Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax moet thuis winnen van Legia Warschau na arbitrale dwaling

Laatste update:

Ajax is donderdagavond op bezoek bij Legia Warschau niet verder dan een doelpuntloos gelijkspel gekomen. De ploeg van trainer Peter Bosz had bij rust op voorsprong moeten staan, maar een doelpunt van Davy Klaassen werd niet toegekend en Kasper Dolberg liet een grote kans liggen. De bezoekers eindigden de wedstrijd met tien man doordat Kenny Tete zijn tweede gele kaart pakte. 0-0 bleek uiteindelijk het maximaal haalbare.

Ajax leek al na acht minuten op voorsprong te komen via Klaassen. De aanvoerder werkte de bal op aangeven van Hakim Ziyech van dichtbij op doel en keeper Arkadiusz Malarz had de bal klemvast achter de lijn, maar dat ontging de arbitrage. Het doelpunt werd de bezoekers niet toegekend. Waar de Amsterdammers hier tekort werden gedaan, konden ze het op slag van rust alleen zichzelf aanrekenen dat het niet op voorsprong kwam. Dolberg kreeg een honderd procent kans op aangeven van Amin Younes, maar de Deense spits schoot van dichtbij over.

De nummer twee van de Eredivisie had het betere spel in Warschau. Veel kansen vielen er niet te noteren, daar de achterhoede van de Poolse topclub goed georganiseerd stond. Aanvallend wist Legia zelf weinig te creëren, maar werd het tien minuten voor de thee een handje geholpen door Daley Sinkgraven. De Ajax-back leed knullig balverlies en haalde opgelucht adem toen André Onana goed redding bracht op een inzet van Tomás Necid.

Tete pakte twee keer geel en haalde het einde van de wedstrijd niet.

Behoudens de kans van Necid, was er voor rust vrijwel geen vuiltje aan de lucht voor Ajax. Dat was in het tweede bedrijf wel anders, waarin Tete, de vervanger van de grieperige Joël Veltman, met een goede verdedigende actie een doelpunt van Legia Warschau voorkwam. Ajax het het moeilijk en kwam moeizaam aan voetballen toe door het vroege storen van de thuisploeg.

Met de slotfase in zicht bracht Bosz de jonge Justin Kluivert en niet lang daarna Donny van de Beek voor Ziyech, in de hoop nog iets te forceren. Maar Kluivert mocht dertien minuten na zijn invalbeurt al naar de kant. Hij werd geslachtofferd nadat Tete in de slotfase zijn tweede gele kaart pakte. Met officieel nog zes minuten op de klok werd het tegenhouden voor Ajax. De 0-0 werd over de streep getrokken. Volgende week kan de Eredivisionist het karwei afmaken in eigen huis.

Bereikt Ajax de volgende ronde van de Europa League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax heeft uiteindelijk genoeg kansen gehad om hier te winnen, maar de kansen werden niet verzilverd en een terechte goal is ook over het hoofd gezien spijtig genoeg. Begin me ook af te vragen wat die 5e en 6e man daar eigenlijk staan te doen. Daarbij moet ook gezegd worden dat Legia ook wel wat kansjes heeft gehad mede door de enorme slechte verdediging van vandaag. We hadden hier zomaar met een 1-0 nederlaag kunnen vertrekken. Het leek ook wel alsof Ajax er met de handrem op speelde. Op momenten dat ze het spel konden versnellen bleven ze rustig met de bal wandelen.
Onana, Younes en Viergever speelden erg sterk. Dolberg, Sinkgraven en Ziyech erg zwak.
Tete heeft laten zien echt een beest te zijn in verdedigen, maar op voetballend gebied komt hij helaas toch echt te kort. Traore speelt helaas niet voor Ajax, maar voor zichzelf. Enige waar die mee bezig is, is met zichzelf te bewijzen naar Chelsea toe wat resulteert in achterlijke afstandsschoten en acties op rare plekken terwijl er een veel makkelijkere oplossing voor de hand ligt.
Al met al geen vermakelijke pot, maar thuis moet Ajax hier gewoon van winnen en doorgaan naar de volgende ronde want die Polen kunnen er dus echt helemaal niks van.
PS : belachelijk trouwens dat Bosz Kluivert er meteen weer uit haalt! Had dan Dolberg of Younes gewisseld.

16 februari 2017 om 23:06

Ajax heeft helemaal niet verdiend te winnen. Als Dolberg die goal maakt, wat die niet doet in deze vorm *breek de spits maar weer open imo*. Dan win je onverdiend. Legia nauwelijks aangepakt, bleven makkelijk staan. Zal beter moeten in Amsterdam. Eerst nog zien wat het bij Vitesse wordt...

16 februari 2017 om 23:09

Toch hadden ze er ook 3 kunnen maken hier, Legia heeft denk ik geen 3x Onana moeten laten ingrijpen, heel dreigend maar de grootste kansen waren voor Ajax. Enkel die van Necid was echt een grote kans maar nogsteeds niet zoals die val Dolberg. Niet te zwijgen over die goal van Klaassen en dan Ziyech en Schone die een vrije schietkans krijgen, gelijkspel zou verdiend zijn maar 0-0 lijkt me geen goede weerspiegeling.

16 februari 2017 om 23:12

Wolter, snap wat je wilt zeggen. Maar bij mij overheerst dat slechte einde. Voor hetzelfde geld ga je hier nog het schip in. Trouwens, laten we nu even zeggen dat veltman voor veel neer rust zorgt aan die rechterkant en op het veld?

16 februari 2017 om 23:18

Kan ik me goed in vinden, vandaag werd duidelijk dat voor de opbouw je Veltman moet hebben maar dat het pure verdedigen in en rond de 16 je aan Tete een goede back hebt. Voorkwam met een tackle nog een bijna zeker goal van Legia en met zijn eerste kaart laat hij zien dat die snelheid je op zo'n moment kan uithelpen. Ik keek dan net ook weer de schotsimulatie van 11 tegen 11 en die toonde ook weer dat Ajax hier normaal gewoon had gewonnen op basis van de schoten, zonde dat het nu niet zo uitpakt. Vond Ziyech echt schandalig slecht, zo lax en slordig dat ik er echt lastig van werd en stond aan de basis van de grootste kansen van Legia. Wanprestatie tot en met, Schone en Dolberg op 2 en 3.

16 februari 2017 om 23:32

Ik denk dat je hier met een Veltman vandaag wat meer het initiatief gegrepen. Hopelijk kan die dat volgende week wat laten zien.

16 februari 2017 om 23:42

Dat geloof ik best hoor, toch lijkt het me dat Tete met Traore voor hem beter tot zijn recht kan komen als met El Ghazi daar, puur omdat Traore altijd dichterbij en meer naar binnen toe staat als el Ghazi dat deed. Zodoende kwam Tete vandaag ook een keer of 5 tot op 5 meter van de achterlijn. Puur opbouwend merk je dat Tete niet geschikt is terwijl Veltman daarin verder is. Vond dat Tete in de tweede helft goed aan het spelen was, heel nuttig en dan jammer van die - naar mijn mening onzinige - tweede gele kaart.

16 februari 2017 om 23:46

Je hebt wel een punt wolter. Tete kan met zijn snelheid en air wel wat brengen op rechts. Maar hij weet dit wat te weinig uit te buiten nog? Rijpheid? Daarom voelt Veltman de wat meer zekere keuze.

16 februari 2017 om 23:58

Dat is zeker een vorm van rijpheid en het feit dat Tete altijd verdedigend heeft moeten denken. Moest in de jeugd nadenken over hoe hij als CV de meeste kans had een duel te winnen, moest daarna als back denken hoe hij aan de lijn moet verdedigen en moest onder de Boer vooral de man uitschakelen en Veltman het opbouwen laten doen, El Ghazi breed laten houden en dan op Veltman of Klaassen of El Ghazi in de voeten aanspelen en daarna niet te ver inschuiven. Bosz wilt dat helemaal anders en is dan ook lastig in zo'n rol groeien zonder speelminuten, je leek wel te zien dat hij eraan aan het werken is omdat hij dieper het veld in leek te gaan naarmate de wedstrijd vorderde. Denk dat als hij ritme heeft en wat comfortabeler kan worden over de middenlijn en aan de bal dat hij een mooie carrière als rechtsback kan krijgen. Of dit bij Ajax is durf ik niet te zeggen, vrees van niet.

17 februari 2017 om 00:00

Tete heeft alles van een goede back. Maar denk dat veltman de wat intelligentere speler is met wat meer visie. Denk dat Tete vooral wat recht toe recht aan is, met toch ook wat slimmigheidjes wat mist. Ook weer dom rood.

17 februari 2017 om 00:13

Dat is zeker zo, Veltman is altijd een ball playing Defender geweest die ook in kan schuiven, dat vergt enorm veel spelintelligentie, dat komt door jaren zo te spelen. Tete heeft dat niet, dat was verdedigen, man onschadelijk maken en in de jeugd dan erlangs gaan op snelheid en kracht. Dat heeft hij nu aanvallend een stukje minder en daar valt winstop te behalen. Toch vond ik de tweede gele kaart overdreven, ze hebben elkaar allebei vast op het moment dat het begint en hij laat los vlak voor de man kapt, deze staat niet heel stabiel en voelt de hand van Tete weer komen en gaat liggen. Heel slim gedaan maar geen tweede gele kaart naar mijn mening.

17 februari 2017 om 04:31

Huh ?. Legia speelde thuis en Ajax scoorde gewoon maar werd onterecht afgekeurd. Zo makkelijk bleef legia dus niet staan!!

17 februari 2017 om 09:23

@mentalist?

Voor veel meer rust??? Overdrijven is ook een kunst. Tete begon heel onwennig en slecht maar ging naarmate de wedstrijd vorderde steeds beter spelen. Sterker nog samen met Sanchez waren het de twee verdedigers die wel overeind bleven en belangrijke intercepties hadden.

Ik zou de wedstrijd nog eens terugkijken, bijna al het gevaar van legia kwam over de linkerkant van Ajax. Tete en Sanchez hebben behoorlijk vaak hachelijke situaties moeten oplossen die ontstonden door slecht verdedigen van zowel viergever als Sinkgraven. In het eerste kwartier van de partij vond ik viergever de beste verdediger van Ajax, maar naarmate de druk toenam nam werd het steeds slechter. Ook Sinkgraven die juist voetballend extra's moet toevoegen kon niet onder de druk uit voetballen.

Beste voorbeeld is de eerste gele kaart van Tete, die pakt hij namelijk op plek waar of sinkgraven of viergever had moeten staan (en dat was echt een hele slimme kaart die hij daar pakte). Maar je ziet het ook aan het spel van de tegenstander, de harde overtredingen werden gemaakt op Sanchez en tete niet op sinkgraven (op een keer te laat komen na) en viergever. Dat doet een ploeg met een reden.

Ondanks alles vond ik geen enkele verdediger de slechtste op het veld. Dat was echt met afstand Ziyech. Wat was die slecht. Nochelant balverlies, ballen slecht inspelen. slecht aannemen zelfs als die ruimte had. Hij heeft twee goede akties gehad en dat waren meteen twee goede kansen, maar daartegenover speelde hij echt heel slecht voor de rest.

Ook onze beter Bosz vond ik echt waardeloos. Grijpt totaal niet in, wacht veel te lang met de wissel van Ziyech die echt niet in de wedstrijd zat. Wisselt tete niet (waar je tweede geel gewoon zag aankomen door de extra druk van Legia en juist Sanchez en Tete de verdedigers waren die vaak ingrepen voor het elftal) en tot slot de waardeloze wissel van Kluivert als we met tien man komen te staan. Die laatste is toch echt waardeloos. Kluivert is nog lekker fris, spelers moeten juist meer gaan lopen en op de counter is hij ook nog eens stukken sneller dan zowel younes als dolberg.

16 februari 2017 om 23:07

Ja wat een eikel is die bosz eigenlijk met zijn wissel. Je zag dat die kluivert bijna de tranen in de ogen kreeg. Je neemt hem gewoon een beetje de vreugde van zijn debuut af.

16 februari 2017 om 23:09

Stroipah. Ben een grote Bosz - adept maar voor zo'n "aanvallende coach" vond ik Dolberg laten staan een erg laffe keuze.

16 februari 2017 om 23:17

een fitte Kluivert is in de counter (want met 10 man) toch gevaarlijker dan een moegestreden Younes of een Dolberg uit vorm?

Bijzonder, ik ha Kluivert laten staan. Had waarschijnlijk aan het eindresultaat niets verandert, maar toch.

16 februari 2017 om 23:18

Logische keuze. Kluivert eraf was een professionele keuze. Minst fysieke speler met minste ervaring. Juist met 10 man hou je je spits erin al was hij niet best vandaag. We spelen in Europa en dan ga je niet Kluivert laten staan omdat het anders zielig is.

16 februari 2017 om 23:25

Je laat kluivert staan omdat hij met zijn snelheid wat kan forceren. Dolberg die zeer ongelukkig speelde had eruit gemoeten, maar uiteraard is dat achteraf blerren.

16 februari 2017 om 23:34

Helemaal met je eens Lee112. Puur uit te leveren watts (vermogen ) was het gek om Kluivert weet te wisselen. Laat staan dat stukje jeugdigheid en frisheid.

17 februari 2017 om 00:10

Gaat zich niet eens om het zielig zijn je zet zo'n jongen ook te kijk en daarbij kom op hej 8 minuten op de klok tegen legia. Niet zo overdrijven.

17 februari 2017 om 00:21

Ben ik met je eens. Ik had Dolberg naar de kant gehaald en Kluivert en Younes voorin laten lopen. Ik vond trouwens dat Sinkgraven een dramatische pot speelde, op links achter moet echt versterking komen, want hij kan niet verdedigen en opbouwend is het ook maar zo zo. Tete stond verdedigend veel beter en die tweede kaart was belachelijk, zeker omdat hij de rest van de wedstrijd op de andere kaart na, heel fair speelde.

17 februari 2017 om 01:35

Bosz had younes er toch gewoon af kunnen halen.
Kluivert was nog vers itt younes.
Bosz was het even kwijt leek het wel...
Net of hij met druk niet om kan gaan..als het er om gaat.

17 februari 2017 om 12:18

Je hebt ook nog iets als teamspirit. Maar schijnbaar nog nooit van gehoord ...

16 februari 2017 om 23:30

Ik ben het met alles eens wat je zegt, behalve dat je Younes goed vond. Ik respecteer je mening hoor, maar die back van Legia was gewoon heel slecht. Dat was de enige die hij voorbij kwam.

Prima resultaat voor Ajax. Zeker voor Europese begrippen. 1e helft had Ajax wel een goal verdient en 2e helft was het een stuk minder. Na die rode kaart van Tete moesten ze zorgen dat 0-0 bleef en dat is gelukt. Nu het karwei thuis afmaken. 1-0 is in principe genoeg. Ik heb er vertrouwen in dat Ajax de volgende ronde gaat halen!

17 februari 2017 om 00:32

Sorry klinkt misschien gek maar ik had liever thuis 0-0 gespeeld dan uit . Als je ziet hoe Ajax verdedigd .ben bang dat Ajax de nul niet zal houden thuis .

17 februari 2017 om 00:53

Dan klinkt natuurlijk niet gek. Uitdoelpunten zijn heel waardevol in de knockout-fase.

17 februari 2017 om 04:03

Ajaz gaat het thuis extreem lastig krijgen, omdat de tegenstander nu zich nog meer gaat ingraven, want een tegendoelpunt, betekent dat ajax er 2 moet maken, scoren ze er twee dan moet Ajax er vier maken. Ik zie ze lelijk wegcounteren in de laatste 10 minuten. Ajax scoort de 1-0 en daarna komt die lelijker counter in de 80e minuut. Zo gaat het altijd. Verliezen terwijl ze de betere waren. Als ze zich echt gaan ingraven dan moet je per direct Kluivert voor Younes inwisselen. Klaassen meteen voor Nouri. Traore zou ik laten staan, maar Cerny voor Dolberg zou naar mijn idee ook zeker niet slecht zijn. Frenkie de Jong voor Schone. Je moet dan zeer technisch begaafde spelers erin gooien die ballen zeer snel kunnen laten rondspelen en de bal zeer dicht bij hun voeten houden tijdens het dribbelen. Anders komt er meteen een counter uit. Younes zou ik niet erin zetten, die neemt teveel risico. Zeker met een zwakke linksback ga je in de problemen komen.

17 februari 2017 om 05:31

"scoren ze er twee dan moet Ajax er vier maken".

Nee hoor 3 is voldoende, maar alsnog schier onmogelijk.

Nog geen man overboord voor Ajax, maar wel is weer te zien hoe makkelijk het is om met een fysiek team Ajax tegen te houden. Was tegen Rostov ook al zo. Je ziet dat Ajax voetballend het betere team heeft, maar ze leggen het toch af. Bosz moet niet koppig doen en in de return gewoon een veel fysieker team opstellen. Westermann centraal en Riedewald ipv Schone. Dit werkt niet. De enige die mee kon met duels was Sanches (wat ik echt een beest vind). Dolberg werd compleet uitgeschakeld.
Uiteindelijk was Ajax een aantal keer dichtbij, maar Legia was dat minstens zo vaak.

16 februari 2017 om 23:06

Je wilt serieus met Westermann op 30+ meter van je doel gaan verdedigen? Dan kan je al direct een tegengoal opschrijven en moet je er zelf al 2 maken, dat zou pure zelfmoord zijn.

16 februari 2017 om 23:10

Je hoeft niet per se allemaal snelle verdedigers te hebben. Doen zoveel grote clubs niet, en ook Ajax in de europa league toen de Ligt en Westermann samenspeelde, die beide traag zijn. Met Sanchez heb je genoeg snelheid.

16 februari 2017 om 23:24

De Ligt is niet traag hoor, heeft zelfs een hele hoge topsnelheid ( loopt op een recht stuk iemand als Kluivert, Dolberg of Younes gewoon uit, zowel op de 30 als 50m heb het met eigen ogen gezien namelijk) zijn probleem is wendbaarheid. Westermann mist zowel sprintsnelheid als Wendbaarheid, dat maakt hem enorm kwetsbaar met zoveel ruimte in de rug. Ook kan ik me niet onttrekken van zijn wedstrijd tegen VVV in de JL, kijk die eens terug. Zo zal je Viergever nooit door het ijs zien zakken, Viergever staat goed te spelen dit jaar en staat met recht in de basis. Ik zou wel kijken of Vd Beek geen optie is als Ziyech deze wanprestatie zoals vandaag weer doet overleggen, Schone iets vooruit en Vd Beek op 6. Je levert iets van creativiteit in maar lijkt me er makkelijker door te gaan voetballen. Ook qua loopvermogen en fysiek zie ik Donny meer brengen als Ziyech, Hakim brengt dan wel weer veel meer aanvallende kwaliteiten mee.

16 februari 2017 om 23:29

Ik denk niet dat je het helemaal snapt. Wolterx heeft het over de omschakeling van balbezit naar balverlies. Als Ajax hoog staat en voorin balverlies lijdt, dan kom je in de tegen-counter gewoonweg snelheid tekort met Westermann.

Het probleem was juist dat Legia Warsaw positioneel sterk stond. Ajax speelde ook niet best (laten we wel wezen). Er was niet een speler die er echt bovenuit stak vandaag. Dus een 0-0 was een juiste afspiegeling van deze wedstrijd.

Het gevaar van Legia kwam voornamelijk uit de counter. De gevaarlijkste kansen die Legia kreeg, kwamen tot stand door stom balverlies van oa Sinkgraven, Sanchez en Traore. Sinkgraven speelt de bal onoverzichtelijk terug naar achteren. Sanchez maakte een persoonlijke fout (eigenlijk twee op een rij) en Traore gaat achterin zonder enig idee rond dribbelen. Onana vond ik daarentegen wel sterk keepen en oogde zeer zelfverzekerd.

16 februari 2017 om 23:38

Precies dit, in de ArenA mag je verwachten dat Ajax ver naar voren gaat drukken en dat er snel grote ruimtes achter de laatste linie gaan vallen. Het middenveld en de verdediging zijn in de omschakeling enorm makkelijk te passeren, iemand als Schone of Ziyech heeft het niet in zich bij balverlies direct goed te staan in verdedigend oogpunt. Klaassen heeft dat iets meer. Als je dan ook nog met een trage CV als Westermann die zowel zijn wendbaarheid als zijn pure snelheid niet (meer) mee heeft dan moeten de andere 3 teveel gaan corrigeren wat met zo'n grote ruimtes bijna niet te doen is. Zeker met een linksback die nog stappen is aan het zetten en in de omschakeling nog niet geweldig is. Legia kan dan over rechts als ze iets van snelheid hebben er makkelijk overheen gaan en dan kom je achterin 1 op 1 met Veltman/Sanchez of zelfs 3 v 2 tegen hun. Ik zie dat niet goedkomen.

16 februari 2017 om 23:46

Waarom heeft Feyenoord dat probleem dan amper met Botteghin en vd Heijden? Serieus, snelheid voor centrale verdedigers is zwaar overrated. 1 snelle centrale verdediger is meer dan genoeg in 99% van de gevallen.

16 februari 2017 om 23:48

De Ligt is op de eerste meters traag en dat zijn de meters die tellen in het voetbal.

16 februari 2017 om 23:56

Feyenoord hanteert ook een heel ander spelsysteem, dus dat kun je helemaal niet met elkaar vergelijken. De verdediging van Feyenoord staat niet zo hoog als die van Ajax. Daar komt overigens nog bij dat Ajax met een inschuivende centrale verdediger speelt. Dat wat bij Feyenoord zelden voorkomt. Van der Heijden zie je dat éã©n of twee keer in een wedstrijd doen, daar waar dit in de opbouw van Ajax juist veel vaker gebeurd. Als je als centrale verdediger de bal verliest, zul je dus ook weer snel terug moeten. Dat is maar éã©n voorbeeld van wat er boven bedoeld wordt.

17 februari 2017 om 00:00

Ook Feyenoord verdedigt met een hoge lijn, dat is anders niet te doen als je fatsoenlijk druk wilt zetten.
Daarnaast zijn er teams als Bayern en Barcelona die ook een hele hoge lijn hebben en met Hummels en Pique (en mascherano) spelen. En Ajax heeft het zelf succesvol gedaan tegen Celta Vigo met Westermann en de Ligt (tegen o.a. Aspas wat een snelheidsduivel is), die allebei niet in de buurt komen van hoe snel Sanches is.

17 februari 2017 om 00:08

Je lijkt nu ook te vergeten dat die 2 meestal binnen 20 m van de keeper staan en dat daar 2 razendsnelle backs naast staan. Bij Ajax staat er op links een back in opleiding op wie je in de omschakeling niet kan bouwen. ( op Kongolo bijvoorbeeld wel ) terwijl op rechts Veltman staat die ook niet geroemd word om zijn snelheid terwijl Feyenoord er de pijlsnelle Karsdorp heeft staan. Ook heb je met Botteghin en Vd Heijden 2 spelers die al jaren in de Eredivisie spelen terwijl Sanchez 20 jaar is en hier net een jaar is en Westermann nooit met ruimte in de rug heeft gespeeld. Snelheid is overrated als de afstanden binnen de 15-20 meter liggen, dan is het pure reactiesnelheid, acceleratie en positionering. Zodra je naar 25+ gaat valt er meer ruimte en is snelheid net zo belangrijk als kracht omdat je anders te laat in de duels gaat komen of zelfs niet in de duels. Ook haal je nu Feyenoord aan maar in de wedstrijden die ik ze zag spelen ( Ajax, Europees en tegen PSV voor de Johan Cruijffschaal ) leken ze ook kwetsbaar op snelheid maar zag je dat Vilhena, El Ahmadi en de backs dat heel erg opvangen. Met als ultieme voorbeeld Dolberg in de 90 ste minuut in de Kuip, zo'n Kongolo rent dat gat heel knap dicht. Zoiets zal je Sinkgraven of Veltman niet zien doen, hoogstens Sanchez maar die is er niet altijd op zo'n moment. Bij de goal van Dolberg zag je hoe zwaar het was om te verdedigen als je met je gezicht naar je eigen goal gaat, dat is een heel ander type verdedigen als ballen tegenhouden.

16 februari 2017 om 23:08

Als dolberg die 200% procent maakt dan doet hij waar voor staat. Schone zou ik nooit wisselen. De man staat altijd vrij en is altijd aanspeelbaar. Je moet uit de duels blijven en dat doe je door te voetballen. Niet door er fysiek tegenover te zetten wat je niet gaat winnen. Eerste helft was prima en had het 2-0 kunnen zinn. Wat er in de rust gebeurd is weet ik niet maar dat was een heel ander verhaal. Ik ben enigszins bevreesd voor de return. Alle voorwaarden voor een klassiek Ajax-in-Europa scenario zijn geschept; onterecht afgekeurde goal, enorme kans gemist, domme en onterechte kaart, het bijna weggeven in de tweede helft.. nu nog wachten op een zaadpot in de arena en de lijn van de afgelopen jaren is voortgezet. Ik hoop van niet, maar ben er bang voor..

16 februari 2017 om 23:12

Schone kan ook wat verder op het middenveld spelen. Of gewoon naast Riedewald en Klaassen ervoor zodat je ook wat meer gevaar in de 16 hebt. Legia won alles op het middenveld en dat is hoe ze hun gebrek aan technische kwaliteiten prima mee kunnen maskeren. Daar moet je ze niet mee weg laten komen.

16 februari 2017 om 23:17

Dan wil je Klaassen of Ziyech opofferen, schone op de flank zetten, of het systeem aanpassen?

16 februari 2017 om 23:49

Yep ik ben er ook bang voor. Dolberg moet inderdaad scoren maar n wedstrijd in de EL brengt extra druk met zich mee. Helaas heeft Ajax verzuimd n ervaren spits te halen die die kans er wel in schiet. Je kan in de EL en topwedstrijden in de ED niet vertrouwen op jonge talenten. Daar moet je routine voor hebben. Ik loop dit al het hele seizoen te verkondigen. Ik baal hier echt van!

16 februari 2017 om 23:11

Riedewald?!!!!! Hoezo in godsnaam? Westermann loopt de 100m in 5 minuten..

Wat een onzin, Viergever en Sanchez is veruit beste centrale duo achterin,speelde beide prima!

16 februari 2017 om 23:16

Ja dus, het is geen Fifa hoor. Je kunt best éã©n trage verdediger hebben, zeker tegen zo'n Necid. Bayern doet het met Hummels, Barca met Pique, Feyenoord heeft met 2 trage centrale verdedigers de minste doelpunten tegen. Zo kan ik doorgaan.

16 februari 2017 om 23:50

Viergever kan links ipv Sinkgraven, of Ajax kan ook eens proberen met 3 centrale verdedigers te spelen. Mijn punt is dat je ontzettend eigenwijs bent als je niets doet met de informatie dat deze wedstrijd je gegeven hebt.

17 februari 2017 om 00:00

@asroma8
Nu het centrale duo eindelijk eens goed staat, ga je het toch niet weer uit elkaar halen? Dit was juist een van de problemen aan het begin van het seizoen. Laat Viergever maar lekker centraal staan. Daar zie ik hem overigens sowieso liever dan op de back positie.

17 februari 2017 om 09:48

@asroma8 Waarom zou Westermann moeten spelen dan? Op basis waarvan?

Viergever en Sanchez is gewoon een prima betrouwbaar duo en de beste combinatie die ajax heeft.

Het is eigenlijk ongelovelijk hoe enorm Viergever wordt onderschat door velen, het is gewoon een meer dan prima verdediger. OK als je ambities hebt om de CL te winnen niet uiteraard, maar in de Nederlandse competitie is het gewoon 1 vd beste en ook in Europese wedstrijden presteert hij ook altijd prima.

Het is pure beeldsvorming en vervallen in cliches dat mensen Viergever minder vinden dan Riedewald of hem in het algemeen niet goed vinden.

OK het is geen cultfiguur, hij ziet er niet stoer en cool uit, maar hij is velen malen constanter dan Riedewald en is ook voetballend veel beter en rustiger aan de bal.

Hij durft ook nog eens het middenveld in te lopen en geeft daar vaak een goed vervolg op in tegenstelling tot Riedewald die zichzelf doodloopt.

Ik zou iedereen willen adviseren om Viergever eens objectief proberen te bekijken voor een weekje of 4..dat verandert je negatieve beeld wel.

16 februari 2017 om 23:15

Rostov is gewoon een uitstekend team. Heeft weinig met hun fysieke gesteldheid uit te staan. Bozs moet gewoon niet te veel omgooien en gelukkig is Veltman weer terug.

Als je Riedewald in plaats van Schone wil dan denk ik dat je er oprecht niets van snapt. Dat idiote idee dat iedere CDM twee bij twee moet zijn is echt achterhaald. Speelde vandaag ook gewoon voldoende en zonder zijn inbreng zou dit Ajax uit elkaar vallen. Juist Schone zijn ervaring is absoluut nodig, Riedewald heeft keer op keer bewezen te kort te komen in top wedstrijden.

Ajax mist een volwassen aanvaller die het team op sleep touw neemt. In dit soort wedstrijden is pijnlijk duidelijk dat daar finesse mist

"uiteindelijk was Ajax een aantal keer dichtbij, maar Legia was dat minstens zo vaak."

Er is een wezenlijk verschil in kansen. Legia kwam af en toe dichtbij maar Ajax was over duidelijk degene die de grootste kansen miste.

16 februari 2017 om 23:27

Viergever was de beste op het veld. Westerwho??? Met riedewald krijgen we sowieso een goal tegen. Schone was matig, maar dat weet hij zelf ook wel. Denk dat hij juist zal laten zien wat tie in zijn mars heeft.

17 februari 2017 om 00:11

Riedewald op 6 bedoel ik.

17 februari 2017 om 09:51

@asroma8 Riedewald op 6?!! Hoezo? Voetballend heeft hij totaal geen finesse en intelligentie zoals Schone dat heeft. Geen rust aan de bal, geen vermogen tot temporiseren wanneer dat nodig is, geen goede inspeelpass, geen steekpass.

Schone is zoveel beter op 6.

Enige positie waar ik kansen zie voor Riedewald is linksback.

17 februari 2017 om 04:33

Als de scheidsrechters hun werk hadden gedaan had Ajax gewoon 1-0 gewonnen

Onana wat een held is het toch, een panther die voor de duvel niet bang is! Jammer dat die goal afgekeurd was, maar ik zag het ook niet als ik eerlijk ben. Die tweede kaart van Tete was lachwekkend, maar wel slim uitgelokt. Justin ik snap de teleurstelling, maar het ging natuurlijk over het belang van Ajax. Sinkgraven is min of meer door de mand gevallen, ik hoop dat het goed komt maar ik betwijfel het..

16 februari 2017 om 23:04

Die goal is gewoon niet te zien voor een scheidsrechter of assistent, het is onbegrijpelijk dat er nog geen goal lijntechnologie is bij Europa League wedstrijden.

16 februari 2017 om 23:15

Inderdaad, te schandalig voor woorden. Een videoref is broodnodig.

16 februari 2017 om 23:23

Die technologie was er wel maar moest uit blijven van de Uefa.

En de assistant ziet het heus wel goed hoor, al dat gezeur over zo moeilijk te zien op vijf meter.

16 februari 2017 om 23:31

Ja dan is het nog meer onbegrijpelijk dat het niet in gebruik is. Ik dacht dat de Uefa inmiddels wel zo ver was om doel lijntechnologie als standaard te zien.

Hoe moet die assistent dat zien dan? Die keeper ligt er met zijn lichaam voor, en daarnaast zag ik het zelf ook pas in vanuit een bepaalde hoek in de 5e herhaling ofzo.

16 februari 2017 om 23:11

Kluivert had je gewoon moeten laten staan. Laf om die eraf te halen. Alsof hij geen volwaardige speler is. Als het ook maar een beetje te heet onder de voeten wordt (zoals gebeurde na rood van Tete) durft Bosz hem al niet meer op het veld te hebben.

Met een frisse jongen voorin had je nog wat meer counter mogelijkheden gehad dan met die voorspelbare kabouter links voorin.

16 februari 2017 om 23:18

Blinde vogel, ik ben het wel met je eens. Hij had beter Younes eruit kunnen halen, eerste helft vond ik hem wel aardig na lang. Maar de tweede helft, dezelfde sleuven de afgelopen tijd.

16 februari 2017 om 23:23

@Blindevogel wat een onzin zeg. Met 10 man laat je altijd je spits staan en haal je logisch Kluivert eruit. Het is geen een professionele keuze. Je gaat voor de 0 achterin en enige wat je daarbij kan helpen is iemand die de bal nog vast kan houden voorin. Hoe slecht Dolberg vandaag ook was een bal vasthouden kan hij. Kluivert had je met 10 man niets aan gehad. Legia bleef met 4 man achterin staan dus was helemaal geen counter mogelijk.

16 februari 2017 om 23:44

@thamike
Het klopt wel wat je zegt, maar Dolberg speelde wel echt zeer ondermaats. Was verre van een aanspeelpunt vandaag. Dus het had niet veel uitgemaakt of je nu Kluivert of Dolberg gewisseld had.

17 februari 2017 om 09:31

@thamike, met twee man wil je altijd een snelle man hebben voor de counters. Kluivert is sneller dan zowel Younes als Dolberg, nagenoeg twee benig en fris.

In welk opzicht is het logisch dat Kluivert eraf gaat, hij is namelijk net zoveel spits als Younes...

16 februari 2017 om 23:12

De goal was niet afgekeurd, maar was gewoon niet gegeven haha. Ik vond Onana ook sterk keepen. Vandaag vond ik niet echt iemand er echt bovenuit steken. Al moet ik zeggen dat ik Younes vandaag best sterk vond spelen. Speelde slim en zorgde voor veel problemen achterin bij Legia. Dolberg vond ik daarentegen echt zeer slecht vandaag. Net als Ziyech overigens. Tete had vandaag een paar zeer goede intercepties, maar desondanks zie je heel goed waarom Bosz voor Veltman kiest. Hij komt voetballend gewoon echt zwaar tekort. Als hij aan de bal komt zie je gewoon dat hij radeloos is, met name op de helft van de tegenstander. Die tweede gele kaar vond ik trouwens zwaar bestraft. Dat was absoluut geen geel naar mijn inziens.

Deze uitslag bied wel perspectief voor de return. Scoren en geen tegendoelpunt incasseren en je bent weer een ronde verder. Het is zeer zeker te doen tegen dit Legia Warsaw.

17 februari 2017 om 00:08

Apyro, ik snap wel waarom Veltman speelt de laatste weken. Maar ik blijf een zwak houden voor Tete, verdedigend vind ik hem een beest! Younes vond ik de eerste helft erg goed, en de tweede helft als de rest van het seizoen. Voor de rest ben ik met je eens, als vrijwel altijd eigenlijk..

16 februari 2017 om 23:27

Kenny, vond jij serieus niet dat Sinkgraven het wel erg moeilijk had? En de overige spelers waren ook matig, alleen Sanchez en Onana had ik van genoten. Ik begrijp de laatste weken wel waarom Bosz voor Veltman kiest, maar ik blijf een Tete fan. Puur verdedigend vind ik hem fantastisch.

16 februari 2017 om 23:37

Sinkgraven geen onvoldoende vandaag vond ik, al beging hij wel een fout in de eerste helft waar gewoon de 1-0 uit kan vallen (volley van Necid). Als je ziet dat Sinkgraven een schop tegen z'n knie krijgt tegen het einde van de wedstrijd, dan ga je wel denken wat Bosz gaat doen als hij geblesseerd raakt. Dan komt hij wel met een probleem te zitten. Riedewald op linksback is niet echt een verbetering en Viergever zou ik absoluut niet uit het centrum halen, nu het eindelijk goed staat.

16 februari 2017 om 23:42

@kennytete2
Dolberg mag ook genoemd worden. Die speelde vandaag ook zeer zwak, net als Ziyech en Traore. Ik vond hun nog wel een stuk slechter dan Schã¶ne, die inderdaad niet zijn beste wedstrijd speelde. Dat deed de rest overigens ook niet. Er was gewoon niemand die er echt bovenuit stak. Onana was de enige die echt foutloos was bij Ajax. Sanchez speelde sterk, maar ook hij ging in de eerste helft ernstig in de fout, waar nog bijna een gevaarlijke kans uitkomt (interceptie Viergever).

16 februari 2017 om 23:36

100% mee eens. Onana zie je echt duidelijk groeien dit jaar. En Sinkgraven. Man wat is hij overschat. Te laag voor niveau Ajax.

EL debuut voor Kluivert om nooit meer te vergeten..

16 februari 2017 om 23:15

Ik had het wel echt met hem te doen. Je zag goed hoe teleurgesteld hij was toen hij over de zijlijn liep. Die schamele minuten die hij speelde, was hij wel direct dreigend. Als snap ik de wissel heel goed. Bosz kon immers niet veel anders.

Welnee... keeper moet met beide ballen helemaal over de lijn zijn. Regels zijn regels.

16 februari 2017 om 23:08

Maar de bal was helemaal over de lijn.......

16 februari 2017 om 23:15

Beide ballen moeten helemaal over de lijn zijn!

16 februari 2017 om 23:08

Maar de bal was helemaal over de lijn.......

16 februari 2017 om 23:16

De bal was helemaal over de lijn.

Tegenvallend Ajax vandaag. Meer verwacht van schone en Ziyech. Toch wel pikante wissel voor Donny, ook niets laten zien. Beetje laffe coaching om Kluivert eruit te halen ipv Dolberg. Breek die spitspositie ook maar weer open. Ook voor Cassiera.

16 februari 2017 om 23:07

Zat ook al te denken wanneer brengt bosz nou casierra? Zat hij wel bij de selectie. Vind het verder wel logisch dat hij kluivert eruit haalt. Er gaan nog genoeg kansen voor hem komen.

16 februari 2017 om 23:16

Fc ramires, kan dat niet begrijpen. Je haalt er een frisse kracht uit, terwijl je een fletse Dolberg toch ook wel had kunnen wisselen?

16 februari 2017 om 23:52

Casierra? De ene tiener voor de andere? Nee Ajax had gewoon n ervaren spits moeten halen. Niet gedaan en nu op de blaren zitten, goed gedaan weer van de Tc van Ajax ☹ï¸

16 februari 2017 om 23:19

Dit klopt wel. Het was of Dolberg of Kluivert inderdaad. Dolberg speelde trouwens een zeer zwakke wedstrijd. Ik weet zeker dat als Bosz hierom gevraagd wordt, dat hij zal zeggen dat hij altijd een spits (als aanspeelpunt) erin wilt houden. Al was Dolberg dat vandaag absoluut niet. Ziyech vond ik trouwens ook zeer ondermaats. Traore werd overigens ook terecht gewisseld.

16 februari 2017 om 23:39

Zo sterk was Dolberg toch niet in de passing? Ook matig in de duels toch weer.

16 februari 2017 om 23:49

Dat zeg ik ook niet. Ik probeer juist te zeggen dat ik Dolberg slecht vond als aanspeelpunt. Dat geef ik ook aan in mijn andere reacties die ik gegeven heb. Bosz zal dat trouwens wel weer anders zien. Ik denk dat hij Kluivert weer terug wisselde, omdat hij Dolberg juist als aanspeelpunt erin wilde houden, of hoopte op een individuele bevlieging (die hij alweer een tijdje niet meer gehad heeft).

Dat Dolberg nu in een mindere fase zit vind ik ook geen schande. Ook deze wedstrijden zijn goede leermomenten voor die jongen. Zijn directe tegenstander zat telkens goed kort en ging lekker stevig de duels aan. Dit is alleen maar goed voor zijn ontwikkeling.

16 februari 2017 om 23:58

Goed voor zijn ontwikkeling ja, heb je gelijk in. Maar op dit podium gaat ontwikkeling toch wel na presteren.

Ik heb het al vaker gezegd en zeg het nu weer. Doe aub op de dinsdag UEFA cup voetbal en op woensdag en donderdag champions leaugue. Het doet zoveel pijn aan je ogen als je op dinsdag PSG ziet ballen en op woensdag Bayern München en dat je dan op donderdag naar je eigen clubje moet kijken en het bedroevend niveau is.


Ajax had het in de eerste helft al moeten beslissen. Maar de 2e helft had de coach van Legia het goed omgezet en kon Ajax niks meer creeeren. Maarja volgende week in Amsterdam.. Every Little thing Will gonna be Allright. DON'T WORRY.

Was een vermoeiende avond, hebben de kansen laten liggen.

Te veel spelers waren niet helemaal bij de les, maar moet toch wel te doen zijn thuis.

Allereest: wat een fantastische sfeer! Dat zie je echt nergens in Nederland. Dan zet je die stap extra echt wel.

Echt een matige vertoning verder. Ajax had natuurlijk na een halve wedstrijd 2-0 voor moeten staan. Waarom staat de 5e/6e man aan dezelfde kant als de grensrechter? Ziyech en Dolberg ondermaats. Vooral van die eerste mag je meer verwachten dan hij de afgelopen tijd laat zien. Tete vond ik niet tegenvallen, ongelukkige twee gele kaart (maar waarom trek je iemand aan zijn arm op het middenveld als je al geel hebt?). Sanchez en Onana allebei een 8. 0-0 is een matige uitgangspositie, gaat spannend worden in de Arena. Een beter Ajax moet dit klusje wel kunnen klaren, want Legia stelt weinig voor. Toch is Ajax de afgelopen jaren met zo'n uitgangspositie nog vaak thuis onderuit gegaan.

Had Kluivert trouwens gewoon laten staan.. Met die trage Younes (die geen slechte pot speelde hoor) ga je toch niks meer bereiken met 10 man bij 0-0. Gok dan op de bluf van Kluivert.

16 februari 2017 om 23:02

Kijk Ajax - Twente nog maar eens terug, de kampioenswedstrijd, dat was nog wel een stukje beter

16 februari 2017 om 23:03

Een kampioenswedstrijd tegen over deze wedstrijd is natuurlijk wel heel wat anders. Kijk anders even de derby's in Polen terug, of bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Dortmund/real Madrid.

16 februari 2017 om 23:04

Hoef ik niet, maar, maar hij zegt, dat zie je nergens in NL, dat klopt dus gewoon niet. Genoeg gezegd.

Op zich is 0-0 niet eens zo'n slecht resultaat, maar het is wel jammer dat je bij rust niet al 0-1 of 0-2 voor staat. Tweede helft was een stukkie minder, mede doordat Legia meer druk ging zetten en Ajax daar niet goed onderuit wist te voetballen. Trouwens onbegrijpelijk dat die scheids voor zo'n kleine overtreding een tweede gele kaart geef aan Tete.

Ik heb toch wel goede hoop dat we volgende week kunnen winnen. Ben wel benieuwd of Legia dan gaat inzakken en loeren op de counter of durft weer druk te gaan zetten.

17 februari 2017 om 00:18

Nog veel onbegrijpelijker vond ik de gele kaart voor die elleboogstoot tegen Dolberg. Dat is gewoon duidelijk rood, het was Legia wat allang met 10 had moeten staan toen Tete zijn overtredingen maakte.

Matig ajax, maar als je gewoon een goede scheids hebt eindig je met 11 man en 0-1, hopelijk zit het ons thuis wel mee. Tete tweede geel, volgens mij wist de scheids niet dat het rood zou worden, dat is dus zeer kwalijk. Maar eerst naar jezelf kijken, gewoon te slordig in balbezit, Ziyech zit echt in de gevarenzone, weer geen goede wedstrijd.

Younes was wel heel dreigend en goed, Tete heel goed gespeeld, maar dat weten we, toch snap ik de keuze voor Veltman maar lekker achter de hand te hebben. Viergever heeft echt heel erg goed gespeeld net als Sanchez, Klaassen en Onana. Schone haalt altijd wel zijn niveau, Traore heeft het gewoon net niet op dit moment, maar kan zomaar scoren.

Vond de wissel jammer, Kluivert, fit en snelheid had je rond Dolberg moeten cirkelen, Younes eruit.

Nederlandse clubs zijn tactisch zwak,clubs als Molde en Legia Warschau zijn daar gewoon beter in dat zag je bij AZ ookal.

16 februari 2017 om 23:03

Ajax zou met een beetje fatsoenlijke scheids alsnog winnen, al spelen we matig, AZ verliest even met 4-1.. Ajax speelt een matige wedstrijd gewoon 0-0 met de scheids tegen.

16 februari 2017 om 23:05

AZ moest dan ook tegen Lyon die zijn gewoon een maatje te groot.

16 februari 2017 om 23:23

En AZ speelde niet eens slecht, Lyon was slechter, alleen veel effectiever. Daarop verlies je Europees. Ik ben in ieder geval niet ontevreden over de wedstrijd. Liever zo 4-1 verliezen als die nederlaag tegen Psv.

17 februari 2017 om 01:01

De tweede gele kaart was zeer overdreven. Tete gaat gewoon het duel aan. Ze zijn beiden met elkaar bezig, dat zijn directe tegenstander valt geeft de scheidsrechter aanleiding om de kaart te geven. Totaal onterecht.

wel een gevaarlijke uitslag 0-0 bij elk gelijkspel ben je uitgeschakeld (en met 0-0 heb je verlenging)

Jammer genoeg heeft Ajax geen uit goal gemaakt. maar in ieder geval niet verloren! het was wel een rommelige wedstrijd. Wat jammer dat Bosz kluivert er af haalt. wel sneu voor die jongen hij speelde nog maar net een paar min. vond dat younes er uit mocht want kluivert is nog fit. maar moet ook wel toe geven deze wedstrijd speelde younes ook wel een goede pot.

Succes volgende week Ajax. Heb er nog wel goede hoop in

Al met al is 0-0 niet slecht, een gelijkspel in een Uitwedstrijd in Europa kan ik mee leven, de manier waarop was schandalig. Vond Schone en Ziyech het meeste tegenvallen, horen juist de spelers te zijn wat rust brengen en die deden alles fout en zorgde in geval van Ziyech voor de grootste kansen van Legia. Schandalig. Dolberg had niet mogen starten, die jongen kan dat fysiek niet bolwerken met vlucht en al erbij, jammer dat hij dan die kans mist. ( In zijn verdediging, de bal sprong net beetje op maar is geen excuus ) moet Viergever, Younes en Onana een compliment maken. Rest niet goed genoeg, die tweede gele kaart van van Tete vind ik onzin, maarja, je kan hem geven. Op naar volgende wedstrijd, winst is ronde verder. Kom op Ajax.

Niet tevreden met deze uitslag, slap in de afronding en tegen dit matige Legia te weinig gecreerd. Drama arbitrage trouwens, maar dat is vaak zo tegenwoordig. Legia wilde niet verliezen en hebben dat ook niet gedaan. Afmaken in de return.

Bosz je bent een waardeloze kerel hoe je met kluivert omgaat.

16 februari 2017 om 23:12

Je hebt 1 verdediger minder dus wie haal je eruit voor een nieuwe verdediger? Precies, de meest onervaren, jongste, net warm gelopen speler. Een hartstikke logische wissel dus.

16 februari 2017 om 23:21

Niet mee eens, haal je dolberg eruit die niet in de wedstrijd zat dan hou je een fitte sneller speler over voor de counter. Met younes idem, frisser sneller en onvoorspelbaar.

Wat ik heb gezien is dat Legia eigenlijk geen reet voorstelt dus thuis gewoon 1-0 of 2-0 winnen

16 februari 2017 om 23:08

@salade

Wil niet heel lullig doen! maar je moet winnen he om door te gaan. Bij 0-0 is het verlenging maar bij elk ander gelijk spel 1-1, 2-2, 3-3 ... is Ajax gewoon uitgeschakeld

zou er nog niet zo zeker van zijn als ik jou was.. een gelijkspel is normaal niet heel slecht maar een 0-0 is wel een gevaarlijke uitslag hoor

Wat was die scheids op bepaalde momenten beslissend slecht. Gekke gele 2de kaart voor Tete, goal niet toegekend. Vrije trap niet aan maar tegen Schone gegeven. Helaas te veel kansen gemist tegen een zwak Legia. In eigen huis afmaken!

Legia uit is gewoon erg lastig, dus 0-0 is te doen. Aanvallend was het niet best, verdedigend prima. Jammer dat ze niet dat belangrijke uit doelpunt hebben gemaakt. Dat maakt de thuiswedstrijd wel erg spannend. Hopelijk is het dan aanvallend een stuk beter, want je moet er gewoon 2 maken om op safe te spelen. Het wordt een interessant potje, dat is zeker.

De scheidsrechter was een schande. Dramatisch gefloten. Erg jammer...

Ajax mist een aantal spelers die niet gekocht zijn! Het is een halfbakken elftal. Dolberg kan niet in deze vormcrisis! Maar een alternatief ontbreekt en dat geldt ook voor Sinkgraven! Die gaf een levensgrote kans aan Necid. Verder viel Ziyech heel erg tegen 0-0 is wel een terechte uitslag.

16 februari 2017 om 23:21

Als Ajax een halfbakken elftal is wat is jou geroemde Psv dan niet? En Dolberg scoort af en toe is 19 jaar. Luuk de Jong is al heel het jaar uit vorm maar krijgt ook vertrouwen.

17 februari 2017 om 00:14

Ik ben niet voor PSV mocht je dat denken. Geen van de drie topclubs zelfs

17 februari 2017 om 08:23

Zowel PSV als Ajax hebben 1 probleem. Ze hebben eigenlijk geen andere oplossingen voor de spits positie. Sam Lammers zakt na een goed begin weg en scoort nog maar zelden terwijl Cassiera nog nooit heeft laten zien de 5 miljoen, wat ze ervoor betaald hebben, waard te zijn. Dus beide spelers blijven staan. En dit onder het mom ze zijn belangrijk voor het team.

een 0-0 thuis is gevaarlijk, een tegengoal en je moet gelijk 2 goals maken. Dolberg had toch moeten scoren, de 'goal' heb ik niet gezien. off: kijk eens naar de resultaten van de belgische clubs, die zullen vast wel iets goed doen. anderlecht wint 2-0 van zenit, gent 1-0 van tottenhame en genk uit bij een roemeense club 2-2. Stuk beter als de nederlandse clubs.

16 februari 2017 om 23:15

Ja viel me ook al op wat de Belgische team betrefd, niet eens tegen de eerste beste teams maar gewoon spurs, zenit en astra is ook niet te onderschatten. Die houden niet vast aan de nederlandse school en spelers hebben fysiek en conditioneel echt een voorsprong. Dat plus een beetje opportunisme helpt heel sterk in Europa.

16 februari 2017 om 23:27

en dan te bedenken dat nederlanders denken dat onze competitie beter is dan de belgische clubs. In de onderlinge oefenwedstrijden winnen de belgen ook het meest, nu de europese wedstrijden. Laat de nederlanders de mond maar even houden. Allemaal te naief, niet resultaatgericht

17 februari 2017 om 00:31

Dat is trouwens niet waar. In de onderlige duels hebben de Nederlandse ploegen meer van de Belgen gewonnen dan andersom, alleen ajax verloor deze zomer zover ik weet. Waarschijnlijk ook wel meer.

17 februari 2017 om 19:42

laatste jaren valt het mij vooral op dat er meer oefenduels van belgen worden verloren door nederlandse clubs

Wat een waardeloze vent die Peter Bosz. De enige speler, die snelheid heeft, nog fit is, en ook nog eens zijn debuut maakt, haalt hij er uit. Dan ben je in mijn ogen een harteloos persoon en heb je geen feeling voor wat de wedstrijd nodig heeft.

16 februari 2017 om 23:18

aparte reactie, vooral wat Rotterdam betrefd is natuurlijk provocerend. voetbal is natuurlijk geen liefdadigheid en bij een rode kaart moet je die 0-0 over de streep willen trekken. Dan kiest Bosz voor iets meer ervaring voorin met het oog op mee verdedigen en de bal kunnen vasthouden. Dat mag je respecteren

"Arbitrale dwaal" en dan zet vz een foto neer waarop Tete iemand vasthoud.. niet echt slim.

Verder is ajax bij fases sterker geweest. Kwam die conditie en kracht wel erin het laatste kwartier. Maar thuis heb je wel net dat beetje extra. Dan is 0-0 gewoon een sterk resultaat.

Overigens was de bal ook niet achter de lijn, zoals sommige misschien weten moet de bal 100% achter de lijn zijn en dat was hier zonder enkele twijfel niet het geval. Natuurlijk is de wens de vader van de gedachte, dus dan zit hij gewoon

Maar thuis zou dit toch "gewoon" moeten goed komen.

16 februari 2017 om 23:19

Ik kan me een moment vorig seizoen van Chelsea nog herrineren. Doellijn technologie gaf aan dat de bal niet over de lijn was en uit de animatie bleek dat de bal met milimeters boven de lijn hing. Neemt niet weg dat Ajax hier pech heeft en dat het weinig scheelde

16 februari 2017 om 23:28

Ik zou zeggen, kijk het beeld van bovenaf die ze op de Poolse televisie lieten zien, die bal is een ruime cm over de lijn heen. Dit heeft niets met hopen te maken, de beelden tonen het aan.

Ajax verdiende wel de winst al is dit nog wel een redelijk resultaat. Helaas arbitrale fouten, was zeker een goal van Klaassen en die tweede gele kaart van Tete was wat overdreven. Vond het erg jammer voor Kluivert dat hij hierdoor gewisseld moest worden, niet echt een leuk Europees debuut. Helaas kansen laten liggen, al zie ik dit thuis nog wel goedkomen.

Geen goede wedstrijd, maar als Dolberg zijn kans niet benut kunnen we eigenlijk alleen maar terecht zeiken op de scheidsrechter. Die clown heeft zeker Legia niet genaaid. De return is gewoon heel lastig. Een uitdoelpunt van de Polen en dan kan het heel lastig worden. Maar goed eerst Vitesse uit.

Wat heb ik me zitten ergeren bij deze wedstrijd.
Tempo van Ajax lag veel te laag, onnodig en dom balverlies.
Ga je met 2/3 man op 1 af, een beweging 3 man kwijt!
Traor㨠speelde niet goed, maar zeker beter dan Dolberg! Man man man wat speelt hij toch slecht de laatste maanden.
Cassiera wilt best wel spelen hoor! Veel slechter dan Dolberg kan het bijna niet.
Uiteindelijk nog 3 grote kansen gekregen uit een paar slordigheidsfoutjes van Legia.

Onana krijgt zeker een voldoende, keepte vol vertrouwen.
Viergever en Sanchez ook een voldoende, speelde allebei wel redelijk.
Sinkgraven... speelde gewoon slecht in elk opzicht zeker een onvoldoende.
Tete was verdedigend een beetje afwisselend en voegt aanvallend helemaal niks toe om er vervolgens met rood van af te gaan.

Nou hele middenveld gewoon een ruim onvoldoende, wat leed het veel balverlies zeg.
Younes speelde zo hier en daar wat tegenstanders uit maar voor de rest ook niet echt gezien.
En Dolberg krijgt van mij gewoon een 4, wat was hij weer eens matig.... lijkt wel alsof dis jongen geen zelfvertrouwen meer heeft.

Bosz die naar mijn mening veel te laat begon met wisselen, wisselde wel tactisch weer goed.

Scheids die een grote clown op het veld was.

Als Ajax zo speelt in de return is het doei Ajax.

Ik vraag me af of Hakim niet meer op 10 moet staan dan waar hij nu staat. Younes verdient geen basis plaats, Tete op sommige momenten prima op sommige momenten minder.. en misschien moet Sinkgraven wat meer kracht training gaan doen en een beetje meer boddy krijgen.. Tja en dan nog Traore, speel je voor jezelf en je toekomst of ook nog voor Ajax?

Legia is van Ajax niveau. Tweederangs dus. Geldt ook voor de arbitrage.
Daarnaast mag Professor Bosz dit team wel wat beter laten spelen.
Het blijft maar bij dezelfde falende spelers in hetzelfde systeem.
Feijenoord bijvoorbeeld heeft veel meer variatie dan de breiploeg Ajax,
Deze wedstrijd toont ook maar weer eens aan dat er fysiek bij Ajax nogal
wat aan schort. Met een verkapt jeugdelftal win je echt niet van de grote
jongens. En natuurlijk mag Ajax zich (weer) beklagen over falende arbitrage,
maar dat overkomt Nederlandse ploegen te vaak in Europa. Waar dat aan ligt?

16 februari 2017 om 23:41

Wat Feyenoord wel of niet heeft ten opzichte van Ajax is niet meer zo relevant. Feyenoord ligt er namelijk al uit en zal geen punten meer pakken. We moeten het doen met Ajax en dat is dit elftal met al zijn gebreken en kwaliteiten. Belangrijke oorzaak voor het breien vandaag was dat Schone en Ziyech werkelijk dramatisch speelde waardoor de opbouw in balbezit heel stroef verliep. Want ja, dan moet alles dus via Klaassen of de verdedigers qua opbouw doen.

Fysiek konden we voorin weinig uitrichten, maar achterin bleven we fysiek wel op de been. Punt is gewoon dat als je het fysiek voorin niet haalt moet je jezelf uit de duels voetballen. En daar ging het mis, laag baltempo en veel slordigheid in de passing waardoor je moeilijk doorheen komt. Met wat combinatiespel kun je er wel doorheen komen.

17 februari 2017 om 00:17

Prima reactie! Ajax mist zeker routine en meer opties op de bank. Te weinig kwaliteit dus bij Ajax, ik zeg het wel vaker.

Een matig Ajax gezien vandaag wat echter wel had moeten winnen. Echt zonde, het had allang beslist kunnen zijn. In de tweede helft mag je nog tevreden zijn dat goals uitblijven, maar tjonge voor rust had het gewoon klaar moeten zijn.

Over de arbitrage valt weinig positiefs te zeggen, de 0-1 van Klaassen gemist, een zuivere en bewuste elleboog van Legia niet met rood bestraffen maar wel Tete voor een wederzijdse trekpartij van het veld sturen. Echt slecht, en vervelend dat cruciale dingen verkeerd werden beoordeeld.

Maar goed, terug naar Ajax zelf wat ronduit matig was. Sanchez absolute uitblinker, speelde echt ontzettend sterk vandaag. Samen met Onana en Viergever toch de reden dat we opnieuw de 0 houden voor de 5x op rij. Sinkgraven vandaag veel in de problemen omdat hij serieus onder druk kwam te staan. Het middenveld was afgezien van Klaassen een drama, zowel Schone als Ziyech heeft geen moment in de wedstrijd gezeten waardoor ons positiespel bijzonder matig was. Younes viel wel positief op, gevaarlijk en maakte goede keuzes. Traore wisselvallig andermaal en Dolberg ronduit dramatisch.

Al met al toch een wisselend gevoel hieraan overgehouden, je moet weliswaar winnen maar na rust ontsnap je ook gewoon een aantal keer. Volgende week gewoon winnen in de eigen Arena, alleen overleven telt dus deze wedstrijd mogen we bij een overwinning gewoon vergeten.

Wanneer komen er nou eens hulpmiddelen voor de scheidsrechters?
Het is echt een schande !! Een 100%goal niet gezien en die rode kaart was ook belachelijk .
Maargoed dan maar volgende week maar thuis afmaken

Goal niet toegekend en een tweede gele kaart die werkelijk nergens over ging.. zelf laten liggen, maar "pech" toch wel weer ook met arbitrage... whats new in europa met de nederlandse ploegen

Dit Legia had je vanavond al moeten pakken. Nu geef je ze nog hoop. De 2e helft was ineens slecht. En Dolberg blijft worstelen met zijn vorm. Daarom had Ajax in de winterstop een spits moeten halen, zodat Dolberg ff uit de wind gehouden wordt. Nu focus op zondag en dat wordt lastig tegen Vitesse. En daarna thuis alsnog Legia pakken !! Onze toppers zullen nu moeten opstaan...

17 februari 2017 om 00:33

Eindelijk een Aajcied die het durft te zeggen! Klasse Er moet een spits bij inderdaad. En een linksback en een ervaren vleugelspits voeg ik er aan toe. Dan was het elftal af geweest. Nu komt het allemaal neer op jeugdige knulletjes, die net komen kijken.

Dit is het zoveelste bewijs dat er gewoon doellijn-technologie moet komen, hierdoor kan je zomaar de volgende ronde mislopen. Laat niet weg dat Ajax gewoon alsnog had moeten scoren, maar dat doet verder niets af aan het feit dat het verkeerd beoordelen van deze glaszuivere goal ronduit verwerpelijk is.

Afgezien hiervan moet ik even kwijt dat Sanchez en Onana echt ijzersterk speelden vanavond. Het was ook mooi om te zien met hoeveel vertrouwen Onana in het veld staat. Hij durfde ver zijn doel uit te komen en gebaarde zijn ploeg meermaals naar voren. Daarnaast verslapte hij niet als Ajax balbezit had, hij was bij het volgende gevaar van Legia gewoon weer superscherp en trad heldhaftig op. De ontwikkeling die hij doormaakt is echt bijzonder te noemen, chapeau!

Tja, wat moet je er nou van zeggen.. Het gevoel van 'verlies' overheerst.. Sowieso die goal en een rode kaart waar ik nogal mijn bedenkingen bij had. Uiteindelijk had je moeten winnen, maar had je hem ook net zo goed nog om de oren kunnen krijgen. Wat ik het meest bizar vond was de wissel van Kluivert. Dan heb je in mijn ogen weinig respect voor je spelers. Je maakt zo'n jong ventje kapot met zo'n wissel. Younes speelde ok, maar niet super. Die had het gewoon kunnen accepteren. Kluivert is eenzelfde type speler, die ook nog eens fris was op dat moment. Ik baal echt enorm van die actie van Bosz. Daarnaast vond ik het erg sneu dat juist Tete de sjaak was. Hij speelde een heel aardige wedstrijd en die tweede gele kaart vond ik erg zwaar. En wat is er met Dolberg aan de hand. Die speelde echt een draak van een wedstrijd.

Hoe kan Peter kluivert dit aandoen! Ik ben een Ajax supporter, begrijp me niet verkeerd maar die wissel kon echt niet!!! Je kan zoon jongen daarmee kapot maken!!!! Echt... Waarom??

17 februari 2017 om 21:27

Of je het moet doen kun je over redetwisten, maar als een speler hier al kapot van is belooft dat sowieso weinig goeds. Vermoed dat Kluivert niet zo snel uit het lood geslagen is door zo'n wissel.

Waarom heeft iedereen het steeds over de scheids? Bayern had ook een gare scheids maar geen last van omdat ze gewoon goed speelden? Ik heb erg weinig goede passes onderling gezien. Erg vaak een pass die niet eens in de buurt vaan een medespeler kwam. Met klap op de vuurpijl sinkgraven die totaal niet onder druk de bal zomaar over de zijlijn speelt. Onder die omstandigheden nog erg knap dat er kansen ontstaan voor ajax waardoor ze nog hadden kunnen winnen. Maar ook legia was matig maar kreeg toch kansen. Gelijkspel dus terecht. Ajax moet echt veel beter om terecht door te gaan. Beginnend met een cursus hoe pass ik naar mijn medespeler.

17 februari 2017 om 21:30

Inderdaad. Bayern zet zich daar gewoon overheen. Dat moet je na die wedstrijd niet tot hoofditem willen promoveren. Dan begeef je je op het terrein van mourinho en wenger.

Alles nog in eigen hand, maar jammer dat ze geen goal gemaakt hebben, met een uit doelpunt had je wat veiliger gezeten, maar goed er was ook een doelpunt gemaakt maar jammer genoeg niet toegekend... Die assistent op de doellijn had dit ook gewoon moeten zien, die staat daar toch niet voor niks!! Dacht eigenlijk ook dat er al doellijn technologie in de EL was, maar niet dus.
Dit maakt het wel zuur, in de 1e helft was Ajax ook beter en hadden ze het verschil kunnen maken.
De 2e helft was Legia een stuk sterker en Ajax slordig, daarom goed dat Legia niet gescoord heeft.
Die foutjes hadden afgestraft kunnen worden, maar Onana keepte een hele goede wedstrijd.
Trouwens wel duidelijk dat Sinkgraven totaal niet geschikt voor linksback is, had zomaar een tegendoelpunt kunnen maken, is veel te onzeker op die positie. Schone en Ziyech vond ik ook tegenvallen.
En wat een belachelijke wissel van Bosz zeg!! Tjongejonge, haal dan Younes eruit die er al 80 minuten in staat en niet Kluivert die net is ingevallen.
Kan die het misschien op ervaring gaan gooien, maar Younes was ook niet best, dus laat Kluivert staan, sloeg echt helemaal nergens op.
Thuis scoren en geen tegendoelpunt incasseren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren