Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Klaassen vraagt KNVB om duels op maandagavond: ‘Bescherm je teams'

Laatste update:

Davy Klaassen heeft donderdagavond na het gelijkspel van Ajax in Polen tegen Legia Warschau een oproep gedaan aan de KNVB. De captain vindt dat het duel van zondag met Vitesse te snel na die van donderdag komt en hoopt op verandering. Hij stelt voor om competitiewedstrijden na Europese duels af te werken op maandagavond.

Na het treffen met Legia in de Europa League heeft Ajax minder dan 72 uur om zich voor te bereiden op de confrontatie met Vitesse in Arnhem. "Voor de competitie zou het beter zijn als wij bijvoorbeeld op maandagavond zouden spelen", zegt Klaassen in gesprek met De Telegraaf.

"Daar zou zeker over nagedacht moeten worden”, aldus de Ajacied. “Dat kan geen zeker geen kwaad. Dat zou de KNVB aan het begin van het seizoen moeten bepalen. Zo bescherm je je eigen teams." Het duel met Vitesse staat zondagmiddag om 14.30 uur op het programma.

Ben jij het eens met Davy Klaassen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Maandagavond kom op, dit is toch niks voor de supporters. Voetbal hoort in het weekend. Dat Europees voetbal daarmee op donderdag valt, het zij zo. Daarnaast ben je ook prof, 2 wedstrijden in 4 dagen moet kunnen

17 februari 2017 om 08:48

Het gaat er niet zozeer om of ze het aankunnen, maar iedereen wil dat de teams in europa goed presteren, maar niemand wil een compromis sluiten door die teams een extra dag rust te gunnen. Zo krijg je dus situaties dat in europa een "B-team" opgesteld wordt, omdat er heel snel een belangrijke competitie wedstrijd aankomt. Degene die het meeste last hebben van een maandag avond wedstrijd, zijn de supporters van de in europa spelende ploeg. En die zullen het vast niet zo'n ramp vinden, als hun ploeg op maandag speelt en dus in europa een beter team kan opstellen. Ik zie het probleem niet zo. Alle grote landen spelen wel eens door de weeks competitie, waarom zou dat in nederland niet kunnen.

17 februari 2017 om 09:11

maar dan speel je op maandag en moet je donderdag europees......zitten ook 2 dagen tussen......wat een onzin

17 februari 2017 om 09:54

Niet helemaal waar. Want ze hebben niet meteen weer een wedstrijd de donderdag erna toch?

17 februari 2017 om 10:02

Precies, je speelt nooit 2 weken achter elkaar europees.

17 februari 2017 om 10:16

Oh nee????? Donderdag spelen ze weer!!!!!

17 februari 2017 om 10:47

Niet zo een ramp vinden? Heb je wel eens uitwedstrijden bezocht?
- De verplichte combi regeling?
- aanvangstijd vroeg in de avond op last van burgemeesters
- je zal maar net elke keer naar de andere kant van Nederland moeten. Kan je elke keer vrij nemen van je werk en je bent achterlijk laat thuis.

Ook in Nederland zijn er competitie rondes door de weeks en de beker.

Waarom komt hij er nu mee? En hoorde we hem andere seizoenen en de afgelopen 6 europeese wedstrijden niet?

17 februari 2017 om 14:11

Ibiza: het verschil is wel dat ze donderdag thuis spelen. Ze zijn woensdag naar Warschau vertrokken, vandaag teruggekomen en dan heb je nog 1,5 dag voorbereiding. Voor de wedstrijd van donderdag zijn het 2 dagen tussen 'terugkomst' en wedstrijddag.

17 februari 2017 om 08:49

Zelfs profs presteren beter onder betere omstandigheden...
Het klopt dat het niks voor de supporters is, alhoewel: als de spelers van jouw club beter kunnen presteren door een dag meer rust (wat gewoon ontzettend belangrijk is, Juist als prof...) en daardoor wel/niet kampioen worden, denk ik dat het jou een worst zal wezen weekend of maandagavond.

Ik vind dat hij hier gewoon een punt heeft en zeker aangezien we als Nlse clubs straks helemaal niet meer in de CL uit zullen komen (of in ieder geval veel kleinere kans) lijkt dit me ook veel beter voor het Nlse voetbal en voorkomt het competitievervalsing.

17 februari 2017 om 08:57

@stephan dat uitkomen is al een feit. Zelfs de kampioen moet voorronde gaan spelen dus het gat is al zo groot.

Het blijft natuurlijk een hekel punt en zal een flinke discussie worden.
Er zullen denk ik ook maar weinig clubs voor zijn. De clubs die bijna tot nooit Europa spelen zullen tegen zijn ,want die halen een voordeel uit dat de grote clubs meer wedstrijden spelen.
Voor Vitesse is dit dus een ideaal moment om ajax te treffen.

Kijk ik heb geen seizoenkaart dus voor mij maakt de dag niet uit ik kijk toch wel .
Maar ik snap ook weer de mensen met een seizoenskaart.dat het niet ideaal is en zeker niet als je naar Heerenveen uit moet en je gaat uit altijd mee.

Ik vind dat hij een punt heeft maar er zullen veel tegenstanders zijn

17 februari 2017 om 09:09

Dat de kampioen voorrondes moet gaan spelen heb je je aan jezelf te danken. Nederland hoeft niet onder België of Zwitserland te staan omdat ze gewoon beter zijn. Daarnaast is maandagavond gewoon ongeschikt en kan Ajax rustig wat spelers rust gunnen als ze het zo genaamd niet aan kunnen want wat daar op de bank zit is beter dan wat er bij veel eredivisie clubs in de basis staat. Het is een feit dat er vaak punten worden verloren na Europese duels maar dit is voor een groot deel aan instelling te danken denk ik.

17 februari 2017 om 11:02

De kampioen speelt wel voorronde CL. Maar komt uit i. De kampioenen poule. Hierdoor is plaatsing nog steeds reeel.

En waarom komt hij er nu mee? En bij de vorige 6 wedstrijden en voorgaande seizoenen niet?

17 februari 2017 om 09:01

Maandagavond is inderdaad voor veel supporters waardeloos maar ik begrijp Klaassen ook wel.
Ajax landt vanmiddag om 12.00 op Schiphol. Dus eigenlijk heb je dan nog maar 48 uur om je voor te bereiden op de volgende wedstrijd. Dat is wel wat kort.

Geen gek idee. Soms komen clubs laat op de donderdagavond of zelfs vrijdagochtend terug uit de een of andere uithoek van Europa en wordt weer verwacht dat ze op zondag hun kunstje doen.
Ben wel benieuwd naar de publieke belangstelling op een maandagavond.

17 februari 2017 om 11:13

We hebben het hier over spelers van een Nederlandse topclub. Dat zijn over het algemeen spelers die daarna in de Premier League of een gelijkwaardig niveau willen spelen. Als je dan als speler van Ajax met dit soort uitspraken komt, kun je misschien beter lekker bij Ajax blijven spelen. Alsof Klaassen deze uitspraak had gedaan als bijvoorbeeld alleen Feyenoord nog in Europa speelde.

17 februari 2017 om 14:14

Waarschijnlijk niet, maar als Kuyt deze opmerkingen had gemaakt dan was het alsnog iets om over na te denken. Minder dan 48 uur voorbereiding is gewoon niet ideaal, zeker als de tegenstander meer tijd heeft.

En kom niet aan met Premier League dit dat, daar heeft iedere club het drukke schema in december/januari dus is de voorbereidingstijd relatief gelijk tussen de teams. Nu heeft Vitesse in dit geval een week en Ajax minder dan 48 uur: en daar gaat het om.

18 februari 2017 om 08:44

Maar dat is het hem nou net. Kuyt maakt deze opmerking niet, want hij is wel wat gewend vanwege zijn tijd bij Liverpool. Daar komt zo'n schema meerdere keren per seizoen voor. Voetbal hoeft niet altijd ideaal te zijn. Soms is het, en vooral in dat soort periodes, gewoon hard werken. Ze spelen niet om een standaard nettosalaris van 1600-2000 euro. Ze krijgen riant betaald voor datgene wat zij doen. Meer dan spelers van bijvoorbeeld Vitesse...

Kom op zeg, kijk is naar Engeland of andere competities. Daar hebben ze het pas druk met wedstrijden achter elkaar, 1x 2 wedstrijden voetballen daar ben je prof voor. Niet opeens gaan zeuren nu, dit is al tijden zo.

17 februari 2017 om 08:52

Ja omdat ze dat daar gewend zijn en beter getraind

17 februari 2017 om 08:57

Gewend oké, maar dit kan Ajax ook trainen, conditioneel enzovoorts. Daarnaast is het 1x in de 2 weken, dat kan een topvoetballer wel aan. De vraag is ook of sommige het mentaal ook aankunnen.

17 februari 2017 om 10:14

Ajax speelt ook nog een thuiswedstrijd... 2x in 2 weken dus

17 februari 2017 om 11:16

@rob_s

Je geeft nu dus zelf het probleem al aan: "...en beter getraind". Met dit soort uitspraken geef je dus als speler aan dat je gewoon niet fit genoeg bent. Dit soort uitspraken moet je in bijvoorbeeld Engeland niet doen als speler. Dan maakt de media Klaassen al klein voor hij uberhaupt een minuut heeft gespeeld.

17 februari 2017 om 09:07

Daar is de gemiddelde leeftijd ook een stuk hoger. Voor jonkies is dat gewoon een stuk zwaarder en wij zijn in Nederland nu eenmaal een opleidingsland. Daarnaast trainen ze in England veel ander. Dan kan je zeggen, waarom doen wij dat niet, maar waarschijnlijk omdat je dan al die jonkies sloop. Hier werken ze aan techniek etc, in een later stadium aan hun fysiek.

17 februari 2017 om 11:21

Klaassen is inmiddels ook alweer bijna 24 jaar. Er zijn spelers in de Premier League die een stuk jonger zijn en al meer wedstrijden spelen. De manier van trainen is geen excuus. Als je bij een Nederlandse topclub speelt, weet je dat je meer wedstrijden speelt. Bovendien heeft 'het werken aan techniek' ons weinig opgeleverd de laatste pakweg 10 jaar. Kort daarvoor kwam de laatste stroming toptalenten (robben, Van der Vaart, Sneijder, Van Persie). Het is toch wel kenmerkend dat onze beste jonge speler (van Dijk) al vroeg richting Groot Brittannie vertrok en ons grootste toekomstige talent (Fosu-Mensah) al in de Premier League speelt.

17 februari 2017 om 09:12

Kijk... De Engelse clubs presteren matig in het Europees... dat komt door hun drukke programma's. ...

17 februari 2017 om 10:10

Is goed, ik kijk naar andere competities. In bijv Spanje en Italië is het de normaalste zaak van de wereld om op maandagavond te spelen..

17 februari 2017 om 12:20

In engeland hebben ze ook regelmatig maandagavond wedstrijden...

Wat een gejank. Alsof voetbal een fysiek zo zware sport is. Een topsporter zou in staat moeten zijn om de volgende dag gewoon weer een wedstrijd te spelen. Met de Europese wedstrijden heb je natuurlijk wat reistijd, maar een wedstrijd moet gewoon na 2 dagen weer gespeeld kunnen worden. laat staan na 3 dagen.

Qua voorbereiding kun je je huiswerk vooraf doen, en 2 dagen rust zou voldoende moeten zijn om het lichaam weer voldoende te laten herstellen.

In het tennis staan spelers soms dagen achter elkaar 3 uur of meer te spelen. In het wielrennen koersen die gasten drie weken achtereen 6 uur per dag. In de NBA en NFL spelen ze soms 4 of 5 wedstrijden achter elkaar... Natuurlijk zijn deze sporten niet te vergelijken, maar ga niet zeiken over een wedstrijd op donderdag en een op zondag.

17 februari 2017 om 09:22

Hij zegt ook nergens dat ze het niet volhouden, hij zegt alleen dat ze waarschijnlijk nog beter presteren als ze een extra rust dag hebben. Wat gewoon waar is, want ze zijn meer uitgerust. En hij vraagt het omdat Nederland gebaat is bij goede Europese resultaten.

In het tennis vechten ze geen fysieke duels uit, juist het element wat voetbal zwaar maakt. Daarnaast hebben ze tussen de grotere toernooien vaak een rust momentje om op te laden.
In Nba, NFL etc mogen ze continue door wisselen waardoor de inspanning toch minder is, daarnaast is een seizoen daar volgens mij korter dan een voetbal seizoen.
Wielrenners trainen veel meer dan dat ze wedstrijden rijden. Daarnaast delen zij hun seizoen in. Veel trainen, via wedstrijden opbouwen naar een piekmoment, daarna weer wat rust en zo nog een keer. En dit vaak maar 2 keer in een seizoen.
Ik snap je voorbeelden en punt die je wil zeggen, maar elke sport is anders en totaal niet met elkaar te vergelijken.

17 februari 2017 om 09:24

In de NFL speel je dan ook maar 16 minuten verspreid over 4 uur, daar kunnen zelfs hele dikke gasten meedoen puur omdat het zulke korte, explosieve actie is.

17 februari 2017 om 10:21

@vlugge: je 16 duimojes slaan nergens op. Met je vergelijkingen naar Amerikaanse sporten sla je de plank echt helemaal mis. Of je begrijpt het niet of je wilt het niet begrijpen.

Het feit dat je de NFL noemt is wel heel pijnlijk. Daar bestaat een seizoen tot de superbowl uit maar 16 wedstrijden, hebben ze selecties van 53 spelers en spelen ze max 1 per week. Bij de NBA mogen ze constant doorwisselen en door het hoge aantal wedstrijd, krijgen spelers ook meer rust. Verder spelen ze in een seizoen max 2x, 3 achter elkaar en dat is ook daar heel bijzonder.

Jij hebt het over huiswerk misschien moet jij dat eens doen. Wie ben jij ook te bepalen dat 2 dagen genoeg tijd is om te rusten. Ben jij een inspanningsfysioloog? Of prof-voetballer? Nee,, ik ook niet maar ik kan het dus niet bepalen maar als een speler het zegt dan zit er wellocht wel een kern van waarheid in

Tottenham speelt ook niet met zijn sterkste opstelling omdat het blijkbaar niet mogelijk is om 3 dagen later weer top te presteren

17 februari 2017 om 10:55

Tennissers spelen de hele week op dezelfde baan, voetballers vliegen heel Europa door. Lijkt me toch wel een verschil, het is niet dat je fitter wordt van vliegen. Eerder het tegendeel.

20 februari 2017 om 07:55

@kohaku. Je maakt een geintje zeker? Een tennisser is elke week (zeker elke 2 weken) in een ander land.

Een voetballer speelt gemiddeld éã©n of twee keer per maand een wedstrijd een paar honderd, maximaal een paar duizend kilometer verderop.

@rolo1984. Mijn 43 duipmjes slaan nergens op? Haha. Goeie. Zoals ik al aangaf kun je de intensiteit van de NFL of NBA niet vergelijken met voetbal, maar bij sport gaat het niet alleen om fysiek, maar ook om mentaal opladen. Twee dagen tijd is zeker genoeg om te rusten. Daar zijn genoeg voorbeelden van in praktisch elke andere sport te vinden. Misschien moet jij je huiswerk eens doen. Want bij de NBA speelt het winnende team tussen de 95 en 110 wedstrijden in pakweg 7 maanden tijd. Reken jij uit hoe veel dat is per week? Dat is wel iets vaker dan twee keer per week. Natuurlijk mogen ze doorwissellen, natuurlijk ligt het spel vaker stil.

Ter vergelijking: een wielrenner rijdt in 22 dagen tijd (2 rustdagen) pakweg 3500+ kilometer over colls in Frankrijk/spanje/italie. Dat is gemiddeld 175 km per dag. Een tennisser speelt 2 tot 3 uur per dag, tot maximaal 150-175 dagen per jaar (ex. training).

Een voetballer moet gewoon niet piepen. Klaar. En daar zijn blijkbaar bij mij 43 mensen het mee eens, tegenover 3 met jou.

En dan speel je op maandagavond competitie en speel je binnen 72 uur weer Europa League op donderdag. UEFA maar vragen of dat op vrijdag kan? Kom op zeg, genoeg tijd om te herstellen.

Zeuren over 2 wedstrijden in 4 dagen. Wat een mietje. Veel supporters kunnen op maandag niet aanwezig zijn, dus gewoon op zondag spelen. Klaassen moet eens naar Engeland kijken, daar hebben ze pas een zwaar schema. Hij moet zich niet zo aanstellen.

17 februari 2017 om 10:56

Inderdaad, in Engeland heb je een zwaar schema. En dat is de reden dat de kleine clubs in de bekertoernooien zo ver kunnen komen omdat de grote clubs hun B-elftal opstellen om de spelers rust te gunnen.

Vroeger werd al het Europese voetbal gewoon op de woensdagavond afgewerkt. Maar er moet steeds meer geld uit de televisie-uitzendingen geperst worden. En dus ging de CL naar twee avonden, de dinsdag en de woensdag, en moest de EL voorkomen dat het werd ondergesneeuwd en claimde het de donderdag.

De eredivisie wordt uitgesmeerd over het hele weekend, beginnende met de vrijdagavond, en kent sinds enige tijd de lunchwedstrijd op zondag van half een en de wedstrijd op het onmogelijke tijdstip van kwart voor vijf.

Jaren geleden heb ik voor het eerst een seizoenskaart gekocht om lekker op zondagmiddag een partijtje voetbal te kunnen gaan kijken. Maar als persoon die in levende lijve naar het stadion komt, ben ik financieel niet interessant meer en moeten mijn belangen wijken voor die van de liefhebber met een afstandsbediening. Bij de maandagavond leg ik de grens. Als dit door gaat mogen ze iemand anders gaan zoeken die mijn stoeltje in het stadion komt bezetten.

17 februari 2017 om 09:24

Helemaal met je eens. Als stadionbezoeker heb je je maar te schikken, maar dat zorgt ook voor geld in de kas voor onze clubs (televisiegelden). Dus dat blijft een spanningsveld en weinig aan te doen.
Maandagavond lijkt me ook verschrikkelijk, al had het voor mijn club niet veel gescheeld of ik had alsnog af en toe op maandagavond in de JL mogen treinen naar het stadion.

17 februari 2017 om 12:24

Dus dan doen we het maar ten koste van de voetballers? De personen waar het uiteindelijk om draait...

17 februari 2017 om 14:20

@afcasander

Die belachelijke speeltijden zijn alleen maar het gevolg van de steeds verder oprukkende commercialisering. Het zijn de voetballers die hier voor een heel groot deel van profiteren in de vorm van steeds hogere salarissen en bonussen, dus lijkt het mij niet meer dan logisch dat zij dan ook de nadelen hiervan ondervinden en niet de man die een kaartje koopt om zijn favoriete club te kunnen zien voetballen. Want om die man draait het, vergeet dat nooit.

Dit is precies de instelling die past bij het verval van het Nederlands voetbal. Nergens klagen ze over dat de wedstrijden elkaar te snel opvolgen, neem een voorbeeld aan Engeland.

17 februari 2017 om 09:27

Alsjeblieft neem geen voorbeeld aan Engeland, die presteren nu al een aantal jaar matig in Europa en leiden vrijwel geen fatsoenlijke speler meer op. Het commerciã«le gekkenhuis wat de premier league is geworden is absoluut niet wat je na moet streven. Engelse fans worden er zelf ook gek van maar hier in Nederland verheerlijken we het om de een of andere reden.

Neem een voorbeeld aan Spanje of Duitsland maar mijn god, alsjeblieft niet aan Engeland.

17 februari 2017 om 09:40

In de lagere regionen van het engels voetbal wordt er vaak doordeweek nog een rond gespeelt omdat ze het anders niet redden, niemand die in de lagere divisies hierover klaagt. Het feit dat het in de Premier League op hol geslagen is zeker waar, maar dat is niet de enige plek waar veel gevoetbalt wordt.

17 februari 2017 om 10:51

Maar in de lagere regionen van het Engelse voetbal spelen de spelers geen interlands, niet Europees en liggen ze er vaak meteen uit in de FA cup. Die spelen af en toe doordeweeks maar missen op een hele boel andere plekken weer wedstrijden.

Ik denk dat het verzoek van Klaassen een beetje overdreven is hoor, dat ben ik met je eens. Mijn voornaamste punt was dat het Engelse voetbal absoluut geen streven moet zijn, Crystal Palace heeft een begroting ter grootte van Atletico en ik weet wel op welk team ik liever lijk.

Bescherm je teams en te snel achter elkaar?, man je hebt twee volledige dagen. Je hebt al een luxe beroep als twee wedstrijden in 4 dagen te zwaar is dan is de norm voor een profvoetballer gewoon te licht.

Op maandag avond?
Daar zit geen supporter op te wachten geen burgemeester ook trouwens denk ik.
Clubs zitten daar ook niet op te wachten. Maandagavond gaan er gewoon veel minder mensen naar het stadion.
Feyenoord speelde uit tegen PSV na een EL wedstrijd en had energie genoeg. Het mag toch geen probleem zijn om als goed getrainde sportman twee keer te presteren als je twee dagen rust heb??

17 februari 2017 om 09:13

Feyenoord won die wedstrijd met geluk! Het is een feit dat clubs vaak punten laten liggen na Europese duels maar dan nog ga je niet op maandag avond spelen. Gebruik is wat wisselspelers dan of je nu met Traore of Kluivert speelt dat doet niet af aan het feit dat je gewoon sterker dan Vitesse bent.

17 februari 2017 om 10:10

Feyenoord was inderdaad enig sinds gelukkig. Feyenoord had deze wedstrijd geen last van het EL duel van de donderdag ervoor. Juist Feyenoord bleef tot het einde door voetballen ondanks het feit dat PSV 2 dagen meer rust gehad had.

Als PSV-er geef ik Klaassen niet graag gelijk, maar hij heeft toch een punt. Het is belangrijk dat teams optimaal presteren in Europa en dan helpt het niet als je na een Europese wedstrijd heel snel weer een lastige wedstrijd voor de competitie voor de boeg hebt. Dat speelt toch in je achterhoofd. Nog belangrijker vind ik het dat teams voorafgaand aan een Europese wedstrijd voldoende rust hebben.

Je moet gewoon zorgen dat je er zondag staat Davy. Je hebt 4 dagen rust gehad ter voorbereiding op het duel van gisteren. Heb niet gezien dat het erg geholpen heeft qua spel.

Voor de rest is op maandag spelen ook geen ideale oplossing als je die week op donderdag een uitwedstrijd hebt. Maandag een wedstrijd, dinsdag uitrusten en woensdag moet je alweer op het vliegtuig. Is dat dan wel rust? Gewoon niet lullen maar voetballen, want zelfs met 7 dagen rust spelen jullie al maanden niet overtuigend en komen jullie maar moeizaam tot scoren.

Dit is echt al jaren lang zo! Beetje zeiken achteraf lijkt het wel.
Ik vind het in veel gevallen juist goed omdat je dan in je ritme blijft. Die 72 uur moet genoeg zijn lijkt me.
Je zit dan toch ook met de terug wedstrijd trouwens?? Daar zit dan ook minder tijd tussen.
Dit is nou eenmaal als je in Europa speelt, hoort er gewoon bij.

Je hoort spelers hier vaker over klagen. Maar ze vergeten dat ze op een WK/EK nog vaker moeten spelen binnen korte tijd. De spelers die hier over klagen, niet meer oproepen voor grote tournooien, want het schijnt dat ze het niet aan kunnen.

17 februari 2017 om 10:19

Dan vlieg je niet van de ene land naar het andere land op ek/wk is groot verschil rn hele domme die je maakt!! Ajax was gister laat rond 23:00 klaar en vlogen dan vanochtend terug!

17 februari 2017 om 12:22

Ja dus? Ik hoorde Jari, Zlatan of Suarez niet klagen. Maar die spelers van tegenwoordig.......
En het gaat mij niet specifiek om Klaassen, het zijn meerdere voetballers die klagen over dit verschijnsel. Ze kunnen een goed voorbeeld nemen aan bijv FCK (ik woon tegenwoordig in DK) : gisteren in Bulgarije gevoetbald, en zondag moeten ze tegen Brøndby, Vergelijkbaar met Ajax-Feyenoord, maar ik heb er geen een horen klagen

17 februari 2017 om 12:55

Ik zeg alleen vergelijk ek/wk niet met europa l, want soms kan je belanden in een wat kouder land jetlag weinig slaap omdat je na wedstrijd weer vroeg op moet voor vliegen, als je goed kijk hebben ze soms wel erover geklaagd dat het net te voor ze word en trainers klagen daar ook over!!

Dit geeft iig aan dat hij/ajax bang is voor zondag. En qua rust is het natuurlijk onzin. Als je op maandag speelt heb je maar weer 2 dagen totdat je op donderdag Europees moet spelen. Of zeggen ze hier dat ze Europees dus een stuk minder belangrijk vinden?

17 februari 2017 om 10:10

Dit geeft ook aan nu Ajax er zelf voor staat het ineens moet veranderen.
Als ze met de Competitie naar maandagavond gaan mij Niet meer gezien.

Maar dan zit je dus in het begin van de competitie met 2-3 wedstrijden op maandagavond. Daar zit in ieder geval geen supporter op te wachten.

Lost in principe niks op toch? Want dan heb je maar 72 uur om je voor te bereiden op de return tegen Legia. En die wedstrijd is voor het Nederlands voetbal nog belangrijker omdat we de punten hard nodig hebben. Uit dat oogpunt is het misschien slimmer om de wedstrijd tegen Vitesse te vervroegen naar zaterdag...

17 februari 2017 om 10:13

Vanuit het vaderlandse voetballiefde dan maar naar het einde van het seizoen verplaatsen?

Ik kijk Barcelona drie keer per week de laatste tijd.
Vindt ze hier nogal gauw klagen een beetje weerstand wordt je groot en sterk van.

Afgelopen jaren (los van vorig jaar) zat PSV met dit probleem. Als hier een opmerking over gemaakt werd was het calimero gedrag. Het blijft vreemd dat voetballers / voetbalclubs / supporters pas een open mening hebben als het hun zelf raakt en niet als het van invloed is op een ander team.

Van alle Nederlandse clubs vind ik dat Ajax de laatste is die hierover mag klagen. Om fatsoenlijk europees te kunnen spelen heb je een brede selectie nodig en Ajax is nou juist de enige club die dat (ondanks het geld op de bank) nagelaten heeft. In plaats van in de breedte te investeren heeft men juist op dubbel bezette posities potentiele toppers laten gaan: kishna, bazoer, el ghazi. Was bosz er dan zo van verondersteld dat hij enkel voor de titel een team nodig had ofzo?

Niet zeuren maar voetballen! Je wilt bij de beste club(s) spelen dan moet je ook gewoon 2x per week kunnen voetballen. Anders ben je gewoon niet geschikt voor de top en moet je lekker een stapje lager gaan voetballen.

Zoals 90 % procent van al die verwende apen interesseert het ze echt helemaal niks wat supporters, denken, vinden of doen. Ik neem aan dat meneer Klaassen de rest van zijn carriã¨re lekker in Nederland wil blijven voetballen dan? In Engeland heeft hij zeker niks te zoeken met 3 wedstrijden in een weekje. Daarvan wordt hij vast veel te moe.

En daarom hoop ik o.a. dat Ajax heel ver komt in de EL.
Misschien net zo als Feyenoord na een Europese topper uit tegen Psv. Een PSV dat geen beker en Europees meer speelt.

Zondagavond 20u zou ik dan voorstellen! Maar komop he! Wat een instelling is dit dan In Engeland spelen ze zeven keer per week, doe even nor-maal

Hieruit blijkt dat deze jongen nog niet klaar is voor een stap naar de PL. Daar spelen bijna iedere 3 dagen met al die verschillende beker competities erbij. Of is dat de reden waarom veel spelers het niet het redden bij de absolute topclubs in de PL.

Wat een onzin. In Engeland spelen ze regelmatig twee wedstrijden in de week.
Prof voetballer is een topsporter toch.
Wat een watje.
Als je Wijnaldum hoort dan zijn de trainingen in Nederland een makkie vergeleken met die bij bv Liverpool.
Dus kom op meneer Klaassen schepje er boven op.
Daarnaast zitten de supporters niet te wachten op wedstrijden op de maandagavond.
Dat zijn tenslotte wel de betalers van jouw salaris uiteindelijk

Ik ben het eens met Klaassen dat de KNVB de clubs hierbij moet ondersteunen. De KNVB is juist ook gebaat bij goede prestaties van Nederlandse clubs in Europa. Ik weet niet of het verplaatsen naar maandag de oplossing is. Ajax speelt donderdag namelijk alweer de return wedstrijd. Dat zou betekenen maandag wedstrijd, dinsdag training , woensdag training, donderdag wedstrijd. Ook dat is geen ideaal scenario lijkt mij!

17 februari 2017 om 11:10

Alsof Klaassen dit had aangekaart als bijvoorbeeld alleen Feyenoord nog in Europa zat. Het is een beetje praten naar de windrichting. Als een club de nadelen ervan ondervindt, staan ze met de neus vooraan om er iets over te zeggen, maar als de voordelen om de hoek komen kijken, houden ze zich wijselijk stil.

Ik vind de fitheid van Nederlandse clubs sowieso best matig. Spelers die in de 75ste minuut al kramp krijgen door het niveau in Nederland. Ik denk altijd: Als je in Europa wilt spelen, moet je topfit zijn vanwege het drukkere schema. Ben je dat niet, moet er een speler zijn die op dat moment wel kan klaarstaan.

17 februari 2017 om 13:24

@Sirius is toch logisch dat Klaassen dit aankaart als hij er zelf mee te maken heeft net zoals Coca dat heeft gedaan toen ze ermee te maken kregen. Daarnaast is fit zijn wat anders dan 3 wedstrijden in 7 dgn spelen incl trainen daar heeft elke topsporter last van. Jij denkt wrl heel makkelijk over topsport. Als er iemand al fit is dan is het Klaassen wel. Hij kaart gewoon iets aan waar wel eens over nagedacht mag worden. Of op maandag spelen de opl5is dat weet ik niet maar het gesprek eens voeren mag best.

18 februari 2017 om 08:41

En wat wil Klaassen tegen de pers zeggen als hij bijvoorbeeld naar de Premier League gaat? Daar komt het regelmatig voor dat je veel wedstrijden in een korte periode speelt. Als voetballer bij een club die Europees speelt, weet je dat het soms wat druk wordt. Ik persoonlijk vind het pampergedrag en de reactie van Klaassen is nou net datgene wat wel meer spelers van deze generatie missen.

Wat een gejank zeg, dit weerspiegelt de teloorgang van de eredivisie compleet. Als we zelfs niet meer 2 keer in 4 dagen kunnen ballen. Is nog nooit een probleem geweest. Als je daar niet toe in staat bent en bang bent voor puntverlies ben je geen topclub waardig.

Gelukkig speelt twente geen Europees meer. De fans zitten ook echt te wachten op maandagavond..

Rolo1984

Om de vergelijking met de NFL nog maar wat te verduidelijken, spelen geen 16 wedtrijden tot aan de Superbowl, maar 24.

4 preseason
16 regular season
4 post season inc superbowl

17 februari 2017 om 11:20

Klaassen, niet zeuren, je krijgt grof betaald om te voetballen! Vroeger deed je dagelijks uren voetballen voor de lol.

Ik zou willen dat klaassen mijn werkgever was om de 2 dagen werken heerlijk toch en ook nog geen 8 uur

Klaassen niet zo lopen te janken,az heeft een aantal jaren terug het kampioenschap verspeelt omdat ze nog op 3 fronten mee deden El,beker en niemand hoorde je er over klagen.zou je het nu ook hebben opgenomen als Feyenoord nog mee had gedaan in de EL en jullie niet en Feyenoord zou om half drie moeten spelen.stop toch eens met klagen je hebt het mooiste beroep in de hele wereld.

17 februari 2017 om 13:27

Waar loopt Klaassen te janken? Hij geeft gewoon aan dat hier eens over nagedacht kan worden. En jij geeft meteen aan waarom het best een issue is als AZ hierdoor het kampioenschap heeft verspeelt dat is namelijk precies het probleem.

Eerlijk gezegd snap ik niet zo goed waarom Klaassen dit zegt, stel je speelt bijv. Vitesse-uit op maandagavond, dan heb je weer minder tijd om bij te komen voor de thuiswedstrijd tegen Legia komende donderdag. Uiteindelijk maakt het dus weinig verschil. Aangezien Ajax al uit de beker ligt en we net een winterperiode hebben gehad heeft Ajax de afgelopen tijd juist telkens maar 1 wedstrijd per week gespeeld, dus oververmoeid zouden ze op dit moment niet moeten zijn. Verder vind ik de vergelijkingen met Jan Modaal die hier altijd plaatsvinden wel een beetje flauw: ja voetballers verdienen meer dan het gemiddelde lid van VZ maar dat betekent niet dat ze alles altijd maar goed moeten vinden en nooit mogen aangeven dat ze bepaalde dingen moeilijk of lastig vinden.

Wij moeten ook elke dag 8u of meer werken en krijgen lang niet zoveel geld!
Dit is niet te doen voor supporters en wat denk je van de rest gewoon voetballen dan doe je er maar wat meer moeite voor je verdiend er ook na!

In Engeland spelen ze veel vaker 3 wedstrijden in een week. Gewoon voor de competitie. Dan moeten de profvoetballers van Ajax dat ook wel kunnen. En anders moeten ze zorgen dat ze beter spelen en in de Champions League mogen blijven. Bovendien moeten ze volgende week donderdag weer dus heeft het geen zin. Een beetje goede voetballer kan dat wel aan. En als je op maandag speelt zit de Arena nog leger. Neem aan dat ze dat njet nog erger willen maken bij Ajax.

Lekker Klaassen. De supporters zullen je ook een worst wezen.

Ik deel de mening van Klaassen in de zin van dat je als Knvb zijnde er alles aan moet doen om de Nederlandse clubs zo goed mogelijk te laten presteren in Europa, zeker als je ziet dat we steeds verder afzakken op de ranglijst. Concreet betekent dat vooral de speelschema's zo aanpassen dat de clubs die Europees actief zijn genoeg rust voor en na hun Europese duels hebben om daar maximaal te presteren zonder dat men in de Nederlandse competitie eronder lijdt.

Dat gezegd hebbende zou het in dit geval weinig uitmaken. Nu heb je twee dagen rust tussen Legia en Warschau, en daarna weer drie dagen tot de return tegen Legia. Door het om de draaien verplaats je het probleem alleen en wordt niet meer rust gecreã«erd. De enige optie om dat te bewerkstelligen is het volledig verplaatsen van de wedstrijd tegen Vitesse naar een rustiger moment later in het seizoen, maar dat wordt dan weer teveel gerommel om het idee serieus te nemen.

Ik ben het wel met Klaasen eens. Geef teams die Europees spelen wat meer kans op herstel. Natuurlijk is het vervelend voor de supporters, maar in andere competities wordt er ook op maandagavond gespeeld dus waarom dan niet in Nederland?

17 februari 2017 om 14:24

Heb je een seizoenskaart of bezoek je regelmatig uitwedstrijden van je club? Dan is maandagavond niet te doen. Kun je niet maken tegenover de supporters. Dat het in het buitenland gebeurt wil niet zeggen dat het hier ook moet. Supporters in het buitenland klagen ook steen en been en clubs trekken veel minder toeschouwers op maandagavond wat weer minder inkomsten betekent.

Wat een flauwekul, wat gebeurt er dan wanneer de Nederlandse club is uitgeschakeld in Europa? Krijgen ze dan een dag extra rust vergeleken met de andere teams? Nee dit is flauwekul, je bent een topsporter, dan moet 72 uur meer dan genoeg zijn om te herstellen, daar heb je toch mentaliteit en een goede conditie voor? Dan overleg je met je trainer om niet zo enorm intensief te trainen om niet oververmoeid te raken als team.

Ik hoop dat Davy geen carriere in de premier league ambieert... dat wordt dan een harde dobber voor em

Op maandag spelen is geen optie. Want de donderdag erna heb je ook maar 2 dagen rust en voor de supporters is het gewoon niet te doen op maandag. En volgens mij krijgen ze zo dik betaald omdat er supporters zijn.
Half lege stadions is ook niets. Al zijn ze dat bij Ajax wel gewend.

Supporters zitten totaal niet te wachten op wedstrijden op maandagavond. Ik als seizoenskaarthouder al helemaal niet. Klaassen moet niet zo janken want dit hoort gewoon bij topsport. Momenteel pik ik die rare aanvangstijden maar zodra ze op maandagavond gaan voetballen is voor mij de lol er compleet van af.

17 februari 2017 om 20:03

Hij heeft ook makkelijk praten bij een uitwedstrijd, haha.

18 februari 2017 om 15:09

Verklaar je nader?

20 februari 2017 om 15:18

Daarmee dupeert hij weinig Ajacieden. Wanneer hij zijn eigen supporters moest vertellen dat ze maar op maandag ff langs de Arena moesten voor een wedstrijdje, dan had hij dit idiote idee niet geopperd.

Ongelooflijk. Verdien je bakken met geld, is er een brede selectie, is voetbal je passie, leef je in een land waar anderen zich kapot moeten werken om net boven de armoedegrens te komen..... Ga je schamen. Als je het niet aankunt ga dan op de tribune zitten.

Goed nieuws voor Ajax.
Hij gaat dus nooit in het buitenland voetballen ,want dan speel je 3 wedstrijden in de week.
Ja dat kan Klaasje niet aan. Wat een mafkees

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren