Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Pastoor hekelt actie Veltman: ‘Dat was een heel sportief gebaar...’

Laatste update:
/

Alex Pastoor heeft geen goed woord over voor de actie van Joël Veltman in de tweede helft van de wedstrijd tussen Ajax en Sparta Rotterdam (2-0). Na een blessure van Bertrand Traoré deed Veltman tegenover opponent Ivan Calero alsof hij het spel wilde stilleggen, waardoor Calero niet oplette en Veltman hem passeerde.

"Dat was een heel sportief gebaar van Veltman...", zegt Pastoor met gevoel voor ironie voor de camera van FOX Sports. "Je wordt hier voor de gek gehouden. Dat vind ik helemaal niks van Veltman." Michel Breuer heeft minder problemen met de actie van Veltman: de verdediger van Sparta vindt het vooral van Calero niet goed dat hij zich liet foppen.

"Wat Veltman doet, is in mijn ogen prima. Je moet gewoon doorgaan totdat hij de bal uitschiet of verdedigen tot het moment dat de scheidsrechter fluit", legt Breuer uit. De actie van Veltman leidde overigens niet tot een doelpunt. Ajax won door treffers van Bertrand Traoré en Kasper Dolberg.

Hoort de actie van Joël Veltman thuis op een voetbalveld?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eens met Breuer en niet met Pastoor. Zolang er niet gefloten wordt en de bal niet uit het veld is moet je gewoon doorgaan met verdedigen. Net als veel spelers die bij vermoedelijk buitenspel hun hand in de lucht steken en stoppen met verdedigen en vervolgens verontwaardigd zijn als er een geldig tegendoelpunt valt.

12 februari 2017 om 17:38

Wat een onzin. Dit is gewoon kinderachtig en heel onsportief. Net als Pinto een aantal jaar geleden die de spits liet geloven dat de scheids gefloten had. Kom op zeg, ga het nou niet goedpraten omdat het een Ajacied is.

12 februari 2017 om 20:30

Dit is gewoon slim van Veltman. De regel is vrij duidelijk. De verdediger van Sparta werd even te kijk gezet. Ach... best vermakelijk.

12 februari 2017 om 20:54

Natuurlijk is het slim van Veltman, maar niet erg sportief.

En natuurlijk moet die verdediger altijd doorgaan totdat de bal uit is of de scheids fluit. Hetzelfde als een schwalbe of een kaart aannaaien is dit simpelweg niet sportief..

12 februari 2017 om 22:31

Vals spel en smerig.
Het verhaal van de scheids moet fluiten enzo is terecht. Maar als je gebaart dat je het spel zou willen stil leggen is het gewoon vals en onsportief om vervolgens sneaky de speler te passeren. Werk voor de aanklager lijkt mij.

12 februari 2017 om 22:34

Even te kijk gezet? Er was totaal geen aanleiding voor die verdediger om te denken dat Veltman het niet meende. Dat is hetzelfde als zeggen "Hee mijn kat is dood" "Echt?" "Nee grapje." Dit heeft niks met slimmigheid te maken want bij een slimmigheidje heeft de tegenstander nog een kans. Dit is pure misleiding en valsspelen. Ik zeg niet dat hij geschorst moet worden oid maar er zitten hier ook weer zoveel Ajacieden die het nog gaan goedpraten ook.

12 februari 2017 om 17:38

Als het andersom gebeurt staat Veltman na de wedstrijd voor een schorsing te vragen bij de Knvb!
Hypocriete spelers is het, kan alles maken maar niet incasseren.

12 februari 2017 om 18:04

Zo zeg, jij komt wel met grote worden "kerel".
Veltman die niet kan incasseren? Die jongen is gewoon platgemaakt door anti-Ajax fans, voetbalpraatprogrammas en zelfs door een aardig aantal Ajax fans omdat ze helemaal leip waren van Tete.
En wie staat er nog steeds en is eigenlijk steeds sterker aan het terugkomen? juist: Joel Veltman. De opvolger van Daley Blind, die dit ook heeft moeten ervaren.

Dus kom aub niet met je zielige opmerking over hypocriet etc. Veltman wijst naar speler, wacht op scheidsrechter om te fluiten, scheidsrechter fluit niet, dus Joel speelt gewoon door. Hij heeft geen speler overhoop geschopt of zoiets. Maar goed, het geeft juillie Veltman haters weer wat ammo om het anti-Veltman vuurtje weer aan te wakkeren.
Please, ga even uithuilen in een hoekje en gedraag je als een kerel.

12 februari 2017 om 18:19

Veltman wijst naar speler, wacht op scheidsrechter om te fluiten, scheidsrechter fluit niet, dus Joel speelt gewoon door.''

Dit is natuurlijk onzin. Veltman weet heel goed dat een scheidsrechter het spel pas stil zal leggen wanneer hij de bal uittrapt. Dat geeft hij eigenlijk ook aan zijn tegenstander aan, dat hij hem niet aan moet vallen omdat hij de bal buiten zal gaan trappen. Er zijn inderdaad wel ergere dingen maar al met al is het toch een vrij treurige actie.

12 februari 2017 om 18:29

Och och, selectief geheugen. Misschien moet je je blinde haat eens opzij zetten. Reactie van Veltman na de elleboog van Pelle vergeten na de Klassieker? Met je nooit incasseren, man man.

12 februari 2017 om 19:38

Dit moet je in Zuid-Amerika proberen. Van mij mocht volgende actie de bal met een stukje Veltman best gespeeld worden😅

12 februari 2017 om 20:39

@ Spandoek
In je eerst volle seizoen moet je ook niet gaan huilen dat het te zwaar is, dan weet je dat je er sowieso niet gaat komen.
Ik reken de bekerwedstrijd vorig seizoen iets zwaarder mee, dat ie in het interview na de wedstrijd nog om een schorsing ging vragen voor Kramer.

12 februari 2017 om 20:42

@adutchbrew
Ik heb het natuurlijk ook gewoon over de dingen op het veld, al die haat berichten ben ik niet echt geinteresseerd van buitenaf. Ik vorm namelijk graag mijn eigen mening. Want dan heeft elke voetballer een vrijbrief om gekkigheid uit te halen, want iedereen krijgt wel eens stront naar zijn hoofd gegooid.

Want hij wacht op de scheids tot ie fluit is natuurlijk klinkklare onzin!! Hij heeft de scheids in deze actie helemaal niet nodig, want hij kan de bal rustig uittikken (hij staat tenslotte 5cm van de zijlijn af)

12 februari 2017 om 22:32

Vals spel en smerig.
Het verhaal van de scheids moet fluiten enzo is terecht. Maar als je gebaart dat je het spel zou willen stil leggen is het gewoon vals en onsportief om vervolgens sneaky de speler te passeren. Werk voor de aanklager lijkt mij.

12 februari 2017 om 17:42

ja die bekritiseerd natuurlijk het gedrag van z'n team genoot, je moet altijd vanuit je eigen standpunt denken natuurlijk. Maar waar Breuer op doelt is eigenlijk het wapenen voor onsportief vuil spel van Veltman. Iets wat je niet mag mag verbloemen

12 februari 2017 om 22:32

Vals spel en smerig.
Het verhaal van de scheids moet fluiten enzo is terecht. Maar als je gebaart dat je het spel zou willen stil leggen is het gewoon vals en onsportief om vervolgens sneaky de speler te passeren. Werk voor de aanklager lijkt mij.
Ik had je wel willen horen als het andersom was.

Wat een gezeur om niks. Iet wat onsportief wellicht, maar blijf als speler gewoon op de bal letten dan is er niks aan de hand.

12 februari 2017 om 19:50

Ik heb de actie ook teruggekeken. Men is weer Roomser dan de Paus. Veltman stopt even en wacht om duidelijkheid wat de ernst van de blessure is. En volgens mij ook op de reactie van de scheids. Als alles oke blijkt gaat Veltman door, terwijl Calero nog omkijkt. Ik denk dat Veltman achteraf ook wel beseft dat het een onhandige actie is. Het lijkt me nauwelijks een bewuste actie om Calero in de luren te nemen. Het oogt niet bepaald sportief inderdaad, oncollegialiteit vind ik een brug te ver. Verder is het het een flinke storm in een glas water en gebeuren er ergere dingen op het veld.

12 februari 2017 om 19:52

Iet wat? Mwoa, zeg gerust erg onsportief.

Omdat hij er op snelheid/kracht niet langskwam dit trucje gebruiken, vrij zwak. Echter moet een verdediger zich niet zo makkelijk er in mee gaan.

12 februari 2017 om 17:29

Er op snelheid/kracht niet langs kwam? Het enige dat Calero zag waren de hakken van Veltman de hele wedstrijd :-)

12 februari 2017 om 17:47

Kwam hij er niet langs vandaag? Ik heb hem anders nog nooit zo veel geslaagde aanvallende acties zien maken als vandaag.

Verder was die actie natuurlijk totaal onnodig.

12 februari 2017 om 20:55

@oxxis

"sparta parkeerde de bus voor het doel"

Niet zo heel vreemd dat je hem nog nooit zo veel geslaagde aanvallende acties zien maken als vandaag.

13 februari 2017 om 09:34

Dat klopt, neemt niet weg dat hij er vaak langs kwam en dat werd hierboven ontkent, of gedaan alsof hij dit trucje nodig had om er langs te komen.

Dit heeft inderdaad niets met sportiviteit te maken. Jammer want hij laat net de laatste tijd zien waarom hij erin staat en niet Tete.

Dit is gewoon zeer onsportief. Natuurlijk moet je doorvoetballen tot de scheidsrechter fluit, maar dat je denkt dit soort trucjes nodig te hebben....

Dan moet die verdediger van Sparta maar opletten, moet je die reacties op Facebook is lezen, wat een vreselijk volk zit daar.

12 februari 2017 om 17:38

En wat als een speler van Sparta dit had gedaan en hier de 1-1 eindstand uit was voorgekomen. Geloof mij, dan was de wereld te klein geweest. Zelfs als de verdediger van Sparta had opgelet en de bal veroverd, maar de bal niet buiten het veld schiet voor een blessurebehandeling. Wat logisch is omdat ajax zelf verder voetbalt, maar ook dan zal de verontwaardiging er niet minder om zijn.

Het is gewoon heel erg laag wat Veltman doet. Echt triest. Tuurlijk heeft Breuer gelijk, maar sportiviteit hoort ook bij (top)sport.

Gelukkig heeft de actie geen gevolg gehad. Maar ik kan niet begrijpen dat sommige mensen zo'n actie goedpraten ongeacht van welke club de betreffende voetballer op de loonlijst staat.

12 februari 2017 om 17:44

Als een speler van Sparta dit had gedaan had ik er gewoon om gelachen en er kwam geen eens een goal uit, wat een gejank om niks zeg.

12 februari 2017 om 18:17

Het feit dat er geen goal uitkomt betekend niet dat dit erg onsportief is.

12 februari 2017 om 18:20

De enige reden waarom de wereld dan te klein zou zijn geweest is omdat we dan ons team verantwoordelijk hadden gesteld om zich zo af te laten bluffen. Ja, er zullen er ook genoeg zijn die dit allemaal niet goed konden praten. Maar wij zijn wel erger gewent hoor. Ajs je in wedstrijden binnen tien minuten twee van je spelers de wedstrijd uitgeschopt krijgt zonder dat die speler ervoor beboet wordt. Oh, nee, helemaal vergeten, dat is mannenvoetbal. Maar wat Joel doet is mieterig. Lol, leuke analysis houden jullie erop na.

12 februari 2017 om 18:09

Juist, je moet altijd geconcentreerd blijven als de bal in het spel is, net met een geval wat buitenspel is, je weet nooit of de scheids het ook ziet.

12 februari 2017 om 18:18

Maar zelf wel gaan huilen als de bal niet uitgespeeld word bij een 'blessure' zeker? Best triest.

Het was nergens voor nodig en niet bepaald sportief. Ook totaal onnodig omdat sparta absoluut geen vuist kon maken.

Vreselijk onsportief van Veltman... Heel typerend.. Ik vind eigenlijk dat Bosz zich hier ook tegen uit mag spreken, dit soort onsportief gedrag moet je niet in je elftal willen hebben

12 februari 2017 om 17:32

En de volgende keer staan die ajaxieden te janken wanneer de bal niet wordt uitgespeeld bij een blessure van een ajax speler

Zulke dingen krijgen altijd tegenreacties, niet doen dus.

12 februari 2017 om 18:08

Als je door zon lullig moment in de EL eruit vliegt.. dan krijg je ook reacties, goed dat ik dit wat meer zie, slim.

"slim" maar niet heel sportief is denk ik een goede manier om Veltman te beschrijven. Naar mannetje en matige back. Ik heb liever Tete.

12 februari 2017 om 17:42

Inderdaad wat zie ik liever Tete: een echte pure verdediger die dit soort onsportieve trucjes niet nodig heeft.

Tsja... niet erg netjes. De handgebaren gaven aan de boel stil te leggen. Dit is geen prank, dit is onsportief. Kom laten we nu Veltman zwart gaan maken en de hele week discussie voeren over sportiviteit!

12 februari 2017 om 17:28

Helemaal gelijk in. We kunnen hem ook stenigen eventueel? Want dit ging veel te ver.

12 februari 2017 om 19:45

Hahaha

Was niet sportief. Maar beter gaat Pastoor zich om zijn ploeg druk maken want het spel was heel erg belabberd. Maar slimme tactiek van Pastoor om dit aan te grijpen dan gaat het minder om hun eigen prestatie.

12 februari 2017 om 17:36

slimme tactiek? hij krijgt een vraag en hij beantwoord hem. of weet je niet hoe journalistiek werkt?? moet hij vragen niet beantwoorden als zijn ploeg niet verliest?? vreemde opmerking..

Onsportieve actie, om vervolgens zo'n voorzet te geven. Misschien traint Veltman de verkeerde dingen.

In mijn ogen wacht Veltman op een fluitsignaal, en wanneer dit niet volgt speelt hij door

haha hoezo niet sportief is toch gewoon prima ... bij een corner of iets speel je toch ook slim door eventjes op de tenen te gaan staan bij de tegenstander

Dit soort trucs heb je als Ajax niet nodig thuis tegen Sparta. Zeer onsportief en onnodig inderdaad als hij dit bewust doet.

Als je dit nodig hebt tegen Sparta dan ben je het ajaxshirtonwaardig, oncollegiale lage aktie maar als veltman zijnde heb je dat nodig, waar blijft trouwens Tete ? Die kun je wel voor een boodschap sturen.

12 februari 2017 om 19:29

Hoezo als je dit nodig hebt? Veltman was vandaag gewoon 1 van de beste spelers op het veld, zo niet, de beste.

Niet dat ik deze actie goedkeur, maar het staat een beetje los van het wel of niet waardig zijn van een ajax shirt

12 februari 2017 om 20:02

Wat hij bedoeld is als je zo'n onsportieve actie nodig heb om een Sparta verdediger voorbij te moeten komen, dan ben je het Ajax shirt niet waardig, waar ik het overgins mee eens ben.

"veltman was vandaag gewoon 1 van de beste spelers op het veld, zo niet, de beste."
Ben ik het niet mee eens, maar ben bang dat we die discussie nooit zullen oplossen.

12 februari 2017 om 20:17

Hij kwam er wel vaker langs, ook zonder zijn trucje hoor.

Ben wel benieuwd wie jij het best vond spelen dan vandaag

12 februari 2017 om 20:49

Precies, dus om er dan op zo'n onsportieve wijze langs te gaan vind ik triest.

Ik vond Shone wel weer erg lekker spelen. Daarnaast, Sparta parkeerde een bus. 1 en 1 is 2 zoiets?

13 februari 2017 om 01:12

Ja beetje triest, maar niets mis mee verder. Zijn eigen keuze toch? De enige die zich druk moet maken om zijn imago is hijzelf.

Wat een smerig spel van die Veltman.
Als je Sparta al zo voorbij moet komen dan ben je in en in triest.
Dit hoort niet thuis op de velden in Nederland.

12 februari 2017 om 17:43

Precies dan denken wij noorderlingen daar het zelfde over!gewoon de bal niet meer uitschieten bij Ajax.

12 februari 2017 om 18:03

Oef, hypocriet much. Laten we ons als collectief onsportief gedragen omdat 1 speler van een ploeg dat ook doet!

12 februari 2017 om 20:05

@arsen(e)al

Uiteraard is dit een gedachte vanuit de niet-Ajax fans, dat komt niet op bij spelers. Maar geef de fans hier eens ongelijk, als je kijkt naar de reactie van Ajacieden hier.

12 februari 2017 om 17:43

en 39% van de stemmers op de poll vind dat dit thuishoort op een voetbalveld ahhaha. zet je je toch wel voor lul door dit goed te praten

12 februari 2017 om 17:53

Dit valt niet goed te praten,zeer zeer onsportief gedrag.
Ajax en fairplay gaat niet samen!

12 februari 2017 om 19:32

Haha door 1 actie doet heel ajax niet aan fair play? Hou toch op.
Net zoals dat elke Nederlander de hele dag op houten klompen loopt zeker...

12 februari 2017 om 20:01

Zegt hij denk ik ook op basis dat dit gedrag niet wordt afgekeurd vanuit de club. Overigens brand Veltman wel vakers z'n vingers aan onsportieve acties en zag ik vanochtend nog beelden van van der sar die bij een stand van 8-0 een penalty mocht nemen wat natuurlijk enorm respectloos was ten opzichte van de tegenstander

12 februari 2017 om 20:30

Amen Flatsh amen...
Ajax staat nooit eens op om te zeggen van dit soort acties word niet getolereerd binnen de club.altijd dat schijnheilige gedoe,maar o wee als een andere club het doet!dan schreeuwen ze moord en brand.

13 februari 2017 om 15:28

Ja bij Feyenoord hebben ze ook wat gezegd over de acties van Kramer..

Tuurlijk kan dit niet wat hij deed. Maar je moet niet zeggen Ajax staat niet op om er iets over te zeggen..

Feyenoord nooit iets gezegd over de lompe acties van Kramer. Bij PSV nooit iets gezegd (toendertijd) over Toivonen met zijn manieren.. etc. etc.

13 februari 2017 om 15:35

Bij Feyenoord is er wel degelijk wat gezegd pver de acties van Kramer. Maar ook is er opgetreden tegen een ge-eiste onterechte schorsing. Achteraf gezien is die onrust door de openbaar aanklager misschien wel een reden voor de slechte serie

12 februari 2017 om 18:05

Sparta deed niks anders dan het spel stil leggen (de bus parkeren en overtredingen maken), goed dat Veltman daar niet in mee ging. In NL willen we allemaal het braafste jongetje van de klas zijn, daar kom je er in europa niet mee, zie vaak genoeg dat Nlse clubs daardoor het onderspit delven, stukje gogme, fijn om te zien.

12 februari 2017 om 20:02

Wat? Een verdedigende speelstijl heeft niks met wel of niet sportief te maken. Dan moeten ze ajax van jou ruimte geven achterin want anders is het wel heel lullig... eeh wat?? Daarbij heeft dit ook niks met moedig gedrag te maken. Integendeel

12 februari 2017 om 20:02

Wat? Een verdedigende speelstijl heeft niks met wel of niet sportief te maken. Dan moeten ze ajax van jou ruimte geven achterin want anders is het wel heel lullig... eeh wat?? Daarbij heeft dit ook niks met moedig gedrag te maken. Integendeel

13 februari 2017 om 12:03

Het is juist ook een stuk proffesionalisme om Sparta niet te onderschatten, je moet elke wedstrijd alles geven, dus ook tegen Sparta. Veltman is daar een koning in, altijd scherp, hem zou dit dus niet overkomen, hij is slimmer…

Zo onsportief en tevens slim van Veltman haha. Lekker met 11 man in je eigen strafschopgebied gaan staan is nou ook niet bepaald sportief he. Dus niet zeuren. Maar omdat dit een Ajax speler is, gaat iedereen weer zeuren, zou et een speler van Sparta zijn, hoor je niemand. Magoed denk dat Ajax één van de sportiefste clubs is van de eredivisie. Dus dit mag ook wel eens.

12 februari 2017 om 17:56

Natuurlijk onzin wat je zegt.
Dit soort acties vallen zo erg op dat er bij iedere andere club en speler er ook over gepraat zou worden.dat heeft niets met anti ajax te maken,echt onzin!

12 februari 2017 om 18:03

En Traore twee keer onderuit schoppen evenmin.

12 februari 2017 om 19:26

Omdat dit een Ajax speler is? Hou toch op man met dat hypocriete geneuzel. Ik heb vorig jaar hele hordes Ajacieden op het internet Michiel Kramer zien uitschelden omdat hij volgens hun over de schreef was gegaan met zijn onsportieve gedrag. Nu doet Veltman iets wat inderdaad niet de schoonheidsprijs verdient krijgt hij daar gewoon terecht kritiek op.

Als er een groep hysterisch loopt te gillen over onsportief gedrag van de ander zijn het Ajacieden wel.

12 februari 2017 om 19:35

Vind het eerlijk gezegd wel een verschil met kramer. Veltman doet niets wat niet mag, netjes is anders maar de bal is gewoon nog in het spel

Kramer daarentegen vliegt rond met vliegende ellebogen, knietjes en onreglementaire trucjes

12 februari 2017 om 19:38

Ja, ga nog even door met die actie van Veltman goedpraten. Zowel de provocerende acties van Kramer als de sneue show van Veltman van vanmiddag horen niet thuis op het veld.

12 februari 2017 om 20:03

Onsportief gedrag heeft niks te maken met dingen die wel of niet mogen. Het heeft met respect en misbruik maken van situaties.

12 februari 2017 om 20:03

Onsportief gedrag heeft niks te maken met dingen die wel of niet mogen. Het heeft met respect en misbruik maken van situaties.

12 februari 2017 om 20:09

"lekker met 11 man in je eigen strafschopgebied gaan staan is nou ook niet bepaald sportief he."

Appels met peren vergelijken heet zoiets, met andere woorden je reactie slaat nergens op.

Dat dit ook nog eens bij een 2-0 voorsprong gebeurt tegen een erbarmelijk slecht Sparta zegt veel over Veltman. Geen enkele discussie mogelijk dat dit erg onsportief is.

Wellicht kan Pastoor zich beter focussen op de natrap actie van Calero op Traore terwijl de bal allang weg is. Veltman moet dit niet doen, maar Pastoor is zo schijnheilig als maar kan.

Het gaat natuurlijk helemaal nergens over deze actie van veltman.
Laten we het nou niet erger maken dan het is. Als dit nou de beslissing was in de wedstrijd, was het anders geweest,
er is vervolgens niks uit voort gekomen en dan hier over beginnen te zeuren als pastoor zijnde maak je maar druk om het spel van je club dan over zoiets.

Naar en eng mannetje die Veltman. Niet de eerste keer dat hij zich onsportief uit. Eigenlijk zou de Knvb hem moeten bestraffen. Een voorwaardelijke schorsing bijvoorbeeld.

12 februari 2017 om 19:36

Waarom? Als hij gestraft wordt, moet bosz dit doen
De knvb kan hier niets mee want hij doet niets wat niet mag

Ik zie er de humor wel van in en ik vind het vreemd dat Calero zich zo makkelijk laat foppen. Al vind ik dit niet echt sportief.

12 februari 2017 om 20:02

Calero kan niet zien hoe erg het met traore is, hij kijkt alleen maar naar Veltman. Op het moment dat valerom omkijkt om te zien of het goed met traore gaat speelt Veltman door, gewoon een vreselijke onsportieve actie die je gewoon niet moet doen 2-0 voor.

Gewoon onsportief niets meer en niets minder.... maar ja niet gelijk opkijken als Veltman de volgende keer geblesseerd gaat liggen dat de tegenstander dan dood leuk door voetbalt en te recht dan .
Maar waarom van Boelel Sparta 3 gele kaarten geeft voor lichte vergrijpen en Ajax geen enkele gele kaart , terwijl er toch zeker 2 hadden kunnen vallen voor Klaassen en Zyich bij pittige overtredingen is erg onsportief van v Boekel

12 februari 2017 om 18:03

Ok, dan houden we daar vast rekening mee en gaan we de bal niet meer buiten spelen, prima.

Dat is over het algemeen een compliment als de tegenstander dat zegt, goed gedaan dus Veltman. Verder hekelde ik Spartas instelling ook en het feit dat ze Traore wel zeker 10 keer onderuit geschoffeld hebben. Bedoel, moet hij dan ook nog de bal buiten spelen nadat de aanval al onsportief werd onderbroken? Ik snap dat je alles in het voordeel van sparta wilt zien, maar zo werkt het natuurlijk niet.

12 februari 2017 om 19:02

Wat? Sorry? Alles in het voordeel can Sparta zien? Hoe kun je in godsnaam denken dat dit onsportieve gedrag afkeuren "dingen in het voordeel van sparta willen zien". Jongen toch

13 februari 2017 om 12:00

1. Sparta onderbrak voor de zoveelste keer een aanval met een overtreding 2. Sparta zou worden beloond met het buitenspelen van de bal en nog meer vertraging van het spel. Dus ja buitenspelen zou nog meer in het voordeel van sparta zijn dan ze al hadden met de overtreding.

Ik snap niet dat iedereen hier zo op reageert. Het is wellicht niet sportief, maar veel mensen hier doen net alsof hij een doodschop heeft uitgedeeld. En dat is nou ook niet echt het geval en dan nog mensen die zeggen dat hij dit nodig heeft. Dat is ook totaal niet waar hij heeft de laatste tijd laten zien dat hij echt goed speelt op de back positie. Zelf ben ik ook een fan van Tete, maar Veltman doet het op het moment gewoon echt beter en past denk ik ook beter bij het spel van Bosz.

12 februari 2017 om 19:00

Wanneer heb jij hem een mannetje zien uitspelen dan?

13 februari 2017 om 08:50

Zeg ik dat hij een mannetje heeft uitgespeeld. Nee, dat doe ik niet ik geef aan dat Veltman goed speelt op de back. Is wel iets anders.

13 februari 2017 om 08:54

En overigens heb je de wedstrijd tegen ado gezien dat hij langs twee spelers van Ado versnelt en vervolgens een voorzet geeft waarna Beugelsdijk Dolberg neer schopt en zo een 1 op 1 kans met keeper ontneemt of dat jou even ontgaan? Dat vind ik overigens een veel vuilere actie dan wat Veltman gister deed, maar blijkbaar is een beetje onsportief zijn erger dan iemand doelbewust onderuit halen en zo een scoringskans ontnemen.

13 februari 2017 om 12:14

Zwak hoor, het proberen goed te praten in plaats van het af te keuren. Komt maar weer de ware aard van een ajacied naar boven die zich altijd negatief onderscheid van de rest van de voetbalwereld wat sportiviteit betrefd. Heel typerend. Een overtreding als reden gebruiken om misbruik te maken van iemands sportiviteit. Maar misschien komt dit wel goed uit, weet de voetbalwereld ook weer waar ajax fans staan.

Niets mis mee als de scheidsrechter niet fluit en de bal is niet uit is het de schuld van de verdediger die laat zich foppen slim van veltman

12 februari 2017 om 20:14

Het gaat erom dat Veltman aangeeft de bal uit te willen spelen voor zijn maatje die gebleseerd is. Als dan de verdediger omkijkt om te zien hoe het gaat met de tegenstander(!), speelt Veltman de bal niet uit, maar gaat er voorbij. Dat is gewoon triest.

Voor welke ploeg je ook bent, dit kun je toch niet goedpraten? Gewoon bijzonder onsportief. Ik vraag me overigens af of dit niet gewoon afgefloten had moeten worden. Je hebt natuurlijk in de spelregels de gevallen van misleiding en gebrek aan respect voor het spel waar voor gefloten kan worden en zelfs een kaart voor gegeven zou moeten worden. Zou hier van toepassing mogen zijn.

Ronduit triest. Denk dat sowieso weinig mensen buiten Ajax-fans een positief woord kunne zeggen over deze matennaaier maar dit was toch wel heel erg zielig. Totaal gebrek aan sportiviteit en erg oncollegiaal .

Dit is gewoon zwak van Veltman. Klaar. Niks grappig of alleen leuk voor Ajacieden.

Als je aangeeft dat er achter je wat gebeurt en daarom aangeeft dat je het spel even stillegd, moet je niet opeens gaan doorspelen. Elke geloofwaardigheid weg.

Dus volgende keer als als meneer veltman zo'n gebaar maakt van ff wachten met een vliegende tackle erin gaan.

12 februari 2017 om 23:04

Nou vliegende tackle. Hahaha.

Maar Veltman zou toch wel eens wat kunnen terugverwachten. In mijn tijd kreeg zo een valsspeler geen fijne wedstrijd meer te spelen.

Jongens kom op zeg. Dit is gewoon heel onsportief en heel slap van Veltman. Gewoon een smerige actie. Ik zie ons Ajacieden al heel Feyenoord uitschelden wanneer Kuyt dit had gedaan. Even brilletje af en realistisch zijn!

12 februari 2017 om 19:14

Maar dat zal meer een wedstrijd zijn met tijd speelde ze met de voetballers van Sparta met die panna's.
Ik zou als Ajacied meer uit me dak gaan tegen de verdediger in kwestie die ze man niet opvreet als iemand dat bij ze zou doen!
Dat noemen ze focus

Ik vind het op ze minstens zo sportief als die actie van Verrati (terugkoppen keeper). In deze maakt hij misbruik van de spprtieve normen en waarden. Ik kan er niet om lachen.

Haha prachtig die reacties hier.paste perfect in het plaatje van al die panna's zo actie,ze speelde soms gewoon met de voetballers van Sparta.
Beetje humor op het voetbalveld. Moet kunnen

12 februari 2017 om 19:35

Humor is wat anders dan onsportief gedrag! Dit is gewoon niet te accepteren gedrag! Dat mensen hier nog Veltman proberen te verdedigen is onbegrijpelijk.

12 februari 2017 om 20:28

Onsportief gedrag is wat anders dan dit trucje van Veldman.

12 februari 2017 om 20:38

"onsportief gedrag is wat anders dan dit trucje van Veldman."

Nee, dit was onsportief gedrag van Veltman en geen trucje

Ik ga dit gedrag van Veltman niet verdedigen, het was nergens voor nodig. Gewoon de bal uittrappen.

Wat een ophef om niets zeg!
Sparta was helemaal nergens en nu hebben ze toch wat om te zeuren!
Pastoor had zich beter druk kunnen maken om het spel.
Breuer maakt zich ook niet druk om die actie.

12 februari 2017 om 20:05

Ophef om niks? Valerie heeft alleen maar oog voor Veltman en ziet dus niet wat er met traore aan de hand is. Nu maakt Veltman een gebaar van "leg het maar stil" en op het moment dat valero omkijkt om te zien of traore niet KO op de grond ligt, speelt Veltman door. Vreselijk onsportief en dit moet al helemaal niet bij een 2-0 voorsprong tegen een degradatie kandidaat.

12 februari 2017 om 20:25

@rombomcu: wat een onzin. De speler hoeft niet om te kijken toch? Scheids heeft nog niet gefloten. Bal is in het spel. Tegenstander laat zich gewoon eenvoudig in de luren leggen. Dit heeft niets met onsportiviteit te maken. Doodschoppen zoals die van de laatste tijd van Guardado wel. Of tijdrekken. Of het faken van een blessure. Maar het is Ajax. Dus onsportief.

12 februari 2017 om 20:41

Dit heeft niets met onsportiviteit te maken

Het heeft alles met onspotiviteit te maken. Je probeert nu voor de zoveelste keer dingen recht te praten die krom zijn. Dit gaat niet over Guardado, of wie dan ook, het gaat over het onsportieve gedrag van Veltman van vandaag.

Als er een atrikel over Guardado verschijnt wbt onsportief gedrag (of van wie dan ook), dan loop ik graag in lijn met je.

Niks mis mee, als andere ploegen het doen hoor je er niemand over. Maar nu het bij ons gebeurt is het hek van de dam en kan het opeens niet.

12 februari 2017 om 20:22

Je weet zelf ook wel dat als dit gebeurd bij andere ploegen dat je iedereen er over hoort.

Ja hoor. Gaat men hier weer een week om zeiken. Gewoon een goede actie en heeft niets met onsportiviteit te maken. Tegenstander moet gewoon opletten. Onsportief gedrag zijn doodschoppen, of het faken van een blessure, of opzettelijk tijdrekken zonder dat een tegenstander kan ingrijpen. Vooral over die laatste twee hoor je hier nooit iets. Hoort zogenaamd bij het spelletje. Selectief gedrag hier.

12 februari 2017 om 20:24

En als het tegen jouw ploegje gebeurd (de specifieke actie van Veltman) schreeuw je hier als eerste moord en brand. Iets met hypocriet...

12 februari 2017 om 20:27

Nee hoor. Heb je me dat ooit zien doen? Dit is gewoon een slim trucje. Waar ik me wel aan irriteer is dat ballerina gedrag op het veld. Het vallen zonder geraakt te worden. 5 keer doorrollen totdat de scheids fluit en vervolgens direct een sprintje trekken. Die trend wordt steeds erger en dat vind men blijkbaar wel acceptabel. Zoek de definitie van onsportiviteit maar eens op.

12 februari 2017 om 20:36

"heb je me dat ooit zien doen?", nee, daarom zei ik het ook. Zoiets gebeurd nl niet. Het heeft niets met slim te maken, het is gewoon onsportief, aangeven dat je de bal uit gat spelen omdat je maatje op de grond ligt and als dan de tegenstander omkijkt om te kijken hoe het met jouw maatje (!) gaat, ga je er voorbij.

Voor de rest van je releas ben ik het met je eens, en niemand zegt hier dat die acties acceptabel zijn. Je probeert nu je eigen straatje schoon te vegen "oh, zij doen dat ook, dan mag ik dit ook" (appels, peren).

Poeh, gã£âªnant, zeg. Iedereen kan wel roepen dat die Spartaan moet opletten, maar in feite zou vrijwel elke speler verwachten dat Veltman ook echt stopt. Het zal binnen de regels allemaal wel mogen, maar Veltman maakt zich in mijn ogen echt belachelijk, hoor.

12 februari 2017 om 23:01

Klopt....het oh zo hoog geprezen fair play is in de actie van Veltman niet te vinden. Een zeer trieste actie van deze Veltman.

Zie veel "je moet gewoon door voetballen" reacties.
Ben ik het natuurlijk wel mee eens. Al na het zien van de beelden en een Veltman met handgebaren en op de bal staan aan te geven dat hij zijn team genoot wil laten behandelen, gewoon lekker verder gaan. Vind ik bijzonder triest. Bij een 2-0 voorsprong moet je dit soort achterbakse dingen niet doen, daar hoor je boven te staan.

Ze brengen bij de Fifa en Uefa graag naar buiten over "fair play".
Dan zouden ze dit soort acties toch gewoon moeten straffen. Bedoel dat je door speelt oke, maar dat je er alles aan doet om te laten blijken dat je de bal buiten wil trappen of dat de scheids wel even mag fluiten en dan toch door gaat... Dat is in mijn ogen ver van fair play.

Doe dit tegenover Zlatan en je gaat grond happen haha.

Ontzettend niveauloos en kinderachtig gedrag zeg! Prima verdediger maar zijn persoonlijkheid walg ik ervan zeker na zo n onsportieve gedrag. Als je met 2-0 voor staat tegen een hopeloze team ga je zo doen? Laf. Volgende keer als hij geblesseerd raakt schoppen we de bal niet over de lijn.

Vieze actie van het Veltmannetje! Dit jongetje kan er al niet veel van en dan ook nog eens zo onsportief zijn! Dit heeft niks met 'slim zijn' te maken. Gewoon onsportief, oncollegiaal en egoïstisch! Veltmannetje moet zijn excuses aanbieden vind ik.

En we juichen als op het Nederlands elftal op deze manier de winnende maakt in een WK-finale. De hypocrisie ten top hier.

Een actie van Veltman bepaald het beeld van de wedstrijd? Ik heb 11 laffe jokers onder leiding van Pastoor helemaal niets zien doen. Dus laat meneer Pastoor lekker in de spiegel kijken!!

13 februari 2017 om 09:35

Het spel van Sparta heeft niets, maar dan ook niets met dit onsportief gedrag van Veltman te maken. Het was van zeer laag niveau wat Veltman hier liet zien.

De verdediger stond met zijn rug naar de situatie van de "van pijn kronkelende (ook al zoiets)" Ajax speler. Veltman geeft aan dat hij daarom geen actie zou maken. Waardoor de verdediger zich omdraait om het spel inderdaad stil te leggen (zoals Veltman graag wil, want hij veinst dat er een zware blessure is). En dan vervolgens gaat ie snel door met het spel. (het is trouwens wel 1 van de keren dat Veltman een man uit kan spelen). De geblesseerde kan ineens ook heel snel weer door met het spel.

Zeer onsportief.

Ajax moet deze speler gewoon een wedstrijd schorsen. Wie deze actie kan waarderen
heeft weinig op met sportiviteit. Er zal maar een doelpunt uit voortkomen. Zouden Ajax
fans daar dan om juichen? Onbegrijpelijk dat er toch nog redelijk veel begrip is voor
dit soort acties. Het zal wel voortvloeien uit zogeheten clubliefde. Maar dan wel van
een verkeerde soort.....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren