Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘De titelrace gaat vanaf nu tussen Ajax en Feyenoord’

Laatste update:

Hoewel PSV afgelopen zaterdag met 2-4 won op bezoek bij AZ, doen de Eindhovenaren volgens Willem van Hanegem niet meer mee om het kampioenschap. De Kromme verwacht dat de titelstrijd alleen nog maar gaat tussen koploper Feyenoord en achtervolger Ajax. De oud-international hoopt op het kampioenschap van de Rotterdammers, maar houdt iedere week weer zijn hart vast.

/

“Normaal gesproken denk je bij een koploper met vijf punten voorsprong en nog maar twee écht zware wedstrijden voor de boeg (PSV thuis en Ajax uit) dat het kampioenschap bijna binnen is”, schrijft Van Hanegem in zijn column voor het Algemeen Dagblad. “Maar bij Feyenoord denk je toch: Het kan nog fout aflopen, iedere week weer. Al speelt Ajax, de nummer twee, op dit moment ook een stuk minder makkelijk dan eerder dit seizoen, wat voor Feyenoord dus echt goed nieuws is.”

Van Hanegem schrijft PSV af voor de titelrace. De achterstand van het team van Phillip Cocu op die van Giovanni van Bronckhorst is acht punten met nog dertien wedstrijden te gaan. “In de race om de titel gaat het vanaf nu tussen Ajax en Feyenoord”, aldus Van Hanegem. “Volgende week speelt Ajax thuis tegen Sparta en Feyenoord in de Kuip tegen Groningen. Ik denk dat Sparta er slechter aan toe is dan Groningen. En Feyenoord, dat de eerste wedstrijd van dit seizoen nog in Groningen met 0-5 won, moet vooral niet denken dat het thuis weer zo gemakkelijk zal gaan. Aan de andere kant geloof ik niet dat Feyenoord dit seizoen in de Kuip nog zal verliezen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Feyenoord heeft nu de beste papieren maar er komen nog zware wedstrijden aan.
Psv thuis. Ajax uit om er zomaar even 2 te noemen.
Nu ligt de druk bij ajax die moet zeker alles winnen om kampioen te worden. Ook al vind ik niet dat ze goed spelen pakken ze toch wekelijks de volle mep.

Feyenoord speelt ook niet wekelijks de pannen van het dat maar wint ook . Feyenoord blijkt op eind steeds wat over te hebben om de winst over de streep te trekken.
Tis een interessant seizoen.

Denk dat superspannend eind wordt en hoop toch dat mijn cluppie bovenaan blijft staan,.

6 februari 2017 om 07:35

Ze hebben beide nog zware wedstrijden en gaan beide nog wel punten verspelen, Ajax heeft ook nog 2 Europese wedstrijden en tussenn die 2 wedstrijden zit Vitesse uit dus dat kan zomaar puntverlies worden.. En ik moet zeggen dat Feyenoord gewoon erg stabiel is en ik zie ze dit niet weggeven, verwacht ook niet dat Feyenoord instort, dus zie ze wel kampioen worden met 5,6 punten verschil op Psv of Ajax, dat wordt ook nog een strijd om plek 2

6 februari 2017 om 10:02

Tot en met speeldag 34 kunnen we nog zoveel onzin uitkramen met z'n allen. Het loopt zoals het loopt. Feit is dat Feyenoord vijf punten voorsprong heeft op Ajax en acht op PSV. Een beter doelsaldo heeft dan de beide achtervolgers. Feit is dat PSV afhankelijk is van twee clubs en Ajax van 1. Feyenoord weet één ding zeker: 12 van de 13 wedstrijden winnen of 11 (inclusief Ajax uit) en ze zijn kampioen.

Ze hoeven niet sprankelend te spelen, maar na 90 min 1 doelpuntje meer te maken dan de tegenstander. Simpel zat. Uiteraard hoop ik opeen titel voor Ajax, maar die spelen op dit moment wel erg droevig.

6 februari 2017 om 10:02

Tot en met speeldag 34 kunnen we nog zoveel onzin uitkramen met z'n allen. Het loopt zoals het loopt. Feit is dat Feyenoord vijf punten voorsprong heeft op Ajax en acht op PSV. Een beter doelsaldo heeft dan de beide achtervolgers. Feit is dat PSV afhankelijk is van twee clubs en Ajax van 1. Feyenoord weet één ding zeker: 12 van de 13 wedstrijden winnen of 11 (inclusief Ajax uit) en ze zijn kampioen.

Ze hoeven niet sprankelend te spelen, maar na 90 min 1 doelpuntje meer te maken dan de tegenstander. Simpel zat. Uiteraard hoop ik opeen titel voor Ajax, maar die spelen op dit moment wel erg droevig.

6 februari 2017 om 10:39

Heerenveen uit en Vitesse uit zijn voor Feyenoord ook niet hele makkelijke wedstrijden. De andere kant is dat Feyenoord dit seizoen tot nu toe wel erg stabiel is. Ze ogen op dit moment stabieler dan Ajax. Maar goed. Het seizoen is nog jong. De hele top 3 heeft nog te maken met schorsingen, blessures en soms kan je ook gewoon momenten hebben dat het even tegen zit. Toch vind ik het wel mooi en leuk dat Feyenoord het nu zo goed doet. Betekend dat het niveau bij PSV en Ajax ook omhoog moet. Er mogen eigenlijk geen fouten meer gemaakt worden.

6 februari 2017 om 11:21

@filip Feyenoord mag dan "veel stabieler" ogen maar ze staan toch maar 5 ptn voor op ajax dat ook nog eens de laatste 15 wedstrijden de meeste punten behaalde van Alle clubs.

Enkel door de slechte start van Ajax staat Feyenoord nu eerste, in combinatie met het feit dan Feyenoord 2 wedstrijden ongeloveljk veel geluk had(nec en Utrecht uit).

6 februari 2017 om 11:40

Als Ajax elke week zo voetbalt als tegen Roda dan gaan wij ook nog wel puntverlies krijgen. Zegt niet zoveel. Maar goed ik hoop dat het straks in de toppers beslist wordt. Ik heb nu al zin in een beladen klassieker die, na al die jaren, eindelijk weer eens over iets gaat. Ik hoop op zo'n sfeer als de kampioenswedstrijd tegen Twente des tijds. Prachtig.

Wat ik met mijn opmerking wilde zeggen is dat ik vind dat mensen Feyenoord te snel afschrijven. Daarmee doe je ze tekort in mijn ogen.

6 februari 2017 om 12:32

@ricardo: Wat heb je aan meeste punten inde laatste 15 wedstrijden? Gaat geloof ik om het totaal.....

En is niet alleen de slechte starte, want ajax was zelf weer gelijk gekomen met Feyenoord. En staa nu toch weer 5 punten achter, lijkt me dan ooks terk dat ze de meste punten hebbe ngepakt de laatste 15 wedstrijden maar goed.

Hoe dan ook is het dus niet alleen door het zwakke begin.

6 februari 2017 om 12:59

Had Ajax niet heel veel geluk dan uit bij Feyenoord waar ze helemaal weg werden gespeeld. En uit bij Utrecht waar Utrecht bij rust al 3-0 voor had moeten staan 😂 zo heeft iedereen geluk en ongeluk in een seizoen.

6 februari 2017 om 11:45

Kijk als de kromme had gezegd feyenoord heeft op dit moment de meeste kans en daarna ajax...en psv heeft nog 5%kans ofzo. Dan klinkt het net ff beter. 😉
Mijn voorkeur gaat uit voir psv....maar gun het daarna Fey het meest....maar ben bang dat aja de titel pakt.
Cruciaal voor Fey is dat ze voor aja-fey nog min 4 punten voor staan...want ik verwacht aja thuis in de arena wint v Fey.

6 februari 2017 om 12:20

Het is zeker een interessant seizoen. Het is een echt geen strijd tussen de top 3 van Nederland. Feyenoord is erg stabiel, Ajax frivool, maar iets minder constant. PSV begint een heel klein beetje op stoom te komen.
Ik verwacht Feyenoord. We zien het

6 februari 2017 om 12:22

Het word zeker een spannend eind! Ik denk juist dat de druk bij Feyenoord ligt omdat die erg lang geen kampioen is geworden. Die druk word allemaal groter als het eind van de competitie nadert. En daar komt ook nog eens bij dat er lastige wedstrijden aankomen wat jij al zei! Ik denk dat de titelstrijd tussen PSV en Ajax gaat. Maar ik ben zeer benieuwd over het eind!

6 februari 2017 om 12:24

Dit is echt bluf! Je kunt veel blijven zeggen druk Jobson. Jullie zijn dit jaar niet zo goed als Feyenoord. Een jaar genoegen met de 2e plek is niet erg.#Naar de Coolsingel

6 februari 2017 om 12:43

Hahahahah de nood is hoog bij de kromme, ik hoop dat ie na de laatste wedstrijd net zo loopt te janken als sjaak swart afgelopen seizoen.

Als Feyenoord van PSV en Ajax verliest, wat zomaar kan, dan is het gat nog maar heel klein. Vraag me af of ze dan nog met de druk om kunnen gaan. Het gat tussen PSV en Ajax is 1 wedstrijd, dus om nou te zeggen dat Willem hier een hele slimme opmerking maakt... Maar het is dat ook niet een hele slimme man.

6 februari 2017 om 09:40

Denk dat deze slimme man meer verstand heeftv an voetbal dan de meeste van ons hier. Dat jij er anders over denkt wil ook niet gelijk zeggen dat iemand dom is!

Sterker Willem heeft gewoon een punt. Want het is leuk en aardig wat jij zegt dat als Feyenoord verliest van Ajax en PSV dat ze dan dicht bij komen. Maar voor PSV betekend dat dat ook Ajaxnog eens extra punten moet laten liggen. Dus niet allee Feyenoord.

En ze moeten PSV en Ajax ook nog beide tegen elkaar dus daar gaat ook 1 of zelfs beide punten laten liggen.

En waarom zou Feyenoord niet met de druk om kunnen gaan. Ajax is al eens gelijk gekomen in punten weer. En toch is Feyenoord weer uitgelopen tot 5 punten. Kan je je beter afvragen kan Ajax wel met die druk om gaan?

Waarom zou alleen Feyenoord niet met druk om kunnen gaan......

6 februari 2017 om 09:52

Wat ik van deze uitspraak van Willem van Hanegem niet begrijp, is de timing. PSV begint voor het eerst een beetje goed te spelen, wint een lastige uitwedstrijd, en juist op dat moment komt Van Hanegem met de boodschap dat PSV is afgehaakt?

Er zijn nog 13 wedstrijden te gaan. De drie topploegen hebben allemaal een goede reeks neergezet, in punten gemeten dan. Dat gaat niet zo voortduren. Degene die een slechte periode krijgt, en zo een gaat er echt komen, gaat een probleem hebben. Ook als dat Feyenoord is.

PSV is zeker niet de favoriet, dat is Feyenoord, maar het is ook zeker niet zo dat PSV alleen een theoretische kans heeft.

6 februari 2017 om 11:23

@capis waarom Feyenoord niet met de druk om zou kunnen gaan?! Simpel..de club heeft al bijna 20 jaar geen titel gewonnen in combinatie met het feit dat de ajax en psv spelers gewend zijn om voor het kampioenschap te spelen!

Maar goed blijf jij maar lekker doorgaan met jezelf moed in te praten.

6 februari 2017 om 12:19

In het verleden zijn er zat teams nog teruggekomen van grotere achterstanden dus het slaat nergens op om PSV nu al af te schrijven.

6 februari 2017 om 12:20

@ricardo: jij jezelf ook maar heh! Hielp Ajax zo goed dat ze tegen de druk kunnen tegen de Graafschap! Bleek wel dat Ajax goed daar mee kan omgaan ja..

Bewijst maar weer dat het totaal onzin is. Anders zouden Twente en AZ ook geen kampioen geworden.

En welke spelers van Ajax zijn dan gewend om kampioen te worden..? Op Klaassen na zit er geloof ik niemand die echt ervaring heeft met kampioen worden...

6 februari 2017 om 12:24

@edo: Ja dat snap ik ook niet dat dat nu precies komt. PSV begint eindelijk te scoren, wat ze eerst na lieten.

Maar ik snap wel zijn punt, want ik zie best Feyenoord of Ajax een dip krijgen bijv. Maar PSV moet op een dip van beide hopen. Feyenoord moet niet alleen 3x verliezen, nee Ajax ook nog eens 2x en dan moeten ze zelf ook echt alles winnen.

Tuurlijk alles kan, maar de kans is gewoon klein.

6 februari 2017 om 12:54

@capis: Ja, ik vind dat ook echt een nonargument om eerlijk te zijn. Ik bedoel, wat houdt dat dan concreet in als men zegt dat de Ajacieden en Psv'ers gewend zijn om het kampioenschap te spelen? Het mentale aspect is afhankelijk per individu. Zo schat ik El Ahmadi mentaal gezien hoger in dan een Jorrit Hendrix of Propper bijvoorbeeld, ook al zijn laatstgenoemden kampioen geworden.

6 februari 2017 om 12:57

Beste Capis, waarom heeft Willem van Hanegem meer verstand van voetbal? Omdat hij zelf gevoetbald heeft? Er zijn genoeg leden op VZ die meer verstand van voetbal hebben dan van Hanegem. Dat je iets in de voetballerij gedaan hebt betekent niet dat je meteen alles van voetbal weet.

6 februari 2017 om 13:15

@mrgarissison: er zijn er heel veel op VZ die denken meer verstand te hebben van voetbal. Dat is wat anders dan dat ze het ook echt hebben.

Hij laat wel eens zijn onderbuik spreken, maar als iemand echt wel verstand van het spelletje heeft is hij het wel.

6 februari 2017 om 09:45

Feyenoord moet 3 keer verliezen en PSV alles winnen om er voorbij te komen. Daarnaast moet Ajax dan ook nog punten weggeven. Het is theoretisch mogelijk maar aan het spelbeeld van alle clubs op dit moment te zien, niet logisch. Noem jij Willem maar dom, zijn voetbalkennis zal heel wat beter zijn dan dat van jouw. Dat eeuwige gezeik op een van de beste voetballers van Nederland ooit is misselijkmakend en typisch Nederlands. Hier weten ze vaak zijn columns dusdanig uit z'n verband te halen zodat er weer lekker op Willem afgegeven kan worden. Verdiep je in hetgeen wat hij zegt ipv alles klakkeloos te geloven!

Hulde voor deze man!!

6 februari 2017 om 14:29

Dan ga jij toch ook lekker de spelersbus van Feyenoord vast bestickeren? Deden ze bij Ajax vorig seizoen ook...

6 februari 2017 om 12:26

Feyenoord verliest bijna nooit in de Kuip, PSV heeft een kans. Feyenoord blijft favoriet thuis tegen PSV. PSV zal zich ingraven zoals tegen Ajax. PSV had toen geluk dat het 1;1 was want Ajax had die wedstrijd moeten winnen.

Stel: Feyenoord verliest van zowel Ajax als Psv. En PSV wint ook nog van Ajax, dan is het verschil tussen Feyenoord en Ajax + PSV nog maar twee punten. PSV is echt nog niet uit te vlakken, al moet het echt wel beter dan nu.

6 februari 2017 om 10:57

Ajax zal nooit alle wedstrijden winnen. Stel ze spelen 2 gelijk en de resterende 11 wedstrijden winnen ze. Dan hebben ze er weer 4 verliespunten bij, 4+5 is 9 punten voorsprong voor Feyenoord.
Dus Feyenoord mag 3 keer verliezen van de 13 wedstrijden als ajax 2 keer gelijk speelt.

6 februari 2017 om 11:24

@jackyan Waarom zou ajax geen 13 wedstrijden op rij kunnen winnen?!! Hebben ze wel eens vaker gedaan hoor. Overigens hoeft ajax waarschijnlijk geen 13 wedstrijden op rij te winnen om kampioen te worden.

8 februari 2017 om 07:01

@ Jackyan
Als ze dan 1 x van Ajax en 1 x van PSV verliezen, hoeven ze dus nog maar 1 keer van een lager geklasseerd team te verliezen. Zoals van Vitesse bijvoorbeeld.

Oftewel: alles is nog mogelijk.

Ik snap niet zo dat mensen nu al zeggen welk team het zwaardere schema heeft. Ze hebben dit jaar pas 4 wedstrijden gespeeld dus zoveel verschillen die schema's nog niet. Alle toppers moeten zelfs nog gespeeld worden deze tweede seizoenshelft. Verder vind ik het raar dat hij PSV nu al afschrijft. Feyenoord hoeft maar 1 keer te verliezen en PSV staat op 5 punten. (hiermee zeg ik niet dat psv kampioen gaat worden maar er is zeker nog een kans.)

6 februari 2017 om 07:55

Feyenoord juicht te vroeg, Psv speelt op zijn Duits op de counter. Dit Psv kan zomaar winnen in de Kuip. Dus Willem 5 punten en 8 punten stelt niks voor als je een keer verliest.

6 februari 2017 om 08:12

Daar zeg je het al. Als je een keer verliest. Daarbij lijkt het me hartstikke normaal als je al 21 wedstrijden op 1 staat dat je zegt de titel te willen halen. Zeker als je na 21 wedstrijden alleen een offday had tegen de Eagles. Om nog maar te zwijgen over het veel betere doelsaldo. Ajax en psv hadden hetzelfde gezegd.

6 februari 2017 om 08:40

Ik geloof dat er niemand bij Feyenoord juicht op het moment. Het is vooral de media die ons wil doen laten geloven dat men bij Feyenoord denk de schaal inmiddels te hebben binnen gehaald. Feyenoord doet het prima maar Feyenoord zal elke wedstrijd 100% geconcentreerd moeten zijn en ook niet teveel afwezige tegelijkertijd moeten hebben.
Feyenoord is favoriet maar de weg is nog lang. Ik denk dat zowel Feyenoord Ajax als PSV nog wel punten gaan laten liggen en dan bedoel ik niet in de onderlinge confrontaties.

6 februari 2017 om 09:18

@jakethefatman,
PSV domineert vrijwel alle wedstrijden die het speelt. Maar als ze op zijn Duits winnen op de counter in Rotterdam, dan zeg ik doen. Dat was namelijk precies hoe Feyenoord dit seizoen in Eindhoven won.

6 februari 2017 om 10:02

Niemand is ook overdreven, het is maar net in welke bubble je zit. In de ene zitten veel mensen die al juichen, in de andere (waarschijnlijk hogeropgeleide) bubble zullen mensen wat rationeler zijn, zoals jij hierboven al beschrijft. Ik vind Feyenoord torenhoog favoriet op dit moment, ik zie niet in waarom ze dit nog weg gaan geven.

6 februari 2017 om 10:12

PSV domineert vrijwel alle wedstrijden die het speelt. Kan misschien aan mij liggen maar dat zie ik niet altijd. Daarnaast hebben ze genoeg punten laten liggen dus zo dominant zijn ze niet. Daarbij speelt PSV bijna elke wedstrijd op zijn Duits, afwachtend spelen en dan met een razendsnelle counter er uitkomen.

6 februari 2017 om 10:32

Dan moet je echt even wat meer wedstrijden van PSV gaan kijken. Domineren betekent ook niet dat ze gelijk goed spelen. Maar ze zijn altijd wel de bovenliggende partij. Ze hebben niet voor niets maar 1 keer verloren, en dat was tegen Feyenoord. Waar Feyenoord won met 1 schot op goal, en PSV kans na kans mistte.

6 februari 2017 om 10:41

PSV speelt op de counter? Weet niet welke wedstrijden jij van PSV kijkt, maar counteren doen ze amper. Kan ook bijna niet aangezien ze geen éã©n snelle speler meer voorin hebben.

6 februari 2017 om 11:22

Niet echt. Wij scoorden uit een corner dus niet uit de counter. Maar dat zijn kleine dingen. Wij speelden beide toppers ook niet puur voor de winst, maar juist om niet te verliezen en dat is gelukt.

6 februari 2017 om 11:25

@tornado72 JA uiteraard is het de media weer doe dat doet! Wat een onzin.

6 februari 2017 om 17:43

Vertel mij eens wie vanuit Feyenoord al heeft gezegd dat het kampioenschap binnen is?
Ik ben benieuwd.....

6 februari 2017 om 09:09

Klopt wel wat je zegt, maar als je puur naar de ranglijst kijkt en je ziet dat Feyenoord na 21 wedstrijden 9 verliespunten heeft. Dan lijkt 8 punten verschil wel veel. PSV is er wel echt van afhankelijk dat Feyenoord steken laat vallen.

Volgens mij speelde Vitesse onder Bosz na de winterstop ook altijd een stuk minder dan er voor. Wat dat betreft mogen we niet klagen met 2 winst partijen na de winterstop....

Blablablabla ... focus per wedstrijd..nu of nooit....wegblijven v h gelul van die waardeloze voetbalprogrammas als VI

6 februari 2017 om 08:57

Ah, er wordt wel gekeken dus....;P

6 februari 2017 om 09:59

Nee dan is reageren op dit soort sites stukken beter...

Succes bij Vitesse uit Willem! Hoogmoed komt voor de val...

We moeten niet naar Feyenoord kijken el elke wedstrijd winnen, leuk dat Younes scoort maar die man doet Constant hetzelfde die man mag wel op de bank belanden dan scoren we misschien iets meer.

Feyenoord wint en dat is belangrijk voor hun, maakt niet uit hoe je speelt.

Met 5 punten voorsprong, geef ik Feyenoord de beste papieren. Daarentegen heeft Feyenoord nog wel een aantal lastige uitwedstrijden bij Vitesse, Heerenveen en Ajax. Daarnaast zal PSV ook nog op bezoek komen in de kuip. Ik denk wanneer Feyenoord van PSV in de kuip weet te winnen op 26 februari, het eigenlijk niet meer fout kan voor Feyenoord.

Ik hoop nog altijd op Ajax, maar wanneer Ajax het niet wordt, gun ik het Feyenoord veel eerder dan Psv. En dat komt, omdat Feyenoord uit een diep dal komt en met veel jeugdspelers in een snel tempo dit bereikt hebben.

6 februari 2017 om 09:56

+1, ik hoop met hart en ziel dat Ajax de titel pakt, maar als dat niet lukt laat Feyenoord dan alsjeblieft de titel pakken. Zou op zich ook leuk kunnen zijn voor de lange termijn. F'noord speelt dan CL, pakken 15 mio extra, als ze dat goed investeren kunnen ze het gat (dat er toch is, let's face it) met Ajax en PSV verkleinen en dat is alleen maar goed voor het NL voetbal.

Net zoals vorig jaar...

Ik heb zo'n voorgevoel dat PSV dit jaar weer de lachende derde is!

6 februari 2017 om 08:55

Ik hoop ook dat ze lachend derde worden

Dat vind ik niet als Ajax nig mee doet dan doet psv ook zeker nog

Al die voorspellingen..
Tgg , niets is zeker in deze competitie. Zie de afgelopen jaren met inhaalraces en onverwacht puntenverlies.
Wat wél zeker is , is dat t tot t eind spannend blijft.. wie de kampioen? Wie voor de play-offs.. we gaan t zien. Nog veel hordes voor alle drie .

6 februari 2017 om 09:53

Eens, wat me ook opvalt is dat iedereen alleen maar focust op de lastige wedstrijden, mn uit, PSV uit, Heerenveen uit, FCT uit etc. Onzin. Ajax verloor vorig jaar de titel door gelijk te spelen tegen focking De Graafschap, PSV speelde vorig jaar thuis gelijk tegen Excelsior etc. De kleintjes gaan echt nog wel stunten. Er is nog niks beslist.

Normaal gesproken wordt Feyenoord kampioen. Willem heeft gelijk dat hij PSV wegstreept, want die gaan het echt niet meer halen. Ik zie ze namelijk niet winnen in de Kuip. Als Feyenoord daar van hen wint zijn ze knockout.
Ajax is een ander verhaal. Als die hun wedstrijden blijven winnen, blijven ze druk houden op Feyenoord. Met name de wedstrijd tegen Vitesse is vaak lastig. Maar nu ze van 2 angstgegners hebben gewonnen, Utrecht en Roda, geef ik ze ook een goede kans om van Vitesse te winnen. Feyenoord komt naar de Arena en wint daar bijna nooit.
De enige wedstrijd die verder moeilijk voor Feyenoord zal zijn is de uitwedstrijd tegen Heerenveen. Ajax moet nog naar Psv, maar wint daar de laatste jaren wel.

6 februari 2017 om 10:07

Feyenoord hoeft in Amsterdam niet te winnen, een gelijkspel is voldoende en is dit seizoen zeker wel haalbaar. In 2015 werd het ook 0-0, dat zou voor Feyenoord een prima resultaat zijn.

6 februari 2017 om 11:24

Daar zou ik direct voor tekenen. Gelijkspelen in beide toppers.

Ajax en PSV hebben laten zien dat kwaliteit niet altijd doorslaggevend is. Je kan de betere ploeg hebben maar verliezen van een de Graafschap door vorm en druk. Het schema acht ik daarom minder relevant. Als Ajax de druk kan opvoeren door het gat te verkleinen door van Feyenoord te winnen, zie ik Ajax kampioen worden.

6 februari 2017 om 09:52

En als PSV van Ajax wint, is Ajax zelf weer nagenoeg uitgeschakeld voor de titel.

6 februari 2017 om 10:17

Maar PSV - Ajax moet PSV nog eerst naar Feyenoord. Ik zie PSV in de kuip niet winnen, na die wedstrijd kan het verschil dus zomaar 11 en 6 punten zijn.

Onzin. Het is nog een lange race en in een 3 punten systeem is de voorsprong in 2 wedstrijden vesrpeelt.

6 februari 2017 om 10:51

Je vergeet dat je 2 ploegen moet inhalen. Fat betekent dus dat zowel Feyenoord als Ajax nog heel wat punten gaan verspelen, dat zie ik niet zo gauw gebeuren. PSV is zo goed als uitgeschakeld. 2 ploegen met zo'n achterstand inhalen is niet te doen.

Wat een waanzin om op basis van een gat van slechts 3 punten (tussen Ajax en Psv) te concluderen dat PSV niet meer meedoet. F'noord is de prooi en Ajax en PSV zijn nagenoeg gelijkwaardige jagers. Er zijn nog 13 (!) wedstrijden te gaan. Alles is nog mogelijk.

De race is nog lang niet gelopen en PSV doet dus nog mee, maar de kans is statistisch gezien denk ik wel erg klein dat zij het nog gaan worden. Ze moeten dan twee clubs voorbij en ze moeten zelf nog naar Feyenoord, een wedstrijd die ik ze niet gemakkelijk zie winnen. Nee ik denk inderdaad dat het Feyenoord of Ajax wordt en omdat ik net als Willem elke wedstrijd mijn hart vasthoud (ik ben dan wel een Excelsiorsupporter maar als Rotterdammer hoop ik dat Feyenoord kampioen wordt) geef ik Ajax nog steeds de grootste kans. Veel gaat denk ik afhangen van de Klassieker in A'dam. Feyenoord moet daar in elk geval niet verliezen, dan wordt de kans op het kampioenschap echt een stuk groter.

6 februari 2017 om 10:58

Zal Excelsior het tegen Feyenoord rustig aan doen de ene laatste speeldag als jullie je hebben veilige gespeld?

6 februari 2017 om 11:15

Ja dat hangt er denk ik toch echt van af of Excelsior dan al veilig is... Maar ja, maakt op zich niet veel uit denk ik, normaalgesproken wint Feyenoord toch wel, al gebeuren er wel eens gekke dingen op Woudestein natuurlijk... Maar wie weet is Feyenoord dan al kampioen, dat zou helemaal mooi zijn (en als Excelsior dan nog niet veilig is dan hoop ik dat Feyenoord rustig aan doet ;-) )

6 februari 2017 om 12:54

Hopelijk is het dan al gespeeld, een Warner Hahn die tegen zijn eigenlijke team wil laten zien wat hij in huis heeft, ik zal niet rustig op mijn stoel blijven zitten die wedstrijd .

6 februari 2017 om 13:11

Je kan het ook anders zien☺️ Warner Hahn die volgend jaar terugkomt naar Feyenoord en dan vast en zeker wel CL wilt spelen 🙃

Ben t ergens wel met Willem eens. Ik zie het Feyenoord nog wel laten liggen. En zie t ook nog wel gebeuren dat Ajax slecht gaat en psv daar voorbij komt. Alleen psv staat wel 8 en 3 punten achter en ik zie t niet gebeuren dat Feyenoord en Ajax allebei instorten.

Zeg nooit nooit. Nog dertien wedstrijden te gaan en er zijn maar drie wedstrijden nodig om een voorsprong van acht punten helemaal kwijt te raken. Nu lijkt het niet heel waarschijnlijk dat dit zal gebeuren, maar dit Feyenoord is vrijwel hetzelfde team als het Feyenoord dat vorig seizoen ineens zes keer op rij verloor.

En ik weet niet waar Van Hanegem het vandaan haalt dat Feyenoord nog maar twee echt zware wedstrijden heeft. Ze hebben de complete top 7 nog voor de boeg!

6 februari 2017 om 10:38

Hij zal waarschijnlijk van mening zijn dat ajax en psv de enige echt zware tegenstanders zijn, omdat die gelijkwaardig of beter kunnen zijn als ze een goede dag hebben. Bij teams als utrecht en az (ik zeg maar wat) heb je dat gevoel minder. Al wil dat natuurlijk niet zeggen dat je er automatisch maar van wint.

6 februari 2017 om 12:32

Alleen weet je het bij Feyenoord nooit. Maar 1 wedstrijd verloren maar wel uitgerekend tegen de hekkensluiter.

Ik ben het dan ook met Kenneth Vermeer eens dat er nog helemaal geen succes is.

6 februari 2017 om 12:48

@ruudos

Lees mijn reactie anders nog even een keer. Ik geef een reactie op de vraag "waar Van Hanegem het vandaan haalt dat Feyenoord nog maar twee echt zware wedstrijden heeft."

Verder zeg ik zelf nog: "al wil dat natuurlijk niet zeggen dat je er automatisch maar van wint."

Je zeer scherpe observatie "alleen weet je het bij Feyenoord nooit" gaat trouwens op voor ieder voetbalteam op deze aarde.

6 februari 2017 om 10:54

Vrijwel hetzelfde team? Jorgensen? Berghuis? Jones? Sven van Beek, Nelom, Vejinovic, Kramer, Bilal waren toen spelers die regelmatig in de basis stonden. Dit team is toch veel stabieler en sterker dan vorig seizoen.

Willem heeft het helaas mis, ik zie ze niet 123 van Ajax en van PSV winnen. Mocht dat wel gebeuren dan zijn ze er dichtbij, maar wat heb je eraan als je wint van PSV en van Ajax maar dan weer verliest van een kleinere club. Ik ben nog steeds van mening dat Ajax de beste papieren heeft en daarna toch Psv.

6 februari 2017 om 10:41

Daar zou je best wat aan hebben. Want dat betekent dat je je directe concurrenten puntverlies bezorgd.

En juist tegen die kleintjes lijkt Feyenoord trouwens weinig problemen te hebben dit seizoen.

Hoe je erbij komt dat die de beste papieren hebben is me een raadsel. Ze kunnen alledrie kampioen worden, maar het team dat het hoogste staat, het meest scoort, en het minst tegen krijgt, zou toch de beste papieren moeten hebben.

Feijenoord is bijzonder consistent. Ik wacht al maanden op onnodig puntverlies maar ze blijven de driepunten binnen hengelen. Het spel is niet altijd bijzonder en het voetbal van Ajax is leuker. Dit elftal lijkt echter met de druk om te kunnen gaan en ik verwacht ondertussen dan ook een kampioenschap voor Feijenoord.

6 februari 2017 om 10:57

Voetbal van Ajax is leuker? Wat is er precies leuker aan? Kijk voor de grap even naar het doelsaldo. Daaruit valt wel op te maken dat Feyenoord haar overwinningen louter met klinkende cijfers wint. Feyenoord speelt dominant en aanvallend voetbal met veel pressie op de tegenstander en beschikt daarbij over veel spelers die een goal kunnen maken.

6 februari 2017 om 13:00

Ik bedoel dit niet als een sneer naar het voetbal van Feyenoord en begrijp heel goed dat jij geniet van dit dominante Feyenoord. Die doelcijfers zeggen veel maar natuurlijk ook niet alles. Ik vind het voetbal van Ajax beter maar Feyenoord haalt gewoon de meeste punten op tot dusverre. Als ze zo doorgaan zijn ze gewoon de terechte kampioen.

In Nederland support ik Ajax, maar ik vind het mooi dat de spanning weer terug is en de klassieke top 3 weer terug te hebben. Hopelijk kunnen ze elkaar omhoog boosten binnen Europa. Wat mij betreft is het gezonde concurrentie.

Het blijkt dat wij namelijk vrij veel interesse vanuit het buitenland hebben in onze competitie. Ik was 2 weken geleden in Bilbao en zag in de krant dat de uitslagen van het spaanse, Engelse, Franse, Duitse en Nederlandse voetbal stonden. Daar was ik vrij verbaast over.

Ik denk eerder dat de titelstrijd tussen Ajax en PSV gaat. Feyenoord heeft totaal geen ervaring om het strijden van de titel.... De laatste 5 wedstrijden loopt het bij hun dun door de broek!

6 februari 2017 om 11:11

Wat een onzin!

6 februari 2017 om 11:35

Dat is echt gelul daarom staat Ajax 2e

6 februari 2017 om 11:46

Nee je leest niet goed. Ik zeg dat Feyenoord tot de laatste 5 wedstrijden bovenaan blijft staan en daarna komen de zenuwen omhoog omdat ze een eeuw lang niet meer zo dichtbij het kampioenschap zijn geweest. PSV en Ajax allebei wel!

6 februari 2017 om 11:49

Jij denkt aan historie, het gaat om het heden. Feyenoord is het meest stabiel. Die raken niet snel in paniek en blijven rustig tot het eind. Ajax is misschien wat leuker om na te kijken maar het gaat om resultaat. Feyenoords gemiddelde leeftijd is 27 en die van Ajax 21. Wat nou ervaring @Jobson

6 februari 2017 om 11:55

Het is onmogelijk om niet in paniek te raken de laatste paar wedstrijden. Dat zag je zelfs aan het ervaren Ajax vorig jaar! Moet je nagaan hoe dat voor een team die in geen 10 jaar kampioen is geworden voelt.

6 februari 2017 om 12:12

Ajax was vorig jaar geen ervaren team. Heel veel spelers waren nog geen kampioen geworden. Bij Feyenoord zie je ervaring Jorgensen, Botteghin, Jones, Kuyt, El-Ahmadi en Elia. Deze spelers raken niet in paniek. Ajax heeft Schöne, Viergever, Veltman en Klaassen. Daar zit wel een verschil. @Jobson

6 februari 2017 om 12:13

Ik ben benieuwd wat je nu te zeggen hebt @Jobson

Goed zo Willem, vertel het iedereen, het gaat alleen nog maar tussen Ajax en Feyenoord.
Laat die twee er maar hard om vechten en vooral geen rekening houden met Psv.
Die club kan toch niet elk jaar Houdini acts uithalen, toch?
Die club wint nooit op het allerlaatste moment, toch.
Schrijf maar op; 23 april is de kampioen bekend.

Feyenoord moet ook nog naar Heerenveen. Dat is misschien wel lastiger dan PSV thuis.

6 februari 2017 om 11:43

Dat weet ik wel zeker. Heerenveen en Vitesse uit zijn beide lastiger dan Psv en ajax uit. Dat is gewoon een mentale kwestie.

Al denk ik dat ajax en psv Feyenoord heel moeilijk kapot kunnen spelen. Feyenoord heeft veel meer power dan ajax en zelfs meer power dan Psv als je het mij vraagt. Ajax zal een absolute topdag moeten hebben om er voetballend overheen te walsen. Hoe langer het 0-0 blijft des te meer kans maakt Feyenoord aangezien ik ze conditioneel onovertroffen vind dit seizoen.

Of er is geen titelrace, met andere woorden Feyenoord wint zeker, of Ajax en PSV doen mee. Zie niet in waarom die 3 punten extra die PSV achter staan op Ajax hun geen titelkandidaat meer maakt.
Als PSV van Ajax en Feyenoord wint en Ajax van Feyenoord, staan beide slects twee punten achter op Feyenoord. En ookal speelt Feyenoord nu erg impossant en winnen ze alles, er kunnen altijd dingen gebeuren waardoor er zaken omdraaien en ene team slechter kan gaan presteren. Zie Willems logica niet echt.

ben bang dat dit t jaar van feyenoord zal worden. die zijn zo degelijk. ergens hoop ik dat ze onverklaarbaar ineens punten gaan verspelen, met de hoop dat ajax wel blijft winnen. ik zou depri worden als t toch weer psv wordt namelijk.

dan liever feyenoord.

Er kan nog zo ontzettend veel gebeuren. 5 en 8 punten mag dan wel best wat zijn, zeker gezien het doelsaldo dat niet meer bijgehaald gaat worden, een dip kan de boel snel doen keren. Moet je dan wel bij zeggen dat Feyenoord ten alle tijden 5 punten meer moet verspelen in de komende 13 duels, dan ajax. Ervan uitgaande dat ajax niet gaat winnen in Eindhoven, krijgt ajax een verdomd zware dobber. Feyenoord zie ik thuis Psv wle verslaan en verliezen in Amsterdam. Dat alles weg gestreept blijft het verschil 5 punten. Kanttekening is wel dat Psv-ajax slechts 3 rondes voor het einde wordt gespeeld. Dat zou wel eens de beslissende wedstrijd kunnen worden. Feyenoord speelt zelf overigens nog uit tegen Heerenveen en later nog bij Vitesse...ook daar kan het nog wel eens misgaan.

Beetje vroegtijdige en rare conclusie van Willem.
Heerenveen uit is gewoon erg lastig, Vitesse uit hebben ze dit seizoen al verloren. Daarnaast PSV die aan de beterende hand zijn, en bij Ajax uit....
Nee, er is nog niets gespeeld, ook PSV doet nog gewoon mee.

Als Ajax 5 punten voor zou staan, als Ajax de voorlopig topscorer in de spits heeft, als Ajax een buitenspeler heeft met de meeste assists, als een Ajax een centrale verdediger heeft die scoort, als Ajax de laatste 4 werdstrijden geen goals tegen krijgt dan was men overtuigd van het feit dat Ajax de grote favoriet is voor de titel.
Er is maar een favoriet op basis van de cijfers en feiten dat is Feyenoord.
Dus waarom zou je dat ook niet gewoon uitspreken?

6 februari 2017 om 13:21

Omdat er nog van alles gebeuren kan met bijvoorbeeld blessures en schorsingen misschien?
Vindt het niveau tussen de basis en de bank toch wel verschillen.

6 februari 2017 om 13:26

Al met al is Feyenoord imo wel favoriet.

Feyenoord heeft de beste papieren omdat ze 5 punten los staan, maar schrijf PSV nog niet af.
Wie weet put PSV veel vertrouwen uit de wedstrijd tegen AZ, als het dan nu gaat lopen kunnen ze best nog aanhaken. Ik hoop het niet natuurlijk, hoop dat Feyenoord eindelijk weer eens kampioen wordt en tot nu toe verdienen ze het ook het meest vind ik. Maar er zijn nog genoeg wedstrijden, PSV zal ook nog alles blijven geven.
Feyenoord heeft best nog een lastig programma met Vitesse, Heerenveen en Ajax uit, maar goed hetzelfde geldt voor Ajax en Psv.
Ben nu wel heel benieuwd naar Feyenoord Psv!

Feyenoord wordt kampioen en de 2de plek gaat tussen Ajax en Psv. Zo zie ik het tenminste. Ajax heeft een te jeugdig elftal en dat gaat je opbreken op het einde van de rit. En dat komt ook mede door Overmars door hele matige aankopen te doen. Dolberg is daar een goed voorbeeld van. Is te overhypt en de verwachtingen zijn te hoog gegrepen.

Met zoveel wedstrijden nog voor de boeg is dit een voorbarige redenering. Het verschil tussen Ajax en PSV is maar drie punten. Dat is zeker te overbruggen. De 8 punten verschil met Feyenoord gaat inderdaad heel moeilijk worden, maar kan je nu nog niet als onmogelijk betitelen.daarnaast vraag ik me nog af in hoeverre Feyenoord met de druk om kan gaan. In tegenstelling tot Ajax en PSV is Feyenoord niet gewend om een geheel seizoen top te presteren.

als feyenoord de 2 topwedstrijden verliest en 1x gelijkspeelt dan is psv in een keer terug. dus helemaal afschrijven kun je nooit. kijk maar naar afgelopen seizoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren