Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kritiek op De Jong: ‘Dan hadden we gezegd: ‘die kan er niets van’’

Laatste update:

PSV boekte zaterdagavond een 2-0 overwinning op Excelsior en de doelpunten werden gemaakt door Marco van Ginkel en Davy Pröpper. Luuk de Jong bleef zodoende voor de tiende keer in de laatste elf competitiewedstrijden droog staan en Kenneth Perez begint zich zorgen te maken over de spits.

/

“Hij heeft het echt uitstekend gedaan na zijn komst naar PSV. Maar: stel je voor dat hij terug was gekomen uit het buitenland en zo had gespeeld als in dit half jaar. Dan had iedereen gezegd: die kan er helemaal niks van”, aldus de analyticus en oud-middenvelder.

“Zijn kaatsen, het lijkt nérgens op. Ik weet niet wat er met hem aan de hand is”, besluit de Deen in de studio van FOX Sports. De Jong staat dit seizoen op vier treffers in de Eredivisie en in het vorige voetbaljaar maakte hij er nog 26.

Moet PSV na dit seizoen afscheid nemen van Luuk de Jong?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zoals Luuk nu speelt, zo kennen ze hem ook in Engeland en Duitsland.

Als spits een volstrekte miskleun. Zijn balaannames, zijn kaatswerk het is topclub-onwaardig !

16 januari 2017 om 12:47

Als je de afgelopen twee seizoenen 20 en 26 doelpunten maakt voor Psv, dan ben je niet topclub-onwaardig.

16 januari 2017 om 13:04

De doelpunten die hij gemaakt heeft, is allemaal via voorzetten geweest voor 90%. Hij is te afhankelijk van de assisten en kan zelf geen kansen creeã«ren. De Jong blijft de zwakste schakel in de huidige Psv.

16 januari 2017 om 16:26

Luuk de Jong is echt heel erg belangrijk geweest afgelopen seizoenen. Niet alleen met zijn goals maar ook (voor)-assists en bal vasthouden etc.
Dit seizoen wil het niet lukken, hij lijkt nog steeds hard te werken maar het komt er niet uit zoals vorige seizoenen.
Zou het fijn vinden als Locadia weer terug komt (wie had dat gedacht) zodat we wat extra opties hebben voorin.

16 januari 2017 om 19:45

Als ik Cocu was, dan zou ik eens met Siem de Jong in de spits starten. Dit gaat doelpunten opleveren, en een hele vreemde situatie

16 januari 2017 om 13:01

Erg makkelijk om te zeggen dat ie als spits een miskleun is terwijl hij er al meer dan 60 gemaakt heeft voor PSV in 2,5 seizoenen.
Ik weet niet hoeveel een spits er moet scoren in jouw ogen om geen miskleun te zijn maar volgens jouw redenatie zijn er maar heel weinig goede spitsen in het voetbal actief.

16 januari 2017 om 13:47

Waarom is het erg gemakkelijk ?

Hij is toch zowel in de Duitse als Engelse competitie mislukt ?

Bij PSv begon hij aanvankelijk goed, scoorde gemakkelijk (vooral met het hoofd dankzij voorzetten Willems), maar gezien de vele aangeboden kansen is dat niet zo gek. Dat moet je zelfs verwachten van een spits van Psv. Maar is nu al 1½ seizoen aan het worstelen. Daarbij laat hij anderen niet beter voetballen, zakt bij PSv europees ook door het ijs.

En als je hem ziet voetballen (houding/techniek), dan doet dat pijn aan de ogen. Vandaar mijn titel 'miskleun', maar als jij Luuk een topper vindt, prima ! Ieder z'n mening.

16 januari 2017 om 14:09

Ik had vorige week nog een discussie met een ander op Voetbalzone over het feit dat Luuk de jong niet tot de Europese top hoort. Deze stelling hoef ik hedendaag niet meer te onderbouwen.

16 januari 2017 om 14:19

Nee dat lijkt me wel duidelijk ja

Als we het over Nederlanders bij de Europese top hebben, dan hoort daar alleen Robben in thuis.

Dit zegt al genoeg over het hedendaagse Oranje; laat staan de Eredivisie.

Sneijder - Strootman - Wijnaldum - Van Persie - De Vrij - Van Dijk - Blind zitten daar allemaal 1 categorie onder.

16 januari 2017 om 17:36

Ik vraag me wel af wie er in die discussie het standpunt had dat Luuk de Jong wel bij de Europese top hoort. Ik denk dat hij met de juiste spelers om zich heen echt wel rendabel kan zijn, aangezien hij gewoon goed kan koppen, maar dan op zijn hoogst in de Eredivisie. De verdedigers die hij Europees tegenkomt sneeuwen hem meestal gewoonweg onder en hij wint amper nog een kopduel. Je kan als topclub dus wel een team om Luuk de Jong heen bouwen, maar Europees zal je het dan toch anders moeten gaan doen. Dan zie je ook dat Narsingh in een 5-3-2 gewoon goed rendeert en dat hij dan de ruimte krijgt om zijn snelheid te gebruiken, terwijl die in de Eredivisie vaak niet thuisgeeft.

16 januari 2017 om 17:42

Van Dijk is er een in wording en ook De Vrij wordt genoemd bij de grotere clubs. Strootman staat momenteel 2de in de Italiaanse competitie. Vergeleken met de carrieres van de gasten die jij zojuist noemd, mag de Jong absoluut niet in dat rijtje voorkomen.

Het begint een beetje zielig te worden! Hij wil zo graag en doet er alles aan om te scoren of belangrijk te zijn voor z'n team maar krijgt het niet voor elkaar! Hij heeft geluk dat cocu hem laat staan, mede door blessures maar lammers speelt bijna nooit. Dat hij zo wel steeds de kans krijgt maar oei wat is het moeizaam.

Leuk dat je met ramselaar aanvoer hebt en met van ginkel scorend vermogen op het middenveld maar als je spits ze er niet in schiet wordt het lastig. Is ee geen spits te huren die psv weer aan goals kan helpen?

16 januari 2017 om 12:32

Cocu moet gewoon Locadia erin zetten, die is bijna weer fit. Of Luuk moet plotseling weer beginnen te vlammen, maar dat lijkt me sterk. Nog een extra spits huren/kopen is zonde van het geld. Haal liever een sneller aanvaller voor op de flanken.

16 januari 2017 om 13:21

Verschil is als Jorgensen niet scoort hij wel de assist geeft dus nog steeds belangrijk is, als Dolberg en de Jong niet scoren lijk je met 10 man te spelen soms

16 januari 2017 om 15:39

Lol wat een onzin.

De Jong creã£â«ert zelfs enorm veel kansen voor een spits. Meer dan veel nummers 10 zelfs.

Vorig seizoen 8 assists, seizoen ervoor 10.

16 januari 2017 om 16:08

Dit seizoen nog geen pass bij een medespeler in de voeten gekregen. Dus wat V-Watcher zegt dat klopt op dit moment gewoon.

16 januari 2017 om 18:05

Sorry maar dit is gewoon niet waar V-Watcher. Dolberg is ook zeer goed in het balletje vasthouden en het spel verdelen. Alleen is hij nu uit vorm, het is niet zo dat hij niet meer scoort maar ook daarin minder is dan bij zijn start. Dat is logisch want hij is jong maar je moet niet doen alsof hij alleen maar een spits is die een goal kan maken en voor de rest niet. Ook voetballend kan hij veel meer dan Jorgensen, die alleen constanter is omdat hij wat, 9 jaar ouder is?

16 januari 2017 om 22:51

Heeft dit seizoen 4 assists gegeven anders.

En creã«ert 1,8 kansen per wedstrijd.

2014/2015 deed hij het goed.

Vorig jaar vond ik al dat het erg naar beneden ging met hem, en nu heeft hij zijn dieptepunt bereikt denk ik. PSV moet echt aan een nieuwe spits of Locadia of zelfs Lammers als spits gaan opstellen.

16 januari 2017 om 16:09

Inderdaad, Luuk speelt al precies een jaar heel erg slecht. Slechtste speler eredivisie vanaf vorig jaar winter.

Speelde gewoon prima afgelopen zaterdag. Had moeten scoren. Maar dat had Jorgensen ook moeten doen gister. Dolberg was gister ook grotendeels onzichtbaar. Er lopen geen Ronaldo's of Romario's meer in de Eredivisie laat staan nieuwe Zlatans of Suarez's. Luuk de Jong is voor PSV gewoon een topspits. Een niveau hoger kan die ook niet. Maar wat is er mis mee om 10 jaar voor PSV te spelen?

16 januari 2017 om 12:57

Probleem is dat we dit verhaal met de Jong al 10 wedstrijden achter elkaar horen. Een keer een paar wedstrijden niet scoren is geen probleem, maar bij de Jong duurt het nu wel lang. Jorgensen scoorde gisteren ook niet, maar gaf wel weer 2 assists, waarmee hij dus beslissend was voor zijn ploeg. Dat heeft een Luuk de Jong de laatste 10 wedstrijden ook niet gedaan. Dolberg wordt gewoon overschat. Kan goed voetballen, maar is nog lang niet stabiel. Vandaar dat ie sinds de wedstrijd Ajax-NEC geen fatsoenlijke pot meer heeft afgeleverd.

16 januari 2017 om 13:08

Precies wat je zegt. En Dolberg is pas 19 dus hij mag nog wel eens minder spelen, er zijn geen verwachtingen voor hem. Luuk de jong is 26 en heeft het al 2 jaar bewezen en moet er nu dus staan.

16 januari 2017 om 17:42

Dolberg was inderdaad grotendeels onzichtbaar, maar werd dan ook weinig aangespeeld. De momenten dat Dolberg in het spel voorkwam was er niet echt veel balverlies (maar 3 keer) en werden er aanvallen opgezet, zeker in de tweede helft toen hij wat vaker de bal kreeg. Ook zorgde Dolberg er mijn zijn loopacties voor dat er vaak ruimte voor El Ghazi kwam.

Je speelt gewoon met 10 man als luuk in het veld staat. Elke bal op hem betekent automatisch balverlies, echt niks lukt. Het moet eens afgelopen zijn met dat onvoorwaardelijke vertrouwen van cocu.

Ik begin me ook wel zorgen te maken. Er is geen aanvoer op de flanken, en nu ze net 4 middenvelders spelen is de aanvoer nóg minder. Gooi Lammers maar voor de leeuwen, had bij mij wel een goede indruk achtergelaten tegen Freiburg. Goede loopacties en goede kaatsen. Bovendien stond hij vaak goed gepositioneerd.

16 januari 2017 om 13:25

Paar maanden geleden riep iedereen om bergwijn. Die heeft ook een paar kansen gekregen met veel dreiging en weinig resultaat. Wil je dat Sam Lammers ook aandoen?
Een winterstop kan een voetballer goed doen en ik had echt gehoopt dat Luuk zichzelf zouvinden. Die bal 1 op 1 zo inschieten bewijst dat hij echt de weg nog kwijt is. Locadia zsm opstellen zou ik zeggen

Volgens mij is zijn techniek sinds zijn terugkeer bij PSV nooit zo goed als destijds bij Twente geweest. Veel van zijn goals kwamen uit puntgave voorzetten van vnl Willems en daar krijgt hij er niet zoveel meer van. Als ik Cocu was, zou ik broer Siem de kans geven in de spits. Hij heeft altijd al een betere techniek gehad dan Luuk en gezien de goal tegen Ajax is hij het nog niet verleerd. Hij heeft alleen wat ritme nodig en hij moet dichter bij de goal spelen dan wat Cocu tot nog toe met hem gedaan heeft. Hij kan nu Cocu 4-4-2 speelt overigens ook prima naast Luuk spelen.

Wordt eens tijd om Luuk er naast te zetten. Groot deel van de achterstand op Feyenoord is te wijten aan het gebrek aan ballen bij Cocu. Lammers had allang meer de kans moeten krijgen want De Jong loopt al maanden te klooien.

16 januari 2017 om 13:08

Klopt. Cocu had al veel en veel eerder moeten ingrijpen.

16 januari 2017 om 13:46

Lammers is ook niet de redding maar Luuk had al wel een paar keer gewisseld mogen worden voor Pereiro of Siem de Jong. Deze spelers kunnen ook makkelijk in de spits.

Waarom is Cocu bang om De Jong op de bank te zetten Kijk naar Bosz die gewoon talenten een kans geeft. Cocu blijft maar aanmodderen met dezelfde spelers die al lang op de bank had moeten plaatsnemen. PSV moet verder kijken naar een ander spits. De Jong heeft zijn tijd al gehad bij Psv. Zelfde geldt voor Cocu die al uitgeblust is bij Psv.

Als PSV slim is gaan ze voor volgend seizoen op zoek naar een nieuwe spits. Het risico dat de Jong nog zo'n seizoen beleeft als nu is te groot. De 20 tot 30 goals die een spits behoort te maken bij PSV kunnen ze gewoon niet missen in de strijd om het kampioenschap.

16 januari 2017 om 13:29

Waarom een nieuwe spits? Locadia is er ook nog. Als hij weer fit is, zie ik geen reden om hem geen kans als spits te geven.

16 januari 2017 om 17:33

Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van Locadia.
Het is natuurlijk ook een optie om hem een kans te geven. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een ander spits

Wanneer is Locadia weer wedstrijdfit? PSV kan hem erg goed gebruiken. Daarbij zou ik, als ik Brands was, wel een extra vleugelspeler halen. Vorig seizoen waren Locadia, Narsingh, Lestienne en Pereiro er voor die posities. Lestienne en Narsingh zijn inmiddels vertrokken, Locadia lijkt nodig te zijn als spits en Bergwijn is er nu meer bijgekomen. Al met al is het echter te dun bezet. En dan huren ze wel een middenvelder voor een linie die op papier gewoon vol te normen is...

16 januari 2017 om 17:51

Hoewel ik van Ginkel fantastisch vind, ben ik het wel met je eens. Je heb nu gingantisch veel middenvelders en dat gaat ten koste van Hendrix, notabene eigen jeugd. Cocu kennende ben ik bang dat hij gewoon Ramselaar als buitenspeler op gaat stellen..

Hoe clichã© ook, maar vorm is erg ongrijpbaar. Ik denk niet dat we Luuk de Jong hoeven af te schrijven. In his defense: cijfers moeten het uitwijzen natuurlijk, maar ik ben wel benieuwd hoeveel aanvoer hij vanaf de flanken krijgt in vergelijking met vorig seizoen. Of hij wel in zijn kracht wordt gebruikt; in dat licht hadden Willems en hij natuurlijk erg veel aan elkaar in het kampioensjaar.

Wel vind ik dat Cocu zich kritisch moet opstellen: als De Jong niet naar de maatstaven van PSV rendeert is het krediet natuurlijk niet oneindig en dat lijkt momenteel wel het geval. Geef Sam Lammers eens de kans bijvoorbeeld, of zet Siem de Jong in de spits, waar hij het bij Ajax ook vaak prima deed. Desnoods creã«er je met Pereiro in een 4-2-3-1-systeem een valse spits die zich laat zakken en zo een vacuã¼m trekt waarin komende spelers als Ramselaar, Proepper en Van Ginkel kunnen komen (zie opstelling).

Zoet
Arias
Schwaab
Moreno
Willems
Hendrix
Guardado
Van Ginkel
Proepper
Ramselaar
Pereiro
16 januari 2017 om 14:18

Dat geeft toch aan dat De Jong eigenlijk een vrij beperkte spits is? Hij heeft aanvoer nodig. Dat betekent dus dat De Jong echt puur afhankelijk is van de vorm van buitenspelers/backs. Nu er niets meer van de flanken komt, komt er ook niets meer van D Jong. Vergelijk het even met zo'n Jorgensen. Krijgt tegen Roda alleen maar onbruikbare voorzetten, maar geeft wel weer 2 belangrijke assists, creëerde zijn eigen kansen en was een perfect aanspeelpunt. We hadden het toch eigenlijk wel kunnen weten. Totaal geflopt in Duitsland en Engeland om dezelfde reden.

16 januari 2017 om 14:23

Het vertrek van Narsingh zal de aanvoer ook niet veel goeds doen. Ook hij had soms een bevlieging en goede voorzet. Luuk de Jong heeft zulke buitenspelers gewoon nodig en ik begrijp daarom ook niet dat PSV het allemaal lijkt te laten voor wat het is deze transferperiode. Ik zou of een buitenspeler halen met voorzet, als je vertrouwen hebt in De Jong, of een nieuwe spits halen die minder afhankelijk is van voorzetten/medespelers als het vertrouwen in Luuk er niet meer is.. Dit is in ieder geval de tijd om een poging te doen het tij te keren. Als Locadia trouwens bijna weer fit is, zou ik zeker gaan voor een buitenspeler in plaats van spits. Dat Luuk niet naar behoren presteert hangt ook af van Guardado, Narsingh en Lestienne die meer voorzetten gaven vorig seizoen. Niet alleen van Willems.

IK ben geen PSV supporter en ik heb de jeugd de laatste maanden ook niet zo gevolgd eerlijk gezegd. Maar een paar maanden geleden was Sam Lammers volgens mij al een stuk beter dan Luuk de Jong op dit moment, ook Siem is momenteel sowieso beter.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren