Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Jongste trainer ooit verovert Duitsland: ‘Hij kan naar Bayern München’

Laatste update:

Toen Julian Nagelsmann een jaar geleden werd aangesteld als opvolger van Huub Stevens bij TSG Hoffenheim, spraken velen in Duitsland van een publiciteitsstunt. Nagelsmann was immers pas 28 jaar, en daarmee de jongste Bundesliga-trainer ooit, en had bovendien geen ervaring als profvoetballer. Die geluiden zijn inmiddels verstomd, want Nagelsmann presteert uitstekend.

/

Hoffenheim is dit seizoen als enige nog ongeslagen in de competitie en staat vijfde. De inmiddels 29-jarige hoofdtrainer maakt grote indruk en zou volgens Lothar Matthäus zomaar Bayern München-materiaal kunnen zijn.

"Als Nagelsmann zich nog verder ontwikkelt op het gebied van charisma en leiderschap, is hij zeker in staat om hogerop te gaan. En de grootste club in Duitsland is nu eenmaal Bayern", stelt de clublegende van der Rekordmeister in gesprek met BILD. Zaterdag gaat Hoffenheim op bezoek bij FC Augsburg.

Zie je Julian Nagelsmann ooit als trainer van Bayern München?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor de toekomst zeker een mogelijke Bayern trainer. Maar dat is nog ver vooruit. Laat eerst Ancelotti zijn kunsten verrichten. Vind ik al een genot om als coach te hebben (rust en uitstraling).

19 januari 2017 om 17:26

Zeker. Ancelotti heeft een natuurlijke autoriteit die voor een topclub geschapen is.

Ik heb nooit begrepen waarom een ex-voetballer een betere trainer/coach zou zijn dan een hobbyist die er vanaf jonge leeftijd mee bezig is. De gang van zaken binnen een profclub kennen is makkelijk, maar heus niet noodzakelijk. Je zag in Nederland ook al dat de beste coaches als Hiddink en Van Gaal ook nooit grote voetballers waren.

Fijn dat ze in Duitsland hebben aangedurfd om die jonge coaches wel de kans te geven, en gelukkig bewijzen ze het vrijwel allemaal. Het is wachten op de tijd dat dit in Nederland ook gaat gebeuren, want naast dat voetballer en coach sowieso twee totaal verschillende dingen zijn, is het ook motiverend naar de jeugd toe. Misschien kun je niet voetballen, maar coachen kun je ook zonder talent leren. In ieder geval meer motiverend dan de ambitie om scheidsrechter te worden.

19 januari 2017 om 15:11

Eens. Het is ook totaal anders.

Al is dit hetzelfde als in het bedrijfsleven. Managers zijn ook vaak Senior (oude) mensen, terwijl dat naar mijn inziens niet nodig is.

19 januari 2017 om 15:16

Het is niet noodzakelijk maar wel degelijk belangrijk denk ik. Tuurlijk kan een "hobbyist" zoals jij het noemt minstens evenveel verstand van voetbal/tacktiek hebben, maar een ex profvoetballer heeft toch meer ervaring met bepaalde spelsituaties en mentaliteit. Iemand die nooit gevoetbald heeft bijvoorbeeld herkent veel minder snel een bepaalde manier van een bal raken of een loopactie.

19 januari 2017 om 15:54

Oneens. Een voetballer heeft alleen belangstelling voor zijn eigen positie/rol. Vraag een middenvelder wat voor een loopactie een spits maakt/wat een spits haar taken zijn en hij staat met zijn mond vol tanden.

Zelfs zo sterk. Vraag een voetballende verdediger wat een mandekker zijn taken zijn: staat met zijn mond vol tanden

19 januari 2017 om 16:02

Ik ben het met je eens als je zegt dat ervaring mooi is meegenomen. Als je je carriã¨re lang bij een profclub hebt gespeeld weet je wat er verwacht kan worden, kun je misschien beter met druk omgaan of herken je bepaalde situaties als coach uit je voetbalcarriã¨re. Echter tonen de coaches in Duitsland en eerder bijv. ook al een Van Gaal of Mourinho aan dat ervaring (op hoog niveau) niet noodzakelijk en eigenlijk niet eens zo belangrijk is.

Vaak is een coach ook degene die de grote lijnen uitzet en bepaalt wat er gebeurt. Hoe een aanvaller het beste de bal kan raken tijdens een voorzet, is iets wat meer geleid zal worden door de veldtrainers die er bij elke club rondlopen. De echt verfijnde kennis die je alleen als voetballer op niveau zult hebben, is denk ik niet noodzakelijk voor de baan als hoofdcoach.

19 januari 2017 om 16:27

Ben t met je eens hoor Peerk. Gio, de Boer, Cocu en Koeman tichtten zich na hun carriere ook pas 100% op het trainerschap, terwijl "een hobbyist" misschien al vanaf zijn 16e volledig met het vak bezig is

19 januari 2017 om 17:08

Ajaxia

En jij baseert die onzinnige claims op ...?

20 januari 2017 om 13:30

@ijsmuts: is een profvoetballer niet zijn hele carriere, ook als speler, niet met het vak bezig? Helemaal spelers als Gio, de Boer, Cocu en Koeman hadden ook als speler al leiderschapskwaliteiten en waren aanvoerder, dus dat tactische zat er toen ook al in.

19 januari 2017 om 17:23

En niet te vergeten Leo Beenhakker. Internationaal geldt dit o.a. voor Mourinho, Tuchel en Klopp (de laatste geloof ik nog Tweede Bundesliga met Mainz). Voetballer kan een pre zijn, hoeft niet per definitie zoals Derksen en co. iedere keer stellen in hun kruistocht tegen niet-voetballers.

19 januari 2017 om 18:06

Is niet zo moeilijk te begrijpen toch waarom ex-voetballers graag worden aangesteld als coach?

- kunnen zich makkelijk in een speler verplaatsen
- hebben coaching gehad van soms de beste coaches die er zijn
- zijn er van jongs af aan altijd mee bezig geweest, waar andere toch de studie in zijn gegaan
- stralen autoriteit uit door hun ervaring
- kennen het groepsproces van voor naar achter
- hebben ervaring met het winnen van prijzen

Ik zou het met je eens zijn geweest als je had gezegd dat deze dingen geen garantie zijn dat je een goede coach bent, of dat er echt wel mensen zijn die zonder deze aspecten zich nog steeds prima kunnen ontwikkelen tot coach. laat het duidelijk zijn dat deze man echt een top coach is.

19 januari 2017 om 18:17

Wat men veelal vergeet bij deze Nagelsmann is dat het een vroegtijdig gestopte voetballer was. Hij heeft een zware blessure gehad en daardoor kwam zijn jongensdroom om profvoetballer te worden niet uit, maar heeft zich vanaf dat moment wel meteen op het trainersbestaan gegooid. Hij heeft in de luwte van hoofdcoaches dus al wel een kleine 10 jaar ervaring als assistent coach op het hoogste niveau en was veelbelovend, dus niet zo gek dat hem een kans als hoofdtrainer is gegeven.

Waarom word alles altijd meteen met bayern munchen matriaal?

Bayern had toch zelf ook de lef kunnen tonen door deze man aan te stellen.
Waarom altijd eerst bewijzen en dan met een grote zak geld komen wat andere clubs niet hebben door politieke spelletjes en tv rechten enz en tjaa zo word duitsland een beetje eentonig...
Begitn beetje op de schotse competitie te lijken

19 januari 2017 om 15:50

Om bij de top te komen moet je jezelf eerst bewijzen. Of denk je dat hij gelijk werd aangesteld bij het eerste van Hoffenheim? Hij moest het ook eerst laten zien bij u23 hoor voordat ze hem aanstelde. Onbegrijpelijk dat je niet snapt hoezo een topclub met enkele van de beste spelers in de wereld met een immens zware druk iemand wilt hebben met een beetje ervaring en know how.

Wat je verder dan over politieke spelletjes en tv rechten loopt te bazelen snap ik ook niet. Hoop geneuzel. Valt me op dat er alleen gejank is als topclub het doet, ,maar als een middenmoter het doet maakt het opeens geen reet meer uit.

19 januari 2017 om 18:13

dit precies. vooral de zin "waarom altijd eerst bewijzen en dan met een grote zak geld komen"

19 januari 2017 om 18:11

Moet iemand je nou echt gaan uitleggen waarom een wereldclub als Bayern Munchen het belangrijk vind dat iemand zich op een hoog niveau bewijst voordat ze naar een topclub gaan. zeker als het alternatief voor een jonge onervaren trainer, Carlo Ancelotti is?

denk het niet

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren