend en 2 ton per jaar op, en heeft een stuk grond in hartje Eindhoven voor een marktconforme prijs gekocht.

Wat ben ik er toch moe van om dit na 6 jaar nog steeds te moeten uitleggen aan mensen die het vertikken om verder dan de kop van een artikel te lezen.

Vorig jaar hadden we gewoon 2 punten meer dan jullie, dus gewoon terecht kampioen. Of jullie nou punten laten liggen tegen de nummer 17 op speeldag 34 of de nummer 3 op speeldag 5 maakt volgens mij niks uit. Dat seizoen ervoor trouwens de concurrentie mijlenver achtergelaten.

Dit was inderdaad een slecht seizoen, maar die horen er ook bij. Zou trouwens niet te hoog van de toren blazen als het jou was, want als Ajax 2e of 3e wordt en de EL niet wint heeft het volgens mij ook een mislukt seizoen.

15 maart 2017 om 18:05

Het nodige geluk? In het eerste kampioenschap een straatlengte voorsprong in het 2e jaar waren we ook meer dan terecht kampioen waar Ajax wel even van de Graafschap dacht te winnen en waar PSV gewoon deed wat het moest doen winnen bij Zwolle. Stiekem lach ik me dood als Ajax weer geen kampioen wordt voor de club met het meestte geld van Nederland en al 3 jaar geen kampioen worden zou gewoon slecht zijn hoe aantrekkelijk en aanvallend het spel van Ajax ook is dit seizoen.

15 maart 2017 om 18:17

Est-1913 er was geen sprake van ongeoorloofde staatssteun. Maar zeker wel van staatssteun. De gemeente maakt misschien winst Enzo. Maar die hele constructie is in beginsel bedacht om PSV van faillissement te behoeden. PSV als voetbalclub is de grote winnaar. Overigens heeft de EU het niet goedgekeurd, maar geoordeeld dat er geen Ongeoorloofde!! Staatssteun heeft plaatsgevonden. Dat is iets anders dan goedkeuren. Als het niet rammelde had de EU geen onderzoek gedaan. Maar ik sluit me aan bij de meerderheid. Het is een mager jaar voor PSV.

15 maart 2017 om 18:32

Zolang er een stadion op staat heeft gemeente er verder alleen niets aan. De winst die de gemeente maakt is ook een stuk lager dan wanneer ze het aan een partij hadden verhuurd die wel de volle mep moet betalen. Uiteraard is het gewoon staatssteun.

15 maart 2017 om 19:02

@hdg1 ter informatie; PSV heeft de hoogste begroting van Nl,niet Ajax! Amsterdammers zijn inderdaad wel veruit het meest kapitaalkrachtig met hoogste eigen vermogen.

PSV faalt dus nog meer dan Ajax als ze geen kampioen worden.

15 maart 2017 om 19:11

@est-1913,

Ik snap dat je je club probeert te verdedigen. Is ook je goed recht. Zou ik ook doen als het Ajax zou zijn, maar iedereen weet dat PSV gewoon is gered met indirecte staatssteun. Zo zal niemand in Eindhoven dat ooit noemen en er zijn allerlei constructies bedacht om het niet zo te laten lijken. Indirect weet iedereen dat het gewoon om een stukje staatssteun gaat. Opzich in deze vorm nog het minst erge omdat ze langzaam het uitgegeven geld weer terugverdienen.


Naja als de nummer 1 op de laatste dag tegen een uitermate zwak de graafschap punten laat liggen waardoor PSV kampioen wordt is dat toch een klein beetje geluk. 1ste jaar volledig terecht en dikke voorsprong. Daar valt niet veel van te zeggen.

15 maart 2017 om 19:12

Mentalist, de gemeente heeft PSV inderdaad moeten bijspringen. Ik had liever gezien dat PSV samen met Feyenoord de enige clubs waren gebleven die geen nooit staatssteun hadden gehad (correct me if i'm wrong, dat was volgens mij destijds het verhaal). Maar zonder de gemeente is het de vraag of PSV nog in huidige vorm zou bestaan.

Vanuit het perspectief van de gemeente was het ook een bijzonder goede deal, de club PSV is uithangbord voor de stad. Financieel gezien ook goed voor de gemeente Eindhoven, elk jaar 2 ton winst aan rente. Hetgeen waar ik het mij het meest aan erger is het misverstand dat PSV geholpen is met belastinggeld, dat ik namelijk gewoon onzin. De gemeente heeft namelijk gebruik gemaakt van de jaarlijkse leenmogelijkheid en daarmee grond van PSV gekocht.

Aangezien de Europese commissie na 3 jaar onderzoek concludeert dat de deal marktcomform is en volgens de regels van de EU is afgesloten, is het boek wat mij betreft gesloten. We kijken al jaren weer vol vertrouwen naar de toekomst.

Magere jaren horen er helaas ook bij, dat maakt de vette jaren leuker. Hopen op de 2e plek en uitkijken naar volgend seizoen is het remedie. Dit jaar dan maar Feyenoord, die zijn nog dieper gezakt dan wij. Een kampioenschap op zuid zou een verdiende verlossing zijn van de ellende die ze hebben doorgemaakt.

15 maart 2017 om 19:22

Hoewel het prijzenswaardig is, moet je er wel gewoon mee stoppen om het steeds weer uit te leggen? Het heeft kennelijk weinig zin omdat heel veel van ons de artikelen hier vanuit het eigen perspectief lezen en waarderen. Het is logisch dat de gemeente Eindhoven haar nek heeft uitgestoken. Het is logisch dat het voor mensen die minder goed geinformeerd zijn soms moeilijk te verteren is. Je zal als bijstandsgerechtigde in Eindhoven een baby-uitzet aan hebben gevraagd voor 1000 euro en die afgewezen zien worden. Terwijl de krantenkoppen de miljoenendeal bekend maken ...... Heeft niks met elkaar te maken maar toch. Ik ben blij dat PSV zo gezond gemaakt is. Zoals ik blij ben dat Feyenoord weer wat kleur op de wangen heeft. Ik ben als voetbalfanaat gebaat bij een spannende competitie.

Daarnaast vind ik het overdreven van een verloren jaar te spreken. De kans is erg groot dat dit gebeurt als je twee jaar kampioen bent geworden. Als de technische staf goed evalueert, is dit seizoen goud waard om op door te bouwen.

15 maart 2017 om 19:29

Arwinos, PSV is in 2011 inderdaad gered doordat de gemeente bijsprong. De constructie maakt het een goede deal voor de gemeente én voor Psv. Dat maakt het legale staatsteun.

Hetgeen waar ik over val is het feit dat jij zegt dat PSV gered is met belasting geld. Dat is gewoon niet waar. Met wat research had je dat kunnen weten. Ik zal de deal een beetje toelichten:

De B&W van Gemeente uitzondering hebben met uitzondering van twee wethouders de deal goedgekeurd, de twee tegenstemmers vonden de deal overigens wel financieel in orde. De deal zit in het kort als volgt in elkaar:
- Gemeente Eindhoven maakt gebruik van het leenrecht dat elke gemeente heeft, en koopt met dat geld grond van Psv. Vervolgens verhuurt de gemeente de grond aan Psv.
- PSV betaald de aflossingen van de lening, de rente van de lening en de gemeente houdt zelfs 2 ton per jaar aan de deal.
- Gemeente Eindhoven betaald 137 euro per vierkante meter. (zo goedkoop ga jij geen lap grond in hartje Eindhoven vinden ). Die grond in zeker met de waardestijging van de afgelopen jaren in gedachte veel meer waard.
- PSV mag het geld alleen aanwenden voor het aflossen van schulden en het herstructureren van het vermogen.
- Bij faillissement wordt gemeente Eindhoven eigenaar van het Philips Stadion. Dat maakt de deal dus risicovrij voor Eindhoven.

15 maart 2017 om 19:34

Voorland, dat is het nou dus. De deal genereert juist extra inkomsten voor de gemeente. Financieel is het ook voor de gemeente een goede deal. Er is Geen Cent belastinggeld naar PSV gegaan. Andersom wel kan ik u zeggen. Een voetbalclub betaald buitensporig veel belasting bij transfers, ook over de winst uit operationele activiteiten betaald PSV zoals elke NV belasting, net als de spelers over hun salarissen. De gemeente Eindhoven heeft gewoon veel baat bij het bestaan van PSV en deze deal. Ik lees trouwens in je comment dat je dat door lijkt te hebben, fijn.

Voor mij is het boek verder gesloten, maar het wordt door anderen vaak genoeg geopend. Als daar dan inhoudelijke fouten inzitten voel ik me wel geroepen om daarop te reageren. Knowledge is power, haha.

15 maart 2017 om 19:41

Psv heeft het geluk van de resterende eeuw opgemaakt vorig jaar. Wat een wegkomer. Psv heeft een grotere begroting en hoort kampioen te worden.

15 maart 2017 om 19:47

https://tallsay.com/page/4294981023/begroting-eredivisie-2016-2017-omzet

Vertelt mij dat PSV en Ajax in 2016-2017(dit seizoen dus) allebij 70 Miljoen aan begroting hebben. Persoonlijk boeit mij het financieële gedeelte niet zoveel ik focus me veel liever op het sportieve plaatje.

15 maart 2017 om 19:58

'' Als het niet rammelde had de EU geen onderzoek gedaan.'' Dat is echt onzin mentalist. Dat is hetzelfde als zeggen een verdachte die van moord wordt vrij gesproken zal vast wel iets hebben gedaan, anders wordt je niet verdacht. Als er maar genoeg mensen roepen dat ze iets verkeerd doen, wordt er een onderzoek ingesteld.

Dit kost de gemeente geen cent, de gemeente heeft zelf geld geleend voor deze deal en verdiend er aan. Eigenlijk is het gewoon een lening met de gemeente als tussenpersoon.

15 maart 2017 om 20:01

@est-1913

Ok vooralsnog volg ik het allemaal prima. Maar hoe komt de gemeente aan het geld om die rente te betalen. Zal niet uit de lucht komen vallen en over het algemeen zijn het belastingen die de burger moeten betalen. Indirect betaald de burger, specifieker nog inwoners van de gemeente Eindhoven altijd mee aan zo'n deal. Gemeentes krijgen ook op andere manieren geld, maar indirect zal er altijd een deel zijn wat weer op het bordje komt van de belastingbetaler.

Indirect absoluut met geld van de belastingbetaler. Net zoals met de twente deal.

15 maart 2017 om 20:11

Zoals ik al eerder heb vermeld betaald PSV zowel de aflossing en de rente van de lening. Ligt aub toe hoe dit indirect het geld van de belastingbetaler is? Dat klopt namelijk gewoon niet. Zo simpel is het gewoon.

16 maart 2017 om 00:26

Maak je geen illusies. De mensen die de deal gesloten hebben moeten ook betaald worden. Accountants moeten betaald worden. Het is echt naïef om te denken dat bij de hele deal geen een euro van de belastingbetaler is gemoeid.

Laten we het hopen want als mijn club het niet red hoop ik echt op Feyenoord want die staan vanaf dag 1 bovenaan en het zou wel erg sneu voor ze zijn als PSV en ondanks met 8 punten achterstand er nog overheen zou komen , maar dat zie ik niet gebeuren .

15 maart 2017 om 18:23

Ach, als dat zou gebeuren (hoe jammerlijk ook) heeft PSV het verdiend, want zijn ze ondanks de geweldige reeksen van Ajax en Feyenoord dichtbij genoeg gebleven om in de laatste fase toe te slaan.

15 maart 2017 om 19:47

Wauw, denkt Gerbrands nu echt dat ze het gaan halen dit jaar? Heel Nederland is wel weer klaar met Psv heb ik het idee. Mooi dat de 2 grootste clubs weer om de prijzen vechten.

15 maart 2017 om 20:03

Ik heb vooral het gevoel dat jij klaar bent met PSV haha. Dat steek je niet bepaald onder stoelen of banken. Ik kan het wel hebben hoor, maar het lijkt behoorlijk diep te zitten. Verder zie ik weinig rancune tegen PSV hoor. Vorig jaar werd het hetzelfde gereageerd toen Gerbrands hetzelfde reageerde. Je weet volgens mij nog wel hoe dat is afgelopen, niet? Niet dat ik er zelf nog vertrouwen in heb dit jaar. We gaan gewoon voor het hoogst haalbare, dat is waarschijnlijk de 2e plek. Ik zie Feyenoord geen 8 punten meer verspelen.

15 maart 2017 om 20:05

Prijzen? Volgens mij alleen het landskampioenschap en daar doet PSV ook nog voor mee.
Vorig seizoen lachten velen Willems ook uit met zijn 99 procent. PSV kan je pas afschrijven als ze definitief geen kampioen meer kunnen worden. Dat heeft het verleden wel bewezen. Zie vorig seizoen en het seizoen waarin PSV in de laatste speelronde Ajax en AZ nog voorbij ging.

Maar goed, als PSV het niet wordt, dan maar Feyenoord. Die staan vanaf dag 1 bovenaan en het zou sneu voor ze zijn als juist de eeuwige rivaal er nog overheen gaat, maar dat zie ik niet gebeuren.
Over twee weken na de klassieker zal het duidelijk zijn denk ik of dat Feyenoord zeker kampioen wordt of dat het nog spannend gaat worden.

15 maart 2017 om 20:12

Nee ik hoop ten eerste dat mijn club het nog red maar ik denk zelfs dat we geen 5 punten meer inlopen en ik gun het Feyenoord ook wel zeker als je vanaf dag 1 bovenaan staat , en inderdaad hoop in niet op PSV niet en dat komt omdat ze twee weken gelden bij Feyenoord uit zo ontzetten laf hebben gespeeld je moet winnen maar toch lekker afwachten , terwijl ik denk als PSV vanaf het begin op de aanval had durven spelen veel mee kans had gehad ze speelde om niet te verliezen en Feyenoord speelde om te winnen en ik denk dat ze daar de titel definitief hebben verloren , verder ben ik echt niet een hater of zo hoor want aan het einde staat de ploeg bovenaan die het verdiend hoor .

16 maart 2017 om 06:59

Dat hebben we ook zeker gemeen. Wat moet jij gebaald hebben met 4 kampioenschappen op rij van Ajax. Gerbrands is aardig maar begint seniel te raken. Al het geluk van deze eeuw is door Psv vorig jaar opgemaakt.

16 maart 2017 om 10:00

Volgens mij Speelt Ajax ook gewoon nog om de Europa League dus daar valt ook een prijs te winnen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren