Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Van Persie heeft een ongelooflijke carrière, dat was een fout van Depay’

Laatste update:
/

De hiërarchie van de kleedkamer is bepalend voor succes. In de optiek van Ulrich van Gobbel moeten jonge voetballers altijd naar routiniers luisteren. De jeugdtrainer van Feyenoord is daarom dan ook van mening dat het incident tussen Memphis Depay en Robin van Persie bij Oranje nooit had mogen plaatshebben.

Het is nooit duidelijk geworden wat er precies is voorgevallen tussen de twee, al erkende bondscoach Danny Blind wel dat er 'iets' was voorgevallen. Volgens Voetbal International was Van Persie boos dat hij tijdens een partijtje op de training over het hoofd was gezien door Depay. Tijdens het diner zou Van Persie aan Depay hebben gevraagd of hij dacht misschien een grote jongen te zijn, waarop de jonge aanvaller repliceerde met de vraag of grote jongens dan bij Fenerbahçe spelen.

/

"Als een oudere speler iets signaleert, moet het jonge talent luisteren", zo oordeelt Van Gobbel in De Telegraaf. "Robin moet in die periode iets gezien of aangevoeld hebben bij Memphis. Hij valt hem niet voor niks verbaal aan op de training. Begrijp me goed, ik heb niks tegen Memphis. Ik hoop dat hij de top haalt."

"Maar in de woorden van Robin zal een kern van waarheid hebben gezeten en daar had Memphis over moeten nadenken." Van Gobbel wijst erop dat Van Persie in zijn tijd bij Arsenal naar de adviezen van Dennis Bergkamp luisterde. "Dan denk ik, waarom neemt Memphis zoiets niet aan? Robin is een grote speler met een ongelooflijke carrière. Dat was een fout van Memphis.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, maar Bergkamp was een heel vriendelijk en rustig persoon. Van Persie doet altijd zo verongelijkt. Ontzettend vervelend gozer blijft dat toch, ik zou daar ook moeite mee hebben.

21 januari 2017 om 08:51

Met alle respect, maar ken jij Robin van Persie? Op basis waarvan is het een vervelende gozer? In de topsport worden geen lieve broodjes gebakken, dat is gewoon soms hard tegen hard. Die gasten verdienen miljoenen en het gaat om prijzen, status, eer en heel veel geld. In de tijd van Rinus Israel, Van Hanegem, Gerets vloog je als jonkie gewoon drie hoog als je je niet gedroeg. Er was gewoon een duidelijke hiërarchie. Als jonkie wist je je plek en laat dat nu juist zo nu en dan ontbreken. Nu denkt men vaak dat ze het al heel snel hebben gemaakt, op een uitzondering na, maar zie hier; Depay moet een stap terug maken... dat zegt genoeg, maar ik vraag me af of hij zijn plaats wel weet? Ik denk het namelijk niet en dat zal er denk ik voor zorgen dat hij niet alles uit zijn carrière zal gaan halen. Dat hoop ik overigens niet, want voetballen kan hij wel, maarja dan moet je er wel daadwerkelijk alles voor doen hè!

21 januari 2017 om 09:18

Dit is toch een afspiegeling van de maatschappij. Het ontbreekt veel jongeren aan respect en zelfreflectie.

21 januari 2017 om 09:20

Met alle respect maar ken jij de geschiedenis..?! Pierre van Hooijdonk vs Robin van Persie?? Vergelijkbare situatie, over jong broekie met een te groot ego gesproken

21 januari 2017 om 09:28

En ook dan dient Van Persie zich te schikken. Maar Van Persie heeft er wel alles uitgehaald. Hij heeft het uiteindelijk wel laten zien. Moet Depay nog doen hè

21 januari 2017 om 09:45

Je hebt gelijk, maar ik vind respect naar oudere ervaren voetballers los staan van het feit wat iemand uiteindelijk gepresteerd heeft..destijds was RvP een supertalent zonder respect voor de oudjes (Pierre) maar krijgt nu de bal teruggekaatst van Memphis..

21 januari 2017 om 09:53

Het is soms ook de persoonlijke band die men met elkaar heeft. En daarbij dient een jonkie ook voor een oudere waterdrager respect te hebben. Maar als je als jonkie een grote mond hebt dan moet je ook met je benen spreken en dat is nog het verschil. Maar weet je... die oudjes moeten die jonge gasten op de huid zitten, daar worden ze daadwerkelijk beter van.

21 januari 2017 om 10:21

V Persie had waarschijnlijk gelijk dat Depay die bal moet afleggen en mag je best wat van zeggen.Maar moet je dan meteen een collega voetballer voor de hele groep voorschut willen zetten met zo'n opmerking? Hoe had Depay moeten reageren? Ow sorry Robin je hebt gelijk ik voel me een grote jongen dat ik nu bij Manu speel. Maak me maar nog een keer belachelijk voor de groep dat heb ik wel verdiend omdat ik die bal niet afgaf?

Het is gewoon actie reactie geweest op dat moment. Naar mijn mening een hele harde counter (in woorden) maar wel een begrijpelijke.

21 januari 2017 om 10:41

Nee, ik ken hem niet persoonlijk. Maar ik heb heel veel interviews van hem gezien. Meestal vind ik hem niet bijzonder sympathiek overkomen.
En dat gelul over vroeger.. Tijden veranderen, dat is nu eenmaal zo. De jeugd is mondiger geworden, maar toont echt nog wel respect naar oudere spelers. Maar respect heb je niet zomaar, respect moet je verdienen. En als Van Persie zegt: 'denk je dat je een grote speler bent' of zoiets, dan verdient hij een draai om zn oren. Nogmaals, ik begrijp de reactie van Depay dan wel. Sterker nog, ik had hetzelfde gedaan.

21 januari 2017 om 10:53

Inderdaad, tegenwoordig hebben jongeren in het algemeen geen respect voor ouderen, dat was in mijn tijd wel heel anders.

21 januari 2017 om 10:54

@tukkergaitie, wat had van Hooijdonk bereikt? Ga maar eens luisteren naar iemand waarvan je al weet dat je meer gaat bereiken dan die persoon. Bij Arsenal luisterde van Persie wel naar Bergkamp en Henry. Van Hooijdonk heeft een leuke carrière gehad, maar niet iets waar je tegenop kijkt als je een groot talent bent.

21 januari 2017 om 11:13

Tukkergaitie: Qua lengte was van hooijdonk groot. Zijn prestaties niet. Dus wat is je punt.

21 januari 2017 om 11:20

Weet je, al is hij niet sympathiek nou en! Met zijn voeten liet hij het op den duur wel zien. En ja hij was destijds bij Feyenoord een blaag eerste klas. Onder de vleugels van Wenger en Bergkamp is hij bijgedraaid. Dat heeft Memphis nu ook nodig. Iemand die bij hem de juiste snaar raakt. Uiteraard mag hij een tegenreactie geven, maar hij moet niet denken dat hij er al is. En wat betreft het gelul over vroeg.... het is gewoon goed dat er een duidelijke hiã«rarchie in de groep is. Dat geeft duidelijkheid. Oudere spelers hebben in positieve zin ervaring waar jongere van kunnen leren. Oudere spelers zetten jonkies weer met de beide beentjes op de grond. Dat is gewoon een natuurlijk proces.viera bijvoorbeeld zal Van Persie ook hard aangepakt hebben. Een Giggs of een Scholes pakte Ronaldo destijds ook even aan. Leuk die trucjes, maar daar zijn wij niet van en het is niet effectief. Zonder hen was hij daar langer in blijven hangen. Kortom het werkt ook heel positief. Je mag mondig zijn, maar de voetjes moeten de mondigheid wel kunnen bijbenen, anders word je niet serieus genomen.

21 januari 2017 om 11:24

Van Hooijdonk is niet van het niveau Bergkamp, maar schoot Feyenoord op dat moment wel persoonlijk naar de winst van de Uefa cup. Dat hij niet met jonkies om kan gaan dat is een feit, maar op dat moment was hij wel de man.

21 januari 2017 om 09:20

Tja ik kan daar ook niet zo goed tegen. vPersie had het ook op een normale manier kunnen aankaarten ipv: "denk je dat je een grote jongen bent" moet je tegen mij ook niet zeggen

21 januari 2017 om 09:45

Denk je dat je een grote jongen bent?

21 januari 2017 om 10:39

Wat gebeurt er dan? Als je daar niet tegen kan bewijs je meteen dat je geen grote jongen bent. En Van Persie heeft hartstikke gelijk gehad. Weet je waarom? Hij was toen hij 18 was precies zo als Memphis nu. Wat dat betreft is het zonde dat Memphis niet naar Arsenal is gegaan. Wenger weet heel goed hoe hij dat soort zelfoverschatting uit zulke gasten kan krijgen.
Van Persie was een blaag. Toen hij bij Feyenoord speelde was hij echt een ontzettend arrogant ventje. Wel leuk voor het publiek af en toe, maar hij liep rond alsof hij de beste ter wereld was op zn 18e.
Wenger heeft van hem een professional gemaakt. Memphis is nog steeds een blaag. Hij ging naar een club voor gearriveerde spelers. Er werd teveel geld voor hem betaald. Hij werd als grootste talent ter wereld gezien door sommigen.
Nu is hij doorgeslagen en gedegradeerd naar Lyon. Hopelijk krijgt hij daar de wind van voren en gaat hij zijn persoonlijkheid opnieuw uitvinden. Met zijn huidige instelling komt hij namelijk nergens. En dat is zonde voor zo'n groot talent.

21 januari 2017 om 10:47

Van Persie heeft misschien wel gelijk, maar je moet weten hoe je met mensen om moet gaan. En daar is hij niet zo goed in. Als je zoiets zegt tegen een jongen als Depay, dan kun je wel raden wat er gaat gebeuren.

21 januari 2017 om 10:51

@superstick
Dan leg je het probleem bij Van Persie. Depay moet een keer respect leren krijgen voor mensen die alles al bewezen hebben. Van Persie heeft het United waar Depay gefaald heeft in zijn eentje kampioen gemaakt. Naar zulke figuren moet je luisteren.
Als ik als kok samen met Gordon Ramsay zou werken, zou ik me verrot laten schelden alleen om te leren wat hij weet. Dat hoort erbij. Je begint onderaan en knokt voor elke meter. Zolang je weet dat het niet persoonlijk is, is het ook goed te relativeren. Depay neemt het persoonlijk op, maar ook van persie wil alleen maar dat hij beter wordt.

21 januari 2017 om 11:33

En sommige mensen zitten anders in elkaar en moeten anders benaderd worden om door te dringen...

21 januari 2017 om 10:04

Van Persie is een Rotterdammer. Zo praten Rotterdammers. Die zijn direct. Ik ben er in de 6 jaar die ik in Rotterdam woon gewend aan geraakt. Bovendien lijkt het me heel goed dat Memphis een keer met de harde hand wordt aangepakt.

21 januari 2017 om 10:13

Juist , en als je weet met wie van Persie opgroeide en waar hij voetbalde op straat. Als ik me niet vergis in die grote kooi die je tegenkomt als je vanaf CS de bus pakt naar Noord. Dan was Van Persie nog lief in zijn benadering. En vele hier refereren aan zijn ruzies met Pierre maar Robin heeft nog veel grotere problemen gehad in zijn beginperiode.

21 januari 2017 om 10:36

Heeft weinig met het Rotterdams zijn van doen lijkt me, eerder een persoonlijke eigenschap waar Superstick kennelijk niet tegen kan. Ik heb Van Persie eigenlijk nooit echt als arrogant of iets ervaren bijvoorbeeld en het was al helemaal geen flapuit voor de camera's (eerder cameraschuw). Vandaar ik het ook een overbodige mededeling vind, even de wereld duidelijk maken dat je iemand niet mag. Kan en mag natuurlijk, maar het krijgt zo wel een hoog "schreeuw" gehalte.

On; Verstandige taal van Van Gobbel, die zag ik niet aankomen (wist ook niet dat hij inmiddels trainer is)

21 januari 2017 om 10:42

Rotterdammers schuwen de confrontatie niet. Van Persie is zeker niet cameraschuw maar heeft geleerd van Wenger. Kijk maar wedstrijden van Feyenoord terug toen Van Persie er nog speelde. Grote muil, hij eiste vrije trappen op van V Hooijdonk (die dat seizoen ongeveer elke vrije trap raak schoot), hij probeerde gearriveerde vedettes van Internazionale te intimideren. het was geen prettig mannetje.
Maar bij Arsenal is hij volwassen geworden.

21 januari 2017 om 10:51

Dat gezeik met die vrije trap was toch in de Supercup tegen Madrid? En toen werd hij uit de selectie gezet door Van Marwijk en kort daarna verkocht aan Arsenal.

21 januari 2017 om 11:07

Nee dat snap ik ook wel Feye88, maar ik refereerde even naar de avatar van Sticky (is dat niet Atletico?) en vroeg me af of hij niet lichtelijk bevooroordeeld is na de fantastische vliegende kopgoal (voor mij toch wel het hoogtepunt van Van Persie). Net zoals wij bevooroordeeld zijn en het eventuele vedettegedrag wel accepteren.

Ach ja misschien zit ik ernaast, hoe het ook zij, ik vond het niet terecht dat hij weg wordt gezet als een vervelend mannetje. Daar doe je hem tekort mee met zo'n carriã£â¨re. Of de sexschandalen, auto ongelukken of belastingfraudes moeten nog boven komen drijven...

21 januari 2017 om 10:33

Bergkamp altijd rustig en vriendelijk? Behalve dan tegen Joegoslavië in 98 . Hij kon ook van zich afbijten af en toe wanneer het nodig was. Maar je hebt wel gelijk dat het niet standaard in zijn speelstijl zat.

21 januari 2017 om 12:55

Zo zo, jij kent van Persie persoonlijk? Is het een maat van je? Sta jij elke dag met hem op het veld dat jij weet hoe hij op sommige dingen reageerd? Altijd als een speler zijn mond opentrekt in NL is hij vervelend of een stoorzender pfff. Ik heb moeite met mensen die alleen maar ja knikken naar de coach en geen ballen hebben maar wel achter je rug stiekem een mes in je rug steken.

Als je niet weet wat er heeft plaatsgevonden, hoe weet je dan dat Memphis had moeten luisteren naar Robin ? Zo makkelijk dit, iemand die ligt nog een trap na geven.

Als het precies zo is gebeurt geef ik Robin gelijk. Maar ach, het zal ondertussen wel zijn opgelost. Zand erover en voetballen weer.

21 januari 2017 om 10:52

Ik geef hem juist ongelijk. Als iemand op de training niet de bal naar je speelt ga je hem toch niet direct voor de hele groep vragen of ie zich wat meent? Dat is enorm denigrerend, want hiermee spreekt RvP uit dat Memphis nog lang niet zo'n grote jongen is als RvP en dat vind ik persoonlijk behoorlijk denigrerend.

Er is een verschil tussen iemand op zijn plek zetten, dus 'gast, ik sta hier de hele tijd vrij, speel me die bal eens man, Je speelt in een team, niet voor jezelf' en een denigrerende opmerking maken. Dat doet het veel beter dan 'ik stond zostraks op de training de hele tijd vrij en je passt me de bal niet. Meen je dat je zo groot ben als ik?'

21 januari 2017 om 16:27

Wie zegt dat hij dat voor de hele groep heeft gevraagd? Het was tijden het diner, kon ook gewoon 1 op 1 zijn natuurlijk. Verder denk ik niet dat iemand zo'n opmerking zou maken als hij éã©n keer de bal niet krijgt aangespeeld van een teamgenoot. Dat moet dan vaker voorkomen.

Maar ach, mij lijkt het dat beide spelers het ondertussen hebben uitgesproken. Focus kan gewoon weer op Oranje :-)

Het lastige in dit geheel is dat de mentaliteit is veranderd door o.a. de duizelingwekkende salarissen die jongetjes tegenwoordig verdienen en kan ik het mij zo voorstellen dat je dan denkt dat je het walhalla hebt bereikt niets en niemand je nog kan raken. Bescheidenheid zou denk ik een ieder verder kunnen brengen door te beseffen en dan vooral jeugdige spelers dat zij kunnen meeliften op de kennis en ervaring van individuendie het feestje al eens hebben meegemaakt. Daar ttegenover probeer dat maar uit te leggen aan iemand die duizenden euro's per week verdiend en niet eens een biertje officieel mag bestellen.

Depay mag niet eens de veters strikken van Robin van Persie !
Wat hij allemaal heeft bereikt gaat depay nooit bereiken .

Jonge jongens zijn impulsief, arrogant en denken pas later na. Van Persies zijn trots, rancuneus en hebben lange tenen. Dat kon ook haast niet goed gaan..

Verkeerde aanpak van V Persie. Depay willen kleineren in een groep. Ik zou ook counteren met een opmerking om mezelf niet voorschut te laten zetten.

Overigens is v Persie wel de laatste die respect had voor andere. Had op jonge leeftijd al geen respect voor v Hooijdonk en is heel zijn carrière al afgunstig geweest vs collega's. Eerst vs van de Vaart toen hij ons nieuw wonderkind was en later vs Robben op meerdere eindtoornooien.

Ik vind v persie een goede voetballer maar qua karakter vind ik hem helemaal niks.

21 januari 2017 om 10:51

Ken jij Robin persoonlijk? Zijn karakter is juist fijn direct recht voor zijn raap zeggen waar het op staat leuk of niet. Maar hij staat wel klaar voor mensen.Hij komt uit Rotterdam hé.het is de perfecte aanpak van van Persie het is meer de respectloosheid van Depay naar oudere. Die gast heeft een contract getekend bij United denkt dat hij een god is en bakt er niks van daar. Nu zit hij bij Lyon en ik heb het idee dat hij daar ook nergens boven uit gaat steken en weer mag gaan banken. Want als jij zo denkt te kunnen reageren naar een leider zal die je keihard laten vallen.De reactie die hij het best had kunnen geven is. Ik snap je niet leg mij uit waarom je het gevoel heb dat ik dat denk. Normaal gesproken krijg je dan een uitleg zeker van en kan je daar op door. Tot nu toe heeft van Persie ook gewoon gelijk Depay is geen grote jongen tot nu toe.

21 januari 2017 om 11:42

Van persie is nooit een leider geweest... zo een reactie geeft dat juisst precies goed weer. Een leider had zoiets op een fatsoenlijke manier gedaan zonder mensen het idee te geven dat ze minder zijn dan anderen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind depay ook een arrogant ventje, maar van persie is wat dat betreft niet beter.

21 januari 2017 om 11:42

Nee ken hem niet persoonlijk. Dus kan ik geen mening hebben en vormen over de laatste 15 jaar dat ik hem op TV heb gezien? Dus jij mag ook geen mening hebben over andere voetballers en politici die we op TV zien want tja we kennen ze niet persoonlijk?

En leuk dat die uit Rotterdam komt. Maar net of alle Rotterdammers allemaal heel direct zijn. Net of we plaatsen aan kunnen wijzen waar mensen direct zijn en indirect. Wat een onzin zeg. In Eindhoven, Amsterdam, Utrecht etc hebben ze ook directe en indirecte mensen.

En als mensen kunnen uitdelen moet je ook kunnen incasseren. Of laat jij je wel door een collega die al 30 jaar in dienst is voorschut zetten in de groep? Nou ik niet hoor. Kan die er langer werken en meer ervaring hebben, maar als iemand je voorschut zet in de groep mag je best counteren.

Grappig akkefietje dit. Maar ik kan me het goed voorstellen. Depay loopt al jaren naast zijn schoenen en vindt zichzelf geweldig. Van Persie heeft ook zijn eigen visie op zichzelf. Van Persie is een groot voetballer geweest en Depay zou zijn veters nog niet mogen strikken. Maar hij heeft toch een moeilijke persoonlijkheid waardoor het heel moeilijk is om met hem in een team te spelen. Zie het EK in Polen/oekraine. Depay is volledig over het paard getild door alle lof en verwachtingen rond zijn persoon en ziet alles miet meer in het juiste perspectief. Hij werd immers uitgeroepen tot grootste talent op het laatste WK, maar als je daar reeel naar kijkt is het nog steeds de vraag of hij dat echt was. Er komen daar vaker rare namen uit de koker, dus daar moeten we niet te veel waarde aan hechten. Ik ben bang dat Depay niet de verwachtingen waar zal maken die iedereen van hem heeft door zijn persoonlijkheid.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren