Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Arias bij PSV en Karsdorp bij Feyenoord, een wereld van verschil’

Laatste update:

PSV is al vroeg uitgespeeld dit seizoen. De ploeg van trainer Phillip Cocu is zowel Europees als in de KNVB Beker uitgeschakeld, terwijl de kans op de derde landstitel op rij nihiel is geworden na de nederlaag van afgelopen zondag tegen koploper Feyenoord. Huub Stevens, oud-trainer van PSV, denkt niet dat de schuld bij Cocu of technisch manager Marcel Brands ligt.

“PSV maakt een mislukt seizoen door, maar daar kun je Marcel Brands of Phillip Cocu niet als schuldigen voor aanwijzen”, vertelt Stevens tegenover Voetbal International. “Iedereen is het er over eens dat PSV de beste selectie heeft, maar dat het er niet uitkomt. Dat heeft misschien toch wel met de verzadiging van twee titels te maken."

Volgens Stevens is de honger naar de titel groter bij Feyenoord. “Als je bij PSV Santiago Arias als rechtsback zag spelen en bij Feyenoord Rick Karsdorp, dan was dat een wereld van verschil. Andrés Guardado, Luuk de Jong en Jetro Willems zijn dit seizoen niet meer de spelers die ze vorig jaar waren. En zo zijn er meer.”

Doet PSV er goed aan om na dit seizoen afscheid te nemen van Phillip Cocu?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind persoonlijk dat je de schuld wel bij brands kan leggen, psv heeft geen vleugelspelers, afgezien van bergwijn die gwn niet goed genoeg is.

28 februari 2017 om 17:09

Dan kan je cocu ook aankijken voor het feit dat hij krampachtig blijft vasthouden aan de 433 terwijl hij de spelers er niet voor heeft. Speel gwn in een 4-1-2-1-2 met locadia en de jong in de spits en ramselaar op 10 met daarachter v ginkel, propper en hendrix. V ginkel is nu geblesseerd dus daar kan je dan guardado neerzetten, maar deze opstelling zou veel beter bij het materiaal passen.

28 februari 2017 om 17:31

Helemaal eens. En als Arias terug op de bank wordt gezet is het helemaal goed

28 februari 2017 om 19:15

Locadia is net fit man. Wie zegt dat cocu daar niet aan dacht? Wel prima opstelling daar niet van.

28 februari 2017 om 21:23

Arias word een wedstrijd een keer vierkant gedold en meteen zegt iedereen dat hij slecht is...? Normaal gesproken is Arias degene die een van de meeste strijdlust toont! Komt met goede loopacties, voorzetten en doet afgezien van tegen Feyenoord, verdedigend niks onder van zijn tegenstanders

28 februari 2017 om 22:56

Dan nog komt hij niet in de buurt van Karsdorp die dit seizoen afgezien van een hele korte mindere periode echt onwijs sterk presteert.

28 februari 2017 om 17:48

Als al die spelers dit jaar presteerde zoals vorig jaar was brands weer een genie en was het beleid goed. Hetzelfde met Overmars ik vind t puik werk wat ie levert buiten t feit om dat er geen prijzen zijn de afgelopen 2 jaar.

28 februari 2017 om 19:59

Verschil tussen brands en overmars is alleen dat brands had moeten door pakken net het ook op de toekomst en overmars dit wel aarsig heeft gedaan. Uiteraard spelen uitgaande tranfers met als hoogtepunt de uitschieter van milik ook een rol maar je moet het geld ook wel durven uitgeven. Ook vind ik dat er te weinig kans is gegeven aan de jeugd in het 1e van psv daar waar Ajax meer debutanten heeft laten spelen.

28 februari 2017 om 18:05

Ben het met je eens dat de schuld bij Brands ligt. Maar Bergwijn is echt wel goed genoeg, moet alleen vertrouwen krijgen en vanaf rechts spelen. Vind hem nog steeds een groot talent!

Waarom zou Cocu weg moeten? En wie moet er dan voor hem in de plaats moeten komen?

28 februari 2017 om 20:01

Iemand die durft door te selecteren en jeugd meer laat spelen

28 februari 2017 om 20:07

Tja als Brands niet met nieuwe spelers komt kun je moeilijk doorselecteren he. Bovendien was er weinig interesse voor spelers of wilden sommige spelers zelf niet vertrekken. Dan valt er weinig door te selecteren.

28 februari 2017 om 21:29

Heeft PSV buiten Hendriks jeugd die goed genoeg is?

Arias is geen oneven backje, al is het voor Psv natuurlijk ook geen topper. Karsdorp is in alles veel meer getalenteerd dan Arias.

Enkel dat geleuter over zogenaamd de beste selectie hebben ben ik wel echt zat aan het worden nu. Psv heeft simpelweg niet de allerbeste selectie van Nederland. Als iedereen bij zowel ajax, Feyenoord als ook Psv in vorm is, scheelt het elkaar niet veel. Feyenoord heeft meer power, ajax richt zicht meer op het positiespel en Psv heeft graag veel loopvermogen. Dat is een speelstijl keuze en heeft verder niets te maken met talent en zogenaamd de betere selectie te hebben dan de ander.

28 februari 2017 om 17:11

Feyenoord heeft de beste selectie vind ik, Kongolo, Karsdorp, Botteghin, Elia, Jorgensen, Berghuis zijn bijvoorbeeld allen 1 op 1 beter dan wat er bij Ajax staat en grotendeels PSV ook. Voeg daaraan toe dat Feyenoord veruit het meeste teamgeest en mentaliteit heeft, dan is 1 + 1 = 2.

28 februari 2017 om 17:20

Al zou ik een Sanchez ook wel willen hebben hoor of Ziyech, maar verder zou ik niemand willen ruilen.

28 februari 2017 om 17:26

Klopt, op bijna elke positie heeft Feyenoord momenteel (!) betere spelers. Maar bij Ajax zit er meer potentie in, hopelijk komt er nog wat leuks uit Varkenoord voor ons

28 februari 2017 om 17:32

Ja die 2 en wellicht nog een Klaassen.

28 februari 2017 om 17:32

Had jij in het begin van t seizoen verwacht dat botteghin zo zou uitblinken met van der heijden? Het valt wel allemaal goed dit seizoen (wat erg mooi is). Puik werk van vn bronckhorst

28 februari 2017 om 17:34

Of vanuit sparta. Van drongelen bijvoorbeeld

28 februari 2017 om 17:41

Je hebt zeker een paar goeie punten, maar berghuis ik vind dat dus echt geen topper. Het is een leuke voetballer meer niet maar heeft niet echt klasse. Tegenstelling tot karsdorp en botteghin vind ik als psver zijnde echt 2 klasbakken.

28 februari 2017 om 17:51

Ben ik niet mee eens. Vind de selectie van Ajax niet onderdoen voor Feyenoord. Wat ik sterker vind van Feyenoord, is het teamspel en het belang in combinatie met hard werken. Gaat nog een mooie pot worden in Amsterdam.

28 februari 2017 om 19:04

In een goed draaiend team blinken ze allemaal uit inderdaad. Maar voeig jaar was Willems op linksback 2 klasses beter als kongolo, Arias een klasse beter als Karsdorp en deed ook De Jong niet onder voor Jorgenson. Als we verder 1 op 1 bij Ajax kijken vind ik Elia net zo wisselvallig als Younes, Traore beter als Berghuis en Sanchez is iets wisselvalliger als Botteghin maar slechter wil ik hem niet noemen.

28 februari 2017 om 19:18

Allen zijn gewoon in vorm en dan is het makkelijk oordelen. Psv van vorig seizoen is alsnog beter dan dit Feyenoord of Ajax. Echter is de wil er niet. Zie bijvoorbeeld dit onzin bericht over arias. Man die gast had 4 longen vorig seizoen en nu wilt men doen alsof hij er niks van bakt.

28 februari 2017 om 21:07

Haha, hoe snel het om kan slaan. Ik kan me in november de comments nog wel herinneren na het gelijke spel tegen Utrecht, de bekende dip van Feyenoord zat er weer aan te komen en ze zouden volgens vele Ajacieden en Psv'ers op acceptabele achterstand derde worden omdat de selectie simpelweg de kwaliteit niet had.

Wat een goede reeks wel niet met de publieke opinie kan doen.

28 februari 2017 om 23:00

Zeer zeker is Arias niet beter geweest dan Karsdorp nu is. Hij heeft zich moeten ontwikkelen als rechtsback maar als je ziet hoe hij nu na een aanpassingsseizoen voetbalt kun je wel stellen dat hij echt een grote gaat worden. Het loopvermogen en inzicht van een aanvallende middenvelder in combinatie met de felheid van een verdediger. In principe kan deze jongen echt ontzettend ver komen.

Waar haalt iedereen de beste selectie vandaan telkens? Muv de breedte van het middenveld heeft psv gewoon een matige selectie. Geen vleugelspelers.. geen concurrentie voor de Jong die ondanks herhaaldelijk falen geen druk voelt. Om over de backs van psv maar te zwijgen. Ook vind ik het middenveld van psv niet sterker dan dat van ajax of Feyenoord. Van de top 3 hebben zij wellicht wel de minste selectie en staan ze waar ze moeten staan..

28 februari 2017 om 17:36

Men begon met Locadia, de Jong, Narsingh, Jozefzoon, Bergwijn en Pereiro voor de flanken. Dubbel bezet dus. Men heeft van het kampioenselftal verder alleen Bruma verkocht. Lestienne en Van Ginkel gingen weer terug. Ramselaar, Schwaab en de Jong kwamen daarvoor terug.

28 februari 2017 om 17:48

Ik denken dat de frustratie hem voornamelijk zit in het feit dat er in de winterstop weinig gebeurd is. Met de verkoop van Narsingh, de blessure van Locadia (die zal vermoedelijk pas weer in maart zijn draai beginnen te vinden) en de Jong die niet in vorm is had er aanvallend best wat meer binnen gehaald mogen worden. Psv heeft een redelijk brede selectie maar er zijn er maar weinig die echt iets toevoegen. Wellicht dat ze in Eindhoven geen paniekaankopen wilden doen. Ik verwacht komende zomer toch wel vuurwerk op de transfermarkt in Eindhoven.

28 februari 2017 om 17:45

@ Richdinho,

Inderdaad. Zo sterk vind ik de selectie van PSV ook niet, zoals zo vaak wordt beweerd. Een aantal seizoenen terug had PSV (volgens mij in het seizoen 11-12 en daarna ook nog) de sterkste selectie van Nederland, waar ze toen onder andere Erik Pieters, Kevin Strootman, Ola Toivonen, Tim Matavz, Georginio Wijnaldum, Jeremain Lens, Dries Mertens en op de bank hadden ze toen aanstormende talenten zoals Zakaria Labyad, Memphis Depay, Jurgen Locadia en Jetro Willems, alleen werd Ajax toen telkens kampioen.

Dit seizoen hebben ze ook 'n aantal goede spelers, maar het is niet zo goed zoals het beweerd wordt. Een aantal spelers van PSV zijn natuurlijk uitvorm, maar als ik de opstellingen van PSV met die van Feyenoord en Ajax vergelijk (waarmee ze vrijwel altijd spelen dit seizoen), dan kom ik hierop uit:

Opstelling Ajax vs Psv:

- Onana vs Zoet. Zoet heeft dan een 'n voorkeur, denk ik. En ja, Zoet heeft een knullige fout tegen Feyenoord gemaakt, maar hij is nog wel beter dan Onana, die trouwens ook op de goede weg is dit seizoen.

- Veltman vs Arias. Arias is in vorm wel iets beter denk ik, maar ik ben als Ajacied niet echt een fan van Veltman als back. Veltman speelt de laatste tijd matig, maar hij heeft het ook weleens wat beter gedaan als back en hier kies ik toch voor Arias.
- Sã¡nchez vs Isimat. Sã¡nchez is in mijn ogen echt beter dan Isimat. Ik heb het hier al vrij vaak aangegeven, maar ik vind Isimat (net als Schwaab) niet goed genoeg voor Psv. Hij is meer zo'n cultheld bij PSV en ik zie in Isimat meer zo'n type Eric Addo: goed genoeg als stand-in en 12de man, maar niet goed genoeg voor de basis.
- Viergever vs Moreno. Dan kies ik toch voor Viergever, want die vind ik dit seizoen toch sterk spelen. Moreno is ook een zeer goede verdediger, maar Viergever vind ik momenteel beter.
- Sinkgraven vs Willems. Willems is in vorm sowieso een betere back dan Sinkgraven, maar Sinkgraven doet het de laatste tijd als back toch steeds beetje bij beetje steeds beter en ook hier kies ik dan voor Sinkgraven.

- Klaassen vs Prã¶pper. Mijn voorkeur gaat dan uit naar Klaassen. Is dit seizoen ontzettend belangrijk voor Ajax en maakt vele belangrijke goals.
- Schã¶ne vs Guardado. Hier kies ik dan voor Schã¶ne. Is dit seizoen ook erg belangrijk voor Ajax en heeft zich weer teruggevochten in de basis, terwijl ik Guardado dit seizoen tegen vind vallen.
- Ziyech vs van Ginkel. Ook hier kies ik dan voor Ziyech. Speelt de laatste tijd misschien niet zo goed, maar Ziyech is wel ontzettend belangrijk voor Ajax en misschien is hij niet zo goed als bij Twente, maar bij Twente draaide alles om Ziyech, terwijl Ziyech nu bij Ajax 'een van de spelers' is, heeft zich goed aangepast en ben over het algemeen wel tevreden over Ziyech.

- Traorã© vs Pereiro. Hier denk ik dat het gelijkspel is. Beide spelen niet altijd even goed, maar kunnen wel beide erg belangrijk zijn met goede acties, assists of goals.
- Dolberg vs de Jong. Dolberg is dit seizoen beter en hij scoort dan wel vrijwel alleen maar in thuiswedstrijden, maar hij is wel beter bezig dan de Jong dit seizoen.
- Younes vs Ramselaar. Dan kies ik hier toch voor Ramselaar. Is eigenlijk geen echte vleugelspeler, maar Younes is te voorspelbaar in z'n spel en Ramselaar vind ik het over het algemeen niet slecht doen bij Psv.

Het middenveld van Ajax vind ik sowieso sterker dan dat van Psv. Hier heb ik dus voor 3 spelers van PSV gekozen, 7 van Ajax en dus 1 twijfelgeval.

Feyenoord vs Psv:

- Jones vs Zoet. Vind Jones dit seizoen erg belangrijk voor Feyenoord. Dus hij heeft mijn voorkeur ten opzichte van Zoet.

- Karsdorp vs Arias. Kies ik toch voor Karsdorp. Is fysiek sterk, werkt hard en in verdedigend en aanvallend opzicht enorm belangrijk.
- Botteghin vs Isimat. Kies ik voor Botteghin. Speelt dit seizoen ook erg sterk en Isimat heb ik hierboven ook al beschreven.
- Van der Heijden vs Moreno. Hier kies ik dan voor Moreno. Van der Heijden speelt zeker goed dit seizoen, maar ik heb dan toch een voorkeur voor Moreno.
- Kongolo vs Willems. Kies ik voor Kongolo. Als centrale verdediger blijf ik Kongolo het best vinden, maar als linksback doet hij het ook erg goed en Willems is natuurlijk uit vorm.

- el Ahmadi vs Prã¶pper. Ik ben Ajacied, maar ik heb altijd al een zwak gehad voor el Ahmadi. Dus kies ik ook hier voor hem. Werkt altijd erg hard, heeft een goede techniek, is zowel aanvallend als verdedigend goed, heeft een prima mentaliteit en dit seizoen doet hij iets wat hij in de jaren hiervoor niet of nauwelijks deed: (beslissende) goals maken.
- Toornstra vs Guardado. Kies ik voor Toornstra. Speelt dit seizoen prima en kan ook nog eens eventueel in de aanval uit de voeten.
- Vilhena vs van Ginkel. Kies ik voor Vilhena. Speelt ook erg sterk dit seizoen. Is een soort stofzuiger en blijft net als el Ahmadi 90 minuten lang gaan.

- Berghuis vs Pereiro. Kies ik voor Berghuis. Is in mijn ogen toch ietsje beter dan Berghuis en vind hem meer een buitenspeler dan Pereiro.
- Jorgensen vs de Jong. Kies ik voor Jorgensen. Is natuurlijk de topscorer van de Eredivisie, maar is ook voetballend vrij belangrijk wat assists betreft.
- Elia vs Ramselaar. Kies sowieso voor Elia. Als hij zin heeft, kan hij z'n trukendoos opengooien en dat heeft Arias afgelopen zondag wel gemerkt. Heeft ook dit seizoen 'n aantal belangrijke goals, assists en acties gemaakt en gegeven.

Dan kom ik hier dus uit op 1 speler van PSV en 10 van Feyenoord.

Ik ben Ajacied, maar ik denk ook dat Feyenoord dit seizoen kampioen zal worden. Spelen heel dit seizoen vrij stabiel en ik zie ze (helaas) nog weinig punten verspelen dit seizoen. Ze moeten nog naar Ajax, maar zelfs als Feyenoord die verliest, dan wordt de achterstand (als het op 3 april natuurlijk nog steeds hetzelfde qua puntenverschil is natuurlijk) 2 punten (plus de doelsaldo is eigenlijk 3 punten), maar Feyenoord verdiend het ook wel om kampioen te worden en de overwinning op PSV zal ze denk ik ook echt een boost van vertrouwen gegeven hebben.

28 februari 2017 om 18:11

Haha ik vind dat je altijd goede Posts hebt, maar Sinkgraven en Viergever zijn echt niet beter als Willems en Moreno. Dat maakt het dus 5-5.

Over die Feyenoord vergelijking ga ik niet eens beginnen. Opportunisme viert hoogtij!

28 februari 2017 om 18:57

Ik ben Ajacied, dus dat heeft niets te maken met opportunisme over Feyenoord. Vrijwel alle spelers doen het dit seizoen ook echt gewoon goed en ik heb het specifiek over dit seizoen, waar Willems toch echt uitvorm is en Sinkgraven het, op een voor hem onbekende positie, toch echt wel beetje bij beetje steeds beter begint te doen, terwijl het bij Willems nu juist andersom lijkt.

28 februari 2017 om 19:26

Hahaha zoet boven onana niet serieus te nemen.
Zoet één van de laagste reddingspercetages van de eredivisie.
Nee zeker geen zoet

28 februari 2017 om 19:27

Moreno misschien wel maar willems is op dit moment zeker niet beter dan Sinkgraven

28 februari 2017 om 19:28

Goed om te zien dat er mensen zijn die objectief zijn en ik sluit me eigenlijk volledig bij je aan buiten Prã£â¶pper vs El Amhadi die ik elkaar weinig vind ontlopen. Ik vind v. Ginkel wel beter dan Vilhena. Ik denk ook dat je Guardado misschien een klein beetje onderschat maar dat begrijp ik wetende dat je een Ajacied bent en niet elke wedstrijd volgt en hij duidelijk minder is dan de vorige seizoenen. Dit zeg ik overigens als PSV supporter en ik ben het verder ook helemaal met je eens.

Als het gaat over de beste selectie dan denk ik dat het slechts een kwestie van vorm is. Het team dat al bijna het hele seizoen in goede vorm is(feyenoord) staat terecht bovenaan vind ik. Aan het begin van het seizoen verwachtte ik niet dat Ajax ver zou komen dit seizoen maar ze hebben me positief verrast en spelen leuk voetbal om naar te kijken. PSV vind ik dit seizoen slaapverwekkend spelen, totaal geen wil om te willen en daarnaast ook nog verschillende spelers die totaal uit vorm zijn.

28 februari 2017 om 19:24

Snap er ook niets van ze hebben een duidelijk mindere selectie dan Ajax en Feijenoord.
Echter blijven alle brabanders in hun eigen waarheid geloven.

Waarom afscheid nemen van cocu?

Heeft toch een mooie prestatie neergezet.
Toen ajax 4 keer kampioen werd had ajax maar 1 echte uitdager en dat was psv.
Feyenoord hing er toen een beetje tegen aan maar kon niet echt aansluiten.
De laatste 2 jaar is feyenoord veel gegroeid en had je toch langere tijd 3 uitdagers.
Dit jaar is van begin tot eind 3 uitdagers al lijkt psv nu een beetje afgehaakt.

Vergeet niet dat ajax ook nog europees speelt en feyenoord zich enkel op de competitie kan richten!
Al met al de genade klap kan uitgedeeld worden als feyenoord in amsterdam weet te winnen en psv pakt minimaal 1 punt tegen ajax!

28 februari 2017 om 19:28

Wacht, wat?

In het 1e jaar dat Ajax kampioen werd was Feyenoord idd geen uitdager, maar werd het pas op de voorlaatste speeldag bepaald, en was niet alleen PSV een uitdager, maar was Twente dan even goed, hebben beide ook meer wedstrijden 1e gestaan dan Ajax. Dus hier heb je al geen gelijk.

In het 2e jaar dat Ajax kampioen werd was Feyenoord 2e, voor Psv, dus hoezo was PSV de enige echte uitdager? En ook dit seizoen heeft FC Twente en AZ lang mee gedaan voor de bovenste plaatse. Maar 6 punten verschil op het eind zegt wel genoeg.

In het 3e jaar dat Ajax kampioen werd was PSV 2e op doelsaldo, maar even veel punten als Feyenoord. En ook Vitesse en Twente daar lang goed meegedraaid. Maar 7 punten verschil op het eind zegt wel genoeg.

Ook in het 4e seizoen was PSV niet de enige echte uitdager, ze waren niet voor niets 4e (Na Twente en Feyenoord), En ook in dit Seizoen deed Vitesse goed mee.

Met die opmerking, dat PSV de enige echte uitdager was, doe je veel ploegen te kort. Of je plaats PSV juist hoger dan ze verdienen.

Ik mis wel een bepaalde drive bij PSV dit seizoen, zoals Huub Stevens ook al aangeeft. Feyenoord wilt echt kampioen worden die spelen ook echt sterk en ook hun lastige wedstrijden (vorige week tegen ADO Den Haag bijvoorbeeld) weet Feyenoord te winnen.

Spelers als Luuk de Jong, Santiago Arias, Jetro Willems en Andrã©s Guardado zijn dit seizoen inderdaad matig bezig, maar bijvoorbeeld Willems vind ik al sinds zijn terugkeer van z'n blessure vorig seizoen, al niet heel sterk en vorig seizoen is PSV ook kampioen geworden doordat Ajax het in de laatste wedstrijd natuurlijk liet liggen tegen de Graafschap.

Dat Psv een matige seizoen doormaakt is na mijn mening maar 1 iemand die daar echt verantwoordelijk. En dat is Marcel Brandts. Psv had in de afgelopen zomer transferperiode moeten doorselecteren. En dat is ten eerste niet gebeurt. Ten tweede zijn er alleen maar middenvelders gekocht. Terwijl Psv meer zou hebben aan een vleugelaanvaller. Helemaal nadat Narsingh afgelopen winter ook nog is wegging. Was dat een must. Dat je pech hebt dat Luuk geen pepernoot meer kan raken en dat Locadia lang eruit lag. Dat kan gebeuren. Maar over het algemeen had de selectie vers bloed kunnen gebruiken.

Om dan nog in te gaan op de vergelijking met Arias en Karsdorp. Ik vind dat persoonlijk onzin dat Karsdorp gelijk als de veel betere word bestempeld. Arias heeft in de CL grote wedstrijden erg goed gespeeld. En is over het algemeen een hele stabiele back. Dat hij zondag een offday had. Dat heeft iedere speler wel eens gehad. Maar tegenwoordig lijkt je alleen maar te worden beoordeeld op je laatste wedstrijd. En word er niet meer gekeken wat Arias allemaal voor Psv heeft gedaan. Ik vind daarom zowel Karsdorp als Arias uitstekende backs. Al zal Karsdorp ook nog wel mindere wedstrijden spelen. En hopelijk word hij dan ook niet gelijk afgeschreven.

Dan is dat toch juist wel de schuld van brands? Die had dit aan moeten zien komen en moeten anticiperen. Willems en guardado spraken vorig seizoen al over een nieuwe stap, due hadden eigenlijk in de zomer al verkocht moeten worden. Brands had in de zomer, maar zeker in de winter in moeten grijpen.

28 februari 2017 om 17:56

Brands had op z'n minst: één spits moeten huren (die concurreert met De Jong), een buitenspeler moeten halen (was echt bittere noodzaak) en Bruma inderdaad beter vervangen! Vind zowel Schwaab als Isimat net te licht!

Vind die beste selectie wel meevallen, ze hebben een overschot aan middenvelders dat klopt maar verder is het dun bezet, voorin had je na de blessure van Locadia en daarna het verkoop van Narsingh alleen Bergwijn als optie en achterin heb je alleen Schwaab die aardig is en Brenet.

De spoeling is dus voorin en achterin gewoon dun, vind bijvoorbeeld dat Feyenoord veel meer opties heeft als het moet en ook Ajax kan veel meer variã«ren.

Er is aanvallend redelijk wat verkocht de afgelopen jaren maar niks voor teruggehaald, je speelt met een spits als linksbuiten, rechts speel je of met een niet echte rechtsbuiten of een talent en je spits kan een halfjaar slechte wedstrijd na slechte wedstrijd spelen maar er nog steeds in staan.

Daarnaast vind ik ook dat je middenveld teveel van hetzelfde is, Propper en van Ginkel zijn beide lopers en van Guardado is ook niet veel meer over als je het vergelijkt met zijn eerste seizoen. Je zou een echte creatieveling kunnen gebruiken en dan Guardado gewoon vervangen voor Hendrix.

Ach het kan ook een jaartje aan de vorm liggen. Hoeft niet perse met verzadiging te maken te hebben. Volgend seizoen schiet luuk er wellicht weer 25 in.

Tuurlijk moet Coco niet weg, laten we even analyseren

1) Bruma ik niet goed vervangen
2) Geen buitenspelers, dus speelt Luuk ook niet lekker
3) Guardado uit vorm

Al met al geen visie op het neerzetten van goed elftal, cq aantrekken van de juiste spelers

Het is toch de taak van de trainer om die jongens te motiveren en als de trainer dat niet kan dan licht dat toch aan de trainer ( heb cocu nooit een goede trainer gevonden) en de selectie is gewoon uit balans

Arias is toch eigenlijk altijd een beetje een twijfelgeval geweest bij Psv? Hij speelt 3 wedstrijden goed en vervolgens weer 1 slecht en 1 dramatisch. Arias is weliswaar international maar in het geval van Arias zegt dat duidelijk niet zoveel. Komt al seizoenen te kort voor Psv.

28 februari 2017 om 18:14

Ik snap echt niet waar mensen dit vandaan halen. Ik zie Arias al een paar seizoenen elke week spelen en het is echt duidelijk een van de beste backs in de eredivisie. En hij krijgt van mij echt wel de voorkeur boven Karsdorp.

28 februari 2017 om 18:28

Ik heb Arias echt hele gekke dingen zien doen. Kasdorp is ook nog niet klaar naar de top. Kasdorp heeft een betere basistechniek en is sneller. Arias is de laatste jaren eerder minder dan beter geworden. Ik kies toch voor Kasdorp met zn assists en zn snelheid waarmee hij menig gat dicht loopt ( samen met Kongolo dat wel) voor het toch wel trage centrum met Botteghin en vd Heijden. Beide zijn aanvallend beter dan verdedigd.

Arias van vorig seizoen was ook minstens zo goed! Maar dat vergeten we snel. Bij Feyenoord stijgt iedereen dit seizoen ver boven zichzelf uit, en bij PSV zijn de meesten gewoon een pak minder nu. Metname Willems, Guardado, Luuk de Jong.

Ik ga toch even een lans voor Cocu breken hier.

Ik zou Cocu niet laten gaan. Hij heeft niet alles goed gedaan, maar wel veel geprobeerd. Heeft twee landstitels en CL overwintering voor elkaar gekregen. Daarnaast moest hij werken met de middelen die hij had. Brands daarintegen had veel meer zijn best moeten doen om fatsoenlijke aankopen binnen te hengelen. Alleen Ramselaar vind ik een succes, en die zal ook deel gaan uitmaken van het ''nieuwe'' PSV na de zomer. Het feit dat Brands geen echte vleugelspeler heeft geregeld zegt genoeg.

Verder vind ook dat je het Cocu niet kan aanrekenen dat de selectie het niet waarmaakt. Ik denk dat hij alles geprobeerd heeft om jongens als De Jong, Propper en Willems te motiveren. Dat ze allemaal dan ver onder hun niveau presteren light denk ik meer aan die verzadiging en een resulterende vormdip dan aan cocu. Het lukte hem de vorige twee seizoenen immers wel. Dat cocu soms terughoudend was met wisselen is ook wel enigzins te begrijpen. Ook ik maakte me soms schuldig aan de roep om Lammers eens een kans te geven, maar als we eerlijk zijn voorzie ik dat Lammers hetzelfde pad als Bergwijn zou bewandelen. Te vroeg om bepalend te zijn, maar wel een groot talent. Dan heb je ook nog de pech dat Locadia heel het seizoen uitgeschakeld was.

Voor wie Cocu trouwens een flutcoach vindt gebaseerd op dit seizoen, wat vinden zij dan van Van Bronckhorst? Was vorig jaar nog een absolute flapdrol die de Feyenoord fans met hooivorken wilde wegjagen. Zette een negatief clubrecord neer etc. Nu is hij een god omdat hij aan het roer staat van het Feyenoord dat grote kans maakt weer eens kampioen te worden. Dat is wat mij betreft ook deels te danken aan het transferbeleid van Feyenoord. Jorgensen was bijvoorbeeld een enorme schot in de roos. Als je dat ziet ga je toch denken of Brands niet wat meer zijn best had moeten doen. In dat opzicht reken ik Brands deze vroegtijdige seizoensuitschakeling veel zwaarder aan dan Cocu.

28 februari 2017 om 18:59

Je laatste stuk kan ik mij niet in vinden vorig jaar in de slechte reeks was er idd kritiek op GVB maar ook wij wisten dat het zijn eerste jaar was en moet groeien in zijn functie dat gaat gepaard met fouten en daar kreeg hij de kans voor ook van de supporters. We zaten tenslotte nog in de beker (en wonnen die).Dus in zijn eerste jaar heeft hij gewoon gepresenteerd zeker als je kijkt naar een club als Feyenoord die eigenlijk altijd mee moet doen om de prijzen dat doen ze dus 2jaar achter elkaar met GVB. Cocu in zijn eerste jaar was een groter drama en ook nu krijgt hij het niet aan de praat. Cocu is echt een type trainer die zo goed is als zijn selectie. De boer heeft het natuurlijk goed gedaan alleen het voetbal was niet bijzonder en vorig jaarwas natuurlijk een einde die hij niet verdiende. Of het echt een topcoach is weet ik nog niet Inter was natuurlijk niet best maar ja dat is ook wennen ik ben benieuwd naar zijn volgende klus. Cocu heb ik mijn ?? Bij GVB die zie je echt groeien na zijn 7nederlagen hij zet een negatief record neer maar zet dit jaar ook een aantal positieve neer. Ik ben benieuwd waar zijn top als trainer zit. Je merkt namelijk ook dat het spel wat hij wilt spelen duidelijk is en dat is vorig jaar toch echt anders geweest.

Noem eens 1 speler die beter is geworden onder Cocu? Al jaren zaadvoetbal, ondanks 2 kampioenschappen ( waarvan 1 Luckie).
Spelers als Pereiro en Bergwijn spelen zonder vertrouwen, daar kan Cocu iets aan doen. Blijft/bleef de grootste zwakkelingen structureel opstellen Narsing, Brenet, de broers De Jong.
Cocu heeft het altijd over dat kansje dat wel komt, PSV hoeft in Nederland niet te wachten op een kansje maar moet volle bak voor de winst spelen, altijd en elke week.

28 februari 2017 om 18:25

Bruma, Prã¶pper en Ramselaar zijn al recente voorbeelden. Voor de ''zwakkelingen'' die jij noemt waren er amper alternatieven. Brenet ging wel weer terug naar de bank.

28 februari 2017 om 18:46

Het Ajax onder Frank de Boer was toch ook zaadvoetbal volgens de ajacieden... en het blijft kinderachtig van de ajacieden om te zeggen dat de tweede
titel lucky was omdat PSV ook nog maar even uit moest winnen van PEC. En is de Boer volgens jou wel een goede trainer? Want als je goed bent wissel je je spits niet in een kampioenswedstrijd en onder Cocu heeft PSV 2 seizoenen op rij meer dan 80 punten behaald en dat is de Boer nooit gelukt plus de groepfase van de CL doorkomen.

Als ze zelf vinden dat ze de beste selectie hebben dan ligt idd de schuld bij de trainer. Maar ik zelf dat ze van de top drie de minste selectie hebben. Eigenlijk heeft Ajax in de breedte de beste selectie. Alleen viel pas alles op zijn plaats toen al onnodige punten (roda en Willem II thuis) werden verspeeld.

Dat was idd een hele wereld van verschil.

Karsdorp was a man with a mission ! Zo scherp als een mes en volle focus, Arias was als een natte scheet.

Maar dat was eigenlijk tussen iedereen goed zichtbaar.
Kijk naar: Kongolo vs Willems
Botteghin vs Isimat
Jorgensen vs Luuk de Jong
El Ahmadi vs Guardado

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren