Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Real Madrid haalt deels gelijk en mag in zomer weer spelers kopen

Laatste update:

Real Madrid mag in de zomer weer spelers kopen. De Koninklijke kreeg een transferverbod van twee windows opgelegd, maar het internationaal sporttribunaal CAS heeft die beslissing nu enigszins teruggedraaid. Real mag in januari geen spelers registreren, maar in de transferperiode ná dit seizoen wel weer.

/

De FIFA legde Real en Atlético Madrid op 14 januari een transferverbod voor twee windows op, waardoor zij in de zomer van 2016 en in de winter van 2017 geen spelers zouden mogen aantrekken. De clubs gingen echter direct in beroep bij het CAS waardoor de beslissing op 29 januari werd opgeschort en er in de zomer van 2016 dus gewoon gekocht kon worden.

Het CAS heeft nu dus geoordeeld dat Real één transferwindow, in januari 2017, geen spelers mag halen. Real laat in een statement weten dat die uitspraak aangeeft dat de aanvankelijke straf te zwaar was en spreekt van ‘onrecht’. “Maar de club vind het tegelijkertijd jammer dat het CAS niet zoveel moed heeft om de volledige straf te schrappen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Dus eigenlijk komt het hier op neer: eerst de regels overtreden en bestraft worden. Vervolgens in beroep gaan, zodat de straf wordt opgeschort. Vervolgens bij het CAS aankloppen en de straf wordt verminderd. Daarnaast nog stellen dat de CAS niet de moed heeft om de straf te schrappen.

20 december 2016 om 12:54

Of ze zijn gewoon onterecht (te zwaar) gestraft in eerste instantie? Gezien het feit dat de straf wordt verminderd zal dat het wel zijn.. In plaats van die gekke complottheorieã«n altijd. Elke situatie is anders dus vergelijken heeft ook geen zin hier

20 december 2016 om 14:11

Geloof je dat nou serieus? Is al jaren dat veel wel heel toevallig vaak in het voordeel van Real Madrid uitvallen. Zal sommige gevallen wel waar zijn maar je kan toch niet serieus geloven dat Real Madrid het in Spanje niet voor het zeggen heeft? Wordt zeker met mate gefraudeerd of sprake van corruptie. Als je anders denkt ben je gewoon naïef. Voetbal is immers een commerciële soort. En de naam RM trekt veel fans en haalt veel geld binnen. De FIFA en ook UEFA kunnen het zich niet veroorloven dat RM geen nieuwe spelers kan aantrekken in de zomer.

20 december 2016 om 14:16

Je snapt wel dat de Fifa hier een rechtszaak verliest? Dit was Real Madrid vs Fifa bij het Cas, het CAS doet de uitspraak. Fifa is hier een verliezende partij.

20 december 2016 om 14:25

Het gaat om de FIFA. Hij is realistisch niet naïef. Elke veroordeling is anders. Stel je voor dat een gewone rechtbank alle misdrijven die iets op elkaar lijken constant op hetzelfde manier zou berechten. Zou echt wat voor opschudding zorgen.

20 december 2016 om 13:09

Het is blijkbaar zo dat ze in eerste instantie te zwaar gestraft werden door de Fifa.

Wat weten wij immers van deze zaak af? Er zal ongetwijfeld weer veel kritiek komen, zeker van Barca fans (kijk naar die pipo hieronder), maar we kennen het fijne van de zaak niet en kunnen er dus weinig over zeggen.

Hoppatee, meten met twee maten!
De ene club mag twee transferperiodes niet kopen, de ander mist alleen de winterperiode.

En maar lullen over uefalona en al dat soort achterlijkheden.

20 december 2016 om 12:56

Real Madrid heeft betere advocaten, dat kan het ook nog zijn.

20 december 2016 om 13:37

Exact dezelfde als de advocaten die Barcelona heeft gebruikt bij hun zaak.

20 december 2016 om 12:56

Ken jij de details dan? Denk het niet. Wellicht is het niet precies hetzelfde gegaan als bij Barcelona. Doodslag wordt ook niet altijd hetzelfde beoordeeld .

20 december 2016 om 12:56

Aahh op je teentjes getrapt?? Kom eens met een feitelijke onderbouwing en hou die club Catalonië buiten beschouwing. Niet iedere zaak is het zelfde. Misschien moeten ze eens daar betere juristen aannemen en niet alleen maar op fiscaal gebied wat stroef loopt de laatste jaren.

20 december 2016 om 13:13

Vertel, stelletje helden, wat zijn de verschillen? Verlicht mij.

20 december 2016 om 13:20

Het enige wat ik tot nu toe kan vinden is dat het in Madrid's geval over iets minder gevallen gaat.

Madrid en Barcelona hebben schijnbaar zelfs dezelfde advocaten gebruikt.

20 december 2016 om 13:24

Hopelijk kan jij goed slapen vanavond... Wie zegt dat elke zaak hetzelfde is.

20 december 2016 om 13:41

Misschien moet jij dat doen 'held', want jij gaat er dus al vanuit dat het precies hetzelfde is en de anderen weten het niet, zij gebruiken ook 'misschien'.

Jij trekt conclusies, anderen niet, dus jij moet je verantwoorden, 'held'.

20 december 2016 om 13:46

Dat is natuurlijk ook een voordeel en slim van Real. Die advocaten hebben ervaring met eenzelfde zaak. Dat maakt hen de enigen.

20 december 2016 om 13:55

Klopt, gaat om dezelfde advocaten.
Bartomeu heeft aangegeven daar ook naar te gaan kijken.

20 december 2016 om 13:59

Een beetje rustig heethoofd. Blijkbaar is real met de zelfde advocaten verder gekomen als dat barca kon komen. Zo kan je ook stellen dat de zaak van barca veel zorgelijker was als deze zaak.

20 december 2016 om 14:29

Wow en die van jouw is zo te zien ook heel goed onderbouwd. Iets met de pot ...

20 december 2016 om 14:39

Nouryalmis

Ik denk niet dat jij in de positie bent om mensen dom te gaan noemen als je zelf met zulke onzin aan komt zetten. Als almogaver iemand (het Cas?) ergens van beschuldigt, moet je ook met feiten komen. Het zou de omgekeerde wereld zijn dat elke keer als je ergens van beschuldigd wordt, jij moet bewijzen dat dat niet zo is, bijv. ik roep dat iemand iets gedaan heeft op facebook, en dan moet de beschuldigde persoon met feiten komen om zijn onschuld te bewijzen, zonder dat de verwijtende partij met feiten komt? Nogal vreemd.

En mensen van domheid beschuldigen, terwijl je woorden als klassenjustitie gebruikt.. misschien even definitie opzoeken?

20 december 2016 om 15:16

De feitelijke onderbouwing is dat er twee verschillende zaken waren en twee verschillende straffen zijn uitgedeeld. Need more?

20 december 2016 om 21:34

Verschillende clubs verschillende contracten benaderingen...
real heeft bijvoorbeeld ook geen 3 spelers rond lopen met een voorwaardelijke gevangenis straf wegens belasting onderduikring...
Dus real doet schijnbaar op een andere en nettere manier zaken dan Barca

20 december 2016 om 12:56

Jij kent dus alle ins en outs van beide dossiers? Er lijkt me een verschil te zijn qua inhoud, aangezien Barca wel dezelfde straf kreeg als dat er geëist werd.

20 december 2016 om 13:56

Vertel, jij kent blijkbaar alle ins en outs en wil mij op mijn plek zetten.
Gooi ze op tafel.

20 december 2016 om 14:25

Pot verwijt de ketel... Jij wilt zelf de Real Madrid supporters op hun plek zetten. Als je er toch zo 100 procent bent van bent dat er met 2 maten gemeten word, waarom vertel je dan niet waarom dat zo is?

20 december 2016 om 14:28

Waar lees jij dat hij alle ins en outs kent? Hij vermoed dat er een verschil is tussen de 2 zaken, wat goed mogelijk is. Jij gaat er vanuit dat er geen enkel verschil is tussen de 2 zaken en trekt daaruit de conclusie dat Real Madrid gematst wordt.

20 december 2016 om 14:31

Jij komt hier met statements, als anderen tegen je in gaan kan je niet van hen verwachten te onderbouwen zonder dat zelf te doen.

20 december 2016 om 13:00

Misschien zit er verschil in de overtredingen, daar al aan gedacht?

20 december 2016 om 13:25

Ahaah dus de twee zaken zij identiek als we jou zo moeten geloven!

20 december 2016 om 13:43

Nou het baart wel opzien ja. Maar we kennen de precieze feiten uiteraard niet, zou best wat verschil kunnen zijn in beide zaken. Zo meen ik me te herinneren dat de lijst met 'illegale' zaken die in de zaak van Barca naar buiten kwam aanzienlijk langer dan die van Real. Daarbij sloeg de helft van de zaken bij Real (het waren er 7 denk ik) eigenlijk nergens op. Zoals de zonen van Zidane...

20 december 2016 om 14:17

Ik kan alleen maar lachen om jou reactie, zit diep he. Wij weten niet eens de details van de fouten, dus hoe kan je dan oordelen. De ene moord is de andere moord toch ook niet? Niet iedere straf voor eenzelfde vergrijp is hetzelfde, verschilt per zaak en fout.

20 december 2016 om 14:22

@ Almogaver

We zien allemaal dat je nogal verhit reageert hierop, maar heb je ook echt de uitspraken bekeken, de soorten overtredingen bekeken en vergeleken en de redenen waarom Real madrid een verlichting van de straf krijgt? Het is makkelijk te roepen dat er met twee maten wordt gemeten, maar dan moet je wel zeker weten dat de overtredingen precies hetzelfde waren en ook van dezelfde omvang, is dat zo?

20 december 2016 om 15:10

Kan je nu wel allemaal onzin gaan lullen, maar jij weet helemaal niet hoe het er in die zaak aan toe is gegaan, of wel? Ga eerst maar eens argumenten gebruiken waarvan je zeker weet dat ze kloppen. Niet van die zelf bedachte complottheorieën.

20 december 2016 om 16:21

Waarom ervanuit gaan dat beide zaken Exact hetzelfde waren?

20 december 2016 om 19:13

En nee ik ook ken het fijne van het mooi zaakje van Barcelona niet evenmin die van Real Mardid, maar zo te zien jij wel doordat je vindt dat ze gelijke straffen moeten krijgen.

21 december 2016 om 00:23


Snel even je onzin verkopen, en dan niet eens fatsoenlijk reageren op de zeer terechte vragen die je worden gesteld. Man, waar gaat het heen zeg.

Over het proces is inhoudelijk weinig bekend voor de buitenwereld. Het is voor Real ook helemaal niet nodig om spelers te kopen. Ze hebben voor de komende jaren een fantastisch elftal staan, wat mee doet om alle prijzen.

En dan zeurt Real nog? Ik neem aan dat er genoeg reden is tot een transferban, anders zouden ze het niet doen, misschien is er uit grondig onderzoek gebleken dat er minder regels overtreden zijn dan eerst gedacht? Ik vraag me af wat Atleti nu gaat doen, en of die ook strafvermindering gaan krijgen.
En nu is het wachten op fans van Barcelona die gaan zeuren.

Real is met succes in hoger beroep gegaan, het was niet zo erg als het leek dus deze vermindering is terecht. Bij Atleti zal dit niet het geval zijn en de straf zal dan ook ongewijzigd blijven.

Klassejustitie ten top ! Krijgen gewoon de wereldbeker cadeau afgelopen weekend. Ronaldo beste speler van het toernooi, terwijl hij geen pepernoot geraakt heeft, hoe zou het toch kunnen dat voetbal steeds minder en minder interessant wordt?

20 december 2016 om 13:06

3x scoren dan heb je geen pepernoot geraakt idd. Maar veldspel drama ben ik met je eens. Hoezo klassejustitie? Waarschijnlijk heeft real gewoon een punt.

20 december 2016 om 14:05

Dit is zeker klassenjustitie. Zelfde vergrijp, niet eens de helft van de straf. 1 was een penalty, 2 komen zelfs nog in de verlenging. Ronaldo is een van de beste doelpuntenmakers in de historie van het voetbal. Maar puur voetballen is hij al jaren middelmatig.

20 december 2016 om 14:32

Kan je het dossier eens delen met de resr van ons? Zo te zien ben jij één van de weinige die zeker is van zijn stuk.

20 december 2016 om 14:34

Noury, je beweert elke keer weer dat het eenzelfde vergrijp is, maar is dat wel zo? Heb je daar bewijzen van? Volgens mij zijn de advocaten in beide zaken dezelfde dus die zullen er echt wel meer kaas van gegeten hebben dan jij. Als het hun lukt in dit geval wat van de straf af te krijgen blijkt dus dat ze een minder erge overtreding hebben gemaakt.

20 december 2016 om 14:41

Het gaat nou niet over Ronaldo. Waarom hij erbij moet worden gehaalt is mij een raadsel.

20 december 2016 om 16:35

Vond hem op zijn best in het jaar dat Real de CL won. in 2014 was hij zowel voetballend als, als afmaker weergaloos. kijk zijn goals nog maar eens terug.

Het maakt eigenlijk helemaal niets uit. Zoals we bij Barcelona hebben gezien is een club met een transferverbod gewoon in staat spelers te contracteren. In principe merk je er dus weinig van.

20 december 2016 om 13:37

Alleen hadden ze dan niet mogen spelen tot Januari 2018. En bij Arda en Aleix was het duidelijk dat die maanden zonder speeltijd best pijnlijk waren.

Real Madrid werd (mede) door de zoontjes van Zidane schuldig geacht, voor het aan trekken van minder jarige voetballers.

Het lijkt mij (persoonlijk) duidelijk dat Real de aanklacht heeft aangevochten over het feit dat die jongens in Spanje (Madrid) zijn geboren en er dus geen spraken kan zijn van aantrekken van minderjarige voetballers.

Als ze hier geen strafvermindering over zouden geven, betekent het dus dat elke club zich hier schuldig van zou zijn.

Maar goed, dit is speculeren van mijn kant. Want verdere informatie is hier niet over te vinden.

20 december 2016 om 14:19

Bij Barcelona waren er ook voetballers geboren in Spanje en werd dezelfde vermindering niet toegepast.

20 december 2016 om 15:06

Welke dan? Ik kan er niks over vinden?

20 december 2016 om 15:20

Dat ging toch vooral om Afrikaanse voetballers? (notice het vraagteken)

Als ik mij niet vergis is het grote verschil tussen de zaak van Barcelona en Madrid nu is dat bijvoorbeeld ook de zonen van Zidane meegenomen werden (wat natuurlijk redelijk belachelijk is).

Dat alleen zou al een reden zijn voor het CAS om te straf te verlichten. Als de Uefa een wankele zaak naar voren brengt, wat in het geval van Atletico en Barca niet het geval was, heeft Madrid een punt door te zeggen dat de strafmaat niet hetzelfde kan zijn.

Vind het wel zeer zwak van Real om dan ook nog te roepen dat het CAS niet de moed had om de gehele straf te schrappen, accepteer de kleine overwinning en ga door!

De straf was van de Fifa, de vermindering van het Cas. Waar komt de Uefa in beeld?

On: ze zullen wel een punt hebben gehad en is 1 window afdoende straf. Al die complottheorieã«n hier, ongelofelijk.

Belachelijk dit. En dan zeggen ze dat Real Madrid niet geassocieerd wordt met omkoping of fraude. Dit is puur met 2 maten meten. Zelfde overtreding(en) begaan als Barcelona en nog niet eens helft van de straf. Januari transferban boeit niemand iets. Wordt namelijk toch nauwelijks in gekocht. Dit is echt diep en diep triest.

20 december 2016 om 14:10

Dat het misschien dezelfde overtreding is, wilt niet zeggen dat het ook per definitie dezelfde inhoud heeft.

20 december 2016 om 14:33

@ Nouryalmis

Inderdaad, wat Srkurd zegt. Bewijs dan eens waarom het met 2 maten meten is; het kan dezelfde overtreding zijn, maar weet je ook zeker dat de omvang, duur en ernst van de overtreding exact hetzelfde is? Als iemand 40km/h te hard rijdt is dat eenzelfde overtreding als iemand die 3 km/h te hard rijdt, maar er zit nogal verschil in de straf he? Pas als de mate van de overtreding exact hetzelfde is, en de straf is anders, kun je spreken van met twee maten meten, maar in praktijk zijn twee overtredingen nooit identiek.

Maar wie moet Real dan halen? Zo'n slecht team hebben ze nou ook weer niet.

Achja, geen verassing. De macht van Real Madrid is dusdanig groot binnen de UEFA en FIFA, dat er met twee maten gemeten wordt. De niet gegeven tweede gele kaart aan Ramos in de finale terwijl de scheidsrechter de kaart al in zijn handen had, de opmerkelijk makelijke loting altijd in de Champions League, het verlengen van de Ballon d'Or stem-deadline, terwijl zowel Ribery en Messi er beter voor stonden en nu dit weer. De macht van Real Madrid en Perez binnen de voetbalbonden is te bewonderen en benutten ze voortreffelijk.

20 december 2016 om 14:20

Uefa heeft hier niets mee te maken. Fifa is hier de verliezende partij. Die hebben de straf opgelegd en het hoger beroep verloren volgens uitspraak van het Caf.

Maar tuurlijk, Real is machtig binnen de Uefa blabla ongeinformeerd gewauwel en conspiracy theories.

Pffff tsja ik kan niet zeggen dat ik verbaasd ben.ik kan nu veel dingen gaan roepen en zeggen,maar dat heeft allemaal geen zin.het is beter om het hoofd koel te houden.

Op het eerste gezicht lijkt dit gewoon een duistere zaak,waarbij je zou denken dat er gewoon met twee maten gemeten wordt.dat de zaak van real ook nog eens behandeld werd door de zelfde advocaten als die bij barca helpt ook niet echt.maar voordat ik brand en moord schreeuw,wil ik weten wat de verschillen zijn in de zaak van barca en die van real.

Dus even afwachten wat tot er wat meer details over dit zaak duidenlijk worden.ik hoop dat er niets wordt achtergehouden en gewoon alle kaartenop tafel worden gelegd,zodat we allemaal kunnen zien wat deze zaak inhoudelijk anders maakt dan die we eerder hebben gezien.

20 december 2016 om 14:58

Nee want Barcelona en de hele Neymar soap is lekker voor het voetbal. Schoolvoorbeeld van hoe het wel moet? Ik kots meer om Barcelona dan om welke club dan ook. Het betalen van Messi's belanstingontwijkings boete. Allemaal gemeenschapsgeld dat ontdoken wordt. Sanchez, Macherano, allemaal stink gevallen.

Tijden van Franco herleven, wat een belachelijke uitspraak.

Barca fans blamen Real altijd van alles.
Real fans blamen Barcelona altijd van alles.

EN het is nog waar ook dat beide top clubs in Spanje smerige clubs zijn. Maar door het goede spectaculaire voetbal is de hele wereld blind voor deze wanpraktijken.

20 december 2016 om 16:16

Wat is er precies mis met dezelfde advocaten? Ik snap het probleem niet zo

Jongens, beetje vertrouwen in de reschtspraak mag wel. Lijkt mij heel weinig reden om aan te nemen dat Madrid bevoordeeld wordt door het Cas. Waarschijnlijker is dat Madrid de zaak beter verdedigde of dat haar strafbare feiten minder zwaar waren.

Net zoals 'uefalona' een paar jaar geleden heel sneu was, is nu vermoeden dat er een complot is om Real te helpen ook bizar.

Volgens mij krijgen grote clubs in de regel net wat makkelijker overtredingen mee, maar dat werkt in het voordeel van zowel Barcelona als Real.

Die nieuwe jurist ,die ze van de Spaanse Voetbalbond hebben ingepikt, heeft gelijk resultaat. En straks weer janken bij de UEFA wanneer Barca een penalty krijgt. Real Madrid is net een verwend klein kind dat nooit genoeg kadootjes krijgt ,en tegelijkertijd ook zeker wil weten dat er niemand anders meer kadootjes krijgt dan hem.

Het is van de zotte dat zij Barcelona transferwindows niet mocht kopen, terwijl Real maar éã©n transferwindow niet mag kopen. Vooral omdat volgens het geruchtencircuit bij Real en Atleti veel meer "illegale" jongeren rondlopen/liepen dan bij Barcelona. Ik snap best dat Barcelona niet bij het CAS kan aankloppen en als een soort officier van justitie Real alsnog twee windows straf kan aannaaien, maar ik zou als Barcelona zijnde wel naar het CAS stappen om een schadevergoeding eruit te slepen. Al krijg je er maar éã©n symbolische euro uit, vanwege de principekwestie zou ik het doen.

Ook weer heerlijk voorspelbaar. Net als de dingen die door football leaks zijn geopenbaard in een doofpot zijn gestopt. Hulde aan Perez, die zowel de Spaanse media en rechtbank in z'n zak heeft.

21 december 2016 om 00:26

Doofpot? Belasting ontwijking is iets anders dan ontduiking he. Het is dat je in Spanje je straf mag afkopen tot 2 jaar, anders zat de halve Barca selectie achter de tralies.

Verder de gebruikelijke conspiracy onzin. Jammer dat je je verlaagt. Het is ook niet alsof Real iets nodig heeft, het elftal staat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren