Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ronaldo wint voor vierde keer in historie Ballon d’Or

Laatste update:

De Ballon d’Or van 2016 is gewonnen door Cristiano Ronaldo. De aanvaller van Real Madrid en de nationale ploeg van Portugal kreeg in de door France Football georganiseerde verkiezing meer stemmen dan onder anderen Lionel Messi en Antoine Griezmann. Ronaldo, die momenteel in Japan is in verband met het WK voor clubteams, heeft nu één Ballon d'Or minder dan Messi: vier om vijf.

/

De 61e editie van de Ballon d’Or wordt sinds dit jaar niet meer georganiseerd mét de FIFA, want de wereldvoetbalbond is na onenigheid met het tijdschrift met een eigen prijs verder gegaan en maakt op 9 januari in Zürich bekend wie er aan de haal gaat met de titel ‘The Best FIFA Men’s Player 2016’. Voor die prijs is Ronaldo eveneens genomineerd; Antoine Griezmann van Atlético Madrid en Messi van Barcelona zijn verder de enige overgebleven kandidaten. Het is voor het eerst sinds 2009 dat France Football weer met een eigen lijst op de proppen is gekomen.

Waar bij de voorgaande edities nog bondscoaches, aanvoerders van landenploegen en journalisten mochten stemmen, daar mochten dit keer 173 journalisten (één per land) hun stem uitbrengen. De eerste stem was vijf punten, de tweede stem drie punten en de derde stem was één punt waard. De meeste stemmen gingen dus naar de 31-jarige Ronaldo, die zodoende voor de vierde keer de (FIFA) Ballon d’Or in de wacht sleepte. CR7 won in 2016 met Real de Champions League en met Portugal won hij het EK.

/

Ronaldo, die de verkiezing in 2008, 2013 en 2014 ook al wist te winnen, won verder ook nog de Europese Super Cup en zijn persoonlijke statistieken mogen er eveneens zijn. Belangrijk om te weten is dat de verkiezing gebaseerd is op de prestaties in de periode tussen 22 november 2015 en 20 november 2016. In 58 officiële duels was de 135-voudig Portugees international goed voor 61 doelpunten en 13 assists.

Messi heeft eveneens een goed jaar achter de rug, maar won relatief minder belangrijke prijzen: de landstitel, de Copa del Rey en de Spaanse Super Cup. De finale van de Copa América ging verloren. In 63 officiële duels was de Argentijn goed voor 59 doelpunten. Dat is een lager aantal dan Ronaldo, maar Messi was tegelijkertijd wel goed voor liefst 34 assists.

En de winnaar is... Cristiano Ronaldo! #francefootball #ballondor

Una foto publicada por Voetbalzone (@instavoetbalzone) el


Zou jij ook op Cristiano Ronaldo hebben gestemd?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi! Die discussie is voorlopig ook weer uit de wereld! Nu kunnen wij weer allemaal samen genieten, toch?

12 december 2016 om 20:09

Nee. Er valt nog een prijs te winnen: ‘the Best Fifa Men’s Player 2016’. Helaas wordt de discussie nog een maand gevoerd.

Ik vind het best wel raar dat er nu twee prijzen te winnen zijn. Stel je voor dat Messi die Fifa award wint dan hebben we nog steeds geen absolute winnaar voor 2016.

12 december 2016 om 20:11

Als we nu eens eerlijk moeten zijn zou messi die award moeten winnen want ze verdienen hem beide

12 december 2016 om 20:09

Ja. Tot mei althans.

12 december 2016 om 20:13

Het is toch lachwekkend dat Ronaldo een prijs wint omdat Ramos een balletje binnen kopt en Eder een balletje binnen schiet? Want was dat niet gebeurd, dan had Ronaldo die prijzen niet gewonnen en de Gouden Bal ook niet. Het moet gaan om wie de beste voetballer is, niet om wie de meeste prijzen wint omdat ie toevallig in het juiste team zit.

12 december 2016 om 20:22

Ja, het zal ook allemaal wel van toeval hebben afgehangen.

De beste man heeft dit meer dan verdiend. Ondanks het relatief zwakke team om zich heen bij Portugal dat op een weliswaar 'aparte' manier, maar zeker geen onterechte, kampioen van Europa is geworden.

Ook zijn prestaties bij Real waren zoals elk jaar weer verbluffend.

Prachtig dat hij dit op 31 jarige leeftijd nog mee mag maken. Nóg mooier is, dat wij hem op deze manier op zo'n leeftijd nog mee mogen maken.

12 december 2016 om 20:23

Ja en wat als er een andere speler ipv Ronaldo in die teams had gespeeld dan hadden we hele andere discussies. Als als als. Ik heb er vrede mee dat Ronaldo heeft gewonnen, had ik ook gehad met Messi als winnaar. Puur omdat deze 2 spelers al jaren de wereld laten zien dat zij de beste spelers ooit zijn.

12 december 2016 om 20:37

Ja en als Ronaldo Real niet langs Wolfsburg loodste en Portugal niet naar de finale leidde had hij ook geen prijzen gewonnen. Als je alleen naar de laatste doelpunten gaat kijken van een toernooi/competitie krijg je natuurlijk geen compleet beeld van het verloop van het toernooi. De speler die de winnende maakt in de finale is niet per se de beste speler over die competitie gezien.

12 december 2016 om 21:14

Maar messi had m ook gewonnen als hij deze prijzen zou winnen waarin hij niet had gescoord...

13 december 2016 om 07:22

Je kan er verongelijkt over doen, maar Messi wint het toch ook al jaren onder dezelfde omstandigheden... Het zijn beide geweldige voetballers, absolute wereldklasse, makkelijk te zetten in het rijtje beste voetballers ooit.. Maar doorslaggevend in de strijd tussen die 2 is teamprijzen... Wint Barca de CL dan zal Messi de beste zijn, wint Real Madrid, dan wint Ronaldo het. Alexis Sanchez kan het nu geweldig doen, om maar iemand te noemen, maar de kans dat hij uberhaubt in die top 3 mag staan is klein, tenzij Arsenal ver komt in de CL/CL wint en er een landstitel bij wint. Zo werkt het nou eenmaal... Overigens vind ik het niet onterecht, Ronaldo heeft het dit jaar verdient. De beste speler verdient die prijs, Ronaldo en Messi staan eenzaam aan de top. Het zal nog wel even puur tussen die 2 gaan.

13 december 2016 om 09:05

Juist en Ronaldo is ook de beste voetballer van afgelopen seizoen

13 december 2016 om 07:01

Al jaren voeren we discussie over een onnozele prijs... Het is een teamsport waarbij individuele spelers alleen maar prijzen kunnen winnen door een teamprestatie. Het is allemaal willekeur en het zal mij persoonlijk totaal niet boeien wie deze prijs wint. Wie er ook stemt, het is op basis van voorkeur en persoonlijke smaak. Die hele discussie wordt al wekelijks hier op Voetbalzone gevoerd en daar komt nooit een winnaar uit, het is alleen maar vermoeiend, omdat elke discussie meestal eindigt in vervelende reacties of opschepperij.

13 december 2016 om 08:38

Ik ben verbaasd dat deze reactie maar 3 likes heeft. Goed gezegd, je hebt me de woorden uit mijn mond gehaald.

Heel mooi en verdiend!

Meest onterechte winnaar in jaren. Ronaldo heeft deze prijs puur gewonnen op basis van zijn reputatie. En ik dacht dat de journalisten er verstand van hadden, maar helaas. Ik vraag me af of ze de wedstrijden van Ronaldo wel bekeken hebben of puur gekeken hebben naar prijzen en statistieken. Maar goed, van harte gefeliciteerd. Maar de beste voetballer ben je echt nog steeds niet.

12 december 2016 om 20:08

Volledig mee eens. Voetbal en journalisten gaan niet samen en ze zouden zich ook zo niet voor moeten doen.

12 december 2016 om 20:35

Want voetballers zijn wel objectief wil je zeggen? Die stemmen alleen op vrienden/landgenoten/teamgenoten dat heb je de afgelopen jaren toch ook wel gezien?

Naar mijn mening hoort Suarez hem te winnen. Maar wie moest er dan winnen volgens jou? Toch niet Griezmann?

12 december 2016 om 20:10

Het feit dat enkel journalisten mogen stemmen zegt al genoeg, ze schrijven wekelijks alleen maar onzin

12 december 2016 om 20:13

Als Messi won, zou het dan ook even onzinnig zijn? Of is dat dan een normale objectieve krant volgends jullie?

12 december 2016 om 20:14

Nu is het opeens onzin, terwijl het normaal een geweldige prijs is (alleen als messi hem wint natuurlijk). Komop man, messi was nergens dit jaar

12 december 2016 om 20:18

@maxhoek

Blijkbaar is zo'n jaar als dit waarin Messi de dubble won gewoonweg niet gewoon, kwa veldspel was Messi ook vele malen beter. Helaas kijkt 80 procent niet eens de wedstrijden van Real en Barca op paar enkele CL wedstrijdjes na. Als Eder die goal nooit had gescoord en Frankrijk had gewonnen, had Ronaldo hem dan nogsteeds verdiend?

12 december 2016 om 20:18

Zie jij ons hier zeggen dat messi hem verdiende? Het is gewoon duidelijk dat deze prijs wordt bepaald door de prijzen die je met je club en land wint, als messi de copa had gewonnen was de prijs naar hem geweest, zelfs als hij niet in de finale had gespeeld

12 december 2016 om 20:24

Nergens dit jaar!? Was gewoon even bepalend als altijd, wint laliga en copa en komt tot de finale met Argentiniã«. Puur technisch is messi altijd al beter geweest en het afgelopen kalenderjaar had messi ook nog eens betere statistieken dan Ronaldo. Ronaldo wint hier puur op teamprijzen.

12 december 2016 om 20:25

Als als als, Messi heeft zoals gewoon weer gefaald met zijn land toen hij eindelijk tegen een tegenstander van formaat moest, in tegenstelling tot USA en Panama waar hij eroplos scoort..

Ik vond hem niet eens de beste speler bij Barcelona afgelopen jaar in La Liga, dat was Suarez.

12 december 2016 om 20:26

Als volgens jou Messi hem niet hoefde te winnen maar Ronaldo ook niet, moet ie dan naar Griezmann? Leuk dat je iemand z'n argument onderuit probeert te halen maar doe het dan wel met een goed tegenargument.

12 december 2016 om 20:29

Fcbdutch, ligt er natuurlijk aan. Als Griezman met de CL wint en Europees kampioen was geworden had hij hem verdiend misschien. Nu terechte winnaar wanneer 173 mensen hun stem uit mochten brengen lijkt mij....

Dat droevige gehuil over "telt niet" en "niet eerlijk" mag nu ook wel weer eens de ijskast in voorgoed. Waarschijnlijk zijn dit dezelfde mensen die het ook niet eerlijk vonden dat De Graafschap de 1-1 binnen schoot vorig jaar. Get over it, het is gebeurd. CR7 wint dit jaar de ballon d'or. En bij Fifa's best zou het mooi zijn als deze geboycot zou worden door de spelers...

12 december 2016 om 20:39

@thejurgenklopp

Wat is er met jou?! Is Ronaldo heilig man ofzo! Messi heeft dit jaar niet gewonnen omdat hij zijn absolute topjaar niet geã«venaard heeft, het beste jaar ooit wat nooit meer iemand gaat halen. Hij wordt constant met zichzelf vergeleken en daardoor lijkt dit jaar een 'minder jaar'! Ga helder denken en zie gewoon in dat Messi buitenaards is, en niet met argumenten als hij heeft het met Argentiniã« niet laten zien aankomen. Heeft Ronaldo het laten zien met Portugal? Het team wel maar Ronaldo was niet zoveel! Had Frankrijk gewonnen had Ronaldo hem nooit gewonnen!

12 december 2016 om 21:09

En dat laatste zinnetje bewijst maar weer dat je nauwelijks een wedstrijd van Barcelona hebt gezien en enkel hebt gekeken naar wie er gescoord heeft.

12 december 2016 om 21:18

En Ronaldo was zo goed bij Portugal wil je zeggen? Messi was bij Argentiniã« dit jaar beter dan Ronaldo bij Portugal.
Portugal heeft echt niet het EK gewonnen dankzij Ronaldo..die heeft hooguit 1 goede wedstrijd gespeeld.
Ik zeg niet dat Messi hem moet winnen..griezmann vond ik ook heel goed, maar dat Ronaldo nu wint vind ik inderdaad ook nergens op slaan.
Ronaldo heeft het de eerdere momenten wel terecht gewonnen, maar dit keer niet.

12 december 2016 om 21:46

Had Messi een penalty gescoord was het misschien ook anders gelopen maar nee hij miste en won dus niet maar Ronaldo won wel.

12 december 2016 om 21:50

Ik vond ook dat Messi de prijs verdiende. Niet alleen vanwege zijn veldspel, vele (mooie) doelpunten, betrokkenheid doelpunten, boordevol assists en de statistieken die in zijn voordeel spreken maar ook vanwege de prijzen en zijn aandeel daarin. Het is natuurlijk duidelijk dat Messi en Suarez belangrijk waren voor de landstitel maar zonder Messi was het niet gelukt. Hij heeft vaak het verschil gemaakt in belangrijke wedstrijden. Hetzelfde geldt voor de Copa del Rey, duidelijk de beste. Ook tijdens de Copa America waarin hij tot aan de finale geweldig bezig was met vele doelpunten en assists. Ook na de zomerstop deed Messi het natuurlijk beter dan Ronaldo.

Deze prijs is o.a. gebaseerd op de twee grote prijzen die Ronaldo won. Zijn aandeel daarin was niet zo groot maar op cruciale momenten wel belangrijk. Gefeliciteerd Ronaldo!

12 december 2016 om 22:03

Haha kerel. Misschien moet je zelf eens rustig nadenken en inzien dat Ronaldo gewoon beter is dan Messi. Laatstgenoemde was gewoon nergens vorig jaar, verprutste een finale met zijn land en bakte er niks van in de CL. Waar heb je het over man. Messi buitenaards? Man, hoe oud ben je. Ronaldo heeft het zeker laten zien met Portugal, als hij er niet was, dan waren ze niet in de finale gekomen. Je bent sowieso niet objectief te nemen met je naam en barcelona plaatjes, anders had je het allemaal wel helder ingezien.

12 december 2016 om 22:03

Waroom gunnen jullie als barca fans nooit iets? Messi zou ook in 2010 nooit de gouden bal moeten winnen daar is ook niks van over gezegd

12 december 2016 om 23:08

The Jurgen Klopp... gelukkig ben jij altijd zo objectief he? Altijd maar dat gezever over hoe goed Cristiano wel niet is... het gaat om de beste voetballer dat is duidelijke Messi die meer kwaliteit in zijn kleine teen heeft dan de rest van deze planeet. Gelukkig zien de meesten van ons dit wel zelf en hebben we geen Ballon D'or nodig om dit te bewijzen.

13 december 2016 om 02:05

Onzin. Dat wordt wekelijks door iemand geroepen.

13 december 2016 om 07:43

@FCBDutch

Ronaldo weinig aandeel in het succes van Real Madrid & Portugal? Komop man kijk jij wel naar voetbal? Of kijk jij gewoonweg steeds naar de laatste wedstrijden die werden gespeeld? Gewoon stoppen met spreken da zou ik in jou plaats doen

13 december 2016 om 07:56

Nou fcbdutch...... wat een reactie. Het spijt me maar Ronaldo heeft hem terecht gewonnen. Messi weer niets gewonnen wat belangrijk is.... la liga leuk man maar geen cl oh en weer met Argentinië niets gepresteerd...
maar wat ik nog het meest trieste vind is als Messi hem had gewonnen je met dezelfde argumenten zou komen als waarop Ronaldo nu gewonnen heeft.
Ik vond trouwens dat Pepe hem had moeten winnen die was minstens zo belangrijk als Ronaldo.....

12 december 2016 om 20:11

Och jongen, zit er toch niet zo over in. Betaald Messi je om hem met het mes tussen je tanden te verdedigen? Je kan het er niet mee eens zijn, maar hoe sommige mensen zich er zo druk om kunnen maken.. Het is maar een prijs. Aangezien je geen enkel argument geeft in je comment, ga ik er dus vanuit dat dit een kreet van frustratie was.

12 december 2016 om 20:15

Precies dit, stel een journalist heeft niks met 1 speler, en de andere zijn neutraal kan hij makkelijk die andere beã¯nvloeden.

Voorderest schrijven de meeste sensatie kranten allemaal bullshit om hysa te veroorzaken.

12 december 2016 om 20:26

FCBDutch, in het voetbal is geen als dus kom niet met die onzin verhaal.

12 december 2016 om 20:31

Welk onzin verhaal? Journalisten zijn al de grootste slangen van het voetbal en die mogen nu ook gewoon de Balon Dor uitmaken! Het is gewoon schreef net zoals altijd.

12 december 2016 om 22:22

Nou dat jij met je als aan komt. Nou als Modric niet geblesseerd was in 2015 had real de treble gewonnen maar dat is als en dat is niet echt dus kap met die onzin over eder etc.

13 december 2016 om 07:46

@fcbdutch, blijf nu eens kalm zo gefrustreerd zijn is niet gezond damn Ronaldo heeft gewonnen en verdiende winnaar klaar niets meer over te zeggen.

12 december 2016 om 20:19

2 belangrijkste prijzen gewonnen, CL en WK, 35 goals alleen al in de competitie en jij vind het onterecht?

12 december 2016 om 20:26

Ja, er loopt er namelijk een rond die betere statistieken had en ook nog eens beter spel. Enkel door de teamprijzen wint Ronaldo.

12 december 2016 om 20:35

Als hij zich alleen focust op individuele prijzen is hij weer arrogant.. het is ook nooit goed 🤔

12 december 2016 om 20:41

Ik heb overigens geen voorkeur voor een van de twee, ik kan genieten van beiden en snap niet waarom iedereen perse een kant moet kiezen

12 december 2016 om 21:48

Wie helpt het team? Oja Ronaldo.

12 december 2016 om 21:08

Ben ik niet mee eens Jeremy,
Je praat trouwens over: " onterechte...in jaren... " wat bedoel je dan met jaren? hoeveel? En of hoeveel jaar volgje al voetbal/deze prijs ??

Waarom ik je mening niet deel is om de simpele reden ; dat als CR deze 4e niet won, hij echt al helemaal niet voorgaande 3 ballen had moeten winnen.
Het is al een ongeloofwaardige prijs vind ik maar als hij dit jaar niet won was het echt belachelijk geweest. in extreme vorm.
Tuurlijk wint hij deze :D Dat kon haast niet anders.
Verder moet men de prijs ook niet al te serieus nemen, (snap ook niet goed waarom jij dacht dat journalisten er verstand van hadden? haha ).
Die prijs is al jaren en jaren imo voor de show. En de opset zou veel beter en of gelijkwaardiger kunnen.
Bijv ook een leuke beker aan beste keeper etc. Nu maken enkel voorhoedespelers kans op die prijs. En het is inderdaad al te zot dat zoveel jounalisten kunnen bepalen. Alleen daaraan ken men al merken dat de prijs eerder tot stand komt door lobby achtige praktijken.

Het was vermoed ik, al beslist toen CR het EK won dat hij dit zou winnen, en als bijv Messi het wat beter deed met Argentina, was de kans direct huge dat Messi het zou winnen. Wellicht als Griezmann zelfs een hoofdprijs pakte was Griezman nr 2 geeindigd.

Anyhow, vind het dan wat vreemd dat jij (en je bijelkaar geschraapte duimpjes) deze uitslag zo verrassend vinden?

Want zeg dan ook meteen er bij ... wie van de 3 genomineerden het dan wel had moeten winnen? En vooral waarom?
Tjah

12 december 2016 om 21:49

Wat een haat komt er uit je man. Het zit je echt diep of niet? Heb eens respect voor deze god en haal die Messi bril van je af. Gun het deze man en move on jeetje hã©. De vraag is of jij uberhaupt een wedstrijd hebt gezien van Ronaldo? Jij bent een schande voor heel voetbalzone met je gedrag man man.

12 december 2016 om 22:50

Helemaal met je eens. Al denk ik dat je had gedacht dat Messi zou winnen. Het is ook moeilijk kiezen als de beste niet eens bij de laatste 3 zit. Had werkelijk gedacht dat dit jaar eindelijk eens niet Messi of Ronaldo was. Maar boven alles eens geen aanvaller.

Helaas het mocht niet zo zijn. Deze prijs heeft in de laatste jaren zijn waarde wel verloren. Het zou de beste speler moeten zijn, maar de prijs gaat vrijwel alleen naar aanvallers. Het ene jaar krijgt die hem omdat de ene meer doelpunten heeft, andere keer de ander omdat die veel prijzen won.

Van de 3 waarschijnlijk de beste optie voor dit jaar.

12 december 2016 om 23:00

Kan me herinneren dat Messi afgelopen wk werd bekroond tot beste speler terwijl dat ook onterech was.. Ronaldo scoort en veel doelpunten en pakt wel of niet door zijn toedoen 2 hele grote prijzen, wat moet ie nog meer doen?

13 december 2016 om 09:07

Volg jij het voetbal wel?? Als iemand deze prijs verdiend is het Ronaldo wel. De grootste prijzen dit jaar gewonnen, een voorbeeldprof, geen gekke dingen buiten het veld.

Gefeliciteerd aan de ronaldo-fans, voor de meeste mensen is deze prijs niks meer waard aangezien er alleen naar naam en prijzen wordt gekeken

12 december 2016 om 20:37

Hoe maak je naam en hoe win je prijzen? Juist ja..

12 december 2016 om 20:43

Afgelopen jaren zijn er veel spelers geweest die de prijs meer hadden verdient dan ronaldo of messi, deze 2 heren hebben gewoon de meeste faam en maken dus ook het meeste kans

12 december 2016 om 21:13

Ohja want hun waren qua spel en statistisch gezien natuurlijk ook veel beter dan deze 2 Goat's? Laat Sneijder er maar buiten

12 december 2016 om 21:15

Jij zegt: als ronaldo geen ronaldo zou heten zou hij niet winnen. Maar ik denk juist dat het is: als ronaldo geen ronaldo zou heten zou jij nu dit een terrechte winnaar vinden. Stop & think about it

12 december 2016 om 22:53

Ja, ik denk echt dat Pepe het meest recht had op deze prijs. De prijs gaat om de speler die zijn positie het best invult over het hele jaar en ik vind dat Pepe dat echt was dit jaar.

12 december 2016 om 22:19

Daarom heeft Messi hem ook vaker gewonnen.

13 december 2016 om 09:08

En vaak onterecht!

Verdiend wat mij betreft. Beter jaar dan Messi door het EK

12 december 2016 om 20:12

Puur omdat hij het EK heeft gewonnen of omdat je hem zo goed vond op het EK? Wat vond je dan van messi zijn prestatie op de Copa America? haalde toch ook de finale en vond hem veel belanrijker op dat tornooi dan Ronaldo op het EK

12 december 2016 om 20:14

Messi scoorde tegen Panama en de US, en verdween tegen Chilli, terwijl Ronaldo 3 goals en 3 assists gaf tegen landen die op Chilli na veel hoger op de ranglijst staan dan de landen waar Messi tegen moest. Vertel me eens wat nieuws

12 december 2016 om 20:24

Waar Ronaldo altijd verdwijnt, staat Messi al veel langer eenzaam aan de top TheJurgenKlopp, die man die kan er geen drol van vergeleken met Messi. Die prijs is op niets gebaseerd.

12 december 2016 om 20:27

Haha thum, ik laat het hierbij voor vanavond. Als je omdat je mijn argumenten niet aankunt mij om geen reden een Messi-hater noemt, valt er niet veel te bespreken vrees ik.

12 december 2016 om 20:28

Je kan allemaal wel claimen dat Messi aan de top staat, maar zonder onderbouwing zegt je reactie niet zoveel.

12 december 2016 om 20:30

ach kom, was toch net gezellig. Valt me gewoon op dat je iets tegen messi hebt, en jou argumenten slaan nergens op dus wat klets je

12 december 2016 om 20:33

Wou je beweren dat Panama, Venezuela, Usa etc betere landen zijn dan Wales, Hongarije, Polen, Kroatie en Frankrijk?

12 december 2016 om 20:45

Alleen heeft Ronaldo het alleen laten zien tegen Hongarije, schat USA op dezelfde hoogte

12 december 2016 om 20:57

Want in de wedstrijd tegen Wales had hij uiteraard 0.00% invloed.

12 december 2016 om 21:10

Hou eens op over die ranglijst. Die klopt van geen kant....

12 december 2016 om 23:59

Zelfs zonder ranglijst is te beredeneren dat Frankrijk, Wales, Polen en Hongarije betere landen zijn dan Panama, de VS en Chilli.

13 december 2016 om 07:52

@Thejurgenklop, vriend je moet zelfs niet meer antwoorden op die fcbdutch dat hij alleen al
Zegt dat ronaldo er op het ek alleen was tegen Hongarije zegt al genoeg deze man heeft werkelijk geen enkele kennis van voetbal

12 december 2016 om 20:21

Ik weet het niet hoor. Messi meeste goals + assists in 2016. Maarja messi wordt met zich zelf vergeleken. Haalde een ooit een niveau dat niemand in de komende jaren zal halen. En hierdoor lijkt messi dit jaar minder. En de prijzen die ronaldo met zijn TEAM heeft gewonnen spelen helaas ook een rol. Terwijl dit om individueele prestaties gaat. Maar het ronaldo ook gegunt.

12 december 2016 om 20:49

Jep. Dat is Messi's probleem. En zijn eigen schuld. Zijn standaard ligt zo hoog.

Kijk bijvoorbeeld naar het WK 2014. Statistisch gezien de beste speler van het WK. Hij won de prijs voor beste speler.

Er kwam echter veel kritiek op. Waarom? Omdat hij veel minder dan 'normaal' was. Toch bleef hij statistisch gezien de beste, natuurlijk zeggen statistieken zeker niet alles maar kom, men deed alsof hij er nauwelijks presteerde.

12 december 2016 om 21:22

Dat is dus volstrekte onzin,
Statistisch gezien was Messi op het WK helemaal niet de beste speler , dit is op te maken uit de Castrol index die de officiele cijfers van het WK bij houdt. Toni Kroos was de beste en Messi stond slechts op de 11e plek.

Link: http://nos.nl/artikel/ 674897-de-cijfers-bewijzen-kroos-de-beste. html

12 december 2016 om 21:53

Die Castrol index is ook maar een manier om te meten he... Welke parameters gebruiken ze? Met welk gewicht?

Als ik het me goed herinner, was Messi gedeeld topscorer, had hij de meeste gecreã«erde kansen etc.

13 december 2016 om 09:12

Misschien moet je je i love Messi bril even afzetten. Juist verre weg van de beste speler. Toni Kroos was de beste speler. Messi rendeert vooral goed Door voorheen Xavi en nu Iniesta. Ben wel benieuwd wat hij kan laten zien in de premier league

Vind dit eigenlijk zeer onverdient.
Ronaldo wint het puur vanwege de gewonnen prijzen, want hij was helemaal niet de beste voetballer.
Hier wordt niet gekozen voor de beste speler,maar voor de speler met de belangrijkste titels

12 december 2016 om 20:11

Wie had m dan verdiend? Vond het deze keer sowieso een moeilijke keuze.

12 december 2016 om 20:19

Door de lange blessure valt hij voor mij net buiten de top 3. Is m wel gegund.

12 december 2016 om 20:26

Wat??

Mertesacker heeft n dit seizoen (16-17 dus) 0 foute passes, 0 balverliezen, geen enkel verloren (lucht)duel, geen enkele overtreding nodig gehad, geen enkele wedstrijd gelijkgespeeld of verloren... Vergelijk dat maar eens met die overschatte Messi, Ronaldo en Griezmann.

Haters zullen zeggen dat dit is omdat Mertesacker geblesseerd is en die 3 niet. Maar de statistieken zijn wat ze zijn. Mertesacker is de enige echte verdiende winnaar.

12 december 2016 om 20:52

Oei, Vz houdt niet zoveel van een grapje zie ik? Reactie verwijderd?

12 december 2016 om 20:13

Ach, als messi de copa had gewonnen was er niet eens discussie mogelijk

12 december 2016 om 20:24

Zo gaat het toch al jaren? Alleen viel het bij Messi niet zo op omdat hij als voetballer ook gewoon overduidelijk de beste was.

Prijzen hebben een enorm aandeel en dat zal ook wel zo blijven. Dat ze meetellen vind ik prima, maar ze moeten de verkiezingen niet gaan overheersen.

12 december 2016 om 20:41

Wat is een prijs en hoe win je die? Door de beste te zijn? Juist ja.

Griezman had hem verdient als we alles in perspectief zien heeft hij een top jaar gehad

12 december 2016 om 20:41

Griezman haalde dit jaar misschien meer zijn niveau, of steeg er zelfs bovenuit, maar zijn niveau is over het algemeen wel lager dan dat van Ronaldo en Messi.

Stel jij en ik gaan een Deens tentamen maken. Jij haalt een 7 en ik een 8, dan is die 7 van jou natuurlijk knapper dan die 8 van mij als geboren Deen, maar onder de streep ben ik wel gewoon beter in Deens dan jij.

Niet om weer discussies aan te wakkeren maar Pepe heeft evenveel gewonnen en was veel belangrijker. Een 'beste op positie' prijs zou het beste zijn. Verder gefeliciteerd Cristiano'

12 december 2016 om 20:16

Scoorde pepe 3 goals en 3 assists op het EK? Of 17 goals in de Cl? Ik weet zeker dat zijn inbreng veel kleiner is dan die van Ronaldo. Waarom gebruiken mensen zo massaal het Pepe verdient hem ook want hij had evenveel prijzen-argument? Het is nergens op gebaseerd

12 december 2016 om 20:29

Omdat Pepe uitstekend speelde op het EK. Daar kwam niemand langs. Nee natuurlijk scoort Pepe geen 3 goals en 3 assist, dat is zijn taak ook niet. Die Ballon d'or vind ik maar 1 dikke onzin. Wie hem wint interesseert me helemaal niks.

12 december 2016 om 20:33

Nog stommer is het 'ronaldo scoort de goals dus hij is het belangrijkst' argument. Gaat niet allemaal om goals. Vooral als je kijkt naar hoeveel mogelijkheden hij wel niet aangeboden krijgt, dan mag ie er ook wel een paar inleggen ja. Want hij mist ook heel veel kansen.

12 december 2016 om 21:05

@ Jurgenklopp Ronaldo scoorde de meeste CL goals in 2015. Niet in 2016 Hoe kun je dat als referentie geven? Echt een goed voorbeeld van iemand die het niet snapt..... Beste voetballer van 2016 en dan referenten naar 2015 ?????

12 december 2016 om 21:12

Zorgde Ronaldo dat het achterin pot dicht stond en er niemand langs kwam? vergelijk jij nu een aanvaller met een verdediger. Jezus man, jouw argument raakt kant nog wal.

13 december 2016 om 07:56

@johnboy815 Voor alle duidelijkheid is deze prijs gebaseerd op november 2015 tot november 2016 dus ja...

12 december 2016 om 21:01

Agree. Pepe was de belangrijkste voetballer in de afgelopen jaargang. Daar zou de prijs over moeten gaan, anders kan die elk jaar naar Messi.

12 december 2016 om 21:15

Precies, net zoals Iniesta de belangrijkste speler van 2010 was

Allereerst gefeliciteerd Ronaldo

Het is alleen puur een Marketing prijs, bijna elk jaar verdiend iemand anders hem ipv Messi en Ronaldo. Prijzen winnen is tegenwoordig de meetstaaf!

Het EK winnen, wat volgens vele hier door hem komt, is natuurlijk knap maar hij was niet de grote speler. Die credits gaan uit naar een Pepe of Sanchez. En niet naar iemand die 2 leuke potjes heeft gespeeld.

In de CL was hij voornamelijk in de groepsfase trefzeker in 2015 dus. Vond ook Modric, Bale, Pepe en Casemiro de ruggengraat van Real.

Als je kijkt naar de punten waarvoor deze prijs is opgericht hebben zowel Messi, Suarez, Modric en Griezmann een beter jaar gehad.

Het is wel een beetje sneu op zo'n gala dat Griezmann en Ronaldo er beide niet zijn

12 december 2016 om 20:21

Sanchez? En daarom stemmen er dus niet jan en alleman. Sanchez viel alleen op door zijn indrukwekkende fysiek op die leeftijd. Voor de rest was hij behoorlijk waardeloos, op een van richting veranderd schot na.

En wat zijn dan precies de punten waarvoor deze prijs is opgericht? Blijkbaar weet jij dat dus beter dan al die journalisten bij elkaar.

12 december 2016 om 22:19

Sanchez heeft meer toegevoegd dan een Ronaldo! En ik kan het wel uitleggen hoor: het gaat om het beste invididu en niet om de meeste prijzen!

13 december 2016 om 00:57

3 goals is denk ik wel beter dan 1 goal

12 december 2016 om 20:22

Ze kijken teveel naar teamprestaties (dus prijzen), dat ben ik met je eens. Dat is echter al jaren zo en zal ook zo blijven. Natuurlijk moeten ze invloed hebben, maar niet teveel. Hoe iemand individueel presteert, daar moet het om gaan. Ik zou vooral kijken naar doelpunten, assists, key passes etc. Daarnaast zou ik een bal geven voor elke linie, anders blijven het aanvallers.

12 december 2016 om 20:27

Ik zou zeggen: gewoon je gevoel laten spreken en er verder niet te veel waarde aan hechten. Hoe belangrijk was de goal? Wat was de waarde van de assist? Wat wordt gezien als een key pass? Hoe goed zijn je medespelers? Tegen wat voor tegenstanders werden deze statistieken het meest opgekrikt? Ik denk dat je op statistieken al heel snel verkijkt van hoe goed ze werkelijk waren.

12 december 2016 om 20:36

Dat zou het allerbeste zijn, maar ook een bijna onmogelijke opgave.. Statistieken zeggen niet alles idd, maar als je er veel pakt zeggen ze wel genoeg.

12 december 2016 om 20:51

Denk niet dat ze dat ooit zullen doen. Dan zouden ze namelijk die hele ceremonie kunnen schrappen, aangezien iedereen het op voorhand toch al weet.

12 december 2016 om 23:17

Dat is waar. Maar goed, elk jaar wordt die prijs minder bijzonder, zeker met Messi en Ronaldo elke keer maar weer.

12 december 2016 om 21:14

"en niet naar iemand die 2 leuke potjes heeft gespeeld."

En dan Sanchez noemen. Als er iemand is die twee leuke potjes gespeeld heeft op het EK, is het Sanchez.

12 december 2016 om 22:20

Heeft over het hele EK meer toegevoegd dan Ronaldo

12 december 2016 om 23:16

Sanchez heeft amper iets gedaan haha. 2 leuke potjes, meer ook niet.

Nog nooit eerder is de gouden bal naar een speler gegaan die voetballend zo ongelooflijk matig is geweest, zelfs bij zijn vorige gouden ballen is hij voetballend niet zo matig geweest als hij dit jaar is geweest.

12 december 2016 om 20:21

Hahaha vriend, dus volgends jou kan een verdediger of keeper nooit meer de gouden bal winnen, omdat ze voetballend minder zijn? Is de gouden bal enkel bestemd voor diegenen met een fluwelen balcontrole en magische dribbel? Een kind van 3 kan jouw argument nog omverkegelen man, jeetje.

Overigens is dit gebaseerd op de vele comments die je hebt geplaatst over dit onderwerp.

12 december 2016 om 21:40

Een speler die een heel jaar zo matig voetbalt, in de Champions League 11 van zijn 16 goals tegen Shaktar en Malmo scoort, om vervolgens onzichtbaar te zijn tegen Psg, Manchester City, en Atletico, die totaal geen invloed heeft gehad in de halve finale, de finale van de Champions League, voetballend nergens te bekennen was. Die op het EK, 2 x scoort tegen een 40 jarige keeper in een joggingbroek, Hongarije die in die wedstrijd ook nog eens zonder 7 basisspelers speelde omdat ze al door waren. Die tegen de enige redelijke tegenstanders op het EK, Polen, Kroatie en Frankrijk (25 minuten) voetballend nergens te bekennen was. Waarvan assists worden verzonnen, want hij zou zogenaamd 3 assists hebben op het EK. Hij had maar 1 assist op het EK, en dat was tegen het B elftal van Hongarije, die andere zogenaamde assists waren een mislukt schot die toevallig bij Nani kwam en een heel slecht ingeschoten bal die in de rebound werd gescoord. Werd 3e met Portugal in de meeste makkelijke poule van het EK, en had alle geluk van de wereld dat ze door mochten gaan en ook nog eens in de makkelijke kant van het schema kwamen, en zelfs daar voetballend geen indruk kon maken, was verder alleen doorslaggevend tegen Wales, Wales, waar hebben we het over. Wat een schande zeg. Had dus 3 goals en 1 assist op het EK, over 2 wedstrijden verdeeld, Wales en Hongarije, voor de rest voetballend onzichtbaar geweest. Zijn uitschieters zijn dus wedstrijden tegen Wales, Hongarije en Wolfsburg, wow, ligt de lat echt zo laag voor hem, en zelfs die wedstrijden was hij voetballend nog matig ook. Zonder Ronaldo hadden ze niet van Wales gewonnen, niet van Wolfsburg gewonnen, wie zegt dat? Hij Tegen Wales scoort hij dankzij de aanvoer, tegen Wolfsburg scoort hij 2x dankzij de aanvoer. Als er een andere spits is zijn plaats had gespeeld hadden ze minstens evenveel kans om te winnen. Je hebt het gezien in de finale van het EK, geen Ronaldo, Eder schiet hem erin. In de andere wedstrijden in de CL tegen Psg, Manchester City, Atletico doen andere spelers het, ook tijdens het EK tegen bijv Kroatie en dus Frankrijk doen andere spelers Dat Modric 17e is geworden zegt al voldoende over de award..

12 december 2016 om 22:16

prima analyse soccerpulse, messi was dit jaar erg sterk en ronnie was dit jaar zwak. Met alle geluk van de wereld win je 2 hoofdprijzen maar zijn het nog hoofdprijzen met deze lotingen vraag je je af

13 december 2016 om 00:03

Oke, negeer mijn gehele post maar Soccerpulse. Blijf jij in je Messi-pyjama maar doorhameren op je 'voetballend-gezien-is-ronaldo-matig'-theorie.

13 december 2016 om 08:20

Een verdediger zou hem in mijn ogen zeker kunnen winnen, zoals Pepe hem dit jaar ook had kunnen winnen. Hij was vaak de belangrijkste man, en een echte leider.
Je hebt vaak echt geweldige opmerkingen man, nu weer de messi-pyjama, je loopt zeker ook altijd heel breed uit onzekerheid.

14 december 2016 om 18:55

Dan spreek je je enorm tegen. Eerst is aanvallend veldspel de belangerijkste criteria voor het winnen van de Ballon D'or, maar als het op een Pepe aankomt dan is leiderschap de doorslaggevende factor.

Je kunt ook gewoon toegeven dat je iets tegen Ronaldo hebt. Je hoeft je er niet voor te schamen, want hier hebben meer mensen op deze site last van. Zou Ronaldo 200 goals en assists geven in een jaar, en elke wedstrijd 20x zijn man voorbijgaan, dan zouden jullie wel met een nieuw argument komen waarom Ronaldo hem toch eigenlijk niet verdient.

14 december 2016 om 18:56

Het Continue afkraken van een persoon om jezelf beter te voelen, zoals wat jij doet bij Ronaldo, neigt veel meer naar onzekerheid dan iemand verwijten door een gekleurde bril te bekijken, nietwaar?

De gouden bal is niet bedoeld voor de beste speler van het jaar, maar is bedoeld voor de speler met de beste moyenne van individuele statistieken en teamprijzen. Dat is al jaren zo.

Op basis hiervan is CR7 Absoluut de terechte winnaar. Met name het winnen van de CL en EK gaf de doorslag.

12 december 2016 om 20:20

Suarez heeft betere cijfers en heeft ook gewoon Laliga en de beker gewonnen, en had hier ook een hã£â©ã£â©l groot aandeel in! Gewoon pure marketing dit! Ronaldo had echt kwa veldprestatie zeer weinig waarde in het winnen van beide prijzen.

12 december 2016 om 22:06

Sinds wanneer is copa een grote prijs?

12 december 2016 om 22:36

Had Real hem gewonnen had de CL er niet tegenop gekund!

13 december 2016 om 01:52

Raar dat je la liga en de copa boven het EK en CL plaatst. Je naam zegt genoeg.

Tja ronaldo wel verdiend gewonnen maar het boeit me geen reet wie er wint. Het is een corrupte boel, dit soort prijzen moeten niet meer uitgedeeld worden.!!!

Verdiend, mensen die zeggen door Eder ofzo, hoe is Portugal uberhaupt in de finale gekomen? Ook door Eder??

13 december 2016 om 00:58

Gesproken

13 december 2016 om 15:57

Dankzij Pepe. Maar verdedigende taken worden over het hoofd gezien. Een strakke tackel of bal verovering trek helaas niet zoveel geld als een grote naam en doelpunten maker.

Terecht als je kijkt naar de prijzen die hij heeft gewonnen afgelopen seizoen. Natuurlijk is het een individuele prijs, maar de prijzen die je met je team wint tellen gewoon enorm zwaar. Is het de beste voetballer? Nee, maar hij heeft wel het beste gepresteerd en dus een terechte winnaar.

12 december 2016 om 20:22

Dan klopt de naam van de prijs toch niet?

12 december 2016 om 20:25

Klopt ook niet, maar zo is de prijs wel geworden.

Sinds wanneer win je deze prijs op basis van behaalde prijzen. Waarom heeft Sneijder dan niet in 2010 gewonnen.

12 december 2016 om 20:24

Omdat Sneijder geen Messi of Ronaldo heet. Heel simpel. Robben verdiende naar mijn mening ook de Gouden Bal op het WK, maar Messi kreeg hem.

Heb altijd de indruk dat er vooral kortzichtig naar statistieken en prijzen wordt gekeken.

In mijn ogen is het belachelijk dat Ronaldo überhaupt vergelijken wordt met Messi. Je kan Ronaldo veel beter vergelijken met een Aguero of Lewandowski (alleen dan met betere statistieken) dan met Messi. Want ondanks dat ie op papier linksbuiten staat, gedraagt en positioneert ie zich als een spits. Die het eindstation wil zijn. Niks mis mee hoor, dat hoort nou eenmaal bij een spits. Maar Messi is naast afmaker ook nog eens spelmaker, en dus niet alleen 'spits'.

Als Ronaldo er nou beduidend meer in zou schieten dan Messi (want als spits is dat inderdaad de maatstaaf) dan kan je ze misschien nog vergelijken (dan kan je zeggen: Messi is meer betrokken bij het spel, mã¡ã¡r Ronaldo scoort meer, dus een eerlijke vergelijking). Maar dat is niet zo, ze doen nauwelijks voor elkaar onder wat betreft dat soort statistieken. Aangezien Messi daarbuiten dus ook nog wat toevoegt, en Ronaldo minder (ik denk dat niemand kan ontkennen dat Messi puur qua spelmaken meer toevoegt dan Ronaldo), is de keuze makkelijk. Zo moeilijk is het allemaal niet.

12 december 2016 om 20:24

Veel mensen willen dit niet begrijpen of kijken gewoon totaal niet naar hun wedstrijden en flappen er maar wat uit. Echte voetballiefhebbers die wel naar hun wedstrijden kijken weten dat ronaldo niet eens in de buurt komt van messi.

12 december 2016 om 20:25

Je eerste Alinea's ik zeg alleen Manchester United, of ben jij ook zo een korte termijn geheugen type die alleen stats van 2 jaar geleden nog naar boven kan brengen?

12 december 2016 om 20:33

Als spelmaker liet Messi het afgelopen jaar in de grote wedstrijden toch regelmatig afweten , tegen Atletico Madrid 2x in de Champions League (en ook in La Liga) , El Classico , Copa America finale en onlangs de inmaak partij tegen Braziliã£â« was hij gewoon niet goed.
En ja qua doelpunten lijkt het verschil niet zo groot maar als je kijkt naar de statistieken tegen de Top 8 teams uit bv La Liga scoorde Messi in 2016 5x in 12 wedstrijden terwijl Ronaldo er gewoon 12 heeft in liggen tegen die zelfde tegenstanders.

12 december 2016 om 20:54

Tja, liet het afweten. Als je geen beslissend moment hebt laat je het al snel afweten volgens velen. Als je bijv goed speelt, goede passes geeft, alleen je team wel verliest, kan je desondanks alsnog beter gespeeld hebben dan iemand die alles verprutst maar wel een intikkertje scoort omdat ie een perfecte bal op maat krijgt van een teamgenoot.
Alleen de massa zal dit anders zien, die gaan af op 1 moment en trekken gelijk conclusies. Of een handvol wedstrijden.

Punt is dat het duidelijk is dat Messi veel meer toevoegt aan het teamspel van Barcelona dan Ronaldo aan Madrid. Als je naar Messi's goals kijkt, zie je dat hij ze vaak ook zelf opgezet heeft. Ronaldo gaat veel zelf en heeft veel balverlies en komt het spel niet echt ten goede, misschien zelfs ten kwade. Dat maakt ie uiteraard goed met goals (alhoewel ie ook veel kansen mist), maar aangezien hij puur als eindstation speelt en alles zelf opeist, is het ook vanzelfsprekend dat hij er een aantal inlegt.
Messi doet dit niet en stelt teamgenoten veel meer in staat om ook te scoren en beter te laten spelen, maar zelfs dan weet ie het voor elkaar te krijgen om ongeveer evenveel te scoren.

Ik vraag me bijvoorbeeld wel eens af hoe Real nou echt zoveel minder zou presteren als het een tijdje zonder Ronaldo speelt. Ja, je gaat het hoge aantal goals van Ronaldo dan missen, maar dat wordt misschien wel gecompenseerd door veel vloeiender teamspel waardoor teamgenoten ook meer goals gaan maken.

12 december 2016 om 21:02

Is al vaker aangehaald door mensen, ik dacht het zelf eerst ook maar het blijkt niet te kloppen. Real presteert minder goed zonder Ronaldo. Lijkt me ook logisch, je mist gewoon een enorm beslissende en goede speler in je team.

12 december 2016 om 22:05

Blijkt niet te kloppen? Gebaseerd op? Op de handvol resultaten van Real in die periode, vergeleken met de resultaten daarvoor? Of vergeleken met de resultaten tegen exact diezelfde teams, alleen toen Ronaldo nog meespeelde, maar dus veel eerder gespeeld?
Dat valt niet zomaar aan te tonen.

Beslissende en goede speler? Beslissend omdat ie veel scoort ja, maar het hele spel van Real is er dan ook op afgestemd om hem in scoringspositie te krijgen / hij eist alles op, dus logisch dat ie veel kansen zal krijgen. Hij heeft vaak ook relatief veel kansen nodig om te scoren, ook al scoort hij erg veel.
Goede speler? Het is een goede spits met een neusje voor de goal ja, maar wat voegt hij toe buiten goals? Vrijwel niks (behalve lange ballen doorkoppen als targetman). Dit is geen ramp want dat is nou eenmaal wat een spits doet, maar maak het niet groter dan het is. Hij loert gewoon op kansjes die hem aangeboden moeten worden, maar voegt zelf weinig toe aan het aanvalsspel / kansen creã«ren. Ja, uiteraard geeft hij ook wel een assist of steekpass hier en daar, maar niet anders dan andere 'normale' spitsen

Zonder Ronaldo had Ramos nooit kunnen scoren in de finale want dan lagen ze er tegen Wolfsburg al uit. Bovendien maakte hij de beslissende penalty.

Zonde Ronaldo had Eder nooit kunnen scoren in de finale want dan Hij scoorde tegen Wales in de halve finale.. Wellicht lagen ze er zelfs in de poule eruit als Ronaldo Portugal niet redde tegen Hongarije.

Gaan ze de andere spelers van de top 5 nog bekendmaken of hoe zit het

12 december 2016 om 20:52

Top 5? Het waren er veel meer dan 5 (ik geloof 23 of 30 zelfs) en die zijn allang bekendgemaakt.

12 december 2016 om 20:58

Vond niks terug van de top5, ze gingen van nummer 6 opeens meteen naar de nummer 1. maar zie net dat Neymar nr5 is, de andere zullen wel volgen dan

Man wat een zeikerds heb je hier. Krijgen jullie betaald om Messi te supporten en Ronaldo af te kraken? EK, CL en hij heeft een 'leuk' aantal doelpunten gemaakt dit kalenderjaar. Messi heeft betere statistieken, maar hij heeft niet de belangrijkste bekers gepakt. Geen CL, geen Copa America, dan is de keuze snel gemaakt.

Verdiende winnaar! Vorige jaar was topjaar voor CR7!

12 december 2016 om 20:33

Oei, dan zijn ze toch laat met deze prijs want we zijn namelijk in 2016 en vorig jaar was 2015, toen won messi hem

12 december 2016 om 23:29

Je weet wat ik bedoel met vorige jaar haha. Ik dacht dat we al in 2017 zaten

Jammer dat deze prijs nooit naar Buffon gegaan is (of Neuer of Van Der Sar).

Verdedigers en doelmannen zijn aardig onderbelicht en we hebben toch echt op zijn minst 2 nieuwe legendes gehad de laatste jaren.

Het is toch de "ballon d'messi/ronaldo en die derde die er nog bijgezet moet worden" geworden?
Ik kan vreselijk genieten van bijvoorbeeld een sergio ramos, maar het is puur een winst om bekendheid en populariteit. Er gaan ook zoveel discussies over als ronaldo hem niet won, waarom messi m dan zou moeten krijgen. Waarom is dat bij voorbaat de wedervraag.
Puur mediagedoe. Zo kunnen we weer tot eind2017 bij elke balaanraking van ronaldo aanhoren dat hij de winnaar is. En n mooier beker. Verder ergert zich iedereen aan deze prijs

12 december 2016 om 20:51

Nou, ik heb helemaal niets met Messi of Ronaldo, maar als Ramos de Ballon d'Or had gewonnen (zoals jij hier impliceert) had ik me helemaal ziek gelachen. Vind je het echt zo moeilijk te geloven dat deze twee zelfs buiten hun prime-time nog onvoorstelbare prestaties en statistieken afleggen die nog altijd veel beter zijn dan die van alle andere voetballers ter wereld? Vind dat mediagedoe-argument een beetje zwak.

Haha, die eindeloze Messi-Ronaldo discussies hierboven worden nooit oud. Zonder dollen, iemand zei het hierboven en ben het daar echt mee eens: de spelers moeten die FIFA Best onzin gaan boycotten zodat we weer normaal kunnen doen en 1 prijs kunnen uitreiken aan de enige echte allerbeste speler van het jaar, want twee prijzen werkt natuurlijk voor geen meter. Ik heb geen idee wat de FIFA nu weer te zeiken had, maar het zou me niets verbazen als het weer zoals gebruikelijk om geld ging. Ballon d'Or zou de enige echte prijs moeten zijn voor de beste speler en de FIFA kan zich daar weer bijvoegen zoals ze dat al deden om de prijs compleet te maken of anders in de zandbak gaan spelen en prijzen uitreiken overlaten aan de mensen die dat al decennialang doen.

12 december 2016 om 20:54

Tuurlijk gaat het om geld, of france football wou niet met een corrupte organisatie werken

Ik snap dat Ronaldo heeft gewonnen, maar zelf had ik de prijs aan Messi gegeven. Mijn inziens hoort het cruciale criterium het zijn van de beste voetballer moet zijn. Daarin zouden dingen als spelinzicht, techniek en creativiteit de belangrijkste pijlers moeten zijn. Echter is het nu een populariteitsprijs en daarin heeft Ronaldo een groot voordeel door zijn gewonnen prijzen, maar keihard stellen dat hij de beste voetballer is, klopt niet.

12 december 2016 om 23:56

Waarom zo arbitrair spelinzicht, creativiteit en techniek kiezen? Op die manier wint een keeper of verdediger nooit de gouden bal. Verder lijkt mij het belangrijkste in voetbal nog altijd prijzen winnen, en die worden gewonnen door doelpunten, en het achterin dicht houden. Creativiteit en techniek zouden middelen moeten zijn, geen doeleinden. Anders kan je de prijs ook aan Touzani o.i.d. geven.

13 december 2016 om 05:16

Die drie facetten zijn slechts voorbeelden van eisen waar de beste speler aan hoort te voldoen, nog boven het scoren van goals. Bij de beste speler denk ik aan namen als Ronaldinho, Zidane, Cruyff en Maradona. Stuk voor stuk mensen die de voetballerij flair hebben gegeven en een stempel hebben gedrukt op het spelletje met hun fantastische speelstijl. Touzani is puur show, deze gasten (en nog legio anderen) weten de show op een geniale manier functioneel te maken. Messi voldoet aan alle criteria en laat, ondanks dat hij wel wat lui is, altijd zien gewoon simpelweg de beste voetballer te zijn. Dat je verdedigende kwaliteiten ook belangrijk vind snap ik, maar gezien de winnaar van dit soort prijzen in de regel een aanvallend ingestelde speler is mogen we wel stellen dat die vlag in dit geval niet op gaat. Als Neuer er elke wedstrijd drie in zou schieten had hij wel in de spits gestaan.

De speler die de beste scordebordstatistieken kan overleggen is overduidelijk Ronaldo, met oa een EK, CL en zoals altijd belachelijk veel goals. Maar omdat Higuain consequent faalt in finales en Ramos en Eder op het juiste moment op de juiste plaats staan, is Ronaldo een betere voetballer voetballer?

Groot gedeelte van de discussie zit hier ook in de definitie van 'de beste'..

Als het echt een individuele prijs was waar het puur om je eigen prestaties ging in 2016 dan vond ik Ronaldo niet eens top3 waard.

Het is meer en meer zoals de American Music Awards ipv de Grammies. Het is niet de beste voetballer die hem wint maar eerder de populairste.

Bijna schrikbarend hoe groot de afgunst hier is bij mensen, volgens mij ook vooral op de persoon gericht. Niet meer dan een terechte winnaar denk ik, teamprijzen hebben nu eenmaal een grote invloed op deze uitreiking, en helemaal als om zulke belangrijke gaat als de Champions League en een Europees Kampioenschap. Dat zou in het geval van alle andere spelers in deze positie hetzelfde zijn.

12 december 2016 om 21:11

Het is toch wereldvreemd van de pers dat zij niet zien wat de fans zien.

Real won de CL maar tot de finale hebben ze in 2016 slecht gepresteerd. Ronaldo had 1 goeie match tegen Wolfsburg dat opendeurdag speelde en was verder waardeloos.

In het kampioenschap vond ik hem noch zwakker van Januari en Juni en viel hij me nooit op als ik matchen van hem keek. Af en toe eens een hattrick of 4 goals tegen kleine ploegjes, voetballend nooit beter als zijn teamgenoten.

Op het EK was hij ongelooflijk egoistisch en vond ik hem wel beslissend tegen Hongarije. Erna zag ik wel hoe datzelfde Hongarije afgedroogd werd door mijn landje, Belgiã« en vooral hoe zwak die verdedigen.

Dit kalenderjaar wederom heeft hij veel non-matchen en scoort hij er af en toe op los tegen de kleintjes en had hij al een paar beslissende matchen tegen betere tegenstanders.

Hij was met afstand slechter als Messi, Suarez, Modric, Griezmann dit jaar.

Messi was echt geniaal als spelverdeler dit jaar en ik denk op gebied van statistieken niet eens minder? Wel ook hier en daar een non-match. Vooral slachtoffer omdat hij net iets minder is als hij was toen hij buitenaards speelde. Desondanks de enige terechte winnaar geweest.

12 december 2016 om 21:26

Blijft toch mooi om te lezen dit.

Ronaldo is zo verschrikkelijk veel slechter dan die jongens die jij opnoemt volgens vele. En dan staan Neymar, Suarez, en Iniesta ook nog eens boven waarschijnlijk iedere speler van Real of niet? Hoe kan het dat Real dan toch nog zo goed is? Dan moet de rest van de selectie wel zo ontiegelijk veel beter zijn dan de rest van de teams. Mooi compliment voor de club. Dank.

12 december 2016 om 21:34

"af en toe eens een hattrick of 4 goals tegen kleine ploegjes"

Hij scoorde tegen Barcelona en een hattrick tegen Atletico. Als je kijkt naar "scoren tegen grote tegenstanders" dan doet Ronaldo voor niemand onder. Ronaldo heeft volgens mij alleen tegen PSG nog nooit gescoord en voor de rest tegen ieder topteam wel. Messi daarentegen heeft in 8 wedstrijden nooit gescoord tegen Chelsea en ook in 4 wedstrijden niet tegen Inter (toen het nog wel een topteam was). In de grote wedstrijden van dit kalenderjaar was het zowel op basis van goals als veldspel simpelweg waardeloos wat Messi liet zien. Zie laatste Clasico bv.

Niet dat een Ballon D'or uitverkiezing alleen beslist moet worden op basis van "scoren tegen grote tegenstanders". Maar wat je daar aanhaalt is gewoon onzin.

Dat hij op het EK niet top was klopt, maar Messi was bijzonder slecht tijdens de Copa America (behavle tegen non-landen) en in de finale was het ook niks.

Deze verkiezing boeit verder toch niet veel. Spelers worden herinnerd op basis van hun goals die prijzen opleverden. Zeg je Zidane, dan denk je aan de CL-finale goal of WK-finale goals. Bij Messi idem. Ballon D'or is voor de leuk, niet meer niet minder.

12 december 2016 om 22:33

Over non-landen gesproken: Wales en Hongarije. Ikzelf kom uit Hongarije en kan je vertellen dat je daar max. ontwikkeld tot 2e divisie.

Als je ook goed leest heeft hij het later in z'n comment over Ronaldo met uitschieters tegen grote tegenstanders.

En wat ik dan lees kan ik bijna niet geloven!! Waarschijnlijk ben jij weer zo'n persoon met een IQ lager dan 80 die dit schrijft zonder ook maar enig wedstrijd te kijken in Laliga en alleen is een Classico mee pakt! Ongelooflijk hoe je kan zeggen dat Messi op die punten waardeloos was. Echt Get A Life! Ben je Man City vergeten of Atletico! Ook dat je Chelsea aanhaalt en Inter is totaal niet relevant. Zo kunnen we wel doorgaan.

En heb elke wedstrijd terug gezien van de Copa America en was daar gewoon de maestro bij Argentinie, jij kijkt waarschijnlijk alleen de samenvattingen!

12 december 2016 om 22:54

"ongelooflijk hoe je kan zeggen dat Messi op die punten waardeloos was. Echt Get A Life! Ben je Man City vergeten of Atletico!"

Het ging me dus dat Ronaldo geen uitschieters heeft tegen grote ploegen. Hij scoort constant en continu tegen grote tegenstanders. Dat ie niet per se goed speelt doet daar niets aan af.

In de grote wedstrijden die ik keek, vond ik Messi waardeloos. Misschien zo goed genoeg voor jou? Ik heb Atletico Barca in de CL gezien, daar was Messi gewoon niet goed. In beide Clasico's van dit kalenderjaar ook gewoon niet. Bijna alle Barca fans zien dit ook gewoon in. Met waardeloos bedoel ik ook dat hij niet zijn "normale" niveau heeft gehaald. Dat klopt gewoon.

Man City vind ik gewoon geen absolute top (real Madrid, Atletico, Juventus, Bayern bijv. reken ik tot de top).

In de finale van de Copa was Messi niet goed, deed niet veel fout maar ook niet veel goed. Higuain bijv. deed weer veel fout :P ZO erg was het bij Messi ook niet, Echter, het is absoluut niet wat we gewend zijn van hem.

Dan hebben jullie gwn pech gehad deze jaar! Volgend jaar mischien weer iemand ander of nog steeds Ronaldo!!
Ik zie bijna alleen maar haatreactie's
Heb toch een beetje respect

Het is hem van harte gegund. Een voorbeeldprof voor iedereen die elke wedstrijd weer 200 eist van zichzelf.

Ik vond hem echter niet de beste voetballer van het afgelopen jaar. Ik vond Messi, Suarez, modric en Ozil al beter puur op voetbaltechnisch niveau. Je merkt dit jaar ook al dat het steeds minder met hem wordt.

Maar goed, We weten dat deze prijs al 10 jaar lang nergens over gaat. Het is voor niemand duidelijk wat de criteria zijn en er wordt veel te veel gekeken naar doelpuntenstatistieken en gewonnen teamprijzen.

In Sneijder zijn topjaar ( prijzen ) koos men voor de beste voetballer Messi.

Ronaldo heeft nu een topjaar (prijzen ) en laat betere spelers achter hem.

Met andere woorden: was Sneijder even populair als Ronaldo had hij de bal wel gewonnen. Had Ronaldo de uitstraling en populariteit van Sneijder dan had hij hem dit jaar niet gekregen.

Goed bezig heren journalisten.

13 december 2016 om 09:15

De Balon D'or is vanaf dit jaar weer losgezet van de Fifa. Als in 2010 ook alleen de journalisten mochten stemmen, had Sneijder toen ook gewonnen. Alleen mochten toen de spelers en coaches ook stemmen, waardoor Messi won.
Misschien gold hetzelfde in 2013 met Ribery, maar dat weet ik niet zeker.

Vind het maar onterecht. Leuk hoor die prijs met RM en Portugal, waar hij behalve twee wedstrijdjes niets heeft laten zien. Van mij had hij niet op het podium gemogen. Het is een voetbalprijs. Leuk dat je kon scoren, maar er waren er vier bij mijn inzien die de prijs meer verdienden dan Ronaldo. Kom op Messi, Suarez, Griezmann en Pepe waren belangrijker of speelden beter in voetballend opzicht. Ik neem deze prijs ook niet meer serieus. In 2006 kon een verdediger nog de Gouden bal winnen. Ronaldo is een goede voetballer maar dit was simpelweg individueel niet zijn jaar.

Eerlijk is eerlijk,Ronaldo is beter dan Messi in 2016.Messi heeft altijd goed gedaan maar hij kan alleen goed bij Barcelona met Iniesta erbij.Messi durft niet eens bij andere clubs te spelen omdat hij weet dat zo goed is hij eigenlijk niet.Kijk maar hoe hij speelt bij nationale team.

Inmiddels is wel duidelijk dat zulke prijzen vooral gebaseerd zijn op statistieken en prijzen. Ronaldo scoorde meer, won grotere prijzen, als je het op die manier bekijkt heeft hij hem natuurlijk terecht gewonnen. Als je puur naar het voetbaltechnische aspect kijkt, vind ik dat Messi beter is, zowel individueel als voor het team, maar statistisch was het absoluut niet Messi's beste jaar. Volgend jaar weer een nieuwe kans voor beide heren om uit te maken wie de beste wordt.

ik snap het niet, wat is deze prijs nou waard in vergelijking met die prijs van de FIFA, welke is waardevoller?

12 december 2016 om 22:13

Allebei geen moer waard. Prijs voor een individuele speler in een teamsport waarbij middenvelders, verdedigers en keepers geen kans maken.

Heerlijk, dit is echt een lange neus naar alle haters hier op Voetbalzone. Meest terechte winnaar ooit, heeft gewonnen wat er te winnen viel. Belangrijk geweest in alle competities (weliswaar niet altijd in de finale, maar gaat de prijs over een finale?). Messi was ook goed, maar niet zo goed als deze geweldenaar. Tis je gegund jongen!!

Aan deze comments kan je ook zien dat er mega veel barca fans zijn sommige real(Ronaldo) haters. Bij live praten bij barca 200 reacties en bij Real 50 dus wat voor nut heeft het om een disscusie te beginnen tegen een groep met veel meer mensen en sommige met geen verstand.

12 december 2016 om 22:05

Ja je hebt ook gelijk. Toch geef je het graag een kans om met die Barca fans (a la "messi komt van een ander planeet! blabla) een gesprek aan te gaan. Ieder scheet van Messi is geweldig en ieder egoal van Ronaldo is een intikker. Geeft ook verder niet, objectieve mensen zien wie echt de betere was afgelopen jaar.

Jammer dat Pepe niet mee deed om de gouden bal. Dit was bij uitstek een jaar dat een verdediger hem een keer had kunnen winnen, met name dokr het droevige aanvallende niveau bijv. op het EK.

Zowel Ronaldo als Messi zijn buitenaards goed en ben blij dat ik van ze allebei kan genieten. Ze verdienen hem eigenlijk allebei elk jaar. Dit jaar denk ik terecht dat Ronaldo wint.

Pepe was toch echt de beste dit jaar. Helaas voor hem zijn verdedigers kansloos net als keepers. Middenvelders zullen misschien wel kans maken maar zo lang er Messi en ronaldo zijn zie ik het niet gebeuren.

Ah Ronaldo heeft er 4 en Messi al 5 dus het is dan simpel om te bepalen wie de beste is van de afgelopen jaren. Messi is dan ook nog eens bijna 2 en een half jaar jonger dan Ronaldo. Maar Ronaldo gaat misschien 2 of 3 jaar langer voetballen. Toch denk ik als beide stoppen dat Messi nog steeds deze prijs het meest zal winnen wat tot nu toe ook terecht is.

Verdiend gewonnen als je kijkt naar hoe hij geschiedenis geschreven heeft. Hij is alleen nog steeds niet de beste voetballer.

Het is officieel, het slechte voetbal jaar ooit 2016! Na zo'n EK en CL word ook nog Ronaldo gekozen tot beste speler!

Ach de prijs gaat toch meestal naar een aanvaller.. Messi was bij meer doelpunten betrokken als je ook kijkt naar de assist..
Onzin van dit alles zie je ook naar de stemwijze, iniesta ramos higuain hadden wel hoger mogen staan..

Maar jammer dat Buffon niet won.. wat heeft hij goed gekeept afgelopen jaar.. keeper is net zo belangrijk als de aanval.

Allereerst gefeliciteerd Ronaldo, je hebt het verdient. Deze discussie tussen hem en Messi zal altijd blijven bestaan, maar het zijn de beste van de wereld en de een heeft het in de gene zitten en de ander heeft getraind en traint nog altijd er voor. Zo heeft ieder zijn/haar eigen keuze en die van mij gaat uit naar CR7 en de andere wilt Messi zien.
Ik blijf er wel bij, dat CR7 het nu zeer verdient heeft, hij heeft Portugal bij de hand gepakt en gewonnen en dat verdient alleen al de prijs.

13 december 2016 om 11:06

Niet verdient, daarom nemen we die prijs ook niet meer serieus. Ronaldo is echt niet beter meer als Suarez en is echt een pak minder als enkele jaren terug.

Met alle respect, hij was op dit EK niet eens beter als Nani, Sanchez of Pepe aan de zijde van Portugal. Hoezo heeft hij ze dan bij de hand genomen?

Ook de CL won Ronaldo dankzij zijn team. Hij is echt nooit beslissend in finales en is een aaneenfluiting in vergelijking met spelers als Zidane die het altijd op die momenten deden.

13 december 2016 om 13:12

rtrox, dit bedoel ik dus, keuze voor wie men is. Jij ziet het zo en ik zie het anders en dat mag. Over Suarez, ook hoop ik dat hij het eens krijgt, want ik ben ook fan van hem en dat komt onder meer dat hij degene was waar ik naar Ajax ben gaan kijken en zo gek ben geworden van voetbal.

Terecht dat hij gewonnen heeft !! Heeft een bizar jaar achter de rug ben blij voor hem hala madrid!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren