Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Klopp let op Dolberg: ‘Wie kent hem nou niet? Een fantastische speler’

Laatste update:

Hoewel Kasper Dolberg de laatste weken minder in vorm steekt, blijft hij in de gaten gehouden worden door de scouts van de Europese supermachten. Ook Liverpool heeft de negentienjarige aanvaller van Ajax in de smiezen, zo vertelt manager Jürgen Klopp aan Ekstra Bladet.

“Wie kent Dolberg nou niet?”, lacht Klopp. “Je kunt niet bij Ajax spelen zonder opgemerkt te worden. Hij heeft een geweldige toekomst voor zich liggen. Hij is een fantastische speler." De Duitser sluit niet uit dat Dolberg de volgende Deen wordt die voor Liverpool gaat spelen; eerder kwamen onder anderen Daniel Agger en Christian Poulsen al uit voor the Reds.

“Maar het gaat er niet om dat ze Deens zijn, het gaat om hun kwaliteiten”, voegt Klopp eraan toe. “Ik houd van Deense voetballers. Ik heb Leon Andreasen bij FSV Mainz gehad; hij was een monster. Ik koester ook warme herinneringen aan Bo Svensson en Mohamed Zidan, die een Deense vrouw had. Denen hebben een goede instelling en een stevige mentaliteit.”

Denk jij dat Kasper Dolberg volgend seizoen nog voor Ajax speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

HIj moet gewoon nog 1 a 2 jaar bij ajax blijven. Zorgen dat hij stabiel word en er 20 inschiet in een jaar.
Dat heeft hij in zich en moet hij gewoon de tijd voor nemen.
Heb ook niet het idee dat hij zich supersnel gek laat maken .

Ik hoop voor mij dat hij volgend seizoen pas weer een beetje gaat scoren. Jongen met veel potentie en techniek

22 februari 2017 om 11:53

Ff afwachten hoe hij zich verder ontwikkeld.
Weet nog dat Jurgen Locadia in zijn eerste invalbeurt er gelijk 3maakte in 25min tijd.
De nieuwe Ronaldo (Brazilië ) was opgestaan.
Superlatieven te kort op dat moment.
Ondertussen speelt locadia nog steeds bij psv .
Prima speler hoor niks mis mee...maar geen nieuwe Ronaldo. 😉

24 februari 2017 om 11:34

Hij moet gewoon denken: ik heb een half jaar geweldig gespeeld maar zelfs als ik.naar jong wordt teruggezet is het niet erg.
Dolberg heeft bakken talent. Maar het klassieke media talenten afbrand circus is alweer begonnen.

Maar volgens velen hiero is hij maar een hype. Het verwachtingspatroon voor een jong broekkie is echt niet normaal meer. De druk waarmee deze jongen voetbalt is zo ontzettend hoog. Hij hoort eigenlijk in de A te spelen. Het is ontzettend knap wat dolberg presteert dit seizoen en gelukkig zien trainers als Klopp dat ook.

22 februari 2017 om 08:15

Hype of niet, die jongen kan fantastisch voetballen, maar we moeten ook niet overdrijven. Deze tijden brengen wel meer goede jonge voetballers, soms gedwongen en soms zoals Dolberg omdat ze op die leeftijd al zo goed zijn. Het feit is wel dat de grootmachten in Europa liever topspelers halen en daardoor weinig ruimte hebben voor talent en clubs daaronder zoals Ajax die het gewoon nodig hebben. Het rendement uit de jeugdopleiding, de transfervergoeding en omdat er niet altijd beter te krijgen is. Daardoor worden teams steeds jonger en kunnen voetballers zich makkelijker aanpassen. Kijk naar die spits bij Monaco, 18 jaar en ook al zo goed. Er waren tijden dat Monaco alleen maar gearriveerde spelers haalde, gelukkig is het lampje weer gaan branden bij die club dat ze een geweldig opleidingsinstituut zijn. Iets wat ze voor de geldschieter ook al waren. Voor Ajax geldt hetzelfde en Dolberg zal altijd met druk moeten spelen, juist omdat hij ermee om kan gaan wordt het een echte topper.

22 februari 2017 om 08:18

Supporters reageren vaak in de waan van de dag. Een trainer moet naar de lange termijn kijken. Ik denk dat Klopp ook gewoon ziet hoe deze jongen zich ontwikkelt. Hij is nu even wat minder in vorm. Maar dat vind ik ook horen bij de ontwikkeling van zo'n jonge speler. Het wordt straks pas interessant hoe hij zich uit deze dip weet te knokken en zijn potentie gaat omzetten in kwaliteiten.

22 februari 2017 om 08:54

Hij is in die zin ook een hype, dat de zogenaamde analisten in oktober nog bang waren dat Dolberg onhoudbaar voor Ajax was in de wintertransferperiode. Dat noem ik toch wel redelijk een hype. Dat het een jongen is met talent staat niet ter discussie, maar er valt nog geen zinnig woord te zeggen of dit een nieuwe superster gaat worden. Daarvoor moet hij zich echt nog flink ontwikkelen op technisch gebied, los van het mentale aspect.

22 februari 2017 om 09:17

@Lee112, het waren voornamelijk Ajax supporters die Dolberg als de nieuwe Zlatan doopte en zeker wisten dat hij volgend jaar voor 60 miljoen verkocht zou worden. Ajax supporters prijzen snel hun talenten de hemel in dus supporters van andere clubs zullen dan juist snel kritisch zijn omdat de speler niet voldoet aan de verwachting van een groep Ajax supporters met hun grote mond... Dolberg is niet eens topscorder van zijn eigen team...

22 februari 2017 om 09:37

Kijk hoe de Nos, voetbalinside, FOX-sports of ziggosports aandacht aan deze jongen hebben besteed toen hij het leuk deed. Alsof de nieuwe Zlatan was opgestaan en al in de winterstop zou vertrekken. Dat past schijnbaar niet in je straatje, want het moeten vooral de Ajaxfans zijn die hun talenten ophemelen. Dat de rest van de analisten hier toch vooral mee zijn begonnen vergeten we maar even. We moeten ons tenslotte wel aan de stereotyperingen houden.

22 februari 2017 om 10:23

@Leopart Haha, denk je nou echt dat de media hun mening en kleur op de waan van de supporters baseert? Dat is toch echt keihard andersom. Zelfde geldt voor wanneer Kramer of Kazim weer iets uithaalde, dan was het toch ook de media die ze onderuit probeert te halen? Het is weer heerlijk opportunistisch zoals het nu weer de supporters zijn, maar als het uitkomt zijn het die dekselse media weer. Zoals Master D ook al zegt, het moet weer allemaal in je straatje passen anders is het niet waar.

22 februari 2017 om 10:26

Wanneer hij dingen laat zien die vergelijkbaar zijn met de dingen die Zlatan doet is het toch logisch dat deze vergelijking wordt gemaakt? De wedstrijden tegen Nec, Celta en Feyenoord waren gewoon weergaloos, exceptionele klasse. Dat er Ajacieden zijn die 60miljoen roepen geeft gewoon aan dat we hem niet kwijt willen en dat we allen blij zijn met een spits als Dolberg. 95% van de Ajaxfans is niet meegegaan in de overdreven gekte en zoals Master D al aangeeft heeft de media schuld aan hypen.

Wat is er trouwens mis met lekker hypen van geweldige talenten? Dit maakt het toch allemaal leuk, laat ons dromen en hopen op een geweldige toekomst. Wanneer we steeds moeten blijven nuanceren tot uiteindelijk Suarez bij Barcelona terecht komt is het toch maar saai? Spreek je verwachtingen uit, ga erachter staan en geniet van elk moment dat dit soort spelers leuke dingen laten zien in de Eredivisie

22 februari 2017 om 10:53

Onzin, zodra een talent het goed doet wordt daar op gefocust door de media en dat is al heel lang zo. De supporters gaan het vanzelf geloven. Dat is echt niet iets wat alleen bij Ajax gebeurt, we zagen dit ook bij Boã«tius en Bakkali.

22 februari 2017 om 09:44

Nu doe je alsof hij aan de frontlinie van een oorlog staat als 19jarige.... Ken je de geschiedenis van ajax wel? Sneijder, Bergkamp, vd Vaart, Seedorf en noem ze maar op: die stonden op hun 17e al in de basis van ajax en werden al gelijk vergeleken met Cruijff, van Basten en Gullit. Dat is pas kunnen omgaan met druk... Bovendien was de weerstand in de Eredivisie toen vele malen hoger dan waar Dolberg of andere talenten van nu mee te maken krijgen. Toen speelden jongens als van Bommel, Cocu, Ronald de Boer, F. de Boer, Rijkaard, Davids, Romario en Ronaldo in de Nederlandse competitie en moesten die jonge jongens echt van goede huizen komen, wilden ze zich hier een basisspeler van Ajax of PSV noemen. Daarom vind ik de term gehyped wel op zijn plaats en dat vond ik ook met een Memphis bijv. Het is ook gebleken dat hier het niveau zo laag is dat je elders gelijk op je bek gaat als je nog maar 2 of 3 seizoenen Eredivisie in de benen hebt.

Als hij zich blijft ontwikkelen zie ik hem wel naar Liverpool gaan. Van Milik zeiden meerdere mensen ook dat het niks zou worden maar tegendeel werd bewezen.

22 februari 2017 om 07:55

Qua potentie een hele grote en doet het zeker niet slecht, maar voorlopig had Ajax beter een andere spits kunnen hebben. Van Milik vind ik dat hij zich nog mag bewijzen na zijn blessure. Heeft het zeker goed gedaan, maar Roya2Faces begon ook goed bij Real!

22 februari 2017 om 07:59

Lol, als ik twee spelers niet met elkaar zou vergelijken is het wel Milik met Royston Drenthe.

22 februari 2017 om 08:22

@alexvidal;

ik begrijp wel wat je bedoelt. Echter dit is inherent met opleidingsclub zijn. Dan kies je niet voor gearriveerde spelers waarvan je weet wat voor niveau ze hebben (en het prijskaartje wat daar bij hangt). Dan kies je voor spelers met potentie. Die beginnen misschien op een lager niveau dat die gearriveerde speler maar je hoopt dat die speler uiteindelijk op een hoger niveau eindigt.

Milik was in het eerste seizoen ook nie briljant. Uiteindelijk groeide hij naar een ander niveau. En nog steeds vind ik Milik geen spits voor het 433 systeem. Dolberg vind ik dan wel goed in 433 passen.

22 februari 2017 om 09:32

".. maar voorlopig had Ajax beter een andere spits kunnen hebben." Ik heb dit seizoen bijna alle wedstrijden van Ajax gezien en ik ben het hier echt niet mee eens. Hij is namelijk éã©n van de redenen dat het voetbal weer om aan te zien is en waarom Klaassen zo vaak kan scoren. Ook als Dolberg niet scoort is hij nog zo belangrijk door de bal vast te houden en of makkelijk weg te draaien en openingen voor anderen te creã«eren. Sinds Pantelic weer de eerste spits waarin je het aanvalsspel kunt ophangen.

22 februari 2017 om 10:31

Pantelic! Wat een speler was dat, altijd ondergewaardeerd geweest i.m.o, super duo met Huntelaar destijds. Destijds schoten die met z'n tweeën de hele Gelredome aan gort, mooie tijd.

On topic:
Dolberg natuurlijk een speler met groot potentieel, moet nog wel constanter worden, maar heeft geniale momenten en bewijst gewoon een moderne spits te zijn (qua fysiek, techniek en spelinzicht). Ik zie hem met de huidige ontwikkeling zeker in de top belanden.

22 februari 2017 om 10:47

Probleem bij Pantelic, net als bij Dolberg de laatste weken, was dat veel mensen (niet-ajacieden) hun mening baseren op basis van samenvattingen. En als je dan niet scoort val je niet op en ben je ineens een hype of slechte speler. Terwijl als je hele wedstrijden bekijkt, dan zie je pas echt zijn waarde voor het team.

Andersom geldt dat overig ook. Traorã© wordt bv meer gewaardeerd door niet-ajacieden, want zij zien die ene goede actie of doelpunt. Ajacieden zien echter dat hij bijna iedere keer voor eigen succes gaat en haast nooit de diepte kiest.

Eerst nog belangrijker worden voor Ajax en een kilo of 10 spieren bij kweken. Dolberg verliest wel veel duels op kracht dat is echt z'n zwakke punt en dat weten de verdedigers in Nederland nu dat is ook 1 van de redenen dat het allemaal wat minder is de laatste maanden.

Ze zijn er wel allemaal heel vroeg bij met dat paaien. Het is zeker een groot talent, maar laat hem alsjeblieft eerst nog wat doorgroeien. Bij een club als Liverpool komt zo'n jongen toch echt nog helemaal niet aan spelen toe. Bij Ajax kan je een slechte periode hebben, bij Engelse topclubs echt niet. Zie Vincent Jansen bij de Spurs...

Hij heeft de potentie om een hele goede spits te worden. En dus is het logisch dat al de topclubs hem toch in de gaten houden. Maar ik hoop toch voor hem dat hij gewoon normaal blijft doen en in ieder geval volgend jaar nogsteeds bij ajax speelt. Bij ajax mag je wel een paar wedstrijden minder spelen maar in het buitenland kom je dan op de bank.

22 februari 2017 om 08:11

Lekker nog minimaal 2 jaar in nederland je ontwikkelen en daarna maar zien hoe hij zich ontwikkeld heeft we weten allemaal hoe het met Janssen afliep..

22 februari 2017 om 10:48

@nielsfcb18

Inderdaad, Janssen dacht de stap naar Ajax niet nodig te hebben, maar heeft het daardoor nu extra moeilijk. Groot contrast met Eriksen en Verthongen, die het wel meteen maakte nadat ze een van de betere waren in de top van NL.

22 februari 2017 om 08:13

Er is geen reden voor Kasper om weg te gaan. Ja, alleen voor het grote geld. Dolberg lijkt me een hele rustige en evenwichtige jongen. Hij weet dat hij minimaal nog een seizoen bij Ajax moet blijven.

Deze jongen gaat het echt wel redden, maar hij heeft TIJD nodig. Dit is zijn eerste jaar bij de grote jongens. In mijn ogen heeft Kasper laten zien wat hij kan
en dat is veel. Dat hij een hype wordt genoemd heeft vooral met anti club gevoelens te maken. Ik geloof in Dolberg en heb vol vertrouwen dat hij volgend jaar gewoon bij Ajax speelt.

22 februari 2017 om 09:57

Anti-gevoelens?
De lijst met 'grote' talenten die niet doorgroeiden de afgelopen jaren bij ajax is zo lang geworden dat terughoudendheid me meer op zn plaats lijkt

Klopp geeft gewoon een politiek correct antwoord. Meer niet. Hij blijft heel algemeen. Verder is Dolberg vooralsnog een eendagsvlieg. Scoort veel te weinig

22 februari 2017 om 08:42

Statistisch en voetballend van een hoger niveau dan Zlatan bij zijn debuutseizoen. Bovendien laat Dolberg het ook zien op Europees niveau met doelpunten tegen Paok, Celta en Standard. Doet het geweldig voor een 19 jarig jochie.

22 februari 2017 om 09:03

Statistisch doet hij het ongeveer net zo als Castaignos in zijn eerste seizoen, al was die nog een jaar jonger dan Dolberg en eindigde Feyenoord toen als tiende. Hopelijk maakt Dolberg betere keuzes in zijn vervolg, dan kan hij inderdaad een goede voetballer worden. Maar laten we niet meteen doen alsof we hier absolute wereldtop hebben, hij heeft zeker potentie, maar er is nog een lange weg te gaan.

22 februari 2017 om 10:19

Toch heb ik Dolberg al dingen zien doen die ik bij Castaignos nog nooit gezien heb. Waar is hij eigenlijk gebleven Castaignos?

22 februari 2017 om 10:41

Op de bank bij Sporting, het kan dus snel verkeren. En Castaignos liet ook de meest veelbelovende dingen zien in de jeugd en wat te denken van het jeugd ek in 2009, daar was hij de ster. Wat ik er vooral mee wil zeggen, loop niet te hard van stapel. De statistieken van Dolberg zijn niet uniek en ook geen garantie voor wereldtop.

22 februari 2017 om 08:46

Eendagsvlieg hij is 19 jaar je hebt er goed kijk op , als je nu zegt dat die Vardy van Leicester een eendagsvlieg is dan zou je een punt hebben want die is bijna 30 daar van vloog iedere bal erin maar nu raakt hij geen knikker , maar Dolberg is pas 19 dus die heeft nog wel even de tijd om zich te ontwikkelen en hij staat al op 10 goals dus zo beroerd doet hij het niet .

22 februari 2017 om 10:17

Het gaat er in voetbal niet alleen om hoeveel je scoort. Deze jongen laat heel Ajax beter spelen. Vrijwel elke aanname is goed, zijn kaatsen zijn van uitzonderlijk hoog niveau, redelijk sterk in duels en in de lucht, een verassend goede versnelling en hoge sprintsnelheid, goede timing in loopacties en in het aanbieden bij het in de bal komen en bovenal heel nuchter en bewust van zijn kunnen. Scoren heeft hij al laten zien, heeft zeker een neusje voor de goal, maar sinds zijn hattrick en de wedstrijd tegen Heerenveen zit elke verdediger gemiddeld 2 meter korter op hem met dekken als daarvoor. Als Spits moet je daar aan wennen, en hij heeft een steeds hogere handelinssnelheid sinds hij beter in de gaten gehouden wordt.

Dat Dolberg talent heeft en een goede speler is dat staat volgens mij buiten kijf . Blijft wel bijzonder dat Ajax afhankelijk is van dit ventje in de spits....eerst zegt de trainer dat ze deze jongen moeten beschermen tegen zichzelf en hem langzaam willen brengen. Een paar maanden later is dit de beste optie in de spits ......dan mag je je denk ik wel een beetje achter je oren krabben....zeker omdat dit niemand had verwacht dat Dolberg zich zo zou ontwikkelen....als hij zich had ontwikkeld als de meeste dachten bij Ajax , dan had je nu dus echt een probleem gehad....maar ok we moeten ons gelukkig prijzen dat hij nu al zo ver is en roeien met de riemen die we hebben....

Het is belangrijk dat hij aan een goede carriereplanning gaat doen.

Eerst nog 2 jaar Ajax. Daarna zich een jaar of 3 verder ontwikkelen bij PEC Zwolle en dan voor een miljoentje of 40 de overstap maken naar Liverpool.

Hier zou hij het meest aan hebben in zijn ontwikkeling en carriere.

22 februari 2017 om 09:36

Waarom zou je nog naar Liverpool willen als je al bij PEC zit?

22 februari 2017 om 10:25

Ja, dat is ook weer waar. Om je carriere af te bouwen misschien?

Prachtig compliment maakt Klopp hier, en ook iets wat gebruikt kan worden bij het aantrekken van nieuwe spelers "als je bij Ajax speelt kan je niet onopgemerkt blijven". Natuurlijk weten de meeste talenten dit wel, maar toch...

22 februari 2017 om 11:29

Ach en stel dat hij uiteindelijk bij een Liverpool terecht komt is dat toch ook mooi maar laten we aub stoppen met de dolberg hype hij kan zeker goed voetballen maar een nieuwe suarez of zlatan gaat hij niet worden hoe leuk hij het in t begin ook deed de laatste tijd is het een heel stuk minder misschien ziet iedereen nu in dat hij wel goed kan voetballen maar niet meer dan dat

Eeuwig als er een nieuw Ajax-talentje opduikt bij Ajax, hemelen wij Ajacieden ze op. Elke dag post de media minimaal 3 a 4 berichten over deze persoon. Soms schrijven ze zelf een stuk over hem. Soms is het na een interview dat ze een stukje plaatsen. Meestal zijn de woorden al getwist.
Wat kunnen wij nou eraan doen dat we constant berichten over onze talenten lezen. En als we dan positief ingesteld zijn over hem (dat mag neem ik aan), hype we die persoon op. Wat is het??? Jaloezie?? Of wat anders!!
Supporters van Feyenoord of Psv zijn even enthousiast als er een talent doorbreekt bij hun. Al met ik zeggen dat het wel minder is dan bij ons. Maar oke dat terzijde!!!
Ik weet dat ze ons niet gunnen, maar mijn mede-Ajacieden luister .... laat jullie aub niet kennen hier op vz. In mijn ogen is het op de site altijd Ajax vs de rest. Geen probleem, maar we moeten niet meegaan in de stroom die ons mee probeert te trekken. Want ja we kunnen uitleggen als 'n brugman. Het is water naar zee dragen.

Dat hij niet onopgemerkt is gebleven in het buitenland is geen verrassing. Ondanks zijn mindere periode momenteel is het nog steeds een enorm talent en in potentie een absolute topspits. Bosz zal hem ook niet snel laten vallen, alhoewel hij vooralsnog, kijkende naar de resultaten, nog geen reden heeft om echt een verandering door te voeren.

Tijd gunnen die jongen. Goede begeleiding,vertrouwen en een ervaren spits erbij. Na een paar jaar dan helaas weg maar goed.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren