Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Blind roept spelers die minuten maken in topcompetities niet op’

Laatste update:

Jeffrey Gouweleeuw gaat zaterdagmiddag met FC Augsburg op bezoek bij Wolfsburg, dat twaalfde staat in de Bundesliga en een voorsprong van één punt heeft op Zuid-Duitsers. De Nederlandse verdediger beschouwt het als een nieuwe kans om zich in de kijker te spelen bij bondscoach Danny Blind.

/

Gouweleeuw zal in de Volkswagen Arena vermoedelijk tegenover Mario Gómez staan. "Hij is een topspits. Ik heb beeldmateriaal bekeken, zodat ik me op hem kan instellen", vertelt de 25-jarige mandekker in gesprek met BILD. De ex-speler van sc Heerenveen en AZ hoopt nog altijd spoedig op een uitnodiging voor het Nederlands elftal.

"Blind richt zich meer op spelers die actief zijn in de Nederlandse competitie'', legt Gouweleeuw uit. "Er zijn meerdere spelers die regelmatig minuten maken in de Bundesliga of in andere topcompetities, zoals de Engelse of de Italiaanse, maar nog steeds niet opgeroepen zijn."

Vind jij dat Jeffrey Gouweleeuw geselecteerd moet worden voor het Nederlands elftal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat blind sneller Eredivisie spelers oproept kan ik me in vinden. Maar Jeffrey moet accepteren dat centraal Van Dijk, Blind, Martins indi, De Vrij, Hoedt, Bruma, Kongolo nog wel een stapje verder zijn. Daarnaast heeft hij er ook een lange tijd uitlegen door een klaplong. Wie weet als hij goed zijn best doet dat hij zich ontwikkelt tot international, maar nu is hij nog lang niet in de buurt van dat niveau.

28 januari 2017 om 12:06

Nou ik moet zeggen dat ik zelfs ook nog liever veltman zie dan gouweleeuw. Was in de eredivisie een doorsnee verdediger en het is niet zo dat hij nu ineens goed genoeg is voor t nederlands elftal

28 januari 2017 om 12:14

Er zijn nog wel meer namen die ik liever zie, maar je weet maar nooit, zijn collega heeft het bij Augsburg ook geschopt als international (Paul Verheagh)

28 januari 2017 om 15:42

Kongolo? Hoedt? Slechte voorbeelden en Bruma blundert in oranje en bij wolfsburg.

De vrij en van dijk zijn de enige fatsoenlijke centrale verdedigers, alleen is de vrij op weg een 2de Vlaar te worden qua blessures

29 januari 2017 om 11:26

Zijn Kongolo en Hoedt zoveel minder dan Gouweleeuw? Daarnaast speelt het centrale duo Bruma - Van Dijk ijzersterk. Martins Indi doet het ook erg goed in de PL, miste geen minuut en Stoke wil hem maar al te graag overnemen. De vrij heeft natuurlijk een slopende blessure gehad, maar hij is nog jong. als laatste wil ik herhalen wat ik eerder zei, op dit moment is hij in mijn ogen nog niet goed genoeg, maar wie weet ontwikkelt hij zich zo goed en bewijst hij mijn ongelijk.

Gaan we nu een periode krijgen dat iedere middelmatige speler vindt dat hij in Oranje moet? Blind selecteert best wel wat jongens uit de ED maar dat zijn vaak jonge spelers met potentie. Het is echt niet zo dat hij de topspelers in het buitenland vergeet.

Ik denk overigens dat haast niemand aan deze jongen denkt bij het samenstellen van een selectie voor Oranje.

28 januari 2017 om 11:59

Dat is juist de taak van de bondscoach, aan meer spelers denken dan die 11 die altijd in beeld zijn. Ik vind ook dat Blind veel breder moet kijken met (voor)selecties. Het kost niets extra's om bijvoorbeeld een Gouweleeuw, Pieters, Affelay, Douglas (als voorbeelden, geen idee of ze veel spelen of geblesseerd zijn) of andere spelers op te roepen die regelmatig minuten maken in een betere competitie. Na een oproep ben je niet verplicht om ze in de definitieve selectie op te nemen of ze minuten te geven en je kan ze wel mooi testen op trainingen etc.

28 januari 2017 om 12:53

Nee, dat is niet de taak van de bondscoach. De taak van de bondscoach is om de beste spelers te selecteren. En hij behoort daar gewoonweg niet bij. Heel simpel. Je gaat niet oproepen om op te roepen. Dan gaan ze nog geloven dat ze goed bezig zijn. Als je niet wordt opgeroepen dan betekent dat dat je gewoonweg niet goed genoeg bent en nog harder moet werken en dus nog beter je best moet doen. Lijkt me vrij simpel!

28 januari 2017 om 13:23

mee eens als overduidelijk is wie de besten zijn. Momenteel is het allemaal lood om oud ijzer en moet je de vijver waaruit je vist zo groot mogelijk zien te krijgen.

28 januari 2017 om 13:42

Het is heel erg duidelijk dat de Vrij, van Dijk, Martins Indi, Kongolo, Bruma, Blind allemaal beter zijn dan Gouweleeuw en zelfs Veltman, Viergever, St Juste vind ik helemaal niks onderdoen voor hem.

28 januari 2017 om 14:26

Indi is echt niet beter, dat is de meest overschatte verdediger die Nederland ooit heeft voortgebracht. Ik vind dan een Ake bijvoorbeeld met 21 jaar al 4 klasses beter.

28 januari 2017 om 12:38

Inderdaad, alsof je standaard in een topcompetitie ook gelijk goed bent. FC Augsburg speelt misschien in een top-competitie, maar zijn verre van top.

28 januari 2017 om 13:04

Nou, ik vind dat Pieters en Van Aanholt bijvoorbeeld opzichtig genegeerd worden. Of Hoedt? Toch potentieel.

28 januari 2017 om 18:38

Hoedt speelt nooit meer. Uitkijken voor hem want op deze leeftijd moet je minuten maken. Ake komt veel eerder in aanmerking maar voor hem dreigt zelfde scenario nu hij terug bij Chelsea is.. jammer gun ze t beide

28 januari 2017 om 13:36

Waaom niet aangezien de hele Nederlands elftal selectie uit middelmatige spelers bestaat!

Heb je hem weer met zijn gejank! Alsjeblieft zeg alsof hij goed genoeg is voor het Nederlands elftal. Daarnaast moet hij ophouden met dit gezeik want hij is niet beter dan Veltman en Kongolo laat staan Bruma, van Dijk en de Vrij.

Deze man is echt lachwekkend. Er zijn binnen en buiten de Eredivisie zoals La~Decima al zegt ruim een hand vol betere centrale verdedigers. Dat hij nu af en toe speelt bij een nietszeggend ploegje in de Bundesliga maakt hem niet ineens een heel goede centrale verdediger.. bij Heerenveen en AZ pure middelmaat en dat zal niet zo veel veranderd zijn denk ik zomaar.

28 januari 2017 om 11:55

Ik vind dat je daar FC Augsburg wel te kort mee doet. Het is gewoon een ploeg dat al 5 jaar in de bundesliga speelt. Ook speelden ze vorig jaar nog Europa League. Maar dan nog moet je het wel eerst laten zien. Hij laat zich niet zo gelden als de andere verdedigers.

28 januari 2017 om 12:01

Ik beoordeel Augsburg nu op de periode dat Gouweleeuw er speelt. Hebben idd in Europa gespeeld maar vorig jaar 12e en momenteel 13e is wat mij beteft op t moment niets speciaals. Ben ervan overtuigd dat de Nederlandse top 3 er zonder al te veel moeite van wint en dus is hij niet Oranje waardig. Dan zou je daar elke week uitblinker moeten zijn.

28 januari 2017 om 12:07

In de selectie van fc augsburg zitten wel leuke spelers. Zoals een international van Nederland, Paul Verheagh. Ook Finbogasson, die de eredvisie aan gort schoot speelt er. Dat Augsburg een grijze middenmotor is dan klopt, maar het is niet fc bal op het dak.

28 januari 2017 om 12:01

Als Augsburg voor jouw een nietszeggend clubje is, is jouw voetbalkennis nietszeggend en kan je het op Voetbalzone wellicht beter houden bij alleen lezen...

28 januari 2017 om 12:05

Zoals ik al zei, ik beoordeel Augsburg nu op de periode dat Gouweleeuw er speelt. Het slaat nergens op om de resultaten van 2-3-4 jaar geleden erbij te halen want toen speelde hij daar niet. De laatste 1,5-2 jaar stelt Augsburg gewoon weinig voor. Kijk alleen al naar de selectie, niets speciaals en een 12e plek vorig jaar en 13e plek nu is gewoon niets bewonderenswaardig.

28 januari 2017 om 14:35

Niks voor? Augsburg won vorig jaar nog thuis met 4-1 van AZ en in Alkmaar met 0-1 in de Europa League. Die ploeg is gewoon gelijkwaardig aan de Nederlandse top. Hebben met Hitz, Verhaegh, Hinteregger, Stafylidis, Schmid, Kacar, Koo, Altintop, Baier, Bobadilla en Finnbogason een degelijke selectie. Die zullen minimaal in de top 5 eindigen in de Eredivisie, zie ze eigenlijk nog wel meedoen om het kampioenschap.

Zo'n Finnbogason schoot er in Nederland aardig wat in. Lijkt me niks minder dan een De Jong, Jorgensen of Dolberg. Verhaegh doet ook niet onder voor de rechtsbacks. Hitz is beter dan een Onana of Krul. Hinteregger uitstekende verdediger die bij elke Nederlande club in de basis zal staan. Als zelfs Schwaab bijv. al speelt bij PSV is dat toch lachwekkend te noemen. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Tja, een kans zouden ze denk ik wel moeten krijgen. Punt is meer dat speelminuten in een topcompetitie vrij weinig zeggen. Een Martins Indi of Janmaat vind ik namelijk vrij slecht spelen in Engeland. Het lijkt me dan eerder de vraag of ze het relatief slechter doen dan wat er nu staat. Overigens slaan bepaalde leden hier op VZ er ook in door. Als voorbeeld die 2(?) wedstrijden van Zeegelaar in de CL, waarin hij het redelijk deed. Ineens noemde iedereen hem beste linksback van NL, terwijl het grote merendeel van de leden hem verder nooit in actie ziet.

28 januari 2017 om 11:50

En met kans bedoel ik voorselectie bijvoorbeeld.

28 januari 2017 om 12:43

Martins Indi speelt helemaal niet goed in Engeland. Kijk je uberhaupt wedstrijden van hem?

28 januari 2017 om 13:07

Dat artikel heb ik al een keer gelezen, maar ik kan er weinig mee. Ik oordeel op wat ik zelf zie, niet op wat anderen zien.
En wat ik zie, is dat hij fout op fout op fout stapelt. Maar goed, blijkbaar mis ik zijn kwaliteiten.

28 januari 2017 om 13:30

Martins Indi doet het juist perfect voor Stoke, heel onverwacht. Is al een publiekslieveling, en niet vanwege zijn persoonlijkheid.

28 januari 2017 om 12:38

Waarom zou een speler als Gouweleeuw de kans moeten krijgen? Omdat hij 9 wedstrijden heeft gespeeld bij een Duitse middenmoter? Nee dan zou ik als bondscoach ook eerder een basisspeler van een Nl'se topclub oproepen. Als spelers als Gouweleeuw al voor Oranje gaan spelen dan haal je nooit meer een topniveau als voetballand.

28 januari 2017 om 12:44

Waarom niet voorselecteren? Ik heb zo'n voorgevoel (al kan ik zeker fout zitten) dat Blind niet de persoon is die van alle spelers alle wedstrijden gaat bekijken. Waarom dan niet aankijken hoe hij het doet?

28 januari 2017 om 12:56

Omdat hij niet van het niveau is dat Oranje moet nastreven. Met zulke spelers zal Oranje nooit terugkeren naar de top. In de voorselectie horen spelers die een kans maken om aan te sluiten bij Oranje, niet spelers waarvan je weet dat ze niks toe zullen voegen aan Oranje.

28 januari 2017 om 13:02

Er zijn meer dan genoeg spelers van het niveau dat Oranje niet zou moeten nastreven, maar zoveel keus hebben we helaas niet meer. Zeker nu Van Dijk geblesseerd is.

28 januari 2017 om 13:36

Hij doet het lang niet zo onaardig bij Augsburg. Sterker nog, hij hoort al bij de betere spelers van Augsburg. Deze jongen gaat geen Bayern halen, maar een Schalke/Leverkusen lijkt me niet onrealistisch en dan heb je een prima speler voor het Nederlands Elftal, mits hij daar basis staat.

28 januari 2017 om 14:48

Schalke en Leverkusen gaat die ook niet halen. Daar spelen gewoon Howedes, Naldo, Nastasic, Toprak, Tah, Dragovic etc.

28 januari 2017 om 16:00

Yeah I know, maar Gouweleeuw past zich wel goed aan bij de Bundesliga en maakt stappen. Van Heerenveen naar AZ, van AZ naar middenmoot Europese topcompetitie en ik denk dat de subtop het maximale is voor hem. Hij is nog 25 jaar, dus zijn top moet hij nog laten zien. Het is geen spectaculaire verdediger met slidings, kopduels, etc., maar het is wel een goede stopper.

Je speelt bij de nummer 12 van Duutsland. In een verdedigent team kunnen spelers als Pieters, Verheagh, Fer en hij goed meet en knokken voor iedere meter maar dat is niet wat er in Oranje wordt gevraagd, daar moet je kunnen voetballen.

28 januari 2017 om 12:17

Het zou niet verkeerd zijn om een paar knokkers te hebben, ik mis dat soms nog wel bij het Nederlands eftal

Bij een buitenlandse club spelen, ook in een topcompetitie, garandeert nog geen Oranje oproep. Je kwaliteiten en prestaties als speler moeten altijd leidend zijn in of je geselecteerd wordt of niet. Nou gaat dat vaak wel samen als je bij een subtopper of topper in zo'n competitie speelt, maar een FC Augsburg is echt niet beter dan de Nederlandse top, en de Nederlanse top levert doorgaans veruit de meeste ED spelers die in Oranje spelen.

Onee? Bruma, De Vrij, v.Dijk. zijn alle 3 stukken beter dan jouw en spelen in een top competitie. Gelukkig zijn we nog niet zo ver afgezakt dat we het van de Gouweleeuwtjes moeten hebben.

28 januari 2017 om 13:08

Als ie een aanvaller was geweest had hij waarschijnlijk al bij de selectie gezeten, zeker als vleugelspeler, want daar hebben we er echt weinig van. Kwa verdediging is de huidige Oranje lichting best heel goed.

Gouweleeuw heeft natuurlijk wel een punt,je moet voor spelrs kiezen die in beste voetbal competities spelen

Nou Jeffrey, toen je in Nederland voetbalde werd je ook niet opgeroepen. Dus je hebt je kans gehad!

Wat een zielenpoot. Gewoon niet goed genoeg maar het is hip dat tegenwoordig iedere middelmatige speler zich goed genoeg voelt voor oranje. Er zijn genoeg betere spelers en je bent geen Oranje materiaal

Ik vraag me af of men Gouwenleeuw wekelijks aan het werk ziet? Ik heb het idee dat deze jongen nog steeds beoordeeld word op zijn periode in NL terwijl hij duidelijk gegroeid is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren