Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer: ‘Dan kan het spel van Ajax er aantrekkelijker uitzien’

Laatste update:

Frank de Boer had tussen 2010 en 2016 de leiding bij Ajax en werd in die periode vier keer landskampioen. Afgelopen zomer verliet hij Amsterdam om het avontuur op te zoeken bij Internazionale. De momenteel werkloze oefenmeester is zijn oude club echter nog niet uit het oog verloren.

/

“Hoe ik ernaar kijk? Ik kijk met veel plezier naar Ajax”, laat hij weten aan De Telegraaf. “Het belangrijkste verschil zijn de wijzigingen op een aantal posities, zoals de spitspositie met Kasper Dolberg. En met Hakim Ziyech weet je dat hij van toegevoegde waarde kan zijn. Als je echt een verandering moet noemen waarvan je zegt ‘dat is van Bosz’, dan is dat Lasse Schöne op ‘zes’. En Daley Sinkgraven op linksback.”

“Dat is ook de belangrijkste verandering, denk ik. Met die twee heb je meer aanvallend ingestelde spelers. Dat kan er dan aantrekkelijker uitzien”, voegt hij er aan toe tegenover het Algemeen Dagblad. “Al is die vijfsecondenregel, waar iedereen het in het begin over had, weer een beetje verwaterd.”

Vind jij dat het spel van Ajax er onder Peter Bosz aantrekkelijker uitziet dan onder Frank de Boer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha toch een sneer uitdelen richting de huidige coach. Alsof iemand die 5 seconde regel kan boeien. Het was maar een regel waarmee ajax zichzelf in de vingers sneed. Was niet op te brengen.

9 januari 2017 om 09:54

Onzin, dat is geen sneer. Frank geeft een eerlijk en objectief oordeel. Hij geeft de pluspunten aan en ook de ''minpunten'' en het niet kunnen uitvoeren van de 5 secondenregel is een voorbeeld van het laatste.

9 januari 2017 om 10:21

De vijf seconde regel is al moeilijk op te brengen voor de Europese topclubs. Alleen Bayern en Barca heb ik het een lange tijd zien volhouden, al ging dat tegen andere absolute topclubs ook vaak genoeg mis. Het is een mooi streven, maar je moet ook de kwaliteiten hebben in de selectie om zo'n spelopvatting vol te houden.

9 januari 2017 om 11:24

Je zag tegen RB Leipzig meerdere keren dat ze de tegenstander vastzette op hun helft, hierdoor bal veroverden, en snel tot een kans kwamen.

Het is niet altijd haalbaar om de bal zomaar terug te veroveren, wanneer je hem bent verloren. Maar als je met het hele team hoog (en goed - geen gaten) druk gaat zetten, maak je het tegenstanders lastig om eronder uit te voetballen, waardoor als je de bal veroverd, je al bijna bij de goal bent.

Dit is iets wat Bosz er vanaf de eerste dag in heeft proberen te brengen en wat je regelmatig terug ziet in wedstrijden. Het is zaak om dit iedere wedstrijd op de mat te leggen.

9 januari 2017 om 11:29

Ik zie het ook niet als een sneer. Bosz en de Boer zijn compleet verschillend in aanpak. Bosz weet gewoon dat er veel aanvallend vermogen zit in de selectie van Ajax en benut dat dan ook. Tuurlijk gaat dat gepaard met wat meer risico. De Boer nam dat risico niet maar was toch succesvol, ondanks dat het vaak met erg saai voetbal was.

Jammer Frank. Was niet nodig, die opmerking. Ajax probeert iets dat tegen de perfectie aan ligt. Bijna niet vol te houden in de gehele wedstrijd, maar af en toe lukt het gedeeltelijk. Zelfs Barcelona heeft soms grote moeite met 5 sec, laat staan met 3.

9 januari 2017 om 10:59

Waarom is dat onnodig? Iedereen ziet toch dat Bosz de vijf seconden regel een beetje heeft laten varen? Bosz gaf begin dit seizoen aan dat hij het een belangrijk aspect van verandering vond met betrekking op het nieuw te hanteren systeem, maar in de praktijk bleek het niet haalbaar.

Aangezien het stukje uit het interview gaat over veranderingen in het spel van Ajax onder Bosz te opzichte van De Boer merkt hij slechts op dat die gewenste verandering onrealistisch bleek en er wat dat betreft geen ook verandering is. Die conclusie bij naam benoemen, daar is niets onderhuids aan lijkt me.

Slechtte verliezer De Boer. Hele matige trainer met een belabberd aankoop track record.mag nog nooit meer terugkomen als trainer bij Ajax en zich ook niet met aankopen bemoeien.

9 januari 2017 om 10:01

Inderdaad, hij kon er echt helemaal niks van. Wat een koekenbakker. Hij is maar 4x op rij kampioen geworden. Een beetje trainer haalt minimaal 6 kampioenschappen op rij. Nooit meer de arena binnenlaten. Deuren op slot, luiken dicht.


Ben jij wel helemaal lekker?

9 januari 2017 om 10:34

Hij is geen slechteverliezer, hij geeft eerlijk toe dat het nu leuker voetbal is bij Ajax. Alleen dat 5 seconden regel niet werkt. Dat dat moeilijk is, ja dat is zo. Maar het is er ook niet meer en dat is wel zonde. Bijv een feyenoord zet juist meer druk dat Ajax. (die moeten het daar ook meer van hebben overigens)

Maar dat hij nooit meer terug mag komen vind ik wat lullig. Heeft altijd veel uit de selecties gehaald van Ajax. Dat er geen toppers bij kwamen kwam niet door hem maar de raad die alles goed moetkeuren. Maar zo vaak kampioen worden is en blijft knap, want op papier had PSV toch steeds de sterkste selectie.

9 januari 2017 om 11:21

Volgens mij zat Frank gewoon bij het technisch hart en was hij degene die steeds vroeg om meer "mannelijkheid". En was hij degene die Sigthorsonn 100 wedstrijden opstelde. Ook had hij Schone een tijdje als verdedigend middenvelder opgesteld maar durfde het uiteindelijk toch niet aan. Dus hoezo kon hij er niets aan doen?

Dat Ajax een aantal keer kampioen werd met een diepterecord aan punten had natuurlijk ook een hoop te maken met de totale ineenstorting van PSv

9 januari 2017 om 11:45

Tja Sigthorson was toch lang zo gek niet? Hij wilde meer ervaring inderdaad, iets wat Bozs er wel in gooit nu. Dat Schone niet werkte kan ook aan de samenstelling van de rest van de selctie toen.

hij koos voor meer zekerheid. Wat we tot resultaat leide gezien de kampioenschappen. Daarbij heeft Bosz nu toch de luxe dat hij net over een geweldige lichting talenten kan beschikken. Net als bijv Koeman toen bij Feyenoord had.

Vind ik iets te makkelijk weg gezet, de ineenstroting van Psv. Je bent altijd afhankelijk vanje concurent. Maar toch moet jij dan maar wel meer punten halen. Bijv. Feyenoord en AZ konden dan toch ook niet dat aantal punten halen.

9 januari 2017 om 13:10

Sigthorson was afschuwelijk. Een van de slechtste spitsen van Ajax ooit.


Frank vroeg niet om ervaring maar om mannelijkheid en fysiek. Hij had moeten vragen om kwaliteit en creativiteit.


Hij koos de laatste jaren steeds meer voor zekerheid en zowel het voetbal als de resultaten werden steeds slechter.


Frank heeft die kampioenschappen behaald met een puntenaantal waarmee je in bijna geen andere jaren in Nederland kampioen had kunnen worden. Hij had mazzel dat de concurrentie ongekend zwak was. Dat is geen prestatie van Frank. Kijk naar de cijfers waarmee Jol tweede werd.

FdB geeft hier gewoon netjes zijn mening. Hij geeft zelfs een compliment. Je kunt overal iets achter zoeken.

9 januari 2017 om 10:23

Sorry, ik heb niets tegen Frank de Boer en vond het een wereldprestatie van hem hoe hij gepresteerd heeft met Ajax, alleen geeft hij niet echt eerlijk zijn mening als ik de tekst hier letterlijk moet geloven.
Hij zegt ook dat het Lijkt alsof er aantrekkelijker gespeeld wordt maar het is ook gewoon aantrekkelijker.
Is geen muggezifterij van mij maar dan moet er ook gewoon staan van dat het aantrekkelijker is en het woordje lijkt achterwege laten.
Ook die 5 sec regel. Bij hem had je bws 1 minuut regel en bij balbezit 10 minuten regel toch?

9 januari 2017 om 12:17

Lijkt? Waar zie jij lijkt Luckykes? Dat woord staat nul keer in deze tekst!

Als je gewoon leest wat er staat, staat er dat het er aantrekkelijker uit kan zien. Niets meer of minder dan de waarheid, want het ziet er bij mindere wedstrijden soms ook gewoon nog niet uit. Als iemand wat over de huidige speelwijze en aantrekkelijkheid mag zeggen is het De Boer, die ontzettend grote inbreng heeft gehad in deze spelersgroep maar niet het geluk had met het hebben van een Ziyech of doorbreken van Dolberg.

9 januari 2017 om 12:30

Het is maar hoe je het analiseert.
Dan kan het er aantrekkelijker uitzien is anders dan als je zegt het ziet er aantrekkelijker uit. Je suggereert nml dat het niet altijd aantrekkelijker is terwijl zelfs in de slechtste wedstrijd van dit seizoen vergeleken met de slechtste wedstrijd van onder F de Boer het altijd nog het aanzien meer waard was (of minder slecht was, hoe je het bekijkt).
Want als je gaat vergelijken moet je ook de beste en de slechtste met elkaar vergelijken om een eerlijk oordeel tre krijgen.
Maar ja, objectiviteit is niet altijd makkelijk, zeker niet als je een voorkeur voor een club, speler of coach hebt.
Fdeboer had ook beschikking over Schone en Sinkgraven die hij dus op een totaal verkeerde manier positioneerde.
Zo ook heeft hij Klaassen vaak misbruikt als spits.

9 januari 2017 om 12:48

Ik analyseer helemaal niets. De Boer zegt letterlijk dat het er wel beter uit kan zien door de veranderingen die Bosz heeft doorgevoerd. Het is gewoon een net compliment. Ik geef verder mijn mening er helemaal niet over.

Jij verspreidt alleen verzinsels de wereld in dat hij zegt dat het er aantrekkelijker lijkt uit te zien. Dat zegt hij nergens, dus kan je hem dat niet verwijten.

Ik ben nu trouwens even blij met Bosz als toen met De Boer gezien ze beide essentiele veranderingen doorvoeren. Tijdperk De Boer was gewoon op maar ik denk dat hij er wel van baalt dat er niet in zijn tijd even 12miljoen voor een Ziyech op tafel werd gelegd.

Overigens maakt(e) Bosz ook positionele fouten hoor. Traore in de spits was een mislukking, ook op de buiten zie ik liever iemand anders. En ook het drietal Tete, Veltman en Viergever kan beter mee om worden gegaan.

Ik ben trouwens bij Ajax-Barcelona geweest, 2-1. Ik denk dat dit de beste wedstrijd kwalitatief gezien was onder De Boer. Zelden zo'n aantrekkelijke wedstrijd waar dan ook gezien. Schone speelde rechtsbuiten. Vanuit die positie was hij ook Europees behoorlijk succesvol, dus hoe durf je te zeggen dat hij totaal verkeerd gepositioneerd werd?

9 januari 2017 om 13:01

Oke, Schone speelde tegen Barca als rechtsbuiten uitstekend maar jij moet toch ook een keertje objectief zijn en met mij eens zijn dat Schone 10x slechtere wedstrijden op de rechtsbuitenplaats dan goede.
Dit is Schone niet aan te rekenen daar hij bij zowel De Graafschap als NEC altijd op het middenveld stond en bij Ajax toen ook als middenvelder is aangekocht.
Dat hij wel eens een goede wedstrijd op rechtsbuiten heeft gespeeld kun je dat ook wel van van de Hoorn zeggen.
Maakte als spits bij Ajax meer indruk als CV. Moeten ze hem dan ook als spits opstellen en beoordelen?

4 jaar belabberd Ajax-onwaardig voetbal met middelmaat voetballers. Wel 4 keer kampioen. Zo slecht is de Nederlandse competitie dus. Maar dat wisten we ook al. Zie prestaties Nederlands elftal en resultaten clubs in Europa: bagger! Een echte Ajax supporter is een kritische liefhebber die naar het stadion komt voor de Cruijff filosofie. Die was er onder de Boer alleen het eerste half jaar. Daarna werd het brei- en schuifwerk met Ajax-onwaardige spelers: Gudelje, Dijks, Sightorson, Sana, El Ghazi, van der Hoorn, Hoessen, Fisher, Boilesen, Serero enz, enz. En eindeloos veel middenvelders kopen en dan Schone op rechtbuiten. En Dijks weer terughalen. Wanbeleid en haaks op de Ajaxfilosofie. Maar helaas laten veel zogenaamde kenners zich verblinden door de titels. Wat heb ik aan een heel seizoen waardeloos voetbal en een piekmoment aan het het einde van de rit? Ik begrijp heel goed dat Cruijff zijn handen van Ajax aftrok en lees nu maar eens wat Bergkamp van de afgelopen jaren vond.

9 januari 2017 om 11:27

Zijn derde halve seizoen was ook goed toen hij door blessures gedwongen werd on Siem in de spits te zetten en Anita in de punt naar achter. Uiteindelijk heeft hij het 12 maanden goed gedaan.

Mis ik iets? Wat bedoelt de boer precies met de 5 seconden regel?

9 januari 2017 om 11:47

Ajax wilde net als Barca deed, bij balverlies direct druk zetten op de bal om hem binnen 5seconden weer terug te hebben. Dus veel afjagen en opjagen ook en de tegenstander niet aan de bal te laten.

9 januari 2017 om 12:13

Ah okee, ik wist niet dat dat de 5 seconden regel betekende. Ik ken het als tegendruk of gegenpress

9 januari 2017 om 15:31

Als je de bal verliest gaat de hele team 5 seconden afjagen om de bal zo snel mogelijk terug te winnen. Als dat niet lukt, val je terug op zone verdediging.

Ik vond vorig jaar het spel van Ajax gewoon mooi, maar dat was ik ook gewend om te zien.
Nu met Peter Bosz durf ik niet eens meer naar de samenvattingen van vorig seizoen te kijken zo lelijk speelde Ajax vorig jaar.
Ben op het moment blij met Bosz, als hij kampioen wordt is dat natuurlijk heel knap gedaan maar de kans is niet te groot. Een nieuwkomer moet zeker de eerste 3 A 4 maanden nog wennen en het spel in het team krijgen. Ben op het moment dus ook gewoon tevreden met plek 2.
Volgens jaar kunnen we Echt mee gaan doen om de titel.....

9 januari 2017 om 12:40

@kevin
Over het bovenstaande waardeer ik dat je eerlijk bent en er niet omheendraaid.
Betreft dat je volgend jaar pas echt mee doet om de titel ben ik niet met je eens.
Ondanks de achterstand van 5 punten doet Ajax zekers ook nu gewoon echt mee om de titel.
Bij een club als Ajax krijg je niet de tijd als coach om te bouwen.
Moet je er gelijk staan hoewel ik jou wel gelijk moet geven dat het eigenlijk wel hoort/moet.
Kan jou ook alleen maar gelijk geven dat je tevreden bent met de 2de plaats.
Zou ik ook zijn als ik Ajacied zou zijn. Zekers gezien het vertoonde spel en de vooruitgang betreft de internationale wedstrijden.
Compliment voor Bosz maar ook zekers voor de spelers die het goed oppakken.

9 januari 2017 om 12:56

Tuurlijk kan de titel nog.
Maar als we hem dit jaar nog niet pakken maar 2de worden ben ik gewoon tevreden.
Volgend jaar wil ik gewoon dat titeltje weer pakken.

Sorry Frank, maar ook jij kon Schone op het middenveld plaatsen, maar dat deed je niet.
Al met al en zeker met de kleine verschillen zie ik toch dat Bosz tactisch beter is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren