Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Vilhena hoort definitieve straf en mist Klassieker

Laatste update:

Feyenoord verloor afgelopen zondag van Sparta Rotterdam en dat is mogelijk niet de enige kater die de koploper van de Eredivisie aan die wedstrijd over gaat houden. De aanklager betaald voetbal is namelijk een vooronderzoek gestart tegen Tonny Vilhena, zo weet het Algemeen Dagblad te melden.

Vilhena zou Mathias Pogba in de derby een elleboogstoot hebben uitgedeeld, die vervolgens niet bestraft werd door de arbitrage. Pogba verscheen na de wedstrijd met een pleister op zijn hoofd voor de camera’s: “Vilhena gaf me een elleboogstoot. Het geeft verder niet, het hoort erbij. Het is een mooi souvenir”, reageerde hij na de wedstrijd.

Als hij inderdaad schuldig wordt bevonden is het de vraag hoe lang de Feyenoorder toe moet kijken. Op 2 april treffen de Rotterdammers Ajax in de Amsterdam ArenA en Giovanni van Bronckhorst zal in die wedstrijd zeker een beroep willen doen op Vilhena. De speler en Feyenoord moeten voor woensdag een verklaring aanleveren, waarna de aanklager zal beslissen of er een schikkingsvoorstel wordt gedaan.

Update 8 maart 12.10 uur: Vilhena dreigt Klassieker te missen na horen eis aanklager
De Klassieker tussen Ajax en Feyenoord komt op de tocht te staan voor Tonny Vilhena. De aanklager betaald voetbal maakte dinsdag al bekend een vooronderzoek te starten naar een vermeende elleboogstoot van de middenvelder jegens Mathias Pogba en woensdag is duidelijk geworden dat Vilhena geruime tijd aan de kant kan komen te staan. De eis tegen de Feyenoorder is vier duels, waarvan een voorwaardelijk, waardoor hij de wedstrijden tegen AZ, sc Heerenveen en Ajax zou missen. Als de Rotterdammers er voor kiezen om in beroep te gaan, dient de zaak donderdagavond.

Update 8 maart 16.15 uur: Feyenoord niet akkoord met zware schorsing Vilhena
Feyenoord en Tonny Vilhena hebben laten weten niet akkoord te gaan met het schikkingsvoorstel van de aanklager betaald voetbal. De aanklager wil de middenvelder vier wedstrijden, waarvan een voorwaardelijk, schorsen naar aanleiding van een vermeende elleboog in het gezicht van Spartaan Mathias Pogba. Donderdagavond zal de tuchtcommissie zich in Zeist over de kwestie buigen.

Vind jij dat Tonny Vilhena bestraft moet worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Terecht! Als dit ongestraft blijft zijn voortaan alle elleboogstoten geoorloofd. Zal wel 3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk worden of iets in die richting.

7 maart 2017 om 13:03

Zal wel de straf ontlopen ..... aangeklaagd voor elleboogstoot.
Blijkt dan dan het geen elleboog stoot is...maar een slaande beweging.
Maw verkeerde aanklacht #vrijspraak.

8 maart 2017 om 14:33

Terecht. De scheidsrechter keer ernaar en heeft dus de situatie beoordeeld: geen overtreding. Dan niet meer terugkomen op de genomen beslissing!

7 maart 2017 om 14:01

Als dat inderdaad de eis gaat worden, zou ik als ik Feyenoord was dit gelijk accepteren. De voorwaardelijke is dan in de Arena.. Als Feyenoord in beroep gaat, het over het weekend tillen maar alsnog 2 wedstrijden geëist ziet worden missen zij hem wel in Amsterdam.

8 maart 2017 om 14:21

Feyenoord heeft Vilhena harder nodig tegen AZ dan tegen Ajax.
Als Feyenoord de rest wint en een B-elftal naar de Arena stuurt, zijn ze nog steeds kampioen. En met een beetje geluk laat Ajax nog 3 punten liggen in Eindhoven.

8 maart 2017 om 12:14

In het kader van de klassieker en het belang van Feijenoord zou ik deze straf als onterecht ervaren. Bovendien geraagd deze speler zich jarenlang voorbeeldig.

8 maart 2017 om 12:23

Gewoon een terechte schorsing. Jou oogappeltje Zlatan kreeg ook 3 wedstrijden voor een elleboog.

8 maart 2017 om 12:28

De vergelijking gaat niet op. De overtreding van Zlatan is veel bewuster en gemener dan die van Vilhena.

8 maart 2017 om 12:44

Een elleboog is een elleboog en het hoort niet thuis op het veld. En die van vilhena was ook bewust.

8 maart 2017 om 12:46

Wat een lachwekkend argument. Ooo hij gedraagt zich jaren voorbeeldig dus weet je wat geen straf. Godzijdank werkt het niet zo.

8 maart 2017 om 13:03

Veel bewuster? Kan dat wel? Desondanks is het alsnog verkeerd wat Tonny deed en dient het gestraft te worden

8 maart 2017 om 14:24

Klaassen, klassieker?

8 maart 2017 om 14:27

Heeft die verdediger van Bournemouth ook wat gekregen?
Want die actie was nog veel bewuster en gemener.

8 maart 2017 om 16:31

Als jij geen strafblad hebt maar je knalt vervolgens iemand neer dan straffen ze je ook gewoon hard hoor terechte schorsing dit

8 maart 2017 om 16:45

Echt, mensen, de volgorde is: eerst kennis, dan een mening.

Waarom denk je dat de term 'strafblad' überhaupt bestaat als wat je voorheen gedaan hebt, of juist niet, niet van belang is voor de strafmaat? Als mensen vaker iets uitgespookt hebben, dan straft een rechter zwaarder, en bij een eerste vergrijp juist lichter. Dat geldt doorgaans ook bij het tuchtrecht van de Knvb. Daarom verbaast mij deze eis: dit is zelfs voor 'ernstig gemeen spel' een zware eis en al helemaal als de speler voor het eerst wordt bestraft. Ik zou wel eens willen weten welke redenen de aanklager heeft voor deze strafmaat en denk van tevoren dat een beroep een heel goede kans heeft.

8 maart 2017 om 16:55

Deze eis verbaast mij helemaal niet. 3 wedstrijden krijgt hij, de vierde is voorwaardelijk. En dan nog wat. Je krijgt niet per definitiie een lichtere straf in het strafrecht als je iets voor de eerste keer flikt. Wel als je iets meermaals flikt.

Ik ga geen waarde hechten aan de geeiste strafmaat, wel aan het feit dat hij geschorst wordt. Dat lijkt me terecht bij een bewuste elleboog.

8 maart 2017 om 17:00

Ik ziet het wel weer gebeuren dat de eis donderdag op 3 met 1 voorwaardelijk komt te liggen waardoor de klassieker helemaal niet meer in gevaar komt.
Ik denk dat de uitspraak na het weekend is waardoor de schorsing (indien terug gebracht naar 3 met 1 voorwaardelijk) alsnog in het weekend van de klassieker valt. Dan is het wachten op reacties dat de Knvb Feyenoord wilt naaien etc.. Terwijl Feyenoord al een aantal keer met wat vormfoutjes is weggekomen. Wat natuurlijk ook nergens op sloeg.

8 maart 2017 om 17:22

Als je zo moet winnen, je wilt toch liever van de sterkste ploeg dan en dan zeggen dat je de beste bent. Schorsing oké maar 3 wedstrijden zou nergers op slaan.

8 maart 2017 om 18:33

Het wegkomen met vormfoutjes sloeg nergens op? Wat heb jij gebruikt? Wanneer de aanklager iemand aanklaagt voor een elleboog - ik noem maar wat - terwijl hij een klap gaf, wordt je terecht vrijgesproken en kan je vervolgens ook niet meer aangeklaagd worden. Het zijn verdomme professionals waar we het over hebben; die mogen geen vormfouten maken. Feyenoord komt niet goed weg, maar heeft daar gewoon uitstekend op ingespeeld a.d.h.v. Van Benthem. Feyenoord is qua ellebogen wel vaker genaaid in en rondom de Klassieker. Kan me nog wel ene Babovic herinneren

8 maart 2017 om 19:02

Precies Maus, als je zo moet winnen.... ellebogen maar onbestraft laten, want ja, anders win je niet van de sterkste ploeg.... kansloos gewoon.

8 maart 2017 om 21:41

Grappig: als een crimineel door een vormfout vrij komt, spreekt heel Nederland er schande van. Maar als een elleboogstoot en een slaande beweging door elkaar worden gehaald en de speler door een vormfout vrijspraak krijgt, juich jij het toe...

7 maart 2017 om 10:27

Waarom is dat lekker? Ik zie niet in waarom. Het liefst wordt Ajax kampioen terwijl PSV en Feyenoord hun sterkste spelers tot de beschikking hadden. Nu zullen er weer verongelijkte reacties komen vanuit het Feyenoord kamp. Wat mij betreft wordt Vilhena niet geschorst.

7 maart 2017 om 10:37

Wat is dat nou weer voor een onzin. Ik vind het ook fijn als een belangrijke speler van een tegenstander geblesseerd raakt of geschorst wordt. Dat hoort namelijk ook bij het spelletje. Het is geen computerspel waarbij iedereen altijd in topconditie aan de aftrap verschijnt. Als Vilhena zich heeft misdragen, gewoon graag schorsen.

7 maart 2017 om 10:43

Haha Er worden 34 wedstrijden gespeeld en dan zou een evt kampioenschap van Ajax minder verdiend zijn omdat Vilhena (terecht) geschorst zou zijn? Wat een bullshit!

7 maart 2017 om 10:47

Het is lekker omdat wij nog een flinke achterstand hebben goed te maken. Het is lekker omdat het voor Feyenoord een sleutelspeler is. Daarnaast is het gewoon een elleboogstoot, dus moet het bestraft worden. In de wedstrijd of erna. Lijkt me niet dat dit tot verongelijkte reacties zal leiden, want het was gewoon overduidelijk. Zullen we anders Feyenoord geen schorsingen geven zodat ze "altijd op hun sterkst zijn" en niks te piepen hebben als ze toch naast de schaal grijpen?

7 maart 2017 om 10:54

Ik snap die onzin ook niet, natuurlijk is het lekker als je tegen een team moet waar de beste speler ontbreekt. Meer kans op een kampioenschap, dat willen we toch allemaal. Denk dat de aanklager trouwens met 'n slappe 3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk komt. Willekeur is toch aan de orde van de dag bij dit soort kwesties.

7 maart 2017 om 12:02

Liever tegen clubs op hun sterkst daar ontwikkelen de spelers door namelijk

8 maart 2017 om 11:22

We kunnen ook gaan beginnen over het gezeik van luuk de jong met zijn "hoe betrouwbaar is het systeem nou" joh man slechte verliezers zijn jullie man echt waar

8 maart 2017 om 12:16

Je geeft aan dat Willekeur aan de orde van de dag is bij dit soort kwesties, kan jij hier voorbeelden van noemen? Hiermee toon jij namelijk aan dat het systeem niet klopt en dit lijkt mij niet de bedoeling.

8 maart 2017 om 14:27

Er is geen Feyenoorder die twijfelt of er sprake is van willekeur.

7 maart 2017 om 13:04

Want? Tegen een volledig beschikbare selectie maakt Ajax geen kans? Is dat wat je probeert te zeggen? Zo zie je maar weer dat er toch weer alles uit de kast wordt gehaald om Feyenoord geen titel te laten pakken.

7 maart 2017 om 13:42

"geen titel te laten pakken"??? Haha gast je maakt een grapje toch? Gewoon een elleboogstoot. Hoort bestraft te worden.

7 maart 2017 om 13:54

Haha, dat is wel heel selectief als je dat uit mijn reactie haalt. Met Vilhena er bij maakt Ajax zeker wel kans maar zonder Vilhena nog meer. Als jij mocht kiezen zou je toch ook liever tegen een Ajax zonder Klaassen spelen?

8 maart 2017 om 12:30

Elleboogstoot is een standaard wapen bij dode speelmomenten. Het is duidelijk dat Feijenoord tegen het einde van de competitie onder een vergrootglas komt te staan.

8 maart 2017 om 12:47

Een standaard wapen? Waar heb jij het nou weer over? Elleboogstoot hoort niet op het veld en als je het wel doet moet je geschorst worden.

8 maart 2017 om 12:50

Matthaus, ben je serieus hier? Standaard wapen lol. Anyway met of zonder vilhena, de punten blijven in Mokum.

8 maart 2017 om 13:06

Matthaus, door jouw aantal punten had ik een volwassener reactie verwacht.

Als iemand onder het vergrootglas is gekropen, is het Vilhena wel die deze overtreding maakte... en een standaard wapen???

Dit was denk ik een bewuste elleboogstoot (als je de beelden in de herhaling ziet) en dit zal waarschijnlijk 2 wedstrijden + 1 voorwaardelijk worden.

7 maart 2017 om 10:43

Dat denk ik ook. Als je al kijkt wanneer hij die elleboog plant en wanneer de bal er is, dan vermoed ik toch echt opzet.

7 maart 2017 om 11:19

Het probleem is dat vermoedens niet tellen in een rechtsspraak.
De knvb zal een dichtend verhaal moeten hebben aangezien Feyenoord een superscherpe huis jurist heeft.

Ik ben benieuwd vind het lang duren voor de knvb met een statement komt. Hoe langer ze wachten des te groter de kasn dat hij tegen ajax geschorst zou zijn...

7 maart 2017 om 11:23

@ Bliek

Nadat dat huisjurist twee keer op vormfouten een schorsing heeft kunnen voorkomen zal de aanklager hier natuurlijk extra scherp op zijn en zijn verhaal waterdicht timmeren. Het grote voordeel dat de aanklager aan zijn kant heeft is dat de elleboog heel duidelijk op beeld staat. En dat de ontvanger al openlijk op de camera heeft verklaard dat het een elleboog stoot was. Met de bijbehorende plek op zijn gezicht.

7 maart 2017 om 13:05

"hoe langer ze wachten des te groter de kasn dat hij tegen ajax geschorst zou zijn..." Dus.. wat gaan ze doen? Juist.. ff rustig onderzoeken en en dan een beslissing nemen zodat hij Ajax mist.

7 maart 2017 om 13:17

@D-Bergkamp ,

Ik moet je eerlijk zeggen dat jij een hogere pet van de knvb op heb dan dat ik het heb.
Maar ik moet nog maar eens zien.

We wachten het af.

7 maart 2017 om 14:03

@ Bliek

Misschien is het de wens der gedachte...
Naar mijn idee is Vilhena (met afstand) de meest belangrijke speler van Feyenoord. Niet El Ahmadi, Kuyt of Botteghin. Dat ventje is voor mij de reden dat Feyenoord zo stabiel is. Hij is namelijk de schakel tussen aanval en verdediging. Vilhena zorgt ervoor dat ze er snel kunnen uitkomen, maar tegelijkertijd verdedigend heel stabiel staan.

Dus ik zou graag zien dat hij 3-4 wedstrijden geschorst word.

8 maart 2017 om 12:12

@d-bergkamp ik denk dat je gelijk gaat krijgen. Verwacht dat het 2 plus 1 voorwaardelijk word.

8 maart 2017 om 12:21

Het is alleen geen elleboog, helaas voor jou en je mede Ajacieden, dit is gwn puur naaien van de bovenste plank, als de klassieker over 4 wedstrijden was had hij 4 wedstrijden gekregen

8 maart 2017 om 12:31

De huisjurist van Feijenoord heeft al eerder veel ergere zaken toch nog gewonnen. Ik ben er van overtuigt dat Vilhena tegen Ajax gewoon op het veld staat.

8 maart 2017 om 12:32

@ D-Bergkamp

El Ahmadi heeft daarentegen wel meest succesvolle passes en meeste duels gewonnen. Maar Vilhena is inderdaad ongelooflijk belangrijk.

8 maart 2017 om 12:52

Jullie denken serieus dat Ajax mogelijk verliest door vilhena??? Lol het moet niet gekker worden.

8 maart 2017 om 13:10

Als dit geen elleboog is (elleboog tegen voorhoofd met bijbehorende wond op die plek), wat is volgens jou dan een elleboogstoot?

Ik ben benieuwd. Het lijkt er toch verdacht veel op dat het een een echte elleboogstoot is, maar zoals altijd zal de huisjurist er bij een schorsing wel weer tegenin gaan en een resultaat halen.
Misschien moet de aanklager daar rekening mee houden en gewoon een 2 x zo zware straf opleggen zodat je uiteindelijk uitkomt op wat hij eigenlijk wilde opleggen.

Hoe dan ook: ik vind dat er meer gestraft moeten worden bij ellebogen. Is echt vies en nog gevaarlijk ook. En ja, ook als een PSV-er dat doet vind ik dat.

7 maart 2017 om 10:22

Dat is tot nu toe geen zinvolle methode geweest. Vorig jaar werden een paar hele zware schorsingen opgelegd die vervolgens verdampten in het hoger beroep. Als de aanklager wil schorsen kan hij beter laag inzetten, misschien laten we dan de jurist thuis en staat de Knvb niet weer in zijn hemd.

7 maart 2017 om 10:30

Ik ga er vanuit dat de jurist alles zal aanvechten, behalve misschien een voorwaardelijke straf.

7 maart 2017 om 11:01

Dan heb je daar de eis, een voorwaardelijke straf .

7 maart 2017 om 13:56

Ik mag hopen dat de Knvb zich niet laat gijzelen doordat Feyenoord een jurist heeft die toevallig goed op vormfoutjes kan letten. Gewoon zorgen dat je eis goed in mekaar zit.

8 maart 2017 om 08:16

Als je een jurist hebt die niet op vormfouten let, dan ben je ook gewoon een idioot. Het is een van de aspecten wat je tot jurist maakt. Overigens heeft Feyenoord het merendeel gewoon gewonnen op inhoud, en niet op vormfouten. Sterker, ik denk dat jij die kwestie met Elia zeker ook een vormfout noemt? Want dat is het natuurlijk niet hã©.

8 maart 2017 om 13:13

Natuurlijk hoort een jurist op vormfouten te letten, maar als een crimineel vrij komt door een vormfout is Nederland in rep en roer. En als het om een zware overtreding gaat, kan jij er wel mee leven?

8 maart 2017 om 13:41

Een volstrekt idioot vergelijk trek je hier. Een crimineel vergelijken met een voetballer. En nogmaals, welke is dan beslist op een vormfout? Want zo'n zaak wordt dan niet-ontvankelijk verklaard, en de enige keer dat Van Benthem dit eiste was met die kwestie Reijnen toen. En daar is Kramer gewoon voor geschorst hoor, zijn toen ook niet meer in beroep gegaan.

7 maart 2017 om 10:23

Er tegen in gaan zal weinig zin hebben, dat zou betekenen dat de schorsing over AZ-thuis wordt getilt. Wat de kans weer groter maakt dat hij Ajax-uit mist.

Het twee keer zo'n hoge straf opleggen is al helemaal van de zotte. Dan ga je een andere partij bestraffen omdat je zelf in het verleden cruciale fouten heb gemaakt. Laat ze bij de aanklager maar zorgen dat ze hun eigen zaken op orde hebben in plaats van de speler te pakken.

7 maart 2017 om 10:32

Zoals de smiley al aangaf was dat een grapje. Zo werkt het natuurlijk niet.

8 maart 2017 om 12:34

Er tegen in gaan heeft altijd zin. Het gaat uiteindelijk om waarheidsvinding. Bovendien Is Feijenoord sterker dan Ajax. Ook zonder Vilhena.

Een schorsing is natuurlijk logisch gezien de aard van de actie. Nu nog te hopen dat hij er bij Ajax-uit bij mag zijn. Verder wil ik wel mijn vraagtekens zetten bij de beoordeling van de aanklager aan de hand van de actie van de arbiter.

In situatie Vilhena mist de arbiter de elleboogstoot. Wat betekend dat Vilhena terecht aangeklaagt kan worden om alsnog een schorsing te geven.

In situatie Arias beoordeelt de arbiter de elleboogstoot verkeerd. Wat betekend dat Arias, voor een zelfde elleboogstoot, niet vervolgt kan worden.

Persoonlijk vind ik dit raar, waarom kan de aanklager niet alsnog ingrijpen ook al heeft de arbiter de overtreding verkeerd beoordeeld?

7 maart 2017 om 10:33

Mee eens, dat is helaas al heel lang zo. Zo zijn heel wat spelers onder een straf uitgekomen.
Niet erg rechtvaardig. Dat mogen ze van mij wel veranderen.

7 maart 2017 om 10:35

Eigenlijk maakt de arbiter in beide situaties dezelfde fout: Hij beoordeelt de elleboogstoot verkeerd.

Nu hopen op 3 wedstrijden (1 vw)

7 maart 2017 om 10:46

Nee het is niet dezelfde fout, want in het geval van Vilhena beoordeelt hij de situatie helemaal niet omdat hij het voorval mist. Dat kun je lastig als fout zien in mijn ogen. Een scheidsrechter kan niet alles zien. Een elleboogstoot wel waarnemen en met geel afdoen is wel een fout.

Verder overigens wel volledig mee eens dat het krom is dat fouten van de arbitrage m.b.t hun waarneming geen gevolgen meer heeft en het missen van zo'n voorval wel gevolgen kan hebben.

7 maart 2017 om 17:55

Helemaal met jullie eens. Het is ontzettend krom en oneerlijk. Maar ik denk dat er vooral een praktisch probleem in de weg staat hier. Welke situaties ga je wel achteraf beoordelen en welke niet? Een elleboogstoot / slaande beweging: sowieso. Een tackle die rood verdient maar met geel wordt afgedaan: wordt al lastiger. Een tweede gele kaart die onterecht is: prima, maar dan moet je alle gele kaarten gaan controleren om het eerlijk te houden. Een overtreding van iemand met geel op zak die een 2e verdient: ga je dat ook achteraf beoordelen?
Nogmaals, ik ben het helemaal met jullie eens dat dit krom en oneerlijk is, maar ik denk dat het lastig is om af te bakenen welke beslissingen van de scheidsrechter beoordeeld moeten worden achteraf. En vooral om daar dan consequent in te zijn.

8 maart 2017 om 00:11

Je hoeft ook noet alles te onderzoeken. Allees als er twijfel is.

8 maart 2017 om 12:35

Hoe had hij die elleboogstoot dan moeten beoordelen? Ik vind persoonlijk 3 wedstrijden veel te ver gaan.

8 maart 2017 om 13:41

@rudeboy65. Dat is juist mijn punt. In bijna elke wedstrijden zijn wel twijfelachtige beslissingen. Wil je die allemaal gaan onderzoeken? En daarbij, wie gaat bepalen wanneer er twijfel is? Dan zal er per wedstrijd iemand moeten zijn die de wedstrijd controleert op twijfelachtige momenten.

8 maart 2017 om 14:11

@ Matthaus

Zal ff de code erbij geven.

code 4 : Ernstig gemeen spel zonder een duel om de bal.

Waarom zonder de bal? Omdat die voor Pogba en Vilhena niet spelbaar was.

Als je in het amateurvoetbal met deze code naar de kant gaat is het standaard straf al rond de 7 wedstrijden.
Nu zit er wel een verschil tussen het amateur en betaald voetbal maar hij mag zich met 3+1 echt nog wel in zijn handen knijpen.

8 maart 2017 om 14:32

Ik niet.
Natuurlijk niet allemaal, wel de gevallen die te maken hebben met geel ja/nee, 2e geel ja/nee, rood ja/nee. Gemiste overtredingen en welke straf dan.

8 maart 2017 om 14:34

Ik niet ver genoeg. Een elleboogstoot is vies en gevaarlijk. En ja, dat zeg ook ook als een PSV-er het doet. Gewoon keihard straffen.
Neem wederom een voorbeeld aan het rugby. Een te hoge en dus gevaarlijke tackle? 4 weken schorsing. Geen discussie en iedereen weet waar hij aan toe is. Het gebeurt dus ook ook maar zelden die te hoge tackles.

7 maart 2017 om 10:34

Inderdaad, die regel moet gewoon aangepast worden. Dat was volgens mij vooral om het gezag van de scheidsrechter te beschermen, maar tegenwoordig met al die camera's ziet iedereen wel wat er is gebeurd. Daarnaast leggen scheidsrechters tegenwoordig verantwoording af voor al hun fouten, dus waarom kunnen ze niet zeggen dat ze de elleboog verkeerd hebben beoordeeld en kan zo'n jongen niet alsnog gestraft worden. Dat lijkt me eerlijker.

7 maart 2017 om 10:37

Met je eens, in beide situaties wordt de elleboog verkeerd beoordeeld. Het wordt gewoon hoognodig tijd voor technologische hulpmiddelen. Werd dit weekend weer duidelijk bij meerdere wedstrijden!

7 maart 2017 om 10:53

correctie in een situatie wordt de elleboog niet gezien en in de andere situatie wordt hij wel gezien en wordt een verkeerde straf gegeven door de scheidsrechter. Een speler is dus al gestraft (te licht) maar dan zou de andere speler met een even zwaar delict er helemaal zonder kleerscheuren afkomen. Dat is al helemaal oneerlijk, ik snap waarom de regel nu zo is maar alles zou beter worden met een videoref overal.

mijn punt is dus dat als je nog een speler gaat straffen die al in de wedstrijd is gestraft, dat je hem in feite gewoon dubbel straft. Dat is gewoon niet eerlijk.

7 maart 2017 om 11:17

@rombomcu

Je zou ook gewoon nog een onderzoek kunnen instellen n.a.v. een verkeerde beoordeling zoals bij Arias. Zo krijgen beide spelers de schorsing waar ze recht op hebben. Al blijf je altijd wel een verschil houden.

Verder moet dit inderdaad gewoon opgelost worden met een technisch hulpmiddel. Dan heb je dat gezeur met de aanklager achteraf ook niet meer!

7 maart 2017 om 10:35

Blijft inderdaad een lastig punt. Je moet eigenlijk maar hopen dat de scheidsrechter na de wedstrijd zegt dat hij het gezien heeft maar verkeerd beoordeeld. Dan ben je overal vanaf.
De regelgeving is nu eenmaal zo dus we zullen het er mee moeten doen, maar ik kan me goed voorstellen dat het voelt als willekeur.

On topic: De arm van Vilhena zwaait hier echt door. Dit heeft niets te maken met een natuurlijke armbeweging om hoogte te maken oid. Ik ken de geschiedenis van Vilhena niet helemaal uit mijn hoofd maar volgens mij staat hij nou niet echt bekend als smerige speler.
Niets doen lijkt me geen optie maar 2 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk dekt de lading wel. Hebben we ook geen discussie over de wedstrijd tegen ajax. Wel zo prettig.

7 maart 2017 om 10:38

Het is gewoon een duidelijke elleboog en een schorsing zal er wel komen. Nu hopen dat de schorsing is uitgewerkt tegen de tijd dat Ajax-uit voor de deur staat.

Kan natuurlijk nooit een schorsing worden. De scheids heeft het beoordeeld want het was een duel om de bal. Scheids kan niet zeggen dat die het niet heeft gezien, want waar moet die anders naar kijken.

7 maart 2017 om 10:26

Als de scheids het beoordeeld heeft kan er geen onderzoek worden ingesteld, kan je zien hoe krom het is.

Verkeerd beoordelen door de arbiter en het is niks, compleet missen door de arbiter (dus eigenlijk ook verkeerd beoordelen) en je kan geschorst worden.

7 maart 2017 om 10:26

Als de scheids het beoordeeld zou hebben zou er al überhaupt geen vooronderzoek worden ingesteld. Wordt dus gewoon een schorsing wat mijns inzien volledig terecht is.

7 maart 2017 om 10:38

Als je de beelden terugkijkt kun je zien dat Makkelie totaal niet reageert. Hij heeft de elleboog gewoon helemaal gemist.
Had hij voor een overtreding gefloten en geen kaart gegeven dan had hij de situatie beoordeeld.
Nu ziet hij een duel waarin voor hem niets onreglementairs gebeurt..
Ben bang dat Makkelie dus wel degelijk heeft gezegd dat hij niets heeft gezien.
Het lijkt me namelijk dat die vraag vooraf gaat aan het eventuele vooronderzoek. Maar ik kan het mis hebben.

7 maart 2017 om 10:46

De scheids legt het spel zelf stil voor een blessurebehandeling.

Strafeis wordt 4 wedstrijden, waarvan 1 voorwaardelijk. Helaas wordt hierdoor wel het prachtige affiche Vilhena - Klaassen om zeep geholpen.

Wat een onzin! Hij maakt zich gwn groot, zo spring je nou eenmaal, niet te vergelijken met die van Zlatan.

7 maart 2017 om 10:47

Als jij altijd zo springt dan blijf ik liever even uit de buurt.
Dan lees ik toch nog liever de reactie van een aantal Feyenoorders hierboven die gewoon toe durven geven dat dit een elleboog is.
Het is nu ook weer niet zo dat hij zijn jukbeen breekt of zo, en Pogba heeft al aangegeven dat hij het allemaal niet zo erg vond, maar zeggen dat dit een normale manier van springen is.....kom op.

7 maart 2017 om 10:47

Ik zie anders niet veel mensen met hun elleboog naar achter slaan als ze opspringen hoor.

7 maart 2017 om 10:49

Hij maakt zich groot??? Een zuivere elleboogstoot die niet onbestraft mag blijven. Minimaal 3 wedstrijden!!

7 maart 2017 om 11:03

Vorig jaar kregen Boakye (roda JC) en Veerman (heerenveen) twee wedstrijden voor een elleboog.

7 maart 2017 om 11:27

Helemaal met je eens gozer! Volgens de redenatie van velen hier zou dus iemand die springt met ellebogen omhoog (80% van de gevallen) sowieso een overtreding zijn en dat is niet het geval. Als je dat dus doet en je raakt iemand is dat geen "elleboog" zoals dat vroeger beoordeeld werd en in mijn ogen beoordeeld zou moeten worden. Het moet een bewussie zijn en daar lijkt t in dit geval niet op....tevens liep Vilhena nog ff langs Pogba eind eerste of begin 2e helft om te vragen hoe het ging ofzo, dus dan lijkt het me nog sterker dat het bewust was....

Geloof nooit dat Vilhena bewust een elleboog uitdeelde. Ik denk dat hij verwachtte dat hij in duel ging en dat iemand mee sprong. Hierbij laat je je armen niet langs het lichaam.

7 maart 2017 om 11:04

ok dus je wil beweren dat het een natuurlijke beweging was van Vilhena? Erg bijzonder.

7 maart 2017 om 11:31

Dat hoor je mij niet zeggen, ik denk dat hij pogba niet opzettelijk wil bezeren.

7 maart 2017 om 11:36

Geen idee maar het was gewoon een overtreding welke bestraft had moeten worden met een rode kaart.

Dit wordt denk ik wel een schorsing, leek op een bewuste. Zag er in ieder geval uit dat hij zijn elleboog tijdens de sprong zelf naar achteren deed en niet uit een reflex.
Hoop wel dat hij er tegen Ajax bij is, toch een belangrijke speler.

Excuus voor de Feyenoorders maar van dit nieuws krijg ik toch een lichte glimlach op mijn gezicht, en tevens de bevestiging dat Karma altijd van toepassing.

Feyenoord heeft in de afgelopen jaren toch al een aantal maal een succesvolle truc met een eigenlijk onterecht succes uitgehaald met hun handige huisjurist. Volgens mij minimaal 2x met Kramer dat hij uiteindelijk werd vrijgesproken, dat ze in beroep gingen waardoor een speler een bepaalde wedstrijd toch kon spelen,etc,etc,etc.

Maar nu kunnen ze eigenlijk vrij weinig anders doen dan afwachten en een beroep zal ze eerder pijn doen dat voordeel opleveren want dan lopen ze het risico dat Vilhena wel dit weekend kan spelen maar niet tegen ajax bijvoorbeeld.

Mijn voorspelling is dat de Knvb een schorsing voorstelt van 3 wedstrijden, dat Feyenoord een schikkingvoorstel doet van 2 zodat Vilhena tegen ajax kan spelen.

7 maart 2017 om 13:30

En dit is Karma omdat ?

Of wil jij beweren dat als Feyenoord niet in beroep was gegaan tegen die doldwaze en slecht gedocumenteerde eisen in eerdere gevallen, er dan geen onderzoek was gestart?

Lijkt me sterk.

8 maart 2017 om 14:02

@michiel2424 het is mijn inziens Karma omdat:

Feyenoord in het verleden meerdere malen succes heeft gehad met het aanvechten van schorsingen en dat dit regelmatig onterecht succes opleverde door het vrijspreken van die speler.

Nu kunnen ze het aanvechten maar dan lopen het ze het risico dat Vilhena de wedstrijd tegen ajax mist.

Dat noem ik dus Karma aangezien de mogelijkheid om mazen in de regelgeving en stratmaat vinden nu dan tegen Feyenoord zou werken.

7 maart 2017 om 15:45

Haha Feyenoord gaat natuurlijk geen schikkingsvoorstel doen, dat doet de aanklager in eerste instantie om het geen zaak te laten worden. Gaat Feyenoord niet akkoord met de schikking (die waarschijnlijk 2+1 voorwaardelijk wordt), dan wordt het een zaak bij de tucht.

8 maart 2017 om 14:16

@ ricardo77

Je voorspelling kan de kast in. De aanklager doet een voorstel en het is aan Feyenoord om dit te accepteren of af te wijzen en in beroep te gaan.

Feyenoord heeft niets voor te stellen. Die mogen alleen accepeteren of in beroep gaan. Meer niet.

8 maart 2017 om 20:29

@the Ref 4 wedstrijden is inderdaad 1 wedstrijd hoger dan normaal gesproken gegeven werd. Normaal is het 3 en dus was mijn verwachting helemaal niet zo gek.

Geen idee waar jouw pontificale reactie richting mij op gebaseerd is...ik ben geen Feyenoorder ofzo dus het zal mij eigenlijk weinig uitmaken hoeveel wedstrijden schorsing hij krijgt.

9 maart 2017 om 11:28

@ ricardo77

Ging mij meer om het feit dat je stelt dat Feyenoord een tegenvoorstel mag doen.

De aanklager geeft strafeis en dan is het aan Feyenoord wat men er mee doet. Accepteren of in afwijzen.
Dat laatste is dus gedaan en mag Joris van Benthum vanavond in Zeist aan de bak om de schorsing te verkleinen of weg te krijgen (geef ik weinig hoop op het laatste).
Hierna zal de tuchtcommissie uitspraak doen. En die kunnen kwijtschelden (zie ik niet gebeuren), verlagen (mogelijk), handhaven of zelfs nog verzwaren.

Wat een onzin allemaal. het gaat erom of de betrokken speler wel of niet een overtreding heeft gemaakt. Zo niet dan vrijspraak. Indien wel dan zal er een schorsing voor moeten komen. Ik hoop alleen maar dat het echt objectief wordt beoordeeld

Als het als elleboogstoot wordt beoordeeld, dan moeten ze daar gewoon 5 of 6 wedstrijden schorsing op zetten. Smerige overtredingen die helemaal niks met het spel te maken hebben moet je keihard aanpakken.

Het is eigenlijk vreemd dat we deze discussie er is. 1 scheidsrechter, 2 grensrechters en een 4e man en niemand neemt het waar! Als het afgelopen weekend als leidraad wordt genomen hoe wedstrijden worden geleid is er nog een hoop werk aan de winkel om het voetbal eerlijker te krijgen.

7 maart 2017 om 11:39

Voetbal gaat al jaren niet meer om wie het beste met dat balletje is. Te vaak wordt er bedrogen, iets niet waargenomen of juist iets verkeerd waargenomen. Een miljarden business waarin een paar niet-sportende gasten te veel invloed op het spelletje hebben. En dat in deze tijd.. lang leve de technische hulpmiddelen, lang leve de gerechtigheid!

8 maart 2017 om 14:19

@92643

Niet sportende gasten? LOL grapjas.

Scheidsrechter loopt gewoon net zo veel km als de middenvelders van beide ploegen hoor. Gemiddeld zo'n 8 tot 11 km in een wedstrijd.
En dan zijn daar nog redelijk wat sprint km bij.

Dus niet sportende? Kan je wel zeggen dat als jij nu de fitheidtest moet doen die scheidsrechters en assistenten moeten doen dat jij hem niet gaat halen. 100% zeker.

Was geen slimme actie van hem en een bewuste Elleboogstoot dus daar dien je voor gestraft te worden. Het cement begint te brokkelen voor Feyenoord en ik ben er van overtuigd dat dit het begin is van een slechte reeks. Als je naar het voetbal kijkt de laatste weken kon je dit zien aankomen. Tegen Psv hebben ze puur punten gepakt met de hulp van Nijhuis . Niet omdat ze slecht speelde want Feyenoord maakte meer aanspraak op de winst dan Psv maar omtrent de overtredingen die werden gemaakt en Basje er tegenwoordig ze eigen regels op nahoudt. Berghuis had een gele kaart met een rood randje en zo waren er nog een aantal momenten. Binnenkort naar de Arena waarbij ik gewoon voorspel dat Ajax drie punten pakt. Word nog een spannend einde

7 maart 2017 om 13:32

" ik ben er van overtuigd dat dit het begin is van een slechte reeks."

Dat heb ik al zo vaak gehoord dit seizoen....

maar hoop doet leven, dat begrijp ik

Blijf het onzin vinden, waar zijn de tijden van vroeger gebleven. Blijf een voorstander zonder tv beelden achteraf, de gehele charme van het voetbal gaat er van af. Doellijntechnologie, overtredingen via beelden achteraf. Zou graag willen dat er wat andere regels zouden komen, zuivere speeltijd, zeuren tegen scheidsrechter, en bij een gele kaart een tijdstraf dan wordt hij per direct bestraft voor een overtreding in de desbetreffende wedstrijd.

8 maart 2017 om 19:28

Gewoon een deel van de regels van rugby overnemen. Gele kaart is 10 minuten in de sin bin, commentaar op de ref is eerste keer geel en daarna rood. En geef de ref dan ook een microfoon, zodat alles gelijk duidelijk is.
En maak gebruik van videobeelden, ze zijn er niet voor niets.

Het blijft wel vreemd dat televisie beelden wel voor de ene situatie wordt gebruikt en voor de andere niet.
Dit los van deze wedstrijd. Maar in het algemeen.
Een duidelijk doelpunt kan niet worden meegenomen, maar een overtreding wel. Nogmaals los van deze wedstrijd.
Een bal die dik uit is en niet wordt gezien, maar waar wel een doelpunt uit komt.
Waarom de ene situatie wel en de andere niet.
En door tv beelden te gebruiken laat je de beoordeling grotendeels over aan de media, niet aan de Knvb.
Je ziet situaties die niet herhaald worden. Andere clubs liggen duidelijk onder een vergrootglas. En anders doen de praatprogramma's nog wel een duit in het zakje.
Buitenspel idem dito. Bij sommige clubs worden twijfel gevallen in hun nadeel niet herhaald.
De ene vermeende handsbal wordt tig keer herhaald, van een ander geval zie je niets meer terug.
Zelfs een stilstaand beeld bij evt, buitenspel is zeer discutabel. De regisseur beslist over het moment van stilzetten beeld. Soms verschijnt op internet een foto waarbij duidelijk is dat de regisseur er net naast zit, maar wat de regisseur beslist wordt voor waar aangenomen. Zelfs een scheids wordt voor de camera gehaald.
Als zelfs een verslaggever bij een EK of WK aangeeft, als bij het Nederlands elftal de herhaling uitblijft zegt: "dan weet je wel hoe laat het is"!!!! Dus deze werkwijze is duidelijk bekend.
Ook bepaalde spelers worden anders behandeld. Weghorst (ook niet mijn favoriet) wordt constant gevolgd. Ook hoe hij kijkt en hoe hij moppert. Gevolg iedereen vindt hem een steeds grotere oelewapper.
Ik kan voorbeelden geven van spelers die minstens net zo misselijkmakend zijn, maar komt dit nooit in beeld.
Zo ook met protesteren of in discussie gaan met de scheids. Luc de Jong zou in de politiek elk debat winnen, wat een kletser tegen de scheids is deze man. Dit zie je alleen in het stadion, want op tv komt dit mondjesmaat in beeld. Weghorst zou een avondvullend programma krijgen.

Als dit achteraf wordt bepaald, krijgen ze die goal dan ook?

7 maart 2017 om 12:25

nou was het een zwaaiende beweging maar vilhena staat niet bekend als een smerige speler dus vind dat daar wel rekening mee gehouden mag/moet worden want Baker is er ook goed vanaf gekomen terwijl die intentieloos iemand neerhaalde en anders hopen op 3 waarvan 1 voorwaardelijk

7 maart 2017 om 18:49

Bedoel je de 1-1? Dit had al moeten worden afgefloten ivm een overtreding. bal over de lijn of niet maakt dus niet uit, want door de eerdere overtreding is het niet meer relevant.

8 maart 2017 om 12:58

Nee, dan wordt er gefloten voor de overtreding op Kortsmit.

8 maart 2017 om 13:27

Oke neem aan dat er voor die overtreding ook een tuchtzaak komt?

8 maart 2017 om 14:21

@ Mikestyle

Waarom zou voor de overtreding op Kortsmit een tuchtzaak moeten komen?

Die overtreding is hooguit een indirecte vrij trap

Jammer van de onsportieve reacties!
Maar 2 wedstrijden en 1 voorwaardelijk dus hij speelt tegen Ajax of maak er 3 van en 1 voorwaardelijk betekend nog steeds dat hij speelt tegen Ajax!
Ik hoop het wel want dan wordt het alleen maar leuker!
Het middenveld van Ajax loopt de laatste weken dramatisch en Ziyech speelt altijd belabberd tegen El Ahmadi.
Ik als liefhebber zie gewoon graag de 2 sterkte ploegen op papier straks in de Arena bepalen wie er kampioen wordt!

7 maart 2017 om 18:52

Ik zeg minimaal 3 wedstrijden voorwaardelijk. Men moet eens afleren om ellebogen te geven. Zolang er milde straffen worden gegeven, dan stopt het nooit.

8 maart 2017 om 17:24

3 voorwaardelijk ? Dat is geen schorsing

Waarom mag er naar een wedstrijd schorsingen gegeven worden als de scheidsrechter het niet heeft gezien. Dan moet ook doelpunten die de scheidsrechter niet heeft gezien gecorrigeerd worden aan de hand van de wedstrijdbeeld aan het einde van de wedstrijd.

7 maart 2017 om 18:54

dit kan natuurlijk niet, want in 99,9% van de gevallen hangt het wedstrijdbeeld direct aan de score/score verloop.

9 maart 2017 om 23:28

ik pleit er voor om de uitslag pas bekend te maken na de wedstrijd, zodat doelpunten en overtredingen die niet goed zijn beoordeeld als nog de goede beoordeling krijgen. Niet meer een grensrechter die afvlagt als het geen buitenspel is.

7 maart 2017 om 13:34

Daarom gaat het met hun in het veld ook zoveel beter, wou je zeggen?

Maarre... jouw username... serieus?

7 maart 2017 om 13:43

Voetballend zijn ze misschien beter, maar qua inzet niet. En dat maakte in veel (top)wedstrijden het verschil. In de kleinere wedstrijden zou je best weleens gelijk kunnen hebben.

Maar ik kan je nu al vertellen, dat tegen Az en Heerenveen geen van de twee spelers die jij noemt, in de basis zullen staan als Vilhena geschorst is.

7 maart 2017 om 14:02

Ja dat heeft hij wel bewezen ja. Vandaar dat hij Kuyt nooit passeert.

Sorry, maar iemand die met dit materiaal 25 speelronden lang op nummer 1 staat, met de meeste goals voor en de minste tegen, kun je geen " gebrekkige trainerskwaliteiten" verwijten, overigens ook niet als ze onverhoopt geen kampioen worden.

Dan verwijt ik jou met jouw username bij deze " gebrekkige Feyenoordsupporters-kwaliteiten" . Maar goed, iedere zn eigen keuzes natuurlijk, dat ook weer.

Pogba zegt zelf toch dat het er bij hoort,als er echt opzet in het spel zou zijn dan wel.....lekker weer wat onrust zoeken ad!!!Rotterdamse krant....

7 maart 2017 om 13:35

Dus het AD zoekt onrust omdat ze melden dat de aanklager een onderzoek doet?

Mietjes voetbal hier in Nederland joh.. je krijgt voor een beetje harde overtreding al rood terwijl in alle andere landen soms gewoon door word gespeeld.. ga even de lucht in springen bij een duel als je dan om in de lucht te komen je handen niet gebruikt dan ben je echt niet mensenlijk.. en zoals Pogba ook aangeeft het kan gebeuren dit is voetbal..

We lopen achter op alles hier in Nederland terwijl alle landen ons kapot maken met vel hard en goed voetbal.. stop met het kapot maken van voetbal!!

7 maart 2017 om 13:59

Lopen wij met alles achter ? In hoeveel landen hebben ze kunstgrasvelden of wordt er testen uitgevoerd met doellijntechnologie of video scheidsrechters ?

Maar volgens mij zit er verschil tussen een overtreding en een (naar het lijkt) bewuste elleboogstoot. Ik weet niet of jij de beelden nog eens goed bekeken hebt, maar hij zwaait niet met zijn elleboog omhoog maar naar achteren. Dit is niet echt een natuurlijke beweging als je springt. Het is nu aan de Knvb om te laten zien dat ze zulk soort acties echt willen bestraffen. En dan is het heel jammer voor Feyenoord want Wilhena is heel belangrijk, maar het ligt niet aan de Knvb maar aan Vilhena zelf.
Daarnaast vind ik dat er in veel gevallen nog te mild opgetreden wordt. Ik heb zelf een hekel aan de bal wegtrappen en zulk soort zaken. Ik vind dat zulk soort onsportieve zaken nog veel vaker bestraft moet worden.

8 maart 2017 om 19:33

In Engeland is kunstgras juist weer afgeschaft. QPR had ooit kunstgras, tot het verboden werd in het Engelse profvoetbal. En in Engeland en Duitsland worden geen proeven gedaan met doellijntechnologie, want het is nogal laat om dat te doen als het al volop in gebruik is...

7 maart 2017 om 18:58

Gelijk trekken aan het buitenland. Ok dus 3 wedstrijden voorwaardelijk - Zelfde straf als Zlatan.

8 maart 2017 om 19:29

Zlatan heeft gewoon 3 wedstrijden gehad, geen voorwaardelijke.

8 maart 2017 om 19:34

Zlatan krijgt voor een elleboog ook gewoon 3 wedstrijden, en dat is in de PL, volgens mij een competitie waar hard gespeeld wordt...

Ellebogen moeten bestraft worden. Ik houd ook niet zo van de discussie bewust/onbewust. Bij twijfel moet een elleboog bestraft worden. Daarnaast vind ik dat een scheidsrechter die het heeft waargenomen maar niet bestraft wel degelijk overruled moet kunnen worden obv beelden. Maar dan wel op alle velden en altijf. Dus niet alleen op basis van fox/nos die besluiten het wel of niet 20x te laten zien.

Tweede opmerking: er is slechts één ding dat me in het geval van Vilhena een BEETJE doet twijfelen: ik meen te zien dat Vilhena Pogba niet in het gezicht raakt maar lager. Snoeks zei ook zoiets. Toch heeft Pogba na afloop een pleister in het gezicht.

Dat gezegd hebbend: een elleboog op de kin of er onder is natuurlijk even erg als in het gezicht.

Ben benieuwd naar de EXACTE aanklacht.

Blijf het een rare constructie vinden, overtredingen kunnen op televisiebeelden alsnog bestraft worden, maar doelpunten op basis van wel of niet buitenspel die afgekeurd of goed gekeurd worden kunnen niet worden herzien. In mijn ogen moet heel dit systeem op de schop, of gaan werken per direct met televisiebeelden, en niet meer achteraf, of net als vroeger je komt goed weg als de scheidsrechter het niet ziet. Maar op deze manier gaat de hele charme van het voetbal af, kunnen bij de Knvb beter druk maken om het tijdrekken, er is geen scheidsrechter die 2 x geel durft te geven voor tijdrekken, meestal krijgt de doelman 3 minuten voor tijd geel terwijl deze reeds 45 minuten aan het tijdrekken is, ook voor het eeuwige gezeur tegen de scheidsrechter harder optreden, gelijk geel en een vrije trap.
Maakt niet uit bij wie het is maar deze regel blijf ik raar vinden, en lijkt in ogen van de supporters toch dat hun club benadeeld word.

De KNVB gaat dit toch niet durven omdat men bang is het verwijt te krijgen dat ze anti-Feyenoord zijn en er zogenaamd alles aan doen om ze geen kampioen te laten worden.

8 maart 2017 om 17:05

Ik denk dat de afgelopen jaren wel duidelijk is geworden, dat wat de mensen vinden ze echt niet boeit. Hehe

Kom op man, wees nou eerlijk! Als wij hier 3 a 4 wedstrijden schorsing opleggen dan moeten wij gwn het koppen verbieden, Tuurlijk ziet het er niet charmant uit maar je kan gwn niet met je armen naast je lichaam springen en dan gebeuren dit soort incidenten, totaal niet te vergelijken met een overtreding als memisevic op sinkgraven, die als een gestoorde eringaat Maar daar hoor ik niemand over, als het beugelsdijk was had niemand het opgemerkt

7 maart 2017 om 19:02

je begrijpt het niet. Het gaat niet om springen met je armen omhoog. Hij haalt zijn elleboog tijdens het springen naar achteren. Dit is totaal niet natuurlijk.

Ik heb niet echt het gevoel dat het een bewuste elleboog was. Vond het wild en lomp maar als je het bv vergelijkt met de ellenoog van Zlatan, kijk dat was een bewuste!

7 maart 2017 om 19:03

deze net zo. pure frustratie dat ze tegen sparta achterstonden en met het idee dat ajax op 2 punten zou gaan komen.

Natuurlijk terecht dat hier een onderzoek naar komt. Bewust of onbewust zullen we nooit te weten komen. Maar altijd dat achteraf herzien moeten we echt een keer vanaf stappen. Altijd makkelijk om 10 keer een herhaling te zien en dan te oordelen.

8 maart 2017 om 17:08

Ja maar er vanaf stappen is ook niet goed, dan kom je soms weg met dit soort overtredingen. Je mag alleen van geluk spreken dat je de wedstrijd nog mag uitspelen. Ik moet zeggen dat ik 2+1 voorwaardelijk terecht had gevonden. Had hem er graag bij gezien bij de klassieker, mits de huisjurist er nog wat van kan maken hehe.

Het "slachtoffer" lacht er om en zegt dat het er bij hoort maar de knvb wil blijkbaar weer controle over de competitie krijgen door hier een onderzoek naar te doen.hoe vaak gebeuren deze dingen in een wedstrijd?? Dat van ibrahimovic was terecht,dit gebeurd 100x bij een kopduel.

Dat zou jammer zijn ik hoop namelijk dat Feyenoord met volle oorlogsterkte naar Amsterdam toe komt. En ik hoop ook dat Ajax alle spelers beschikbaar heeft zodat het een mooie klassieker kan worden.

Een schorsing is natuurlijk terecht, maar 4 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk voor een 'first offender'?? Dat is wel een heel zware eis..

Bovendien is het uberhaupt wel vrij onmogelijk dat dit niet is waargenomen door Makkelie. Als je de beelden bekijkt staat z'n neus er bovenop.. ik vind het hoogst merkwaardig dat hij dit niet gezien zou hebben, maargoed hij heeft wel meer gemist in deze wedstrijd..

8 maart 2017 om 12:41

Volledig mee eens. Buiten alle proporties deze straf. Ben benieuwd met welk bewijs de Knvb nu weer aankomt om te bepalen dat het een bewuste actie is. Pogba heeft al aangegeven dat het een mannelijk duel was en dat dit soort dingen gebeuren.

Dom van Vilhena om zo het duel aan te gaan? Jazeker. Maar een bewuste actie om tegenspeler pijn te doen? Ik zie het niet. Daarom is de vergelijking met Ibrahimovic ook niet kloppend, dat was een bewuste wraakactie.

8 maart 2017 om 12:41

Echt belachelijk dit 4 wedstrijden, kijk naar Zlatan van het weekend die krijgt maar 3 wedstrijden.. Een schorsing oké, maar zoveel is bizar voor woorden. 2 wedstrijden zou terecht zijn.

8 maart 2017 om 13:52

De regels schrijven een schorsing van 3 wedstrijden + 1 voorwaardelijk voor, daar is niet van af te wijken. Het is of vrijspraak of dit. Aangezien de kans nihil is dat Tonny wordt vrijgesproken zal de schorsing dus gewoon blijven staan, gevallen eerder dit seizoen werden ook bestraft met 3+1 wedstrijden.

If you can't beat them, fuck them, dat is wat hier is gebeurd, hoop dat iedereen hier heel blij van wordt! Schandalig voor zoiets

Echt belachelijk 4 wedstrijden

Nu moet Feyenoord gewoon een grote jongen zijn en dit voorstel accepteren.
Dit is natuurlijk geen voorbeeld voor de jeugd in nl die allemaal naar Feyenoord kijken nu ze het zo goed doen. Ik ben benieuwd of ze niet weer die jurist er op zetten om er onderuit te komen.

8 maart 2017 om 12:22

Waarom zouden ze dat in vredesnaam doen? Ze hebben er belang bij dat hij in de Klassieker natuurlijk speelt, doe niet zo ontzettend naã¯ef zeg dit is een miljoenenbusiness. Alsof de jeugd denkt, oh Feyenoord gaat in beroep nu is het normaal om elleboogstoten uit te delen? Kom op...

8 maart 2017 om 12:24

Waarom zou je het accepteren als een belangrijke speler zo'n overdreven voorstel krijgt? Ik zou als Feyenoord zijnde wel willen wat voor 'bewijs' er is dat dit een bewuste actie was.

8 maart 2017 om 12:38

Waarom zouden ze in vredesnaam dit voorstel accepteren als het een bizarre straf is in vergelijking met de daad. Laat Knvb aar eens met dat bewijs komen. Vorig jaar met Kramer kwamen ze ook al keer op keer met die debiele eisen jegens Feyenoord-spelers.

8 maart 2017 om 14:25

Serieus wil je dat van vorig jaar goed praten? Door vormfouten is toen geen schorsing opgelegd, maar dat hadden gewoon dikke schorsingen moeten zijn. Volgens mij spreken de beelden voldoende en het maakt absoluut niet uit of pogba vindt dat het erbij hoort. Wat mij betreft worden ellebogen nog zwaarder bestraft, zodat het een keer stopt.

8 maart 2017 om 12:39

Haha accepteren? 4 wedstrijden is belachelijk veel voor een elleboogstoot, waar nog valt te twisten of het bewust was. Meestal krijg je er 2 + 1 voorwaardelijk. Dit is ee belachelijke eis, waar de KNVB zeker niet mee weg gaat komen.

Ik kan me vergissen hoor, maar Makkelie heeft toch gewoon gefloten voor dat moment? Volgens mij gaf hij een vrije bal aan Sparta. Verder kun je er natuurlijk niet om heen dat dit een elleboog was, maar ik vind deze eis erop duiden dat het ook een bewuste actie was. Ik vraag me af hoe ze daar dan bij komen. Een of twee wedstrijden schorsing lijkt mij meer dan genoeg.

8 maart 2017 om 12:23

Omdat je simpelweg van nature niet op een dergelijke manier springt zwaaiend met je elleboog en dan toevallig vol op het gezicht van je tegenstander.

8 maart 2017 om 12:34

In principe kan ik me, als bescheiden amateur, wel enigzins voorstellen dat je met je armen zwaait als je springt, maar dat kan ook met mijn niet al te beste sprong- en koptechniek te maken hebben.

8 maart 2017 om 12:46

Ik heb zelf het idee dat over het algemeen profvoetballers meestal wel weten wat ze aan het doen zijn. Immers als het iets is dat per ongeluk kan gebeuren als je springt in een duel dan zou het wel vaker voorkomen toch? Je weet het nooit zeker maar profvoetballers zijn geniepig, aantoonbaar.

8 maart 2017 om 14:26

Zwaaien is natuurlijk, maar dit was geen zwaaiende beweging.

8 maart 2017 om 12:30

Hij gaf (helaas) geen vrije bal op dit moment. Maar als je de beelden opzoekt, bijvoorbeeld uit de samenvatting van de Nos, zie je ook duidelijk dat hij Pogba niet vol in zijn gezicht raakt, maar hoogstens schampt en zn schouder raakt. In die zin vind ik deze eis ook wel erg zwaar. Ik denk dat van Benthem weer aan de bak mag.

8 maart 2017 om 12:36

Aha, dat maakt het wat dat betreft dan weer wat duidelijker. Maar dan nog denk ik dat Van Bentem hier wel een wedstrijd, of wie weet wel twee, vanaf zou moeten kunnen krijgen.

8 maart 2017 om 12:47

Schampt??? Pogba heeft een snee onder zijn oog. Dat komt niet van een simpele aanraking.

8 maart 2017 om 12:53

Zoek de beelden maar op Dan zie je dat hij hem echt niet vol in zijn gezicht raakt.

8 maart 2017 om 16:58

Huh? Dus als voorbeeld, een zware overtreding met twee benen vooruit en de tegenstander springt op en wordt gemist. Ook maar geen kaart trekken dan, want hij raakt hem niet vol?

Raakt kant nog wal je opmerking. Het is een elleboog, die zijn bewust. Strafmaar laat ik lekker aan de knvb.

8 maart 2017 om 17:16

Nee jouw redenatie raakt kant nog wal. Een zware overtreding met twee benen gestrekt vooruit geeft overduidelijk de intentie van het zwaar willen blesseren van de tegenstander, dit is bij deze elleboog niet het geval. Makkelie verwoordde het zelf ook al 'Wanneer je alleen maar oog hebt voor je tegenstander is het sowieso een overtreding'. Dit geval is een duel, en ja hij gooit zn elleboog omhoog, maar om dit te bestraffen als een volle elleboog in het gezicht van Pogba slaat nergens op. Ik zeg niet dat het geen overtreding is, maar deze strafmaat is belachelijk.

De klassieker is de laatste van deze 3 duels. Toeval bestaat niet toch?

8 maart 2017 om 12:33

Als Vilhena zich gewoon gedraagt in het veld is er niks aan de hand, dus inderdaad geen toeval.

Zlatan kreeg ook 3 wedstrijden. Benieuwd wat de jurist in huis heeft.

Off: als vilhena nu wordt geschorst en daar hij al op scherp stond. Blijven deze kaarten dan nog staan na de schorsing ?

8 maart 2017 om 12:28

Dat van Zlatan was overduidelijk een bewuste wraakactie, in die categorie zou ik de actie van Vilhena niet scharen. Ik betwijfel of het uberhaupt een bewussie was, maar de beweging is natuurlijk niet te ontkennen.

8 maart 2017 om 14:28

Zover ik weet blijven deze staan, maar helemaal zeker weet ik het niet.

8 maart 2017 om 14:31

@ goodold11

Ja, die blijven gewoon staan. Hij blijft dus op scherp staan. Overigens als Makkelie het had gezien had hier gewoon een code 4 uit komen rollen.

Het duel wordt aangegaan maar de bal is absoluut voor beide niet speelbaar en is het dus "ernstig gemeen spel buiten een duel om de bal".

Overigens als je dit in het amateurvoetbal doet is het voorstel 7 duels.

Dit is te hoog wat mij betreft. Dus van Benthem, ga je gang, grijp ze! Twee + een voorwaardelijk had ik redelijk gevonden, dit niet.

8 maart 2017 om 17:01

gelukkig heb jij er niet veel over te zeggen, net als ik. Reken maar dat de knvb nu zeer scherp zal acteren, om te voorkomen dat er weer iemand van feyenoord onterecht wordt vrijgesproken.

8 maart 2017 om 17:19

Wauw, en deze slaat wederom kant nog wal. De KNVN zal zeer scherp acteren om te voorkomen dat iemand onterecht vrijgesproken wordt? Als je vrijgesproken wordt door een onafhankelijke tuchtcommissie, lijkt me dat niet onterecht. Dan heb je gewoon als KNVB je werk niet goed gedaan. Maar goed dat jij er al helemaal niets over te zeggen hebt.

8 maart 2017 om 17:29

Ah, vooringenomenheid, het teken van een goede rechtsspraak. Het zinnige wat jij zegt, Jaakke, is dat jij er zelf gelukkig niet veel over hebt te zeggen.

Belachelijke eis. Goed dat de strafzitting morgenavond is, Joris, kom er maar in. Zowel Veerman als Boakye kregen vorig seizoen 2 wedstrijden voor een elleboogstoot. Waarom verdient Vilhena dan vier wedstrijden? Terwijl Vilhena niet eens bekend staat als een speler die zoiets doet.

Laatst het moment terug gekeken, zowel Makkelie als de grensrechter zagen het voorval niet(???) terwijl ze vrij zicht hadden op de situatie. Videoscheidsrechter, kom er maar in!

8 maart 2017 om 12:47

Echt onbegrijpelijk dit, slaat nergens op zo'n hoge eis. 2 wedstrijden waren op z'n plaats maar nu net die 3 wedstrijden doen zodat hij Ajax mist. Ongeloofwaardig. Joris mag weer aan het werk ! En zal z'n werk goed doen.

8 maart 2017 om 13:38

aar een speler om bekend staat is totaal irrelevant, elleboogstoot is een elleboogstoot en dat de klassieker over 3 wedstrijden is, is eveneens irrelevant, het gaat om de overtreding en die was duidelijk. 2-4 wedstrijden kan ik wel inkomen, 3 vind ik dan wel redelijk.

8 maart 2017 om 14:08

Natuurlijk is recidive wel relevant. Als je je keer op keer aan dit soort dingen schuldig maakt is een hogere straf heel normaal. Dat zie je overal in het recht.
Alleen in het geval van Vilhena zou je dan dus een mildere straf verwachten.
Ben benieuwd naar de onderbouwing.

8 maart 2017 om 14:33

Wat de meeste vergeten mee te nemen is dat in eerder genoemde voorstellen de bal wel binnen speelbereik van de spelers was.

In het geval Vilhena/pogba was de bal niet in speelbereik en wordt de strafeis iets hoger.

Verschil zit hem in de strafcodes die de aanklager zal hanteren.

code 3 : Ernstig gemeen spel in een duel om de bal (bal moet speelbaar zijn voor de spelers).

code 4 : Ernstig gemeen spel buiten een duel om de bal (bal is niet speelbaar voor de spelers).

Een elleboog is overigens ten alle tijde ernstig gemeen spel.

8 maart 2017 om 16:54

@theref

De bal niet in het speelbereik? Pogba en Vilhena waren in een duel om de bal...

@lausho

Dus er wordt geen verschil gemaakt in iemand die al 4x een elleboog heeft uitgedeeld ten opzichte van iemand die 1x een elleboog uitdeelt?

Vilhena is notabene een speler met 10.000+ minuten waar dit nu voor het eerst voorkomt. Overdreven straf.

8 maart 2017 om 17:03

nanufox: Door recidive wordt de strafmaat hoger. Niet per definitie bij de eerste maal lager.

8 maart 2017 om 18:21

@fr12jules

Dan zou ik ff goed de beelden bekijken, de bal gaat een metertje of 2 over de heren heen.
Dat is indicatie dat de bal niet in speelbereik is.

Dus dat maakt het code 4 ipv code 3.

En de strafeis voor code 4 is zwaarder dan voor code 3.

Als jij en ik een loopactie maken omdat de bal er gespeeld gaat worden en ik geef jou daar een elleboog is het niet gezegd dat het een duel om de bal is. De bal dient volgens de spelregels binnen speelbereik te zijn. En dat was deze niet op het moment van de elleboog.
Ik maak de regels niet maar dit zijn gewoon de spelregels.

En ook dat is iets waar de aanklager in meegaat met de strafeis.

8 maart 2017 om 13:49

De regels zijn veranderd ten opzichte van vorig seizoen.

De regels schrijven voor dat een rake elleboog met 3 wedstrijden + 1 voorwaardelijk wordt bestraft.

Jahoor!!!!!!!!!!!! Daar Gaan WE Weer.

Wat een eis ook weer, daar zit zeker niks achter.......!

Dit is zo overduidelijk weer.
Werkelijk ongelooflijk!!

8 maart 2017 om 14:31

Nee dit is sinds dit seizoen de vaste eis voor een elleboog

Wat is dit nou weer voor debiele eis. Eerdere gevallen zijn nooit met soortgelijke straffen bestraft. Willen ze niet dat Feyenoord met de sterkste 11 in de Arena aantreedt?

Waarom legt de Knvb zo'n absurde eis neer? Willen ze weer nat gaan voor de tuchtcommissie?

8 maart 2017 om 13:53

Eerdere gevallen zijn wel zo bestraft. Althans dit seizoen, acties van vorig seizoen kan je niet vergelijken, want dit seizoen zijn er nieuwe regels/straffen. Het is vrijspraak of 3+1 wedstrijden.

Terechte schorsing. Het was een bewuste elleboog. De elleboog van Vilhena kan nooit zo hoog komen. Pogba hing in de lucht en nog kreeg Vilhena het voor elkaar om een elleboog onder zijn oog te planten. Vilhena is 2 koppen kleiner dan Pogba dus een werkelijk onnatuurlijke beweging en een bewuste poging om de tegenstander te blesseren. Ik vind 4 duels zelfs te weinig.

Niet de minste wedstrijden die hij moet missen. Maar logisch dat hij gestraft wordt.

Als ik de knvb was zou ik me doodschamen na die pot, en ook niks meer van me laten horen. Maar nee zij doen er nog een schorsing bij. Yolo.

8 maart 2017 om 14:35

@ Mikestyle

Waarom moet de Knvb zich doodschamen?

Omdat Makkelie 2 fouten maakt? Hij mist de rode kaart van Vilhena en hij mist de overtreding van Bilal op Kortsmit.

Als hij beide gewoon goed beoordeeld gaat Vilhena met rood naar de kant en geeft hij een indirecte vrije trap aan Kortsmit wegens het hinderen in de 5 meter van de keeper .

Ik heb het mis. Pogba hangt niet in de lucht. De kleine Vilhena moet de lucht in raakt Pogba vol onder zijn oog met een elleboog die daar absoluut niet hoort. Gevolg een dik oog voor Pogba die ook even groggy is.

8 maart 2017 om 12:57

Dit is ook wel een zwaar overdreven analyse. Vol onder zijn oog? Hij schampt er langs en raakt eerder vol de schouder van Pogba. Ja, dat voel je zeker, maar ik heb wel ergere elleboogstoten gezien. Zelfs de commentator is niet erg onder de indruk en heeft het over een 'tikje van Vilhena, die Pogba niet vol in zijn gezicht raakt'. Lijkt me een veel betere analyse.

8 maart 2017 om 14:04

Maar zegt je daarmee ook dat er niets aan de hand is?
Hebben ze die pleister voor de lol onder zijn of geplakt?

Strafeis is te zwaar voor de overtreding maar een schorsing is toch wel terecht.

8 maart 2017 om 14:38

@ Terzetter

Sterker nog of hij hem raakt of niet doet niet eens ter zake. Het is een elleboog die wordt uitgedeeld.
Vroeger hadden we hier 2 codes voor (oude code regelement).

Nu nog steeds alleen is het van belang of de bal in speelbereik was (nee dat was hij niet). Bal ging metertje of 2 over de heren heen.

Dan kom je automatisch uit op code 4 Ernstig gemeen spel buiten een duel om de bal.

En ja die eis is hoger dan met een duel om de bal.

Waarom word er nu ineens 4 wedstrijden gegeven terwijl er in eerdere gevallen dit seizoen steeds 3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk is gegeven. Erg opvallend dat dit zo juist ook de klassieker treft.
Aan de andere blijft het een idiote actie van Vilhena.

8 maart 2017 om 13:34

En waar haal jij dan die wijsheid vandaan dat er normaal 3 wedstrijden schorsing wordt gegeven? Gustafson kreeg 2 jaar geleden toch ook 4 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk, die door Feyenoord meteen werd geaccepteerd?

8 maart 2017 om 17:06

Nieuwe regels sinds dit seizoen, die wijsheid.
Sommigen krijgen voor moord 5 jaar, anderen 10 een aantal jaren later. m.a.w. je kunt zaken niet per definitie met elkaar vergelijken.

9 maart 2017 om 08:39

Nieuwe regels dit seizoen? Dus wie hebben dit seizoen dan 3 wedstrijden schorsing gekregen voor een elleboogstoot?

Als je met wijsheden wilt komen, dan lijkt het mij wel handig als je je wijsheid kunt vergelijken.

mensen dat van die elleboogstoot weten we allemaal wel, een overtreding.

iets totaal anders, misschien zie ik het wel verkeerd maar moet je als club (ik hoop feyenoord) deze jongen niet heel snel binnen halen.
heeft alles en ontwikkeld zich razend snel, hoor het van jullie voetbal kennissen.

Terrechte eis, smerige overtreding waar hij goed weg mee kwam, feyenoord kreeg sowieso veel te makkelijk vrije trappen mee en mochten bv. gewoon een doelman in de 5 meter aanvallen.

8 maart 2017 om 13:40

Haha is goed jongen. Even gekeken wat je favoriete club is, maar dat was eigenlijk niet nodig. Kijk uit naar de wedstrijd over drie en een halve week, waar Vilhena natuurlijk bij gaat zijn!

8 maart 2017 om 14:02

Je mag ook even naar mijn favoriete club kijken Laurens92. Om je de moeite te besparen dat is Ajax. Maar dan nog vind ik deze eis te zwaar. Heb eerder in dit topic gezegd dat twee waarvan een voorwaardelijk wat mij betreft redelijk zou zijn.
Het is wel degelijk een elleboog maar het was nu ook weer niet zo zwaar als die van bijvoorbeeld Zlaten. Bovendien staat Vilhena niet bekend als smerige speler en dat moet worden meegewogen vind ik.

Het is niet best met je selectie gesteld als je je echt druk maakt of een speler als vilena er wel of niet bij is! Dat moet toch makkelijk op te vangen zijn. Sommige doen alsof we het over Cruijff hebben.

8 maart 2017 om 14:19

Hou toch op man. Vilhena is harstikke belangrijk voor Feyenoord. Het is dit seizoen al eerder ggebleken dat Vilhena en el Ahmadi niet op te vangen zijn bij Feyenoord.
En je reactie over Cruijff kan ik al helemaal niet plaatsen. Wie zijn die sommigen?

In principe is de bank op papier niet slecht. Maar Tapia en Veijnovic lijken beide niet uit de verf te komen. Of dat aan de kwaliteiten van de spelers, of aan het systeem dat er gespeeld wordt ligt laat ik in het midden.

Ibra 3, Tonny ook. Naïef om te denken dat hij minder zou krijgen.

4 wedstrijden is veel een erg hoge strafmaat zeg! Voor dezelfde overtredingen werd regelmatig 2 of 3 wedstrijden gegeven.

Laat ik het voor de Feyenoorders van de positieve kant bekijken: er is in ieder geval al een reden gevonden voor het geval dat Feyenoord de komende weken de koppositie kwijt zou raken.

Met ook inachtneming van de blessure gevallen die Feyenoord momenteel heeft komt de hele discussie over het belang van een brede selectie met waardige vervangers wel heel erg in de spotlights te staan.

8 maart 2017 om 17:09

daarom krijgt hij er ook maar drie, de vierde is voorwaardelijk. Dus jouw strafeis komt aardig overeen met die van de knvb.

Dat achteraf schorsen is belachelijk.
Als een terecht doelpunten wordt afgekeurd wordt die toch ook niet na de wedstrijd alsnog toegekend.
Alles of niets moet dan onder de loep worden genomen.

8 maart 2017 om 14:40

Er is niks afgekeurd of doel je op de goal van Bilal?

Als je daar al op doelt zit daar een overtreding van Bilal aan vooraf en had bij een videoref dit doelpunt ook afgekeurd geworden.

Dus als je alles onder de loep wil nemen best hoor maar vrees dat er geen ander resultaat was uitgekomen

8 maart 2017 om 17:19

goed plan, hoef je er alleen maar voor te zorgen dat de scheids/assistenten je elleboog stoot niet zien! kom je overal mee weg!

Het is gebruikelijk om bij een elleboogstoot 3 duels, waarvan 1 voorwaardelijk, te eisen. Zie bijvoorbeeld de elleboogstoot van Richmond Boakye in september 2015. Ik vind 4 duels, waarvan 1 voorwaardelijk, dan ook teveel van het goede.

8 maart 2017 om 16:28

4 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijjk is ook een gebruikelijke straf, zie oa kramer en gustafson.

8 maart 2017 om 16:39

Dat waren geen elleboogjes in een duel om de bal.

Zal wel twee wedstrijden worden en een voorwaardelijk!!
En dan mist hij de klassieker niet..... ben benieuwd!

8 maart 2017 om 16:47

Hoezo? 3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk is veel gebruikelijker dan 4 wedstrijden en 1 voorwaardelijk.

Feyenoord staat in z'n volste recht om hier in beroep tegen te gaan.

Eigenlijk vind ik 3 wedstrijden schorsing nog een lichte straf. Wat mij betreft wordt iedereen die een elleboog geeft, natrapt of iets wat daarop lijkt voor 4 wedstrijden geschorst.

Dat kan je echter niet zomaar halverwege het seizoen gaan invoeren waardoor het schikkingsvoorstel 1 wedstrijd hoger is dan gebruikelijk de afgelopen seizoenen. Geen idee waarom, er zijn geen voorwaardelijke straffen of een geweldadig verleden en de tuchtcommissie zal die er vermoedelijk ook wel afhalen.

Feyenoord zou als club moeten zeggen dat ze zich distantiã«ren van dit soort acties en akkoord gaan met de straf die wordt opgelegd. En salaris inhouden voor de periode dat ie niet mag spelen.

Waarom wordt het ene beroep meteen behandeld en het andere beroep over de volgende speelronde heen getild? Daar moeten toch vaste afspraken voor zijn zou je denken.

Zlatan krijgt in Engeland voor de zelfde overtreding 3 wedstrijden. Wordt zonder morren daar geaccepteerd. Hier zal er wel zoals eerder met diverse Feyenoorders vrijspraak volgen. Feyenoord moet immers volgens de KNVB kampioen worden. De uitslag zal het wel aangeven of de KNVB rechtvaardig is. Het kampioenschap wordt wel op eerlijke manier gehaald op het veld en niet in de rechtzaal.

Schandalig dat een club als Feyenoord hier niet mee akkoord gaat na het zien van de beelden. Duidelijk een een bewuste elleboogstoot. Als club zou je zo'n jongen nog moeten aanspreken van: He jongen, doe normaal. Maar alles moet wijken voor die landstitel kennelijk.

8 maart 2017 om 18:35

@frtorres

Een beetje onbehouwen en een elleboog is geen ernstig gemeen spel?????

Man man man ga de spelregels hoofdstuk 12 ff lezen.

Een elleboog raak of mis hard of zacht is ten alle tijden ernstig gemeen spel.

Het was erg dom van Vilhena en zoals Derksen ook al aangaf heb ik ook niet het idee dat Vilhena dit expres doet. Zoiets zit helemaal niet in hem, het was meer onkunde. Neemt niet weg dat hij wel een schorsing verdiend.

3 wedstrijden is zo zwaar overtrokken schandalig !
Dit is dus de zwaarste over het hoofd geziende rode kaart van het jaar!
Als ik het nog beter mag verwoorden de zwaarste overtreding van het lopende seizoen.....
Ik snap dat Vilhena een schorsing behoort te krijgen maar 3 wedstrijden ... doe er 3 en 1 voorwaardelijk.
Ook de zeer onsportieve reacties dat het kampioenschap op het veld moet worden beslist en niet in een rechtzaal is klink klare onzin! Als je het dan op het veld doet dan ook met de twee sterkste!
Ook geluiden knvb wilt dat Feyenoord kampioen wordt onzin... anders had makkelie dit weekend het doelpunt goed gekeurd!
Persoonlijk denk ik 3 wedstrijden 1 voorwaardelijk fair enough!
Als dit door gaat is dit de zwaarste straf dit seizoen ... ik heb erger veel erger gezien dit jaar! Tevens kopduels afschaffen gelijk!

Ach gewoon een straf bepalen en klaar. Bij Ajax liggen ze er echt niet wakker van of hij nu wel of niet speelt. Ongeacht voor welke club je bent kun je je hier als supporter lekker druk om maken. Voor de knvb is dit vervelender gezien het vergrootglas wat er op ligt in deze fase van de competitie door de recente uitspraak van de knvb voorzitter en eerdere strafeisen die van tafel werden geveegd.

Maakt allemaal niets uit. Ook zonder hem wint Feyenoord in de arena. Kuyt zijn laatste ajax- Feyenoord, laatste keer scoren ook. De winnende 1-2 in de 93e minuut......uit een discutabele strafschop. Ik zie het al voor me, heeeeerlijk!

Bij Feijenoord moeten ze toch ook eens beseffen dat elleboogstoten niet
op het voetbalveld thuishoren. Of is er een andere motivatie voor het niet
accoord gaan met het strafvoorstel? Daarnaast, het is niet de eerste keer
dat een Feijenoorder aangeklaagd wordt vanwege dit soort vergrijp. En
telkens maar weer proberen onder een terechte straf uit te komen. Zelfs
al zou Feijenoord juridisch (b.v. vormfouten) in haar gelijk staat, moet je
dit als club toch niet willen? Straks dan ook maar vragen om Nijhuis de
wedstrijden van Ajax en/of Feijenoord te laten leiden? Dan is het (tot nu
toe terechte) landskampioenschap zeker veiliggesteld;-))).

Gewoon terecht. Zo zal hij wel beter nadenken in het vervolg.

Feyenoord wordt op deze manier steeds ongeloofwardiger. Overduidelijke elleboogstoot.
Sorry zeggen, straf accepteren en weer verder.
Feyenoord gaat steeds in beroep als hun spelers dit soort rotovertredingen maken. M.a.w. Feyenoord keurt elleboogstoten goed? Ook als ze er een keer een tegen krijgen?
Van welke club je ook bent: dit is vies en gevaarlijk. Hard en altijd straffen, dan wordt het vanzelf minder. Helpt in rugby ook.
Ik hoop echt dat na dit beroep de straf wordt verzwaard. Enne, ook zonder Vilhena kun je kampioen worden hoor.

Ze zullen ook is niet in beroep gaan hoor.. Accepteer de straf gewoon, zo kom je toch niet geloofwaardig over als club. Als club zijnde moet je zo'n jongen al straffen, gewoon een opzettelijke elleboogstoot.

9 maart 2017 om 00:51

Ik had anders helemaal niet het idee dat er sprake was van opzet, er is toch niks gebeurd tussen Pogba en Vilhena waardoor dit te verklaren zou zijn? Het is gevaarlijk en verdient een schorsing, maar hij maakt met beide armen tijdens zijn sprong dezelfde beweging.

9 maart 2017 om 11:32

@ Wayne3100

Dan zou ik bij de NOS te beelden nog maar ff terug gaan kijken dan zul je zien dat beide armen niet dezelfde beweging maken.

10 maart 2017 om 10:14

Je komt ook niet geloofwaardig over als knvb zo

Ik had eerder 3 wedstrijden met 1 voorwaardelijk verwacht.
Deze straf vind ik net wat te zwaar. Een elleboogstoot moet hoe dan ook bestraft worden, dat hoort gewoon niet thuis op het voetbalveld, maar krijgt wel een vrij hoge straf, zeker als je het eerdere gevallen vergelijkt. Maar goed, we wachten het hogere beroep af.
Kan niet oordelen of het wel of geen opzet is, maar anders accepteren en klaar.

Puur verdiend en word ook zwaar gestraft omdat dit niks met voetbal te maken heeft. Juiste beslissing! Mg Feyenoord het net eens zijn maar denk dat ze eerst even naar Vilhena dienen te kijken want het was gewoon schandalig. Raakte de bal niet eens en was puur uit om Pogba te raken. Frustratie.

Leek mij zeker geen opzet!

Vrijspraak!

Vond dit nou niet echt een elleboogstoot. Zo zou je elke speelronde wel een stuk of 5/6 spelers daarvoor kunnen schorsen.

Aanfluiting van het jaar!
Knvb wilt blijkbaar de spanning terug brengen in de competitie en ziet dit als een extra kans!
Dit is de zwaarste elleboog van het jaar en de hoogste straf die de knvb heeft uitgedeeld dit jaar!
Belachelijk want ik heb 1. Ergere overtredingen gezien 2. Zwaardere ellebogen zijn met minder ervanaf gekomen.
Dit is het spelletje van de knvb om de achterban een beetje te sussen want de knvb was een beetje feyenoord gezind !
Zeer groot dieptepunt van de tuchtcommisie terechte straf zou zijn 3 wedstrijden 1 voorwaardelijk!

Ontzettend balen dat hij de klassieker mist, dit zou zo maar het kampioenschap kunnen gaan kosten. Had gehoopt op 2.. maar het is niet anders. Tapia zal nu op moeten staan, persoonlijk vind ik Tapia wel de aggressie brengen die Vilhena ook in z'n spel legt. Dat moet je zeker hebben tegen Ajax. Vergeten en doorgaan, tevens kampioen wordt je niet met 11 spelers. Het is nu actie en goed reageren op AZ met een overwinning en laten zien dat ze mentaal sterk zijn!

Straf blijft gelijk. Vier wedstrijden en 1 voorwaardelijk. Het protest was zeker de moeite van het proberen waard. De " ellenboog" bleek zeker geen "bewussie" te zijn echter raakt Vilhena Pogba wel degelijk.
Het is wat zwaar gestraft. Waarschijnlijk gaat Feyenoord in beroep zodat Vilhena a.s. weekend gewoon kan spelen en dan zal Vilhena waarschijnlijk GEA thuis missen in plaats van AZ wat voor Feyenoord met de huidige blessuregolf beter uitkomt.
Het is jammer dat hij Ajax uit mist maar het is niet onoverkomelijk. Waarschijnlijk zakt Toornsta een stukkie en neemt Kuijt de positie van Toornstra over.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren