Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Renard: ‘Het ligt niet aan de kwaliteiten van Ziyech’

Laatste update:

Ajax leek het begin volgend jaar geruime tijd zonder Hakim Ziyech te moeten doen vanwege de Afrika Cup. Woensdag doken echter al de eerste geruchten op dat bondscoach Hervé Renard de spelmaker thuis zou laten en donderdagochtend werd bekend dat Ziyech definitief niet in de Marokkaanse voorselectie zit. Voor Renard was er vooral sprake van een luxeprobleem.

/

“Ik heb de keuze uit veel kwalitatief sterke aanvallende middenvelders”, reageerde hij via de officiële kanalen van de Marokkaanse bond. “Mijn keuze is gevallen op Younes Belhanda, die nu met OGC Nice in de top van de Ligue 1 speelt, en op Mbark Boussoufa, die nu bij Al-Jazira speelt, maar veel ervaring en een buitengewone mentaliteit heeft.”

“Het ligt niet aan de kwaliteiten van Ziyech, daar bestaat geen twijfel over. Het is een keuze die je maakt en hij heeft de laatste drie duels niet veel gespeeld bij Ajax, ze rouleren er veel”, gaat Renard verder. Hij trekt een vergelijking met Hatem Ben Arfa, die afgelopen zomer niet met het Franse elftal meedeed aan het EK: “Het is niet alleen moeilijk voor de speler zelf, maar ook voor de staf en de groep. Zulke spelers wil je niet op de bank hebben. Ik heb dan liever dat hij bij zijn club blijft.”

Vind jij dat Hakim Ziyech geselecteerd had moeten worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is het moment waarop de titelstrijd beslist wordt in voordele voor Ajax, moet ik helaas als Feyenoorder toegeven.

22 december 2016 om 12:20

Haha wat een mentaliteit je staat 5 punten voor en zegt dat Feyenoord geen kampioen meer wordt omdat Ziyech in Nederland blijft voetbal is een teamsport en samen wordt je kampioen niet door 1 inviduele speler.

22 december 2016 om 12:22

Feyenoord raakt zijn beste speler kwijt en Ajax behoudt zijn beste speler. Ik hoef jou daarbij de nasleep van een toernooi en de extra wedstrijden op de fysieke gesteldheid niet uit te leggen toch?

22 december 2016 om 12:27

De laatste paar weken is Ziyech niet de beste speler van Ajax. In mijn ogen is Klaassen dat. Als Psver bewonder ik zijn leiders kwaliteiten en ook zijn voetballend vermogen. Ook tegen PSV was hij weer zichtbaar maar toch scoort hij ook tegen Heerenveen bijvoorbeeld.

22 december 2016 om 12:32

Dit is wat 17 jaar teleurstelling met je doet. Elk jaar dat er even hoop was werd dat uiteindelijk weer finaal de grond in geboord. Dan wordt pessimisme vanzelf een soort zelfbeschermingsmechanisme.

22 december 2016 om 12:46

Wat is het verschil qua "fysieke gesteldheid dan? Of El Ahmadi nu 4 wedstrijden in NL speelt of op de Africa Cup? Dat kun je moeilijk extra wedstrijden noemen..

22 december 2016 om 12:54

De wedstrijdjes zijn niet heel moeilijk voor Feyenoord in die periode dus ook zonder hun beste speler kunnen ze die winnen! Ik ben als Ajacied uiteraard wel blij hoor. Ziyech is een uitstekende aanvallende middenvelder. Ik vind dat Klaassen ook steeds beter speelt in het nieuwe systeem van Bosz. Maar terug on topic. 5 punten zullen ze niet zomaar verspelen omdat el ahmadi er niet bij is!

22 december 2016 om 13:37

Marokko ligt er vaak toch al uit na de groepsfase, dus dat zou betekenen dat hij maar een weekje weg gaat zijn. Hij zou dan rodea en willem 2 missen, en wellicht vitesse in de beker als hij wat rust nodig gaat hebben.

22 december 2016 om 13:45

Ik lees hier steeds dat de club die Ziyech koopt kampioen wordt. Dat telt nu natuurlijk niet meer.
Ik zou het echter onder de noemer: "lucky" willen noemen.
O ja, de topscorer van de tegenstander van Ajax in de EL is verkocht.
Lucky???

22 december 2016 om 12:23

Met alle respect; Feyenoord staat 5 punten voor, en het gaat slechts om 1 speler.. tuurlijk, El Ahmadi is in vorm, maar het is niet zo dat je je halve team moet missen.

22 december 2016 om 14:23

Denk ook niet echt dat een Feyenoorder dit zegt, kom op man KEA is een groot gemis maar als een speler bepaalt geen kampioenschap. Feyenoord moet gewoon zich mentaal sterk houden en zorgen dat die voorsprong 5 punten blijft tot minimaal begin van Europa League weer.

22 december 2016 om 16:07

Maar die speler bepaalt bij Feyenoord wel zo'n beetje het hele spel. Zonder El Ahmadi is Feyenoord erg kwetsbaar. Ik betwijfel echter of Ajax nou echt zoveel punten minder pakt zonder Ziyech.

22 december 2016 om 12:27

@wkrisn
Op basis waarvan? Ziyech is een prima voetballer maar in deze periode spelen Ajax en Feyenoord niet tegen elkaar dus daar kan hij verschil niet maken. Ajax heeft 1 echt lastige wedstrijd tijdens de Afrika cup en dat is Utrecht uit en Utrecht uit is zowel met als zonder Ziyech een moeilijke wedstrijd.
De vorm van Ziyech is op het moment ook niet groots, het is lekker voor Bosz dat hij een extra keus heeft. Aan de andere kant heeft hij wel een enorm teleurgestelde en gefrustreerde speler rondlopen, dat hoeft natuurlijk niet perse positief uit te pakken.

22 december 2016 om 12:29

Wat een onzin zeg, om 1 speler ? Ziyech speelt echt waardeloos de laatste tijd. Feyenoord moet het gemis kunnen opvangen tegen Roda, NEC en Willem 2 kom op zeg. Daarnaast moet Ajax 6 punten goed maken, terwijl zij nog uit moeten naar Utrecht !

22 december 2016 om 14:14

@wkrin:

wat kan ik me toch storen aan deze onzin.

Als Feyenoord zelf ook zo gaat denken worden ze nooit meer kampioen.

We moeten heel gauw stoppen met naar Ajax kijken. Zelf je punten halen. Ook zonder Karim.

22 december 2016 om 14:39

Haha wat een onzin... Ajax speelde met Ziyech nou ook niet geweldig de afgelopen wedstrijden. En hij heeft zelf ook nog niet de vorm hervonden. De titelstrijd gaat tot het einde van de competitie duren denk ik. Beide gaan nog steekjes laten vallen.

22 december 2016 om 15:42

Wat een onzin haha. Mist echt zaadwedstrijden en hij is voor twente uit weer thuis

22 december 2016 om 18:47

Hahaha wat triest dit! Dit zegt echt meer over feyenoord als team zijnde (en jou) dan over ziyech en/of ajax
Ik vond ziyech laatste wedstrijden helemaal niet zo overtuigend hoor dus het is echt onzin dat feyenoord gelijk kansloos is voor de titel (al hoop ik het wel)
Tuurlijk is een ajax met ziyech sterker als zonder maar ik moet het nog maar zien.
Ik hoop eerder dat traore snel terug is want hij heeft pas dreiging en kan een man voorbij (alleen nog leren schieten)

Hij heeft niet veel gespeeld de laatste tijd? Hij werd gespaard tegen Luik en Cambuur maar verder staat hij er altijd in. Wat een onzin. Een speler als Ziyech moet je altijd meenemen desnoods maak je plek voor hem vrij op een andere plek.

22 december 2016 om 12:46

Die uitleg daar kan ik ook geen pap van koken, wat een onzin redenen om Ziyech niet mee te nemen.
Dit is echter wel prima nieuws voor de Ajax supporters want die kunnen nu heel wat langer genieten van deze prachtige voetballer.
Hoop dat Ziyech hiermee kan leven en nog steeds achter zijn keuze van land blijft staan, want dit komt toch hard aan, zeker als hij dit soort redenen onder ogen krijgt.

22 december 2016 om 12:55

Denk dat de aard van het probleem meer persoonlijk ligt dan aan de redenen die Renard geeft. Ook de opmerking over Boussoufa geeft aan dat hij dus eigenlijk vind dat de instelling van ziyech dus niet bijzonder is.

22 december 2016 om 13:29

ik kan me niet voorstellen dat het aan z'n instelling ligt want hij werkt zichzelf de pleuris bij Ajax. Ik denk dat het inderdaad gewoon een persoonlijke vete is.

22 december 2016 om 13:57

Nou, ik denk dat het meer is dat Bousoufa het altijd goed doet bij Marokko en Belhanda bij de koploper van Frankrijk speelt. En dan Belhanda zal wel basis staan. Wie zet je dan liever op de bank neer, een speler die zich al lang en breed bewezen heeft en geen moeite heeft met de bank, of Ziyech (waar je niet zeker weet of ie tevreden zal zijn op het tweede plan/de bank bij Marokko, zeker daar hij niet volmondig voor Marokko heeft gekozen waar Bousouffa dat wel heeft gedaan).

22 december 2016 om 14:20

Lijkt me ook, bij Ajax wordt hij helemaal niet gerouleerd, alleen gespaard als het er niet meer toe doet. Hij speelt gewoon wekelijks.

22 december 2016 om 15:32

Inderdaad onzin zeg! En dan zeggen dat hij te goed is voor de bank en dat hij daarom maar beter thuis kan blijven.

Je gaat van Heerenveen naar Twente ipv Feyenoord en de club gaat failliet.....

Je gaat vervolgens van Twente naar Ajax en staat tweede.....

Je neemt te snel een besluit over je (inter)nationale carriere en wordt niet opgeroepen voor een geoot toernooi.....

Ik weet wel dat ik met Hakim nooit naar Holland Casino zou gaan!

22 december 2016 om 13:48

Zelden zulke onzin gelezen. Voor Ajax is dit top. Voor feyenoord een aderlating. En dat hij nu met Ajax tweede staat, tja.......

22 december 2016 om 14:01

Het is toch waar? Hij heeft nu twee keer de verkeerde beslissing genomen door zijn ego. Hij wilde niet naar Feyenoord omdat hij niet 100% zeker was van zijn plek en dat kon zijn ego niet aan dus ging die naar Twente. Zijn ego kon het niet aan dat Blind niet naar hem toe kwam dus koos hij voor Marokko. Dit laat duidelijk de mentaliteit van Hakim ziet en veel keuzes maakt op basis van zijn ego.

22 december 2016 om 14:28

Ja het is waar. Waar Blind hem een keertje passeerde, wordt hij nu gewoon niet meegenomen terwijl hij nu verder is in carriere want hij heeft laten zien dat hij moeiteloos het niveau van Ajax aan kan.

22 december 2016 om 16:36

Nee, ik vind het maar ten dele waar.
De keuze voor twente was de juiste, hij kwam in een goed elftal, is zelf beter geworden en heeft daar ook leren knokken het tweede jaar in een mindere tijd.

Marokko is normaal gesproken wel een verkeerde keuze, maar het huidig NL elftal is nou ook geen top meer. Dus daarvoor hoefde hij het niet te doen. Alleen kan hij nu niet de Afrika cup spelen, dat is voor hem jammer

22 december 2016 om 14:04

1. Ziyech ging niet naar Feyenoord omdat hij daar niet op zijn positie zou kunnen spelen

2. Je kunt pas aan het einde van het seizoen zeggen of een stap naar Ajax wel slim was, kans is uitermate groot dat ze gewoon kampioen worden.

3. Danny Blind was op dat moment letterlijk te blind. Meneer Ziyech gaat niet wachten op een uitnodiging voor een Nederlands Interland.

Tenslotte. Ziyech mag niet naar de Holland casino want gokken is haram. ;D

22 december 2016 om 14:35

1. Kom op zeg, bij Twente speelde Zyiech ook meestal van de vleugel met de vrijheid om naar binnen te trekken. Twente heeft hem een mooi verhaal op de mouw gespeld over een geweldige toekomst want Twente ging verder bouwen aan een Europees sub top elftal. pas na zijn transfer ontplofte Twente.

2. Stap naar Ajax is al geslaagd, hij heeft laten zien moeiteloos mee te kunnen en direct een van de beste te zijn. Daarmee is hij nu een stap verder in zijn carriere. Van Ajax kom je makkelijker hogerop dan vanaf Twente.

3. Blind was niet blind, hij passeerde hem omdat hij niet zeker was of Zyiech al in staat was grote wedstrijden te spelen. Dat is het nadeel als je niet bij de top drie speelt. Zelfs nu is die twijfel er nog, hij speelde goed tegen PSV maar was niet beslissend.

En gokken mag dan wel haram zijn, zie vaak genoeg Marokanen in het casino

22 december 2016 om 14:49

Daar heb je het al. Je zegt zelf dat hij bij Twente de vrijheid kreeg. Die zou hij niet bij Feyenoord krijgen. Ziyech was een type Messi die heer en baas was in zijn team en kan lopen waar hij wilt. En als Ajax prijsloos dit seizoen afsluit is het toch echt geen geslaagde transfer voor Zitech wan hij moest prijzen pakken met Ajax. En dat stukje van jou over Blind is onzin. Blind heeft nou eenmaal geen goede oog voor topspelers die wat zouden toevoegen aan het Nederlands elftal.

22 december 2016 om 16:03

Je leest selectief. Ik stel dat hij de vrijheid had om naar binnen te mogen trekken dus niet het veld breed hoefde te houden.

Maar dat hoefde Kuyt bij Feyenoord ook niet te doen toen hij nog rechtsbuien stond. Een Younes bij Ajax trekt alleen maar naar binnen. Sterker nog, waar zie je nog vleugelspelers met krijt aan de schoenen? Tegenwoordig komen de backs buitenlangs op en trekt de buitenspeler zelf altijd naar binnen.

Prijzen doen er niet toe voor een eerste seizoen bij een grotere club. Normaal moet je je aanpassen, zeker als je de voorbereiding gemist hebt. Bij Ziyech is dat moeiteloos gegaan.

Ziech is nog lang geen top speler. Hij is een talentvolle speler die de potentie heeft om de top te halen maar zover is het nog lang niet. Vergelijk het maar met Suarez, dat was Groningen - Ajax - Liverpool - Barca. Vier stappen. Ziyech zit pas op stap twee want de overstap Heerenveen - Twente was horizontaal.

22 december 2016 om 14:48

@spray

Is Twente failliet gegaan nadat Ziyech voor de club koos? Dat is me ontgaan. De club heeft overleefd, ook tijdens zijn aanwezigheid. Ajax staat halverwege tweede. Nou en? Het seizoen is nog lang. Ziyech kiest voor Marokko en dat team plaatst zich voor een eindtoernooi, terwijl Oranje dat misloopt. Hij wordt niet geselecteerd, maar zijn keuze is voor 't leven. Zijn tijd komt waarschijnlijk nog. Ik zie niet veel redenen om niet met Ziyech Holland Casino te bezoeken.

Hahaha ondanks dat ik Hakim niet kan luchten is dit by far de grootste onzin die ik ooit heb gehoord..... Uiteindelijk is het gewoon een winsituatie voor Ajax, want nu zijn ze hun beste speler niet kwijt tijdens de eerste wedstrijden.

22 december 2016 om 14:02

Het gaat ook om Zyech zelf. Alsof hij blij is dat hij niet mee mag.

22 december 2016 om 16:39

Hopelijk niet en is hij de rest van het seizoen extra getergd en gaat dat Ajax veel rnde,ent geven. Prima ontwikkeling voor Ajax.

Beste "trainer",

heel leuk dat je kiest voor Belhanda, maar die laat al jaren niets zien in het Marokkaanse elftal. Hoe goed hij het ook doet die paar weken bij Nice. En Boussoufa kan wel ervaring hebben, maar het feit dat hij in een flutcompetitie speelt, kun je weer tegen elkaar afwegen.

Als een speler niet om kan gaan met een rol op de reservebank, is het aan jou om er voor te zorgen dat hij het gaat accepteren. Geef hem in ieder geval de kans om ermee om te gaan.

De enthousiasme die ik had voor de Afrika Cup is fors gedaald. Bedankt Renard!

22 december 2016 om 13:33

Als Belhanda-fan moet je toch wel weten dat hij bij Marokko altijd verkeerd werd opgesteld. Belhanda is gewoon een 'nummer 10' en hij speelde altijd naast El Ahmadi. Renard is de eerste trainer die dat eindelijk inziet. Belhanda is daar gewoon kei gevaarlijk. Zie maar bij Montpellier en nu bij Nice.

Dat Ziyech niet meegaat vind ik ook wel jammer, maar we kunnen de keuze van Renard nog niet beoordelen. Eerst zien waar we geraken op het tornooi.

Ik kan niet meer wachten tot 16 januari!

Da's alleen maar mooi nieuws. Maar hebben ze daar zo'n goed elftal dan? Bij Nederlands elftal zou hij er zeker in hebben gestaan

22 december 2016 om 13:01

Ze hebben zeker een aardig elftal. Maar de bondscoach onderschat hier nogal de kwaliteiten van Ziyech. Je zou het een heel klein beetje kunnen vergelijken met Van Persie. In Turkije zal niemand snappen dat hij niet eens wordt opgeroepen, maar de bondscoach wil hem niet voor de bank hebben, vindt hem niet goed genoeg voor de basis en weet dat Van Persie gezeik kan opleveren door zijn karakter. Terwijl de kans groot is dat hij wel nog steeds de beste spits is die we hebben. Ziyech is imo zonder twijfel de beste 10 van Marokko, maar hij speelt nu nog 'maar' voor Ajax. Hij is een beetje lastig geweest daarnaast. De coach denkt dan dat hij beter dat risico uit de weg kan gaan en hem niet kan oproepen. Met als bijkomende reden dat hij de laatste wedstrijd niet veel gespeeld heeft door de roulatie van Ajax haha. Alsof Ziyech dus niet goed genoeg was om elke wedstrijd te spelen, terwijl Hakim gewoon rust kreeg. Maar goed, alleen maar mooi voor Ajax dat de bondscoach Ziyech niet op waarde schat!

22 december 2016 om 13:23

@wuilus: Als je over het algemeen kijkt naar Marokkaanse spelers, zijn het bijna altijd behendige technische jongens. Betekent dus dat we een overvloed aan aanvallende middenvelders hebben. Echter de creativiteit van Ziyech heb ik bij het Marokkaanse elftal nog niet gezien, afgezien van Boufal. Alleen dat is meer een flankspeler.

Nederland heeft een wat gebalanceerd elftal. Ze hebben van alles wat bijna. Op het moment niet top, maar degelijk. Betekent dus dat een klasse speler als Ziyech er wel in had gestaan bij NL waarschijnlijk, maar het ligt dus iets ingewikkelder.

Hij dacht dat ie Nederlans ff te pakken had door voor Marokko te kiezen.. Nu zal die toch even aan z'n hoofd krabben.

Deze coach is gewoon geen fan van Ziyech dit zijn excuses zoals hij al zegt hij kiest liever voor Boussoufa en Belhanda. Belhanda laat het alleen bij Marokko nooit zien en Boussoufa die heeft zn beste tijd echt wel gehad. Hij vind Ziyech ook niet geschikt voor Afrika hij zegt dat ziyech fysiek tekort komt voor Afrika. hij haalt er alles bij om zijn keuzes goed te praten maar de meeste Marokkanen willen Ziiyech gewoon bij Marokko zien. hij heeft ook uit de eerste twee WK Kwalificatieduels maar 2 punten gehaald. Als hij deze Afrika cup verpest gaat zn kop sneuvelen ik ben in ieder geval blij als we van deze fransman af zijn. Baggercoach die altijd defensief denkt en weinig risicos neemt ik ben geen van deze coach.

Een flinke mentale klap voor Ziyech dit, moet pijn doen. Daarnaast snap ik de coach niet, je wilt toch een sterke bank ??

@ wuilus een goede elftal een waardeloze elftal zou je bedoelen ik vind Marokko echt slecht vooral onder deze bondscoach.

22 december 2016 om 12:56

Broer ik betrap jou vaak op bipolaire reacties. De ene keer vind je ons elftal beter dan het Nederlands elftal, de andere keer boor je ze de grond in. Je laat je leiden door gevoelens.. Volgens mij ben ik een van de weinige Marokkaanse supporters die het geen drama vind dat Ziyech er niet bij is. Ik vind hem al een tijdje echt slecht spelen (denk dat ajax supporters dit wel kunnen bevestigen). En bij de nationale ploeg heeft hij me nog niet overtuigd. Jullie zien 2 mooie acties en een paar goede passes en hij is meteen onze beste speler? Ik zie vooral zelfoverschatting dat leidt naar balverlies en schoten die niet eens op doel zijn.. Begrijp me niet verkeerd, Ziyech is een speler met talent. Maar het is echt geen drama dat hij er niet bij is.

22 december 2016 om 13:05

Ziyech heeft vooral durf en dat waarderen 'wij' Ajacieden heel erg. Hij wisselt geweldige acties af met simpele fouten. Bijvoorbeeld een paar keer tegen PSV. Aan het einde, toen hij een bal alleen maar hoefde aan te nemen en te schieten, maar dan sprong de bal weer te ver van zijn voet en werd hij uiteindelijk naar buiten gedwongen door Zoet. Ziyech is nog niet van wereldklasse, maar daar kan hij denk ik wel naartoe. En als je voor lief neemt dat hij ook slechte acties heeft dan zal hij altijd bepalend en beslissend kunnen zijn voor je team.

22 december 2016 om 13:20

@martijnnr12

Man man, je zag toch dat Ziyech helemaal kapot was aan het einde van de wedstrijd? Zijn hele taak in het team is veranderd. Ziyech moet nu veel meer bikkelen, verdedigen en mee lopen met z'n directe tegenstander. Bij Twente hoefde hij in verdedigend opzicht bijna niets te doen, dat is nu flink veranderd. Tegen PSV was hij een van de weinige die erop klapte, hij heeft t*ring veel meters gemaakt. Tuurlijk ben je dan moe voor zo'n laatste actie! Hoe vaak hij wel niet richting de goal heeft gedribbeld op het laatst. Hij heeft juist wel!! de techniek om deze bal te controleren en perfect aan te nemen, maat nogmaals; hij was kapot!

22 december 2016 om 13:29

Daarom is dit denk ik goed dat hij ff op z'n plaats wordt gezet en er weer kei hard voor gaat knokken...

22 december 2016 om 13:46

@martijn

Maar zoveel geweldige / beslissende acties uit open spel heeft ie nog niet gehad. Alleen uit dode spelmomenten (waar niks mis mee is, dat is uiteraard ook een kwaliteit, al gaat dat de laatste wedstrijden ook wat minder).

En de momenten die hij wel had, waren vaak terwijl Ajax al op rozen zat en er dus veel meer ruimte lag, omdat de tegenstander naar voren moest.
Tegen een verdediging die de bus parkeert heeft hij nog weinig laten zien. Hij heeft ruimte nodig.
Hoe vaak heb je al een splijtende steekpass achter de verdediging van hem gezien? Nog nauwelijks helaas.

En om sommige goede momenten die dit mogelijk ontkrachten er even bij te halen:
Tegen Excelsior maakte hij de 1-0 ja, maar dat was een (weliswaar goed) zondagsschot, die de keeper eigenlijk had moeten hebben. En er gingen in die wedstrijd tig mislukte schoten aan vooraf.
Uit bij Celta scoorde hij de openingstreffer, prima, maar dat was wel uit een counter (nogmaals, hij heeft ruimte nodig).
Thuis tegen Celta maakte hij de 2-0 uit een intikker.
Tegen Utrecht maakte hij de 3-1, maar dat was in de 87ste minuut en Utrecht moest dus alles of niets spelen, waardoor er ruimte ontstond. Bovendien was die goal een cadeautje van een verdediger. De eerste 87 minuten speelde hij zeer matig en had niks te maken met de 1-1 en 2-1.
Tegen Feyenoord gaf hij de 'assist' op Dolberg ja, echter was dat een behoorlijk normaal passje, was vooral te danken aan Dolberg.

En de overige hype voor Ziyech is vooral gebaseerd op die twee grote thuisoverwinningen op PEC en Zwolle, waar het dus erg meehielp dat Ajax al redelijk vroeg op rozen zat waardoor het een stuk makkelijker voetballen wordt.

@inmessionante,
Niet alleen aan het eind van de wedstrijd, de hele wedstrijd speelde hij enorm matig... Kan ie veel lopen of niet, maar Klaassen loopt ook veel en presteerde wel.
En je hebt helemaal gelijk dat hij bij Twente niks hoefde te doen en nu wel, daarom zei ik ook al meteen dat Ziyech nooit zo bij Ajax kon gaan spelen als hij bij Twente deed en het dus helemaal niet zeker was of hij wel zou presteren.
Maar ik werd toen van alle kanten uitgelachen, iedereen was ervan overtuigd dat Ziyech makkelijk zou uitblinken.

22 december 2016 om 13:53

Thuis overwinningen op PEC en Zwolle, dat is dan wel weer knap van hem

22 december 2016 om 14:02

@Timothy

Ik lach je nog steeds uit haha! Want Ziyech speelt uitstekend, dankzij hem heeft Ajax veel meer creativiteit en spelen ze veel meer naar voren. Klaassen... die wekenlang door Ajax supporters werd bekritiseerd is nu ineens de held? Waan van de dag haha! Ach man, met zulke gasten als jij valt niet te discussiëren. Weet je waarom niet? Je ziet het niet..

22 december 2016 om 15:06

Vind je hem uitstekend spelen ja? Ok. Hij heeft beslissende momenten ja dat ben ik eens (alhoewel hij in de laatste 6 wedstrijden geen goal of assist heeft, behalve 1 uit een strafschop), maar zijn veldspel kan echt veel beter..

Waan van de dag? Helemaal niet. Ik zeg dat niet alleen nu, maar al een tijd.
Klaassen werd ook wekenlang deels terecht, maar ook deels onterecht bekritiseert. Maar wat ik in mijn vorige bericht zei over Klaassen ging Ãâ¼berhaupt alleen over die wedstrijd tegen Psv.

Ajax heeft zoveel meer creativiteit en speelt meer naar voren? Dat is wel zo, alleen dat Ajax nou zo fantastisch speelt dit jaar is erg overdreven. Zat wedstrijden waarin we wonnen maar toch bagger speelden. Dankzij enkele grote thuisoverwinningen blijft echter het beeld bestaan dat we ook in andere wedstrijden goed spelen (zolang we winnen) maar dat valt tegen. Heerenveen uit was bijv dramatisch, Utrecht en Excelsior thuis ook. En Twente uit laatst werd er ook bar weinig gecreã«erd.
Tegen PSV speelden we dan wel weer goed moet ik zeggen, alhoewel er niet gewonnen werd.

Maar je kan inhoudelijk ingaan op mijn vorige bericht. Maar jij komt met het argument: 'ik ga niet met je discussiã£â«ren, want je ziet het niet'....

@mregts haha Willem II uiteraard.

22 december 2016 om 15:32

@Timmothy @Inmessionante jullie hebben allebei een punt wat mij betreft. @Timmothy Ziyech blinkt nog niet constant uit in beslissende passes of doelpunten. Maar dat neemt niet weg dat hij belangrijk is in dit spel van Ajax. Een klein voorbeeldje uit de wedstrijd tegen PSV: Ziyech kan de bal op Veltman passen, maar in plaats daarvan draait hij weg en steekt hij uitstekend Cerny volgens mij diep. Dat is geen beslissende pass en zal zeker niet in de basale statistieken komen. Maar het is wel een actie die het aanvalsspel van Ajax ten goede komt. Zoals Inmessionante ook zei, Ziyech moet nu veel meer werken en kan dus niet meer constant alleen mooie passjes geven. Ik ben het echter zeker met je eens dat zijn spel veel beter moet worden. Dat ene voorbeeldje dat ik gaf waar Inmessionante op inging was slechts 1 voorbeeld. Hij heeft veel meer momenten waar hij nog niet het maximale uit de aanval haalt. Dat moet zeker beter.

@Inmessionante dit was ook slechts 1 voorbeeldje. Neem anders de actie waaruit de buitenspelgoal van cassierra komt. Ziyech dribbelt met de bal en kan hem afgeven of hij kan schieten. In plaats daarvan dribbelt hij zich vast en geeft hij te laat een steekballetje op Cassierra die slechts ruimte maakte voor Ziyech. Zo heeft hij vaak van dat soort momenten. Ook onmogelijke schoten enz die dan naast rollen. En ik zeg ook, ik neem dat voor lief want dat is Ziyech nu eenmaal. Die werkt zich bij Ajax het schompes, doet goede dingen die heel belangrijk zijn voor het spel van Ajax. Maar hij heeft ook simpele dingen die niet goed gaan, terwijl je juist van hem zou verwachten dat die wel goed gaan. Niet alleen in de 85e minuut. En dat zal over de jaren heen verbeteren.

22 december 2016 om 15:57

Ja hij doet ook wel goede dingen natuurlijk. Dat moment op Cerny kan ik me niet herinneren maar geloof ik best.
Maar tegen verdedigende teams die zich ingraven en ook in de grotere wedstrijden, heeft ie nog niet veel weten te creã«ren. Afgezien van dode spelmomenten.
Hij heeft toch ruimte nodig om goed te zijn, vooralsnog.

''die werkt zich bij Ajax het schompes, doet goede dingen die heel belangrijk zijn voor het spel van Ajax''

Nouja, dat moet je ook niet overdrijven. Hij werkt inderdaad hard en is bereid om te lopen, maar voegt daarin nog steeds relatief een stuk minder toe dan anderen. Dat is gewoon niet zijn kracht. Diepgaan doet ie alsnog niet vaak, en hij is ook niet van de (succesvolle) verdedigende acties.
De goede dingen die belangrijk zijn voor het spel van Ajax, moet je daar ook niet zoeken; dat moet nog steeds het spelmaken/goals/assists zijn.

22 december 2016 om 14:23

Inderdaad, Ziyech speelt alle belangrijke wedstrijden van Ajax. Heeft alweer achttien wedstrijden gespeeld. Af en toe wordt hij gepsaard wanneer het er niet meer toe doet.

22 december 2016 om 16:04

Klopt, zoals tegen Cambuur. Wat een loosers zeg.

22 december 2016 om 16:12

Loosers? Gewoon een bewuste keuze van de coach. De beker boeit hem niet dus stelt hij jong Ajax op. Een team dat geeneens de beste is van de Jupiler league en dat dus gewoon kan verliezen van Cambuur.

Marokko insiders: hoe is het gedrag van Ziyech binnen het team dan? Bij de laatste zinnen zou ik haast denken dat er meer speelt dan alleen het sportieve

22 december 2016 om 13:01

Hij ligt goed binnen de groep, hij komt zelfs goed overeen met de Franse spelers (zo had hij een handshake ingestudeerd met Bammou en rende hij na zn doelpunt naar de bank waar Bammou zat om die uit te voeren). Ik denk ook dat we het te ver zoeken en het gewoon is zoals de trainer zegt. Ik heb in een reactie hierboven ergens al uitgelegd wat ik er van vind. Grotendeels geef ik Renard gelijk maar zelf zou ik hem gewoon meenemen want je weet nooit of hij van pas zou komen

Is het jammer voor Nouri dat hij blijft?

22 december 2016 om 12:53

Nouri zal wel een beetje balen inderdaad, aangezien de kans heel groot was dat hij in de basis zou staan als Ziyech er niet zou zijn.
Voor het team ben ik overigens blij dat Ziyech blijft.

Nu zie je maar weer dat dit over het paard getild mannetje helemaal niet zo goed is durft.bij feyenoord de concurrentie strijd niet aan kiest voor Marokko en wordt.niet geselecteerd mensen hou op om hem zo de hemel in te prijzen .we zullen zien wie er aan het eind van de competitie bovenaan.staat denk gewoon feyenoord

22 december 2016 om 12:56

Zo slecht doet hij het toch niet bij Ajax?

22 december 2016 om 13:22

@peterboxma

Gefrustreerd dat 'ie niet voor je club heeft gekozen? Ja nu staan jullie bovenaan, dus nu ben je bijdehand en kun je je gal spuwen. Rond die tijd (toen Ziyech nee zei) ging het super slecht, daarna ook trouwens. Wees eens even reëel man en laat je niet als een kind leiden door dit soort emoties.

Bijzondere wending die ik niet zag aankomen.
Ziyech heeft voor Marokko prima gespeeld en de uitleg van de trainer raakt nog kant nog wal.

Voor ajax is dit natuurlijk super nieuws. Het is een voordeel als je 1 van je beste spelers niet hoef te missen en geeft toch een bepaalde rust.

22 december 2016 om 16:15

Het is supergoed nieuws voor Ajax. Niet alleen tijdens de Africa cup had je hem anders moeten missen, ook zou hij de voorbereiding op de tweede seizoenshelft gemist hebben wat nog kang kan doorwerken.

En tot slot de kans op een blessure was ook aanwezig, want in de Africa cup kan het er behoorlijk fysiek aan toe gaan.

die gast moet snel opdonderen
hoe kan je nou hakim thuis laten
onbegrijplijk dat de bond deze mannin zijn functie laat

Hopelijk is Ziyech nu zo getergd dat hij de pannen van het dak speelt om het ongelijk van de bondscoach te bewijzen.

Dan kiest hij voor Marokko en selecteren ze hem niet. Echt ga het Marokkaans elftal nooit begrijpen.

Kan gebeuren, is blijkbaar niet belangrijk genoeg anders selecteerd zo'n coach hem wel. Mooi voor Ajax wel want nu hoeven ze geen vervanger te halen of kunnen ze een extra middenvelder verkopen.

Ik lees hier veel tegenstrijdige meningen. Veel zijn blij dat Ziyech thuis kan blijven, maar als een Feyenoorder aan dit voordeel refereert is Ziyech ineens niet zo'n belangrijke speler.
Waar kennen we dit van?

22 december 2016 om 14:25

Natuurlijk is het een voordeel als je kan beschikken over een van je belangrijkste basisspelers.

Het is alleen wel lullig voor Nouri, die zou waarschijnlijk zijn kans gekregen hebben als Zyiech naar de Afrika cup zou zijn gegaan.

Haha de beste speler van de Eredivisie wordt niet eens opgeroepen voor de Afrika Cup... Haha we zijn tegenwoordig een Kwik Kwek en Kwak competitie

Als ik Ziyech was zou ik nu uit rancune voor Nederland kiezen, en Marokko links laten liggen.
Oh wacht...

Sowieso een overschatte voetballer. Ik ken de situatie bij Marokko niet, maar misschien ziet die trainer het toch beter dan de gemiddelde voetbalzone 'kenner', die zich vooral bindstaart op statistieken. Ook de geringe noemenswaardige interesse in de afgelopen transferperiode voor Ziyech (terwijl de meerderheid in Nederland er van overtuigd was dat ie makkelijk met de Europese subtop meekon...) zegt ook wel wat.

Dit tekent het wanbeleid bij Marokko. Dat land heeft vaak erg goede spelers maar door vriendjespolitiek en slechte teammanagement presteren ze vrijwel niet. Als je dan een speler als Ziyech zou kunnen selecteren, moet je dat altijd doen. Als een land als Nederland, een land dat altijd ver komt op het WK, spijt heeft dat hij niet voor ons heeft gekozen...dan moet je toch wel in je handen mogen knijpen als hij wel voor Marokko wil uitkomen?

En de eerste stap naar een geweldige afgang is gezet. Het is vreemd hoe men er keer op keer in slaagt om er helemaal niks van te maken met het Marokkaanse nationale elftal.

Ziyech domineerde in iedere wedstrijd die hij voor Marokko speelde, net zoals hij bij Twente en Ajax deed en doet. Het eerste teken aan de wand was het hem onthouden van een basisplek door Renard in het WK-kwalificatie duel met Gabon.

Ik zie het toernooi alweer lijdzaam tegemoet.

Had Ziyech paar maanden geleden geen 'ruzie' met de bondscoach?

Ik ben hier enorm kwaad over. Feyenoord verliest de sterkste speler, Karim, en Ajax mag ineens Ziyech behouden. Hoe kan dat nou?
Het zal me niet verbazen als hier iets achter zit, Ajax wil Ziyech uiteraard niet kwijt.

22 december 2016 om 14:53

Ja man, stel je voor dat Ajax de hele competitie lang zomaar een contractspeler die ook nog eens een sleutelspeler is mag opstellen!! Dit is een groot complot tegen Feyenoord!

22 december 2016 om 15:15

haha dat is het punt niet. ik vind het gewoon bizar dat deze man niet opgeroepen wordt. zou bijna denken dat er iets achter zit.

22 december 2016 om 15:21

Waarschijnlijk hebben ze al genoeg verdedigers, maar hij is toch een van de betere!!

22 december 2016 om 15:59

Waarom gebruik je bij Karim zijn voornaam en bij Ziyech zijn achternaam? Beetje flauw, want toen Ziyech bij Roda speelde had je er vast geen moeite mee?

22 december 2016 om 15:59

Waarom gebruik je bij Karim zijn voornaam en bij Ziyech zijn achternaam? Beetje flauw, want toen Ziyech bij Roda speelde had je er vast geen moeite mee?

22 december 2016 om 16:37

huh?

24 december 2016 om 13:51

Het is knap dat je denkt dat Ajax een vinger in de pap te brokkelen heeft bij Marokko, maar goed, het is maar waar je in wilt geloven. Niemand gelooft echter in het principe van pure pech.

Lekker handig, ik weet niet of Marokko goed in zijn verdedigers zit, maar toch niet handig dit?

22 december 2016 om 15:42

De verdediging van Marokko is zonder Ziyech zo lek als een mandje van tiggelaar.

22 december 2016 om 15:57

Hopelijk valt hij nu niet bij Oranje door de mand als hij daar wordt opgeroepen.

Nee het ligt aan jou tactische onvermogen Renard. Deze man gaat zo keihard falen met Marokko. Hij voelt zich nu het mannetje omdat hij met voornamelijk Zambia kunst en vliegwerk de Afrika Cup heeft gewonnen. Maar heeft vervolgens met Lille keihard gefaald omdat hij het spelletje niet snapt. Sinds zijn komst is er absoluut geen verbetering in het spel van het Marokkaanse elftal. En met het niet selecteren van Ziyech bewijst hij maar weer eens dat hij de ballen verstand van heeft. Ik hoop dat keihard op ze bek gaat tijdens de Afrika Cup. En dat er eindelijk een Spaanse of Zuid Amerikaanse coach wordt aangetrokken die wel op ze minst een tactisch plan heeft. Want van deze malloot heb ik nu al schoon genoeg van.

22 december 2016 om 15:09

Eens. Niet helemaal, maar grotendeels wel. Hij heeft ook met Zambia de Afrika club gewonnen dus kan heus wel wat, maar daarna was het drama.

Voor Oranje zou hij wel opgeroepen worden. Achteraf geen goede keuze dus om voor Marokko uit te komen.

22 december 2016 om 17:17

Dat mag nu niet meer, Jasper. Hij heeft nl. al 2 officiële wedstrijden voor Marokko gespeeld.

23 december 2016 om 16:47

Inderdaad. Maar als hij voor Nederland had gekozen zou hij in ieder geval wel worden geselecteerd.

Wat een onzin, dat ziyeck niet veel speelt, heeft alleen in de beker niet gespeeld, de laatste keer en de rest wel, al heeft hij niet veel gescoord, zeg dat dan eerlijk. Maar ik ben blij hoor, dat hij niet gaat.

Raar dat hij niet mee is, zo'n elegante stilist met voetbalgogme en -intelligentie kan zo'n tamelijk matig elftal toch prima gebruiken lijkt mij. Nou ja, in ieder geval beter voor Ajax dit!

Xd

'het is een keuze die je maakt en hij heeft de laatste drie duels niet veel gespeeld bij Ajax, ze rouleren er veel...'

sorry maar als je dit als Bondscoach zegt, laat je merken dat je die betreffende speler totaaaaaaaaaaal niet gevolgd hebt en kennelijk even het internet op bent geweest voor wat statistieken.

Anyhoo; Topper die Renard, gunt Ajax de titel door Ziyech in Nederland te houden.

Voor een oefenwedstrijd zoals de Africa Cup moet je 120% fit zijn, minimaal.
En dat is Karim op dit moment gewoon niet dus ik snap de keuze van Blind wel.

22 december 2016 om 16:12

maar ja dat is achteraf natuurlijk.

Dat hij niet bij de betere aanvallende middenvelders hoort, valt nog wel te begrijpen, maar Ziyech is dan juist niet te goed om op de bank te zetten. Erg vreemd.
Zal Ajax dit nog iets gekost hebben?

22 december 2016 om 18:50

Het schijnt dat Belhanda net geblesseerd is geraakt, Ziyech kan waarschijnlijk dus nu mee.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren