Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Laat het dan zien, maar Dirk Kuyt viel juist zwak in’

Laatste update:

Feyenoord lijkt ongenaakbaar op de eerste landstitel van deze eeuw af te koersen en vooral de kracht van het collectief wordt veelvuldig geroemd in Rotterdam. De laatste dagen lijkt die eenheid echter een paar barstjes te vertonen: een ontevreden Michiel Kramer werd maandag uit de selectie gezet, Simon Gustafson kreeg maandagavond bij de beloften een rode kaart wegens natrappen en Dirk Kuyt morde afgelopen weekend over zijn reserverol.

/

Voor Giovanni van Bronckhorst betekent de terugkeer van Karim El Ahmadi niet alleen de rentree van een belangrijke kracht, maar zorgt het ook voor een luxeprobleem. Kuyt was afgelopen weekend het kind van de rekening: “Hij heeft het recht om chagrijnig te zijn als hij niet wordt opgesteld”, toont clubicoon Willem van Hanegem tegenover het Algemeen Dagblad enig begrip voor de onvrede bij de aanvoerder.

“Maar Feyenoord staat er eindelijk echt goed voor. Iedereen onderkent toch dat Kuyt daar een belangrijke rol in heeft gespeeld? Dan zorg je er toch voor dat dit voor de buitenwereld nooit ook maar een seconde een item kan worden? Laat het op het veld zien, ook al is het dan als invaller. Maar ik vond Kuyt tegen FC Groningen juist zwak invallen”, sluit hij af.

Vind jij dat Dirk Kuyt altijd moet spelen bij Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helaas maar waar opa Dirk heeft het niet meer!! Nog steeds sterk als hij om commentaar gevraagd wordt de Dirk show op te zetten, en te zeggen wat de fans willen horen. Maar voetbalend kan het gewoon niet meer!

14 februari 2017 om 07:25

Als je ziet hoe belangrijk Kuyt dit seizoen gewoon nog is geweest kun je niet zeggen dat hij het niet meer heeft. Misschien te oud om alle wedstrijden 90 minuten te spelen. Maar voetballend oh zo belangrijk.

14 februari 2017 om 07:54

Kwa ervaring en belangrijke doelpunten kan hij belangrijk zijn, voetballend komt ie zeker na de winterstop niet uit de verf, veel balverlies, te laag tempo.. Kuijt afschrijven slaat nergens op maar op dit moment is Toornstra op die plek gewoon beter

14 februari 2017 om 08:52

Kuyt probeert in zijn eentje Feijenoord kapot te maken.

Dirk Kuyt zoekt de pers op en bekritiseert openlijk het beleid van de trainer. Kuyt valt ook zijn collega aan. Dirk Kuyt geeft impliciet aan dat Toonstra slechter is en niet moet starten op die positie.

Dit is aanvoerder onwaardig en een zeer smerige actie. Kuyt had intern zijn kritiek moeten bespreken. Met z'n egoistische aanvoerder heeft Feijenoord geen vijanden meer nodig.

14 februari 2017 om 09:07

Kuijt probeert in zijn eentje Feijenoord kapot te maken?

Je hebt er over een man die 170 wedstrijden bij Feyenoord heeft gespeeld, in de top-3 topscorers aller tijden staat van de clubgeschiedenis, een boegbeeld is voor de club. Omdat hij een keer wat, wellicht onhandige, eerlijkheid toont in een interview probeert hij in z'n eentje Feyenoord kapot te maken. Okee.

14 februari 2017 om 09:13

Het verleden is geen garantie voor de toekomst. Kuyt maakt met zijn huidige gedrag de sfeer bij Feijenoord kapot.

14 februari 2017 om 09:13

@ Orgullo

Hoe moet Toornstra zich voelen? Die word opgesteld en scoort twee hele goede doelpunten en helpt Feyenoord aan drie punten. Vervolgens staat je aanvoerder tegen de microfoon te vertellen dat je op de bank had moeten zitten zodat hij kon spelen.

Hoe meot van Bronckhorst zichzelf voelen? Die neemt een tactische beslissing die fenomenaal uitpakt. Bezorgt de ploeg drie punten en weer een dosis zelf vertrouwen. Vervolgens staat zijn aanvoerder tegen de microfoon te vertellen dat je beslissing fout was omdat hijv erdiend om te spelen.

Nee, Kuyt bezorgt zichzelf en zijn trainer hiermee een hele slechte beurt.

14 februari 2017 om 09:35

Allemachtig zeg, overdrijf niet zo. Kuyt geeft aan dat hij teleurgesteld was en de beslissing weliswaar niet begrijpt, maar wel accepteert. Bovendien zegt hij dat hij er alles aan zal doen om te bewijzen hoe belangrijk hij kan zijn voor het team. Kortom, een storm in een glas water dit.

14 februari 2017 om 10:01

Bij een topclub weer je dat mensen staan te trappelen om je plek in te nemen. Het zal Toornstra stimuleren ook de komende wedstrijd weer goed te spelen en zo zijn plek af te dwingen.

14 februari 2017 om 10:02

@ stefandefree

Nee, Kuyt geeft aan dat hijv erwacht een streepje voor te hebben. Oftewel Kuyt vind dat hij ten behoeve van Toornstra hoort te spelen en dat de trainer fout zit. Foute conclusie van Kuyt. Juist als aanvoerder (en verlengstuk??) moet je de beslisisng van de trainer juist openlijk onderbouwen ipv afkraken.

14 februari 2017 om 10:12

@ D-Bergkamp

Volgens mij heb je dit niet goed. Hij heeft in het interview na de wedstrijd aangegeven dat hij verwacht HAD (dikgedrukt en onderstreept Had) dat hij een streepje voor zou hebben. Dit was dus niet zo en volgens mij zei hij daarna zoiets dat hij blij was met die duidelijkheid (ik voel een klein stukje mediatraining). Hij was inderdaad wel teleurgesteld dat hij niet begon, maar dat is niet meer dan logisch lijkt mij...

Dit maakt echter het verhaal 180 graden anders dan hoe jij het nu schetst. Er is geen onrust, hij kraakt niemand af en gaf aan de keuze van de trainer te respecteren.

M.a.w. van een mug geen olifant maken...

14 februari 2017 om 10:16

@ Marcel ND Fr

Helemaal met je eens. Er lijkt hier wel een heel stel gieren boven Feyenoord te cirkelen, wachtend tot er eindelijk eens tekenen van uitputting of verrotting worden vertoond.

14 februari 2017 om 10:50

Probeert kuytje feyenoord kapot te maken?? Lijkt me sterk. Dat hij dit niet openbaar hoeft te maken ben ik het roerend met je eens.
Het heeft geen enkele zin om dit met een journalist te bespreken. Dit kon hij rustig doen onder een kop koffie met Gio. Waarvoor hij hiervoor de pers nodig heeft zou ik echt niet weten. Kuyt is heel belangrijk voor feyenoord laat dat duidelijk zijn. Het kan zijn dat het in zn achterhoofd meespeelt en daarom denkt dat hij een streepje meer heeft. Gelukkig dat Gio hem ff weer op aarde brengt door hem te wijzen dat hij niet onaantastelijk is. En als je niet uitkijkt kan feyenoord zelfs kampioen worden zonder kuyt. Ik vind dat het hele team aandeel heeft. Kuyt is het uithangbord waar alle journalisten zich aan vast houden. Maar 1 tip he kuyt .... hou bij bepaalde onderwerpen je mond binnenshuis en bespreek het intern. Wij, de mensen van buiten hoeven niet alles te weten op hetzelfde moment. Je hebt mensen die nieuwsgierig zijn, maar die hoef je niet gelijk te voorzien van al je problemen

14 februari 2017 om 11:05

@bergkamp; jij bent nu zelf een link aan het leggen die helemaal niet uit de woorden van kuyt blijkt. Hij zegt niets over toornstra of dat hijzelf ten koste van toornstra moet spelen.

14 februari 2017 om 13:14

Precies, helemaal mee eens. Dirk gaat z'n minute echt wel pakken.

Uit bij Twente werd het voor de trainer duidelijk: met Toornstra ging direct het tempo erop en konden ze Twente relatief eenvoudig pijn doen. Met Kuyt ipv Toornstra was Twente gelijkwaardig en dat lag echt aan Kuyt.

Voor Feyenoord telt nu alleen winnen. Met Toornstra gaat dat nu even eenvoudiger dan met Kuyt. Kuyt kan juist straks in de wedstrijden tegen PSV en Ajax z'n waarde bewijzen. Als dat vanaf de bank is, dan zij dat maar zo.

14 februari 2017 om 13:14

Bergkamp & Matthaus, ga lekker ergens anders lopen stoken. Eerstgenoemde neem ik sowieso niet serieus, aangezien hij recent nog beweerde dat de Arena altijd vol zit, maar live beelden altijd anders aantonen. Jullie maken het verhaal zoveel groter dan het is. Kuyt had bepaalde verwachtingen, maar na een gesprek met Gio accepteerde hij zijn plek op de bank. Of hij het ermee eens is of niet; hij vind zichzelf niet groter dan de club en gaf dat ook heel duidelijk aan. Ik heb het interview nu meerdere keren gezien en hij zegt helemaal niets bijzonders en al helemaal niet dat Toornstra op de bank moet zitten. Waarom leg je de link bijv. niet naar Berghuis, aangezien Toornstra ook op rechts kan? Jullie leggen woorden in de mond van Kuyt i.p.v. de waarheid te spreken. Jullie zijn net zo erg als de media en ik snap waarom. Het is lastig om je club achter de feiten aan te zien lopen ondanks dat ze elke wedstrijd winnen.

14 februari 2017 om 08:09

@yourkidding en @dirkkuyt
Je mag niet meer balen als je er niet in staat!!
Iedereen ziet dat Toornstra beter is, wil nog niet zeggen dat Dirk alles "moet" spelen maar "wilt" spelen.
De coach bepaald de opstelling en kiest welke 11 die kiest, niet Dirk Kuyt.
Dus GvB is er om realistisch te zijn, en Kuyt is er om de drive te hebben om te voetballen.
Daarnaast was zijn laatste interview niet het standaard riedeltje wat de fans willen horen, dus waar doel je op?

14 februari 2017 om 08:39

Luister jij wel eens eerst praat hij over als aanvoerder een streepje voor te hebben, om daarna weer als een demagoog te vertellen maar alles draait om Feyenoord. Nee Dirk weet het zoals altijd wel te verkopen!!!

14 februari 2017 om 08:47

Omdat hij natuurlijk prima weet wat er op het spel staat. Kramer is niet slim om het proces te verstoren, maar als Kuyt zijn eigen mening geeft en daarna uit begrip voor het doel zijn eigen belang op een zijspoor zet is het ook niet goed haha. Wat wil je dan?

14 februari 2017 om 09:05

@ Alexdevidal

Kramer weigert mee te trainen met de beloften in de Kuip in de avond. Dat is niet netjes en daar hoort een passende sanctie bij. Laten we dat voorop stellen. Maar je weet ondertussen wel dat Kuyt ook niet mee wilde trainen en dit ook niet gedaan heeft? En dat Kuyt nog eens openlijk in de media de keuzes van de trainer bekritiseert ten bate van zichzelf?

Wat Kramer heeft gedaan is niet handig. Maar die houd zijn mond dicht en accepteert zijn straf. Kuyt doet hetzelfde en bekritiseert de coach. Waarom krijgt Kuyt geen sanctie? Dat zou pas standvastig zijn als coach zijnde.

14 februari 2017 om 09:52

Het zou een schande zijn als je Kuyt op een zaterdagavond laat spelen. Voor zo'n oude speler is het daarnaast beter om af en toe een training te skippen. Ook geeft Kuyt aan dat hij gewoon zijn eigen belang prima op zij kan zetten voor dat ene doel namelijk de titel. Kuyt is echt geen speler die een rotte appel is in de selectie. Hij heeft enkel zijn teleurstelling uit gesproken. Als Toornstra daar niet tegen kan dan is hij ongeschikt voor profvoetbal. Al met al is het een storm in een glas water.

14 februari 2017 om 09:56

@ Memphisdepay

Het zou inderdaad een schande zijn als Kuyt op zaterdag avond moet spelen. Maar dan kan je niet van Kramer als volwaardig selectie speler hetzelfde verwachten toch? Die was nota bene vorig seizoen topscoorder van Feyenoord dus ook niet helemaal een nietsnut.

Moet Toornstra nu rekening gaan houden met de teleurstelling van Kuyt? Of moet Kuyt zijn teleurstelling gewoon voor zich houden als ervaren man? In eht eerste geval is het toch wel de wereld op zijn kop?

14 februari 2017 om 10:49

Kramer is een ander verhaal omdat die sowieso veel minder minuten dan Kuyt heeft gemaakt. Ik snap je standpunt over deze kwestie wel maar sowieso dom
van Feyenoord om te trainen na een wedstrijd. Zeker om dat ze weten dat zo'n jongen teleurgesteld is.

Toornstra was het er vorige week ook niet mee eens dat hij niet speelde. Wat had je dan verwacht dat Kuyt had gezegd dat hij het er mee eens is. Maar als er een teamspeler de afgelopen periode is geweest in het Nederlands voetbal dan is dat Kuyt wel die man gaat gewoon altijd 100%. Ook bij Kuyt komt er wat emotie kijken want die man is voor zo ver ik me kan herrineren eigenlijk altijd basisspeler geweest. Er is gewoon niet zo heel veel aan de hand. Riedewald en Tete zorgen toch ook niet voor onrust maar Gudelj of el Ghazi is dan weer een ander verhaal.

14 februari 2017 om 13:20

Kuyt hoefde niet mee te trainen van de technische staf; dat is iets heel anders dan jij beweerd. Daarnaast hebben bepaalde spelers nou eenmaal die privileges. Zelfs Rijkaard had dit en die had het bij een coach als Louis van Gaal. Dat is wel even andere koek dan een Gio, die qua discipline echt (nog) niet op het niveau Van Gaal zit. Nogmaals; rot gewoon op met dat gestook van je als je de feiten niet kent. Jij vind stokers in een Ajax topic ook irritant; zeker als de feiten niet benoemd worden. Lekker hypocriet dus!

14 februari 2017 om 08:52

Jij denkt dat de fans willen horen dat hij niet snapt dat hij zaterdag op de bank zat? Hou toch eens op met dat gezeik op wat die man zegt. Het is ook nooit goed in de ogen van sommige mensen.

14 februari 2017 om 09:07

@ Stefandefree

Dat Kuyt niet zo goed kan accepteren dat hij op de bank zit, dat is prima en alleen maar een teken van karakter. Maar zo openlijk in de media beslissingen van je coach af vallen, die tegelijkertijd ook nog goed uitpakten. Ten bate van jezelf en ten koste van de groep en je concurrent. Dat is aanvoerder onwaardig en slecht voor de groep. Juist om dat soort dingen zit Kuyt bij de groep, om zulke verstoringen te voorkomen. En nu is hij zelf de stoor zender.

het is natuurlijk helemaal lachwekkend dat Kramer een straf krijgt vanwege het niet mee trainen met de beloften. Terwijl Kuyt dit ook niet heeft gedaan en openlijk de trainer bekritiseert en vrij is om te gaan. Kromme wereld.

14 februari 2017 om 09:11

@ D-Bergkamp

Ooit gehoord van het woordje pikorde? Denk je dat ze bij AS Roma gaan piepen als Francesco Totti eens een keer een training mist? Sommige mensen hebben gewoon wat gepresteerd bij een club zodat ze gevrijwaard zijn van bepaalde zaken. Dirk Kuijt is daar een van. Dat vinden wij in Nederland raar, want onze cultuur bevat weinig hierarchie, maar ik vind het hartstikke logisch dat Dirk Kuijt meer mag (of minder mag in dit geval) dan Michiel Kramer.

14 februari 2017 om 09:19

Ik vind de algehele toon van het interview juist dat hij de beslissing van Gio weliswaar niet begrijpt, maar wel accepteert. Hij geeft aan het einde ook aan dat hij er alles aan zal doen om te bewijzen hoe belangrijk hij kan zijn voor de club. Wat mij betreft wordt de boel rondom Kuyt allemaal een beetje overdreven.

En de vergelijking met Kramer is onzin, want in tegenstelling tot Kramer had Kuyt toestemming om niet te hoeven trainen.

14 februari 2017 om 09:58

@ Stefandefree

De vergelijking met Kramer is precies hetgeen waar de schoen wringt. Kramer was vorig seizoen topscoorder van Feyenoord en ook gewoon volwaardig selectie speler. Deze weigert mee te doen en krijgt een straf. Kuyt weigert mee te doen en uit openlijk kritiek, maar krijgt geen sanctie?

Dan ga je scheve gezichten krijgen binnen de selectie. Zowel Toornstra als Kramer zullen nu met een schuin oog naar Dirk Kuyt kijken, en terecht.

14 februari 2017 om 10:01

@ Orgullo

Totti mist geen training, dat is het gehele punt. Totti heeft ook nooit openlijk beslissingen van zijn trainer afgevallen of openlijk uitgesproken een beslisisng niet te begrijpen. Dat is een Il capitano.

Een echte aanvoerder gaat voor zijn ploeg staan, en zet het ploeg belang boven zijn eigen belang. Iets wat Kuyt heeft nagelaten. Hiermee ondermijn je het gezag van de trainer. Iets dat je als aanvoerder en zogezegd verlengstuk nooit mag doen.

14 februari 2017 om 10:14

@ D-Bergkamp

Nogmaals, Kuyt had toestemming om de training over te slaan. Die vlieger gaat dus helemaal niet op. Daarnaast deed hij nauwelijks meer dan aangeven teleurgesteld te zijn, ik zie niet in waarom daar een sanctie op zou moeten staan.

14 februari 2017 om 10:34

@ D-Bergkamp

Gezien je clubvoorkeur begrijp ik volledig je intentie om onrust te willen stoken bij Feyenoord, maar jouw posts doen me denken aan een gevalletje 'spijkers op lager water zoeken'.

14 februari 2017 om 11:34

@D-Bergkamp. Wat praat jij onzin zeg. En meerdere personen hier. 1 kuijt die mag het gevoel hebben dat hij als aanvoerder een streepje voor heeft, waarom is hij anders de captain.
2. Hij geeft duidelijk aan dat hij teleurgesteld is maar dat niemand groter is dan Feyenoord ook Dirk niet.
3 Dirk had toestemming om de training te skippen. De training was ook ter voorbereiding van jong Feyenoord tegen jong Heerenveen.
4. Toornstra gaf vorige week ook aan dat hij teleurgesteld was en dat hij daarvoor goed speelde.
5. Kuijt heeft over toornstra gezegd dat het een goede voetballer is en mee egoïstisch mag zijn. Dus waarom mag kuijt dat niet?
Toornstra zal nooit met een scheef gezicht naar Dirk kijken omdat hij dit heeft gezegd hij zegt namelijk nergens dat hij beter is dan toornstra of dat hij niet kan voetballen. Toch even anders dan Kramer die moetwillig de boel saboteert

14 februari 2017 om 11:35

Je kan het wel heel er opblazen, nietwaar? Kuyt heeft nergens de trainer bekritiseerd, dat is wat JIJ interpreteerd. Kuyt gaf alleen aan dat hij DACHT een streepje voor te hebben omdat hij aanvoerder was en een belangrijke speler. Nergens heeft hij gezegd beter te zijn dan Toornstra. Nogmaals een interpretatie van jou. Vervolgens geeft Kuyt ook aan dat er voor 3 plekken 4/5 spelers zijn die waardig aan elkaar zijn. Ik snap dus niet waar jij je zo druk om kan maken gezien je het zelf anders interpreteerd dan dat het daadwerkelijk is.

14 februari 2017 om 17:02

Stefandefree,

Ga niet op Bergkamp in; die is hier alleen maar om te stoken. Hij weet allereerst niet waar hij over praat aangezien hij de feiten niet eens kan benoemen en daarnaast brengt hij zijn standpunt als een feit, maar is hij niet bereid er vanaf te wijken wanneer iemand anders wel met de feiten komt.

Kuyt had inderdaad toestemming om de training over te slaan; iets wat volkomen logisch is. Naast dat hij al was ingevallen, is hij inmiddels ook 36 jaar en sla je nou eenmaal soms een training over. Dat is niets raars; dat gebeurde vroeger ook al met bijv. Rijkaard bij Ajax. Dit werd nog maar eens bevestigd door Ronald de Boer.

Ook bekritiseerd hij Gio niet; hij geeft alleen aan dat hij het niet begreep en zich niet zomaar bij deze beslissing neer zou leggen. Dit is alleen maar goed en toont aan dat Kuyt nog steeds altijd wil spelen en dus niet alleen op mentaal vlak belangrijk wil zijn.

Kuyt is de leider van dit Feyenoord, samen met El Ahmadi en in mindere mate ook Jones (lees: zorgt voor enorm veel rust en vertrouwen), en daar mogen we trots op zijn.

14 februari 2017 om 10:17

Kuijt maakt wel meer fouten dan vroeger, maar qua leiderschap en vechtersmentaliteit staat hij wel op nummer een. Hij kan buiten het veld enorm veel betekenen voor de jonge generatie. Kuijt is belangrijker voor Feyenoord dan een Klaassen voor Ajax. Kuijt kan met zijn ervaring het team motiveren en steunen. Klaassen mag blij zijn als hij straks de helft mee maak wat Kuijt had meegemaakt.

14 februari 2017 om 10:36

Zo lang feyenoord wint heeft Gio gelijk en is er niks aan de hand.
Maar mocht Fey komende weken punten verspelen dan zal het gemor toenemen en dan pas kan je zien of Gio / tech staf het kan managen.

Kom op F! Heel kort met elkaar ff in de oogjes communiceren en doorgaan zoals al het hele Seizoen. Niks aan het handje. Focus en gas erop houden. Respect !

Eens met van Hanegem. Dirk moet beseffen dat hij op zijn leeftijd niet alles meer kan spelen en ook niet altijd meer van toegevoegde waarde is in het veld. De laatste weken viel op dat, ondanks zijn onuitputtelijke inzet, hij toch wat minder begon te spelen en erg veel balverlies leed. Toornstra doet het gewoonweg beter en staat er naar mijns inziens dan ook terecht in.

Dirk moet pas op de plaats maken en de rust bewaren binnen het elftal. Hij als aanvoerder en ervaren gast zou moeten beseffen dat de rust en eenheid bewaren op dit moment het belangrijkste is om een eventuele titel in de wacht te slepen.

Wauw, ik besef me nu pas dat ik het eens ben met van Hanegem. Unicum!

Kuyt had gewoon zijn mond moeten houden en gewoon met een standaard antwoord moeten komen. En ik snap niet waarom iedereen denkt dat feyenoord kampioen word want ze moeten nog tegen psv en ajax? Ik schat ajax ook veel sterker in dan feyenoord. Aub laat de euforie niet naar jullie hoofd stijgen

14 februari 2017 om 07:18

Waarom zou Ajax veel sterker zijn dan Feyenoord? Feyenoord krijgt minder tegengoals en scoort veel vaker. Feyenoord kan zich focussen op de Eredivisie terwijl Ajax twee wedstrijden heeft tegen Legia.

14 februari 2017 om 07:29

Feyenoord speelt aardig maar ik vind ajax kwalitatief en kwa veldspel veel beter. Feyenoord speelt de mindere ploegen met gemak weg ja maar kunnen ze dat ook tegen ajax of tegen psv. Dat betwijfel ik.

14 februari 2017 om 07:35

1-1 tegen ajax waar ze veel beter waren en 0-1 gewonnen van psv. Die wedstrijden staan altijd op zichzelf. Maakt niet uit hoe goed iemand in vorm is. En ajax moet ook nog tegen feyenoord en psv. En psv tegen feyenoord en ajax. Allemaal evenveel kans om punten te laten liggen.

14 februari 2017 om 07:37

Denk dat je jou vraag moet omdraaien.
Waar ajax en psv meer moeite heeft met de kleintjes hoeveel problemen moeten ze dan tegen feyenoord hebben?

Sterkste verdediging .minste tegen goals. Meest scorende team . En het beste collectief.
Individuele kwaliteit is natuurlijk fijn maar dan als team..

Dus ik betwijfel of ajax en psv tegen feyenoord ook wegkomen met minder spel.

14 februari 2017 om 08:06

Ik ga niet eens meer in discussie. Er word blij gedaan door feyenoord en feyenoord supporters dat ze 1ste staan. Terecht en natuurlijk mag dat nadat je jarenlang geen landstitel gewonnen hebt. maar laat het niet naar je hoofd stijgen. We zullen zien of het feyenoord gaat lukken om van ajax en psv te winnen. Ik vind feyenoords veldspel het zwakste van de top 3. Feyenoords kracht is het hechte collectief ( en dat begint scheurtjes te vertonen doior kuyt en kramer ) verder vind ik wat feyenoord laat zienniet zo bijzonder.

14 februari 2017 om 08:56

Ja .. geef je gelijk. Al vind ik wel.. die twee wedstrijden .. Tuurlijk.. dat zijn weer extra minuten voor je weer verder gaat in de competitie . Maar .. mag geen excuus zijn om punten te laten liggen tegen Feyenoord. Komt Ajax nou tot ik zeg maar wat de halve finale.. denk ik ja.. dan wordt t krap allemaal.. maar ook met die wedstrijden erbij moet je gewoon winnen. Maar, eerlijk.. voor t eerst sinds dit weekend.. heb ik een gevoel dat Feyenoord dit wel eens over de streep kan trekken. Scoren veel. Niet veel tegen. En winnen ook slechte wedstrijden. Heel constant in punten winning. Zie ik niet zomaar veranderen. Geboeg ervaring in de ploeg om de koppies erbij te houden..

En dan Kuijt... balen mag altijd. Dat hoort ook weer bij topsport. En Tuurlijk wordt er naar z'n mening gevraagd en geeft bij die. Maar.. hij moet ;en zal) ook wel beseffen dat hij niet alles meer kan of gaat spelen. Daarbij deed Toornstra het naar behoren en haalde t gelijk van Gio. Dirk is op t veld vaak belangrijk.. maar heeft natuurlijk ook een grote rol in de kleedkamer.. trainingen..

Hij blijft dus belangrijk.

We gaan t zien joh.. maar heb t lang niet zo spannend gevonden als de laatste weken.. de traditionele top 3 boven aan.. en strijdend om plaats een.
Laten we ervan genieten en hopen op t beste voor onze 'eigen' clubs!

14 februari 2017 om 08:56

Ajax is helemaal niet veel sterker dan Feyenoord en dat blijkt uit eigenlijk alles dit seizoen. In de onderlinge wedstrijd was Feyenoord veel sterker, Feyenoord wist wã£â£ã¢â©l van PSV te winnen, de statistieken van Feyenoord zijn een stuk beter en, last but not least, Feyenoord staat 5 punten voor. Maar blijf maar lekker geloven dat Ajax sterker is hoor.

14 februari 2017 om 09:58

Ze zijn niet veel sterker nee maar het niveau scheelt eigenlijk niet echt veel. Ajax begon gewoon niet lekker dit seizoen maar daarna wordt het spel beter en beter en laten ze weinig punten liggen ook PSV heeft een slechte periode gehad maar de laatste periode spelen zij ook goed. Ik zie Feyenoord niet echt de titel uit handen geven maar dat komt meer omdat hun collectief vrij sterk is en ze er echt vol voor gaan elke wedstrijd over de streep te trekken. Daarnaast dat Feyenoord van PSV won was puur geluk PSV was die wedstrijd gewoon beter. Maar Feyenoord is er nog lang niet ze zijn goed bezig door zelf alles te winnen maar als de concurrentie niks laat liggen gaan topduels doorslaggevend worden en in die duels kan er altijd van alles gebeuren.

14 februari 2017 om 10:23

@ memphisdepay

Ik ben de eerste om toe te geven dat de winst van Feyenoord op PSV niet bepaald een juiste afspiegeling van de verhoudingen was in die wedstrijd. Maar om het in een vergelijking tussen Ajax en Feyenoord vind ik het toch wel een graadmeter. En een slechte periode heeft Feyenoord ook wel gehad hoor. Gelijke spelen tegen Ajax en Heerenveen waar overwinningen zeker op zijn plaats waren geweest en een nederlaag tegen Go Ahead daar kort achteraan.

14 februari 2017 om 11:38

Feyenoord hoeft nieteens te winnen van beiden. Ze kunnen zelfs beide wedstrijden verliezen gezien het feit dat Ajax nog naar PSV moet. Dus snap niet waarom je hamert op het feit dat Feyenoord MOET winnen, zelfs als ze beide geijkspelen staan ze nog bovenaan, (mits ze geen punten laten liggen tussendoor uiteraard).

14 februari 2017 om 17:07

FC Ramires,

Je gaat niet meer in discussie; simpelweg omdat je niet weet hoe je de reacties moet pareren. De kracht van Feyenoord is niet alleen het collectief, maar ook de rust en het geduld in de ploeg. Ze raken niet in paniek wanneer het lang 0-0 blijft. Dit gebeurt zelfs niet bij een achterstand.

Daarnaast heb ik liever dat het veldspel wat minder is en dat er alsnog gewonnen wordt door effectiviteit en efficientie, dan fantastisch veldspel (lees: zo denderend speelt Ajax nou ook weer niet) en een tweede plaats

14 februari 2017 om 07:57

Ik vond dat hij het nog netjes deed. Vertellen dat je baalt van je plek op de bank, maar wel afsluiten met;

'maar het draait niet om Dirk Kuijt, maar om Feyenoord. Als de trainer vindt dat ik op de bank moet zitten, dan heb ik dat te accepteren.'

14 februari 2017 om 11:40

Ajax moet ook nog tegen PSV en Feyenoord. En PSV exact hetzelfde. Feyenoord was tegen Ajax heer en meester en tegen PSV erg zakelijk en gelukkig. Nou komt PSV op bezoek in de kuip en dat is vaak in het voordeel van Feyenoord nou is uit bij Ajax in jullie voordeel maar ik zie jullie niet zomaar winnen van PSV. Daarnaast beter doelsaldo minder goals tegen en na de winterstop ook nog eens een betere reeks met 5x de 0 IPV 4x

Ik vind Kuyt ook de zwakste schakel. Vind hem de laatste 4 a 5 wedstrijden dat hij gespeeld heeft niet goed. Oftewel ik vind de formatie met Toornstra gevaarlijker.
Kuyt is op dit moment onzuiver in zijn passes en veel balverlies. Echter moet je totaal niet afschrijven is absoluut nuttig.
NU Kramer er niet bij is kan je hem ook als tweede spits gaan gebruiken natuurlijk.

Mijn ideale op dit moment is een middenveld met Toornstra. Zijn ook de beste wedstrijden met Toornstra gespeeld. Bij az uit speelde hij ook. Az zag de lucht aan voor groene kaas en dat had Groningen dit weekend ook.

VAn mij mag van Bronckhorst dit weekend vilhenna sparen en eventueel een middenveld met toornstra en kuyt of eventueel tapia en toornstra.

Niets raars toch, een rode kaart kan gebeuren en ik zou me pas zorgen maken als wisselspelers tevreden zouden zijn met hun reserverol. Het lijkt wel een beetje of men aan het zoeken is .........

Snap Kuyt wel erg goed, die jongen is teruggekomen naar Rotterdam met als doel onstervelijk te worden. Hij had ook in de UAE gaan spelen voor veel geld maar koos voor een onafgemaakt project, iets wat hij al jaren beloofde. En ookal is het logisch dat zijn fitheid met de jaren achteruit gaat wil hij dat dit kampioensproject een duidelijke bijdrage heeft van Kuyt. Hij voelt zicjh ondanks zijn opoffering nu een beetje overbodig en dat is voor Dirk moeilijk te accepteren. Dat heet eergevoel en dat moet Gio nu maar zien te beteugelen want na Kramer moet er niet teveel misgaan nu want een tikje uit balans en de kansen zijn verkeken.

Wat een onzin, iedereen hoort wat hij wilt horen. Het natrappen van Gustafson heeft niets te maken met het "geen collectief" zijn, onzin. En volgens mij heeft Kuyt heel duidelijk aangegeven "er is een belangrijker doel dan Dirk Kuyt, kampioen worden met Feyenoord"

14 februari 2017 om 09:10

@mp1983

Wanneer je maar 1 doel hebt, dan hoor je ook te acceptern dat je af en toe wissel staat. In welk opzicht had Kuyt reden tot klagen? Toornstra is ook een goede speler en is nota bene dubbel beslissend in de wedstrijd. Wanneer kampioenschap het doel is, dan houd je de mond dicht en speel je volgende week weer.

Kuyt gedroeg zich als een klein kind dat zijn zin niet kreeg. Hoe moet van Bronckhorst volgende keer reageren als hij Kuyt er naast wil zetten ten faveure van een andere speler? Kuyt brengt zijn trainer in een hele moeilijk parket hiermee. Zet zichzelf ver boven de rest van de groep en helemaal ver boven Toornstra.

weet je wat ik denk? dat dit verhaal vele malen groter gemaakt wordt dan het in werkelijkheid is. dirk heeft alles al gezien in het voetbal. en dirk is niet de persoon om stennis te schoppen en al helemaal niet op een cruciaal moment als feyenoord nu in zit. hij zal zich geuit hebben in de zin van dat hij het kut vindt dat het hier heeft moeten komen, dat de bank nu zijn plaats is omdat hij ouder aan het worden is en niet makkelijk meer mee kan met de jonge jongens. en dat doet pijn voor een man als dirk, hij is in alles wat we van hem gezien hebben door zijn gehele voetbalcarriã£re heen een drager, een helper, een supporter voor het team en dat kan niet alles dan rot voelen omdat vanaf de bank te moeten doen.

Kuyt kan het niet meer belopen. Als Ajax-supporter hoop ik dus dat hij tegen Ajax en PSV wordt opgesteld. Dat betekent dan de titel voor Ajax.

14 februari 2017 om 10:27

hahahaha....vergeten wie de 1-1 maakte in de Kuip? wanneer ajax die wedstrijd had gewonnen was het verschil nog maar 2. Dat betekende de titel voor ajax.

14 februari 2017 om 11:43

Omdat hij reageerd op Gert die aangeeft wanneer Kuyt speelt dit de titel betekend voor Ajax. Dus dat Feyenoord ze beiden verliest, wanneer in de Kuip was verloren zou het verschil dan niet 1 punt achterstand, maar 4 punten achterstand zijn. Slaat nergens op maar dit zijn de speculaties.

Zonder Kuyt zou Feyenoord niet zo hoog staan op dit moment. Heel vaak heeft hij tot in de laatste minuut gestreden, en punten gewonnen voor Feye. Ik denk dat toornstra die onverzettelijkheid wat minder had/heeft als ie bijv tegenover Ziyech etc staat. Nu voelt hij zich waarschijnlijk genaaid als hij de laatste wedstrijden zijn stempel dreigt te verliezen.

Wat een bullshit met laat het dan zien .
Als hij een goeie wedstrijd had gespeelt is de kans er ook dat hij de volgende ernaast staat . Hij is dit seizoen al meerdere wedstrijden beslissend geweest .
Kan iemand mij trouwens ook vertellen waar je aan kan merken dat kuyt al op leeftijd is ?
Beoordeel iemand op zijn prestaties,en die zijn volgens mij nog steeds meer dan goed .
Iedereen praat elkaar na wat beteft zijn leeftijd er zijn zelfs mensen die vinden dat het met kuyt niet meer kan .
Allemaal schapen , lachwekkend gewoon !
Wees gewoon objectief en kan wat hij allemaal nog wel kan en ook vaak genoeg nog doet .

14 februari 2017 om 09:59

Op zich wel met je eens, maar Kuyt was wel wat geloofwaardiger geweest als hij zaterdag goed in was gevallen of wanneer hij tegen Twente goed had gespeeld. Wat mij betreft ligt het niet zozeer aan Kuyt zelf op dit moment dat hij niet speelt, want het ging best aardig dit seizoen, maar vooral aan het feit dat Toornstra het gewoon beter invult op dit moment.

Toornstra moet zeker in de basis kuyt is zeker niet afgeschreven maar zoals t weekend toen ie erin kwam leek het alleen of hij zou en moest scoren voor zichzelf om zo te kunnen tippen aan Toornstra want die was natuurlijk veel beter.

Allemaal papegaaien....spelers die ouder zijn dan 32 worden in Nederland kapotgemaakt....terwijl talenten teveel geprezen worden, terwijl ze eigenlijk niet zo goed zijn, als je ziet dat ze in het NL elftal of buitenland amper presteren. Kuyt is voor dit Feyenoord nog zo ontzettend belangrijk. Als aanvoerder, maar ook als slimme speler, die weinig fout doet, die weet wanneer je druk moet zetten en wanneer niet en die met zijn ervaring veel kan toevoegen. Jammer dat dat niet gezien word...en het altijd maar moet gaan over zijn mindere wedstrijden....die iedereen heeft.

Ik begin nu toch ook de indruk te krijgen dat Dirk misschien met een iets te hoge verwachting terug gekomen is. Niet zo zeer vanwege de prestaties nu, maar misschien dacht hij dat hij ongenaakbaar was en alles kon maken. Maar des te meer respect voor Giovanni van Bronckhorst. Niet kiezen voor de namen of de status, maar kiezen voor de mannen die het het beste doen. En als meneer Dirk Kuyt gewoon niet bij 1 van de beste 11 hoort, dan kan alleen hijzelf daar iets aan doen: bewijzen dat dat wel zo is. En dat doe je niet door te gaan zeuren.

Elke club moet gewoon zo handelen. Natuurlijk kun je je iconen respecteren, maar de club staat voorop, niet 1 of 2 spelers.

Het zou wat zijn als je door intern gezeik deze ongekende kans op de titel verneukt. Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat Kuijt geen negatieve rol zal gaan spelen aangezien hij al lang genoeg meeloopt om te weten dat je geen muiterij kunt gebruiken nu. Kramer mogen ze er van mij definitief uit sodemieteren. Dat Gustafsson aangehaald wordt vind ik een zwaktebod van de pers. Die jongen is een prima speler en momenteel een prima 16:e man in je selectie. Feit is wel dat de spanning week na week zal toenemen en het wordt leuk om te zien hoe men daarmee omgaat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren