Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: UEFA legt Dele Alli schorsing van drie wedstrijden op

Laatste update:

Dele Alli werd in het duel met AA Gent donderdag na veertig minuten van het veld gestuurd. De twintigjarige middenvelder liet zich gaan met een forse tackle en zag zijn ploeg vervolgens met 2-2 gelijkspelen tegen de Belgen, waardoor het avontuur in de Europa League erop zit. Oud-trainer Harry Redknapp vond de actie van Alli vreselijk.

“Ik houd van hem, maar die tackle was vreselijk. Hij had met die actie de carrière van die jongen van Gent kunnen beëindigen. Hij verloor zijn hoofd. Dat die jongen zijn been niet heeft gebroken, is een wonder”, reageert de voormalig manager van onder meer Tottenham Hotspur en Queens Park Rangers tegen BT Sport. Oud-scheidsrechter Graham Poll sluit zich in de Daily Mail daarop aan. “De scheidsrechter had geen keuze, die tackle was een potentiële benenbreker.”

Volgens Tottenham-manager Mauricio Pochettino weet zijn pupil dat hij een fout gemaakt heeft. “Hij is heel teleurgesteld en weet dat hij fout zit. Nu moet hij verder en proberen te verbeteren”, stelt de Argentijnse manager. “Dele speelt pas anderhalf jaar bij Tottenham en wat hij in die tijd bereikt heeft, is ongelofelijk. Hij is een speciale jongen en een speciale speler. Het is nu tijd om hem te steunen, want hij zit nu heel teleurgesteld in de kleedkamer.”

Update 24 maart 10.54 uur - UEFA legt Dele Alli schorsing van drie wedstrijden op
De tuchtcommissie van de Europese voetbalbond UEFA heeft Dele Alli een schorsing van drie wedstrijden opgelegd. De aanvallende middenvelder van Tottenham Hotspur kreeg die straf naar aanleiding van de charge die hij beging tijdens het duel met AA Gent.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Schandalige tackle, zie je helaas wel vaker in Engeland, vaker dan in veel andere landen, dit soort tackles. Maargoed als je daarna maar een hand schudt, dan is het wel goed.. Ik weet niet, het lijkt soms wel of men pillen slikt zo aggresief en fel dat ze zijn, lijkt vaak te leiden tot dit soort dol dwaze acties.

24 februari 2017 om 09:39

Dit is een walgelijke actie van een bekende valsspeler! Hij duikt regelmatig naar de grond, is zijn frustraties vaker niet de baas en staat bij een hoop mensen bekend als een vieze speler... Ook gister was het weer raak door dat K-karakter van hem..

Alli vindt dat er een overtreding op hem gemaakt wordt, als een klein kind staat hij half te stampvoeten. Als hij door heeft dat de scheids echt niet gaat fluiten, zie je hem gewoon op staan en die speler op een gevaarlijke, doldwaze manier aanvallen! De Uefa moet hier echt tegen op treden en hem gewoon een wedstrijd of 7 geven! Dit is een levensgevaarlijke tackle, en ik denk dat we met z'n alle heel dankbaar mogen zijn dat die speler van Gent nog gewoon door kon spelen..

24 februari 2017 om 09:45

Alli is zeker een talent maar zoals je zegt kan hij ook een heel vieze speler zijn soms. Geeft ook wel eens een elleboog en gedraagt zich vaak als een klein kind. Zoals je zegt zou hij een lange schorsing mogen krijgen. Was echt een walgelijke tackle. En op het einde waren die spelers van Tottenham weeral slechte verliezers. Dier, Eriksen en Kane stonden echt te roepen op de scheidsrechter en grensrechter.

24 februari 2017 om 10:06

Tja, de ene keer wordt dat schreeuwen uitgelegd als 'winnaarsmentaliteit' en de andere keer zijn het 'slechte verliezers'. Zo kunnen we altijd wel een etiketje erop plakken wat in ons eigen straatje past.

Ik denk dat bij de Chelsea fans nog altijd de wedstrijd van vorig seizoen meeweegt in de beoordeling.

24 februari 2017 om 10:30

Nee helemaal niet, bij mij niet althans.. Ik heb die wedstrijd niet gezien want ik zat toen naar Captain America Civil War te kijken in de bioscoop! Haha

24 februari 2017 om 11:30

Nee Samcro, Tottenham maakt statistisch gezien het meeste fouten van alle topploegen in Engeland en als we die naderbij gaan bekijken zitten er proportioneel gezien ook heel wat vuile tussen, omdat Tottenham een aantal driftige smeerlapjes a la Dele Alli rond heeft lopen die zich laten gaan als het even minder draait.

Dit was afschuwelijk en verdient minstens 10 wedstrijden schorsing maar hij zal er wel met de standaard 2 of 3 van af komen. En dan dat protesteren. Hij zou beter met het schaamrood op de wangen van het veld lopen en Dejaegere een bloemetje sturen. Geen collegialiteit meer.

En Pochettino zal hem eventjes apart nemen en met het vingertje wijzen maar intern schorsen is natuurlijk geen optie omdat het een belangrijke speler is... Los van het feit dat hij zo aan de basis lag van de uitschakeling van zijn ploeg zouden ze hem moeten straffen voor die moorddadige actie. Maar zo zit elke club in elkaar dus dat is geen specifiek verwijt richting Tottenham.

24 februari 2017 om 11:44

Tja, hoeveel waarde kan je aan die statistieken hechten met het huidige scheidsrechterskorps in Engeland?

Laat duidelijk zijn dat ik Alli of Spurs niet wil verdedigen hierin, ik zou wel gek zijn om die oelewappers te verdedigen. Hij heeft -zoals vrijwel elke 20jarige speler op het hoogste niveau- zijn trekjes en mag nog een hoop leren, maar ik vind hem geen notoire vuile speler. Ja, hij heeft eens een schwalbe gemaakt en een elleboog uitgedeeld, maar de aanvallers die dat nog nooit gedaan hebben zijn op 1 hand te tellen. Hell, zelfs Suarez wordt nu gewaardeerd omdat hij geleerd lijkt te hebben van zijn fouten, terwijl die ten tijde van die fouten volledig uitgekotst werd.

Hij moet geschorst worden, voor mijn part de gehele groepsfase volgend seizoen als ze die halen. Alleen kan je als coach natuurlijk niet je speler nog eens een tijd buiten de lijnen laten in een andere competitie, dan krijg je je leidinggevende in je nek.

Heeft hij ook daadwerkelijk niet zijn excuses aangeboden aan zijn slachtoffer? Ik heb alleen de samenvatting gezien en daar zat het niet in. Dat zou het wel een slag erger maken, het minste wat je doet is je excuses aanbieden, of je nu gefrustreerd bent of niet.

24 februari 2017 om 10:27

Dat ze in Engeland wat meer laten doorspelen klopt, maar waarom denken mensen dat dit soort dingen daar veel meer gebeuren? Ook dit soort tackles zijn daar direct donkerrood. Niet zo overdrijven.

24 februari 2017 om 11:47

Is dat zo? Spelers als Diego Costa of Fellaini komen toch wel ontzettend vaak met gemene acties weg, en zo blijven ze het maar doen, ze worden niet gestraft en leren het dus nooit af. (Nu is het dit seizoen wel een stuk minder, dankzij Conte). Maar ik zie er alleszins niet zo veel in Belgie.

25 februari 2017 om 16:09

Dat zul je altijd houden. Pepe kwam bv ook met enorm veel weg in Spanje

24 februari 2017 om 11:09

Ja, je hoort dat vaker, dat als je elkaar de hand schudt, dat het dan klaar moet zijn.

Ik vind dat daar een grens aan zit. Sommige spelers misdragen zichzelf zo, dat het geven van een handje na afloop echt volstrekt onvoldoende is. Een sportwedstrijd is echt geen excuus om elk fatsoenlijk gedrag maar even los te laten.

24 februari 2017 om 11:27

Die grens zit er zeker aan, maar ik vind wel dat je na een potje voetbal in de kantine lekker samen een bakkie moet kunnen doen, ook als het er stevig aan toe gegaan is. Alleen horen dit soort overtredingen daar natuurlijk niet bij.

24 februari 2017 om 11:34

Stevig is prima. Gevaar voor lijf en leden niet. Ik heb weleens 5 elleboogstoten in mijn gezicht gehad in 1 wedstrijd van 1 speler. Waaronder een serie van 3 direct achter elkaar. En de scheids van de thuis ploeg was te bang om er iets van te zeggen. Dan ga ik echt geen potje bier drinken met zo'n gozer.

Deze overtreding van Dele Alli ook. Ik zou zijn hand (mits oprecht) wel accepteren, maar het daar niet bij laten. Dejaegere heeft alle recht om hardop te zeggen dat die gozer gewoon lang geschorst moet worden.

In het amateurvoetbal zie je ook spelers die gewoon geleerd hebben dat je een handje moet geven na een schandalige overtreding, puur omdat ze erop rekenen dat de scheids het er dan bij laat. Daar werk ik echt niet aan mee. Als iemand het meent, prima, maar als hij de boel loopt te flessen, dan ga ik hem daar niet bij helpen.

24 februari 2017 om 11:52

Eens, vuil spel moet bestraft worden en kan absoluut niet afgedaan worden met een handje. Ik fluit regelmatig de E-tjes en F-jes bij mijn club en daar zie ik ook al soortgelijke dingen. Dan heb ik het nog niet eens over de ouders gehad....man man man. Maar goed, dat is een ander verhaal.

Schandalige actie uiteraard, maar als ik de beelden goed bekijk, denk ik niet dat dit uberhaupt een tackle was.

Het lijkt alsof hij de bal gewoon weg wil trappen, maar volledig mist (de bal rolt onder zn voet weg).

Rood was het uiteraard wel.

Edit: je kan het een beetje aan de swing zien die zn voet maakt. Die gaat van onder naar boven. Ik heb heel sterk het gevoel dat dit helemaal niet bedoeld was als tackle, maar meer om die bal weg te halen daar. Helaas mist hij de bal echt volledig en ramt hij z'n voet in de scheen/knie van Dejaeger die net iets eerder bij die bal is.

24 februari 2017 om 09:34

Lemessias

Het was gewoon frustratie kerel dat ziet iedereen, schandalig. Hij had Dejaeghere zijn carriã£â¨re om zeep kunnen helpen. Schandalig, Delle Ali is in mijn achting gedaald. Trouwens getuige van weinig respect "die jongen van Gent". Delle Ali is ook maar een gehypt spelertje.

24 februari 2017 om 09:39

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij je laat leiden door je nationaliteit. Dat je Alli gehypt noemt draagt daar ook aan bij, want ondanks dat Engelsen hun spelers graag de hemel in prijzen is Alli wel een speler die een stormachtige ontwikkeling doormaakt.

Dit soort dingen hoort uiteraard niet en hij moet flink geschorst worden, maar het is niet zo dat hij dit maandelijks doet.

24 februari 2017 om 09:41

@nerazzuri9

Ik ben geen fan van Alli, en probeer hem ook zeker niet te verdedigen. Maar als ik de beelden zie, zie ik toch echt iets anders.

EN frustratie van een type speler als Alli in de 39e minuut? Lijkt me een beetje vreemd.

Neemt niet weg dat het donkerrood moet zijn uiteraard.

Maar nogmaals, ik denk helemaal niet dat het de intentie was om een tackle in te zetten.

24 februari 2017 om 09:47

Samcro

Ik vind de actie schandalig, jij niet dan? Hij had die jongen (zoals in het artikel vermeld) zijn carriere om zeep kunnen helpen. Alli maakt een mooie ontwikkeling door, maar als ik hoor dat hij genoemd wordt bij Real moet ik eens goed lachen. Ik heb al veel Alli's zien passeren. Ik ben verre fan van AA Gent, het gaat om de actie, dat hij het niet elke week doet is niet van belang.

24 februari 2017 om 09:50

Lemessias

Wat is zijn bedoeling dan? Je ziet aan zijn lichaamstaal dat hij gefrustreerd is, lijkt eerder op revanche omdat hij in een vorige actie zelf getackeld wordt. Je kan discussiã«ren over hoe of wat. De actie is misplaatst en verdiend een serieuze schorsing

24 februari 2017 om 10:02

@nerazzuri9

Ik zie dat dus niet. Hij staat op van een tackle, onderschept de bal. Bij dat onderscheppen wordt die bal iets te ver vooruit getikt waardoor hij er niet goed meer bij kan. Hij probeert het wel, maar de tegenstander is gewoon eerder bij de bal. Waardoor hij zijn been zwaait in tegenstanders been.

Dus ik heb geen idee wat jij bedoelt met lichaamshouding. Ik zie dat namelijk totaal niet. Waarom gefrustreerd zijn in de 39e minuut? Waarom gefrustreerd zijn als je de bal onderschept? het is gewoon niet logisch.

Je ziet overduidelijk dat zn voet van onder naar boven zwaait. Ik ken niemand die op een dergelijke manier een tackle uitvoert. In mijn ogen is dit een zeer ongelukkige actie bij het proberen weg te trappen vd bal.

Maar precies wat je zegt: we kunnen blijven discussieren, hoe dan ook: het was een onbesuisde actie en verdiende donkerrood.

Maar of het een schorsing van meer dan 2 wedstrijden verdient weet ik niet, in mijn ogen was het namelijk niet zijn intentie.

24 februari 2017 om 10:04

nerazzurri9

Ik vind het ook zeker schandalig, dat gaf ik al aan. Alleen ik snap niet wat die opmerking 'gehypt spelertje' daaraan toevoegt.
Alli heeft zijn trekjes en is ook nog erg jong, maar het is geen notoire valsspeler, laat staan iemand die regelmatig dit soort vieze overtredingen maakt.

Dat hij bij Real genoemd wordt is door de tabloids, daar zou ik weinig waarde aan hechten, heeft alles te maken met het feit dat Real al eerder bij Spurs geshopt heeft. Alli moet lekker nog een paar jaar in Engeland blijven, als hij zich zo blijft ontwikkelen als hij gedaan heeft komen de topclubs wel, want het zit er wel in.

24 februari 2017 om 10:12

@ LeMessias. Aan je reactie kan ik opmaken dat je enkel dit filmpje van 16 sec hebt gezien en dus niet de echte aanleiding. Alli vond dat er een overtreding op hem werd gemaakt en begon vanaf de grond wilde gebaren te maken richting de scheids. Daarna staat hij op en zet hij direct een vliegende tackle in op de knie van de Gent speler. Hoe duidelijk wil je het hebben? Zie YouTube voor langere videos. Waarom een speler als Ali gefrustreerd is? Geen idee maar hij deelt al anderhalf jaar tackle, ellebogen en maagstompen uit wanneer het even niet mee zit. Misschien omdat ze afgelopen 6 wedstrijden PL en EL slechts 1 keertje gewonnen hebben?

24 februari 2017 om 10:14

Samcro

Ik heb ook nergens gezegd dat het er niet inzit. Ik vind de hype rond Alli overdreven, dat is wat ik ermee bedoel. Ik snap niet wat jij bedoeld met jij laat je leiden door je nationaliteit op basis van de fout. Die was schandalig en heeft niets te maken dat het tegen Gent (waar ik absoluut niets mee heb) was of een andere club. Hij doet het niet vaak, maar dat heeft ook niets te maken met de fout op zich. Dus als je een speler zijn been breekt is het minder erg, dan dat je nog andere zware overtredingen doet

24 februari 2017 om 10:18

Lemessias

Dus een actie waar je beide voeten van de grond zijn is toegestaan of geen aanslag. Dan weet je er weinig van. Ik zei het net over wat ik als frustratie zie, of jij op een andere manier is voor discussie vatbaar. Maar misschien moet je de hele voor actie maar eens bekijken, want ik heb de wedstrijd gezien. Er wordt een fout op hem niet gefloten, waarna hij een wilde tackle inzet. Dat hier een artikel over geschreven wordt zegt eigenlijk al genoeg over de ernst van de fout. Alli heeft zijn rechterbeen helemaal van de grond waarna hij ook nog eens zijn linkerbeen gebruikt voor een extra trap. Dit is echt wel een schorsing voor meerdere speeldagen. Als je dat niet ziet dan hoeven we niet te discussiã£â«ren. Met een beetje tegenval breekt hij het been

24 februari 2017 om 10:22

@bert4eva

Het is wel duidelijk gebleken dat ik het anders zie.

Ik heb de wedstrijd gewoon live zitten bekijken, dus wel degelijk meer gezien.

Maakt verder ook niets uit. Hij heeft rood gekregen en klaar.

24 februari 2017 om 10:29

Lemessias

Ja maar je hoeft de fout niet te minimaliseren, want die verdiend meerdere speeldagen schorsing

24 februari 2017 om 10:31

@nerazzuri9

Je bent er zo van overtuigd dat je gelijk hebt, dat het niet eens zin heeft om te discussieren met iemand als jij. Ik geef alleen mn mening/visie, jij wilt laten blijken dat jou visie de enige juiste is.

Kijk gewoon eens rustig met een kop koffie naar de beelden, druk 100x op pauze als je wilt. Zijn linkerbeen staat gewoon nog aan de grond op het moment dat hij met z'n rechterbeen de zwaai maakt. Daarom heb ik dus heel sterk het gevoel dat het geen tackle was. Nogmaals, hij mist de bal volledig, waardoor hij uit balans raakt en valt.

En ik weet niet hoe vaak ik het nog tegen je moet zeggen: het was zeker weten een onbesuisde actie, geen twijfel over mogelijk. Maar of het een tackle was? Ik zeg van niet. En omdat het in mijn ogen geen tackle was, vermoed ik dat er geen opzet in het spel was. Opzet om Dejaegere hard aan te pakken iig niet.

24 februari 2017 om 10:54

Lemessias

Ok lees de kranten dan, en kijk dan wat de meerderheid van de analisten zeggen. Maak dan zelf je conclusie. Doe het dan wel objectief.

24 februari 2017 om 10:58

Als er iemand overtuigd is van zijn gelijk ben jij het LeMessias. Maar als je het verschil niet kent tussen een tackle en een sliding dan wordt het discussiëren al lastig. Verder ken ik weinig voetballers die op deze manier een bal weg zouden willen schieten. Met als resultaat noppen naar voren , zo goed als gestrekt been op kniehoogte dan klopt er iets niet qua anatomie/ motoriek.

24 februari 2017 om 11:10

johnboy815

Bedankt, dat was nu het hele punt eigenlijk.

24 februari 2017 om 11:12

@johnboy815

Verschil tussen een tackle en een sliding? Hier ga ik niet eens op in. Is het beste.

Het enige wat ik doe, is mijn mening geven, ik zeg niet dat je het er mee eens moet zijn, ik zeg niet dat de situatie daadwerkelijk is zoals ik het zeg, ik probeer niemand te overtuigen, ik geef alleen maar mijn mening!!!!

Maar Jan en alleman (waaronder jij) proberen mij te overtuigen dat mijn mening compleet verkeerd is. Waarbij ik voor de 78436254e keer zeg: het was I N D E R D A A D een onbesuisde actie. Is lezen zo moeilijk? Het enige wat ik vermoed (lees: V E R M O E D, dus ik zeg nergens dat het zo is) is dat het niet als tackle/sliding bedoeld was. Is het zo moeilijk lezen wat ik nu eigenlijk zeg? Het is zo zo zo erg jammer dat ik geen plaatjes kan uploaden in in reactie. Dan kon ik tenminste precies laten zien waarom ik denk wat ik denk. Want lezen wat ik denk doe je toch niet.

24 februari 2017 om 11:22

#34 van Johnboy is (behalve die eerste zin) wat mij betreft de kern.

Lemessias heeft wel een punt over de beweging van zijn been naar de bal. Hij lijkt hem weg te willen schoppen, maar dat gaat mis.

Het is alleen geen enkel excuus, want je kan en mag gewoon nooit zo inkomen. Het lijkt ook wel alsof hij zijn been expres gestrekt houdt. Als je zo een tackle in zet dan moet je altijd je been licht gebogen houden, omdat je anders de kans loopt alles te breken wat op je pad komt. Dat die gozer zijn been niet breekt is echt een wonder en iets waar zowel hij als Dele Alli heel, heel erg blij om mogen zijn.

En dat er sprake was van frustratie mag ook wel duidelijk zijn. Dat kleurt zo'n actie gewoon in. Hij geeft er gewoon even helemaal niks om wat er met de tegenstander gebeurt. En dan gebeuren de grootste ongelukken. Alli komt er genadig vanaf zo, puur door het geluk dat zijn tegenstander nog twee benen over heeft.

4+ wedstrijden schorsen die gozer. Een gevaar op het veld.

24 februari 2017 om 11:47

@edo

Dat is wat ik probeer te zeggen. De actie is zeker onbesuisd, en helemaal niet goed doordacht. Het enige wat ik in twijfel trek is of hij de actie als tackle dan wel sliding inzette. En dan komt puur door zijn beweging naar de bal toe waarom ik dat denk.

Maar het lijkt erop dat de VZ lezers denken dat ik wil duidelijk maken dat het geen overtreding was? Dat is totaal niet het geval, het is alleen de manier waarop de actie in werd gezet. Daar ben ik het niet mee eens dat dit een tackle zou zijn.

24 februari 2017 om 11:52

Lemessias

Iedereen is het over eens dat dit een zware schorsing moet zijn behalve jij. Wat maakt het uit dat dit een sliding of tackle is, maakt het niet minder erg. Het is een horrortackle/sliding. Je probeert de discussie te weerleggen naar tackle/sliding, wat niet doorslaggevend is.

Jouw citaat: Maar of het een schorsing van meer dan 2 wedstrijden verdient weet ik niet, in mijn ogen was het namelijk niet zijn intentie.

Dan ben je niet mee kerel. Hij gaat recht naar de knie, voet over de bal.

Over intentie gesproken: Hij doet nog een extra schaar/trap met zijn linker been bij.

Nu laat ik het erbij

24 februari 2017 om 09:34

Wellicht, maar het valt uiteraard niet goed te praten. Wel goed voor hem dat het hem nu overkomt zodat hij ervan kan leren, in plaats van overeen paar jaar bij een grote club in deCL finale of iets dergelijks. Een lange schorsing is op zijn plaats.

24 februari 2017 om 09:56

Weet jij ook of ze hem in de PL kunnen schorsen? Of, omdat dit een europese wedstrijd was alleen in europa?

24 februari 2017 om 10:54

Ik heb de beelden meerdere keren gekeken na je analyse en ik ben het niet met je eens. Op het moment dat Ali erin vliegt, ligt de bal stil. Ali miste de bal dus sowieso en gaat gewoon vol voor de speler.

24 februari 2017 om 11:02

De bal staat inderdaad stil, maar zoals ik zeg: de tegenstander is eerder bij de bal.

Man man man, wat zou ik willen dat VZ de mogelijkheid heeft afbeeldingen bij je reactie te plaatsen.

Dan kon ik tenminste laten zien wat ik bedoelde.

24 februari 2017 om 11:10

lemessias

Ik snap heel goed wat je bedoelt, soms staan spelers verkeerd op hun benen om wat ze willen doen correct uit te voeren. Alleen in dit geval maakt hij niet echt een zwaaiende beweging om de bal weg te trappen, maar lijkt het meer dat hij de bal wil blokken en doordat hij achterover leunt komt zijn been hoger uit dan bedoeld. neemt niet weg dat hij zelf ook in had kunnen schatten dat dit fout zou gaan en beter zichzelf had kunnen herpositioneren zodat hij achter de bal/man aan kon gaan.

Wat ik ook kwalijk vind is dat hij niet eens zijn excuses maakte, al moet ik zeggen dat ik niet live gekeken heb dus misschien zat dat moment niet in de samenvatting.

24 februari 2017 om 11:29

Met jou kan ik tenminste praten. Jij geeft aan waarom je dat niet vindt, in plaats van alleen maar te roepen dat ik ongelijk heb.

Los van het feit of het een zwaai danwel een block is, neemt het inderdaad niet weg dat hij gewoon zwaar onbesuisd in kwam en beter had moeten nadenken.

Uit jouw reactie maak ik een beetje op dat we in ieder geval de mening delen dat het waarschijnlijk geen daadwerkelijke tackle was, maar meer een fanatieke actie om voor de bal te gaan (let me know if I'm wrong).

Inderdaad, die excuses is ook belachelijk (heeft ie niet gedaan). Dat je de vermoorde onschuld speelt kan ik best begrijpen. Maar na zoiets weet je dondersgoed dat je de tegenstander op een verkeerde manier geraakt hebt, bedoeld of onbedoeld. Dus een excuses is dan zeker op z'n plek.

24 februari 2017 om 11:29

@samcro

Inderdaad. Hij doet nog verbaasd dat hij een rode kaart krijgt. Terwijl de enige juiste reactie is om heel nederig bij je tegenstander te gaan kijken of hij nog heel is, en verder de kaart volledig te accepteren. Het zijn dat soort reacties waar je eigenlijk nog meer aan kan zien hoe zo'n spelers in elkaar zit. Dele Alli is alleen met zichzelf bezig. Je ziet een aantal ploeggenoten van Tottenham die eigenlijk willen protesteren, maar die er toch vanaf zien. Die voelden waarschijnlijk wel aan dat dit kaart gewoon 100% terecht was.

24 februari 2017 om 12:11

@lemessias er staan genoeg andere camera beelden op het net. Zelfs al had Dejaeghere de bal niet geraakt dan had Dele nog zijn voet in het been van hem gezet. Alli gaat gewoonweg niet voor de bal.

Het is trouwens niet de eerste keer dat hij uit frustratie zo iets doet.

Dat iemand zo'n "overtreding" maakt is al belachelijk, maar de verbazing bij hem en zijn ploeggenoten vind ik helemaal schandelijk. Als je op zo'n beslissing de scheidsrechter al aanvalt, dan ben je het echt helemaal nergens mee eens...

Het valt me op dat trainers altijd direct een speler weer proberen te loven en zelfs op te hemelen na zoiets. Je mag best even boos zijn hoor. Komt 'ie heus wel weer bovenop, in tegenstelling tot die jongen van Gent wanneer hij z'n been had gebroken. Dat had zeker gekund. Had Mau dan ook zo lovend gepraat over Alli? Mijn lieve Alli doet zoiets niet, en als ie het wel doet is het minder erg omdat hij in anderhalf jaar al 'ongelofelijk veel' heeft bereikt bij Tottenham. Ongelofelijk vind ik het. Dat leiding geven met de zachte hand kan ook te ver gaan.

Als dit een ongeluk was, dan heeft deze jongen de motoriek van een aardappel, want hij mist de bal niet eens een beetje..... direct 7 wedstrijden schorsen die vent.

Als je serieus denkt dat dit geen bewuste schop is dan moet je echt wat aan je ogen laten doen. Kniehoog noppen vooruit vol doorhalen.... Ook aan zijn reactie direct na de schop kun je afleiden dat het een bewustje was.

24 februari 2017 om 12:46

Ik dacht gisteren eerst ook dat het vooral ongelukkig was en dat ie de bal miste. Na het zien van een herhaling wel overtuigd dat ie het uit frustratie deed. Het is een geweldige speler maar dit soortjes frustratie acties moeten echt uit zijn spel. Ondanks zijn tackle en terechte rode kaart ben ik wel overtuigd dat het niet zijn bedoeling was om die speler zwaar te blesseren. Hij zal hopelijk ook wel geschrokken zijn van zijn actief na het zien van een herhaling.

Voor zo een aanslag maar drie potjes? Kom op, dit was toch echt een poging een tegenstander het ziekenhuis in te trappen. Ik vind het veel te lage straf.

Was dat niet alweer op Brecht Dejaegere? De man die al last had van dat been. Trieste straf dit! Had wel minstens 5 duels moeten zijn!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren