Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Klaassen behoedt Ajax voor nederlaag in Groningen

Laatste update:

Ajax heeft niet optimaal kunnen profiteren van de nederlaag die Feyenoord eerder op de zondag leed tegen Sparta Rotterdam. De Amsterdammers kwamen niet verder dan een 1-1 gelijkspel tegen FC Groningen en de gelijkmaker viel pas na 82 minuten. Het verschil tussen de koploper en de runner-up bedraagt nu vier punten.

In de wetenschap dat Feyenoord had verloren begon Ajax vol goede moed aan de wedstrijd en de eerste doelpoging kwam van de voet van Bertrand Traoré: de Burkinees krulde de bal net naast. Ajax maakte het spel, maar nam tegelijkertijd niet veel risico waardoor FC Groningen relatief eenvoudig stand kon houden. De Amsterdammers kwamen in het vervolg van de eerste helft lange tijd niet veel verder dan een nieuwe poging van Traoré, die gekeerd werd door Sergio Padt. In de slotfase van het eerste bedrijf werd het echter toch nog even spannend.

Bryan Linssen viert de openingstreffer.

Zes minuten voor de pauze kreeg Ajax namelijk de beste mogelijkheid op de 0-1 toen Amin Younes de paal raakte, en even later liet ook Traoré nog een kans liggen. FC Groningen liet op zijn beurt niet veel zien in aanvallend opzicht, maar na 25 minuten had men zomaar op 1-0 kunnen komen toen André Onana een antwoord had op een inzet van Simon Tibbling. Overigens claimde Ajax in de eerste helft ook nog recht te hebben op een strafschop nadat Younes was vastgehouden, maar scheidsrechter Bas Nijhuis liet doorspelen.

In de tweede helft had Ajax opnieuw het meeste balbezit, maar daar deed men niet veel mee. Het bezoek kwam in het eerste kwartier niet verder dan een gevaarlijke voorzet van Younes en incasseerde in de 56e minuut zelfs de 1-0: Onana kapte Bryan Linssen uit, maar verspeelde de bal daarna op knullige wijze waardoor de aanvaller het lege doel kon vullen. Omdat Nijhuis er geen overtreding in zag, werd de treffer goedgekeurd. Ajax moest daardoor in de achtervolging en Peter Bosz greep in: hij bracht Justin Kluivert voor Traoré.

De trainer stuurde een kwartier voor tijd ook nog Donny van de Beek, ten koste van Davinson Sánchez, de wei in en zeven minuten na die omzetting viel de gelijkmaker. Davy Klaassen liep een lage voorzet van Daley Sinkgraven binnen en hielp Ajax aan een punt. Doordat Samir Memisevic in de slotfase nog een rode kaart pakte na een overtreding op Sinkgraven, speelde De Trots van het Noorden het duel met tien man uit. Ajax had echter niet genoeg tijd meer om van die overtalsituatie te profiteren in het Noordlease Stadion.

Zeg het maar, jongens! #GROAJA #Onana

Geplaatst door voetbalzone op zondag 5 maart 2017

Een terecht gelijkspel?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ongekend slecht Ajax, zo slechte en amper gevaar. Traore ben ik klaar mee doet alles half en Younes probeert het maar Dolberg speelt ook al tijden slecht. Lekker voor je Ajax moet je maar beter spelen. Eerst lekker met ze allen juichen dat we wel even winnen.

5 maart 2017 om 16:27

Geen overtuiging of inspiratie. Ze hadden gewoon geen idee wat ze moesten doen. Vooral de creatieve mensen schone en ziyech laten het de laatste wedstrijd(en) afweten.

5 maart 2017 om 16:33

Ik ben van Ziyech een beetje moe aan het worden. Die kerel lijkt geen zelfvertrouwen meer te hebben. Heeft het ook moeilijker met de kleinere ruimtes waarin Ajax speelt. Omdat Groningen af en toe toch met aardig wat man uitkwam, zou een tegenaanval juist Ziyech in zijn element moeten kunnen brengen maar ook daar heb ik (jammergenoeg) weinig van gemerkt. Begin ook te verlangen om Nouri wat meer minuten te laten spelen op het middenveld. Slechter kan het niet echt. En Nouri zie ik wel een Dolberg vrijzetten met leuke steekballen. Die is wat dat betreft toch overzichterlijker. Traore hoef ik ook niet meer te zien. Als je huurling bent, dan moet je duidelijk een meerwaarde zijn. Ben je dat niet, dan loop je je eigen jeugd in de weg. Dan maar Kluivert, Neres.
Schone gaat ook een mindere periode door lijkt het. Dus dan blijft alleen Klaassen op het middenveld over die echt een meerwaarde heeft.

De Ligt lekker gespeeld. De linkerkant speelde niet eens slecht. Sinkgraven en Younes deden tenminste nog wat.
Jammer dat Onana overmoedig werd, ook al was het een overtreding, je mag het nooit zo ver laten komen.

5 maart 2017 om 16:38

Het schijnt toch dat die Nouri het heel goed doet in Jong Ajax.
Ik denk echt dat er af en toe wat gewisseld mag worden bij Ajax, ook om even wat druk op te bouwen bij Schone en Ziyech. Die moeten ook af en toe voelen dat zij hun niveau niet mogen laten zakken.

5 maart 2017 om 16:40

Het was inderdaad dramatisch en zonder inspiratie. Maar ondanks was Ajax wel de betere. En als je zo slecht speelt dan zijn cruciale beslissingen van scheidsrechter nog bepalender. Kijk als het 0-3 stond en je krijgt dan een onterecht goal tegen, jammer dan. Maar nu was het bepalend voor de wedstrijd en éã©n minuut na de 1-0 had Ajax een strafschop moeten krijgen door de overtreding op Sanchez, in judo noemen ze dat een uitstekende move.

Het niveau was van beide kanten bedroevend en Bosz wisselde te laat maar je kan er niet omheen dat de doorslag de scheidsrechter was vandaag.

5 maart 2017 om 16:59

En die Bosz wisselt ook als een drol. Cassierra in de 90e minuut. Dat is toch volstrekt zinloos.

5 maart 2017 om 19:03

Marcelgroen. Beetje opportunistisch gelul natuurlijk. Schiet hij er 2 binnen in 3 minuten is het een godswissel.

5 maart 2017 om 19:46

Alsnog heeft hij gelijk, had Cassiera de 80e minuut ingebracht. Maar Bosz blijft z'n lieverdjes maar opstellen, en anderen amper kansen geven.

5 maart 2017 om 20:08

Sulejmanii. Scoren die "lieverdjes" donderdag dan is het ineens anders. Makkelijk oordelen vanaf de kant.

5 maart 2017 om 20:21

Heb gemerkt dat veel mensen hier gelijk iedereen van Ajax loopt af te kraken als het ff wat minder loopt. Dezelfde mensen schreeuwen het hardst van de daken als uitzgerekend die speler morgen het verschil maakt of de coach weer 'n ronde verder is. Hoe wil je zulke mensen serieus nemen?
Doet Nijhuis gewoon goed z'n werk, dan is het zo 0-3/1-3 en gaan we terug naar Amsterdam met 3 punten.
Had natuurlijk willen winnen, maar ik probeer het positief te zien dat we gewoon weer een puntje zijn ingelopen op fey.

5 maart 2017 om 21:26

In dat geval was het idd een godswissel geweest. Maar de kans dat je na de 90e minuut nog een goal maakt, laat staan 2, is wel erg klein. Denk je ook niet?

6 maart 2017 om 00:18

Mentalist, wat een kulargument. Dan kun je bij alles wat een trainer doet wel zeggen, 'als ie had gescoord was het een goede zet geweest'.

Cassierra op dat moment nog inbrengen terwijl je punten aan het verliezen bent is gewoon erg raar. Ik zeg al vanaf het begin dat Bosz moeite heeft met het bedenken van plan B. Ik moet zeggen dat ie dat met de inbreng van Donny deze keer nog redelijk deed, maar waarom niet in minuut 80 je wissels opmaken. Wat moet een Cassierra nog doen in 4 minuten?

Ja, als ie een hattrick had gemaakt was ie de koning. Als ie er 6 had gemaakt was het helemaal bizar. Nope, Marcelgroen heeft gewoon gelijk. Belachelijk om er zo lang mee te wachten.

5 maart 2017 om 16:28

Traore eruit! Younes op rechts. Tete ff op Rb. Kluivert op links. Maar Neres moet rustig gebracht worden? Slechter dan deze buitenspelers kan toch haast niet. Laat Bosz z'n ogen open doen aub

5 maart 2017 om 16:39

Ik vindt ook dat Bosz nu toch wel een duidelijke waarschuwing moet beginnen uit te gaan geven aan bepaalde spelers als ze niet brengen wat er van ze verwacht wordt. Gewoon veel sneller wisselen. Ziyech, Traore zijn daar voor mij de belangrijkste kandidaten voor.

5 maart 2017 om 16:59

Ziyech? Niet mee eens. Speelde geen fantastische pot, maar doet elke week zijn best en heeft al 9x gescoord en 12 assists gegeven dit seizoen. Traore moet er inderdaad uit. Als je ergens de pot laat liggen vandaag is het wel bij Traore die zo slap stond te spelen en een bal over 10 meter nog niet fatsoenlijk kan aannemen.

5 maart 2017 om 17:42

Ik vind Ziyech hoe langer hoe meer een mooi weer voetballer. Als het loopt, is hij goed, maar moet er gebikkeld worden dan geeft hij niet thuis. Hij schuwt de duels.

5 maart 2017 om 19:44

Ziyech is juist te veel bezig met meelopen naar achtere en bikkelen op het middenveld. Hij moet onnodig veel meters lopen en daarom vermoeid of staat te ver weg om vaker beslissend te zijn.

5 maart 2017 om 16:28

Ik wist gewoon dat dit ging gebeuren, zo'n kans om in te lopen op Feyenoord laten liggen door voornamelijk inzet. Ziyech, Younes, Traore & Dolberg mogen nu best wat vaker op de bank beginnen. Kluivert laat alleen in zijn minuten meer zien dan de hele voorhoede bij elkaar. En daarbij vond ik de goal van Groningen heen blunder van Onana, hij wordt gewoon op zijn hak getrapt. Wel zuur dat die zo valt, maar hij speelde voor de rest wel goed net als Sinkgraven

5 maart 2017 om 16:31

Joey91 het was gewoon een 100% overtreding. Ik wil niks insinueren. Maar uitwedstrijd+ Nijhuis is altijd puntverlies.

5 maart 2017 om 16:33

Ja typisch Ajax. 1 voordeel nu is dat feyenoord behoudens Ajax geen 1x meer mag gelijkspelen als Ajax de rest wint. Gelukkig is een doelsaldo scenario niet zo snel meet nodig. Overigens wordt ik echt doodmoe van die Nijhuis met zijn Engelse fluiten. Dolberg wordt in de 90ste minuut in een houtgreep gehouden rond de 16 en hij wuift het weg. Echt drama die gozer. Traore is echt een drama. Hoe hij met binnenkant rechts een bal van de zijnlijn in 1x op goal probeert te schieten, OM TE HUILEN. Ik hoop dat die kerel nooit meer in Ajax shirt gaat spelen.

5 maart 2017 om 16:34

Je wilt niks insinueren, maar doet het toch. Ik zeg als ajacied: onzin dat je hier verliest door Nijhuis. Onana mag zoiets nooit doen en verder floot hij best prima.

5 maart 2017 om 16:36

Prima?? Dit gaat echt nergens meer over

5 maart 2017 om 16:37

Leidsehood Ben ik het mee eens hoor. Oerdom van Onana om niet eens te weten wat er in zijn rug gebeurt. Maar ja als er dan uiteindelijk een overtreding wordt begaan dan hoort de scheids gewoon te fluiten.

5 maart 2017 om 16:38

Wat is dat voor een oerstom gelul? Ook al doet Onana een handstand. Als iemand een overtreding op hem maakt is het gewoon een vrije trap...sommige mensen hebben de logica van een mengkraan.

5 maart 2017 om 16:40

Dat klopt zeker. Maar dan zie ik twee blunders: Onana en Nijhuis. Onana is je eigen speler, daar kan ik dan meer kwaad op worden dan op een scheids die iets niet ziet. En Onana geeft Nijhuis de kans om die blunder te maken, door zo dom te pingelen. Maar je hebt zeker gelijk: Nijhuis moest fluiten.

5 maart 2017 om 16:43

Tja dan kan ik ook boos worden dat younes naar de grond wordt getrokken.

5 maart 2017 om 16:44

Jij vond nijhuus prima fluiten. Vond hem weer dramatisch en dat had niet alleen met de onana situatie te maken. Nog geen minuut later krijgt sanchez een ippon in hun 16 en zo kan ik wel weer tientallen andere situaties noemen. Het wordt onderhand elke week de grote nijhuis show. Het zogenaamde mannelijke fluiten past hij alleen toe als het hem uitkomt. Marchanderen dat kan hij goed ja. Een goede scheids is onopvallend, nijhuis kickt mij wat te veel op alle aandacht

5 maart 2017 om 16:46

Nijhuis kan inderdaad prima fluiten. Jammer dat hij dat zo weinig en willekeurig doet.

5 maart 2017 om 16:46

Wat is dat nou om iedere keer alles te verdedigen. Het is ongelofelijk stom van Onane om dat daar te doen. Is een veldspeler op dat moment en je weet dat Bas Nijhuis niet meer om elk wisse wasje fluit. En terecht Heerlijk, ik juich het toe! Maar zo zie je maar weer dat wanneer er goed gefloten word, Ajax vaak punten laat liggen. Zeer bedenkelijk!

5 maart 2017 om 16:50

Onana kapt hem gewoon goed uit, en wordt dan op de hak van zijn standbeen getrapt, Ruspekt. Maar onder Nijhuis gewoon lekker doorgaan op de keeper joh. Die Mahi liep ook steeds lekker te duwen in ruggen, Linssen etteren en tijdrekken. Allemaal Door onze Engelse tukker. Bravo.

5 maart 2017 om 16:53

"goed gefloten" Denk dat je met die uitspraak de rest van je betoog al hebt ontkracht. Door 2 blunders van de scheids verspeeld Ajax hier punten ( Penaltymoment Sanchez dat er een is en overtreding op Onana )

5 maart 2017 om 17:00

Liever een niet gegeven pingel wat een pingel was, dan een pingel wat geen pingel was. Bas Nijhuis begint steeds beter te fluiten. Vandaag op weinig fouten kunnen betrappen.

5 maart 2017 om 17:01

Als Ajax de rest wint? Heb je vanmiddal wel live gekeken naar je club? Met deze instelling gaan ook zijn niet alles winnen. Zeker niet in Eindhoven.

5 maart 2017 om 17:06

Heb jij de wedstrijd wel gezien Ruspekt? 1 keer een penalty over het hoofd zien kan gebeuren. Maar het gebeuren vanmiddag gewoon 3 keer. Dat is niet leuk voor een supporter. Ajax heeft met 1-1 het maximale eruit gesleept tegen Groningen en Nijhuis.

5 maart 2017 om 17:09

Ach kind toch, lag het weer aan de scheids? Scoren ze niet dan verdienen ze het ook niet.

5 maart 2017 om 17:14

Dahin. Dat is nu het probleem, ze scoren wel. Maar krijgen een arbitraire dwaling tegen. Maar aan de scheidsrechter kan het natuurlijk nooit liggen

5 maart 2017 om 17:56

3 penalties????? en dan aan mij vragen of ik de wedstrijd heb gezien?? haha grappig. Of bedoel je het krab en klap werk van Younes. Overigens Younes beste man van het veld! in tegenstelling tot de 7.1 cijfer voor Klaassen. haha Wel knap dat hij scoort terwijl hij belabberd speelt

5 maart 2017 om 18:08

@Objectief2 Zeker. En als feyenoord zo speelt als tegen sparta gaan ze ook niet alles winnen.

5 maart 2017 om 19:07

Zullen we een beetje objectief proberen te blijven Mentalist? Dat duwen gebeurde aan beide kanten. Als Groningen fan ben ik gedurende de wedstrijd ook niet continue blij geweest met zijn beslissingen, maar achteraf kunnen we toch wel stellen dat hij beide kanten behoorlijk consequent heeft gefloten.

Laten we blij zijn met een scheids zoals dit. Ja, het voelt nu zwaar klote voor jullie, maar als dit een trend inzet wat betreft het minder fluiten van scheidsrechters gedurende een wedstrijd dan ben ik daar heel blij mee. Het is allemaal van die slappe hap. Doordat scheidsrechters altijd maar fluiten en over het algemeen hoger geplaatste teams een hand boven het hoofd houden gaat Onane zo laconiek met de bal om en hij niet alleen. Iedere keer weer wanneer de grote 3 langs komen gaan de aanvallers de hele middag maar liggen om op een mooie plek een vrijebal of penal versieren. Wordt er een beetje moe van.

5 maart 2017 om 19:23

We zullen het een handigheidje noemen van lindssen. Knipoog naar veldman. Haha

5 maart 2017 om 19:30

@mentalist

Klopt, is al jaren zo. Sinds de Twente tijd bij de Knvb wordt ajax structureel benadeeldt door Bas Nijhuis. Bekende oud Feyenoorders maken zelfs reclame voor zijn bakkerij op tv. En dan laten ze hem in de fase een wedstrijd van Ajax fluiten....

5 maart 2017 om 19:44

Metaalverf

Is niet alleen deze wedstrijd met Nijhuis, maar praktisch elk duel dat hij fluit is er een situatie waar hij in de belangstelling staat. Is geen toeval. Zie veel wedstrijden en dus ook veel nijhuis. De man past elke wedstrijd te pas en te onpas zijn zogenaamde mannelijke manier van fluiten toe om een seconde later voor het meest onbenullige te fluiten en o wee als je commentaar hebt. Dan is ie op zijn teentjes getrapt. Een overtreding is gewoon een overtreding en dan fluit je, maar je mag me best uitleggen hoe het het voetbal ten goede als er niet meer voor gefloten wordt. Durf te wedden dat als het in de middencirkel was gebeurt hij gewoon gefloten had en dan met die zelf ingenomen harses nog voor de camera beweren dat hij het niet kon zien.

Maar goed zie nu dat het gemiddelde niveau wat arbiters betreft op de andere velden niet veel beter is.

Waar is kuipers eigenlijk?

5 maart 2017 om 20:27

Het schijnt dat ze in de bakkerij dan wel weer Ajax schoonmaakmiddel gebruiken .

5 maart 2017 om 20:27

Metaalverf. Zo consequent heeft Nijhuis helemaal niet gefloten. Padt heeft van minuut 45 tot minuut 90 lopen tijdrekken, constant "geblesseerde spelers" bij Groningen. En dat geduw tegen de Ligt. Je moet veel Door laten gaan maar spelbederf niet. En dat gebeurde iets te vaak.

5 maart 2017 om 21:34

Onana brengt zichzelf in de problemen, dat is duidelijk. Maar dat neemt niet weg dat een scheids geen goede wedstrijd fluit als hij cruciale fouten maakt. Bij een onterechte goal en 2 niet gegeven penalties is dat het geval.
Zelfs ondanks deze momenten had Ajax veel meer af moeten dwingen. Helaas heeft Bosz nagelaten om goed in te grijpen. Wat een gemiste kans!

5 maart 2017 om 21:40

Achja, de afgelopen jaren had Ajax steeds het record in handen van het langst doen over een intrap nemen door de keeper ;-).

Maar wat betreft tijdrekken ben ik het met je eens, maar dat kan je niet op deze ene wedstrijd toepassen. Dus gebeurt wekelijks op meerdere velden in binnen en buitenland waar ook scheidsrechters er weinig aan doen. Al zou hij een gele kaart hebben gegeven aan Padt, dan zelden volgt er een tweede zonder dat er minder tijd gerekt wordt. Persoonlijk vindt ik dat op dat gebied er veel verbeterd kan worden. Nu pakt dat een gelukkig een keer goed uit voor Groningen, maar daarom heeft Ajax niet punten verloren.

Dat er constant geblesseerde spelers op het veld lagen is ook wat overdreven. Heb je het aantal geteld?

En nogmaals, laten we eerlijk zijn, kan je dit Nijhuis kwalijk nemen? Deze tijdrektrucjes worden al decennia toegepast, in duizenden wedstrijden...

5 maart 2017 om 22:15

"een overtreding is gewoon een overtreding en dan fluit je, maar je mag me best uitleggen hoe het het voetbal ten goede als er niet meer voor gefloten wordt."

Omdat zo langzamerhand een verdediger niks meer kan doen of hij wordt teruggefloten. Een kwart van de wedstrijden wordt beslist op pennals. Een andere kwart door vrije ballen randje 16 wederom door slappe valpartijtjes Dit kunnen we toch geen voetbal meer noemen?

We moeten niet vergeten dat het deze acties zijn die het zo ontzettend lastig maken voor de scheidsrechters. We willen mooie acties en wanneer een overtreding plaatsvindt moet deze eerlijk als dusdanig beoordeeld worden, maar dan moet een scheidsrechter dat wel kunnen beoordelen. Daarom ben ik van mening, zolang het gebruik van de technologie nog zeer beperkt blijft, dat je meer door moet laten spelen. Dan gaan de spelers op een gegeven moment doorhebben dat ze bij een duwtje niet direct een vrije bal krijgen als ze vallen maar beter door kunnen spelen omdat dat de kans vergroot op een doelpunt. Neem het moment in de eerste helft waar Mahi in de 16 onderuit gaat. Ipv dat hij probeert een pennal te versieren had hij gewoon door moeten gaan. Als Groningen fan heb ik nog liever dat hij door voetbalt en misschiet dan dat hij een pennal versiert. Tuurlijk ben ik blij als het was gelukt leuk voor directe aanhang, maar zou het wel een gestolen doelpunt vinden. Geef mij maar die speler die tot het laatst doorgaat om een velddoelpunt te maken.

5 maart 2017 om 16:30

1-1 is niet zo slecht als Feyenoord net punten heeft verloren. Groningen maakte de 2e helft helemaal nergens aanspraak op. Tijdrekken, de hele tijd wisselen. Misschien zuivere speeltijd van een kwartier. Dan is het best knap dat je de 1-1 nog maakt en kansen op de 1-2 krijgt. Ben niet zo negatief. Feyenoord heeft punten verloren. Ajax ook 2 maar de titelstrijd ligt tot de laatste dag open.

5 maart 2017 om 16:35

Klopt Mentalist. 1 voordeel voor ons is dat door het puntverlies van feyenoord het niet zo snel meer tot een doelsaldo strijd gaat lopen. Jammer dat we het niet volledig in eigen hand hebben gekregen.

5 maart 2017 om 16:45

Wel jammer omdat Feyenoord nu toch een lichte boost heeft gekregen. Als Ajax had gewonnen had dat als een mokerslag gekomen. Waren ze helemaal nerveus geworden. Nu geef je ze toch de kans om mentaal wat sterker te blijven.
Vooral omdat Ajax veel wedstrijden speelt na Feyenoord, is dat mentaal heel moeilijk voor Feyenoord.
Maar goed, schijnbaar is dat ook al moeilijk voor ons. Je zou denken dat het een enorme motivator zou zijn. Met de wetenchap dat als je wint, je alles in eigen handen hebt. Trouwens, we hebben het ook wel nodig, want wij moeten ook nog uit tegen Psv, ook al doen we het de laatste jaren beter uit tegen PSV dan thuis.

5 maart 2017 om 16:47

Mwah adutchbrew. Van Sparta verliezen lijkt me nou niet een reden voor een moreelboost

5 maart 2017 om 17:04

Nee ik zeg alleen dat Ajax niet de enigste is die benadeeld word door de scheidsrechter

5 maart 2017 om 17:06

Julesart. Dat was ook gewoon een overtreding op de keeper. Dus vind ik niet te vergelijken.

5 maart 2017 om 17:08

Wat overigens wel moeilijk te zien was. Gewoon slim gespeeld van de speler van Groningen en op de grensrechters hoef je niet te rekenen want die nemen niet zo snel iniatief

5 maart 2017 om 17:10

Ik weet zeker dat de grensrechters overtreding hebben gemeld maar dat Nijhuis de shine wilde pakken.

5 maart 2017 om 17:16

En dit geloof je zelf?

5 maart 2017 om 17:21

Ja want dit doet hij vaker. Zei Nijhuis zelf bij VI

5 maart 2017 om 17:36

Ok, dus weet jij 100% zeker dat de grensrechters geroepen hebben dat het een overtreding was op Onana?! Dan vind ik Nijhuis wel koelbloedig dat hij geen splitseconde twijfelt! Had de grensrechter jou gebeld om te zeggen dat hij dit heeft verteld tegen Nijhuis?

5 maart 2017 om 18:25

Dat Nijhuis geen splitseconde twijfelt zegt meer over hem dan over anderen. Wat een farce is dat zeg. Het zogenaamd promoten van mannelijk voetbal maar de overtredingen over het hoofd zien. Maar als klap op de vuurpijl wel een 2e gele geven vanwege commentaar. Nooit meer laten fluiten met zijn eigen regels

5 maart 2017 om 19:58

Hou die domme reacties ff voor je jongen

De laatste dag van mijn weekend, en mijn nieuwe komende week is nu al helemaal verknald! Ik ben zo boos en teleurgesteld in onze ploeg, in live meepraten las ik Nijhuis dit en dat. Tuurlijk had die goal niet mogen tellen, maar dit was een essentiã«le en educatieve les voor Onana. Bovendien had Feyenoord ook een doelpunt moeten krijgen tegen Sparta, bij iedere ploeg zit het soms mee of tegen in het seizoen.

Wat ik nog het meest kwalijke en schandalige vond, is de zomer avond voetbal instelling van Ajax. Het was weer ouderwets slecht, inspiratieloos en arrogant. Sanchez was niet in goede doen vandaag, Veltman was uitstekend bezig maar gaat met de week slechter spelen. Sinkgraven vond ik ook niet zo sterk spelen, maar gelukkig sprong hij op tijd om die isis-aanval te ontwijken van die verdediger van Groningen.

Ziyech deed vandaag ook alles fout, erg jammer omdat hij een van mijn favoriete spelers is! Bosz waarom gaf je Nouri niet de kans op zijn positie? Schone vond ik onopvallend maar prima spelen, Klaassen wordt steeds belangrijker voor ons.

Waarom blijft schoonzoon Traore opgesteld door Bosz? Als ik Traore dan ook hoor, dat hij volgend jaar voor zijn kans bij Chelsea. Dan moet ik steeds weer glimlachen, omdat Rene van Vi zeker als ballenjongen gezegd zou hebben. Dolberg was weer hard in de weer, had niet gescoord maar ik vond hem wel nuttig. Younes was niet geweldig, maar ik vond het zijn beste wedstrijd sinds tijden. Ik ga mijn wonden maar likken, we verdiende trouwens ook helemaal niets....

Tot slot; Waarom krijgt miljoenen aankoop Neres geen kans? Hij moet zeker nog wennen..

5 maart 2017 om 16:27

Komende week verknald? Gast het is maar voetbal....

5 maart 2017 om 16:29

Helemaal mee eens, sommige mensen moeten eens leren relativeren.

5 maart 2017 om 16:32

Wat voor jou voetbal kan zijn kan toch voor een ander ze leven betekenen ?

5 maart 2017 om 16:32

Klopt Rachid. Er zijn veel belangrijkere zaken in het leven.

5 maart 2017 om 16:45

Rachid

Komende week verknald ja, onbewust spelen dit soort dingen altijd mee in mijn werkweek. Voor jou is het maar voetbal ja, als ik terug denk aan vorig jaar De Graafschap ben ik er weer ziek van! Ik kan daar niks aan doen, ik ben gewoon extreem begaan met me cluppie. Mocht je het niet weten, maar voor iedere individu zijn dit soort zaken anders.

5 maart 2017 om 16:50

Haha i know. Zat maar een beetje te pesten ja. Belangrijkste bijzaal van het leven he. Vooral jammer dat Ajax al rond de 80ste minuut begon met ballen pompen de 16 in. Perfect en makkelijk verdedigen voor Groningen. Nou, succes met werk en niet teveel aan denken ..

5 maart 2017 om 17:01

Rachid

Haha, een beetje pesten mag altijd! Thanks kerel, ik zal me best doen er niet te veel aan te denken..

5 maart 2017 om 17:04

Prithender

Zeker waar, alleen als het om Ajax gaat dat me meestal slecht af.

5 maart 2017 om 16:29

Onana is een moderne keeper ja hij maakt een fout maar dat gebeurt toch
Nijhuis denkt dat een kleine overtreding geen overtreding is dat deed die ook vorige week dat kan gwn niet

5 maart 2017 om 16:39

Dat nog niet eens, maar kijk is hoe vaak groningen even een shirtje vast hield van een Ajacied in de 16. Echt waar dat heeft niks meer met "mannelijk" te maken. Waardeloze vent met zijn Engels fluiten.

5 maart 2017 om 16:30

Is vooral de schuld van mijn favo speler Onana. Hij doet dat te vaak dollen terwijl hij de keeper is. Trap die bal gewoon eens meteen weg. Echt ik erger me daar de pleuris aan. Vandaag werd het (ondanks een duidelijke overtreding) eindelijk afgestraft!!!!!

Ook Traore weer in de basis. Wat kookt hij dagelijks, want waarom anders mag hij zo vaak spelen?
Ziyech die weken op lijkt blijf Bosz maar opstellen. Geef Nouri inderdaad de kans.
Maar goed Younes lijkt een beetje de oude en achterin staat het gewoon prima.

Verder vond ik de scheids waardeloos, maar ja geen smoesjes. De inzet was pover bij Ajax.

5 maart 2017 om 16:33

Lee112. Nouri opstellen. Verstandig ja, Ziyech werd fysiek al weg geblazen, laat staan vedergewicht Nouri.

5 maart 2017 om 16:34

Gelukkig voor hem is hij nog erg jong. Zonde voor hem want ik vind het een zeer sympathieke speler

5 maart 2017 om 16:38

In de zogenaamd fysiek sterke JL houdt Nouri zich anders super staande. Gewoon onzin om te oordelen dat hij fysiek zal falen, omdat Ziyech dat ook doet. Ziyech speelt gewoon super slecht de afgelopen tijd. Totaal niet in vorm die vent. Sinds die sareface kapsel is hij nog slechter gaan voetballen. Op de bank met die vent en snel.

5 maart 2017 om 16:35

Als je dan ook ziet dat die linksback van Groningen helemaal niks in te brengen had tegen Kluivert, is het echt ongelooflijk dat Traore elke week maar weer mag beginnen. Of zal er misschien iets in dat huurcontract staan? Het is echt ongelooflijk... Die linksback werd helemaal zoek gespeeld door Kluivert.

Of zal Peter een beetje verliefd op Traore zijn?

5 maart 2017 om 16:53

Sulejmani
Voor het grootste gedeelte helemaal met je eens. Enkel dat Neres zou moeten spelen is bij mij nog niet helemaal vanzelfsprekend. We weten niet hoe hij het bv op de training doet. Kan nog niet echt communiceren. Ik had echter zeker ook wel Nouri erin willen zien. Ziyech lijkt wat zelfvertrouwen verloren te hebben in wat hij kan. En met kleinere ruimtes denk ik dat Nouri beter rendement heeft. Het eerste is natuurlijk wat anders dan Jong Ajax, maar toch zie ik hem graag vaker invallen.
Ik heb het hierboven al aangehaald. Traore zou, als huurspeler, alleen mogen spelen als hij echt van toegevoegde waarde zou zijn. Dat is hij duidelijk niet dus dan ga je toch voor je eigen spelers? Kom op Peter, je bent eindverantwoordelijke, maar luister af en toe eens naar de roep van de fans. Ook al begint hij niet in de basis, we willen Nouri graag de kans zien krijgen om zijn kunnen te tonen op het hoogste niveau.

5 maart 2017 om 17:16

adutchbrew

Begrijp wat je bedoelt, al bedoelde ik gun die jongen een minuut twintig om maar wat te noemen. Dat kan toch geen kwaad?

Juist kleinere ruimtes is hij een kei in, het wisselbeleid van Peter is matig.peter is een eigenwijze vent, ik vrees dat hij niets veranderd!

5 maart 2017 om 17:00

Mijn komende week was ook verknald na Sparta - Feyenoord. Gelukkig twee uur later, heb ik weer helemaal zin de komende week.

Het wordt nog een mooie strijd tussen Ajax en Feyenoord. En zelfs PSV ruikt weer bloed.

5 maart 2017 om 17:18

Frgiooo

Haha, die omslag van jou begrijp ik wel! Kan nog steeds niet begrijpen, hoe neerslachtig Ajax is geweest.

5 maart 2017 om 17:52

Hoezo had Feijenoord een doelpunt moeten krijgen? Feijenoord maakt een overtreding en scoort vervolgens. Overtreding wordt niet gezien maar het doelpunt ook niet. Twee blunders die elkaar opheffen: geen goal dus. Bij Ajax het omgekeerde: duidelijke overtreding op Onana. Hoe gevaarlijk hij ook deed, het doelpunt had niet mogen tellen. Tel daarbij op drie of vier duidelijke penalties en de conclusie kan alleen maar zijn dat Ajax genaaid is. Of ze daarnaast goed of slecht speelden is een andere vraag. Als je slecht speelt maar toch de overwinning verdient moet je de vele arbitrale blunders niet wegredeneren. Ajax is hier opzichtig benadeeld door de scheidsrechter.

5 maart 2017 om 19:41

Bekijk het van de positieve kant. Ze zijn een puntje ingelopen en 1 op doelsaldo

Ik ben er ziek van. Ziek van het spel en het wisselbeleid, maar ook van Nijhuis. Wat een farce dat zo'n iemand nog Ajax mag fluiten na wederom het benadelen van ons.

5 maart 2017 om 16:28

Hij heeft vast wat tegen ajax, kan niet anders..... geloof je het zelf?

5 maart 2017 om 16:41

Als je de feiten nakijkt wel ja.

5 maart 2017 om 18:41

Je kan heel bijdehand gaan doen sprokkie, de feiten zeggen dat Nijhuis Ajax niet enkel vandaag benadeeld maar inmiddels al een mooi lijstje heeft.

5 maart 2017 om 19:37

Kom op JK, je zal nu wel een beetje uit de emotie zijn van de wedstrijd, dit ga je toch niet menen? Dat sneue complotdenken, echt die scheidsrechter doet gewoon zijn best hoor. Het is lastig om neutraal naar de arbitrage van je eigen club te kijken, maar probeer het eens. Ajax was gewoon heel slecht vandaag, net als Feyenoord bijvoorbeeld, ik weet niet of er daar veel over die vermeende goal wordt gezeurd, maar de fout ligt nooit alleen bij de scheidsrechter hoor. Nijhuis was wel de laatste oorzaak van het puntverlies van Ajax, net zoals Makkelie dat niet was bij Feyenoord.

5 maart 2017 om 16:28

Vind niet dat hij Ajax overdreven benadeelt. Ajax maakt het zichzelf lastig. Onana ook. Het wisselbeleid was drama. Bosz haalt een heel middenveld weg, terwijl Ajax toch niet scoort uit lange ballen. Maar goed, Ziyech speelde erg slecht en Traore ook, dus snap wel dat die eruit gingen.

5 maart 2017 om 16:31

Waarom vind je dat niet dan? Het is een overtreding op Onana wat een cruciaal gevolg heeft voor de wedstrijd. Dan zijn er meerdere momenten waarop penalty's gegeven kunnen worden, maar die van Sanchez was er absoluut een dat kon je net in de herhaling zien. DAt zijn cruciale beslissingen, uiteraard wordt je dan benadeelt want zoiets heeft zich bij Groningen niet afgespeeld.

5 maart 2017 om 16:35

Feyenoord is een zuivere doelpunt onthouden, Shit happens soms zit het mee en soms tegen. Wees blij dat ze tenminste nog 1-1 hebben gespeeld

5 maart 2017 om 16:38

Daar gaat een overtreding in de 5 aan vooraf.

5 maart 2017 om 16:40

Maar jij zegt wederom benadeeld, alsof dit elke keer gebeurt als Nijhuis Ajax fluit. Vorige week had hij Feyenoord ook een penalty moeten geven en liet hij bepaalde overtredingen doorgaan die tot een doelpunt hadden kunnen leiden zoals dat nu Ajax overkwam. Nijhuis slaat gewoon door in zijn manier van fluiten en zolang hij er complimenten voor blijft krijgen zal hij dat blijven doen. Nijhuis verdient in mijn ogen veel kritiek maar verdient het niet om van partijdigheid beschuldigd te worden.

5 maart 2017 om 16:41

Fan2016 dat is natuurlijk onzin, er werd al een overtreding heel duidelijk gemaakt op Kortsmit. Het is lachwekkend dat je zoiets aanhaalt haha.

5 maart 2017 om 16:30

Tja ik snap dat ophemelen van nijhuis ook niet echt. Vandaag om bijna elk fysiek contact van ajax gefloten. Die rode kaart was overigens gewoon een aanslag. Als sinkgraven bleef staan had ie gewoon zn been gebroken

5 maart 2017 om 16:35

Tja dat heeft elk team toch wel eens. Feyenoord ook met makkelie. Nijhuis zal wel ff op t matje geroepen

5 maart 2017 om 17:14

Feyenoord met Makkelijk? Vanwaar die ongepaste verontwaardiging? Keeper wordt aangevallen in de 16 dmv een overtreding scheidsrechter fluit niet. Bal gaat over de lijn scheidsrechter fluit niet. Gerechtigheid noemen ze dat!

5 maart 2017 om 17:15

Makkelijk = Makkelie

5 maart 2017 om 18:11

Dus omdat hij een overtreding niet ziet, moet hij ook maar doorgaan als de bal over de lijn is. Ik ga er maar vanuit dat hij het geen overtreding vond of het niet zag en dat hij ook niet kon zien dat de bal over de lijn was

5 maart 2017 om 18:16

Makkelie heeft allanf toegegeven dat hij niet zag dat het een overtreding was.

5 maart 2017 om 18:32

Omgekeerde wereld : omdat hij niet floot voor een overtreding moeten we een goal maar toekennen? Arbitrage gaat 2x in de fout. Met als grootste het niet fluiten voor een overtreding op de keeper. Alles wat hierna gebeurt is dan totaal onbelangrijke. Nu fluit hij nergens voor niet voor een overtreding en niet voor een doelpunt. Als je dan nog gaat klagen.......

5 maart 2017 om 20:18

Niemand klaagt volgens mij hoor. Maar als hij niet fluit is het een doelpunt, net als bij Ajax.

Oei. Dit was bijna net zo slecht en cruciaal als verliezen van De Graafschap. Met dank aan Onana hier. Anders had ik Ajax wel zien winnen.

5 maart 2017 om 16:27

Onana kan je hier enkel verwijten dat hij de bal niet blind weg schiet, is niet zijn fout dat Nijhuis een duidelijke overtreding op hem niet bestraft.

5 maart 2017 om 16:30

Niet mee eens. Had na de kap meteen moeten passen, niet eerst gaan dribbelen. Al maakt Linsen die overtreding niet, dan wordt het een duelletje. Dom van Onana. Ook inderdaad een overtreding, maar alsnog, dit mag nooit gebeuren.

5 maart 2017 om 16:33

Een ernstig verwijt hoor. Bal wegschieten is simpel toch? Weg met die bal en wel meteen.

5 maart 2017 om 16:34

Als Linsen die overtreding niet maakt was de bal al weg geweest, Onana deed alles goed daar en werd door Linsen neergelegd.

5 maart 2017 om 16:39

Voordat hij ging kappen toen die bal wegpleuren
EN waarom protesteert Onana niet? Blijkbaar legt hij de schuld bij zichzelf

5 maart 2017 om 16:44

Lee112, dat vind ik onzin, dat zou elke speler dan moeten doen als iemand in de buurt is. Als de scheids het hier verpest moet je de speler op wie ze een overtreding maken niet aankijken, als Linsen nu de bal wegtikt of onderschept bij het kappen is het Onana zijn schuld. Nu is het die van Nijhuis.

5 maart 2017 om 16:45

Onana deed alles goed????? Hij kapt Linsen uit, dat is al onnodig risico, maar dat pakte prima uit. Daarna echter gaat hij aan de wandel en tikt hij de bal twee keer aan. Na zo een gewaagde kap moet je toch meteen de linksback inspelen? Kom op, Onana deed na die kap alles fout was hij fout kon doen.

5 maart 2017 om 16:50

Onana is de schuldige. Ja een overtreding, maar waarom breng je jezelf in zo een situatie? De scheids floot al waardeloos en liet zoveel doorgaan. Waarom denk je dan dat hij zal fluiten in Onana zijn situatie?
Hij had gewoon die bal per direct moeten wegpleuren. Het feit dat hij niet protesteerde zegt mij dat hij zeker bewust is van zijn blunder.

5 maart 2017 om 16:51

Waarom protesteert Onana niet? Omdat je dan geel krijgt bij onze lieve here Nijhuis.

5 maart 2017 om 16:52

Leisehood..Hij deed alles fout wat hij fout kon doen, maar wordt gewoon onrechtmatig van de bal gezet.

5 maart 2017 om 16:56

Leidse, kijk objectief. Was het fout gegaan als Linsen Onana niet aantikt? Nee. Dan houd het al op, situatie had voorkomen kunnen worden maar de overtreding is de reden dat de goal valt. Kortom; affluiten.

5 maart 2017 om 16:57

Lee, waarom moet je protesteren, lekker nog een kaart op je nek halen omdat Nijhuis hier de fout in gaat. Ik vind het misschien nog erger dat volgens de mensen hier Onana het niet voetballend mag oplossen, laten we anders elke bal waar druk op staat wegrossen overal op het veld.

5 maart 2017 om 17:01

Kan me niet voorstellen dat hij niet protesteerde vanwege een kaart. Zag je die blik op zijn gezicht. Was een look van dammit what have I done.
Maar goed we zijn een punt ingelopen. Hopelijk opnieuw puntenverlies voor Feyenoord in de uitwedstrijd vs Heerenveen of zelfs AZ thuis. Wij dan hopelijk de komende twee wedstrijden winnen en dan Ajax - Feyenoord. Wat we dan moeten doen lijkt me logisch.

5 maart 2017 om 17:02

Ja laten we alle ballen wegrossen. Beter dan telkens maar de voetballende oplossing.

5 maart 2017 om 17:03

Waarom Onana niet protesteerd? Vraag je jezelf dat echt af Lee112? Er is meer buiten voetbal en hoe ze zich gedragen in het veld. Waar Onana vandaan komt is het niet zo verstandig om kritiek te uiten richting autoriteiten. En dat is nog een understatement. Als jij niet snapt hoe dat doorwerkt bij hem zou ik je aanraden om eens te kappen met het rondhangen op VZ. Bezoek en verdiep je in andere landen / culturen en dan zul ook jij zien waar de nederigheid ,die Onana tentoonstelde, vandaan komt.

5 maart 2017 om 17:15

Dan ben jij duidelijk geen fan van voetbal maar van rugby oid.

5 maart 2017 om 17:24

Johnboy...Alsof Onana nooit geprotesteerd heeft? Lol ik laat je wel in je waarde. Verdiepen in andere culturen? Ik bezoek periodiek verschillende landen in verschillende werelddelen.... Maar typisch geval van oordelen zonder iemand te kennen. Zo doorgaan kerel

5 maart 2017 om 18:39

Ik zou zeggen kom maar met beelden van hevige protesten van Onana's kant. Kun je niet heh? En als je periodiek verschillende werelddelen bezoekt zou ik ook eens opletten als ik jou was. Jij oordeeld over Onana maar staat wel op hoge poten als het jouw eigen persoon betreft. Narcisten zijn nare mensen. En het erge is dat ze vaak niet weten dat ze het zijn.

5 maart 2017 om 20:22

Jij hebt het nu over hevige protesten. Onana heeft zeer zeker weleens geprotesteerd hoor. En daarbij, ik wist niet dat er zulke dictatoren in de jeugdopleiding van Barca liepen.

5 maart 2017 om 16:28

Geen idee of Ajax dan ging winnen. Ajax is bizar slecht en zit ook amper rek in. Traore speelt al maanden super slecht en Dolberg idem dito het wordt eens tijd dat ze vanaf minuut 1 het laten zien.

5 maart 2017 om 16:32

Ik zag Ajax absoluut winnen. Precies wat er in de rust werd gezegd: Groningen wordt moe en je krijgt kansen. Dan is die nul wel cruciaal. Je ziet ook dat je nog scoort. Traore is heel slecht en Dolberg inderdaad ook, maar Klaassen scoort toch weer. Maar goed, koffiedik kijken heeft geen zin en uiteindelijk verlies je hier gewoon twee punten door een blunder achterin.

Nijhuis... Matige vertoning van de scheids en beide teams.

FC nijhuis - Ajax 1-1 3 pingels gemist, Overtreding bij de 1-0 Wat een kansloze arbitrage zeg. Minimaal 6 weken JL ofzo?

5 maart 2017 om 16:28

Nee, zo fluit Nijhuis altijd. Hij laat nou eenmaal veel doorgaan en daar is niets mis mee.

5 maart 2017 om 16:31

Die 1-0 had bij geen enkele scheidsrechter ter wereld geteld, 100% overtreding van een scheidsrechter die zijn regeltjes belangrijker lijkt te vinden dan de regelementen

5 maart 2017 om 16:32

Wedstrijd niet gezien? In het begin vond ik het niet erg dat hij niet floot voor het 1e penaltymoment, maar wat zat hij pietluttig te fluiten zeg. Elk klein dingetje werd afgefloten, behalve de momenten waar het echt om draaide.

5 maart 2017 om 16:33

Sorry maar wat een gelul in de ruimte zeg, dit heeft niets met veel doorgaan te maken. Hij haakt duidelijk pootje, geen duel of niets waar je door kan laten spelen.

5 maart 2017 om 16:34

@smk88

Op het moment dat een keeper onderuit geschopt wordt en vervolgens de aanvaller scoort, is er wel wat mis mee. Heel veel mis zelfs. Het is gewqoon tegen de regels.

5 maart 2017 om 16:35

Omdat hij het zo leuk doet bij VI, mag hij blijkbaar om de regels heen fluiten.

5 maart 2017 om 16:44

Hij laat veel doorgaan en daar is inderdaad niets mis mee, maar een overtreding blijft een overtreding. Ik vind dat excuus mannensport zo een onzin, als iemand naar de grond getrokken word blijft het een overtreding en daar kan je niet omheen als scheidsrechter. Of we moeten alle scheidsrechters zo laten fluiten of we moeten Nijhuis even laten weten dat dit niet kan wat hij doet. Elke wedstrijd die Nijhuis fluit zou met een andere scheidsrechter een compleet ander resultaat gehad hebben. Vorige week floot hij ook voor geen enkele overtreding, daardoor moet van Ginkel eruit. Een scheidsrechter als Nijhuis past in Engeland waar iedereen zo fluit, nu is het elke week hopen dat Nijhuis je club niet fluit.

5 maart 2017 om 17:27

Wolterx en als die allerlaatste corner die al afgelopen had moeten worden, leidde tot een doelpunt voor Ajax. Dan hoor je jou er niet over. Vieze pessimist, als het uitkomt!

5 maart 2017 om 17:45

Jules, dat heet niets met pessimisme te maken? En dat is makkelijk gezegd maar nee, dan zou ik niets hebben gezegd. Net zoals met Roda vorig seizoen, we spelen al te weinig minuten door tijdrekken etc, daarom pleit ik ook voor absolute speeltijd. Net zoals ik ook niet aan het klagen was toen Feyenoord dit jaar scoorde toen de extra tijd was afgelopen. Ik vind je reactie wel enorm ongepast omdat hij enkel gebaseerd is op een aanname terwijl je mij niet kent.

5 maart 2017 om 18:18

Haha jules, verdiep je eens in de spelregels. Er is geen vorner die in de extra tijd afgefloten word omdat het een "aanval" is. Kom met echt argumenten of ga lekker op een topic van je eigen cluppie zitten droeftoeter.

7 maart 2017 om 16:56

@speedyafc,

Maar wie zag er zonder herhaling dat Onana overduidelijk werd gehaakt? Juist, helemaal niemand. Ik dacht in eerste instantie ook dat hij te lang inhield en vervolgens gehaast tegen zijn eigen voet aan trapte. Er is maar een iemand die je dit doelpunt echt kwalijk kan nemen en dat is Onana. Het is uitkappen en wegschieten; niet uitkappen, wachten, nog even wachten en dan snel het spel willen hervatten.

Ik ben blij dat Onana tenminste toe kon geven dat het een dom moment was en dat hij de schuld op zich nam. Kunnen de meeste Ajacieden nog wat van leren, want wat heb ik er weer een flink aantal zien janken hierzo over de scheids; net als vorige week toen de 2-1 van Feyenoord volledig terecht werd goedgekeurd.

5 maart 2017 om 16:29

Is geen excuses. Man man man wat speelde we slecht. Dolberg zit er echt even doorheen, zijn positionering is echt dramatisch in verhouding met voor de winterstop. Traore MOET gewoon scoren in de eerste helft, maar me oma zou nog meer goed doen echt hoor. Stuur die man per direct terug naar Chelsea aub.

5 maart 2017 om 16:30

Eerste keer dat je Nijhuis ziet fluiten? Je weet bij deze scheidsrechter dat hij veel toe laat.

5 maart 2017 om 16:38

Dus hij mag gewoon de regels aanpassen? Plus het is bizar inconsequent, twee keer wordt Younes vast gehouden in het penalty gebied maar wanneer Sinkgraven het een keer nog veel lichter doet is het gelijk een vrije trap. Dit is niet mannelijk fluiten maar gewoon slecht fluiten. Wat een schande voor het keurkorps.

5 maart 2017 om 19:03

Als elke scheidsrechter bij een mindere wedstrijd naar de JL moet dan houden we er amper eentje over. Maar nu het bij Ajax gebeurt is het opeens erg, terwijl Ajax zelf amper aanspraak heeft gemaakt met grote kansen.

Drama eerste helft. Ajax te slordig zoals het al vaker slordig speelde en dit keer heeft het punten gekost. Ziyech, traore,Veltman zeer matig tot slecht. Ook schone deze pot niet best...Jammer dit.

5 maart 2017 om 16:36

Ziyech was niet alleen ongelofelijk slecht maar oogde zo ongelukkig en gefrustreerd. Lijkt wel of hij er fysiek doorheen zit, net als dolberg overigens. Dan is Europees overwinteren leuk maar hoop niet dat dit je opbreekt in de laatste fase van de competitie.

5 maart 2017 om 17:00

Dolberg vond ik prima spelen eerlijk gezegd. Balvast en een aantal goede loopacties, maar op de een of andere manier krijgt Dolberg nooit een vrije trap mee, er kunnen zes man om hem heen hangen maar de beslissing is altijd tegen hem. Ik vrees wel dat de vermoeidheid inderdaad toeslaat bij sommige spelers, ik vind het ook slecht dat Ajax op sommige posities veel te dun bezet is. Cassiera is een leuke speler, maar die is niet goed genoeg om in deze beslissende wedstrijden in de basis te staan.

Allereerst, Nijhuis en Ajax, schaam je.

Ajax speelde waardeloos en heeft dit aan zichzelf te danken maar had hier met een normale scheidsrechter gewonnen, 100% overtreding op Onana en een penalty ontnomen. Ergste is nog dat Ajax pas na die goal begon met voetballen. Schandalig.

Vreselijk wat Ajax liet zien. Dan toch nog de 1-1 maakt me gematigd positief. Het was gewoon een lastig potje en puntverlies van Feyenoord doet daar niets aan af. Wat me wel stoorde is dat Groningen de hele 2e helft tijd heeft staan rekken. Ik bedoel, dit was wel heel erg onsportief.

5 maart 2017 om 17:14

Tjaa, zolang keepers pas vanaf minuut 75 kans maken op een kaart gaat dat ook niet veranderen. Een bal in een slakkentempo bij de corner vlag halen moet gewoon direct bestraft worden met een gele kaart. zsm zuivere speeltijd invoeren, in combinatie met de videoscheids.

5 maart 2017 om 17:08

Onana laten we vandaag maar even buiten beschouwing. Ik hoop dat hij er van leert, Cillessen had hier ook altijd een handje van en bij hem liep het altijd goed af. Gewoon niet doen dit, overtreding of niet.

Maar even terugkomend op je comment, buiten Klaassen vind ik Sanchez en Onana normaal gesproken de enige gemotiveerde gasten. De Ligt start dan toevallig in de basis vandaag maar ook een Riedewald loopt er normaal gesproken als een zoutzak bij. Ziyech voetbalt puur voor zichzelf net zoals Traore. Mannen zijn hier met een missie en dat is zsm weer vertrekken naar een grotere club, wat in principe helemaal niet zo slecht is maar de manier waarop het gebeurd is te triest voor woorden.

Sinkgraven, wat zal ik daar is over zeggen. De jongen doet het leuk tegen kleine clubjes maar zodra hij tegenover een snelle buitenspeler staat is het gedaan. Vandaag had hij niet echt een officiele man maar hij viel volledig door de mand, verdedigend slap, aanvallend niets gebracht en ballen inbrengen in het laatste kwartier die niet eens de 16 halen.

Veltman is gewoon geen rechtsback, afentoe een leuke actie maar ik zie het niet in hem zitten. Dolberg heeft gewoon een ontzettende dip en moet nu tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Younes heeft afentoe nog wel een oke actie maar zn passing en voorzettten zijn dramatisch. En Schone knalt er afentoe een beetje in maar speelde vandaag ook als een zoutzak.

De enige met echte winnaarsmentaliteit is Klaassen, en hij is daarom niet voor niets de topscorder dit seizoen. Van de zotte dat je aanvallende middenvelder topscorer is, en bijna net zo vaak heeft gescoord als je aanvallers bij elkaar.

En wat je zegt over tot het gaatje gaan ben ik niet mee eens, ik heb niemand 120% zien geven. Je moet toch verdomme gemotiveerd raken als je ziet dat de nummer 1 onderuit gaat en je het kampioenschap weer in eigen hand kan hebben.

Dat ongemotiveerde gedrag steekt me zo, het doet gewoon pijn aan de ogen afentoe. De passing is dramatisch en de afwerking al helemaal. Ik snap niet dat je zo ongemotiveerd bent als je ' hobby ' je baan is en er verdomd veel geld voor krijgt iedere maand.

Wa'n bende, die Nijhuis naait Ajax gewoon vies hard. Maar ja, als ze nou gewoon scoren die grote kans voor Traore maar ja de lieveling van Bosz.

Zo dit is echt een gemiste kans voor Ajax.. maar ze verdiende ook niet om te winnen.

5 maart 2017 om 16:33

Hoezo niet? Er was een gebrek aan inzet ja, maar ze speelden alsnog vele malen beter dan Groningen en hadden ook gewoon de grootste kansen.

5 maart 2017 om 17:30

Nouja ik vond het niet vele malen beter, al waren ze over t algemeen wel iets beter. Alleen mag je als Ajax zijnde gewoon wat meer laten zien!

Rare titel. Nijhuis kost Ajax mogelijk de titel is logischer. Wat floot hij slecht zeg. Had wel vijf penalties kunnen en moeten geven. Dan zie je het belangrijkste moment, de overtreding op Onana over het hoofd. Alle lof is hem naar het hoofd gestegen.

5 maart 2017 om 16:38

Hier ben ik het echt niet mee eens. Ik zag al die penalties ook niet (als ajacied) en die goal vond ik toch een veel grotere blunder van Onana dan van Nijhuis. Daarnaast hebben we weinig gecreeerd en werd er de laatste tien minuten paniekvoetbal gespeeld. Dolberg en Traore voegen niks toe, eigenlijk mist Ajax daardoor stootkracht en individuele kwaliteit voorin. Dat breekt je vandaag op, en natuurlijk een keeper die gaat pingelen. Nijhuis was dan maar een kleine factor in het grotere geheel, vind ik.

5 maart 2017 om 16:54

Die op sanchez zag je niet

Typisch Ajax om punten te laten liggen wanneer er goed geprofiteerd kan worden. Veel te lamlendig aan de wedstrijd begonnen. Zenuwen, druk?

Krijg Nijhuis toch een grote rol in de titelrace, probeert Engelse scheidsrechters na te doen en faalt keer op keer.

Pfff, wat een teleurstellende vertoning van Ajax. En Bosz had Neres ook wel mogen laten invallen!

Man, man, man... Onana... Ja, Linssen maakt een overtreding, maar wat doe je daar nou? Stiekem ben ik blij dat dit een keer afgestraft wordt, want hij zoekt wel erg vaak de grens qua uitkomen en meevoetballen. Aan de andere kant ben ik natuurlijk zeer pissig dat er niet gefloten wordt voor een overtreding, maar als Onana die bal gewoon weg schoot in plaats van te kappen dan hadden we hier niet achter gestaan. Overigens vond ik Ajax ook niet goed spelen. Gelijkspel was verdiend. Op naar de volgende wedstrijd.

5 maart 2017 om 16:29

Ik vind niet dat je Onana moet afrekenen op het feit dat hij in dit geval de bal niet blind weg wilt rossen maar letterlijk alles goed doet tot hij een overtreding tegen krijgt waar Nijhuis niet voor fluit. Ziet er nu knullig uit maar naar mijn mening doet hij het juiste door de bal in de ploeg te houden en op te bouwen, dat je daarna de dupe worden van een doorgeslagen scheidsrechter die zijn eigen regels belangrijker lijkt te vinden dan het boekje doet daar niets aan af.

5 maart 2017 om 16:34

Ben ik totaal niet mee eens. Hij heeft de laatste tijd erg veel geluk gehad qua uitkomen, kappen en meevoetballen. Zoveel zelfs dat hij te overmoedig is geworden in mijn ogen. Hij had hier voor zekerheid moeten kiezen en gewoon de bal moeten wegrossen. Hij is nog jong, dus kan hier van leren, maar ik ga het niet goedpraten omdat het toevallig ook een overtreding was. Had hij die bal weggeschopt dan hadden we deze situatie niet gehad en waren we niet afhankelijk geweest van een fout van de scheids en of hij het wel of niet zag.

Met deze acties legt hij enorm veel risico in zijn spel. Dat is voor een aanvaller of middenvelder oke, maar voor een keeper resulteert dat zo goed als altijd in een tegengoal.


Voor de rest keepte hij een prima wedstrijd, maar ik reken hem deze goal net zoveel aan als dat ik het Nijhuis doe.

5 maart 2017 om 16:50

Ik snap wat je zegt maar lees even wat je zegt. Het komt erop neer dat hij de bal maar weg moet rossen omdat er iemand in de buurt is. Feitelijk doet Onana alles goed en had hij gewoon de bal bij de verdediging afgeleverd als Linsen hem niet tegen zijn hak tikt en hij valt. Dat de scheidsrechter dat niet (wilt) zien is niet Onana zijn schuld. Ja het is gewaagd en kan mislukken, als het mislukt op reglementaire wijze zal ik het ook zeggen maar als er een overtreding nodig is van Linsen om het te laten mislukken dan kan je Onana niets verwijten. Dit is net zoiets als bijvoorbeeld Messi langs de keeper is en de bal de goal in wilt lopen en iemand hem van achter neermaaid en ermee weg komt, je kan Messi dan verwijten dat hij niet gewoon binnen schiet maar uiteindelijk is het een overtreding die zorgt dat het niet gebeurd.

5 maart 2017 om 17:03

Ja dat klopt, uit eindelijk is dit de schuld van Nijhuis en dat wil ik ook niet afschuiven op Onana. Het gaat mij er om dat Onana de laatste weken enorm veel risico in zijn spel legt wat gewoon niet past bij een keeper. Het is altijd maar gokken of een aanvaller er intrapt wanneer Onana iemand uitkapt. Daar ben je het met mij eens dus daar dank ik je voor.

Ik zeg niet dat Onana bij elke 1 op 1 situatie de bal moet wegrossen, maar hier vind ik dat een goede keeper voor veiligheid kiest en de bal een peer hoort te geven over de zijlijn of gewoon naar voren. Hij stond gewoon een paar meter buiten de 16, dan hoor je niet een mannetje uit te spelen. Onana had deze situatie kunnen vermijden door minder risico te nemen, maar uiteindelijk heb je ook hier gelijk, want zijn actie slaagde gewoon. Hij was zijn man voorbij, maar hij gaat gewoon veel te vaak voor de voetballende oplossing.

Maar over het algemeen geef ik je gelijk, ja het is uiteindelijk de schuld van Nijhuis.

5 maart 2017 om 17:09

Mag ik niet kritisch zijn op de keeper van mijn club? Ik ga ver tot in de details wat eigenlijk niet heel eerlijk is, dat is waar, maar Onana deed zeker wat dingen vekeerd. Maar ja, uiteindelijk heeft het ook te maken met ervaring. Een ervaren keeper had hier hoogstwaarschijnlijk die bal wel weggetrapt. Hopelijk leert hij hier van en kiest hij zijn momenten wat beter uit!

5 maart 2017 om 17:19

Ik kan juist erg genieten van zo'n acties zoals die van Onana en vind het dan ook van de zotte dat mensen willen dat hij dat af doet leren, is net zoiets als Ronaldinho verbieden een trucje te doen. Het brengt risico's met zich mee en dat weet je, als hij de bal reglementair verliest zal niemand hem verdedigen, ik ook niet, maar als hij erop word aangekeken dat de scheidsrechter een vreselijke wedstrijd fluit ( Neem bijvoorbeeld het Sanchez moment) wat hij naderhand ook toegeeft vind ik onterecht.

5 maart 2017 om 17:27

Wat ik nu allemaal ga typen is even los van het tegendoelpunt:

Natuurlijk is het genieten, maar zoals ik al eerder zei: keepers moeten niet zoveel risico in hun spel leggen en ik vind de vergelijking met Ronaldinho niet echt opgaan aangezien Ronaldinho een aanvaller/middenvelder is en dat van hem verwacht wordt. Het is een leuke extratje dat onze keeper voetballend goed is, maar hij doet het nu gewoon te vaak en ik zie mijn keeper liever ballen tegenhouden dan aanvallers uitspelen. Ik laat het hier maar bij, want wij gaan het hier niet over eens worden. Agree to disagree!

5 maart 2017 om 17:48

Ik denk dat we juist wel op een lijn zitten alleen het anders verwoorden, allebei zien we er een overtreding in en een doelpunt dat nooit had mogen tellen. Dat is de essentie, enige verschil is dat ik niet vind dat Onana het volgende keer anders moet aanpakken maar hoop dat de scheidsrechter volgende keer wel durft af te fluiten.

5 maart 2017 om 16:45

Kom op nou. Een overtreding blijft een overtreding Linssen die daar nog trots loopt te vertellen dat hij er blij mee was. Eigenlijk hoopte ik dat ajax zou verliezen. Mogen ze hem hebben, als je zo wilt winnen.
Ajax waardeloos gespeeld, maar absoluut niet de eerste keer dat ajax punten verliest onder leiding van Nijhuis. Gelijkspel terecht omdat Ajax het niet op kon brengen.

Op naar volgende week.

5 maart 2017 om 16:49

Je hebt gelijk en ik ben het met je eens dat Nijhuis gewoon had moeten fluiten, maar Onana legt gewoon teveel risico in zijn spel waardoor dit soort situaties ontstaan. Ik zeg niet dat hij daarmee moet stoppen, maar hij moet zijn momenten wat beter uitkiezen. Een keeper hoeft niet alles voetballend op te lossen. Hij mag ook gewoon een bal een keer wegtrappen. Wat Linssen er van vindt maakt mij eigenlijk niet uit, ik wil gewoon dat Onana hier van leert en de volgende keer in zo'n situatie voor een iets veiliger optie kiest.

Tuurlijk was Ajax niet geweldig vandaag, maar wat drukt Nijhuis weer z'n stempel op de wedstrijd zeg. Die man loopt echt naast z'n schoenen en fluit helemaal nergens meer voor.

Ondanks dat Onana daar niks te zoeken had, is ajax flink genaaid. Ook hadden ze zeker recht op minimaal 1 penalty. Vond Ajax ook beter en hadden recht op meer dan een punt.

Ontzettend zuur dat hier geen videoscheidrechter aanwezig is.

Aan de andere kant heeft Ajax bijna niets gecreeërd en heeft Groningen geweldig gespeeld.

Ik weet niet of ik nou Groningen moet feliciteren voor het uitstekende spel.
Feyenoord voor de voorsprong die ze behouden of PSV die inloopt..

Maarja we kunnen winnen of verliezen maar een betere club dan deze is er niet…

Onana deed even een Oneenee, heerlijk! Ajax overtuigt al heel lang niet, maar weet toch steeds te winnen. Gelukkig is dat vandaag niet gebeurd. Ziyech valt ook vies tegen dit seizoen.

5 maart 2017 om 16:31

Het was een domme actie van Onana maar hij wordt toch echt eerst aangetikt voordat linssen de bal krijgt.

Ontzettend zuur dat hier geen videoscheidrechter aanwezig is.

Aan de andere kant heeft Ajax bijna niets gecreeërd en heeft Groningen geweldig gespeeld.

Ik weet niet of ik nou Groningen moet feliciteren voor het uitstekende spel.
Feyenoord voor de voorsprong die ze behouden of PSV die inloopt..

Maarja we kunnen winnen of verliezen maar een betere club dan deze is er niet…

5 maart 2017 om 16:55

Ik denk dat PSV de grote winnaar is dit weekend. Uitgerekend de grote verliezer van het vorige weekend. Ik denk dat Feyenoord goed met de schrik vrij komt en dat Ajax het meest teleurgesteld zou zijn. Het is ook maar hoe je het bekijkt.

Als Feyenoord fan vind ik het echt jammer voor Onana, het blijft een geweldige keeper.

Het is gewoon belachelijk dat Nijhuis Ajax nog mag fluiten. Hoe vaak wel niet hij beslissende fouten maakt in het nadeel is gewoon geen toeval. Twee keer geen penalty geven (terwijl als Sinkgraven exact hetzelfde doet wel een vrije trap tegen krijgt) en dan mag de aanvaller Onana gewoon onder uit schoppen. Natuurlijk moest hij hem weg trappen maar dat betekend niet dat de aanvaller van alles mag doen. De KNVB moet eens iets gaan doen aan Nijhuis die zijn eigen regels bepaald.

Wat was Ziyech matig. Overigens hadden ze allemaal niet echt de winnaarsmentaliteit ook bij Klaassen viel dat me vandaag een beetje tegen. Ik vind dat dolberg ook wel wat meer concurrentie mag krijgen. Ik denk dat de beste keuze op het moment is Sierhuis als back-up. Ik denk dat je met een Abdelhak Nouri de wedstrijd kan winnen in de kleine ruimtes. Tuurlijk Ziyech is net iets beter maar op het moment toch ook niet je van het! Als trainer zijnde moet je die ballen aan het einde niet eens voor willen pompen. Geen lucht duels gewonnen vandaag

Proficiat Feyenoord dit halen ze niet meer in. Als er ook maar een beetje druk staat op deze ploeg gaat het mis. Feyenoord uit, psv thuis, az uit, twente uit. Het was allemaal dezelfde onzin

5 maart 2017 om 16:54

Bij Feyenoord zijn ze ook inmiddels wel wakker hoor. Denk niet dat ze nog punten gaan laten liggen. En als we zoals vanmiddag tegen Feyenoord spelen al helemaal niet

5 maart 2017 om 20:01

welnee joh, dat heeft niks met wakker zijn te maken. De hele top drie maakt in deze fase misstappen. Je ziet dit zo vaak: koploper verliest cruciale punten, vaak ook nog bij een laagvlieger, concurrentie weet niet optimaal te profiteren. Puntverlies zat er net als bij Feyenoord aan te komen, zo solide oogde het allemaal niet de laatste tijd. Het loopt om de een of andere reden niet en iedereen deelt in de malaise.

Vraag is wie het beste met deze tegenslag omgaat. En ondertussen lijkt PSV het dipje te boven. Kan nog heel interessant worden. Niemand kan zich nu nog een misstapje permitteren.

Ajax loopt in ieder geval puntje in op Feyenoord. Vond Nijhuis wel matig vandaag, gaat in de fout bij de goal van Groningeb en volgens mij snapt hij ook niet dat vasthouden tegen de spelregeld is. Knap gedaan van Groningen dat ervoor zorgde dat Ajax weinig kon. Ajax heeft wel erg treurige vleugels, zowel voor als achter. Younes zit het dan ook niet mee met een bal op de paal en had naar mijn idee eem strafschop verdient in de 1e helft. Ziyech was ook niet veel vandaag en ook Dolberg weer slecht.

Wat een ongelofelijk triest team dat Groningen. Kunnen alleen maar tijdrekken, vanaf minuut 60 en ballen naar voren beuken. Willen niet eens voetballen.

Nijhuis was ook bedroevend, hoe vaak moet Dolberg onder het gras geduwd worden voordat hij fluit. Ongelofelijk, wat een aanfluiting.

Echt typisch Eredivisie dit. PSV de grote winnaar van het weekend. Zo zie je maar weer. Er is nog niets gespeeld.

Was gewoon een overtreding op Onana alhoewel Onana niet zoveel risico moet nemen. Traore en Dolberg blijven dramatisch voetballen, ik mag hopen dat ze volgende week niet opgesteld worden. Groningen erg onsportief, ze begonnen erg vroeg met tijdrekken, voor de rest was er weinig te beleven. Enige postieve is dat we 1 punt zijn ingelopen.

5 maart 2017 om 16:34

Hoezo? Was gewoon een dikke overtreding. Bovendien ontsnapte Vilhena ook nog eens redelijk vroeg in de wedstrijd aan rood.

Dan valt de schade voor Feyenoord nog mee vandaag. Maar nog steeds doodzonde, want het had zomaar gekund dat je na vandaag 7 punten voor had gestaan. Niet dat ze daar vandaag recht op hadden, maar toch. Verder viel Ajax mij ook weer niet echt mee. Ik had toch wel verwacht dat ze dit Groningen, wat er gewoon niet zo heel veel van bakt dit seizoen, zouden verslaan.

5 maart 2017 om 16:43

Ik als Feyenoorder vond het wel een overtreding eigenlijk. Al kijk je naar AZ - Cambuur nagenoeg het zelfde. Keeper in de 5. Maar goed dit is natuurlijk een meevaller, alles nog in eigen hand !

Wat een weekende, twee clubs onterecht goals niet en wel gegeven. Feyenoord had een goal toegekend moeten hebben en Ajax een goal onterecht goal gekregen. Groningen heefthet goed gedaan.

5 maart 2017 om 17:08

Zeg dat wel pff. Feyenoord verspeelt het door met een enorm zwakke instelling naar Sparta te gaan en verliezen terecht overigens. Ajax zal ook niet lekker naar Amsterdam reizen met de wetenschap dat dit een uitgelezen kans was om echt druk op Feyenoord te zetten. Nu heb je alsnog twee wedstrijden nodig.
PSV de grote winnaar, waar ze vorig weekend zowat uitgeschakeld waren voor de titelstrijd doen ze weer stilletjes mee. Het gaat nog heel spannend worden.

5 maart 2017 om 17:55

Vond het belachelijk dat PSV al klaar was vorige week, Ajax heeft met 13 punten achter gestaan en eer de kampioen, dus bijna op de laatste wedstrijd kam nemen zeggen dat welke club dan ook kampioen is.

Ik word ondertussen schijtziek van Bosz. Hij rouleert niet. Maakt niet uit of je een slechte wedstrijd speelt je staat volgende week toch wel in de basis, spelers raken minder gemotiveerd en ongeïnspireerd. En dan zijn wisselbeleid. Een middenvelder voor een verdediger, gooi er dan een aanvaller in. Derde wissel in de 89e minuut en dan ook nog Cassiera ipv Neres. Kan aan mij liggen maar ik snap er niks van.

5 maart 2017 om 16:53

Helemaal mee eens. Ik zei het al na 1 maand, Bosz is niet de trainer die wij in Amsterdam willen, hij jaagt onze talenten weg en neemt amateuristische beslissingen. Week in week uit Veltman, Younes en Traore, Dolberg die als een ongeã¯nspireerde slappe zak in de punt speelt. Bosz stelt keer op keer uit vorm verkerende spelers op, krijgt ze niet aan de praat, maakt ze niet beter. Zijn wisselbeleid is dubieus, zachts gezegd.

Hij heeft het voetbal ook totaal niet beter gemaakt. Het is misschien meer aanvallender, maar als je B-spelers op blijft stellen ziet het er nog slechter uit dan het afgelopen seizoen, en afgelopen seizoen deden we het niet eens bepaald slecht qua resultaten.

Dit is weer typisch Ajax, net zoals de laatste dag van het seizoen van vorig jaar. Je weet dat het NU moet gebeuren. Dan ga je niet op 35% spelen.

Wie 't laatst lacht lacht het best. Ik lach als een boer met kiespijn (na dit weekend). Weer dichter bij #2 en wie weet #1.

Valt toch wel op dat er ontzettend veel ajacieden hier de volledige schuld bij de scheidsrechter legt, terwijl er bij Feyenoord ook een doelpunt onterecht werd afgekeurd. Ajax had Groningen gewoon moeten opvreten, zeker na Sparta Feyenoord. Ze zijn de achtervolger maar lieten dat absoluut niet zien.

5 maart 2017 om 16:49

In beide gevallen ging er een overtreding op de keeper aan vooraf. Bij Feyenoord had er meteen gefloten moeten worden en bij Ajax had het doelpunt afgekeurd moeten worden.

Ajax en Nijhuis van matig niveau vandaag. Helaas niet vol geprofiteerd.

Super trots op Groningen
Meer dan terecht dit gelijk spel
En al dat gezeur wat ik nu hoor op de tv
5 minuten er bij?
Ben er blij mee dat het gelijk is gebleven

Erg jammer dit, maar aan de andere kant misschien heeft feyenoord nu ook een deukje opgelopen en kunnen we daar nog van profiteren. Moeten we natuurlijk zelf ook beter gaan spelen en uiteindelijk denk ik alle restant van de wedstrijden winnen. Blijven hopen !

Ondanks dat Ajax ook punten heeft verspeeld zijn ze wel een stuk dichterbij gekomen, Feyenoord kan nu ipv een wedstrijd verliezen en een gelijkspelen nog maar 1 verliezen of 2 gelijkspelen(met doelsaldo

De goal van Groningen was duidelijk een overtreding die Ajax op het eind 2 punten kost. Ondanks dat Ajax zwak speelde zouden ze gewoon met 0-1 moeten winnen.

Nijhuis mag ook wel even op zijn plek worden gezet.

Toch wel raar dat Ajax nooit weet te profiteren als de concurrentie punten laat liggen. Maar denk dat dit wel een terechte uitslag is.

Met bosz en zijn vriendjes zullen wij de titel niet pakken, geen aan valler die scoort, veldman traore en ook zyech en younes mogen toch wel meer brengen, maar ja peter heeft het weer niet goed uitgelegd

Ik vind dat vanaf volgend seizoen verplicht moet worden om bij elke wedstrijd doellijntechnologie en een videoscheidsrechter te hebben. Dan voorkom je gewoon die totale inconsequentie tussen vermeende overtredingen, doelpunten of achterballen die er is tussen de verschillende wedstrijden. Je ziet nu pas echt hoe erg scheidsrechterlijke beslissingen, terecht of niet terecht, van invloed kunnen zijn op de competitieverloop.

Neemt overigens niet weg dat, ondanks de onterechte goal (want Linssen maakt een overtreding), Ajax gewoon vreselijk laks en slecht speelde. Echt een mentaliteitsdingetje. Alsof het allemaal oude wijven zijn die enkel op de automatische piloot kunnen spelen. Wanneer ze echter een tandje bij moeten zetten, is het niks. Vind daarin vooral Traorã£â©, Veltman en Younes uitblinken. Al is Peter Bosz daarin ook wel een factor in, hoor. Zijn wisselbeleid gaat nergens over en zijn lievelingtjes (younes en doorgaans ook Traore) mogen wekelijks laten zien hoe ze vooral niet kunnen voetballen.

Jammer dit, Ajax speelde slecht en dan maakt Onana nog zo'n fout. Er werd op Onana wel een overtreding gemaakt, maar wat een domme actie zeg van Onana. Vond Nijhuis wel weer rare acties maken, zoals o.a dat Ajax een penalty ontnomen is en vlak voor tijd geen vrije trap voor vasthouden. Toch is het Ajax eigen schuld dat ze hier niet winnen, veel kansen niet afgemaakt en als Onana niet de fout maakte of de goal werd afgekeurd was de eindstand 0-0 gebleven denk ik. Na de 1-0 werd Ajax pas wakker, daarnaast snap ik Bosz niet met z'n late wissels en waar blijft Neres?

Allereerst kunnen we stellen dat Ajax slecht speelde. Onder andere Ziyech, Sanchez en Traore waren onder de maat. Gelukkig prikt Klaassen nog de gelijkmaker binnen.
Wel vraag ik me af waarom Nijhuis nog op het hoogte niveau mag fluiten (en dan vorige week ook nog de klassieker). Hij maakt iedere week fouten. Nou is dat natuurlijk erg vervelend, maar daar ontkom je haast niet aan. Ook de topscheidsrechters maken fouten, de ene keer in het voordeel van jouw team, de andere keer in het nadeel. Wat mij echter stoort aan Nijhuis, is dat hij niet betrouwbaar is. De ene wedstrijd laat hij niks toe, zoals Roda-Heerenveen. Toen trok hij 3x rood. De andere wedstrijd mag opeens alles. En dan ook nog de wanvertoning van Nijhuis vandaag. Wanneer wordt hij teruggezet naar de amateurs?

5 maart 2017 om 20:41

Hier ben ik het wel mee eens, ik snap de Nijhuis-hype van de laatste tijd ook niet zo. In de kleinere wedstrijden erger ik me vaak aan hem. In sommige wedstrijden laat hij zoals je al zegt veel gaan en in andere wedstrijd is hij weer onnodig streng, met Roda - Heerenveen als mooi voorbeeld. Consequentie is vaak ver te zoeken.

De manier waarop hij de toppers fluit maakt die wedstrijden wel aantrekkelijker om te kijken, maar ook hier is hij lang niet altijd even consequent.

Zeer matige wedstrijd van Ajax waarin weinig aan de hand was, tot Onana begon met rotzooien buiten de 16. Daar moet hij gewoon mee ophouden, gewoon die bal fatsoenlijk meegeven en klaar. De goal had natuurlijk nooit geteld mogen worden, hij wordt toch gewoon aangetikt waardoor hij die bal verliest. Maar hij had zich nooit in die situatie mogen worstelen. Dat vind ik toch een bijzonder groot nadeel van Nijhuis met zijn mannelijk voetbal, hij vergeet gewone kleine overtredingen volgens de regels te behandelen en die kunnen grote gevolgen hebben.

Maar goed, 1 punt ingelopen op Feyenoord en er 2 verloren op Psv. Als je op voorhand wist dat je een lastig duel ging spelen Groningen, terwijl Feyenoord naar het laaggeklasseerde Sparta ging mogen we toch spreken van een kleine toename van onze kansen op de schaal, terwijl de zekerheid op plek 2 juist iets is afgenomen. Tegen FC Kopenhagen en Twente zal echt uit een ander vaatje getapt moeten worden.

Op naar donderdag!

Veel huilenbalken hier zeg. Neem het als een man en op naar de volgende wedstrijd. Gelijk spel is beter dan verliezen. 4 punten is te overbruggen al hoop ik natuurlijk dat feyenoord de titel wint.

5 maart 2017 om 16:49

Dus je moet maar accepteren dat je bestolen wordt? Is dat juist niet het tegenovergestelde van mannelijk?

Je mag dit soort dingen gewoon niet accepteren, je moet boos zijn als fan. Hoe duidelijker het wordt des te eerder is de videoref er, dan heb je dit gerotzooi niet meer.

Weekend van het voetbal?
Nee, weekend van de scheidsrechters. Heb de wedstrijd van Feyenoord niet gezien, maar ik geloof de commentator gelijk. Nijhuis is, maybe dankzij RTL 7, helemaal doorgedraaid. Al was die rode kaart die hij gaf wel een zeer goed besluit, wat compliment waard is. Maar dan is zijn assistent scheidsrechter weer erg slechtziend want die stak zijn vlag geeneens in de lucht..

Geen penalty bij Utrecht. Nee, we kunnen net zo goed in dit kikkerland per direct stoppen met voetbal, als we het met slechtziende scheidsrechters moeten doen. Dank u Knvb, voor het nog meer naar beneden halen van onze amateuristische competitie.

Wat een schandalige gedoe weer met Basje.....deze man fluit structueel fout en de knvb laat dit toe. Vorige week overtreding naar overtreding liet hij doorspelen. En wat doet hij nu. Is gewoon een overtreding op Onana. Sxhandalig dit Daarnaasf dient Ajax gewoon met duidelijke cijfers te winnen dus dat is ook hun eigen schuld. Ben beetje moe van Traore en Youness die geen goal kan maken dit seizoen. Bosz eigen sxhuld dikke bult. Dit was kans om op 2.punten afstand te komen. Maar komt nog goed.

Al de Ajax commentaar 😂 was gewoon een geldige goal ! Moest onana maar niet klote achter in

5 maart 2017 om 17:04

Onana had inderdaad die bal gewoon weg moeten trappen, maar als je de beelden terug kijkt zie je wel degelijk dat hij een tikje kreeg van Linssen, waardoor hij ten val kwam.

5 maart 2017 om 16:53

"de gedachte aan al die schreeuwlelijken die Feyenoord al uitlachten en het kampioenschap al zo goed als binnen dachten te hebben maakt mijn dag een heel stuk beter."

Ik zal het onthouden aan het einde van de rit Ik riep gelukkig dit soort dingen niet na Sparta maar jou reactie is geen haar beter dan de mensen die toen zo vrolijk waren, arrogantie ten top als of het kampioenschap nu binnen is. Natuurlijk is de situatie vreselijk vervelend als Ajacied zijnde maar al had je dit mij verteld aan het begin van het weekeinde had ik er zo voor getekend. Het voordelige doelsaldo van Feyenoord is nu niet meer belangrijk. Hiervoor als er gelijk gespeeld werd en eentje verloren dan stond Feyenoord nog steeds eerste, nu niet meer

5 maart 2017 om 17:02

Doet me echt weer denken aan GAE uit waar Ajax ook gelijk speelde. Nou kan je natuurlijk niet alles winnen maar toch. Het is jammer, maar goed we hebben alles in eigen hand. Laat het wederom een wake up call zijn.

Natuurlijk ligt het puntverlies voor het grootste deel aan de instelling van
Ajax, maar zeker aan de wekelijks dramatisch fluitende Nijhuis. Blij met
dit soort arbiters? Nou, als je van marchanderen houdt, meer van deze
soort!
Daarnaast wil ik wel eens weten wat Professor Bosz eigenlijk aan het doen is.
Heb je een speler van bijzondere kwaliteit in huis en mag deze niet mee of
invallen. Hou toch snel op met die pesterijtjes en vervang tijdig een falende
Ziyech, Traore of Dolberg! Genoeg gretige jongens op de bank die het zeker
niet slechter zullen doen! Maar natuurlijk begrijpen we toptrainers niet:-(

zo ajax bestolen vandaag.overtreding op de keeper.geen penalty gegeven.jammer,voor mij als neutrale zijnde was ajax winst beter.was het nog spannender tot einde.en dan maar roepen die derksen hoe nijhuis goed is, zo goede scheids ..terwijl die uitslag bepaald,voor hoeveelste keer al?het lijkt echt erop dat iedereen feyenoord titel gunt.zelfs de scheids

Wat baal ik hiervan zeg. Hebben we de kans om in te lopen op Feyenoord, laten we het zelf liggen en nee, Ajax verdiende het ook niet om te winnen. Een gelijkspel is in mijn ogen gewoon een terechte uitslag, want zowel Ajax als FC Groningen hebben hier en daar wat kansen gehad, maar dat was het wel.

En dan Onana met zo'n domme fout, ongeacht of het nou wel of geen overtreding was. Ik heb het hier al vaker aangegeven: Onana vind ik op aardig wat momenten erg onrustig ogen en daardoor maakt hij nog weleens wat slippertjes (die niet worden afgestraft), tot vandaag, want hij kapte Linssen eerst mooi uit, maar bleef daarna veel te rustig en dacht dat hij Linssen al kwijt was en nogmaals: dit is dus ongeacht of het nou wel of geen overtreding was, want Onana moest de bal gewoon naar voren knallen nadat hij Linssen had uitgekapt.

Vandaag was heel Ajax gewoon matig en Klaassen redt dan uiteindelijk een punt voor Ajax, maar sterk vond ik hem niet spelen. Younes had hier en daar weleens wat leuke acties, maar dat was het wel, aan Traorã© ergerde ik me vandaag weer groen en geel, Ziyech en Sã¡nchez vond ik ook niet sterk en als ik dan het hele team moet beoordelen, dan kom ik hierop uit:

- Onana. Een 4. Had niet veel te doen, maar maakte wel een beslissende fout.
- Veltman. Een 4. Er was dit seizoen een periode dat ik hem als back wel goed vind spelen, maar het lijkt erop dat Veltman nu met de wedstrijd matiger begint te spelen.
- Sã¡nchez. Een 5. Ben normaal gesproken erg lovend over hem, maar ook hem vond ik vandaag zwak spelen.
- De Ligt. Een 5. Vond hem niet heel slecht spelen, maar ook niet goed.
- Sinkgraven. Een 5. Ondanks dat hij het voor z'n blessure beetje bij beetje steeds beter begon te doen als back, blijf ik hem geen back vinden (net als Veltman overigens).
- Klaassen. Een 6. Speelde niet heel goed, maar red uiteindelijk wel een punt voor Ajax.
- Schã¶ne. Een 4. Vond hem vandaag (en eigenlijk de laatste weken) minder spelen.
- Ziyech. Een 4. Idem dito als Schã¶ne.
- Traorã©. Een 3. Ergerde me vandaag weer groen en geel aan hem. Hij doet volgens mij alles op halve kracht: z'n schoten lijken 9 van de 10x op die schoten waarmee je een keeper voor de wedstrijd inschiet en ik heb ook vaak het gevoel dat hij denkt dat hij aan zaalvoetbal bezig is.
- Dolberg. Een 5. Speelde ook niet heel sterk, maar had hier en daar hele kleine momentjes.
- Younes. Een 5. Speelde wel wat beter dan de afgelopen weken en schoot een bal tegen de paal (al was dat wel buitenspel volgens mij) en had 'n paar goede momenten waar hij z'n directe tegenstander voorbijkwam, maar dat was het eigenlijk wel.

Van de Beek was dat nog gevaarlijk met 'n afstandsschot in een van de laatste minuten, maar ik vond het ook echt rare wissels van Bosz. Waarschijnlijk zal hij weer vertellen dat hij Neres in zou brengen als daar het moment voor was en als Ajax voor zou staan, maar dat vind ik echt zo'n domme reden, want je hebt goals nodig en Neres is een aanvaller, breng hem dan in, ongeacht of je nou achter, gelijk of voor staat!!

Ondanks dat ook Feyenoord vandaag punten heeft verspeeld, denk ik niet dat ze de eerste plek kwijt zullen raken. Dit was in mijn ogen het ultieme moment voor Ajax om de achterstand op 2 punten te verkleinen en daarmee Feyenoord onder druk te zetten, met in ons achterhoofd dat Ajax nog in de Arena tegen Feyenoord speelt, maar zelfs als Feyenoord in de Arena verliest, wat de achterstand dan tot 1 punt terug zal brengen, dan zie ik Ajax alsnog niet op de eerste plaats eindigen.

Erg jammer, ben als Ajacied enorm teleurgesteld.

Los van het feit dat Ajax dramatisch speelde, wat een drama die arbitrage. Week in week uit, bij welke club dan ook.. Dat Nederland niet eens instaat is om fatsoenlijke scheidsrechters op te leiden. Die Nijhuis mogen ze ook wel eens een 'engelse' schop onder zijn kont geven.

@voetbalzone, bijzondere berichtgeving omtrent het moment van Onana, iedereen kan zien dat dit een overtreding is. Nu laten jullie het lekker in het midden!

Dit is gewoon weer typisch Ajax. Toen tegen de graafschap kunnen ze het niet opbrengen en nu deze prachtige mogelijkheid laten ze aan zich voorbij gaan. Dat kan gewoon niet gebeuren. Excuses als de scheidsrechter moet je niet willen hebben die moet je gewoon voor zijn door gewoon hup 1-3 winnen. Dan heb je geen gezeik niks.

Al die teleurgestelde Ajax supporters hier moeten zich wel realiseren dat Ajax een punt is ingelopen in de titelrace en niet alleen dat maar ook een punt in het doelsaldo. Het zal maar iedere week gebeuren -;

5 maart 2017 om 17:25

Het wel of niet in eigen hand hebben van het kampioenschap is een wereld van verschil. Hoe kan je niet teleurgesteld zijn bij zulk pover spel terwijl alles op het spel staat?

Mooi die reactie van Nijhuis:"Ajax had hier gewoon drie penalty's moeten hebben en de tegendoelpunt had niet goedgekeurd mogen worden. Maar dat is achteraf altijd makkelijk praten."

Zou er niet eens research gedaan moeten worden naar Nijhuis tav Ajax?! 1x is een incident, 2x toeval, 3x wellicht ook, maar zo vaak onterecht Ajax benadelen....dat is opzet!!! Dat zou op professioneel niveau niet meer getolereerd mogen worden.

Ajax speelde slecht. Toch is het heel vreemd dat Nijhuis, de zelfbenoemde scheidsrechter "Engelse stijl", die fysiek spel bevordert, eerst in de (fysieke, strijdvaardige) Kuip fluit en een week later bij een (fysieke) tegenstander van nummer 2 (en anti-fysiek) Ajax. Dat allemaal vlak nadat de KNVB-directeur openlijk voorkeur voor Feyenoord uitspreekt. Hoe dan heeft Nijhuis, waarschijnlijk onbedoeld, veel invloed op de titelstrijd.

5 maart 2017 om 17:09

Dus daarmee zeg je dus eigenlijk dat overtredingen mogen! Dan is et einde dus zoek, want bij elke scheids is dat dus anders. Hard voetbal moet zeker kunnen, maar overtreding is gewoon een overtreding. Anders kan je net zo goed de scheidsrechters weghalen.

5 maart 2017 om 17:11

Blablabla.

Ik heb dat hele artikel van Bosz geeneens gelezen, maar zal het kort en simpel voor je uitleggen;

Scheidsrechters moeten niet alles affluiten als er even wat contact is nee, het is en blijft een mannelijke sport, lichaam erin. Maar op beslissende momenten hoort een scheidsrechter de overtreding af te wegen tegen de consequenties. Dit was een overtreding dat zelfs geel had kunnen opleveren, daar hij totaal niet voor de bal ging (dit zag je al direct op het veld, en werd nog eens bevestigd door zijn interview na de wedstrijd). Zulke overtredingen moet een scheidsrechter nooit, en dan ook nooit, negeren!!! Dat moment bij Utrecht, hoe kan je daar geen penalty geven? Of in dezelfde wedstrijd, nog geen 2minuten naar de overtreding en doelpunt van Groningen, Sanchez geen penalty geven? Dat zijn dure en beslissende momenten, dã¡t zijn momenten dat de scheidsrechter in moet grijpen. Een iets harder duel op en rond het middenveld, dã¡ã¡r moet meer door gevoetbald worden.

We hebben onbekwame scheidsrechters lopen in onze voetbalafdelingen. En enkeling probeert het nog te forceren, maar maken daardoor bijna wekelijks cruciale fouten.

5 maart 2017 om 17:25

@frtorres
Je vind het wel een overtreding, maar hebt er geen moeite mee dat Nijhuis niet affluit? Dit heeft niks met 'mannelijk voetbal' te maken, maar met een scheids die niet affluit bij overtredingen. Ook die overtreding op Sanchez was geen penalty? Dezelfde Nijhuis had ook Feyenoord een penalty moeten geven toen Jorgenson werd vastgehouden. Sorry, maar Nijhuis maakt er een potje van. Hij mag morgen weer grapjes maken bij Vi...

5 maart 2017 om 17:32

Ik ben het deels met je eens, Torres. Ja, ik ben pissig dat Nijhuis niet hier voor heeft gefloten, maar als Onana niet zoveel risico in zijn spel legt dan hadden we deze situatie niet gehad. Zoals ik al eerder zei, dit heeft natuurlijk grotendeels te maken met ervaring en hopelijk heeft hij hier van geleerd. Gebeurde het nu niet dan kwam er wel een andere wedstrijd waarin een aanvaller er niet meer intrapte.

5 maart 2017 om 17:45

Durfde te nemen? Hij heeft al toegegeven dat hij het niet kon zien en zou hebben gefloten als dat wel het geval was.

5 maart 2017 om 18:47

Sorry, maar zelden heb ik zulke klinkklare onzin gelezen als dit haha, ben je echt serieus?
Alleen door overtredingen zoals pootje haken niet te straffen krijgen we weer mannelijk voetbal is jouw beredenering.
Wat je eigenlijk wil zeggen Frtorres is dat je blij bent dat Nijhuis deze beslissing genomen heeft zodat jouw club kleinere averij oploopt, want dat is het enige dat je hiermee laat zien. Hierboven ook al een onnodige sneer waarin je iets veroordeelt waar je zelf debet aan bent.

Ajax speelt al weken minder. Vandaag wordt het een keer afgestraft. Het is goed om te zien dat de andere clubs het nu eindelijk Feyenoord en Ajax moeilijk maken.

PSV de winnaar van het weekend. Na drie punten ingelopen op Feyenoord, nu ook twee op Ajax. Het kampioensvlammetje begint weer een beetje te branden in Eindhoven. Het wordt zo nog behoorlijk spannend met Ajax - Feyenoord en PSV - Ajax nog in het vooruitschiet. Maar de top drie kan nog overal punten laten liggen. Vooral Ajax met hun Europese wedstrijden.

Ik heb vandaag geen goed woord voor Ajax. Over Nijhuis begin ik niet eens. Deze vent moet persona non grata bij ons worden. Gewoon schandalig hoe hij vandaag floot. Een scheidsrechter kan een fout maken, maar van af minuut éã©n was het duidelijk uit welke richting de wind waaide. Geen excuus dat Ajax door zo een clown niet wint, hadden ze maar beter moeten spelen, maar de polonaise rond de Tukker moet ophouden. Het laatste wat ik verwacht is dat Nijhuis Ajax - Feyenoord of PSV - Ajax gaat fluiten.

Een terecht puntje lekker boyss

Ik vond groningen vandaag redelijk gelijkwaardig daarmee denk ik dat het gelijkspel terecht was. Wel zuur voor onana trouwens

Wordt de corner goed genomen dan wordt hij niet afgeslagen dan hoeft Singraven niet na te denken n dan de bal terug te spelen op Onana die dan niet hoeft te kappen n getackeld word n dan de bal uit het net vist. Tjongejonge Ajax, wil je geen kampioen worden? N Klaassen, scoort wel maar speelt ook slecht hoor. Ach, zo kan ik iedere speler afkraken maar Bosz stelt ze op kon ze deze wedstrijd niet motiveren schijnt

Och zijn ze zielig met z'n allen. Het is allemaal de schuld van nijhuis... Wees eens een vent het is contactsport. Dan had groningen 400 vrije trappen moeten hebben voor elk tikje van ajax. En schreeuwen om een penalty als er weer een speler omwaait in de 16, mahi waaide ook om, ook maar een penal dan? Hoop gefrustreerde calimero's, ga even uithuilen in een hoekje dat je ploeg gewoon niet goed genoeg was vandaag.

Het zat denk ik in de lucht vandaag.. Feyenoord die verliest van Sparta, Az die gelijk speelt tegen Excelsior, Utrecht gelijk tegen Den Haag. Leuk voor de competitie is het zeker, maar ik ben blij dat ik geen toto in heb gevuld. Uiteraard ben ik als Groninger wel blij met een punt.

Net even de reactie van Nijhuis bekeken en dan geeft hij aan dat er geen protest kwam. Maar hij is de scheids die bij protest meteen geel trekt. Daarnaast vond hij het penalty geval van Sanchez niks aan de hand. Sorry maar dan ben je in mijn ogen compleet incompetent voor het scheidsrechters vak.

5 maart 2017 om 20:13

Dat zo iemand internationaal fluit. Niet normaal wat hij vandaag weer heeft gepresteerd.

Ajax was waardeloos vandaag, geen moment het gevoel gehad dat we in de nek van feyenoord konden gaan hijgen. elfde instelling als laatste wedstrijd van borig seizoen. Desalniettemin word je hier wel weer benafeeld door nijhuis, altijd hetzelfde liedje.

Ach bekijk het van de zonnige kant.. puntje ingelopen op Feyenoord

Met een gelijkspel kan ik wel leven maar er had zeker meer in gezeten vandaag. Ajax stond duidelijk stijf van de zenuwen. Goal was in mijn ogen gewoon terecht. De keeper is niet heilig en hij had gewoon niet zo popiejopie moeten doen.

5 maart 2017 om 20:12

Terecht!!! Lindssen zegt notabene dat hij hem wel degelijk heeft aangetikt. Natuurlijk moet hij de bal eerder spelen. Maar als Nijhuis zijn werk goed deed was het niet eens zen discussie geweest. Maar misschien zie jij zulke acties als normaal. Waarbij je iemand gewoon mag aantikken. Want dat woordje "terecht" slaat nergens op.

Uiteindelijk ligt het altijd aan jezelf ondanks de fouten van de scheids

Speelde natuurlijk niet goed maar Bosz gaat ook niet meer vrijuit met het maar blijven opstellen van vooral Traore. Man wat een drama die man.

Verder weer 2 duidelijke penalty's niet gekregen en had die goal van Groningen natuurlijk nooit mogen tellen. Al had die bal allang daar weg gemoeten

Het was weer echt slecht
Zie ook totaal geen beweging meer zonder bal ,
Om de tegenstander het enigszins lastig te maken ...
Het druk zetten met ze alle zie je ook niet meer ,

De scheidsrechters hebben vandaag te veel invloed op de wedstrijden voor het kampioenschap en degradatie. Helaas moet het wegens te dure investeringen nog gebeuren terwijl knvb miljoenen winst maakt per jaar. ADO wordt een duidelijk strafschop onthouden, Feyenoord waarschijnlijk een doelpunt en bij 1-0 Groningen een vrije trap.

Ik zeg alleen Nijhuis! Eerste helft duidelijk vasthouden waarbij Younes naar de grond werd getrokken. Waar stond Nijhuis? Tweede helft weer een duidelijke overtreding op Onana waarbij Onana zijn evenwicht verliest en tegen zijn eigen been trapt. Laatste fase van de wedstrijd waar Sanchez duidelijk over het been word getild van een tegenstander.
Nou volgens mij heb ik genoeg gezegd over Nijhuis he. Dat Onana natuurlijk veel en veel eerder de bal moet spelen weet iedereen. Hij zelf ook. Verder ja fey heeft verloren wat ik al zag gebeuren. Dus lopen we een puntje in. Beter iets dan niets.

5 maart 2017 om 20:36

Het hele spel van Ajax is niet in balans. Vleugelspelers functioneren niet waardoor Dolberg optimaal wordt gebruikt. Daar ligt het grootse probleem. Scheidsrechters etc is allemaal bijzaak. Als je als Ajax niet gretig bent en met hoog tempo dit Groningen niet kan kapot spelen, moet je niet gaan zeiken over bijzaken.

5 maart 2017 om 20:37

Uiteraard bedoelde ik dat Dolberg NIET optimaal wordt gebruikt

5 maart 2017 om 20:43

Bijzaak!? Een scheids die er staat om zijn WERK te doen. Als Nijhuis gewoon z'n ding doet gaan we weg met een 0-3/1-3 dus over wat praat jij eigenlijk. Duidelijk dat hij ons heeft benadeeld in bepaalde acties die achteraf de eindstand hebben bepaald.

5 maart 2017 om 22:50

Ja dus. Alsnog had je erover heen moeten walzen. Helemaal met het gegeven dat de koploper zojuist 3 punten heeft laten liggen. Begrijp me niet verkeerd ik heb nijhuis verrot gescholden en zijn beslissingen zijn onbegrijpelijk maar je moet niet afhankelijk zijn van een scheids en een penalty moment. Als je de juiste mentaliteit hebt ga je niet voor een 5.5 maar voor een 10 en dat betekend kapot spelen van je tegenstander en er gewoon overheen walzen met minimaal 3/ 4 doelpunten verschil

Sinds die Bas Nijhuis bij dat VI steeds aanwezig is , wilt hij te panisch lekker laten 'doorvoetballen'.
Natuurlijk is het dom wat Onana deed, maar een overtreding is een overtreding.
Anders kan je net zo goed uit zonder scheidsrechter gaan spelen, en omroepen via de stadion speakers wanneer het rust is of wedstrijd is afgelopen.

Fluit gewoon in 1 week 2 wedstrijden met beslissende momenten waarin hij faalt.

En dan achteraf komen als het aan hem wordt gevraagd om een uitleg, kom hij met : de Ajacieden protesteerden ook niet bij deze overtreding?!?!

Sinds wanneer fluit je als er spelers erom gaan smeken, Younes kreeg ook bijna gelijk geel toen hij zich even liet gaan om een wel of niet strafschop.

Was wel een aardige scheidsrechter voorheen, maar laatste tijd met dat "doorvoetballen" begin me er wel lichtelijk aan een irriteren.

Feyenoord hoeft zich na de misstap absoluut geen zorgen te maken want Ajax is simpelweg ook niet gretig genoeg om consistent de drie punten te willen pakken. Ik blijf nog steeds bij mijn punt dat Feyenoord aan het einde van de rit de schaal pakt door simpelweg als team sterker te zijn dan de rest van de huidige top 3. Als het goed zat bij Ajax, hadden ze groningen opgerold, ondanks die fout van Onana wat gewoon eens kan gebeuren. Het middenveld is niet in balans. De aanval is gewoon ruk. Traore is te wisselvallig, younes geen rendement, ondanks de dreiging. Beide vleugelspeler zorgen niet voor de juiste aanvoer waardoor Dolberg het moet doen met wat kaatswerk en halve ballen door het midden. Jammer maar realiteit. Alsnog zie ik potentie in het team maar op langer termijn.

5 maart 2017 om 21:57

ajax is wel bestolen vandaag..2 penalties niet gegeven,en overduidelijk overtreding op de keeper niet gezien.je kan ook niet tegen 2 teams winnen:tegen grune en tegen scheids..iedereen gunt feyenoord na 20jr de titel,zelfs de scheids.ze hebben dit jaar alles mee.ze Moeten de titel winnen.want als je wint vandaag kom je op -2 met ajax-feyenoord voor de boeg..dus ik noem dit geen gretigheid,maar plan uit hogere kringen..hoeveel matchen was feyenoord niet gretig,en werd gewonnen door:niet rode kaart te krijgen,door kado penalty te krijgen,door goal uit buitenspel te geven.

5 maart 2017 om 22:46

Brale moj. Als Ajax nou super had gespeeld en was benadeeld ok maar het spel was gewoon niet goed en de mentaliteit nog minder

kan wel leven met de 1-1. was van beide zijden niet geweldig. Zolang we accepteren dat mensen beoordelen, moeten we fouten accepteren, als is hier niet eens sprake van een fout omdat vanuit de lijn van Nijhuis de overtreding van Linssen niet te zien was.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren