Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Hij is niet meer de Dolberg van voor de winterstop’

Laatste update:

Ajax boekte zondagmiddag een zwaarbevochten overwinning op bezoek bij FC Utrecht (0-1). De Amsterdammers hadden het niet makkelijk in Stadion Galgenwaard, maar sleepten de drie punten toch uit het vuur. Oud-international Rinus Israël kon sommige keuzes van Ajax-trainer Peter Bosz niet begrijpen. Daarnaast zag hij Kasper Dolberg opnieuw niet scoren en constateert hij een vormdip bij de Deense spits.

/

Met nog een kwartier op de klok en een 0-0 tussenstand werd Davinson Sánchez naar de kant gehaald ten faveure van Matthijs de Ligt. “Bosz gaf na afloop aan dat De Ligt de ballen beter inspeelt dan Sanchez. Als dat het criterium is, kan ik nog wel een aantal spelers opnoemen die eerder gewisseld hadden moeten worden”, zegt Israël in De Telegraaf. “Davy Klaassen leed bijvoorbeeld ook enkele keren onnodig balverlies. En zelfs Lasse Schöne, de beste man op het veld, kende een mindere periode in de wedstrijd, waarin hij wat ballen inleverde bij de tegenstander. Daarin was Sanchez niet de zwakste.”

De voorhoede van Ajax kon IJzeren Rinus niet bekoren. “Younes had soms een aardige passeerbeweging in huis, maar liep zich ook geregeld vast”, zag hij. “El Ghazi begon nog wel aardig, maar daar bleef niet veel van over. En Dolberg is niet meer de Dolberg van voor de winterstop. Die lijkt een vormdip te hebben. Al speelt hij natuurlijk wel op een lastige positie, met twee fysiek sterke verdedigers tegenover zich.”

Wordt Kasper Dolberg dit seizoen topscorer van de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja .. nu met z'n alle in de media die jongen een dip toe schrijven.. natuurlijk gaat die jongen een keer een mindere periode krijgen. Dat heb je met die leeftijd. Ook gearriveerde spelers hebben dit. Gewoon laten staan bij gebrek aan beter. En de vorm komt vanzelf

23 januari 2017 om 07:42

Zo gaat dat bij een grote club. Speel je goed, dan wordt je omhoog geschreven. Gaat het even minder, dan heeft men het ook daarover in de media.

23 januari 2017 om 11:37

Klopt, maar zowel de lof als de kritiek komt te snel en in te veel uitersten. Gewoon wat meer kalmte vanuit de media is niet gek om te vragen, maar dat zal wel niet meer komen. Het mooie is dat de media nu ook stukjes schrijft over "het te snel ophemelen van talenten door de media"... Als ze daar al nieuws van maken haha.. Leren ervan doen ze toch niet..

23 januari 2017 om 11:48

Dat is het lot van een club dat veel met (wisselvallige) talenten speelt. Ajax trapt vaak in dezelfde fout door zo'n talent in een dipje meteen af te serveren door een nieuw talent. Mocht Ajax nu vol gaan voor (bijvoorbeeld) kluivert, dan kan je dolberg afserveren. En bij het volgende talent loopt je op den duur weet tegen dezelfde dip. Dus ik hoop echt dat ze dolberg ook nu het vertrouwen geven

23 januari 2017 om 12:01

Westend: sorry maar dit comment slaat nergens op. Kluivert is namelijk een buitenspeler en geen spits. Buiten dat, waar lees jij dat ajax dolberg afserveert?

23 januari 2017 om 13:37

Alleen is dat nu wel een stuk extremer geworden dan vroeg door veel meer media en internet.

23 januari 2017 om 15:55

Och zeg ik wat onaardigs? Ik spreek een verwachting uit, iets dat ik de afgelopen 10 jaar al bij Ajax zie gebeuren. Zeg eens eerlijk of dit je bekend voorkomt:

1) een talent krijgt de kans bij Ajax 1 en speelt de sterren uit de hemel
2) Talent wordt vergeleken met grootheden. De nieuwe Cruijff, Messi of Ronaldo.
3) Geruchten gaan van de eerste buitenlandse clubs met interesse, 30 a 50 miljoen moet toch te doen zijn
4) Speler krijgt een vormdipje, kan de hoge verwachtingen niet meer voldoen
5) Speler wordt gewisseld en vervangen door een nieuw talent (en laat dat nieuwe talent nou de nieuwe Cruijff, Messi of Ronaldo blijken te zijn)
6) We horen niks meer van het talent

En weer terug naar 1. Ik noem Van Rhijn, Boilessen, Van der Wiel, Riedewald, Tete, Bazoer, Kishna, Fisscher, Zivkovic.. Opgehemeld, afgemaakt en vervangen. De rechtsbackpositie vind ik daarin nog het meest sprekende voorbeeld.

23 januari 2017 om 07:43

Wordt ook niet vaak in scoringspositie gezet/gevonden. Nou vond ik 'm gister qua spel wel echt minder. Maar bijv. vorige week draaide hij toch nog steeds heel simpel weg bij zijn tegenstander om het spel te kunnen verdelen. Wat ik daarmee wil zeggen: Ja, zijn vorm is een stuk minder maar omdat hij in voetballend opzicht goed is, kan je zelfs dan veel aan Dolberg hebben.

23 januari 2017 om 07:52

Vorige week was de tegenstander ook wat minder natuurlijk.

23 januari 2017 om 10:00

Inderdaad. En aan El Ghazi heeft hij ook niks, en hetzelfde geld voor Youness die alleen maar naar binnen komt en ballen naast peert.

Hij was nooit zo goed als hij gemaakt werd en het is logisch dat 't ook gewoon weer wat minder kan zijn. Dat hij talent heeft en met vertrouwen het echt wel gaat laten zien is wat anders dan 'm nu afschrijven op basis van iets wat er nooit was.

23 januari 2017 om 07:56

Ik vind het wel meevallen. Hij voetbalt gewoon prima mee alleen komt hij niet in scoringspositie. Geen 1 puike voorzet of diepe bal. Dat baart mij eerlijk gezegd meer zorgen.

23 januari 2017 om 08:08

Mee eens lee112. Dolberg doet het naar behoren. Sinds zijn wereldgoal in de kuip krijgt hij overal extra dekking, maar hij gaat er volwassen mee om.

Probleem bij Ajax zit hem niet in de spits. De buitenspelers hebben nul rendement. En dan te bedenken dat de eerste keus op rechtsbuiten gehaald is als spits... gewoon heel matig.

Volgende week starten met kluivert op rechts en el ghazi links. Younes maar even bezinnen, want een hattrick in een oefenwedstrijd kopen we niks voor.

23 januari 2017 om 08:51

Weet je wat het ook is hij is alleen maar af te stoppen met overtredingen ik heb de laatste twee wedstrijden gezien en zijn directe tegenstanders hebben alleen maar overtredingen gemaakt op hem dat was gisteren ook zo , maar hij is heel sterk aan de bal hoor en krijgt ook te weinig bruikbare ballen van de flanken om gevaarlijk te worden .

23 januari 2017 om 09:01

Ik vind hem voetballend momenteel ook steeds een stukje minder spelen. Acties mislukken, hij loopt zich meer vast, komt nauwelijks in scoringpostities en in de combinatie gaat het beduidend minder.

Ook het feit, dat hij al sinds 20 november niet scoorde zegt al iets over zijn mindere vorm. Hij brengt zichtbaar niet wat hij aan kwaliteit kan brengen, zoals hij zich eerder manifesteerde. Is ook niet zo raar, sinds zijn zinderende seizoenstart zijn alle ogen op hem gericht, de media, supporters en velen voetbalvolgers verwachten veel van hem. Dat geeft zo'n andere druk op die jongen. Daar moet hij even doorheen.

Hij heeft gewoon veel potentie, tussen de oren zit het goed en als hij gewend is geraakt aan alle aandacht, dan komt de stoicijnse Dolberg met zijn keur aan kwaliteiten vanzelf weer bovendrijven.

23 januari 2017 om 09:41

Probleem is dat de media n speler/talent van ajax die 2wedstrijden goed speelt meteen het beste talent sinds tijden roepen/schrijven. Dan kan het uiteindelijk alleen maar tegenvallen.
Dolberg is natuurlijk een prima spits....zeker voor eredivisie begrippen.
Maar ja dat was jassen ook....

23 januari 2017 om 09:59

Dolberg liet ook in Europese wedstrijden zijn allround kwaliteiten zien, niet alleen in de Eredivisie toonde hij zich. En zijn talent vergelijken met Janssen gaat wel een beetje scheef. Janssen is een draver, een beuker en een afmaker (in goede vorm). Vergeleken met Janssen is Dolberg een prima ballerina. Of hij nou voor Ajax speelt of voor elke willekeurige andere club.

23 januari 2017 om 12:09

Scoren in de winterstop gaat lastig overigens, dat maakt die datum iets minder dramatisch. Maar natuurlijk moet een spits scoren en dat gaat hij ook zeker weer doen.voor mij geen twijfel dat dit de juiste man op de juiste plek is, geef hem tijd en vertrouwen en hij zal het uitbetalen. Zolang de middenvelders ze er tot die tijd inprikken geen stress. Van mij mag het een dip heten, die zijn er om weer sterker uit te komen.

23 januari 2017 om 08:05

De media schrijft hem geen dip toe, hij heeft gewoon een dip. Niks mis mee.

23 januari 2017 om 10:12

Dit is gewoon zijn niveau, hij is een aantal wedstrijden boven zichzelf uitgestegen anders werd hij al veel eerder genoemd voor het eerste dan dat hij er nu met toeval speelt.
Die jongen is te snel gebracht en je kan hem nu ook niet meer op de bank zetten want dan raakt hij verontwaardigd. Slecht gedaan door Ajax dit, maarja zo zijn ze al een aantal jaar bezig. Spelers speelt 1 of 2 goede wedstrijden en krijgt gelijk een basisplaats. Vervolgens zien we dat ze nog niet klaar zijn voor een vol seizoen 90 minuten maar kunnen we ze ook niet op de bank zetten.

23 januari 2017 om 10:25

Zucht.

Net als dat we in zijn goede periode niet konden zeggen dat dat zijn niveau is, kunnen we nu in zijn vormdip niet zeggen dat dit zijn niveau is.

En waarom niet? Omdat hij nog een kuiken is. Simpel als dat. Pas over een paar jaar weten we wat zijn echte niveau is.

23 januari 2017 om 10:49

Die jongen is veel te snel gebracht dat is duidelijk. maarja we hebben dan ook nog 2 waardeloze buitenspelers bij Ajax momenteel. Deze voorhoede is de slechtste sinds jaren en we hebben geluk met het goede middenveld. maar aankopen hoeven we niet op te rekenen, goede pinchhitter vergeet het maar. een concurrent voor Younes niet nodig. Een buitenspeler die bij 15 doelpunten per jaar betrokken is kunnen we ook niet vinden en maar praten dat er aankopen gaan worden gedaan.

23 januari 2017 om 08:50

@kush

Niemand schrijft Dolberg een vormdip aan, die jongen zit gewoon in een vormdip. Dat bevestig je eigenlijk in je laatste zin zelf ook door te schrijven, dat de vorm vanzelf weer terugkomt. Een vormdip is een mindere periode waarin je zit. Ook al krijgt elke jonge speler zo'n terugval, je kunt moeilijk ontkennen dat het een vormdip heet.

23 januari 2017 om 08:57

@kush: zijn we nu met zijn alle die jongen een dip aan het toe schrijven? of hebben we hem teveel de hemel in geprezen? ik denk eerder dat laatste! want hij heeft 2 a 3 goede wedstrijden gespeeld tegen de lage teams, en de rest was echt niet zo super. die jonge komt er wel en misschien is hij niet zo god als werd gedacht.

23 januari 2017 om 09:18

Vergeet niet dat zn beste wedstrijd tegen celta de vigo was, niet per se een laag team.

Dolberg mist traore, is alleen maar minder gaan spelen sinds traore weg is.

23 januari 2017 om 14:48

ja maar je hebt nog steeds over een paar wedstrijden, hij is nog heel jong, geef zo iemand de tijd! het is gewoon niet zo'n super ster als we dachten, maar dat is toch nie erg! hij is gewoon heel goed en dan gaat het wel is wat minder, en het moet nu maar gaan blijken of hij echt zo goed is dat ie een tijd lang goed presteerd

23 januari 2017 om 09:04

@kush:

Ja dit is ook een probleem, maar Dolberg werd na een paar goede wedstrijden tot nieuwe van Basten uitgeroepen alweer. En dat is niet eens overdreven.

Maar hij staat alweer 8 wedstrijden droog. Luuk bijv word hier om compleet afgemaakt, maar dit is net zo slecht. Leeftijd maakt niet uit, als je in ajax 1 staat hoor je goed genoeg te zijn. Het nadeel is alleen Ajax heeft geen goede 2de optie. Je kan ook niet verwachten dat een mannetje van 18 op de moeilijkte positie Ajax verder helpt.

Hij kan heel goed voetballen, maar had gewoon zo soms zijn minuten moeten maken achter een echte top spits. (voor Ajax/nederland niveau top dan).

En de hype was ook wel weer heel groot en dan worden de verwachtingen dat ook.

23 januari 2017 om 09:19

@capis

Ik vind het ook een probleem, dat Dolberg met zijn 18 jaar praktisch de enige diepe spits is in de selectie van Ajax, Cassierra is er ook nog, maar die jongen is nog minder klaar voor dan Dolberg. Nu Dolberg al een tijd minder en minder wordt, zou het niet verkeerd zijn een goede back-up spits te hebben.

Hem dit seizoen permanent achter een andere (top)spits zetten, vind ik een minder goed plan, aldoende leert men toch het best en snelst.

Er schuilt wel een gevaar in het passeren van zo'n jonge spits die al een tijdje droog staat en die voetballend mindere uit de verf komt. Hem laten banken kan ook zijn zelfvertrouwen aantasten.

Anderzijds moet je hem ook in bescherming nemen tegen de zichzelf, en de media en fans, die hem net zo hard weer kunnen laten vallen als ze hem omhoog hebben gepraat. Het blijft toch moeilijk het juiste moment te bepalen.

Maar goed, Bosz kent die jongen nu redelijk, kent zijn karakter en ziet hem op de trainingen en in de omgang met andere spelers, hij zal hopelijk een goede inschatting kunnen maken wat te beslissen.

23 januari 2017 om 09:36

@capis, de Jong krijgt het stempel vormdip omdat hij kansen mist die er normaal gesproken ingingen bij hem. Dolberg staat droog, maar het is niet alsof hij zoveel kansen mist. Hij krijgt ze geen eens.

Dat ligt deels aan hem, maar misschien wel nog meer aan de spelers om hem heen.
Hij krijgt echt geen fatsoenlijke voorzetten of steekballen en hij is vooral aan het sleuren en lopen voor andere, die vervolgens de kansen niet afmaken....

Dit was in de periode dat hij veel scoorde ook al zo, toen viel hij op omdat kans direct goals was, maar ga die kansen nog maar eens af en kijk hoeveel van die kansen hij zelf creã«erde. Vervolgens staat hij veel meer in dubbele dekking en dat wordt het een stuk moelijker om kansen zelf te creã«ren en wordt je meer afhankelijk van die goede steekbal of voorzet en daar is gewoon een chronisch gebrek aan.

Ben dan ook wel een beetje klaar met Bosz zijn lievelingetjes praktijk. Younes krijgt oneindig veel vertrouwen maar rendement is echt 0. Klaassen speelt al weken echt matig tot slecht, met balverlies om gevaarlijke plekken. En dan zijn de wissels (wat isreal volledig terecht aangeeft) Sanchez en el ghazi. Laat el ghazi dan gewoon een keer staan (die kan tenminste nog van positie wisselen met kluivert, younes kan dat niet). En dan Sanchez, op zoveel gevaarlijke foute passes heb ik hem echt niet kunnen betrappen, terwijl ik vorige week wel echt viergever zag schutteren als een amateur. Die mocht echter de wedstrijd uitspelen (terwijl we het bijna net zo moeilijk hadden tegen PEC en puntenverlies die wedstrijd ook gevaarlijk dichtbij was).

23 januari 2017 om 10:43

@buitenspelval:

Ja maar aan het begin van het seizoen was het toch ook niet deplanning dat Dolberg eerste spits werd. Daarom haalde ze Traore, eigenlijk door zijn falen kwam Dolberg toh er in. Het is toch helemaal gee schande dat een jonge van 18 2de spits is bij een club als Ajax?

Dan kan hij minuten maken en zich ook echt wel ontwikkelen. En als je dan met je 20ste er staat is dat als nog geweldig. Spits is gewoon heel lastig, moeilijker dan als mid of back door te breken bijv.

Er is gewoon extra druk inderdaad voor die jongens van Ajax. De media duikt vol op die jongesnz ie nu ook Kluivert. Nog meer dan een talent bij Feyenoord of Psv, en daar moet je maar mee om kunnen gaan inderdaad.

Nu banken zou een knik geven ben ik bang. Maar als het begin van het seizoen duidelijk was dat hij 2de spits was, zou er niks aan de hand zijn.

23 januari 2017 om 11:13

@capis

Zeker, zelfs laat in de voorbereiding nog was Milik de beoogde eerste spits van Ajax en ging men er vanuit dat die zou blijven, totdat dat monsterbod kwam. Het lag in de planning dat Dolberg vanuit de A1 overgeheveld zou worden naar Jong Ajax en wellicht zijn speelminuten zo nu en dan zou maken bij selectie, eigenlijk de situatie, zoals jij het al schetste.

Door het plotselinge vertrek van Milik viel er een flink en onvoorzien gat, een vervanger van hetzelfde kaliber lag niet voor het oprapen. Het huren van de oude bekende van Bosz Traore was in mijn ogen eigenlijk ook maar tussenoplossing om Dolberg (en Cassierra) te laten rijpen en er geen ervaren spits toehapte, zoals Huntelaar.

Traore bleek tegen te vallen in de spits en verhuisde naar rechts, terwijl Doberg zijn kans pakte, maar eigenlijk nog jong is als aanvalsleider van Ajax. Zo nu en dan een stapje terug doen in deze vorm, indien goed begeleid, daar is idd niets mis mee en zou ik toejuichen, alleen de spoeling is helaas dun.

Misschien dat Traore vol vertrouwen uit Afrika terugkomt, of Ajax een ervaren aanvaller weet te halen deze window, die zowel als spits als als buitenspeler kan fungeren. Dat zal een hoop druk wegnemen bij Dolberg.

23 januari 2017 om 10:15

Waarom niet? Het ophemelen na 2 wedstrijden was wel goed en als het minder gaat moet je ze met fluwelen handschoenen behandelen? Dan moeten deze spelers maar niet zo gehyped worden in de Mickey Mouse competitie.

23 januari 2017 om 12:02

Ja het heeft ook te maken, omdat Ajax veelal spelers opstelt die niet door Ajax echt opgeleid zijn. In ieder geval niet volgens Cruijf-methode. Alleen de spelers die mochten invallen zijn de producten waar Cruijf het over had. Zelfs Klaassen en Veltman zijn niet eens producten van Cruijf. Die maken allemaal verkeerde keuzes (basisfouten) en dat heeft gevolgen voor hun carriã¨re. El Ghazi, Dolberg zijn beide maar paar jaar door Ajax opgeleid. Je ziet meteen aan een Kluivert, Van de Beek en De Ligt dat zij meer strijd leveren, denken in oplossingen en proberen echt rendement te halen. Younes is een kip zonder kop die duizend keer naar binnnen gaat. Maar dan kan je beter Dolberg op de bank zetten. Die gast staat meer als toeschouwer te kijken als Younes de bal heeft en naar binnen sprint. Zoals Sinkgraven die sprint helemaal vanaf de middenlijn naar het strafschopgebied, maar krijgt de bal niet. Als je echt volgens de Cruijf manier wilt voetballen, zet dan minimaal 4 spelers in die ook daadwerkelijk dit hele proces hebben doorlopen. Nouri, Van de Beek, De Ligt, Kluivert, Cerny, Eiting. En kom niet steeds met spelers die nooit gaan doorbreken in het Nederlands elftal, want die hebben al bewezen dat zij nooit meer op dat niveau kunnen meten met de top. Ja dan moet je de kans geven aan een nieuwe generatie spelers. Veltman maakt ook steeds dezelfde basisfouten die hij 4 jaar geleden al maakte. Dus al deze spelers leren er helemaal niets van. Gooi Younes, Veltman, Viergever en El Ghazi eruit en vervang deze door echte Ajax-producten ala Cruijf.

23 januari 2017 om 13:39

Ook Bergkamp en Van Basten hebben moeilijke fases gekend.

Maar dat was toch te verwachten. Een jonge speler als Dolberg kan niet een hele seizoen pieken.
Het is aan ajax om een goede spits achter de hand te hebben je weet dat dit gaat gebeuren.

Dolberg is een heel groot talent en zal zeker zijn mindere periode kennen. De vraag is hoe gaat hij hier mee om en hoe word hij hier in begeleid. Voor mij gevoel is het een vrij nuchtere jongen en kan hij best relativeren dus voor mijn gevoel komt dat best goed.

De vraag die daar op volgt wat heeft ajax als vervanger??

23 januari 2017 om 07:59

Dat zou Cassierra moeten zijn, maar deze jongen brengt (nog) niet wat men van hem verwacht. Ik ben van mening dat Ajax een groot probleem gaat krijgen als ze niet nog iemand achter Dolberg halen. Zoals te vaak neemt Ajax weer een te groot risico. Dit kan ons het kampioenschap kosten. Geld heeft de club dus dat is niet het probleem.

23 januari 2017 om 08:08

@007 dat is dus wat mij al tijden verbaast bij Ajax.
Kijk Ajax hoeft van mij geen kampioen te worden hoor.maar ajax heeft wel alle mogelijkheden om makkelijk kampioen te worden en ook verder in europa te komen.

Ajax heeft zich uitgesproken een bepaald beleid te voeren met daarbij jeugd is de toekomst.
Echter als jij zoveel geld heb zou ik toch 1 of 2 spelers halen die erbovenuit steken voor eredivisie begrippen die zijn er zat. Dit kan zonder je eigen jeugd in de weg te zitten.

Ajax heeft gewoon een ervaren goede spits nodig Dolberg komt echt wel.
Daarbij zou een goede linksbuiten en back ook geen kwaad kunnen.
Zou ajax daarin investeren zie ik ze fluitend kampioen worden.

23 januari 2017 om 09:17

Ik roep al vanaf t begin van t seizoen dat ze m ervaren spits moeten halen omdat iedereen weet dat talenten n dip krijgen. Nu heb je niets als backup en ook niet voor de vleugelspelers. Slecht geacteerd door Ajax. En kom ajb niet aan met t argument van dat er niemand kan/wil komen. Als dat zo is kan de scouting ook opgedoekt worden. Laat ze is doortastend en creatief zijn.

De verrassing van Dolberg is er ook wel weer van af. Verdedigers weten nu ook wat hij kan als hij de ruimte krijgt en die wordt hem dus niet meer gegeven zoals in zijn eerste wedstrijden. Hetzelfde geldt voor Younes. Steeds naar binnen trekken. Voorspelbaar en daardoor makkelijk(er) te verdedigen.

23 januari 2017 om 07:47

Vind ik wel meevallen. Dolberg draait (op gister na) nog steeds heel simpel weg bij zijn verdedigers om de combinatie aan te gaan en spel te verdelen. Hij staat alleen niet zo vaak in scoringspositie de laatste tijd, daar mag wel aan gewerkt worden. Younes is wel voorspelbaar maar creeert elke wedstrijd een stuk of 3 hele doelrijke kansen (een beetje Robben in het klein). Die moet echt aan zijn schot gaan werken, want er hadden gister weer minimaal 2 van zijn zelf gecreeerde kansen in gekund.

23 januari 2017 om 08:14

Gemiddeld creã«ert Younes dit seizoen 1,5 kans per wedstrijd. (squawka).

23 januari 2017 om 11:20

Dolberg staat wel vaak in scoringspositie maar krijgt de bal niet. Younes en el Ghazi rennen blind richting goal en gaan vaak voor eigen succes. En waar velen zsm zo dicht mogelijk bij het doel willen zijn zet Dolberg vaak slim een stap naar achter waardoor hij in de 16 vrij staat. Dat medespelers dit niet zien is niet de manco van Dolberg.

23 januari 2017 om 20:12

Dat soort statistieken zeggen natuurlijk weinig. Want wat ie een 'kans'? Veel te subjectief om daar met statistieken over te oordelen.

Goh dat duurde lang, maar we zijn dan toch eindelijk begonnen met het neer praten Dolberg.
Was het voor de winterstop niet gewoon een vorm piek en is ie nu weer op zijn normale niveau. Of is er eigenlijk helemaal niks aan de hand en is dit eigenlijk gewoon dezelfde Dolberg met iets minder geluk en wat meer pech...
Laat die jonge jongens toch eens... wat eigenlijk? jong zijn? Laat ze genieten van het spel en doen wat ze willen en als ze dan uiteindelijk echt doorbreken en constant worden en niet langer het stempel talent kunnen dragen, laten we het dan eens hebben over hoe goed ze zijn en wat je mag verwachten.
We zullen wel zien waar hij uiteindelijk beland. Is misschien blijkt Ajax wel zijn top. Ook niet erg. En misschien is het wel Barca of Heereveen. Lekker tot je 35ste je hobby uitoefenen met ook nog een goede kans op en vervolg baan en met 50 met pensioen als je het goed aanpakt.

23 januari 2017 om 07:54

Dit komt echt voor het grootste gedeelte door de media. Zij teren hier op. Daarnaast moeten mensen zoals Rinus hier niet op in gaan maar ze weten ook niet beter.

23 januari 2017 om 14:20

De Media?? Alle Ajacieden hemelen hem zelf het meest op, waardoor de verwachtingen bij iedereen stijgen. Misschien als supporter maar minder snel de spelers de hemel in prijzen. Komt alleen maar ten goede van de spelers.

23 januari 2017 om 08:08

Vindt jij dit neer praten? Ik denk dat het een realistische kijk van Rinus Israel is. Wat dat betreft kan je hem ook niet vaak op onzin betrappen en zit ook hier een kern van waarheid is. De vraag is meer of veel supporters ermee om kunnen gaan. Zo'n jongen speelt in de top van Nederland en zal straks alleen maar met meer kritiek te maken hebben. Alleen hij is nuchter genoeg als ik het zo bekijk, maar de gemiddelde supporter kan al snel moord en brand roepen.
Hij is hartstikke jong en speelt op een positie waar altijd veel druk op staat, ik ben het eens met bliek, waar is de vervanger op de momenten dat je die jongen even rust moet geven. ,

Dat is idd waar. Maar ik weet wel hoe dat komt want Traore is er niet dus kunnen ze Dolberg goed verdedigen.

komt vanzelf wel weer als ie 1 maal ze vertrouwen weer terug gevonden heb schiet ie ze er ook van alle kanten binnen is idd vorm dip helaas maar is pas 19 komt wel weer goed

Dit is toch geen wonder? Deze jongen heeft heel veel potentie, maar hij is pas bezig met z'n eerste eredivisie seizoen. Wat mij eigenlijk het meeste stoort is dat Ajax geen goede vervanger heeft. Dolberg zou ook eens rustig op de bank kunnen beginnen. Je kan gewoon niet verwachten dat de jonge spits Ajax aan het handje neemt. Nu niet. De beleidsmakers en trainer lopen op heel dun ijs.

23 januari 2017 om 11:43

Deels mee eens. Ajax had begin van het seizoen gewoon een betere spits moeten halen, zodat Dolberg dit seizoen rustig met invalbeurten en andere potjes gebracht kon worden. Nu is het lastig. Dolberg deed het goed en met Cassierra hebben we een grote investering gedaan, dus nog een spits halen is niet echt makkelijk meer.. Gewoon een goede extra buitenspeler die ook 2 man bezig kan houden... Dan krijgt Dolberg vanzelf meer ruimte.

Dolberg is nog gewoon een jeugdspeler.

Als een ajacied 3 goede corners neemt wordt ie in dit land al bestempeld als wereldklasse, zo werkt dat nou eenmaal in Nederland.

Weet nog goed dat Derksen van Rhijn het grootste talent van Nederland noemde, daarna zijn er nog zoveel namen genoemd waar we nooit meer wat van gehoord hebben.

Enigste doel van de media is om Ajax flink te laten cashen.

23 januari 2017 om 11:44

Ja, daarom schrijven ze ook minstens zo vaak spelers helemaal af in de media, zoals nu met Dolberg..

Oh ja, Dolberg is helemaal geen spits, een aanvallende middenvelder.

Het is niet zo raar natuurlijk dat het allemaal wat minder gaat. Hij heeft een aantal wedstrijden erg goed gespeeld, ik neem aan dat niemand verwacht had dat hij dat een heel seizoen zou volhouden? Dolberg is talentvol maar of hij ook ooit de top gaat halen is de vraag, als hij verstandig is blijft hij nog wat jaartjes bij Ajax waar je als jonge speler een tijdje wat minder mag spelen zonder gelijk op de bank of tribune te belanden.

Speler is gewoon onterecht omhoog geschreven als supertalent en er was vanuit de media een totaal ongegronde angst dat iemand hem in de winterstop zou ophalen. Een handvol goede wedstrijden heeft ie gespeeld en dat was het wel. Gewoon de tijd geven zo'n jongen en niet na elke goede wedstrijd de loftrompet afsteken.

23 januari 2017 om 08:10

Inderdaad, dat riep ik al nadat hij een paar ballen in een goal schoot. Toen werd ik voor gek verklaard en was Dolberg een geweldige spits. Heb zelfs transferbedragen van 50 miljoen of iets voorbij zien komen. Totaal de weg kwijt en een geen bord voor de kop, een complete bunker.

23 januari 2017 om 09:53

@fr12jules

Dolberg zit nu even in een dip, maar blijft een bijzonder talent. Zijn tijdelijke mindere periode maakt hem niet gelijk minder waard of meteen afgeschreven door topclubs. Daar kikt men echt wel doorheen. Als Dolberg zich weer hervindt, waar ik in geloof, zal hij alleen maar interessanter worden voor de Europese topclubs.

23 januari 2017 om 10:00

Het is maar de vraag of hij nu werkelijk in een vormdip verkeerd, of dat hij nog geen half seizoen boven zijn kunnen heeft gepresteerd. Belangrijkste is gewoon dat hij de komende 3-4 jaar lekker bij Ajax blijft ballen.

23 januari 2017 om 10:31

Nou, als je Dolberg hebt zien spelen dan kun je niet anders dan constateren dat hij een bijzondere mix asn kwaliteiten bezit, die je niet zomaar uit je mouw schud omdat je boven je kunnen speelde. Technische en tactische kwaliteiten kun je moeilijk simuleren, die heb je of die heb je niet. Als je ze niet hebt, dan kun je ze ook niet uitvoeren. En scorend vermogen zit er bij hem gewoon ook in. Dus nee, persoonlijk denk ik niet dat hij boven zijn kunnen presterende.

Ik denk dat het wel goed zit bij die jongen; hij heeft ook al gezegd dat hij zich voorlopig bij Ajax wil blijven ontwikkelen en zich thuis voelt. Het is een nuchtere jongen met een goede kop erop. Eentje die weet dat hij er nog lang niet is en bij Ajax en in de Eredivisie nog een hoop kan leren, voordat hij de volgende stap zet a la bijvoorbeeld Christian Eriksen

23 januari 2017 om 11:46

Helaas is 50 miljoen voor een jonge speler die zo imponeert tegenwoordig niet gek om als vraagprijs te hanteren, zolang de speler in kwestie blijft presteren..

23 januari 2017 om 09:43

@master d

Veel jonge talenten worden vaak vroeg omhooggeschreven, maar in het geval van Dolberg is het nauwelijks onterecht te noemen. Het was ook heel bijzonder wat die jongen liet zien in de eerste maanden.

Dat de grote clubs op hem azen en hem graag zouden willen inlijven lijkt me niet gelogen. Hij is in potentie een topspits in wording. Sls hij zich blijft ontwikkelen in dit tempo, zal hij het ver kunnen schoppen. Qua prijs zullen bedragen als die van jonge talenten Odegaard of James niet onrealistisch zijn als er tegen elkaar zal worden opgeboden.

Dolberg is een heel groot talent met heel veel verschillende kwaliteiten en mogelijkheden. Als je dat niet ziet en concludeert dat hij onterecht omhoog is geschreven, dan heb je hem waarschijnlijk nauwelijks gevolgd. Je kunt aan alles zien dat hij bovengemiddelde kwaliteiten heeft.

Op de eerste plaats scorend vermogen, prioriteit een voor een spits. Verder heeft hij gevoel voor de vrije ruimte, is hij technisch vaardig in de kleine ruimte, passeert hij met gemak binnen en buiten om, ziet hij in een split second de vrije man om de combinatie mee aan te gaan, is hij snel en wendbaar, draait makkelijk open en kan hij ook nog goed gericht koppen. Kortom, in potentie een heel complete spits.

We hebben net twee wedstrijden gespeeld en die jongen wordt alweer afgebrand. Net zoals jonge spelers tegenwoordig na twee goede wedstrijden de hemel in geprezen worden. Media draagt ook zeker bij aan jonge gasten die het te hoog in hun bol hebben en daardoor vroeg weg willen.

Ach, dit riep ik een aantal weken geleden al. Maar toen was men in de hosanna stemming omdat hij een paar goaltjes maakt tegen laagvliegers in de Eredivisie. Toen werd ik voor gek verklaard en was Dolberg een geweldige spits. Eigen schuld dikke bult, dat krijg je van al dat omhoog schrijven.

23 januari 2017 om 08:47

Ach, als je maar vaak genoeg schreeuwt heb je altijd wel een keer gelijk. Het is maar hoe je het bekijkt, jij ziet enkel een paar goaltjes tegen laagvliegers omdat je liever niet iets goeds wilt zien bij een concurrent. Wij zien een jonge speler, international geworden, die zowel in de eredivisie mooie dingen liet zien als in de Europea League. En dat in zijn eerste seizoen. Iedereen weet dat een talent een terugval heeft, iedereen kan zien dat er veel talent in die jongen zit. Niets nieuws onder de zon.
.
En dan loopt het inderdaad wat minder qua doelpunten, ligt dat enkel aan hem? Hij heeft de lamme en de blinde als collega's voorin lopen. Voetballend doet hij het nog steeds goed en voegt hij waarde toe, de doelpunten komen vanzelf wel.
.
Het feit dat je miept over de 50 miljoen transferbedragen geeft eigenlijk al aan dat je liever schreeuwt dan dat je de achterliggende gedachte achterhaald.

23 januari 2017 om 09:16

Ik wil best iets goed zien, ik wil alleen niet overdrijven. Dolberg is enorm omhoog geschreven. Destijds riep ik al dat men niet zo hoog van de toren moest blazen en niet te veel moest verwachten. Moet je maar een nalezen in wat voor hosanna stemming men was omdat hij een keer een hattrick maakt tegen Nec.

Dat het minder qua doelpunten loopt kan aan hem liggen, hoeft niet persee. Zoiets is lastig in te schatten. Maar aangezien Ajax een brede selectie heeft zouden er toch andere vleugelspelers moeten zijn die wel hun waarde hebben, toch?

Die 50 miljoen werd gevraagd omdat ze Dolberg graag willen behouden, maar er zijn er genoeg die vinden dat Dolberg ook zoveel waard is. Je kan toch ook simpel zeggen dat hij niet te koop is? Er hoeft toch geen bedrag om Dolberg zijn nek te worden gehangen? Wanneer je een enorm bedrag koppelt aan een speler moet hij ook presteren naar dat bedrag (of op zijn minst een deel van het bedrag). Maar dat doet hij op het moment niet.

23 januari 2017 om 09:43

In een voetbalwereld waarin alles te koop is kom je niet weg met "hij is niet te koop". Hang er een exorbitant bedrag aan en mensen haken af. Zo werkt het nu eenmaal. Tuurlijk zijn er altijd gekken die roeptoeteren dat hij zoiets daadwerkelijk waard is, maar dat is natuurlijk een grote minderheid.
Ik ben niet van mening dat wanneer je een prijskaart voor de buitenwereld aan een speler verbindt dat je van de speler direct verlangt of hem druk op legt dat hij naar een gedeelte van dat bedrag moet presteren, dat is jouw interpretatie van het prijskaartje. Je schrikt andere clubs af zodat hij met zijn kop bij Ajax kan blijven en zijn eigen ontwikkeling zonder inmenging van buitenlandse grootmachten.
.
Ajax heeft een brede selectie, maar qua vleugelspelers is het dramatisch dit seizoen. Weinig goede voorzetten of bruikbare ballen voor de spits. Daarom schreeuwt iedereen ook om goede versterkingen, dat heb je zelf ook gezien in de verschillende topics.

Vind je het gek? Dit is het allereerste seizoen op het hoogste niveau voor Kasper Dolberg! Het talent staat nog altijd buiten kijf. De hoeveelheid wedstrijden nationaal en Europees, intensiteit, media-aandacht en het wekelijks moeten presteren is hij fysiek en mentaal nog niet helemaal gewend. Die jongen maakte namelijk direct de overstap uit de A1.

Door gebrek aan concurrenten (taak van Marc Overmars!) pleegt Peter Bosz bij Ajax nu noodgedwongen roofbouw op die jongen. Jammer, want dit fenomeen zie je bijna alle Ajax-talenten gebeuren en de terugkeer van Traore laat nog op zich wachten sinds hij zijn land recent naar de volgende ronde van de Afrika Cup schoot.

Hij scoort al 8 wedstrijden op rij niet. Dit betekend dat hij ook voor de winterstop al heel lang droog stond. Dolberg is absoluut een talent, maar of het een wereldtalent is is maar zeer de vraag. Dolberg heeft het niet namelijk al heel lastig tegen leeftijdsgenoten bij kleinere clubs.

23 januari 2017 om 10:09

6 speelrondes in de eredivisie niet gescoord.. incl 5 min tegen PSV (na 5 min geblesseerd lopen strompelen)
Luik ingevallen met een paar minuten spelen.. Competitie 5 volle wedstrijden niet.. Poeh Poeh. Lukt de Jong ook terwijl die er vorig jaar 26 maakte.

Dit zagen we toch al mijlenver aankomen. Dit is een logisch gevolg van zijn opkomst. Prachtige voetballer met talent, alleen moet je hem de druk niet opleggen alles alleen te moeten doen. Met vleugelspelers die al tijden niet voldoen plus dat het het in het team zelf vaak niet loopt leg je de druk van een van de belangrijkste posities op het veld neer bij zo'n jonge jongen. Niet te begrijpen. Haal een ervaren spits die wat kan, laat Dolberg de wedstrijden tegen de kleintjes zijn trucje doen. Scoren zorgt immers voor vertrouwen. Plus druk vermindering laat die jongen er wel bovenop komen. Maar ajax met dat enorme geldpakhuis gaat dit niet doen. Investeren is een eng woord

Dit was te verwachten. Jonge spelers stijgen vaak boven zichzelf uit in hun eerste wedstrijden. Die hebben net hun debuut gemaakt, zijn zo enthousiast dat ze vanzelf vleugels krijgen en ze kunnen vrijuit voetballen omdat er in principe nog weinig van ze verwacht wordt. Maar daarna zakt het al snel weer in. En nu moet Dolberg dus gaan laten zien of hij een toptalent is dat nu even een dipje heeft, of dat hij eigenlijk maar een matige speler is die een paar maandjes boven zijn eigenlijke kunnen heeft staan voetballen (het Royston Drenthe-syndroom, zeg maar).

Benieuwd hoe lang Bosz hem nu nog laat staan. Want Dolberg's cijfers zijn inmiddels niet zo best meer: in 15 van zijn 19 wedstrijden niet gescoord.

De media en wij doen het zelf want wij praten hem de hemel in, weet moeten nu weer oppassen met Kluivert Jr.
Dolberg scoorde er lustig op los en nu niet en wordt nu meer gesabbeld maar ik vind dat hij ondanks niet scoort toch aardig mee doet in het spelletje, loopt goed weg van ze mannetje en kaatst goed geef die jongen de tijd

hou toch op... scoorde eind november voor het laatst, boeiend je hebt een winterstop gehad.. die gozer gaat draaien.. lopen we weer hem iets aan te praten...
stond me gisteren ook weer mateloos te ergeren aan de commentator..

Daarom wil Ajax kampioen worden dan zal er met name voorin wat moeten gebeuren.

RS: Kluivert / Traore / El Ghazi
CS: Dolberg / Huntelaar / Cassierra
LS: El Ghazi / Younes / Kluivert

Ik pleit voor de komst van een ervaren spits als Huntelaar. Of anders een ervaren spits van begin 30.

Nu Kluivert zich regelrecht aandient, is de noodzaak op de vleugels wat minder. traore komt er ook zo weer aan. Wel zou ik El Ghazi voortaan van links laten beginnen. En voor Cerny is een verhuur van een half seizoen het beste.

Ik zag de zelfde Dolberg als tegen FC Twente, totaal niets toevoegend.
Waar ik bang voor ben, wordt Kluivert nu niet in het zelfde spoor gezet? Namelijk, veel te vroeg zo'n belangrijke taak vervullen? Die jongen is nog maar 17, een zeer groot talent, maar toch totaal niet klaar om Ajax 1 te gaan dragen.

Sinds Traore weg is, speelt Dolberg een stuk minder. Die twee konden elkaar altijd goed vinden. Traore had altijd dubbele dekking, waardoor Dolberg meer ruimte kreeg. Nu heeft Dolberg constant dubbele dekking.

23 januari 2017 om 10:49

Ook dat aspect speelt mee inderdaad, naast het feit dat Dolberg voor het eerst zo veel wedstrijden achtereenvolgend speelt op het hoogste niveau. Traore trok veelal de linker centrale weg waardoor er automatisch ruimte in het centrum vrij kwam. El Ghazi heeft die dreiging stukken minder ja.

Ajax is gezien de berichtgeving druk op zoek naar zulke creatieve vleugelspitsen, maar op een of ander manier lukt het Overmars nog niet om zulke spelers te binden.

Standaard Ajax. Een talent helemaal de hemel in prijzen, talent krijgt een terugval, talent afschrijven of vertrekt. We hebben inmiddels hetzelfde gezien bij Bazoer, Tete, van Rhijn, Fischer, Boilesen, Andersen, El Ghazi, Denswil.

Nu is dit enigszins gechargeerd, maar stop eens met die jonge jongens de hemel in te prijzen.

23 januari 2017 om 12:42

Deels met je eens, alleen is het niet ajax die ze de hemel in prijst, maar de media. Ajax stelt ze alleen maar op.

Laat die jongen lekker z'n terug al hebben! Ja, hij is nu even wat minder, so what?! Als media kan je zo'n jongen nu breken, of vertrouwen geven en gewoon laten gaan.

Vond ook al dat ze veel te snel riepen dat het zo'n geweldige speler is, dan leg je onbewust veel druk op zo'n jong talent.
Ja, hij heeft het zeker heel goed gedaan, dat is niet te ontkennen, maar geef zo'n jongen een heel seizoen de tijd om te ontwikkelen.
Staat al wel langer dan na de winterstop droog, dus doelpunten maken is al langer niet gelukt.
Maar goed, als hij straks weer scoort kan het zomaar ineens weer als een trein lopen.
We gaan het zien, maar over het algemeen zie je toch te vaak dat een talent die goed speelt meteen de hemel in geprezen wordt, maakt niet uit voor welke club je speelt.

Grappig om meteen overal te lezen dat Dolberg er eigenlijk helemaal niets van kan en helemaal niet zo'n supertalent is. Dat is hij namelijk in mijn opinie wel, hij heeft het echt allemaal. Alleen nu ziet iedereen hem als gevaarlijke tegenstander, en staan er twee sterke centrale verdedigers tegenover hem, die hem geen seconde ruimte geven. Tuurlijk is het dan veel lastiger. Geef die jongen maar rustig de tijd, die komt er wel. Hij moet alleen vaker met zijn gezicht naar de goal toe spelen, dan is hij op zijn sterkst. Of wegdraaien, wat ik bij hem echt fantastisch vind.

23 januari 2017 om 10:08

Het doet me denken aan Luc Castaignos, hoewel Luc nog jonger was toen hij een basisplaats kreeg en bovendien in een slecht draaiend team moest meedraaien. Toch zijn de huidige cijfers van Dolberg vergelijkbaar met die van Castaignos in zijn eerste seizoen als eerste spits. Enige terughoudendheid lijkt me dus niet misplaatst, want of het een topper wordt dat zal de toekomst uitwijzen.

We moeten begrijpen dat een jonkie naar het eerste halen niet betekent dat hij uitontwikkeld is. Een Dolberg, en straks ook een Kluivert, wordt in het begin niks van verwacht. Leuk meedoen is al voldoende. Op het moment dat zo'n speler impact op teamprestatid heeft, beginnen de verwachtingen toe te nemen. Maar Dolberg heeft nog veel te leren. De afhankelijkheid is niet zijn verantwoordelijkheid, maar die van de staf (en directie). Een spits als Huntelaar zou niet verkeerd zijn om er bij te halen. Zolang Dolberg maar de 'toekomst heeft'.

En laten we wel zijn: er is net een winterstop geweest. Het aantal wedstrijden waarin Dolberg geen indruk heeft gemaakt zijn op één hand te tellen. Zoveel is er niet aan de hand.

Zoals meerdere hier melden, het gebrek zit hem voornamelijk bij de buitenspelers. Het is al wel gebleken dat Bosz liever met andere types werkt op deze posities. Niet voor niets dat hij met Ziyech en Traore speelde op de rechterkant, en nu Kluivert al minuten geeft.

Dit ligt ook aan de hele Ajax aanval. Het is te voorspelbaar. Ik denk als er meer aanvallers gebruikt worden er minder voorspelbaarheid is. Ik hoop ook van harte dat Overmars er minstens een speler bijhaalt, desnoods Larsson en/of Huntelaar. Dolberg speelt ook te veel wedstrijden voor zijn leeftijd. Die moet af en toe een wedstrijd overslaan. Dat zal zijn vorm ten goede komen. Cassierra zal in Jong Ajax aan zijn afwerken moeten werken, dan komt het met hem ook wel goed.
Verder het gezeur over Sanchez en de Ligt. Sanchez liep al een tijdje wat te trekkebenen en werd volgens mij daarom gewisseld. Je moet er niet aan denken om hem een aantal weken te moeten missen. De Ligt viel toen uitstekend in, waarna FC Utrecht niet meer gevaarlijk werd.
El Ghazi moet trouwens eens leren goed op te letten. Als je het aantal ballen turft dat vlak langs hem over de zijlijn loopt dan schrik je daar van. Dat is bij Youness een zeldzaamheid.

Dat komt allemaal door iedereen en nog wat. Hij is de nieuwe Zlatan hij lijkt op Wim kieft Barcelona man united wauw, laat die jongen met rust man, laat die jongen 2-3 jaar ze gang gaan nu stelt hij niks meer voor walg van de media. Ik weet nu al dat Justin de volgende is en dat zeg ik als Feyenoorder laat die jongens gewoon met rust

23 januari 2017 om 11:17

Mee eens. En zo gaat het. Niet alleen bij Ajax maar bij elke club. Mensen worden vanzelf enthousiast als een onbekende jonge gozer het mag gaan laten zien, en het dan de eerste paar wedstrijden ook nog erg goed doen. Persoonlijk denk ik dat het bij die jonge gasten vaak komt door de adrenaline boost die ze krijgen. Alles is nieuw en ze willen zich kostte wat het kost bewijzen. Die gasten spelen onbewust gewoon op 200%.

Dan zijn we 4-5 wedstrijden, voelt het allemaal wat bekender en hebben ze die boost niet meer zo erg als in het begin. Dit zag je bij zoveel talenten. Fischer, Bakkali, Andersen en nu Dolberg.

Het gaat er niet om hoe hoog ze pieken tijdens deze begin-periode, het gaat er om hoe sterk ze uit hun dip kunnen komen. En dat blijkt voor heel veel jonge spelers moeilijker te zijn dan gedacht.

23 januari 2017 om 13:01

Ja nu lukt het ff niet en dan ga je weer in je hoofd hebben van pff ik moet echt scoren en dan gaat het juist fout. Ze zetten veelste veel druk op zulke spelers man echt ongezond. Ik snap niet hoe je zo ene hoge verwachtings patroon kan hebben. Zulke spelers komen net kijken man hoe goed ik dolberg ook vind en zeker Justin die gaat ver komen maar laat ze gewoon hun ding doen

Joh, als Ziyech, Younes en El Ghazi alleen op goal schieten 9/10x , dan krijgt Dolberg niet echt een bruilbare bal. Ze zijn een beetje te egoistisch op dit moment. Dolberg krijgt gewoon geen bruikbare ballen, dat is het enige probleem.

Geef die jongen wat tijd man, natuurlijk zat deze dip eraan te komen. Dolberg lijkt me intelligent genoeg om te leren van deze situatie en zo een betere speler te worden.

Ajaxieden maak je niet zo druk (al denk ik eerder dat de "experts" deze "crisis" aanpraten).

Laat dollberg gewoon effe rijpen jongens,deze wordt een grote spits.
Hij heeft gewoon tijd nodig.

Ik weet niet hoe sommige jongens naar voetbal kijken hoor, maar ik heb een aantal aannames van die jongen gezien waar je u tegen zegt. Het probleem is dat zijn medespelers el ghazi en younes te lomp zijn om hem.te begrijpen en bruikbare ballen van de zijkant te geven. Geloof mij nou, deze jongen is wereldtop. En dat zeg ik niet snel, want de rest wat bij ajax doorbreekt is pure middelmaat

Iedereen kan hem nu wel een vormdip toeschrijven, maar zo slecht vind ik niet dat hij het doet. Met de kleine ruimtes die hij krijgt weet hij steeds wel het beste er van te maken. Daarentegen heeft hij twee wedstrijden geleden nog tegen RB Leipzig gescoord.

Utrecht had 3 verdedigers op Dolberg.

Probleem is gewoon de buitenspelers. Youness gaat nooit diep, geeft nooit voor of een steekpass.

Alleen El Gazi deed wat. Had ook liever Kluivert gezien voor Youness.

Ik hou vertrouwen aan deze jongen, hij is nog jong.

Ja, dat zat er natuurlijk dik in. Een jong talent wat een hattrick maakt tegen, met alle respect, NEC en hij is de nieuwe "vul maar in". Vervolgens schiet hij er een paar wedstrijden niks in en hij wordt nog net niet gelijk afgeschreven.

Ga lekker voetballen jongens. Als deze Dolberg er echt daadwerkelijk elke wedstrijd 1 of 2 zou maken dan zou hij nu niet meer bij Ajax voetballen. Hij heeft nog heel veel te leren.

Feit is wel dat in tegenstelling tot de afgelopen paar spitsen hij wel goed kan spelen zonder te scoren. Voor zijn leeftijd vind ik hem fysiek al erg sterk, en daarnaast heeft hij een goede techniek.

Dolberg werd het het ook vreselijk moeilijk gemaakt, door zijn verdediger die eigenlijk met rood wel kon vertrekken, schoppen, vasthouden, overtreding hier en daar..

Waar houdt het op?

23 januari 2017 om 15:32

Ik vermoed dat het meer met voorzetten te maken heeft, ik denk dat als hij op de plek van luuk de jong had gestaan het dubbele aantal goals gemaakt had..
Hij wordt moet nu steeds de bal ophalen en dan drie of vier man voorbij.
Ik vind het logisch dat hij weinig scoort met de ruimte en aanvoer die hij krijgt.

Ach ja, een vormdipje bij zo'n jongen is niets nieuws onder de zon. Dat nivelleert een beetje de eerdere hype die hier is ontstaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren