Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bosz kieskeurig op transfermarkt: ‘Een gerichte aankoop is al wat anders’

Laatste update:

Ajax hervat de competitie zondag met een uitwedstrijd tegen PEC Zwolle. Door de afwezigheid van een aantal buitenspelers mag Justin Kluivert hopen op zijn debuut in de Eredivisie. De zeventienjarige aanvaller is bij de wedstrijdselectie gehaald door Peter Bosz. De trainer van de Amsterdammers hoopt nog altijd op een versterking op de flank, maar sluit niet uit dat het seizoen wordt afgemaakt met de huidige spelersgroep.

/

Kluivert zat al eens bij de wedstrijdselectie en heeft zich op het trainingskamp in Portugal mogen bewijzen. Voorlopig wordt hij bij de A-selectie gehouden. "Nu even wel, omdat we wat personele problemen hebben”, zei Bosz vrijdag op een persconferentie. Ajax mist de geblesseerden Václav Cerny en Clement, terwijl Bertrand Traoré afwezig is door de Afrika Cup.

Bosz heeft er geen geheim van gemaakt dat hij graag een extra buitenspeler aan zijn selectie wil toevoegen. "Ik ben tevreden met deze groep. Of er een buitenspeler bij moet komen? Je moet wel de juiste speler vinden. Iemand voor twee wedstrijden halen, moet je niet doen. Stel dat Traoré er straks al in de eerste ronde uitvliegt en Václav snel weer fit is. Een gerichte aankoop, iemand die eerst een halfjaar kan wennen, is al wat anders, ook omdat we weten dat Traoré gehuurd is.”

Mogelijk maakt Tim Krul zondag zijn debuut in de Eredivisie. Eerste keus André Onana ontbrak vrijdag op de training. "Die was vandaag ziek. Ik weet niet hoe dat zaterdag ervoor staat. De dokter is bij hem geweest en hij is te ziek om vandaag te komen. Dolberg was dinsdag ziek en was woensdag alweer aanwezig. Als dat met André net zo kort is, kan hij gewoon spelen", aldus Bosz.

Hoe eindigt PEC Zwolle - Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ola jhon was de perfecte aankoop geweest maar lees net dat hij naar depor gaat

13 januari 2017 om 16:17

Weet je niet, die speelt al jaren in de Championship zonder echt op te vallen. Een speler die ik graag bij Ajax op de flank zou willen zien is Larsson of bijvoorbeeld Bruma.

13 januari 2017 om 17:10

Bruma is sowieso niet meer te betalen en kan na afgelopen halfjaar naar een aantal betere clubs. Je kunt je afvragen of Ajax dit nou echt nodig heeft. Een erg goede linksbuiten zou het team bijna afmaken (en een linksback). Maar wees dan wel zeker dat die beter is dan Younes, zo heel gemakkelijk is dat niet.

14 januari 2017 om 11:12

Jawel, één die veel meer scoort en je bent er al. Younes is ook een beetje een 'one trick pony'. Maar hij maakt zelden een doelpunt

13 januari 2017 om 16:34

Ola John is een speler die ruimte nodig heeft en in de kleine ruimtes bij Ajax weinig tot niets zou kunnen uitrichten. Bovendien is die her en der geflopt en niet van het niveau wat Ajax wilt nastreven.

Vraagje: vinden jullie echt dat we versterking nodig hebben op dit moment? Volgens mij staat het toch wel ok.

13 januari 2017 om 16:16

Ja er is echt versterking nodig het staat wel oké maar elghazi mischien weg en vind traore ook niet bepaald in vorm steken dus moet dalijk maar een 17 jarige het doen op de flank?

13 januari 2017 om 16:18

De bank wordt er niet echt beter als er allemaal spelers vertrekken. Een linksback is echter noodzaak! Dijks eruit a.u.b.

13 januari 2017 om 16:25

Vind je Dijks echt zo slecht? We hebben erger gezien de afgelopen jaren met de Boer als trainer. Het voetbal ziet er in ieder geval weer leuk uit, met de Boer vond ik het ondanks dat we vier titels hebben gepakt een drama voor mijn ogen.

13 januari 2017 om 16:37

Ik vind Dijks echt verschrikkelijk! Het lijkt heel wat altijd met z'n grote passen, maar over de middenlijn heeft hij vaak geen idee en loopt hij zich vaak vast. Verdedigend is het ook belabberd, waardoor Prof. Bosz met het experiment Sinkgraven begon (ook kansloos). Dijks is nog steeds niveau Willem II, niet meer en niet minder.

13 januari 2017 om 16:41

Wat stel jij voor een andere speler die we al in huis hebben of iemand van buiten de club aantrekken?

13 januari 2017 om 16:58

Ik stel voor dat we naar de kaasmarkt gaan, een blokje kaas vatten en op de terugweg Haps meenemen!

13 januari 2017 om 17:03

Imponeria, kijk jij de wedstrijden wel of praat je alleen maar Derks na ? Vorig seizoen was Dijks echt wel prima. Zijn voorzetten kwamen ook iets vaker aan. Mits een beetje in vorm echt wel heel bruikbaar. Daarbij pakt Sinkgraven heel veel ballen af, zit hij heel vel in de duels en is hij aan de bal ook prima. Kunnen ze de wereldtop bereiken ? nee dat niet maar kansloos en verschrikkelijk is erg overdreven.

13 januari 2017 om 17:16

Ach laak, de linksback positie is voor Ajax gewoon erg matig bezet. Het zegt al genoeg dat een aanvallende middenvelder dit jaar op die positie speelt. Dijks is gewoon veel te matig. Is aan de bal gewoon niet goed genoeg en zijn voorzetten komen 9 van de 10 keer niet aan. Daarbij verdedigend ook te weinig. Sinkgraven kan aanvallend wat meer brengen maar kan gewoon niet verdedigen. Kijk eens wat bijvoorbeeld Willems bij heeft gedragen aan het kampioenschap twee jaar geleden, of hoe Haps het momenteel doet. Of Karsdorp, hoe vaak was hij al wel niet belangrijk. Een back is voor een aanvallende ploeg zeer belangrijk, bij Barcelona en Real Madrid vaak net die ene speler die wat meer ruimte krijgt en op die manier steeds inschuift.

13 januari 2017 om 16:20

Op zich is het niet verkeerd wat we hebben, en zeker als een van Younes en Traoré/El Ghazi ineens begint met scoren, hebben we een prima voorhoede. Er is echter zeker ruimte voor verbetering, want hopen dat het ineens wel klikt met die twee is moeilijk te veroorloven als je voor het kampioenschap gaat. Sowieso heeft Younes concurrentie nodig, en als er een betere speler te halen is binnen het budget (~12m lijkt het), moet Ajax dat zeker doen.

13 januari 2017 om 16:26

Vind het erg jammer om te zien dat El Ghazi op dit moment tegenvalt. Toen hij net begon bij Ajax 1 kwam er echt enorm veel dreiging van hem uit, helaas heeft hij die lijn niet kunnen door trekken.

13 januari 2017 om 17:13

Ja zeker, een Jeisson Vargas, Lozano of een Pavon zou erg fijn zijn we hebben vleugel spelers nodig en zeker op links.

13 januari 2017 om 19:40

Vraagje: vind jij het ok als alle voorhoedespelers, basis en reserve, van een topclub samen over een heel seizoen niet meer dan 26 doelpunten maken?

13 januari 2017 om 23:54

Boeie als je daarmee kampioen wordt mag van mij de voorhoede maar 26 doelpunten maken en het middenveld er 40 maken. Het gaat om het geheel.

Zie je zal wel weer niks gekocht worden... Zo ga je het niet redden

Koop die mexicaan nu Mijnheer Overmars.

Heb genoeg beelden gezien van hem. echt een topper.

2 benig , Oog voor anderen snel.
Ja hij kost 12 miljoen. over 2 jaar is hij onbetaalbaar.

En maar wachten , volgens mij is het pure noodzaak op de vleugel bij ajax.

13 januari 2017 om 16:31

Geloof dat hij nu al duurder dan 12 miljoen moet kosten.

Dit zijn en blijven risico aankopen voor Nederlandse teams dit soort bedragen.
Ja hij het lijkt mij ook een geweldige speler. Maar je moet het altijd nog maar zien in een ander land en systeem.

En stel hij mislukt wel dan zit je met een flinke strop. Met een relatief oudere speler is het risico minder groot gezien die stabieler zijn dan talenten.

13 januari 2017 om 19:35

Ja, stel hij mislukt, dan zit je met een strop. Stel hij doet het heel goed en je wordt kampioen en je verkoopt hem voor het dubbele bedrag, dan is dat geweldig.
Natuurlijk is het altijd een risico. Ook als je een speler voor 1 miljoen koopt weet je niet of het wat wordt of niet.
Oudere spelers zijn natuurlijk vaak duurder, tenzij ze echt van mindere kwaliteit zijn.
Als je gewoon goed scout, dan weet je echt wel wat zo'n speler kan. Als dan van de vier spelers er twee mislukken, dan kan je dat nog wegstrepen met de winst van die andere twee. Sanchez doet het heel goed, wordt meer waard, Cassierra flopt misschien wel, nou dat is toch een goede score, 1 uit 2?
Dat overdreven voorzichtige, ze hebben inmiddels 80 miljoen op de bank. Waarvoor?
Met een paar goede investeringen moet je voor de winst van de EL kunnen gaan. Daar moeten ze op inzetten. 20 miljoen winst deze transferperiode, aan spelers die niet eens speeltijd hadden n het eerste.

13 januari 2017 om 20:48

Er moet dit weekend eerst verloren worden voor men bij Ajax tot versnelt handelen overgaat. Zo was het afgelopen zomer ook. Mark my words

13 januari 2017 om 16:35

Ik zag net dat hij ook een inform kaartje heeft op fifa en dat ie ontiegelijk snel Is.

13 januari 2017 om 17:49

Hij is misschien nu al onbetaalbaar. Ik denk niet ajax teveel kan neerleggen.

13 januari 2017 om 18:12

Hij schijnt ermee bezig te zijn, maar de precieze stand van zaken is onduidelijk voor zover ik van anderen heb vernomen. Een "insider" (weet niet hoe betrouwbaar) op ajaxtotaal zei dat hij pas aan het einde van de maand witte rook verwacht omtrent Lozano (als het gebeurt). Er is iig nog geen bod gedaan (president Pachuca).

Ze weten al ruim een halfjaar dat er eigenlijk een buitenspeler bij moet en nog steeds komen ze met niets fatsoenlijks aan.

Eerst was ik bang dat ze met types als Larsson zouden aan komen. Nu zou je blij zijn als die alsnog gehaald zou worden. Want op de vleugels is het allemaal te mager !

13 januari 2017 om 17:00

Ze hadden zelf verwacht dat Cerny, El Ghazi, Traore en Younes voldoende was. Dat is natuurlijk normaal gesproken ook als minimaal de helft daarvan in vorm is. Ajax heeft de pech gehad dat eigenlijk niemand een topvorm heeft te pakken. En dat Traore van die 4 nog het meest productief is.
Als je voor het seizoen zou zeggen dat Younes, El Ghazi en Cerny geen enkele goal zouden maken in de eerste helft van de competitie zouden ze je voor gek verklaren. Ik had zelf ook verwacht dat Cerny dit jaar echt zou doorbreken, maar helaas bleef dat uit.

13 januari 2017 om 17:05

Cerny valt mij ook erg tegen. Hij begint te vaak een dribbel zonder een idee te hebben waar het heen gaat en verliest dan halverwege de overtuiging, geloof en de bal. Na 2 van dit soort akties kan je hem de rest van de wedstrijd helemaal afschrijven.

13 januari 2017 om 17:50

Ze hebben 4 buitenspelers, met Kluivert die eraan komt erbij zijn het er 5. Kortom meer dan dubbelbezet dus we kunnen prima met deze spelers uit de voeten, maar liever komt er iemand bij, een speler die gekocht wordt moet wel beter dan Kluivert Jr. zijn, dat betwijfel ik bij een aantal namen die ik voorbij zien komen hier. Zoals Larsson.

13 januari 2017 om 19:26

Wat een grap zeg. Alle vier (traore, El Ghazi, Cerny, Younes neem ik aan) hebben ze te weinig laten zien dit seizoen. Er is een goede kans dat er nog een weggaat (El Ghazi), Traore is sowieso weg voor de Africa cup en ook volgend seizoen er zeker niet bij, Cerny heeft nog niet bewezen dat hij genoeg kwaliteit heeft voor het eerste elftal...
Ze hebben geld, en ook al 20 miljoen inkomsten deze transferperiode, waarom niet investeren in een buitenspeler met kwaliteit, die ook het scorend vermogen van de voorhoede wat kan opkrikken? Dat laatste is trouwens niet zo moeilijk, alle voorhoedespelers bij elkaar opgeteld, basis en reserve, hebben in de eerste seizoenshelft samen 13 goals gemaakt in de competitie: Dolberg 8, Traore 4, Cassierra 1. Vind je dat ook niet een beetje weinig?

13 januari 2017 om 19:27

Wat een grap zeg. Alle vier (traore, El Ghazi, Cerny, Younes neem ik aan) hebben ze te weinig laten zien dit seizoen. Er is een goede kans dat er nog een weggaat (El Ghazi), Traore is sowieso weg voor de Africa cup en ook volgend seizoen er zeker niet bij, Cerny heeft nog niet bewezen dat hij genoeg kwaliteit heeft voor het eerste elftal...
Ze hebben geld, en ook al 20 miljoen inkomsten deze transferperiode, waarom niet investeren in een buitenspeler met kwaliteit, die ook het scorend vermogen van de voorhoede wat kan opkrikken? Dat laatste is trouwens niet zo moeilijk, alle voorhoedespelers bij elkaar opgeteld, basis en reserve, hebben in de eerste seizoenshelft samen 13 goals gemaakt in de competitie: Dolberg 8, Traore 4, Cassierra 1. Vind je dat ook niet een beetje weinig?

13 januari 2017 om 19:37

@boghossian

Soms moet je vertrouwen houden, in mijn ogen is het een kwestie van tijd dat Traore en Younes gaan draaien, zelfs zonder dat kan Ajax genoeg gevaar brengen en zijn dan beide spelers die je niet teveel ruimte mag geven.

Cerny is een groot talent net als Kluivert, Cerny zit in een mindere periode, maar ook daar hou ik vertrouwen in. Met El Ghazi (beter in vorm) erbij is er voldoende concurrentie nu zeker nu Kluivert er ook aan komt dus als ze te lang niet presteren staan ze er straks naast.

Ajax heeft geld maar geen ruimte op de begroting van volgend jaar en dat zijn twee verschillende zaken. Ja voorin moet het beter maar er zit in mijn ogen voldoende rek in.

13 januari 2017 om 18:40

Ajax doet aan beloftes doen aan publiek en geld op zak houden politiek. Al jaren, tot er paniek is. Wat verwacht ie dan..

13 januari 2017 om 19:38

Nee, het publiek denkt en zegt dat Ajax beloftes doet die Ajax niet maakt. Ook nu weer kraakhelder, het moet wel kunnen financieel, hij moet wel een versterkingen zijn.. Maar men verwacht veel meer dan Ajax kan leveren (bv. financieel, op zowel salaris uit transfergeld gebied).

Laat Ajax die versterkingen maar na zondag halen. Ook hoop ik dat Ziyech alsnog een last-minute oproep krijgt voor de Africa Cup. Desnoods mag hij maandag weer terugkomen bij Ajax. :-D

Daarnaast hoop ik dat Krul (geen wedstrijdritme) Younes, Cassiera, El Ghazi en Westerman spelen. Dan hebben we nog een kansje zondag ;-)

Zou een jongen als Dekker niet door kunnen schuiven naar Ajax 1 als backup op links? Ik moet bekennen dat ik niet veel wedstrijden van Jong Ajax bekijk, maar de wedstrijden die ik zag speelde hij niet onverdienstelijk. Ik ben benieuwd naar jullie meningen...

13 januari 2017 om 17:49

Kan je vergeten, is in alles nog te licht en bovenal; Hij is nogsteeds aan het herstellen van een knieblessure die hem al maanden aan de kant houd. Dit jaar zal het voor Dekker niets worden en met zijn aflopend contract is de kans aannemelijk dat we hem nooit in Ajax 1 zullen zien. Dekker zou best wel eens een degelijke linksback kunnen zijn geworden als ze daarmee waren gestart een aantal jaar geleden. Hij is redelijk fel, heeft een prachtige voorzet en redelijk snel, als buitenspeler is hij te beperkt vrees ik, gemiste kans naar mijn gevoel. Is net niet snel genoeg om er steeds langs te gaan, zijn actie is net niet goed genoeg om zichzelf vrij te spelen uit stand en zijn fysiek is net iets te min om zoiets te verbloemen. Zijn trap en positiespel is wel goed, handelingssnelheid te sloom voor een centrale positie. Voor nu in alles net iets te min.

Ongelooflijk. Het is toch al heel lang duidelijk dat ze versterking in de aanval nodig hebben?
Ajax heeft gewoon te weinig gescoord het afgelopen halve seizoen, 35 goals in 17 wedstrijden, ongeveer 2 per wedstrijd, kampioenen scoren gemiddeld altijd meer, kijk maar na.
Maar Klaassen, Schone en Ziyech, dus het basismiddenveld, hebben dit seizoen meer gescoord dan alle aanvallers, basis en reserve, bij elkaar! Het ligt dus aan de aanval, dat er zo weinig gescoord wordt.

Ik snap er niks van. Je ziet al maanden dat het moeilijk gaat met Younes, dat El Ghazi het niet laat zien, dat Traore er alleen voor dit jaar is en nog een maand weg is straks, en dan nog kom je in januari met het verhaal dat het allemaal moeilijk is. En nee, je moet niet kopen om het kopen, maar de alternatieven zijn niet: niemand halen en het met deze groep doen, of iemand kopen om het kopen. Er is ook nog zoiets als een degelijke voorbereiding en slagvaardig handelen.

En dan die transfersom. Je haalt notabene 20 miljoen binnen aan 2 overbodige spelers en een jeugdspeler deze transferperiode alleen! Omdat het een keer niet goed uitgepakt is met Sulejmani zouden ze nooit meer 15 miljoen aan een speler uit moeten geven? Haha. Zou Liverpool dan ook nooit meer een speler van 40 miljoen moeten halen omdat het een keer mislukt is met die Carroll? Nou dat kan je best doen, maar dan moet je de sportieve ambities ook bij gaan stellen. Ze willen toch meedoen in Europa? Ik zou dan juist lekker investeren nu, je hebt een paar redelijke spelers, haal je er twee goede aanvallers bij dan kan je ver komen in de EL en kampioen worden.

Ik snap vooral niet dat ajax op zoek lijkt naar een linksbuiten, terwijl volgens mij de prioritering zou moeten liggen op de rechtsbuiten positie.
Zeker als Anwar verkocht gaat worden is de bezetting op rechtsbuiten zwaar onder de maat. Je houdt dan Traorã© (gehuurd & Afrika cup) en Cerny (uit vorm) over.

Linksbuiten voldoet Younes prima en is altijd dreigend (helaas nog even zonder rendement maar dat komt wel als je hem vertrouwen blijft geven). Ook cerny en Clement kunnen linksbuiten spelen.

13 januari 2017 om 18:58

Ajax is ook bezig met pavon van Boca. Is een echte rechtsbuiten. Ajax is druk op zoek maar moet wel een echte versterking zijn. Ajax doet het goed en gaat nog niet als een gek op een speler af. De bedragen worden ook steeds gekker.

13 januari 2017 om 19:16

Niemand vraagt toch om een speler die geen echte versterking is? En dat die bedragen hoger worden hoeft voor Ajax niet eens een nadeel te zijn, want Ajax is de laatste jaren een handelsclub geworden, de bedragen die ze ontvangen zijn dus ook hoger.
'als een gek op een speler af'... Je doet net alsof het gek zou zijn als ze gewoon voor de hervatting van de competitie een fatsoenlijke aanvallende versterking hadden binnengehaald, waar ze maanden voorbereidingstijd voor hadden.
Ze zijn er toch ook in geslaagd om drie spelers te verkopen? Bazoer was zelfs al voor de winterstop rond. Waarom doet Ajax dat niet met een aanvaller?

13 januari 2017 om 23:30

Je kunt toch ook voor de breedte halen of een jong talent. Dat zijn toch niet versterkingen voor nu?? Dat de prijzen veel hoger zijn is helemaal geen voordeel voor Ajax aangezien we dat budget nog helemaal niet hebben en ons salaris plafond nog niet is aangepast. En Bazoer is een middenvelder en daar hebben we er genoeg van. Een aanvaller koop je niet zomaar even. Lijkt wel of jij denkt dat er een supermarkt is voor aanvallers. Ajax is al kangoeroe bezig met een aanvaller en ze willen geen b-garnituur dus kost het gewoon meer tijd.

13 januari 2017 om 19:20

Op zowel links als rechts is het mager bezet. Younes voldoet? Sorry maar zijn rendement is te laag dit seizoen en hij heeft geen goede concurrent. Ik schrijf Younes niet af, maar als je gewoon een goede back-up daar hebt dan kan hij er ff naast als hij uit vorm is.
Clement en Cerny zijn (nog) geen goede vervangers. Ze zijn bovendien nu allebei geblesseerd. Clement zelfs 6-8 weken.
Lijkt me dat ze in elk geval een linksbuiten moeten halen, als El Ghazi verkocht wordt ook een rechtsbuiten, en een spits als back-up voor Dolberg.
De aanval was de zwakste linie in de eerste seizoenshelft, en dat is wat gecamoufleerd doordat we zo'n sterk middenveld hebben nu, met vooral Klaassen die heel veel scoort, maar dat moet beter.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren