Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Suárez verrast met statement over Messi: ‘Niet je gezond verstand gebruiken’

Laatste update:

Luis Suárez wil dat Barcelona alles in het werk stelt om het contract van Lionel Messi te verlengen. De Argentijnse superster beschikt over een contract tot medio 2018 en er is voorlopig weinig aanleiding om te vermoeden dat beide partijen er spoedig uitkomen.

/

Barcelona hikt aan tegen reglementen van LaLiga, die voorschrijven dat maximaal zeventig procent van het budget van clubs wordt uitgegeven aan salarissen. Algemeen directeur Ã’scar Grau hield woensdag daarom een slag om de arm. "De club wil de beste speler ter wereld behouden. Ik wil de zorgen van clubleden en de supporters wegnemen, maar we moeten wel ons gezond verstand blijven gebruiken", gaf hij aan.

Suárez wil daar echter niets van weten. Hij vindt dat Barcelona minder moeilijk moet doen. "Het enige wat je hoeft te doen als het over Messi gaat, is hem een nieuw contract geven. Niet je gezond verstand gebruiken", countert de Uruguayaan in gesprek met diverse Spaanse media. Suárez en Neymar signeerden recentelijk een nieuw megacontract en verdienen sindsdien zo'n 25 miljoen euro op jaarbasis; Messi strijkt zo'n 22 miljoen op en wil vermoedelijk weer de bestbetaalde speler van de club worden.

Heeft Luis Suárez gelijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

hoezo verrast suarez met deze uitspraak dan? Wat een domme titel weer. Suarez wil gewoon erg graag dat messi blijft. Als het volgens de regels niet kan, dan moet barca maar regelen dat het goedkomt

12 januari 2017 om 19:36

Inderdaad. Lijkt me dat het zou moeten zijn: Suarez is verbaasd over...

12 januari 2017 om 19:37

Of natuurlijk: Suarez is verrast. Nu lijkt het net alsof Suarez een hele gewaagde uitspraak doet.

12 januari 2017 om 19:43

Twente199
Hoe moet Barcelona het regelen?
De regels staan het niet toe.

12 januari 2017 om 19:45

dan moet barca regelen dat er spelers weggaan, minder gaan verdienen of weet ik wat zodat er ruimte vrij komt

12 januari 2017 om 19:50

Misschien moeten ze wat spelers op de Chinese versie van marktplaats zetten.
Daar schijnen ze wat geld te hebben.
Het vervelende is dat dit een wederkerend probleem kan zijn, aangezien Barcelona nogal frequent de contracten verlengt.

12 januari 2017 om 20:26

het probleem is idd dat je bij iedere contractverlenging ook het salaris haast verplicht moet verlengen omdat je dat bij de topspelers ook doet. Hierdoor word het budget aan salarissen steeds hoger waardoor ze nu een keer in de problemen dreigen te komen.

12 januari 2017 om 20:16

Ik denk dat ze bedoelen dat Suarez verrast is door de uitspraak van de algemeen directeur.

12 januari 2017 om 20:29

ja klopt, maar echt duidelijk is het niet vermeld. Zorgt natuurlijk voor nieuwsgierige mensen.

Neymar en Suarez verdienen meer dan de allergrootste speler die Barcelona ooit heeft gehad???? Begrijp me niet verkeerd zijn allebei topspeleres maar dan ze meer verdienen dan Messi vind ik schandalig en ik begrijp daarom ook de houding van Messi wel. Puur en alleen uit respect maak je hem de best betaalde speler bij Barca. Wat die gast direct en indirect heeft verdient voor Barca is velen malen hoger dan een salaris van eventueel 30 miljoen.

12 januari 2017 om 19:30

De enige reden dat ze meer verdienen is omdat ze beide net een contract verlenging hebben gehad. Die van Messi staat allang op de planning en die gaat straks gewoon weer meer verdienen als hij verlengt.

12 januari 2017 om 19:35

Barça is er nog niet klaar om zonder
Messi verder te gaan. Te afhankelijk nog. Niemand staat op, dus verlengen en maak hem weer de bestbetaalde voetballer van Barça. Simply the best.

12 januari 2017 om 19:57

Ja, want 22 miljoen per jaar betalen aan Messi is geen respect voor hem hebben en hij is straatarm...

12 januari 2017 om 20:13

Volledig mee eens. Messi heeft weet ik niet hoeveel jaar zichzelf moeten bewijzen en Barca aan zowel landtitels en champions league bekers geholpen. Dus voordat die twee een betere contract hadden mogen krijgen hadden minstens het zelfde moeten presteren. Dus ik snap Messi wel. Als Neymar al 25 miljoen kan verdienen met zo'n korte staat van dienst. Dan moet Messi in mijn ogen minstens 35 miljoen per jaar verdienen. Op dit bedrag kom ik uit als ik mijn gezonde verstand gebruik laat staan zonder!

Barcelona heeft zich in een benarde positie gebracht.
Door de salarissen zo hoog te waarderen, lopen ze het risico Messi niet te kunnen bieden wat hij wenst.
Suarez kan deze uitspraak natuurlijk makkelijk doen, hij weet niet hoe de regelementen in elkaar steken.
Als het volgens regels niet kan, dan kan het niet.
Of ze moeten de achterhoede verkopen en de verdediging van pec kopen.

12 januari 2017 om 20:14

Precies. Iedereen die kan rekenen kan dit zien aankomen. Dus of Barcelona heeft een blunder van mega-formaat begaan door niet goed te rekenen. Of er zit meer achter en is er een andere reden.

12 januari 2017 om 20:21

Iemand die in complotten gelooft zou kunnen denken dat Barcelona Neymar en Suarez met opzet zo hoog gewaardeerd heeft qua salaris om Messi buiten te werken en zo nog een mega transfersom te ontvangen.

12 januari 2017 om 22:38

Of hij wacht 1 1/2 jaar en loopt gratis de deur uit.

Raar trouwens dat niemand salarissen van 25 miljoen en meer per jaar voor jongens die aardig tegen een bal aan kunnen schoppen vreemd vindt?
Ik denk elke keer kan het nog idioter?

12 januari 2017 om 23:57

Tja, entertainment branche.. ik vind het absurd hoog, maar zeker niet raar. Er gaat gewoon enorm veel geld in om.

13 januari 2017 om 08:55

ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat ze het verdienen omdat ze aardig tegen een bal kunnen schoppen... deze mensen inspireren en raken miljoenen mensen per dag ! als jij invloed hebt op miljoenen mensen zal jij ook heel veel verdienen... dat is trouwens ook gewoon hoe de wereld in elkaar zit... bekijk het maar even van dokters en rechters tot Ceo. hoe meer mensenlevens je beinvloed hoe meer je betaalt word. je draagt natuurlijk ook die verantwoordelijkheid en stress/druk mee. bovendien lever je je prive leven in voor de rest van je leven. hij zal nooit meer ergens kunnen komen zonder camera in zijn gezicht ... heerlijk leven toch ... het is niet allemaal positief hoor dat wereld bekend zijn... telkens als messi thuis in argentinie komt wil hij een wandeling maken langs zijn favoriete plekken. maar dat is gewoon onmogelijk. en dan ben je super rijk en kan je niet eens in je dorp rondwandelen

22 en 25 miljoen? Voor Neymar en Suarez. Dat kan je toch niet menen...

12 januari 2017 om 19:55

25 miljoen voor die twee. Messi moet het met die schamele 22 miljoen.

Het hele verhaal slaat nergens op. Barcelona heeft allang een contract klaarliggen. Maar Messi heeft blijkbaar geen haast om bij te tekenen. Of wilt misschien wel weg. Dat laatste lijkt me sterk , maar je weet nooit.

Het rommelt binnen de club. We hebben in de afgelopen weken kunnen zien dat Barcelona ongelooflijk veel pech heeft gehad met de arbitrage; in drie wedstrijden vijf loepzuivere strafschoppen ontnomen, een zuiver doelpunt ontnomen en belachelijke gele kaarten. En als we kijken naar het gehele seizoen, en dit komt vanuit de Spaanse scheidsrechtersbond (die na iedere wedstrijd de beslissingen van de arbitrage analyseren), komen we voor Barcelona op drie gegeven strafschoppen uit veertien momenten die een zuivere strafschop waren. Real Madrid? Vier strafschoppen terwijl ze er maar een hadden verdiend (cijfers van Real Madrid zijn tot 31 december gemeten, die van Barcelona tot aan dit moment). Daar komt de frustratie van de spelersgroep vandaan en voelen zich niet tot nauwelijks gesteund door hun bestuur. De spelers verwachtten meer kritiek vanuit de club richting de Spaanse voetbalbond, maar in plaats daarvan krijgen ze te horen dat ze hun mond moeten houden tegen de arbitrage.

Nu erger ik me aan degenen die de oorzaak van de teleurstellende prestaties leggen bij de scheidsrechter, terwijl de oorzaak natuurlijk bij spelers en coach. Er staat een tactisch incapabele coach voor de groep en lijkt de paniek uit te breken als de tegenstander hoog druk zet en wordt de toch al niet goed presterende sterrenvoorhoede te weinig gebruikt. De oorzaak ligt dus niet bij de arbitrage, maar zorgt wel voor onrust binnen de club die binnenkort wel eens kan escaleren. Deze kleine speldenprik van Luis Suarez is slechts een voorproefje.

12 januari 2017 om 20:26

Hoeveel van de strafschoppen die Real heeft gekregen waren de 1-0 of een gelijkmaker? Ik bedoel, als Real een onterechte strafschop krijgt en het staat al 3-0, dan boeit het niet zo voor het kampioenschap.

Barca heeft anders ook aardig wat geluk gehad met de arbitrage, bijv. tegen Real Sociedad (loepzuiver doelpunt onterecht afgekeurd van Real Sociedad). In de laatste Clasico al helemaal, twee strafschoppen die Real niet kreeg EN een buitenspel doelpunt van Suarez dat dan wel weer wordt goedgekeurd.

In die twee weken is Barca ook aardig in de race om het kampioenschap gehouden, vind je niet? Anders was het nu al over en uit.

Een Clasico eerder ook al het onterecht afgekeurde doelpunt van Bale (nog steeds ongelofelijk dat die werd afgekeurd).

Overigens vind ik het maar gelul dat gebeuren over de arbitrage, ene keer voor (laatste twee Clasicos, Real Sociedad) en de andere keer tegen (kun je vast zelf wel invullen ).

Ieder jaar wordt er beweerd dat de Spaanse bond Real Madrid kampioen wilt maken, maar dat is niets meer dan gelul. Immers, als iemand dit Ieder jaar zegt, tja, Real wordt wel eens kampioen he. Of dat meteen betekent dat de Spaanse bond Real aan het kampioenschap wilt helpen, lijkt me niet. Niet dat jij dit ergens expliciet beweerd in jouw reactie, maar toch.

Als iemand erop uit was om Real kampioen te maken, dan zou Barca dat zeker niet ieder jaar worden.

12 januari 2017 om 20:32

Ik had het kunnen weten, het gaat alleen maar over de scheidsrechter terwijl dat nou juist net niet het punt was dat ik wilde maken. Het gaat om de reactie van het bestuur op de frustratie van de spelers tegenover de scheidsrechter. Of dat nu terecht of onterecht is.

12 januari 2017 om 20:26

Ik neem aan dat je het strafschopmoment van Soriano(?) hierin meeneemt, terwijl hij onderuit werd gehaald door Denis Suarez (waardoor hij viel en ook voor werd gefloten)? En ook de momenten weglaat waar Barca wã©l goed wegkwam, zoals het strafschopmoment in dezelfde wedstrijd tegen Villarreal?

Ik vind het behoorlijk makkelijk en vergezocht om te zeggen dat het rommelt binnen de club, omdat de selectie graag zou willen zien dat het bestuur zich keert tegen de Spaanse bond? Oja, want dat gaat ze zeker helpen aan juiste beslissingen van de scheidsrechters...
Scheidsrechters als zondebok lijkt me eerder een gevolg van chaos binnen de club (is eenmaal makkelijk om de schuld elders te zoeken), dan een oorzaak van.

12 januari 2017 om 20:30

Voor iemand die zich ergert aan lui die altijd maar over scheidsrechters klagen vind ik dat je er veel te veel focus op legt, dit kan en mag toch niet in hun koppies gaan zitten? Wanneer er zoveel voetbal in je ploeg zit zou zelfs spelen met een vermeende scheidsrechter handicap nog steeds veel betere resultaten moeten opleveren. Barcelona is een ploeg die zoveel heeft, maar toch zou een stukje Duitse mentaliteit ze ongelofelijk veel opleveren. Straalt weinig vertrouwen uit, de chemie lijkt verloren. Wellicht tijd om eens een impuls te geven aan het elftal dmv een nieuwe coach, opstellingen en wissels zijn namelijk ook niet om over naar huis te schrijven.

Suarez geef 5 miljoen van jouw contract aan Messi en het is opgelost. Nee, Suarez, niet tegenpruttelen, niet je gezond verstand gebruiken.

22/25 miljoen per jaar... jeetje zeg wat een bedragen. Deze spelers hebben zich al jaren geleden financieel vrij gespeeld dus als je nou 22 of 25 krijgt, wat maakt t uit?! Neymar en Suarez hebben waarschijnlijk een betere zaakwaarnemer gehad die 25miljoen heeft kunnen onderhandelen maar een 22 miljoen is ook niet ver daar vandaan en is ook gewoon heel erg veel geld. Misschien is t handig voor de Uefa/fifa een salary cap op te stellen waar spelers/zaakwaarnemers niet zulke absurte bedragen kunnen vragen. Dat zou deze spelers dan ook een beetje betaalbaar maken voor andere clubs. Zoals ze dat in de NBA doen geloof ik waar je alleen een x aantal spelers kan hebben die een bepaald bedrag mogen verdienen. Waarschijnlijk gebeurt dat nooit en kunnen spelers zulke grote bedragen mogen vragen. Nu komt een club als Barca in gevaar dalijk omdat als dit waar is en ze Messi niet kunnen bieden wat hij wilt (wat waarschijnlijk rond de 30miljoen zal zijn) gaat hij dreigen met weggaan en zal barca waarschijnlijk spelers verkopen om Messi een salaris aan te bieden. Zo word Messi groter dan Barca wat nooit t geval zou moeten zijn.

13 januari 2017 om 09:08

wel ze betalen er ook 60% belastingen op en dat is voor de spelers in de NBA helemaal niet van toepassing. en onder trump zal het ook niet aangepast worden. bovendien is voetbal een grotere sport als basket en beinvloeden messi en ronaldo gewoon meer mensen dan bijna eender wie ter wereld. iedereen denkt altijd maar dat ze teveel verdienen. maar welke prijs zet jij op een leven zonder prive gelegenheden. zonder mogelijkheid om buiten te komen, naar de winkel te gaan of gewoon een pintje te drinken met je vrienden. en dat voor de rest van je leven. alles wat je doet word uitvergroot. en lees vooral "alles wat je fout doet word uitvergroot". het is ieder voetballend kind zijn droom om een wereldster te worden en de mooiste clubs te vertegenwoordigen maar uiteindelijk is het niemand zijn droom om een leven achter muren te leven omdat je moet schuilen van de pers. ik zou het in ieder geval niet leuk vinden. maar goed er zullen ook mediageile mensen zijn die het heel leuk vinden. al denk ik niet dat het vaak voetballers zijn. geld brengt heel veel problemen met zich mee. veel problemen waar wij als gewone mens niet bij stilstaan

Beetje makkelijk praten Suarez lol. Zelf 25 mil per jaar opstrijken en Messi daarboven op laten komen en doen als of de club het dan prima redt.

Als het nou Neymar 15 mil was, Suarez 17 mil en Messi 22mil bijvoorbeeld kon ik het nog ergens begrijpen, maar omdat we nu opeens een soort holy triangle hebben van de drie heren moeten ze opeens evenveel verdienen.

Zoals ik vorige keer al zei, Barcelona heeft het te ver laten komen en zo moet een van de sterren over jaar of twee misschien al vertrekken als titels niet binnengesleept worden.

Wat is dat nou weer? Niet zo moeilijk doen?! Dat hij moet blijven staat natuurlijk voorop, maar Barcelona moet zich inderdaad wel aan de regels houden

Wat ik niet begrijp is waarom Messi er nog geld bij wil hebben. Je zou zeggen laat die salarisverhoging zitten en geef de club de ruimte om van jouw salarisverhoging een nieuwe speler aan te trekken waardoor de kans op het winnen van prijzen toeneemt.

Het gaat als je al 25 miljoen per jaar verdient toch niet meer om de centen? Je wil als sporter toch zoveel mogelijk prijzen winnen? Je kan wel X miljoen aan 1 speler uitgeven maar er moeten er uiteindelijk toch 11 op het veld staan die een sterk elftal vormen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren