Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘PSV kiest er toch weer voor om een koopclub te zijn’

Laatste update:

PSV verzekerde zich op oudejaarsdag van de diensten van Marco van Ginkel en hoopt dat de middenvelder net zo beslissend zal zijn als in het voorgaande voetbaljaar. Daarin maakte de huurling van Chelsea acht doelpunten in zestien duels. Analyticus Aad de Mos is echter nog niet overtuigd.

/

De Mos vindt dat het onzin is om te beweren dat Van Ginkel PSV kampioen heeft gemaakt en noemt hem ‘een hype’: “Bryan Smeets heeft PSV kampioen gemaakt, in combinatie met de fout van Frank de Boer om Arek Milik te wisselen. Anders had niemand het over Van Ginkel gehad.” De trainer in ruste voegt eraan toe dat Van Ginkel een ‘heel goede voetballer’ is, maar dat PSV reeds over genoeg middenvelder beschikt.

Scout Piet de Visser is enthousiaster en spreekt in gesprek met de NOS van ‘een winsituatie voor alle partijen’, maar Pierre van Hooijdonk deelt die mening niet. De oud-spits vindt Van Ginkel een uitstekende voetballer, maar vindt niet dat er een middenvelder gehaald had hoeven worden. “PSV wordt geroemd om zijn jeugdopleiding, maar kiest er nu toch weer voor om een koopclub te zijn.”

Had PSV behoefte aan een extra middenvelder?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik begrijp hier niets van, waarom halen ze hem? Je hebt er genoeg en dat zijn prima spelers. Zo'n Hendrikx moet toch ook wel niet denken. Psv is wanhopig opzoek naar een oplossing. De opleiding... die is niet zo rendabel, het aankoopbeleid is goed. Dat is altijd al zo geweest.

14 januari 2017 om 09:40

Niet heel moeilijk te begrijpen vanuit psv oogpunt lijkt me. V. Ginkel maakte vorig jaar in een half seizoen 8 goals, daar komen Hendrix, Guardado en Ramselaar in een heel seizoen gezamenlijk nog niet aan. En laat effectiviteit en goals maken nou precies zijn wat Psv mist dit seizoen. Denk dat 2 vd 3 analisten in het artikel hierboven de invloed van v. Ginkel behoorlijk onderschatten.

14 januari 2017 om 11:35

Het is gewoon gebaseerd op dit: vorig seizoen kampioen, dit seizoen matig, wat is het verschil? V Ginkel. Je ziet zelf toch ook wel dat dat veel te kort door de bocht is?

14 januari 2017 om 11:56

Precies. Ook zonder v Ginkel overwinterde PSV in de CL. En v Ginkel was in de CL juist 1 van de slechtste. Hij was in bepaalde ED wel bepalend, maar PSV het was niet alleen v Ginkel die PSV vorig zo goed maakte.

14 januari 2017 om 14:28

Mentalist & finalvoetbal. Gelukkig lezen jullie iets wat er niet staat, dat is altijd handig om een discussie aan te gaan. Ik zeg nergens dat v. Ginkel Psv vorig seizoen kampioen heeft gemaakt en hij de enige was die zo goed was. Ik zeg wel dat v. Ginkel wel als middenvelder veel vaker voor de goal verschijnt en doeltreffender is dan Hendrix, Ramselaar en Guardado samen (waar het middenveld anders uit zou bestaan waarschijnlijk). Psv is op zoek naar goals, v. Ginkel is een middenvelder die sneller een goal maakt dan wat er nu samen staat, dus logisch dat ze hem halen.

14 januari 2017 om 14:30

Ik bedenk me net wel dat ik Propper ben vergeten, die zou normaal gesproken ook wel wat meer richting goal gaan maar heeft het dit seizoen geloof ik nog niet echt.

14 januari 2017 om 14:54

indd, speelt redelijk goed maar mist de finesse die hij vorig seizoen had, zelfde geldt voor Guardado.

14 januari 2017 om 09:41

Hendrix is lang geblesseerd geweest. Gaat na de zomer de positie van Guardado overnemen. De Jong kan t niveau niet aan, dus zo heel gek is het niet

14 januari 2017 om 10:52

Van ginkel komt toch ook terug van een blessure?

14 januari 2017 om 09:48

Hendrix ook echt vergelijken met van ginkel...

14 januari 2017 om 09:51

Dat zijn ze niet, maar neemt wel een positie in.

14 januari 2017 om 17:03

Weet je wat het is. Ik ben trots dat PSV een koopclub is. De club staat niet achteloos in de schulden of iets maar heeft wel elk jaar een betrouwbare selectie. Terwijl je bij Ajax altijd maar moet afwachten of een Bazoer of Klaassen het gaat maken. Voor hetzelfde geld is het een situatie Kishna of Andersen en zit je een seizoen met een veel mindere back-up.

Dit is de reden waarom in de laatste seizoenen PSV de enige club is geweest die zo nu en dan wat heeft kunnen betekenen buiten de eredivisie. En natuurlijk is het belangrijk om de jeugd door te laten stromen. Maar de druk die hierop is gelegd de laatste jaren is echt om te schaterlachen. Waarom moet een topclub in onze divisie met jeugdspelers spelen? Waarom wordt er nu naar gekeken als Hendrix, een jongen van 21 jaar een concurrent erbij krijgt!? En het dan wel gek vinden dat al onze top talenten de eredivisie op 23 jarige leeftijd laten voor wat het is!

Juist jongens van een hoger niveau halen is wat een eredivisie weer op de kaart kan brengen. en dat in combinatie met het door laten stromen van Alleen de uitmuntende talenten in de groep... en niet elke El Gazi die 1 lekkere wedstrijd speelt meteen basisspeler maken. Het heerlijke is dat PSV echt niet zo veel minder jeugd spelers in het elftal heeft als de andere topclubs in de eredivisie.

PSV laat sterke jeugdspelers echter gewoon op een normaal tempo doorstromen. Of zijn we vergeten dat er met Brenet, Zoet & Hendrix bijna wekelijks 3 jongens uit de eigen jeugd in de basis staan. (zelfde aantal als Feyenoord met Karsdorp, Kongolo en Vilhena en toevallig een meer dan bij Ajax op het moment met alleen Klaassen en Veltman)

Ik durf aan te geven dat het zijn van een koopclub hoort bij de huidige generatie. Ajax geeft voor het eerst in seizoenen niet alleen maar jeugd spelers de kans met het laten banken van Tete, Riedewald, El Gazi en Dijks ten faveure van Viergever, Sanchez, Sinkgraven en Younes en is wat mi betreft nu titelkandidaat nummer 1.

Feyenoord heeft de minste jeugdspelers in de basis en n het elftal sinds de laatste 10 jaar maar staat nu wel mooi nummer 1. Binnengehaalde jongens als Jorgensen, Botteghin en El Ahmadi maken het spel. Met daar omheen driftige jeugd jongens als Vilhena, Karsdorp en Kongolo.

De focus op de Nederlandse toekomst is goed. Maar dat moet niet ten koste gaan van de topclubs en helemaal als we spreken over europa. Een Everton, een club die op papier Europa League haalt en niet eens Champions League. Zorgt dat het altijd 5 vergelijkbare middenvelders heeft om te kunnen concurreren. Waarom kan een topclub in de eredivisie dit dan niet doen?

Juich het nou godsamme eens toe dat clubs in de eredivisie weer aan het nu denken, zonder nu is er geen toekomst. En reken er maar op dat ik nog vertrouwen heb in jongens als Bergwijn, Suently Alberto, Sam Hendriks, Dante Rigo & Lundvisq voor de toekomst. Maar dat betekend niet dat we geen andere sterke spelers kunnen halen als dit niet hoeft.

Ze missen gewoon goede aanvallers. Dus snap de kritiek wel, al is van Ginkel wel een versterkte waarde maar op een verkeerde positie. Vleugellam PSV, hoppa

Ajax koopt, Feyenoord koopt. En ook Psv.
Wat een onzin. Van Ginkel wordt gehuurd.
En met deze huur wordt de concurrentie groter en hebben eventuele nieuwe blessures, minder impact. Goede zet van Psv.

14 januari 2017 om 09:41

Maar niet op een positie waar het echt nodig is. In de eerste seizoenshelft zag je dat met name voorin de problemen lagen gezien de vele kansen die wel gecreëerd werden maar niet of nauwelijks werden afgemaakt.

14 januari 2017 om 09:46

Ik ben het met je eens dat de aanval het grootste probleem is, maar op het middenveld ging alles ook zeker niet soepel tot nu toe. Eigenlijk was het alleen Ramselaar die goede wedstrijden speelde terwijl de rest elke wedstrijd weer tegen viel.

14 januari 2017 om 12:51

Hahaha van Hooijdonk grapjas.
PSV geroemd om zijn jeugdopleiding hahaha sinds wanneer.
Er zijn er een aantal in Nederland Ajax - Feijenoord - Sparta emaarn AZ laatste jaren maar PSV nee niet echt.

14 januari 2017 om 09:48

Het verschil is dat er bij psv bijna geen jeugd doorbreekt, terwijl brands dit had beloofd.

14 januari 2017 om 11:44

Zoet, Brenet, Hendrix, Bergwijn, Locadia. Spelers als Lammers en Lunqdvist maken ook hun minuten. Narsinghs vertrek wordt waarschijnlijk intern opgevangen met Beto da Silva.

PSV is echt wel bereid kansen te geven aan jeugdspelers. Maar mochten die deze kansen niet pakken, moet je toch kijken naar versterkingen.

14 januari 2017 om 14:12

Wie klaagt daar over? Soms kun je gewoon niet alles hebben. Het is moeilijk om de perfecte combinatie van oudere spelers en jonge spelers te hebben. Daarnaast is PSV 2 keer kampioen geworden en wordt er goed geld verdiend met de CL.

En als je kijkt naar bv. Ajax zie je dat ze eigenlijk de juiste combinatie hadden tussen veteranen en jeugd en dan wordt de jeugd buiten gegooid of mogen ze vertrekken.

15 januari 2017 om 07:01

Denk je dat het voor de ontwikkeling van hendrikx goed is dat er 2 middenvelders gehuurd worden? Als het werkt en je kiest er als club voor, helemaal goed. Maar pretendeer niet een opleidingsclub te zijn maar een koopclub te zijn

Ben ik het niet mee eens. Het is duidelijk dat het nog niet loopt zoals het behoort te lopen en van Ginkel heeft vorig seizoen bewezen een duidelijke kwaliteitsimpuls te zijn voor PSV. Ik begrijp de huur erg goed, zeker omdat bijvoorbeeld Siem de Jong (e.a) nog niet functioneren zoals gehoopt.

14 januari 2017 om 14:47

Ik begrijp het ook prima en vind deze huur van Van Ginkel nou ook niet bepaald een bewijs dat PSV een koopclub is. Daarnaast snap ik wel wat De Mos bedoelt met dat De Boer en Smeets PSV kampioen maakten, maar vind ik ook dat je eigenlijk aan het einde van de rit altijd zelf kampioen bent geworden (tenzij je een titel met omkoping koopt zoals Juventus). Dus ook niet met De Mos eens.

15 januari 2017 om 07:03

Als ajax kampioen was geworden was de halve community van deze site van mening geweest dat mackelie ajax kampioen had gemaakt...

Wanneer houden mensen op met de onzin dat Bryan Smeets/de Graafschap PSV kampioen heeft gemaakt? Als Ajax kampioen was geworden, had het toch ook niet aan Hansson (keepergoal) of Makkelie (de strafschop tegen Utrecht) gelegen? Van Ginkel heeft gewoon enorm bijgedragen aan het kampioenschap van Psv. 8 goals en een assist liegen er niet om in 13 wedstrijden. Hij maakte vaak belangrijke goals en zorgde voor extra dreiging. Middenvelders heeft PSV inderdaad genoeg, en ik hoop nog op een vleugelaanvaller, maar Van Ginkel is voor ED begrippen een hele goede middenvelder. Dat is het verschil.

14 januari 2017 om 11:52

Dat houdt niet op. Want ieder mens heeft zijn eigen mening en de meerderheid is van mening dat het vooral het falen van Ajax was ipv de verdienste van PSV. Ik zeg niet dat het feit is, maar het is wel een mening van de meerderheid. Just accept it.

14 januari 2017 om 12:06

Ach, toen ajax 4x op rij kampioen werd lag het volgens de rest van nederland ook niet aan ajax, maar aan het falen van de concurrentie. Leer er mee leven zou ik zeggen.

14 januari 2017 om 13:00

Het is toch zo dat de goal van Smeets ervoor zorgde dat psv kampioen werd? Je zegt zelf ook dat van ginkel een grote bijdrage heeft gehad, maar dat betekent dus niet dat hij psv kampioen heeft gemaakt. Over zijn bijdrage is geen twijfel mogelijk, maar als Smeets de goal niet maakte, was psv simpelweg geen kampioen geworden.

14 januari 2017 om 13:13

Nee. Ajax faalde zelf. Daardoor werden ze geen kampioen. Ze hadden kunnen winnen, maar de gelijkmaker verlamde hen.

14 januari 2017 om 15:03

Die goal van Smeets bracht PSV niet het kampioenschap, het gaat er ook om wat je in die andere wedstrijden doet.

Natuurlijk is van Ginkel een versterking voor Psv. Dat zou hij ongeveer voor elke club in de Eredvisie zijn. Maar gezien de selectiesamenstelling zou je eerder nog een extra aanvaller verwachten, omdat PSV toch wel vleugellam is dit seizoen en de spits er ook niet zo veel maakt. In plaats daarvan verkoop je een buitenspeler en haal je er tot nog toe een middenvelder bij, waarvan je er al voldoende hebt rondlopen.

14 januari 2017 om 10:39

PSV heeft, mits fit, vier basiswaardige middenvelders in Propper, Hendrix, Guardado en Ramselaar (zinchenko reken ik als aanvaller). Siem de Jong reken ik niet eens meer mee omdat ie wederom geblesseerd is geraakt. Guardado hebben twee verschillende blessures hem al anderhalve maand gekost en ook Hendrix heeft er sinds april twee keer 70 dagen uitgelegen. Twee van je vier middenvelders zijn dus erg blessuregevoelig.

Daarnaast zijn Propper en Ramselaar heerlijke voetballers, maar scorend vermogen hebben ze niet echt. PSV heeft compleet geen scorend vermogen vanaf het middenveld en dit is funest als de aanval niet loopt. De enige reden waarom Ajax bijvoorbeeld nog in de running is voor het kampioenschap is omdat in het begin van het seizoen toen de aanval compleet verzaakte ze in Klaassen een veelscorende middenvelder hebben. En zelfs nu nog is het toch wel iedere keer hij of Ziyech die weer die eerste goal erin prikt of assist geeft.

Natuurlijk moet PSV vleugelaanvallers halen, maar Van Ginkel is een geweldige buitenkans. Het middenveld is te blessuregevoelig en niet-scorend. Die vleugelspelers komen denk ik nog wel, en het is hopen dat Locadia zo snel mogelijk weer terug is (ben geen heel grote fan van hem, maar koel voor de goal is ie wel).

De analytici zijn weer ontwaakt uit de winterslaap! Aad de Mos was als eerste wakker en roept dan ook meteen weer de eerste onzin over Van Ginkel. Als je Van Ginkel kunt huren, prima toch gezien de ervaring van vorig seizoen! Pierre van Hooijdonk roept onzin als hij zegt dat PSV weer een koopclub is! Koopclub met huurlingen, prima Pierre! De spelers uit de jeugdopleiding laten zien dat ze op de posities in de voorste linie nog niet goed genoeg zijn, in tegenstelling tot debutanten bij Ajax.

Ben het dan toch wel met van Hooijdonk eens.
PSV koopt nou eenmaal veel meer spelers dan Feyenoord en Ajax, nietndat dat uitmaakt natuurlijk. Maar wat van Hooijdonk probeert te zeggen is: stel PSV zou niet veel geld hebben om uit te geven aan nieuwe spelers, waar zouden ze nu dan staan?? Uit die jeugdopleiding komt ook vrijwel niks meer uit.
Kijk ook naar het team van dit jaar, 90 procent is allemaal gekocht.
Arias, Moreno, Isimat, Schwaab, Guardado, Siem de jong (gehuurd), van Ginkel (gehuurd), Propper, Narsingh (is nu dan net vertrokken), Luuk de jong en Pereiro. Om dan de wissels er ook nog niet bij te noemen want dan was de lijst nog langer geweest.
Het is gewoon een feit dat mensen het knapper vinden als je kampioen wordt met ongeveer de helft jeugdspelers. Ajax bijvoorbeeld heeft ongeveer 60% uit de jeugd nu in de basis staan en dan nog een hoop wissels die uit de jeugd komen. Feyenoord heeft ook veel jeugd erin staan.

Niks mis met PSV maar het feit dat ze een koopclub zijn en anders waarschijnlijk ergens rond de middenmoot zouden staan wekt gewoon een beetje nare gedachtes op.

14 januari 2017 om 10:41

De laatste wedstrijd voor de winterstop begon Feyenoord met de volgende elf spelers:
Jones; Karsdorp, Botteghin, Kongolo, Nelom; El Ahmadi, Kuyt, Vilhena; Berghuis, Jorgensen, Elia - met daarbij Bilal en Toornstra als wissels. Daarbij zitten 3 zelfopgeleide spelers: Karsdorp, Kongolo en Nelom.

Ajax begon de laatste wedstrijd voor de winterstop met de volgende elf spelers:
Onana; Veltman, Sanchez, Riedewald, Sinkgraven; Klaassen, Ziyech, Schone; El Ghazi, Dolberg, Younes - met Cassiera, de Ligt en Cerny als wissels. Daar zitten 5 zelfopgeleide spelers bij: Riedewald, Veltman, Klaassen, El Ghazi en de Ligt. Bv Dolberg vind ik geen jeugdspeler.

PSV begon de laatste wedstrijd voor de winterstop met de volgende elf spelers:
Zoet; Arias, Moreno, Schwaab, Willems; Guardado, Ramselaar, Propper; Pereiro, de Jong, Narsingh - met Isimat, Brenet en de Jong als wissels. Daar zitten 3 zelfopgeleide spelers bij: Zoet, Willems en Brenet.

Zoals je kunt zien vallen de onderlinge verschillen ontzettend mee, op gebied van zelfopgeleide spelers.

14 januari 2017 om 10:56

Kwam el ghazi niet van Sparta?

14 januari 2017 om 11:01

El Ghazi komt officieel van Sparta en ik vond het ook twijfelachtig, maar in dat opzicht zijn Nelom en Willems ook weer grijs gebied als zijnde jeugdspeler.

14 januari 2017 om 11:03

Idd. Op 18 jarige leeftijd gekomen van Sparta.

14 januari 2017 om 11:06

Hendrix wordt vergeten. Bergwijn ook. En als je de Ligt opnoemt kan je de Wijs en Lundqvist ook opnoemen.

14 januari 2017 om 11:14

Geen woord aan gelogen, maar zo kan je bij Feyenoord en Ajax ook spelers opnoemen die uit de eigen jeugd komen. Als je mijn verhaal leest zie je dat ik heb gekeken naar de laatste wedstrijd voor de winterstop. Ik heb juist, als PSV aanhanger, zo objectief mogelijk proberen te kijken.

14 januari 2017 om 11:54

Vergeet vilhena niet

14 januari 2017 om 15:50

Willems zelf opgeleid, maar Dolberg bij Ajax niet? Dolberg heeft tenminste nog in de A-Jeugd gespeeld bij Ajax.

Brenet zelf opgeleid noemen vind ik ook al zo dubieus. Die jongen kwam in 2011-2012 over van Zeeburgia, en debuteerde eind 2012 in de hoofdmacht van Psv.

Om vervolgens Vilhena van Feyenoord, gã£â©ã£â©n eigen jeugd te noemen. Terwijl Vilhena al sinds 2003 bij Feyenoord rondloopt..

Tja, met zulke rare maatstaven aan 'eigen Jeugd' te hangen kan je alles recht lullen wat krom is.

Zullen we eens éã©n maatstaf aan de eigen jeugd hangen? We pakken de maatstaf van Tussen de Linies:

"We zijn gaan kijken naar alle jeugdspelers van Ajax, PSV en Feyenoord vanaf het jaar 2010 die niet van een andere profclub zijn overgestapt en minimaal éã©n minuut voor de desbetreffende club in de Eredivisie hebben gespeeld.de spelers in ons onderzoek hebben dus óf de gehele opleiding bij de club gespeeld óf zijn op vroege leeftijd (voor hun veertiende) van een amateurclub gekomen."

Feyenoord: Nigel Robertha, Jari Schuurman, Calvin Verdonk, Lucas Woudenberg, Matthew Steenvoorden, Rick Karsdorp, Jordy van Deelen, Sven van Beek, Jean-Paul Boã«tius, Terence Kongolo, Elvis Manu, Tonny Vilhena, Miquel Nelom, Anass Achahbar, Kaj Ramsteijn, Jordy Clasie, Bruno Martins Indi, Jerson Cabral.

Ajax: Donny van de Beek, Kenny Tete, Queensy Menig, Stefano Denswil, Lesly de Sa, Joã«l Veltman, Ricardo van Rhijn, Davy Klaassen, Dico Koppers, Ruben Ligeon, Geoffrey Castillion, Jody Lukoki, Aras Özbiliz, Roly Bonevacia.

Psv: Jorrit Hendrix, Jordy de Wijs, Zakaria Labyad, Peter van Ooijen, Rai Vloet en Menno Koch.

Weinig onderlinge verschillen? Tja, als je iemand als Willems als eigen jeugd gaat tellen. Dan is Bilal Basacikoglu ook afkomstig van de Feyenoord Academy..


Als iedereen ziet dat Psv aanvallers nodig heeft , maar bij Psv ziet niemand het dan denk ik eerder dat er iets anders aan de hand is .

Ik denk dat Psv behalve sportief ook een financieel probleem heeft , hoe kun je anders na zo,n succes jaar , kampioenschap , goede prestaties champions league en verkoop van Bruma maar een paar miljoen winst maken ?

Tuurlijk Aad. Laten we vooral blijven volhouden dat meeneer Smeets psv kampioen heeft gemaakt. Laten we die andere 35 wedstrijden vergeten. Iedere club die zich kan versterken met van Ginkel zou dom zijn om het niet te doen. Hij heeft een goede techniek en kan goals maken. Laat dat nou net het probleem zijn bij het huidige psv. Gewoon slim gehandeld van Brands. Presteer je niet dan neem je maar plaats op de bank. Geen ruimte voor spelers die niet terug in vorm kunnen komen en hiermee het hele team benadelen.

14 januari 2017 om 12:11

Er zijn toch maar 34 wedstrijden in een eredivisie seizoen per club? Lijkt me nogal vreemd. En waarom mogen we het dit seizoen niet uitleggen als het falen van ajax zoals de 4 jaar dat ajax kampioen werd het ook nooit door ajax kwam, maar door het falen van de concurrentie?

Van Hooijdonk slaat de plank overigens ook weer mis. ''psv kiest ervoor om een koopclub te zijn, terwijl ze een goede jeugdopleiding hebben''. Ja, maar al zou je een jeugdproduct doorschuiven, dan is de kans dat die er direct staat en het verschil gaat maken niet zo groot. PSV moet flink in de achtervolging en heeft behoefte aan spelers die dat verschil wel maken. Van Ginkel bleek zo'n speler te zijn, dus logisch dat ze hem nu gehaald hebben.

14 januari 2017 om 10:37

Maar dan slaat hij de plank toch juist niet mis? Ajax vertrouwt erop dat de jeugd goed genoeg is om er meteen te staan. En Dolberg en Onana betalen hun vertrouwen uit. Andere spelers die het nog niet meteen kunnen krijgen geregeld speelminuten (vd Beek, de Ligt).
PSV heeft dus of te slechte jeugdspelers, of ze durven het niet aan. Als ik de sentimenten zo opvang durven ze het niet aan, aangezien de meeste mensen er wel van overtuigd zijn dat er talentvolle jeugd rondloopt.

14 januari 2017 om 11:32

@feye88

Juist, ik denk dat PSV het niet durft. Als talenten dan straks een keus tussen Ajax of PSV moeten maken, dan weten de meeste het wel, zelfs een Bazoer die niet echt geslaagd is krijgt gewoon een dikke transfer naar Wolfsburg. Antonucci naar Monaco.

14 januari 2017 om 15:08

PSV durft het wel als een jeugdspeler goed genoeg is, net zoals bij Ajax het geval. Dolberg pakt goed uit, maar een speler als Cerny speelt toch ook niet wekelijk?

14 januari 2017 om 10:38

Kevin2003, ajax heeft welgeteld 2 eigen jeugdspelers ( klaassen en veltman ) in de basis staan tegenover PSV 1 (zoet ). Hoe kom je aan die 60% ??

14 januari 2017 om 11:35

Eigen jeugdspelers.. tja niet dat dat echt een belangrijke graadmeter is, in de opleiding zitten ook aangekochte talenten die vervolgens opgeleid zijn zoals Dolberg en Onana. Dat is gewoon een onderdeel van het opleiden en van Hooijdonk heeft het toch echt over de opleiding.

Daarnaast zitten veel spelers uit de opleiding tegen de basis aan, bij PSV staan ze daar verder vanaf.

Die van Ginkel heeft zich al zo vaak laten verhuren aan clubs. Indien hij een vrouw was geweest, had hij vast en zeker in de prostitutie gewerkt. Hoop verder dat hij niet gaat slagen met PSV dit seizoen. Persoonlijk zou ik het een ramp vinden mocht PSV nog kampioen worden i.p.v. Feyenoord, dan nog liever Ajax zelfs. Dit is mijn mening in ieder geval.

Je gaat Zinchenko huren, dan S de Jong en dan van Ginkel. Terwijl je met 3 middenvelders speelt en Guardado, Hendrikx en Propper en Ramselaar hebt, dan snapt iedereen dat Zinchecnko erbij komt, de Jong kan ook nog, inzetbaar op meer plaatsen. Van Ginkel is gewoon overbodig en betekent dat Ramselaar en/of Hendrikx weer op de bank komen. Ze hadden gewoon een vleugelaanvaller moeten halen. En dat het vorig seizoen goed uitpakte, prima, maar dat lag vooral aan Ajax, als die 10x tegen de Graafschap spelen winnen ze er gewoon 9. Was psv 2e geworden was het opeens een flop geweest ? Daarnaast was het een totaal andere situatie, je moet niet alleen Ajax inhalen, maar er staat nog een ploeg boven met een groter gat.

14 januari 2017 om 11:33

En de jeugd dan, Paal, Rigo etc. hoor je niks van en lijken geen kans te krijgen.

14 januari 2017 om 15:40

@lausho Paal staat al 2 jaar stil en Rigo is net 18 en er fysiek nog niet klaar voor.

PSV is Altijd een koop club geweest. Die kunnen de jeugdelftallen rustig afschaffen en dat geld in de selectie steken.

Btw: Ajax heeft gewoon weg de beste jeugdopleiding van Nederland. Afgevallen spelers voetballen over al in Nederland. En zelfs PSV is gek op ex-Ajax spelers.

14 januari 2017 om 11:34

De beste jeugdopleiding is mijn inziens een erg breed begrip. Hoe bepaal je of een club de beste jeugdopleiding heeft?

Onzin bin psv hebben ze een goed gevoel bij van ginkel, en feyenoord en ajax hebben de beste jeugd opleiding maar ook zij plukken spelers weg op jonge leeftijd bij andere clubs

Van Hooijdonk snapt er niets van. Van Ginkel is een aanvallende middenvelder, Rigo is dat niet. Hendrix is dat ook niet en Lundqvist speelt dit seizoen niet meer vanwege een blessure. Appels met peren vergelijken.

Het is vrij logisch om hem te huren. Siem valt erg tegen onze 2 belangrijke goals. Guardado gaat aan het eind van het seizoen weg en oogt nog erg vermoeid. Ik denk dat psv na het seizoen van ginkel definitief wil overnemen. Dan krijg je een middenveld met ramselaar, Hendrix en van ginkel. Lijkt mij perfect. In de jeugd zit op dit moment nog geen enkele voetballer die in de basis zou kunnen staan.

14 januari 2017 om 11:25

Ike niet Propper nog vergeten. Maar daardoor heb je 4 Nederlandse top middenvelders.

Dat van Smeets mag wel eens over zijn, het seizoen gaat niet over een wedstrijd. De jeugd krijgt bij PSV inderdaad wel erg weinig kans, men verkiest meestal huurlingen en aankopen en bieden weinig perspectief voor talenten. Ik denk dat ze dat financieel nogmaals gaat opbreken in de toekomst.

14 januari 2017 om 12:18

Nogmaals, toen ajax 4x op rij kampioen werd riep ook iedereen (jij wss ook) dat het kwam doordat de rest van de clubs en dan met name psv faalde. Nu mogen zulke dingen opeens niet gezegd worden omdat psv kampioen werd?

14 januari 2017 om 13:29

Wijzen naar 1 goal op een heel seizoen is heel makkelijk, dat kan ik namelijk ook. Ik weet nog ene milik die een penalty erin schoot waardoor Ajax op de laatste dag überhaupt nog kans had op de titel. Zie je hoe makkelijk het is om naar 1 moment te kijken? Over het hele seizoen heeft PSV meer punten gehaald en was het dus een terechte kampioen.

Sinds wanneer wordt PSV geroemd om zijn jeugdopleiding?

14 januari 2017 om 12:00

Beetje goedkoop scoren, sinds de komst van Langeler is er een traject ingezet dat zijn vruchten nu aan het afwerpen is. Behoudens de nog matige doorstroming van talenten naar het eerste elftal spelen de jeugdteams op een hoger niveau en worden er meer Nederlandse en ook buitenlandse talenten getracht te halen als kwaliteitsinjectie. Daarnaast zijn er op de Herdgang diverse faciliteiten verbeterd (die al heel behoorlijk waren) en is de jeugdopleiding aangevuld met de nodige ex profvoetballers die op een hoog niveau hebben gespeeld.

Dit weet jij ook Fr12jules.

14 januari 2017 om 15:43

@ronaldonilis

Wat jij allemaal roept weet ik zeker, en het is ook erg verbeterd sinds een aantal jaar. Maar is geroemd niet wat overdreven? Tot op heden worden er nog niet veel vruchten geplukt vanaf de jeugdopleiding. PSV loopt nog steeds ver achter op o.a. Ajax en Feyenoord. Daarom vind ik het raar dat er geroepen wordt dat PSV geroemd wordt om zijn jeugdopleiding. Want dat is simpelweg niet waar.

Het klopt dat PSV in principe ruim in de middenvelders zit, maar aan de andere kant waren diezelfde middenvelders dermate vaak geblesseerd dat Propper maandenlang als verdedigende middenvelder heeft gespeeld en zelfs Schwaab heeft daar moeten spelen. Ook hebben we nog behoorlijk vaak een beroep moeten doen op Siem de Jong en Zinchenko als middenvelder, dus wat dat betreft kan er best éã©n bij.

Het is natuurlijk wel zo dat wanneer iedereen fit is, zoals nu eigenlijk het geval is, het eigenlijk te ruim bezet is ja. Maar als je er dan toch éã©n haalt is Van Ginkel wel een logische keuze, gezien vorig seizoen en het feit dat hij goals kan maken, en dat is dan weer wel het voornaamste probleem van Psv: goals maken.

Ik denk dat er zowel voor als tegen de komst van Van Ginkel het nodige te zeggen valt. Maar feit is dat hij er nu is en daar zal iedereen het mee moeten doen, we zullen aan het eind van het seizoen wel zien of zijn komst achteraf gezien slim was of niet.

Juist logisch en jeugd leert veel meer van ervaren aankopen, dan spelen in een veredeld jeugd team.

Jeugdopleiding??? In de laatste 20 jaar zijn er amper 20 spelers uit de geflopte internaat doorgebroken in het 1e en vaste waarde geworden. PSV is altijd een koopclub geweest.

Moet het nog maar zien of het weer een succes gaat worden. Vorig seizoen waren de spelers van PSV allemaal beter in vorm. Van Ginkel heeft na mijn mening PSV geen kampioen gemaakt.

Koopclub, opleidingsclub. Lekker belangrijk. Er leiden meerdere wegen naar Rome. Uiteindelijk gaat het om successen. Landskampioen worden, prestaties in de CL. Daarin verschillen PSV en Ajax de laatste jaren nauwelijks tot niets. De rest in Nederland hobbelt er ruim achteraan, ongeacht of zij spelers opleiden of kopen.
Overigens moest Ajax dit seizoen ook Ziyech kopen om de prestaties te verbeteren en draait het zowel als bij Ajax, als bij Feyenoord ook steeds beter dankzij gerichte aankopen.

"psv kiest er toch weer voor om een koopclub te zijn" Ja, dat is logisch als de spelers niet goed genoeg zijn of er nog niet klaar voor zijn. Of kunnen mensen 10 spelers opnoemen die niet de kans kregen bij PSV maar wel goed genoeg waren?

Natuurlijk kiest PSV ervoor om een middenvelder te halen, het loopt in Eindhoven gewoon niet lekker op dit moment. Ze hebben al bijna evenveel verliespunten als vorig jaar aan het einde van het seizoen en dat komt mede door een gebrek aan scorend vermogen. Van Ginkel is een speler die bewezen heeft dat wel te hebben dus halen ze hem erbij. Heel vervelend voor Hendrix maar die scoort gemiddeld 1x per seizoen, Guardado 2x en die gehuurde Oekraã¯ner heeft ook het doel nog niet gevonden. Ramselaar doet het aardig, maar is ook geen spelers zoals bijvoorbeeld Wijnaldum of Toivonen die beide makkelijk de dubbele cijfers haalde. En daar zit gewoon een probleem, want voorin loopt het ook niet aangezien Luuk de Jong uit vorm is geweest en de rest van de buitenspelers (afgezien van Pereiro) ook niet bepaald productief zijn. Voor de winterstop zagen we een kleine opleving van Siem de Jong, maar die is inmiddels weer geblesseerd en loopt toch voortdurend te kampen met fysieke klachten.

De sportieve keuze is logisch, maar het ligt denk ik ook aan de verschillende culturen. Bij Ajax en Feyenoord zie je dat de ze in mindere periodes niet bang zijn om jeugdspelers voor de leeuwen te gooien. Dan komt zo'n jongen uit de A1 of uit een beloftenelftal en die moet dan een impuls geven. Bij PSV zijn ze daar toch wat voorzichtiger mee, meestal krijgen talenten vooral speelminuten in duels die al beslist zijn of die minder belangrijk zijn. PSV is eerder gewend om wanneer het niet loopt terug te vallen op de vaste selectie en meer de oplossing te zoeken in een nieuwe aanwinst. Daar is verder ook niks mis mee, Ajax en Feyenoord maakte die keuze ook regelmatig, alleen was bij Feyenoord heel lang geld een issue waardoor die optie verviel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren