Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik zal tevreden zijn als Barça uitgeschakeld wordt, dan slaap ik lekker'

Laatste update:

Sergio Ramos was dinsdag de grote man aan de zijde van Real Madrid. De verdediger trof eenmaal doel en stond aan de basis van het tweede Madrileense doelpunt, die uiteindelijk op naam kwam van Napoli-aanvaller Dries Mertens. De Spaanse verdediger gaat nu met belangstelling naar de verrichtingen van Barcelona kijken.

Barcelona moet in eigen huis een 4-0 achterstand tegen Paris Saint-Germain zien weg te werken. Ramos heeft wel een voorkeur wie de volgende ronde van de Champions League mag halen. “Ik zal tevreden zijn als Barcelona uitgeschakeld wordt. Dan zal ik lekkerder slapen”, zegt de verdediger tegenover de Spaanse media.

Real Madrid kreeg na de 3-3 remise tegen Las Palmas de nodige kritiek te verwerken. “De kritiek een week geleden viel me zwaar. Ik ben geen held vanwege mijn prestaties in de wedstrijd tegen Napoli. Ik probeer gewoon mijn werk te doen, zo goed als dat kan”, gaat Ramos verder. “We hadden het moeilijk in de eerste helft. Soms gaan dingen niet zoals je ze van tevoren besproken hebt. Maar als je positief blijft en je houding goed is, is niks onmogelijk.”

Denk jij dat Barcelona alsnog de volgende ronde van de Champions League zal halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zou graag een finale tussen real en barca zien. Maar ik zou het niet erg vinden als barca niet door gaat

8 maart 2017 om 13:16

Dan zie ik liever een finale tussen Real/barca en Bayern.
Real vs Barca zie ik zo vaak. En daarbij denk ik dat Bayern (over het algemeen) de enige is die wat in te brengen heeft tegen deze twee clubs. Samen met Atletico wellicht.

8 maart 2017 om 13:33

Ik voorspel je nu al dat -als Barca toch doorgaat- geen van 3en elkaar zal treffen voor de halve finale. Zo gaat het al jaren en zo zal het nog jaren gaan.

8 maart 2017 om 13:36

Real/barca vs Bayern hebben we afgelopen jaren al gezien. Ik hoop een finale met Atletico vs Juventus.
Heerlijke fysieke vecht voetbal waar allebeide teams voor elke meter zullen strijden.

@samcro

In het jaar dat Barcelona de treble won en het jaar ervoor Real de CL titel won troffen ze beide Bayern Munchen in de halve finale

8 maart 2017 om 13:46

Atletico versus Juventus? Echt?

Dat wordt een 0-0 want geen van beide teams zullen in die 120 minuten de middellijn oversteken. Nu zit ik niet echt te wachten op penalties.

8 maart 2017 om 14:02

Perspectief

Dat weet ik, de andere jaren troffen ze elkaar ook in de halve finale. Daarom zeg ik ook, voor de halve finale.

8 maart 2017 om 14:09

Excuus, las eroverheen.

@bonjovi
Ja. Als je top 3 in de finale hebt, valt de verwachting vies tegen.

8 maart 2017 om 14:50

Juve en Atletico? Doe mij maar Barca, Bayern, Real, City of PSG in de finale. Die zijn alle 5 beter of gelijkwaardig en willen tenminste voetballen.

8 maart 2017 om 16:56

Ik denk niet dat Atletico de finale gaat halen van CL. Verdedigend zijn ze zoveel zwakker dan vorig seizoen mede doordat ze anders spelen. Ik hoop Bayern-Real als finale.

Dan denk ik dat je lekker zal slapen vanavond Sergio. Toch zou ik denken dat het vanuit eigenbelang beter zou zijn als Barcelona doorbekert. Bij uitschakeling kunnen zij zich vol op de competitie richten, daar waar Real nog Europese 'afleiding' heeft. En de landstitel zal zwaarder wegen dan de CL dit seizoen denk ik zo.

8 maart 2017 om 13:11

De cl weegt altijd zwaarder. Dat is de grootste clubprijs ter wereld. Maar de kans dat je de cl wint is altijd kleiner, Dus op dit moment is de race om de landstitel wel belangrijker

8 maart 2017 om 13:16

CL zal altijd belangrijker zijn, maar het is natuurlijk wel vervelender omdat we zo grote voorsprong hadden. Barca is sowieso al uitgeschakeld uit de CL maar dit beseft niemand, als PSG binnen 60 minuten 1 rode kaart pakt kan het nog heel spannend worden. Net als gisteren avond in Londen.

8 maart 2017 om 14:45

De CL weegt dit jaar sowieso zwaarder voor Real. Omdat zij graag als eerst de CL twee keer achter elkaar willen winnen.

Logisch, andersom zou het precies hetzelfde zijn

Dat hier nieuws van gemaakt moet worden zeg. Ook enkel om verhitte discussies uit te lokken toch?

Ik ben het overigens niet eens met Ramos. Ik zie Barca liefst een uitputtingsstrijd leveren tegen PSg en alsnog doorgaan. De strijd om de Spaanse titel is al erg spannend en ik zou het niet fijn vinden als barca zich nergens anders meer op hoeft te focussen, dan kan real de titel wel vergeten denk ik. En wat is de kans dat je de cl voor de 2e maal op rij wint? Dan blijf je straks helemaal met lege handen achter terwijl Barca de titel binnenhaalt. Hoor je dan blij te zijn omdat je toch lekker 2 rondes verder bent geraakt in de cl?

8 maart 2017 om 14:09

2014/2015: Schalke - Real
2014/2016: as Roma - Real
2015/2016: Napoli - Real

2014/2015: Manchester City - Barca
2015/2016: Arsenal - Barca
2016/2017: PSG - Barca

Ik wil niet spreken over corruptie haha, want ja dat kan niemand aantonen en ik geloof er niet zo in. Echter is natuurlijk opvallend dat Real beduidend mindere tegenstanders tegenkomt in de Achtste finales. Vanaf de kwartfinales begint de strijd wat mij betreft altijd echt, want de mindere ploegen halen deze ronde vaak net niet. Wat mij opvalt is het aantal subtoppers dat Real in deze ronde tegenkomt. Dit is gewoon fijn voor Real en zuur voor andere clubs, ben benieuwd of deze trend zichtbaar blijft. Wat mij betreft gaat dit een raar seizoenseinde opleveren. Zowel Barca als Real zijn dit seizoen uit balbezit zeer, maar dan ook zeer zwak. Gister kon je de kracht van Real Madrid weer zien: in de eerste helft schoot Napoli wel 100 keer op het goal en Real misschien 1 keer. Voor de rust zei ik : als Napoli niet 2-0 maakt, dan gooi ik de handdoek in de ring. Real Madrid heeft een allround kracht die niet 1 ploeg heeft. Ze sussen de tegenstander in slaap, zetten even aan en winnen. De wedstrijd is na rust in 12 minuten beslist. Daarna was de wedstrijd dood en hoefde je niet meer te kijken. Dit komt wedstrijd, na wedstrijd, na wedstrijd terug bij Real. 80% van de wedstrijd zijn ze matig en vervolgens even aanzetten en klaar. Ga er maar van uit dat Real absoluut niet tevreden is met dit spel en dat zij aan de bak moeten om dit te verbeteren, want tegen Bayern, Atletico of PSG gaan die corners er niet zo makkelijk in. Barcelona wil een bepaald systeem spelen maar is vergeten om een rechtsback te halen, om vervolgens wel een vrij overbodige (maar heel goede) linksback genaamd Digne te halen. Wat mij betreft tekent dit feitje het Barca van dit seizoen: een aantal weken geleden begonnen ze voor het eerst in weet ik hoeveel jaar met 1 Spanjaard in de basis. Ik zou mijn geld voor het eerst sinds jaren niet op Barca of Real zetten, wie dan wel? Chelsea, maar die doen niet mee. Juventus oogt zeer sterk, maar dan hebben we altijd nog de sluipmoordenaars van Real, knap gedaan gister !

8 maart 2017 om 15:49

Real loot vaak makkelijk en vorig jaar sloeg echt alles, maar ik zou dit niet gelijk toewijten aan corruptie.

Ik zou namelijk niet weten wat de UEFA eraan heeft om Real in het zadel te helpen.

8 maart 2017 om 16:27

Ik las in je verwijderde reactie dat je stelde dat Napoli een keiharde mentaliteit heeft en met hoge intensiteit speelt, in tegenstelling tot Arsenal. Dat is echter onzin. Heb je beide wedstrijden tegen Real Madrid gezien?

Mentaal danig zwak en een lage intensiteit, zowel thuis als uit. Vergelijkbaar met Arsenal dus.

Ik zie Real de CL ook niet winnen, ze spelen dit jaar geen goed voetbal, en tegen ploegen zoals Juve of Bayern vliegen ze eruit met zo'n spel.
Ze hebben gewoon geluk met de loting, want tegen en sterke ploeg hadden ze niet gewonnen.
Barca was ook niet goed bezig, maar ze spelen de laatste wedstrijden veel beter, moest Barca de titel pakken, zie ik Real niks winnen.

8 maart 2017 om 13:42

Dit is zo'n gekleurde opvatting. Het klopt dat real vaak geen goed voetbal speelt, maar dat ligt niet aan hun kwaliteit of vorm maar aan hun gewoonte om tegenstanders te onderschatten en te laks aan wedstrijden te beginnen. maar wanneer ze wel met de juiste mentaliteit starten of gewoon wat later eindelijk in gang schieten walsen ze vaak over alles en iedereen heen. Getuige enkele pseudo-miraculeuze comebacks dit seizoen.

Ik zie Real de cl ook niet winnen, niet omdat ze het niet kunnen maar gewoon omdat de kansen erg klein zijn om dat voor de 2e editie op rij te doen. Echter denk ik wel dat ze tegen elk team in Europa een grote kans maken wanneer ze met de juiste mentalitei voetballen. Iets wat tegen bijvoorbeeld een Bayern, Atleti, Juve of PSG (er van uitgaande dat Barca inderdaad wordt uitgeschakeld) geen probleem mag zijn.

8 maart 2017 om 14:27

Denk je serieus dat Real Madrid zijn tegenstander onderschat? Real heeft een tactiek en dat is het verschil MSN en Rbb. Het middenveld en de achterhoede van Barca en Real verschillen in wezen niet veel. Het verschil ligt m bij de aanvallers. Real kiest voor fysiek zeer sterke en snelle aanvallers. Barca kiest voor spelers die sterk zijn in de combinatie (suarez als doelpuntenmachine want ja dat combineren wil nog al eens vastlopen). De wedstrijd van gisteravond tekent nogmaals Real Madrid. Real is in staat om de effectiviteit te waarborgen die zij al jaren hebben en dat is puur een counter omzetten in een goal, een corner omzetten in een goal. Dit seizoen geven ze echter heel veel weg en daarom moeten zij snel wat aan de vorm doen. Dit gaat gewoon gebeuren want zo'n grote club zal nooit langer dan een maand in een dip zitten! Barca mag hopen op een wonder, het probleem is niet dat zij 5-0 kunnen winnen, maar dat er al een wedstrijd is gespeeld waarbij het 4-0 is geworden en elke speler op het veld heeft dat in zijn achterhoofd. De eerste wedstrijd zal niet worden herhaald en daarom gaat PSG is een keer zeer verdiend door. Zou leuk zijn als die gasten een keer de Champions League winnen, vooral die Cavani gun je alles!

8 maart 2017 om 15:09

Het middenveld en de verdediging verschillen neit veel? Nou zeg? Iniesta en Modric zijn imo gelijkwaardig, Kroos is veel beter dan Rakitic (ookal is kroos momenteel niet in vorm) en Busquets is dan weer stukken beter dan welke andere middenvelder van real dan ook. Dus daar kan ik inkomen. maar als je Carvajal-Pepe-Ramos-Marcelo wil vergelijken met Roberto-Pique-?-Alba... op elke positie staat real achterin sterker

Los daarvan weet ik wel zeker dat Real zijn tegenstanders te vaak onderschat. als je dat wil ontkennen kijk je misschien niet vaak genoeg naar Real Madrid, of enkel de topwedstrijden? (wat begrijpelijk is uiteraard) Maar kijk even de wedstrijd in de copa tegen Celta terug, of tegen Sevilla in de competitie, of nu laatst Villareal of gisteren zelfs Napoli. real begint veel te vaak in cruise-control. Pas wanneer ze achter staan en de tijd dringt geven ze even gas

8 maart 2017 om 15:31

ik kijk de laatste tijd alles. Juist die mindere wedstrijden. Wat ik wil zeggen is dat ik niet in onderschatting geloof. Dit zijn de beste spelers op de wereld, met daarbij nog een ongelooflijke carriere. Het ligt aan de vorm UIT balbezit. Daar is men momenteel heel zwak in (bij zowel barca als real). Ik moet zeggen dat Ramos natuurlijk de laatste tijd in bloedvorm is, maar uiteindelijk verschillen Pique en Ramos niet heel veel (de uitslag zal niet heel bepalend zijn zeg maar). Carvajal is verdedigend veel beter dan roberto, maar sorry real8madrid, Carvajal mag voetballend de schoenveters van roberto niet vastmaken en hoort gewoon niet bij real. Marcello is de beste linksback samen met alaba, echter is alba ook verschikkelijk goed omdat hij alles kan compenseren met zijn snelheid. Ga maar eens een wedstrijdje barca kijken en let maar op hoe vaak hij het team redt met zijn snelheid. Umtiti of Pepe/varane? Tja Pepe is de laatste jaren (nadat die vreselijke mourinho weg is) heel erg gegroeid en ik begrijp dat je het centrum beter vindt, want ja Ramos/pepe/varane zijn al jaren top. Echter kan je zeggen wat je wil maar Pique is ook gewoon wereldtop... Hij is altijd wisselvallig geweest maar Ramos niet wil je zeggen? Ramos stond vroeger rechtsback en was totaal niet stabiel. Wat mij betreft is hij nu heer en meester maar dat komt door zijn aanvallende toevoeging, verdedigend is het niet altijd even handig. Pepe is de master, net als varane(door zijn snelheid overigens). Waarom ik zei dat je het middenveld en de verdediging van beide elftallen zou kunnen omruilen en dat beide teams dan ongeveer hetzelfde presteren is omdat het fundamentele verschil hem in de aanval ligt. Modric/rakitic zal niet veel schelen (rakitic veel betere trap, modric een iniesta/xavi combi), casemiro speelt in wezen hetzelfde als busquets en tuurlijk is busquets beter, echter vind ik dat casemiro het middenveld van Real tot een goede balans brengt. Iniesta of modric, kroos of rakitic . Ik vind kroos de middenvelder met de beste trap(maar die van rakitic is ook vrij geniaal). Beide teams blijven achterin zeer kwetsbaar en zeker als ze met twee aanvallende middenvelders spelen. Real Madrid heeft een probleem wat betreft kroos en modric, zij schakelen net niet snel genoeg om. Als barca zonder iniesta en busquest speelt heeft Barca hier ook last van. Real moet gewoon met een 10 spelen, die gasten zijn allemaal zo ongelooflijk goed dat 1 aanvallende middenvelder het werk ook wel aan kan:-)

8 maart 2017 om 15:34

overigens onwijs jammer dat isco niet bij barca speelt, als er 1 iniesta op kan volgen.... (of eriksen)

Ik ben benieuw of dadelijk ook heel spanje over ramos valt zoals bij piqué het geval was.

Barca is een wereldploeg en lijkt iets van zijn oude glorie te hebben hervonden. Als 1 ploeg dit kan weg poetsen in eigen huis, dan is het Barca.

Net als Guti hoop ik dat Barca na een uitputtingsslag (penalties) als winnaar uit de bus komt. Dat kan nog wel eens in ons voordeel werken in La Liga.

8 maart 2017 om 13:33

Die 4-0 geeft ook een totaal onrealistische weergave van het krachtsverschil tussen beide ploegen (wel van die wedstrijd, maar ik bedoel in het algemeen). Ik acht een Barca in vorm zelfs nog iets beter dan een PSG in vorm, maar deze uitslag weg poetsen lijkt me onmogelijk. De aanval kan er best 4 maken, maar deze verdediging gaat de 0 niet houden. Ik denk ook dat ik Dortmund op ga zetten op een Duitse zender in plaats van Barca te kijken.

8 maart 2017 om 16:23

Dat is verleidelijk te denken en is daarom een alomtegenwoordige notie in de voetballerij. Echter bewijst de realiteit vaak het tegendeel. Ik denk niet, dat als Barcelona op miraculeuze wijze doorbekert in de CL, dat Real Madrid meer kans heeft op het kampioenschap.

Sterker, lijkt mij dat het zelfs averechts werkt. Des te verder Barcelona in de CL komt, des te groter de kans op het kampioenschap in La Liga voor hen. Iets met momentum.

Ik snap deze opmerking niet zo goed, net als dat ik het ook niet snap van pique (en arbeloa toentertijd).
Deze mannen moeten over een maand weer vol aan de bak met het nationaal elftal. En de prestaties van dat nationale elftal zijn sinds het laatst gewonnen EK ook niet om over naar huis te schrijven. Zulke opmerkingen zorgen ook niet voor een goede sfeer binnen dat elftal. Hij moet zich dus lekker bezig houden met Madrid, want dat draait de laatste weken ook voor geen meter en barcelona laten voor wat het is.

8 maart 2017 om 13:48

Klopt, ik zou zelfs een stapje verder durven gaan. Je bent dan wel aartsrivalen maar tegenover de rest van de wereld/europa kun je toch een 'verenigd front' vormen? Kijk naar al die Juve-fans die gisteren Napoli supporten tegen Real madrid, simpelweg omdat het een mooie Italiaanse ploeg is. Of zoals de meeste Nederlandse fans die elke Eredivisie club in Europa steunen, ook al is dat een rivaal in Nederland

8 maart 2017 om 14:06

Ik vind het ook gewoon lachwekkend. En dan de naiviteit als men zich weer moet afvragen waarom de gouden generatie van Spanje niets meer klaarspeelt. Ik kan me niet eens meer herinneren hoe vaak ik heb staan juichen of hoe vaak ik zenuwachtig op de bank heb gezeten bij Europese wedstrijden van andere Nederlandse clubs.

8 maart 2017 om 14:59

Nu is het voor de Juve supporters ook iets makkelijker om andere Italiaanse ploegen te steunen, in tegenstelling tot Real heeft Juve geen concurrentie in de eigen competitie.

8 maart 2017 om 14:28

Dit gaat nooit stoppen. Deze mannen (pique en Ramos) is als Ajax- Feyenoord. Dit hoort erbij in Spanje en ik vind er persoonlijk niks ergs aan. Het is gewoon lekker de ander opfokken en nog even een schepje erboven op dat ze voor altijd vijanden zijn.

Dat is toch logisch, die zit vanavond niet met een Barca shirt aan voor de tv natuurlijk. Dat is puur normaal te noemen.

8 maart 2017 om 14:10

maar toch onnodig om zo in de media te gooien zelfde als met pique

8 maart 2017 om 17:07

Misschien wel, maar dat moet hij zelf bepalen. Ben geen fan van Ramos, en het doet me echt totaal niets als hij dit zegt.

Tuurlijk wilt Ramos dat barca eruit ligt... Heeft bang om Barca tegen te komen in de CL want dan vliegen ze eruit begrijp hem hoor.... Visca Barca in goede en slechte tijden is het niet dit jaar dan wel volgend jaar met de nieuwe coach !

Ik snap hem wel maar als Real de volgende ronde ook wordt uitgeschakeld heb je er ook niks aan.
Er is maar 1 manier vind ik om blij te zijn als Barca uitgeschakeld wordt..en dat is door die CL ook daadwerkelijk te winnen einde van de rit.

Als je zo een uitspraak al niet meer mag doen, dan zou het erg zijn. Ik hou wel van dat opjutten tussen Madrid en Barcelona. Het is natuurlijk makkelijk praten als je zelf al door bent, maar ik zou zelf ook hopen dat mijn grote rivaal eruitgaat.

Barcelona is 99.9% zeker uitgeschakeld, het zou echt een mirakel zijn als ze dit zouden omdraaien. PSG is echt een zeer stevig elftal en zelfs winnen van hen zou niet evident zijn. Laat staan met 5 goals verschil. Ik geloof wel dat het kan, moet ook als fan van Barcelona, maar ik denk dat het dit jaar maximaal de nationale dubbel zal kunnen zijn. En de nationale titel hebben ze ook nog niet zomaar binnen.

Het is een vreemd seizoen, maar eigenlijk is het dat elk jaar in Spanje. De ene ploeg start indrukwekkend, geraakt in een neerwaarste spiraal of dip en de andere doet net het omgekeerde. Is al 3 jaar op rij zo, en de kentering wordt altijd ingezet na het WK voor clubteams.

Ben benieuwd of Madrid weer een haalbare kaart loot volgende ronde, dan blijft de traditie toch in ere.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren