Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Witsel wijst Juventus definitief af en maakt transfer van 20 miljoen’

Laatste update:

Axel Witsel heeft afgezien van een transfer naar Juventus, zo melden kranten als Tuttosport en de Corriere dello Sport. De middenvelder van Zenit Sint-Petersburg had in januari voor een bescheiden bedrag naar Turijn kunnen verkassen, maar staat op het punt om de oversteek te maken naar de Chinese Super League.

/

De 27-jarige Witsel hoeft alleen nog te kiezen tussen Shanghai SIPG, de club van trainer André Villas-Boas, en Tianjin Quanjian. Als de deal doorgaat, ontvangt Zenit naar verluidt twintig miljoen euro en bij Shanghai zou de tachtigvoudig international van België in ieder geval achttien miljoen op jaarbasis kunnen verdienen.

Witsel, wiens contract in Rusland na het seizoen afloopt, speelde tot dusverre 179 officiële wedstrijden voor Zenit. Daarin kwam hij tot 22 doelpunten en 14 assists.

Denk jij dat Axel Witsel in januari naar China transfereert?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die chineze competitie begint bijna interessant te worden..

31 december 2016 om 09:15

Waarom luisteren die jongens nou niet naar Biggie Smalls:: "mo money, mo problems.."

Blijkbaar heeft Witsel geen vertrouwen in het kunnen winnen van het WK over anderhalf jaar. Of denkt hij nog wel geselecteerd te worden als hij daar speelt..

31 december 2016 om 10:28

Haha The Notorious BIG.

Witsel is overduidelijk zijn plaats kwijt bij het nationale team, maar dat is niet zo erg als je kijkt naar de spelers die daar rondlopen. Gewoon een 4-2-2 nu lijkt met beste voor de Rode Duivels met Lukaku en Batshuayi/Origi, centraal Ragga en KdB en je probleem is opgelost

31 december 2016 om 12:40

Ze gaan nu niet plots iets anders spelen dan 3-4-3, werkt prima.

31 december 2016 om 15:02

Dat is wel een hele krappe bezetting 😉

31 december 2016 om 16:22

Je komt wat spelers te kort en zal je middenveld zo overlopen worden met maar twee man!

31 december 2016 om 09:45

Inderdaad. Die tijdzone is gewoon niet handig. Maar wie zou er niet 18 miljoen per jaar willen verdienen? Dat is toch geweldig? Binnen 3 jaar zijn de 4 generaties na jou financieel meer dan ruimschoots voorzien! Fantastisch toch?

31 december 2016 om 10:07

Dan onderschat je inflatie :D Natuurlijk begrijpbaar. 18 miljoen is veel. Heel veel.

31 december 2016 om 10:31

China zit niet op Europese kijkers te wachten met zelf 1,357 miljard inwoners!!!

31 december 2016 om 10:34

die bedragen in China zijn dus wel netto hã©......
blijf heel het gebeuren en de onvoorstelbare duistere financiã«le structuur daarrond wel heel vreemd vinden maar toch , weiger dat maar eens als je zulke bedragen kan krijgen.

31 december 2016 om 12:16

@rooney Natuurlijk mis je dan inflatie maar beleggen is ook nog altijd een mogelijkheid. Als er eenmaal geld in een familie zit en dat geld slim besteed wordt, zit er voor altijd geld in de familie. Vandaar ook dat rijke adel (mits ze het niet verprutsen) altijd een rijke familie zal blijven.

Wij worden nog steeds niet opgeroepen ....

Succes in China! Kan er een paar jaar je zakken vullen. Maar Prijzen winnen ziet er niet in.

31 december 2016 om 11:12

En welke prijzen kun je met Juventus winnen? De paar Italiaanse bekers en mogelijk de El/cl maar die kans is zeer klein.

31 december 2016 om 12:12

Het gaat niet gewoon om prijzen. Naast de garantie op enkele bekers en titels bij Juve en selecties bij de nationale ploeg, mag je ook het volgende WK meemaken, waar je tegen de allergrootsten speelt, en zelf misschien de finale of zo haalt. Hetzelfde met de CL, je wint hem misschien niet maar bijvoorbeeld in het mythische Bernabeu of Old Trafford spelen is ook een prachtige ervaring. De hymne horen, telkens opnieuw.

Het ganse gebeuren er rond, al die mooie herinneringen, zijn ook wat waard. Het draait niet om die ene beker. Maar goed, als hij dat opgeeft voor nog meer miljoenen, is dat zijn goed recht.

31 december 2016 om 13:26

Net ging het wel om het winnen van prijzen en nu niet meer? Je ziet dus duidelijk dat het voor de ene wel wat uitmaakt en voor de andere niet.

Hij zit nu al 4-5 jaar in Rusland voor een salaris wat hij makkelijk in de tussentijd bij een PL ploeg had kunnen verdienen dus het interesseerde hem sowieso al weinig.

Juve afgetroefd door een Chinese club, dit word interessant....

31 december 2016 om 09:10

Voor Witsel zelf is dit wel ontzettend dom natuurlijk. In de Chinese competitie raakt hij compleet uit beeld voor het nationale elftal, terwijl hij bij Juventus weer zou kunnen opbloeien naar zijn Benfica vorm.. Zonde, want het is een hele goede speler in mijn ogen. Hij zou zeker mee kunnen bij Juventus, maar ook bij genoeg andere clubs. Ik heb wel een zwak voor hem. Ik wou hem ook altijd graag bij Arsenal zien, maar dat zit er helaas niet meer in..

31 december 2016 om 10:39

Tja na zijn keuze voor Zenit, dan weet je dat het een geldspeler is die geen ambitie heeft om de beste te worden. Gewoon goed geld verdienen zonder te veel moeite. Als hij toen een jaar langer bij Benfica was gebleven kon hij daarna gemakkelijk bij Manchester United of Chelsea mee.

31 december 2016 om 09:38

Vooropgesteld dat dit een gerucht is... Kijk ook naar de speler zelf. Ik dacht altijd dat hij de top wilde (en kon) bereiken, maar blijkbaar is geld zijn belangrijkste drijfveer. Van Benfica had hij een mooie stap naar de (sub)top van Europa kunnen maken, maar hij koos voor cash in Rusland. Juve zou hem nog geen kwart van dit salaris betalen. Alles wijst op de centen. Prima, ieder zijn keuze en misschien had ik het zelf ook wel gedaan, maar ik ben wel benieuwd naar zijn woorden hierover.

31 december 2016 om 10:35

Witsel kan kiezen, je familie voor de komende 100/200 jaar veiligstellen of een leuke carriere bij Juventus waar een basisplek niet eens gegarandeerd is. En wie weet wordt hij wel geselecteerd zou me niet eens verbazen want er zijn ook redelijk andere goede middenvelders daar, maar de kans is natuurlijk wel heel klein. Ik begrijp zijn keuze wel, maar had hem liever gezien in een Europa.

Off: Overigens is dit heel normaal in de NBA nu, beeld je in dat je een ster ben maar je team is dramatisch. Je contract loopt af en dan wordt het echt interessant sinds de nieuwe regel: je tekent bij en je verdiend 130M in 5 jaar of je vertrekt en gaat max 100 verdienen in 6 jaar bij een ander team. Geloof mij, maar deze sterren die vast zitten bij een dramatisch team zullen het financiele aspect boven de overwinningen kiezen. Waarom? Financiele garantie voor de komende 3, 4(?) generaties!

31 december 2016 om 10:49

100/200 jaar? Denk het niet

31 december 2016 om 12:09

Inversteren en het komt wel goed

31 december 2016 om 10:32

Ach hij kiest voor het geld. Dan hoef je voor mij ook echt niet te komen. Als je geld echt belangrijk vind hoor je niet bij juve thuis

Dit kan je toch niet memen. Hij stond al niet heel hoog aangeschreven bij mij.(en dan heb ik het over hem als mens) En nu dit! Hij koos veel te vroeg voor het Russische geld, en dan gaat hij nog voor zijn 30ste voor het Chineese geld kiezen!? Waar ligt die jongen zijn ambitie????

31 december 2016 om 09:12

@wilgenduin, waarom niet? Wellicht ligt zijn ambitie bij andere zaken. Hij verdient nu in een paar jaar genoeg om daarna nooit meer te hoeven werken. Wie ben jij om te zeggen dat dat niet goed is? Het gaat om schofterig veel geld he

31 december 2016 om 09:40

Denk je dat hij in Rusland voor een fles cola en een kwatta speelt? Die jongen hoeft nu al nooit meer te werken, dus dat zal de reden niet zijn. Hij wil alleen nog meer geld.

31 december 2016 om 12:06

Ook zijn kinderen hoeven nooit meer te werken met zijn loon van Zenit. Als ze die miljoenen slim beleggen, zitten ze nog verschillende generaties goed.

Nu kiest hij gewoon voor 5 ferrari's, 3 lambo's en 6 Porsches ipv 1 ferrari, 1 lambo en 1 Porsche.

31 december 2016 om 12:16

Nee natuurlijk niet, maar nooit meer hoeven werken is een ander verhaal. Ze zijn zijn een bepaalde levensstandaard gewend. Wat hij bij Zenit verdient is niet genoeg om van te leven, je maakt ook wat op he

31 december 2016 om 12:42

Niet genoeg om van te leven, doe eens normaal man...

31 december 2016 om 13:31

Doe zelf normaal sjonge jonge ;-) ze hebben een bepaalde levensstijl die ook meer kost. Hij woont niet in een rijtjeshuis of heeft nog kans op een hele goede baan na zijn carrière. Wanneer je uitgaat van een inkomen van 4 ton per jaar heeft hij 16miljoen nodig.... dat heeft hij bij zenit ook niet opzij kunnen zetten. Je kunt daar op neer kijken maar deze man zorgt voor zijn familie, schandalig hoor

31 december 2016 om 13:48

Wat Ajaxglobal zegt is gewoon waar. Als hij de rest van zijn leven een wagenpark met 120 luxeauto's in zijn garage wil, een villa met 3 zwembaden, 8 badkamers en 78 slaapkamers. En hij wil dit ook aan zijn kinderen geven. Dan is die overstap naar China gewoon noodzakelijk.

31 december 2016 om 13:55

Je moet ook denken aan al zijn personeel. Als hij een persoonlijke dokter heeft in zijn villa, kamermeisjes, poetsvrouwen, een eigen automechanieker, 3 persoonlijke assistenten, 2 fitnesscoaches die schema's voor zijn gezin opstellen, een privechauffeur, en ga zo maar door.

Dat is ook al iets moeilijker vol te houden de rest van je leven met je loon van Zenit en Juve natuurlijk.

31 december 2016 om 15:52

Los van je cynisme is het natuurlijk niet zo extreem. Over het algemeen zijn profvoetballers lager geschoold en moeten ze tijdens hun carrière het leven daarna veilig stellen. Ik ken zijn achtergrond niet maar als je in 3 jaar 50 miljoen kunt wegschrijven is dat wel verleidelijk... ik moet er een lot voor kopen;-)

31 december 2016 om 12:13

Ambitie voor zijn spaarrekening :D snap het wel, die speelt gewoon het spelletje in een competitie waar hij erboven uit kan steken en vult zijn zakken behoorlijk.

Dit meen je toch niet!
Kan je naar een topclub en uitgroeien tot een nog betere speler waar je ook een prima salaris verdiend. Nee, gaat hij naar China!
Als Witsel nu nog durft te zeggen dat hij naar China gaat om "de voetballerij te helpen" weet de gele wereld dat het stom gelul is.
Ben benieuwd of hij nu nog in beeld komt bij het nationale team, lijkt me wel sterk!

31 december 2016 om 15:53

Vanwaar je afgunst? Is toch geweldig? Die gaat een onbezorgd leven tegemoet

31 december 2016 om 15:59

Je kan als je 31 bent ook nog 3 jaar in China gaan voetballen.
Nu verpest hij zijn carriã¨re

31 december 2016 om 19:49

De vraag is of hij dan nog zoveel aangeboden krijgt? Waarom is zijn carrière verpest? Bepaal jij dat?

Dit lijkt toch op de maatschappij van vandaag.
Meer, meer, meer
Bijna iedereen loopt met grote euro tekens in de ogen en dan komt er een chinese club en zijn ze weg.
Kijk naar Oscar

Wat zijn we weer goed bezig om mensen te veroordelen omdat ze iets doen wat niet in onze kraam past.

Ja hij gaat voor geld, net zoals veel andere spelers naar Engeland gaan voor het geld. Maar als het China of Qatar is of zo dan is het opeens een schande, omdat we niet naar die competities kijken.

31 december 2016 om 10:22

Nee niet omdat we niet naar die competities kijken! Omdat de belangrijkste competities in Europa zitten en den heb ik het over de premier league of bundesliga of spaanse competitie. Als voetballer droom je van kampioen worden met arsenal niet met een of andere Chinese club. Daarnaast blijft de cl het grootste toernooi wat er is en het hoogste wat je als clubvoetballer kan bereiken. Ik kan begrijpen dat hij dit bedrag niet kan laten liggen maar uiteindelijk is het maar geld en hij heeft toch al genoeg. Hij had beter naar Juve kunnen gaan om te laten zien wat hij in zich had en dat je na je carriere trots terug kan kijken. Ook zijn plaats bij de Belgische selectie zal hij hiermee op kunnen geven.

31 december 2016 om 10:59

wordt wakker voor de realiteit jongen. China is aan een gigantisch project begonnen. China is International al een enorme speler geworden en de overheid ziet in dat je het volk ook vermaak dient te geven en dat doen ze nu.
De Europese competities zullen net als de EU opeens heel verbaast reageren dat hun arrogantie afgestraft wordt door de Chinezen. Opeens kan men ze niet meer bijbenen, maar in tegenstelling tot politiek, is er geen Amerika om Europa te redden.

1,3 miljard bevolking en steeds betere voetballers die er heen gaan. De competitie zal steeds interessanter worden. Ze pakken het effectiever aan dan de Mls.

31 december 2016 om 12:15

Vergis je niet, China zou zomaar kunnen verbazen. Het is nu wel duidelijk dat zij geen grappen maken.

31 december 2016 om 11:53

Man, Engeland is nog wat anders dan Qatar.

Deze jongen had het talent om voor Real Madrid te spelen. Helaas koos hij voor Zenit en dus voor het geld, terwijl die beter nog 1 jaar bij Benfica bleef.

Maar goed, hij bleef in de radar van de top en de bondscoach en ondertussen is hij multimiljonair en nog jong genoeg om bij een topclub als Juve of Liverpool te spelen. Echter kiest hij nu voor nog meer geld en de vergetelheid.

Jammer, en in mijn ogen schandalig. Jij jouw mening, maar ik verdien liever 35 miljoen in mijn carriã£â¨re in plaats van 90 als ik bij grote Europese clubs in traditionele voetballanden kan spelen en niet bij Zenit of Shanghai hoe heten ze.

Kan je trots je kleinkinderen vertellen in welke finales je hebt gespeeld, in welke legendarische stadia... Nu kan hij vertellen over zijn vele Ferrari's en villa's aan de cote d'azur... Fijne gedachte, om later te beseffen dat je slechts 40 procent uit je carriã¨re gehaald hebt.

En ook zijn toekomst als international... bye, bye.

31 december 2016 om 12:07

Engeland is enkel anders omdat ze vergeleken met andere Europese competities veel meer geld hebben? Belgen, Nederlanders enz. dromen ervan om in Engeland te spelen, maar waarom is dat ? Komt toch voor een groot deel door het geld. Spelers verkiezen een ploeg als West Ham, Hull, Palace enz. boven een Belgische topclub, terwijl ze in Belgiã£â« voor de prijzen kunnen spelen ? Waarom is dat ? Dat is gewoon omdat ze veel meer geld bieden. dan kan je zeggen dat de competitie 'beter' is, wat ook zo is, maar dit kan enkel omdat ze veel meer geld kunnen bieden. Mar dit wordt in Europa sociaal aanvaard.

Nu wilt China hetzelfde doen en is het een grote schande, omdat het geen Engelsen of Europeanen zijn. Het schandalig noemen vind ik te ver gaan persoonlijk. Sinds wanneer is geld of veel geld willen verdienen een schande ?

Slechts 40 procent ? Het is maar wat je het kan noemen. Mensen doen alsof voetballers hen iets verschuldigd zijn. Ze 'moeten' blijkbaar allemaal in Europa blijven om hier hun talenten te tonen, in andere competities of continenten mag dit precies niet.

31 december 2016 om 12:23

Ja, vat schandalig eerder op als onbegrijpelijk, ik had dat anders moeten verwoorden.

En natuurlijk speelt het salaris dat Hull betaalt mee, maar je wilt toch gewoon in die mythische premier league spelen tegen Liverpool en Manchester United? Op Anfield. Zeggen dat je tegen Gerrard, Henry of lampard hebt gespeeld. Engeland is de bakermat van het voetbal (allez, samen met Braziliã£â« enz. maar Belgiã£â« stelt weinig voor). Als je daar voetbalt, beleef je een droom.

Ze zijn inderdaad enkel beter omdat ze geld hebben, maar china stelt momenteel niets voor, ondanks hun geld. Het is ook geen traditioneel voetballand, minder aanlokkelijk. Het mist het aura van Engeland. Maar goed, het is zijn keuze.

31 december 2016 om 14:10

Onbegrijpelijk, mja kan ik inkomen. China zit nu in de beginjaren van die ontwikkeling. Het is te hopen voor hen dat het lukt, maar ze moeten toch ergens beginnen.

Groot gelijk. Wat een geld man!

Geloof er helemaal niets van! Dit kan toch absoluut niet waar zijn. Ik dacht dat hij naar Engeland ging vertrekken. Heb ook gelezen dat Defour naar China wil.

Man toch, het is hij die latteraal speelt en dus niets bijbrengt aan het Belgisch spel,dat nog eens niets gaat bijleren in China...belooft voor het Wk,want axel is er altijd bij...

Ongelofelijk dit. Hij wil al een jaar naar Juventus. Had daar in augustus al bijna getekend en nu is juventus opeens niet meer goed genoeg als er een uit china komt. Dit lijkt me ook niet goed voor de interlandcarriere

31 december 2016 om 10:45

Vind hem ook niet goed genoeg voor Juve en hij zelf kennelijk ook niet. Dan maar ergens heel veel geld verdienen. Wel gevaarlijk voor zijn plek bij de Rode Duivels.

Is dat 18 miljoen in Euro of Yuan?
Maakt nogal een verschil.
Blijft desalniettemin hoop geld.
Ben overigens ook nog beschikbaar 😃

Behoorlijk triest dat je op je hoogtepunt van je carrière China boven Juve verkiest. Hij heeft genoeg verdient in Rusland lijkt me, geldwolf.

Je kan zeggen wat je wil maar Witsel zal heus niet de laatste zijn (al dacht ik persoonlijk dat hij al rond was met Juventus) - in ieder geval of het nu Witsel is of een andere topper, op deze manier kunnen de eigenaren van de clubs ginder zich in de gunst spelen van "de grote leider" Xi Jinping die verzot is op voetbal - zo krijgen deze transfers toch een economische winsituatie en met zoveel budget gaan er in sneltempo heel wat sterren vertrekken.. het is ook een symbolisch signaal dat China toont aan Europa dat zij de onbetwistbare "rising power" zijn. Dus ik verwacht deze transferperiode al nog meer sterren die gaan vertrekken - Om te beginnen hebben ze nu (als Witsel effectief doorgaat) kwasi alle topspelers die eerder naar Rusland zijn vertrokken al binnen (hulk ea..) aangevuld met spelers zoals Tevez, Jackson...nu zijn er ook al signalen dat ze zich richten op spelers die bij Engelse "koopclubs" a la City zitten en spelers die ergens toch misnoegd zijn of die nog een financiã«le klapper willen maken zoals Arda Turan en Wesley Sneijder bijvoorbeeld. Ook niet vergeten dat ze ook al heel wat toptrainers hebben. Dit is pas het begin

Blijkbaar is geld voor hem belangrijker dan het sportieve aspect.

Witsel heeft eigenlijk altijd al voor het grote geld gekozen. Hij kon toen bij Benfica ook voor sportief interessantere opties kiezen dan voor het toch nog altijd relatief onbekende Zenit.

Dat hij dan nu voor China kiest en niet voor Juventus sluit wel aan bij vorige keuzes die hij al maakte. Hij gaat voor de poen, het interesseert hem niet om in Camp Nou of Old Trafford gespeeld te hebben.

Dat is zijn goed recht natuurlijk maar als nostalgische ziel betreur ik het wel. Tegen je kleinkinderen kunnen vertellen dat je een hate-game gespeeld hebt of een classico en op Wembley hebt gestaan voor een "hongerloon" van 10 mio, het lijkt mij zoveel mooier dan die 18 mio die hij nu jaarlijks zal cashen.

Goed voor hem maar ergens toch ook wel jammer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren