Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Nijhuis werkt willekeur in de hand en dat is even erg als partijdigheid’

Laatste update:

Valentijn Driessen is niet te spreken over de stijl van scheidsrechter Bas Nijhuis. De arbiter staat veel toe op het veld, wat er zondag toe leidde dat een overtreding van Bryan Linssen op André Onana niet werd waargenomen voorafgaand de 1-0 van FC Groningen tegen Ajax. "Waar zijn spelregels voor als ze worden genegeerd door de aangewezen man om ze te handhaven?", vraagt de columnist zich af.

Nijhuis maakte volgens de chef voetbal van De Telegraaf meerdere fouten: Ajax zou een aantal keer recht hebben gehad op een strafschop. "Nijhuis floot niet, want: 'er was geen protest’. Nee, dank je de koekoek; bij het geringste protest wappert hij met geel", schrijft Driessen. "Nijhuis was in Groningen vooral druk bezig zijn reputatie te bevestigen van arbiter die altijd laat doorspelen."

In de ogen van de columnist blijft een overtreding een overtreding. "En daarvoor moet worden gefloten, ook door Bas Nijhuis. Zaak is dat de onzichtbare, zwakke scheidsrechtersbaas Dick van Egmond dit Nijhuis acuut aan zijn verstand brengt in plaats van hem een pluim te geven", vervolgt Driessen. "Met zijn manier werkt Nijhuis willekeur in de hand en dat is net zo erg als partijdigheid. Zelfs als je dat ’eerlijk’ over twee ploegen verdeelt."

Ben je het eens met Valentijn Driessen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nijhuis heeft opzichtig gefaald gisteren en in elk geval twee cruciale momenten gemist. Overtreding bij het doelpunt en het niet toekennen van strafschop aan Sanchez. Zijn optreden was een aanfluiting met beslissende impact op het resultaat.

Zonder een complottheorie te willen maken, de resultaten van Ajax onder zijn leiding zijn opmerkelijk veel slechter dan bij alle andere scheidsrechters.

6 maart 2017 om 12:46

Klopt. Sinds de tijd dat twente mee draait boven in naait hij Ajax constant. Het kan toeval zijn, maar gister ging hij ook weer 4x opzichtig de fout in. Als dit de CL was geweest had hij gewoon een penalty gegeven als Messi/Cavani/Lewandowski zo werd neergetrokken als Sanchez/Younes. Leukste is nog wel dat hij zei dat "niemand protesteerde". Ja vind hij dat gek? Al die spelers weten ook dat 1 woordje tegen Jezus van Nazareth je een gele prent opleverd. Die man slaat totaal door in zijn "eigen regels". Een overtreding is een overtreding en daarvoor staat hij op dat veld met een fluitje. Als Klaassen had gezegd "BAS BAS OVERTREDING" dan had hij Klaassen geel gegeven en had hij echt niet die goal afgekeurd. Al die complimenten van derksen zijn hem naar het hoofd gestegen.

6 maart 2017 om 12:53

Willekeur is altijd vervelend en daar doen alle scheidsrechters ter wereld aan mee.
Want waarvoor je de ene week geel geeft voor een overtreding ..geef je de week erop geen.
Of wel of geen pingel bij shirtje vasthouden in de 16.
Als ze die regel zou hanteren...dan heb je per wedstrijd 12 pingels.
Maw elke scheids kan worden beticht van willekeur...want er worden nog steeds geen 12 pingels per game gegeven 😉

6 maart 2017 om 12:54

Ik ga het even opnemen voor nijhuis aangaande het doelpunt. Nijhuis staat op dat moment waarschijnlijk bij de middenlijn omdat hij, zoals iedereen, een lange bal of pass verwacht van Onana en zo eventuele overtredingen kan waarnemen die volgen uit duels om deze lange bal. Dit is zoals scheidsrechters leren om positie te kiezen. Dan is het vanaf 25 meter lastig te zien of Onana geraakt wordt door Linssen, en ziet hij hier denk ik vooral een blunder van Onana in het moment

6 maart 2017 om 13:11

De kans dat Onana daar door een eigen fout gaat liggen is minimaal! Ik vraag me echt af hoe je kan denken dat daar geen overtreding aan vooraf is gegaan. Zeker van een afstand zie je dat die benen erg dicht bij elkaar zitten. Het lijkt er dan dus nog meer op dat de keeper geraakt wordt.

Ach ja, stel je mist dit, laten we zeggen foutje moet kunnen. Dan kun je niet al die momenten in het strafschopgebied van Groningen ook missen. Gewoon dramatisch gefloten en opzichtige fouten gemaakt.

6 maart 2017 om 19:20

Echt onzin, Nijhuis ziet de keeper naar de grond gaan, hij weet drommels goed wat er aan de hand is. maar ja, het is Ajax dus kiest Nijhuis ervoor het niet te willen zien.

Kunnen die oud Feyenoorders volgend jaar weer reclame maken voor de oliebollen van zijn bakkerij en is de directeur van de Knvb ook weer blij, want ja, Feyenoord moet kampioen worden dit jaar.

6 maart 2017 om 13:22

Het was inderdaad een aanfluiting wat Nijhuis deed afgelopen wedstrijd.
Younes werd in de eerste 10 a 15 min in het penalty gebied lichtelijk terug getrokken, fluit er niet voor. Sinkgraven doet precies hetzelfde die helft, alleen dan aanvallend ipv verdedigend en hij wordt afgefloten? Dat is gewoon weg belachelijk, want die situaties waren qua zicht wat Nijhuis had op de overtreding identiek aan elkaar.
Die tweede, lichtelijk terug trekken, op Younes kan hij nauwelijks gezien hebben. Maar die eerste Moet hij zien, gezien hij Sinkgraven wel ziet.

Als je dan ook nog eens meeneemt dat hij vorige week de, imo schandalige, overtreding van Berggeit op v Ginkel waarbij laatst genoemde geblesseerd raakt, mee neemt en er niet eens een kaart voor geeft en, imo, zelfs een rood randje aan zit. Jaa, dan snap je t niet meer denk ik.

Verder heeft hij vorige week aangegeven, bij VI was dat volgens mij, dat hij niet wil dat zn assistenten blijven wapperen met die vlag. Waarempel, waar Ajax gigantisch kan profiteren van voordeel, begint die assistent te wapperen? Waar the fuck is dat op gebaseerd dan?
Nee, Nijhuis wilt heel graag mannelijk voetbal toelaten, maar is daar totaal niet consequent in!!!! Hij begint lachwekkend te worden.
Je kan als club zijnde die echt wil voetballen ipv hard werken, puntverlies incalculeren wanneer Nijhuis fluit, want wat hij doet is aanfluiting.

6 maart 2017 om 15:30

Dat moment was ik inderdaad al vergeten! Een onbeduidende overtreding op een Ajax-speler, Ajax bleef desondanks in balbezit en kon met 3 spelers op 1 verdediger aflopen...fluit ie af! Dat was ook slechts naast de 2 of 3 penalties die hij had moeten toekennen aan Ajax, een vrije trap net buiten de 16 aan Ajax had moeten geven toen Dolberg neergetrokken werd en uiteraard de duidelijke overtreding van Linssen op Onana (scheids moet dit iig zien) waar de Groningse goal uit voort kwam.

6 maart 2017 om 15:54

Ik mag en wil het eigenlijk niet zeggen en het kost me ook verdomd veel moeite om het te zeggen: Het lijkt alsof Nijhuis Feyenoord kampioen wil maken.....
Als je deze wedstrijd en vorige week zag, dan is alles in het voordeel van Feyenoord.

6 maart 2017 om 16:49

Zeg het dan ook niet...hahaha
Ik snap wat je bedoeld, maar ik vond hem vooral gisteren slecht fluiten. Vorige week vond ik dat hij geen echt grote fouten heeft gemaakt. Gisteren had er minimaal 1 bal op de stip gemoeten. Het moment van Onana kan ik na z'n uitleg redelijk snappen

7 maart 2017 om 09:21

@ Markerazzi

Nee, je hebt gelijk. Vorige week maakte hij geen grote fouten. Toegegeven, daar kan ik niet onderuit.
Echter, als je dan ziet dat hij nagenoeg alle twijfelgevallen van vorige week in het voordeel floot van Feyenoord, hij Berggeit niet (zo kijk ik er naar, er zijn mensen die het anders zien) minimaal geel(vind het zelf een rood randje) geeft voor de grove overtreding op v Ginkel. Nu bij Ajax minimaal 1 en misschien zelf 3 penaltys onthouden, hij die overtredin op Onana niet bestraft en op een huge moment geen voordeel geeft, terwijl hij vorige week nog aangaf dat hij niet wil dat zn assistent niet wappert met die vlag en waarempel hij vlagt..... Shit man, dan kan ik er niets aan doen dat het gevoel mij bekruipt.

6 maart 2017 om 13:52

Niet alleen gister heeft hij gefaald maar hij doet dat wekelijks. Hij bedenkt zijn eigen regels en daar moet de knvb hem op aanspreken. Vorige week zegt hij: "bij een kleine overtreding denk ik, toe maar" hoezo? Een overtreding is een overtreding en hij is daarvoor om dat te bestraffen. Deze week geeft hij zijn fout bij de tegen goal toe maar zegt daarna: "Onana moet niet in die situatie komen" wat? Bepaalt meneer Bassie Nijhuis of Onana wel of niet in die situatie moet komen. Nijhuis moet gewoon opletten en affluiten.. Hij merkte dat hij zwaar aan de onderkant van het scheidsrechterskorps zat (en zit) en toen heeft hij zichzelf wijs gemaakt dat als ik veel toe laat hij zichzelf kan verschuilen achter, lekker laten doorspelen. Hij ziet het gewoon niet en dan achteraf lekker arrogant doen. En het ergste is nog, wat Driessen ook zegt; ze protesteerde niet... sorry? Dat komt inderdaad omdat hij de stoere man wilt uithangen en gelijk geel geeft, ook zo'n tekortkoming. Niet kunnen communiceren maar gelijk geel trekken.

Ik vind dat de KNVB hem eens tot de orde moet roepen want elke week benadeeld hij een club.

Ja ja Valentijn je clubje heeft niet kunnen profiteren he. Het was natuurlijk een overtreding op Onana, maar dat moesten we met zijn allen in de herhaling zien dus vindt het niet zo gek dat Nijhuis het niet zag.

6 maart 2017 om 12:38

Het gaat niet alleen om gisteren, hij fluit elke week anders.

6 maart 2017 om 12:45

Het ging dan ook niet enkel om dat moment. Meerdere momenten die discutabel waren. Vond dat moment met Younes geen strafschop, die van Sanchez echter wel. Geen idee wat nog wel een strafschop is als je daar niet meer voor fluit. Al is ADO natuurlijk nog meer bestolen, die kregen een 100% pingel niet.

6 maart 2017 om 12:47

Wat een onzin. Bij Heerenveen-AZ was het precies hetzelfde liedje. Op een gegeven moment lagen er zowat 4 spelers op de grond na allerlei tackles en nog laat Nijhuis alles doorgaan. Bovendien mag men niet protesteren bij Nijhuis want dan wappert meneer al met een gele kaart. Tuurlijk moet het iets mannelijker, maar het slaat nu totaal de andere kant op en is het lang niet elke week zo dat men opeens alles mag. Daar zit het probleem! Of allemaal zo fluiten of allemaal niet!

6 maart 2017 om 12:52

"Niet kunnen profiteren." Opzich mag feyenoord zich na gister geen gelijkspel meer veroorloven als Ajax over 3 weken van ze wint, dus ze hebben wel degelijk een beetje geprofiteerd. Verder heeft NL020 gewoon gelijk. De ene week stuurt hij er 3 spelers met rood vanaf wegens protesteren, maar gister zei hij dat "niemand protesteerde", dus hij het geen overtreding vond. Terwijl al die spelers die 3 rode kaarten in hun achterhoofd hebben en daarom niet durven te protesteren. Hij is gewoon een inconsequente engnek aan het worden.

6 maart 2017 om 13:08

Nou ik wil niet eens praten over de fout van Onana want eigenlijk is dit ook een beetje eigen schuld dikke bult , maar wat er vorige week en nu weer gebeurde kan in mijn ogen niet eerst werd vorige week v Ginkel er gewoon uitgeschopt en nu ziet hij gewoon een penalty over het hoofd en ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat hij die bewust niet gaf , maar hij begint steeds meer in zijn onaantastbaarheid te geloven , mannelijk voetbal is prima hoor maar als het een overtreding is moet je gewoon fluiten en niet gaan marchanderen want op deze manier wordt hij ongeloofwaardig .

6 maart 2017 om 17:39

Ik lees hier pure frustratie. Ok hij had een vrijetrap kunnen en eigenlijk ook wel moeten geven aan v Ginkel vorige week. Maar een ddoschop was het zeer zeker niet. Ik snap dat de uitslag vorige week niet in het voordeel van Ajax was, maar je moet niet gaan overdrijven. Die goal van gister had niet goedgekeurd mogen worden. Na herhaling vind hij dat zelf oook, echter staat er ook nog een jan lul langs de lijn die altijd op 1 lijn staat en die noemen we assistent scheidsrechter en die had het moeten zien. Echter moet ook de keeper deze risico's niet nemen. Het geval younes was geen pingel en die met Sanchez wel. Echter blijf ik erbij dat de clubs/supporters meer naar eigen prestaties moeten kijken dan zeuren op de scheidsrechter. Want Ajax in goede doen komt niet in de problemen tegen groningen.

6 maart 2017 om 19:31

Het heeft niets met voordeel of nadeel voor Ajax te maken. Hij is inconsequent kan dat kan niet. Hij beã¯nvloed de wedstrijd dusdanig dat het punten kost.

6 maart 2017 om 15:40

Maat gast is Nijhuis daar niet om het wel te zien? Het is Tog waar die voor wordt betaald? Denk dat Nijhuis ze spelregels boekje naar al die 18clubs moet sturen dan hebben we de bas Nijhuis en ook de knvb regels

6 maart 2017 om 18:42

Gaat niet om ajax alamo, ja dat maakt het natuurlijk wel extra zuur. Maar kijk veelnwedstijden dus zie nijhuis ook fluiten als ajax niet speelt en het is gewoon elke week hetzelfde. Ik zou zeggen let er een op als je een wedstrijd van hem ziet.

6 maart 2017 om 19:22

Inderdaad, door Nijhuis is Ajax maar een schamel puntje ingelopen terwijl Ajax drie punten had kunnen inlopen. Gewoon je reinste competite vervalsing van Nijhuis, onze Twente fan die Ajax al jaren benadeeld. En er elke keer straffeloos mee weg komt want ja, ook de voorzitter van de Knvb ziet Feyenoord liever de titel pakken.

Vooral de willekeurigheid van Nijhuis is vervelend. Younes werd twee keer vastgehouden, niet gefloten okay als dat je stijl is hou daar aan vast maar luttele minuten later houdt Sinkgraven nog lichter vast dan dat bij Younes gebeurde en dan is het weer wel een vrije trap.

Maar wat echt het bloed onder mijn nagels trok was dat Nijhuis aangaf dat hij niemand het zag want er waren geen protesten:

"maar kennelijk was het voor iedereen moeilijk te zien'', zei hij. "want zelfs de keeper van Ajax protesteerde niet. Er waren helemaal niet veel protesten."

Ja nee natuurlijk niet, je geeft ze gelijk geel. En dan nu als argument gebruiken dat niemand het zag? Iedereen zag het behalve jij. Walgelijk. De Knvb dient hem hard te straffen, je kan niet hebben dat een scheidsrechter zijn eigen regels bepaald. De discretionaire ruimte mag niet zo groot zijn dat teams per scheidsrechter hun speelstijl moeten aanpassen. Dit zei ik vorige week en nu weer, Nijhuis denkt dat hij boven de regels staat.

6 maart 2017 om 15:36

Ik moet het opnemen voor Nijhuis, zo willekeurig fluit hij niet, hij fluit best consequent, consequent tegen Ajax! Dat statement kan niemand weerleggen, genoeg feiten te overleggen de laatste jaren hieromtrent!

Helemaal eens met Valentijn.
Het was in het begin even leuk, die "nieuwe" stijl van fluiten (eigenlijk niet fluiten) van Nijhuis. Inmiddels is het volslagen idioot wat deze dwaas aan het doen is!
De knvb zou hem eerst maar eens de rest van het seizoen buitenspel moeten zetten en in de zomer weer een cursus moeten laten volgen. Misschien dat hij vanaf volgend seizoen dan weer in de JL mag beginnen (als hij een verklaring van volledige geestelijke gezondheid kan overleggen).
Hij zal vanavond wel weer fanatiek verdedigd worden door Derksen. Maar ja, die heeft altijd zijn stokpaardjes waar hij blind achter blijft staan, ook al ziet de hele wereld dat het niet zo is (kort geleden nog Munsterman).
Deze Nijhuis moet echt ten orde geroepen worden!

6 maart 2017 om 12:50

ik snap je frustratie heel goed.
het is alleen maandag middag een beetje genunaceerd kan wel toch?
want als hij volgens de cursus zou fluiten en volgens het boekje dan maakt die ook wedstrijden kapot.
de midden weg is het beste alleen zijn die lijntjes zo dun van wanneer wel en niet nu was dit wel duidelijk niet haha.
maar dat terug naar de cursus is wel iets te radicaal :P

6 maart 2017 om 13:52

Als hij volgens dat boekje fluit fluit hij in ieder geval consequent. De ene week 3x een 2de gele kaart geven voor protesteren en de andere week zeggen dat "niemand protesteerde", dus dat hij het daarom niet afkeurde. Dat is gewoon een irritante willekeur voor elke voetbalfan.

Vorige week was ik lovend. Zijn manier van fluiten kwam Feyenoord - PSV echt ten goede. Gister zag je echter ook de andere kant van de medialle wanneer je zo fluit. Mannelijk fluiten is prima, maar een overtreding is gewoon een overtreding. Wanneer hij daar een gulden middenweg in vindt lijkt mij dat prima. Komt wel de wedstrijd en tempo ten goede.

Wel beetje kinderachtig om spelers bij protesten direct een kaart te geven. Je stimuleert mannelijk spel maar gedraagt je vervolgens als een ouderwetse schoolmeester. Kwalijk.

6 maart 2017 om 13:01

Vorige week maakte hij dezelfde fouten als gisteren. Bestrafte hij overtredingen ook niet. Iedereen was lovend, en een week later valt iedereen over hem heen omdat hij Ajax benadeelt. Hij fluit al tijden zoals hij gisteren deed. Frappant dat er pas nu commentaar op komt.

6 maart 2017 om 13:26

Ik val helemaal niet over hem heen omdat hij Ajax benadeeld. Ik val over hem heen omdat hij deze week gewoon aantoonbare fouten maakte met zijn manier van fluiten. Risico van het vak. Vorige week kwam het de wedstrijd ten goede, behield het daardoor tempo en werd het mede door Nijhuis een memorabel gevecht . Daar kreeg hij naar mijn mening terecht lof voor. Net als dat hij nu terecht wordt afgemaakt. Gister had hij gewoon een mindere pot. Hij nam de complimenten als een man, neem dan ook de kritiek als een man.

7 maart 2017 om 16:27

Hij behield het tempo er in door overtredingen onbestraft te laten, en dat kan niet. Ook dat zijn aantoonbare fouten.

6 maart 2017 om 13:10

kwam het en goede ja? Volgens mij was vorige week hetzelfde verhaal als deze week. Pure willekeur van Nijhuis, die fluit op intuitie, niet obv de regels. En de Ajacieden kunnen wel zeuren over Nijhuis, maar waarom hoor ik dan niemand over de rode kaart van Groningen. Een halve minuut eerder maakt Veltman precies dezelfde overtreding, en die krijgt geel... Nijhuis slaat compleet door,

Vorige week was ik lovend. Zijn manier van fluiten kwam Feyenoord - PSV echt ten goede. Gister zag je echter ook de andere kant van de medialle wanneer je zo fluit. Mannelijk fluiten is prima, maar een overtreding is gewoon een overtreding. Wanneer hij daar een gulden middenweg in vindt lijkt mij dat prima. Komt wel de wedstrijd en tempo ten goede.

Wel beetje kinderachtig om spelers bij protesten direct een kaart te geven. Je stimuleert mannelijk spel maar gedraagt je vervolgens als een ouderwetse schoolmeester. Kwalijk.

Vond hem vorige week ook maar matig. Liet bij een paar duidelijke overtredingen van Fey doorgaan in het eerste kwartier. Jammer dat Valentijn nu pas z'n mond opentrekt ook al ben ik het eens met hem

het was inderdaad een apart optreden van de heer nijhuis.
ik als ajax supporter had er ook aardig de pest in dat sanchez de strafschop niet kreeg, dat de overtreding op onana geen rood was (bekeek het toen via me ajax bril)hahaha.
maar even voor de duidelijkheid nijhuis floot nog wel beter dan dat traore aan het voetballen was mijn mening dan, wat was dat dramatisch slecht al vanaf minuut 1.
en er waren er meer die een beetje half liepen te voetballen.
dus nijhuis was slecht maar als ajax 100 was gegaan hadden ze gewonnen.!
en jah zijn fluiten had effect op de uitslag maar de instelling van de spelers ook en dat zag je vanaf minuut 1 al.
het was een herhaling van de wedstrijd tegen de graafschap vorig jaar.


edit: die driessen moet een keer ophouden met z'n gezeik walgelijke vent had dit lekker eerder gedaan en niet als ajax pas verliest.

Ik heb gisteren niet de hele wedstrijd gezien, maar dat moment met Onana uiteraard wel. Is dat nu echt zo'n grote fout van Nijhuis? Ik had toch echt wel die herhaling nodig om te zien dat Linssen Onana aantikte.

6 maart 2017 om 12:52

omdat ajax verloren heb is het wel een hele grote fout, zoals ik al aangaf in een andere post.
ik vond het rood(door m'n ajax bril dan hahaha)
dus idd dit is echt zeiken om het zeiken als we gewonnen hadden had niemand het erover.
dit is ook iets met soms heb je geluk en soms niet.

6 maart 2017 om 15:23

1 troost.. Ajax is toch met 1 punt huiswaarts gegaan en heeft niet verloren.

6 maart 2017 om 12:53

Dat is denk ik ook de reden dat Ajacieden gisteren vooral boos waren vanwege het spel, niet dat Nijhuis nou zo'n cruciale fout had gemaakt. Feit blijft dat het een overtreding was, maar ook ik had een herhaling nodig. Alleen Veltman en Onana zelf hebben het doorgehad volgens mij. Verder was de overtreding op Sanchez natuurlijk een zuivere pingel, dat mag je Nijhuis wel verwijten, en dat komt puur en alleen door zijn manier van fluiten.

6 maart 2017 om 14:43

En kan je dus concluderen dat zijn manier van fluiten niet deugd, ik ben ook voor mannelijk voetbal maar Nijhuis is doorgeslagen, vond hem vorige week al een paar keer ernaast zitten en gister was het helemaal erg, als dat van Sanchez geen pingel meer is wat is dan nog wel een overtreding in de ogen van Nijhuis, imo loopt hij zich zelf voorbij op deze manier.. En niet alleen Nijhuis heeft er last van, Makkelie gister ook, ontneemt Sparta een pingel, ziet een overtreding op Kortsmit niet om vervolgens 1,5 seconde later een bal die een meter over de lijn is niet te zien, ze zien het gewoonweg niet meer lijkt het wel, het ergste van allemaal is nog dat moment van Ado, hoe duidelijk wil je een strafschop hebben? Het ergste is gewoon dat de clubs er de dupe van zijn en de scheidsrechters week in, week uit die fouten kunnen maken en daardoor behoorlijk de ranglijst beïnvloeden, de Knvb moet eens optreden maar dat durven ze niet want in Zeist denken ze dat het geweldig gaat

6 maart 2017 om 17:44

Wat betreft Nijhuis ben ik het helemaal met je eens. Doordat hij zelf bepaalt wat een overtreding is en niet wat de regels daarvan zeggen speel je elke week een ander spelletje waarbij je naast je standaard tactiek ook in ogenschouw neemt hoe een scheidsrechter fluit. Het ergste van alles vond ik nog zijn redenatie dat hij niet dacht dat het een overtreding was omdat niemand protesteerde. Wat hij zelf in de hand heeft gehad door protesten te bestraffen met geel. Echt volslagen debiel om dan zo te redeneren.

Verder, ik denk niet dat ze het niet meer zien, maar dat wij veel meer te zien krijgen wat ze altijd al niet zagen. Alles wordt tegenwoordig tot in den treuren herhaald, er zijn veel meer kanalen die het laten zien, de media spelen er op in. Het is gewoon meer aanwezig en er wordt veel meer aandacht aan geschonken. Dat betekent niet dat dat geen probleem is, maar dat nu inderdaad het ideale moment gekomen is om aan doellijntechnologie en ook zeker een videoref over te gaan.

6 maart 2017 om 12:53

Ging niet enkel om dat moment. Waren ook nog wat wel of niet strafschop momenten. Al vond ik er slechts een terecht, Sanchez, de andere waren op zijn minst twijfelachtig. Nijhuis floot hetzelfde als de rest van het seizoen. Mannelijk. Al fluit hij te weinig in mijn ogen.

6 maart 2017 om 13:10

Ik dacht ook dat Onana weggleed. Pas in de herhaling zie je het slimme tikje van Lindsen.

Feyenoord had vorige week ook zowaar punten kunnen verspelen door het niet krijgen van een penalty. Dat kwam gelukkig nog goed door de doellijntechnologie. Het is dus niet zo dat Nijhuis onderscheid maakt in de duels in de 16.

Terecht of onterecht, maar als een beer van een Sanchez zich eenvoudig tegen de grond laat vallen spreekt dat niet in zijn voordeel als je begrijpt wat ik bedoel. Dat kan het beeld van de overtreding vertekenen.

Zou Nijhuis voor hetzelfde duel buiten de 16 ook gefloten hebben. Ja, dan had hij ook voor een penalty moeten fluiten. Rekening houdend met het blikveld van de scheids en niet de camara's.

6 maart 2017 om 13:22

Ik vond nou niet bepaald dat Sanchez zich gemakkelijk liet vallen, er werd ook een blok van een heup en een horizontaal been gezet. Ja, dan wordt het een lastig verhaal. Als je dan nog mag spreken van makkelijk laten vallen, moet je dan eerst iets breken voordat je als Sanchez zijnde op de grond mag vallen? Punt is, het gaat om de overtreding, niet op wie die gemaakt wordt. Sanchez staat niet bekend dat hij zich makkelijk laat vallen dus als het al van invloed zou zijn op de beslissing zou je zeggen dat het in z'n voordeel is.

6 maart 2017 om 13:25

Ik vond Sanchez ook te makkelijk op zoek gaan er naar toe. Naar mijn idee stond het been er al en ging hij erover. Feit blijf daar fluit hij niet zo snel voor. Ook niet voor shirtje trekken en zeker niet wanneer beide vasthouden.
Nu Nijhuis in het nadeel van ajax fluit vallen alle ajacieden eroverheen, maar dit bevordert alleen mannelijk voetbal. Als iedereen voor het minste of geringste gaat liggen in de 16 is het ook niet meer grappig en op dat punt zijn we belandt. Nu moeten scheidsrechters alleen nog sneller geel trekken voor schwalbes.

6 maart 2017 om 13:57

@bender

Nijhuis mist gisteren 3x een penalty, van 2x younes en 1x sanchez. Mist de overtreding op Onana en fluit willekeurig.

Natuurlijk kan je niet alles zien, maar Nijhuis heeft in 1 wedstrijd 4 cruciale momenten gemist. Waardoor Ajax drie penalties door de neus geboord worden en een tegendoelpunt op heeft geleverd. Dat is wel schandelijk

Er is geen enkele reden waarom Youness in de 16 ging liggen als hij zijn man volledig voorbij is en op doel kan schieten. Ajax had minimaal 1 penaltie moeten hebben en dan speel je een heel andere wedstrijd.

6 maart 2017 om 13:58

Nou nou, alle Ajacieden, volgens mij is nagenoeg iedereen het er wel over eens dat het een penalty is. Er zijn mensen die zeggen dat Nijhuis in een uitwedstrijd garantie is voor puntverlies als Ajax zijnde maar in die polonaise wandel ik niet mee. Ik ben gewoon geen fan van hem als scheidsrechter en hij heeft gisteren weer fouten gemaakt, niets meer niets minder. Dat heeft niets met tegen Ajax te maken. Het bevordert alleen maar willekeur, want de scheidingslijn is te dun. Wanneer is het nog een overtreding in dat geval? Het is zijn taak niet om mannelijk voetbal te bevorderen, het is z'n taak om te fluiten voor overtredingen en dat laat hij stelselmatig na omdat hij besloten heeft dat het Nederlands voetbal dat nodig heeft. Ik vind dat niet kunnen.

Ik vond hem bij de wedstrijd Feyenoord-PSV wel goed fluiten. Daar liet hij ook veel toe, maar daardoor werd het een leuke wedstrijd. Dit weekend heb ik PSV-Roda gezien met scheidsrechter Janssen, volgens mij. Nou, die fluit dus daadwerkelijk alles af, waardoor een wedstrijd nooit op gang komt. Heel saai.

6 maart 2017 om 12:55

Ik heb ook liever een wedstrijd waar zo min mogelijk gefluit wordt. Uiteraard dienen zware overtredingen passend gestraft te worden maar soms ligt het spel zo immens vaak stil dat de wedstrijd helemaal niet op gang komt en het tempo veel te laag ligt.

6 maart 2017 om 13:04

Voor een overtreding dient gewoon gefloten te worden. Vast houden is vast houden, tackelen is tackelen. Anders ben je vogelvrij en weet je als speler niet meer wat wel en niet meer mag/kan. Als iedere scheidsrechter er zijn eigen regels op na gaat houden wordt het een flinke chaos op de velden. Scheidsrechters moeten consequent zijn, en dat zijn ze niet door de ene keer overtredingen weg te wuiven en de andere keer wel te fluiten. Wat me verder gigantisch stoort aan die Neijenhuis is dat hij overtredingen zo weg wuift, maar als je daar commentaar op hebt hij gelijk met dat gele kartonnetje staat te wapperen. Als je op de manier fluit zoals hij doet, dan moet hij ook begrijpen dat dit vragen en protesten op roept. Nijhuis is echt de allerslechtste scheidsrechter van het land op de wijze waarop hij zichzelf op een voetstuk wilt zetten. Arrogant zelf ingenomen mannetje.

6 maart 2017 om 13:25

Ik zie vaak gewoon dat een speler wacht tot hij een tikje krijgt en dan meteen gaat liggen. Dan gaat hij liggen om de vrije trap te krijgen en niet omdat hij een tikje krijgt. Is dat dan een vrije trap? Gewoon mannelijker spelen en dan weet je precies waar je aan toe bent. Zo'n speler zal zich dan meer zetten omdat hij weet dat hij geen vrije trap zal krijgen. Duidelijke overtredingen gewoon affluiten, maar niet elke duel.

6 maart 2017 om 13:30

Ik vind dat spelers die gaan janken en honderd keer doorrollen en wanneer er gefloten is gelijk weer opstaan rood mogen krijgen. Is gewoon puur spelbederf en dit zie je dus ook bij een Barcelona. En dat terwijl ze dat helemaal niet nodig hebben is dit dus wel het voorbeeld voor veel jonge spelers. Kunnen we vanaf jongs af aan dit niet aanpakken, want dat vind ik echt vies.
Voetbal is een mannensport, maar zoals er nu gespeeld wordt kun je meer praten over vrouwenvoetbal, wat een gejank elke keer weer.

6 maart 2017 om 15:27

@atleticofc Probleem is dat veel overtredingen onderdeel zijn van interpretatie, je kunt wel makkelijk zeggend dat tackelen altijd hetzelfde beoordeeld moet worden, maar 2 tackels zijn vaak niet te vergelijken. Tackel je op de bal en raak je daarna de man is dat dan ongecontroleerd inkomen of ongelukkig? Dit kan per tackel verschillen. Wat Nijhuis doet gaat te ver, maar zeggen dat alle scheidsrechters op dezelfde wijze moeten fluiten is onrealistisch zolang er ruimte voor interpretatie in de regels is opgenomen. Nijhuis verdient kritiek, maar jouw reactie is veel te kort door de bocht.

7 maart 2017 om 16:31

Ik bedoel met tackelen uiteraard de tackel waarbij de bal niet geraakt wordt. Het gaat me om de overtredingen die hij duidelijk zichtbaar weg wuift. Maar een andere keer fluit hij er wel voor. Ik ben een voorstander van mannelijk voetbal, maar vast houden is gewoon vast houden, een handje op de schouder en je gaat liggen vind ik een ander verhaal. Daarbij heb ik het niet over verschillende scheidsrechters, maar over Nijhuis. Je hebt te maken met verschillende scheidsrechters, en er wordt dus verschillend gefloten. Belangrijkste is dat een scheidsrechter consequent is, maar dat gebeurt in het geval van Nijhuis niet.

Kan me ook herinneren dat Nijhuis zegt zelfs zijn assistenten te negeren als hun een overtreding constateren . Vind scheidsrechters die teveel bezig zijn om zinchzelf te promoten op t veld maar enge figuren. Deze man is duidelijk bezig om z'n eigen regels te verzinnen. Dit heeft niks met mannelijk fluiten te maken , en t zou dan ook mannelijk zijn om achteraf gewoon toe te geven dat je zeer slecht hebt gefloten ipv jezelf tot t ongeloofwaardige toe in bescherming nemen . Als jij als scheids met vertraagde beelden niet kan toegeven dat je voor de overtreding op Sánchez gewoon een penalty had moeten geven dan kan ik niet anders concluderen dat deze man ontzettend laf is en bewust bezig is z'n eigen show iedere week neer te zetten. De knvb moet echt ingrijpen en deze man keihard op t matje roepen.

Ik vind die niet gegeven penalty's erger omdat deze juist heel duidelijk waren. Die goal bij Onana moest ik eerst zelf ook in de herhaling zien dat het eigenlijk een overtreding was

Nijhuis was gewoon niet goed gisteren en we houden het maar op toeval dat hij wel erg vaak bij Ajax zijn slechte dag heeft...

Wel mooi dat we eigenlijk vrij snel resultaat zien van zijn manier van leiden. Al dat vervelende gemekker van de spelers die elke beslissing in twijfel trekken is verschrikkelijk irritant. Dat ze dat niet meer bij Nijhuis doen omdat ze weten dat ze geel krijgen, lijkt mij perfect! Als elke scheids dat voortaan doet, hoeven we ons ook niet meer zo te ergeren aan dat gezeik elke pot.

Zodra Nijhuis het gebrek aan protest als leidraad gebruikt, gaat het natuurlijk wel de verkeerde kant op. Dat is ook niet de bedoeling. Het gebrek aan protest is een teken van respect (of angst, haha).

Het domste was nog dat Nijhuis na de wedstrijd aangaf dat hij niet floot mede omdat niemand protesteerde voor de overtreding op Onana.

6 maart 2017 om 13:34

en dat hij geen commentaar kreeg was een logisch gevolg want hij trekt makkelijk kaarten voor protesteren. Zeer zwak argument. Hij wist ook nog te zeggen dat niemand het zou hebben gezien en daarmee is hij nog arrogant ook.

Waar ik me mateloos aan kan irriteren.
Dat meneertje Nijhuis bij voetbalinside de grote meneer speelt. Hij vind zijn imago blijkbaar belangrijker dan goed fluiten. Hoop dat hij een zak geld uit china krijgt aangeboden zo dat wij geen last meer hebben van dat vervelend ventje.

Wel leuk als Nijhuis 2 penalties aan ajax had gegeven zou iedereen zeggen dat hij correct gefloten heeft.

Als ik me ergens aan stoor bij Nijhuis dan is het dat hij veel te vaak in de weg staat bij aanvallen. Hij wil er bovenop staan maar elke wedstrijd zijn er momenten dat men om hem heen moet of dat hij in contact komt met de bal. Daarnaast laat hij idd teveel toe in het veld. Nooit blij als Nijhuis fluit. Nu werd er gisteren op wel meer velden dramatisch gefloten, wat was Kuipers daar weer een uitzondering in. Hij is de enige die overeind blijft in Nederland

6 maart 2017 om 15:31

Kuipers was de enige die dit weekend overeind bleef*, de laatste 2 seizoenen deelt Kuipers in de malaise hoor, laat je niet door 1 weekend misleiden.

Het bevalt Driessen natuurlijk allerminst als Telegraaf journalist dat het door hun zo geliefde Ajax benadeeld is door een arbitrale dwaling. Het heeft natuurlijk niets met de fluitstijl van Nijhuis te maken dat hij de overtreding op Onana over het hoofd heeft gezien. Het was een blunder van Nijhuis zoals elke arbiter er wel een aantal per seizoen maakt. Ik heb liever dat Nijhuis fluit en een wedstrijd een wedstrijd laat worden en er af en toe eens naast zit dan bijvoorbeeld Gã¶zã¼bã¼yã¼k die als een zaalvoetbalscheidsrechter overal voor fluit en er dan ook nog elke wedstrijd 2 tot 3 maal volledig naast zit en dan na afloop te beroerd is om tekst en uitleg te geven.

6 maart 2017 om 14:00

@ Tornado72

De overtreding op Onana kan je over het hoofd zien, zeker gezien de positie waar Nijhuis stond is het moeilijk in te schatten. Onana mag zichzelf nooit in die positie brengen. Het was een overtreding maar ik kan me goed inbeelden dat je het niet ziet. Wanneer je vervolgens als commentaar geeft dat niemand protesteerde dan ben je op zijn minst zwak bezig.

Het geen dat storend is dat hij 3 loepzuivere penalties niet ziet waar hij nog geen 10 meter vanaf staat. Vasthouden in de 16 zoals gebeurde bij Younes is gewoon een penalty. Dat heeft niets met mannelijk voetbal te maken. Youness passeert zijn man en die word onderuit getrokken, tot twee keer aan toe.

6 maart 2017 om 15:26

Ik heb niet de hele wedstrijd gezien eigenlijk alleen de overtreding op Onana. Afgelopen weekend was niet het weekend van de scheidsrechters zullen we maar zeggen. Bij Feyenoord een glaszuiver doelpunt en een strafschop (overtreding op Elia) over het hoofd gezien. Bij Utrecht vs ADO een strafschop niet geven terwijl iemand volledig onderste boven geschopt wordt en marchanderen door overal geel voor te geven en vervolgens een duidelijke gele kaart laten lopen omdat de speler er al 1 had.

6 maart 2017 om 17:38

@tornado72 Heb je er nu geen problemen mee dat een scheidsrechter fouten maakt omdat het ajax betreft?

Het zijn gewoon grote inschattingsfouten die hij maakt, en niet 1 maar 3 in een wedstrijd.

Doelpunt van Groningen en 2x had ajax een penalty moeten krijgen...maar ik begrijp dat zodra het om een concurrent van Feyenoord gaat dat jij het wat minder nauw neemt met de spelregels?

Bas Nijhuis floot dramatisch slecht! Ik word moe van het zgn. mannelijk fluiten en in de geest van de wedstrijd. Het is zoals Valentijn Driessens stelt, door willekeur is er geen touw méér aan vast te knopen. Spelers mogen duwen, trekken, een houdgreep inzetten, het blijft allemaal ongestraft.

Dit is al weken en weken aan de gang!!! Nijhuis laat overtredingen onbestraft dus ik vraag me af, wat doet hij op het veld? Hij dient op te treden op de momenten dat het spel ernaar vraagt en dat doet hij structureel niet en dat is echt een hele kwalijke zaak. Vorige week zaten ze bij VI hem werkelijk veren in de..... te stoppen terwijl hij gewoon dramatisch had gefloten en ook niet optrad bij echte overtredingen.
Zat me gewoon op te eten voor de TV en nam VI al niet serieus maar daar was echt alle laatste beetje respect weg voor dat slap gehannes!!
Knvb doe hier AUB iets tegen. Laat Nijhuis en Guzibullik eens een keer voor hun fouten boeten

Nu Ajax het eens niet meezit gaat Valentijn erover klagen? Hou toch op man. Psv werd tegen Feyenoord ook benadeeld. Nijhuis floot niet voor een overtreding op Moreno waar de 2-1 uitviel. Soms zit het mee, soms tegen. Deal with it.

6 maart 2017 om 15:30

Aan de andere kant had hij Feyenoord ook (minstens) twee strafschoppen moeten geven voor het ontkleden van Jorgensen door Isimat. Nijhuis floot Feyenoord vs PSV consequent of beter gezegd hij liet voetballen dan krijg je wedstrijden waar strijd voor op staat.
Onze Turkse vriend maakt er al weken een puinhoop van en hij fluit echt voor elke scheet, dan zijn wedstrijden vaak niet om aan te zien.

6 maart 2017 om 17:40

Hoezo werd PSV benadeeld door Nijhuis? Vond hem vorige week juist perfect de wedstrijd aanvoelen en hij heeft ook geen cruciale fouten gemaakt.

Ik heb de laatste 24 uur genoeg gezegt over het zeer zwakke optreden van de heer Nijhuis. Ik ben zelf van mening dat Onana er zelf een puinhoop van maakt. Dat we pas bij de herhaling zien dat Linssen de keeper echt haakt, kan ik de scheids nog vergeven, maar als hij niet wil fluiten voor een penalty wanneer Sanchez onderuit wordt gekegeld dan mag de KNVB de Tukker eens wat vakantie geven. Een overtreding is een overtreding.

Een scheidsrechter hoort zorg te dragen voor het feit dat hetgene waar om het draait, het voetbal, in goede banen wordt geleid. Maar bij Nijhuis draait alles vooral om Nijhuis, die meent een hoofdrol te moeten vertolken in plaats van een bijrol. Gister heeft hij minimaal drie keer gefaalt, 1x bij een overtreding op Onana, 2x bij een niet gegeven strafschop die beiden overduidelijk waren.

Dit keer was het toevallig veelal in het nadeel van Ajax, tevens de reden dat er mensen zijn die het voor hem opnemen. Want iedereen gunt de titel aan Feyenoord, of in elk geval niet aan Ajax. Maar vorige week was het ook al niet best. Zowel PSV in de eerste helft, als Feyenoord in de tweede helft hadden een strafschop kunnen/moeten krijgen.

Een paar weekjes jupiler league fluiten lijkt me niet verkeerd, maar dan blijft er weinig over voor de eredivisie. Want ik heb gister ook Gozobuyuk een pingel niet zien geven...

Volstrekt eens met Driessen. Het is een hype geworden dat laten doorspelen. Nijhuis maakt er een potje van. En heb je die scheids bij Utrecht -ADO gezien? Schande!

Over de overtreding bij de 1-0 is al zoveel gesproken en geschreven maar hoeveel mensen zagen meteen zonder een herhaling te hebben gezien dat het een overtreding was? We kunnen nu wel allemaal over die misser praten en er schande van spreken maar kom op dat is toch ook een beetje voetbal. Pas als je video scheids hebt kun je zulke stiekeme overtredingen beoordelen, zolang dat er niet is hou je dit. Alleen omdat dit mogelijk een doelpunt was om het kampioenschap is dit voor Ajax zuur.

Verder hoor je ook niemand over de tackel van Veldman, hij kreeg geel waar Groningen voor vrijwel een zelfde soort overtreding direct rood kreeg.. zijn natuurlijk een hoop fouten gemaakt maar 3 penalty's? Die van younes was toch helemaal niks, dan blijf je strafschoppen geven. 1 penalty is Ajax ontnomen inderdaad, laten we met zijn allen ook weer niet te ver doorslaan.

Men moet niet zo zeuren. Felheid en mannelijkheid in het voetbal is juist goed. Scheidsrechters die dit tolereren vind ik goed.
De spelers hebben het er zelf naar gemaakt. Jarenlang hebben de spelers de scheidsrechters op het verkeerde been gezet door spelers een kaart aan te naaien, de stervende zwaan uit te hangen, door zwaar geblesseerd over de grond te rollen om vervolgens op te staan alsof er niks aan de hand is.
Nu gaan ze dit weer uit de hoed toveren.

Ik heb als voetballer vroeger geleerd dat wanneer een aanvaller bij je langs dribbelt in het strafschopgebied, het enige wat jij nog kan doen is hem volledig uit balans te halen door hem stevig aan zijn schouder te trekken, dat dat een penalty is. Je ontneemt iemand op onreglementaire wijze een scoringskans. Dat wanneer iemand in het strafschopgebied aan de bal is, jij als verdediger er niet meer bij kunt, maar nog wel je been kunt uitsteken zodat de betreffende aanvaller neergehaald wordt, dat dat een penalty is. Twee zeer duidelijke gevallen, zeer goed waarneembaar. Als Scheidsrechter moet je ook de overtreding van Linssen op Onana zien. Onana nam veel risico, maar struikelt echt niet zomaar over zijn eigen benen, dat is al helemaal niet aannemelijk wanneer Linssen een rare actie maakt in de buurt van zijn hakken. Overigens moet hij die trap, was bewust natrappen en kun je rood voor geven, duidelijk te zien als je er alert op bent en dat is wat een 'top-Scheidsrechter' in zo'n geval moet zijn. Hij heeft geweigerd te fluiten wanneer Ajax er baat bij zou hebben, zeker 4 of 5 maal op cruciale momenten. Dit flikt ie vaker bij Ajax, lijkt mij geen toeval meer. Hij mag FC Twente niet fluiten, omdat ie fan van die club is. Hij is ernstig anti-Ajax, maar die club mag ie wel fluiten. Vind ik persoonlijk krom, is ook een sterk meewegende factor. Het lijkt me namelijk nu wel duidelijk dat hij serieus tegen Ajax is, heeft ie in veel wedstrijden al bewezen. Waarom balen Ajacieden al wanneer ze bemerken dat een wedstrijd van Ajax is vergeven aan Nijhuis?

Een bijzonder matige reactie van Valentijn Driessen , nu Ajax het een keer niet meezit staat meneer klaar om zijn ongenoegen te uiten maar als Ajax eens een onterechte penalty mee krijgt dan is het allemaal prima. Over andere wedstrijden afgelopen weekend waar de scheidsrechterlijke dwalingen nog groter waren hoor je hem helemaal niet.

Nou nou jongens jullie begrijpen ook wel dat die voor overtredingen floot van groningen die geen overtreding zijn

Het valt wel op dat nu juist heel Amsterdam en omstreken over Nijhuis heen vallen. Alsof hij als Tukker een vriend van Groningen is. Nou, ik kan je vertellen dat ik voor het eerst heb gezien dat hij ons een X gematst heeft. Ik heb Nijhuis al zo vaak vervloekt als hij ons weer eens een X naaide of probeerde te naaien. Althans, zo lijkt het dan! Op zijn verkeerde beoordeling bij de 1-0 na floot hij in mijn ogen dit X een neutrale wedstrijd. De genoemde situaties hier over vermeende penalty's komen iedere wedstrijd meerdere malen voor. De ene X zit het mee, de andere X tegen. Of het nu Ajax, Groningen of wie dan ook is.

6 maart 2017 om 18:07

Is dat niet die driessen die laatst bij na tafelen met kees blij was met een scheids als nijhuis en nu Ajax punten verspeelt hem de grond in trapt. Dat is hypocriet

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren