Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Sluitpost verlengt contract bij Willem II niet: ‘Alles gedaan hem te behouden’

Laatste update:

Kostas Lamprou en Willem II gaan aan het einde van het seizoen uit elkaar, zo meldt de Tilburgse club op zijn website. De Griekse doelman heeft besloten zijn aflopende verbintenis niet te verlengen. Inmiddels staat Lamprou al tweeënhalf jaar onder de lat bij de Tilburgers.

/

Maar de sluitpost gaat nu dus op zoek naar een nieuw avontuur. Willem II hoopte Lamprou langer te kunnen binden. “We hebben er naar onze mogelijkheden alles aan gedaan om Kostas voor de club te behouden. Het is erg jammer dat dat niet gelukt is, want hij is een goede keeper en ligt erg goed in de groep”, vertelt technisch manager Joris Mathijsen op de website van de club.

“Ik twijfel er niet aan dat hij de komende maanden nog alles voor Willem II gaat geven om het seizoen mooi af te sluiten”, vervolgt Mathijsen. Lamprou kwam in 2014 op huurbasis over van Feyenoord, waarna Willem II hem een jaar later definitief overnam. De Griek kwam uit de jeugdopleiding van de Rotterdammers, die hem een tweede kans gaven nadat hij eerder bij Ajax was weggestuurd.

Denk je dat Kostas Lamprou nog een stap omhoog kan maken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou worden er in voetbalprogrammas wel eens grappen gemaakt over zijn lengte. Hij js eig ook te klein voor een keeper. Maar dat neemt niet weg dat er zat keepers in de eredivisie zijn die ik slechter vind. Mickey van der hart , rochet , zwarthoed enz.

1 februari 2017 om 12:25

Precies. Lamprou is groot geworden door klein te blijven. Prima katachtige reflexen.

Ik zou als Willem II blij zijn. Kun je eindelijk gaan voor keeper met lengte en die minder blunders maakt dan deze vliegenvanger. Ben ook zeer benieuwd waar Lamprou zelf denkt terecht te komen. Een betere club dan Willem II zie ik echt niet gebeuren. Zelfs niet als reserve keeper.

1 februari 2017 om 12:21

Iets te vaak VI gekeken? Dit is gewoon een prima keeper met af en toe een blunder maarja dat hebben alle keepers wel is. Als hij langer was geweest had hij zeker op een stuk hoger niveau kunnen spelen.

1 februari 2017 om 12:29

Dus jij denkt dat Lamprou is weggestuurd bij Ajax omdat hij niet goed genoeg is? Natuurlijk niet de enige reden waarom Lamprou weggestuurd is komt door zijn lengte. Of is Ajax niet een stuk hoger niveau dan Willem 2 volgensmij wel toch.

1 februari 2017 om 12:31

Nee, heeft niks met VI te maken, het is gewoon een keeper van niks die ook nog eens te klein is voor zijn vak. Het is niet alleen dat hij onder hoge ballen doorgaat, ook op lage ballen is hij geen zekerheidje. Zijn bereik naar de hoeken van het doel is niet groot genoeg. Kun je wel gaan zeuren 'als ie langer was geweest'. Hij is niet langer. Dit is het en daarmee is hij ongeschikt voor Eredivisie voetbal.

1 februari 2017 om 12:35

Het niveau van de tegenstanders van Ajax en Willem II is gelijk in de Eredivisie. Als je bij Willem II al niet kan overtuigen, wat ook lang niet altijd met zijn lengte te maken had, op basis waarvan zou hij dan wel een hoger niveau aankunnen als hij wel rond de 1.90 meter was geweest? Het is gewoon een onzin redenering.

Lamprou is net zo'n zwakke keeper als van der Hart. Dat heeft lang niet alles met lengte te maken, maar met kwaliteit, die beiden keepers ontberen.

1 februari 2017 om 12:39

Dan zijn er meerdere ongeschikt: Rochet, Van der Hart, Zwarthoet. Accepteer maar gewoon dat je niet heel goed hoeft te kunnen ballen om in de Eredivisie terecht te komen.

1 februari 2017 om 12:39

Een keeper van niks? Hij heeft na de top drie de minste doelpunten hoeven incasseren. Minder dus ook dan clubs als Heerenveen, AZ, Utrecht en Vitesse. Kortom statistisch gezien gewoon een heel degelijke keeper. Zeker als je daarbij optelt dat de verdediging van Willem 2 minder sterk is als die van bovengenoemde clubs. Nee je moet even wat minder naar Gijp en Derksen luisteren wat dat betreft.

1 februari 2017 om 12:40

Jawel want op de grond is hij gewoon 1 van de betere keepers van de Eredivisie als je boven in t doel schiet kan hij er al niet bij dit heeft wel degelijk met lengte te maken.

1 februari 2017 om 12:56

Je roept echt maar wat he. Kijkt waarschijnlijk nooit wedstrijden van Willem II. En herinnert alleen de fouten van Lamprou. Maar als je even naar de feiten kijkt dan kun je niet anders concluderen dat hij ondanks zijn lengte gewoon een prima keeper is. Willem II heeft op dit moment op de top 3 na de minste tegendoelpunten. Dan zul jij wel weer roepen komt door de verdediging. Maar Lamprou is na Jones de keeper met het hoogste reddingspercentage namelijk 79,79% (dec 2016) in 17 wedstrijden 75 reddingen. Als je dat doet bij een club die rechterrijtje Eredivisie speelt dan ben je gewoon een prima keeper. En dan kun je praten over zijn lengte en dat hij blunders heeft gemaakt. Maar hij maakt dat weer goed op andere vlakken. Zoals 1 op 1 duels. Daar is hij meester in. Daarnaast is hij voetballend ook 1 van de beste keepers in de eredivisie.

1 februari 2017 om 16:54

Want als je dezelfde mening deelt als VI ben je een papegaai. Zullen we anders mensen die door lengte niet geschikt zijn gewoon behouden "omdat ze het wel kunnen". Die lengte is gewoon een enorm minpunt voor die keeper, waardoor hij tekort schiet voor het niveau. Hoge ballen, voorzetten en corners zijn gewoon niet te doen met deze kabouter op goal. Daarnaast maakt hij regelmatig fouten en heeft hij een waardeloze uittrap. Leuk dat je dan goed bent in 1-op-1, maar zodra er een schot van afstand komt die hoger is geplaatst dan 2 meter is hij kansloos. Maar he, dit vindt VI ook dus niemand anders mag die mening want dan ben je een papegaai en de mening van VI is bij voorbaat al de foute mening. Brumatio is het orakel waar we allemaal in moeten geloven. Hij heeft jarenlange ervaring in de Champions League.

1 februari 2017 om 21:35

Niet direct een papegaai, maar als je nog nooit een wedstrijd hebt gezien van Lamprou, en dan toch bovenstaande roept, dan ben je een papegaai ja.

En in jouw geval, als je roept dat zijn trap waardeloos is, kan ik enkel de conclusie trekken dat je hem dus nog nooit hebt zien keepen. Die gast legt de ballen aan de overkant van het veld bij de rechtsbuiten op de stropdas, en doet dat bij een counter nog razendsnel ook. Zijn trap is juist een van zijn sterke punten, en ik zou zo niemand in de eredivisie kunnen noemen met een betere trap. Verder is de hoogte bij schoten ook nauwelijks een probleem, daar heeft hij sprongkracht geneigd voor. Het enige punt waar zijn lengte een probleem is, zijn schoten in de verre hoek, die haalt hij niet inderdaad.

1 februari 2017 om 22:36

Lamprou is juist een van de lichtpunten van Willem 2. Zonde dat hij weggaat. Zeer degelijke keeper met sterke reflexen. Ik als PSV supporter moet eigenlijk blij zijn dat hij vertrekt, want hij is wel meer dan eens een ware plaag geweest.

1 februari 2017 om 14:51

Ik kan me voorstellen dat hij weg wil uit Nederland vanwege de vele onterechte bakken kritiek die hij krijgt, waaronder van jou. Lamprou is een prima keeper voor Willem II, heeft dit seizoen bijzonder weinig tegendoelpunten en speelt gewoon een goed seizoen. Ja, hij is kleiner dan de meeste keepers maar het is zo makkelijk om hem daar constant op te pakken. Elke keeper heeft wel een minder punt. Vermeer is met hoge ballen niet goed, Cillessen pakt geen penalty's etc. etc. En Lamprou is klein. Dat maakt hem niet tot een slechte keep.

1 februari 2017 om 16:52

Ik moest inderdaad ook 2 keer kijken. Had eerder verwacht dat Willem 2 zich zou bedenken. Nou kaakt uiteindelijk niet uit. Willem 2 is erbij geholpen.

Leuke keeper met veel talent en goede reflexen maar hij komt gewoon 20 cm aan lengte kort om bij een betere club dan Willemii te spelen. Ik denk dat Willemii zo'n 5 tot 10 doelpunten per jaar tegen krijgt puur vanwege zijn lengte.

1 februari 2017 om 12:44

Willem II heeft pas 23 tegengoals hoeven te incasseren, dus dit is gewoon flauwekul. Hij wordt al jaren op z'n lengte beoordeeld, terwijl hij vaak genoeg laat zien dat het niet een heel groot probleem is. Hij is voor zijn lengte behoorlijk goed bij hoge ballen. Natuurlijk gaat hij er wel eens onder door, maar dat gebeurt ook wel eens bij keepers als Jones / Krul. Op de lijn is het gewoon een prima keeper en daarnaast kan hij goed meevoetballen.

1 februari 2017 om 13:10

Ik zeg ook niet dat hij een slechte keeper is, voor Willemii begrippen is hij prima. Goede reflex, snel uit z'n goal, kan goed meevoetballen. Maar voor een stap hoger moet hij ook sterk zijn bij hoge ballen en ver kunnen duiken.
Als je naar alle internationale topkeepers kijkt zul je nooit een keeper zien die kleiner is dan 1m80. Of het moet een hele grote uitzondering zijn.

1 februari 2017 om 14:05

afcavosje heeft hier wel een punt, Willem II heeft absoluut doelpunten tegen gehad vanwege de beperkte lengte van Lamprou. Ik zit wekelijks in het stadion, en er gaan gewoon af en toe ballen in, die een langere keeper gehad had. Verder heeft hij heel af en toe even een momentje dat hij iets raars doet, zoals onlangs nog tegen Nec.

Buiten dat is Lamprou op alle andere vlakken een uitstekende keeper, 1:1 ijzersterk, en zijn reflexen op de lijn zijn prima. Waar hij dus af en toe een bal laat gaan die een lange keeper had gehad, pakt hij er ook heel veel 1:1 en met reflexen. Per saldo is het dus een prima keeper, maar niet perfect. Voor Willem II is het dan ook een uitstekende doelman, maar hij heeft wel wat beperkingen. Logisch ook, anders had hij echt niet in Tilburg onder de lat gestaan. Maar goed, vele keepers voor hem hadden als beperking dat ze niet konden keepen, dus dan heb ik per persoonlijk liever een staan die wã©l kan keepen, maar gewoon net dat beetje lengte mist. Uiteindelijk voorkomt hij meer zekere doelpunten, dan dat hij houdbare ballen door laat.

Bij VI tetteren ze alleen maar over zijn lengte, zonder te zien dat het buiten dat ene minpun,t gewoon een prima keeper is, en dat is simpelweg niet terecht.

Hij is eigelijk veelste klein voor een keeper maar ondanks dat doet hij het best goed laatst nog heel wat wedstrijden achterelkaar de 0 gehouden als hij langer was geweest had ik een topcompetitie zeker voor hem niet uitgesloten.

Voor een keeper een klein mannetje, maar Lamprou is een betrouwbare keeper op een paar schoonheidsfoutjes na...
Ik vind het jammer dat hij bij Willem II vertrekt.

Dan ben ik benieuwd waar die naartoe wilt gaan. Krijgt genoeg tegendoelpunten tegen omdat die te klein en is heeft ook nog eens zo zijn blunders. Die kopbal van Toornstra had een keeper die een kop groter was ''gewoon'' gepakt.

1 februari 2017 om 12:38

Toornstra had een soortgelijke kopbal afgelopen zondag tegen NEC en die gign onderkant lat, waarbij de keeper van NEC die een stuk langer is dan Lamprou, ook geen vinger naar de bal uitstak en er ook niet bij kon komen. Aan de grond vastgenageld was hij. Heeft dus niets met lengte te maken.

1 februari 2017 om 12:51

Die bal van zondag was dan wel een stuk hoger dan die goal van Toornstra tegen Willem II, niet echt een eerlijke vergelijking. Ik denk dat Delle, wat ik voor NEC een uitstekende keeper vind die zondag een mindere dag had, die goal die Toornstra maakte tegen Willem II had gepakt, net zoals hij de vrije trap van Verhaar tegen Willem II vrijdag ook gepakt had. Puur omdat ie 15 centimeter groter is. Kunnen mensen wel aankomen met voorbeelden van Vermeer en Casillias maar je ziet bij Lamprou gewoon dat het een beperking is, met name bij ballen die hoog geschoten worden of iets verder van zijn lichaam af. Lamprou is qua reflexen gewoon een prima keeper maar zijn lengte is gewoon echt een beperking. Naar mijn mening ligt het helaas voor hem dermate simpel en is ook de reden waarom ik denk dat hij het nooit hoger zal schoppen dan waar hij nu speelt.

1 februari 2017 om 12:57

Die van vrijdag van Verhaar had niemand gepakt. Is gewoon fout van de muur. Als die wegduikt dan ben je als keeper kansloos.

1 februari 2017 om 13:20

Die kopbal tegen Willem 2 was van een grotere afstand en daar zat minder snelheid in. Daar had een langere keeper beter getimed en die bal gepakt. Die tegen Nec was van dichterbij en was harder ingekopt. Bovendien ging die eerste kopbal ook met een kleine boog richting het doel en niet in een streep zoals de tweede.

1 februari 2017 om 21:04

Jaja, zo ken ik er nog wel meer. Feit is dat je dat helemaal niet weet. Lange keepers hebben vaak weer een tragere reactiesnelheid.

Als het zo makkelijk scoren is waarom heeft hij er dan niet meer tegen gehad? Elke profspeler kan de bal op 80% kracht toch wel in de kruising schieten?

1 februari 2017 om 22:39

Precies wat jij zegt Rolo1984. Dat is allemaal niet te zeggen. Hij verdedigt zijn doel vaak met veel passie, heeft goede reflexen en stuurt zijn verdediging goed. Nee, ik denk dat het een aderlating is voor Willem 2. De goals die zijn gemaakt door zijn lengte zijn op 1 hand te tellen.

1 februari 2017 om 12:45

Hij heeft na Ajax, PSV en Feyenoord de minste tegendoelpunten in de hele eredivisie, dus zal wel meevallen die genoeg goals door zijn lengte. Blijkbaar compenseert die dat toch op andere vlakken.

2 februari 2017 om 10:02

"krijgt genoeg tegendoelpunten tegen omdat die te klein is"

Waarom hebben de keepers van buiten de top 3 dan wel allemaal meer doelpunten tegen dan Kamprou?

Tsja, je kunt het uitleggen als overschatting, of als een ambitie gewoon ergens anders in de wereld te gaan kijken. Hij wisselt sterke partijen af met grabbelwedstrijden, daarnaast compenseert hij zijn lengte vaak met sprongkracht, maar een wereldkeeper zal hij er nooit mee worden.
Hopelijk kan hij een mooie stap zetten en ergens lekker gaan keepen, voor Willem II reden om komend halfjaar uit te kijken naar een nieuwe doelman, waarbij een vergelijkbare of zelfs betere dan Lamprou zeker haalbaar moet zijn.

als Lamprou ter sprake komt, wordt er steeds naar zijn lengte gerefereerd en naar de ballen die er daardoor invliegen. Echter ik zie elke zondag bij veel langere keepers dan Lamprou de ene na de andere hoge bal invliegen en die zijn echt niet in de uiterste kruising of hoek ingeschoten. Theoretisch zou dat onmogelijk moeten zijn wabnt de redenatie hier is altijd: korte keeper -- alle hoge ballen vliegen erin. Lange keeper -- geen enkele hoge bal vliegt erin. Hoe kan dat nou?

1 februari 2017 om 12:50

Hoe dat kan? Omdat mensen geen eigen mening hebben en veel te veel naar VI kijken; een programma waar mensen zitten die weinig van het keepersvak weten (lees: over het algemeen) maar wel altijd hun mening en/of kritiek klaar hebben liggen. Lamprou is gewoon een prima keeper voor Eredivisie begrippen en zou bij clubs buiten de top vier gewoon voor een basisplaats kunnen strijden. Of hij die strijd wint is een andere vraag overigens.

Kom maar naar PEC volgend seizoen! Dan hebben we een concurrent voor V/d Hart die ons al heel veel punten heeft gekost dit seizoen.

Onze huidige 2e keeper, Begois, mag van mij wel achter de geraniums gaan zitten.

Het allerliefst zie ik volgend seizoen Benjamin van Leer, Hidde Jurjus of Warner Hahn komen. Niet op huurbasis maar op contract. Helaas zullen deze 3 wel niet haalbaar zijn voor Pec......

1 februari 2017 om 12:51

Hahn en Jurjus gaan sowieso niet verkocht worden aan Zwolle. Zulke keepers hebben in principe gewoon toekomst bij hun clubs en daarnaast kan Zwolle die transfersom niet ophoesten. Van Leer zou een prima aankoop zijn voor Zwolle, maar dat is Lamprou dan ook. Toont met een matige verdediging toch aan weinig tegengoals te krijgen.

1 februari 2017 om 12:53

Geheel met je eens.

Ik vind persoonlijk Van leer een betere keeper dan Lamprou, maar Lamprou zou voor PEC ook al een veel stabielere factor zijn dan V/d Hart.

1 februari 2017 om 13:34

Van Leer gaat dus echt niet naar Zwolle. Die gaat een stap omhoog maken en niet opzij. Zie ik Lamprou ook niet doen overigens. Zou niet weten waarom je van Willem II naar PEC zou gaan. Vergelijkbare clubs qua niveau ( normaliter ) en lijkt me niet dat PEC meer betaalt of zo? Correct me if I'm wrong.

Aparte keuze van hem. Ik vond hem wel goed op zijn plek eigenlijk bij Willem II. Eindelijk een club waar hij gewoon vast in de basis staat. Ik zou gewoon 2 jaar hebben bijgetekend en daarna misschien nog eens verder wezen kijken.

Lamprou heeft vaak best aardige reflexen, maar de goals die hij soms om de oren krijgt zijn echt van een amateurisme: ongelooflijk. Ballen die Courtois met één hand eruit houdt, reageert Lamprou niet eens op! Nee, als Willem II fan zou ik heel blij zijn met dit nieuws.

Goed, hij is klein, maar voor Willem II gewoon een goede keeper....en er is 1 ding waar geen keeper beter in is dan Lamprou....en dat is de spelhervatting. Kostas legt de bal over 80 meter op de stropdas van een buitenspeler. Dat doet echt geen enkele keeper in Nederland hem na. Zeker niet met de constante kwaliteit waarmee hij dat doet. Ge kunt erover zeiken, maar ik ben bang dat we hem nog gaan missen.

Doet het toch vrij goed bij Willem II moet ik zeggen. Maakt zo nu en dan fouten, maar over het algemeen doet hij het prima daar en blinkt in sommige wedstrijden zelfs uit.
Weet alleen niet of hij boven het niveau Willem II aan kan. Middenmoter in de eredivisie moet kunnen lijkt me, maar hoger geen idee. Was voor hem denk ik wel beter geweest om te blijven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren