Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Waarom moet Depay eerst scoren om een bepaald kledingstuk te dragen?’

Laatste update:

Memphis Depay en Georginio Wijnaldum besloten PSV trouw te blijven in de zomer van 2014, omdat de sterspelers kampioen wilden worden in de Eredivisie. Dat doel werd bereikt, waarna Depay transfereerde naar Manchester United en Wijnaldum met Newcastle United koos voor de weg der geleidelijkheid. Wijnaldum slaagde in Engeland en speelt inmiddels wekelijks bij Liverpool, terwijl Depay vorige maand vertrok naar Olympique Lyon.

/

Wijnaldum houdt de ontwikkeling van zijn voormalige ploeggenoot nog altijd in de gaten. "Ja, zijn stap naar Olympique Lyon is interessant", beaamt de middenvelder in gesprek met het Algemeen Dagblad. Volgens Wijnaldum werkt Depay 'ongelooflijk hard' en heeft de vleugelaanvaller alles in zich om de top te bereiken. De kritiek op zijn spel in Manchester begreep Wijnaldum desondanks wel. "Met zijn mogelijkheden moet hij er meer uithalen. Maar de kritiek op wat hij naast het voetballen doet of deed, daar snap ik niets van.''

De Rotterdammer is het oneens met het idee dat spelers eerst op het veld moeten presteren, voordat ze buiten het veld mogen opvallen. "Waarom moet hij eerst doelpunten maken om een bepaald kledingstuk te kunnen dragen? Zo zie ik het niet. Ik weet wel dat spelers bij Oranje niet snel meer met iets aparts bij Huis ter Duin zullen aankomen, na alle ophef over de hoed van Memphis. En eigenlijk is dat jammer.''

Ben je het eens met Georginio Wijnaldum?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben het met Wijnaldum eens, Depay heeft nooit rotzooi geschopt bij United en is altijd blijven werken voor zn plek. Het is gewoon een jongen die van aparte kleding houdt, dat daar dan zo'n stennis over wordt geschopt is jammer. Dat soort unieke karakters maken het voetbal juist mooi.

11 februari 2017 om 16:40

Inderdaad!! Het moet niet uitmaken wat de beste jongen draagt!! Heeft zich bij psv iig genoeg bewezen. Hopelijk is de stap naar Lyon de juist voor Memphis

11 februari 2017 om 16:42

Tegenwoordig is het leven van een profvoetballer veel meer dan alleen je prestaties. Wat je in je privã© leven doet, wordt uitgebreid besproken. Zeker als je als grote talent binnen gehaald wordt bij een club als Manchester en ook nog eens nummer 7 mag dragen op je tenue. In andere woorden er waren torenhoge verwachtingen.

Als de prestaties dan achter blijven, wat natuurlijk gewoon kan, is het niet slim om de flamboyante mooi boy uit te hangen. Hij straalde de vedette uit buiten de velden, maar op de velden heeft hij bar weinig laten zien. Dan moet je niet gek opkijken als de media daarover gaat melden.

11 februari 2017 om 16:46

'als je prestaties tegenvallen is het niet slim om de flamboyante boy uit te hangen'

Haha waar heb je het in hemelsnaam over... Hoezo is het een kledingdracht die uitdraagt dat je de vedette bent? moet Ibrahimovic nu zo'n mal hoedje op zetten? Omdat hij wel een echte vedette is? Wat een kul...

Heeft niks te maken met je status als voetballer op het veld, de voetballerij is gewoon éã©n van de preutste scenes om werkzaam in te zijn. homofilie, je extravagant kleden, huilen, allemaal van die dingen waar men heden ten dage in de voetballerij erg achterlopen op de rest van de hedendaagse maatschappij. En dat niet alleen de suppoters, maar ook analisten, voetballers en trainers over vallen, zegt genoeg over de schaal van het probleem.

11 februari 2017 om 17:32

Het is volgens mij vrij duidelijk waar ik het over heb. Maar ik kan het wel nog elkaar uit leggen hoor. Jij haalt ten eerste wat dingen door elkaar. Het enige wat ik zeg is dat het niet slim is dat een speler die niks gepresteerd heeft zich gedraagt als Ronaldo. Hij wekte niet voor niks aardig wat irritaties op bij de United supporters.

En het is onzin dat de voetbalwereld achterloopt op de hedendaagse maatschappij. De voetbalwereld zit gewoon anders in elkaar. Het is geen Hollywood waar je bekend kan worden om het bekend zijn. Al je buitengewoon gedrag vertoond zonder enig prestaties ben je niet heel slim bezig. Supporters krijgen dan vaak een beeld dat je inzet niet optimaal is en jij je meer bezig houdt met randzaken.

11 februari 2017 om 17:38

Joker030 je zet jezelf echt zwaar voor lul en had ik niet van jou verwacht, omdat je normaal inhoudelijk goede dingen verteld. Jij vindt hem een flamboyante mooiboy, maar hij houdt gewoon van die kledingstijl. Er zijn genoeg mensen die met aparte kleding lopen op straat, voelen hun zich ook gelijk een vedette? Beetje rare reactie van je.

11 februari 2017 om 21:19

Wat is vedette gedrag? Het gaat letterlijk niet verder dan dat hoedje. Hij kan zich gedragen als de ideale schoonzoon tot zover jij weet, maar hij is bezig met een mode of heeft een goede stylist en dan is het apart gedrag. Dat ligt meer aan hoe pietluttig men tegenwoordig is dan aan of Memphis slim bezig is dat hij daar lak aan heeft en gewoon draagt wat hij wilt en waar hij zich comfortabel in voelt.

11 februari 2017 om 23:20

Het gaat ook niet alleen om de hoed of de kledingstijl. Het legendarische nummer 7 wordt toegekend aan de "nieuwe C.ronaldo", zoals hij in de media al genoemd werd. Hij heeft in 40+ wedstrijden meegedaan en welgeteld 2 wedstrijden goed gespeeld. In de wedstrijden dat hij niet goed was, was hij ook nog eens regelmatig betrokken bij tegendoelpunten. Tel daarbij op dat hij in verdedigend opzicht nauwelijks iets deed en de rechtsback van pak em beet Norwich nog niet 1 x voorbij kwam in 90 minuten. Je weet van te voren dat de media in Engeland vele malen dichter op je lip zitten dan waar dan ook ter wereld en dan toch flik je het om als 1 of andere clown (want zo liep hij erbij) op de trainingen te verschijnen in een Rolls-Royce Wraith. De supporters daar besteden een groot deel van hun inkomen aan een seizoenskaart en hun levensstijl is voor de volle 100% gericht op Manchester United. Depay komt gewoon te kort voor een topclub als United en ik verwacht ook dat hij geen potten zal breken in de Ligue 1. Maar ik laat me graag verrassen, aangezien het in potentie de enige speler is die het gat op kan vangen wat Robben zal laten in de komende jaren.

11 februari 2017 om 23:31

Wat je zegt is leuk maar ik heb nog nooit van Van Gaal of Mourinho gehoord dat Depay zijn best niet doet. En rugnummer 7 heeft hij zichzelf ook niet geven, dus dat is dan weer de schuld van United dat zij zoveel druk op hem zetten door hem dat nummer te geven.

Ik vind het sowieso maar een belachelijke, echt zwaar preutse uitval van de media en voetbalwereld naar Depay toe. We hebben het over zijn kledingdracht in zijn privé-leven, iets waar de voetbalwereld weinig mee te maken heeft, want ja, ook voetballers hebben recht op hun privé-leven, buiten hun werk om waar ze doen en dragen waar ze zin in hebben.

Dit gaat verder dan een inval op iemands privacy, want dat je hem volgt overal is al tot daar aan toe, maar er zo sterk een stempel op drukken dat niet alleen Depay zich niet meer geneigd voelt iets extravagants aan te trekken, maar het meteen een signaal uitgeeft naar alle voetballer: doe niet te gek, trek maar niet die fel roze sneakers aan, voor je het weet wordt je vergalt door de halve voetbalwereld..

Is toch van de zotte als je het mij vraagt, zeker in een grote stad als Manchester lopen er toch zat van dit soort figuren rond, waarom is het opeens een ding als het Memphis is.

Wijnaldum heeft hier gewoon gelijk. Het heeft er overigens mee te maken dat opvallende kleding gezien wordt als een teken van aandachttrekkerij of, tja... op willen vallen. Opvallen wordt natuurlijk vaak geassocieerd met zelfvertrouwen, trots en soms een vleugje arrogantie. Als je dan niet presteert op het veld zijn mensen dan van mening dat die eigenschappen niet gepast zijn en dat je je sober op moet stellen. Dit is natuurlijk onzin, want iemand mag dragen wat hij wil en de correlatie tussen die eigenschappen en kledingstijl is natuurlijk heel generaliserend, maar die associaties zorgen wel voor dat soort reacties.

11 februari 2017 om 17:15

Eens.

Daarbij, het is opvallend omdat het een kledingdracht is die niet veel voorkomt in de voetballerij (=)lees preuts. Het is niet alsof Memphis in deze kledingdracht op zou vallen als hij ergens op de dam zou rondlopen in Amsterdam(behalve dat het Depay is), man, er lopen 50x zulke extravagante types rond om 2 uur 's middags op de dam.

Toch ironisch dat in de macho voetbalwereld waar alleen maar "echte kerels" rondlopen veel lui er hipper bij lopen dan Maik de Boer.
On: wat boeit het wat hij draagt, hoeden waren destijds heel hip dus snap het probleem niet.
Geef dan commentaar op gesponserde blousjes op tv, of fluroiserende uitshirts..

11 februari 2017 om 17:19

ik denk dat niemand zich nog kan vinden in dat stereotype 'de wereld waar alleen maar echte kerels lopen'. De andere (contact) sporten spreken juist graag over het voetbal als een mietjessport, waar men als stervende zwanen naar de grond gaat bij het eerste beste fysieke contact. Nee dat was iets van vroeger, toen er nog echte brekers als Vreeven, de Wolff en gatusso rondliepen, die bereid waren om je benen er af te zagen als je er langs wilde komen.

11 februari 2017 om 17:25

Vandaar de aanhalingstekens.
Soms zie ik wel eens acteerprestaties die zo in flikken maastricht kunnen
De belangen zijn groter geworden zullen we maar zeggen..

Ach die hoed, waar mensen zich druk om kunnen maken. Ze doen net of het een Duitse helm is...

Natuurlijk snapt Wijnaldum niet waarom er kritiek is op het gedrag van Depay, hij is een generatiegenoot. Voor deze generatie is het heel normaal om te laten zien dat je geld hebt. En dat is precies wat Depay deed vanaf het moment dat hij bij Manu zat. Kekke kleding, belachelijk dikke auto voor een snotneus van begin twintig. Niet helemaal toevallig het soort gedrag wat je met name veel in de Amerikaanse hiphop en R&B cultuur terugziet: mensen die amper iets gepresteerd hebben, laten het overduidelijk zichtbaar heel breed hangen. Ook al presteer je als een drol en word je door Rooney en zijn zoontje uitgelachen vanwege je wanprestaties. Dat is nu eenmaal de hedendaagse cultuur

Voor de oudere generatie is dat moeilijker te begrijpen want die zijn opgevoed met eerst presteren en dan pas shinen. Daarom is er kritiek op het doen en laten van Depay.

12 februari 2017 om 14:27

Men zou ook eens een keer wat meer begrip voor een ander kunnen opbrengen!

De een draagt een hoed, de ander scheert zijn schedel kaal.
De een draagt een hoed, de ander een oorbel.
De een draagt een hoed, de ander zit onder de tattoos.
De een draagt een hoed, de ander blondeert zijn zwarte kroeshaar.
De een draagt een hoed, de ander een muts.

De een rijd een dure gesponsorde auto, de ander doet dat ook.

De een wordt meer uitgelicht dan de ander omdat men niet wilt begrijpen dat we allemaal anders zijn en dat we daarom ook andere dingen mooi vinden. Ieder kleedt zich zoals hij zich prettig voelt.

Dat Memphis nummer 7 kreeg kan die jongen niets aan doen. Net zoals hij een ander nummer had gekregen. De vergelijking wordt door anderen gedaan. Memphis heeft alleen gezegd dat hij graag net zo belangrijk wilde worden voor de club. Was een antwoord op de nummer 7 vraag van een journalist.

Je bent zoals je bent. Kritiek van anderen om hoe je eruit ziet is zeer bekrompen. Generatiekloof? Nee. Ik kom ook uit een andere generatie. Iemand in zijn waarde laten? JA. (want dat siert een mens)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren