Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Onana riskeert lange schorsing bij Ajax: ‘Gebeurt onder druk van de club’

Laatste update:

Kameroen legt zich niet zomaar neer bij de afmelding van diverse internationals voor de Afrika Cup van volgende maand. De nationale voetbalbond liet dinsdag al weten zich te beraden op maatregelen op basis van FIFA-reglementen en volgens bondscoach Hugo Broos is het mogelijk dat de weigeraars gedurende het hele toernooi niet mogen uitkomen voor hun club.

/

Dat zou een grote aderlating zijn voor Ajax, dat in die situatie geen gebruik kan maken van doelman André Onana. Andere Kameroeners die de eindronde laten schieten zijn Joël Matip (Liverpool), Maxime Poundjé (Girondins Bordeaux), Ibrahim Amadou (Lille), Allan Nyom (West Bromwich Albion), Guy Ndy Assembé (AS Nancy) en André Zambo Anguissa (Olympique Marseille). Als het Kameroen lukt om een schorsing af te dwingen voor die spelers, zouden ze tot 5 februari niet mogen uitkomen in clubverband.

"Die jongens hebben me laten weten dat ze liever bij hun club blijven spelen. Maar in gesprekken met de spelers voel ik aan dat het onder druk van hun club gebeurt", zegt Broos, de Belgische bondscoach van Kameroen, tegen Sporza. Hij vreest dat de internationals bij hun standpunt zullen blijven. "Het zou een aderlating zijn als ik die mannen moet thuislaten, maar we zullen het daar niet zomaar bij laten. We gaan de reglementen toepassen. Als spelers een selectie weigeren, zou het kunnen dat ze voor het einde van het toernooi niet mogen spelen bij hun club."

Begrijp je het standpunt van Hugo Broos?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geblesseerd melden en een week of twee niet laten voetballen. Ff kijken wat ze dan doen.

21 december 2016 om 18:47

Toevallig zijn alle afmeldende Afrikanen geblesseerd en spelen ze twee weken later weer...

21 december 2016 om 19:39

Matip heeft gewoon eerlijk gezegd dat hij liever nij liverpool blijft omdat bij kameroen alles dramatisch is geregeld

22 december 2016 om 09:21

iedereen heeft eerlijk gezegd om voor een basis plaats bij hun club te willen blijven.

23 december 2016 om 16:18

Dit wilde ik precies zeggen, bij Matip is er niks geen druk op hem gelegd, dit wilde hij zelf. Waarom zouden ze Mané dan wel laten gaan...

21 december 2016 om 19:00

En Broos die zegt dat ze onder druk van de clubs zich afmelden. Dat denk ik nou net niet. Denk dat de meeste spelers liever bij de club spelen dan op de bank zitten.

21 december 2016 om 19:03

Klopt, de meeste spelers spelen liever dan dat ze op de bank zitten. Maar als die spelers het niet op kunnen brengen om op de bank te zitten mogen ze wat mij betreft geschorst worden tijdens het toernooi.

21 december 2016 om 19:06

De situatie van Gudelj met die van Onana vergelijken is echt geweldig. Ze zijn ook echt exact hetzelfde. Helder licht ben je! Mijn complimenten.

21 december 2016 om 19:20

Allereerst bedankt voor de complimenten.

Maar leg eens uit wat het verschil is tussen Onana en Gudelje. Beide hebben geen behoefte om op de bank plaats te nemen als ze toch niet spelen. Wat mij betreft komt dat dan op hetzelfde neer. Al snap ik heel goed dat Ajax supporters dat anders zien omdat ze Onana nodig hebben en Gudelje niet.

21 december 2016 om 19:23

Omdat Onana zich afmeld voor zijn toekomst. Als hij meegaat is er de kans dat hij zijn basisplaats kwijtraakt.

Als hij nu achter Krul zat en dan pas ging klagen dat hij het niet kan opbrengen om te trainen, dan was het een soortgelijke situatie.

Dit heeft met zijn persoonlijke ontwikkeling te maken en niet zijn ego.

21 december 2016 om 19:27

Wat een onzin die persoonlijke ontwikkeling. Komt dat echt op deze weken aan? Zal niet best gesteld zijn dan met de ontwikkeling van Tete en Riedewald die vrijwel helemaal niet meer spelen. Maar daar hoor ik niemand over.
Als Onana echt zo goed is dat ie eerste doelman hoort te zijn staat ie er in februari gewoon in. Is Krul veel beter dan zit Onana straks in de Arena ook gewoon op de bank, persoonlijke ontwikkeling of niet. De beste moet toch altijd spelen?

21 december 2016 om 19:38

Die man heeft zijn eerste basisplaats in het profvoetbal te pakken. Zijn ontwikkeling is pas net evht begonnen. Dat hij dan liever blijft dan dat hij 2e of waarschijnlijk zelfs 3e doelman wordt, kan ik heel goed begrijpen. Het zou boor de toekomst van het Kamaroenese team ook niet eens zo gek zijn.

21 december 2016 om 19:52

Waar heb jij het over? Tete en Riedewald? Daar gaat het nu toch helemaal niet over? Die zitten in een heel ander situatie.

Jij zou als jij Onana was natuurlijk wel het risico lopen om jouw basisplaats kwijt te raken, omdat jij zo zelfverzekerd bent.

Man man man, jouw gedachtegang kan ik totaal niet volgen (en vergelijkingen).

21 december 2016 om 19:54

Wat een onzin Kohaku. De Afrikaanse bond kiest er zelf altijd voor om deze slechte timing te nemen en zich niet aan de wereld competities aan te passen. Leuk, dat mag maar dan moeten ze ook het besef hebben dat er spelers zijn die omwille van hun carriã¨re afzeggen.

In dit geval is dat Onana. Jij snapt ook wel dat als hij straks vertrekt en Krul speelt zijn wedstrijden fantastisch dat het kan zijn dat hij er niet meer inkomt de rest van het jaar. Is het dan reã«el om dat van hem te vragen om derde doelman te zijn bij Kameroen? Neen natuurlijk niet. Als hij blijft kan Krul zijn plek niet overnemen, het is niet altijd een kwestie van wie de beste is maar ook een kwestie wie het kan laten zien en dat geluk mee heeft.

Als je niet kan beseffen dat het essentieel is voor Onana om te blijven dan wil je dat niet beseffen. Is niets mis mee maar ga dan niet zo verschrikkelijk kinderachtig zeggen "ajax supporters dat anders zien omdat ze Onana nodig hebben en Gudelje niet.
Lees meer op www.voetbalzone.nl" zulke vreselijke discussie dodende opmerkingen kunnen we niets mee.

21 december 2016 om 19:56

Tete en Riedewald zitten in dezelfde situatie. Die spelen niet en dat gaat ook bij hun ten koste van hun ontwikkeling.
Als Onana bang is om zijn basisplaats kwijt te raken moet hij knokken om die terug te krijgen. Gudelje en Bazoer worden verweten niet te willen knokken voor een basisplaats en Onana zou dat dan niet hoeven? Ik kan jouw gedachtegang niet volgen. Als Onana beter dan Krul is raakt hij zijn basisplaats niet kwijt aan Krul. En anders gaat Onana toch gewoon weer terug naar de JL, kan ie weer elke week spelen.

@surreal
Ik praat geen onzin. Als Krul fantastisch staat te keepen is dat toch alleen maar goed voor Ajax? Als Krul op de training fantastisch staat te keep zit Onana ook op de bank bij Ajax. Alsof de carriere van deze knul van die paar weken af hangt.

21 december 2016 om 20:16

Omdat je zo koppig bent zal ik het helemaal voor je uittypen:

Tete, Riedewald en Bazoer hebben geen basisplaats dus hier stopt de vergelijking al. Maar mocht het nog niet duidelijk voor je zijn, zij gaan ook niet naar de Afrika Cup. Dus die moeten sowieso knokken voor hun basisplaats.

Gudelj heeft gewoon een te groot ego of hoorde je Onana klagen toen Cillissen basis speler was?

Waarom zou hij zijn basisplaats (op hoger niveau dan JL) willen riskeren voor een plek op de bank van de Afrika Cup? Dat is voor hem alleen maar onnodig risico. Mocht Krul sterren van de hemel keepen tijdens zijn absentie dan is het heel moeilik om terug te komen. Deze jongen denkt nu vooral aan zichzelf en geef hem is ongelijk.

Maar goed als jij het nog niet snapt dan weet ik het ook niet meer..

21 december 2016 om 21:07

Omdat ten eerste ajax het salaris van gudelj en onana betaalt. Tevens wilt onana niet naar Afrika om zijn sportieve plicht bij akax te vervullen terwijl gudelj er sportief helemaal niks mee opschiet om niet te spelen voor ajax

21 december 2016 om 21:53

In principe ontkracht Kohaku jullie eerste argument en vervolgens focussen jullie op een ander onderdeel. Volgens mij was het argument dat dit zijn ontwikkeling zou kunnen verstoren en zijn tegenargument is, dat een paar weken niet spelen (bij kameroen en bij ajax niet) geen reden hoeft te zijn om zijn ontwikkeling te stokken. Hij doelt dus op de weken absentie op het veld en dan is de vergelijking, met Riedewald en Tete die weken niet spelen, een valide vergelijking.

21 december 2016 om 22:39

kan me onana heel goed voorstellen, hij zet zijn basisplaats bij de club op het spel omdat hij een paar weekjes 2e of 3e keuze is bij kameroen.

21 december 2016 om 22:40

Gudelj doet aan werkweigering. Vooralsnog staat Onana op de loonlijst bij Ajax en niet bij zijn land.

21 december 2016 om 23:25

Krul gaat straks weg en onana is voor de lange termijn dus als onana weggaat naar die cup en krul doet het beter en blijft de rest van het seizoen staan waardoor onana volgend seizoen weer opnieuw in vorm.moet raken heb je niks aan natuurlijk..... logisch nadenken

22 december 2016 om 00:03

Kameroen betaald salaris van Onana niet.

22 december 2016 om 01:45

Kohaku, het lijkt er een beetje op dat het huidige seizoen onder de lat bij Ajax carriã¨re bepalend kan zijn voor Onane. Als hij 4 weken niet speelt en Krul doet het fantastisch, kan hij zomaar eens bankzitter worden.

Als hij dit seizoen gewoon het hele seizoen onder de lat staat, zal hij daar later allicht veel meer vruchten van plukken dan ergens 4 weken op een bank zitten voor een toernooi.

Ik kan me heel goed voorstellen dat Onane op dit moment het belangrijker vindt dat zijn carriã¨re de goede kant op gaat dan dat de bondscoach over hem kan beschikken op de bank.

22 december 2016 om 01:56

@kohaku

"als Krul fantastisch staat te keepen is dat toch alleen maar goed voor Ajax?
Lees meer op www.voetbalzone.nl"

Wij hebben het er toch niet over of het goed is voor Ajax maar over de carriã¨re van Onana. Want het is zijn keuze waar wij het hier over hebben en niet die van Ajax.

"als Krul op de training fantastisch staat te keep zit Onana ook op de bank bij Ajax.
Lees meer op www.voetbalzone.nl"

Soms heb je een wedstrijd nodig om je kans te pakken. Dit geld vooral bij keepers zo die eigenlijk nooit zomaar worden gewisseld. Alleen wanneer de nummer 1 afwezig is en de reserve zich kan bewijzen dat hij beter is. Op trainingen is het zeer lastig te beoordelen welke keeper beter is, waarom denk je dat ze zo weinig gewisseld worden? Een maand afwezigheid kan voor Krul genoeg zijn om zich te bewijzen en dat wil Onana niet opgeven voor een plek als derde keeper bij een niet zo hoog aangeschreven toernooi. Echt belachelijk dat je het normaal vind dat hij daar gestraft voor dient te worden.

21 december 2016 om 19:02

Ik vermoed dat ze dan allemaal door een onafhankelijk arts onderzocht zullen gaan worden.

21 december 2016 om 21:16

Hij had beter gewoon ruzie kunnen maken met de trainer. Had hij geen schorsing gekregen en geen boze Kameroenese supporters..

Terecht dat ze hier maatregel willen nemen. Als iedereen dat doet kun je net zo goed stoppen met landentoernooien....

21 december 2016 om 18:50

Ook het enige landentoernooi wat wordt gehouden in deze belangrijke fase in sommige competities.

21 december 2016 om 18:59

Doe niet zo hypocriet wat betreft 'salaris' Oranje speelt ook interland wedstrijden die worden ook betaald.

21 december 2016 om 19:01

Edit:... Ook niet betaald. Moet het zijn.

21 december 2016 om 19:11

Praat geen onzin. Spelers die voor Oranje spelen worden ook gewoon betaald door de Knvb. Wellicht kun je beter eerst research doen voordat je andere hypocriet gaat noemen.

21 december 2016 om 19:14

Wat heb jij een ongelooflijk vervelende manier van discussieren? Je probeert elke keer iemand aan te vallen als je op een persoon reageert.

Overigens is je bewering nog fout ook, iedere international krijgt een vergoeding voor een wedstrijd.

Maar ik denk nooit dat de bondscoach dit spits krijgt, want dan zou ipv een eer zijn om voor je land uit te komen dit een verplichting zijn, dus zou niemand meer mogen bedanken.

21 december 2016 om 19:21

Een speler mag daar inderdaad voor kiezen, maar het vermoeden bestaat bij Kameroen dat het niet de keuze van Onana is, maar de keuze van Ajax, en dat mag niet. Ajax mag zich er niet mee bemoeien, en moet Onana afstaan als Onana naar de Afrika cup wilt.

21 december 2016 om 19:41

Onana roept dit al vanaf het begin van het seizoen. Ajax had toen echt nog niet voorzien dat Onana nu eerste doelman zou zijn. Er is dan ook geen enkele aanwijzing dat dit van Ajax komt.

21 december 2016 om 19:44

@elninoo, ik hoef eigenlijk niets te zeggen want Araman heeft je op je plek gezet.

21 december 2016 om 21:17

galasekthebest 21 december 2016 om 19:21 #30

Het betreft 7 spelers van verschillende clubs die niet voor Kameroen willen spelen. Lijkt me heel sterk dat dat onder druk gebeurt van hun clubs.

21 december 2016 om 23:07

Alleen is men bij de Uefa en Knvb zo slim om de interlands en competitie op elkaar af te stemmen. Dat wil zeggen: geen interlandvoetbal als er competitievoetbal is en andersom, en de grote toernooien vinden altijd plaats in de zomer nadat de competitie ten einde is. Daar tegenover staat dat men in Afrika doodleuk niks afstemt op de grote competities en jongens en spelers dus eigenlijk dubbele verplichtingen hebben.

22 december 2016 om 11:52

@canniggia

Is niet hypocriet, je begrijpt het probleem niet. Ajax heeft allang geanticipeerd op de Africa cup en heeft Krul klaargestoomd om het over te nemen.

Osana is bang dat Krul het goed doet en straks gewoon eerste keeper blijft. Aangezien hij al teveel in het eerste van Ajax heeft gespeeld, mag hij niet mer bij jong Ajax spelen en loop thij het risico straks maanden niet te spelen.

Snap je nu zijn probleem?

21 december 2016 om 20:06

Misschien terecht ja dat ze een maatregel willen nemen, maar niet dat ze deze maatregel willen nemen. Wat is nou de invloed van zo'n maatregel op een spelers als Onana? Die is waarschijnlijk 3e keeper oid. Dan is het de afweging: in Nederland blijven om te trainen, of naar Afrika gaan om op de bank te zitten.

22 december 2016 om 00:44

mwa, je kan mensen toch niet verplichten iets voor je te doen? of wordt het gezien als dienstplicht? anders is het gewoon slaven handel

22 december 2016 om 00:51

Als je de club belangrijker vind dat je land dan hoor je toch ook helemaal niet op zo een toernooi thuis. Je speelt met trots voor je land en anders wilt zo een land je toch ook niet hebben.
Het is niet dat iedereen om dit toernooi gevraagd heeft.

Hugo Broos is een zelfzuchtige vervelende man. Onana z'n positie staat op het spel bij ajax. Bij drie weken afwezigheid kan Onana zn plek verliezen aan Krul. Laat die jongen lekker bij ajax. Heb je in de toekomst een nog betere doelman voor kameroen

21 december 2016 om 18:52

Maar als Dhr. Broos niet presteerd op de Afrika Cup is die z'n baan kwijt... dus in welke zin zelfzuchtig? Ik vind het niet meer dan logisch, dat je wilt dat je beste spelers er bij zijn.

21 december 2016 om 19:03

Als Onana de eerste keuze zou zijn onder de lat had ik je gelijk gegeven. Echter is kameni eerste keuze en heb je volgens mij daarachter nog assembe als tweede keeper. Komt er dus op neer dat onana derde keeper is. Sorry hoor, maar wat mij betreft moet broos dan gewoon snappen dat het voor onana op dit moment beter is om zijn positie bij ajax even te verstevigen.

21 december 2016 om 19:04

Dat je dat wil kan ik me goed voorstellen. Maar ten koste van wat? Als zo'n jongen niet mee wil doen dan moet hij in mijn ogen die keuze zelf maken en niet af laten hangen van de eisen van zijn club of land.

21 december 2016 om 23:01

een derde doelman heeft toch geen invloed op resultaat? dus in dit geval dikke onzin om aonana aan te pakken.

21 december 2016 om 19:22

Dus als ik het goed begrijp hoeft een land volgens jouw redenatie dan maar een selectie van 11 spelers te hebben? De rest staat toch niet in de basis en kan dan net zo goed bij de club blijven.

21 december 2016 om 19:38

Situatie is iets anders voor een 3e keeper dan voor en wisselspeler he. 3e keeper heeft een minimale kans op speeltijd in zo'n korte periode.

21 december 2016 om 19:48

Plus dat je weet dat het wisselen van keepers niet vaak voorkomt midden in een seizoen. Als Krul het goed doet is het zeer aannemelijk dat Onana er dit seizoen niet meer in komt. Dat ligt nu eenmaal anders dan bij veldapelers.

21 december 2016 om 19:52

Als Krul beter is dan Onana is het toch logisch dat Krul speelt? Of moet Onana ten alle tijden spelen bij Ajax ook al is de tweede keeper beter? Bosz weet ondertussen wat Onana kan en zal hem dus niet zomaar passeren.

21 december 2016 om 21:36

Maar als ze nou vrijwel even goed doen/zijn ? Wat dan als Onana weg is geweest en ajax pakt 9 pnt uit de 3 wedstrijden en Krul heeft het prima gedaan terwijl onana wedstrijdritme mist door het op de bank zitten 3 weken ?

Ik heb spijt dat ik reageer want je bent ontzettend dwars en uitlokkerig (je weet wat ik bedoel) bezig maar ach ik lat me toch verleiden.

Even een gesprekje regelen met Kameroen dus Vd. Sar om dit te gaan sussen.

Was daar zo klaar mee! Zou meteen definitief bedanken voor de nationale ploeg. Niemand die een speler hiertoe kan verplichten.

21 december 2016 om 18:59

Inderdaad, definitief stoppen kan niet strafbaar zijn toch.

21 december 2016 om 19:08

Het is nog een tikkie vroeg om als 19-jarige definitief te stoppen met een interlandcarriere.

21 december 2016 om 19:25

Ach, gewoon even van de toren blazen. Kan ie altijd nog op terug komen hoor

21 december 2016 om 20:38

Het schijnt dat zelfs dat niet kan. Domenech wilde bij Frankrijk per se de gestopte Makelele oproepen voor een kwalificatiewedstrijd net na het WK van 2006 (na het WK stopte Makelele). Uiteindelijk zou hij 2 wedstrijden schorsing per gemiste interland krijgen als ie niet op de oproep inging.

21 december 2016 om 19:18

Maar in de situatie van Onana vind ik het niet correct als er consequenties volgen in de zin van dat hij in het vervolg niet meer opgeroepen zal worden. Onana zal namelijk derde keeper zijn bij Kameroen en zijn afwezigheid zal dan geen enkele invloed hebben op de uitkomsten van Kameroen in dat toernooi. Dan snap ik best dat Onana niet wil gaan, omdat zijn positie bij Ajax dan erg onder druk komt aangezien Krul weer fit is. Stel Onana verliest daardoor zijn plek, en dan zit hij een half jaar op de bank... Moet de ontwikkeling van Onana dan maar een knauw krijgen omdat Kameroen dus blijkbaar liever een jonge derde doelman met potentie selecteert dan een ervaren keeper die ook tevreden zal zijn met zo'n rol?

21 december 2016 om 19:24

Als Onana echt zo goed is staat ie in februari gewoon weer onder de lat bij Ajax, alsof het op die paar weken aan komt. En er zijn wel meer spelers bij Ajax waarvan de ontwikkeling stil staat omdat ze nauwelijks spelen.

Ik vind dat een speler het recht mag hebben om zich af te melden voor dit toernooi en in die periode wel voor zijn club mag uitkomen. De bond en de bondscoach moeten dan maar zelf stappen ondernemen. Zelf zou ik ze dan voor onbepaalde tijd niet meer oproepen. Het is graag of niet.

21 december 2016 om 19:04

Alleen zijn zo de regels niet.

21 december 2016 om 19:27

Ik begrijp het denk ik niet. Een speler is toch vrij om te kiezen of hij wel of niet uitkomt voor zijn land? Een speler kan toch niet gedwongen worden om zich bij een selectie te voegen, als hij daar, om wat voor reden dan ook, geen zin in heeft? Als de bond hem daarna nooit meer oproept is natuurlijk hun goed recht, maar je kan een speler toch niet dwingen?

21 december 2016 om 19:30

Als een speler niet definitief bedankt heeft dient hij zich gewoon te melden als hij opgeroepen wordt. Wel kun je in onderling overleg met de bond beslissen om wedstrijden over te slaan zoals Robben afgelopen interlandperiode ook maar een van de twee wedstrijden speelde.

21 december 2016 om 20:56

Wat een onzin, het is geen dienstplicht.
Als je niet wilt, hoef je niet.

Moet je nog altijd zelf willen weten...
Het is je eigen keuze lijkt me.
Als dit niet zo is, is het het meest achterlijke wat ik ooit gehoord heb.

21 december 2016 om 21:22

De regel is dat een club een speler niet mag weerhouden om uit te komen voor zijn land. Kameroen probeert hier misbruik van te maken door te beweren dat de spelers onder druk van hun club weigeren i.p.v. hun eigen vrije wil.

21 december 2016 om 23:31

Het is wel een soort dienstplicht. Makelele was na het Wk in 2006 gestopt als international, maar werd doodleuk door Domenech opgeroepen voor de volgende wedstrijden. De Fifa oordeelde dat hij niet kwam opdagen zonder valide reden, dat hij voor elke gemiste wedstrijd 2 wedstrijden schorsing bij Chelsea kreeg.

Man man, gaat die bond nou serieus maatregelen nemen zodat hij niet kan spelen in die periode? Dat is wel heel droevig. Vooral Onana voelt helemaal geen ''druk'' van zijn cub, die jongen wil gewoon graag spelen en zijn basisplaats behouden.

Overal in het midden van het seizoen alle sterkhouders weghalen, ga toch weg joh met die Africa Cup, heb het nooit wat gevonden. Het is een zeer belangrijke periode zo aan het begin van de tweede seizoenshelft, ik begrijp de keuze's van de spelers wel.

21 december 2016 om 19:07

Ajax weet dat toch ook. Toch contracteren ze spelers van Afrikaanse komaf. En eerlijk gezegd denk ik dat Onana wel druk voelt. Anders zou die toch gewoon kunnen gaan. Hij is bang zijn plaats kwijt te raken aan Krul. Dit is niet onbegrijpelijk, maar een bondscoach wil ook zijn sterkste selectie op kunnen roepen. Dus ook heel logisch. Wat als de eerste keeper op de eerste training geblesseerd raakt...

21 december 2016 om 23:05

Alleen is het niet Ajax die dit tegen werkt. Onana roept al maanden dat hij de kans die hij nu krijgt wil verzilveren. Als hij straks een vaste 1e waarde is zal hij vast wel gaan, nu is hij echter minder zeker van zijn plaats. Daarom kiest hij nu voor zijn kans en ontwikkeling. Dat zou een bondscoach moeten snappen. Waarschijnlijk doet hij dat ook maar vindt hij dat hij niet met 2 maten moet meten. Bij enkele is de situatie wel anders. En dus behandeld hij ze allen gelijk. Aan de ene kant goed, aan de andere kant erg triest. Niet het belang van de speler en de toekomst van hun landelijk 11 tal staat voorop. Het eigenbelang van een coach (gezichtsverlies) star voorop. En dan ook nog een eigenbelang dat dom bekeken is. Het zou nu juist van klasse getuigen als hij wel begrip had!

Als echt bewezen kan worden dat deze spelers onder druk zijn gezet door hun clubs, dan is het volkomen terecht wanneer ze geschorst worden. Maar bewijs dat maar eens. Een onderbuikgevoel is geen bewijs, al denken sommigen dat wel.
mds

21 december 2016 om 19:53

Onana had dit helemaal in het begin al aangegeven, hij heeft geen zin om zijn basisplaats voor dit seizoen op het spel te zetten om als tweede of derde keeper te functioneren. Onana weet ook dat dit reisje voor hem geen enkel voordeel kan bieden, Ajax heeft met Krul iemand klaar staan voor die periode, hij zou als eerste keeper functioneren dit jaar bij ingaan seizoen toen Onana deze uitspraak al deed. Ik denk dat Ajax hier geen enkele vorm van druk uitoefenen doet op Onana, enige druk is concurrentie en die is bij elke ploeg.

Het wordt eens tijd dat de Afrika Cup in de zomer georganiseerd word en niet in januari. Bondscoach heeft verder gewoon gelijk, maar het zegt toch genoeg dat zoveel spelers liever bij hun club blijven dan dat ze moeten spelen (of op de bank zitten) tijdens de Afrika Cup,.

Kameroen moet niet zo moeilijk doen, hij speelt wekelijks bij Ajax, bij Kameroen veel minder. De kans op een blessure neemt natuurlijk ook toe als die wedstrijden bij Kameroen speelt. Bovendien heeft die Broos niks te zeggen of hij bij Ajax speelt, want dat bepaalt die helemaal niet.

21 december 2016 om 20:03

Klopt. Broos heeft daar niets over te zeggen maar de Fifa wel. En de Fifa kan spelers schorsen.

Bij voetbal vinden mensen ineens dingen raar die in het normale werkleven normaal zouden zijn.

Ajax betaalt dus Ajax bepaald. Moet Ajax straks 8 12 20 25 miljoen euro mislopen omdat een land denkt meer recht hebben op een speler dan de partij die betaald?

21 december 2016 om 21:37

Nee Ajax bepaalt niet. Volgens de Fifa regelementen zijn clubs verplicht hun spelers af te staan voor interlands.

22 december 2016 om 12:19

Dan kunnen we het hele interland voetbal beter afschaffen. De Ek's en Wk's erbij. Want clubs hoeven spelers dus niet meer af te staan in jou ogen.

De enigste reden om af te zeggen is een blessure. En met een blessure kan hij bij Ajax ook niet spelen.
Dus hij gaat , of hij speelt hier ook niet .dat is toch niet zo moeilijk.ook niet Ajax.

Wat een geleuter allemaal. Onana wil voor zijn ontwikkeling gaan. Krul is voor een jaar gehuurd daar zou je dus nog maar drie maanden wat aan hebben. De logica is dus Onana lekker laten staan dat is je toekomst. Dan het afzeggen is ook zo simpel. De reglementen zeggen een keuring bij de bond zeggen die fit dan moet je je beschikbaar stellen. Weigeren betekend een schorsing gedurende het toernooi. Dus de clubs hebben er geen enkel belang bij om druk uit te oefenen op die spelers. Allemaal geleuter om niets de reglementen zijn duidelijk.

Volgens mij is dat prima op te lossen door te zeggen dat hij niet meer onder Broos wil uitkomen.
Dat gebeurd zo vaak.

Dat ze kwaad zijn op Matip snap ik wel dat is een basisspeler maar dit is de 3de doelman.
Dat is iemand die zowiezo nooit speelt

Je kan toch een speler niet dwingen voor zijn land te spelen?

22 december 2016 om 09:57

@delvecio

Die veronderstelling is volkomen juist. Gudelj heeft ook enige tijd niet voor zijn land willen uitkomen en dat was zijn volste recht. De Fifa kan een speler alleen schorsen als zijn club hem weigert af te staan. En daar is bij Onana geen sprake van. Een vermoeden dat Onana door zijn club onder druk is gezet, is niet voldoende voor een schorsing. Bovendien is dat ook nauwelijks te bewijzen als de speler volhoudt dat het zijn eigen wens is om in Amsterdam te blijven.

Het is duidelijk dat ze niet ver gaan komen in de Afrika Cup. Maar het is Kameroen, ooit het beste voetballand van Afrika. Deze coach heeft een probleem. Met onwillige spelers kun je niet spelen. Stom van hem om het niet rustig met deze spelers te bespreken. Nu is iedere betrokkene een verliezer.

Verbaast me niets, deze regel is bij elke voetbalvolger toch al jaren bekent?
Lullig voor Onana maar het verhaal dat hij het al maanden van te voren heeft aangegeven is natuurlijk niet van waarde. Wie weet heeft Ajax hem al maanden geleden onder druk gezet, iets waar ik niet in geloof maar te bewijzen dat dat niet zo is kan ook niemand.
De regel is op zich ook logisch omdat anders veel internationals gaan afzeggen ten behoeven van hun club.
Het is gewoon raar dar de Afrika cup ten eerste eens in de twee jaar gespeeld wordt en ten tweede midden in het seizoen in Europa. Aan de andere kant weten alle Europese clubs dat ze Afrikaanse internationals regelmatig kwijt zijn voor de Afrika cup. Als je dat als club niet wil zou je geen Afrikanen in je selectie moeten nemen......

Die regel slaat gewoon nergens op, moet ook gewoon afgeschaft worden.

Als een speler ze club belangenrijker vindt dan zijn land, prima maar dan weet je dat ook weer.
Je kan ze nu verplichten prima, maar denk niet dat ze dan heel gemotiveerd zullen zijn, hoe eerder thuis hoe beter het is, is de motto dan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren