Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

ADO Den Haag neemt per direct afscheid van Petrovic

Laatste update:

ADO Den Haag heeft dinsdagochtend via de officiële kanalen bekend gemaakt per direct afscheid te nemen van Zeljko Petrovic. De 51-jarige Montenegrijn, die sinds afgelopen zomer voor de groep stond in de Hofstad, is daarmee de eerste trainer die in dit Eredivisie-seizoen voortijdig de laan uit is gestuurd.

/

Petrovic stond sinds afgelopen zomer aan het roer bij ADO Den Haag en volgde daar destijds Henk Fraser op. Assistent-trainer Ekrem Kahya zal voorlopig als interim-trainer fungeren, terwijl de club zich gaat beraden op de invulling van de technische staf voor de rest van het seizoen. "Het was een moeilijke beslissing. Zeljko heeft een tijd lang met een smalle selectie moeten werken en heeft veel pech gehad met blessures", zegt algemeen directeur Mattijs Manders op de website van de club.

"Daarbij was het ook te vaak onrustig rondom de club, maar geloof mij dat Petrovic iedere dag zijn ziel en zaligheid heeft ingezet voor onze club, maar soms werkt het gewoon niet meer", gaat Manders verder. ADO Den Haag staat sinds afgelopen weekeinde op de zestiende plaats in de Eredivisie, die aan het einde van het seizoen verplicht tot het spelen van nacompetitie.

Jeffrey van As, manager voetbalzaken, zegt dat in onderling overleg is besloten dat de spelersgroep een nieuwe oefenmeester nodig heeft. "De spelersgroep is inmiddels uitgebreid en Petrovic heeft er keihard aan gewerkt en er alles aan gedaan, maar wij hebben het idee dat de groep iets anders nodig heeft. In ons gesprek werd duidelijk dat onze trainer het in grote lijnen met ons eens was", stelt Van As. "Dus hebben wij gekeken naar het belang van ADO Den Haag, en in die lijn een beslissing moeten nemen. Een lastige beslissing, omdat Zeljko een prachtig mens is die het vuur uit de schenen heeft gelopen voor ADO Den Haag en ook in moeilijke tijden een rots in de branding is geweest."


Een goede beslissing van ADO Den Haag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het lag dus niet aan petrovic ADO.. Wat krijg ik toch een hekel aan die managers etc die totaal geen idee hebben hoe voetbal werkt.
Hoop dat de supporters van ADO een keer een streep trekken en dit gedoe niet meer pikken.

7 februari 2017 om 11:10

Helemaal eens. Dat is het risico van die nitwits in het voetbal.

7 februari 2017 om 12:38

Wie zijn er vrij?
Aad Afkoopsom en Martin Jol....

7 februari 2017 om 13:47

Ligt niet aan Petrovic

Er zijn zoveel prominente voetbalmensen die ADO een warm hart toedragen en zeker bereid zouden zijn om een functie binnen ADO te bekleden. Hoe halen ze het dan in hun hoofd om Jeffrey van As te contracteren als manager voetbalzaken ????
Zijn laatste werkervaring als technische Directeur van NAC heeft geresulteerd om die volksclub sportief en Financieel naar de afgrond te helpen. Het mag wel duidelijk zijn in welke Divisie ADO de komende jaren actief zal zijn. Daar zullen zij hun beleid op hebben afgestemd. Trieste ontwikkelingen daar, eerst die Chinees en nu van As in de management.....

8 februari 2017 om 12:32

Het ligt deels zeker wel aan Petrovic. De man had nooit aangesteld mogen worden, maar is op voorspraak van Advocaat binnengekomen met het idee hem backup te geven. Maar we hebben gezien hoe snel Advocaat Nederland achter zich liet.

7 februari 2017 om 11:14

Reken daar maar niet op.. Na afgelopen weekend hebben juist 150 supporters zijn ontslag geëist. Helaas zie je nu weer hoeveel invloed ze hebben op bestuurders zonder ruggengraat.

7 februari 2017 om 11:16

Die Van As maakte er toch ook al zo'n puinhoop van bij NAC of vergis ik me.

7 februari 2017 om 11:25

In het artikel staat dat Petrovic ook vindt dat de groep een andere manager nodig heeft. Het kan natuurlijk zijn dat hij verkeerd geciteerd is. Maar ik snap best dat men hem niet meer de juiste man vindt. Al is deze periode natuurlijk wel heel erg onrustig geweest, en als je dan de trainer ontslaat dan wordt het niet rustiger.

7 februari 2017 om 11:55

@ Edo
Persoonlijk geloof ik daar weinig van. Petrovic was vrij strijdbaar en kan me niet voorstellen dat hij er geen heil meer in zag. Ik gok dat Ado zijn contract afkoopt op de voorwaarde dat hij niet met de pers praat. Dat geeft Van As dan namelijk alle mogelijkheid om in de media precies te zeggen wat hem uitkomt.

7 februari 2017 om 11:27

Belachelijk dit! Je kan een hoop mensen aanwijzen voor de slehte prestaties, maar Petrovich is daar in mijn ogen zeker niet 1 van! Ik hoop dat we hem snel terug zien in de Eredivisie, ik vond hem echt een verfrissende, competente coach voor deze competitie!

7 februari 2017 om 11:43

Wat voor de media vrij goed binnenskamers is gehouden is dat de spelersgroep al enige tijd klaar is met Petrovic. De connectie is er dan niet meer en ja, dan is het vervangen van de trainer een stuk makkelijker dan het vervangen van de selectie.

7 februari 2017 om 11:46

@Gannini

Als dat het geval is dan is het beter te begrijpen dat Petrovich ontslagen is.. Maar ik vind het vaak ook tekenend voor een spelersgroep als zij degene zijn die het vertrouwen opzeggen in een coach als hij geen (duidelijke) aantoonbare fouten maakr

7 februari 2017 om 12:12

Ado zal het wel redden om in de eredivisie te blijven.
Maar dat was met zeljko ook wel gebeurt.
Een trainer kan veel invloed hebben op n team....maar je bent ook zo goed als je matriaal waarmee je moet werken.
Enrique wordt ook geen kampioen met Ado.
En zeljko zou met barca ook top presteren.

7 februari 2017 om 13:44

Inderdaad. Ik hoor ook geen enkel concreet argument, enkel plausibele redenen waarom het niet liep. Allemaal buiten de schuld om van Petrovic. Het is te sneu voor woorden dat zo'n man als Manders dan deze beslissingen kan nemen. Zoals er van de week terecht werd gesteld op tv 'ik ken geen enkele trainer die meer uit dit materiaal had gehaald.' Het is gewoon een matige selectie. En nog voordat die nieuwelingen gewend zijn/wedstrijd zijn wordt Petrovic geslachtofferd. Ik hoop dat ze degraderen.

Belachelijk, met zo'n matige selectie kun je weinig verwachten. Er is totaal geen visie bij ADO momenteel, enkel chaos. Dit helpt niemand bij ADO en er is geen 1 capabele trainer die nu zin heeft om in een slangenkuil te stappen.

7 februari 2017 om 11:19

Daarom Maaskant. Lijkt me een politieke zwaargewicht. Vraag me niet waarom. Heb zo het vermoeden dat hij sympathiek overkomt bij Wang en Wang dus respecteert. Management passeren en bouwen via de achterdeur.

7 februari 2017 om 11:26

Je moet iemand hebben die autoritair is en totaal onafhankelijk. Dat zijn dus ervaren trainers waarvan de loopbaan eigenlijk al zo goed als voorbij is. Dick Advocaat zou perfect zijn maar ook een Martin Jol zou kunnen. Maar ik denk niet dat hij nu zin heeft om hier in te stappen. Iemand als Henk ten Cate of Huub Stevens zou ook wel geschikt zijn.

7 februari 2017 om 11:47

Trainer met een te grote naam is lastig. Je hebt nu eenmaal met Wang te maken, iemand uit een land waar hierarchie nog steeds bepalend is. Met een grote naam gaat dat botsen. Voorkeur is om het meteen goed te zetten, maar beter nu is om strategisch de boel op orde te zetten. Duurzame groei.

7 februari 2017 om 12:08

Je moet nu zoeken naar een trainer die ADO naar het eind van het seizoen kan loodsen. Je moet nu geen trainer hebben voor de lange termijn. Komende zomer kun je pas weer gaan bouwen aan een nieuw elftal en denken aan de lange termijn.

7 februari 2017 om 16:34

Lees net hier dat de naam van Maaskant wordt geroepen...

7 februari 2017 om 11:27

Het klopt dat er geen visie is bij Ado, maar bij Petrovic was daar ook zeker sprake van.

Hij heeft zo vaak van systeem gewisseld dat iedereen de tel kwijt was.

Zijn beste speler van de selectie Duplan (vorig jaar assitskoning van de eredivisie) moest op zonodig op 10 spelen waar die totaal niet uit de verf kwam, waarna die hem op de bank laat verpieteren ten faveure van Becker die naast het feit dat die geen bal goed raakt ook nog eens heel lui is.

Er zitten geen automatismen in het spel van ADO en ook voetballend ziet het er niet uit.

Daarnaast is Petrovic tactisch erg zwak. Zo speelt hij vaak de buitenspelval met een verschrikkelijk traag centrum tegen bv. een Vitesse met erg veel snelheid en bewegende mensen.

Ondanks dat er bij ADO geen visie is, denk ik toch dat het een goede keuze is om Petrovic aan de kant te zetten want ondanks dat zijn omgeving allesbehalve optimaal was heeft die 0 vordering gemaakt sinds het begin van het seizoen

Tja... Hij werkte natuurlijk ook in een belachelijke situatie met al die bestuursperikelen en financiã«le zorgen. De selectie van ADO is natuurlijk ook gewoon extreem mager, valt niet veel eer me te behalen. Ben benieuwd of zijn opvolger de boel op de rails krijgt anders gaat ADO gewoon de nacompetitie in. Vind het erg spijtig voor Petro.

Dit Ado den Haag is ook gewoon op te veel plekken te zwak. Ben benieuwd welke nieuwe trainer hierin zou willen stappen. Op zijn Roda JC alles dichtgooien en in de resterende thuiswedstrijden proberen zo veel mogelijk gelijk te spelen.

Goede actie van ado met het spelersmateriaal van ado moet handhaving makkelijk kunnen en het linke nergens op hoe ado nu voetbalt. Alleen de timing is heel raar wat petro heeft net wat prutsers mogen aantrekken die gewoon slechter zijn dan wat er nu staat. Maar als schaken havenaar kasteneer en duplan hun draai weer gaan vinden komt alles goed in Den Haag

Zonde... Jan Pipo de Clown verlaat Circus Ado...

Ik vind de huidige positie van ADO toch echt niet te wijten aan Petrovic. Met het huidige materiaal wat ze hebben is dit in de realiteit gewoon de plek waar ze horen te staan.

7 februari 2017 om 11:33

Onzin, wat is er nou uitgegaan en wat nou in? Kijk eens naar vorig seizoen. Ik vind ons kwa spelersmateriaal echt niet achteruit zijn gegaan. Hij snapt echt vrij weinig van het spelletje.

Is zelf zo onvoorspelbaar. Elke week een andere opstelling, andere tactiek die kansloos faalt etc etc. Gaan in de winterstop oefenen op de 5-3-2 na Heerenveen kapt hij er meteen mee. Ja wat moet je nou met hem dan? Spelers worden ook niet beter onder hem en als ik spelers sprak zeiden ze ook weinig vertrouwen te hebben in Petrovic!

7 februari 2017 om 13:59

Havenaar en Schaken zijn ook lekker fit geweest dit seizoen. Bovendien zijn Hansen en Wormgoor vertrokken als ik me niet vergis. Spreek je al over vier sterkhouders.

Een coach met een hart van goud! Jammer dat het hem niet gegund is. Onrust houdt aan in Den Haag.

Gisteren stond de ADO-directie nog achter hem.. Je verwacht het niet he. Jammer dat deze sympathieke man zo'n matige selectie had. Valt op dit moment weinig eer te behalen bij ADO. Laat ze het achter de schermen eerst op orde brengen.

7 februari 2017 om 11:28

Ja gisteravond zelfs. Nachtje slapen, plotseling vergadering (verrassing!) met de trainer, en hup! Weg is hij.

7 februari 2017 om 11:31

Ik moest er ook om lachen. Ik reageerde nog vandaag dat hij alsnog weg moest maar voila!

8 februari 2017 om 11:21

Je zag het toch al aankomen afgelopen vrijdag? Was nog verstandiger geweest als hij voor de winterstop bedankte. Ze schijnen met Dick Heesen en Alfons Groenendijk bezig te zijn.

7 februari 2017 om 12:33

Dat is juist gevaarlijk, als de bobo's zeggen vertrouwen te hebben sta je vaak volgende dag op straat.

Belachelijk! Weer een stomme actie van het bestuur.

8 februari 2017 om 11:22

Wat hadden ze volgens jou moeten doen dan?

8 februari 2017 om 23:42

Iedergeval nog 3 wedstrijden de kans moeten geven met die nieuwe spelers. Ben zelf ook fanatiek aanhanger van north maar vind het belachelijk dat ook supporters om zijn ontslag zijn gaan vragen.

Ongelooflijk dat bij voetbalbedrijven nog steeds de waan van de dag regeert. Er is totaal geen beleid bij Ado. Hebben zich tijdenlang vast gehouden aan geld ontvangen van Wang. Zelf helemaal niks uitgevoerd om meer geld te genereren, en zo dus te kunnen investeren in de spelersgroep. Er staat een spelersgroep die kwalitatief helemaal niks te zoeken heeft in de eredivisie. We gaan de trainer er uit schoppen, zetten er een andere gek voor, en dan zou het ineens moeten gaan draaien? Meestal levert dat helemaal niks op. NAC is er niet beter van geworden, De Graafschap ook niet. Op hoger niveau zal er wat moeten gebeuren bij Ado, wil de club stappen gaan maken. In plaats van de trainer te ontslaan zouden de verantwoordelijke mensen hun conclusie moeten trekken! Maar dat gebeurt nooit, omdat deze mensen hun fouten niet toe willen geven. Zolang dit setje blijft zitten, gaat ADO bergafwaarts, en komt de derde stad van Nederland gewoon weer in de Jupiler te voetballen.... ongelooflijk!

Altijd mooi. Twaalf uur geleden berichtte deze site nog dat Petrovic de tijd zou krijgen
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=299552

Heb niet de illusie dat het met een andere trainer veel beter zal gaan, al heeft Petrovic de laatste maanden gewoon slecht gepresteerd.

Wespennest daar in Den Haag. En alleen maar leven bij de waan van de dag.

Zou het echt aan Petrovic liggen dat Ado zo stroef draaid dit seizoen? Gezien het spelersmateriaal mag je wel beter verwachten, maar het is ook niet echt stabiel bij de club. Misschien dat dat toch doorwerkt naar de spelersgroep.

7 februari 2017 om 11:29

Onzin, als ik ga voetballen vergeet ik alles wat meespeelt. Ik concentreer mij alleen op het spelletje dan. Ze krijgen allemaal hun salaris gewoon en dan mag je gewoon gaan presteren. Ze roepen allemaal om versterkingen, dan krijg je die dan hebben zij ook geen reden meer om te klagen.

Hoe kunnen ze dit nou doen? Net of die arme man verantwoordelijk is voor alle malaise.. kleurrijke trainer die dit niet verdient.

Wel verantwoordelijk voor de beste quote van de afgelopen jaren: denk je dat ik jan Pipo de clown bent ofzo

8 februari 2017 om 11:24

Het is al maanden pappen en nat houden en dit is voor alle partijen het beste optie.

Dit hebben ze puur gedaan in de hoop op een schokeffect. Soms wil het wel eens gebeuren dat een groep beter gaat presteren onder een nieuwe trainer. Gezien het grote belang van de wedstrijd tegen Go Ahead hebben ze het daarom nu gedaan denk ik. Echter, ik denk niet dat een andere trainer deze groep beter laat voetballen, ze hebben gewoon echt heel weinig kwaliteit.

7 februari 2017 om 11:22

Alsof dit gaat helpen? Snijden in wat het minste kost.

Heel jammer, aan Petrovic zelf heeft het niet gelegen.
Leuke, eerlijke man.

Maar zo blijjkt wel weer dat het nogal onrustig is in Den Haag en het rommelt aan alle kanten.

7 februari 2017 om 11:28

Leuk en eerlijk maar verder voegt hij niks toe. Ga jij maar eens 21 weken ergens aan de slag en je presteert maar slechtst 5 weken. Dan vlieg jij er ook uit hoor

7 februari 2017 om 12:19

Wie zegt dat hij slecht presteert, wellicht zit er niet meer in dan een plek in die regio

7 februari 2017 om 14:12

Als je vrijwel geen materiaal hebt om mee te werken wordt dat inderdaad erg lastig. DAt iemand anders het beter doet moet nog maar blijken.

Als er mensen weg zouden moeten, zou je eerder denken aan Van As of Manders zelf. Ik zie in Petrovic geen toptrainer, maar wel een prima trainer. Geef het hem maar te doen met alle malaise etc. van buitenaf. Echt een hele vreemde beslissing...

Stond Van As de pers te woord in een afgewassen T-shirtje? En heeft ie nog gezegd dat Petro zijn vriend was?

En terecht!

Wat als jullie gaan werken bij een bedrijf en de eerste 4 weken het heel erg goed doen en daarna niks meer presteren. Werd echt tijd want bijna geen speler heeft nog vertrouwen in deze pipo.

Denk dat nu Rankovic naar voren zal worden geschoven samen met Kaya.

Hopelijk weten we weer wat puntjes te pakken. Want voorlopig hebben we nog 0 punten in 2017 terwijl de rest wel allemaal al punten pakt!

7 februari 2017 om 13:44

Dan kun je net zo goed ook al die spelers eruit gooien die maar 4 weken hebben gepresteerd. Het is kwalitatief gewoon helemaal niks, er zit echt niet veel meer in dan dit. Dit zorgt voor nog meer onrust binnen de club en spelersgroep. Wie gaat er ook beginnen aan dit zooitje bestuurlijk gezien en de kwaliteit aan spelers. Geen enkele trainer met verstand waagt zich hieraan.

Veel onrust door Wang, veel blessures en een matige selectie... Ga er maar aan staan.

Wel ben ik van mening dat Ado sterk genoeg is om erin te blijven.

Maar wie is nu beschikbaar:
Maaskant (al graaf je dan je eigen graf)
Jol (zou hij het durven?)
Dijkhuizen
Joop Gall
Fred Rutten

Maar wie is zo gretig of dom om zijn plek in te nemen?
ADO gaat gewoon degraderen met deze groep, want de teams eronder zijn wel versterkt.

Heren wat jullie niet begrijpen is dat Petrovic niks presteert!! Geen speler wordt beter gemaakt onder hem. Tactisch is hij enorm zwak. Neem nou Vitesse thuis, buitenspel val met 2 trage verdedigers!

Ook heeft hij een hele winterstop lang geoefent op 5-3-2 maar na een wedstrijd kapte hij daar ook al mee. Jullie bekijken het allemaal van buitenaf. Maar als je ook spelers sprak hadden zij weinig vertrouwen in Petro. Ik ben voor even blij, want met hem gaan we degraderen. Zelfs in onze zwakste jaren dat we zijn gedegradeerd hadden we meer punten gepakt. Kom op zeg, dit pikken we echt niet meer hoor. Dit scheelt weer een stuk of 100 stadionverboden voor zaterdag.

7 februari 2017 om 11:29

Ja maar alsof het altijd aan de trainer ligt.
Ik vind t bizar om te zien wat er allemaal gebeurt daar , endan halen ze nog van die uitgerangeerde spelers binnen.
Benieuwd wie hier in gaat stappen en/of ze t redden nog.

7 februari 2017 om 11:32

Het lastige is natuurlijk dat je een slecht presterende trainer hebt in een slecht presterende organisatie. Dus het is heel lastig om dat uit elkaar te houden.

Ik ben het met je eens dat Petrovic het niet goed doet. Zat vrijdag in het stadion en heb echt niks gezien van ADO wat de moeite waard was. Dat kan echt niet in zo'n wedstrijd: club heeft net weer geld, spanning is er van af, dan moet je een normaal spelend elftal kunnen neerzetten in een thuiswedstrijd.

Maar dat neemt niet weg dat het nu alleen maar ingewikkelder kan worden. Want er moet een nieuwe trainer komen die in deze omstandigheden de boel moet gaan redden. Dat levert niet zomaar betere prestaties op.

7 februari 2017 om 11:45

ADO heeft gewoon een selectie die niet veel beter is dan Go Ahead, Excelsior of Roda (helemaal na versterkingen). Petrovic had er met dit materiaal niet veel meer van kunnen maken. Ik heb er dan ook mijn bedenkingen bij of het beter zal gaan met een andere trainer.

7 februari 2017 om 11:53

Wat is er weggegaan en wat is erbij gekomen vergeleken met vorig seizoen? Zuiverloon, Wormgoor, Kristensen en Derijck zijn weggegaan. Buiten Derijck was de rest niks bijzonders. Waarom degradeerden we vorig seizoen niet dan? Kom op zeg. De selectie is gewoon goed genoeg om zich te handhaven en dat lukt Petro gewoon niet. Weg ermee!

7 februari 2017 om 11:59

Uiteraard, ADO presteert verschrikkelijk slecht dit jaar, maar ligt dit echt aan Petrovic?
Als je simpelweg naar de selectie kijkt, is het echt allemaal wel heel erg mager hoor.

In de aanval heb je op papier met Schaken en Duplan prima spelers, maar beide heren worden dit voorjaar 34 en 35 jaar oud. Die zijn gewoon klaar. Havenaar was in het verleden aardig, deed het vorig jaar goed, maar heeft ook vele seizoenen gewoon ronduit slecht gepresteerd. Zijn jaren bij Malaga en Helsinki waren simpelweg slecht en bovendien is hij dit jaar geblesseerd. Spelers als Kasteneer en Becker is gewoon Jupiler niveau, kunnen absoluut de eredivisie niet aan.

Dan het middenveld... Welk middenveld eigenlijk? Jansen is aardig, maar die ligt er voorlopig nog wel even uit. De rest is echt verschrikkelijk zwak, of moet zich nog bewijzen. Hoe kun je nu een wedstrijd spelen zonder ook maar éã©n middenvelder van enig niveau op het veld te hebben? Als dan iemand als Gorter de boel moet komen redden... Dan vrees ik echt of het goed gaat komen. Wellicht dat de huurlingen wat blijken te zijn, maar eerst zien, en dan geloven.

De verdediging is dan nog het enige lichtpuntje bij ADO zou ik zeggen. Het is niet geweldig, maar op zich moet de verdediging afdoende zijn om in de eredivisie te blijven. Zo'n Beugelsdijk in het centrum is voetballend allemaal niet zo geweldig, maar heeft een geweldige drive en is op die manier echt een aanjager voor het team. Beetje een type Swinkels, kan je er prima bij hebben.

En dan ben je Petrovic, trainer van Ado, en roep je, smeek je om versterkingen. En waar komt Van As dan vervolgens mee aan? Een groepje spelers waarmee zaakwaarnemers al een half jaar langs alle eredivisieclubs leuren, of er toch echt niemand wanhopig is om ze een contract aan te bieden. Fernandez, Tamata, Gorter... Ze hebben éã©n ding met elkaar gemeen, en dat is dat ze allen hebben bewezen absoluut te kort te komen voor de eredivisie. Met alle respect voor die jongens, maar daar ga je het niet mee redden. Zo'n Gorter kwam in de 1e divisie te kort voor Nac, en mag nu na éã©n wedstrijd bij Viborg, god weet waar dat precies ligt, weer vertrekken, en dat moet dan de reddende engel worden op het middenveld van Ado? Ik hoop echt voor jullie dat er zaterdag van Go Ahead gewonnen wordt, anders vrees ik dat ADO echt een serieus probleem heeft. Ik begrijp overigens dat ADO geen geld kon uit geven met dat gedoe met Wang, dus het is allemaal wel te begrijpen, maar zeker met de blessures bij Ado, geloof ik echt dat dit samen met Go Ahead en Roda de zwakste selectie van de eredivisie is.

7 februari 2017 om 13:08

Ik ben gestopt met lezen toen je zei dat Kastaneer Jupiler League niveau is. Ga maar ergens anders iemand vertellen dat de selectie JL is. Vorig seizoen keurig gehandhaaft met Fraser met zowat dezelfde selectie. Ga dus niet dom lopen praten hier

7 februari 2017 om 14:05

Jammer dat je niet verder leest (ik ben ook van mening dat Kastaneer wel een groot talent is), want hij heeft zeker een punt. Daarnaast kan je vorig seizoen niet blindelings vergelijken met dit seizoen. Zeker als je kijkt naar andere clubs: er zijn ploegen die het ineens een stuk beter doen, maar ook een stuk minder. Dit zijn externe factoren die je dan in overweging moet nemen. Ze hebben zeker kwaliteit ingeboekt en nu zijn er spelers met een discutabele staat van dienst aangetrokken (fernandez, Tamata etc.). Het is in mijn ogen zeker een stukje minder van vorig seizoen.

7 februari 2017 om 15:50

Voel je toch niet meteen zo vreselijk aangevallen. Kastaneer is zeker een talent, maar in mijn ogen echt nog geen speler die volledig op eredivisie niveau zit. En dat is overigens ook helemaal geen schande, die jongen is 20 jaar. In een team dat lekker draait, kan zo'n jongen vast en zeker mee komen, maar of hij echt de kar al kan trekken en ADO in de eredivisie kan houden?

Hoeveel volledige wedstrijden heeft die jongen dit seizoen bijvoorbeeld voor ADO gespeeld? Als de statistieken van Voetbalzone kloppen, zijn het er 5 en nog eens 9 gedeeltelijke wedstrijden. Prima voor een talent, maar om ADO in de eredivisie te houden heb je meer nodig dan een talent.

Verder zeg je dat er weinig is veranderd in de selectie van Ado, en dat ben ik dus absoluut niet met je eens. Duplan en Schaken waren zeer belangrijke spelers voor Ado, maar zijn echt op het einde van hun carriere, en die worden gewoon minder. Een Havenaar maakte vorig seizoen alles, en is een spits die het echt moet hebben van voorzetten van de zijkant. Dat hij dit seizoen op een karige 3 goals staat, kan 2 dingen betekenen. Of Havenaar is hopeloos uit vorm, of hij krijgt geen aanvoer van de flanken. In beide gevallen ben je toch behoorlijk verzwakt.

Verder zijn Jansen en Meijers vorig seizoen gewoon belangrijk geweest, en het is nog maar de vraag of je die dit seizoen nog op niveau krijgt. Jansen zal waarschijnlijk helemaal niet meer spelen, Meijers moet eerst maar weer eens op niveau komen na een pittige blessure.

7 februari 2017 om 12:05

Ik wou het niet zeggen... Begrijp mij niet verkeerd, aardige vent die Petrovic. Alleen een aardige vent maakt nog geen goede trainer. Ik zie geen lijn in het spel van Ado, spelers worden eerder minder dan beter en ik zie ook geen goede cohesie in het team. Eigenlijk vind ik Petrovic een vrij matige trainer. Even los van dat het een vermakelijke gast is..

Wat een onzin zeg! ADO heeft gewoon matig materiaal. Petrovic was juist iemand die ook in de moeilijke tijden bij ADO altijd positief bleef en altijd netjes de pers te woord stond.

Nou komen ze er na twee maanden met een nieuwe trainer achter gewoon een matig elftal de hebben, wat een beleid...

Ik vind petrovic altijd een sympathieke man. Maar even eerlijk uit deze selectie valt weinig beters te halen

jammer voor de persoon zeljko, maar ik snap ADO ook wel,
het is al tijden ruk zowel qua spel als beleving bij de spelers en petrovic kon daar geen verandering in brengen, hij had naar mijn mening al eerder ontslagen moeten worden, maar hij had een goede start die nog iets verbloemde.
er moet een harde trainer voor de groep komen die de spelers de waarheid durft te zeggen en ze echt resultaat voetbal laat spelen.
anders zie ik ADO er nog rechtstreeks uit vliegen ook, met alle gevolgen van dien (een verkoop door meneer wang, zou ik dan zeker niet uitsluiten.)

En gister kreeg Petrovic nog de tijd volgens hetzelfde management. Ben benieuwd wie hier in gaat stappen.

Gisterenavond las ik nog dat hij het vertrouwen en de tijd zou krijgen. Amper 12 uur later is de beste man ontslagen. Ik heb niet echt een hoge pet op van Petrovic als trainer. Maar ik denk dat hij hier veel meer uit had kunnen halen. Constant onrust binnen de club, dat echt wel doorslaat op de toch al krappe en matige spelersgroep.

Was te verwachten, al kan geen enkele trainer met deze matig selectie presteren in de slangenkuil van Den Haag.

Overigens zag je dit al mijlenver aankomen. Snap ook al niet dat ADO Petrovic aanstelde als trainer. Leuke assistent, maar niet geschikt als hoofdcoach. Veel te emotioneel mannetje.

Jammer, leek me een prima trainer voor ADO en vond zijn interviews ook altijd mooi... denk niet dat een andere trainer ADO wel goed gaat laten voetballen

Nee hij zou de tijd krijgen zei van As deze week nog.........inderdaad hij kreeg wat tijd , maar wel verdomd weinig ......het houd niet op daar in het Haagse .......

Bij de leiding van ADO is het al langer een puinhoop. Dus dan is het zuur dat dan de trainer de gemakkelijkste zondebok is.

Maar bij Petrovic heb ik dat gevoel veel minder. Blijft een babbelzieke maar erg matige trainer. Die heeft de selectie van ADO ook helemaal niets bij gebracht. Geen visie, geen structuur in het eerste elftal. Dus dit ontslag, gevoed door de hele slechte resultaten, kon niet uitblijven.

Voor de supporters van ADO is te hopen dat er snel een goede trainer voor de groep staat !

Ik vind het leuk dat mensen reageren dat Petro zo een sympathieke man is en het hart op de goede plaats heeft zitten maar als dat de vereiste zijn van een goede trainer dan hebben we er in Nederland nog wel 100000 lopen.

Ik als echte Ado supporter zit me elke week groen en geel te ergeren dat er geen kansen worden gecreã«erd, geen individuele acties, onbegrijpelijke fouten , constant andere spelers en andere systemen en geen speler is beter geworden. Dat kun je allemaal verwijten aan een trainer die gewoon nog nooit een club heeft geleid.

Hij haalt (versterkingen ) die al lange tijd niet gespeeld hebben en stelt ze gelijk allemaal op. Wat voor signaal geef je dan af aan de basisspelers. Wolters reserve speler van Gae, Fernandez is geen spits die de voorzetten erin kopt. , Gorter afgekeurd bij een jupiler League club. Kom op zeg dit zijn geen versterkingen.

Petro weg is een goede beslissing , en ik hoop op een trainer die net als (sparta,nec,excelsior etc) ons leuk en degelijk voetbal kan voorschotelen. We hoeven niet elke wedstrijd te winnen maar we willen wel voetbal zien.

7 februari 2017 om 12:05

Verbeter me als ik het fout heb, maar ik zie bepaalde dingen toch anders.
"ik als echte Ado supporter zit me elke week groen en geel te ergeren dat er geen kansen worden gecreã£â£ã¢â«erd, geen individuele acties, onbegrijpelijke fouten , constant andere spelers en andere systemen en geen speler is beter geworden."

Voor geen kansen, geen individuele acties en fouten, kan je in mijn ogen voor een groot gedeelte ook bij de spelers zelf terecht. Zij maken geen acties en maken fouten, niet de trainer. Het creeeren van kansen kan je evt nog scharen onder taktiek, het overige niet.

Verder zeg je dat hij die spelers heeft gehaald, is dat niet Van As die ze haalt? Petrovic was de trainer, Van As manager Voetbalzaken oftewel technische directeur.

7 februari 2017 om 12:36

Maar dit den Haag heeft toch ook totaal geen kwaliteit daar gaat geen andere trainer het beter mee doen hoor , die spits (havenaar) schopte er nog wel eens een in maar die is ook al weken niet inzetbaar dus ik moet nog maar zien of ze in de eredivisie blijven ik heb er een hard hooft in , al moet ik wel zeggen dat een stad als Den Haag wel een eredivisie club moet hebben en toch hoop dat ze er in blijven .

7 februari 2017 om 12:21

Ik ben het helemaal met je eens. Petro is een act van zichzelf.

Er zat onder zijn leiding totaal geen lijn en visie in de wijze waarop hij ADO liet voetballen. Het was onder Petrovic zo kleurloos, gewoon helemaal niets. Het is duidelijk dat het hem niet gemakkelijk gemaakt is, maar hij heeft er zelf ook helemaal niets van gebakken.

Ik denk zelfs, dat hij blij is, dat hij ontslagen is.

Wat de nieuwelingen betreft, ja dat is me wel een dubieus rijtje versterkingen. Alleen de ruildeal van Wolters is een duidelijke verbetering. Wolters vind ik wel bij ADO passen en die kan nog wel het nodige teweegbrengen.

En nu ? Wie komt er voor de groep denk jij ? Groenendijk of zo ?

Arme Zjelko, vanmorgen vroeg stonden ze nog allemaal 100 achter hem. Ik hoop dat hij toen direct zijn koffers is gaan pakken, want nog geen drie uur later... Wat zullen ze in Breda huilen om het vertrek van Jeffrey van As... van het lachen. Heerlijk, die hypocrisie van de voetbalwereld...

7 februari 2017 om 11:57

Ben wel benieuwd wie er nu instapt daar, je zou denken Dijkhuizen or idd Maaskantje. Ik ben benieuwd

Jammer dat het voor Petro zo gelopen is, het begin van het seizoen was nog wel zo hoopvol.
Sympathieke man met het hart op z'n tong, past wel in Den Haag.

Waarom ontslaan ze hem??
Deze man had een wereldstart bij ADO en nu het even wat minder gaat moet hij meteen weg??
Leek mij nog steeds de beste man boor Ado, maar hij heeft gewoon niet de selectie voor goede resultaten. Wang die geen miljoenen geeft dus geen aankopen kunnen doen.....
Ik als ADO supporter zou dit niet hebben gepikt!!

Geen idee of dit een goede beslissing is van ado. Iig heel jammer voor petrovic. 'vind het toch altijd een aardige kerel, en het is nooit leuk als iemand zn baan verliest.

Van As is nog geen maand technisch directeur of hij knikkert de trainer er al uit

Gisteren stond het hele bestuur nog achter Petrovic, het kan snel gaan in de voetballerij. Al zet je Wenger, van Gaal of Klopp voor de groep bij Den Haag, het blijft een middelmatig stelletje voetballers. Daarnaast faalt de directie ook gewoon keer op keer en dan stel je een van As aan..... Succes ADO supporters.

Nou dit zat er al aan te komen, maar der is toch werkelijk waar helemaal niemand die het beter kan doen met deze spelers / Leiding / management ?
En wie is er nou zo gek om dit team te willen trainen met deze puinhoop op de achtergrond.

Ik heb er een hard hoofd in, ik denk (helaas) dat ado nmr 1 degradatiekandidaat is.
Denk gewoon niet dat er nog een team van te maken is.

Hoop uiteraard dat ik ongelijk heb, want ado hoort absoluut in de eredivisie.

Als manager voetbalzaken heb je dus niks in te brengen blijkt nu. Want vanmorgen zou die nog de tijd krijgen van Van As.

Hoe ado zo omgaat vooral supporters wat kan die man eraan doen hoe het slecht gaat en met die Chinees

ADO en Petrovic werden gisteren nog uitgebreid besproken op Radio 1. Daar werd al gevreesd voor het ontslag van Petrovic.
Hij is nooit hoofdtrainer geweest en is eigenlijk de ideale assistent.
Op aanraden van Advocaat is hij als hoofdtrainer aangesteld maar zijn gebreken doen hem toch de das om.
Zijn passie en betrokkenheid is mooi en ook oprecht maar misschien is er tactisch meer uit de selectie te halen met iemand anders.
Zonde maar toch wel begrijpelijk.

Petrovic heeft lang genoeg de tijd gehad om er wat van te maken, maar de resultaten bleven maar uit. En dan weet je dat het een keer kan komen dat je de laan uit gestuurd wordt. Hij heeft aan het begin van het seizoen zelf aangegeven de koffer te pakken als de resultaten tegen zouden vallen, maar heeft zich niet aan z'n woord gehouden. Als mens een geweldig persoon, maar als trainer komt ie tekort om ADO te leiden. Ik vind dit een verstandige keuze die eigenlijk al veel eerder had moeten plaatsvinden.

Ik heb een beetje een dubbel gevoel hierbij. Aan de ene kant valt er wat voor zijn ontslag te zeggen, omdat hij ADO niet aan de praat lijkt te krijgen (buiten het begin van het seizoen) en de tijd nu begint te dringen. ADO staat Immers maar 1 punt van de laatste plaats af. Aan de andere kant vind ik het ook weer een slechte zaak aangezien de selectie van ADO nou niet bepaald sterk is en de club de laatste maanden alles behalve stabiel is geweest.

Gaat het onder de nieuwe trainer beter, dan is het een goede zet. Gaat het niet beter, dan is het een slechte zet. De toekomst zal het moeten uitwijzen.

7 februari 2017 om 12:52

Met het materiaal wat ADO heeft zou je moeiteloos voor lijfsbehoud moeten spelen. Een plek voor 8/12 was zeker mogelijk geweest, mits je een trainer had gehad die wel tactisch sterk was. Tuurlijk heeft de onrust, blessures en pech parten gespeeld bij het uitblijven van resultaten, maar ook de tekortkomingen van Petrovic.

En nu mag dus nog een trainer klappen krijgen omdat het eind resultaat tegen valt. Het wordt waarschijnlijk toch na competitie en daar wordt de opvolger dan ook voor afgerekend.

Als alles om de randzaken ging waarom stuur je zown man dan de laan uit?
erg geloofwaardig zijn ze dan ook niet.
Ado draaide niet goed maar ik denk dat op dit moment geen enkele trainer ado aan de praat krijgt

Ik denk dat ze bij het scouten moeten beginnen, hoe kan het zo zijn dat er bijna alleen maar roomwitte jongentjes spelen in de jeugd?
Ik heb Kenter en van Etten in de jeugd meegemaakt en dit was onder hen ook altijd het geval, 2de elftallen waren altijd gevuld met Marokkanen, Turken, Surinamers en Antillianen. Kenter heeft uiteindelijk zich wel op die manier bij Den Haag weten omhoog te likken door de kinderen van oud-ado spelers altijd de voorkeur te geven boven een Achmed of een Jermain.
Enige tijd terug speelden we tegen een jeugdelftal van Ado, 9 blanke jongentjes en 1 donkere Afrikaan die de hele wedstrijd vanaf de zijkant mocht toekijken. Als je bij een Ajax of Feyenoord gaat kijken merk je een duidelijk verschil, de jeugelftallen zijn een afspiegeling van de stad zelf, dit is bij ADO totaal niet het geval.

Zolang die Kenter, Meppelink en van Etten daar zitten zal er niks leuks vanuit de jeugd doorstromen en om goeie spelers te halen heb je geld - dat ze niet hebben - nodig, dus blijven de leftovers over die nergens aan de bak komen.

Zwaar niet terecht echt jammer dit die man heeft er alles aan gedaan om er een team neer te zetten wou zelfs zen eigen geld in pompen in een speler omdat die Chinees moeilijk deed zo zie je maar zo gaan ze met mensen om daar in het bestuur ik hoop dat die Chinees nu alles dicht draait daar dat ze bij bestuur zelf opstappen wil iets zeggen maar hou het maar voor me Petroviccc het ga je goed bij een nieuwe club het zijn allemaal koekenbakers bij het bestuur.

Ben benieuwd hoevaak ADO die plank nog mis zal slaan dit jaar.
Het is een hele soap.
Die structuur lijkt me er helemaal weg.
Ik zou zeggen back to basic.

Dat deze coach een leuke groep voor zich mag krijgen.
En dat het met Ado wat beter gaat want dit is echt ..man man man...

Toegegeven het was niet een leuke combi hoe sympathiek etc Petro ook mag weze maar de problemen bij Ado hebben imo niet enorm veel met hem te maken maar met het spelersmateriaal.
En besluiten van bovenaf... ado heeft imo daarom deze tijden vooral last van een communicatie probleem.

Tja, met een andere coach wordt het ook nog alle zeilen bijzetten om niet te degraderen...
Gisteren nog roepen dat ADO nog vertrouwen in Petrovic blijft houden en dag erna per direct ontslaan.
Ik vind dat ADO totaal de verkeerde weg is ingeslagen. Zijn een aantal spelers vertrokken waar niet dezelfde kwaliteit voor teruggekomen is. En 2 spelers die ik voor ADO belangrijk vind, Schaken en Havenaar zijn geblesseerd.
Geen idee of Pertovic het maximale eruit gehaald heeft, maar helaas valt hier weinig meer uit te halen.
Maar ja als de resultaten blijven tegenvallen sneuvelt de trainer bijna altijd, om zo nog te hopen het te kunnen omdraaien, maar dat vraag ik me af.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren