Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Berghuis en Elia geven de doorslag voor Feyenoord

Laatste update:

Feyenoord heeft de eerste seizoenshelft in stijl afgesloten. De Rotterdammers legden Vitesse zaterdagavond met 3-1 over de knie en staan nu met 42 punten na zeventien speelronden op de eerste plaats in de Eredivisie. Ajax komt zondag nog in actie tegen PSV en kan de achterstand dan verkleinen tot drie punten.

/

Vitesse won de voorgaande twee competitiewedstrijden en hoopte voor het eerst sinds februari 2015 drie achtereenvolgende duels in de Eredivisie winnend af te sluiten, maar kwam dus bedrogen uit. De formatie van Henk Fraser liep na vijftien minuten al achter de feiten aan, want toen profiteerde Eljero Elia van getreuzel van Kelvin Leerdam door de bal achter Eloy Room te prikken. De buitenspeler maakte zijn negende competitiedoelpunt van het kalenderjaar, eentje minder dan zijn record van tien treffers in 2009. Of die voorsprong verdiend was, daar zullen de meningen over verschillen.

Vitesse was immers gretig uit de startblokken gekomen en kreeg voor de 1-0 drie kansen: Brad Jones keerde een schot van Marvelous Nakamba, een poging van Leerdam werd geblokt en ook een hoekschop voor het Rotterdamse doel leverde gevaar op. De openingstreffer verschafte het team van Giovanni van Bronckhorst wat lucht, maar Vitesse liet zich niet uit het veld slaan en kwam na 24 minuten langszij. Doordat scheidrechter Dennis Higler een pass van Miquel Nelom per ongeluk stopte, kon Vitesse overnemen en Adnane Tighadouini met een volley uiteindelijk scoren. Feyenoord hoopte hierna direct orde op zaken te stellen.

/

Dirk Kuyt, Eric Botteghin en Steven Berghuis kregen mogelijkheden, alvorens Berghuis er met een kopbal 2-1 van maakte. Het voorbereidende werk kwam van Elia. In de tweede helft werd het spel wat grimmiger, maar Feyenoord bleef tot kansen komen. Binnen vier minuten had men immers wel tweemaal kunnen scoren: Lewis Baker haalde een kopbal van Nicolai Jörgensen voor de doellijn weg en Terence Kongolo kopte later in buitenspelpositie raak. Higler kon zodoende niets anders dan de treffer afkeuren, maar Feyenoord had dat ‘doelpunt’ uiteindelijk ook niet nodig om op 3-1 te komen in de eigen Kuip.

Berghuis rondde na voorbereidend werk van Kuyt en Tonny Vilhena af en gooide het duel na 57 minuten in het slot, want Vitesse was niet meer bij machte om wat terug te doen. De Arnhemmers kregen via Tighadouini nog wel een mogelijkheid, maar de aanvaller mikte rakelings naast. Van Bronckhorst won zodoende voor het eerst in zijn trainersloopbaan van een team van Fraser, want de voorgaande twee ontmoetingen gingen door de oud-linksback verloren. Feyenoord en Vitesse hervatten de terugronde met wedstrijden tegen respectievelijk Roda JC Kerkrade en FC Twente.

Zou jij Jens Toornstra in de basis zetten bij Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha die poll..

Feyenoord is voor mij titelkandidaat nr.1.

17 december 2016 om 22:03

Voor mij niet. Ik vind ze niet aantoonbaar beter dan Ajax of Psv. Al zal PSV Feyenoord niet meer inhalen als Ajax morgen wint. Ik moet wel zeggen dat ik niet had verwacht dat Feyenoord, na de nederlaag tegen GAE en de gelijke spelen, toch nog zo goed zou spelen en alles zo makkelijk zou winnen.

Tot een week of 5 geleden dacht ik ook echt dat Feyenoord na de winterstop weer terug zou zakken, maar dat gevoel heb ik nu helemaal niet meer. Ze spelen goed en voor het eerst in jaren zie ik wedstrijden vsn Feyenoord en denk ik ja deze gaan ze gewoon winnen. Het gaat een mooie 2e helft worden na de winter!

17 december 2016 om 22:10

Bakkert niet aantoonbaar beter?
Ik weet niet of je wel kijkt naar wedstrijden. Als je vind dat PSV net zo sterk speel als feyenoord vind ikmdat bijzonder.
Ajax speelde goed voetbal alleen liet het tegen Twente liggen.

Kijk nar de cijfers en naar de goals feyenoord isngewoon net wat beter. Of ze kampioen worden weet ik niet het seizoen duurt nog te lang maar kunnen toch wel zeggen dat ze op dit moment kandidaat nr 1 zijn.

Denk dat januari de belangrijkste mand gaat worden.

17 december 2016 om 22:15

Hahaha niet aantoonbaar? Het doelsaldo voor deze wedstrijd was: Feyenoord +33, Ajax +26 en PSV +17.
Feyenoord heeft 4 punten overgehouden aan onderlinge confrontaties, was gelijkwaardig uit bij PSV en beter dan Ajax thuis. We hebben een speler die in zijn eentje bij evenveel goals is betrokken dan de top 3 van doelpuntenmakers/assistgevers bij PSV (pereiro, de Jong en Ramselaar). En hij is bij 1 goal minder betrokken geweest dan de top 2 van Ajax (klaassen en Dolberg).
Ik snap echt niet waar je die aantoonbaarheid vandaan haalt, want de cijfers zijn overduidelijk.

17 december 2016 om 22:17

Ik noem PSV omdat ik ze voetballend en verdedigend niet slecht vind spelen. Ze scoren alleen niet. Tegen Feyenoord vond ik PSV ook een stuk beter, voetballend gezien.

Het hangt ook grotendeels af van de wedstrijd morgen, want verliest Ajax hem wel dan is Feyenoord voor mij ook wel de favoriet. Als Ajax morgen wint dan scheelt het maar 3 punten, maar moet Feyenood nog naar Ajax toe. Dat maakt dat Ajax en Feyenoord dan in mijn ogen DE titelkandidaten zijn. Ik vind het nu nog te vroeg om te zeggen dat Feyenoord, met een voorsprong van 3 punten als Ajax wint, de favoriet is. Ajax heeft namelijk een hele slechte start gehad, omdat het qua spelers en tactiek niet goed stond. Nu dat wel goed staat vind ik Ajax gelijkwaardig aan Feyenoord.

17 december 2016 om 22:21

Niet aantoonbaar beter is uiteraard een belachelijke en domme uitspraak. De breedte van het elftal, de oprichting van de specifieke spelers en de rust en proffesionaliteit... zeuren om te zeuren noemt men dit

17 december 2016 om 22:23

@feye88. Zoals ik al zei heeft Ajax, door wisselingen in spelers en tactiek, teveel punten verloren in het begin van het seizoen. Nu het goed staat is Ajax in punten en doelsaldo ingelopen. Dus je argument van een beter doelsaldo zegt mij niets.

Onderlinge wedstrijden vind ik ook geen sterk argument, want dan zou Twente ook beter zijn dan Ajax en GAE en Utrecht dan Feyenoord.
Overigens vond ik PSV de betere en niet gelijkwaardig en vond ik Ajax en Feyenoord even slecht in de Kuip, alleen had Feyenoord meer kansen.

Ik zeg ook niet dat Feyenoord Niet een of de titelkandidaat is, maar ik vind ze gelijkwaardig aan Ajax en qua spel aan Psv.

17 december 2016 om 22:38

Wat een gelul steeds over die punten. het verschil is klein, zelfs als PSV morgen verliest van Ajax. 6 punten waar hebben we het over.

18 december 2016 om 01:03

En vergeet de wedstrijden begin januari niet uit Zwolle en Utrecht.

18 december 2016 om 04:21

Hahaha heerlijk als je iemand feiten om de oren kan knallen

18 december 2016 om 09:28

9 punten dan voor psv. En dat is voor de helft van het seizoen best veel.

17 december 2016 om 22:32

Nu is Feyenoord titelkandidaat omdat ze vrij kunnen spelen. Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat wanneer het echte besef gaat komen van we kunnen het echt gaan worden dan komt er een druk en dat zal denk ik veel punten gaan kosten.

18 december 2016 om 01:00

De kunst is dus om daar zo min mogelijk aan te denken en wedstrijd tot wedstrijd te blijven leven.

18 december 2016 om 00:43

Feyenoord is de terechte winterkampioen. Hebben vooral in de thuiswedstrijden erg overtuigend gespeeld. Ze hebben laten zien dat er in de kuip erg weinig te halen valt.
In de uitwedstrijden vond ik Feyenoord vaak wel matig. Alleen tegen Groningen en AZ vond ik ze heel overtuigend.

Als Ajax morgen punten laat liggen dan is Feyenoord sowieso titelkandidaat Nr1. Ook vind ik dat het soms net wat mee zit en dat is het geluk dat een kampioen nodig heeft. Kijk je naar de top 3 dan kan ik me deze wedstrijden herinneren:

Pech & Geluk Psv
Groningen thuis pech (winst PSV was terecht geweest))
Feyenoord thuis pech (gelijkspel was terecht geweest)
Heerenveen uit pech (winst PSV was terecht geweest)
Heracles thuis pech (winst PSV was terecht geweest)
Ik kan zo even geen lucky wedstrijden van PSV herinneren.

Pech & Geluk Ajax
Feyenoord uit geluk (winst Feyenoord was terecht geweest)
Twente uit pech (gelijkspel was terecht geweest)

Pech & Geluk Feyenoord
Ajax thuis pech (winst was terecht geweest)
PSV uit geluk (gelijkspel was terecht geweest)
Heracles uit geluk (gelijkspel was terecht geweest)
NEC uit geluk (gelijkspel was terecht geweest)
Utrecht uit geluk (verlies was terecht geweest)

Je hebt dus in deze lijst vooral bij PSV en Feyenoord de uitschieters. Bij PSV zat het wel erg tegen in bepaalde wedstrijden en bij Feyenoord zat het in bepaalde wedstrijden erg mee.
Als het PSV in de 2e helft mee gaat zitten en Feyenoord wat tegen dan kan het zo maar zijn dat de beslissing weer pas gaat vallen op de laatste speeldag.

18 december 2016 om 00:59

Vergeet bij Feyenoord ook niet Heerenveen thuis onder pech te zetten

18 december 2016 om 08:56

NEC uit geluk? Hou op. Feyenoord was die wedstrijd veel sterker. NEC hing met 11 man voor de goal en via een gelukkige bal komen ze op 1-0. Verder waren ze amper gevaarlijk geweest in die wedstrijd. NEC had op basis van de kansen een xG van 0.27. Feyenoord had op basis van de kansen een xG van 2.97! Hoe kan het dan geluk zijn? Omdat Feyenoord wat later in de wedstrijd scoort?

18 december 2016 om 12:27

@ Fr12jules, overwicht was er zeker en hebben misschien ook wel terecht gewonnen. Alleen de totstandkoming in de blessuretijd is wel 'lucky'.

Goede overwinning ze trekken de lijn door. Ziet er goed uit wellicht zit er een kampioenschap in het verschiet!

Goede, degelijke wedstrijd. Een tegengoal die voortkwam uit een ongelukje met de scheids (kan gebeuren) maar verder vrijwel niets weggegeven. Berghuis is een absolute toevoeging voor het team. Brengt heel veel dynamiek en diepte in het spel. Als hij zo speelt snap je waarom hij geselecteerd werd voor Oranje. Ook complimenten voor Elia die heel taakbewust speelt. Winterkampioen en morgen gegarandeerd puntenverlies voor een directe concurrent. Het kan niet veel mooier worden op dit moment.
Ik vind Feyenoord in deze vorm met overmacht de sterkste club in Nederland. Elke linie functioneert. Er is meer individuele kwaliteit dan er van tevoren aan Feyenoord werd toegedicht en eindelijk creativiteit in de voorhoede.

17 december 2016 om 21:43

Eigenlijk snap ik het dan nog niet. De Nederlandse competitie moet niet de norm zijn voor het Nederlands elftal. Berghuis heeft werkelijk tegen geen 1 Europese tegenstander iets laten zien. Een speler die in Nederlands elftal speelt moet ook in zulke wedstrijden wat laten zien vind ik.

17 december 2016 om 21:51

Dan leef je een beetje in het verleden hoor. Die tijd is voorbij. Met het materiaal dat we hebben is Berghuis een welkome afwisseling. Overigens was vroeger de back-up van onze sterren niet van een hoger niveau dan Berghuis nu. We hadden altijd uitstekende basisspelers, maar de wissels waren van het niveau waaruit nu het hele elftal bestaat.

17 december 2016 om 22:25

Dan mag jij mij vertellen welke buitenspelers sterker zijn dan Berghuis en wie er dan opgeroepen moet worden. En zeg aub geen el ghazi of narsingh want dan neem ik je niet meer serieus. Lens zou nog eventueel in aanmerking komen en Promes. Dus nogmaals, Berghuis in oranje

17 december 2016 om 22:32

Ik zou Robben op rechtsbuiten zetten met inderdaad daarachter of Lens of Promes. Laat Berghuis het eerst maar is een niveautje hoger zien. Een Lens of Promes zou gewoon basis staan bij Watford, dat is Berghuis niet gelukt.

17 december 2016 om 22:49

Zelfs Babel zou voor mij nog eerder een optie zijn, doet het gewoon prima in de sterkste competitie die er is. En inderdaad Lens en Promes. Berghuis doet het nu 2 wedstrijden leuk in een competitie met amper tegenstand. Was tot vorige week niet eens basisspeler. Totaal geen Oranje materiaal, zelfs niet in het huidige Oranje.

17 december 2016 om 23:48

Die zouden ook niet basis staan want ze spelen niet met buitenspelers

17 december 2016 om 22:01

Met overmacht nog wel, dat vind ik persoonlijk wel meevallen hoor. Begrijp me niet verkeerd, ze hebben prima gepresteerd de eerste seizoenshelft, met een paar uitschieters ertussen, maar ik vind ze vooral heel solide/degelijk ogen. Het elftal lijkt aardig in balans op het moment, mits iedereen fit is. Daarom ben ik zo ontzettend benieuwd naar het resterende deel van dit seizoen, waar er ongetwijfeld andere en nieuwe factoren om de hoek komen kijken. Blessures/schorsingen/absentie El Ahmadi/druk etc. Ik moet je eerlijk bekennen dat het me echt gigantisch zou verbazen als ze dit een heel seizoen doortrekken, zou echt een ongekende prestatie zijn, omdat ik Ajax en ook PSV kwalitatief nog altijd (een stuk) beter acht. Ajax maakt, op een paar slippers na, meer indruk op me en PSV zal vroeg of laat ook wel uit het dal gaan klimmen. Als Feyenoord voor 1 van deze 2 clubs eindigt doen ze het al uitstekend, boven alle 2 gaan ze echt niet redden.

17 december 2016 om 22:05

Waar blijkt dat kwaliteitsverschil uit dan? Kwaliteit is ook discipline, spelen in teamverband, mentaliteit en ervaring. Maar ook individueel vind ik Feyenoord niet onder doen voor Ajax en Psv. Ik zou van Ajax Ziyech bij Feyenoord neerzetten. Van PSV misschien Moreno voor Vd Heijden. Verder hoef ik geen enkele speler uit die teams in Feyenoord te zien.
Ajax werd tegen Feyenoord van het veld geblazen. Qua veldspel waren ze nergens. Na 90 minuten hadden ze twee kansen gehad en er 1 gemaakt. Feyenoord creã«erde meer, domineerde in de duels. Ik heb Ajax nog niet genoeg mentaliteit zien tonen om met slecht spel een overwinning uit het vuur te kunnen slepen.

17 december 2016 om 22:24

Op het moment voornamelijk op basis van individuele kwaliteit, maar goed daarin kunnen we uiteraard verschillen van mening. Op basis van de overige genoemde aspecten win jij het op dit moment. Feyenoord was verder inderdaad de betere tegen Ajax, maar legde het kwa veldspel bijvoorbeeld weer af tegen Psv. En ik verwacht dat laatstgenoemde niet een heel seizoen zo blijft aanmodderen, als dat weer gaat draaien zie ik ze persoonlijk als een grotere concurrent dan Feyenoord, sorry. De mentaliteit bij Ajax vind ik trouwens een goed punt, iets wat me nog altijd lichtelijk zorgen baart, maar als ze pieken maken ze op mij simpelweg de meest overtuigende indruk. Leggen ze het beste voetbal op de mat. Als ze daarin nog constanter worden dan zijn ze voor mij de grote favoriet.

17 december 2016 om 23:06

Ben wel benieuwd naar die individuele kwaliteit, bij Ajax beslissen alleen Klaassen en Dolberg met grote regelmaat de wedstrijd voor de ploeg, de rest niet tot nauwelijks.

Ziyech valt op een paar wedstrijden na gewoon redelijk tegen, heeft soms geniale ballen maar is veel te onzichtbaar en niet dominant aanwezig, Youness speelt dramatisch maar er is blijkbaar geen alternatief en Traore is ook niet de gewenste versterking als werd gedacht.

Bij Feyenoord beslist steeds een ander de wedstrijd, de ene week is het Jorgensen, dan Elia, dan Berguis en anders een Toornstra of el Ahmadi, kwam individuele kwaliteiten oogt Feyenoord tot nu toe gewoon beter.

Ajax heeft voetballend meer kwaliteit en een bredere selectie maar voetballend is het echt niet beter, er zit meer potentie in zeker maar het komt er tot nu toe nog niet volledig uit.

Ben benieuwd wat de Afrika Cup gaat brengen, el Ahmadi wie gaat hem vervangen en wie Ziyech en Traore, vind een middenveld, Schone - Klaassen - v.d. Beek teveel lopers, zou eerder voor Nouri gaan maar kan die dat aan is de vraag.
En wie gaat el Ahmadi vervangen, gaat Vilhena meer de bulldog rol krijgen dan en ga je met Toornstra er bij spelen of kies je voor Tapia.

Snap niet niet echt waarom Toornstra op de bank zat. Weet iemand de reden hiervoor?

17 december 2016 om 21:43

Kuyt is heilig

17 december 2016 om 21:44

Dan kan je hem nog inbrengen mocht je hem nodig hebben. Als hij op de tribune zit mag dat niet

17 december 2016 om 21:45

Tegen Vitesse hoef je niet met je sterkste 11 te spelen

17 december 2016 om 21:58

Klopt, die kan je sparen voor de feestdagen

17 december 2016 om 21:59

Haha hadden ze in 2014/2015 toch wel moeten doen. Door het verlies tegen Vitesse zijn ze Europees voetbal misgelopen

17 december 2016 om 22:10

@nemert
Vitesse heeft altijd een paar pareltjes rondlopen in de ploeg. Maar het lijkt wel alsof ze motivatie ofzo missen. het is altijd net niet.

17 december 2016 om 22:34

Klopt, dat is nu al jaren zo. Er moet in verandering in de mentaliteit van heel Arnhem komen. Er moet voetbal geademd worden in de stad. Als Vitesse thuis 7 punten meer gepakt had, dan was je deze wedstrijd al heel anders ingegaan.

18 december 2016 om 00:04

Met de instelling van een provincieclub (vanuit een deel van de supporters) blijft het net niet.

18 december 2016 om 04:28

Euhm: rotatie / vermoeidheid / kuyt is lieveling, een echte rede is niet duidelijk allen rotatie lijkt mij het meest voor de hand liggend

Keurige eerste seizoenshelft met een kleine dip. Benieuwd naar het tweede seizoenshelft en hopen dat Ajax en PSV in de buurt blijven.

18 december 2016 om 01:08

Van mij hoeft PSV niet in de buurt te blijven. Dat zou betekenen dat ze morgen winnen van Ajax. 9 punten gaat psv nooit goed maken.

18 december 2016 om 04:35

Voor jou niet omdat je een Ajax fan bent, hij wilt dat de competitie zo spannend mogelijk wordt

Nog best wel zakelijk gespeeld. Geen kansen weggegeven en vooral dominant! Lekker de winterstop in gaan en hopen dat Ajax morgen verliest of gelijk speelt. El Hamadi ga je wel missen dus wanneer je die wedstrijden gaat overleven dan kun je zeggen dat Feyenoord titelkandidaat nummer 1 gaat worden dit seizoen. Winterkampioen, wie had dat gedacht? Zeker @thetruth niet.. xD

17 december 2016 om 22:07

Verwacht niet dat het ontbreken van El Ahmadi tot puntverlies zal leiden. Willem II en NEC thuis, en Roda en Twente uit. Tegen Twente kan El Ahmadi mogelijk al van de partij zijn mits Marokko de halve finales niet bereikt.

18 december 2016 om 01:09

Dat denk ik ook zonder El Ahmadi moeten deze tegenstanders te doen zijn.

Winterkampioen. Ik weet niet of het komt omdat ik het ze niet gun, of omdat het al jaren zo is, maar ik vermoed dat Feijenoord een terugval gaat hebben. Natuurlijk hoop ik het ook voor PSV en is het ook weer niet op veel gebasseerd, ze spelen bij vlagen goed voetbal. Ik denk vooral dat het nu goed gaat omdat het nu ook wel wat stiller is, minder interviews over mogelijke kampioenschappen en de coolsingel. Vind het gedrag van Feijenoord in dit seizoen heel goed meevallen, terwijl ze veel beter spelen dan in de jaren dat ze in oktober al over Coolsingel spraken.

17 december 2016 om 21:57

Verschil met de jaren ervoor is dat Feyenoord nu veel beter voetbal speelt. Dit seizoen maar 1 keer verloren in een uitwedstrijd en een gelijk spel in een uitwedstrijd. Voorheen liet Feyenoord uit veel meer punten liggen. Ze zijn nu veel volwassener en krijgen veel minder tegen dan voorheen en ze scoren nu veel meer dan voorheen. Feyenoord won de jaren ervoor vaak met 1 of 2 goals verschil en nu winnen ze vaak wedstrijden met meer goals verschil. Het is heel anders dan de jaren ervoor. Ze blijven niet de wedstrijd erop hangen bij een vorige verlies partij of gelijkspel. Kortom, een heel ander Feyenoord dan voorheen

winterkampioen!

Kan Feyenoord dit vast houden na de wintersport?

en zouden ze zich moeten versterken?

17 december 2016 om 22:00

Gaan ze op wintersport?

17 december 2016 om 22:07

Op welke positie? Elke positie is dubbel bezet. Je zou hoogstens Bilal kunnen verkopen en iemand als Zeneli halen. Verder staat het wel lekker nu.

17 december 2016 om 22:20

Vejinovic is wat mij betreft ook niet goed genoeg, ook niet voor de bank. Tapia is ook 2 of 3 klassen minder dan El Ahmadi. Ik zou een controlerende/verdedigende middenvelder halen in de winterstop en een rechtsbuiten in de breedte en Bilal verkopen. El Hankouri mag van mij nu wel meer de kans krijgen, vooral in de wedstrijden dat Feyenoord de zege al binnen heeft.

Hopelijk kan steven nu blijven staan, werkt hard en voegt altijd wel goals toe. Wat mij betreft spelen we in dr opstelling van vandaag maar dan jan scharie voor kongolo en kongolo voor nelom, en uiteraard toornstra voor kuyt. Zit veel voetbal in met berghuis en toornstra beide erin.
Hopen dat ajax en psv gelijk spelen, dan gaan er totaal 2 punten naar onze concurrenten ipv 3. Ik schrijf psv namelijk nog echt niet af.

17 december 2016 om 21:54

Hopelijk achterhaalt PSV en ook Ajax dit Feyenoord nog. Het liefste zie ik Ajax als de kampioen. Had altijd wel wat sympathie voor Feyenoord, maar begint met de week minder te worden. Alles zit teveel mee in Rotterdam. En het is natuurlijk leuk dat Feyenoord deze eeuw nog nooit kampioen is geworden.

Ach zelfs als het gebeurt dan is het waarschijnlijk een incident zoals bij AZ en FC Twente.

17 december 2016 om 21:57

Dit is nogal misgunnen en waarom snap ik ook niet uit je posting. Wat zit er te veel mee? Alles is zelf afgedwongen.
Die sympathie is zeker altijd in augustus en september, maar nu wordt het te warm onder de voeten?

17 december 2016 om 21:57

Je doet er luchtig over, maar wat een ontzettend zure reactie is dit. Kan mij gestolen worden wie kampioen wordt in Nederland, maar door deze reactie hoop ik dat het Feyenoord wordt.

17 december 2016 om 21:59

Wat een vreemde reactie. Waarom ben je gefrustreerd?

17 december 2016 om 22:04

Ik ben niet gefrustreerd, hoop gewoon dat PSV en Ajax dit Feyenoord nog achterhalen. Is precies hetzelfde zoals dat Feyenoord supporters hopen dat hun het volhouden.

17 december 2016 om 22:08

Vertel eens hoezo je sympathie met de week minder wordt en wat precies meezit? Dat komt gefrustreerd over, niet het feit dat je het ons niet gunt. En je laatste zin in je post spreekt boekdelen. Dat komt gefrustreerd over.

17 december 2016 om 22:08

Maar waarom? Wat doet Feyenoord wat zo vreselijk is? En hoezo zit het mee? We hebben vandaag een tegengoal gekregen door een onderschepping van de scheids. Dat heet niet meezitten. Dat heet afdwingen. En nu ook nog met mooi voetbal.

17 december 2016 om 22:10

Teckelaar, is er ooit een kampioen geweest waar alles tegen zat elke week dan? Nee, kijk maar naar vorig jaar. Toen werd PSV kampioen omdat het ze de laatste dag heel erg mee zat.
En een incident? Het is natuurlijk nog hypothetisch maar als we kampioen worden zal dat niet eenmalig zijn omdat AZ en Twente niet een achterban hebben als Feyenoord. Man, wat heb jij een scheve blik op het voetbal. Het is eerder absurd dat feyenoord zo lang geen kampioen al is geweest, het is bij ons wachten tot het een keer weer gebeurt in tegenstelling tot az en twente, wat nooit echte kampioenselftallen zijn geweest.

17 december 2016 om 22:15

Alles zit te veel mee? Tja, bij alle kampioenen van de voorgaande seizoenen heeft het mee gezeten. Anders word je geen kanpioen namelijk. Dus als dat het criterium is voor jou...

17 december 2016 om 22:16

Die laatste zin is toch gewoon een feit. Kijk historisch gezien maar is naar de kampioenschappen van Feyenoord vanaf begin jaren 70 maar 4x. Daarvoor heerste Feyenoord overigens wel.

Vermindering van de sympathie komt door een aantal spelers van Feyenoord denk ik. Hoe ze zich gedragen in en buiten het veld. En dan vooral Kuyt (tegen Ajax) en Vilhena.

17 december 2016 om 22:26

@teckelaar
Je zoekt wel heel erg naar redenen om tegen Feyenoord te zijn.

17 december 2016 om 22:36

Ik zou zeggen; zoek ergens een hoekje op, neem wat zakdoekjes mee, en ga heel hard huilen. Want Feyenoord is momenteel titelkandidaat nummer 1. Ik hoop zo erg dat Feyenoord kampioen wordt dit seizoen! Niet alleen omdat ik Feyenoorder ben, maar omdat ik het onredelijke haters zoals jij het gewoon gun!

17 december 2016 om 22:44

Nee hoor, hoop gewoon alleen op een andere kampioen. Vandaag speelde Feyenoord gewoon goed. Vooral net na de rust daar hebben ze vandaag 3 punten afgedwongen.

17 december 2016 om 22:48

Als ik altijd zie hoe het Ajax misgunt wordt dat is pas te triest voor woorden. En daar lopen Feyenoorders zoals jij altijd voorop in de polonaise.

De Feyenoorders mogen nu wel zeggen ja titelkandidaat nummer 1, hopelijk krijgen we dan hetzelfde effect als de jaren hiervoor.

Dit Feyenoord krijgt nog wel een dip, Feyenoord heeft geluk tot nu toe, het spel is slecht... Zijn er nog meer smoesjes om te zeggen dat Feyenoord het erg goed doet dit seizoen en een echte kampioens kandidaat is. Ik ben in ieder geval een blije supporter en 2016 was een goed jaar, laat 2017 nog beter worden !!!

17 december 2016 om 21:57

Feyenoord speelt slecht? Tegen AZ? Tegen Ado? Tegen sparta? Slechte wedstrijden hoor.

17 december 2016 om 21:58

Goed lezen, hij bedoelt het iets anders dan jij opvat.

17 december 2016 om 22:08

Begrijpend lezen maat

17 december 2016 om 22:13

De eerste regel is een citaat van wat mensen constant zeggen.

17 december 2016 om 22:18

Daarom haal ik het nog een keer aan, stiekem doet het mij ook goed dat ze Feyenoord misgunnen en smoesjes verzinnen dat betekent dat Feyenoord het weer goed doet, dat is wel is anders geweest afgelopen jaren.

17 december 2016 om 22:50

Op dit spel is simpelweg niets aan te merken, je ziet een duidelijke hand van de trainer, Iedereen is scherp en wil arbeid leveren voor elkaar. Goeie aankopen gedaan begin van dit seizoen, berghuis laat zien waarom die is gehaald.
Kortom; dit moet het jaar worden.

17 december 2016 om 22:27

Met ruime cijfers winnen weken op rij en 4 punten pakken in de toppers (waarin je tegen ajax gewoon 3 punten had MOETEN pakken) en deze 3-1 die makkelijk had kunnen oplopen tot voorbij de 6 heeft niet zoveel met geluk te maken en dan verdiend de selectie en van bronckhorst alle lof

Een fantastische Eerste seizoenshelft van Feyenoord. Ongeacht de uitslag morgen. Feyenoord is de te kloppen ploeg.

Prima, toch wel titelkandidaat nummer 1 op het moment voor mij!

Feyenoord is gewoon terug in de top 3. Waar ze voorheen middelmaat moesten halen vanwege de financiã«n. Hadden ze t.o.v PSV en Ajax een mindere selectie en dus vaker een terugval. Die tijd is sinds vorig jaar eigenlijk wel voorbij. Het verschil in punten met ajax en psv was groot maar het voetbal toch al een stuk beter, daardoor ook de beker gepakt.

Dit seizoen zie je dat ze voortborduren op eigenlijk al een vrij goede selectie. Als Feyenoord dit vast houd zonder El Ahmadi worden ze gewoon kampioen en vechten PSV en Ajax om plek 2.

Had al verwacht dat Feyenoord het goed zou doen, ze hebben nl. erg slim ingekocht, en niet ingeleverd.
Voor mij de absolute nr 1 voor de titel dit seizoen. ( en ik ben geen feyenoord supporter )

17 december 2016 om 23:25

Alleen een te zwakke bank, daarin kunnen ze het verliezen. Het verschil tussen de bank/ basis spelers is te groot.

Aardige pot. Elke selectie speler bewijst z'n waarde dit seizoen, hand van Gio? Laten we het hopen. Verder ben ik blij met de kaart van KEA, die komt terug van de AC met een schone lei, als is het natuurlijk wel apart dat zo'n situatie mogelijk wordt gemaakt door de KNVB.

Voor morgen hoop ik uiteraard op puntverlies Ajax, toch denk ik dat ze winnen. Beide willen zich revancheren en met een overwinning de winterstop in maar ik denk dat Bosz z'n spelers uitermate gemotiveerd het veld in stuurt en middels een goed tactisch plan ze met 2-1 gaan winnen.

Alles lijkt dit seizoen mee te zitten voor Feyenoord. Goals in de laatste minuten, AZ die uitgeput tegen Feyenoord speelde, ex Feyenoorders die werkzaam zijn bij Vitesse en Ajax, Psv dat niet best draait, Feyenoord die draait als een tierelier. Het lijkt er sterk op dat Feyenoord kampioen gaat worden dit seizoen!

17 december 2016 om 23:23

Wow! Dus volgens jou dat Feyenoord op 1 staat heeft niks met Feyenoord to maken maar met dat AZ t gewoon niet wou of uitgeput was tegen Feyenoord... tuurlijk joh, Feyenoord speelde ook Europees voor de wedstrijd tegen AZ dus dat is echt geen excuus. Feyenoord was gewoon beter dan AZ makkelijk zat, speelde beter en verdiende de overwinning, niet omdat AZ een offday had maar omdat Feyenoord gewoon beter is. Zegde geld als PSV en Ajax, die twee draaien helemaal niet zo slecht, er zit gewoon heel weinig tussen die 3 ploegen maar Feyenoord dpresteert gewoon beter, is toch niet zo moeilijk om dat te concluderen of wel? En je laatste excuus is helemaal lachwekekkend, dus omdat er een paar ex-Feyenoorders bij Vitesse staan heeft Vitesse verloren van Feyenoord lol... volgens jouw logica is t altijd de schuld van de tegenstander dat niet wou winnen of expres verliest van Feyenoord omdat ze liever Feyenoord zien winnen dan zichzelf, tuurlijk joh en maar lekker blijven geloven in deze onzin.

18 december 2016 om 14:00

Ik heb ook gezegd dat Feyenoord zelf als een tierelier draait of niet dan? En AZ had wel degelijk een off day tegen Feyenoord en het kan gunstig zijn voor Feyenoord dat er bij Ajax en Vitesse ex Feyenoorders zitten als trainers die hebben diep in hun hart toch een Feyenoord gevoel waardoor ze wat gemakkelijker vrede zullen hebben als ze niet van Feyenoord winnen.

18 december 2016 om 00:25

Ik ben het zeker eens, op go agead en europa league na heeft feyenoord vrijwel de gehele eerste seizoenshelft prima gespeeld. En inderdaad levert gio hier prima werk, meeste goals en misschien wel het beste voetbal van de eredivisie, ten minste het meest productief, en dat voor een club met de middelen die voor alsnog vrij ver achter die van ajax en psv liggen. Ik kan met een heerlijk gevoel de winterstop in en kan niet wachten op roda.

Jammer dat we verloren hebben maar was natuurlijk te verwachten. Dit Feyenoord gewoon maatje te groot voor mijn clubje! Gun het Feyenoord van harte dat ze kampioen worden! Zij kampioen, wij de beker, lijkt me een mooie deal

18 december 2016 om 03:12

Ik teken ervoor!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren