Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Wenger schept in ‘maart of april’ duidelijkheid: ‘Blijf hoe dan ook trainer’

Laatste update:

Arsène Wenger hakt in maart of april de knoop door over zijn toekomst. De Franse manager houdt met zijn afloopende contract de gemoederen al geruime tijd bezig. Er is volop speculatie over een naderend vertrek bij Arsenal, maar de trainer zelf schuift de beslissing voor zich uit. “Op dit moment hebben we andere prioriteiten”, aldus Wenger.

Engelse media speculeren al maanden over zijn vertrek. De geruchten werden gevoed door opnieuw tegenvallende prestaties in de Premier League en werden sterker na de pijnlijke 5-1 nederlaag van woensdagavond op bezoek bij Bayern München in de Champions League. Vrijdagochtend gaf hij op wekelijkse persconferentie aan dat hij in maart of april duidelijkheid schept. “Welke maand precies? Dat weet ik niet. Ik zeg maart of april omdat ik het niet weet.”

De 67-jarige trainer vindt het nog te vroeg om helemaal te stoppen met het trainersschap. “Wat er ook gebeurt, ik ben volgend seizoen trainer. Of dat nou hier is, of bij een andere club”, aldus Wenger.

Is Arsenal toe aan een nieuwe trainer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mocht wenger weg gaan verwacht ik dat arsenal alleen maar verder blijft zakken.

Je hebt niet door wat deze man voor arsenal betekent. Dit gaat pijnlijk duidelijk worden mocht hij vertrekken.

17 februari 2017 om 10:59

Ik denk het niet eerlijk gezegd, als ze een goeie manager neer zetten met een duidelijke visie (zoals Conte bv) dan kan het nog goed uitpakken. Het is wel een grote gok natuurlijk en met Wenger heb je natuurlijk een hele grote kans om bij de top 4 te eindigen.

17 februari 2017 om 11:03

Ik zie steeds vrij veel mensen afgeven op Wenger, maar ik zie het niet beter worden zonder hem. Wie zou hem moeten opvolgen? Ik hoop iig niet dat de club direct zijn identiteit overboord gooit en voor een defensieve prijsvechter in de stijl van Mourinho, Conte (beiden onhaalbaar) of Simeone.

Wordt het dan toch Tuchel?

17 februari 2017 om 13:52

Hoezo defensief? Ze hebben zelf tegen de topploegen van Europa al een ruim aantal jaren steevast amper 30% balbezit.

17 februari 2017 om 14:14

Waarom in godsnaam wordt Tuchel steeds genoemd??? Wat heeft die gast laten zien zodat hij de ideale opvolger van kan zijn? Heeft niks bijzonders gewonnen met BVB en kijk hoe ze er nu voorstaan in de Bundesliga.

17 februari 2017 om 15:16

@falcao.. Dat heeft echter meer met hun niveau te maken dan met hun intenties.

17 februari 2017 om 15:20

@theruuddevil.. Ik heb het hier ook alleen over Tuchel omdat hij zo vaak wordt genoemd. Persoonlijk zie ik het hem ook niet per se beter doen dan Wenger en daarom zei ik ook dat ik niet denk dat een vertrek van Wenger een verbetering zou zijn. De toptrainers zitten al in de top en er zijn maar weinig rising stars beschikbaar en de enige die klaar is voor een volgende stap (simeone) vind ik niet bij de club passen.

17 februari 2017 om 11:16

Misschien dat het op korte termijn wat moeilijk zal gaan, maar ook dat is lang niet zeker. Ik verwacht dat Arsenal flinke stappen zal zetten, zoals Tottenham onder Pochettino, het potentieel is aanwezig. Maar dan moeten ze uiteraard wel de juiste man aanstellen.

17 februari 2017 om 11:35

@Bon Jovi. Maar die flinke stappen kunnen alleen worden gezet als Kroenke, Gazidis en co ook weg gaan. Denk je echt dat Wenger maar een bepaald maximaal budget uitgeeft terwijl hij meer zou mogen besteden? Natuurlijk niet. Wenger wordt eveneens gelimiteerd van bovenaf. Hij is en blijft uitvoerder van een beleid van de club. Dat hij daarin inspraak heeft betekent niet dat hij dat beleid geheel in zijn eentje bepaalt, zoals ik velen zie beweren. Het potentieel is zeker aanwezig, maar dan moeten ze niet alleen de juiste man aanstellen maar ook de juiste mensen wegwerken uit de club.

17 februari 2017 om 12:00

Dat is punt 2, maar Wenger die Ospina boven Cech verkiest, Campbell uitleent, Ramsey blijft opstellen, tactische blunders, blessures... kan niet meer hoor, een degelijke, nieuwe trainer zal onder hetzelfde bestuur ook al flinke stappen kunnen zetten.

17 februari 2017 om 12:04

@jackieboy10

Ik ben ook geen voorstander om allen schuld bij Wenger neer te leggen maar qua transferbeleid lijkt het me algemeen bekend dat de coaches een groot deel voor het zeggen heeft. Bijna allen spelers in de opstelling zijn gekocht, dus m.a.w. wenger stelt het team samen en misschien dat hij de absolute wereldtop niet kan kopen door de budgetten maar Arsenal heeft er echt wel veel geld ingepompt. Als ik kijk naar de uitgegeven bedragen t.o.v. Chelsea bijv, dan scheelt het heel weinig. Maar wat wel heel veel scheelt is de balans, het zijn allemaal jongens met dezelfde ''instelling''. Mooi willen/kunnen voetballen maar als het er echt op aan komt dan geven ze niet thuis. Ozil fantastische voetballer, in goede doen 1 van de allerbeste maar is gewoon geen winnaar... Arsenal heeft geen geschikte ijsbreker op het middenveld, het zijn stuk nette school jongens. Wat was de plan van aanpak nu eigenlijk tegen Bayern? Defensief afwachten en er snel uitcounteren? Goed plan, want je bent gewoon minder maar gek genoeg zat bijv. Alexis Sanchez gewoon de tegenstander af te jagen en wilde druk zetten. Dat klopt niet want dan krijg je mega grote gaten en dan heb je dus spelers die afwijken van de strategie. Wie is daar verantwoordelijk voor? ik ben er toch bang voor dat dat wenger is.

17 februari 2017 om 12:42

@SjoerdCFC. Dat is waar, maar de netto uitgaven van Chelsea zijn ook zo positief vanwege de belachelijk hoge bedragen waarvoor zij middelmatige spelers hebben weten te verkopen. Dat is geen kritiek (eerder een flink compliment), maar dat zorgt er natuurlijk wel voor dat Chelsea positieve cijfers blijft halen. Qua transferbeleid hebben trainers het inderdaad voor een groot deel voor het zeggen, dat wil ik ook niet ontkennen. Het gaat mij erom dat Wenger bijvoorbeeld 100 miljoen krijgt en voor dat bedrag 3 ontzettend belangrijke basisplekken moet versterken (CV, cvm, spits). Nu kon Wenger natuurlijk andere/betere spelers halen, maar mijn punt is dat het dan niet echt makkelijk is om 3 wereldtoppers te halen. Iets wat wel verwacht wordt. Nou ben ik er dan voorstander van om dan liever 1 mega topper te halen dan 3 spelers die een lichte verbetering zijn. Daar kan Wenger inderdaad wat aan doen. Dan doe je er 3 jaar over, maar dan heb je op dat moment wel een team wat de titel kan winnen. Was je daar 3 jaar geleden mee begonnen dan had je nu een grotere kans op de titel en een verdere run in de CL. De fout ligt dus zeker ook bij Wenger, maar het bestuur is net zo en zo niet meer verschrikkelijk. En wat betreft je laatste punt: Wenger is verantwoordelijk voor de tactiek, maar ik vind het niet geheel terecht om persoonlijke deviaties van die tactiek puur en alleen aan de trainer toe te wijzen. Spelers hebben zelf ook een verantwoordelijkheid. Ik denk trouwens dat je bij jouw club de invloed van de generatie Terry, Lampard, Cech en Drogba ook niet moet onderschatten. En met name de invloed die Terry nog steeds heeft. Arsenal had ook zo'n generatie, maar die zijn al 10 jaar weg eigenlijk. Dat is moeilijk te kopen denk ik.

17 februari 2017 om 13:06

ospina is een zeer goede keeper. niet zoals chech dat ooit geweest is maar op dit moment zeker wel. ramsey is niet in vorm maar kan zeker het verschil maken. hij is een super trainer ik volg arsenal al 25 jaar.

17 februari 2017 om 13:08

@jackieboy,

Helemaal mee eens, die generaties zijn niet te koop. Dat had Man-u ook met beckham-scholes-giggs en dat heeft barcelona nu ook, dat is gewoon niet te vervangen. Maar Arsene heeft toch best hoge bedragen mogen uitgeven, de vraag is hoe goed is hij in het halen van spelers? Suarez naar liverpool en niet naar Arsenal, waarom? Arsenal speelt CL, vgm speelde liverpool toen geen CL. En zo zijn er nog heel veel voorbeelden. Mourinho heeft costa gehaald voor +/- 30mil en ook 30 mil voor Fabregas. Voor dat bedrag is Ozil gekomen.. De vraag is hoe goed is wenger op de transfermarkt. Sanchez is natuurlijk een zeer goede aankoop en zeker nu die laat zien hoe supergoed die is in de spits. Maar 50milj voor een linksbuiten terwijl de spits-cvm-cv posities veel belangrijker waren.. Ik denk dat Wenger het niet ziet of niet wil zien. Wenger heeft een visie / speelstijl die alleen superieur is als je de allerbeste 11 hebt en die heeft die niet.

17 februari 2017 om 12:45

Klopt. Maar voegt hij momenteel wat toe, moet je je afvragen? Ik denk dat er wel eens een frisse wind mag waaien bij Arsenal. Het is altijd maar hetzelfde onder Wenger. Ik denk dat iemand als Simeone iets heel moois kan maken van dit Arsenal. Je mist bij Arsenal gewoon onoverwinnelijkheid, de wil om alles te geven, vechten voor elke bal. Ik denk dat Simeone attractief een vechtvoetbal goed kan combineren. Het wordt een keer tijd om afscheid te nemen van Wenger. Alle respect voor Wenger hoor, die sinds 1996, heel wat heeft neergezet bij Arsenal. Maar soms is het tijd voor iets nieuws en die tijd lijkt mij toch wel aangebroken.

17 februari 2017 om 14:02

@Ruben-038 wat hij voor Arsenal heeft betekent staat buiten kijf, echter ook dat hij al aardig wat jaren droog staat met grote prijzen pakken. Hoe lang moet een club een trainer loyaal en dankbaar zijn voor prestaties uit het ver leden?? Een nieuwe trainer kan prima uitpakken, niemand is onvervangbaar of onmisbaar, ook/zeker Wenger niet.

17 februari 2017 om 14:14

Dit is echt niet aan Wenger, het is een kwestie van iets meer geld uitgeven en dan kan je bij de top aansluiten.

Mocht wenger weg gaan verwacht ik dat arsenal alleen maar verder blijft zakken.

Je hebt niet door wat deze man voor arsenal betekent. Dit gaat pijnlijk duidelijk worden mocht hij vertrekken.

17 februari 2017 om 14:04

Ik zie het eerder andersom; Wenger laat zijn opvolger met een gigantische puinhoop achter. De balance is zoek, er zijn te veel net-niet spelers, goede spelers zullen vertrekken (alexis, Ozil en Cazorla bijv.), etc.

Tenzij de opvolger 200m krijgt, en kan shoppen bij Psg/ath. Madrid of een top Serie A team, dan zou het mogelijk nog kunnen.

Arsenal voert gewoon top beleid! Wenger mag dan ook naar mijn mening gewoon nog 5 jaar blijven. Arsenal is geen club, zoals Man U dat miljoenen vergooid voor niks. Zij bereiken bovendien veel vaker CL dan Man U en halen op die manier meer inkomsten en sponsoren binnen!

17 februari 2017 om 10:57

Manu fans incoming...

17 februari 2017 om 10:58

Als je stagnatie top beleid vind ben ik het met je eens. Dat Arsenal vaker de CL bereikt is natuurlijk belachelijk, United is terug aan het komen van het verlies van Fergie. Daarvoor was United by far de betere club natuurlijk. United is ook nog steeds veel rijker. Op dit moment weet je gewoon wat je hebt bij Arsenal. Plek 2-4 en in de laatste 16 van de CL er uit. Dat is best oke maar zeker geen topbeleid. Bovendien zit er totaal geen groei in.

Bovendien geeft Arsenal bizar veel uit de laatste paar seizoenen, de laatste 5 jaar netto meer dan bijvoorbeeld Chelsea. Als je nou echt een club wil noemen die geen miljoenen weggooit kijk dan naar Tottenham, die hebben de afgelopen 5 jaar 1 miljoen aan 'net spend' uitgegeven en doen het beter dan Arsenal op dit moment.

17 februari 2017 om 11:03

Die uitgaven zijn bij Utd ook gedaan en die zijn ook niet verder gekomen. Het argument 'Utd heeft ook meer geld' gaat hier niet op, want Arsenal geeft ook eigen geld uit.

17 februari 2017 om 11:05

En Spurs doen het beter? Hebben die zich ook gekwalificeerd voor de knock-out in de CL dan?

17 februari 2017 om 11:06

Ik zeg ook niet dat United beter beleid heeft toch? Ik vind het beleid van ontstellend veel premier league ploegen waardeloos.

17 februari 2017 om 11:09

Dat niet, en het verschil tussen Tottenham en Arsenal in prestaties is miniem dit jaar. Tottenham staat wel boven Arsenal in de competitie maar dat is alleen op doelsaldo. Maar als je in acht neemt dat ze redelijk gelijk presteren met veel minder investeringen vind ik dat Tottenham het beter doet.

Daarbij is het team van Tottenham minder afhankelijk van éã©n speler zoals Arsenal dat is van Alexis. Soms heeft Eriksen een goeie dag, soms Rose, Soms Dembele, soms Kane en soms Alli.

17 februari 2017 om 11:19

Ik weet niet of stagnatie het juiste woord is. Teams om je heen groeien en je blijft met heen meedoen. Dan zal je zelf dus ook moeten groeien. In champions league hebben ze de laatste jaren volgensmij de beste prestaties van alle engelse clubs en komen ze in de 16de finale regelmatig barca of bayern munchen tegen. Vaak niet het geluk van een PSV oid als tegenstander.

17 februari 2017 om 11:53

@lucasandersen maar kijk nou eens naar de daadwerkelijke uitgaven en niet de netto uitgaven... zo een chelsea geeft namelijk wel iets van 3 keer zoveel uit aan spelers, maar verkopen ook voor meer geld. Maar het blijft een feit dat ze meer uitgeven aan spelers bij chelsea. Tottenham had natuurlijk de verkoop van bale. Zeker in de top van engeland zeggen die nettokosten meer over de verkopen dan over de inkopen...

17 februari 2017 om 13:10

Dat komt ook omdat ze in de groupsfase vaak onderpresteerde en tweede werden, waardoor ze een moeilijke loting hebben. Verder konden ze tegen Monaco ook niet door. Dit jaar was wel gewoon unlucky door Bayern te loten terwijl ze wel eerste in de poule waren. Maar een team met Arsenals begroting zou een betere prestatie tegen Bayern moeten kunnen neerleggen dan wat ze nu lieten zien.

17 februari 2017 om 13:11

Maar juist die nettokosten geven toch een evenwichtig beeld? Tottenham had een verkoop van Bale maar leveren daardoor heel veel kwaliteit in. Je verkopen zijn gewoon ook cruciaal voor je beleid.

17 februari 2017 om 16:43

Hoe bedoel je, top beleid? Hebben we het over transfers? Want als we daar een kijkje naar gaan nemen, dan slaat Arsenal tegenwoordig vaker de plank mis dan raak. Dit seizoen alleen al: Xhaka is een flop, Lucas speelt niet, Holding is voor de lange termijn, Asano kreeg niet eens een werkvergunning en alleen Mustafi is een basisklant. 113 miljoen uitgegeven en alleen 1 speler voldoet.

Heeft te maken met het beleid omtrent het balanceren van de selectie? Want een Wilshere werd uitgeleend aan Bournemouth, Arsenal kreeg alleen maar blessures op het middenveld en Wenger claimde dat uitgeleende spelers niet teruggehaald konden worden. 3 dagen later haalt Chelsea Nathan Ake terug van datzelfde Bournemouth. En Kenedy van Watford. En Musonda van Real Betis. En Arsenal had op een gegeven moment maar 1 fitte centrale middenvelder.

Heeft het te maken met het vastleggen van toptalenten? Lukt ook niet. Jonge talenten gaan naar andere clubs en de grote talenten breken niet door zoals Crowley, Zelalem, Akpom etc. Als ze worden uitgeleend, breken ze geen potten. Enkel Bellerin en Iwobi zijn in de afgelopen 5, 6 jaar doorgebroken.

Contracten? Ozil en Sanchez willen niet bijtekenen. Arsenal geeft slechts 18 miljoen minder uit aan salarissen dan Chelsea. Ter vergelijking, Arsenal geeft 35 miljoen meer uit dan Liverpool en bij 80 miljoen meer uit dan Tottenham. Ze zitten qua financiã«n en uitgaven op een vergelijkbaar niveau dan clubs die het veel beter doen. En voor dat geld heb je een team dat al jaren slecht voetbal speelt.

Topbeleid? Nee, dat is toch echt een flink tandje hoger. Zoals je ziet bij Bayern. Arsenal heeft hoogstens degelijk beleid.

Hoop stiekem dat hij bij Real Madrid komt. Dan heeft hij het materiaal voor het voetbal wat hij wil spelen en cheap doen is geen probleem, want Perez regelt toch alle transfers.

Niet dat ik Zidane slecht vind, want bij Real Madrid moet je gewoon gezag hebben en dat heeft hij, maar tactisch is het vaak niks.

17 februari 2017 om 10:55

Dan moet je Wenger ook niet willen, want tactisch is hij ook niet sterk . Maar, met heel goed materiaal kan Wenger wel oogstrelend voetbal spelen, dat heeft hij al aangetoond. En aangezien Real wel persoonlijkheden en leiders in het team hebben is het wel mogelijk dat zij daarmee Wenger zijn tactische zwakheid kunnen maskeren. Dat gebeurde bij The Invincibles en de jaren daarvoor ook namelijk.

17 februari 2017 om 11:02

@bella

Werkelijk onzin. Zidane doet het nu goed, en er is geen enkele aanleiding om dat te veranderen. Barcelona ja die hebben met LE een trainer die onder hoogspanning staat, misschien kan Wenger daarheen. Niet dat dat zal gebeuren maar dat zou ik eerder gebeuren dan dat Wenger naar Real gaat, omdat Zidane het nu goed doet.

17 februari 2017 om 12:03

Klopt, zeg ook niet dat hij het slecht doet, maar vind jij Zidane dan tactisch sterk? De spelers kijken tegen hem op en hij weet de poppetjes op de juiste plek te zetten.

17 februari 2017 om 12:48

Een goed voorbeeld zijn de wedstrijden tegen Sevilla en Osasuna, ze speelden 5-3-2 en in praktijk was het 3-5-2 en ze verloren de wedstrijd tegen Sevilla met die opstelling na 40x ongeslagen te zijn op rij. En tegen Osasuna ging het ook moeizaam, nadat Danilo eruit ging door een blessure en Isco erin kwam ging het pas draaien. Zidane is vooralsnog geen tacticus maar zoals je al zei hij zet de poppetjes op de juiste plaats, Benitez deed dat bijvoorbeeld niet hij zette Bale een keer achter de spits.

Ook al zie ik hem toch wel graag vertrekken, ik moet wel zeggen dat ik weinig managers ken met zo veel incasseringsvermogen als Wenger.. De beste man vangt al 11 jaar lang klappen uit alle hoeken en standen, maar in plaats van met pensioen te gaan wil hij sowieso trainer blijven. Het zal raar zijn om hem als trainer van een andere club te zien trouwens. Ik vind het bondscoachschap van Frankrijk misschien wel een betere rol voor hem. Of een bestuursfunctie binnen Arsenal, waarbij hij geen zeggenschap heeft over het transferbeleid .

17 februari 2017 om 11:16

Ik kan me wel enigszins de frustratie bij Arsenal fans voorstellen, maar voor mij als neutrale kijker is een trainer als Wenger een geschenk. Helaas zijn er ten opzichte van een jaar of tien geleden, toch nog maar weinig clubs over die nog het aankijken waard zijn.

17 februari 2017 om 11:27

Oh voor mij als Arsenal fan vaak genoeg ook wel hoor. Het is alleen pijnlijk als de club waar je van houdt zo vaak vernederd wordt en zo weinig kans maakt op de prijzen die er echt toe doen. En dat de redenen daarvoor al jaren hetzelfde zijn, en daar dus niks aan gedaan wordt. Ik vind dat Wenger heel veel dingen goed doet, en ik ben ook absoluut niet zoals veel andere fans die omdat ze Wenger wel willen hebben alles wat mis gaat aan Wenger toe schrijven.. Dat gebeurt namelijk ontzettend vaak. Blessures? Wenger. Niet genoeg spelers halen? Alleen Wenger zijn schuld. Door de mand zakken van al zijn spelers? Ligt aan Wenger. De opstelling is nooit goed? Ligt aan Wenger (is soms wel zo, maar er zijn genoeg fans die het nooit eens zijn met de spelers die hij opstelt). Tactisch overklast worden? Ligt volledig aan Wenger en niet aan de spelers. Dat soort dingen. In mijn ogen ligt het altijd veel genuanceerder. Net zoals het puur en alleen Wenger laten gaan er niet voor gaat zorgen dat Arsenal wel structureel mee gaat doen om de prijzen. Het probleem ligt al jaren veel dieper: het bestuur, de eigenaar, trainingsmethoden (niet alleen Wenger is daar verantwoordelijk voor) en blessures. De hele club moet daarom een grondige revisie krijgen. Ga het model van Juventus en Bayern achterna. Dat zijn gezonde clubs die wel om de prijzen mee doen, dus zij doen blijkbaar iets beter dan Arsenal.

17 februari 2017 om 11:54

Ik zie best vaak dat Arsenal belachelijk wordt gemaakt na een Europees verlies (vernedering) of weer een 4e plaats, maar ik vind dat je genoeg hebt om trots op te zijn als Arsenal fan. Maar ik snap je kritische noot ook wel. Arsenal heeft na de oplevering van het stadion een tijd de hand op de knip gehouden om ervoor te zorgen dat het stadion werd afbetaald en alle toekomstige recettes door hen zelf geã¯nd zouden worden, maar nu die tijd voorbij is moeten ze wel durven om (gerichte) aankopen te doen.

Ik hoop alleen wel dat ze niet het roer helemaal omgooien en na het vertrek van Wenger een prijsvechter aanstellen en de aanvallende filosofie laten vallen. Ik heb geen clubvoorkeur en kan het me daarom veroorloven om als 'voetbalromanticus' over de clubs te oordelen. En ik heb al een paar clubs 'verloren' aan zulke trainers.

17 februari 2017 om 12:18

Ik ben het grotendeels met je eens!

Wat betreft de clubs Juventus en Bayern heb ik een aantekening. Bij clubs als Juventus en Bayeren, dan praat je over clubs die een monopoly hebben in de competities waar ze spelen. Ze worden bijna elk jaar kampioen omdat ze de beste spelers wegkopen uit hun eigen competitie. Aangezien ze bijna elk jaar kampioen worden en dus CL voetbal spelen hebben zij veel meer kans om een speler te contracteren ook buiten hun eigen competitie. In Engeland ligt dat natuurlijk een stuk moeilijker aangezien je 5-6 clubs hebt die meestrijden om het kampioenschap.

Een andere belangrijke factor is natuurlijk geld. Een heel groot deel van de voetballers tegenwoordig kijken meer naar waar ze het meeste kunnen verdienen. De bedragen die nu omgaan in de voetbalwereld zijn absurd maar bijna iedereen gaat er in mee..

17 februari 2017 om 12:48

@Jowell. Dat is waar, maar kijk ook van waar Juventus komt he. Na de verplichte degradatie hebben zij geweldig werk verricht om weer terug aan die top te komen. Dat zij nu een "monopolie" hebben komt geheel en alleen door hunzelf. En wat betreft inkomsten zit Juventus niet boven Arsenal hoor. Juventus doet met een gelijkwaardig (en vaak zelfs minder) budget beter zaken dan Arsenal. Idem voor Bayern. Het gaat om die no nonsense aanpak. Als Bayern een speler wil dan kopen zij hem, en ronden zij de transfer al vroeg in de transferperiode af. Er is sprake van besluitvaardigheid. Arsenal wikt en weegt, wikt en weegt, wikt en weegt, en komt dan bij de 2e of 3e keus uit omdat de 1e keus al door een andere club is gekocht. Arsenal is financieel gezond en ik vind ook zeker niet dat ze nu a la City, United, Real, Barca geld moeten gaan uitgeven, maar ze moeten wel slagvaardiger worden. Tijdens het seizoen evalueren, kijken welke spelers je graag wilt en daar vanaf begin juli (eind juni) vol voor gaan. Als je daarom 10 miljoen meer moet betalen do be it.

17 februari 2017 om 13:24

@ jackieboy. ik begrijp je helemaal!

ze hebben fantastisch werk geleverd maar ac milan en internazionale zijn de afgelopen jaren geen groot machten meer en voor de rest heb je naast as roma en lazio geen clubs meer van grote naam die jaarlijks meededen of meedoen in de cl. als je pak hem beet 10 jaar geleden had gezegd dat een club 100 miljoen betaald voor een speler van 22-23 jaar dan hadden mensen je voor gek verklaard.

in engeland ligt het heel anders. sinds een aantal jaren doen er 4-5 clubs mee om de titel ieder met allen sterke selecties. dit houdt in dat er geen monopoly is en het dus moeilijker wordt voor een club als arsenal om vol te gaan voor een speler. zodra een speler twijfels heeft over het feit dat hij niet elk jaar cl speelt dan wordt het al meteen een stuk moeilijker. naast het feit dat arsenal minder salaris betaald dan de meeste grote clubs.

wenger wilt daarnaast niet meer betalen dan de speler waard is. helaas door al het geld wat er nu wordt uitgegeven aan spelers gaan clubs hoog in de boom zitten kwa prijzen voor hun spelers. hou in gedachte dat de spelers die arsenal echt sterker kunnen maken vaak al bij de europese topmachten spelen of willen daar naartoe(bayern, juve, barca, real etc.). als wenger dan inderdaad een keer 80-90 miljoen uitgeeft aan een speler dan weet ik zeker dat er mensen zijn die hem voor gek uitmaken om van zijn standpunt af te wijken.

wenger zal nooit iedereen tevreden kunnen stellen.

Ik hoop van ganse harte voor Arsenal fans dat aan deze jarenlange stagnatie een einde komt. Wel denk ik dat Arsenal een zware terugval gaat krijgen als Wenger weggaat maar dat dit uiteindelijk goed gaat zijn voor de club. Als ze een trainer met visie aanstellen die het team vanaf de bodem opbouwt kunnen ze weer mee gaan doen om de prijzen. Je kan per definitie gedag zeggen tegen Sanchez en Özil en er moet een heleboel middelmaat uit.

17 februari 2017 om 10:57

Ik ben het met je eens dat Wenger zijn tijd erop zit, maar waarom zou die terugval goed zijn voor Arsenal? Arsenal zal niet gaan floreren als zij net zoals United gaan presteren bijvoorbeeld. United had daarvoor namelijk nog CL's en titels gewonnen, waardoor potentiële aankopen nog steeds denken dat het een grote club is die prijzen kan gaan winnen. Voor Arsenal is dat al zo lang geleden dat topspelers nu al niet meer denken dat ze prijzen kunnen winnen, laat staan als ze na Wenger zo'n mega terugval gaan hebben...

17 februari 2017 om 11:00

Dat ben ik met je eens. Maar Arsenal heeft de financiele huishouding wel op orde, veel geld in de kas en toch nog steeds een vrij grote naam. En misschien is het ook wel mijn persoonlijke mening maar ik zou alles beter vinden dan deze zouteloze herhaling elk jaar.

17 februari 2017 om 11:30

Dat is waar, maar toch denk ik dat Arsenal niet zo maar een Pogba zou kunnen halen voor 110 miljoen, ook al zou hij nog zo hard nodig zijn. Een voorbeeld is dat he. United kan dat doen, ook al winnen ze al een aantal jaren niks en spelen ze geen CL. En ik snap je mening absoluut, maar ik zou een 7e plek absoluut niet beter vinden dan hoe het nu gaat.

17 februari 2017 om 11:01

Een trainer met visie aanstellen die het team vanaf de bodem op gaat bouwen. En jij denkt dat dat tegenwoordig nog gaat lukken? En dat die beste man daarvoor de tijd krijgt, ook al is het Arsenal? Romanticus.

17 februari 2017 om 11:11

Dit is wat ik hoop, niet wat ik verwacht

17 februari 2017 om 15:26

Dat is inderdaad niet meer van deze tijd, maar als er dan toch éã©n club in Engeland is die bewijst geduldig te zijn is het Arsenal.

Hoe is het mogelijk he, dat zo'n trainer zolang trainer is van Arsenal doordat hij 13 jaar geleden in de PL ongeslagen kampioen werd. Dat het een goede trainer is weten we, maar het is geen prijzen pakker. Arsenal heeft frisheid nodig, alleen dan kunnen ze meedoen om de prijzen.

17 februari 2017 om 10:59

Hoe is het mogelijk dat er zelfs nu nog mensen zijn die denken dat Wenger alleen om die reden mag blijven en niet zien wat Wenger verder heeft gedaan en nog steeds doet voor Arsenal. Maar ja, als je 18 bent... Hiermee wil ik Wenger niet verdedigen, voordat ik daar weer mee om de oren geslagen wordt, ik reageer alleen op deze opmerking.

17 februari 2017 om 11:09

Wenger geeft de jeugd de kans, daar doel je op toch? Ja dat klopt inderdaad maar Arsenal is en blijft een topclub dat de voorbijgaande jaren nooit tot het einde van de PL meedeed om de titel. Dat eindeloze gebouw lijkt zijn vruchten niet af te werpen, ik ben zelfs bang dat als er een andere trainee komt er een SAF effect ontstaat.

17 februari 2017 om 14:26

Nee daar doelde ik niet per se op. Wenger heeft van Arsenal de topclub gemaakt die het nu is. Hij heeft ervoor gezorgd dat de verwachtingen zo hoog zijn, zonder hem was Arsenal wellicht nog een grijze middenmoter of misschien subtopper.

Deze man moet toch zo snel mogelijk weg daar, de magie is eruit. Op het veld zie je het ook. Er is toe aan een nieuwe wind bij Arsenal, nieuwe betere spelers en een nieuwe trainer. Enige goede aankoop die ze hebben gedaan is Sanchez. Voor de rest is het allemaal middelmaat. Elke keer als Arsenal buiten Engeland moet spelen en zie ik gewoon onkunde bij Arsenal. Toen ik Napoli aan het werk zag bij Real, zat er een plan achter en een idee van waaruit ze wilde voetballen. Bij Arsenal zag ik niks, geen motivatie, geen instelling, geen plan, geen ideeen helemaal niks.

17 februari 2017 om 11:07

Middelmaat, een vaak gebruikt woord als het over Arsenal gaat. Zegt dat dan niet iets over de prestatie dat ze elk jaar CL halen in de zwaarste comp in Europa?

17 februari 2017 om 13:32

Zwaarste competitie van Europa? Ze spelen niet in la liga he

17 februari 2017 om 13:35

Ik wil juist de discussie 'beste comp' ontwijken maar fysiek is de PL wel de zwaarste.

17 februari 2017 om 14:19

La Liga met winterstop de zwaarste competitie in Europa?

Log alsjeblieft heel snel uit.

17 februari 2017 om 14:34

Haha een beetje een dode discussie inderdaad

17 februari 2017 om 14:49

Mwah, die winterstop doet er niet zoveel om als het gaat om het halen van de CL. In La Liga spelen de beste teams, dat maakt het lastig om CL te halen. En bovendien speelde bijvoorbeeld een Sevilla vorig jaar meer wedstrijden dan welke engelse club dan ook, dus het is ook niet alsof die engelse ploegen nou meer inspanning moeten leveren. Het zit alleen meer verspreid voor de Engelse ploegen.

En ik bepaal zelf wel of ik uitlog, daar heb ik jouw advies helemaal niet voor nodig.

Kan je deze man als die bij Arsenal weg gaat of weg moet niet meteen binnen halen bij de KNVB als hoofdcoach?
Kan hij mooi met jonge talenten weer een heel nieuw team opbouwen.

17 februari 2017 om 14:06

Kan beter als bondscoach van Frankrijk of een minder fris land aan de slag, waar ook van Marwijk trainer van is.

Je zou toch zeggen dat eerst Arsenal de knoop gaat doorhakken aangezien Wenger een aflopend contract heeft. Of hij dat eventuele nieuwe contract wil tekenen is dan een tweede puntje lijkt mij..........

Sowieso verdient hij meer respect dan wat hij krijgt nu. Maarja, je zit met nu met meer 'supporters' dan pakweg tien jaar geleden, mensen die niet weten wat hij echt bereikt heeft met Arsenal.

Moet hij weg van mij? Neen, niet echt. Maar een nieuwe staff kan misschien voordelig werken, wie weet. Hij heeft alles gegeven en nooit gevraagd om een wereldelftal, en zelfs dan nog altijd Europees gehaald. En het seizoen 2003/2004 gaan we nooit vergeten, beste Arsenal dat ik ooit gezien heb toen.

17 februari 2017 om 13:13

De man is totaal ongeschikt meer om Arsenal te leiden,hij is tactisch een van de slechtste en hij weet het team niet te motiveren.Het is ieder jaar gewoon het zelfde liedje.
Ook het transferbeleid klopt geen reet van..waarom kan een city wel een speler als Jesus halen en arsene niet
Wenger moet weg en een aantal spelers:
Walcott,Ramsey,Giroud,Mertesacker,Monreal,Jenkinson,Gabriel

Kopen: Nzonzi,Douglas Costa,Ricardo Rodriguez,Lacazette,Van Dijk,Martial

17 februari 2017 om 13:17

2017/2018
Ospina

Bellerin Van Dijk Koscienly Ricardo Rodriguez
NZonzi Wilshere
Douglas Costa Ozil Alexis
Lacazette

Bank: Coquelin xhaka,Ox,welbeck,Iwobi,Martial,Gibbs,
Holding,

Coach; Alegri

17 februari 2017 om 14:16

Wat kakel jij nu allemaal? Ik zeg net dat hij nooit heeft gevraagd naar een wereldelftal. Dus ze leggen nooit 30miljoen pond neer voor een 19 jarige speler die alles te bewijzen heeft.

Douglas Costa gaat nergens weg, Martial ook niet (jij wil die halen en zelfs op de bank zetten?), Lacazette zal naar een betere club kunnen, Nzonzi zie ik niet meteen als versterking en Sevilla laat die alleen gaan voor de jackpot en dat heb ik er niet voor over, Ricardo Rodriguez kan ook naar een betere club. De enige die ze kunnen strikken is Van Dijk ja.

Ze zitten niet in de positie om de topspelers te halen helaas, met Alexis en Ozil hebben ze wel een keer uitgepakt maar dat doen ze nooit elk jaar. Wenger volledig de schuld geven is dus daarom ongegrond en ronduit belachelijk. De spelers laten hun coach ook altijd hard vallen op de momenten wanneer het er om gaat vind ik. Altijd maar weer met de vinger wijzen naar de coach, ik word daar zo moe van. En als het elftal als een machine draait zeggen we dat de spelers op elkaar uitgespeeld zijn en dat de coach weinig invloed heeft gehad.

Maar ik ben het wel eens dat zijn tijd is gekomen om te vertrekken, 20 jaar alles gegeven. Laat een ander maar tonen of die het beter kan doen.

17 februari 2017 om 14:18

@cr9m10

Neen inderdaad, deze jongen ziet ze echt vliegen.

17 februari 2017 om 14:52

Haha je beseft wel dat als ze in éã©n transferwindow van Dijk, Martial, lacazette en Douglas Costa willen halen ze minimaal 200 mil kwijt zijn hã©?

Daarnaast, waarom zou Martial ooit naar Arsenal gaan als ie daar ook geen basisplaats krijgt?

17 februari 2017 om 17:47

Je verkoopt ook spelers als je voor al die functieloze spelers is echte toppers binnenhaalt en een fatsoenlijke trainer ala Alegri of Simeone dan gaat het al beter..wenger kan zijn team gwn niet meer motiveren voor een belangrijke wedstrijd.Als je alleen kijkt naar de bank van bayern die zijn al sterker dan de 1e elf van arsenal..je moet goed elftal hebben maar ook sterke bank.
Bayern,city real,juve: geen van alle spelers op bellerin kosscielny alexis en ozil na zou bij deze teams in de basis staan.de rest zou bij een swansea city niet misstaan!

Denk dat Koeman zeer geschikt is voor Arsenal. Een in aanleg aanvallend ingestelde coach die wanneer hij dit nodig acht kan terugschakelen naar een realistische speelwijze. Mannen als Mourinho en Simeone ambiã«ren niet eens positief voetbal. Dat hoeft op zich ook niet maar vind ik niet bij Arsenal passen. Met Koeman heb je de gulden middenweg.

Het zou gewoon tijd worden. Heeft al genoeg kansen gehad afgelopen 15 jaar. Heeft na de periode met bergkamp henry op de rand blijven gebalanceerd en sindsdien het niet voor elkaar gekregen

Het is mooi geweest, tijd voor iets nieuws en iemand dat wel tactisch inzicht heeft.
Er zijn zoveel foute beslissingen genomen door Wenger, dat het gewoon niet meer leuk is:
- Spelers verhuren die bruikbaar zouden zijn, vooral Chambers (als Cb/rb) en Campbell (winger)
- Perez/welbeck/holding geen kans geven, maar wel bijvoorbeeld Walcott.
- Niet investeren in top spelers, terwijl dit wel mogelijk zou moeten zijn. Kijk naar het bedrag dat geã¯nvesteerd is en wat hier echt uit is gekomen aan net-niet spelers.

Het is goed dat er een flinke tik is uitgedeeld door Bayern, mogelijk gaat het bestuur nu eindelijk over op actie.

We kunnen praten over wat Wenger allemaal heeft betekend voor Arsenal, maar als hij na zo'n lange tijd pas in april laat weten dat hij ermee kapt, dan is dat allemaal voor niets geweest. Daarmee geef je de club geen tijd om zich voor te bereiden op het leven na Wenger. Wenger moet eigenlijk minimaal nog een seizoen blijven en deze zomer de knoop doorhakken over of hij daarna verder wilt gaan of niet. Of hij heeft dit al afgelopen zomer gedaan. Alles last-minute doen is gewoon dom en beschadigend voor een club waar hij overduidelijk zijn hart en ziel in heeft gestopt.

Ben geen wenger fan, maar statistieken bewijzen toch echt wel zijn kwaliteit. Kijk alleen al naar resultaten van arsenal in premier league sinds zijn aanstelling... 20 jaar top 4 notering. Doe dat maar na...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren