Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘PSG dient officiële klacht in na dramatische uitschakeling door Barça’

Laatste update:

Door een 6-1 nederlaag tegen Barcelona werd Paris Saint-Germain vorige week uitgeschakeld in de Champions League. Een belangrijke rol was in dit duel echter weggelegd voor scheidsrechter Deniz Aytekin. De Franse club heeft dinsdag een officiële klacht ingediend tegen de leidsman.

Volgens Marca en La Gazzetta dello Sport heeft PSG met behulp van enkele topscheidsrechters een brief opgesteld voor de UEFA. Daarin haalt de club vijftien beslissingen van Aytekin aan die minimaal betwistbaar zijn. Overigens hebben les Parisiens niet de illusie dat de wedstrijd overgespeeld zal worden.

Wel willen de Fransen graag het standpunt van de UEFA weten. PSG is van mening dat het zelf recht had op twee strafschoppen, na de handsbal van Javier Mascherano en na de overtreding op Ángel Di Maria. Bovendien zijn de strafschoppen die Barcelona kreeg volgens de club twijfelachtig. Daarnaast had Gerrard Piqué volgens PSG zijn tweede gele kaart moeten krijgen en had Neymar van het veld gestuurd moeten worden na een natrappende beweging richting Marquinhos.

Vind jij het terecht dat Paris Saint-Germain besloten heeft een brief te sturen naar de UEFA?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je zo de opsomming ziet van de fouten (of beslissingen) die deze scheidsrechter nam, kan ik niets anders doen dan concluderen dat de beste man uitgesloten moet worden van Internationale wedstrijden fluiten. Een off day mag, maar dan zou je fouten aan beide zijden verwachten, dit was niet het geval en alles viel de kant van Barcelona op.

14 maart 2017 om 12:47

PSG moest gewoon gaan voetballen, dit is hun eigen schuld. Nu moeten ze niet gaan zeuren, Barca is verdiend door.

14 maart 2017 om 13:08

Want Aytekin schoot die vrije trap in de 88ste minuut er in en tikte de bal in de 95ste minuut binnen? Verratti en Matuidi hadden rood kunnen hebben. Verratti maakte hands in de 16 en Neymar had in de 1ste helft ook al een pingel kunnen hebben. Beide kanten op maakte hij gekke beslissingen maar 8 penalties en 5 rode kaarten is ook te veel van het goede. Barca zit over 3 dagen in het balletje en PSG niet.

14 maart 2017 om 13:15

Je kan wel stellen dat Barca wat meer geluk heeft gehad dan Psg. Als Verratti en Matuidi er volgens jou af hadden gemoeten kan je ook stellen dat Suarez, Neymar, Mascherano en Pique eraf hadden gemogen, dat de eerste en dat tweede penalty allebei niet gegeven hadden gemogen. Zo kun je door blijven gaan. Ondanks alles kan Barca zich gelukkig prijzen dat het balletje de goede kant op viel de laatste minuten want dit zie je niet vaak.

14 maart 2017 om 13:26

Teveel van het goede? Dus als er 6 man een doorgebroken speler neerhaalt, stopt de scheids maar met rode kaarten geven, want dan is het teveel van het goede? Bij normaal fluiten hadden er meer pingels gegeven moeten worden en absoluut ook meer kaarten (geel en rood).

14 maart 2017 om 13:44

Feit is wel dat de man die de vrije trap binnenschoot al lang niet meer op het veld had mogen staan. Je kan niet beweren dat dezelfde uitslag op het scorebord had gestaan als de arbitrage hun taak goed had uitgevoerd.

14 maart 2017 om 13:51

PSG speelde slecht dus mag de scheidsrechter alles in het voordeel van Barca fluiten. Logisch toch?

14 maart 2017 om 13:57

Want??

14 maart 2017 om 14:37

Nee, zulke incompententie of corruptie op dat niveau moet gevolgen hebben anders verliest het voetbal totaal zijn geloofwaardigheid.

14 maart 2017 om 16:17

neen helemaal niet , PSG moest rustig de wedstrijd aan pakken en uitspelen en een kleine nederlaag kon ook nog worden geaccepteerd, het was tenslotte barca dat de wedstrijd moest maken en zeker niet PSG ....

maar als je dan vaststelt dat barca nog maar de ene na de andere schwalbe mag maken en dat het zonder enige schroom in de wedstrijd wordt gezet door de ref ...tja dan weet je wat er gaande is.... en nogmaals dit is niet voor de eerste keer zulke schandalige leiding vanwege de ref ten voordele van barca.....

de ref wordt trouwens gestraft voor zijn wanprestatie , dat maakt toch wel heel veel duidelijk dacht ik alhoewel PSG daar niets voor koopt natuurlijk , zij zijn al lang benadeeld en zullen nooit genoegdoening krijgen.

14 maart 2017 om 17:23

Er waren wel meer dan 5 verkeerde penalty beslissingen, ook naar Barca uit.

15 maart 2017 om 03:09

Zo is het en niet anders.

14 maart 2017 om 13:43

Ze hadden juist meer moeten verdedigen. Je ziet dat vaak niet voetballende ploegen gewoon winnen. Maar de scheidsrechter was wel flink aan het thuisfluiten

14 maart 2017 om 13:48

Haha juist niet PSG heeft het allemaal over zichzelf afgeroepen. ze liepen alleen maar achteruit, dan kunnen dit soort dingen gebeuren. Waarom niet gewoon door gaan zoals in de eerste wedstrijd? Barcelona heeft wat mazzel gehad met die 2de penalty maar goed meerdere rode kaarten konden dan aan beide kanten gegeven worden. Scheids was 2 kanten op niet goed.

14 maart 2017 om 12:47

We moeten ook niet overdrijven. Want voor al die beslissingen is ook wat te zeggen. Ik snap de klacht van PSG en het is goed dat ze dit doen, want er moet iets gedaan worden op scheidsrechters te helpen. Het is verdomd moeilijk om zo een wedstrijd te fluiten en dus kunnen fouten gemaakt worden.

Maar wat PSG ook vergeet is dat ze eerder al een pingel tegen hadden kunnen krijgen, want ze maakten net voor de 'hands' van Mascherano ook 'hands'. De pingel tegen Neymar is gewoon een pingel, Meunier valt en kan daar niks aan doen, maar neemt Neymar gewoon mee in z'n val. Of Neymar dat nou goed uitlokt of niet. De overtreding op Di Maria hebben wij op 3x op herhaling moeten zien om uberhaupt te zien dat hij geraakt werd, dus ook die is lastig voor de scheids. En de discussie bij de pingel die Suarez kreeg snap ik ook, maar je kunt ook niet ontkennen dat Marquinos hem kwijt was en toen de bal in de lucht was alleen oog had voor Suarez. Dus allemaal moeilijk voor de scheidsrechter en daar hadden de assistenten hem in moeten helpen.

Conclusie van mijn verhaal: het is echt heel moeilijk om wedstrijden te fluiten op dat niveau. Ik fluit op veeeeeeeeeeel lager niveau en dat is al best lastig. Laat staan met topvoetballers en op dat tempo, met alle spelletjes die die gasten spelen, met de druk van publiek, pers, etc.

14 maart 2017 om 13:24

Meunier viel en nam Neymar mee? Nee, absoluut niet. Meuniet viel en Neymar zocht het contact door er tegenaan te lopen. Wanneer je als aanvaller zelf op zoek gaat naar het contact, vind ik sowieso al dat het geen penalty is. Daarnaast heeft hij gewoon cruciale dingen over het hoofd gezien, waaronder het natrappen van Neymar. Hier werd niet eens voor gefloten, maar stelt de UEFA een onderzoek in? Natuurlijk niet.

14 maart 2017 om 14:16

Fout. Kijk het filmpje van Footytube24 op Youtube. Als je goed kijkt zie je dat Neymar in een rechte lijn naar de bal loopt. Meunier valt, maar hij glijdt door en kruist de looproute van Neymar. Op het moment dat zij elkaar raken zie je Meunier heel duidelijk de beweging met zijn hoofd maken met de opzet de benen van Neymar te raken.

Neymar neemt de looplijn al voordat Meunier valt, dus van zelf opzoek gaan naar contact is geen sprake. Meunier wist hier heel goed wat hij deed.

14 maart 2017 om 17:34

Inderdaad. Overal valt wel wat voor te zeggen. Er zijn meerdere discutabele momenten geweest en makkelijk gaan liggen vind ik er geen van. Dat hoort gewoon. Scheidsrechters kunnen niet alles zien en elk klein duwtje is een overtreding. Verdedigers mogen wel de scheids misleiden door een duwtje uit het zicht te geven, maar een aanvaller mag dan geen vrije trap claimen?

14 maart 2017 om 12:48

Klopt 100procent. Maar aan de andere kant geloof ik niet dat dat met opzet was. Ja hij floot verschrikkelijk, en ja hij deed dat voor het grootste deel in het voordeel van Barca. Maar dat is ook niet onlogisch te noemen als PSG nauwelijks de bal had toch?

14 maart 2017 om 12:55

Inderdaad @real8madrid. PSG gaat nu mee in de gedachte van mensen die tegen Barcelona zijn. Daar moet je als club boven staan. Als PSG gewoon 90 minuten zijn best had gedaan dan had je hooguit 1 of 2 tegendoelpunten gekregen. Daarnaast noemen mensen alleen maar de voordelen voor Barca en niet de nadelen.

14 maart 2017 om 13:36

Dat PSG anders had moetem voetballen is een geheel andere discussie. Feit blijft dat de scheids barslecht was en Barca daarmee enorm geholpen heeft.

Maar waar ik me het meest aan erger is hoevaak Suarez en Neymar wel niet hebben geprobeerd een penalty uit te lokken. Ik denk elk wel 6x. Wanneer gaat de UEFA optreden tegen dit soort walgelijl gedrag? Pak die toneelspelers harder aan zodat ze daarmee stoppen en dan wordt het voor de scheids ook makkelijker. Was gewoon genant om te zien al die fokduiken van Barcelona.

14 maart 2017 om 13:55

Nee dat is precies dezelfde discussie, oorzaak en gevolg. Als je het een beetje gevolgd hebt zie dat mensen verontwaardigd zijn waarom Barcelona zoveel meer vrije trappen etc heeft gekregen. Dat komt omdat zij 71% balbezit hadden.

Dat jij de scheids slecht vond is een mening, geen feit. 6x? Misschien de wedstrijd nog maar even terugkijken voordat je zomaar dingen begint te roepen? Daarnaast zijn alle 'duikelingen' omstreden. Overal gaat er wel een hand op de schouder of in de rug.

14 maart 2017 om 17:11

Ja vind ik ook Xavihernandez,

PSG speelde tegen Barcelona in een volgepakt Camp Nou in de knockoutfase van de Champiosn League en ze hebben gewoon hun best niet gedaan!
Geloof je dat nu zelf echt?

14 maart 2017 om 12:49

De scheids was echt drama inderdaad maar. Maar als PSG benoemt dat ze een penalty wilden voor hands, dan zou er aan Barca ook nog 1 voor hands gegeven moeten worden, dat waren vergelijkbare situaties. Meunier had ook best 2x geel kunnen krijgen maar kreeg ook geen kaart. PSG was in de 5e minuut al bij elke mogelijkheid tijd aan het rekken (geef ik ze overigens gelijk in, goede tactiek normaal alleen nu keert ie zich tegen je). Dont get me wrong, Barca heeft heel veel geluk gehad, met heel wat hulp van de scheids. Maar deze opsomming die PSG aandraagt is ook wel erg eenzijdig.. 4-0 voorsprong weggeven kan niet en mag niet als je zo'n grote club als PSG bent, toch hebben ze het laten gebeuren.

14 maart 2017 om 17:42

Het verschil is alleen dat PSG meer voordeel zou hebben omdat het de uitspelende ploeg was.

14 maart 2017 om 13:40

Psg had aanzienlijk minder balbezit. Daarnaast had psg ook 2 hands ballen in de 16 waar niet voor gefloten is

14 maart 2017 om 17:27

Dus Barca spelers maakte hands ballen in de 16 van Psg? Wat deden Mascherano en Pique in de 16 van Psg? Is me totaal ontgaan.
De Hands ballen van PSG in de 16 van Psg, die Harambe bedoelt, die waren er idd wel.

14 maart 2017 om 13:44

Ik ben het hier niet volledig mee eens. Paris Saint Germain trad zelf met bibberende beentjes het veld, en kwam hierdoor nauwelijks aan voetballen toe. Ze werden (op enkele uitbraken na) compleet overlopen door Barcelona. Als je de beslissingen van Aytekin hier niet in meeneemt, kan er gesteld worden dat Barcelona verdiend door is gegaan. Had PSG zelf de kansen maar af moeten maken. Aan de andere kant heeft de scheidsrechter inderdaad niet goed gefloten, en heeft dit grote gevolgen voor Psg, maar om nu te stellen dat de uitschakeling van PSG in de CL volledig te wijten is aan de scheidsrechter, vind ik persoonlijk te ver gaan. Kijk eerst lekker naar jezelf!

14 maart 2017 om 17:43

Ze wijten de uitschakeling helemaal niet volledig aan de scheidsrechter. Kijk maar wat Verrati na de wedstrijd heeft gezegd. De scheidsrechter heeft alleen een grote impact gehad op het resultaat.

14 maart 2017 om 13:52

De scheidsrechter was inderdaad niet best. Maar er zijn tegenwoordig genoeg hulpmiddelen waarmee voorkomen kan worden dat een scheidsrechter groffe inschattingsfouten maakt, zoals bijvoorbeeld een video ref.

Nu probeert PSG op basis van videobeelden een punt te maken terwijl de scheidsrechter tijdens de wedstrijd geen moderne hulpmiddelen zoals videobeelden kan aanwenden om de juiste beslissing te nemen.

Kortom, zolang men geen hulpmiddelen wil gebruiken en verkeerde beslissingen bij de charme van de sport vindt horen, moet je ook niet zeuren wanneer de beslissing in je nadeel uitvalt.

14 maart 2017 om 15:23

Wie weet misschien is de scheidsrechter omgekocht of bedreigd.

Ik had dit al voorspeld! En tegen een boel mensen gezegd! Barca moet hoe dan ook door van de uefa... al eerder gebeurd tegen Chelsea

14 maart 2017 om 12:46

Waarom moet Barcelona door? WIe de CL wint maakt voor de Uefa niets uit.

14 maart 2017 om 13:38

Ik geloof ook niet in dit soort conspiracies, maar ik zou je vraag wel kunnen beantwoorden: Fanbase. Barca trekt nou eenmaal meer kijkers dan PSG. Desondanks geloof ik niet ik dergelijke complotten.

14 maart 2017 om 12:46

Inderdaad, zagen genoeg mensen aankomen dat Barca doorging ook na de 3-1 was dat nog duidelijk. Het is een corrupt wereldje dat voetbalwereldje en de club die het meeste geld opbrengt word bevoordeeld. Word altijd zo misselijk van de Spaanse competitie, spelen de smerigste spelers en ze worden ook nog eens door miljoenen blinden op handen gedragen.

14 maart 2017 om 13:41

Ik ben het met je eens dat Spanje veel van dit soort walgelijke valsspelers voortbrengt. Dit geldt overigens voor de meeste zuidelijke landen. Ja klopt wij hebben ook fopduikers maar het lijkt in Spanje wel onderdeel van de voetbalcultuur. Blijkbaar hebben ze in Zuid europa en zuidamerika in het algemeen minder moreel besef dan in het noorden.

14 maart 2017 om 12:52

en 2011 Barca - Arsenal achtste finale CL. Belachelijke rode kaart v persie op 1-1, waardoor barca met 3-1 kon winnen na uit met 2-1 te hebben verloren.

14 maart 2017 om 13:36

Ja joh, en ze zorgen ook ervoor dat Barca moeilijke tegenstanders krijgt in de champions league elk jaar voor de spanning

14 maart 2017 om 16:01

De hoofd van de scheidsrechtersbond Fifa is toevallig een Spanjaard. Je zal wel hard gestraft worden als je bij internationele wedstrijden tegen een spaanse club fluit

Ik lees nergens over de fouten die gemaakt zijn in het voordeel van Psg. Zekers 2x hands , geen rode kaart bij de makkelijk gegeven penalty van Suarez. Kijken een beetje door een gekleurde bril zo.

14 maart 2017 om 12:42

Alsnog is het van grote invloed geweest op de wedstrijd. Had Barca die pingel gehad voor hands, waarbij de bal 'gewoon' in de muur geschoten werd en er geen hand buiten de muur stak oid, hadden ze alsnog met 9 man gestaan. Rood voor Mascherano en Neymar (ook nog eens degene die de laatste twee doelpunten verzorgde (1 goal 1 assist). Barca had nooit door kunnen gaan als er voor al die zaken 'normaal' gefloten was.

14 maart 2017 om 12:44

Iedereen heeft gezien dat Barcelona duidelijk is geholpen door de scheids.
Die actie bij Suarez die jij nu noemt was geen eens een penalty. Ja Barca had 1 penalty kunnen krijgen door die handsbal in de 16 maar die Duik van Suarez was een dikke schwalbe.

14 maart 2017 om 12:47

Evenals het vasthouden van Neymar in de eerste helft had een penalty kunnen zijn.

14 maart 2017 om 12:50

Als dat al een penalty is is alles een penalty, iedereen weet dat Neymar snel gaat liggen en dat deed hij in deze situatie ook weer erg makkelijk.

14 maart 2017 om 12:58

Ik vond dat geen vasthouden! het is nog steeds voetbal hoor dan hoef je niet als een stervende zwaan naar de grond te gaan als iemand je even aanraakt!
De scheids had wel een paar gelen kaarten kunnen trekken voor een paar swalbe koningen bij Barca. Ik dacht op den duur echt van is er nou niet even iemand van psg die denkt zal ik een neymar is even een reden geven om te gaan liggen.

14 maart 2017 om 13:55

Troy, Neymar had daar mazzel dat hij geen geel had gekregen

14 maart 2017 om 12:52

Die 2x hands fluit niemand. Als de speler zijn arm daar nog dichter tegen het lichaam plakt komen zn vingers er aan de andere kant uit overigens vond ik die handsbal van Masche ook geen strafschop waard hoor!

Dat je dan een rode kaart wil zien bij die strafschop van Suarez... Tja dat had het al helemaal schandalig gemaakt. De enige kaart die daar op z'n plek was was een gele voor Luis zelf.

Je hebt gelijk dat er geen melding wordt gemaakt van de fouten in Barca's nadeel. Alleen geef je wel heel slechte voorbeelden. Ik denk dat Barca wel een strafschop had moeten krijgen voor een trekfout van Meunier, en Meunier zelf had imo ook wel een 2e geel verdient. Maar zelfs als je dat mee neemt in de balans slaagt de weegschaal nog steeds gigantisch door in het voordeel van Barca.

Er is geen kwaad opzet mee gemoeid, daar ben ik van overtuigd. Maar je moet wel kunnen toegeven dat Barca wel heel erg gematst werd.

14 maart 2017 om 13:47

Je vindt nu ook nog dat Marquinhos rood moest hebben omdat Suarez een schwalbe maakte? Jij kijkt door een volledige barca bril.

14 maart 2017 om 13:54

Rood geven aan de verdediger omdat de aanvaller een schwalbe maakt? Wacht, wat?

14 maart 2017 om 14:10

Rood? Hahahahahahahah

14 maart 2017 om 15:00

Twee keer hands waar die speler niks aan kon doen en rood voor iets wat niet eens een overtreding was. Wauw, over een gekleurde bril gesproken...

14 maart 2017 om 17:20

Apjo?

Sorry, maar je bent toch niet echt serieus nu?

Barcelona kreeg onterecht een penalty, of op zijn minst zeer, zeer, zeer goedkoop. Dan kun je het toch niet als voordeel voor PSG noemen dat er geen rode kaart werd uitgedeeld, aangezien dat niet terecht zou zijn geweest. Schei toch eens uit met dit soort rare verhalen.

14 maart 2017 om 17:40

"Geen rode kaart bij de makkelijk gegeven penalty van Suarez." Je spreekt jezelf een beetje tegen lijkt het wel. Je zegt zelf dat de penalty makkelijk is gegeven, dus dan is er toch geen enkele reden voor een rode kaart?

14 maart 2017 om 17:53

Hij bedoelt een gele kaart voor de schwalbe van suarez, wat zijn 2e zou zijn(67e minuut hadtie al geel) en dus rood snapje

Kunnen ze doen. Maar we weten allemaal dat er geen rematch zal komen. Zeker niet gezien het feit dat het nadelig voor Barca zou zijn.

14 maart 2017 om 12:49

Daar zijn ze ook niet op uit, staat in het stuk. Maar het lijkt mij niet meer dan terecht dat zij dit wel willen aankaarten. Het was een gãªnante vertoning wat de arbitrage liet zien en het was overduidelijk dat hier meer aan de hand was dan een aantal vergissingen. Maar het feit dat deze klacht door de Uefa behandeld zal worden, zorgt er voor dat hier verder geen gevolg aan zal zitten.

Er valt vrij weinig in te brengen tegen de situaties die zij aanhalen, behalve een rode kaart voor Pique zijn het allemaal vreemde beslissingen.

Zal er ook aangekaart worden dat barcelona ook een strafschop voor hands had kunnen krijgen en bij een andere actie van neymar ook. Zullen ze ook aankaarten dat ze vanaf seconde een alles hebben geprobeerd om het spel te bederven met tijdrekken. Zullen ze ook aankaarten dat die rechtsback ongeveer 6 keer geel had moeten hebben.

De gedachte is volledig terecht, maar wat willen ze bereiken. De scheidsrechter floot zeer zwak, maar dat ging ook wel 2 kanten op.

14 maart 2017 om 12:43

Ja het ging twee kanten op en nee het was niet eerlijk over beide ploegen verdeeld.

14 maart 2017 om 12:43

Het was 85-15.

PSG is bestolen en ook al weten ze dat dit nul gevolgen voor de uitslag zal hebben geven ze wel een signaal af. Ik hoop in ieder geval dat het voor die thuisfluiter klaar is want dit is gewoon slecht voor het voetbal in het algemeen.

Kunnen we gewoon geen champions league maken zonder de uefa en zonder spaanse ploegen en gewoon weer met de kampioenen. Lijkt me veel leuker om te zien.

14 maart 2017 om 12:58

Zonder Spaanse ploegen? Zodat Bayern elk jaar een strandwandeling naar de trofee maakt? Tja als jou dat leuk lijkt kunnen we wel eens proberen

14 maart 2017 om 13:04

Is leuker dan Spaanse ploegen die kosten wat het kost door moeten en daarom maar weer door de scheids worden geholpen

14 maart 2017 om 13:54

Wanneer landen de Ufo's en zit je ook al jaren te wachten op een duet met Biggie en Tupac?

Kom op, je kan in complottheorieã«n geloven, maar zelfs jij moet toegeven dat je nu een beetje doorslaat.
Wat wint Uefa als er een Spaanse club kampioen wordt? Niks. Inkomsten is namelijk onzin want ze zouden meer inkomsten genereren aan tv rechten als bijvoorbeeld een Manchester United de finale wint. United is immers nog steeds de club met de meeste fans wereldwijd.
Sterker nog. In de Top-5 populairste clubs staan 3 Engelse clubs (united, Arsenal en Chelsea).
Dus die reden kan al de prullenbak in, want Engelse clubs worden al jaar in- jaar uit vroegtijdig uitgeschakeld.

Dus, wat zou volgens jou de reden zijn dat de Spaanse clubs worden voorgetrokken?

Jij hebt persoonlijk een hekel aan Spaanse clubs (zei je in een eerdere reactie). Dat mag. Ik vind de Spaanse competitie wel leuk om te zien. Juist omdat er tactisch en technisch goed gevoetbald wordt.
Ieder zijn/haar voorkeur toch?

Ik denk dat PSG eerder Emery een draai om de oren kan geven voor z'n laffe tactiek in plaats van klagen. Maar misschien moet Barcelona ook maar is klagen:

- Neymar's voorzet werd geblokkeerd met de hand: penalty
- Messi z'n vrije trap wordt geblokkeerd met de arm: penalty
- Neymar wordt overduidelijk teruggetrokken door Meunier in de 16: penalty
- Trapp rekt bij elkaar 45 jaar aan tijd bij elke doeltrap: niet eens een gele kaart
- Verratti ontsnapt 2x aan rood
- Meunier ontsnapt 17x aan rood

Ik weet nou niet wie meer bestolen is, Barcelona of Paris? Maar de grootste schuldige in dit tweeluik, is zonder twijfel Emery. Als hij dezelfde tactiek zou hebben gehanteerd als in de heenwedstrijd, zou PSG met twee vingers in de neus door zijn gegaan, want Barcelona was alles behalve in topvorm.

14 maart 2017 om 13:01

Sorry maar dit is wel een hele grote hoop onzin :P die 2 handsballen die jij noemt daar plakt de arm tegen het lichaam en mag je als scheids zelfs niet fluiten, neem het van een scheids aan

Verratti rood? Niks van gezien.

Die van Neymar en Meunier geef ik je wel gelijk. Daarnaast had Meunier ook zeker 2x geel moeten krijgen. Ook dat tijdrekken had bestraft mogen worden inderdaad. Maar sinds deze zomer wordt dat minder vaak gedaan en telt de scheids die tijd er gewoon weer bij op. Gezien de hoeveelheid extra tijd zowel voor rust als op het einde is het duidelijk dat de scheids voor die route heeft gekozen

14 maart 2017 om 13:06

Achja, PSG klaagt ook om onzin, toch?

Suarez z'n penalty was overduidelijk. Uit andere beelden kwam duidelijk naar voren dat Marquinhos alleen naar Suarez kijkt en z'n rechterbeen dik aanraakt met z'n knie.

Zelfde gold voor Mascherano z'n handsbal. Die man vliegt naar beneden met z'n arm als steunpunt, die bal wordt er vol tegenaan geschoten zonder dat hij er iets kan doen en iedereen jankt penalty. Hands is gewoon subjectief. Iedereen beoordeeld hands anders, dus daar zal altijd gezeik over blijven.

14 maart 2017 om 13:11

Als je die strafschop van Suarez terecht vond heeft het geen zin om nog met je te discussieren

Dat is net die ene situatie die iedereen, hoe subjectief ook, moet kunnen toegeven hoor

Dat die van Masche geen strafschop waard was zei ik ook al eerder

14 maart 2017 om 13:33

Ik beroep mij gewoon op beelden van Deportes Cuatro die op Twitter opgedoken zijn waarin wordt ingezoomd op de benen van de twee. Daarin valt overduidelijk te zien dat Marquinhos Suarez omver loopt. Misschien moet je verder kijken dan je neus lang is. Dan discussiã«ren we weer verder, maat.

14 maart 2017 om 13:46

Dat heb ik gezien. Wat jij niet lijkt te zien is dat Suarez daar absoluut geen hinder van ondervindt en gewoon neerploft zodra hij die arm voelt. Een schoolvoorbeeld van een schwalbe

PSG heeft kut gevoetbald absoluut. maar deze klacht is volkomen terecht! Hoe deze scheids stond te schutteren kan toch niet... Meunier struikelde zelf Neymar zoekt hem op .. oke een twijfel geval maar persoonlijk vind ik het niks.. Daarna die andere penalty .. daar gebeurde helemaal niks!!! Di maria heeft bijna geen enkels meer was gewoon een donkere rode kaart en dat is niks.... vol van achter.... als de scheids dat niet ziet dan heeft de beste man echt een bril nodig. en dat constant gaan liggen van sommige barca spelers had die ook wel een kaart voor mogen geven volgens mij is een swalbe gewoon een gele kaart hoor. PSG speelde kut zoals ik al zei maar wat als di maria de penalty kreeg dan was de wedstrijd zeker anders gelopen naar mijn inzien heeft de scheidsrechter een hele grote rol gespeeld bij deze wedstrijd!

Als PSG 4-0 voor staat hadden ze het gwn niet weg moeten geven .

Ik vind het PSG zen eigen fout !

Ik zie het zo:

-geen strafschoppen voor hands, noch die 2 situaties voor Barca, noch die bal tegen de arm van Masche. Dat is allemaal onopzettelijk en die 2 ballen bij PSG daar plakt de arm gewoon tegen het lichaam.

-2e geel voor Pique na die overtreding op Cavani en dus zeker geen geel voor Cavani.

-een strafschop voor Barca na een overtreding van Meunier op Neymar.

-2x geel voor Meunier na meerdere overtredingen

-rood voor Neymar wegens natrappen

-die strafschop van Neymar kan je geven, en dat zou ik zelf ook gedaan hebben. Zeker als je 5e assistent daar op aandringt.

-strafschop voor Di Maria en eventueel rood voor Masche. Al was dat wel lastig te zien. Ook de scheids z'n eigen schuld, hij stond er veel te ver af en kon duidelijk niet volgen. Als hij dichter stond had hij minstens gefloten voor strafschop en geel getrokken.

-die strafschop voor Suarez zal nog jarenlang op yt te zien zijn in schwalbe compilaties. Geen pingel en een droge gele kaart voor Suarez.

Conclusie: De scheids was verschrikkelijk en floot slecht aan beide kanten. Daarom zijn termen als uefalona en dergelijk absoluut niet op z'n plaats. Feit blijft wel dat als de scheids een perfecte wedstrijd had gefloten Barca mijlenver van kwalificatie voor de volgende ronde was blijven steken. Dus ondanks dat PSG naar zichzelf en hun tactiek moet kijken en ook een aantal beslissingen in hun voordeel zag uitvallen kunnen ze zich wel degelijk bestolen voelen.

Haha Fransen die gaan klagen over corruptie maar zelf was er niets aan de hand toen Henry ze naar het wk schoot met ze hand of de wedstrijd van Lyon tegen Zagreb

PSG moet niet zeuren, oke misschien zijn er in hun ogen dubieuse beslissingen, maar zo,n voorsprong mag je nooit uit handen geven. Met of zonder de scheidsrechter tegen te hebben. En de topscheidsrechters hoop ik niet dat Turpin bij zit, deze heb ik een paar wedstrijden zien fluiten, deze man ziet alles anders. Staat mij het meeste de wedstrijd Feyenoord - AS Roma in het geheugen, als je praat over dubieuse beslissingen.

Wat een gezeur. Er zijn discutabele beslissingen genomen, maar PSG was gewoon uitermate zwak.

Wat een onzin. Voor de handsbal van Mascherano werd er door een PSG speler al hands gemaakt. Di Maria had van mij ook wel een penalty gekregen. Wat betreft neymar en piqué, daar ga ik niet eens serieus op in

14 maart 2017 om 18:22

Want natrappen is geen serieuze kwestie?

De scheids was prima vond het goede wedstrijd niet zeuren over de scheids had je maar beter moeten spelen

Toen barca dit seizoen bestolen werd door een niet toegekende goal tegen reat betis was iedereen hier aan het schreeuwen dat barca het niet verdiende want ze speelde slechter dan de tegenstander en dat de beslissingen van de scheids soms meezitten en soms tegenvallen. Nu barca beter was dan psg en de beslissingen van de scheids voor hun goed uitkwam zit iedereen hier te schreeuwen, uefalona, psg bestolen, barca onverdiend door.

Ja barca heeft geluk gehad met enkele beslissingen van de scheids. Maar de scheids was gewoon slecht zowel voor psg als voor barca. Hadden aan beide kanten rode kaarten mogen vallen.

Of barca door was gegaan als de scheids 100% correct had gefloten, nee waarschijnlijk niet. Maar hoeveel wedstrijden in het voetbal worden er 100% correct gefloten? geen enkele.

En al die barcahaters hier kunnen enkel zeggen dat barca geholpen is door de scheids. Maar over het feit dat barca de motivatie en strijdlust had tot de laatste seconde horo je hier niemand zeggen.

14 maart 2017 om 15:06

Gek he dat je niemand over hoort.. vind het vrij logisch! De scheids was dramatisch van hier tot tokio dat was gewoon al een irritatie punt. Zelfs een amateur scheidsrechter in de kelderklasse zou het niet zo erg verprutsen.
Dan heb je een suarez en een neymar die swalbes maken en als een stervende zwaan naar de grond gaan. En nee ik ben geen barca hater maar ga gewoon voetballen in plaats van elke keer sneu gaan liggen en om een vrije trap of penalty te zeuren.

En de strijdlust mwah die heb ik gemist ze wilden in mijn ogen meer door steeds te gaan liggen penalty's krijgen en vrijetrappen.
Strijdlust is in mijn ogen vol de duels ingaan en zorgen dat je scoort en niet je tegenstander naaien door zulks onsportief gedrag!

15 maart 2017 om 11:56

Wat is dan jouw mening over het tijdrekken van PSG en het bewust buitenstampen van de bal zodat het spel weer stil ligt?

14 maart 2017 om 16:03

Oke misschien niet in de Spaanse competitie, maar in Europa hebben ze altijd de scheids mee.

Terecht dat ze klagen vanwege matige arbitrage.
Het was gewoon dramatisch..zoveel foute beslissingen!
Maar al met al barca wel terecht door.psg moest niet zo laf spelen en leunen op hun "historische"voorsprong. Eigen schuld.

Het is te hopen dat alle scheidsrechters beter geinstrueerd worden wat te doen.
(het zelfde mag men trouwens ook wel doen wat arbitrage betreft in spaanse Laliga maar goed das weer een ander toernooi).

Zeer slechte verliezers zijn het. Als ze zelf niet zo laf hadden gespeeld en hun poten hadden thuisgehouden dan was er niks aan de hand geweest. Daarnaast pingel na hands Mascharano? En waarom zeggen ze niks over de gele en rode kaarten die ze zelf hadden moeten krijgen. Of de momenten dat de bal wel op de stip had gemoeten bij Barcelona. Diep triest dat een club als PSG zo diep zinkt rn niet de hand in eigen boezem steekt

Ik vind dit gewoon heel erg zielig. Het klopt dat de scheids het spel niet kon bij houden en ook aan de kant van Barca is er gewoon slecht gefloten, klaar. Als je naar het spel kijkt, hoe PSG speelde, sloeg helemaal nergens op. Elke keer dat een PSG speler de bal in eigen helft de bal had, stonden er weer 4 Barca spelers er om heen, het spel ging gewoon zo, zo snel. Fouten van de scheids zijn niet goed te praten, maar mensen verzinnen er nog allemaal fouten erbij van de scheids ??

14 maart 2017 om 14:59

Heb je het stuk wel gelezen?
Het gaat PSG Niet om een rematch of om een excuus te vinden voor hun zwakke spel, ze willen alleen duidelijk maken aan de uefa dat de scheidsrechter dramatisch was en dat vind ik meer als terecht. Als ik de afgelopen weken voetbal kijk dan zien we genoeg dramatische moment. Gelukkig is er nu eindelijk iemand die er wat van zegt!

14 maart 2017 om 16:00

Ja ze zeggen dat het daar niet om gaat omdat ze weten dat ze geen kans maken op een rematch. Daar hopen ze wel op. Een officiele klacht indienen maar zeggen dat je geen rematch wil en verlies accepteert is hetzelfde als naar China gaan maar niet voor het geld.

Dit was één van de grootste schandalen ooit met een scheidsrechter! Een aanfluiting! Zelfs Ivanov (Rus) die in een grijs verleden nog Nederland - Portugal kapot floot, deed het nog goed in vergelijking tot deze clown uit Duitsland. Het is meer dan terecht dat PSG deze stappen onderneemt.

14 maart 2017 om 18:25

Zo die wedstrijd kan ik me nog herinneren. Het jaar dat Italie in de finale van Frankrijk won toch? Wat een kaartenfestijn was me dat. Daar zou ik het nu niet mee willen vergelijken al vielen de beslissingen van de scheids daar niet zozeer in het nadeel van 1 ploeg.

Dit krijg je gewoon met wedstrijden op topniveau, alles gaat razendsnel. En dan heb je ook nog andere officials die Aytekin kunnen vertellen dat het een penalty is, zij hebben geen stress want de scheids krijgt de schuld.

Goed dat men een klacht tegen deze scheidsrechter indiend. Deze man behoort nooit meer op dit niveau te fluiten.

PSG heeft helaas deze scheids de mogelijkheid gegeven door de bus te parkeren dit voordeel aan Barca te geven. Deze wedstrijd deed mij denken aan de wedstrijd tegen Chelsea.

Het zal weinig veranderen. PSG zal verder moeten en maar weer eerst de ligue 1 winnen en volgend jaar weer nieuwe kansen.

Barcelona kun je niets verwijten. Voor mij hoeft die wedstrijd niet over
Maar die scheidsrechter mag nooit meer internationaal fluiten.

Volgens mij had Barça als eerste een penalty moeten krijgen vanwege hands. Hoor je ze niet over

Veel geluk met jullie klacht ; het zal geen zier veranderen. Barcelona blijft gekwalificeerd.

En dat "signaal" dat er mee zou worden afgegeven : alsof deze man de eerste was waarbij een wedstrijd de mist in ging en eigenlijk nu al zeker dat hij ook de laatste niet zal zijn die een wedstrijd kapot floot.

14 maart 2017 om 16:07

Het gaat er niet om dat die wedstrijd over moet. Persoonlijk zou ik het niet eens willen.

Maar de fouten die deze scheidsrechter maakte zijn ongekend. Dat zie je niet vaak in die proportie op dit niveau. Het is notabene CL en niet een amateur wedstrijd.

Niet voor niets is er zoveel ophef wereldwijd. Toen Brazilië werd afgedroogd tegen Duitsland hoorde je niemand over de scheidsrechter.

14 maart 2017 om 17:04

Het is natuurlijk vooral ook : hoge bomen die veel wind vangen. Barcelona werd geholpen door de arbitrage en dat is éã©n van de redenen waarom het zo breed wordt uitgesmeerd.

En zelfs na deze wedstrijd durf ik zeggen dat Barcelona de arbitrage vaker tegen dan mee heeft maar ik besef ook wel : ik kan het beter tegen een muur zeggen ; het idee is zo vastgeroest dat Barcelona constant geholpen wordt - terwijl dat dus N I E T zo is - dat het zinloos is om er over te discussieren.

14 maart 2017 om 18:28

Dat Barca de scheids vaker tegen heeft dan mee is lachwekkend joh. Niet omdat het Barca is, maar omdat het een topclub is. Topclubs hebben de scheids veel vaker mee. Zo ook Bayern, Real, Juve, PSG etc etc. Barca is 1 van de laatste clubs die kan zeuren over de scheidsrechters, net als mijn club overigens. Dus dat je dat wel doet maakt je heel erg ongeloofwaardig.

Dat Real dit seizoen de scheids nog iets vaker mee heeft dan Barca moet je niet verwarren met Barca dat benadeelt wordt. Ze worden dit seizoen gewoon iets minder bevoordeelt. Kinderlijke visie van je hoor

Sorry hoor maar wat een onzin lees ik hier en wat een haat allemaal. Ja de scheidsrechter was niet best en Suarez en Neymar waren irritant maar dat is robben en een Ronaldo toch ook? En ook bij psg kunnen ze er wat van.

Ik zat in het stadion en geloof mij ook Barca was na de 3 1 uitgeschakeld. Ze deden niet zo veel meer. Tot Neymar die vrije trap maakte.. En die goal plus die van Sergi heeft de scheidsrechter niet gemaakt. Het was werkelijk schandalig wat psg deed.. Als je goedkoopste speler 30 miljoen kost mag je toch verwachten dat ze iets kunnen doen? Hoe vervelend de Barca boys ook waren.. Ze zijn door psg in stelling gebracht..en zonder goed te spelen zijn ze werkelijk de hele wedstrijd afgejaagd. Dan ontstaan juist al die twijfelsituaties...abc..jullie weten dat de verdedigers van Barca meer op de helft van de tegenstander hebbem gespeeld? Dat alle duels door Barca werden gewonnen? Na de 4..1 heeft psg op 3 keer overgespeeld en dat was bij de aftrap... En dan de scheidsrechter of uefa de schuld geven.
Blessuretijd was meer dan terecht.. 6 wissels en eeuwig tijdrekken van psg.
Historische avond. Niks meer niks minder.

14 maart 2017 om 17:03

Hoe slecht je ook speelt en ja PSG was dramatisch en gegeven die wedstrijd heb ik er geen moeite mee dat ze niet de volgende ronde hebben bereikt. Maar
dat moet nooit de spelregels gaan beïnvloeden. Dat staat allemaal los van een scheidsrechter. Als je die barca bril afzet dan kun je niet anders concluderen. Sterker nog ik heb een aantal collega's die barca fan zijn en zijn blij dat ze een ronde verder zijn maar geven toe dat de scheidsrechter mee zat.

14 maart 2017 om 17:22

Ja dat zeg ik toch ook.. Alleen jij doet net of die ze er zelf inschoot... Man je hebt de duurste ploeg van de wereld en kan nog geen 4 keer overspelen. Wedstrijd was gespeeld toen het 3 1 was.. Zelfs Barca geloofde er echt niet meer in. En dan op de scheidsrechter afgeven. Ik zat er met mijn neus boven op.. Die van psg wisten niet war ze het zoeken moesten. Ballen wild naar voren echt jupiler league.

14 maart 2017 om 17:42

Je hebt het steeds over het slecht spelende PSG. Wat heeft dat te maken met de slechte prestatie van deze scheidsrechter. Daar gaat het om. Maw deze scheidsrechter kan niet onder druk de juiste beslissingen nemen en daarom niet geschikt om op dat niveau ooit nog te fluiten.

En daar gaat die klacht over. Van welke club je ook fan bent zou je dit soort dwalingen in die mate moeten voorkomen in de toekomst. Zeker om de CL in de toekomst nog geloofwaardig te houden.


14 maart 2017 om 18:32

Je leest niet wat ie zegt he kerel? Niemand ontkent dat PSG abominabel was en eigenlijk qua spelbeeld weinig aanspraak mocht maken op kwalificatie voor de volgende ronde. Maar dat staat allemaal los van de spelregels. De scheids moet niet in het voordeel van Barca fluiten omdat PSG slecht voetbalt? Wat voor een verknipte gedachte is me dat?

De fans van PSG hebben het recht om diep teleurgesteld te zijn in hun ploeg. En jij en ik hebben het recht om het slechte spel van PSG aan te kaarten. Maar dat verandert niets aan het feit dat PSG het recht heeft om een klacht in te dienen. Die scheids had namelijk niet het recht om in het nadeel van PSG te fluiten (ookal was dat onopzettelijk)

Wat een slechte verliezers zijn er hier. De scheidsrechter had het lastig deze wedstrijd. Het tempo lag erg hoog en hij had moeite dit bij te benen. Hij maakte beide kanten fouten.

De penalty's waren beide terecht. Had misschien aan beide kanten nog wat penalty's kunnen geven en misschien nog wat kaarten. Maar hij was niet de beslissende factor.

14 maart 2017 om 18:34

Niet de beslissende factor terwijl de speler die met 2 doelpunten de hoop nieuw leven in blaast al lang onder de douche had moeten staan voor natrappen. Sorry kerel maar ik heb weinig wedstrijden gezien waar de scheids een grotere invloed had. Als je dat niet kunt erkennen ben je het kwijt

14 maart 2017 om 19:49

Onzin sorry dat ik het zeg. Elke wedstrijd wordt beinvloed door scheidsrechters. Feyenoord Ajax vorig jaar door een bal die een meter over de zijlijn was. Nogmaals tot de 3 1 was het over en weer slechte beoordelingen. De penal van neymar zelfs niet gegeven tot de 5e man het aangaf. Was overigens denk ik een strafschop.. Ik zat er bovenop in het stadion en vond het ook een pingel.
Waar het omgaat is dat de beste man te vaak in twijfelachtige situaties kwam na de 4 1. Even serieus nog 3 X overgespeeld na de 4 1....volle druk erop. Alle duels werden gewonnen..zelfs ter stegen stond voorin.. En ze leverden zo de bal in. Zo treurig. 5e was dan geen pingel dat is duidelijk maar is het echt de schuld van deze meneer en zijn ze daardoor uitgeschakeld ? Vind ik niet.

15 maart 2017 om 08:48

Die penalty voor Neymar kun je inderdaad geven. Tot die tijd maakte de man al fouten over en weer. Tot dan maakte het ook niets uit. Maar toen floot de man al dramatisch. Cruciaal zijn de fouten vanaf het niet geven van de rode kaart wegens natrappen van Neymar, het niet geven van de strafschop op de overtreding op Di Maria en het geven van een strafschop aan Barca na een prachtig stukje toneel. Allemaal in de laatste 15 tot 20 min van de wedstrijd.

Dat scheidsrechters fouten maken prima. Maar dit waren ongekend veel fouten. Bovendien heb je in een competitie herstel mogelijkheden.

Als dit de bedoeling is om zo wedstrijden aantrekkelijk te maken zullen we in de toekomst nog veel historische wedstrijden gaan zien.

15 maart 2017 om 10:57

Je zegt zelf dat de 5e strafschop er geen was. Dus zelfs als dat de enige fout is die hij gemaakt heeft is het wel degelijk zijn schuld dat ze zijn uitgeschakeld? Als hij die niet geeft wordt PSG niet uitgeschakeld? Simpel toch. Dat Barca de kansen krijgt is de schuld van PSG zelf. Dat ze uiteindelijk zijn uitgeschakeld is voor een groot deel de schuld van de scheids. Onmogelijk om dat te ontkennen

heel goed dat psg dit doet. natuurlijk hadden ze de wedstrijd nooit weg mogen geven na 4-0, dus het is aan henzelf te danken dat ze eruit liggen. maar als je als scheids zo'n negatieve rol speelt, dan moet je een statement maken. laat de uefa/fifa maar weten dat dit zo niet door kan gaan.

overigens begint het spelletje steeds minder aantrekkelijk te worden. de naaierijen zijn niet meer op 2 handen te tellen. steeds maar weer schwalbes en kaarten vragen. het is niet leuk meer. en barca heeft het (onder pep) onderhand uitgevonden door met z'n 11-en naar de scheids te rennen en een kaart te vragen. wanneer stellen ze nou eens een commissie in om achteraf gele kaarten voor schwalbes te geven?!

Terecht maar, succes gewenst. De uefa staat niet bekend als de meest zelf kritische organisatie.

15 maart 2017 om 09:00

Je mag hopen dat er meer technologie gebruikt gaat worden in de toekomst. Ijshockey een zeer snelle sport laat zien hoe het moet.
Maar de Fifa zal dat nooit gaan toestaan. Je zou corruptie aanpakken. Niet echt iets waar voetbalbonden om staan te springen.

Ik ben het er mee eens dat Barca goed weg is gekomen met het optreden van de scheids, maar ik zie geen enkele opmerking over de fouten die zijn gemaakt in het voordeel van PSG. Handsballen zijn aan beide kanten niet gezien, en ook matuidi en veratti hadden wel 3x geel kunnen hebben. Heel slecht optreden van de scheidsrechter, maar daar blijft het ook bij naar mijn mening.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren