Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Als iedereen zo denkt als Onana is de videoscheidsrechter niet nodig’

Laatste update:

De afgelopen speelronde viel niet alleen op door de zeldzame nederlaag van Feyenoord en het puntverlies van Ajax, maar vooral ook door opmerkelijke beslissingen van de arbitrage. De roep om de video-scheidsrechter wordt met de week groter, maar het kan ook anders, zo liet André Onana volgens sportjournalist Willem Vissers zien.

Onana kapte tegen FC Groningen Bryan Linssen uit, maar treuzelde te lang waarna de aanvaller kon scoren. Bij het afpakken van de bal maakte hij een overtreding, maar dat ontging scheidsrechter Bas Nijhuis. Onana wees na afloop niet naar de arbiter, maar zocht de schuld bij zichzelf. "Als iedereen zo denkt hebben we geen videoscheidsrechter meer nodig", aldus Vissers zondagavond bij Studio Voetbal. "Dan hebben we ook geen doellijntechnologie meer nodig. Accepteren dat er iets kan gebeuren, goed of fout.”

Oud-international Pierre van Hooijdonk vond de reactie van Onana na afloop een compliment waard. "Een topsportwaardige reactie", aldus de oud-speler van onder meer NAC Breda en Feyenoord. "Mooi om te zien in een periode van veel stress. Bij een keeper van een van de twee titelkandidaten. Ajax laat een grote kans liggen om in te lopen en hij geeft zo'n antwoord. Stijlvol."

Is André Onana de beste keeper van de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Buitengewoon een geweldige keeper, maar dit was zo onnodig. Doe gewoon je ding alsjeblieft en dat doe je altijd maar dit sloeg echt nergens op. Dit mag ook niet gebeuren in het topvoetbal.

Wat een onzin verhaal. Het boeit niet hoe Onana er in staat, hij gaat er goed mee om ja, maar het was gewoon een duidelijke overtreding waarvoor gefloten had moeten worden.

6 maart 2017 om 07:56

Had je ook zo gereageerd als het om Jones ging?

6 maart 2017 om 08:14

Waarom zou hij niet zo reageren als het om Jones ging? Hij geeft objectief aan dat er een overtreding gemaakt wordt, het lijkt me in het geval van Jones dat ook zo zou zijn aangezien dat zijn eigen club is.

6 maart 2017 om 08:31

Waarom? Als het om Jones ging zou ik ook aangeven dat er een duidelijke overtreding wordt gemaakt. Leuk dat Onana het boetekleed zelf aantrekt, maar daar heb je niks aan. Blunder eerste klas van Nijhuis.

6 maart 2017 om 10:37

@fr12jules

Inderdaad goed dat Onana ook zijn fout toegeeft en erkent dat zijn voetballende actie niet zo pienter was. Maar hij mag ook wel meteen op het veld claimen bij de scheids, dat er een overtreding werd gemaakt.

Qua professionaliteit is het natuurlijk heel vreemd dat hij zich zo klakkeloos neerlegt bij de overtreding van Linssen, hij voelde dat hij pootje werd gehaakt, daar had hij best voor mogen appelleren bij het arbitrale kwartet. Wellicht was er dat overleg gepleegd tussen de scheidsrechter met zijn assistenten, die misschien twijfelden aan de eerdere beslissing.

Tegen Feyenoord reageerde Onana ook al zo autistisch op die rare actie van Kramer, die hem terwijl hij op de grond lag een tikkie met de schoen uitdeelde nadat hij gescoord had en terugliep. Onana ljkt dan nog veel te 'lief' voor zijn tegenstander die een overtreding op hem begaat tijdens het verwerken van het tegendoelpunt.

Onana moet leren voor zichzelf op te komen in dat soort situaties en niet zo makkelijk over zich heen laten lopen nadat hij een tegengoal incasseert. Op deze manier gaat het ook ten koste van het resultaat.

6 maart 2017 om 12:23

@ buitenspelval

Volgens mij scoorde Kramer niet tegen Ajax, maar Kuijt. Daarnaast is hij gewoon eerlijk als er volgens hem weinig aan de hand was vwb Kramer of als hij zelf vind dat hij een fout maakt door op die plek als keeper een speler proberen uit te kappen. Neemt niet weg dat ik vind dat er gewoon standaard met beeldmateriaal en technologie moet worden gewerkt, om dit soort misverstanden te voorkomen. Het was een overtreding op Onana en de bal was bij Sparta de doellijn gepasseerd, dus een doelpunt.

6 maart 2017 om 13:19

@buitenspelval:

Supporters zoals jij is exact de reden dat voetbal als zeurderig, mietig en kinderachtig neer wordt gezet. Dat mensen die voetbal al geen warm hart toedragen het ook echt nooit leuk gaan vinden.

Kijk wederom eens naar rugby. Die scheidsrechters zijn ook echt niet foutloos, maar daar wordt geaccepteerd dat de scheidsrechter de baas is. Maakt hij daar een uitermate dubieuze beslissing, dan accepteert iedereen dat gewoon. Dan gaan ze niet a la De Jong 10 minuten voor de scheids gaan huilen en zeuren. Hierdoor is rugby een voorbeeldsport en niet voetbal.

Nu willen velen dat voetbal dit voorbeeld gaat volgen. Maar het eerste wat jij zegt is dat hij dus naar de scheidsrechter rennen moet en moet gaan klagen. Waarom? Wat schiet je daarmee op? Dit is juist de keurige reactie die je wil zien bij voetballers. Zoals Onana reageerde of El Ahmadi, die de schuld ook bij hunzelf neerlegd en niets over de scheidsrechter. Zo moet elke voetballer erin staan. Scheelt veel irritatie

6 maart 2017 om 15:21

@preditor

Klopt dat Kramer niet scoorde, dat is een detail en daar gaat het even niet om. Er werd tegen Onana gescoord. De discussie over het aantikken van het hoofd wil ik verder niet oprakelen, het hoofd van Onana werd in mijn ogen geraakt door Kramer, dat was mijn observatie, jij mag er anders over denken. Onana reageert gewoon heel laconiek en relativerend in zijn teleurstelling als er een overtreding op hem gemaakt . Wat mij betreft is er niets verkeerd aan appelleren als er ern onrechtmatige actie is.

Als je verder zo'n voorstander bent van videobeelden en technologie, dan verbaast het me dat je de bal over de lijn van een geldig doelpunt vindt. Elke videoscheidsrechter had de overtreding op Kortsmit in zijn beschermde doelgebied als onrechtmatig beoordeeld. De daaropvolgende discussie over het al dan niet passseren van de doellijn was vervolgens niet relevant geweest. Net al in de wedstrijd AZ vs Cambuur, toen Nienhuis een duw kreeg van García voor het daarna terecht afgekeurde doelpunt.

6 maart 2017 om 15:36

@lanjouwer

Nee, ik zeg niet dat Onana naar de scheidsrechter had moeten rennen om te gaan klagen. Ik zeg dat Onana op een normale manier de scheidsrechter had mogen wijzen op de overtreding en hem had kunnen vragen naar de mening en observatie van zijn drie assistenten. Is dat niet keurig genoeg?
Wat is daar zeurderig, mieterig of kinderachtig aan? Onana stond toch gewoon in zij recht om te wijzen op de onfmgeldigheid van het doelpunt?

Natuurlijk legt hij ook deels de fout bij het onnodige uitkappen, maar er was inmiddels al een nieuwe situatie: Linssen stond op om met een bewuste poging succesvol pootje te lichten. Die fout valt Onana niet aan te rekenen. Wat mij betreft draag ik eerder de actie van Linssen geen warm hart toe om sportieve redenen.

Verder vind ik de vergelijking met van voetballers en rugbyers er niet zoveel mee van doen als met rugby sls voorbeeldsport. Ondanks dat rugbyers minder beslissingen bekritiseren, is voetbal volgens mij toch wat populairder in de wereld.

Ik zeg daarnaast nergens dat scheidsrechters geen fouten mogen of kunnen maken.

6 maart 2017 om 07:58

Het is toch wel eens fijn om een voetballer de schuld eens niet hij een ander, in het bijzonder de scheidsrechter, te zien leggen? Onana zei het echt niet om stoer te doen of zo, hij was gewoon eerlijk en netjes, dat mag best eens gewaardeerd worden in deze vrouwenwereld.

6 maart 2017 om 08:25

Iedereen respecteert Onana's reactie wel, maar het heeft natuurlijk niets te maken met het debat over videorefs.

6 maart 2017 om 08:32

Ik respecteer Onana's reactie. Goed ook dat hij zelf het boetekleed aantrekt. Maar het is en blijft een duidelijke overtreding waarvoor gefloten had moeten worden!

6 maart 2017 om 09:27

Deze man gaat in zichzelf geloven en denkt dat hij fluit in de geest van de wedstrijd ik vind het een onbenul eerste klas want hij wuift gewoon een 100 % strafschop weg en misschien nog wel een maar volgens mij is een overtreding gewoon een fout waarvoor gefloten moet worden net als vorige week op v Ginkel die wordt gewoon die wedstrijd uitgeschopt en wat Onana betreft het is een overtreding maar hierbij denk ik ook een beetje eigen schuld dikke bult , en ik weet ook wel als je over een heel seizoen alles bekijkt is het wel in evenwicht wat je mee en tegen krijgt maar je moet gewoon fluiten als het een overtreding is en daarin is hij een beetje aan het doorslaan hoor .

6 maart 2017 om 09:28

Ik denk dat ik over een deel van z'n reactie heen gelezen heb. Excuses. Eigenlijk een prima reactie en ook wel waar. Was een beetje in de waan van 'waarom iemand afbranden als 'ie juist iets goeds doet'. Afijn, dat gebeurde dus niet.

6 maart 2017 om 10:40

Noem mij een blij ei maar ik vond het overtreding gehalte bij Onana wel meevallen. Ik vind het vooral Onana zijn fout. Hoe hij uitverdedigde was dom en arrogant. Ik vond het wel prima dat hij afgestraft werd. Zuur dat het je punten kost en zuur dat dit je eventueel het kampioenschap kost. Maar Onana heeft zichzelf in deze positie gewerkt en niemand anders. Hij had vorige week ook al gekke acties in de wedstrijd en deze week weer. Laat dit een harde leerschool zijn. Ophouden met die strapatsen.

6 maart 2017 om 13:46

Het was gewoon een overtreding, maar ik ben het ook wel met jou eens. Het was veel te laks en dan lok je het uit. Hij had nooit in die situatie moeten komen, dus een prima lesje denk ik zo. Wel enorm klote..

6 maart 2017 om 14:12

@filip en @gooner
Dom en arrogant zijn is niet tegen de spelregels.
Laks zijn ook niet, en iedereen mag een overtreding uitlokken.
En hier was toch wel duidelijk een overtreding.
Eens te meer een reden om de videoref overal in het betaald voetbal te introduceren.
En nee, dan hoeft echt niet iedereen als een halve gare bij de scheids verhaal te gaan halen.
Als de scheids het zelf wil terug zien kan dat.
Als de aanvoerder van de benadeelde partij het wil laten terugkijken, dan kan dat ook, bijv. met een max van 2 x per helft.
Terecht bezwaar: dan gaat je teller niet naar beneden, anders wel.

6 maart 2017 om 22:32

Waarom viel het overtreding gehalte mee? Onana werd duidelijk pootje gehaakt, dat is gewoon een 100% overtreding. Het boeit verder niet wat hij ervoor allemaal doet. Al houdt hij 150x hoog en geeft hij 4x een panna aan Linssen. Is en blijft een overtreding van Linssen op Onana.

Stel je wordt als verdediger onderuit getrokken door de spits, waardoor de spits vrijuit gaat en scoort. Ligt het dan ook aan de verdediger? Moet hij maar immers niet in de positie komen dat hij onderuit kan worden getrokken door de spits.

6 maart 2017 om 11:16

Nijhuis fluit de hele wedstrijd niet voor dergelijke kleine overtredinkjes. Moet hij dan wel fluiten als een keeper 25 meter buiten het strafschopgebied loopt?

6 maart 2017 om 17:02

Hij floot de hele wedstrijd voor de kleinste dingen, daarom ook de ophef dat hij die penalties niet gaf. Normaal laat hij veel doorspelen maar daar was gisteren totaal niets van te merken.

6 maart 2017 om 22:33

Als er een overtreding wordt gemaakt wel ja. Positie van de keeper boeit dan namelijk helemaal niet.

6 maart 2017 om 12:18

Jezelf in zo'n situatie brengen en dan zo reageren is een compliment waard. En dan kan je verwachten dat je een tikje krijgt omdat iemand de bal probeert te veroveren. En niet elk tikje dat je krijgt is een overtreding. Natuurlijk gaat hij liggen en hoopt dat Nijhuis fluit. Gelukkig deed hij dat niet. Niks aan de hand in mijn ogen.

6 maart 2017 om 22:34

Hoezo niks aan de hand? Je ziet duidelijk dat Linssen tegen de voet van Onana aantikt waardoor Onana in de grond trapt en daardoor uit balans raakt. Dat is gewoon een overtreding. Of laat je je clubvoorkeur spreken?

6 maart 2017 om 12:27

Hij had gewoon niet zo moeten treuzelen dan was het allemaal niet gebeurd.
Als hij had gefloten voor een overtreding werd hij beloond door iets doms te doen.

De reactie van Onana is te prijzen maar dat er geen video scheidsrechter nodig zou zijn als iedereen de fout eerst bij zichzelf zoekt is natuurlijk onzin. Dit soort fouten heeft invloed op de uitslag van wedstrijden en of een speler het sportief oppakt of gaat lopen zaniken is natuurlijk niet van belang.
Videoscheidsrechter en doellijntechnologie zijn een must is wel weer gebleken dit weekend. Als we dat toch bezig zijn met de verbetering van de voetbalsport vervang dat kunstgras ook gelijk voor echt gras.

6 maart 2017 om 08:47

Grappig, er is roep om vernieuwing, maar als er vernieuwing is (kunstgras) dan moet hij worden teruggedraaid.

6 maart 2017 om 09:08

Kunstgras is misschien een vernieuwingaar absoluut geen verbetering.

6 maart 2017 om 09:10

Vernieuwing moet natuurlijk wel een verbetering zijn. Ik geloof best dat er in de toekomst ontzettend goede kunstgrasvelden kunnen worden gemaakt die echt gras kunnen vervangen, maar dat is nu nog niet het geval. Dan is het dus geen goede vernieuwing.

6 maart 2017 om 09:29

Omdat ik nog geen enkel profvoetballer gehoord heb die plastic boven een natuurlijke ondergrond verkiest. Het is echt belachelijk dat je als profclub kunstgras verkiest en vervolgens tonnen uitgeeft aan een dik betaalde exoot die negen van de 10 x met de staart tussen de benen vertrekt. Op den duur zullen de kunstgrasvelden verdwijnen als de hype over is zal het natuurgras langzaam maar zeken weer terug keren.

6 maart 2017 om 12:21

Dit is geen vernieuwing maar een alternatief als een club geen normaal veld kan onderhouden. Kunstgras bestaat namelijk al jaren. Neem dan een hybride veld zoals Groningen. Dat is nog een goede oplossing omdat 90% gewoo uit normaal gras bestaat.

Natuurlijk een goede reactie, maar het is buiten de voetbalwereld gewoon de normaalste zaak in de wereld om je fout te erkennen. Onana is gewoon een toffe pik en een goede keeper.
Video beelden zijn daarentegen toch nodig om Ajax te beschermen tegen Nijhuis. Deze "superscheids" die blijkbaar wat Engels voetbal (waarom eigenlijk) erin probeert te brengen en daarmee vergeet de regels te hanteren kost ons (zover ik weet) al 4 punten. Roda thuis dit seizoen was er een schwalbe in de laatste minuten van Roda dat iedereen in het stadion kon zien, behalve de leiding van Nijhuis en je krijgt de goal tegen uit die vrije trap. Doodzonde en gisteren weer. Nijhuis moet maar eens de regels hanteren en wij zijn toe aan videobeelden.

6 maart 2017 om 12:30

Ajax heeft Nijhuis misschien tegen, maar daar hebben ze in de ruil Makkelie voor terug.
Juist moeten ze het ''engels voetbal'' eens hanteren in de eredivisie want je mag tegenwoordig niks meer doen qua fysiek spel.
Onana treuzelt gewoon te lang en die zogenaamde overtreding compenseert gewoon de situatie, terechte goal.

6 maart 2017 om 12:55

'onana treuzelt gewoon te lang en die zogenaamde overtreding compenseert gewoon de situatie, terechte goal.'

Huh?

6 maart 2017 om 13:08

Het getreuzel wordt afgestraft waardoor er niet gefloten wordt.
Fouten moeten niet worden beloond.

6 maart 2017 om 14:37

Sorry, maar dat slaat nergens op.

Je zegt dus eigenlijk, als jij een fout maakt, dan mag daarna ongestraft een overtreding op jou gemaakt worden omdat fouten niet beloond moeten worden?

Nog even los van het feit dat het getreuzel enkel werd afgestraft door de overtreding.

8 maart 2017 om 12:12

In deze situatie vind ik dat er gewoon doorgespeeld moet worden ja.
En we moeten nu niet doen alsof het een tackle met twee benen van achter was.
Ik vind dat een fout niet beloond moet worden door een net niet net wel overtreding, want zoveel gebeurd daar niet.

Onana is een kerel. Hij wist dat hij iets fout heeft gedaan en is eerlijk. Kan Linssen nog wat van leren. Die stond voor de camera te glunderen bij het feit dat Nijhuis zijn overtreding niet zag. Hij vond het erg leuk om zo te scoren.

Wat betreft de videoref en de doel mijn technologie. Het is tijd dat we volgend seizoen dat overal gaan gebruiken. Ook is het tijd dat scheidsrechter beter gaan worden. Nijhuis, Makkelie en Gozubuyuk waren dit weekend beneden elke peil.

6 maart 2017 om 08:26

Wat een rare reactie. Het is toch ook gewoon slim van Linssen? Waarom zou je niet mogen juichen om een belangrijke goal. Er worden zo vaak overtredingen gemaakt voorafgaand aan een goal. Feyenoord-PSV nog, maar het gebeurt eigenlijk wekelijks. Dat maakt de goal niet minder mooi of minder goed voor de ploeg die scoort. Zolang het niet gezien wordt door de arbiter, is het gewoon slim gedaan.

6 maart 2017 om 09:16

De Knvb moet juist handelen, nu ! Hij is niet bestraft voor een overtreding, ook niet beoordeelt als overtreding. Dus de Knvb kan alsnog geel geven. Zeker na de achterlijke reactie van hem. Overtredingen zien als slimmigheidje moet beloond worden. In dit geval met geel!

6 maart 2017 om 13:11

Fouten moeten juist niet beloond worden.
Goed dat hij doorliet spelen en Linssen die goal maakt.

6 maart 2017 om 14:17

Linssen maakte een fout door een overtreding te begaan.
En dat moet inderdaad niet beloond worden.

8 maart 2017 om 12:13

Nee Onana maakt een fout en moet niet beloond worden door een zogenaamde overtreding.

6 maart 2017 om 09:46

Dus als jij op de plek van Linssen stond had jij keihard gezegd ik heb een overtreding gemaakt. Nee nooit. Gezien de beelden en reacties bij studio voetbal wasveltman de enige die het goed heeft kunnen zien.

Wat een lulverhaal van die Vissers. Hij stelt dus dat er geen technologische ontwikkelingen nodig zijn wanneer het acceptetatievermogen van spelers hoger is. Hier gaat hij echter totaal langs het feit heen dat er enorme bedragen in het voetbal gemoeid zijn. Wanneer er geen technologie in de Kuip was geweest vorige week, had Ajax nu alsnog alles in eigen hand gehad Wanneer ze dan kampioen worden levert dat enorme inkomsten op vanwege de Champions-League inkomsten. Feyenoord mist die inkomsten dan. Maarja Vissers, het allebelangrijkst is natuurlijk het acceptatievermogen.... man man man

6 maart 2017 om 11:06

Hij sloeg de plank inderdaad mis op dit punt, gewoon een typisch tv-momentje, even een beetje overdrijven om zo iets nieuws en tegendraads te kunnen brengen. Natuurlijk gaat er teveel geld in om om niet te investeren in betere arbitrage, het kan gewoon niet dat een wedstrijd beslist wordt door een scheids. Overigens kan ik me nog wel vinden in het verhaal van Nijhuis bij deze actie, en moet gewoon gezegd worden dat Onana na de eerste kapbeweging de bal prima had kunnen wegtrappen. Dat deed hij niet, en de rest is geschiedenis. Ik kan me veel minder vinden in de twee strafschopmomenten, waar beide keren gewoon de bal op de stip geplaatst had moeten worden, en ik snap de media dan ook niet dat ze het alleen maar over dat doelpunt moment hebben.

Wat een fijne scheidsrechter . Deze man heeft zijn eigen regels . Commentaar is geel.
5 mogelijke pingels gemist, waarvan 3 zeker. Overtreding op onana gemist waar een goal uit komt.
Maar ik heb geen commentaar op deze status aparte in onze scheidsrechter wereld.
Zijn commentaar na afloop op de wedstrijd was rood waard. volgende week lekker vrij plannen deze man.
Vanavond zit hij weer bij voetbal inside bij zijn vriend de snor die hem geweldig vind.

Verschrikkelijk hoop dat hij ajax nooit meer fluit.

Ik vind dat de laatste tijd wel erg gemakkelijk wordt gewezen op de videoscheids. Een scheidsrechter moet gewoon overtredingen zien en fluiten en niet als excuus naar videoscheids wijzen. Die Nijhuis bijvoorbeeld die fluit gewoon nergens meer voor.

Ben het hier half mee eens. Het deel over Onana, ja. Super instelling. Maar nog steeds ben ik voor videoscheidsrechters simpelweg omdat het het spel eerlijker maakt. En je spaarzame fouten van scheidsrechters kan herstellen. En zoals al vaker aangegeven zou ik ook graag een tweede scheidsrechter zien, 1 per helft en veel strengere regels omtrent schwalbes en het tokkie gedrag wat spelers laten zien.

6 maart 2017 om 13:12

Spaarzame fouten?
Er worden elke week te veel fouten gemaakt in het voetbal door de arbitrage.

6 maart 2017 om 08:52

Onzin, als je elke fout van de scheidsrechter als naaien vindt, dan is Feyenoord gisteren ook genaaid. Feit is dat beide ploegen gisteren gewoon niet goed genoeg waren en dat Ajax de mazzel had dat ze iig nog een keer scoren

6 maart 2017 om 09:36

Feyenoord is niet genaaid. Nog los van het feit dat het niet vaststaat dat het volgens doellijntechnologie een doelpunt was (het leek er wel op) had deze vraag niet eens gesteld hoeven worden omdat er al voor dat moment voor een overtreding had moeten worden gefloten. Feyenoord werd dus in eerste instantie juist bevoordeeld.
Het klopt dat beide ploegen inderdaad eerst bij zich zelf te raden hadden moeten gaan maar dat ontkent ook niemand.

6 maart 2017 om 13:14

Dat jij nog durft te zeggen dat het er op leek.
Natuurlijk was het een 100% goal, over die overtreding kun je over discussiã«ren.
Persoonlijk vind ik het geen overtreding, de keeper komt gewoon met half werk in en hij heeft al het voordeel met z'n lengte en dat hij z'n handen mag gebruiken.

6 maart 2017 om 16:00

Valenciantas, het is geen overtreding omdat de keeper met half werk inkomt?
Wat een onzin
Is toch gewoon pootje haken
En die zooi die je dan zegt over Onana die terecht werd afgestraft omdat hij te ver uit zijn goal kwam! Dat zijn toch niet de regels van het voetbal?!

6 maart 2017 om 11:20

Is het hands als een veldspeler z'n hand op de bal legt die de keeper in z'n handen heeft? Hier zijn wel foto's van, maar Fox is een tikkie selectief.

Onana is niet de beste keeper van de eredivisie. Dat is nog steeds Zoet. Onana wordt wel de beste, waarschijnlijk ook nog ergens in het buitenland.

6 maart 2017 om 13:15

Allebei niet de beste keeper, de keeper van Roda JC Van Leer is absoluut de beste keeper.
Alleen speelt hij bij de verkeerde club.

6 maart 2017 om 10:52

Ik ben niet zo op de hoogte van deze statistieken. Maar als het klopt wat jij schrijft dat Ajax van de laatste 12 wedstrijden onder Nijhuis er maar 1 heeft gewonnen is dit inderdaad een duidelijk patroon. Toeval bestaat namelijk niet in statistieken dan ligt deze scheidsrechter Ajax niet. Of dat nu is vanwege zijn "mannelijke" speelstijl of omdat hij een afkeer tegen Ajax heeft wil ik niet op ingaan. Wel is duidelijk dat Ajax dus stukken minder presteert wanneer hij fluit en een scheidsrechter zou geen invloed moeten hebben.

6 maart 2017 om 17:19

Ik heb wat statistieken opgezocht. Hij heeft in totaal 40 wedstrijden van Ajax gefloten waarbij Ajax 21 won, 8 gelijk en 11 verloor.
Van de laatste 4 seizoenen (incl. deze) 18 wedstrijden waarin 6x winst, 5x gelijk en 7x verlies.
Het is dus niet zo ernstig als jij schetst, maar er is wel duidelijk een beeld te zien. Ajax wint over het algemeen in NL 70 tot 80% van zijn wedstrijden (ook opgezocht). Maar als Nijhuis fluit is dit slechts 52,5% en gedurende de jaren wordt dit steeds minder (laatste 4 jaar 33,33%).
Dus Ajax is volgens de statistieken duidelijk in het nadeel als Nijhuis een wedstrijd fluit.

Is dit ook niet een gebrek aan ervaring en professionalisme . Ook al is het een gevolg wat je zelf deed , een overtreding is een overtreding . Hij had hoe dan ook moeten protesteren en de andere ook.....zeker als je leest dat de scheids zelf ook zei , niemand protesteren .........

Ik wil niet zeggen dat Ajax hierdoor had gewonnen als dit doelpunt werd afgekeurd, had het idee dat het 0-0 zou hadden gebleven....

Een leermoment voor Ajax..

Ik kan alleen maar respect opbrengen voor de reactie van deze keeper. Geeft wel aan dat het een overtreding was, maar dat hij het zelf was die in zich in de situatie bracht dat t kon gebeuren. Ik heb zelden zo'n volwassen reactie gehoord van zo'n jonge gast.

Wat niet weg neemt dat het een overtreding was, maar t was er eentje die in een wedstrijd veelvuldig worden gemaakt en niet bestraft. Nu is t een cruciale geweest.

Ik begin toch steeds meer een fan van deze jongen te worden. Dat ie bij het interview ook aangeeft dat vak van de scheidsrechter ook absoluut niet makkelijk, maakt hem in mijn ogen zeer sympathiek. Anderzijds was er in de wedstrijd sprake van een overtreding maar hij nam ook wel erg veel tijd. Kwestie van ervan leren en het nooit meer doen.

6 maart 2017 om 12:19

Een wijze dure les idd.. Hij heeft er zeker van geleerd!

Het was weer eens de Nijhuis Show en ik word moe van dat iedereen hem een veer in de reet steekt terwijl hij structureel fout zit. Benieuwd hoe ze dit gaan verbloemen bij Vi!!! Er moet opgetreden worden tegen scheidsrechters die elke week fouten maken. Gozobullik zelfde verhaal. Dit was gewoon duidelijk een overtreding op Onana en natuurlijk was het een laconieke actie maar Linssen raakt hem gewoon duidelijk voor dat hij de bal heeft!!!!!! En de scheidsrechter is er voor om voor dat soort momenten te fluiten en het verbaasde me ook dat niemand verhaal ging halen bij Nijhuis !!!!!!\
Word week in week uit moe van Nijhuis waar geen peil op te trekken is hoe hij fluit. Ik ben ook van de stevige duel maar duel en overtredingen zijn 2 verschillende dingen maar bij Basje niet hoor. Nee dan is de ene keer wel en de andere keer gewoon doorspelen. Werkelijk onbegrijpelijk dat de Knvb hier niks van zeg en optreed tegen de 2de wanprestatie achter elkaar

De reactie na de wedstrijd van Nijhuis vind ik bs! De schuld leggen aan Onane dat hij daar niet moet gaan staan en Nijhuis de overtreding niet of wil zien. Top 10 meest domme uitspraak. Een keeper mag overal staan en gaan wanneer hij dat wil. Ik ben benieuwd of Nijhuis face2face tegen Hiquita aka Scorpion Kick ook zo had gereageerd.

6 maart 2017 om 12:20

Hiquita? Waar heb jij het over man..?😃

6 maart 2017 om 13:32

Haha, ik zou zeggen. Kijk YouTube beelden van hem. Higuita is een keeper die vaak als libero of middenvelder fungeerde als keeper zijnde, die ook vaak vanaf zijn eigen 16meter Messi achtig dribbels/slalom begint. Wat ik wilde zeggen dat een scheidsrechter niet moet bepalen waar de keeper moet gaan staan. Er staat nergens in de regels dat een keeper buiten de 16 niet mag staan. Maargoed je weet dondersgoed wie Higuita is haha

Toch kan ik me hier niet helemaal in vinden. Ondanks het feit dat de reactie van Onana stijlvol is, kost diezelfde reactie ons ook punten. Zoals Nijhuis aangaf, niemand (!) van Ajax protesteerde op Veltman na volgens mij. Terwijl dit overduidelijk een overtreding was. Ik vind dat onbegrijpelijk.

Het is jammer dat het moet, maar ik weet zeker dat er bij veel protest gewoon was gefloten. Keepers en verdedigers hebben dit voordeel nou eenmaal. Bij twijfel krijgen zij al snel het voordeel. In dit geval liet heel Ajax het gelaten over zich heenkomen, zoals ze al de hele wedstrijd zonder passie speelden.

Prima dat de reactie stijlvol was, maar als je echt kampioen wilt worden, zal er meer vuur in de selectie moeten komen! Je kunt gewoon toegeven dat het fout was om het risico te nemen, maar verder is het gewoon een arbitrale blunder. Dat mag gezegd worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren