Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bas Nijhuis reageert: ‘Wie het laatst lacht, lacht het best’

Laatste update:

Bas Nijhuis had zondagmiddag een cruciale hand in de 2-1 zege van Feyenoord op PSV. De scheidsrechter paste de doellijntechnologie in De Kuip succesvol toe. De winnende goal was een eigen doelpunt van doelman Jeroen Zoet, zo erkende Nijhuis na afloop.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is er eentje die ik niet aan zag komen. Wanneer de keeper opstaat. moet hij opletten dat hij niet met de bal achter de lijn komt wanneer de doeltechnologie aan staat. Normaliter kan het wel, immers de aandacht is niet meer op de keeper maar op de voortzetting van het spel.

26 februari 2017 om 19:04

Inderdaad, zoiets moet een keer gebeuren om het te geloven. Als de technologie overal wordt ingevoerd is dat dus iets waar keepers rekening mee zullen moeten houden. Maarja, liever 1x in de zoveel tijd zo'n gevalletje, dan helemaal geen technologie.

Is bijna competitie vervalsing zo , in bijna alle stadions is er geen doellijn technologie aanwezig en was dit geen doelpunt geweest. Nieuwe seizoen of alle stadions die technologie of geen een .

26 februari 2017 om 19:19

Probleem is dat dit nog een testfase is. In de toekomst zal het overal hangen. Ik vind het trouwens geen competitievervalsing aangezien dit van te voren bekend is gemaakt en niemand er tegen geprotesteerd heeft. Daarnaast hebben beide teams er net zoveel last van als dat ze er baat bij hebben.

26 februari 2017 om 19:26

Ja maar stel zo'n bal was bij ADO - FC Twente afgelopen vrijdag waardoor ADO 2 punten misloopt. En ADO mist op t einde 2 punten voor handhaving. En bij Feyenoord is t wel aanwezig. Geen gelijke omstandigheden, en ik vind het dus competitievervalsing.

Of overal technologie, of nergens.

26 februari 2017 om 19:36

Competitievervalsing is als een team bevoordeeld wordt, maar in dit geval wordt toch geen team bevoordeeld. Het kan toch ook in het nadeel van Feyenoord uitpakken. Wat er in andere stadions gebeurd vind ik daar niets mee te maken hebben.
Iedereen wil het in alle stadions zien, maar de Knvb of Uefa of wie daarover gaat wil het eerst zo testen. Ik zie het probleem niet.

27 februari 2017 om 08:51

Het moet toch ergens getest worden!?
Als jij iets produceert, produceer je dan gelijk een hele loods vol of ga je je spullen eerst testen? Dus dat..

27 februari 2017 om 10:26

Of dit competitievervalsing is hangt natuurlijk helemaal af van je definitie. Sommigen zullen stellen dat de wedstrijden van Feyenoord nu structureel eerlijker verlopen dan de wedstrijden van de 17 andere eredivisieclubs.

Dat de kans 50/50 is of dit in het voordeel van Feyenoord is of niet maakt niet uit: Je kunt stellen dat alle wedstrijden onder, min of meer, dezelfde omstandigheden en dezelfde regels zouden moeten plaats vinden om te garanderen dat het competitieverloop als geheel eerlijk is. Uiteraard passen bij die definitie sowieso al veel haken en ogen: denk bijvoorbeeld aan de druk op een scheidsrechter in een volle kuip tegenover een stadion als de adelaarshorst. Dat verschil is levensgroot.

Het aspect van competitievervalsing (volgens bovenstaande definitie) zou in een proef als deze beperkt kunnen worden door een niet-topclub te kiezen voor de proef. Of beter nog: een competitie waar de belangen minder groot zijn, bijvoorbeeld de beloftencompetitie of de vrouwen eredivisie.

26 februari 2017 om 19:26

Ja belachelijk dat een 100% goal is goed gekeurd. Hoe kun je dat nou in godsnaam competitie vervalsing vinden. Een echte voetbal fan had het fantastische gevonden dat de evhte winnaar met 3 punten naar huis is. Maar dan bedoel ik een echte fan

26 februari 2017 om 22:23

Dus omdat ik het oneerlijk vind dat in het ene stadion wel technologie is en in de andere niet ben ik geen echte voetbalfan? Strakke conclusie. Bovendien ben ik helemaal niet blij dat de 'echte winnaar' met 3 punten naar huis is, maar dat heeft met clubvoorkeuren te maken.

26 februari 2017 om 23:03

Ja bedoel ik, je hebt club fans maar daarnaast ook voetbal fans. Jij zou wel een voorkeur hebben gehad voor psv, maar elke voetbal liefhebber ziet toch dat alles eerlijk verloopt? Als jij dat niet wil zien (als) dan klopt mijn conclusie, het is afentoe jammer dat fans voetbal willen zien lijden onder hun club.. dan had je voor hetzelfde geld een korfbal club kunnen supporten in jouw geval blijkbaar. Ik zie het ook liever in elk stadion, maar dat het hier gebruikt wordt is geen competitie vervalsing natuurlijk, dat is onzin. Als je zo'n setje hebt dan gebruik je het natuurlijk.. zowel feyenoord als psv hebben vandaag doellijn technologie gehad en als dat er niet is vertrouwen beide clubs ook op de scheids. Dan kan ik wel een hele hoop dingen oproepen die veel meer vervalsing zijn dan dit. Ik houd er nou eenmaal een naar gevoel aan over als clubs onterecht benadeeld over, ongeacht clubvoorkeur en dat is gerelateerd aan mijn liefde voor het spelletje, die mis jij

27 februari 2017 om 22:33

Ik ben hartstikke blij met doellijntechnologie en videoref (met goede regels) maar alleen als het in elk stadion wordt ingezet. Ik vind het niks dat doellijntechnologie in 1 stadion hangt. Test het dan in bekerwedstrijden, vanaf de 8e finales in de stadions. Dan heb je evenveel wedstrijden getest als nu t geval is.

Wel jammer dat dit ding alleen in Rotterdam staat , neigt toch naar competitie vervalsing. Hoe vaak heeft deze situatie inmiddels al plaats gevonden dit seizoen op alle velden ? Zonder deze technologie had niemand maar dan ook echt niemand deze goal goed gekeurd, zelfs de spelers van Feyenoord waren verbaast. Goed dat het er is , maar dan wel op alle velden.

26 februari 2017 om 19:36

Hangt ook in de Arena maar voor de rest nergens. Zonder dit hulpmiddel had het doelpunt nooit goed gekeurd en dus het neigt niet maar is vervalsing. Dit is de reden dat de uefa en FIFA dit systeem niet gebruiken omdat het niet overal wordt gebruikt. Al ben ik wel voorstander van computersystemen maar dan overal

26 februari 2017 om 19:57

1e 6 maanden arena.. de rest van het seizoen in de kuip.

Bijna elke uitgooien van een keeper op de rand van de 16 is hands. De arm gaat met bal en al het veld in. Daar moeten ze dan ook direct deze technologie voor gaan gebruiken.

27 februari 2017 om 12:03

Klopt alleen is dat niet zo cruciaal als de doellijn. Dan zou je alle lijnen als zodanig moeten bewaken.

Toch twijfel ik nog, als je ziet waar Zoet ligt en hoe hij de bal oppakt, kan dat bijna niet. Het kan ook montage zijn, maar het moment dat de goaltechnologie beelden gestart worden is voor het moment dat Zoet opstaat....

26 februari 2017 om 19:37

Jij denkt dat ze bij Feyenoord het systeem hebben gehackt?

26 februari 2017 om 19:54

Jij zegt dat het fraude is?

26 februari 2017 om 21:13

Nee, ik twijfel aan de foutmarge...omdat het echt millimeter werk is en het is een projectie van de werkelijkheid. Ook bij tennis is het soms best twijfelachtig.

26 februari 2017 om 21:20

Ach staanplaats, over een tijdje ben ook jij overtuigd. Bij tennis was er in het begin ook veel scepsis onder de tennissers en met enige regelmaat spraken ze hun twijfels uit over het systeem in de pers. Nu hoor je helemaal niemand meer en wordt het omarmd. Dat gaat in het voetbal ook gelukkig gebeuren.

26 februari 2017 om 21:38

Dan mag je ook stellen dat die fout marge de andere kant op werkt? Voor hetzelfde geld was hij nog verder de lijn over. Er zijn genoeg goals wel toegekend terwijl ze niet zaten. Ook daarvoor is het een oplossing, vind ikdan

Ik snap de frustratie dat deze technologie nog niet in elk stadion wordt toegepast, maar gelukkig heeft het recht vandaag zege gevierd zeg ik als Ajacied zijnde, een goal is nou eenmaal een goal. Ontzettend zuur, maar Feyenoord heeft verdiend gewonnen.

Interviewer: "wie het laatst lacht, lacht het best?"
Nijhuis: "echt wel"
Voetbalzone: *Nijhuis: "Wie het laatst lacht, lacht het best"*

Verder mogen we hier met z'n allen tevreden zijn dat dit hier met succes wordt toe gepast. Dan zou het mooi zijn als het overal gebeurd, maar als je dan 1 systeem hebt, dan gebruik je dat toch? Competitie vervalsing gebruiken sommige hier maar dat is onzin in de puurste vorm, een goal fie niet gezien word.. dat is vervalsing

Wat lees ik een hoop gezwam hierboven. Er wordt een geldig doelpunt goedgekeurd, dit zien sommige hier als competitievervalsing? Is het niet eerder comptitievervalsing als een geldig doelpunt niet wordt toegekend?
Tuurlijk moet dit systeem overal hangen maar het kan nooit competitievervalsing zijn als een geldig doelpunt wordt goedgekeurd..
Laten we aub blij zijn dat er na al de jaren eindelijk met dit systeem wordt gewerkt. En laten we hopen dat na dit succes het systeem werkelijk overal wordt ingevoerd!

26 februari 2017 om 22:02

Voor mij is het vandaag nadelig geweest en ergens vind ik wel dat wanneer je het gebruikt, het overal moet gebruiken en altijd. Voelt een beetje alsof er gemeten wordt met 2 maten. Echter uiteindelijk zal ik blik zijn dat het nu getest wordt zodat er in de toekomst daadwerkelijk gebruik van gemaakt kan worden.

27 februari 2017 om 09:16

Het is en proef, eerst in de Arena, dan in de Kuip. Alle clubs waren het er mee eens dus kan je er nu niet met over klagen. Hetzelfde als de video ref bij de beker duels,Fc Utrecht kreeg (terecht) geen penalty. Ze wisten van te voren dat dat kon en klaagden ook niet. Misschien klagen ze omdat het PSV dit seizoen wat tegen zit, maar vooraf was iedereen akkoord.

Hier heeft Nijhuis goed gehandelt. Maar verder echt dramatisch gefloten. Werkelijk dramatisch. Spelers werden omver gemaaid, konden niet verder spele (van Ginkel, Elia) en hij laat doorspelen. 2x rood. Arias sloeg Elia ook gewoon op z'n hoofd. En Jones had op n gegeven geel moeten krijgen en een penalty tegen. Had wel de speler en niet de bal. Heel simpel.

26 februari 2017 om 20:37

Nijhuis heeft goed gefloten. Was consequent en zorgde ervoor dat het tempo in het spel bleef.
En als je het over kaarten hebt hoor ik je niet over de psv spelers die flink aan het ouwe hoeren waren tegen de scheids.

26 februari 2017 om 21:01

L. de Jong kreeg, zegmaar in de rust, geel voor zeiken bij de scheids. Maar ben wel met je eens dat ze veel zeikten maat dat deden ze bij Feyenoord ook (wel iets minder). Maar dat vind ik minder erg dan van Ginkel ommaaien of Elia op z'n hoofd slaan. En hier heeft Nijhuis de wedstrijd teveel bepaald. En een goede scheids bepaalt de wedstrijd niet dat doen de spelers en de trainer. Met invloed van het publiek. Niet de scheids. En als je dat als scheids wel doet heb je slecht gefloten. Heel simpel.

27 februari 2017 om 01:59

Zeiken? De jong was continue niet eens met de beslissing.
En moment van Jones m, vlak voor rust. Die psv speler zoekt Jones op. Kijk maar naar de loop lijn van de speler. Zijn eerste lijn is de linker kant op, de richting van de bal. Jones komt uit duikt maar houd zich in. Speler van psv gaat baar rechts en valt over Jones.
Bij van Ginkel was er niks aan de hand. Berghuis zet een blok voor de de speler. En mocht je het wel een overtreding vinden dan is het maximaal geel.
En de Jong bij rust signaal moet gewoon van de scheids afblijven. Ook de manieren hoe hij naar de scheids gaat met flinke arm gebaren is gewoon niet normaal.
Moment elia arias. Is geen bewuste klap op zijn hoofd. Hij wilt voor elia kruipen en gebruikt daarvoor zijn handen om er voor te kruipen.
Een scheidsrechter heeft wel degelijk invloed op de wedstrijd. Hij kan een wedstrijd nl dood fluiten en het tempo eruit halen door voor piet luttige dingen te fluiten en kaarten te trekken.
En een goede scheids fluit consequent, en dat deed Nijhuis zeer zeker.

27 februari 2017 om 02:02

Elke scheidsrechter fluit anders. Eerste 15 a 20min zijn bepalend voor de grenzen die een scheidsrechter steld.

26 februari 2017 om 23:11

Prima wedstrijd van Nijhuis - 2 kanten op veel laten doorgaan, het is geen zaalvoetbal! Altijd klagen dat we internationaal als mietjes spelen - Nijhuis is een scheids naar mij hart die de wedstrijd de wedstrijd laat. Natuurlijk zijn er altijd beslissingen waarover je anders kunt denken. Overtreding Berghuis op Van Ginkel, penalty Feyenoord voor vasthouden Jorgensen.....er zijn vast meer voorbeelden te noemen. Maar geef mij maar elke week zo'n scheids.

27 februari 2017 om 02:04

Helemaal mee eens. Belangrijkste is dat een scheidsrechter tijdens de wedstrijd consequent is.

27 februari 2017 om 08:59

Vergeet je voor het gemak de 100% penalty die Feyenoord had moeten krijgen omdat Isimat Jorgensen naar de grond trekt in de 16. Nijhuis liet veel toe en dat bevorderde het tempo en aanzien van de wedstrijd. Discussie is er altijd maar dat heeft meer met clubkleuren te maken dan met een goed wedstrijdverloop

28 februari 2017 om 09:54

Jorgensen viel anders dan hij werd vastgehouden. Hij viel andere richting op zegmaar.

BAS Nijhuis, heeft deze wedstrijd beinvloed met heel wat overtredingen waar hij niet voor floot. Berhuis had rood moeten krijgen en er waren nog een aantal momenten eerste helft voornamelij k waarbij hij heel makkelijk weg zat te wuifen terwijl hij moest optreden!!!!
Je kan dus weer zien dat de Kuip scheidsrechters intimideert en helaas voor PSV was dat gisteren weer het geval. Wat floot hij slecht en ja dat heeft deze wedstrijd beinvloed. Ik had het nog wel willen zien als er een objectieve scheid was geweest. Over de goal val niet te twisten .....daarvoor is deze technologie. Maar voor de rest was het een hele zwakke en bepalende optreden van die Nijhuis!
Schaal ligt nog niet in Rotterdam en uiteindelijk....gaan ze het niet halen!!!!

28 februari 2017 om 15:43

Woehahaha over objectiviteit gesproken 😉! Die is verre van zoek ik jouw betoog

Ik had gehoord dat de scheidsrechter gefloten had en dat daarna de keeper toen hij wilde opstaan de bal naar zich toe trok en dat toen de melding kwam van doelpunt. Als de bal dan achter de lijn komt is het dan een doelpunt??? Ik twijfel wel. Wie weet dit?

27 februari 2017 om 10:25

Er is niet gefloten, want er was geen overtreding. Spel ging dus gewoon door.

27 februari 2017 om 14:58

Ok. Duidelijk en bedankt

Bas Nijhuis is de beste scheidsrechter die we hebben. Daarnaast laat hij zich niet gekmaken door de Knvb en die zogenaamde rapporteurs. Kuipers is ook goed maar persoonlijk hou ik meer van de stijl van Nijhuis.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren