Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kamp Ajax-talent ontkracht geruchten over vertrek naar Manchester United

Laatste update:

Daishawn Redan lijkt al op weg te zijn naar Manchester United en zondag doken er in de Engelse pers geruchten op dat Naci Unuvar eveneens in beeld zou zijn bij the Red Devils. De vader van de dertienjarige middenvelder heeft echter laten weten dat deze verhalen nergens op zijn gebaseerd.

/

In gesprek met Ajax Showtime maakt hij duidelijk niets te weten van de vermeende concrete interesse van United. Unuvar heeft volgens zijn vader ook totaal geen behoefte aan een overstap naar Engeland. Hij heeft het naar zijn zin bij Ajax en voelt ook het vertrouwen vanuit de club. In een informeel gesprek heeft het kamp Unuvar United duidelijk gemaakt niet bezig te zijn met een vertrek.

In tegenstelling tot Unuvar lijkt Redan wel voor de Engelse grootmacht te kiezen. De vijftienjarige Ajacied werd afgelopen week al gespot op het trainingscomplex van United en kan naar verluidt meteen een contract ondertekenen als hij begin volgend jaar zestien wordt. Hij zou daarmee in de voetsporen treden van Millen Baars en Timothy Fosu-Mensah, die eerder al van Ajax overstapten naar United.

Een goede zaak dat Naci Unuvar bij Ajax blijft

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zoals al eerder gezegd, dit was sowieso niet gebeurd aangezien zijn vader daar al eerder duidelijk over was. Naci zal voorlopig nergens heen gaan, als ik wat mensen op AS mag geloven gaat Redan ook nergens heen maar hem zie ik uiteindelijk nog vertrekken. Gerucht dat Redan zou blijven kwam van paar teamgenoten op de Toekomst. Zamani zal 1 Januari 2018 ook aan getrokken worden, dan is hij oud genoeg en staat Man U weer op de stoep.

19 december 2016 om 20:00

Fout, hij is 15 jaar. Geboren op 2-2-2001.

19 december 2016 om 20:01

Doet er natuurlijk niks vanaf dat het een enorm talent is, en het veels te vroeg is om naar het buitenland te gaan. Gewoon lekker in nederland blijven bij Ajax.

19 december 2016 om 21:34

Wie? Naci Unuvar is in 2003 geboren, is gewoon een eerste jaar C-jeugdspeler. Als hij van 2001 zou zijn was hij nu B-jeugdspeler. Naci speelt meererdeel van zijn wedstrijden met de C1 en gaat soms mee met de B2. Redan is wel 15 jaar en geboren op 2 Februari maar daar gaat het nu toch niet over?

Zou het wel begrijpen als hij naar United ging. Natuurlijk zou hij dan minder aan spelen toekomen, maar als hij net als Fonsu-Mensah een aantal wedstrijden kan spelen dan is hij al binnen.

Kijk maar naar hoe het met Mensah ging. Een handjevol wedstrijden en gelijk wordt hij opgehemeld en roepen mensen dat hij in Oranje moet spelen. Waarom? Omdat hij bij het grote United heeft gespeeld. En dat linken mensen meteen met hoog niveau en dat samen met de Bpl.

Straks als hij daar faalt staan de topclubs in de Eredivisie ook weer voor hem in de rij. Helaas gaat dat zo.

Vind het zelf ook heel irrritant, maar helaas is dit de werkelijkheid.

19 december 2016 om 15:54

Je beseft dat we het hier over een 13-jarige eerste jaar C speler hebben? Als hij een jaar of 17-18 was geweest had ik je begrepen maar dat duurt nog 4 jaar. Wat TFM betreft, als hij bij Ajax was gebleven en daar meer minuten had gemaakt met zelfde niveau als hij bij Man u haalde zat hij ook bij Oranje, enige wat wel zo is zijn de uitgangsmogelijkheden als hij het niet haalt. Chong doet het bij Man U u18 geweldig, samen met het neefje van Nani beste spelers daar. Voor Chong zal de top van de Eredivisie ook klaar gaan staan als hij een paar keer invalt bij Man U 1. toch had hij ook zomaar bij de u19 van Feyenoord of misschien soms al met Jong Feyenoord mee kunnen gaan want daar heeft hij het talent voor.

19 december 2016 om 16:05

Ja, ik denk ook dat als ze bij Ajax blijven meer minuten maken en beter groeien. Maar ik doel meer op de gedachte erachter. Een speler die vroeg naar een grote club gaat heeft weinig te verliezen. Behalve dat hij dan minder minuten maakt in de 1e. En als het niet lukt kan hij altijd nog naar top van de eredivisie. Want daar staan staan ze dan met open armen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat zulke jongens eigenlijk meer te winnen hebben dan dat ze verliezen.

19 december 2016 om 16:17

Dat is zeker waar, denk dat zoiets alleen kan gaat veranderen als de Nederlandse (sub)top zo'n spelers niet meer aan zich wilt binden erna. Dan hebben ze meer te verliezen, toch drijven alleen de echte toppers weer boven.

19 december 2016 om 16:28

Ze hoeven toch ook niet per se terug naar Nederland? Er lopen momenteel 23 ex United Academy spelers rond in de Championship. Dan heb je het over een competitie die qua toeschouwersaantallen dicht bij de Eredivisie in de buurt komt.

Het gemiddelde salaris ligt daar rond 360.000 Euro per jaar, wat een stuk hoger is dan in de Eredivisie. Daarnaast blijf je dan wellicht nog wel beter op de rader van Premier League clubs dan wanneer je weer via de Eredivisie moet beginnen.

Buiten dat lopen er 28 door United opgeleide spelers rond bij clubs spelend in de top 5 competities (united zelf niet meegerekend).

Als ze het niet halen bij United zijn er gewoon duidelijk nog een heleboel mogelijkheden voor ze. De Eredivisie ligt natuurlijk wat meer voor de hand voor Nederlandse spelers, maar als de topclubs aldaar zouden weigeren ze terug te nemen dan zijn er ongetwijfeld nog opties zat.

19 december 2016 om 20:47

TFM had wellicht al in Oranje gespeeld als hij bij Ajax was gebleven, Sanchez hadden wij dan uiteraard niet gehad.

Ik vind de ontwikkeling niet bevorderlijk, je moet zo'n toptalent zijn om door te breken.
Overigens zijn de training en accommodatie uitstekend te noemen bij de grotere clubs.

Ik denk als je een super talent bent, alla Robben, Ronaldo, Messi, Neymar dan moet je gewoon zo snel mogelijk de overstap maken op je 17de.
Voor de rest is het de weg van de geleidelijkheid de beste keuze.

20 december 2016 om 10:59

Dat is pure speculatie. Wellicht had TFM op dit moment nauwelijks een kans gehad als hij bij Ajax was gebleven.

Nouri mag ook pas net een beetje aansluiten en hij is een jaar ouder.
Toptalenten Tete en Riedewald komen momenteel ook niet aan spelen toe en die zijn nog ouder. Supertalent Bazoer is al afgeserveerd.

Dat is altijd het grappige aan dit soort discussies. Er wordt steevast geroepen 'anders had hij al tig wedstrijden gespeeld', alsof er iedere wedstrijd 20 spelers opgesteld kunnen worden. Alsof ieder groot talent al vanaf zijn 17de in de basis staat bij een Nederlandse club.

19 december 2016 om 16:52

Je hebt talentvolle spelers die in zichzelf geloven en je hebt talentvolle spelers die (ouders hebben die) in een zak geld geloven. Die laatste categorie bent ik ook liever kwijt dan rijk, dus laat hem als hij die keuze zou maken maar een lekker genieten in Manchester. Zulke mentaal zwakke mensen moet je niet bij 's werelds beste jeugdopleiding hebben.

19 december 2016 om 20:32

Mentaal zwakke mensen. Het slaat echt helemaal nergens op om spelers die een andere keuze maken zo te noemen.

Die jongens die de overstap wagen hebben juist geloof in hun talent en jagen het hoogst haalbare na.

Ajax heeft een prima opleiding (en nee, niet uitgeroepen tot de beste ter wereld zoals jij constant ten onrechte beweerd), maar United net zo goed. Spelers uit de opleiding van United komen gemiddeld zelfs beter terecht.

19 december 2016 om 22:08

Waar haal jij het toch vandaan dat Ajax de beste jeugdopleiding ter wereld heeft? Laat Ajax dan eerst maar eens een paar echte toppers afleveren in plaats van die subtoppers. Als ze dat op regelmatige basis doen kun je misschien over de beste jeugdopleiding spreken maar nu nog zeker niet.
En als die jeugdopleiding echt zo goed zou zijn zou Overmars ook niet regelmatig zijn geldbuidel hoeven trekken.

19 december 2016 om 23:28

Laat Ajax op regelmatige basis toppers afleveren? Dat doen ze al decennia! Al sinds Cruijff, maar als je het over de huidige generaties wil hebben:

Aan de hand van Eriksen, Alderweireld en Vertonghen werd Tottenham op een haar na geen kampioen van die door jullie zo hoog ingeschaalde Premier League. Dat zijn nu ineens subtoppers zeker?

Blind speelt vrij veel bij de grootste club van Engeland. Geen jeugdopleidingsproducten, maar wel zelfbenoemde jochies tot topvoetballers gevormd bij Ajax Zlatan en Suarez domineren al jaren lang op wereldniveau. Ook zij hadden het geduld om eerst bij Ajax een ster te worden.

Leg deze namen, maar ook namen als Sneijder, Stekelenburg, Heitinga, Huntelaar, Van der Vaart etc naast de namen die in hun tienerjaren niet het geduld hadden en vertrokken en trek je conclusies dat de blijvende spelers vaak de topsportmentaliteit hadden, een geweldige carriere kregen en met het Nederlands elftal bijvoorbeeld een WK finaletje dan wel met hun club de CL finale haalden.

20 december 2016 om 10:27

@kohaku

In het buitenland wordt de Ajaxopleiding beschouwd als de beste jeugdopleiding ter wereld. En er is onlangs nog een buitenlands onderzoek geweest waaruit blijkt dat geen club ter wereld zoveel profvoetballers aflevert als Ajax. En daar zijn hele grote namen bij als Cruijff, Rijkaard, Bergkamp, Kluivert en Van Basten. Een jeugdopleiding is echter geen krokettenfabriek, maar afhankelijk van het aanbod van talenten. Niemand kan uit steen goud maken, ook bij Ajax niet. Er wordt niet iedere dag een nieuwe Sneijder of Van der Vaart geboren en de verwachting die jij kennelijk hebt, dat je met een jeugdopleiding ongelimiteerd topspelers op bestelling kunt afleveren en dat je niet af en toe de knip hoeft te trekken om de selectie op peil te houden, is volstrekt irreeel. Je reactie voegt derhalve helemaal niets toe.

20 december 2016 om 12:54

@scepticus,

Men rekent de opleiding tot de beteren van de wereld, maar nergens zijn ze officieel uitgeroepen tot de beste ter wereld. En zo doet vooral Myvision het wel constant voorkomen. Wie zegt nu concreet dat Ajax de beste opleiding ter wereld heeft dan? Zoiets roepen is lekker makkelijk, maar maak het eens hard.
Ajax heeft uiteraard een uitstekende opleiding, maar daarin zijn ze zeker niet de enigen. De opleiding van United behoort simpelweg ook tot de besten van de wereld.

Verder zal jij refereren naar het onderzoek van het Cies. Daarin bleek Ajax de meest productieve op basis van spelers in de hoogste afdelingen van 31 Europese landen. Een competitie als de Championship, waar gemiddeld iets minder toeschouwers dan de Eredivisie op de tribune zitten, en qua salaris de nummer 8 competitie ter wereld, wordt niet meegerekend. Die jongens zijn toch echt ook profvoetballers die het uitstekend voor elkaar hebben.

Kwantiteit is daarnaast wat anders dan kwaliteit. Van die 72 spelers die bij Ajax gerekend worden spelen er 'maar' 11 in de top 5 competities van Europa. Daar kan je de volgende kanttekening bij plaatsen: Alderweireld, Vertonghen, Vermaelen, Eriksen, Blind, Babel en Stekelenburg zijn spelers die bij Ajax zijn geslaagd en daarna zijn vertrokken. De overige 4 zijn Fischer, Kishna, Krohn-Daehli en Bouy. Bouy is vroeg vertrokken, maar de overige 3 kan je als mislukt bij Ajax beschouwen.

Dat betekent dat er de afgelopen - 15 jaar dus 3 Nederlandse spelers vanuit 'de beste opleiding ter wereld' voort zijn gekomen die het tot een top 5 competitie hebben weten te schoppen. Stekelenburg is diverse keren mislukt totdat Koeman hem tot 2x toe uit een uitzichtloze positie heeft weten te redden. Blind is gehaald door een Nederlandse coach en nu zijn basisplaats onder de nieuwe coach kwijt. Babel zijn periodes in de sterkere competities waren nou ook niet bepaald geslaagd. Geen van die 3 wordt tot de topspelers van hun club beschouwd.

Met deze feiten in het achterhoofd vraag ik me toch sterk af op basis van wat velen beweren dat de Nederlandse spelers die vertrokken zijn veel verder zouden zijn als ze in Nederland waren gebleven. Er is immers al vele jaren nauwelijks een Nederlands succesverhaal te noteren.

19 december 2016 om 18:48

Heb je het foto artikel gemist laatst, op deze site? Kwamen enkele ''leuke'' namen voorbij, die allemaal jong uit NL vertrokken voor het buitenland, om vervolgens helemaal niet (!!) meer in voetbal actief te zijn, of tenminste, niet meer een profvoetballer.

Persoonlijk vind ik dat het totaal niet te begrijpen valt om als jong jochie naar een marktkoophal te vertrekken. Naast jou, heb je nog 10 andere nationaliteiten, waarschijnlijk ook nog eens een veelvoud aan aanwezig talent, meer dan je ooit bij elkaar hebt gezien, en dan zit je ook nog eens zonder je vrienden, nieuwe omgeving, nieuwe taal, andere normen en waarden, andere type scholen, andere mentaliteit..

En dan zit je ook nog eens bij een club waar de druk om te presteren zo immens is, dat bijna iedere coach liever een aankoop doet met zogenaamde ''zekerheid'' dan een ''onzekere'' talent de kans te geven.

Er zijn overigens ook diverse talenten die kansen krijgen in het 1ste van een grote club, om vervolgens 2 niveaus lager te eindigen. Nee, ik denk dat debuteren in het profvoetbal het beste te doen is in je eigen land, en de stap pas te zetten wanneer je een leuk aantal wedstrijden in de benen hebt en je daadwerkelijk progressie voelt.

Er zijn altijd uitzonderingen, jongens met exceptioneel voetbaltalent en een goede drive, die zullen het overal wel maken. Maar de meeste hebben gewoon veel serieuze wedstrijden nodig om zichzelf te ontwikkelen, op zowel voetbal als mentaal vlak.

Volgens mij kan daar sowieso geen sprake van zijn, die jongen is pas 13 en als ik mij goed herinner mag hij pas op zijn 16e een contract tekenen, denk dat na de transferbans van Barca, Real en Atletico de clubs wat voorzichtiger zijn met het aanbien van een contract voor zulke jonge jongens

19 december 2016 om 16:15

Klopt wat je zeg al zou de club juist werk voor de vader willen regelen in Manchester, los van de club, met een beter salaris als hij nu heeft. Als dat het geval is en het gezin verhuisd kan zo'n overstap wel, dit was het plan volgens een artikel dat ik op Twitter langs zag komen. Tevens wilt Man U in Nederland/België/Frankrijk een sataliet club starten, ben heel benieuwd daarnaar.

19 december 2016 om 16:18

Gewoon een overtrokken broodje aap dit. Zoals je al zegt mogen 13-jarigen niet eens de overstap maken. In het vorige item stond ook louter dat de jongen in de gaten zou worden gehouden door een scout van United. De titel van het item was echter dat Ajax weer een talent kwijt zou raken aan United. Het is heel goed mogelijk dat die jongen wel in de gaten wordt gehouden de komende jaren, zoals alle clubs scouts hebben die spelers spotten en ze in de gaten houden indien ze denken dat ze in de toekomst goed genoeg kunnen worden.

Dit item is ook weer twijfelachtig. De vader van die jongen geeft aan niets te weten van eventuele interesse, maar daarna wordt gesteld dat hij United via een informeel gesprek op de hoogte zou hebben gebracht dat ze niet met een vertrek bezig zijn.

Alsof zo'n vader na het horen van zo'n gerucht, dat hij dus zelf ontkracht, met United om de tafel is gaan zitten om te melden dat zijn zoon niet van plan is bij Ajax weg te gaan.

Mooi om te lezen deze jongen woont bij mij in de flat. Ze vader heeft super veel tijd in hem gestoken vanaf hij al kon lopen was hij al bezig met de bal. Ga zo door Naci.

19 december 2016 om 21:36

Klopt, heb de filmpjes gezien van 'Mini Ronaldo' in de flat, opgegroeid met de bal en een flinke dosis talent.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren